NACRT ODLUKE O NAČINIMA I UVJETIMA PRODAJE DRVNIH SORTIMENATA ZA 2023. GODINU
Članak 1. – Načini prodaje drvnih sortimenata
Načini prodaje su:
1.prodaja putem ugovora
- okvirni ugovor
- godišnji ugovor
2.prodaja na blagajni – maloprodaja, samoizrada
3.javno nadmetanje
Članak 2. – Prodaja putem ugovora i ostali komercijalni uvjeti
a.PRODAJA PUTEM UGOVORA
Trgovačko društvo Hrvatske šume društvo s ograničenom odgovornošću i Udruženje drvno-prerađivačke industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, (u daljnjem tekstu: Društvo i Udruženje) sklopili su Pismo razumijevanja za ugovaranje okvirnih i godišnjih ugovora za kupoprodaju trupaca od 15. prosinca 2017. godine (ur.broj: DIR-03-18-289/01) i Pismo razumijevanja za ugovaranje okvirnih i godišnjih ugovora za kupoprodaju prostornog drva od 19. travnja 2018. godine (ur.broj: DIR-03-18-289/02), (u daljnjem tekstu: Pismo razumijevanja za trupce i Pismo razumijevanja za prostorno drvo).
Dana 19. studenog 2018. godine obje strane potpisnice su potpisale i Sporazum za preciznije reguliranje provedbe Pisma razumijevanja za trupce.
Okvirni ugovori mogu se zaključiti na vrijeme do 31. prosinca 2027. neovisno o vremenu zaključivanja i to na osnovu planiranih, odnosno raspoloživih godišnjih količina proizvodnje drvnih sortimenata Društva. Na temelju okvirnog ugovora zaključuje se godišnji ugovor.
Krajnji rok za potpis godišnjeg ugovora za 2023. godinu je 31. ožujka 2023.
Pravo na potpis okvirnog i godišnjeg ugovora za trupce imaju svi kupci registrirani u Republici Hrvatskoj koji imaju aktivnu proizvodnju u djelatnostima prerade drva i proizvodnje namještaja u RH (prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007., C16, C31), ako na dan potpisa okvirnog ugovora zadovoljavaju sve dolje navedene uvjete:
-presliku Izvatka iz Sudskog registra, odnosno Izvatka iz Obrtnog registra, ne stariju od 30 dana od dana objave javnog poziva iz koje je vidljivo da je kupac registriran u RH
-da je pilana (više od 50% udjela) u većinskom vlasništvu za kupca koji proizvodi u razredima dovršenosti 0 - III, ili je sklopljen višegodišnji/godišnji ugovor o proizvodnoj kooperaciji s vlasnikom pilane/proizvodnje furnira za kupca koji proizvodi u razredima dovršenosti IV – VIII.
Kupci koji proizvode u razredu dovršenosti R V – R VIII moraju imati vlastitu tehnologiju za svaki proizvod iskazan u opravdanim količinama putem izlaznih računa za navedene razrede dovršenosti. Ista tehnologija mora biti vidljiva na sljedećim dokumentima:
oza trgovačko društvo: osnovna sredstva - ispis stanja po sredstvima
oza obrt: popis dugotrajne imovine
-da pilana/proizvodnja furnira/ proizvođač u razredu dovršenosti R V – R VIII iz prethodne alineje na dan potpisa okvirnog ugovora ima rješenje o minimalnim tehničkim uvjetima proizvodnog objekta ili uporabnu dozvolu ili rješenje o izvedenom stanju ili podnesen zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju
-da posjeduju izvornik Potvrde nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja ne starije od 30 dana od datuma podnošenja Prijave ili izvornik Rješenja Porezne uprave o reguliranju duga, uz dokaze o plaćanju dospjelih potraživanja po istom
-da posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa stanjem na dan za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu. Kod trgovačkih društava koja su posredno ili neposredno, putem članova uprave i/ili imatelja udjela u kapitalu i/ili glasačkim pravima, i/ili putem osoba stvarnih vlasnika, vlasnički i/ili upravljački povezana, i/ili koja su povezana na drugi način putem kojeg bi se omogućavalo ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje svim tako uključenim trgovačkim društvima, uvjet je da svi posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa datumom za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu, izdane na isti dan.
-da na temelju izlaznih računa mogu dokazati proizvedene i prodane količine proizvoda iz razreda dovršenosti 0 - VIII u razdoblju od 1. studenog 2021. godine do 31. listopada 2022. godine
-podmirene sve dospjele financijske obveze prema Društvu
-pisana suglasnost kupca kojom se obvezuje na dostavljanje izlaznih računa Društvu po modelu fiskalnog računa
-pisana suglasnost kupca kojom se bezuvjetno obvezuje omogućiti Društvu pravo kontrole realizacije proizvodnje u pogledu izdanih računa, razreda dovršenosti, normativa proizvoda, iskorištenja i svih drugih elemenata zbog kojih je s kupcem zaključen ugovor.
Pravo na potpis okvirnog i godišnjeg ugovora za prostorno drvo imaju svi kupci registrirani u Republici Hrvatskoj koji imaju aktivnu proizvodnju u djelatnostima prerade drva i proizvodnje namještaja u RH (prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007., C16, C17, C31), ako na dan potpisa okvirnog ugovora zadovoljavaju sve dolje navedene uvjete:
-presliku Izvatka iz Sudskog registra, odnosno Izvatka iz Obrtnog registra, ne stariju od 30 dana od dana objave javnog poziva iz koje je vidljivo da je kupac registriran u RH
-da proizvodni pogon na dan potpisa okvirnog ugovora ima rješenje o minimalnim tehničkim uvjetima proizvodnog objekta ili uporabnu dozvolu ili rješenje o izvedenom stanju ili podnesen zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju.
-popis dugotrajne imovine ili osnovna sredstava na kojima je vidljivo da je kupac vlasnik tehnologije potrebne za obavljanje djelatnosti koju je naveo u zahtjevu. Niti jedan oblik tehničko – poslovne suradnje ili najma nije moguć. Kupac može biti u najmu prostora u kojem obavlja djelatnost, ali mora imati vlastitu tehnologiju za obavljanje navedene djelatnosti, te mora imati ugovor o najmu prostora
-da posjeduju izvornik Potvrde nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja ne starije od 30 dana od datuma podnošenja Prijave ili izvornik Rješenja Porezne uprave o reguliranju duga, uz dokaze o plaćanju dospjelih potraživanja po istom
-da posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa stanjem na dan za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu. Kod trgovačkih društava koja su posredno ili neposredno, putem članova uprave i/ili imatelja udjela u kapitalu i/ili glasačkim pravima, i/ili putem osoba stvarnih vlasnika, vlasnički i/ili upravljački povezana, i/ili koja su povezana na drugi način putem kojeg bi se omogućavalo ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje svim tako uključenim trgovačkim društvima, uvjet je da svi posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa datumom za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu izdane na isti dan.
-da na temelju izlaznih računa mogu dokazati proizvedene i prodane količine proizvoda iz razreda dovršenosti 0 - VII u razdoblju od 1. studenog 2021. godine do 31. listopada 2022. godine
-podmirene sve dospjele financijske obveze prema HŠ d.o.o.
-pisana suglasnost kupca kojom se obvezuje na dostavljanje izlaznih računa Društvu po modelu fiskalnog računa
-pisana suglasnost kupca kojom se bezuvjetno obvezuje omogućiti Društvu pravo kontrole realizacije proizvodnje u pogledu izdanih računa, razreda dovršenosti, normativa proizvoda, iskorištenja i svih drugih elemenata zbog kojih je s kupcem zaključen ugovor
Kupci koji su do sada važećim okvirnim ugovorom imali i pokrivali tim ugovorom više svojih poduzeća (jedan ugovor – više OIB-a), mogu pripadajuću količinu iz važećeg okvirnog ugovora podijeliti na više svojih poduzeća. Istovremeno, ovi kupci ne mogu s Društvom ugovoriti kupnju količina trupaca i prostornog drva većih od količina ugovorenih za tekuću godinu.
Napomena: Sklapanje okvirnih i godišnjih ugovora s novim kupcima bit će moguće samo u slučaju ako Društvo ima dovoljno raspoloživih količina drvnih sortimenata.
II. NAČIN IZRAČUNA POČETNIH KOLIČINA I KOLIČINA ZA GODIŠNJI UGOVOR O KUPOPRODAJI TRUPACA
Podaci o zaposlenima, potrebni za izračun uzimaju se prema Potvrdi Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika za traženo razdoblje.
II.1 Način izračuna početnih količina za kupce s ugovorenim količinama do 10.000 m3 i proizvodnjom proizvoda u razredima dovršenosti 0 – III
Za kupce s ugovorenim količinama do 10.000 m3 i proizvodnjom proizvoda u razredima dovršenosti 0 – III, količine za godišnji ugovor izračunavaju se prema sljedećim pravilima:
JELA/SMREKA (plus ostale četinjače i meke listače)
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca jele/smreke (ili ostale četinjače, meke listače ili u kombinaciji drugih vrsta) do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuje se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 600 m³.
BUKVA i ostale tvrde listače
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca bukve (ili ostale tvrde listače ili u kombinaciji drugih vrsta) do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuje se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 500 m³.
HRAST
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca hrasta do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuju se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 230 m³.
Jednadžba za izračun
Kupcima iz točke II.1. za cijelo vrijeme primjene Pisma razumijevanja za trupce jamči se isporuka trupaca u količinama ugovorenim za 2022. godinu, uz uvjet da tu količinu opravdaju izlaznim računima gotovih proizvoda te da imaju opravdan drvni ostatak sukladno jednadžbi:
Korektivni koeficijent K1 je postotno odstupanje od prosječne cijene za pojedini proizvod u razredima dovršenosti 0 - III, zasebno sa svaku vrsta drva. Korektivni koeficijent može biti u rasponu od 0 do 1. Prosječna cijena pojedinog proizvoda svih proizvođača u pojedinom razredu izražava se koeficijentom K1=1. Koeficijent K1 za svakog proizvođača i za svaki proizvod izračuna se tako da se broju jedan oduzme postotno odstupanje cijene dotičnog proizvoda i proizvođača od gore izračunate prosječne cijene K1.
U izračunu početnih količina za Godišnji ugovor o kupoprodaji trupaca za 2023. godinu korektivni koeficijent K1 primjenjivat će se na kupce iz točke II.1. za proizvode iz razreda dovršenosti 0 – III isključivo u vrsti drva hrast, i to za proizvode:
bul
piljenica neokrajčena
piljenica okrajčena svježa
piljenica suha neokrajčena
piljenica suha okrajčena
U izračunu početnih količina za Godišnje ugovore o kupoprodaji trupaca za razdoblje nakon 2023. godine, korektivni koeficijent K1 neće se više primjenjivati, pa će od Javnog poziva za prodaju trupaca za 2024. godinu korektivni koeficient K1 iznositi 1 (jedan), počevši od obračunskog razdoblja od 1. studenoga 2022. - 31. listopada 2023.
Izračun količine drvnog ostatka kod prerade trupaca:
NACRT ODLUKE O NAČINIMA I UVJETIMA PRODAJE DRVNIH SORTIMENATA ZA 2023. GODINU
Komentirate u ime: Hrvatske šume
Članak 1. – Načini prodaje drvnih sortimenata
Načini prodaje su:
1.prodaja putem ugovora
- okvirni ugovor
- godišnji ugovor
2.prodaja na blagajni – maloprodaja, samoizrada
3.javno nadmetanje
Komentirate u ime: Hrvatske šume
Članak 2. – Prodaja putem ugovora i ostali komercijalni uvjeti
Komentirate u ime: Hrvatske šume
a. PRODAJA PUTEM UGOVORA
Trgovačko društvo Hrvatske šume društvo s ograničenom odgovornošću i Udruženje drvno-prerađivačke industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, (u daljnjem tekstu: Društvo i Udruženje) sklopili su Pismo razumijevanja za ugovaranje okvirnih i godišnjih ugovora za kupoprodaju trupaca od 15. prosinca 2017. godine (ur.broj: DIR-03-18-289/01) i Pismo razumijevanja za ugovaranje okvirnih i godišnjih ugovora za kupoprodaju prostornog drva od 19. travnja 2018. godine (ur.broj: DIR-03-18-289/02), (u daljnjem tekstu: Pismo razumijevanja za trupce i Pismo razumijevanja za prostorno drvo).
Dana 19. studenog 2018. godine obje strane potpisnice su potpisale i Sporazum za preciznije reguliranje provedbe Pisma razumijevanja za trupce.
Okvirni ugovori mogu se zaključiti na vrijeme do 31. prosinca 2027. neovisno o vremenu zaključivanja i to na osnovu planiranih, odnosno raspoloživih godišnjih količina proizvodnje drvnih sortimenata Društva. Na temelju okvirnog ugovora zaključuje se godišnji ugovor.
Krajnji rok za potpis godišnjeg ugovora za 2023. godinu je 31. ožujka 2023.
Pravo na potpis okvirnog i godišnjeg ugovora za trupce imaju svi kupci registrirani u Republici Hrvatskoj koji imaju aktivnu proizvodnju u djelatnostima prerade drva i proizvodnje namještaja u RH (prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007., C16, C31), ako na dan potpisa okvirnog ugovora zadovoljavaju sve dolje navedene uvjete:
- presliku Izvatka iz Sudskog registra, odnosno Izvatka iz Obrtnog registra, ne stariju od 30 dana od dana objave javnog poziva iz koje je vidljivo da je kupac registriran u RH
- da je pilana (više od 50% udjela) u većinskom vlasništvu za kupca koji proizvodi u razredima dovršenosti 0 - III, ili je sklopljen višegodišnji/godišnji ugovor o proizvodnoj kooperaciji s vlasnikom pilane/proizvodnje furnira za kupca koji proizvodi u razredima dovršenosti IV – VIII.
Kupci koji proizvode u razredu dovršenosti R V – R VIII moraju imati vlastitu tehnologiju za svaki proizvod iskazan u opravdanim količinama putem izlaznih računa za navedene razrede dovršenosti. Ista tehnologija mora biti vidljiva na sljedećim dokumentima:
o za trgovačko društvo: osnovna sredstva - ispis stanja po sredstvima
o za obrt: popis dugotrajne imovine
- da pilana/proizvodnja furnira/ proizvođač u razredu dovršenosti R V – R VIII iz prethodne alineje na dan potpisa okvirnog ugovora ima rješenje o minimalnim tehničkim uvjetima proizvodnog objekta ili uporabnu dozvolu ili rješenje o izvedenom stanju ili podnesen zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju
- da posjeduju izvornik Potvrde nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja ne starije od 30 dana od datuma podnošenja Prijave ili izvornik Rješenja Porezne uprave o reguliranju duga, uz dokaze o plaćanju dospjelih potraživanja po istom
- da posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa stanjem na dan za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu. Kod trgovačkih društava koja su posredno ili neposredno, putem članova uprave i/ili imatelja udjela u kapitalu i/ili glasačkim pravima, i/ili putem osoba stvarnih vlasnika, vlasnički i/ili upravljački povezana, i/ili koja su povezana na drugi način putem kojeg bi se omogućavalo ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje svim tako uključenim trgovačkim društvima, uvjet je da svi posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa datumom za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu, izdane na isti dan.
- da na temelju izlaznih računa mogu dokazati proizvedene i prodane količine proizvoda iz razreda dovršenosti 0 - VIII u razdoblju od 1. studenog 2021. godine do 31. listopada 2022. godine
- podmirene sve dospjele financijske obveze prema Društvu
- pisana suglasnost kupca kojom se obvezuje na dostavljanje izlaznih računa Društvu po modelu fiskalnog računa
- pisana suglasnost kupca kojom se bezuvjetno obvezuje omogućiti Društvu pravo kontrole realizacije proizvodnje u pogledu izdanih računa, razreda dovršenosti, normativa proizvoda, iskorištenja i svih drugih elemenata zbog kojih je s kupcem zaključen ugovor.
Pravo na potpis okvirnog i godišnjeg ugovora za prostorno drvo imaju svi kupci registrirani u Republici Hrvatskoj koji imaju aktivnu proizvodnju u djelatnostima prerade drva i proizvodnje namještaja u RH (prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007., C16, C17, C31), ako na dan potpisa okvirnog ugovora zadovoljavaju sve dolje navedene uvjete:
- presliku Izvatka iz Sudskog registra, odnosno Izvatka iz Obrtnog registra, ne stariju od 30 dana od dana objave javnog poziva iz koje je vidljivo da je kupac registriran u RH
- da proizvodni pogon na dan potpisa okvirnog ugovora ima rješenje o minimalnim tehničkim uvjetima proizvodnog objekta ili uporabnu dozvolu ili rješenje o izvedenom stanju ili podnesen zahtjev za izdavanje rješenja o izvedenom stanju.
- popis dugotrajne imovine ili osnovna sredstava na kojima je vidljivo da je kupac vlasnik tehnologije potrebne za obavljanje djelatnosti koju je naveo u zahtjevu. Niti jedan oblik tehničko – poslovne suradnje ili najma nije moguć. Kupac može biti u najmu prostora u kojem obavlja djelatnost, ali mora imati vlastitu tehnologiju za obavljanje navedene djelatnosti, te mora imati ugovor o najmu prostora
- da posjeduju izvornik Potvrde nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja ne starije od 30 dana od datuma podnošenja Prijave ili izvornik Rješenja Porezne uprave o reguliranju duga, uz dokaze o plaćanju dospjelih potraživanja po istom
- da posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa stanjem na dan za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu. Kod trgovačkih društava koja su posredno ili neposredno, putem članova uprave i/ili imatelja udjela u kapitalu i/ili glasačkim pravima, i/ili putem osoba stvarnih vlasnika, vlasnički i/ili upravljački povezana, i/ili koja su povezana na drugi način putem kojeg bi se omogućavalo ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje svim tako uključenim trgovačkim društvima, uvjet je da svi posjeduju izvornik Potvrde Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika sa datumom za razdoblje trajanja Javnog poziva za 2023. godinu izdane na isti dan.
- da na temelju izlaznih računa mogu dokazati proizvedene i prodane količine proizvoda iz razreda dovršenosti 0 - VII u razdoblju od 1. studenog 2021. godine do 31. listopada 2022. godine
- podmirene sve dospjele financijske obveze prema HŠ d.o.o.
- pisana suglasnost kupca kojom se obvezuje na dostavljanje izlaznih računa Društvu po modelu fiskalnog računa
- pisana suglasnost kupca kojom se bezuvjetno obvezuje omogućiti Društvu pravo kontrole realizacije proizvodnje u pogledu izdanih računa, razreda dovršenosti, normativa proizvoda, iskorištenja i svih drugih elemenata zbog kojih je s kupcem zaključen ugovor
Kupci koji su do sada važećim okvirnim ugovorom imali i pokrivali tim ugovorom više svojih poduzeća (jedan ugovor – više OIB-a), mogu pripadajuću količinu iz važećeg okvirnog ugovora podijeliti na više svojih poduzeća. Istovremeno, ovi kupci ne mogu s Društvom ugovoriti kupnju količina trupaca i prostornog drva većih od količina ugovorenih za tekuću godinu.
Napomena: Sklapanje okvirnih i godišnjih ugovora s novim kupcima bit će moguće samo u slučaju ako Društvo ima dovoljno raspoloživih količina drvnih sortimenata.
Komentirate u ime: Hrvatske šume
II. NAČIN IZRAČUNA POČETNIH KOLIČINA I KOLIČINA ZA GODIŠNJI UGOVOR O KUPOPRODAJI TRUPACA
Podaci o zaposlenima, potrebni za izračun uzimaju se prema Potvrdi Zavoda za mirovinsko osiguranje o broju zaposlenih radnika za traženo razdoblje.
Komentirate u ime: Hrvatske šume
II.1 Način izračuna početnih količina za kupce s ugovorenim količinama do 10.000 m3 i proizvodnjom proizvoda u razredima dovršenosti 0 – III
Za kupce s ugovorenim količinama do 10.000 m 3 i proizvodnjom proizvoda u razredima dovršenosti 0 – III, količine za godišnji ugovor izračunavaju se prema sljedećim pravilima:
JELA/SMREKA (plus ostale četinjače i meke listače)
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca jele/smreke (ili ostale četinjače, meke listače ili u kombinaciji drugih vrsta) do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuje se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 600 m³.
BUKVA i ostale tvrde listače
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca bukve (ili ostale tvrde listače ili u kombinaciji drugih vrsta) do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuje se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 500 m³.
HRAST
Svim kupcima koji imaju ugovorene količine trupaca hrasta do 10.000 m³ te su proizvođači proizvoda u razredima dovršenosti 0 - III, kao početna količina za ugovaranje određuju se količina ugovorena za 2022. godinu.
Maksimalna količina trupaca koja po radniku može biti ugovorena iznosi 230 m³.
Jednadžba za izračun
Kupcima iz točke II.1. za cijelo vrijeme primjene Pisma razumijevanja za trupce jamči se isporuka trupaca u količinama ugovorenim za 2022. godinu, uz uvjet da tu količinu opravdaju izlaznim računima gotovih proizvoda te da imaju opravdan drvni ostatak sukladno jednadžbi:
Korektivni koeficijent K1 je postotno odstupanje od prosječne cijene za pojedini proizvod u razredima dovršenosti 0 - III, zasebno sa svaku vrsta drva. Korektivni koeficijent može biti u rasponu od 0 do 1. Prosječna cijena pojedinog proizvoda svih proizvođača u pojedinom razredu izražava se koeficijentom K1=1. Koeficijent K1 za svakog proizvođača i za svaki proizvod izračuna se tako da se broju jedan oduzme postotno odstupanje cijene dotičnog proizvoda i proizvođača od gore izračunate prosječne cijene K1.
U izračunu početnih količina za Godišnji ugovor o kupoprodaji trupaca za 2023. godinu korektivni koeficijent K1 primjenjivat će se na kupce iz točke II.1. za proizvode iz razreda dovršenosti 0 – III isključivo u vrsti drva hrast, i to za proizvode:
bul
piljenica neokrajčena
piljenica okrajčena svježa
piljenica suha neokrajčena
piljenica suha okrajčena
U izračunu početnih količina za Godišnje ugovore o kupoprodaji trupaca za razdoblje nakon 2023. godine, korektivni koeficijent K1 neće se više primjenjivati, pa će od Javnog poziva za prodaju trupaca za 2024. godinu korektivni koeficient K1 iznositi 1 (jedan), počevši od obračunskog razdoblja od 1. studenoga 2022. - 31. listopada 2023.
Izračun količine drvnog ostatka kod prerade trupaca: