Logotip e-Građani
e-Građani Informacije i usluge

Filtrirajte e-usluge
Filtrirajte e-usluge
Moj profil
Moj profil
Korisnički pretinac
Korisnički pretinac
0
Prijava
Prijava
Odjava
Odjava
Prilagodba slabovidnosti
Prilagodba slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Prilagodba disleksiji
Prilagodba disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Veličina pisma
Veličina pisma

Veličina pisma 




OIB: null

Razina sigurnosti: 0

Novih poruka: 0

Promjena subjekta


Rezultati filtriranja

Prikaži sve rezultate

Izaberite subjekt

    E-SAVJETOVANJA

    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt
    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt

    Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o obrascu prethodne procjene za Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

    Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti
    • PRILOG 1. 53
      • 1. OPĆE INFORMACIJE 19
      • 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA 17
      • 3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA 7
      • 4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA 2
      • 5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA 3
      • 6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST) 0
      • 7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE 0
      • 8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE 1


    Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o obrascu prethodne procjene za Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

    • Ukupno komentara: 102
    • Ukupno općih komentara: 97
    • Ukupno nadopuna teksta: 5

    Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o obrascu prethodne procjene za Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

    • Ukupno komentara: 102
    • Ukupno općih komentara: 97
    • Ukupno nadopuna teksta: 5

    PRILOG 1.

    OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

     

    Komentara na članku: 53 Općih komentara: 52 Nadopuna teksta: 1
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    1. OPĆE INFORMACIJE

     

    1.1.

    Stručni nositelj:

    Ministarstvo znanosti i obrazovanja

    1.2.

    Naziv nacrta prijedloga zakona:

    Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi

    1.3.

    Datum:

    2. studenoga 2022.

    1.4.

    Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

    Uprava za odgoj i obrazovanje odgojiobrazovanje@mzo.hr

    1.5.

    Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

    Da/Ne:

     

    DA

     

    Naziv akta:

    Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine

    Opis mjere: Strateški cilj 2. „Obrazovani i zaposleni ljudi“ -

    Stjecanje i razvoj temeljnih i strukovnih kompetencija

     

    Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026.

    Opći cilj: Unaprjeđenje dostupnosti i učinkovitosti kvalitetnog i relevantnog obrazovanja, jačanje znanstvene izvrsnosti i poticanje otvorene znanosti i suradnje s poslovnim sektorom

    Reforma -  C3.1.R1. Strukturna reforma sustava odgoja i obrazovanja

     

     

    1.6.

    Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

    Da/Ne: NE

     

    Naziv pravne stečevine EU:

     

    Komentara na članku: 19 Općih komentara: 19 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

     

    2.1.

    Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

    Izmjene u sustavu odgoja i obrazovanja u skladu s demografskim, gospodarskim i odgojno-obrazovnim potrebama nije moguće učiniti temeljem izmjena postojećeg Zakona o odgoju i obrazovanju

     

    2.2.

    Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

    Zbog promjena u sustavu osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja te postizanja ujednačavanja kvalitete, dostupnosti i pristupačnosti odgoju i obrazovanju

     

    2.3.

    Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

    Od donošenja jedinstvenog Zakona, isti je više puta ( 14 puta ) mijenjan i dopunjen jer se utvrdilo da određena normativa rješenja treba uskladiti na razini dvaju sustava koji se obzirom na dob učenika kojima se propisuje specifičnost sustava bitno razlikuju, a dio odredaba trebalo je uskladiti s propisima EU ili izmijeniti u skladu s reformom sustava odgoja i obrazovanja te strateškim planovima.

    Navedene izmjene i dopune nisu riješile sve uočene nedostatke koji su specifični za sustav odgoja i obrazovanja te je zbog kvalitetnijeg rješenja odredaba kojima se osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje propisuju potrebno donošenje novoga Zakona koji će pridonijeti kvalitetnijem uređenju sustava.

    Ako uzmemo u obzir činjenicu da je došlo do velikih promjena u sustavu kako uz uvođenje novih kurikuluma, tako i uz smanjenje broja učenika zbog demografskih kretanja, potrebno je donijeti novi Zakon koji će omogućiti kvalitetniji odgoj i obrazovanja i bolje ostvarivanja propisanih ishoda uz racionalno korištenje postojećih resursa.

    Uz navedeno, donošenje novoga zakona potrebno je i zbog usklađivanja pojedinih odredaba s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine (Narodne novine, broj 13/2021), kao i s Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. koji predviđa strukturnu reformu i modernizaciju sustava odgoja i obrazovanja kako bi se svim učenicima omogućio pristup kvalitetnom i učinkovitom sustavu odgoja i obrazovanja te osigurala veća zapošljivost pojedinaca s kvalifikacijama na svim razinama obrazovanja. Također, izgledno je da će promjene biti potrebne i temeljem donošenja novoga Nacionalnog plana razvoja sustava odgoja i obrazovanja za razdoblje od 2021. do 2027. godine .

     

    Uočeni su problemi i potrebe donošenja novoga zakona vezano uz:

    - Mreže i osnivanje školskih ustanova koja na postojeći način ne udovoljava demografskim obilježjima ni gospodarskim potrebama.

    - Državne pedagoške standarde kojima se uređuju optimalni uvjeti za ostvarivanje planiranih ishoda u školskim ustanovama u Republici Hrvatskoj.

    - Zakonom je potrebno uz osnovne i srednje škole te učeničke domove omogućiti i osnivanje centara za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju kao i školskih centara u kojima se mogu izvoditi različiti programi ili kurikulumi uključujući i programe ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja u skladu s Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju. Isto tako Zakonom je potrebno propisati odredbe temeljem kojih će se osnivati centri potpore i centri izvrsnosti u u svakoj županiji i Gradu Zagrebu.

    - Zakonom je potrebno jasno propisati odgojno-obrazovni rad, način rada obrazovnih i drugih radnika te zasnivanje i prestanak radnog odnosa

    - Ustroj razrednih odjela mora biti ujednačen za osnovne i srednje škole kako se ne bi stvarale razlike među školama.

    - Izvođenje programa potrebno je urediti na drugačiji način te posebno urediti pitanja izvođenja nastave na jeziku i pismu nacionalne manjine koja dosadašnjim Zakonom nije bila propisana na način kako je utvrđeno  državnim pedagoškim standardima.

    - Novim odredbama trebalo bi omogućiti drugačiji način praćena i vrednovanja ishoda učenja te upisa u nastavak srednjoškolskog odgoja i obrazovanja kao i mogućnost vanjskog vrednovanja ishoda učenika osnovnih škola.

    - Zbog potreba roditelja i njihove mobilnosti, kao i u slučaju iznimnih okolnosti Zakonom je potrebno propisati i različite oblike školovanja (nastava na daljinu, nastava u kući i sl.).

    - Potrebno je donošenje i novih odredaba vezano uz imenovanje školskih/domskih odbora te postupaka izbora i imenovanja ravnatelja.

    - U skladu s promjenama prethodno navedenih odredaba potrebno je na drugačiji način urediti i pitanja vezano uz profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih radnika i drugih radnika, napredovanja kao i nadzor u školskim ustanovama i stručno-pedagoškom radu.

     

     

     

    Komentara na članku: 17 Općih komentara: 17 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

     

    3.1.

    Što je cilj koji se namjerava postići?

    Omogućiti kvalitetniji odgoj i obrazovanje u sustavu osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja  i obrazovanja

    3.2.

    Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

    Uvođenje cjelodnevne nastave uz mogućnost različitih oblika izvođenja nastave, mogućnost fleksibilnijeg osnivanja ustanova s različitim programima, usklađivanje zapošljavanja, radnih obveza i prava zaposlenih u sustavu, vrednovanje i samovrednovanje  ustanova te kvalitetniji nadzor nad radom.

     

     

    3.3.

    Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

    Jedan ciklus osnovnoškolskoga odgoja i obrazovanja (8 godina), odnosno jedan ciklus srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (od 3 do 5 godina) od stupanja na snagu zakona.

     

     

    Komentara na članku: 7 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 4
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

     

    4.1.

    Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

    Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

    Donošenje novog zakona.

    Obrazloženje: Zbog velikog broja izmjena postojećeg Zakona nisu moguće izmjene i dopune koje mogu pridonijeti kvalitetnijem ostvarivanju ishoda u sustavu osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.

     

    4.2.

    Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

    Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

     

    Nije primjenjivo

    Obrazloženje: budući da je predmetna tematika uređena zakonom nije moguće primijeniti niti jedno ne normativno rješenje

     

    Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

     

    5.1.

    UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.1.1.

    Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

    NE

    NE

    NE

    5.1.2.

    Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

    NE

    NE

    NE

    5.1.3.

    Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

    NE

    NE

    NE

    5.1.4.

    Prepreke za razmjenu dobara i usluga

    NE

    NE

    NE

    5.1.5.

    Cijena roba i usluga

    NE

    NE

    NE

    5.1.6.

    Uvjet za poslovanje na tržištu

    NE

    NE

    NE

    5.1.7.

    Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

    NE

    NE

    NE

    5.1.8.

    Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

    NE

    NE

    NE

    5.1.9.

    Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

    NE

    NE

    NE

    5.1.10.

    Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.11.

    Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

    NE

    NE

    NE

    5.1.12.

    Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.13.

    Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

    NE

    NE

    NE

    5.1.14.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

     

     

     

    5.1.15.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

    5.1.16.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.1.17.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.1.18.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.1.19.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.1.20.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.1.21.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.1.22.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.1.23.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.1.24.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.1.25.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.1.26.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.1.27.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.1.28.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.2.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.2.1.

    Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

    NE

    NE

    NE

    5.2.2.

    Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

    NE

    NE

    NE

    5.2.3.

    Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

    NE

    NE

    NE

    5.2.4.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    NE

    NE

    NE

    5.2.5.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

    5.2.6.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.2.7.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.2.8.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.2.9.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.2.10.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.2.11.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.2.12.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.2.13.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.2.14.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.2.15.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.2.16.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.2.17.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.2.17.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.3.

    UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.3.1.

    Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

    DA

    NE

    NE

    5.3.2.

    Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

    DA

    NE

    NE

    5.3.3.

    Socijalna uključenost

    DA

    NE

    NE

    5.3.4.

    Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

    DA

    NE

    NE

    5.3.5.

    Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

    DA

    NE

    NE

    5.3.6.

    Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

    NE

    NE

    NE

    5.3.7.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    NE

    NE

    NE

    5.3.8.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.3.9.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.3.10.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.3.11.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.3.12.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.3.13.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.3.14.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.3.15.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.3.16.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.3.17.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.3.18.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.3.19.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.3.20.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.3.21.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.4.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.4.1.

    Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

    DA

    NE

    NE

    5.4.2.

    Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

    DA

    NE

    NE

    5.4.3.

    Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

    NE

    NE

    NE

    5.4.4.

    Status regulirane profesije

    NE

    NE

    NE

    5.4.5.

    Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

    NE

    NE

    NE

    5.4.6.

    Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

    NE

    NE

    NE

    5.4.7.

    Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

    NE

    NE

    NE

    5.4.8.

    Odnos između privatnog i poslovnog života

    DA

    NE

    NE

    5.4.9.

    Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

    NE

    NE

    NE

    5.4.10.

    Pravo na kvalitetu radnog mjesta

    NE

    NE

    NE

    5.4.11.

    Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

    DA

     

    da

    5.4.12.

    Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

    NE

    NE

    NE

    5.4.13.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    NE

    NE

    NE

    5.4.14.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.4.15.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.4.16.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.4.17.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.4.18.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.4.19.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.4.20.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.4.21.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    DA

    NE

    NE

    5.4.22.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.4.23.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    DA

    NE

    NE

    5.4.24.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.4.25.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.4.26.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.4.27.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.5.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.5.1.

    Utjecaj na klimu

    NE

    NE

    NE

    5.5.2.

    Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

    NE

    NE

    NE

    5.5.3.

    Korištenje energije

    NE

    NE

    NE

    5.5.4.

    Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

    NE

    NE

    NE

    5.5.5.

    Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

    NE

    NE

    NE

    5.5.6.

    Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

    NE

    NE

    NE

    5.5.7.

    Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

    NE

    NE

    NE

    5.5.8.

    Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

    NE

    NE

    NE

    5.5.9.

    Zaštita od utjecaja kemikalija

    NE

    NE

    NE

    5.5.10.

    Drugi očekivani izravni učinak:

     

    NE

    NE

    NE

    5.5.11.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.5.12.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.5.13.

    Srednji i veliki poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.5.14.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.5.15.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.5.16.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.5.17.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.5.18.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.5.19.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.5.20.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.5.21.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.5.22.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.5.23.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.5.24.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

    5.6.

    UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

     

    Vrsta izravnih učinaka

    Mjerilo učinka

     

    Utvrdite učinak na:

    Neznatan

    Mali

    Veliki

    Da/Ne

    Da/Ne

    Da/Ne

    5.6.1.

    Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

    DA

    NE

    NE

    5.6.2.

    Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

    DA

    NE

    NE

    5.6.3.

    Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

    DA

    NE

    NE

    5.6.4.

    Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

    NE

    NE

    NE

    5.6.5.

    Povreda prava na privatnost

    NE

    NE

    NE

    5.6.6.

    Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

    NE

    NE

    NE

    5.6.7.

    Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

    NE

    NE

    NE

    5.6.8.

    Pravo na pristup informacijama

    NE

    NE

    NE

    5.6.9.

    Drugi očekivani izravni učinak:

    NE

    NE

    NE

    5.6.10.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Utvrdite veličinu adresata:

     

     

     

    5.6.12.

    Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

    NE

    NE

    NE

    5.6.13.

    Srednji i velikii poduzetnici

    NE

    NE

    NE

    5.6.14.

    Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

    NE

    NE

    NE

    5.6.15.

    Radnici i/ili umirovljenici

    NE

    NE

    NE

    5.6.16.

    Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

    NE

    NE

    NE

    5.6.17.

    Hrvatski branitelji

    NE

    NE

    NE

    5.6.18.

    Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

    NE

    NE

    NE

    5.6.19.

    Udruge i/ili zaklade

    NE

    NE

    NE

    5.6.20.

    Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

    NE

    NE

    NE

    5.6.21.

    Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

    NE

    NE

    NE

    5.6.22.

    Drugi utvrđeni adresati:

     

    NE

    NE

    NE

    5.6.23.

    Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    5.6.24.

    REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

    Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

    – veliki izravni učinak i mali broj adresata

    – veliki izravni učinak i veliki broj adresata

    – mali izravni učinak i veliki broj adresata.

    Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

    Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

    Izravni učinci

    neznatan

    mali

    veliki

    Adresati

    neznatan

     

     

     

    mali

     

     

     

    veliki

     

     

     

     

     

    Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)

     

     

    Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

    Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

    DA

    NE

    6.1.

    Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

     

    ne

    Obrazloženje:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    6.2.

    Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

     

    ne

    Obrazloženje:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    6.3.

    Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

     

    ne

    Obrazloženje:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

    6.4.

    Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

     

    ne

    Obrazloženje:

     

    6.5.

    Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

    Obrazloženje:

    Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE

     

     

    Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

    SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

    SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

     

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6

    8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

     

     

    Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

    –veliki izravni učinak i mali broj adresata,

    –veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

    –mali izravni učinak i veliki broj adresata,

     

    u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

    Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

     

    Procjena učinaka propisa

    Potreba za PUP

     

    Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

    DA

    NE

    8.1.

    Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

     

    NE

    8.2.

    Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

     

    NE

    8.3.

    Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

     

    NE

    8.4.

    Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

     

    NE

    8.5.

    Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

     

    NE

    8.6.

    Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

     

    NE

     

    MSP test

    Potreba za MSP test

    8.7.

    Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

    DA

    NE

    8.8.

    Provođenje MSP testa

     

    NE

    8.9.

    Provođenje SCM metodologije

     

    NE

    9.

    PRILOZI

     

    NE

     

     

    10.

    POTPIS ČELNIKA TIJELA

     

    Potpis:

     

    MINISTAR

     

     

    prof. dr. sc. Radovan Fuchs

     

     

     

     

    Datum: 2. studenoga 2022.

     

     

    Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1
    2
    3
    4
    5
    6





    Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.