Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi ("Narodne novine" br. 30/15) ministar nadležan za poslove poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI MJERE M01 „PRENOŠENJE ZNANJA I AKTIVNOSTI INFORMIRANJA“, PODMJERE 1.1. „POTPORA ZA STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE I AKTIVNOSTI ZA STJECANJE VJEŠTINA“, TIP OPERACIJE 1.1.3. „STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE ZA MLADE POLJOPRIVREDNIKE“, TIP OPERACIJE 1.1.4.“ RADIONICE ZA SUBJEKTE KOJI SU UKLJUČENI U KRATKE LANCE OPSKRBE I PROIZVOĐAČKE GRUPE I ORGANIZACIJE“ I PODMJERE 1.2. „POTPORA ZA DEMONSTRACIJSKE I INFORMATIVNE AKTIVNOSTI“, TIP OPERACIJE 1.2.1. „DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOST“ IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. - 2020.
DIO PRVI
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju način i uvjeti provedbe Mjere M01 „Prenošenje znanja i aktivnosti informiranja“, (u daljnjem tekstu: Mjera 01), podmjere 1.1. „Potpora za strukovno osposobljavanje i aktivnosti za stjecanje vještina“ (u daljnjem tekstu: podmjera 1.1.), tip operacije 1.1.3. „Strukovno osposobljavanje za mlade poljoprivrednike“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.1.3.), tip operacije 1.1.4. „Radionice za subjekte koji su uključeni u kratke lance opskrbe i proizvođačke grupe i organizacije“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.1.4.) i podmjere 1.2. „Potpora za demonstracijske i informativne aktivnosti“ (u daljnjem tekstu: podmjera 1.2.), tip operacije 1.2.1. „Demonstracijske aktivnosti“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.2.1.) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program).
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Pojmovnik
Članak 3.
(1)Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. tip operacije je skup aktivnosti ili pojedinačnih projekata koji doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta na koje se odnose iz Programa koji je usklađen s ciljevima i prioritetima politike ruralnog razvoja Europske unije
2. projekt/operacija je cjelokupna i sveobuhvatna aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije
3. prihvatljivi troškovi u smislu ovoga Pravilnika su troškovi koji mogu biti sufinancirani sredstvima Programa
4. sustavi kvalitete podrazumijevaju sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, sustav zajamčeno tradicionalnog specijaliteta, te sustav neobaveznih izraza kvalitete
5. javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europske unije
6. korisnik je svaki subjekt kojem je dodijeljena odluka o dodjeli sredstava u skladu s člankom 14. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013), a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta
7. osposobljavanje je oblik obrazovanja odraslih, izvodi se putem kraćih programa osposobljavanja radi stjecanja temeljnih znanja i vještina, teorijskog i praktičnog znanja, potrebnog za obavljanje jednostavnijih poslova u nekom zanimanju
8. polaznik programa/demonstracijske aktivnosti je fizička osoba kojoj je korisnik Mjere pružio uslugu osposobljavanja u sklopu nekog tipa operacije ove Mjere. Polaznici su primatelji subvencionirane usluge, kao što je definirano u prvoj rečenici stavka 2. članka 14. Uredbe (EU) br. 1305/2013, u stavku 4. članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014 od 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 702/2014), te u stavku 6. članka 47. Uredbe (EU) br. 702/2014
9. završetak aktivnosti je dan podnošenja zahtjeva za isplatu
10. mladi poljoprivrednik je osoba koja nije starija od 40 godina na dan prijave na program osposobljavanja, osim prijavitelja na Mjere Programa na koje se odnose odredbe definicije mladog poljoprivrednika u skladu s Uredbom (EU) br.1305/2013. Mladi poljoprivrednik je također korisnik Programa izravnih plaćanja koji je zatražio plaćanja za mlade poljoprivrednike iz članka 43 Zakona o poljoprivredi
11. mikro, mali i srednji poduzetnik (u daljnjem tekstu: MSP) označava poduzetnike koji ispunjavaju kriterije utvrđene u Prilogu I. Uredbe (EU) br. 702/2014
12. primarna poljoprivredna proizvodnja znači proizvodnja proizvoda iz tla ili stočarstva navedenih u Prilogu I. Ugovora o funkcioniranju EU, bez obavljanja dodatnih radnji kojima bi se promijenila priroda tih proizvoda sukladno članku 2. stavku 5. Uredbe (EU) br. 702/2014
13. poduzetnik u teškoćama je poduzetnik za kojeg vrijede odredbe članka 2. stavka 14. Uredbe (EU) br. 702/2014
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi u
1. Uredbi (EU) br. 1305/2013
2. Uredbi Komisije (EU) br. 702/2014
3.Uredbi (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000, (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) 485/2008 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1306/2013)
4.Provedbena uredba Komisije (EU) br. 908/2014 od 6. kolovoza 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu agencija za plaćanje i drugih tijela, financijskog upravljanja, poravnanja računa, pravila o kontroli, jamstava i transparentnosti (SL L 255, 28.8.2014) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 908/2014)
5. Delegirana uredba Komisije (EU) br. 640/2014 od 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava te uvjeta za odbijanje ili obustavu plaćanja i administrativne kazne koje se primjenjuju za izravna plaćanja, potporu ruralnom razvoju i višestruku sukladnost (SL L 181, 20.6.2014.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 640/2014) i
6. posebnim propisima.
Sastavni dijelovi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
Prilog I. Kriteriji odabira
Prilog II. Program osposobljavanja
Prilog III. Program demonstracijske aktivnosti
Prilog IV. Potvrda o završenom programu osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti
Prilog V. Označavanje ulaganja.
II. PODMJERE, VRSTA POTPORE, PRIHVATLJIVI KORISNICI, UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Podmjere
Članak 5.
(1) U okviru Mjere 01 potpora se dodjeljuje kroz sljedeće podmjere:
1. podmjera 1.1. Potpora za strukovno osposobljavanje i aktivnosti za stjecanja vještina
2. podmjera 1.2. Potpora za demonstracijske i informativne aktivnosti
(2) Potpora se ne odnosi na poduke ili obuke koje čine sastavni dio uobičajenih obrazovnih
programa i koje su dio redovitog obrazovanja na srednjoškolskoj i višoj razini.
Tipovi operacija
Članak 6.
(1) U okviru podmjere 1.1. potpora se dodjeljuje kroz dva tipa operacija:
1. tip operacije 1.1.3.Strukovno osposobljavanje za mlade poljoprivrednike
2. tip operacije 1.1.4. Radionice za subjekte koji su uključeni u kratke lance opskrbe i
proizvođačke grupe i organizacije
(2) U okviru podmjere 1.2. potpora se dodjeljuje kroz tip operacije
1. tip operacije 1.2.1. Demonstracijske aktivnosti
Tip operacije 1.1.3.
Članak 7.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije usmjerene su na pružanje osnovnog i dopunskog znanja mladim poljoprivrednicima, prvenstveno korisnicima mjera ruralnog razvoja i korisnicima plaćanja za mlade poljoprivrednike u okviru Programa izravnih plaćanja, ali i svim ostalim poljoprivrednicima u dobi 18-40 godina.
(2) Program osposobljavanja za polaznike programa, utvrđen je u trajanju od 80 školskih sati što uključuje teorijsku i praktičnu nastavu.
(3) Programi osposobljavanja sastoje se od dva dijela.
1. Opći dio u trajanju od 16 sati, a obuhvaća sljedeća područja:
a) osnivanje i upravljanje poljoprivrednim gospodarstvom
b) marketing i tržište
c) standardi EU (okoliš, zdravlje, higijena) i načela višestruke sukladnosti
d) zakonodavstvo u poljoprivredi
e) osnove poljoprivrednog računovodstva i
f) zaštita na radu.
2. Posebni dio u trajanju od 64 sata obuhvaća jedno od sljedećih područja:
a) ratarstvo i stočarstvo
b) voćarstvo i maslinarstvo
c) povrćarstvo, ukrasno i ljekovito bilje
d) vinogradarstvo i vinarstvo ili
e) ekološka proizvodnja.
(4) Minimalno 30% sadržaja posebnog dijela obavezno se provodi kroz vježbe i primjere iz prakse.
(5) Korisnik iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika polazniku programa izdaje potvrdu o završenom programu osposobljavanja nakon uspješno završene provjere stečenih znanja i vještina.
(6) Polaznik programa može sudjelovati samo jedanput na određenom području programa osposobljavanja.
Prihvatljivi korisnici
Članak 8.
(1) Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za obavljanje djelatnosti obrazovanja (dalje u tekstu: korisnik).
(2 Za provedbu programa osposobljavanja, korisnik može angažirati vanjske stručne osobe, ovisno o vrsti programa.
Program osposobljavanja
Članak 9.
(1) Korisnik je dužan izraditi Program osposobljavanja.
(2) Program osposobljavanja ocjenjuje Ministarstvo poljoprivrede.
(3) Program osposobljavanja sastavni je dio Priloga II ovoga Pravilnika koji čini obveznu dokumentaciju, a sadrži:
1. opće podatke o programu osposobljavanja
2. kompetencije koje polaznik programa stječe završetkom programa osposobljavanja
3. trajanje i način izvođenja programa osposobljavanja
4.plan i program osposobljavanja
5. način završne provjere stečenih znanja i vještina
(4) Uz program osposobljavanja, korisnik obavezno dostavlja dokaz o obrazovanju i radnom statusu stručnih osoba (ugovor o radu, odnosno ponudu/pismo namjere o angažmanu vanjskih stručnjaka).
(5)Stručna osoba iz stavka 4. ovoga članka mora imati završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij biotehničkih znanosti, smjera ovisnog o tipu izobrazbe/temi iz kojeg se provodi osposobljavanje i tri godine radnog iskustva, ili srednju stručnu spremu biotehničke struke i minimalno 15 godina profesionalnog iskustva u području vezano uz temu programa osposobljavanja.
(6) Za opći dio programa iz članka 7. stavka 3. točke 1 ovoga Pravilnika stručna osoba mora imati uvjete iz stavka 5 ovog članka ili završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij odgovarajućeg općeg područja i tri godine radnog iskustva, ili odgovarajuću srednju stručnu spremu i barem 15 godina profesionalnog iskustva u tom području.
Tip operacije 1.1.4.
Članak 10.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije usmjerene su na pružanje potrebnih znanja poljoprivrednicima vezano za poticanje uspostave proizvođačkih grupa i organizacija, udruženja kratkih lanaca prodaje, sustave kvalitete i druga potrebna znanja vezano za marketing proizvoda i poslovno upravljanje.
(2) Program osposobljavanja traje 16 školskih sati.
(3) Program osposobljavanja iz stavka 2. ovoga članka obuhvaća sljedeća područja:
1. sigurnost kvalitetu i označavanje hrane
2. uspostavu proizvođačkih grupa, organizacija i ostalih udruženja
3. postizanje dodane vrijednosti proizvoda i njihov plasman
4. sustave kvalitete
5 informiranje proizvođača o pravnom i zakonodavnom okviru
6 organiziranje i uspostavljanje kratkih lanaca prodaje proizvoda na lokalnom tržištu
7 marketing proizvoda i
8 tečaj poslovnog upravljanja.
(4) Polaznici programa su poljoprivrednici nositelji, članovi i zaposlenici poljoprivrednog gospodarstva, članovi zadruga, organizacija i ostalih oblika udruženja poljoprivrednika.
(5) Polazniku programa koji završi program osposobljavanja i prođe provjeru znanja i vještina korisnik iz članka 11. izdaje potvrdu o završenom programu osposobljavanja.
(6) Polaznici iz stavka 4. nisu primili ili su u postupku dobivanja pomoći iz drugih javnih izvora za isti sadržaj i to u razdoblju navedenom u dokumentaciji iz postupka javne nabave
Prihvatljivi korisnici
Članak 11.
Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za djelatnosti cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih.
Program osposobljavanja
Članak 12.
(1) Korisnik je dužan izraditi program osposobljavanja.
(2) Program osposobljavanja ocjenjuje Ministarstvo nadležno za poljoprivredu.
(3) Program osposobljavanja sadržidetaljno razrađen plan i program rada, sadržaj i satnicu i popis stručnih osoba.
(4) Uz program osposobljavanja, korisnik dostavlja dokaz o obrazovanju i radnom statusu stručnih osoba (ugovor o radu, odnosno ponudu/pismo namjere o angažmanu vanjskih stručnjaka).
(5)Stručna osoba iz stavka 4. ovoga članka mora imati završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij odgovarajuće struke, ovisno o području iz kojeg se provodi osposobljavanje i tri godine radnog iskustva, ili srednju stručnu spremu i minimalno 15 godina profesionalnog iskustva vezano uz područje programa osposobljavanja.
(6) Sudjelovanje u programu osposobljavanja je besplatno za sve polaznike programa.
Potpora
Članak 13.
(1) Intenzitet javne potpore iznosi do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova.
(2) Da bi ostvario pravo na povrat sredstava, korisnik mora zadovoljiti uvjet o minimalnom broju polaznika programa koji će biti propisan u javnom pozivu/natječaju.
(3) Temeljem dostavljenog i odobrenog izvješća Agencija za plaćanja isplaćuje korisniku konačan iznos sredstava
(4) Ukoliko se potpora dodjeljuje za pripremu i provedbu radionica za subjekte čije aktivnosti obuhvaćaju i one aktivnosti koje nisu u okviru primarne poljoprivredne proizvodnje, izdaci se odobravaju temeljem odredbi članka 47. Uredbe (EU) br. 702/2014, vezano za potpore za prenošenje znanja i aktivnosti informiranja u korist MPS.
(5) Za potporu za pripremu i provedbu radionica iz stavka 4. ovog članka, a koje će se provoditi na temelju odredbi Uredbe (EU) br. 702/2014, moraju biti opravdane samo one usluge navedene u ponudi i dostavljene prije početka usluge u skladu s člankom 6. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Intenzitet javne potpore za subjekte iz stavka 4. ovog članka ograničava se na 60 – 70 % sukladno odredbama članka 47., stavka 7. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(7) Potpora ne obuhvaća izravna plaćanja polaznicima.
Prihvatljivi troškovi
Članak 14.
(1) U provedbi podmjere 1.1. tip operacije 1.1.3. i 1.1.4., prihvatljivi su troškovi koji proizlaze iz troškova organizacije i izvršenja prenošenja znanja ili aktivnosti informiranja i to za:
1. provedbu programa: priprema i izrada materijala i opreme za provedbu programa osposobljavanja (brošure, skripte, e-materijali)
2. najam prostora u kojem se održava program osposobljavanja
3. stručne osobe: (plaće/naknade, putni troškovi, dnevnice, smještaj i osvježenje) i
4. polaznike programa: (troškovi puta, troškovi smještaja i osvježenja)
(2) Korisnik će polazniku programa koji završi program osposobljavanja isplatiti prethodno odobrene troškove smještaja i putovanja.
(3) Najviši iznos plaće/naknade za stručne osobe biti će naznačen u javnom natječaju.
(4) Putni troškovi, dnevnice i smještaj za stručne osobe izračunavaju se u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje to područje.
(5) Putni troškovi polaznika programa određuju se u visini cijene putne karte autobusa, vlaka drugog razreda ili brodske linije/trajekta.
(6) Uslugu smještaja polaznik programa može koristiti u objektu s najviše četiri zvjezdice, a financira se smještaj na bazi polupansiona.
Provedba programa osposobljavanja
Članak 15.
Nakon provedenog programa osposobljavanja korisnik je obvezan Agenciji za plaćanja dostaviti izvješće o provedenom programu osposobljavanja koji sadrži:
1. naslov programa osposobljavanja
2. tip operacije
3. datum
4. lokacija
5. broj polaznika programa koji su završili programa osposobljavanja
6. broj sati trajanja općeg i posebnog dijela programa osposobljavanja
PODMJERA 1.2.
Tip operacije 1.2.1.
Članak 16.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije provode se u svrhu upoznavanja poljoprivrednih proizvođača, prerađivača, šumoposjednika i drvoprerađivača s novim tehnologijama i inovativnim rješenjima, korištenjem novih strojeva i njihovom primjenom u praksi.
(2) Demonstracijske aktivnosti imaju za cilj promicanje i usvajanje novih inovativnih rješenja, novih strojeva i tehnologija koje će polaznici demonstracijskih aktivnost nastojati implementirati u svakodnevni rad što će doprinijeti povećanju produktivnosti u poljoprivrednom i šumarskom i prerađivačkom sektoru kao i očuvanju, zaštiti i unapređenju okoliša.
(3) Ove aktivnosti mogu biti nadopuna u razmjeni znanja između Operativne skupine unutar Europskog inovacijskog partnerstva (dalje u tekstu: EIP).
(4) Polaznici demonstracijskih aktivnosti su osobe koje se bave poljoprivrednom, prehrambeno-prerađivačkom, šumarskom, drvoprerađivačkom djelatnošću.
(5) Polaznici iz stavka 4. ovog članka ne smiju biti poduzetnici u teškoćama u skladu s člankom 2. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Polaznici iz stavka 4. ovog članka ne smiju imati nepodmirene obveze odnosno podlijegati neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem sukladno odredbama Uredbe (EU) br. 702/2014.
(7) Detaljno definiranje polaznika iz stavka 4. ovog članka i utvrđenih uvjeta iz stavaka 5. i 6. ovog članka temelji se na sadržaju demonstracijske aktivnosti i utvrđuje se u dokumentaciji za provedbu postupka javne nabave.
Vrsta potpore
Članak 17.
(1) Potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava.
(2) Udio javne potpore u prihvatljivim troškovima iznosi do 100 % prihvatljivih troškova.
(3) Da bi ostvario pravo na povrat sredstava, korisnik treba zadovoljiti uvjet minimalnog broja prijavljenih polaznika demonstracijske aktivnost koji će biti propisan u javnom natječaju.
(4) Iznos sredstava koji se isplaćuje korisniku određuje se temeljem dostavljenog i odobrenog izvješća.
(5) Ukoliko se potpora dodjeljuje za pripremu i provedbu demonstracijskih aktivnosti za subjekte u sektoru šumarstva, izdaci se odobravaju u sukladnosti s odredbama članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Potpora za pripremu i provedbu demonstracijskih aktivnosti iz stavka (5) ovog članka, a koje će se provoditi na temelju Uredbe (EU) br. 702/2014, moraju biti opravdane samo one usluge navedene u ponudi i dostavljene prije početka usluge u skladu s člankom 6. Uredbe (EU) br. 702/2014.
Prihvatljivi korisnici
Članak 18.
(1) Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za djelatnosti cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih.
(2) Zastupnici proizvođača poljoprivredne i šumarske mehanizacije i opreme, zaštitnih sredstava i drugog poljoprivrednog repromaterijala nisu prihvatljivi korisnici.
Program demonstracijskih aktivnosti
Članak 19.
(1) Korisnik je dužan izraditi program demonstracijske/ih aktivnosti.
(2) Program demonstracijske aktivnosti odobrava Ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede.
(3) Program demonstracijske aktivnosti sadrži opis aktivnosti, trajanje aktivnosti (br. školskih sati), lokaciju održavanja aktivnosti i popis osoba – provoditelja aktivnosti.
(4) Sudjelovanje u demonstracijskim aktivnostima je besplatno za sve polaznike.
Prihvatljivi troškovi
Članak 20.
(1) U provedbi podmjere 1.2. tip operacije 1.2.1., prihvatljivi su troškovi koji proizlaze iz troškova organizacije i izvršenja demonstracijskih aktivnosti i to za:
1. provedbu programa: priprema i izrada materijala i opreme za provedbu demonstracijskih
aktivnosti (brošure, skripte, e-materijali)
2. korištenje prostora/površina/strojeva/opreme za potrebe provedbe demonstracijskih aktivnosti
3. stručne osobe: plaće/naknade, putni troškovi, dnevnice, smještaj, osvježenje i
4. polaznike demonstracijskih aktivnosti: troškovi puta, smještaja i osvježenja
(2) Prihvatljivi trošak koji se isplaćuje korisniku čini umnožak broja polaznika demonstracijske aktivnosti i iznosa naknade po pojedinom polazniku koji se određuje u javnom natječaju. Korisniku se s ovim sredstvima isplaćuje i trošak putovanja i/ili smještaja koji je korisnik isplatio polazniku demonstracijske aktivnosti.
(3) Putni troškovi polaznika demonstracijske aktivnosti određuju se u visini cijene putne karte autobusa, vlaka drugog razreda ili brodske linije/trajekta.
(4) Uslugu smještaja polaznika demonstracijske aktivnosti može koristiti u objektu s najviše četiri zvjezdice, a financira se smještaj na bazi polupansiona.
(5) Korisnik će polazniku demonstracijske aktivnosti koji završi demonstracijsku aktivnost isplatiti prethodno odobrene troškove smještaja i putovanja.
(6) Organizacija i provedba demonstracijskih aktivnosti koje se odnose na šumarske djelatnosti mora biti u skladu s odredbama stavka 3., članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014
(7) Intenzitet potpore za polaznike iz stavka 3. ovog članka ograničen je na 100 % prihvatljivih troškova
(8) Potpora ne obuhvaća izravna plaćanja polaznicima.
Provedba demonstracijske aktivnosti
Članak 21.
Nakon provedene demonstracijske aktivnosti korisnik je obvezan Agenciji za plaćanja dostaviti izvješće o provedenoj aktivnosti koji sadrži:
1. naziv demonstracijske aktivnosti
2. datum održavanja
3. lokacija održavanja
4. broj polaznika (potpisna lista) i
5.broj sati, dana trajanja demonstracijske aktivnosti
POGLAVLJE III.
Neprihvatljivi troškovi
Članak 22.
Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje su:
1. kamate
2. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
3. bankovni troškovi, troškovi jamstava i slične naknade
4. troškovi pretvaranja, naknade i tečajni troškovi, kao i drugi čisto financijski izdaci
5. troškovi osiguranja i
6. izdaci nastali u državnoj administraciji, uključujući Agenciju za plaćanja, posebice tekući izdaci, izdaci iznajmljivanja i plaće stručnog osoblja zaposlenog na upravljanju, provedbi, praćenju i kontroli.
Kriteriji odabira
Članak 23.
(1) Kriteriji odabira zahtjeva za potporu određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
(2) U slučaju da dostavljeni program osposobljavanja bude ocijenjen s 50 ili manje bodova (u skladu s uputama za ocjenjivanje programa osposobljavanja), ne provodi se daljnji postupak rangiranja.
(3) Korisnik mora zadovoljiti minimalan broj bodova da bi bio prihvatljiv za ugovaranje i financiranje.
(4) Prednost na rang-listi imaju zahtjevi s većim brojem ostvarenih bodova.
(5) U slučaju kada dva ili više zahtjeva imaju isti broj bodova, odabire se onaj s ranijim datumom i vremenom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) U slučaju kada se temeljem rang-liste utvrdi da nema dovoljno sredstava za financiranje svih rangiranih zahtjeva, odredit će se prag iznad kojeg će se nalaziti svi zahtjevi za koje postoji dovoljno financijskih sredstava.
OPĆI UVJETI
Članak 24.
(1) Korisnik mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu.
(2) Polaznik program osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti treba u potpunosti odslušati program osposobljavanja i/ili program demonstracijske aktivnosti kako bi mu korisnik potpore mogao isplatiti propisane troškove.
(3) Korisnik obavlja administrativnu kontrolu svih troškova i provjeru prihvatljivosti polaznika programa/demonstracijskih aktivnosti koji moraju biti u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(4) Zbirni obračun troškova polaznika programa/demonstracijskih aktivnosti, korisnik dostavlja uz zahtjev za isplatu.
(5) Korisnik je dužan dostaviti/čuvati evidencije svih polaznika programa/ demonstracijskih aktivnosti.
(6) Korisnik mora čuvati svu dokumentaciju koja je bila osnova za dodjelu pomoći u okviru ovoga pravilnika, deset godina od zadnjeg datuma primitka sredstava na temelju ovoga pravilnika.
(7) Potpora se ne može dodijeliti poduzetniku u teškoćama, poduzetniku koji podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Europske komisije kojom se potpora ocjenjuje nezakonitom i nesukladnom unutarnjem tržištu.
(8) Potpora ne smije sadržavati uvjete ili način financiranja koji će dovesti do neizbježne povrede prava Unije, a posebno:
1. dodjela potpore ne smije ovisiti o obvezi polaznika da ima poslovni nastan u određenoj državi članici ili da većina njegovih poslovnih jedinica ima poslovni nastan u toj državi članici
2. dodjela potpore ne smije ovisiti o obvezi polaznika da upotrebljava robu proizvedenu ili usluge pružene na državnom području
3. polaznicima se ne smije ograničavati mogućnost uporabe rezultata istraživanja, razvoja i inovacija u ostalim državama članicama.
(9) Potpora se može dodijeliti isključivo za aktivnosti i radove započete nakon što je podnesen pisani zahtjev za potporu.
(10) Za izračun intenziteta potpore svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije svih odbitaka poreza ili drugog troška. Prihvatljivi troškovi trebaju biti popraćeni pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani. Porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) nije prihvatljiv za dodjelu potpora, osim u slučajevima kada nije povrativ za korisnika u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u.
DIO DRUGI
POGLAVLJE IV
ODABIR KORISNIKA, ZAHTJEV ZA POTPORU I DONOŠENJE ODLUKE
Odabir korisnika
Članak 25.
(1) Agencija za plaćanja vrši odabir korisnika u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
(2) Uvjeti sudjelovanja i kriteriji odabira propisuju se dokumentacijom u postupku odabira korisnika u skladu s propisima koji uređuju predmetno područje i ovim Pravilnikom.
(3) Po izvršenom pregledu dostavljenih ponuda, Agencija za plaćanja donosi odluku o dodjeli sredstava i o istome obavještava sve gospodarske subjekte koji su sudjelovali u postupku. S odabranim korisnicima Agencija za plaćanja sklapa ugovor kojim će se regulirati međusobna prava i obveze.
Zahtjev za isplatu
Članak 26.
(1) Potpora se odabranom korisniku dodjeljuje temeljem zahtjeva za isplatu, za provedene aktivnosti navedene u programu osposobljavanja/demonstracijskih aktivnosti koji je odobren od strane Ministarstva.
(2) Korisnik dostavlja zahtjev za isplatu za provedene aktivnosti programa osposobljavanja/demonstracijskih aktivnosti zajedno s pratećom dokumentacijom koja je propisana u javnom pozivu/natječaju.
(3) Korisnik podnosi Agenciji za plaćanja zahtjev za isplatu nakon provedene aktivnosti navedene u programu osposobljavanja koji je odobren od strane Ministarstva a najkasnije šest mjeseci od potpisivanja Ugovora.
(4) Zahtjev za isplatu sadrži prihvatljive izdatke propisane ovim Pravilnikom, a koji su vezani za aktivnosti navedene u programu osposobljavanja koji su u potpunosti realizirani i plaćeni.
(5) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u Ugovoru.
(6) Za nepotpuni zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije/obrazloženje/ispravak koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju/obrazloženje/ispravak u roku od deset radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak.
(7) Danom zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak smatra se dan kada korisnik zaprimi preporučenu pošiljku.
(8) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za financiranje obračunat će se:
1. protuvrijednost u kunama po tečaju Europske komisije ECB, u mjesecu zaprimanja zahtjeva za financiranje iskazanom na šest decimala (navedeni tečaj se može dobiti na http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/)
2. ako je odabrani korisnik kupio strana sredstva plaćanja po nižem tečaju od ECB u mjesecu zaprimanja zahtjeva za financiranje iskazanom na šest decimala, isplata potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(9) Ako se administrativnom kontrolom zahtjeva za financiranje utvrdi neprihvatljiv izdatak, iznos iz zahtjeva umanjuje se za taj iznos.
(10) Agencija za plaćanja u okviru administrativne kontrole obavlja posjet korisniku.
(11) Nakon provjere zahtjeva za financiranje s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će donijeti:
1. odluku o isplati ili
2. odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(12) Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju zahtjeva ako:
1. korisnik ne ispunjavanja propisane uvijete
2. je aktivnost koja je predmet potpore financirana drugim sredstvima proračuna Europske unije
3. su aktivnosti i/ili troškovi navedeni u zahtjevu za isplatu neprihvatljivi
4. je zahtjev za isplatu dostavljen nakon propisanog roka
5. je utvrđena nepravilnosti koja je ujedno i sumnja na prevaru
6. korisnik onemogući kontrolu.
ZAJEDNIČKE ODREDBE
Kontrole i povrat sredstava potpore
Članak 27
(1) Agencija za plaćanja obavlja upravne kontrole i inspekcije na terenu te provodi isplate za tipove operacija iz ovog pravilnika, a u skladu s Uredbom (EU) br 640/2014, Uredbom (EU) br 809/2014 i Uredbom (EU) br 702/2014.
(2) U slučaju neplaćanja ili nepoštivanja drugih obveza iz ugovora, plaćanja će se smanjiti ili povući u skladu s člankom 35. Uredbe (EU) br 640/2014 ili će korisnik biti isključen u skladu s odredbama stavka 5. i stavka 6. članka 35. Uredbe (EU) br 640/2014.
(3) Korisniku potpore kod kojeg se utvrdi nenamjensko korištenje sredstava ili prilaganje neistinite dokumentacije i podataka uz zahtjev za isplatu potpore, Agencija za plaćanja će otkazati ugovor i pozvati na povrat sredstava dostavom pisane obavijesti u roku od 30 dana od dana utvrđivanja nastanka okolnosti.
(4) Korisnik potpore iz stavka 3. ovog članka gubi pravo na ostvarivanje državnih potpora do potpunog povrata sredstava.
(5) Pobliže odredbe o smanjenju ili povlačenju plaćanja utvrđuju se ugovorom iz stavka 2. ovog članka.
(6) Ako Agencija za plaćanja u narednim provjerama provedenim u skladu s Uredbom (EU) br 809/2014 utvrdi nepravilnosti u ispunjavanju obveza iz ugovora iz drugog stavka ovog članka zatražiti će povrat isplaćenih sredstva potpore zajedno sa zakonskom zateznom kamatom od dana primitka sredstava.
(7) Agencija za plaćanja prije isplate potpore dodijeljene u skladu s Uredbom (EU) br 702/2014 provjerava da li sudionik ispunjava uvjete navedene u članku 6. stavku 2. i članku 10. Uredbe (EU) br 702/2014.
Prigovori
Članak 28
Na odluke iz članka 25. stavka 3. i članka 26. stavka 11., korisnik ima pravo podnijeti prigovor Povjerenstvu za prigovore, putem Agencije za plaćanja, u roku od osam dana od zaprimanja odluke sukladno članku 14. stavku 2. Zakona o poljoprivredi. (»Narodne novine«, broj 30/15).
FINANCIJSKE ODREDBE
Članak 29
(1) Potpora iz stavka 2. ovog članka zbrajati će se sukladno članku 8. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(2) Potpore u okviru ovog pravilnika u kontekstu opravdanih troškova ne mogu se zbrajati s drugim državnim potporama, ako zbroj potpora prelazi maksimalne iznose i intenzitete potpora utvrđene u Uredbi (EU) br. 1305/2013 i Uredbi (EU) br. 702/2014, bez obzira na to da li se potpora za projekt ili aktivnosti financira isključivo iz nacionalnih sredstava ili djelomično financira Europska unija.
(3) Opravdani troškovi u okviru ovog pravilnika dodjeljuju se temeljem Uredbe (EU) br. 702/2014 i mogu se zbrajati s bilo kojim drugim državnim potporama, ako se te mjere odnose na različite prihvatljive troškove.
(4) Pomoć u okviru ovog pravilnika ne može se kombinirati s bilo kojom potporom male vrijednosti u pogledu istih opravdanih troškova, ako bi takva aktivnost premašila intenzitet ili iznos potpore, koje su navedene u Uredbi (EU) br. 702/2014.
Objava podataka
Članak 30
Podaci o dodijeljenim iznosima potpora korisnicima objavljuju se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja u skladu s odredbama članaka 111., 112. i 113. Uredbe (EU) br. 1306/2013. ili u Službenom listu Europske unije sukladno odredbama članka 9. Uredbe (EU) br. 702/2014.
ZAVRŠNA ODREDBA
Stupanje na snagu
Članak 31.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Ministar
Tihomir Jakovina, v.r.
PRILOG I
KRITERIJI ODABIRA MJERA 01, TIP OPERACIJE 1.1.3.
STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE ZA MLADE POLJOPRIVREDNIKE
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja
Najviše 40
91-100
40
81-90
30
71-80
20
51-70
10
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u području iz kojeg se traži osposobljavanje
Najviše 30
osoba/e angažirane za osposobljavanje ima/ju 6 ili više godina iskustva u područjuiz kojeg se traži osposobljavanja
30
osoba/e angažirane za osposobljavanje ima/ju od 4-6 godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
15
3.
Zemljopisni raspored provedbe programa osposobljavanja
Najviše 30
Mogućnost provedbe programa osposobljavanja u svim županijama uključujući i Grad Zagreb
30
Mogućnost provedbe programaosposobljavanja u najmanje 10 županija, ili 9 županija i Grad Zagreb
20
Mogućnost provedbe programa osposobljavanja u manje od 10 županija
10
4.
Najpovoljnija cijena ponude
5-20
Broj bodova dodjeljuje sa temeljem najpovoljnije cijene ponude.
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
120
PRAG PROLAZNOSTI
25
1. Broj bodova dodjeljuje se sukladno broju ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja. Ukoliko u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja, broj bodova bude 50 ili manji, prijava ne ulazi u daljnju fazu rangiranja.
KRITERIJI ODABIRA MJERA 01, TIP OPERACIJE 1.1.4.
RADIONICE ZA SUBJEKTE KOJI SU UKLJUČENI U KRATKE LANCE OPSKRBE I PROIZVOĐAČKE GRUPE I ORGANIZACIJE
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja
Najviše 50
91 - 100
50
81 - 90
40
71 - 80
30
61 - 70
20
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u području iz kojeg se traži osposobljavanje
Najviše 10
osoba/e angažirane na osposobljavanju ima/ju 6 ili više godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
10
osoba/e angažirane na osposobljavanju ima/ju 4-6 godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
5
3.
Najpovoljnija cijena ponude
5-20
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
20
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
80
PRAG PROLAZNOSTI
25
1Broj bodova dodjeljuje se sukladno broju ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja. Ukoliko u postupku ocjenjivanja Programa osposobljavanja, broj bodova bude 60 ili manji, prijava ne ulazi u daljnju fazu rangiranja.
KRITERIJI ODABIRA ZA PODMJERU 1.2., TIP OPERACIJE 1.2.1.
DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova vezano uz područje demonstracijske aktivnosti
Najviše 20
demonstracijska aktivnost vezana uz nove tehnologije koje doprinose očuvanju okoliša
20
demonstracijska aktivnost vezana uz pomotehničke i ampelotehničke vještine
10
demonstracijska aktivnost vezana uz povećanje produktivnosti u stočarskom sektoru
8
demonstracijska aktivnost vezana uz prikaz novih biljnih sorti/pasmina domaćih životinja
6
Ostale aktivnosti vezano za poljoprivredu i šumarstvo
3
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u provođenju demonstracijskih aktivnosti
10
više od 6 godina
10
od 4-6 godina
5
3.
Inovacije
10
demonstracijske aktivnosti vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim skupinama.
demonstracijske aktivnosti vezane uz inovacije za aktivnosti koje nisu vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim grupama.
10
5
4.
Najpovoljnija cijena ponude
5 - 20
Broj bodova dodjeljuje sa temeljem najpovoljnije cijene ponude.
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
20
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
60
PRAG PROLAZNOSTI
8
1.Broj bodova dodjeljuje se sukladnoPodručju na koje se demonstracijska aktivnost odnosi
2. Broj bodova dodjeljuje se sukladno referencama korisnika. Najveći broj bodova dodjeljuje se korisniku ako izvođač aktivnosti ima više od 6 godina radnog iskustva u području iz određene demonstracijske aktivnosti.
3. Broj bodova dodjeljuje se korisniku za demonstracijsku aktivnost vezano za inovacije. Najveći broj bodova dodjeljuje se korisniku čije su demonstracijske aktivnost vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim grupama.
4. Broj bodova dodjeljuje se temeljem najpovoljnije cijene ponude.
PRILOG II.
PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA
NAZIV USTANOVE
ADRESA
Mjesto i datum izrade programa osposobljavanja
1.OPĆI PODACI O PROGRAMU OSPOSOBLJAVANJA
NAZIV PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
RAZINA SLOŽENOSTI POSLOVA
TRAJANJE PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA (U SATIMA)
UVJETI UPISA I CILJANE SKUPINE
RADNO OKRUŽENJE I UVJETI RADA
2.KOMPETENCIJE KOJE POLAZNIK PROGRAMA STJEČE ZAVRŠETKOM PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
3TRAJANJEI NAČINI IZVOĐENJA PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
4PLAN I PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA
1.1.Plan osposobljavanja
RB.
CJELINA OSPOSOBLJAVANJA
T
teorijska nastava
PN
praktična nastava
UKUPNO
1.
2.
3.
4.
UKUPNO
2.2.Program osposobljavanja
TEMA
SADRŽAJ
ISHODI UČENJA
BROJ SATI
Metode rada:
Materijalni uvjeti:
Kadrovski uvjeti(stručno osoblje):
Literatura i drugi izvori znanja za stručne osobe:
Literatura i drugi izvori znanja za polaznike:
5.ZAVRŠNA PROVJERA STEČENIH ZNANJA I VJEŠTINA
Provjera se sastoji od:
•pismene i/ili usmene provjere sadržaja potrebnih za samostalno obavljanje poslova
•provjere praktičnih vještina
PRILOG III.
PROGRAM DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
NAZIV NOSITELJA PROGRAMA DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
ADRESA
OPĆI PODACI O PROGRAMU DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
•NAZIV DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
•OPIS AKTIVNOSTI
•TRAJANJE PROGRAMA DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI (U SATIMA)
•LOKACIJA PROVOĐENJA
•POPIS STRUČNIH OSOBA KOJE ĆE PROVODITI DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
PRILOG IV.
__________________________
__________________________
__________________________
(naziv i adresa institucije/tijela)
POTVRDA
O ZAVRŠENOM PROGRAMU OSPOSOBLJAVANJA/ DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi ("Narodne novine" br. 30/15) ministar nadležan za poslove poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI MJERE M01 „PRENOŠENJE ZNANJA I AKTIVNOSTI INFORMIRANJA“, PODMJERE 1.1. „POTPORA ZA STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE I AKTIVNOSTI ZA STJECANJE VJEŠTINA“, TIP OPERACIJE 1.1.3. „STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE ZA MLADE POLJOPRIVREDNIKE“, TIP OPERACIJE 1.1.4.“ RADIONICE ZA SUBJEKTE KOJI SU UKLJUČENI U KRATKE LANCE OPSKRBE I PROIZVOĐAČKE GRUPE I ORGANIZACIJE“ I PODMJERE 1.2. „POTPORA ZA DEMONSTRACIJSKE I INFORMATIVNE AKTIVNOSTI“, TIP OPERACIJE 1.2.1. „DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOST“ IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. - 2020.
DIO PRVI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju način i uvjeti provedbe Mjere M01 „Prenošenje znanja i aktivnosti informiranja“, (u daljnjem tekstu: Mjera 01), podmjere 1.1. „Potpora za strukovno osposobljavanje i aktivnosti za stjecanje vještina“ (u daljnjem tekstu: podmjera 1.1.), tip operacije 1.1.3. „Strukovno osposobljavanje za mlade poljoprivrednike“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.1.3.), tip operacije 1.1.4. „Radionice za subjekte koji su uključeni u kratke lance opskrbe i proizvođačke grupe i organizacije“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.1.4.) i podmjere 1.2. „Potpora za demonstracijske i informativne aktivnosti“ (u daljnjem tekstu: podmjera 1.2.), tip operacije 1.2.1. „Demonstracijske aktivnosti“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 1.2.1.) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pojmovnik
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje :
1 . tip operacije je skup aktivnosti ili pojedinačnih projekata koji doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta na koje se odnose iz Programa koji je usklađen s ciljevima i prioritetima politike ruralnog razvoja Europske unije
2. projekt/operacija je cjelokupna i sveobuhvatna aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije
3. prihvatljivi troškovi u smislu ovoga Pravilnika su troškovi koji mogu biti sufinancirani sredstvima Programa
4. sustavi kvalitete podrazumijevaju sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, sustav zajamčeno tradicionalnog specijaliteta, te sustav neobaveznih izraza kvalitete
5. javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europske unije
6. korisnik je svaki subjekt kojem je dodijeljena odluka o dodjeli sredstava u skladu s člankom 14. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013), a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta
7 . os posobljavanje je oblik obrazovanja odraslih, izvodi se putem kraćih programa osposobljavanja radi stjecanja temeljnih znanja i vještina, teorijskog i praktičnog znanja, potrebnog za obavljanje jednostavnijih poslova u nekom zanimanju
8 . polaznik programa / demonstracijske aktivnosti je fizička osoba kojoj je korisnik Mjere pružio uslugu osposobljavanja u sklopu nekog tipa operacije ove Mjere. Polaznici su primatelji subvencionirane usluge, kao što je definirano u prvoj rečenici stavka 2. članka 14. Uredbe (EU) br. 1305/2013, u stavku 4. članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014 od 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 702/2014), te u stavku 6. članka 47. Uredbe (EU) br. 702/2014
9 . završetak aktivnosti je dan podnošenja zahtjeva za isplatu
10. mladi poljoprivrednik je osoba koja nije starija od 40 godina na dan prijave na program osposobljavanja, osim prijavitelja na Mjere Programa na koje se odnose odredbe definicije mladog poljoprivrednika u skladu s Uredbom (EU) br.1305/2013. Mladi poljoprivrednik je također korisnik Programa izravnih plaćanja koji je zatražio plaćanja za mlade poljoprivrednike iz članka 43 Zakona o poljoprivredi
11. mikro, mali i srednji poduzetnik (u daljnjem tekstu: MSP) označava poduzetnike koji ispunjavaju kriterije utvrđene u Prilogu I. Uredbe (EU) br. 702/2014
12. primarna poljoprivredna proizvodnja znači proizvodnja proizvoda iz tla ili stočarstva navedenih u Prilogu I. Ugovora o funkcioniranju EU, bez obavljanja dodatnih radnji kojima bi se promijenila priroda tih proizvoda sukladno članku 2. stavku 5. Uredbe (EU) br. 702/2014
13. poduzetnik u teškoćama je poduzetnik za kojeg vrijede odredbe članka 2. stavka 14. Uredbe (EU) br. 702/2014
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi u
1. Uredbi (EU) br. 1305/2013
2. Uredbi Komisije (EU) br. 702/2014
3. Uredbi (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000, (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) 485/2008 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1306/2013)
4. Provedbena uredba Komisije (EU) br. 908/2014 od 6. kolovoza 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu agencija za plaćanje i drugih tijela, financijskog upravljanja, poravnanja računa, pravila o kontroli, jamstava i transparentnosti (SL L 255, 28.8.2014) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 908/2014)
5. Delegirana uredba Komisije (EU) br. 640/2014 od 11. ožujka 2014. o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava te uvjeta za odbijanje ili obustavu plaćanja i administrativne kazne koje se primjenjuju za izravna plaćanja, potporu ruralnom razvoju i višestruku sukladnost (SL L 181, 20.6.2014.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 640/2014) i
6. posebnim propisima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sastavni dijelovi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
Prilog I. Kriteriji odabira
Prilog II. Program osposobljavanja
Prilog III. Program demonstracijske aktivnosti
Prilog IV. Potvrda o završenom programu osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti
Prilog V. Označavanje ulaganja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
II. PODMJERE, VRSTA POTPORE, PRIHVATLJIVI KORISNICI, UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Podmjere
Članak 5.
( 1) U okviru Mjere 01 potpora se dodjeljuje kroz sljedeće podmjere:
1. podmjera 1.1. Potpora za strukovno osposobljavanje i aktivnosti za stjecanja vještina
2. podmjera 1.2. Potpora za demonstracijske i informativne aktivnosti
(2) Potpora se ne odnosi na poduke ili obuke koje čine sastavni dio uobičajenih obrazovnih
programa i koje su dio redovitog obrazovanja na srednjoškolskoj i višoj razini.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Tipovi operacija
Članak 6.
(1) U okviru podmjere 1.1. potpora se dodjeljuje kroz dva tipa operacija:
1. tip operacije 1.1.3. Strukovno osposobljavanje za mlade poljoprivrednike
2. tip operacije 1.1.4. Radionice za subjekte koji su uključeni u kratke lance opskrbe i
proizvođačke grupe i organizacije
(2) U okviru podmjere 1.2. potpora se dodjeljuje kroz tip operacije
1. tip operacije 1.2.1. Demonstracijske aktivnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Tip operacije 1.1.3.
Članak 7.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije usmjerene su na pružanje osnovnog i dopunskog znanja mladim poljoprivrednicima, prvenstveno korisnicima mjera ruralnog razvoja i korisnicima plaćanja za mlade poljoprivrednike u okviru Programa izravnih plaćanja, ali i svim ostalim poljoprivrednicima u dobi 18-40 godina.
(2) Program osposobljavanja za polaznike programa, utvrđen je u trajanju od 80 školskih sati što uključuje teorijsku i praktičnu nastavu.
(3) Programi osposobljavanja sastoje se od dva dijela.
1. Opći dio u trajanju od 16 sati, a obuhvaća sljedeća područja:
a) osnivanje i upravljanje poljoprivrednim gospodarstvom
b) marketing i tržište
c) standardi EU (okoliš, zdravlje, higijena) i načela višestruke sukladnosti
d) zakonodavstvo u poljoprivredi
e) osnove poljoprivrednog računovodstva i
f) zaštita na radu.
2. Posebni dio u trajanju od 64 sata obuhvaća jedno od sljedećih područja:
a) ratarstvo i stočarstvo
b) voćarstvo i maslinarstvo
c) povrćarstvo, ukrasno i ljekovito bilje
d) vinogradarstvo i vinarstvo ili
e) ekološka proizvodnja.
(4) Minimalno 30% sadržaja posebnog dijela obavezno se provodi kroz vježbe i primjere iz prakse.
(5) Korisnik iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika polazniku programa izdaje potvrdu o završenom programu osposobljavanja nakon uspješno završene provjere stečenih znanja i vještina.
(6) Polaznik programa može sudjelovati samo jedanput na određenom području programa osposobljavanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 8.
(1) Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za obavljanje djelatnosti obrazovanja (dalje u tekstu: korisnik).
(2 Za provedbu programa osposobljavanja, korisnik može angažirati vanjske stručne osobe, ovisno o vrsti programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Program osposobljavanja
Članak 9.
(1) Korisnik je dužan izraditi Program osposobljavanja.
(2) Program osposobljavanja ocjenjuje Ministarstvo poljoprivrede.
(3) Program osposobljavanja sastavni je dio Priloga II ovoga Pravilnika koji čini obveznu dokumentaciju, a sadrži:
1. opće podatke o programu osposobljavanja
2. kompetencije koje polaznik programa stječe završetkom programa osposobljavanja
3. trajanje i način izvođenja programa osposobljavanja
4.plan i program osposobljavanja
5. način završne provjere stečenih znanja i vještina
(4) Uz program osposobljavanja, korisnik obavezno dostavlja dokaz o obrazovanju i radnom statusu stručnih osoba (ugovor o radu, odnosno ponudu/pismo namjere o angažmanu vanjskih stručnjaka).
(5) Stručna osoba iz stavka 4. ovoga članka mora imati završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij biotehničkih znanosti, smjera ovisnog o tipu izobrazbe/temi iz kojeg se provodi osposobljavanje i tri godine radnog iskustva, ili srednju stručnu spremu biotehničke struke i minimalno 15 godina profesionalnog iskustva u području vezano uz temu programa osposobljavanja.
(6) Za opći dio programa iz članka 7. stavka 3. točke 1 ovoga Pravilnika stručna osoba mora imati uvjete iz stavka 5 ovog članka ili završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij odgovarajućeg općeg područja i tri godine radnog iskustva, ili odgovarajuću srednju stručnu spremu i barem 15 godina profesionalnog iskustva u tom području.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Tip operacije 1.1.4.
Članak 10.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije usmjerene su na pružanje potrebnih znanja poljoprivrednicima vezano za poticanje uspostave proizvođačkih grupa i organizacija, udruženja kratkih lanaca prodaje, sustave kvalitete i druga potrebna znanja vezano za marketing proizvoda i poslovno upravljanje.
(2) Program osposobljavanja traje 16 školskih sati.
(3) Program osposobljavanja iz stavka 2. ovoga članka obuhvaća sljedeća područja:
1. sigurnost kvalitetu i označavanje hrane
2. uspostavu proizvođačkih grupa, organizacija i ostalih udruženja
3. postizanje dodane vrijednosti proizvoda i njihov plasman
4. sustave kvalitete
5 informiranje proizvođača o pravnom i zakonodavnom okviru
6 organiziranje i uspostavljanje kratkih lanaca prodaje proizvoda na lokalnom tržištu
7 marketing proizvoda i
8 tečaj poslovnog upravljanja.
(4) Polaznici programa su poljoprivrednici nositelji, članovi i zaposlenici poljoprivrednog gospodarstva, članovi zadruga, organizacija i ostalih oblika udruženja poljoprivrednika.
(5) Polazniku programa koji završi program osposobljavanja i prođe provjeru znanja i vještina korisnik iz članka 11. izdaje potvrdu o završenom programu osposobljavanja.
(6) Polaznici iz stavka 4. nisu primili ili su u postupku dobivanja pomoći iz drugih javnih izvora za isti sadržaj i to u razdoblju navedenom u dokumentaciji iz postupka javne nabave
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 11.
Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za djelatnosti cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Program osposobljavanja
Članak 12.
(1) Korisnik je dužan izraditi program osposobljavanja.
(2) Program osposobljavanja ocjenjuje Ministarstvo nadležno za poljoprivredu.
(3) Program osposobljavanja sadrži detaljno razrađen plan i program rada, sadržaj i satnicu i popis stručnih osoba.
(4) Uz program osposobljavanja, korisnik dostavlja dokaz o obrazovanju i radnom statusu stručnih osoba (ugovor o radu, odnosno ponudu/pismo namjere o angažmanu vanjskih stručnjaka).
(5) Stručna osoba iz stavka 4. ovoga članka mora imati završen dodiplomski/diplomski sveučilišni studij odgovarajuće struke, ovisno o području iz kojeg se provodi osposobljavanje i tri godine radnog iskustva, ili srednju stručnu spremu i minimalno 15 godina profesionalnog iskustva vezano uz područje programa osposobljavanja .
(6) Sudjelovanje u programu osposobljavanja je besplatno za sve polaznike programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Potpora
Članak 13.
(1) Intenzitet javne potpore iznosi do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova.
(2) Da bi ostvario pravo na povrat sredstava, korisnik mora zadovoljiti uvjet o minimalnom broju polaznika programa koji će biti propisan u javnom pozivu/natječaju.
(3) Temeljem dostavljenog i odobrenog izvješća Agencija za plaćanja isplaćuje korisniku konačan iznos sredstava
(4) Ukoliko se potpora dodjeljuje za pripremu i provedbu radionica za subjekte čije aktivnosti obuhvaćaju i one aktivnosti koje nisu u okviru primarne poljoprivredne proizvodnje, izdaci se odobravaju temeljem odredbi članka 47. Uredbe (EU) br. 702/2014, vezano za potpore za prenošenje znanja i aktivnosti informiranja u korist MPS.
(5) Za potporu za pripremu i provedbu radionica iz stavka 4. ovog članka, a koje će se provoditi na temelju odredbi Uredbe (EU) br. 702/2014, moraju biti opravdane samo one usluge navedene u ponudi i dostavljene prije početka usluge u skladu s člankom 6. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Intenzitet javne potpore za subjekte iz stavka 4. ovog članka ograničava se na 60 – 70 % sukladno odredbama članka 47., stavka 7. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(7) Potpora ne obuhvaća izravna plaćanja polaznicima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi troškovi
Članak 14.
(1) U provedbi podmjere 1.1. tip operacije 1.1.3. i 1.1.4., prihvatljivi su troškovi koji proizlaze iz troškova organizacije i izvršenja prenošenja znanja ili aktivnosti informiranja i to za:
1. provedbu programa: priprema i izrada materijala i opreme za provedbu programa osposobljavanja (brošure, skripte, e-materijali)
2. najam prostora u kojem se održava program osposobljavanja
3. stručne osobe: (plaće/naknade, putni troškovi, dnevnice, smještaj i osvježenje) i
4. polaznike programa: (troškovi puta, troškovi smještaja i osvježenja)
(2) Korisnik će polazniku programa koji završi program osposobljavanja isplatiti prethodno odobrene troškove smještaja i putovanja.
(3) Najviši iznos plaće/naknade za stručne osobe biti će naznačen u javnom natječaju.
(4) Putni troškovi, dnevnice i smještaj za stručne osobe izračunavaju se u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje to područje.
(5) Putni troškovi polaznika programa određuju se u visini cijene putne karte autobusa, vlaka drugog razreda ili brodske linije/trajekta.
(6) Uslugu smještaja polaznik programa može koristiti u objektu s najviše četiri zvjezdice, a financira se smještaj na bazi polupansiona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Provedba programa osposobljavanja
Članak 15.
Nakon provedenog programa osposobljavanja korisnik je obvezan Agenciji za plaćanja dostaviti izvješće o provedenom programu osposobljavanja koji sadrži:
1. naslov programa osposobljavanja
2. tip operacije
3. datum
4. lokacija
5. broj polaznika programa koji su završili programa osposobljavanja
6. broj sati trajanja općeg i posebnog dijela programa osposobljavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PODMJERA 1.2.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Tip operacije 1.2.1.
Članak 16.
(1) Planirane aktivnosti u okviru ovoga tipa operacije provode se u svrhu upoznavanja poljoprivrednih proizvođača, prerađivača, šumoposjednika i drvoprerađivača s novim tehnologijama i inovativnim rješenjima, korištenjem novih strojeva i njihovom primjenom u praksi.
(2) Demonstracijske aktivnosti imaju za cilj promicanje i usvajanje novih inovativnih rješenja, novih strojeva i tehnologija koje će polaznici demonstracijskih aktivnost nastojati implementirati u svakodnevni rad što će doprinijeti povećanju produktivnosti u poljoprivrednom i šumarskom i prerađivačkom sektoru kao i očuvanju, zaštiti i unapređenju okoliša.
(3) Ove aktivnosti mogu biti nadopuna u razmjeni znanja između Operativne skupine unutar Europskog inovacijskog partnerstva (dalje u tekstu: EIP).
(4) Polaznici demonstracijskih aktivnosti su osobe koje se bave poljoprivrednom, prehrambeno-prerađivačkom, šumarskom, drvoprerađivačkom djelatnošću.
(5) Polaznici iz stavka 4. ovog članka ne smiju biti poduzetnici u teškoćama u skladu s člankom 2. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Polaznici iz stavka 4. ovog članka ne smiju imati nepodmirene obveze odnosno podlijegati neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem sukladno odredbama Uredbe (EU) br. 702/2014.
(7) Detaljno definiranje polaznika iz stavka 4. ovog članka i utvrđenih uvjeta iz stavaka 5. i 6. ovog članka temelji se na sadržaju demonstracijske aktivnosti i utvrđuje se u dokumentaciji za provedbu postupka javne nabave.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 17.
(1) Potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava.
(2) Udio javne potpore u prihvatljivim troškovima iznosi do 100 % prihvatljivih troškova.
(3) Da bi ostvario pravo na povrat sredstava, korisnik treba zadovoljiti uvjet minimalnog broja prijavljenih polaznika demonstracijske aktivnost koji će biti propisan u javnom natječaju.
(4) Iznos sredstava koji se isplaćuje korisniku određuje se temeljem dostavljenog i odobrenog izvješća.
(5) Ukoliko se potpora dodjeljuje za pripremu i provedbu demonstracijskih aktivnosti za subjekte u sektoru šumarstva, izdaci se odobravaju u sukladnosti s odredbama članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(6) Potpora za pripremu i provedbu demonstracijskih aktivnosti iz stavka (5) ovog članka, a koje će se provoditi na temelju Uredbe (EU) br. 702/2014, moraju biti opravdane samo one usluge navedene u ponudi i dostavljene prije početka usluge u skladu s člankom 6. Uredbe (EU) br. 702/2014.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 18.
(1) Prihvatljivi korisnici su privatne i javne institucije, registrirane za djelatnosti cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih.
(2 ) Zastupnici proizvođača poljoprivredne i šumarske mehanizacije i opreme, zaštitnih sredstava i drugog poljoprivrednog repromaterijala nisu prihvatljivi korisnici.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Program demonstracijskih aktivnosti
Članak 19.
(1) Korisnik je dužan izraditi program demonstracijske/ih aktivnosti.
(2) Program demonstracijske aktivnosti odobrava Ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede.
(3) Program demonstracijske aktivnosti sadrži opis aktivnosti, trajanje aktivnosti (br. školskih sati), lokaciju održavanja aktivnosti i popis osoba – provoditelja aktivnosti.
(4) Sudjelovanje u demonstracijskim aktivnostima je besplatno za sve polaznike.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi troškovi
Članak 20.
(1) U provedbi podmjere 1.2. tip operacije 1.2.1., prihvatljivi su troškovi koji proizlaze iz troškova organizacije i izvršenja demonstracijskih aktivnosti i to za:
1. provedbu programa: priprema i izrada materijala i opreme za provedbu demonstracijskih
aktivnosti (brošure, skripte, e-materijali)
2. korištenje prostora/površina/strojeva/opreme za potrebe provedbe demonstracijskih aktivnosti
3. stručne osobe: plaće/naknade, putni troškovi, dnevnice, smještaj, osvježenje i
4. polaznike demonstracijskih aktivnosti: troškovi puta, smještaja i osvježenja
(2) Prihvatljivi trošak koji se isplaćuje korisniku čini umnožak broja polaznika demonstracijske aktivnosti i iznosa naknade po pojedinom polazniku koji se određuje u javnom natječaju. Korisniku se s ovim sredstvima isplaćuje i trošak putovanja i/ili smještaja koji je korisnik isplatio polazniku demonstracijske aktivnosti.
(3) Putni troškovi polaznika demonstracijske aktivnosti određuju se u visini cijene putne karte autobusa, vlaka drugog razreda ili brodske linije/trajekta.
(4) Uslugu smještaja polaznika demonstracijske aktivnosti može koristiti u objektu s najviše četiri zvjezdice, a financira se smještaj na bazi polupansiona.
(5) Korisnik će polazniku demonstracijske aktivnosti koji završi demonstracijsku aktivnost isplatiti prethodno odobrene troškove smještaja i putovanja.
(6) Organizacija i provedba demonstracijskih aktivnosti koje se odnose na šumarske djelatnosti mora biti u skladu s odredbama stavka 3., članka 38. Uredbe (EU) br. 702/2014
(7) Intenzitet potpore za polaznike iz stavka 3. ovog članka ograničen je na 100 % prihvatljivih troškova
(8) Potpora ne obuhvaća izravna plaćanja polaznicima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Provedba demonstracijske aktivnosti
Članak 21.
Nakon provedene demonstracijske aktivnosti korisnik je obvezan Agenciji za plaćanja dostaviti izvješće o provedenoj aktivnosti koji sadrži:
1. naziv demonstracijske aktivnosti
2. datum održavanja
3. lokacija održavanja
4. broj polaznika (potpisna lista) i
5.broj sati, dana trajanja demonstracijske aktivnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE III.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Neprihvatljivi troškovi
Članak 22.
Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje su:
1. kamate
2. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
3. bankovni troškovi, troškovi jamstava i slične naknade
4. troškovi pretvaranja, naknade i tečajni troškovi, kao i drugi čisto financijski izdaci
5. troškovi osiguranja i
6. izdaci nastali u državnoj administraciji, uključujući Agenciju za plaćanja, posebice tekući izdaci, izdaci iznajmljivanja i plaće stručnog osoblja zaposlenog na upravljanju, provedbi, praćenju i kontroli.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Kriteriji odabira
Članak 23.
(1) Kriteriji odabira zahtjeva za potporu određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
(2) U slučaju da dostavljeni program osposobljavanja bude ocijenjen s 50 ili manje bodova (u skladu s uputama za ocjenjivanje programa osposobljavanja), ne provodi se daljnji postupak rangiranja.
(3) Korisnik mora zadovoljiti minimalan broj bodova da bi bio prihvatljiv za ugovaranje i financiranje.
(4) Prednost na rang-listi imaju zahtjevi s većim brojem ostvarenih bodova.
(5) U slučaju kada dva ili više zahtjeva imaju isti broj bodova, odabire se onaj s ranijim datumom i vremenom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) U slučaju kada se temeljem rang-liste utvrdi da nema dovoljno sredstava za financiranje svih rangiranih zahtjeva, odredit će se prag iznad kojeg će se nalaziti svi zahtjevi za koje postoji dovoljno financijskih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OPĆI UVJETI
Članak 24.
(1) Korisnik mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu.
(2) Polaznik program osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti treba u potpunosti odslušati program osposobljavanja i/ili program demonstracijske aktivnosti kako bi mu korisnik potpore mogao isplatiti propisane troškove.
(3) Korisnik obavlja administrativnu kontrolu svih troškova i provjeru prihvatljivosti polaznika programa/ demonstracijskih aktivnosti koji moraju biti u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(4) Zbirni obračun troškova polaznika programa/ demonstracijskih aktivnosti, korisnik dostavlja uz zahtjev za isplatu.
(5) Korisnik je dužan dostaviti/čuvati evidencije svih polaznika programa/ demonstracijskih aktivnosti.
(6) Korisnik mora čuvati svu dokumentaciju koja je bila osnova za dodjelu pomoći u okviru ovoga pravilnika, deset godina od zadnjeg datuma primitka sredstava na temelju ovoga pravilnika.
(7) Potpora se ne može dodijeliti poduzetniku u teškoćama, poduzetniku koji podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Europske komisije kojom se potpora ocjenjuje nezakonitom i nesukladnom unutarnjem tržištu.
(8) Potpora ne smije sadržavati uvjete ili način financiranja koji će dovesti do neizbježne povrede prava Unije, a posebno:
1. dodjela potpore ne smije ovisiti o obvezi polaznika da ima poslovni nastan u određenoj državi članici ili da većina njegovih poslovnih jedinica ima poslovni nastan u toj državi članici
2. dodjela potpore ne smije ovisiti o obvezi polaznika da upotrebljava robu proizvedenu ili usluge pružene na državnom području
3. polaznicima se ne smije ograničavati mogućnost uporabe rezultata istraživanja, razvoja i inovacija u ostalim državama članicama.
(9) Potpora se može dodijeliti isključivo za aktivnosti i radove započete nakon što je podnesen pisani zahtjev za potporu.
(10) Za izračun intenziteta potpore svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije svih odbitaka poreza ili drugog troška. Prihvatljivi troškovi trebaju biti popraćeni pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani. Porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) nije prihvatljiv za dodjelu potpora, osim u slučajevima kada nije povrativ za korisnika u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u.
DIO DRUGI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE IV
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ODABIR KORISNIKA, ZAHTJEV ZA POTPORU I DONOŠENJE ODLUKE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Odabir korisnika
Članak 25.
(1) Agencija za plaćanja vrši odabir korisnika u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
(2) Uvjeti sudjelovanja i kriteriji odabira propisuju se dokumentacijom u postupku odabira korisnika u skladu s propisima koji uređuju predmetno područje i ovim Pravilnikom.
(3) Po izvršenom pregledu dostavljenih ponuda, Agencija za plaćanja donosi odluku o dodjeli sredstava i o istome obavještava sve gospodarske subjekte koji su sudjelovali u postupku. S odabranim korisnicima Agencija za plaćanja sklapa ugovor kojim će se regulirati međusobna prava i obveze.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Zahtjev za isplatu
Članak 26.
(1) Potpora se odabranom korisniku dodjeljuje temeljem zahtjeva za isplatu, za provedene aktivnosti navedene u programu osposobljavanja/demonstracijskih aktivnosti koji je odobren od strane Ministarstva.
(2) Korisnik dostavlja zahtjev za isplatu za provedene aktivnosti programa osposobljavanja/demonstracijskih aktivnosti zajedno s pratećom dokumentacijom koja je propisana u javnom pozivu/natječaju.
(3) Korisnik podnosi Agenciji za plaćanja zahtjev za isplatu nakon provedene aktivnosti navedene u programu osposobljavanja koji je odobren od strane Ministarstva a najkasnije šest mjeseci od potpisivanja Ugovora.
(4) Zahtjev za isplatu sadrži prihvatljive izdatke propisane ovim Pravilnikom, a koji su vezani za aktivnosti navedene u programu osposobljavanja koji su u potpunosti realizirani i plaćeni.
(5) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u Ugovoru.
(6) Za nepotpuni zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije/obrazloženje/ispravak koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju/obrazloženje/ispravak u roku od deset radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak.
(7) Danom zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak smatra se dan kada korisnik zaprimi preporučenu pošiljku.
(8) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za financiranje obračunat će se:
1. protuvrijednost u kunama po tečaju Europske komisije ECB, u mjesecu zaprimanja zahtjeva za financiranje iskazanom na šest decimala (navedeni tečaj se može dobiti na http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/ )
2. ako je odabrani korisnik kupio strana sredstva plaćanja po nižem tečaju od ECB u mjesecu zaprimanja zahtjeva za financiranje iskazanom na šest decimala, isplata potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(9) Ako se administrativnom kontrolom zahtjeva za financiranje utvrdi neprihvatljiv izdatak, iznos iz zahtjeva umanjuje se za taj iznos.
(10) Agencija za plaćanja u okviru administrativne kontrole obavlja posjet korisniku.
(11) Nakon provjere zahtjeva za financiranje s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će donijeti:
1. odluku o isplati ili
2. odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(12) Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju zahtjeva ako:
1. korisnik ne ispunjavanja propisane uvijete
2. je aktivnost koja je predmet potpore financirana drugim sredstvima proračuna Europske unije
3. su aktivnosti i/ili troškovi navedeni u zahtjevu za isplatu neprihvatljivi
4. je zahtjev za isplatu dostavljen nakon propisanog roka
5. je utvrđena nepravilnosti koja je ujedno i sumnja na prevaru
6. korisnik onemogući kontrolu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ZAJEDNIČKE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Kontrole i povrat sredstava potpore
Članak 27
(1) Agencija za plaćanja obavlja upravne kontrole i inspekcije na terenu te provodi isplate za tipove operacija iz ovog pravilnika, a u skladu s Uredbom (EU) br 640/2014, Uredbom (EU) br 809/2014 i Uredbom (EU) br 702/2014.
(2) U slučaju neplaćanja ili nepoštivanja drugih obveza iz ugovora, plaćanja će se smanjiti ili povući u skladu s člankom 35. Uredbe (EU) br 640/2014 ili će korisnik biti isključen u skladu s odredbama stavka 5. i stavka 6. članka 35. Uredbe (EU) br 640/2014.
(3) Korisniku potpore kod kojeg se utvrdi nenamjensko korištenje sredstava ili prilaganje neistinite dokumentacije i podataka uz zahtjev za isplatu potpore, Agencija za plaćanja će otkazati ugovor i pozvati na povrat sredstava dostavom pisane obavijesti u roku od 30 dana od dana utvrđivanja nastanka okolnosti.
(4) Korisnik potpore iz stavka 3. ovog članka gubi pravo na ostvarivanje državnih potpora do potpunog povrata sredstava.
(5) Pobliže odredbe o smanjenju ili povlačenju plaćanja utvrđuju se ugovorom iz stavka 2. ovog članka.
(6) Ako Agencija za plaćanja u narednim provjerama provedenim u skladu s Uredbom (EU) br 809/2014 utvrdi nepravilnosti u ispunjavanju obveza iz ugovora iz drugog stavka ovog članka zatražiti će povrat isplaćenih sredstva potpore zajedno sa zakonskom zateznom kamatom od dana primitka sredstava.
(7) Agencija za plaćanja prije isplate potpore dodijeljene u skladu s Uredbom (EU) br 702/2014 provjerava da li sudionik ispunjava uvjete navedene u članku 6. stavku 2. i članku 10. Uredbe (EU) br 702/2014.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prigovori
Članak 28
Na odluke iz članka 25. stavka 3. i članka 26. stavka 11., korisnik ima pravo podnijeti prigovor Povjerenstvu za prigovore, putem Agencije za plaćanja, u roku od osam dana od zaprimanja odluke sukladno članku 14. stavku 2. Zakona o poljoprivredi. (»Narodne novine«, broj 30/15).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
FINANCIJSKE ODREDBE
Članak 29
(1) Potpora iz stavka 2. ovog članka zbrajati će se sukladno članku 8. Uredbe (EU) br. 702/2014.
(2) Potpore u okviru ovog pravilnika u kontekstu opravdanih troškova ne mogu se zbrajati s drugim državnim potporama, ako zbroj potpora prelazi maksimalne iznose i intenzitete potpora utvrđene u Uredbi (EU) br. 1305/2013 i Uredbi (EU) br. 702/2014, bez obzira na to da li se potpora za projekt ili aktivnosti financira isključivo iz nacionalnih sredstava ili djelomično financira Europska unija.
(3) Opravdani troškovi u okviru ovog pravilnika dodjeljuju se temeljem Uredbe (EU) br. 702/2014 i mogu se zbrajati s bilo kojim drugim državnim potporama, ako se te mjere odnose na različite prihvatljive troškove.
(4) Pomoć u okviru ovog pravilnika ne može se kombinirati s bilo kojom potporom male vrijednosti u pogledu istih opravdanih troškova, ako bi takva aktivnost premašila intenzitet ili iznos potpore, koje su navedene u Uredbi (EU) br. 702/2014.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Objava podataka
Članak 30
Podaci o dodijeljenim iznosima potpora korisnicima objavljuju se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja u skladu s odredbama članaka 111., 112. i 113. Uredbe (EU) br. 1306/2013. ili u Službenom listu Europske unije sukladno odredbama članka 9. Uredbe (EU) br. 702/2014.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ZAVRŠNA ODREDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Stupanje na snagu
Članak 31.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Ministar
Tihomir Jakovina, v.r.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG I
KRITERIJI ODABIRA MJERA 01, TIP OPERACIJE 1.1.3.
STRUKOVNO OSPOSOBLJAVANJE ZA MLADE POLJOPRIVREDNIKE
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja
Najviše 40
91-100
40
81-90
30
71-80
20
51-70
10
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u području iz kojeg se traži osposobljavanje
Najviše 30
osoba/e angažirane za osposobljavanje ima/ju 6 ili više godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanja
30
osoba/e angažirane za osposobljavanje ima/ju od 4-6 godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
15
3.
Zemljopisni raspored provedbe programa osposobljavanja
Najviše 30
Mogućnost provedbe programa osposobljavanja u svim županijama uključujući i Grad Zagreb
30
Mogućnost provedbe programa osposobljavanja u najmanje 10 županija, ili 9 županija i Grad Zagreb
20
Mogućnost provedbe programa osposobljavanja u manje od 10 županija
10
4.
Najpovoljnija cijena ponude
5-20
Broj bodova dodjeljuje sa temeljem najpovoljnije cijene ponude.
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
120
PRAG PROLAZNOSTI
25
1. Broj bodova dodjeljuje se sukladno broju ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja. Ukoliko u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja, broj bodova bude 50 ili manji, prijava ne ulazi u daljnju fazu rangiranja.
KRITERIJI ODABIRA MJERA 01, TIP OPERACIJE 1.1.4.
RADIONICE ZA SUBJEKTE KOJI SU UKLJUČENI U KRATKE LANCE OPSKRBE I PROIZVOĐAČKE GRUPE I ORGANIZACIJE
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja
Najviše 50
91 - 100
50
81 - 90
40
71 - 80
30
61 - 70
20
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u području iz kojeg se traži osposobljavanje
Najviše 10
osoba/e angažirane na osposobljavanju ima/ju 6 ili više godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
10
osoba/e angažirane na osposobljavanju ima/ju 4-6 godina iskustva u području iz kojeg se traži osposobljavanje
5
3.
Najpovoljnija cijena ponude
5-20
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
20
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
80
PRAG PROLAZNOSTI
25
1 Broj bodova dodjeljuje se sukladno broju ostvarenih bodova u postupku ocjenjivanja programa osposobljavanja. Ukoliko u postupku ocjenjivanja Programa osposobljavanja, broj bodova bude 60 ili manji, prijava ne ulazi u daljnju fazu rangiranja.
KRITERIJI ODABIRA ZA PODMJERU 1.2., TIP OPERACIJE 1.2.1.
DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj ostvarenih bodova vezano uz područje demonstracijske aktivnosti
Najviše 20
demonstracijska aktivnost vezana uz nove tehnologije koje doprinose očuvanju okoliša
20
demonstracijska aktivnost vezana uz pomotehničke i ampelotehničke vještine
10
demonstracijska aktivnost vezana uz povećanje produktivnosti u stočarskom sektoru
8
demonstracijska aktivnost vezana uz prikaz novih biljnih sorti/pasmina domaćih životinja
6
Ostale aktivnosti vezano za poljoprivredu i šumarstvo
3
2.
Reference izvođača - iskustvo stručnih osoba u provođenju demonstracijskih aktivnosti
10
više od 6 godina
10
od 4-6 godina
5
3.
Inovacije
10
demonstracijske aktivnosti vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim skupinama.
demonstracijske aktivnosti vezane uz inovacije za aktivnosti koje nisu vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim grupama.
10
5
4.
Najpovoljnija cijena ponude
5 - 20
Broj bodova dodjeljuje sa temeljem najpovoljnije cijene ponude.
20 – maksimalni broj bodova
5 – minimalni broj bodova
20
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
60
PRAG PROLAZNOSTI
8
1.Broj bodova dodjeljuje se sukladno Području na koje se demonstracijska aktivnost odnosi
2. Broj bodova dodjeljuje se sukladno referencama korisnika. Najveći broj bodova dodjeljuje se korisniku ako izvođač aktivnosti ima više od 6 godina radnog iskustva u području iz određene demonstracijske aktivnosti.
3. Broj bodova dodjeljuje se korisniku za demonstracijsku aktivnost vezano za inovacije. Najveći broj bodova dodjeljuje se korisniku čije su demonstracijske aktivnost vezane uz sudjelovanje u EIP operativnim grupama.
4. Broj bodova dodjeljuje se temeljem najpovoljnije cijene ponude.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG II.
PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA
NAZIV USTANOVE
ADRESA
Mjesto i datum izrade programa osposobljavanja
1. OPĆI PODACI O PROGRAMU OSPOSOBLJAVANJA
NAZIV PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
RAZINA SLOŽENOSTI POSLOVA
TRAJANJE PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA (U SATIMA)
UVJETI UPISA I CILJANE SKUPINE
RADNO OKRUŽENJE I UVJETI RADA
2.KOMPETENCIJE KOJE POLAZNIK PROGRAMA STJEČE ZAVRŠETKOM PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
3 TRAJANJE I NAČINI IZVOĐENJA PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA
4 PLAN I PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA
1.1. Plan osposobljavanja
RB.
CJELINA OSPOSOBLJAVANJA
T
teorijska nastava
PN
praktična nastava
UKUPNO
1.
2.
3.
4.
UKUPNO
2.2. Program osposobljavanja
TEMA
SADRŽAJ
ISHODI UČENJA
BROJ SATI
Metode rada:
Materijalni uvjeti:
Kadrovski uvjeti(stručno osoblje):
Literatura i drugi izvori znanja za stručne osobe:
Literatura i drugi izvori znanja za polaznike:
5.ZAVRŠNA PROVJERA STEČENIH ZNANJA I VJEŠTINA
Provjera se sastoji od:
•pismene i/ili usmene provjere sadržaja potrebnih za samostalno obavljanje poslova
•provjere praktičnih vještina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG III.
PROGRAM DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
NAZIV NOSITELJA PROGRAMA DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
ADRESA
OPĆI PODACI O PROGRAMU DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI
•NAZIV DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
•OPIS AKTIVNOSTI
•TRAJANJE PROGRAMA DEMONSTRACIJSKIH AKTIVNOSTI (U SATIMA)
•LOKACIJA PROVOĐENJA
•POPIS STRUČNIH OSOBA KOJE ĆE PROVODITI DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG IV.
__________________________
__________________________
__________________________
(naziv i adresa institucije/tijela)
POTVRDA
O ZAVRŠENOM PROGRAMU OSPOSOBLJAVANJA/ DEMONSTRACIJSKE AKTIVNOSTI
kojom se potvrđuje da je polaznik programa
______________________________________________________________________
(ime i prezime polaznika programa, OIB)
Završio/la program osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti
______________________________________________________________________
( naziv programa osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti)
od ____________________ do _____________________
(dan, mjesec, godina) (dan, mjesec, godina)
u ukupnom trajanju od ________ školskih sati.
Po završenom programu osposobljavanja/demonstracijske aktivnosti polaznik/ica je stekao/la slijedeće kompetencije:
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
(ukratko opisati poslove za koje je polaznik/ ica programa osposobljena)
Mjesto i datum izdavanja potvrde: Za pravnu osobu/ instituciju/tijelo
__________________________ _________________________________
M.P.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede