Na temelju članka 236. stavka 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 67/08, 48/10 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11, 80/13, 158/13 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20 i 85/22), ministar mora, prometa i infrastrukture uz suglasnost ministra unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM UVJETIMA VOZILA U PROMETU NA CESTAMA
Članak 1.
U Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (»Narodne novine« br. 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20), u članku 3. točka 1. mijenja se i glasi:
„1) odobravanje je utvrđivanje usklađenosti vozila, njihovih uređaja i opreme s propisanim tehničkim zahtjevima koje moraju ispunjavati vozila za uporabu u cestovnom prometu, a obavlja se putem postupaka EU homologacije ili ispitivanja unutar država članica EU, kao i puštanjem vozila u promet na području država članica EU.“
Članak 2.
U članku 72. stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Zimski pneumatici označeni su oznakama M+S, M.S., M&S ili 3PMSF.“
Članak 3.
U članku 78. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ograničivačem brzine moraju biti opremljena sljedeća vozila:
– teretni automobili N2 kategorije opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora, koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– teretni automobili N3 kategorije proizvedeni nakon 1. siječnja 1988. godine;
– autobusi M2 kategorije opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora, koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– autobusi M3 kategorije, čija je najveća dopuštena masa od 5 do 10 tona, koji su opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora i koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– autobusi M3 kategorije, čija je najveća dopuštena masa veća od 10 tona, proizvedeni nakon 1. siječnja 1988. godine.“
Članak 4.
U članku 83. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„ (2) Odredbe stavka 1. ovog članka se na odgovarajući način primjenjuju i na hibridna električna vozila proizvedena nakon 31. prosinca 2022. godine.“
Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 3. te se mijenja tako da glasi:
„ (3) Ispitivanje ispušnih plinova (eko test) se ne provodi za sljedeća vozila:
a) vozila opremljena s benzinskim dvotaktnim motorima
b) vozila opremljena benzinskim motorima, ako su proizvedena prije 1970. godine
c) vozila opremljena benzinskim motorima, ako im konstrukcijska brzina nije veća od 50 km/h
d) vozila opremljena dizelskim motorima ako su proizvedena prije 1980. godine
e) vozila opremljena dizelskim motorima ako im konstrukcijska brzina nije veća od 30 km/h
f) vozila s alternativnim izvorom energije (vodik, metan, propan-butan, ukapljeni naftni plin, stlačeni prirodni plin, ukapljeni prirodni plin, gorive ćelije, alkohol i sl.)
g) starodobna vozila (oldtimeri)
h) vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske kategorije M2, M3 i N.“
Članak 5.
Članak 104. mijenja se i glasi:
,,Članak 104.
(1) Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima namijenjenima za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(2) Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici (M+S) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(3) Zimskom opremom autobusa sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici(M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(4) Lanci za snijeg i uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka moraju biti tipno odobreni.
(5) Pneumatici sa čavlima ne smiju se postavljati na motorna vozila.
(6) Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.“
Članak 6.
Iza članka 166. dodaje se novi članak 166.a. koji glasi:
„(1) Osobno prijevozno sredstvo mora biti opremljeno s:
a) jednim ili dva simetrična svjetla za osvjetljavanje ceste
b) jednim ili dva simetrična stražnja pozicijska svjetla
c) reflektirajućim tijelima
d) sustavom za kočenje
e) pločicom za označavanje
(2) Iznimno od odredbe stavka 1., osobna prijevozna sredstva kojima je raspored kotača izveden uzdužno i imaju upravljač moraju biti opremljeni i sa:
a) uređajem za davanje zvučnih znakova,
b) sustavom kočenja izvedenim kao ručna kočnica
(3) Svjetla za osvjetljavanje ceste postavljena su na prednjoj strani osobnog prijevoznog sredstva i bijele su boje. Svjetla su podešena tako da osvijetljeni dio ravne ceste nije dulji od 50 m niti kraći od 10 m.
(4) Stražnja pozicijska svjetla postavljena su na stražnjoj strani osobnog prijevoznog sredstva i crvene su boje.
(5) Reflektirajuća tijela na bočnim stranama osobnog prijevoznog sredstva reflektiraju svjetlost bijele ili žute boje.
(6) Uređaj za davanje zvučnih znakova mora biti ugrađen i izveden tako da daje jednolične zvukove nepromjenjiva intenziteta i tako postavljen da je pristupačan vozaču.
(7) Pločice za označavanje moraju sadržavati osnovne pokazatelje (serijski broj, max. konstrukcijsku brzinu, masu, snagu motora i sl.).
Članak 7.
Članak 169. mijenja se i glasi:
„Vozila koja su sukladno propisima o utvrđivanju sukladnosti izuzeta od postupka utvrđivanja sukladnosti ili se utvrđivanje sukladnosti provodi prema alternativnim zahtjevima, a koja nisu odobrena, ne moraju ispunjavati pojedine uvjete propisane ovim Pravilnikom, ukoliko zbog takvog izuzeća ne ugrožavaju sigurnost prometa.“
Članak 8.
Članak 170. mijenja se i glasi:
„Ministarstvo nadležno za poslove prometa utvrđuje Tehnički katalog pojedinih uvjeta koje ne moraju ispunjavati vozila iz članka 169. ovog Pravilnika, koji objavljuje na svojim internetskim stranicama.“
Članak 9.
Postupci pokrenuti prije stupanja na snagu ovog Pravilnika dovršit će se sukladno odredbama Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (»Narodne novine« br. 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20).
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu  ridesetog dana od dana objave u »Narodnom novinama«.
Na temelju članka 236. stavka 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 67/08, 48/10 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11, 80/13, 158/13 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20 i 85/22) , ministar mora, prometa i infrastrukture uz suglasnost ministra unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM UVJETIMA VOZILA U PROMETU NA CESTAMA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
U Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (»Narodne novine« br. 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20), u članku 3. točka 1. mijenja se i glasi:
„1) odobravanje je utvrđivanje usklađenosti vozila, njihovih uređaja i opreme s propisanim tehničkim zahtjevima koje moraju ispunjavati vozila za uporabu u cestovnom prometu, a obavlja se putem postupaka EU homologacije ili ispitivanja unutar država članica EU, kao i puštanjem vozila u promet na području država članica EU.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
U članku 72. stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Zimski pneumatici označeni su oznakama M+S, M.S., M&S ili 3PMSF.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
U članku 78. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ograničivačem brzine moraju biti opremljena sljedeća vozila:
– teretni automobili N2 kategorije opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora, koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– teretni automobili N3 kategorije proizvedeni nakon 1. siječnja 1988. godine;
– autobusi M2 kategorije opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora, koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– autobusi M3 kategorije, čija je najveća dopuštena masa od 5 do 10 tona, koji su opremljeni EURO III ili višim ekološkim kategorijama motora i koji su proizvedeni nakon 1. listopada 2001. godine;
– autobusi M3 kategorije, čija je najveća dopuštena masa veća od 10 tona, proizvedeni nakon 1. siječnja 1988. godine.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
U članku 83. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„ (2) Odredbe stavka 1. ovog članka se na odgovarajući način primjenjuju i na hibridna električna vozila proizvedena nakon 31. prosinca 2022. godine.“
Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 3. te se mijenja tako da glasi:
„ (3) Ispitivanje ispušnih plinova (eko test) se ne provodi za sljedeća vozila:
a) vozila opremljena s benzinskim dvotaktnim motorima
b) vozila opremljena benzinskim motorima, ako su proizvedena prije 1970. godine
c) vozila opremljena benzinskim motorima, ako im konstrukcijska brzina nije veća od 50 km/h
d) vozila opremljena dizelskim motorima ako su proizvedena prije 1980. godine
e) vozila opremljena dizelskim motorima ako im konstrukcijska brzina nije veća od 30 km/h
f) vozila s alternativnim izvorom energije (vodik, metan, propan-butan, ukapljeni naftni plin, stlačeni prirodni plin, ukapljeni prirodni plin, gorive ćelije, alkohol i sl.)
g) starodobna vozila (oldtimeri)
h) vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske kategorije M2, M3 i N.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
Članak 104. mijenja se i glasi:
,,Članak 104.
(1) Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici ( M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima namijenjenima za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(2) Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici (M+S) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(3) Zimskom opremom autobusa sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici ( M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
(4) Lanci za snijeg i uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka moraju biti tipno odobreni.
(5) Pneumatici sa čavlima ne smiju se postavljati na motorna vozila.
(6) Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Iza članka 166. dodaje se novi članak 166.a. koji glasi:
„ (1) Osobno prijevozno sredstvo mora biti opremljeno s:
a) jednim ili dva simetrična svjetla za osvjetljavanje ceste
b) jednim ili dva simetrična stražnja pozicijska svjetla
c) reflektirajućim tijelima
d) sustavom za kočenje
e) pločicom za označavanje
(2) Iznimno od odredbe stavka 1., osobna prijevozna sredstva kojima je raspored kotača izveden uzdužno i imaju upravljač moraju biti opremljeni i sa:
a) uređajem za davanje zvučnih znakova,
b) sustavom kočenja izvedenim kao ručna kočnica
(3) Svjetla za osvjetljavanje ceste postavljena su na prednjoj strani osobnog prijevoznog sredstva i bijele su boje. Svjetla su podešena tako da osvijetljeni dio ravne ceste nije dulji od 50 m niti kraći od 10 m.
(4) Stražnja pozicijska svjetla postavljena su na stražnjoj strani osobnog prijevoznog sredstva i crvene su boje.
(5) Reflektirajuća tijela na bočnim stranama osobnog prijevoznog sredstva reflektiraju svjetlost bijele ili žute boje.
(6) Uređaj za davanje zvučnih znakova mora biti ugrađen i izveden tako da daje jednolične zvukove nepromjenjiva intenziteta i tako postavljen da je pristupačan vozaču.
(7) Pločice za označavanje moraju sadržavati osnovne pokazatelje (serijski broj, max. konstrukcijsku brzinu, masu, snagu motora i sl.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
Članak 169. mijenja se i glasi:
„Vozila koja su sukladno propisima o utvrđivanju sukladnosti izuzeta od postupka utvrđivanja sukladnosti ili se utvrđivanje sukladnosti provodi prema alternativnim zahtjevima, a koja nisu odobrena, ne moraju ispunjavati pojedine uvjete propisane ovim Pravilnikom, ukoliko zbog takvog izuzeća ne ugrožavaju sigurnost prometa.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Članak 170. mijenja se i glasi:
„ Ministarstvo nadležno za poslove prometa utvrđuje Tehnički katalog pojedinih uvjeta koje ne moraju ispunjavati vozila iz članka 169. ovog Pravilnika, koji objavljuje na svojim internetskim stranicama. “
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
Postupci pokrenuti prije stupanja na snagu ovog Pravilnika dovršit će se sukladno odredbama Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (»Narodne novine« br. 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu  ridesetog dana od dana objave u »Narodnom novinama« .
Klasa: 011-02/22-02/47
Urbroj:530-08-2-1-2-22-1
Zagreb, prosinac 2022. godine
POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR
Oleg Butković
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE