PRAVILNIK O NAČINU VOĐENJA REGISTRA GODIŠNJIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA, TE NAČINU PRIMANJA I POSTUPKU PROVJERE POTPUNOSTI I TOČNOSTI GODIŠNJIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA I GODIŠNJEG IZVJEŠĆA
1. DIO – OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se sadržaj i način vođenja Registra godišnjih financijskih izvještaja (u daljnjem tekstu: Registar), ažuriranje registra, način i rokovi dostave dokumentacije, zaprimanje dokumentacije, javna objava, te zaštita i čuvanje dokumentacije i podataka iz Registra, u skladu sa Zakonom o računovodstvu (u daljnjem tekstu: Zakon).
Članak 2.
Registar je središnji izvor informacija o financijskome položaju i uspješnosti poslovanja poduzetnika iz članka 4. stavka 2. Zakona (u daljnjem tekstu: poduzetnici) i osoba iz članka 4. stavka 3. Zakona (u daljnjem tekstu: osobe).
2. DIO – SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA
SADRŽAJ REGISTRA
Članak 3.
(1) Registar sadrži javni i povjerljivi dio koji sadrže standardne i nestandardne dokumente (u daljnjem tekstu: dokumenti).
(2) Za potrebe ovoga Pravilnika, dokumente koje sadrži javni i povjerljivi dio nazivaju se standardni i nestandardni dokumenti.
(3) Pojam standardni dokumenti odnosi se na dokumente za koje je posebnim pravilnicima iz članka 19. stavaka 5. i 6. Zakona propisana struktura i sadržaj.
(4) Pojam nestandardni dokumenti odnosi se na dokumente koji moraju sadržavati elemente propisane Zakonom, ali ih poduzetnici kreiraju u slobodnoj formi.
(5) Standardni dokumenti u Registru su:
1.izvještaj o financijskom položaju (bilancu),
2.račun dobiti i gubitka s izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti,
3.izvještaj o novčanim okovima,
4.izvještaj o promjenama kapitala i
5.dodatni podaci za statističke i druge potrebe.
(6) Nestandardni dokumenti Registru su:
1.bilješke uz godišnje financijske izvještaje i konsolidirane godišnje financijske izvještaje,
2.godišnje izvješće koje sadrži: godišnji financijski izvještaj za izvještajno razdoblje uključujući i revizorsko izvješće ako je propisana obveza revizije sukladno članku 20. Zakona, izjavu o primjeni kodeksa korporativnog upravljanja sukladno članku 22. Zakona, izvještaj o plaćanjima u javnom sektoru sukladno članku 27. Zakona i izvješće poslovodstva,
3.revizorsko izvješće sa godišnjim financijskim izvještajem koji je bio predmet revizije,
4.odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka,
5.odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja,
6.izjavu o neaktivnosti i
7.obavijest radi javne objave o izmjeni prethodno predane dokumentacije za javnu objavu.
(7) Osim dokumenata iz stavaka 5. i 6. ovoga članka Registar sadrži i naknadno promijenjene dokumente iz članka 30. stavka 8. Zakona.
(8) Registar sadrži podatke iz pojedinih vrsta standardnih dokumenata i podatke generirane za vođenje registra.
(9) Izvještaj o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti iz stavka 5. točke 2. ovoga članka popunjavaju obveznici primjene Međunarodnih standarda financijskog izvještavanja.
NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Članak 4.
Registar se vodi u elektroničkom obliku.
AŽURIRANJE BAZE OBVEZNIKA I RAZMJENA PODATAKA SA SUDSKIM REGISTROM I POREZNOM UPRAVOM
Članak 5.
(1)Financijska agencija (u daljnjem tekstu: Fina) bazu obveznika predaje dokumentacije za javnu objavu kreira iz podataka koje jednom mjesečno, početkom mjeseca za prethodni mjesec zaprimi od sudskoga registra.
(2)Razmjena podataka između sudskoga registra i Fine obavlja se elektroničkim putem.
(3)Fina bazu obveznika poreza na dobit iz članka 4. stavka 3. Zakona kreira iz baze Ministarstva financija, Porezne uprave koju Porezna uprava u veljači tekuće godine za prethodnu godinu dostavlja Fini.
Članak 6.
(1)Fina dnevno, elektroničkim putem, sudskome registru dostavlja podatke o poduzetnicima koji su predali dokumentaciju za javnu objavu.
(2)Datoteka s podacima iz stavka 1. ovoga članka obuhvaća slijedeće podatke: identifikacijske podatke poduzetnika, datum primitka izvještaja, razdoblje na koje se izvještaj odnosi te oznaku vrste zaprimljenoga izvještaja.
3. DIO – NAČIN I ROKOVI DOSTAVE DOKUMENTACIJE
NAČIN DOSTAVE DOKUMENTACIJE
Članak 7.
(1)Dokumentacija se dostavlja elektronički i/ili na papiru.
(2)Svu dokumentaciju namijenjenu javnoj objavi poduzetnici Fini dostavljaju istovremeno.
(3)Iznimno od stavka 2. ovoga članka istovremenom dostavom smatra se dostava standardne dokumentacije putem internetskog servisa, a nestandardne dokumentacije dostavom u poslovnu jedinicu Fine ili poštom.
(4)Poduzetnici koji dokumentaciju dostavljaju prema stavku 3. ovoga članka, dio koji dostavljaju u poslovnu jedinicu Fine, dužni su predati u roku od osam dana od predaje standardne dokumentacije putem internetskog servisa.
OBLIK I FORMAT ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE
Članak 8.
(1)Oblik za dostavu standardne dokumentacije utvrđuje Fina i objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2)Osnovne podatke potrebne za obradu i vođenje dokumentacije (uključujući: OIB, matični broj dodijeljen od Državnog zavoda za statistiku, naziv ili tvrtku poduzetnika ili osobe i sl.) utvrđuje Fina i objavljuje kao sastavni dio obrazaca.
(3)Obrasci za dostavu standardne dokumentacije na papiru mogu se preuzeti na mrežnim stranicama Fine ili kupiti u slobodnoj prodaji.
(4)Obrazac za dostavu standardne dokumentacije u elektroničkom obliku može se preuzeti na mrežnim stranicama i u poslovnim jedinicama Fine.
(5)Elektronički format za dostavu standardne i nestandardne dokumentacije u elektroničkom obliku utvrđuje Fina i objavljuje na svojoj mrežnoj stranici, www.fina.hr.
OVJERAVANJE DOKUMENTACIJE
Članak 9.
(1)Standardna dokumentacija iz članka 3. Stavka 5. ovog Pravilnika dostavljena u elektroničkom obliku potpisana naprednim elektroničkim potpisom smatra se ovjerenom dokumentacijom.
(2)Uz dokumentaciju dostavljenu u elektroničkom obliku koja nije potpisana naprednim elektroničkim potpisom potrebno je dostaviti i otisnutu referentnu stranicu, ovjerenu (pečatom i potpisom).
(3)Referentna stranica iz stavka 2. ovoga članka sastavni je dio obrasca za dostavu u elektroničkom obliku.
(4)Standardnu dokumentaciju ovjeravaju (pečatom i potpisom) ovlaštene osobe sukladno članku 19. stavku 12. Zakona.
(5)Nestandardnu dokumentaciju potpisuje osoba ovlaštena za njeno potpisivanje.
(6)Radi dostave u elektroničkom obliku putem internetskog servisa RGFI-a, dokumentaciju iz stavka 5. ovoga članka treba skenirati, prebaciti u PDF oblik i dostaviti u Registar zajedno sa dokumentacijom iz stavka 1. ovog članka.
DOSTAVA DOKUMENTACIJE
Članak 10.
(1)Dokumentaciju se dostavlja u poslovnu jedinicu Fine ili poštom na adresu poštanskog pretinca broj 606, 10002 Zagreb (obvezno kao preporučena poštanska pošiljka s povratnicom) ili putem internetskog servisa uz korištenje digitalnog certifikata.
(2)Uvjeti za korištenje i za pristup internetskom servisu objavljeni su na mrežnoj stranici Fine.
SADRŽAJ DOKUMENTACIJE ZA PREDAJU ZA JAVNU OBJAVU
Članak 11.
(1)Veliki poduzetnici iz članka 5. stavka 5. Zakona i subjekti od javnog interesa iz članka 3. točke 1. Zakona koji prema definiciji iz članka 4. stavka 2. Zakona pripadaju u skupinu poduzetnika, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1.Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka s pripadajućim izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti – u standardnom obliku
3.Izvještaj o novčanim tokovima - u standardnom obliku
4.Izvještaj o promjenama kapitala – u standardnom obliku
5.Godišnje izvješće sa izvješćem revizora koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka s pripadajućim izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti, izvještaj o promjenama kapitala, izvještaj o novčanim tokovima i bilješke uz financijske izvještaje)
6.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
7.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
8.Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19. stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., 2., 3. i 4. predani u e-obliku u poslovnici Fine..
(2)Srednji poduzetnici iz članka 5. stavka 4. Zakona, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1.Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3.Izvještaj o novčanim tokovima - u standardnom obliku
4.Izvještaj o promjenama kapitala – u standardnom obliku
5.Godišnje izvješće sa izvješćem revizora koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka, izvještaj o promjenama kapitala, izvještaj o novčanim tokovima i bilješke uz financijske izvještaje)
6.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
7.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
8.Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19., stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., 2., 3. i 4. predani u e-obliku u poslovnici Fine..
(3)Mali i mikro poduzetnici iz članka 5. stavaka 2. i 3. Zakona, koji su obveznici revizije, Financijskoj agenciji dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1.Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3.Revizorsko izvješće zajedno sa financijskim izvještajima koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka i bilješke uz financijske izvještaje)
4.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
5.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
6.Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19. stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., i 2. predani u e-obliku u poslovnici Fine.
(4)Mali i mikro poduzetnici iz članka 5. stavaka 2. i 3. Zakona, koji nisu obveznici revizije, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1. Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3.Bilješke uz financijske izvještaje
4.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
5.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
6. Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19.e stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1. i 2. ovoga stavka predani u e-obliku u poslovnici Fine.
(5)Iznimno od stavaka 1., 2., 3. i 4. ovoga članka, poduzetnici u stečaju i likvidaciji te poduzetnici koji sastavljaju godišnji financijski izvještaj za razdoblje od početka godine do dana koji prethodi stečaju ili likvidaciji Fini nisu dužni predati godišnje izvješće, revizorsko izvješće, odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitaka i odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
(6)Iznimno od stavaka 1., 2., 3. i 4. ovoga članka, poduzetnici koji sastavljaju godišnji financijski izvještaj za razdoblje od početka godine do dana koji prethodi statusnoj promjeni radi gubitka pravne osobnosti, Fini nisu dužni predati godišnje izvješće, revizorsko izvješće, odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitaka i odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja.
(7)Obveznici konsolidacije iz članka 23. Zakona Fini dostavljaju dokumentaciju radi javne objave ovisno o veličini grupe, na način kako je propisano za pojedinačne izvještaje u stavcima 1., 2., 3. i 4. ovoga članka.
(8)Poduzetnici koji tijekom poslovne godine nisu imali poslovnih događaja i u poslovnim knjigama nemaju podatke o imovini i obvezama Fini dostavljaju izjavu o neaktivnosti.
(9)Uz dokumentaciju za potrebe javne objave poduzetnici su dužni dostaviti i dokaz o izvršenoj uplati naknade za uslugu javne objave.
ROKOVI ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE ZA POTREBE JAVNE OBJAVE
Članak 12.
(1)Dokumentaciju iz članka 11. ovoga Pravilnika Fini dostavljaju:
1.poduzetnici u roku od 4 mjeseca od posljednjeg dana poslovne godine, i
2.poduzetnici obveznici konsolidacije u roku od 9 mjeseci od posljednjeg dana poslovne godine.
(2)U slučaju statusnih promjena, pokretanja stečajnog postupka ili pokretanja postupka likvidacije poduzetnik Fini dostavlja dokumentaciju prema članku 30. stavku 6. Zakona u roku od 90 dana od dana nastanka statusne promjene, pokretanja stečaja ili pokretanja postupka likvidacije.
(3)Poduzetnici iz stavka 2. ovoga članka sastavljaju godišnje financijske izvještaje sa stanjem na dan koji je prethodio danu upisa statusne promjene, pokretanja stečajnog postupka ili pokretanja postupka likvidacije.
(4)Poduzetnici nad kojima je pokrenut postupak likvidacije Fini dostavlja u roku od 90 dana od dana pokretanja postupka likvidacije početno likvidacijsko izvješće.
(5)Poduzetnici u stečaju predaju godišnji financijski izvještaj za svaku poslovnu godinu, od pokretanja stečajnoga postupka pa do njegovoga zaključenja u roku od 4 mjeseca od posljednjega dana poslovne godine.
(6)Poduzetnici u likvidaciji predaju jedan godišnji financijski izvještaj za razdoblje od pokretanja postupka likvidacije do njezina završetka, u roku od 4 mjeseca po završetku likvidacijskoga postupka.
SADRŽAJ DOKUMENTACIJE ZA PREDAJU ZA STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Članak 13.
(1)Poduzetnici i osobe iz članka 4. stavka 3. Zakona dostavljaju Fini za statističke i druge potrebe: bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke za statističke i druge potrebe sukladno članku 32. Zakona.
(2)Poduzetnici i osobe kojima je poslovna godina jednaka kalendarskoj u računu dobiti i gubitka koji podnose za statističke i druge potrebe iskazuju konačan financijski rezultat.
(3)Iznimno od stavka 2. ovoga članka, poduzetnici i osobe kojima se poslovna godina razlikuje od kalendarske, podatke u bilanci, računu dobiti i gubitka i dodatne podatke za statističke i druge potrebe prilagođavaju kalendarskoj godini.
(4)Poduzetnici koji predstavljaju matično društvo ne dostavljaju konsolidirani godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe za skupinu u kojoj su matično društvo.
(5)Poduzetnici u stečaju i likvidaciji predaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe za svaku kalendarsku godinu do okončanja stečajnoga / likvidacijskoga postupka u roku iz članka 14. ovoga Pravilnika.
(6)Poduzetnici koji sastavljaju dokumentaciju za javnu objavu radi statusne promjene – gubitak pravne osobnosti, ne dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe.
ROKOVI ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE ZA STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Članak 14.
Poduzetnici i osobe iz članka 4. stavka 3. Zakona dostavljaju dokumentaciju iz članka 13. ovoga Pravilnika sukladno odredbama Zakona Fini do 30. travnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
ISTOVREMENA DOSTAVA DOKUMENTACIJE ZA POTREBE JAVNE OBJAVE I STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Članak 15.
(1)Poduzetnici kojima je poslovna godina jednaka kalendarskoj istovremeno dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe i za javnu objavu.
(2)Poduzetnici kojima se poslovna godina razlikuje od kalendarske godine do 30. travnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe, a za javnu objavu u roku od 4 mjeseca po isteku njihove poslovne godine. Ti poduzetnici nemaju mogućnost istovremene dostave dokumentacije za javnu objavu i statističke i druge potrebe.
(3)Poduzetnici nad kojima je tijekom godine pokrenut postupak stečaja ili likvidacije ne mogu za tu godinu predati istovremeno godišnji financijski izvještaj za javnu objavu te statističke i druge potrebe. Godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe sastavljaju za cijelu kalendarsku godinu koja obuhvaća razdoblje prije pokretanja stečaja ili likvidacije i razdoblje nakon pokretanja postupka do 31. prosinca promatrane godine.
4. DIO – ZAPRIMANJE DOKUMENTACIJE
POTVRDA O PRIMITKU
Članak 16.
Fina na zahtjev izdaje potvrdu primitka dokumentacije za javnu objavu odnosno za statističke i druge potrebe.
PROVJERA POTPUNOSTI I TOČNOSTI DOKUMENTACIJE
Članak 17.
(1)Provjera potpunosti dokumentacije provodi se u smislu provjere potpunosti dostave svih potrebnih dokumenata sukladno Zakonu, osnovnih podataka iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika, a na temelju utvrđene veličine poduzetnika sukladno člancima 5. i 6. Zakona i ovjere u skladu s člankom 9. ovoga Pravilnika.
(2)Za potrebe izračuna veličine iz čl. 5. i 6. Zakona prosječan broj radnika tijekom poslovne godine za poduzetnike koja su poslovali cijelu godinu računa se na način da se zbroj stanja broja zaposlenih na dan 1 siječnja, 31. ožujka, 30. lipnja, 30. rujna i 31. prosinca podijeli sa pet, odnosno prilagodbom izračuna prema razdoblju poslovanja kod novoosnovanih poduzetnika.
(3)Provjera točnosti vrši se za standardnu dokumentaciju u smislu provjere računskih operacija i logičkih kontrola. Standardna je dokumentacija točna ako su zadovoljene sve računske i logičke kontrole navedene u propisanim obrascima.
(4)Provjeru potpunosti i točnosti izvršava službena osoba Fine ovlaštena za obavljanje poslova Registra ili automatizmom korištenjem aplikativne podrške koja je sadržana u internetskom servisu za predaju dokumentacije u Registar.
NEPOTPUNA ILI NETOČNA DOKUMENTACIJA
Članak 18.
(1)Ako Fina utvrdi da je dostavljena dokumentacija nepotpuna neće ju zaprimiti uz obavijest o razlozima nezaprimanja.
(2)Ako dokumentacija nije u potpunosti dostavljena sukladno članku 11. Pravilnika u propisanom roku za dostavu dokumentacije za javnu objavu smatra se da dokumentacija nije podnesena.
(3)Ako Fina utvrdi netočnosti u standardnoj dokumentaciji obavijestit će podnositelja dokumentacije o netočnostima.
(4)Fina u roku od 15 dana po primitku dokumentacije obavještava poduzetnika na način koji ostavlja dokaz o dostavljenoj obavijesti te poziva da u roku od 8 dana od primitka obavijesti dostavi točnu dokumentaciju.
ISPUNJAVANJE OBVEZE DOSTAVE DOKUMENTACIJE
Članak 19.
(1)Poduzetnik je ispunio obvezu dostave dokumentacije radi javne objave, odnosno za statističke i druge potrebe u roku ako je u zakonskom roku dostavio Fini potpunu i točnu dokumentaciju
(2)Smatra se da je poduzetnik ispunio obvezu dostave dokumentacije radi javne objave, odnosno za statističke i druge potrebe u zakonskom roku i u slučaju kada istu dostavi po isteku zakonski propisanoga roka postupajući prema obavijesti iz članka 18. stavka 3. ovoga Pravilnika, a dostavi ju sukladno stavku 4. istoga članka.
Članak 20.
Fina obrađivat će za statističke i druge potrebe samo onu dokumentaciju koja je potpuna i točna te zaprimljena u Zakonom propisanom roku.
5. DIO – JAVNA OBJAVA
Članak 21.
(1)Javno se objavljuje sljedeća dokumentacija:
1.godišnji financijski izvještaj, odnosno konsolidirani godišnji financijski izvještaj,
2.revizorsko izvješće,
3.godišnje izvješće i
4.odluka o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka.
(2)Godišnji financijski izvještaji velikih i srednjih poduzetnika objavljuju se u punom sadržaju.
(3)Ako je poduzetnik, temeljem članka 21. Zakona, obveznik predaje godišnjega izvješća, javno se objavljuje godišnje izvješće u punom sadržaju sa revizorskim izvješćem sukladno članku 20. Zakona, a koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije. Posebno se ne objavljuje standardni sadržaj godišnjega financijskog izvještaja.
(4)Ako je poduzetnik obveznik revizije sukladno članku 20. Zakona , a nije obveznik sastavljanja godišnjega izvješća, javno se objavljuje revizorsko izvješće sa godišnjim financijskim izvještajem koji je bio predmetom revizije, bez standardnoga sadržaja godišnjeg financijskog izvještaja.
(5)Godišnji financijski izvještaji malih i mikro poduzetnika objavljuju se u skraćenom obliku. Iz bilance se objavljuju pozicije označene slovima i rimskim brojevima, a iz računa dobiti i gubitka objavljuju se pozicije označene rimskim brojevima utvrđene Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja.
6. DIO – IZMJENA DOKUMENTACIJE PREDANE U REGISTAR
Članak 22.
(1)Poduzetnici koji nakon predaje potpune i točne dokumentacije u Finu utvrde pogrešku radi koje je potrebno izmijeniti prethodno predanu dokumentaciju, dostavljaju novu dokumentaciju za javnu objavu iz članka 11. ovoga Pravilnika te Obavijest radi javne objave izmijenjene dokumentacije.
(2)Obavijest iz stavka 1. ovoga članka potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje poduzetnika te istu ovjerava pečatom društva.
(3)Pravne i fizičke osobe obveznici poreza na dobit iz članka 4. stavka 3. Zakona mogu izmijeniti bilancu, račun dobiti i gubitka te dodatne podatke za statističke i druge potrebe isključivo po pisanom nalogu Ministarstva financija, Porezne uprave.
(4)Dokumentaciju iz stavaka 1. I 3. ovoga članka obveznici dostavljaju na način propisan u članku 7. ovoga Pravilnika.
7. DIO – ZAŠTITA I ČUVANJE DOKUMENTACIJE I PODATAKA IZ REGISTRA
Članak 23.
(1)Mjere, sredstva i uvjete zaštite i osiguranja, te pohranjivanja dokumentacije i podataka u Registru propisuje Uprava Fine.
(2)Mjere, sredstva i uvjeti zaštite i osiguranja smatraju se poslovnom tajnom i za njihovu uporabu i rukovanje odgovaraju ovlaštene osobe u Fini.
8. DIO – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na godišnje financijske izvještaje za izvještajna razdoblja koja počinju 2016. godine ili kasnije.
Članak 25.
Ovaj Pravilnik objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu 1. siječnja 2016. godine.
PRAVILNIK O NAČINU VOĐENJA REGISTRA GODIŠNJIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA, TE NAČINU PRIMANJA I POSTUPKU PROVJERE POTPUNOSTI I TOČNOSTI GODIŠNJIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA I GODIŠNJEG IZVJEŠĆA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
1. DIO – OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se sadržaj i način vođenja Registra godišnjih financijskih izvještaja (u daljnjem tekstu: Registar), ažuriranje registra, način i rokovi dostave dokumentacije, zaprimanje dokumentacije, javna objava, te zaštita i čuvanje dokumentacije i podataka iz Registra, u skladu sa Zakonom o računovodstvu (u daljnjem tekstu: Zakon).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
Registar je središnji izvor informacija o financijskome položaju i uspješnosti poslovanja poduzetnika iz članka 4. stavka 2. Zakona (u daljnjem tekstu: poduzetnici) i osoba iz članka 4. stavka 3. Zakona (u daljnjem tekstu: osobe).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
2. DIO – SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA
SADRŽAJ REGISTRA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
(1) Registar sadrži javni i povjerljivi dio koji sadrže standardne i nestandardne dokumente (u daljnjem tekstu: dokumenti).
(2) Za potrebe ovoga Pravilnika, dokumente koje sadrži javni i povjerljivi dio nazivaju se standardni i nestandardni dokumenti.
(3) Pojam standardni dokumenti odnosi se na dokumente za koje je posebnim pravilnicima iz članka 19. stavaka 5. i 6. Zakona propisana struktura i sadržaj.
(4) Pojam nestandardni dokumenti odnosi se na dokumente koji moraju sadržavati elemente propisane Zakonom, ali ih poduzetnici kreiraju u slobodnoj formi.
(5) Standardni dokumenti u Registru su:
1. izvještaj o financijskom položaju (bilancu),
2. račun dobiti i gubitka s izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti,
3. izvještaj o novčanim okovima,
4. izvještaj o promjenama kapitala i
5. dodatni podaci za statističke i druge potrebe.
(6) Nestandardni dokumenti Registru su:
1. bilješke uz godišnje financijske izvještaje i konsolidirane godišnje financijske izvještaje,
2. godišnje izvješće koje sadrži: godišnji financijski izvještaj za izvještajno razdoblje uključujući i revizorsko izvješće ako je propisana obveza revizije sukladno članku 20. Zakona, izjavu o primjeni kodeksa korporativnog upravljanja sukladno članku 22. Zakona, izvještaj o plaćanjima u javnom sektoru sukladno članku 27. Zakona i izvješće poslovodstva,
3. revizorsko izvješće sa godišnjim financijskim izvještajem koji je bio predmet revizije,
4. odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka,
5. odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja,
6. izjavu o neaktivnosti i
7. obavijest radi javne objave o izmjeni prethodno predane dokumentacije za javnu objavu.
(7) Osim dokumenata iz stavaka 5. i 6. ovoga članka Registar sadrži i naknadno promijenjene dokumente iz članka 30. stavka 8. Zakona.
(8) Registar sadrži podatke iz pojedinih vrsta standardnih dokumenata i podatke generirane za vođenje registra.
(9) Izvještaj o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti iz stavka 5. točke 2. ovoga članka popunjavaju obveznici primjene Međunarodnih standarda financijskog izvještavanja.
NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
Registar se vodi u elektroničkom obliku.
AŽURIRANJE BAZE OBVEZNIKA I RAZMJENA PODATAKA SA SUDSKIM REGISTROM I POREZNOM UPRAVOM
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
(1)Financijska agencija (u daljnjem tekstu: Fina) bazu obveznika predaje dokumentacije za javnu objavu kreira iz podataka koje jednom mjesečno, početkom mjeseca za prethodni mjesec zaprimi od sudskoga registra.
(2) Razmjena podataka između sudskoga registra i Fine obavlja se elektroničkim putem.
(3) Fina bazu obveznika poreza na dobit iz članka 4. stavka 3. Zakona kreira iz baze Ministarstva financija, Porezne uprave koju Porezna uprava u veljači tekuće godine za prethodnu godinu dostavlja Fini.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 6.
(1) Fina dnevno, elektroničkim putem, sudskome registru dostavlja podatke o poduzetnicima koji su predali dokumentaciju za javnu objavu.
(2) Datoteka s podacima iz stavka 1. ovoga članka obuhvaća slijedeće podatke: identifikacijske podatke poduzetnika, datum primitka izvještaja, razdoblje na koje se izvještaj odnosi te oznaku vrste zaprimljenoga izvještaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
3. DIO – NAČIN I ROKOVI DOSTAVE DOKUMENTACIJE
NAČIN DOSTAVE DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 7.
(1) Dokumentacija se dostavlja elektronički i/ili na papiru.
(2) Svu dokumentaciju namijenjenu javnoj objavi poduzetnici Fini dostavljaju istovremeno.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka istovremenom dostavom smatra se dostava standardne dokumentacije putem internetskog servisa, a nestandardne dokumentacije dostavom u poslovnu jedinicu Fine ili poštom.
(4) Poduzetnici koji dokumentaciju dostavljaju prema stavku 3. ovoga članka, dio koji dostavljaju u poslovnu jedinicu Fine, dužni su predati u roku od osam dana od predaje standardne dokumentacije putem internetskog servisa.
OBLIK I FORMAT ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 8.
(1) Oblik za dostavu standardne dokumentacije utvrđuje Fina i objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
(2) Osnovne podatke potrebne za obradu i vođenje dokumentacije (uključujući: OIB, matični broj dodijeljen od Državnog zavoda za statistiku, naziv ili tvrtku poduzetnika ili osobe i sl.) utvrđuje Fina i objavljuje kao sastavni dio obrazaca.
(3) Obrasci za dostavu standardne dokumentacije na papiru mogu se preuzeti na mrežnim stranicama Fine ili kupiti u slobodnoj prodaji.
(4) Obrazac za dostavu standardne dokumentacije u elektroničkom obliku može se preuzeti na mrežnim stranicama i u poslovnim jedinicama Fine.
(5) Elektronički format za dostavu standardne i nestandardne dokumentacije u elektroničkom obliku utvrđuje Fina i objavljuje na svojoj mrežnoj stranici, www.fina.hr.
OVJERAVANJE DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 9.
(1) Standardna dokumentacija iz članka 3. Stavka 5. ovog Pravilnika dostavljena u elektroničkom obliku potpisana naprednim elektroničkim potpisom smatra se ovjerenom dokumentacijom.
(2) Uz dokumentaciju dostavljenu u elektroničkom obliku koja nije potpisana naprednim elektroničkim potpisom potrebno je dostaviti i otisnutu referentnu stranicu, ovjerenu (pečatom i potpisom).
(3) Referentna stranica iz stavka 2. ovoga članka sastavni je dio obrasca za dostavu u elektroničkom obliku.
(4) Standardnu dokumentaciju ovjeravaju (pečatom i potpisom) ovlaštene osobe sukladno članku 19. stavku 12. Zakona.
(5) Nestandardnu dokumentaciju potpisuje osoba ovlaštena za njeno potpisivanje.
(6) Radi dostave u elektroničkom obliku putem internetskog servisa RGFI-a, dokumentaciju iz stavka 5. ovoga članka treba skenirati, prebaciti u PDF oblik i dostaviti u Registar zajedno sa dokumentacijom iz stavka 1. ovog članka.
DOSTAVA DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 10.
(1) Dokumentaciju se dostavlja u poslovnu jedinicu Fine ili poštom na adresu poštanskog pretinca broj 606, 10002 Zagreb (obvezno kao preporučena poštanska pošiljka s povratnicom) ili putem internetskog servisa uz korištenje digitalnog certifikata.
(2) Uvjeti za korištenje i za pristup internetskom servisu objavljeni su na mrežnoj stranici Fine.
SADRŽAJ DOKUMENTACIJE ZA PREDAJU ZA JAVNU OBJAVU
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 11.
(1) Veliki poduzetnici iz članka 5. stavka 5. Zakona i subjekti od javnog interesa iz članka 3. točke 1. Zakona koji prema definiciji iz članka 4. stavka 2. Zakona pripadaju u skupinu poduzetnika, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1. Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2. Račun dobiti i gubitka s pripadajućim izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti – u standardnom obliku
3. Izvještaj o novčanim tokovima - u standardnom obliku
4. Izvještaj o promjenama kapitala – u standardnom obliku
5. Godišnje izvješće sa izvješćem revizora koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka s pripadajućim izvještajem o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti, izvještaj o promjenama kapitala, izvještaj o novčanim tokovima i bilješke uz financijske izvještaje)
6. Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
7. Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
8. Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19. stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., 2., 3. i 4. predani u e-obliku u poslovnici Fine..
(2) Srednji poduzetnici iz članka 5. stavka 4. Zakona, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1. Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2. Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3. Izvještaj o novčanim tokovima - u standardnom obliku
4. Izvještaj o promjenama kapitala – u standardnom obliku
5. Godišnje izvješće sa izvješćem revizora koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka, izvještaj o promjenama kapitala, izvještaj o novčanim tokovima i bilješke uz financijske izvještaje)
6. Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
7. Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
8. Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19., stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., 2., 3. i 4. predani u e-obliku u poslovnici Fine..
(3) Mali i mikro poduzetnici iz članka 5. stavaka 2. i 3. Zakona, koji su obveznici revizije, Financijskoj agenciji dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1.Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3.Revizorsko izvješće zajedno sa financijskim izvještajima koji su bili predmet revizije (GFI u nestandardnom obliku - izvještaj o financijskom položaju - Bilanca, Račun dobiti i gubitka i bilješke uz financijske izvještaje)
4.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
5.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
6.Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19. stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1., i 2. predani u e-obliku u poslovnici Fine.
(4) Mali i mikro poduzetnici iz članka 5. stavaka 2. i 3. Zakona, koji nisu obveznici revizije, Fini dostavljaju slijedeću dokumentaciju:
1. Izvještaj o financijskom položaju (Bilanca) – u standardnom obliku
2.Račun dobiti i gubitka – u standardnom obliku
3.Bilješke uz financijske izvještaje
4.Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
5.Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka
6. Referentnu stranicu potpisanu od strane osoba ovlaštenih za potpisivanje godišnjih financijskih izvještaja sukladno članku 19.e stavku 12. Zakona, ako su dokumenti iz točaka 1. i 2. ovoga stavka predani u e-obliku u poslovnici Fine.
(5) Iznimno od stavaka 1., 2., 3. i 4. ovoga članka, poduzetnici u stečaju i likvidaciji te poduzetnici koji sastavljaju godišnji financijski izvještaj za razdoblje od početka godine do dana koji prethodi stečaju ili likvidaciji Fini nisu dužni predati godišnje izvješće, revizorsko izvješće, odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitaka i odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja
(6) Iznimno od stavaka 1., 2., 3. i 4. ovoga članka, poduzetnici koji sastavljaju godišnji financijski izvještaj za razdoblje od početka godine do dana koji prethodi statusnoj promjeni radi gubitka pravne osobnosti, Fini nisu dužni predati godišnje izvješće, revizorsko izvješće, odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitaka i odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja.
(7) Obveznici konsolidacije iz članka 23. Zakona Fini dostavljaju dokumentaciju radi javne objave ovisno o veličini grupe, na način kako je propisano za pojedinačne izvještaje u stavcima 1., 2., 3. i 4. ovoga članka.
(8) Poduzetnici koji tijekom poslovne godine nisu imali poslovnih događaja i u poslovnim knjigama nemaju podatke o imovini i obvezama Fini dostavljaju izjavu o neaktivnosti.
(9) Uz dokumentaciju za potrebe javne objave poduzetnici su dužni dostaviti i dokaz o izvršenoj uplati naknade za uslugu javne objave.
ROKOVI ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE ZA POTREBE JAVNE OBJAVE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 12.
(1) Dokumentaciju iz članka 11. ovoga Pravilnika Fini dostavljaju:
1. poduzetnici u roku od 4 mjeseca od posljednjeg dana poslovne godine, i
2. poduzetnici obveznici konsolidacije u roku od 9 mjeseci od posljednjeg dana poslovne godine.
(2) U slučaju statusnih promjena, pokretanja stečajnog postupka ili pokretanja postupka likvidacije poduzetnik Fini dostavlja dokumentaciju prema članku 30. stavku 6. Zakona u roku od 90 dana od dana nastanka statusne promjene, pokretanja stečaja ili pokretanja postupka likvidacije.
(3) Poduzetnici iz stavka 2. ovoga članka sastavljaju godišnje financijske izvještaje sa stanjem na dan koji je prethodio danu upisa statusne promjene, pokretanja stečajnog postupka ili pokretanja postupka likvidacije.
(4) Poduzetnici nad kojima je pokrenut postupak likvidacije Fini dostavlja u roku od 90 dana od dana pokretanja postupka likvidacije početno likvidacijsko izvješće.
(5) Poduzetnici u stečaju predaju godišnji financijski izvještaj za svaku poslovnu godinu, od pokretanja stečajnoga postupka pa do njegovoga zaključenja u roku od 4 mjeseca od posljednjega dana poslovne godine.
(6) Poduzetnici u likvidaciji predaju jedan godišnji financijski izvještaj za razdoblje od pokretanja postupka likvidacije do njezina završetka, u roku od 4 mjeseca po završetku likvidacijskoga postupka.
SADRŽAJ DOKUMENTACIJE ZA PREDAJU ZA STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
(1) Poduzetnici i osobe iz članka 4. stavka 3. Zakona dostavljaju Fini za statističke i druge potrebe: bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke za statističke i druge potrebe sukladno članku 32. Zakona.
(2) Poduzetnici i osobe kojima je poslovna godina jednaka kalendarskoj u računu dobiti i gubitka koji podnose za statističke i druge potrebe iskazuju konačan financijski rezultat.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, poduzetnici i osobe kojima se poslovna godina razlikuje od kalendarske, podatke u bilanci, računu dobiti i gubitka i dodatne podatke za statističke i druge potrebe prilagođavaju kalendarskoj godini.
(4) Poduzetnici koji predstavljaju matično društvo ne dostavljaju konsolidirani godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe za skupinu u kojoj su matično društvo.
(5) Poduzetnici u stečaju i likvidaciji predaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe za svaku kalendarsku godinu do okončanja stečajnoga / likvidacijskoga postupka u roku iz članka 14. ovoga Pravilnika.
(6) Poduzetnici koji sastavljaju dokumentaciju za javnu objavu radi statusne promjene – gubitak pravne osobnosti, ne dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe.
ROKOVI ZA DOSTAVU DOKUMENTACIJE ZA STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 14.
Poduzetnici i osobe iz članka 4. stavka 3. Zakona dostavljaju dokumentaciju iz članka 13. ovoga Pravilnika sukladno odredbama Zakona Fini do 30. travnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
ISTOVREMENA DOSTAVA DOKUMENTACIJE ZA POTREBE JAVNE OBJAVE I STATISTIČKE I DRUGE POTREBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 15.
(1) Poduzetnici kojima je poslovna godina jednaka kalendarskoj istovremeno dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe i za javnu objavu.
(2) Poduzetnici kojima se poslovna godina razlikuje od kalendarske godine do 30. travnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu dostavljaju godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe, a za javnu objavu u roku od 4 mjeseca po isteku njihove poslovne godine. Ti poduzetnici nemaju mogućnost istovremene dostave dokumentacije za javnu objavu i statističke i druge potrebe.
(3) Poduzetnici nad kojima je tijekom godine pokrenut postupak stečaja ili likvidacije ne mogu za tu godinu predati istovremeno godišnji financijski izvještaj za javnu objavu te statističke i druge potrebe. Godišnji financijski izvještaj za statističke i druge potrebe sastavljaju za cijelu kalendarsku godinu koja obuhvaća razdoblje prije pokretanja stečaja ili likvidacije i razdoblje nakon pokretanja postupka do 31. prosinca promatrane godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
4. DIO – ZAPRIMANJE DOKUMENTACIJE
POTVRDA O PRIMITKU
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 16.
Fina na zahtjev izdaje potvrdu primitka dokumentacije za javnu objavu odnosno za statističke i druge potrebe.
PROVJERA POTPUNOSTI I TOČNOSTI DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 17.
(1) Provjera potpunosti dokumentacije provodi se u smislu provjere potpunosti dostave svih potrebnih dokumenata sukladno Zakonu, osnovnih podataka iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika, a na temelju utvrđene veličine poduzetnika sukladno člancima 5. i 6. Zakona i ovjere u skladu s člankom 9. ovoga Pravilnika.
(2) Za potrebe izračuna veličine iz čl. 5. i 6. Zakona prosječan broj radnika tijekom poslovne godine za poduzetnike koja su poslovali cijelu godinu računa se na način da se zbroj stanja broja zaposlenih na dan 1 siječnja, 31. ožujka, 30. lipnja, 30. rujna i 31. prosinca podijeli sa pet, odnosno prilagodbom izračuna prema razdoblju poslovanja kod novoosnovanih poduzetnika.
(3) Provjera točnosti vrši se za standardnu dokumentaciju u smislu provjere računskih operacija i logičkih kontrola. Standardna je dokumentacija točna ako su zadovoljene sve računske i logičke kontrole navedene u propisanim obrascima.
(4) Provjeru potpunosti i točnosti izvršava službena osoba Fine ovlaštena za obavljanje poslova Registra ili automatizmom korištenjem aplikativne podrške koja je sadržana u internetskom servisu za predaju dokumentacije u Registar.
NEPOTPUNA ILI NETOČNA DOKUMENTACIJA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 18.
(1) Ako Fina utvrdi da je dostavljena dokumentacija nepotpuna neće ju zaprimiti uz obavijest o razlozima nezaprimanja.
(2) Ako dokumentacija nije u potpunosti dostavljena sukladno članku 11. Pravilnika u propisanom roku za dostavu dokumentacije za javnu objavu smatra se da dokumentacija nije podnesena.
(3) Ako Fina utvrdi netočnosti u standardnoj dokumentaciji obavijestit će podnositelja dokumentacije o netočnostima.
(4) Fina u roku od 15 dana po primitku dokumentacije obavještava poduzetnika na način koji ostavlja dokaz o dostavljenoj obavijesti te poziva da u roku od 8 dana od primitka obavijesti dostavi točnu dokumentaciju.
ISPUNJAVANJE OBVEZE DOSTAVE DOKUMENTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 19.
(1) Poduzetnik je ispunio obvezu dostave dokumentacije radi javne objave, odnosno za statističke i druge potrebe u roku ako je u zakonskom roku dostavio Fini potpunu i točnu dokumentaciju
(2) Smatra se da je poduzetnik ispunio obvezu dostave dokumentacije radi javne objave, odnosno za statističke i druge potrebe u zakonskom roku i u slučaju kada istu dostavi po isteku zakonski propisanoga roka postupajući prema obavijesti iz članka 18. stavka 3. ovoga Pravilnika, a dostavi ju sukladno stavku 4. istoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 20.
Fina obrađivat će za statističke i druge potrebe samo onu dokumentaciju koja je potpuna i točna te zaprimljena u Zakonom propisanom roku.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
5. DIO – JAVNA OBJAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 21.
(1) Javno se objavljuje sljedeća dokumentacija:
1. godišnji financijski izvještaj, odnosno konsolidirani godišnji financijski izvještaj,
2. revizorsko izvješće,
3. godišnje izvješće i
4. odluka o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokriću gubitka.
(2) Godišnji financijski izvještaji velikih i srednjih poduzetnika objavljuju se u punom sadržaju.
(3) Ako je poduzetnik, temeljem članka 21. Zakona, obveznik predaje godišnjega izvješća, javno se objavljuje godišnje izvješće u punom sadržaju sa revizorskim izvješćem sukladno članku 20. Zakona, a koje sadrži i financijske izvještaje koji su bili predmet revizije. Posebno se ne objavljuje standardni sadržaj godišnjega financijskog izvještaja.
(4) Ako je poduzetnik obveznik revizije sukladno članku 20. Zakona , a nije obveznik sastavljanja godišnjega izvješća, javno se objavljuje revizorsko izvješće sa godišnjim financijskim izvještajem koji je bio predmetom revizije, bez standardnoga sadržaja godišnjeg financijskog izvještaja.
(5) Godišnji financijski izvještaji malih i mikro poduzetnika objavljuju se u skraćenom obliku. Iz bilance se objavljuju pozicije označene slovima i rimskim brojevima, a iz računa dobiti i gubitka objavljuju se pozicije označene rimskim brojevima utvrđene Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
6. DIO – IZMJENA DOKUMENTACIJE PREDANE U REGISTAR
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 22.
(1) Poduzetnici koji nakon predaje potpune i točne dokumentacije u Finu utvrde pogrešku radi koje je potrebno izmijeniti prethodno predanu dokumentaciju, dostavljaju novu dokumentaciju za javnu objavu iz članka 11. ovoga Pravilnika te Obavijest radi javne objave izmijenjene dokumentacije.
(2) Obavijest iz stavka 1. ovoga članka potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje poduzetnika te istu ovjerava pečatom društva.
(3) Pravne i fizičke osobe obveznici poreza na dobit iz članka 4. stavka 3. Zakona mogu izmijeniti bilancu, račun dobiti i gubitka te dodatne podatke za statističke i druge potrebe isključivo po pisanom nalogu Ministarstva financija, Porezne uprave.
(4) Dokumentaciju iz stavaka 1. I 3. ovoga članka obveznici dostavljaju na način propisan u članku 7. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
7. DIO – ZAŠTITA I ČUVANJE DOKUMENTACIJE I PODATAKA IZ REGISTRA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 23.
(1) Mjere, sredstva i uvjete zaštite i osiguranja, te pohranjivanja dokumentacije i podataka u Registru propisuje Uprava Fine.
(2) Mjere, sredstva i uvjeti zaštite i osiguranja smatraju se poslovnom tajnom i za njihovu uporabu i rukovanje odgovaraju ovlaštene osobe u Fini.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
8. DIO – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 24.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na godišnje financijske izvještaje za izvještajna razdoblja koja počinju 2016. godine ili kasnije.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 25.
Ovaj Pravilnik objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu 1. siječnja 2016. godine.
KLASA: 011-01/15-01/471
URBROJ: 513-06-03-15-2
Zagreb,
MINISTAR FINANCIJA
Mr.sc. Boris Lalovac
Komentirate u ime: Ministarstvo financija