Javno savjetovanje o Prijedlogu pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o registru vojnih zrakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova
Na temelju članka 107. stavka 2. Zakona o obrani (Narodne novine, br. 73/13, 75/15, 27/16, 110/17 – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske 30/18 i 70/19), uz prethodnu suglasnost ministra nadležnoga za poslove civilnoga zračnog prometa, donosim
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O REGISTRU VOJNIH ZRAKOPLOVA I ZNACIMA DRŽAVNE PRIPADNOSTI VOJNIH ZRAKOPLOVA
Članak 1.
U Pravilniku o registru vojnih zrakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 140/13) u članku 4. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) U uložak brisanog zrakoplova ne može se upisati drugi zrakoplov“.
Članak 2.
U članku 7. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Isprave mogu biti na hrvatskom ili engleskom jeziku. Ako isprava nije na hrvatskom ili engleskom jeziku, uz ispravu na nekom drugom jeziku podnositelj zahtjeva dužan je dostaviti ovjereni prijevod te isprave na hrvatski jezik, pisan latiničnim pismom“.
Članak 3.
U članku 9. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Registarski upisi su: upis zrakoplova, brisanje zrakoplova, upis podataka i upis promjene podataka. Upis podatka je upis svakog novog podatka (npr. prvi upis Mode S koda i dr.), a promjena podataka je upis promjene već upisanog podatka u ulošku zrakoplova“.
Članak 4.
Članak 10. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Odobrenje za letenje zrakoplova privremeno upisanoga u Registar izdaje ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za vojni zračni promet na temelju dokumenata iz kojih je vidljivo da zrakoplov ispunjava uvjete iz članaka 4. i 46. Pravilnika o kontinuiranoj plovidbenosti i održavanju vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 50/22)“.
Članak 5.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Pri upisu u Registar, uz dokumente iz stavka 1. ovoga članka prilažu se:
-potvrda o brisanju zrakoplova iz prethodnoga Registra (Certificate of Deregistration) ili druga odgovarajuća isprava za novi zrakoplov
-za zrakoplov koji je bio upisan u registar strane države, upis će se dopustiti samo uz podnošenje dokaza da je zrakoplov brisan iz toga registra
-za zrakoplov koji do tada nije bio upisan u registar ni jedne države, upis će se dopustiti na temelju isprave kojom se dokazuje da je riječ o novom zrakoplovu (npr. izjava proizvođača, ugovor sklopljen s proizvođačem, odnosno njegovim ovlaštenim zastupnikom kojim se novi zrakoplov prenosi na stjecatelja i sl.)
-carinska deklaracija (ako je primjenjivo)
-potvrda o tipu (Type Certificate) ili drugi dokument kojim se potvrđuje homologacija zrakoplova
-potvrda o plovidbenosti zrakoplova za izvoz (Export Certificate of Airworthiness), ako se preletom doprema iz inozemstva“.
Članak 6.
U članku 14. stavku 1. mijenja se i glasi: „Znaci državne pripadnosti Republike Hrvatske i pripadnosti Hrvatskome ratnom zrakoplovstvu (u daljnjem tekstu HRZ) na zrakoplovima su: grb Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu državni grb) i okrugli znak zrakoplova HRZ-a (u daljnjem tekstu roundel).“.
Članak 7.
U članku 15. stavku 1. riječi: „i PZO-a“ brišu se.
Članak 8.
U članku 17. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Visina štita grba može biti od 250 mm do 800 mm“.
Članak 9.
U članku 18. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Roundel se postavlja na avione u sredinu, s obje strane trupa, između izlaznog ruba krila i napadnog ruba horizontalnog stabilizatora ili kormila dubine i na gornju stranu lijeve polovine krila i donju stranu desne polovine krila. Sredina ruondela na krilima postavlja se po njihovoj simetrali u trećinu prema vanjskom (krajnjem) rubu krila“.
Članak 10.
U članku 21. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Državni grb i roundel na zrakoplovima mogu biti pomaknuti zbog staklenih (prozirnih) površina koje je zabranjeno bojiti, većih otvora i rešetki, površina koje su izložene ekstremno visokim temperaturama ili agresivnim tekućinama koje ih mogu oštetiti i time promijeniti izgled i boju. U posebnim slučajevima, a zbog specifične konstrukcije zrakoplova, državni grb i roundel mogu biti postavljeni na druga mjesta na vertikalnom stabilizatoru, odnosno krilima i trupu zrakoplova“.
Članak 11.
U članku 23. stavak 1. podstavak 1. mijenja se i glasi:
„ – avionima – s obje strane prednjeg ili stražnjeg dijela trupa (ovisno o tipu aviona), s obje strane vertikalnog stabilizatora te na gornju stranu desne i na donju stranu lijeve polovine krila“
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Visina registracijske oznake za avione i helikoptere ne smije biti manja od 20 cm na krilima, 10 cm na vertikalnom stabilizatoru i 20 cm na trupu, a visina registracijske oznake bespilotnog zrakoplova ne smije biti manja od 15 cm na krilima i 10 cm na trupu“.
Članak 12.
Članak 24. mijenja se i glasi:
„Članak 24.
(1) Registracijska oznaka ispisuje se u standardnom obliku slova Arial, a širina svake brojke, osim brojke „1“, iznosi 2/3 (± 10 %) visine registracijske oznake.
(2) Registracijske oznake ispisuju se punom crtom, debljine 1/6 (± 10 %) visine registracijske oznake“.
Članak 13.
U članku 25. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Registracijska oznaka na trupu postavlja se paralelno uzdužnoj osi zrakoplova odnosno bespilotnog zrakoplova, na vertikalnom stabilizatoru u gornjem središnjem dijelu dok se na krila postavlja okomito na smjer leta zrakoplova“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Na trupu i vertikalnom stabilizatoru aviona, bespilotnog zrakoplova i na repnoj gredi helikoptera registracijske oznake mogu se pomicati samo koliko je potrebno da bi se izbjegle staklene (prozirne) površine i površine koje je zabranjeno bojiti, veći otvori i rešetke, površine koje su izložene ekstremno visokim temperaturama ili agresivnim tekućinama koje ih mogu oštetiti i time promijeniti izgled i boju“.
Članak 14.
U cijelom tekstu Pravilnika o registru vojnih zrakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 140/13) riječi: „Samostalna služba za vojni zračni promet“ zamjenjuju se riječima: „ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za vojni zračni promet“, u odgovarajućem padežu.
Članak 15.
Prilozi 1, 2, 12 i 13 zamjenjuju se novim prilozima 1, 2, 12 i 13 i nalaze se u prilogu ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Javno savjetovanje o Prijedlogu pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o registru vojnih z rakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova
Na temelju članka 107. stavka 2. Zakona o obrani (Narodne novine, br. 73 /13, 75/15, 27/16, 110/17 – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske 30/18 i 70/19), uz prethodnu suglasnost ministra nadležnoga za poslove civilnoga zračnog prometa, donosim
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O REGISTRU VOJNIH ZRAKOPLOVA I ZNACIMA DRŽAVNE PRIPADNOSTI VOJNIH ZRAKOPLOVA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 1.
U Pravilniku o registru vojnih zrakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 140/13) u članku 4. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„ (3) U uložak brisanog zrakoplova ne može se upisati drugi zrakoplov “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 2.
U članku 7. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„ (3) Isprave mogu biti na hrvatskom ili engleskom jeziku. Ako isprava nije na hrvatskom ili engleskom jeziku, uz ispravu na nekom drugom jeziku podnositelj zahtjeva dužan je dostaviti ovjereni prijevod te isprave na hrvatski jezik, pisan latiničnim pismom “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 3.
U članku 9. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Registarski upisi su: upis zrakoplova, brisanje zrakoplova, upis podataka i upis promjene podataka. Upis podatka je upis svakog novog podatka (npr. prvi upis Mode S koda i dr.), a promjena podataka je upis promjene već upisanog podatka u ulošku zrakoplova “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 4.
Članak 10. stavak 4. mijenja se i glasi:
„ (4) Odobrenje za letenje zrakoplova privremeno upisanoga u Registar izdaje ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za vojni zračni promet na temelju dokumenata iz kojih je vidljivo da zrakoplov ispunjava uvjete iz članaka 4. i 46. Pravilnika o kontinuiranoj plovidbenosti i održavanju vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 50/22)“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 5.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„ (2) Pri upisu u Registar, uz dokumente iz stavka 1. ovoga članka prilažu se:
- potvrda o brisanju zrakoplova iz prethodnoga Registra (Certificate of Deregistration) ili druga odgovarajuća isprava za novi zrakoplov
- za zrakoplov koji je bio upisan u registar strane države, upis će se dopustiti samo uz podnošenje dokaza da je zrakoplov brisan iz toga registra
- za zrakoplov koji do tada nije bio upisan u registar ni jedne države, upis će se dopustiti na temelju isprave kojom se dokazuje da je riječ o novom zrakoplovu (npr. izjava proizvođača, ugovor sklopljen s proizvođačem, odnosno njegovim ovlaštenim zastupnikom kojim se novi zrakoplov prenosi na stjecatelja i sl.)
- carinska deklaracija (ako je primjenjivo)
- potvrda o tipu (Type Certificate) ili drugi dokument kojim se potvrđuje homologacija zrakoplova
- potvrda o plovidbenosti zrakoplova za izvoz (Export Certificate of Airworthiness), ako se preletom doprema iz inozemstva“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 6.
U članku 14. stavku 1. mijenja se i glasi: „Znaci državne pripadnosti Republike Hrvatske i pripadnosti Hrvatskome ratnom zrakoplovstvu (u daljnjem tekstu HRZ) na zrakoplovima su: grb Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu državni grb) i okrugli znak zrakoplova HRZ-a (u daljnjem tekstu roundel).“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 7.
U članku 15. stavku 1. riječi: „ i PZO-a “ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 8.
U članku 17. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Visina štita grba može biti od 250 mm do 800 mm“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 9.
U članku 18. stavak 1. mijenja se i glasi:
„ (1) Roundel se postavlja na avione u sredinu, s obje strane trupa, između izlaznog ruba krila i napadnog ruba horizontalnog stabilizatora ili kormila dubine i na gornju stranu lijeve polovine krila i donju stranu desne polovine krila. Sredina ruondela na krilima postavlja se po njihovoj simetrali u trećinu prema vanjskom (krajnjem) rubu krila “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 10.
U članku 21. stavak 1. mijenja se i glasi:
„ (1) Državni grb i roundel na zrakoplovima mogu biti pomaknuti zbog staklenih (prozirnih) površina koje je zabranjeno bojiti, većih otvora i rešetki, površina koje su izložene ekstremno visokim temperaturama ili agresivnim tekućinama koje ih mogu oštetiti i time promijeniti izgled i boju. U posebnim slučajevima, a zbog specifične konstrukcije zrakoplova, državni grb i roundel mogu biti postavljeni na druga mjesta na vertikalnom stabilizatoru, odnosno krilima i trupu zrakoplova “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 11.
U članku 23. stavak 1. podstavak 1. mijenja se i glasi:
„ – avionima – s obje strane prednjeg ili stražnjeg dijela trupa (ovisno o tipu aviona), s obje strane vertikalnog stabilizatora te na gornju stranu desne i na donju stranu lijeve polovine krila “
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„ (2) Visina registracijske oznake za avione i helikoptere ne smije biti manja od 20 cm na krilima, 10 cm na vertikalnom stabilizatoru i 20 cm na trupu, a visina registracijske oznake bespilotnog zrakoplova ne smije biti manja od 15 cm na krilima i 10 cm na trupu “ .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 12.
Članak 24. mijenja se i glasi:
„Članak 24.
(1) Registracijska oznaka ispisuje se u standardnom obliku slova Arial, a širina svake brojke, osim brojke „1“, iznosi 2/3 (± 10 %) visine registracijske oznake.
(2) Registracijske oznake ispisuju se punom crtom, debljine 1/6 (± 10 %) visine registracijske oznake“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 13.
U članku 25. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Registracijska oznaka na trupu postavlja se paralelno uzdužnoj osi zrakoplova odnosno bespilotnog zrakoplova, na vertikalnom stabilizatoru u gornjem središnjem dijelu dok se na krila postavlja okomito na smjer leta zrakoplova“.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Na trupu i vertikalnom stabilizatoru aviona, bespilotnog zrakoplova i na repnoj gredi helikoptera registracijske oznake mogu se pomicati samo koliko je potrebno da bi se izbjegle staklene (prozirne) površine i površine koje je zabranjeno bojiti, veći otvori i rešetke, površine koje su izložene ekstremno visokim temperaturama ili agresivnim tekućinama koje ih mogu oštetiti i time promijeniti izgled i boju“.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 14.
U cijelom tekstu Pravilnika o registru vojnih zrakoplova i znacima državne pripadnosti vojnih zrakoplova (Narodne novine, br. 140/13) riječi: „ Samostalna služba za vojni zračni promet “ zamjenjuju se riječima: „ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za vojni zračni promet“, u odgovarajućem padežu .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 15.
Prilozi 1, 2, 12 i 13 zamjenjuju se novim prilozima 1, 2, 12 i 13 i nalaze se u prilogu ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
M I N I S T A R
dr. sc. Mario Banožić
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Prilog 1
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Prilog 2
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Prilog 12
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Prilo g 13
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane