PRIJEDLOG AKCIJSKOG PLANA UNAPRJEĐENJA FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2016. GODINU
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
UVOD
U 2015. godini po prvi puta se sustavno pristupilo provođenju financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj te je u tu svrhu Vlada Republike Hrvatske na sjednici 29. siječnja 2015. godine donijela Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, br. 11/15, u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti) i Akcijski plan unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača za 2015. godinu (Narodne novine, br. 11/15, u daljnjem tekstu: Akcijski plan) s ciljem podizanja razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.
Tijekom 2015. godine dionici Akcijskog plana provodili su niz mjera i aktivnosti usmjerenih na podizanje financijske pismenosti potrošača, od najmlađe do starije životne dobi. Organizirani su brojni seminari, radionice, stručni skupovi u cilju podizanja razine financijske pismenosti. Također, izdane su i edukativne brošure iz područja osiguranja, tržišta kapitala, leasinga, faktoringa i sl. Izrađene su različite korisne upute u svezi financijskog opismenjavanja djece, mladih te roditelja, dostupnih u elektroničkom obliku. Nadalje, Republike Hrvatska se uključila u Regionalnu radnu grupu zemalja jugoistočne Europe za financijsko opismenjavanje djece i mladih te će kroz istu razmjenjivati iskustava s drugim zemljama, održavati suradnju, sudjelovati na zajedničkim radnim sastancima, a u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
Sukladno Nacionalnom strateškom okviru financijske pismenosti, Ministarstvo financija, u suradnji sa svim dionicima iz Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti, svake godine izrađuje Akcijski plan unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača za 2016. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan za 2016.) izrađuje se drugu godinu za redom s ciljem provođenja aktivnosti i mjera financijskog obrazovanja potrošača. Po uzoru na uspješnu provedbu i praćenje mjera i aktivnosti tijekom 2015. godine, isto se planira i u 2016. godini. Akcijskim planom za 2016. definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu i trenutni status mjera koje se provode, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja. Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti kao i Akcijski plan unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača za svaku narednu godinu usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje.
Svi dionici provedbe Akcijskog plana za 2016. izvijestit će jednom godišnje Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
Učinkovita provedba Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti podrazumijeva različite mjere i aktivnost usmjerene k unaprjeđenju financijske pismenosti potrošača te je stoga Ministarstvo financija osnovalo Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa). Operativna radna grupa djeluje od početka 2015. godine, a nastavit će s radom i u 2016. godini. Radni sastanci održavat će se svaka tri mjeseca, a na kojima će se raspravljati o provedbenim aktivnostima te ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost. Također, Ministarstvo financija, kao koordinator svih aktivnosti u području financijske pismenosti, jednom godišnje izradit će objedinjeno izvješće o provedbi Akcijskog plana za proteklo jednogodišnje razdoblje i projekcijama planiranih aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje te izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Zavisno od aktivnosti, u rad Operativne radne grupe mogu se uključiti i predstavnici drugih institucija relevantnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga rada te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti potrošača.
Akcijski plan za 2016. izrađen kao „živi dokument“ podložan je prilagodbama i eventualnim budućim promjenama u društvu. Također, praćenje Akcijskog plana za 2016. omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2016. sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
MJERA 1. Komunikacija s potrošačima.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Redovita komunikacija s potrošačima u svrhu savjetovanja po upitima.
|
HANFA HUO ZSE EIZG HGK HNB MFIN UMFO MINGO POTROŠAČ |
Kontinuirano |
MFIN, MINGO – državni proračun HANFA, HNB, HUO, HGK, ZSE, EIZG – vlastita sredstva |
|
Pružanje besplatnih odgovora potrošačima u vezi sa zaštitom njihovih ekonomskih interesa HUO – Kontinuirana komunikacija s potrošačima i besplatno pružanje usluga putem: - Institut Pravobraniteljstva za djelatnost osiguranja koji djeluje u okviru Hrvatskog ureda za osiguranje - Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje -Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača –HUO je jedna od kontaktnih točki (MINGO) |
MJERA 2. Organizacija seminara, programa, radionica, okruglih stolova te stručnih skupova.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Sudjelovanje djelatnika HANFA-e na tribinama, okruglim stolovima, edukativnim skupinama i seminarima. |
HANFA
|
Kontinuirano
|
|
|
Broj organiziranih seminara, programa, radionica, okruglih stolova te stručnih skupova u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača |
Održavanje predavanja i radionica na temu financijske pismenosti na području osiguranja za profesore i učitelje u okviru kurikuluma Građanskog odgoja |
HUO
|
||||
Održavanje jednodnevnih edukacija – seminara |
ZSE |
||||
Održavanje edukativnih posjeta za studente i učenike |
|||||
Ostvarenje suradnje s institucijama i strukovnim udruženjima |
|||||
Praktično učenje trgovanja – vježbanje kupnje i prodaje vrijednosnih papira uz virtualne novčane iznose |
|||||
Organiziranje panel diskusija za stručnu i širu investicijsku javnost |
|||||
Sudjelovanje predstavnika ZSE na edukativnim događanjima drugih institucija. |
|||||
Organizacija radionica kroz razgranatu mrežu poslovnica. |
FINA |
||||
Organizacija događanja i okruglih stolova za educiranje članova (između ostalog i u cilju zaštite potrošača), organizacija radnih ručkova i stručnih skupova s predstavnicima vlasti, gospodarstva i međunarodnih organizacija. |
HUP
|
||||
Stručne diskusije i okrugli stolovi na aktualne teme. |
UMFO |
IV. kvartal |
Organizirana konferencija u suradnji sa ZSE namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti. |
||
Organizacija Konferencije u suradnji sa ZSE namijenjena stručnoj i poslovnoj javnosti |
UMFO ZSE |
||||
Održavanje redovnih briefinga za medije, okruglih stolova i stručnih skupova iz područja bankarstva, financija i ekonomije. |
HUB |
Kontinuirano |
|||
Organiziranje različitih edukativnih događanja u cilju podizanja rane financijske pismenosti poslovnih subjekata i potrošača |
HGK |
||||
Održavanje predavanja i radionica za nastavnike i učenike u srednjim školama, višim i visokim u okviru kurikuluma GOO |
ŠTEDOPIS |
||||
Organizacija radionica kroz razgranatu mrežu partnerskih udruga srednjoškolaca i studenata |
MJERA 3. Edukacijske aktivnosti u svezi financijske pismenosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Predavanja namijenjena učenicima i studentima – prezentacije iz područja financijskih usluga koje uključuju teme vezane uz podizanje svjesnosti o važnosti financijske izobrazbe. |
HANFA |
Kontinuirano
|
Vlastita sredstva |
|
Broj organiziranih posjeta učenika i studenata financijskim institucijama i broj održanih predavanja– prezentacija iz područja financijskih usluga
Provedena edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga. |
Edukativna kampanja u medijima s ciljem upoznavanja korisnika financijskih usluga s obilježjima usluga i rizicima korištenja usluga. |
|||||
Informiranje/educiranje učenika srednjih škola i fakulteta na temu financijskih usluga (kroz predavanja u školama/fakultetima te pozivanjem učenika/studenata na edukativna događanja). |
HKG |
||||
Predavanja za srednjoškolce i studente – osnove financijske pismenosti na području osiguranja, organiziranje posjeta HUO i društvima za osiguranje |
HUO |
I. kvartal |
Distribuirana (neprofitna) edukativna društvena igra „Less risk – more fun“.
Educirati 5% ciljane dobne skupine (oko 17.000 osoba) što će se mjeriti njihovom registracijom i završenim e programom na kraju kojega dobivaju diplomu.
Broj i gledanost priloga
|
||
Distribucija (neprofitna) edukativne društvene igre „Less risk - more fun“ |
|||||
Organizacija posjeta učenika srednjih škola pri čemu će se dinamika i sadržaji izlaganja usklađivati sa zahtjevima pojedinih školskih programa |
HNB |
||||
Edukativne posjete učenika bankama |
HUB i pojedine banke |
|
|||
Distribucija edukativnih e programa za mlade (16-26) „Pametno sa svojim novcem“ dostupnih na portalu www.stedopis.hr i komunikacija putem društvenih mreža |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano
|
|||
E-kviz znanja |
|||||
ŠtedopisTV: kratki video prilozi (3-5min) o osobnim financijama usklađen s kurikulumom GOO, distribucija putem kanala youtube, portala Štedopis, društvenih mreža i partnerskih udruga |
ŠTEDOPIS, Studentska TV, Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu |
MJERA 4. Provedba projekta “Savjetovanje potrošača”.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Savjetovanja, informiranja i izobrazbe potrošača o važnim potrošačkim pitanjima te savjeti za financijske usluge. |
MINGO |
Kontinuirano |
MINGO – državni proračun |
Planirano |
Broj provedenih savjetovanja, informiranja i programa izobrazbe potrošača o važnim potrošačkim pitanjima i broj pruženih savjeta za financijske usluge. |
MJERA 5. Suradnja s nadležnim ministarstvima, članovima Povjerenstva te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Aktivno sudjelovanje u podizanju razine financijske pismenosti potrošača. Korištenje rezultata istraživanja financijske pismenosti za definiranje daljnjih radnji |
MFIN HANFA HUO EIZG HGK MZOS HNB HUB ZSE HUP UMFO EFZG ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
MFIN - državni proračun Ostali dionici - vlastita sredstva |
|
Kontinuitet aktivnog sudjelovanja nadležnih ministarstava, ostalih članova Povjerenstva te ostalim institucijama relevantnim za podizanje razine financijske pismenosti
Provedena zajednička nacionalna kampanja društava za osiguranje i HUO u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja. |
Suradnja s Agencijom za odgoj i obrazovanje i Županijskim stručnim vijećima za građanski odgoj i obrazovanje. |
HUO |
||||
Suradnja s Ministarstvom gospodarstva - Odjel za zaštitu potrošača i Savjetovališta za zaštitu potrošača |
|||||
Zajednička nacionalna kampanja društava za osiguranje i HUO u svrhu promicanja financijske pismenosti na području osiguranja |
|||||
Suradnja s udrugama studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu - Financijski klub i Ekonomska klinika, te s udrugom studenata Ekonomskog fakulteta u Osijeku - Financijski impuls. |
|||||
Suradnja s udrugama za mlade, Savjetom mladih Grada Zagreba, debatnim klubom Ekonomskog fakulteta Zagreb, Pravnom klinikom Pravnog fakulteta Zagreb,Institutom za obrazovanje |
ŠTEDOPIS |
MJERA 6. Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala/brošura/publikacija, web stranica i korisnih uputa u vezi s financijskim opismenjavanjem i obrazovanjem.
MJERA 7. Suradnja s medijima i Internet portalima.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Ciljani istupi u medijima vezano uz projekt Financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj i zajedničke aktivnosti svih institucija i osiguratelja |
HUO |
Kontinuirano
|
Vlastita sredstva |
|
Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača i njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava Kontinuirano informiranje potrošača u cilju podizanja financijske pismenosti potrošača i njihovog aktivnog uključivanja u zaštitu i ostvarivanje svojih prava |
Sudjelovanje djelatnika HNB-a u medijima koji promiču financijsko opismenjavanje, na tribinama, okruglim stolovima, edukativnim skupovima i seminarima |
HNB |
HUB - vlastita sredstva |
|||
Suradnja s portalom Srednja.hr - kreiranje nagradnih igra/pitalica te druge moguće aktivnosti - korisnici portala su srednjoškolci i studenti |
HUO |
Kontinuirano
|
MFIN - državni proračun |
||
Suradnja s medijima po pitanju svih relevantnih tema u svezi zajedničkih aktivnosti mirovinskih društava |
UMFO |
I. kvartal |
HUB - vlastita sredstva |
||
Informiranje potrošača i poslovnih subjekata kroz suradnju s medijima (odgovori na upite, stručni članci i dr.) |
HGK |
Kontinuirano |
HUB - vlastita sredstva |
MJERA 8. Sudjelovanje u projektu Simulirane sjednice Sabora za studente na temu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Suradnja sa Službom za medije/Službom za građane Hrvatskoga Sabora i Agencijom za odgoj i obrazovanje kroz prezentiranje zakonske podloge Simulirane sjednice Sabora |
HUO
|
II. kvartal |
/ |
|
Proveden projekt Simulirane sjednice Sabora za studente na temu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu |
MJERA 9. Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Organiziranje okruglog stola i edukativnih posjeta povodom obilježavanja Europskog i Svjetskog tjedna novca - Koordinacija svih dionika i provedba planiranih podaktivnosti/Organiziranje okruglog stola te izrada smjernica/zaključaka različitih struka o daljnjem unaprjeđenju financijske pismenosti. |
MZOS/AZOO MFIN HANFA HUO HGK MZOS HNB HUB ZSE HUP UMFO ŠTEDOPIS |
I. kvartal
|
Vlastita sredstva
|
|
Obilježeni Svjetski i Europski tjedan novca u 2016. godini.
Obilježeni Europski dan cestovne sigurnosti. Obilježen Svjetski dan investicijskih fondova. Obilježen Svjetski dan štednje. Obilježen Svjetski dan srednjoškolaca. |
Obilježavanje Europskog dana cestovne sigurnosti 06.05., obilježavanje Svjetskog dana štednje 31.10.) |
HUO i društva za osiguranje |
II. i IV. kvartal |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova (World Investment Fund Day). |
HGK |
II. kvartal |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUB |
IV. kvartal |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija |
HUP |
IV. kvartal |
|||
Obilježavanja Svjetskog dana srednjoškolaca |
ŠTEDOPIS, Udruga srednjoškolaca Hrvatske |
MJERA 10. Istraživačka potpora razumijevanju financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Znanstvena istraživanja iz područja financijske pismenosti |
EIZG |
Kontinuirano |
Vlastita sredstva |
|
Objavljen ili završen znanstveni rad. |
MJERA 11. Informiranje potrošača i poslovnih subjekata o financijskim uslugama u cilju podizanja razine financijske pismenosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Edukacija i drugi oblici informiranja potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama (osiguranje, bankarstvo, leasing, faktoring, investicijski fondovi, mirovinski fondovi, tržište kapitala i dr.). |
HGK
|
Kontinuirano |
Vlastita sredstva |
|
Broj organiziranih edukacija i drugih oblika informiranja te broj sudionika u cilju podizanja razine financijske pismenosti potrošača Broj organiziranih, radionica i drugih oblika informiranja, redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr te objave na www.hgk.hr.
|
Informiranje javnosti i edukacija korisnika platnih usluga o izmjenama u platnom prometu u 2016. godini (SEPA pravila za plaćanja u kunama i eurima) te o drugim promjenama iz područja financijskog poslovanja i makroekonomije |
|||||
Organizacija radionica i drugi oblici informiranja u vezi sa SEPA platnim uslugama. |
|||||
Održavanje i ažuriranje web stanice www.sepa.hr  e odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr |
|||||
Informiranje javnosti o svim aspektima korištenja interneta s naglaskom na internet bankarstvo |
HUB i banke |
||||
Informiranje javnosti o važnim temama iz bankovnog i šireg financijskog sektora. Kontinuirane objave, okrugli stolovi o temama iz područja bankarstva i ekonomije (platni promet, ekonomske analize, činjenice o bankovnom sustavu i sl., štednja, otvaranje računa i sl.) |
|||||
Organizacija različitih edukativnih aktivnosti u kontekstu hrvatskog tržišta osiguranja, poput stručnih seminara, radionica, savjetovanja i sl. (CEDOH-Centar za edukaciju koji djeluje u okviru HUO-a te provodi edukativne aktivnosti otvorenog tipa) |
HUO |
||||
Informiranja članstava HUP-a o važnosti financijske edukacije |
HUP |
MJERA 12. Provođenje drugih aktivnosti usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Uključivanje tema usmjerenih na podizanje razine financijske pismenosti u druga događanja u organizaciji HGK i partnera. |
HGK |
Kontinuirano
|
Vlastita sredstva Dionici provedbe financijskog obrazovanja - državni proračun/vlastita sredstva MZOS - državni proračun |
|
Broj aktivnosti umjerenih na podizanje razine financijske pismenosti. Provedena promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF Provedena promotivna kampanja o sigurnosti na internetu |
Promotivna kampanja o funkcioniranju OMF i DMF |
UMFO |
II.-III- kvartal |
|||
Promotivna kampanja o sigurnosti na internetu – komuniciranje s korisnicima i objave u svrhu prevencije prevara na interenetu |
HUB |
Kontinuirano |
|||
Promotivna kampanja na društvenim mrežama usmjerena na senzibiliziranje javnosti o važnosti financijskog obrazovanja građana |
ŠTEDOPIS |
I. kvartal |
MJERA 13. Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Provedba Programa u osnovnim i srednji školama |
AZOO NCVVO |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
|
Proveden Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole . |
MJERA 14. Analiza provedenog nacionalnog istraživanja financijske pismenosti u RH u suradnji sa OECD-om i definiranje budućih aktivnosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Analiza podataka dobivenih nakon provedbe nacionalnog istraživanja financijske pismenosti u RH u suradnji sa OECD-om i definiranje prioritetnih područja na koja će se usmjeriti aktivnosti vezane uz provedbu financijske edukacije |
HNB |
I.-IV. kvartal |
Vlastita sredstva |
|
Izrađena analiza provedenog nacionalnog istraživanja financijske pismenosti u RH u suradnji sa OECD-om i definiranje budućih aktivnosti |
MJERA 15. Edukativne posjete učenika bankama i drugim financijskim institucijama.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Organizacija posjeta učenika srednjih škola pri čemu će se dinamika i sadržaji izlaganja usklađivati sa zahtjevima pojedinih školskih programa |
HNB
|
Kontinuirano I. |
Vlastita sredstva |
|
Broj organiziranih posjeta učenika i studenata financijskim institucijama i broj održanih predavanja – prezentacija iz područja financijskih usluga |
Edukativne posjete učenika bankama |
HUB |
I. kvartal |
MJERA 16. Priprema projektnog prijedloga i analiza mogućih izvora financiranja iz EU fondova u suradnji s nadležnim Ministarstvom financija na temu financijske pismenosti.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Izrada analize potencijalnih izvora financiranja i priprema potrebne projektne dokumentacije, a u suradnji s institucijama nadležnim za provođenje financijske pismenosti potrošača. |
FINA |
Kvartalno |
Vlastita sredstva
|
|
Izrađena analiza potencijalnih izvora financiranja i pripremljena potrebna projektna dokumentacija |
MJERA 17. Socijalni partner (HUP i sindikati) – uključivanje u izradu propisa.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Sudjelovanje u izradi propisa. |
HUP, sindikati |
Kontinuirano |
Vlastita sredstva |
|
Broj propisa u čiju su izradu uključeni HUP i sindikati kao socijalni partneri |
MJERA 18. Suradnja s partnerskim institucijama i pridruženim Udrugama.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Davanje podrške inicijativama svojim partnerskim organizacijama HUO, HUB, Hrvatskom udrugom kreditnih unije, Udrugom mirovinskih fondova te ZSE |
HUP |
Kontinuirano |
Vlastita sredstva |
|
Kontinuitet suradnje s partnerskim institucijama HUO i HUB na aktivnostima vezanim uz podizanje razine financijske pismenosti potrošača |
MJERA 19. Promicanje osnovne ideje financijske pismenosti i odgovornosti kroz formalno i neformalno obrazovanje.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
HUP – Udruga privatnih poslodavaca u obrazovanju okuplja privatne škole i HUP – Udruga financijskog poslovanja – okuplja predstavnike banaka, osiguravateljske kuće i ostale predstavnike financijskog tržišta. |
HUP |
Kontinuirano |
Vlastita sredstva |
|
Kontinuitet suradnje s partnerskim institucijama s kojima HUP ima potpisane Sporazume o suradnji te na aktivnostima u svezi podizanje razine financijske pismenosti potrošača. |
MJERA 20. Osnivanje HUP – Koordinacije nebankarskih institucija na financijskom tržištu unutar HUP – udruge financijskog poslovanja.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Promocija aktivnosti članova Koordinacije prema javnosti kako bi se upoznali sa radom i ponudom financijskih usluga koje postoje na domaćem tržištu (članovima HUP-a nefinancijskog sektora, prema nadležnim institucijama te široj javnosti). |
HUP |
Kvartalno |
Vlastita sredstva |
|
Osnovana HUP – Koordinacija nebankarskih institucija na financijskom tržištu te rad i djelovanje iste. |
MJERA 21. Informiranje potrošača o aktivnostima vezanih uz financijsku pismenost potrošača.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Objavljivanje aktivnosti te ostalih informacija vezanih uz financijsku pismenost potrošača na web stranici Ministarstva financija te njezino kontinuirano ažuriranje. |
MFIN |
Kontinuirano |
MFIN - državni proračun |
Planirano |
Broj objavljenih aktivnosti te ostalih informacija vezanih uz financijsku pismenost potrošača na web stranici Ministarstva financija te njezino kontinuirano ažuriranje. |
MJERA 22. Podnošenje izvješća prema Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Koordinacija aktivnosti i sastavljanje izvješća o provedenim aktivnostima. |
MFIN |
IV. kvartal |
MFIN - državni proračun |
|
Podneseno izvješće Vladi Republike Hrvatske o provedenim aktivnostima Akcijskog plana. |
MJERA 23. Suradnja s članovima Regionalne radne grupu zemalja jugoistočne Europe za financijsku edukaciju djece i mladih.
AKTIVNOST
|
NOSITELJ/ SUNOSITELJ |
ROK PROVEDBE (kvartal/ kontinuirano) |
IZVORI FINANCIRANJA |
STATUS (planirano/provedeno/nije provedeno) |
POKAZATELJI USPJEŠNOSTI |
Sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima u svezi financijske pismenosti |
MFIN HNB |
Kontinuirano |
- |
|
Kontinuirana suradnja s ostalim članovima Regionalne radne grupe te sudjelovanje u svim aktivnostima u svezi financijske pismenosti mladih. |
POPIS KRATICA:
MFINMinistarstvo financija
MINGO Ministarstvo gospodarstva
MZOS Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
AZOOAgencija za odgoj i obrazovanje
NCVVONacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
HANFAHrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
HNBHrvatska narodna banka
HGKHrvatska gospodarska komora
HUB Hrvatska udruga banaka
HUOHrvatski ured za osiguranje
ZSEZagrebačka burza
HUPHrvatska udruga poslodavaca
FINAFinancijska agencija
EFZGEkonomski fakultet Zagreb
EIZGEkonomski institut, Zagreb
POTROŠAČHrvatski savez udruga za zaštitu potrošača „Potrošač“
OECDOrganizacija za ekonomsku suradnju i razvoj
Komentari