Na temelju članka 58. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 154/11, 12/12, 35/12, 70/12, 144/12, 82/13 i 22/14, u daljnjem tekstu: Zakon) te članka 54. Zakona o ustanovama („Narodne novine“, broj 76/93, 29/97, 47/99, i 35/08, u daljnjem tekstu: Zakon o ustanovama), Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, uz suglasnost ministra zdravlja, na 48. sjednici održanoj 30. studenoga 2015. godine, donijelo je
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem ekstu: Zavod) jest zdravstvena ustanova za obavljanje stručnih i znanstvenoistraživačkih zdravstvenih djelatnosti iz okvira prava i dužnosti Republike Hrvatske na području javnozdravstvene djelatnosti.
Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti te kroničnih masovnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, zdravstvenog prosvjećivanja s promicanjem zdravlja i prevencije bolesti, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti.
Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz stavka 2. ovoga članka surađujući s međunarodnim tijelima, mrežama i organizacijama.
Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz stavka 2. ovoga članka na razini djelatnosti zdravstvenih zavoda.
Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
Članak 2.
Osnivač Zavoda je Republika Hrvatska.
Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. godine kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Članak 3.
Ovim Statutom utvrđuje se:
1. naziv i sjedište Zavoda;
2. djelatnost;
3. pravni položaj, zastupanje i predstavljanje;
4. ustrojstvo Zavoda;
5. tijela Zavoda;
6. imovina Zavoda;
7. izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna radna mjesta;
8. nadzor;
9. javnost rada;
10. poslovna i profesionalna tajna;
11. akti Zavoda.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
II. NAZIV I SJEDIŠTE
Članak 4.
Zavod posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
Skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health.
Skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: CIPH.
Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
O promjeni sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnoga vijeća Zavoda.
Naziv Hrvatski zavod za javno zdravstvo mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja svoju djelatnost.
Članak 5.
Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske i nazivom i sjedištem Zavoda.
Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se na način propisan posebnim propisom kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu pečata urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
Odlukom ravnatelja Zavoda utvrđuje se način upotrebe i broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
III. DJELATNOST
Članak 6.
Zavod obavlja slijedeće poslove:
-predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva e iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi,
-planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unapređenje zdravlja stanovništva,
-zdravstveno-odgojnim i drugim aktivnostima te promicanjem zdravlja čuva i unapređuje zdravlje stanovništva,
-planira, predlaže, koordinira i prati specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima,
-prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere,
-planira, nadzire i evaluira provođenje obveznih imunizacija,
-planira i nadzire mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije,
-obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući
-sudjelovanje u provedbi i organizaciji među laboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize,
-prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost vode za piće, vode za dijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu,
-prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva e predlaže javnozdravstvene mjere
-za unapređenje prehrane,
-ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih djelovanja,
-predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova,
-nadzire i evaluira provođenje preventivnih programa e drugih mjera zdravstvene zaštite,
-obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Hrvatsku vojsku,
-prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata,
-planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim
-informacijskim sustavom,
-sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva,
-vodi državne javnozdravstvene registre e nadzire prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu,
-provodi zdravstveni odgoj i prosvjećivanje stanovništva o bolestima ovisnosti,
-prikuplja podatke i evidencije iz područja bolesti ovisnosti (uključujući duhan, alkohol i psihoaktivne droge),
-oblikuje doktrinu u liječenju bolesti ovisnosti i nadzire njenu primjenu,
-daje prethodno mišljenje ministru na posebne programe mjera za suzbijanje i sprječavanje bolesti ovisnosti,
-sudjeluje u organizaciji i provedbi trajne izobrazbe zdravstvenih i drugih radnika na
-području suzbijanja bolesti ovisnosti,
-planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unapređenje mentalnog zdravlja
-stanovništva,
-planira i predlaže strategiju razvitka i programe aktivnosti na unapređenju zaštite
-mentalnog zdravlja i psihijatrijske zaštite na primarnoj, sekundarnoj i ercijarnoj razini zdravstvene djelatnosti,
-predlaže program mjera zdravstvene zaštite iz područja djelokruga svoga rada,
-prati, proučava i izvješćuje o mentalnom zdravlju hrvatskih branitelja iz domovinskog rata,
-oblikuje i predlaže programe te provodi istraživanja iz područja zaštite mentalnog
-zdravlja i psihijatrijske zaštite u svrhu praćenja, analize i ocjene mentalnog zdravlja
-stanovništva,
-zdravstveno-odgojnim, edukativnim, promidžbenim i drugim aktivnostima čuva i
-unapređuje mentalno zdravlje stanovništva,
-planira i predlaže programe e koordinira i nadzire provođenje specifične zaštite i
-unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te visokim učilištima,
-prikuplja i analizira epidemiološke podatke o mentalnim bolestima i poremećajima
-na području Republike Hrvatske,
-vodi državni registar oboljelih od mentalnih bolesti i poremećaja,
-provodi stalni nadzor i evaluaciju kvalitete mjera za prevenciju, dijagnostiku i liječenje na području zaštite mentalnog zdravlja i psihijatrijske zaštite stanovništva,
-sudjeluje u edukaciji zdravstvenih radnika,
-može obavljati stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz zaštitu okoliša i zaštitu zraka.
Zavod koordinira, stručno usmjerava i nadzire rad zavoda za javno zdravstvo županija.
Zavod obavlja i druge poslove iz svoje djelatnosti na zahtjev Ministarstva zdravlja.
IV. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Članak 7.
Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487, i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, Zakonom o ustanovama, ovim Statutom i drugim propisima.
Članak 8.
Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom imovinom.
Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
Promet novčanih sredstava Zavoda obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Članak 9.
Zavod u pravnom prometu zastupa i predstavlja ravnatelj u zemlji i inozemstvu.
V. USTROJSTVO ZAVODA
Članak 10.
Zavod obavlja poslove iz svoje djelatnosti u sljedećim ustrojstvenim jedinicama:
1. Služba za epidemiologiju,
2. Služba za javno zdravstvo,
3. Služba za mikrobiologiju,
4. Služba za zdravstvenu ekologiju,
5. Služba za promicanje zdravlja,
6. Služba za medicinsku informatiku i biostatistiku,
7. Služba za gospodarstvene, pravne i opće poslove,
8. Ravnateljstvo.
Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, a u odjelima odsjeci, ambulante, savjetovališta ili registri.
Odjeli koji objedinjavaju djelatnosti službi iz stavka 1. ovoga članka mogu biti i samostalne organizacijske jedinice bez nadređene službe.
Unutarnji ustroj uređuje se posebnim Pravilnikom o unutarnjem ustroju.
VI. TIJELA ZAVODA
1. Upravno vijeće
Članak 11.
Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
Upravno vijeće ima pet članova i čine ga predstavnici:
-osnivača – tri člana Upravnog vijeća imenovanih od Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i dva člana,
-radnika Zavoda – dva člana Upravnog vijeća.
Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće Zavoda iz redova radnika s visokom stručnom spremom, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća utvrđuje ministar zdravlja, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Članak 12.
Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka vremena od četiri godine u sljedećim slučajevima:
-podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća,
-opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo,
-prestanka radnog odnosa za članove Upravnog vijeća predstavnike radnika Zavoda.
Članak 13.
Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo u slučajevima:
-ako se ne pridržava uputa i smjernica osnivača,
-ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna i nematerijalna),
-ako zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Članak 14.
Upravno vijeće Zavoda obavlja sljedeće poslove:
- donosi Statut Zavoda uz suglasnost ministra zdravlja,
- donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti,
- donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskoga zavoda za
zdravstveno osiguranje,
- imenuje i razrješuje ravnatelja uz suglasnost ministra zdravlja,
- imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog ravnatelja,
- zaključuje ugovor o radu s ravnateljem,
- donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje,
- donosi financijski plan i završni račun,
- analizira financijsko poslovanje Zavoda najmanje jedanput mjesečno,
- prema potrebi zadužuje ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s
pojedinim poslovima,
- u slučaju manjka prihoda nad rashodima u poslovanju bez odgađanja obavještava
osnivača putem ministarstva zdravlja,
- predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti,
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca,
- donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim
pravima radnika,
- donosi plan i program mjera zaštite na radu,
- donosi odluku o o proširenju i promjeni djelatnosti Zavoda uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske
- odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodimanza obavljanje i razvoj djelatnosti,
- odlučuje o pitanjima predviđenim općim aktima Zavoda u drugom stupnju
odlučivanja,
- odlučuje o drugim pitanjima predviđenim posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor,
- imenuje članove Etičkog povjerenstva,
- imenuje članove Povjerenstva za lijekove,
- imenuje članove Povjerenstva za kvalitetu,
- imenuje članove drugih povjerenstava po posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda,
- predlaže ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Članak 15.
Upravno vijeće ravnatelju daje prethodnu suglasnost za:
- zaključivanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 200.000,00 kn bez poreza na dodanu vrijednost,
- zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i s Ministarstvom zdravlja za provođenje zdravstvene zaštite.
Članak 16.
Kod zaključivanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
Kod zaključivanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga, Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ako vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.
U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovoga članka prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost, za zaključivanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Odredbe stavka 2. i 3. ovoga članka ne primjenjuju se na pravne poslove vezane za sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj te u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka.
Članak 17.
Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova. Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
U radu Upravnog vijeća sudjeluje ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja.
Predsjednik Upravnog vijeća ili član Upravnog vijeća kojeg ovlasti predsjednik odobrava i potpisuje putne naloge za ravnatelja u tuzemstvu i inozemstvu.
2. Ravnatelj
Članak 18.
Ravnatelj Zavoda ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti Zavoda upisane u sudski registar, osima ako ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Ravnatelj organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
Članak 19.
Ravnatelj u vođenju Zavoda:
-organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,
-predstavlja i zastupa Zavod i u njegovo ime zaključuje ugovore u zemlji i inozemstvu,
-zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,
-poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda,uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-zaključuje sve ugovore uključujući one za koje je potrebno prethodna suglasnost Upravnog vijeća,
-predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja,
-organizira stručni rad u Zavodu,
-provodi odluke Upravnog vijeća,
-podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda najmanje
-svaka tri mjeseca,
-podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda najmanje
-jedanput mjesečno,
-podnosi izvješće Upravnom vijeću po periodičnom obračunu i završnom računu,
-nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda,
-donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa
-te pravima radnika iz radnog odnosa,
-imenuje voditelje službi,
-donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama
-zakona i općih akata Zavoda,
-pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika,
-odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja,
-odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu,
-osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja kao i
-stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područjadjelatnosti Zavoda,
-obavlja i druge poslove propisane posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
Članak 20.
Ravnatelj u okviru svojih ovlaštenja, prava i dužnosti može dati drugoj osobi pisano ovlaštenje, odnosno pisanu punomoć za zastupanje ili za određeni posao.
Ravnatelj pisanom odlukom određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
Članak 21.
Ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće uz suglasnost ministra zdravlja.
Mandat ravnatelja traje četiri godine. Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja, ponovno biti imenovana za ravnatelja.
Članak 22.
Za Ravnatelja Zavoda može biti imenovana osoba koja ispunjava slijedeće uvjete:
-sveučilišni diplomski studij medicine/integrirani prediplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
-položen specijalistički ispit,
-odobrenje za samostalan rad,
-najmanje pet godina specijalističkog radnog iskustva u javnozdravstvenoj djelatnosti.
Uz prijavu na natječaj kandidat je obvezan priložiti program rada i razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Članak 23.
Ravnatelj Zavoda imenuje se na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom i Zakonom o ustanovama.
Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije ri mjeseca prije isteka tekućeg mandata Ravnatelja.
Natječaj za izbor i imenovanje Ravnatelja objavljuje se u javnim glasilima i «Narodnim novinama».
U natječaju se objavljuju slijedeći podaci:
-uvjeti utvrđeni u članku 22. stavku 1. ovoga Statuta,
-razdoblje na koje se ravnatelj imenuje iz članka 21. stavka 2. ovoga Statuta,
-rok za podnošenje prijave na natječaj u trajanju od 8 dana od dana objave natječaja,
-rok u kojem će svi kandidati biti izvješteni o rezultatu natječaja u rajanju 40 dana od
-dana isteka roka za podnošenje prijava,
-obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis, plan i program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje .
Članak 24.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje Ravnatelja će se ponoviti.
3. Reizborna radna mjesta
Članak 25.
Uz ravnatelja radna mjesta koja podliježu reizboru u Zavodu su:
-zamjenik ravnatelja,
-pomoćnik ravnatelja za kvalitetu,
-voditelji službe.
Radnici koji podliježu reizboru imenuju se na mandatno razdoblje od 4 godine.
Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju radnika koji obavljaju poslove koji podliježu reizboru donosi ravnatelj, osim za zamjenika ravnatelja.
Zamjenika ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Po isteku mandata moguće je ponovno imenovanje na reizborno radno mjesto.
Članak 26.
Upravno vijeće će na prijedlog ravnatelja Zavoda razriješiti zamjenika ravnatelja, a ravnatelj Zavoda dužan je razriješiti pomoćnika ravnatelja za kvalitetu i voditelja službe i prije isteka vremena na koje je imenovan u slijedećim slučajevima:
-na osobni zahtjev,
-ako ne postupa sukladno propisima ili općim aktima Zavoda ili neosnovano ne izvršava odluke Upravnog vijeća, ravnatelja ili drugih nadležnih tijela ili postupa protivno njima,
-ako svojim nesavjesnim i nepravilnim postupcima ili zanemarivanjem dužnosti prouzroči Zavodu veću štetu ili štetu ugledu ako da nastane ili bi moglo nastati pogoršano stanje pri obavljanju djelatnosti,
-ako se ne pridržava utvrđene financijske politike i financijskih planova Zavoda,
-ako djeluje suprotno poslovnim i profesionalnim interesima Zavoda u drugim slučajevima propisanim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.
4. Zamjenik ravnatelja
Članak 27.
Ravnatelj ima Zamjenika ravnatelja.
Zamjenik ravnatelja ima sva prava i ovlasti Ravnatelja u slučaju nenazočnosti Ravnatelja.
Uvjeti koje mora ispunjavati zamjenik ravnatelja su završen integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij i najmanje pet godina radnog staža u struci.
5. Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu
Članak 28.
Ravnatelj ima Pomoćnika za kvalitetu.
Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj i održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
Pomoćnika ravnatelja za kvalitetu imenuje ravnatelj.
Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu mora imati završen sveučilišni diplomski studij medicine/integrirani prediplomski i diplomski sveučilišni studij medicine, položen specijalistički ispit i najmanje tri godine specijalističkog staža.
6. Stručno vijeće
Članak 29.
Stručno vijeće imenuje ravnatelj i čine ga voditelji ustrojstvenih jedinica, službi, ustrojenih za obavljanje djelatnosti Zavoda.
U radu Stručnoga vijeća, bez prava glasa, mogu sudjelovati i drugi radnici Zavoda po pozivu Predsjednika Stručnog vijeća.
Ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnik za kvalitetu sudjeluje u radu Stručnog vijeća, ali ne mogu biti predsjednik ili član Stručnoga vijeća.
Članak 30.
Stručno vijeće Zavoda:
-raspravlja i odlučuje o pitanjima iz područja stručnoga rada Zavoda,
-predlaže stručne temelje za program rada i razvoja Zavoda,
-predlaže mjere za unapređenje kvalitete rada u Zavodu,
-daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja i prijedloge glede organizacije rada i uvjeta za razvoj zdravstvene djelatnosti,
-predlaže ravnatelju i Upravnom vijeću usklađenje stručnog rada s financijskim mogućnostima Zavoda,
-predlaže specijalističko usavršavanje zdravstvenih radnika te stručno usavršavanje iz područja uže specijalnosti zdravstvenih radnika za potrebe Zavoda, kao i stručno usavršavanje zdravstvenih suradnika,
-predlaže Upravnom vijeću obavljanje poslova zdravstvenih radnika izvan punoga radnog vremena u slučajevima od posebnog interesa za građane i rad Zavoda,
-skrbi o provedbi unutarnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika i predlaže ravnatelju poduzimanje određenih mjera, odlučuje o potrebi i stručnoj opravdanosti uvođenja novih dijagnostičkih postupaka i metoda u Zavodu,
-održava stručne tribine s emama novih svjetskih saznanja (literatura, kongresi, stručne edukacije i dr.).
Stručno vijeće sastaje se najmanje jedanput u 30 dana.
Stručno vijeće donosi Poslovnik o radu.
Članak 31.
Predsjednik Stručnog vijeća obavlja slijedeće poslove:
- priprema i saziva sjednice Stručnog vijeća Zavoda,
- utvrđuje prijedlog dnevnog reda sjednica,
- rukovodi sjednicom Stručnog vijeća Zavoda,
- organizira vođenje zapisnika o radu Stručnog vijeća.
Predsjednik stručnog vijeća obvezan je sazvati sjednicu u roku od dva dana na zahtjev ravnatelja s dnevnim redom koji odredi ravnatelj. Ukoliko predsjednik Stručnog vijeća u tom roku ne sazove sjednicu, ravnatelj može sazvati sjednicu Stručnog vijeća.
7. Stručni kolegij
Članak 32.
Radi razmatranja pitanja iz područja stručnog rada u svakoj organizacijskoj jedinici iz članka 10. ovoga Statuta osniva se Stručni kolegij.
Stručni kolegij može se osnovati za dvije organizacijske jedinice povezane u obavljanju srodnih zdravstvenih djelatnosti.
U Stručni kolegij uključeni su svi zdravstveni radnici i zdravstveni suradnici te drugi radnici visoke stručne spreme pojedine službe i glavni tehničar službe.
Stručni kolegij:
-razmatra stručna pitanja iz područja rada službe,
-razmatra prigovore građana na rad organizacijskih jedinica ili na rad radnika,
-razmatra stručnu opravdanost uvođenja novih javnozdravstvenih i dijagnostičkih postupaka i metoda i predlaže ih Stručnom vijeću,
-održava stručne tribine i predlaže Stručnom vijeću teme za njihovo održavanje.
Stručni kolegij donosi Poslovnik o radu.
8. Etičko povjerenstvo
Članak 33.
Etičko povjerenstvo Zavoda jest tijelo koje osigurava obavljanje djelatnosti Zavoda na načelima medicinske etike i deontologije.
Članove Etičkog povjerenstva imenuje Upravno vijeće.
Etičko povjerenstvo se sastoji od pet članova (predsjednik i četiri člana) od toga najmanje dva člana suprotnog podzastupljenog spola u Etičkom povjerenstvu.
Jedan član koji je predstavnik nemedicinskih struka ujedno je i član koji nije radnik Zavoda.
Upravno vijeće imenuje i zamjenike članova Etičkog povjerenstva prema jednakim kriterijima koji vrijede za imenovanje članova Etičkog povjerenstva.
Članove Etičkog povjerenstva i njihove zamjenike koji su radnici Zavoda predlaže Stručno vijeće, a člana i zamjenika člana nemedicinske struke koji su ujedno i vanjski članovi ravnatelj Zavoda.
Upravno vijeće može razriješiti člana Etičkog povjerenstva ako on o sam zatraži, odnosno ako ne ispunjava obveze člana ili svojim ponašanjem povrijedi ugled i dužnost koju obnaša.
Etičko povjerenstvo donosi poslovnik o svom radu.
Članak 34.
Etičko povjerenstvo obavlja sljedeće poslove:
-prati primjenu etičkih i deontoloških načela zdravstvene struke u obavljanju djelatnosti Zavoda,
-odobrava znanstvena i druga istraživanja u Zavodu,
-rješava i druga etička pitanja u obavljanju djelatnosti Zavoda.
9. Povjerenstvo za lijekove
Članak 35.
Povjerenstvo za lijekove Zavoda je tijelo koje osigurava provedbu svih aktivnosti vezanih za primjenu lijekova i medicinskih proizvoda u Zavodu.
Članove Povjerenstva za lijekove imenuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Povjerenstvo za lijekove ima pet (5) članova.
Članovi Povjerenstva za lijekove imenuju se iz redova doktora medicine, specijalista epidemiologije i specijalista medicinske mikrobiologije s parazitologijom,.
Povjerenstvo za lijekove obavlja poslove utvrđene Zakonom.
Povjerenstvo za lijekove donosi poslovnik o svom radu.
10. Povjerenstvo za kvalitetu
Članak 36.
Povjerenstvo za kvalitetu Zavoda je tijelo Zavoda koje osigurava kontrolu kvalitete zdravstvene zaštitete te osigurava provođenje propisa s područja kvalitete zdravstvene zaštite.
Članove Povjerenstva za kvalitetu imenuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Povjerenstvo za kvalitetu Zavoda ima sedam (7) članova i čine ga po jedan predstavnik iz sljedećih djelatnosti:
-epidemiologije,
-mikrobiologije,
-školske medicine,
-mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti,
-javnog zdravstva,
-zdravstvene ekologije,
-zdravstvenog prosvjećivanja s promicanjem zdravlja i prevencije bolesti.
Povjerenstvo za kvalitetu:
-vodi registar o neželjenim ishodima dijagnostike i liječenja, sukladno općim aktima Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi,
-provodi kontrolu kvalitete medicinske dokumentacije,
-provodi aktivnosti vezano za uspostavu sustava osiguranja i poboljšanja kvalitete
-zdravstvene zaštite koje obavljaju sve djelatnosti u Zavodu,
-provodi aktivnosti vezano uz uspostavu sustava sigurnosti pacijenata.
Povjerenstvo za kvalitetu obavlja i druge poslove propisane zakonskim i podzakonskim propisima iz područja kvalitete zdravstvene zaštite.
Predsjednik Povjerenstva za kvalitetu jest pomoćnik ravnatelja za kvalitetu.
Povjerenstvo za kvalitetu donosi Poslovnik o radu.
11. Povjerenstvo za unutarnji nadzor
Članak 37.
Unutarnji nadzor o kontroli rada ustrojstvenih jedinica i zdravstvenih radnika provodi Povjerenstvo za unutarnji nadzor i kontrolu kojeg imenuje ravnatelj na vrijeme od četiri godine.
Povjerenstvo ima pet članova od kojih je jedan predsjednik Povjerenstva.
Način obavljanja unutarnjeg nadzora i kontrole provodi se temeljem Pravilnika o unutarnjem nadzoru i kontroli rada ustrojstvenih jedinica i zdravstvenih radnika te godišnjeg Plana i programa provedbe unutarnjeg nadzora.
Povjerenstvo za unutarnji nadzor donosi Poslovnik o radu.
12. Znanstveno–nastavna jedinica
Članak 38.
Znanstveno – nastavna jedinica je tijelo koje čine radnici Zavoda koji su stekli znanstveno zvanje, nastavno zvanje ili rade na znanstvenim radnim mjestima.
Radnici koji rade na suradničkim ili stručnim radnim mjestima mogu sudjelovati u radu znanstveno-nastavne jedinice.
Znanstveno-nastavna jedinica zadužena je za promicanje znanstveno-nastavnog rada i poticanje radnika na rad u znanstveno-nastavnoj djelatnosti.
Znanstveno-nastavna jedinica:
-vodi evidenciju o znanstvenim i istraživačkim projektima u Zavodu,
-vodi evidenciju o radnicima koji imaju znanstveno ili nastavno zvanje,
-pruža stručnu pomoć u provođenju znanstvenih i istraživačkih projekata,
-pruža stručnu pomoć u stjecanju znanstvenih i nastavnih zvanja,
-pokreće postupak izbora u znanstvena i nastavna zvanja,
-razmatra prijedloge fakulteta i drugih visokih učilišta zdravstvenog usmjerenja u svezi unapređenja i provođenja nastave,
-daje prijedloge radi ostvarivanja boljih uvjeta za nastavu,
-obavlja i druge poslove vezane za znanstveno-nastavni rad.
Predsjednika znanstveno-nastavne jedinice biraju članovi između sebe.
Posebnim općim aktom regulirat će se način i djelokrug rada Znanstveno-nastavne jedinice.
VII. IMOVINA ZAVODA
Članak 39.
Imovinu Zavoda čine financijska i nefinancijska imovina stečena radom i poslovanjem Zavoda ili pribavljena iz drugih izvora.
Članak 40.
Sredstva za rad i poslovanje Zavod ostvaruje:
-ugovorom s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje,
-ugovorom s Ministarstvom zdravlja, odnosno drugim tijelima državne vlasti za poslove koji se na osnovi propisa financiraju iz državnog proračuna,
-ugovorom s fakultetima i drugim visokim učilištima zdravstvenog usmjerenja,
-ugovorom s jedinicama područne (regionalne) samouprave,
-ugovorom s jedinicama lokalne samouprave,
-ugovorom s rgovačkim društvima i drugim pravnim osobama za provedbu poslova iz redovne djelatnosti i posebnih programa,
-iz sudjelovanja korisnika zdravstvene zaštite u pokriću dijela ili ukupnih troškova zdravstvene zaštite,
-iz dopunskog zdravstvenog osiguranja,
-iz pomoći i donacija tuzemnih i međunarodnih organizacija,
-od nevladinih udruga,
-ugovorom s dobrovoljnim osiguravateljima,
-iz drugih izvora.
Članak 41.
Ako Zavod u Računu prihoda i rashoda iskaže višak prihoda, ostvareni iznos usmjerava se za obavljanje i razvoj djelatnosti Zavoda.
Pod razvojem djelatnosti u smislu odredbe iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva se ulaganje sredstava u nabavku opreme, odnosno u poslovni prostor ili uređenje poslovnog prostora za potrebe obavljanja djelatnosti.
VIII. IZBOR U ZNANSTVENA ZVANJA I ZNANSTVENA RADNA MJESTA I STRUČNA RADNA MJESTA
Članak 42.
Radnik koji sklapa Ugovor o radu za znanstveno radno mjesto mora imati znanstveno zvanje i biti u tom zvanju ili višem upisan u Upisnik znanstvenika. U slučaju kada je raspisan natječaj za znanstveno radno mjesto, u okviru istog postupka može se pokrenuti postupak za izbor u znanstveno zvanje ukoliko neki od pristupnika nemaju obavljen taj izbor.
Članak 43.
Stručna zvanja i stručna radna mjesta su stručni suradnik, viši stručni suradnik i stručni savjetnik. Radnici koji rade na stručnim radnim mjestima rade stručne poslove vezane za znanstvena istraživanja.
IX. NADZOR
Članak 44.
Zavod je obvezan organizirati i provoditi unutarnji nadzor nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika.
Za stručni rad pojedinih organizacijskih jedinica u Zavodu odgovorni su voditelji organizacijskih jedinica i ravnatelj.
Članak 45.
Unutarnji nadzor, način obavljanja unutarnjeg nadzora, dinamika unutarnjeg nadzora i izvješćivanje unutarnjem nadzoru, obavlja Povjerenstvo za unutarnji nadzor iz članka 37. ovoga Statuta, na temelju Pravilnika o unutarnjem nadzoru nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika i godišnjega plana i programa provedbe unutarnjeg nadzora.
Godišnji plan i program provedbe unutarnjeg nadzora Zavod je obvezan dostaviti Ministarstvu zdravlja najkasnije do 31. prosinca tekuće godine za sljedeću godinu.
Članak 46.
Zdravstveno-inspekcijski nadzor nad primjenom i izvršavanjem zakona, drugih propisa i općih akata kao i nadzor nad stručnim radom u Zavodu obavlja zdravstvena inspekcija Ministarstva zdravlja.
X. JAVNOST RADA
Članak 47.
Rad Zavoda je javan.
Zavod je obvezan pravodobno i istinito izvješćivati javnost o organizaciji rada Zavoda, uvjetima i načinu pružanja zdravstvenih usluga i obavljanju poslova iz svoje djelatnosti.
O svojem radu, unutrašnjem ustroju i svim podacima važnim za korisnike zdravstvenih usluga Zavod obavještava javnost putem svoje Web stranice.
Članak 48.
Informacije i podatke o obavljanju djelatnosti ili uvid u dokumentaciju o zdravstvenim djelatnostima Zavoda, sredstvima javnoga priopćavanja može dati samo ravnatelj ili radnik Zavoda kojeg on ovlasti.
Osobni podaci o pacijentima i o radnicima Zavoda, osobito podaci o liječenju i o zdravstvenom stanju pacijenta su tajni i ne mogu se bez njihove pisane suglasnosti učiniti dostupnima, osim na zahtjev tijela državne uprave sukladno posebnim propisima ili na zahtjev tijela sudbene vlasti.
XI. TAJNOST PODATAKA, POSLOVNA I PROFESIONALNA TAJNA
Članak 49.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama bilo protivno poslovanju Zavoda ili štetilo njegovom poslovnom ugledu, odnosno interesu i ugledu zaposlenih.
Poslovnu tajnu obvezni su čuvati svi radnici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra poslovnom tajnom.
Poslovnom tajnom smatraju se:
-dokumenti koje ravnatelj proglasi poslovnom tajnom,
-podaci koje nadležno tijelo kao povjerljive priopći Zavodu,
-mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti,
-podaci koji se odnose na poslove koji se obavljaju za potrebe oružanih snaga, policije ili drugih javnih tijela ako su zaštićeni određenim stupnjem tajnosti,
-ponude za natječaj ili dražbu do donošenja odluke o odabiru.
Dokument koji sadrži poslovnu tajnu označava se oznakom „Poslovna tajna“.
Članak 50.
Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu priopćiti ravnatelj ili osoba koju on ovlasti.
Članak 51.
Profesionalnom tajnom smatra se sve ono što zdravstveni i drugi radnici Zavoda, studenti i učenici škola zdravstvenog usmjerenja saznaju o zdravstvenom stanju pacijenta ili osobnim podacima građana te posebnim propisom zaštićeni podaci sadržani u zbirkama podataka koje o bolesnicima i zaposlenicima vodi Zavod.
Povreda čuvanja profesionalne tajne predstavlja težu povredu radne obveze.
XII. AKTI ZAVODA
Članak 52.
Statut je temeljni akt Zavoda.
Statut i njegove izmjene i dopune donosi Upravno vijeće uz suglasnost ministra zdravlja.
Nakon dobivene suglasnosti ministra zdravlja. Statut se upisuje registar Trgovačkog suda u Zagrebu i objavljuje se na oglasnoj ploči Zavoda.
Članak 53.
Ostali opći akti Zavoda su Pravilnici.
Na prijedlog ravnatelja Upravno vijeće donosi slijedeće pravilnike:
-Pravilnik o radu,
-Pravilnik o unutarnjem ustroju,
-Pravilnik o zaštiti na radu,
-Pravilnik o radnom vremenu i kućnom redu,
-Pravilnik o unutarnjem nadzoru nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika,
-Pravilnik o primanju zdravstvenih radnika na pripravnički staž,
-Pravilnik o zaštiti arhivskog i registraturnog gradiva,
-Pravilnik o zaštiti od požara.
Osim pravilnika iz stavka 2. ovoga članka, Upravno vijeće donijet će i druge pravilnike nužne za reguliranje određene materije koji budu propisani posebnim propisima.
Pravilnici stupaju na snagu osmoga dana od dana objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Opći akt može predstavljati i Odluka Upravnog vijeća koja regulira određeno pitanje iz djelatnosti ili poslovanja Zavoda.
Poslovnici su akti pojedinoga tijela Zavoda koji uređuju način rada i funkcioniranja toga tijela i koje donose ta tijela.
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 54.
Ovaj Statut, stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta, Statut Ur.broj: 001-395/1-09 donesen na sjednici Upravnog vijeća 21. srpnja 2009. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči dana 05. listopada 2009. godine i istog dana stupio na snagu, Izmjena i dopuna Statuta Ur.broj: 001-390/1-10, donesenog na sjednici Upravnog vijeća 01. srpnja 2010. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči 26. kolovoza 2010. godine i istog dana stupila na snagu, čistopis Statuta, se mijenja u cijelosti.
Predsjednica Upravnog vijeća:
prof.dr.sc. Marija Strnad-Pešikan, dr.med.
Ur.broj: 80-
Ministar zdravlja dao je suglasnost na ovaj Statut dana 2015. godine.
Statut je objavljen su na oglasnoj ploči Zavoda dana 2015. godine
v.d. Ravnatelj
doc.dr.sc. Ranko Stevanović, dr.med.
OBRAZLOŽENJE ZA NACRT PRIJEDLOGA STATUTA HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
Statut Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Zagreb, Rockefellerova 7, Ur.broj: 001-395/1-09 donesen je na sjednici Upravnog vijeća 21. srpnja 2009. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči dana 05. listopada 2009. godine i istog dana stupio na snagu. Prijedlog Statuta Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Zagreb, Rockefellerova 7, donosi se radi nomotehničkog usklađivanja i ujednačavanja koje su neophodne prvenstveno zbog višestrukih izmjena i dopuna postojećeg Statuta u proteklih nekoliko godina. Termin „ministar nadležan za zdravstvo“ zamijenjen je u cijelom tekstu terminom „ministar zdravlja“. Ujedno je ispravljeno nekoliko pravopisnih i gramatičkih nepravilnosti bez utjecaja na sadržaj dokumenta.
Kako bi se izbjegla redundantnost u odnosu na važećim propisima izostavljeno je sljedeće:
U članku 2. koji se odnose na opće odredbe, odredba o osnivačkim pravima koje obavlja Vlada Republike Hrvatske u ime Republike Hrvatske,
Dosadašnji članak 7. u cijelosti, jer se odnosio na proširenje i promjenu djelatnosti,
U članku 8. stavak 3. koji se odnosi na pokrivanje gubitka u obavljanju djelatnosti,
U novom članku 14. (dosadašnji članak 17.) koji se odnose na poslove Upravnog vijeća izostavljani su navod 21. (Upravno vijeće predlaže vladi RH promjenu središta) i navod 23. (predlaže Vladi RH promjenu i proširenje djelatnosti)
Brisan je članak 31.
U novom članku 40. (dosadašnji članak 41.) koji se odnosi na sredstva za rad i poslovanje Zavoda izostavljen je stavak 2.
Radi usklađivanja s važećim propisima učinjene su sljedeće izmjene i dopune:
U članku 5. koji se odnosi na naziv i sjedište preciznije je navedeno da je uporaba pečata s grbom određena posebnim propisom.
U novom članku 15. (dosadašnji članak 10.) koji se odnosi na ovlaštenja ravnatelja, izmijenjeni su navodi u st.2. točki 3. i 4.
U novom članku 16. (dosadašnji članak 9.) koji se odnosi na zaključivanje ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju nekretnina i imovine veće vrijednosti, izmijenjeni su navodi u st. 4.
U novom članku 19. (dosadašnji članak 20.) koji se odnosi na zadaće ravnatelja, izmijenjeni su navodi 3. i 4.
U novom članku 22. (dosadašnji članak 22.) koji se odnosi na uvjete za imenovanje ravnatelja, izmijenjeni su navodi u st.1. točki 3.
U novom članku 26. (dosadašnji članak 27.) slučajevi za razrješavanje zamjenika ravnatelja pomoćnika ravnatelja za kvalitetu i voditelja službi nadopunjeni su navodom „drugi slučajevi propisani Zakonom o zdravstvenoj zaštiti“.
U novom članku 29. (dosadašnji članak 27.) dodana je odredba da ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnik za kvalitetu sudjeluje u radu Stručnog vijeća ali ne mogu biti predsjednik ili član Stručnoga vijeća.
Dodan je novi članak 31. koji govori o poslovima predsjednika Stručnog vijeća
Dodan je novi članak 37. koji govori o Povjerenstvu za unutarnji nadzor
U članku 48. nadopunjen je stavak 2. koji govori o tajnosti podataka, na način da se podaci pacijenata mogu učiniti dostupni na zahtjev tijela državne uprave sukladno posebnim propisima ili na zahtjev tijela sudbene vlasi.
U članku 52. stavak 3. dopunjen je tako da se statut upisuje u registar Trgovačkog suda u Zagrebu i objavljuje na oglasnoj ploči Zavoda.
U članku 53. nazivi pravilnika su usklađeni sa zakonskom regulativom
U novom članku 54. stavak 1. izmijenjen je tako da glasi da statut stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Na temelju članka 58. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 154/11, 12/12, 35/12, 70/12, 144/12, 82/13 i 22/14, u daljnjem tekstu: Zakon) te članka 54. Zakona o ustanovama („Narodne novine“, broj 76/93, 29/97, 47/99, i 35/08, u daljnjem tekstu: Zakon o ustanovama), Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, uz suglasnost ministra zdravlja, na 48. sjednici održanoj 30. studenoga 2015. godine, donijelo je
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 1.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem ekstu: Zavod) jest zdravstvena ustanova za obavljanje stručnih i znanstvenoistraživačkih zdravstvenih djelatnosti iz okvira prava i dužnosti Republike Hrvatske na području javnozdravstvene djelatnosti.
Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti te kroničnih masovnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, zdravstvenog prosvjećivanja s promicanjem zdravlja i prevencije bolesti, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti.
Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz stavka 2. ovoga članka surađujući s međunarodnim tijelima, mrežama i organizacijama.
Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz stavka 2. ovoga članka na razini djelatnosti zdravstvenih zavoda.
Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 2.
Osnivač Zavoda je Republika Hrvatska.
Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. godine kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 3.
Ovim Statutom utvrđuje se:
1. naziv i sjedište Zavoda;
2. djelatnost;
3. pravni položaj, zastupanje i predstavljanje;
4. ustrojstvo Zavoda;
5. tijela Zavoda;
6. imovina Zavoda;
7. izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna radna mjesta;
8. nadzor;
9. javnost rada;
10. poslovna i profesionalna tajna;
11. akti Zavoda.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
II. NAZIV I SJEDIŠTE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 4.
Zavod posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
Skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health.
Skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: CIPH.
Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
O promjeni sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnoga vijeća Zavoda.
Naziv Hrvatski zavod za javno zdravstvo mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja svoju djelatnost.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 5.
Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske i nazivom i sjedištem Zavoda.
Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se na način propisan posebnim propisom kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu pečata urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
Odlukom ravnatelja Zavoda utvrđuje se način upotrebe i broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
III. DJELATNOST
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 6.
Zavod obavlja slijedeće poslove:
- predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva e iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi,
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unapređenje zdravlja stanovništva,
- zdravstveno-odgojnim i drugim aktivnostima te promicanjem zdravlja čuva i unapređuje zdravlje stanovništva,
- planira, predlaže, koordinira i prati specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima,
- prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere,
- planira, nadzire i evaluira provođenje obveznih imunizacija,
- planira i nadzire mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije,
- obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući
- sudjelovanje u provedbi i organizaciji među laboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize,
- prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost vode za piće, vode za dijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu,
- prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva e predlaže javnozdravstvene mjere
- za unapređenje prehrane,
- ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih djelovanja,
- predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova,
- nadzire i evaluira provođenje preventivnih programa e drugih mjera zdravstvene zaštite,
- obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Hrvatsku vojsku,
- prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata,
- planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim
- informacijskim sustavom,
- sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva,
- vodi državne javnozdravstvene registre e nadzire prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu,
- provodi zdravstveni odgoj i prosvjećivanje stanovništva o bolestima ovisnosti,
- prikuplja podatke i evidencije iz područja bolesti ovisnosti (uključujući duhan, alkohol i psihoaktivne droge),
- oblikuje doktrinu u liječenju bolesti ovisnosti i nadzire njenu primjenu,
- daje prethodno mišljenje ministru na posebne programe mjera za suzbijanje i sprječavanje bolesti ovisnosti,
- sudjeluje u organizaciji i provedbi trajne izobrazbe zdravstvenih i drugih radnika na
- području suzbijanja bolesti ovisnosti,
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unapređenje mentalnog zdravlja
- stanovništva,
- planira i predlaže strategiju razvitka i programe aktivnosti na unapređenju zaštite
- mentalnog zdravlja i psihijatrijske zaštite na primarnoj, sekundarnoj i ercijarnoj razini zdravstvene djelatnosti,
- predlaže program mjera zdravstvene zaštite iz područja djelokruga svoga rada,
- prati, proučava i izvješćuje o mentalnom zdravlju hrvatskih branitelja iz domovinskog rata,
- oblikuje i predlaže programe te provodi istraživanja iz područja zaštite mentalnog
- zdravlja i psihijatrijske zaštite u svrhu praćenja, analize i ocjene mentalnog zdravlja
- stanovništva,
- zdravstveno-odgojnim, edukativnim, promidžbenim i drugim aktivnostima čuva i
- unapređuje mentalno zdravlje stanovništva,
- planira i predlaže programe e koordinira i nadzire provođenje specifične zaštite i
- unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te visokim učilištima,
- prikuplja i analizira epidemiološke podatke o mentalnim bolestima i poremećajima
- na području Republike Hrvatske,
- vodi državni registar oboljelih od mentalnih bolesti i poremećaja,
- provodi stalni nadzor i evaluaciju kvalitete mjera za prevenciju, dijagnostiku i liječenje na području zaštite mentalnog zdravlja i psihijatrijske zaštite stanovništva,
- sudjeluje u edukaciji zdravstvenih radnika,
- može obavljati stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz zaštitu okoliša i zaštitu zraka.
Zavod koordinira, stručno usmjerava i nadzire rad zavoda za javno zdravstvo županija.
Zavod obavlja i druge poslove iz svoje djelatnosti na zahtjev Ministarstva zdravlja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
IV. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 7.
Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487, i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, Zakonom o ustanovama, ovim Statutom i drugim propisima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 8.
Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom imovinom.
Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
Promet novčanih sredstava Zavoda obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 9.
Zavod u pravnom prometu zastupa i predstavlja ravnatelj u zemlji i inozemstvu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
V. USTROJSTVO ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 10.
Zavod obavlja poslove iz svoje djelatnosti u sljedećim ustrojstvenim jedinicama:
1. Služba za epidemiologiju,
2. Služba za javno zdravstvo,
3. Služba za mikrobiologiju,
4. Služba za zdravstvenu ekologiju,
5. Služba za promicanje zdravlja,
6. Služba za medicinsku informatiku i biostatistiku,
7. Služba za gospodarstvene, pravne i opće poslove,
8. Ravnateljstvo.
Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, a u odjelima odsjeci, ambulante, savjetovališta ili registri.
Odjeli koji objedinjavaju djelatnosti službi iz stavka 1. ovoga članka mogu biti i samostalne organizacijske jedinice bez nadređene službe.
Unutarnji ustroj uređuje se posebnim Pravilnikom o unutarnjem ustroju.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VI. TIJELA ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
1. Upravno vijeće
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 11.
Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
Upravno vijeće ima pet članova i čine ga predstavnici:
- osnivača – tri člana Upravnog vijeća imenovanih od Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i dva člana,
- radnika Zavoda – dva člana Upravnog vijeća.
Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće Zavoda iz redova radnika s visokom stručnom spremom, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća utvrđuje ministar zdravlja, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 12.
Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka vremena od četiri godine u sljedećim slučajevima:
- podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća,
- opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo,
- prestanka radnog odnosa za članove Upravnog vijeća predstavnike radnika Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 13.
Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo u slučajevima:
- ako se ne pridržava uputa i smjernica osnivača,
- ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna i nematerijalna),
- ako zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 14.
Upravno vijeće Zavoda obavlja sljedeće poslove:
- donosi Statut Zavoda uz suglasnost ministra zdravlja,
- donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti,
- donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskoga zavoda za
zdravstveno osiguranje,
- imenuje i razrješuje ravnatelja uz suglasnost ministra zdravlja,
- imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog ravnatelja,
- zaključuje ugovor o radu s ravnateljem,
- donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje,
- donosi financijski plan i završni račun,
- analizira financijsko poslovanje Zavoda najmanje jedanput mjesečno,
- prema potrebi zadužuje ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s
pojedinim poslovima,
- u slučaju manjka prihoda nad rashodima u poslovanju bez odgađanja obavještava
osnivača putem ministarstva zdravlja,
- predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti,
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca,
- donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim
pravima radnika,
- donosi plan i program mjera zaštite na radu,
- donosi odluku o o proširenju i promjeni djelatnosti Zavoda uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske
- odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodimanza obavljanje i razvoj djelatnosti,
- odlučuje o pitanjima predviđenim općim aktima Zavoda u drugom stupnju
odlučivanja,
- odlučuje o drugim pitanjima predviđenim posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor,
- imenuje članove Etičkog povjerenstva,
- imenuje članove Povjerenstva za lijekove,
- imenuje članove Povjerenstva za kvalitetu,
- imenuje članove drugih povjerenstava po posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda,
- predlaže ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 15.
Upravno vijeće ravnatelju daje prethodnu suglasnost za:
- zaključivanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 200.000,00 kn bez poreza na dodanu vrijednost,
- zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i s Ministarstvom zdravlja za provođenje zdravstvene zaštite.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 16.
Kod zaključivanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
Kod zaključivanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga, Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ako vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.
U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovoga članka prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost, za zaključivanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Odredbe stavka 2. i 3. ovoga članka ne primjenjuju se na pravne poslove vezane za sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj te u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 17.
Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova. Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
U radu Upravnog vijeća sudjeluje ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja.
Predsjednik Upravnog vijeća ili član Upravnog vijeća kojeg ovlasti predsjednik odobrava i potpisuje putne naloge za ravnatelja u tuzemstvu i inozemstvu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
2. Ravnatelj
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 18.
Ravnatelj Zavoda ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti Zavoda upisane u sudski registar, osima ako ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Ravnatelj organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 19.
Ravnatelj u vođenju Zavoda:
- organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,
- predstavlja i zastupa Zavod i u njegovo ime zaključuje ugovore u zemlji i inozemstvu,
- zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,
- poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
- donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
- zaključuje sve ugovore uključujući one za koje je potrebno prethodna suglasnost Upravnog vijeća,
- predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja,
- organizira stručni rad u Zavodu,
- provodi odluke Upravnog vijeća,
- podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda najmanje
- svaka tri mjeseca,
- podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda najmanje
- jedanput mjesečno,
- podnosi izvješće Upravnom vijeću po periodičnom obračunu i završnom računu,
- nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda,
- donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa
- te pravima radnika iz radnog odnosa,
- imenuje voditelje službi,
- donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama
- zakona i općih akata Zavoda,
- pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika,
- odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja,
- odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu,
- osniva povjerenstva propisana posebnim propisima,
- osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja kao i
- stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područja djelatnosti Zavoda,
- obavlja i druge poslove propisane posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 20.
Ravnatelj u okviru svojih ovlaštenja, prava i dužnosti može dati drugoj osobi pisano ovlaštenje, odnosno pisanu punomoć za zastupanje ili za određeni posao.
Ravnatelj pisanom odlukom određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 21.
Ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće uz suglasnost ministra zdravlja.
Mandat ravnatelja traje četiri godine. Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja, ponovno biti imenovana za ravnatelja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 22.
Za Ravnatelja Zavoda može biti imenovana osoba koja ispunjava slijedeće uvjete:
- sveučilišni diplomski studij medicine/integrirani prediplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
- položen specijalistički ispit,
- odobrenje za samostalan rad,
- najmanje pet godina specijalističkog radnog iskustva u javnozdravstvenoj djelatnosti.
Uz prijavu na natječaj kandidat je obvezan priložiti program rada i razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 23.
Ravnatelj Zavoda imenuje se na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom i Zakonom o ustanovama.
Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije ri mjeseca prije isteka tekućeg mandata Ravnatelja.
Natječaj za izbor i imenovanje Ravnatelja objavljuje se u javnim glasilima i «Narodnim novinama».
U natječaju se objavljuju slijedeći podaci:
- uvjeti utvrđeni u članku 22. stavku 1. ovoga Statuta,
- razdoblje na koje se ravnatelj imenuje iz članka 21. stavka 2. ovoga Statuta,
- rok za podnošenje prijave na natječaj u trajanju od 8 dana od dana objave natječaja,
- rok u kojem će svi kandidati biti izvješteni o rezultatu natječaja u rajanju 40 dana od
- dana isteka roka za podnošenje prijava,
- obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis, plan i program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje .
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 24.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje Ravnatelja će se ponoviti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
3. Reizborna radna mjesta
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 25.
Uz ravnatelja radna mjesta koja podliježu reizboru u Zavodu su:
- zamjenik ravnatelja,
- pomoćnik ravnatelja za kvalitetu,
- voditelji službe.
Radnici koji podliježu reizboru imenuju se na mandatno razdoblje od 4 godine.
Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju radnika koji obavljaju poslove koji podliježu reizboru donosi ravnatelj, osim za zamjenika ravnatelja.
Zamjenika ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Po isteku mandata moguće je ponovno imenovanje na reizborno radno mjesto.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 26.
Upravno vijeće će na prijedlog ravnatelja Zavoda razriješiti zamjenika ravnatelja, a ravnatelj Zavoda dužan je razriješiti pomoćnika ravnatelja za kvalitetu i voditelja službe i prije isteka vremena na koje je imenovan u slijedećim slučajevima:
- na osobni zahtjev,
- ako ne postupa sukladno propisima ili općim aktima Zavoda ili neosnovano ne izvršava odluke Upravnog vijeća, ravnatelja ili drugih nadležnih tijela ili postupa protivno njima,
- ako svojim nesavjesnim i nepravilnim postupcima ili zanemarivanjem dužnosti prouzroči Zavodu veću štetu ili štetu ugledu ako da nastane ili bi moglo nastati pogoršano stanje pri obavljanju djelatnosti,
- ako se ne pridržava utvrđene financijske politike i financijskih planova Zavoda,
- ako djeluje suprotno poslovnim i profesionalnim interesima Zavoda u drugim slučajevima propisanim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
4. Zamjenik ravnatelja
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 27.
Ravnatelj ima Zamjenika ravnatelja.
Zamjenik ravnatelja ima sva prava i ovlasti Ravnatelja u slučaju nenazočnosti Ravnatelja.
Uvjeti koje mora ispunjavati zamjenik ravnatelja su završen integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij i najmanje pet godina radnog staža u struci.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
5. Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 28.
Ravnatelj ima Pomoćnika za kvalitetu.
Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj i održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
Pomoćnika ravnatelja za kvalitetu imenuje ravnatelj.
Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu mora imati završen sveučilišni diplomski studij medicine/integrirani prediplomski i diplomski sveučilišni studij medicine, položen specijalistički ispit i najmanje tri godine specijalističkog staža.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
6. Stručno vijeće
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 29.
Stručno vijeće imenuje ravnatelj i čine ga voditelji ustrojstvenih jedinica, službi, ustrojenih za obavljanje djelatnosti Zavoda.
U radu Stručnoga vijeća, bez prava glasa, mogu sudjelovati i drugi radnici Zavoda po pozivu Predsjednika Stručnog vijeća.
Ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnik za kvalitetu sudjeluje u radu Stručnog vijeća, ali ne mogu biti predsjednik ili član Stručnoga vijeća.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 30.
Stručno vijeće Zavoda:
- raspravlja i odlučuje o pitanjima iz područja stručnoga rada Zavoda,
- predlaže stručna rješenja usklopu djelatnosti Zavoda,
- predlaže stručne temelje za program rada i razvoja Zavoda,
- predlaže mjere za unapređenje kvalitete rada u Zavodu,
- daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja i prijedloge glede organizacije rada i uvjeta za razvoj zdravstvene djelatnosti,
- predlaže ravnatelju i Upravnom vijeću usklađenje stručnog rada s financijskim mogućnostima Zavoda,
- predlaže specijalističko usavršavanje zdravstvenih radnika te stručno usavršavanje iz područja uže specijalnosti zdravstvenih radnika za potrebe Zavoda, kao i stručno usavršavanje zdravstvenih suradnika,
- predlaže Upravnom vijeću obavljanje poslova zdravstvenih radnika izvan punoga radnog vremena u slučajevima od posebnog interesa za građane i rad Zavoda,
- skrbi o provedbi unutarnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika i predlaže ravnatelju poduzimanje određenih mjera, odlučuje o potrebi i stručnoj opravdanosti uvođenja novih dijagnostičkih postupaka i metoda u Zavodu,
- održava stručne tribine s emama novih svjetskih saznanja (literatura, kongresi, stručne edukacije i dr.).
Stručno vijeće sastaje se najmanje jedanput u 30 dana.
Stručno vijeće donosi Poslovnik o radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 31.
Predsjednik Stručnog vijeća obavlja slijedeće poslove:
- priprema i saziva sjednice Stručnog vijeća Zavoda,
- utvrđuje prijedlog dnevnog reda sjednica,
- rukovodi sjednicom Stručnog vijeća Zavoda,
- organizira vođenje zapisnika o radu Stručnog vijeća.
Predsjednik stručnog vijeća obvezan je sazvati sjednicu u roku od dva dana na zahtjev ravnatelja s dnevnim redom koji odredi ravnatelj. Ukoliko predsjednik Stručnog vijeća u tom roku ne sazove sjednicu, ravnatelj može sazvati sjednicu Stručnog vijeća.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
7. Stručni kolegij
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 32.
Radi razmatranja pitanja iz područja stručnog rada u svakoj organizacijskoj jedinici iz članka 10. ovoga Statuta osniva se Stručni kolegij.
Stručni kolegij može se osnovati za dvije organizacijske jedinice povezane u obavljanju srodnih zdravstvenih djelatnosti.
U Stručni kolegij uključeni su svi zdravstveni radnici i zdravstveni suradnici te drugi radnici visoke stručne spreme pojedine službe i glavni tehničar službe.
Stručni kolegij:
- razmatra stručna pitanja iz područja rada službe,
- razmatra prigovore građana na rad organizacijskih jedinica ili na rad radnika,
- razmatra stručnu opravdanost uvođenja novih javnozdravstvenih i dijagnostičkih postupaka i metoda i predlaže ih Stručnom vijeću,
- održava stručne tribine i predlaže Stručnom vijeću teme za njihovo održavanje.
Stručni kolegij donosi Poslovnik o radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
8. Etičko povjerenstvo
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 33.
Etičko povjerenstvo Zavoda jest tijelo koje osigurava obavljanje djelatnosti Zavoda na načelima medicinske etike i deontologije.
Članove Etičkog povjerenstva imenuje Upravno vijeće.
Etičko povjerenstvo se sastoji od pet članova (predsjednik i četiri člana) od toga najmanje dva člana suprotnog podzastupljenog spola u Etičkom povjerenstvu.
Jedan član koji je predstavnik nemedicinskih struka ujedno je i član koji nije radnik Zavoda.
Upravno vijeće imenuje i zamjenike članova Etičkog povjerenstva prema jednakim kriterijima koji vrijede za imenovanje članova Etičkog povjerenstva.
Članove Etičkog povjerenstva i njihove zamjenike koji su radnici Zavoda predlaže Stručno vijeće, a člana i zamjenika člana nemedicinske struke koji su ujedno i vanjski članovi ravnatelj Zavoda.
Upravno vijeće može razriješiti člana Etičkog povjerenstva ako on o sam zatraži, odnosno ako ne ispunjava obveze člana ili svojim ponašanjem povrijedi ugled i dužnost koju obnaša.
Etičko povjerenstvo donosi poslovnik o svom radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 34.
Etičko povjerenstvo obavlja sljedeće poslove:
- prati primjenu etičkih i deontoloških načela zdravstvene struke u obavljanju djelatnosti Zavoda,
- odobrava znanstvena i druga istraživanja u Zavodu,
- rješava i druga etička pitanja u obavljanju djelatnosti Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
9. Povjerenstvo za lijekove
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 35.
Povjerenstvo za lijekove Zavoda je tijelo koje osigurava provedbu svih aktivnosti vezanih za primjenu lijekova i medicinskih proizvoda u Zavodu.
Članove Povjerenstva za lijekove imenuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Povjerenstvo za lijekove ima pet (5) članova.
Članovi Povjerenstva za lijekove imenuju se iz redova doktora medicine, specijalista epidemiologije i specijalista medicinske mikrobiologije s parazitologijom,.
Povjerenstvo za lijekove obavlja poslove utvrđene Zakonom.
Povjerenstvo za lijekove donosi poslovnik o svom radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
10. Povjerenstvo za kvalitetu
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 36.
Povjerenstvo za kvalitetu Zavoda je tijelo Zavoda koje osigurava kontrolu kvalitete zdravstvene zaštitete te osigurava provođenje propisa s područja kvalitete zdravstvene zaštite.
Članove Povjerenstva za kvalitetu imenuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Povjerenstvo za kvalitetu Zavoda ima sedam (7) članova i čine ga po jedan predstavnik iz sljedećih djelatnosti:
- epidemiologije,
- mikrobiologije,
- školske medicine,
- mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti,
- javnog zdravstva,
- zdravstvene ekologije,
- zdravstvenog prosvjećivanja s promicanjem zdravlja i prevencije bolesti.
Povjerenstvo za kvalitetu:
- vodi registar o neželjenim ishodima dijagnostike i liječenja, sukladno općim aktima Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi,
- provodi kontrolu kvalitete medicinske dokumentacije,
- provodi aktivnosti vezano za uspostavu sustava osiguranja i poboljšanja kvalitete
- zdravstvene zaštite koje obavljaju sve djelatnosti u Zavodu,
- provodi aktivnosti vezano uz uspostavu sustava sigurnosti pacijenata.
Povjerenstvo za kvalitetu obavlja i druge poslove propisane zakonskim i podzakonskim propisima iz područja kvalitete zdravstvene zaštite.
Predsjednik Povjerenstva za kvalitetu jest pomoćnik ravnatelja za kvalitetu.
Povjerenstvo za kvalitetu donosi Poslovnik o radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
11. Povjerenstvo za unutarnji nadzor
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 37.
Unutarnji nadzor o kontroli rada ustrojstvenih jedinica i zdravstvenih radnika provodi Povjerenstvo za unutarnji nadzor i kontrolu kojeg imenuje ravnatelj na vrijeme od četiri godine.
Povjerenstvo ima pet članova od kojih je jedan predsjednik Povjerenstva.
Način obavljanja unutarnjeg nadzora i kontrole provodi se temeljem Pravilnika o unutarnjem nadzoru i kontroli rada ustrojstvenih jedinica i zdravstvenih radnika te godišnjeg Plana i programa provedbe unutarnjeg nadzora.
Povjerenstvo za unutarnji nadzor donosi Poslovnik o radu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
12. Znanstveno–nastavna jedinica
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 38.
Znanstveno – nastavna jedinica je tijelo koje čine radnici Zavoda koji su stekli znanstveno zvanje, nastavno zvanje ili rade na znanstvenim radnim mjestima.
Radnici koji rade na suradničkim ili stručnim radnim mjestima mogu sudjelovati u radu znanstveno-nastavne jedinice.
Znanstveno-nastavna jedinica zadužena je za promicanje znanstveno-nastavnog rada i poticanje radnika na rad u znanstveno-nastavnoj djelatnosti.
Znanstveno-nastavna jedinica:
- vodi evidenciju o znanstvenim i istraživačkim projektima u Zavodu,
- vodi evidenciju o radnicima koji imaju znanstveno ili nastavno zvanje,
- pruža stručnu pomoć u provođenju znanstvenih i istraživačkih projekata,
- pruža stručnu pomoć u stjecanju znanstvenih i nastavnih zvanja,
- pokreće postupak izbora u znanstvena i nastavna zvanja,
- razmatra prijedloge fakulteta i drugih visokih učilišta zdravstvenog usmjerenja u svezi unapređenja i provođenja nastave,
- daje prijedloge radi ostvarivanja boljih uvjeta za nastavu,
- obavlja i druge poslove vezane za znanstveno-nastavni rad.
Predsjednika znanstveno-nastavne jedinice biraju članovi između sebe.
Posebnim općim aktom regulirat će se način i djelokrug rada Znanstveno-nastavne jedinice.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VII. IMOVINA ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 39.
Imovinu Zavoda čine financijska i nefinancijska imovina stečena radom i poslovanjem Zavoda ili pribavljena iz drugih izvora.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 40.
Sredstva za rad i poslovanje Zavod ostvaruje:
- ugovorom s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje,
- ugovorom s Ministarstvom zdravlja, odnosno drugim tijelima državne vlasti za poslove koji se na osnovi propisa financiraju iz državnog proračuna,
- ugovorom s fakultetima i drugim visokim učilištima zdravstvenog usmjerenja,
- ugovorom s jedinicama područne (regionalne) samouprave,
- ugovorom s jedinicama lokalne samouprave,
- ugovorom s rgovačkim društvima i drugim pravnim osobama za provedbu poslova iz redovne djelatnosti i posebnih programa,
- iz sudjelovanja korisnika zdravstvene zaštite u pokriću dijela ili ukupnih troškova zdravstvene zaštite,
- iz dopunskog zdravstvenog osiguranja,
- iz pomoći i donacija tuzemnih i međunarodnih organizacija,
- od nevladinih udruga,
- ugovorom s dobrovoljnim osiguravateljima,
- iz drugih izvora.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 41.
Ako Zavod u Računu prihoda i rashoda iskaže višak prihoda, ostvareni iznos usmjerava se za obavljanje i razvoj djelatnosti Zavoda.
Pod razvojem djelatnosti u smislu odredbe iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva se ulaganje sredstava u nabavku opreme, odnosno u poslovni prostor ili uređenje poslovnog prostora za potrebe obavljanja djelatnosti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VIII. IZBOR U ZNANSTVENA ZVANJA I ZNANSTVENA RADNA MJESTA I STRUČNA RADNA MJESTA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 42.
Radnik koji sklapa Ugovor o radu za znanstveno radno mjesto mora imati znanstveno zvanje i biti u tom zvanju ili višem upisan u Upisnik znanstvenika. U slučaju kada je raspisan natječaj za znanstveno radno mjesto, u okviru istog postupka može se pokrenuti postupak za izbor u znanstveno zvanje ukoliko neki od pristupnika nemaju obavljen taj izbor.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 43.
Stručna zvanja i stručna radna mjesta su stručni suradnik, viši stručni suradnik i stručni savjetnik. Radnici koji rade na stručnim radnim mjestima rade stručne poslove vezane za znanstvena istraživanja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
IX. NADZOR
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 44.
Zavod je obvezan organizirati i provoditi unutarnji nadzor nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika.
Za stručni rad pojedinih organizacijskih jedinica u Zavodu odgovorni su voditelji organizacijskih jedinica i ravnatelj.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 45.
Unutarnji nadzor, način obavljanja unutarnjeg nadzora, dinamika unutarnjeg nadzora i izvješćivanje unutarnjem nadzoru, obavlja Povjerenstvo za unutarnji nadzor iz članka 37. ovoga Statuta, na temelju Pravilnika o unutarnjem nadzoru nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika i godišnjega plana i programa provedbe unutarnjeg nadzora.
Godišnji plan i program provedbe unutarnjeg nadzora Zavod je obvezan dostaviti Ministarstvu zdravlja najkasnije do 31. prosinca tekuće godine za sljedeću godinu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 46.
Zdravstveno-inspekcijski nadzor nad primjenom i izvršavanjem zakona, drugih propisa i općih akata kao i nadzor nad stručnim radom u Zavodu obavlja zdravstvena inspekcija Ministarstva zdravlja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
X. JAVNOST RADA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 47.
Rad Zavoda je javan.
Zavod je obvezan pravodobno i istinito izvješćivati javnost o organizaciji rada Zavoda, uvjetima i načinu pružanja zdravstvenih usluga i obavljanju poslova iz svoje djelatnosti.
O svojem radu, unutrašnjem ustroju i svim podacima važnim za korisnike zdravstvenih usluga Zavod obavještava javnost putem svoje Web stranice.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 48.
Informacije i podatke o obavljanju djelatnosti ili uvid u dokumentaciju o zdravstvenim djelatnostima Zavoda, sredstvima javnoga priopćavanja može dati samo ravnatelj ili radnik Zavoda kojeg on ovlasti.
Osobni podaci o pacijentima i o radnicima Zavoda, osobito podaci o liječenju i o zdravstvenom stanju pacijenta su tajni i ne mogu se bez njihove pisane suglasnosti učiniti dostupnima, osim na zahtjev tijela državne uprave sukladno posebnim propisima ili na zahtjev tijela sudbene vlasti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XI. TAJNOST PODATAKA, POSLOVNA I PROFESIONALNA TAJNA
Članak 49.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama bilo protivno poslovanju Zavoda ili štetilo njegovom poslovnom ugledu, odnosno interesu i ugledu zaposlenih.
Poslovnu tajnu obvezni su čuvati svi radnici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra poslovnom tajnom.
Poslovnom tajnom smatraju se:
- dokumenti koje ravnatelj proglasi poslovnom tajnom,
- podaci koje nadležno tijelo kao povjerljive priopći Zavodu,
- mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti,
- podaci koji se odnose na poslove koji se obavljaju za potrebe oružanih snaga, policije ili drugih javnih tijela ako su zaštićeni određenim stupnjem tajnosti,
- ponude za natječaj ili dražbu do donošenja odluke o odabiru.
Dokument koji sadrži poslovnu tajnu označava se oznakom „Poslovna tajna“.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 50.
Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu priopćiti ravnatelj ili osoba koju on ovlasti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 51.
Profesionalnom tajnom smatra se sve ono što zdravstveni i drugi radnici Zavoda, studenti i učenici škola zdravstvenog usmjerenja saznaju o zdravstvenom stanju pacijenta ili osobnim podacima građana te posebnim propisom zaštićeni podaci sadržani u zbirkama podataka koje o bolesnicima i zaposlenicima vodi Zavod.
Povreda čuvanja profesionalne tajne predstavlja težu povredu radne obveze.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XII. AKTI ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 52.
Statut je temeljni akt Zavoda.
Statut i njegove izmjene i dopune donosi Upravno vijeće uz suglasnost ministra zdravlja.
Nakon dobivene suglasnosti ministra zdravlja. Statut se upisuje registar Trgovačkog suda u Zagrebu i objavljuje se na oglasnoj ploči Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 53.
Ostali opći akti Zavoda su Pravilnici.
Na prijedlog ravnatelja Upravno vijeće donosi slijedeće pravilnike:
- Pravilnik o radu,
- Pravilnik o unutarnjem ustroju,
- Pravilnik o zaštiti na radu,
- Pravilnik o radnom vremenu i kućnom redu,
- Pravilnik o unutarnjem nadzoru nad radom ustrojbenih jedinica i zdravstvenih radnika,
- Pravilnik o primanju zdravstvenih radnika na pripravnički staž,
- Pravilnik o zaštiti arhivskog i registraturnog gradiva,
- Pravilnik o zaštiti od požara.
Osim pravilnika iz stavka 2. ovoga članka, Upravno vijeće donijet će i druge pravilnike nužne za reguliranje određene materije koji budu propisani posebnim propisima.
Pravilnici stupaju na snagu osmoga dana od dana objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Opći akt može predstavljati i Odluka Upravnog vijeća koja regulira određeno pitanje iz djelatnosti ili poslovanja Zavoda.
Poslovnici su akti pojedinoga tijela Zavoda koji uređuju način rada i funkcioniranja toga tijela i koje donose ta tijela.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 54.
Ovaj Statut, stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta, Statut Ur.broj: 001-395/1-09 donesen na sjednici Upravnog vijeća 21. srpnja 2009. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči dana 05. listopada 2009. godine i istog dana stupio na snagu, Izmjena i dopuna Statuta Ur.broj: 001-390/1-10, donesenog na sjednici Upravnog vijeća 01. srpnja 2010. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči 26. kolovoza 2010. godine i istog dana stupila na snagu, čistopis Statuta, se mijenja u cijelosti.
Predsjednica Upravnog vijeća:
prof.dr.sc. Marija Strnad-Pešikan, dr.med.
Ur.broj: 80-
Ministar zdravlja dao je suglasnost na ovaj Statut dana 2015. godine.
Statut je objavljen su na oglasnoj ploči Zavoda dana 2015. godine
v.d. Ravnatelj
doc.dr.sc. Ranko Stevanović, dr.med.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
OBRAZLOŽENJE ZA NACRT PRIJEDLOGA STATUTA HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
Statut Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Zagreb, Rockefellerova 7, Ur.broj: 001-395/1-09 donesen je na sjednici Upravnog vijeća 21. srpnja 2009. godine, koji je nakon dobivene suglasnosti ministra zdravstva i socijalne skrbi objavljen na oglasnoj ploči dana 05. listopada 2009. godine i istog dana stupio na snagu. Prijedlog Statuta Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Zagreb, Rockefellerova 7, donosi se radi nomotehničkog usklađivanja i ujednačavanja koje su neophodne prvenstveno zbog višestrukih izmjena i dopuna postojećeg Statuta u proteklih nekoliko godina. Termin „ministar nadležan za zdravstvo“ zamijenjen je u cijelom tekstu terminom „ministar zdravlja“. Ujedno je ispravljeno nekoliko pravopisnih i gramatičkih nepravilnosti bez utjecaja na sadržaj dokumenta.
Kako bi se izbjegla redundantnost u odnosu na važećim propisima izostavljeno je sljedeće:
U članku 2. koji se odnose na opće odredbe, odredba o osnivačkim pravima koje obavlja Vlada Republike Hrvatske u ime Republike Hrvatske,
Dosadašnji članak 7. u cijelosti, jer se odnosio na proširenje i promjenu djelatnosti,
U članku 8. stavak 3. koji se odnosi na pokrivanje gubitka u obavljanju djelatnosti,
U novom članku 14. (dosadašnji članak 17.) koji se odnose na poslove Upravnog vijeća izostavljani su navod 21. (Upravno vijeće predlaže vladi RH promjenu središta) i navod 23. (predlaže Vladi RH promjenu i proširenje djelatnosti)
Brisan je članak 31.
U novom članku 40. (dosadašnji članak 41.) koji se odnosi na sredstva za rad i poslovanje Zavoda izostavljen je stavak 2.
Radi usklađivanja s važećim propisima učinjene su sljedeće izmjene i dopune:
U članku 5. koji se odnosi na naziv i sjedište preciznije je navedeno da je uporaba pečata s grbom određena posebnim propisom.
U novom članku 15. (dosadašnji članak 10.) koji se odnosi na ovlaštenja ravnatelja, izmijenjeni su navodi u st.2. točki 3. i 4.
U novom članku 16. (dosadašnji članak 9.) koji se odnosi na zaključivanje ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju nekretnina i imovine veće vrijednosti, izmijenjeni su navodi u st. 4.
U novom članku 19. (dosadašnji članak 20.) koji se odnosi na zadaće ravnatelja, izmijenjeni su navodi 3. i 4.
U novom članku 22. (dosadašnji članak 22.) koji se odnosi na uvjete za imenovanje ravnatelja, izmijenjeni su navodi u st.1. točki 3.
U novom članku 26. (dosadašnji članak 27.) slučajevi za razrješavanje zamjenika ravnatelja pomoćnika ravnatelja za kvalitetu i voditelja službi nadopunjeni su navodom „drugi slučajevi propisani Zakonom o zdravstvenoj zaštiti“.
U novom članku 29. (dosadašnji članak 27.) dodana je odredba da ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnik za kvalitetu sudjeluje u radu Stručnog vijeća ali ne mogu biti predsjednik ili član Stručnoga vijeća.
Dodan je novi članak 31. koji govori o poslovima predsjednika Stručnog vijeća
Dodan je novi članak 37. koji govori o Povjerenstvu za unutarnji nadzor
U članku 48. nadopunjen je stavak 2. koji govori o tajnosti podataka, na način da se podaci pacijenata mogu učiniti dostupni na zahtjev tijela državne uprave sukladno posebnim propisima ili na zahtjev tijela sudbene vlasi.
U članku 52. stavak 3. dopunjen je tako da se statut upisuje u registar Trgovačkog suda u Zagrebu i objavljuje na oglasnoj ploči Zavoda.
U članku 53. nazivi pravilnika su usklađeni sa zakonskom regulativom
U novom članku 54. stavak 1. izmijenjen je tako da glasi da statut stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo