E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

1. OPĆE INFORMACIJE

 

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o tehničkoj kulturi

1.3.

Datum:

2. studenoga 2022.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja,

mira.krizanovic@mzo.hr ; tel. 01/45 94 384

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne: Ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne: Ne

 

Naziv pravne stečevine EU:

 

1
Komentiraj

2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

 

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Postojeći Zakon o tehničkoj kulturi (NN, br. 76/93. i 38/09.) donesen je prije 29 godina i sadržajno i terminološki ne odgovara potrebama sadašnjeg vremena i provedbe i financiranja javnih potreba u tehničkoj kulturi na lokalnoj i nacionalnoj razini

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Sustav djelovanja udruga u području tehničke kulture i financiranja javnih potreba u tehničkoj kulturi na lokalnoj i nacionalnoj razini potreb n o je uskladiti s novim normativnim okvirom za djelovanje i financiranje udruga, jer je postojeći Zakon donesen prije usvajanja Zakona o udrugama i propisa kojima je uređeno financijsko poslovanje neprofitnih organizacija

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja praćenjem provedbe Zakona utvrdila je nedostatke pojedinih propisanih odredbi te njihove provedbe.

1
Komentiraj

3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

 

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Djelovanje udruga u području tehničke kulture (udruga, saveza i zajednica koje provode programe javnih potreba u tehničkoj kulturi) i financiranja javnih potreba u tehničkoj kulturi na lokalnoj i nacionalnoj razini uskladiti će se s normativnim okvirom za djelovanje i financiranje udruga

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Raspoloživa javna sredstva za javne potrebe u tehničkoj kulturi iz proračuna jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave i državnog proračuna koristiti će  se svrsishodno i namjenski

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

U roku od godinu dana od donošenja Zakona o tehničkoj kulturi i provedbenih propisa

 

1
Komentiraj

4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

 

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Novi Zakon o tehničkoj kulturi

 

Obrazloženje: područje financiranja javnih potreba u tehničkoj kulturi može se urediti samo zakonom

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nema nenormativnih rješenja

 

Obrazloženje: područje financiranja javnih potreba u tehničkoj kulturi ne može se urediti ekonomskim instrumentima, kampanjama i samoregulacijom

 

1
Komentiraj

5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

 

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

da

ne

ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

da

ne

ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

da

ne

ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

da

ne

ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

da

ne

ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

da

ne

ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

da

ne

ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

da

ne

ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Propis neće imati znatan izravni utjecaj na gospodarstvo.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

ne

da

ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Propis neće imati znatan izravni utjecaj na gospodarstvo.

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

da

ne

ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

da

ne

ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Propis neće imati znatan izravni utjecaj na tržišno natjecanje.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Propis neće imati znatan izravni utjecaj na tržišno natjecanje.

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

da

ne

ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

da

ne

ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

ne

da

ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

da

ne

ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

da

ne

ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Propis neće imati znatan izravni socijalni učinak.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Propis neće imati znatan izravni socijalni učinak.

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

da

ne

ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

da

ne

ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

da

ne

ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

da

ne

ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

da

ne

ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

da

ne

ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

da

ne

ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

da

ne

ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

da

ne

ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

da

ne

ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

da

ne

ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

da

ne

ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Propis neće imati znatan izravni učinak na tržište rada.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

Propis neće imati znatan izravni učinak na tržište rada.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

ne

ne

ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

ne

ne

ne

5.5.3.

Korištenje energije

ne

ne

ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

ne

ne

ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

ne

ne

ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

ne

ne

ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

ne

ne

ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

ne

ne

ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

ne

ne

ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Propis neće imati znatan izravni učinak na zaštitu okoliša.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

ne

ne

ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

ne

ne

ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

ne

ne

ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Propis neće imati znatan izravni učinak na zaštitu okoliša.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

da

ne

ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

da

ne

ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

da

ne

ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

da

ne

ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

da

ne

ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

da

ne

ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

da

ne

ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

da

ne

ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

ne

ne

ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Propis neće imati znatan izravni učinak na ljudska prava.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

ne

ne

ne

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

ne

ne

ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

ne

ne

ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Propis neće imati znatan izravni učinak na ljudska prava.

 

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

2
Komentiraj

6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)

 

 

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

ne

Obrazloženje:

Propis neće imati učinke na male i srednje poduzetnike kroz administrativne troškove provedbe postupaka.

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

ne

Obrazloženje:

Propis neće imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.

 

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

ne

Obrazloženje:

Propisom se ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika.

 

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

ne

Obrazloženje:

Propis neće imati posebne učinke na mikro poduzetnike.

 

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Novi zakon nema utjecaja na male i srednje poduzetnike jer ne uvodi ni nova davanja ni nove prepreke ni nove administrativne troškove za navedene dionike.

 

 

0
Komentiraj

7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE

 

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

 

0
Komentiraj

8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

 

 

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

ne

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

ne

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

ne

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

ne

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

ne

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

ne

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

ne

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

ne

9.

PRILOZI

 

ne

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis: MINISTAR

 

prof. dr. sc. Radovan Fuchs

 

Datum: 2. studenoga 2022.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.