E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi

PRILOG 4.

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi

1.2.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.3.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

 

Naziv pravne stečevine EU:

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA

2.

ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA

2.1.

Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, br. 18/22, 46/22 i 119/22) uređuje se socijalna skrb kao organizirana djelatnost od javnog interesa čiji je cilj pružanje pomoći socijalno ugroženim osobama, kao i osobama u nepovoljnim osobnim ili obiteljskim okolnostima, koja uključuje prevenciju, promicanje promjena, pomoć u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba i podršku pojedincu, obitelji i skupinama u svrhu unaprjeđenja kvalitete života i osnaživanje korisnika u samostalnom zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te njihovog aktivnog uključivanja u društvo

Zakon o socijalnoj skrbi stupio je na snagu 17. veljače 2022., i do danas je dva puta mijenjan odnosno dopunjavan, najprije radi proširenja obuhvata prava i usluga u sustavu socijalne skrbi i na osobe pod privremenom zaštitom kao odgovor dolazak većeg broja raseljenih osoba iz Ukrajine uslijed ratnih zbivanja, a zatim radi ujednačavanja datuma priznavanje prava na status roditelja njegovatelja ili njegovatelja i prava na naknadu za osobne potrebe, u odnosu na one korisnike prava koji su bili korisnici u trenutku stupanja na snagu Zakona a pravo im je priznato i na temelju novoga Zakona.

Radi poboljšanja statusa i položaja roditelja njegovatelja odnosno njegovatelja te olakšavanja njihove iznimno teške situacije nakon smrti djeteta s teškoćama u razvoju o kojem je brinuo roditelj njegovatelj ili njegovatelj, odnosno osobe s invaliditetom o kojoj je brinuo roditelj njegovatelj Hrvatski sabor je na 15. sjednici održanoj 17. ožujka 2023. donio Zaključak kojim je Vlada Republike Hrvatske zadužena izmjenama Zakona osigurati reformu i racionalizaciju sustava socijalne skrbi u funkcionalnom i materijalnom smislu te unaprjeđenje predmetnog sustava u svrhu pružanja kvalitetnije usluge s posebnim naglaskom upravo na status roditelja njegovatelja i njegovatelja.

Osim toga, u primjeni Zakona ukazala se potreba intervencije i u dijelu ovlasti inspektora socijalne skrbi kao i instituta povrata iznosa isplaćenih na ime prava na zajamčenu minimalnu naknadu kao i instituta zabilježbe u sustavu socijalne skrbi, koji se u slučaju priznavanja prava na zajamčenu minimalnu naknadu pokazao kao ozbiljna administrativna prepreka u priznavanju zajamčene minimalne naknade kao osnovne socijalne naknade koja se priznaje radi podmirenja osnovnih životnih potreba.

 

Predloženim izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi proširiti će se razlozi za priznavanje prava na status roditelja njegovatelja ili njegovatelja i u odnosu na dijete s teškoćama u razvoju ili osobu s invaliditetom koja ima poremećaj autističnog spektra četvrtog stupnja i na taj način omogući priznavanje prava i onoj skupini djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom kojima je to do sada bilo onemogućeno, proširit će obuhvat korisnika kojima se može priznati status njegovatelja bez obzira bez obzira ima li dijete s teškoćama u razvoju ili osoba s invaliditetom drugog roditelja, žive li roditelji s njim ili jesu li zbog svog psihofizičkog stanja u mogućnosti pružiti potrebnu njegu čime će se i ovaj način omogućiti ostvarivanje svrhe prava na status roditelja njegovatelja ili njegovatelja a to je ostanak djeteta s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom u svom domu i obitelji.

Predloženim povećanjem naknada i omogućavanjem ostvarivanja primitaka po osnovi drugog dohotka, ako obavljanje poslova kojima se stječe drugi dohodak nije u suprotnosti sa svrhom priznatoga prava na status roditelja njegovatelja ili njegovatelja status roditelja njegovatelja i njegovatelja će se dodatno poboljšati, a omogućavanje korištenja statuta roditelja njegovatelja i njegovatelja određeno vrijeme nakon smrti djeteta s teškoćama u razvoju o kojoj je brinuo roditelj njegovatelj ili njegovatelj, te nakon smrti osobe s invaliditetom o kojoj je brinuo roditelj njegovatelj olakšati će se iznimno teška životna situacija nakon smrti djeteta ili osobe koja se njeguje.

Proširenjem ovlasti inspektora socijalne skrbi prema fizičkim osobama koje pružaju socijalnu uslugu smješta bez potrebne odluke omogućiti će se poduzimanje određenih radnji u cilju sprječavanja njihovog nezakonitog rada.

Predloženim redefiniranjem instituta zabilježbe u sustavu socijalne skrbi i obveze povrata iznosa isplaćenih na osnovu prava na zajamčenu minimalnu naknadu otkloniti će se  administrativne prepreke za priznavanje prava te na taj način olakšati priznavanje prava na zajamčenu minimalnu naknadu kao osnovnu naknadu u sustavu socijalne skrbi koja se priznaje za podmirenje osnovnih životnih potreba.

S obzirom na to da se željeni učinci ne mogu ostvariti nenorativnim rješenjima predlažu se izmjene i dopune Zakona o socijalnoj skrbi kao normativnog okvira sustava socijalne skrbi.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA  

3.

ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA  

3.1.

Analiza gospodarskih učinaka

 

Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

 

3.2.

Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja

 

Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa

 

3.3.

Analiza socijalnih učinaka

 

Predložena normativna rješenja dodatno utječu na položaj socijalno ugroženih korisnika sustava socijalne skrbi te pružaju zaštitu najosjetljivijih skupina u društvu, djece i osoba s invaliditetom s najtežim oštećenjima zdravlja.

Predloženo normativno rješenje u dijelu povećanja naknade korisnicima prava na status roditelja  njegovatelja ili njegovatelja odnosi se na sve korisnike toga prava koje povećanje naknade će se automatski priznati bez potrebe provođenja posebnog upravnog postupka.

Također, redefiniranje instituta zabilježbe u sustavu socijale skrbi imati će utjecaja na sve podnositelje zahtjeva za priznavanje prava na zajamčenu minimalnu naknadu, uslugu smještaja ili organizirano stanovanje.

 

3.4.

Analiza učinaka na rad i tržište rada

 

Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

 

3.5.

Analiza učinaka na zaštitu okoliša

 

Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

 

3.6.

Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava

 

Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)

4.

TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)

/

4.1.

Moguće opcije javnih politika

 

 

OPCIJE ZA MSP TEST

4.1.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«

4.1.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«

4.1.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati nenormativnu aktivnost A«

4.1.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati nenormativnu aktivnost B«

 

4.2.

Ocjena i opcije

 

Tablica: Analiza troškova i koristi

Opcije

Troškovi (negativni učinci)

Koristi (pozitivni učinci)

Opcija 1.

 

 

Opcija 2.

 

 

Opcija 3.

 

 

Opcija 4.

 

 

 

Legenda:

- - znatan negativni učinak

- ograničen negativni učinak

1 nema učinka

+ ograničen pozitivan učinak

+ + znatan pozitivan učinak

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE

5.

PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE

/

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

 

/

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. OPTIMALNO RJEŠENJE

7.

OPTIMALNO RJEŠENJE

 

Na temelju analize učinaka propisa utvrđeno je da predloženo normativno rješenje ima velike socijalne učinke a kao optimalno rješenje predlaže se donošenje izmjena i dopuna Zakona o socijalnoj skrbi .

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE

8.

VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE

 

Očekivani vremenski okvir za postizanje očekivanih ishoda zakona je šest mjeseci od stupanja na snagu izmjena i dopuna.

U odnosu na povećanje naknada korisnicima prava na status roditelja njegovatelja ili njegovatelja moguće je da vremenski okvir ishoda bude i kraći budući da je predviđeno da se povećanje naknade ostvari po sili zakona bez provedbe posebnog upravnog postupka.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. PRILOZI

9.

PRILOZI

 

/

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

10. POTPIS ČELNIKA TIJELA

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

 

Datum:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

 /

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.