Na temelju članka 49. stavka 5. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 52/21.) ministrica poljoprivrede donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE RESTRUKTURIRANJE I KONVERZIJA VINOGRADA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA ZA RAZDOBLJE OD 2019. DO 2023. GODINE
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine („Narodne novine“, br. 8/19 i 31/20) u članku 3. iza točke 21. dodaju se točke 22., 23. i 24. koje glase:
»22. Nepravilnost je povreda odredaba prava Zajednice koja proizlazi iz učinjene ili propuštene radnje od strane gospodarskog subjekta, a što je dovelo ili je moglo dovesti u pitanje opći proračun Zajednica ili proračune kojima Zajednice upravljaju, bilo smanjenjem ili gubitkom prihoda iz vlastitih sredstava prikupljenih izravno u ime Zajednica, ili neopravdanim izdacima u smislu čl. 1. st. 2. Uredbe EZ Euratom 2988/95 i upućivanjem na odgovarajuću „vinsku“ uredbu ako u definiciji nepravilnosti ista upućuje na Uredbu 2988/95
23. Umjetno stvaranje uvjeta obuhvaća one postupke provedene s namjerom stvaranja i/ili prikrivanja uvjeta pravne i/ili financijske i/ili ekonomske prirode i/ili povezanosti između osoba uključenih u projekt uz postojanje namjerne koordinacije među tim osobama s ciljem stjecanja prednosti za dobivanje isplate iz Nacionalnog programa, a koja nije u skladu s ciljevima tog programa. Ne dovodeći u pitanje posebne odredbe prava Unije, države članice poduzimaju učinkovite i proporcionalne mjere kako bi se izbjeglo zaobilaženje odredaba prava Unije i osiguralo, osobito, da se niti jedna pogodnost koju predviđa poljoprivredno zakonodavstvo ne odobrava fizičkoj ili pravnoj osobi kod koje se utvrdi da su uvjeti za stjecanje tih pogodnosti stvoreni umjetno i u suprotnosti s ciljevima tog zakonodavstva. «
Članak 2.
Članak 6. mijenja se i glasi:
»(1) Najveći prihvatljivi trošak po projektu iznosi do 1.000.000 EUR.
(2) Najveći iznos EU potpore po projektu je 750.000 EUR, odnosno razina EU potpore iznosi do 75% od iznosa prihvatljivog troška.
(3) Maksimalni iznos potpore po hektaru za pojedinu aktivnost utvrđeni su u Prilogu I., koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
(4) Agencija obračunava naknadu doprinosa u naravi prema vrijednosti troškova aktivnosti/radova utvrđenih u Priloga V. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
(5) Vrijednost troškova aktivnosti/radova iz stavka 4. ovoga članka utvrđuje se za svaku kalendarsku godinu.
(6) Broj projekata odobrenih pojedinom korisniku u istoj godini nije ograničen, međutim u okviru jedne financijske godine ne može se istom korisniku odobriti potpora u iznosu većem od 750.000 EUR, uključivo i nadoknadu gubitka dohotka iz članka 9. ovoga Pravilnika.«
Članak 3.
Članak 14. mijenja se i glasi:
(1) Prije podnošenja prijave iz članka 11. ovoga Pravilnika podnositelj je dužan prikupiti najmanje dvije usporedive ponude za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova i ostalu dokumentaciju u skladu s pravilima propisanim u Natječaju iz članka 10. ovoga Pravilnika.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka u slučaju da nije prikupio više ponuda korisnik je dužan obrazložiti postupak prikupljanja i odabir ponude, a u slučaju stjecanja nepokretne imovine podnositelj treba dostaviti presliku predugovora ovjerenu od strane javnog bilježnika u kojem su za nekretninu koja je predmet projekta uređene pojedinosti vezane uz navođenje zemljišnoknjižnih podataka o nekretnini (katastarske općine, broja čestice i broja zemljišnoknjižnog uloška u koji je nekretnina upisana) i opisom nekretnine te ukupnom površinom, cijenom, datumom sklapanja konačnog ugovora i isplatom predujma za tu nekretninu.
(3) Nabava iz stavka 1. ovoga članka može se odobriti ako sadrži troškove koji se nalaze na Listi prihvatljivih troškova iz članka 7. stavka 7. ovoga Pravilnika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, u slučaju stjecanja nepokretne imovine podnositelj je obvezan dostaviti izvornik Elaborata procjene tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmet projekta, izrađen i ovjeren od ovlaštenog sudskog vještaka te će Agencija za plaćanja kao osnovu za obračun potpore za odobrenje uzeti procijenjenu vrijednost navedenu u Elaboratu.
(5) Kako bi se osigurala dodjeljuje potpore u skladu s propisanim pravilima Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova, a prilikom utvrđivanja razumnosti troškova Agencija za plaćanja uspoređuje različite ponude, pri čemu se procjena razumnosti troškova bazira na najboljem odnosu cijene i kvalitete, odnosno odabiru one ponude koja nudi najbolju vrijednost za novac (najbolji odnos cijene i kvalitete).
(6) Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) te moraju biti važeće na dan podnošenja prijave uz naznačeno razdoblje valjanosti ponude, a Ponuditelj i/ili podizvođač/podugovaratelj mora biti registriran za djelatnost za koju je izdao ponudu.
(7) Prilikom usporedbe različitih ponuda, Agencija za plaćanja utvrđuje:
– neovisnost ponuda (podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i/ili usluga, s kojima je u sukobu interesa, uključivo i ponuditeljeve podizvođače za robe i usluge koje on koristi u okviru projekta. Na ponudi mora biti navedeno da li u provedbi ulaganja sudjeluju podizvođači/podugovaratelji te ako sudjeluju, isti moraju biti navedeni na način da ih se može identificirati)
– međusobnu usporedivost ponuda (iznosi i stavke u prikupljenim ponudama kojima se obrazlaže trošak po pojedinoj aktivnosti moraju biti međusobno usporedivi)
– da su ponude važeće na dan podnošenja prijave, da u ponudama mora biti naznačeno razdoblje valjanosti ponude te da su potpisane i ovjerene od strane ponuditelja (ponude moraju biti realne i odražavati tržišne cijene te na istima trebaju biti jasno naznačeni iznosi sa i bez PDV-a. Ponude moraju biti detaljno specificirane. Iznos odabrane ponude mora biti jasno povezan s iznosom iz Plana aktivnosti.)
– da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja istinite
– da cijene u dostavljenim ponudama nisu namjerno uvećane i
– da nisu umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore.
(8) U ponudi mora biti naznačeno da je roba nova i neupotrebljavana, trajanje punog jamstva (broj godina) i mogućnost servisiranja te da će ugovor biti potpisan prije isporuke usluga, radova, opreme i roba.
(9) Dostavljene ponude moraju sadržavati bitne tehničke karakteristike opreme i dodatne opreme uključujući naziv proizvođača, model/tip/šifra proizvoda te ostale bitne karakteristike, a svaka stavka u ponudama mora sadržavati: jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke te ukupnu cijenu ponude u odgovarajućoj valuti. PDV treba biti posebno iskazan. Dodatna oprema i rezervni dijelovi moraju biti iskazani po jedinici mjere, količini, jediničnoj cijeni i ukupnoj cijeni. Usluge u ponudama kao što su prijevoz, montaža, obuka moraju se napisati u jedinicama mjere (km, sati) te iskazati jediničnom cijenom po jedinici mjere i ukupnom cijenom usluge. Agencija za plaćanja može zatražiti od dobavljača detaljnije informacije ili obrazloženja o stavkama iz ponude.
(10) Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i/ili usluga, s kojima je u sukobu interesa, uključivo i ponuditeljeve podizvođače za robe i usluge koje on koristi u okviru projekta.
(11) Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja i podnositelja (Izvod iz sudskog registra, Izvod iz obrtnog registra, popis prvih deset dioničara iz registra Središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, bilo da se radi o ponuditelju iz Republike Hrvatske ili iz inozemstva) u svrhu provjere povezanosti poduzeća. Na zahtjev Agencije za plaćanja podnositelj je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.
(12) Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili netočne, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između podnositelja i ponuditelja, ili da su umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore, Agencija za plaćanja će utvrditi da takva ponuda prijava ne udovoljava uvjetima.
(13) Pod pojmom povezanih osoba smatraju se osobe:
– koje su povezane rodbinskim vezama i/ili
– kod kojih jedna osoba sudjeluje izravno ili neizravno u upravi, nadzoru ili kapitalu druge osobe ili iste osobe sudjeluju izravno ili neizravno u upravi, nadzoru ili kapitalu društva.
(14) Ako je ponuditelj roba, radova i/ili usluga iz inozemstva, ponude te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
(15) Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt koji je dostavio ponudu za ulaganje.
(16) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude, izjave o podrijetlu, te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
(17) Ukoliko izvornici ponuda, izjava o podrijetlu, te dokazi o vlasništvu nisu na hrvatskom ili engleskom jeziku, podnositelj je dužan uz iste priložiti prijevod na hrvatski ili engleski jezik ovjeren od ovlaštenog prevoditelja.
(18) Dostavljene ponude moraju sadržavati jasne opise roba i usluga (karakteristike, specifikacije), a svaka stavka u ponudama mora sadržavati jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke.«
Članak 4.
U članku 15 stavak 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»(2) Na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija Agencija za plaćanja rangira Prijave prema ostvarenom broju bodova od najvećeg broja prioritetnih bodova.
(4) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa ili unutar dostupnog proračuna za ovu mjeru nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, rang-lista će biti sastavljena nakon ocjene prioritetnih kriterija, a u slučaju prijava s jednakim brojem bodova prednost ima prijava koja ostvaruje više bodova u prioritetnom kriteriju koji je većeg prioriteta gledano prema poretku prioritetnih kriterija u tablici iz Priloga III. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.«
Članak 5.
Članak 19. mijenja se i glasi :
»Odluke iz članaka 17. i 18. ovoga pravilnika Agencija za plaćanja će donijeti u skladu sa svojim procedurama.«
Članak 6.
Članak 20. mijenja se i glasi:
»(1) Manje izmjene aktivnosti, ulaganja i/ili troškova obuhvaćaju:
a) izmjenu proizvođača strojeva i opreme ako se ne mijenjanju tehničke karakteristike istih
b) manji ili veći broj posađenih biljaka koji ne prelazi +-20%, ukoliko planirani sklop (razmak u redu i razmak unutar reda nije promijenjen za više od +-20%
c) izmjenu materijala/opreme u procesu izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine ako se time ne dovodi u pitanje prihvatljivost operacije ili dijela operacije i koja nema utjecaj na provedivost projekta
d) financijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije koji ne prelaze 20% vrijednosti odobrenog iznosa za aktivnost uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju
(2) Za manje izmjene projekta iz stavka 1. ovoga članka nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja ako se manjom izmjenom ne utječe na prihvatljivost aktivnosti, nekog dijela operacije i općih ciljeva ulaganja.
(3) Korisnik je o manjim izmjenama iz stavaka 1. i 2. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja prilaganjem obrazloženja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(4) U slučaju ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja obrazac Zahtjeva za promjene s popratnom dokumentacijom najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu, a Agencija će Odlukom prihvatiti one promjene za koje ocjeni da ne ugrožavaju ciljeve cjelokupne operacije.
(5) Ako su korisniku isplaćena sredstva potpore za završenu aktivnost, ista aktivnost ne može biti predmet novih izmjena.
(6) Korisnik može podnijeti zahtjev za produljenje projekta iz članka 18. stavka 4. ovoga Pravilnika na propisanom obrascu Zahtjeva za odobrenje izmjena koji se objavljuje na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja tijekom razdoblja za koje je izdana Odluka o odobrenju projekta i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(7) Agencija za plaćanja može izmijeniti Odluku o odobrenju projekta u kojoj može zadržati ili razmjerno umanjiti iznos potpore kada:
- utvrdi opravdanost manje izmjene u projektu i/ili
- ako je zbog specifičnosti ulaganja korisnik u projektu izvršio izmjene aktivnosti, ulaganja i/ili troškova koje je Agencija za plaćanja odobrila
- u slučaju prihvaćanja zahtjeva za promjene iz stavka 4. ovoga članka
(8) U slučaju zatraženih izmjena navedenih u stavku 4. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odbiti zahtjev korisnika o čemu će ga obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(9) Izmjenom Odluke o odobrenju projekta se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(10) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(11) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promijene podaci koji se odnose na korisnika – naziv, adresa, naziv banke, IBAN, ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje, korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(12) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 4. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
Članak 7.
Naslov iznad članka 21. mijenja se i glasi: »Odluke i žalbe«.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»Članak 21.
(1) Odluke koje se donose temeljem ovoga Pravilnika donosi ravnatelj Agencije za plaćanja skladu s člankom 16. Zakona o poljoprivredi (br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 52/21.) (u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Na Odluke iz stavka 1. ovoga članka koje donosi Agencija za plaćanja korisnik može izjaviti žalbu u roku od 15 dana od dana dostave odluke.
(3) Žalba se predaje neposredno ili preporučeno putem pošte Agenciji za plaćanja, a može se izjaviti i usmeno na zapisnik. Ako se žalba podnosi putem opunomoćenika, uz žalbu se prilaže punomoć.
(4) U skladu s člankom 16. Zakona žalba izjavljena na odluke Agencije za plaćanja ne odgađa izvršenje pobijane odluke.
(5) O žalbi protiv odluka Agencije za plaćanja odlučuje Ministarstvo.
(6) Protiv rješenja Ministarstva kojim je odlučeno o žalbi može se podnijeti tužba nadležnom upravnom sudu.
(7) Agencija za plaćanja će žalbu korisnika uputit bez odgode Ministarstvu na odlučivanje zajedno sa spisom predmeta i očitovanjem na sve navode iz žalbe.
(8) Iznimno od stavka 7. ovoga članka, kada Agencija za plaćanja ocjeni navode iz žalbe korisnika u cijelosti osnovanim donijet će ispravak odluke, novu odluku kojom će ujedno zamijeniti ranije donesenu odluku koja je bila predmet žalbe ili izmjenu odluke ako se mijenja samo određeni dio odluke.
(9) Ispravak odluke iz stavka 8. ovoga članka Agencija za plaćanja donijet će u svrhu ispravljanja pogreške u imenima ili brojevima, pisanju ili računanju te druge očite netočnosti u odluci.
(10) Kada Agencija za plaćanja donese odluke iz stavka 8. ovoga članka, žalba korisnika se ne upućuje Ministarstvu na odlučivanje.«
Članak 8.
U članku 24. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se protuvrijednost u eurima (EUR).«
Članak 9
Prilog I. III. i V. zamjenjuju se novim prilozima I. III. i V. koji su tiskani uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
Članak 10.
U tablici u PRILOGU VI. iza retka 4. dodaje se redak 5. koji glasi:
2022.
29.474,00 KN
3.911,87 EUR
Članak 11.
(1) Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršit će se u skladu s odredbama Pravilnika o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine (»Narodne novine«, br. 21/19 i 21/20).
(2) Korisnici su dužni aktivnosti i operacije završiti te pravodobno podnijeti zahtjeve za isplatu Agenciji za plaćanja kako bi se sve postupci proveli u skladu s člankom 5. stavkom 7. uredbe Europskog parlamenta I Vijeća od 2. prosinca 2021. o izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013 o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda, (EU) br. 1151/2012 o sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode, (EU) br. 251/2014 o definiciji, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina i (EU) br. 228/2013 o utvrđivanju posebnih mjera za poljoprivredu u najudaljenijim regijama Unije.
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«., osim članka 3. ovoga i članka 8. ovoga Pravilnika koji stupaju na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
PRILOG I.
MAKSIMALNI IZNOS POTPORE PO HEKTARU ZA POJEDINU AKTIVNOST
Rbr.
Aktivnosti/ operacije
Najveći prihvatljivi trošak*
EUR /ha
(maksimalni prihvatljiv iznos za pojedinu aktivnost)
iznos potpore/ha
75% od prihvatljivog troška ali ne više od
EUR /ha
bez nagiba
na nagibu
na strmini
bez nagiba
na nagibu
na strmini
1.
Operacije vezane uz zamjenu (konverziju) sorte/sorata i/ili premještanje te promjena gustoće vinograda
1.1.
aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se restrukturira
3.867
4.469
5.071
2.900
3.352
3.803
1.2.
aktivnosti vezane uz pripremu tla novog restrukturiranog vinograda
32.150
32.647
33.145
24.112
24.486
24.859
1.3.
aktivnosti vezane uz sadnju ili cijepljenje novog restrukturiranog vinograda
47.659
49.058
50.406
35.744
36.793
37.804
2.
Operacije prihvatljive u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom
2.1.
promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
16.424
23.392
31.107
12.318
17.544
23.330
2.2.
izgradnja antierozijskih sustava
5.647
9.788
13.153
4.236
7.341
9.865
2.3.
izgradnja terasa i zidova
24.559
44.998
60.261
18.419
33.749
45.196
2.4.
uvođenje ili unaprjeđenje sustava navodnjavanja
7.055
9.657
12.517
5.291
7.243
9.388
*na temelju kalkulacija Uprave za stručnu podršku MP 2022.
Napomena:
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
»na nagibima« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»na strminama« smatra se teren na nagibu većem od 26%
Obrazloženje: Sadnjom vinograda na nagnutim terenima i na strminama smanjuje se rizik od oštećenja od mraza i povećava se insolacija površine, čime se utječe na kakvoću grožđa. Iz tog razloga, na nagnutim terenima (nagib 16%-26%) i strminama (nagib >26%) daje se veći iznos potpore.
Prilog III.
Br.
Prioritetni kriteriji
Broj bodova
Najviše
Postotak
1.
Podnositelj prijave kojem nije odobrena potpora iz Nacionalnog programa
5
5
25 %
2.
Podnositelj prijave koji je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
4
4
20 %
3.
Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja* i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu imenovana kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva
visoka
3
3
15 %
srednja
2
ostalo
1
4.
Premještanje vinograda na područja koja daju bolju kvalitetu grožđa **
na strmini
3
3
15 %
na nagibu
2
bez nagiba
1
5.
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima
Zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama
1
7.
Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana
1
1
5 %
Ukupno
20
100 %
* visoka – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima iz biotehničkih znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija)
srednja - osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
ostalo - osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije
**:»na strmini« smatra se teren na nagibu većem od 26%
»na nagibu« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
Kriteriji su poredani prema prioritetu, Agencija za plaćanja rangira Prijave prema ostvarenom broju bodova od najvećeg broja prioritetnih bodova padajućim redoslijedom do iskorištenja raspoloživih proračunskih sredstava. U slučaju prijava s jednakim brojem bodova prednost ima prijava koja ostvaruje više bodova po kriteriju koji je većeg prioriteta gledano prema poretku prioriteta kriterija u tablici.
Prilog V.
vrijednosti troškova aktivnosti/radova za vrednovanje vlastitog doprinosa u naravi u 2023.
EUR/ha
EUR/ha
EUR/ha
Opis aktivnosti
bez nagiba
s nagibom
na strmini
1. Operacije vezane uz zamjenu sorte/sorata i/ili premještanje vinograda
83.676
86.174
88.622
1.1. aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se restrukturira
3.867
4.469
5.071
1.1.1. krčenje zemljišta (usluga krčenja starog nasada ili dijela nasada na određenoj ARKOD parceli – troškovi rada stroja i ljudi)
1.274
1.570
1.865
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad ljudi 40h 4,65 Eur/h)
1.2. aktivnosti vezane uz pripremu tla novog restrukturiranog vinograda
32.150
32.647
33.145
1.2.1. analiza tla (troškovi analize tla s preporukom gnojidbe za novi nasad vinove loze na točno određenoj ARKOD parceli)
1.000
1.000
1.000
1.2.2. čišćenje tla od kamenja (troškovi usluge čišćenja tla od kamenja – rad stroja i ljudi)
1.493
1.742
1.991
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (30h 49,77 Eur/h, )
1.493
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (35h 49,77 Eur/h, )
1.742
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (40h 49,77 Eur/h, )
1.991
1.2.3. rigolanje (troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi)
5.000
5.000
5.000
1.2.4. oranje i duboko oranje (troškovi usluge rada stroja )
249
299
348
(rad stroja) (5h 49,77 Eur/h, )
249
(rad stroja) (6h 49,77 Eur/h, )
299
(rad stroja) (7h 49,77 Eur/h, )
348
1.2.5. tanjuranje (troškovi usluge rada stroja )
199
249
299
(rad stroja) (4h 49,77 Eur/h, )
199
(rad stroja) (5h 49,77 Eur/h, )
249
(rad stroja) (6h 49,77 Eur/h, )
299
1.2.6. ripanje/podrivanje (troškovi usluge rada stroja )
498
597
697
(rad stroja) (10h 49,77 Eur/h, )
498
(rad stroja) (12h 49,77 Eur/h, )
597
(rad stroja) (14h 49,77 Eur/h, )
697
1.2.7. usitnjavanje kamenitog sloja tla (troškovi usluge rada stroja (7 h/ 49,77 Eur/h i/ili ljudi 16 h /4,65 Eur/h)
423
423
423
1.2.8. planiranje/ravnanje tla za vinograd (troškovi usluge rada stroja na ravnanju terena za vinograd 5 h po 49,77 Eur/h)
249
249
249
1.2.9. dezinfekcija (troškovi kupnje sredstva za dezinfekciju tla, troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi) (2500 po 0,18 Eur)
450
450
450
1.2.10. gnojidba (mineralna i organska gnojiva) – (troškovi za kupnju gnojiva, troškovi dovoza gnojiva na točno određenu ARKOD parcelu i rasipanja gnojiva po parceli, troškovi za kupnju sredstva za kalcifikaciju, trošak dovoza i rasipanja po parceli)
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 2h 49,77 Eur/h
100
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 3h 49,77 Eur/h
149
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 4h 49,77 Eur/h
199
(troškovi za kupnju gnojiva organsko i mineralno Eur/ha)
20.250
20.250
20.250
1.3. aktivnosti vezane uz sadnju ili cijepljenje novog restrukturiranog vinograda
47.659
49.058
50.406
1.3.1. troškovi usluge radova na – planiranju sadnje (označavanje sadnih mjesta, kopanje rupa strojno ili ručno)
186
233
279
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 40h 4,65 Eur/h
186
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 50h 4,65 Eur/h
233
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 40h 4,65 Eur/h
279
kolčenje redova
465
558
651
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 100h 4,65 Eur/h
465
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 120h 4,65 Eur/h
558
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 140h 4,65 Eur/h
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,16 Eur/kom
800
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,18 Eur/kom
900
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,19 Eur/kom
950
ručna sadnja rad ljudi
465
512
558
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 100 sati 4,65 Eur/h
465
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 110 sati 4,65 Eur/h
512
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 120 sati 4,65 Eur/h
558
1.3.4. cijepljenje i/ili nacjepljivanje (troškovi usluge cijepljenja u vinogradu – troškovi usluge rada ljudi)
1.860
2.093
2.325
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 400 sati 4,65 Eur/h
1.860
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 450 sati 4,65 Eur/h
2.093
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 500 sati 4,65 Eur/h
2.325
1.3.5. troškovi kupnje nove potporne strukture ili pojedinih dijelova (kolci, stupovi, žica, kuke, zatezači, opreme za fiksaciju)
21.501
21.501
21.501
1.3.6. troškovi usluge radova na postavljanju i/ili izmjeni potporne strukture restrukturiranog vinograda (potporna struktura – uklanjanje stupova, žice, kolaca (kompletne armature ili pojedinih dijelova), odvoz stupaca, žice, kolaca, postavljanje nove armature ili pojedinih dijelova ukoliko nisu prijavljeni kao pojedinačni troškovi pod 1.1.2., 1.3.5. te dovoz/prijevoz nove potporne strukture
4.947
5.920
6.893
dovoz stupova, žice, zatezača i sidara (armature) kamionom 3 dovoza po 165,90 Eur
498
498
498
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 12 h po 49,77 Eur
597
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 15 h po 49,77 Eur
747
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 18 h po 49,77 Eur
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 300h 4,65 Eur/h)
1.395
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 350h 4,65 Eur/h)
1.628
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 400h 4,65 Eur/h)
1.860
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 150h 4,65 Eur/h)
698
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 180h 4,65 Eur/h)
837
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 210h 4,65 Eur/h)
977
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 200h 4,65 Eur/h)
930
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 240h 4,65 Eur/h)
1.116
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 280h 4,65 Eur/h)
1.302
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 50 h 4,65 Eur/h)
233
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 75 h 4,65 Eur/h)
349
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 100 h 4,65 Eur/h)
465
2. Aktivnosti prihvatljive u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom
53.686
87.836
117.038
2.1. aktivnosti vezane uz promjena nagiba/razine vinograda
16.424
23.392
31.107
2.1.1. promjena nagiba terena (troškovi usluge rada stroja i ljudi) ( Eur/ha)
8.129
11.779
15.595
2.1.2. ravnanje tla (troškovi usluge rada stroja i ljudi) ( Eur/ha)
8.295
11.613
15.512
2.2. aktivnosti vezane uz izgradnju antierozijskih sustava
5.647
9.788
13.153
2.2.1. trošak materijala za izgradnju antierozijskih sustava u vinogradu (troškovi kupnje sirovina i materijala s dovozom)
1.984
6.125
9.490
2.2.2. izvođenje građevinskih radova (zemljani radovi, izgradnja kanala za zadržavanje i protok vode brazdama i/ili kolektora, drenaže, troškovi izgradnje odvodnih kanala, izgradnje kanala za zadržavanje vode, kolektora i podzemnih odvoda – usluga rada stroja i ljudi )
3.663
3.663
3.663
2.3. aktivnosti vezane uz izgradnju terasa i zidova
24.559
44.998
60.261
2.3.1. trošak materijala izgradnje terasa i zidova u vinogradu (troškovi kupnje materijala s dovozom) 400 m
8.696
25.950
38.028
2.3.2. izvođenje građevinskih radova (terasiranje, uspostavljanje ili rekonstrukcija terasa, sa ili bez suhozida, izgradnja ili rekonstrukcija zidova uključujući i potrebne temelje ) cca 400 m za ha
15.863
19.048
22.234
2.4. aktivnosti vezane uz uvođenje ili unaprjeđenje sustava navodnjavanja
7.055
9.657
12.517
2.4.1. izvođenje radova sustava navodnjavanja u vinogradu (troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi)
930
1.116
1.302
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 200 sati 4,65 Eur/h
930
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 240 sati 4,65 Eur/h
1.116
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 280 sati 4,65 Eur/h
1.302
2.4.2. kupnja opreme, uređaja i strojeva ili njihovih dijelova odnosno materijala koji su ugradbena sastavnica postojećeg ili unaprijeđenog ili novog sustava navodnjavanja u vinogradu čiji kapacitet je dostatan za navodnjavanje vinogradarske površine koja se restrukturira.
6.125
8.541
11.215
*na temelju kalkulacija Uprave za stručnu podršku MP 2022.
Na temelju članka 49. stavka 5. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 52/21.) ministrica poljoprivrede donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE RESTRUKTURIRANJE I KONVERZIJA VINOGRADA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA ZA RAZDOBLJE OD 2019. DO 2023. GODINE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine („Narodne novine“, br. 8/19 i 31/20) u članku 3. iza točke 21. dodaju se točke 22., 23. i 24. koje glase:
»22. Nepravilnost je povreda odredaba prava Zajednice koja proizlazi iz učinjene ili propuštene radnje od strane gospodarskog subjekta, a što je dovelo ili je moglo dovesti u pitanje opći proračun Zajednica ili proračune kojima Zajednice upravljaju, bilo smanjenjem ili gubitkom prihoda iz vlastitih sredstava prikupljenih izravno u ime Zajednica, ili neopravdanim izdacima u smislu čl. 1. st. 2. Uredbe EZ Euratom 2988/95 i upućivanjem na odgovarajuću „vinsku“ uredbu ako u definiciji nepravilnosti ista upućuje na Uredbu 2988/95
23. Umjetno stvaranje uvjeta obuhvaća one postupke provedene s namjerom stvaranja i/ili prikrivanja uvjeta pravne i/ili financijske i/ili ekonomske prirode i/ili povezanosti između osoba uključenih u projekt uz postojanje namjerne koordinacije među tim osobama s ciljem stjecanja prednosti za dobivanje isplate iz Nacionalnog programa, a koja nije u skladu s ciljevima tog programa. Ne dovodeći u pitanje posebne odredbe prava Unije, države članice poduzimaju učinkovite i proporcionalne mjere kako bi se izbjeglo zaobilaženje odredaba prava Unije i osiguralo, osobito, da se niti jedna pogodnost koju predviđa poljoprivredno zakonodavstvo ne odobrava fizičkoj ili pravnoj osobi kod koje se utvrdi da su uvjeti za stjecanje tih pogodnosti stvoreni umjetno i u suprotnosti s ciljevima tog zakonodavstva . «
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Članak 6. mijenja se i glasi:
» (1) Najveći prihvatljivi trošak po projektu iznosi do 1.000.000 EUR.
(2) Najveći iznos EU potpore po projektu je 750.000 EUR, odnosno razina EU potpore iznosi do 75% od iznosa prihvatljivog troška.
(3) Maksimalni iznos potpore po hektaru za pojedinu aktivnost utvrđeni su u Prilogu I., koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
(4) Agencija obračunava naknadu doprinosa u naravi prema vrijednosti troškova aktivnosti/radova utvrđenih u Priloga V. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
(5) Vrijednost troškova aktivnosti/radova iz stavka 4. ovoga članka utvrđuje se za svaku kalendarsku godinu.
( 6) Broj projekata odobrenih pojedinom korisniku u istoj godini nije ograničen, međutim u okviru jedne financijske godine ne može se istom korisniku odobriti potpora u iznosu većem od 750.000 EUR, uključivo i nadoknadu gubitka dohotka iz članka 9. ovoga Pravilnika. «
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Članak 14. mijenja se i glasi:
(1) Prije podnošenja prijave iz članka 11. ovoga Pravilnika podnositelj je dužan prikupiti najmanje dvije usporedive ponude za svaku pojedinačnu nabavu roba, usluga i radova i ostalu dokumentaciju u skladu s pravilima propisanim u Natječaju iz članka 10. ovoga Pravilnika.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka u slučaju da nije prikupio više ponuda korisnik je dužan obrazložiti postupak prikupljanja i odabir ponude, a u slučaju stjecanja nepokretne imovine podnositelj treba dostaviti presliku predugovora ovjerenu od strane javnog bilježnika u kojem su za nekretninu koja je predmet projekta uređene pojedinosti vezane uz navođenje zemljišnoknjižnih podataka o nekretnini (katastarske općine, broja čestice i broja zemljišnoknjižnog uloška u koji je nekretnina upisana) i opisom nekretnine te ukupnom površinom, cijenom, datumom sklapanja konačnog ugovora i isplatom predujma za tu nekretninu.
(3) Nabava iz stavka 1. ovoga članka može se odobriti ako sadrži troškove koji se nalaze na Listi prihvatljivih troškova iz članka 7. stavka 7. ovoga Pravilnika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, u slučaju stjecanja nepokretne imovine podnositelj je obvezan dostaviti izvornik Elaborata procjene tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmet projekta, izrađen i ovjeren od ovlaštenog sudskog vještaka te će Agencija za plaćanja kao osnovu za obračun potpore za odobrenje uzeti procijenjenu vrijednost navedenu u Elaboratu.
(5) Kako bi se osigurala dodjeljuje potpore u skladu s propisanim pravilima Agencija za plaćanja procjenjuje razumnost troškova, a prilikom utvrđivanja razumnosti troškova Agencija za plaćanja uspoređuje različite ponude, pri čemu se procjena razumnosti troškova bazira na najboljem odnosu cijene i kvalitete, odnosno odabiru one ponude koja nudi najbolju vrijednost za novac (najbolji odnos cijene i kvalitete).
(6) Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) te moraju biti važeće na dan podnošenja prijave uz naznačeno razdoblje valjanosti ponude, a Ponuditelj i/ili podizvođač/podugovaratelj mora biti registriran za djelatnost za koju je izdao ponudu.
(7) Prilikom usporedbe različitih ponuda, Agencija za plaćanja utvrđuje:
– neovisnost ponuda (podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i/ili usluga, s kojima je u sukobu interesa, uključivo i ponuditeljeve podizvođače za robe i usluge koje on koristi u okviru projekta. Na ponudi mora biti navedeno da li u provedbi ulaganja sudjeluju podizvođači/podugovaratelji te ako sudjeluju, isti moraju biti navedeni na način da ih se može identificirati)
– međusobnu usporedivost ponuda (iznosi i stavke u prikupljenim ponudama kojima se obrazlaže trošak po pojedinoj aktivnosti moraju biti međusobno usporedivi)
– da su ponude važeće na dan podnošenja prijave, da u ponudama mora biti naznačeno razdoblje valjanosti ponude te da su potpisane i ovjerene od strane ponuditelja (ponude moraju biti realne i odražavati tržišne cijene te na istima trebaju biti jasno naznačeni iznosi sa i bez PDV-a. Ponude moraju biti detaljno specificirane. Iznos odabrane ponude mora biti jasno povezan s iznosom iz Plana aktivnosti.)
– da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja istinite
– da cijene u dostavljenim ponudama nisu namjerno uvećane i
– da nisu umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore.
(8) U ponudi mora biti naznačeno da je roba nova i neupotrebljavana, trajanje punog jamstva (broj godina) i mogućnost servisiranja te da će ugovor biti potpisan prije isporuke usluga, radova, opreme i roba.
(9) Dostavljene ponude moraju sadržavati bitne tehničke karakteristike opreme i dodatne opreme uključujući naziv proizvođača, model/tip/šifra proizvoda te ostale bitne karakteristike, a svaka stavka u ponudama mora sadržavati: jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke te ukupnu cijenu ponude u odgovarajućoj valuti. PDV treba biti posebno iskazan. Dodatna oprema i rezervni dijelovi moraju biti iskazani po jedinici mjere, količini, jediničnoj cijeni i ukupnoj cijeni. Usluge u ponudama kao što su prijevoz, montaža, obuka moraju se napisati u jedinicama mjere (km, sati) te iskazati jediničnom cijenom po jedinici mjere i ukupnom cijenom usluge. Agencija za plaćanja može zatražiti od dobavljača detaljnije informacije ili obrazloženja o stavkama iz ponude.
(10) Podnositelj ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i/ili usluga, s kojima je u sukobu interesa, uključivo i ponuditeljeve podizvođače za robe i usluge koje on koristi u okviru projekta.
(11) Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja i podnositelja (Izvod iz sudskog registra, Izvod iz obrtnog registra, popis prvih deset dioničara iz registra Središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, bilo da se radi o ponuditelju iz Republike Hrvatske ili iz inozemstva) u svrhu provjere povezanosti poduzeća. Na zahtjev Agencije za plaćanja podnositelj je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.
(12) Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili netočne, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između podnositelja i ponuditelja, ili da su umjetno stvoreni uvjeti za dobivanje potpore, Agencija za plaćanja će utvrditi da takva ponuda prijava ne udovoljava uvjetima.
(13) Pod pojmom povezanih osoba smatraju se osobe:
– koje su povezane rodbinskim vezama i/ili
– kod kojih jedna osoba sudjeluje izravno ili neizravno u upravi, nadzoru ili kapitalu druge osobe ili iste osobe sudjeluju izravno ili neizravno u upravi, nadzoru ili kapitalu društva.
(14) Ako je ponuditelj roba, radova i/ili usluga iz inozemstva, ponude te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
(15) Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt koji je dostavio ponudu za ulaganje.
(16) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude, izjave o podrijetlu, te dokazi o vlasništvu (ukoliko budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
(17) Ukoliko izvornici ponuda, izjava o podrijetlu, te dokazi o vlasništvu nisu na hrvatskom ili engleskom jeziku, podnositelj je dužan uz iste priložiti prijevod na hrvatski ili engleski jezik ovjeren od ovlaštenog prevoditelja.
(18) Dostavljene ponude moraju sadržavati jasne opise roba i usluga (karakteristike, specifikacije), a svaka stavka u ponudama mora sadržavati jedinicu mjere, količinu, jediničnu cijenu i ukupnu cijenu stavke.«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
U članku 15 stavak 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»(2) Na temelju rezultata dobivenih primjenom prioritetnih kriterija Agencija za plaćanja rangira Prijave prema ostvarenom broju bodova od najvećeg broja prioritetnih bodova.
(4) Nakon administrativne kontrole prihvatljivih prijava, u slučaju kada se utvrdi da unutar programa ili unutar dostupnog proračuna za ovu mjeru nema dovoljno sredstava za sufinanciranje svih projekata, rang-lista će biti sastavljena nakon ocjene prioritetnih kriterija, a u slučaju prijava s jednakim brojem bodova prednost ima prijava koja ostvaruje više bodova u prioritetnom kriteriju koji je većeg prioriteta gledano prema poretku prioritetnih kriterija u tablici iz Priloga III. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
Članak 19. mijenja se i glasi :
»Odluke iz članaka 17. i 18. ovoga pravilnika Agencija za plaćanja će donijeti u skladu sa svojim procedurama.«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Članak 20. mijenja se i glasi:
»(1) Manje izmjene aktivnosti, ulaganja i/ili troškova obuhvaćaju:
a) izmjenu proizvođača strojeva i opreme ako se ne mijenjanju tehničke karakteristike istih
b) manji ili veći broj posađenih biljaka koji ne prelazi +-20%, ukoliko planirani sklop (razmak u redu i razmak unutar reda nije promijenjen za više od +-20%
c) izmjenu materijala/opreme u procesu izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine ako se time ne dovodi u pitanje prihvatljivost operacije ili dijela operacije i koja nema utjecaj na provedivost projekta
d ) financijske transfere među aktivnostima u okviru već odobrene operacije koji ne prelaze 20% vrijednosti odobrenog iznosa za aktivnost uz uvjet da se ne prekoračuje ukupni iznos odobrene potpore za operaciju
(2) Za manje izmjene projekta iz stavka 1. ovoga članka nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja ako se manjom izmjenom ne utječe na prihvatljivost aktivnosti, nekog dijela operacije i općih ciljeva ulaganja.
(3) Korisnik je o manjim izmjenama iz stavaka 1. i 2. ovoga članka dužan pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja prilaganjem obrazloženja prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(4) U slučaju ostalih izmjena projekata koje nisu definirane kao manje izmjene iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, Korisnik koji je zaprimio Odluku o odobrenju projekta dužan je pisanim putem dostaviti Agenciji za plaćanja obrazac Zahtjeva za promjene s popratnom dokumentacijom najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu, a Agencija će Odlukom prihvatiti one promjene za koje ocjeni da ne ugrožavaju ciljeve cjelokupne operacije.
(5) Ako su korisniku isplaćena sredstva potpore za završenu aktivnost, ista aktivnost ne može biti predmet novih izmjena.
(6) Korisnik može podnijeti zahtjev za produljenje projekta iz članka 18. stavka 4. ovoga Pravilnika na propisanom obrascu Zahtjeva za odobrenje izmjena koji se objavljuje na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja tijekom razdoblja za koje je izdana Odluka o odobrenju projekta i to najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.
(7) Agencija za plaćanja može izmijeniti Odluku o odobrenju projekta u kojoj može zadržati ili razmjerno umanjiti iznos potpore kada:
- utvrdi opravdanost manje izmjene u projektu i/ili
- ako je zbog specifičnosti ulaganja korisnik u projektu izvršio izmjene aktivnosti, ulaganja i/ili troškova koje je Agencija za plaćanja odobrila
- u slučaju prihvaćanja zahtjeva za promjene iz stavka 4. ovoga članka
(8) U slučaju zatraženih izmjena navedenih u stavku 4. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odbiti zahtjev korisnika o čemu će ga obavijestiti pisanim putem s obrazloženjem.
(9) Izmjenom Odluke o odobrenju projekta se ne može odobriti iznos potpore veći od iznosa koji je određen Odlukom o odobrenju projekta.
(10) U slučaju promjena iniciranih od strane Agencije za plaćanja, izdat će se izmjena Odluke o odobrenju projekta s opisanim razlogom izmjene.
(11) Ukoliko se nakon konačne isplate sredstava potpore promijene podaci koji se odnose na korisnika – naziv, adresa, naziv banke, IBAN, ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje, korisnik je obvezan prijaviti navedene promjene Agenciji za plaćanja tijekom pet godina od datuma konačne isplate, ali neće biti dodatnih izmjena Odluke o odobrenju projekta.
(12) Obrazac Zahtjeva za odobrenje promjena Odluke o odobrenju projekta iz stavka 4. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
Naslov iznad članka 21. mijenja se i glasi: »Odluke i žalbe«.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»Članak 21.
(1) Odluke koje se donose temeljem ovoga Pravilnika donosi ravnatelj Agencije za plaćanja skladu s člankom 16. Zakona o poljoprivredi (br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 52/21.) (u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Na Odluke iz stavka 1. ovoga članka koje donosi Agencija za plaćanja korisnik može izjaviti žalbu u roku od 15 dana od dana dostave odluke.
(3) Žalba se predaje neposredno ili preporučeno putem pošte Agenciji za plaćanja, a može se izjaviti i usmeno na zapisnik. Ako se žalba podnosi putem opunomoćenika, uz žalbu se prilaže punomoć.
(4) U skladu s člankom 16. Zakona žalba izjavljena na odluke Agencije za plaćanja ne odgađa izvršenje pobijane odluke.
(5) O žalbi protiv odluka Agencije za plaćanja odlučuje Ministarstvo.
(6) Protiv rješenja Ministarstva kojim je odlučeno o žalbi može se podnijeti tužba nadležnom upravnom sudu.
(7) Agencija za plaćanja će žalbu korisnika uputit bez odgode Ministarstvu na odlučivanje zajedno sa spisom predmeta i očitovanjem na sve navode iz žalbe.
(8) Iznimno od stavka 7. ovoga članka, kada Agencija za plaćanja ocjeni navode iz žalbe korisnika u cijelosti osnovanim donijet će ispravak odluke, novu odluku kojom će ujedno zamijeniti ranije donesenu odluku koja je bila predmet žalbe ili izmjenu odluke ako se mijenja samo određeni dio odluke.
(9) Ispravak odluke iz stavka 8. ovoga članka Agencija za plaćanja donijet će u svrhu ispravljanja pogreške u imenima ili brojevima, pisanju ili računanju te druge očite netočnosti u odluci.
(10) Kada Agencija za plaćanja donese odluke iz stavka 8. ovoga članka, žalba korisnika se ne upućuje Ministarstvu na odlučivanje.«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
U članku 24. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se protuvrijednost u eurima (EUR).«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9
Prilog I. III. i V. zamjenjuju se novim prilozima I. III. i V. koji su tiskani uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
U tablici u PRILOGU VI. iza retka 4. dodaje se redak 5. koji glasi:
2022.
29.474,00 KN
3.911,87 EUR
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
(1) Postupci započeti do stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršit će se u skladu s odredbama Pravilnika o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine (»Narodne novine«, br. 21/19 i 21/20).
(2) Korisnici su dužni aktivnosti i operacije završiti te pravodobno podnijeti zahtjeve za isplatu Agenciji za plaćanja kako bi se sve postupci proveli u skladu s člankom 5. stavkom 7. uredbe Europskog parlamenta I Vijeća od 2. prosinca 2021. o izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013 o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda, (EU) br. 1151/2012 o sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode, (EU) br. 251/2014 o definiciji, opisivanju, prezentiranju, označivanju i zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina i (EU) br. 228/2013 o utvrđivanju posebnih mjera za poljoprivredu u najudaljenijim regijama Unije.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«., osim članka 3. ovoga i članka 8. ovoga Pravilnika koji stupaju na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG I.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
MAKSIMALNI IZNOS POTPORE PO HEKTARU ZA POJEDINU AKTIVNOST
Rbr.
Aktivnosti/ operacije
Najveći prihvatljivi trošak*
EUR /ha
(maksimalni prihvatljiv iznos za pojedinu aktivnost)
iznos potpore/ha
75% od prihvatljivog troška ali ne više od
EUR /ha
bez nagiba
na nagibu
na strmini
bez nagiba
na nagibu
na strmini
1.
Operacije vezane uz zamjenu (konverziju) sorte/sorata i/ili premještanje te promjena gustoće vinograda
1.1.
aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se restrukturira
3.867
4.469
5.071
2.900
3.352
3.803
1.2.
aktivnosti vezane uz pripremu tla novog restrukturiranog vinograda
32.150
32.647
33.145
24.112
24.486
24.859
1.3.
aktivnosti vezane uz sadnju ili cijepljenje novog restrukturiranog vinograda
47.659
49.058
50.406
35.744
36.793
37.804
2.
Operacije prihvatljive u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom
2.1.
promjena nagiba/razine vinograda (ravnanje tla)
16.424
23.392
31.107
12.318
17.544
23.330
2.2.
izgradnja antierozijskih sustava
5.647
9.788
13.153
4.236
7.341
9.865
2.3.
izgradnja terasa i zidova
24.559
44.998
60.261
18.419
33.749
45.196
2.4.
uvođenje ili unaprjeđenje sustava navodnjavanja
7.055
9.657
12.517
5.291
7.243
9.388
*na temelju kalkulacija Uprave za stručnu podršku MP 2022.
Napomena:
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
»na nagibima« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»na strminama« smatra se teren na nagibu većem od 26%
Obrazloženje: Sadnjom vinograda na nagnutim terenima i na strminama smanjuje se rizik od oštećenja od mraza i povećava se insolacija površine, čime se utječe na kakvoću grožđa. Iz tog razloga, na nagnutim terenima (nagib 16%-26%) i strminama (nagib >26%) daje se veći iznos potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog III.
Br.
Prioritetni kriteriji
Broj bodova
Najviše
Postotak
1.
Podnositelj prijave kojem nije odobrena potpora iz Nacionalnog programa
5
5
25 %
2.
Podnositelj prijave koji je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
4
4
20 %
3.
Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja* i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu imenovana kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva
visoka
3
3
15 %
srednja
2
ostalo
1
4.
Premještanje vinograda na područja koja daju bolju kvalitetu grožđa **
na strmini
3
3
15 %
na nagibu
2
bez nagiba
1
5.
Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima
2
2
10 %
6.
Zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim sortama
2
2
10 %
Zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama
1
7.
Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana
1
1
5 %
Ukupno
20
100 %
* visoka – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima iz biotehničkih znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija)
srednja - osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
ostalo - osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije
**:»na strmini« smatra se teren na nagibu većem od 26%
»na nagibu« smatra se teren na nagibu od 16 do 26%
»bez nagiba« smatra se teren na nagibu manjem od 16%
Kriteriji su poredani prema prioritetu, Agencija za plaćanja rangira Prijave prema ostvarenom broju bodova od najvećeg broja prioritetnih bodova padajućim redoslijedom do iskorištenja raspoloživih proračunskih sredstava. U slučaju prijava s jednakim brojem bodova prednost ima prijava koja ostvaruje više bodova po kriteriju koji je većeg prioriteta gledano prema poretku prioriteta kriterija u tablici.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog V.
vrijednosti troškova aktivnosti/radova za vrednovanje vlastitog doprinosa u naravi u 2023.
EUR/ha
EUR/ha
EUR/ha
Opis aktivnosti
bez nagiba
s nagibom
na strmini
1. Operacije vezane uz zamjenu sorte/sorata i/ili premještanje vinograda
83.676
86.174
88.622
1.1. aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se restrukturira
3.867
4.469
5.071
1.1.1. krčenje zemljišta (usluga krčenja starog nasada ili dijela nasada na određenoj ARKOD parceli – troškovi rada stroja i ljudi)
1.274
1.570
1.865
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad ljudi 40h 4,65 Eur/h)
186
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad stroja 20 h/ 49,77 Eur/h)
995
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha ( rad ljudi 20 h 4,65 Eur/h)
93
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad ljudi 45h 4,65 Eur/h)
209
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad stroja 25 h/ 49,77 Eur/h)
1.244
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha ( rad ljudi 25 h 4,65 Eur/h)
116
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad ljudi 50h 4,65 Eur/h)
233
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad stroja 30 h/ 49,77 Eur/h)
1.493
vađenje i uklanjanje rozgve trsova 4000/ha (rad ljudi 30 h 4,65 Eur/h)
140
1.1.2. uklanjanje i odvoz potporne strukture (troškovi usluge uklanjanje i odvoza stupova, žice, kolaca, kompletne armature vinograda, troškovi rada stroja i ljudi)
2.469
2.716
2.963
uklanjanje žice (rad ljudi 35h 4,65 Eur/h )
163
uklanjanje žice ( rad stroja 5 h 49,77 Eur/h, )
249
uklanjanje žice (rad ljudi 40h 4,65 Eur/h )
186
uklanjanje žice (rad stroja 6 h 49,77 Eur/h, )
299
uklanjanje žice (rad ljudi 45h 4,65 Eur/h)
209
uklanjanje žice ( rad stroja 7 h 49,77 Eur/h, )
348
uklanjanje stupova (rad stroja 20h 49,77 Eur/h, )
995
uklanjanje stupova (rad stroja 23h 49,77 Eur/h, )
1.145
uklanjanje stupova (rad stroja 26h 49,77 Eur/h, )
1.294
vađenje sidara (rad stroja 2h 49,77 Eur/h, )
100
vađenje sidara (rad stroja 2,5h 49,77 Eur/h, )
124
vađenje sidara (rad stroja 3h 49,77 Eur/h, )
149
utovar stupova žice, sidara te biljnih ostataka (rad stroja) (rad stroja 6h 49,77 Eur/h, )
299
299
299
odvoz stupova žice, sidara te biljnih ostataka do 40m3 materijala (rad stroja) (16,59 Eur/m3, )
664
664
664
1.1.3. sakupljanje i prijevoz dijelova vinove loze, korijenja i drugih biljnih ostataka
124
183
242
sakupljanje ostataka (rad ljudi) (16h 4,65 Eur/h, )
74
sakupljanje ostataka (rad ljudi) (18h 4,65 Eur/h, )
84
sakupljanje ostataka (rad ljudi) (20h 4,65 Eur/h, )
93
sakupljanje ostataka (rad stroja) (1h 49,77 Eur/h, )
50
sakupljanje ostataka (rad stroja) (2h 49,77 Eur/h, )
100
sakupljanje ostataka (rad stroja) (3h 49,77 Eur/h, )
149
1.2. aktivnosti vezane uz pripremu tla novog restrukturiranog vinograda
32.150
32.647
33.145
1.2.1. analiza tla (troškovi analize tla s preporukom gnojidbe za novi nasad vinove loze na točno određenoj ARKOD parceli)
1.000
1.000
1.000
1.2.2. čišćenje tla od kamenja (troškovi usluge čišćenja tla od kamenja – rad stroja i ljudi)
1.493
1.742
1.991
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (30h 49,77 Eur/h, )
1.493
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (35h 49,77 Eur/h, )
1.742
ovisno o % sadržaju skeleta, pikamiranje i uklanjanje kamena (rad stroja + rad ljudi) (40h 49,77 Eur/h, )
1.991
1.2.3. rigolanje (troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi)
5.000
5.000
5.000
1.2.4. oranje i duboko oranje (troškovi usluge rada stroja )
249
299
348
(rad stroja) (5h 49,77 Eur/h, )
249
(rad stroja) (6h 49,77 Eur/h, )
299
(rad stroja) (7h 49,77 Eur/h, )
348
1.2.5. tanjuranje (troškovi usluge rada stroja )
199
249
299
(rad stroja) (4h 49,77 Eur/h, )
199
(rad stroja) (5h 49,77 Eur/h, )
249
(rad stroja) (6h 49,77 Eur/h, )
299
1.2.6. ripanje/podrivanje (troškovi usluge rada stroja )
498
597
697
(rad stroja) (10h 49,77 Eur/h, )
498
(rad stroja) (12h 49,77 Eur/h, )
597
(rad stroja) (14h 49,77 Eur/h, )
697
1.2.7. usitnjavanje kamenitog sloja tla (troškovi usluge rada stroja (7 h/ 49,77 Eur/h i/ili ljudi 16 h /4,65 Eur/h)
423
423
423
1.2.8. planiranje/ravnanje tla za vinograd (troškovi usluge rada stroja na ravnanju terena za vinograd 5 h po 49,77 Eur/h)
249
249
249
1.2.9. dezinfekcija (troškovi kupnje sredstva za dezinfekciju tla, troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi) (2500 po 0,18 Eur)
450
450
450
1.2.10. gnojidba (mineralna i organska gnojiva) – (troškovi za kupnju gnojiva, troškovi dovoza gnojiva na točno određenu ARKOD parcelu i rasipanja gnojiva po parceli, troškovi za kupnju sredstva za kalcifikaciju, trošak dovoza i rasipanja po parceli)
22.589
22.639
22.689
organsko gnojivo stajnjak 80 m³ – dovoz 13,27 Eur/m3
1.433
1.433
1.433
organsko gnojivo stajnjak 80 m³ – rasipanje 6,64 Eur/m3
717
717
717
dovoz mineralnog gnojiva kamionom 66,36 Eur
90
90
90
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 2h 49,77 Eur/h
100
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 3h 49,77 Eur/h
149
rasipavanje mineralnog gnojiva rad stroja 4h 49,77 Eur/h
199
(troškovi za kupnju gnojiva organsko i mineralno Eur/ha)
20.250
20.250
20.250
1.3. aktivnosti vezane uz sadnju ili cijepljenje novog restrukturiranog vinograda
47.659
49.058
50.406
1.3.1. troškovi usluge radova na – planiranju sadnje (označavanje sadnih mjesta, kopanje rupa strojno ili ručno)
186
233
279
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 40h 4,65 Eur/h
186
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 50h 4,65 Eur/h
233
označavanje pravca sadnje u pripremi za strojnu sadnju - rad ljudi 40h 4,65 Eur/h
279
kolčenje redova
465
558
651
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 100h 4,65 Eur/h
465
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 120h 4,65 Eur/h
558
kolčenje redova i označavanje sadnih mjesta (ručna sadnja) – priprema za strojnu sadnju isključuje koljčenje redova i obrnuto - rad ljudi 140h 4,65 Eur/h
651
kopanje rupa
1.860
2.093
2.325
kopanje rupa (ručno) - rad ljudi 400h 4,65 Eur/h
1.860
kopanje rupa (ručno) - rad ljudi 450h 4,65 Eur/h
2.093
kopanje rupa (ručno) - rad ljudi 500h 4,65 Eur/h
2.325
1.3.2. kupnja cjepova/sadnica/podloga vinove loze (Eur/ha) (5000 kom/ha po 3,58Eur/kom sadnice)
17.900
17.900
17.900
1.3.3. troškovi usluge radova – sadnja cjepova/sadnica/podloge vinove loze
1.265
1.412
1.508
strojna sadnja rad stroja
800
900
950
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,16 Eur/kom
800
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,18 Eur/kom
900
(strojna sadnja) - rad stroja 5000 trsova 0,19 Eur/kom
950
ručna sadnja rad ljudi
465
512
558
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 100 sati 4,65 Eur/h
465
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 110 sati 4,65 Eur/h
512
(ručna sadnja) - rad ljudi 5000 trsova 120 sati 4,65 Eur/h
558
1.3.4. cijepljenje i/ili nacjepljivanje (troškovi usluge cijepljenja u vinogradu – troškovi usluge rada ljudi)
1.860
2.093
2.325
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 400 sati 4,65 Eur/h
1.860
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 450 sati 4,65 Eur/h
2.093
(cijepljenje, nacjepljivanje) - rad ljudi 500 sati 4,65 Eur/h
2.325
1.3.5. troškovi kupnje nove potporne strukture ili pojedinih dijelova (kolci, stupovi, žica, kuke, zatezači, opreme za fiksaciju)
21.501
21.501
21.501
1.3.6. troškovi usluge radova na postavljanju i/ili izmjeni potporne strukture restrukturiranog vinograda (potporna struktura – uklanjanje stupova, žice, kolaca (kompletne armature ili pojedinih dijelova), odvoz stupaca, žice, kolaca, postavljanje nove armature ili pojedinih dijelova ukoliko nisu prijavljeni kao pojedinačni troškovi pod 1.1.2., 1.3.5. te dovoz/prijevoz nove potporne strukture
4.947
5.920
6.893
dovoz stupova, žice, zatezača i sidara (armature) kamionom 3 dovoza po 165,90 Eur
498
498
498
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 12 h po 49,77 Eur
597
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 15 h po 49,77 Eur
747
razvoz stupova, razvoz stupova, žice i sidara po parceli (stroj + ljudi) 18 h po 49,77 Eur
896
postavljanje stupova (rad stroja 12h 49,77 Eur/h, )
597
postavljanje stupova (rad stroja 15h 49,77 Eur/h, )
747
postavljanje stupova (rad stroja 18h 49,77 Eur/h, )
896
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 300h 4,65 Eur/h)
1.395
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 350h 4,65 Eur/h)
1.628
postavljanje betonskih stupova (rad ljudi 400h 4,65 Eur/h)
1.860
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 150h 4,65 Eur/h)
698
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 180h 4,65 Eur/h)
837
postavljanje metalnih stupova (rad ljudi 210h 4,65 Eur/h)
977
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 200h 4,65 Eur/h)
930
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 240h 4,65 Eur/h)
1.116
postavljanje žice zatezača i sidara (rad ljudi 280h 4,65 Eur/h)
1.302
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 50 h 4,65 Eur/h)
233
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 75 h 4,65 Eur/h)
349
postavljanje kolčića uz posađeni trs kod strojne sadnje(rad ljudi 100 h 4,65 Eur/h)
465
2. Aktivnosti prihvatljive u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom
53.686
87.836
117.038
2.1. aktivnosti vezane uz promjena nagiba/razine vinograda
16.424
23.392
31.107
2.1.1. promjena nagiba terena (troškovi usluge rada stroja i ljudi) ( Eur/ha)
8.129
11.779
15.595
2.1.2. ravnanje tla (troškovi usluge rada stroja i ljudi) ( Eur/ha)
8.295
11.613
15.512
2.2. aktivnosti vezane uz izgradnju antierozijskih sustava
5.647
9.788
13.153
2.2.1. trošak materijala za izgradnju antierozijskih sustava u vinogradu (troškovi kupnje sirovina i materijala s dovozom)
1.984
6.125
9.490
2.2.2. izvođenje građevinskih radova (zemljani radovi, izgradnja kanala za zadržavanje i protok vode brazdama i/ili kolektora, drenaže, troškovi izgradnje odvodnih kanala, izgradnje kanala za zadržavanje vode, kolektora i podzemnih odvoda – usluga rada stroja i ljudi )
3.663
3.663
3.663
2.3. aktivnosti vezane uz izgradnju terasa i zidova
24.559
44.998
60.261
2.3.1. trošak materijala izgradnje terasa i zidova u vinogradu (troškovi kupnje materijala s dovozom) 400 m
8.696
25.950
38.028
2.3.2. izvođenje građevinskih radova (terasiranje, uspostavljanje ili rekonstrukcija terasa, sa ili bez suhozida, izgradnja ili rekonstrukcija zidova uključujući i potrebne temelje ) cca 400 m za ha
15.863
19.048
22.234
2.4. aktivnosti vezane uz uvođenje ili unaprjeđenje sustava navodnjavanja
7.055
9.657
12.517
2.4.1. izvođenje radova sustava navodnjavanja u vinogradu (troškovi usluge rada stroja i/ili ljudi)
930
1.116
1.302
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 200 sati 4,65 Eur/h
930
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 240 sati 4,65 Eur/h
1.116
postavljanje sustava navodnjavanja - rad ljudi 280 sati 4,65 Eur/h
1.302
2.4.2. kupnja opreme, uređaja i strojeva ili njihovih dijelova odnosno materijala koji su ugradbena sastavnica postojećeg ili unaprijeđenog ili novog sustava navodnjavanja u vinogradu čiji kapacitet je dostatan za navodnjavanje vinogradarske površine koja se restrukturira.
6.125
8.541
11.215
*na temelju kalkulacija Uprave za stručnu podršku MP 2022.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede