KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. i članku 55. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14- Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a)Ocjena stanja
Hrvatska komora inženjera prometa i transporta osnovana je Zakonom kao samostalna i neovisna strukovna organizacija sa statusom pravne osobe i javnim ovlastima u koju se obvezno udružuju inženjeri prometa i transporta koji obavljaju stručne poslove iz područja: cestovnog prometa, željezničkog prometa, pomorskog prometa, riječnog prometa, zračnog prometa, poštanskog prometa, informacijsko-komunikacijskog prometa, cjevovodnog transporta, inteligentnih transportnih sustava i logistike i ispunjavaju ovim Zakonom propisane uvjete za upis u imenike ovlaštenih inženjera koje Komora uspostavlja i vodi za pojedina područja tehnologije prometa i transporta.
Stručni poslovi su: projektiranje; revizija i kontrola projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila sveučilišni studij iz polja tehnologije prometa i transporta završetkom kojeg se izdaje diploma.
Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je kvalifikaciju stekla u inozemstvu na odgovarajućem visokom učilištu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja Tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Temeljem sadašnjih odredbi Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta osobama koje su završile odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekli stručni naziv stručni specijalist inženjer te su tijekom cijelog svog studija stekli najmanje 300 ECTS bodova onemogućeno je da postanu članovima Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta, a samim time i obavljanje stručnih poslova revizije i kontrole projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Od vremena donošenja Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta nastupile su mnogobrojne promjene u pogledu uključivanja stručnih specijalista inženjera koji su tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova u pogledu obavljanja stručnih poslova, kao na primjer:
-godine 2015. donesen je novi Zakon o komori arhitekata i komorama inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju (NN 78/15), te su u tom Zakonu date mogućnosti učlanjenja u komoru i kandidatima sa završenim specijalističkim studijem (ostvarenih 300 ECTS bodova)
-godine 2016. donesen je Pravilnik o reviziji cestovne sigurnosti i osposobljavanju revizora cestovne sigurnosti (NN 78/15), te su u tom pravilniku izrijekom navodi da revizori mogu biti i osobe koje sa završenim specijalističkim studijem (ostvarenih 300 ECTS bodova)
-u studenom 2017. objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN108/17) u kojemu se izrijekom navode stručni specijalisti (čl. 206. i čl. 208)
b)Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Predloženim zakonom proširila bi se mogućnost da se u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta mogu udružiti i stručni specijalisti inženjeri prometa, koji su završetkom specijalističkog diplomskog stručnog studija prometa stekli 300 ECTS bodova.
Vlada Republike hrvatske je na sjednici održanoj 10. svibnja 2018. godine donijela Strategiju za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Nadalje, Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 23. prosinca 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom u kojem je dan pregled svih važnijih aktivnosti koje će sudionici priprema za uvođenje eura, iz privatnog i javnog sektora, provoditi u okviru priprema za uvođenje eura. S ciljem provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom Vlada Republike hrvatske 16. rujna 2021. godine donijela je Zaključak o provedbi zakonodavnih aktivnosti povezanih s uvođenjem eura kao službene valute u republici Hrvatskoj kojim je utvrdila popis zakona i podzakonskih propisa koje je potrebno izmijeniti radi pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, sukladno Odluci o donošenju Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom ( „Narodne novine“, broj 146/20). Istim Zaključkom zadužena su tijela državne uprave da odgovarajuće izmjene relevantnih propisa pravovremeno upute u proceduru, a radi donošenja tih propisa u rokovima koji će omogućiti nesmetanu prilagodbu uvođenju eura kao službene valute u republici hrvatskoj. Sukladno navedenome, a radi usklađivanja važećih propisa sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u republici hrvatskoj ( „Narodne novine“, broj 57/22) predlažemo ove izmjene Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta.
c)Posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Donošenjem i provedbom predloženog zakona, te omogućavanjem udruživanja stručnih specijalista inženjera prometa u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta osigurava se pravednost, kao i jačanje Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta.
Republika hrvatska kao država članica Europske unije preuzela je obvezu uvođenja eura kao službene valute, pa je stoga Zakon predviđen i kao reformska mjera (RM, EURO) te se istim propisuju prekršajne odredbe u valuti eura, a koje će stupiti na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
III. OCJENA POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU OVOG ZAKONA
Za provedbu predloženog zakona nisu potrebna sredstva iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s člankom 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (»Narodne novine«, br. 81/13, 113/16, 69/17, 29/18, 53/20, 119/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, radi osobito opravdanih državnih razloga, odnosno radi provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom s ciljem da Republika Hrvatska postane dijelom ekonomske i monetarne unije čija je valuta euro.
Naime, uspostava ekonomske i monetarne unije čija je valuta euro definirana je Ugovorom o Europskoj uniji iz 1992. (članak 3. pročišćene verzije tog Ugovora), a Republika Hrvatska je putem svoga pristupnog ugovora preuzela obvezu uvođenja eura nakon što ispuni propisane uvjete kao i druge odredbe koje se odnose na države članice koje rabe zajedničku valutu.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
Članak 1.
U članku 1. stavku 1. Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta („Narodne novine“, broj 79/07) riječi :“ poštansko-telekomunikacijskog prometa“ zamjenjuju se riječima: „ poštanskog prometa, informacijsko-komunikacijskog prometa“.
Članak 2.
Članak 2. mijenja se i glasi:
„(1) Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila odgovarajući preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij i stekla akademski naziv magistar inženjer, ili je završila odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekla stručni naziv stručni specijalist inženjer ako je tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova, odnosno da je na drugi način propisan posebnim zakonom stekla kvalifikaciju odgovarajuće razine u odgovarajućem znanstvenom polju.
(2) Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je kvalifikaciju stekla u inozemstvu na odgovarajućem visokom učilištu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.“
Članak 3.
U članku 24. stavku 1. riječi „od 5.000,00 do 15.000,00 kuna“ zamjenjuju se riječima „od 660,00 do 1.990,00 eura.“
Članak 4.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama osim članka 3. ovoga Zakona koji stupa na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Obrazloženje
Uz članak 1.
Zamjenom termina poštansko-telekomunikacijskog prometa u poštanski promet i informacijsko-komunikacijski promet usklađuje se naziv vrste prometa sukladno aktualnostima, nastavnim planovima i studijima koji postoje u Republici Hrvatskoj od 2005. godine.
Uz članak 2.
Novim izričajem članka 2. (dodavanjem: ili je završila odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekla stručni naziv stručni specijalist inženjer te je tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova) ostvaruje se preduvjet, da članovima Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta mogu postati i osobe koje su završile specijalistički diplomski stručni studij i stekle stručni naziv stručni specijalist inženjer, a koje su tijekom cijelog svog studija stekle najmanje 300 ECTS bodova. Ovim osobama do sada je bilo onemogućeno udruživanje u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta, a samim time i obavljanje stručnih poslova revizije i kontrole projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta. Navođenje pojma „kvalifikacije“ predlaže se radi usklađivanja sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru“ (Narodne novine, broj 22/13, 41/16, 64/18, 47/20 i 20/21), a „znanstveno polje“ radi usklađivanja s člankom 3. Pravilnika o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama ( Narodne novine, broj 118/09, 82/12, 32/13 i 34/16).
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se novčana kazna u izražena u eurima.
Uz članak 4.
Ovim se člankom određuje dan stupanja na snagu Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 1.
(1) Hrvatska komora inženjera prometa i transporta (u daljnjem tekstu: Komora) osniva se ovim Zakonom kao samostalna i neovisna strukovna organizacija sa statusom pravne osobe i javnim ovlastima u koju se obvezno udružuju inženjeri prometa i transporta koji obavljaju stručne poslove iz područja: cestovnog prometa, željezničkog prometa, pomorskog prometa, riječnog prometa, zračnog prometa, poštansko-telekomunikacijskog prometa, cjevovodnog transporta, inteligentnih transportnih sustava i logistike i ispunjavaju ovim Zakonom propisane uvjete za upis u imenike ovlaštenih inženjera koje Komora uspostavlja i vodi za pojedina područja tehnologije prometa i transporta.
(2) Stručni poslovi iz stavka 1. ovoga članka jesu: projektiranje; revizija i kontrola projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Članak 2.
(1) Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila sveučilišni studij iz polja tehnologije prometa i transporta završetkom kojeg se izdaje diploma. (2) Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je diplomirala u inozemstvu na odgovarajućem fakultetu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja Tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Članak 24.
(a) Novčana kazna iz članka 23. ovoga Zakona može se izreći u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.
(b) Iznos novčane kazne uplaćuje se u korist Komore.
(c) Statutom se pobliže utvrđuje visina novčanih kazni za teže i lakše povrede dužnosti i ugleda ovlaštenih inženjera i njihova namjena.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. i članku 55. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14- Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II . OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
a) Ocjena stanja
Hrvatska komora inženjera prometa i transporta osnovana je Zakonom kao samostalna i neovisna strukovna organizacija sa statusom pravne osobe i javnim ovlastima u koju se obvezno udružuju inženjeri prometa i transporta koji obavljaju stručne poslove iz područja: cestovnog prometa, željezničkog prometa, pomorskog prometa, riječnog prometa, zračnog prometa, poštanskog prometa, informacijsko-komunikacijskog prometa, cjevovodnog transporta, inteligentnih transportnih sustava i logistike i ispunjavaju ovim Zakonom propisane uvjete za upis u imenike ovlaštenih inženjera koje Komora uspostavlja i vodi za pojedina područja tehnologije prometa i transporta.
Stručni poslovi su: projektiranje; revizija i kontrola projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila sveučilišni studij iz polja tehnologije prometa i transporta završetkom kojeg se izdaje diploma.
Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je kvalifikaciju stekla u inozemstvu na odgovarajućem visokom učilištu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja Tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Temeljem sadašnjih odredbi Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta osobama koje su završile odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekli stručni naziv stručni specijalist inženjer te su tijekom cijelog svog studija stekli najmanje 300 ECTS bodova onemogućeno je da postanu članovima Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta, a samim time i obavljanje stručnih poslova revizije i kontrole projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Od vremena donošenja Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta nastupile su mnogobrojne promjene u pogledu uključivanja stručnih specijalista inženjera koji su tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova u pogledu obavljanja stručnih poslova, kao na primjer:
- godine 2015. donesen je novi Zakon o komori arhitekata i komorama inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju (NN 78/15), te su u tom Zakonu date mogućnosti učlanjenja u komoru i kandidatima sa završenim specijalističkim studijem (ostvarenih 300 ECTS bodova)
- godine 2016. donesen je Pravilnik o reviziji cestovne sigurnosti i osposobljavanju revizora cestovne sigurnosti (NN 78/15), te su u tom pravilniku izrijekom navodi da revizori mogu biti i osobe koje sa završenim specijalističkim studijem (ostvarenih 300 ECTS bodova)
- u studenom 2017. objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN108/17) u kojemu se izrijekom navode stručni specijalisti (čl. 206. i čl. 208)
b) Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Predloženim zakonom proširila bi se mogućnost da se u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta mogu udružiti i stručni specijalisti inženjeri prometa, koji su završetkom specijalističkog diplomskog stručnog studija prometa stekli 300 ECTS bodova.
Vlada Republike hrvatske je na sjednici održanoj 10. svibnja 2018. godine donijela Strategiju za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Nadalje, Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 23. prosinca 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom u kojem je dan pregled svih važnijih aktivnosti koje će sudionici priprema za uvođenje eura, iz privatnog i javnog sektora, provoditi u okviru priprema za uvođenje eura. S ciljem provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom Vlada Republike hrvatske 16. rujna 2021. godine donijela je Zaključak o provedbi zakonodavnih aktivnosti povezanih s uvođenjem eura kao službene valute u republici Hrvatskoj kojim je utvrdila popis zakona i podzakonskih propisa koje je potrebno izmijeniti radi pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, sukladno Odluci o donošenju Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom ( „Narodne novine“, broj 146/20). Istim Zaključkom zadužena su tijela državne uprave da odgovarajuće izmjene relevantnih propisa pravovremeno upute u proceduru, a radi donošenja tih propisa u rokovima koji će omogućiti nesmetanu prilagodbu uvođenju eura kao službene valute u republici hrvatskoj. Sukladno navedenome, a radi usklađivanja važećih propisa sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u republici hrvatskoj ( „Narodne novine“, broj 57/22) predlažemo ove izmjene Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta.
c) Posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Donošenjem i provedbom predloženog zakona, te omogućavanjem udruživanja stručnih specijalista inženjera prometa u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta osigurava se pravednost, kao i jačanje Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta.
Republika hrvatska kao država članica Europske unije preuzela je obvezu uvođenja eura kao službene valute, pa je stoga Zakon predviđen i kao reformska mjera (RM, EURO) te se istim propisuju prekršajne odredbe u valuti eura, a koje će stupiti na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. OCJENA POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU OVOG ZAKONA
Za provedbu predloženog zakona nisu potrebna sredstva iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s člankom 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (»Narodne novine«, br. 81/13, 113/16, 69/17, 29/18, 53/20, 119/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, radi osobito opravdanih državnih razloga, odnosno radi provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom s ciljem da Republika Hrvatska postane dijelom ekonomske i monetarne unije čija je valuta euro.
Naime, uspostava ekonomske i monetarne unije čija je valuta euro definirana je Ugovorom o Europskoj uniji iz 1992. (članak 3. pročišćene verzije tog Ugovora), a Republika Hrvatska je putem svoga pristupnog ugovora preuzela obvezu uvođenja eura nakon što ispuni propisane uvjete kao i druge odredbe koje se odnose na države članice koje rabe zajedničku valutu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O HRVATSKOJ KOMORI INŽENJERA TEHNOLOGIJE PROMETA I TRANSPORTA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
U članku 1. stavku 1. Zakona o Hrvatskoj komori inženjera tehnologije prometa i transporta („Narodne novine“, broj 79/07) riječi :“ poštansko-telekomunikacijskog prometa“ zamjenjuju se riječima: „ poštanskog prometa, informacijsko-komunikacijskog prometa“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Članak 2. mijenja se i glasi:
„(1) Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila odgovarajući preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij i stekla akademski naziv magistar inženjer, ili je završila odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekla stručni naziv stručni specijalist inženjer ako je tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova, odnosno da je na drugi način propisan posebnim zakonom stekla kvalifikaciju odgovarajuće razine u odgovarajućem znanstvenom polju .
(2) Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je kvalifikaciju stekla u inozemstvu na odgovarajućem visokom učilištu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
U članku 24. stavku 1. riječi „od 5.000,00 do 15.000,00 kuna“ zamjenjuju se riječima „od 660,00 do 1.990,00 eura.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama osim članka 3. ovoga Zakona koji stupa na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Obrazloženje
Uz članak 1.
Zamjenom termina poštansko-telekomunikacijskog prometa u poštanski promet i informacijsko-komunikacijski promet usklađuje se naziv vrste prometa sukladno aktualnostima, nastavnim planovima i studijima koji postoje u Republici Hrvatskoj od 2005. godine.
Uz članak 2.
Novim izričajem članka 2. (dodavanjem: ili je završila odgovarajući specijalistički diplomski stručni studij i stekla stručni naziv stručni specijalist inženjer te je tijekom cijelog svog studija stekla najmanje 300 ECTS bodova) ostvaruje se preduvjet, da članovima Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta mogu postati i osobe koje su završile specijalistički diplomski stručni studij i stekle stručni naziv stručni specijalist inženjer, a koje su tijekom cijelog svog studija stekle najmanje 300 ECTS bodova. Ovim osobama do sada je bilo onemogućeno udruživanje u Hrvatsku komoru inženjera tehnologije prometa i transporta, a samim time i obavljanje stručnih poslova revizije i kontrole projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta. Navođenje pojma „kvalifikacije“ predlaže se radi usklađivanja sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru“ ( Narodne novine , broj 22/13, 41/16, 64/18, 47/20 i 20/21), a „znanstveno polje“ radi usklađivanja s člankom 3. Pravilnika o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama ( Narodne novine , broj 118/09, 82/12, 32/13 i 34/16).
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se novčana kazna u izražena u eurima.
Uz članak 4.
Ovim se člankom određuje dan stupanja na snagu Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 1.
(1) Hrvatska komora inženjera prometa i transporta (u daljnjem tekstu: Komora) osniva se ovim Zakonom kao samostalna i neovisna strukovna organizacija sa statusom pravne osobe i javnim ovlastima u koju se obvezno udružuju inženjeri prometa i transporta koji obavljaju stručne poslove iz područja: cestovnog prometa, željezničkog prometa, pomorskog prometa, riječnog prometa, zračnog prometa, poštansko-telekomunikacijskog prometa, cjevovodnog transporta, inteligentnih transportnih sustava i logistike i ispunjavaju ovim Zakonom propisane uvjete za upis u imenike ovlaštenih inženjera koje Komora uspostavlja i vodi za pojedina područja tehnologije prometa i transporta.
(2) Stručni poslovi iz stavka 1. ovoga članka jesu: projektiranje; revizija i kontrola projekta i stručne dokumentacije; izrada i revizija studija, elaborata, planova i ekspertiza; procjena, izvođenje i nadzor radova građenja, rekonstrukcije i održavanja prometnica i prometnih objekata, prometne signalizacije i opreme, upravljačkih sustava u prometu i transportu; ispitivanje kvalitete ugrađenih materijala, proizvoda i radova; izgradnja uređaja; izbor opreme, procesa i sustava; tehničko vještačenje; savjetovanja; stručno osposobljavanje i licenciranje u tehnologiji prometa i transporta.
Članak 2.
(1) Inženjer tehnologije prometa i transporta prema ovom Zakonu je osoba koja je završila sveučilišni studij iz polja tehnologije prometa i transporta završetkom kojeg se izdaje diploma.
(2) Inženjer tehnologije prometa i transporta je i osoba koja je diplomirala u inozemstvu na odgovarajućem fakultetu iz polja tehnologije prometa i transporta ili joj se zvanje magistra znanosti iz polja Tehnologije prometa i transporta može priznati po posebnom propisu o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Članak 24.
(a) Novčana kazna iz članka 23. ovoga Zakona može se izreći u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.
(b) Iznos novčane kazne uplaćuje se u korist Komore.
(c) Statutom se pobliže utvrđuje visina novčanih kazni za teže i lakše povrede dužnosti i ugleda ovlaštenih inženjera i njihova namjena.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE