Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“ br. 30/15) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI MJERE 09 „USPOSTAVA PROIZVOĐAČKIH GRUPA I ORGANIZACIJA“ IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. - 2020.
DIO PRVI
POGLAVLJE I
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuje provedba mjere 09 „Uspostava proizvođačkih grupa i organizacija“ (u daljnjem tekstu: mjera 09),podmjere 9.1. „Uspostava skupina i organizacija proizvođača u poljoprivrednom i šumarskom sektoru“ (u daljnjem tekstu: podmjera 9.1.) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program).
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
a) tip operacije je skup aktivnosti ili pojedinačnih projekata koji doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta na koje se odnose iz Programa koji je usklađen s ciljevima i prioritetima politike ruralnog razvoja Europske unije
b) prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti financirani iz Programa
c) proizvođačka organizacija je pravna osoba ili jasno definirani dio pravne osobe koja ispunjava uvjete iz članka 4. Pravilnika o priznavanju i potporama za početak rada proizvođačkih organizacija („Narodne novine“ br. 81/15, 97/15, 100/15, 101/15)
d) javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR).
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi u Uredbi (EU) br. 1305/2013 i posebnim propisima koji uređuju rad proizvođačkih organizacija.
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
Prilog I. - „Kriteriji odabira zahtjeva za potporu“
Prilog II. - „Označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije“
POGLAVLJE II
KORISNICI, TROŠKOVI I POTPORA
Članak 5.
(1) U okviru podmjere 9.1. javna potpora se dodjeljuje za tip operacije Uspostavljanje proizvođačkih grupa i organizacija (u daljnjem tekstu: tip operacije 9.1.1.).
(2) Javna potpora unutar tipa operacije 9.1.1. može se dodijeliti proizvođačkoj organizaciji kao i njenim članovima samo jednom u cijelom programskom razdoblju 2014. - 2020.
(3) Javna potpora odobrava se na period od pet godina od dana priznavanja proizvođačke organizacije u maksimalnom iznosu do 500.000 eura, odnosno maksimalno 100.000 eura godišnje u kunskoj protuvrijednosti prema tečaju iz članka 6., a čija se razina određuje u skladu s vrijednosti godišnje utržene proizvodnje.
(4) Javna potpora isplaćuje se na temelju odobrenog poslovnog plana u obliku paušalnog iznosa u godišnjim ratama te se postupno smanjuje za svaku slijedeću godinu.
(5) Iznos prve rate izračuna se na temelju prosječne godišnje vrijednosti utržene proizvodnje članova proizvođačke organizacije tri godine prije ulaska u proizvođačku organizaciju.
(6) Isplata se vrši u najviše pet rata u razdoblju od najviše pet godina kako slijedi:
a) u prvoj godini - 10% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se nakon donošenja odluke o dodjeli potpore
b) u drugoj godini - 9% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
c) u trećoj godini - 8% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
d) u četvrtoj godini - 7% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
e) u petoj godini - 6% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i dostave završnog izvješća da su aktivnosti iskazane (planirane) u poslovnom planu realizirane u cijelosti.
(7) U slučaju da nisu ispunjeni ciljevi i aktivnosti planirane u poslovnom planu za prethodnu godinu isplata sljedeće rate moguća je samo uz uvjet da je Povjerenstvo za odobravanje poslovnog plana odobrilo izmjene ili dopune poslovnog plana.
(8) Sredstva javne potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90 posto udjela, a Republika Hrvatska s 10 posto udjela.
Članak 6.
Preračunavanje tečaja eura u kune obavlja se prema mjesečnom tečaju eura utvrđenom od Europske komisije za mjesec u kojem je podnesen zahtjev za potporu objavljenom na mrežnoj stranici Europske komisije: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.
Članak 7.
Korisnici su proizvođačke organizacije iz sektora poljoprivrede u rangu malih i srednjih poduzeća, priznate u razdoblju od 1. siječnja 2014. godine do 31. prosinca 2020. godine od ministarstva poljoprivrede.
Članak 8.
(1) Prihvatljivi troškovi su:
a) administrativni troškovi
b) troškovi najma, režija i uređenja uredskog prostora
c) troškovi priznavanja proizvođačke organizacije
d) troškovi (koncentriranja proizvoda) udruženog stavljanja na tržište (plasiranja) proizvoda vlastitih članova
e) troškovi pripreme proizvoda za prodaju, objedinjavanje ponude, prodaje i opskrbu kupaca na veliko
f) kupnja informatičke opreme i tehnologije
g) trošak bruto plaće zaposlenih djelatnika i
h) troškovi zajedničkog nastupa na tržištu proizvođačke organizacije.
(2) Trošak iz stavka 1. točke g) ovoga članka prihvatljiv je u iznosu do 40 posto vrijednosti ukupno odobrenih sredstava javne potpore.
DIO DRUGI
POGLAVLJE I
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Članak 9.
(1) Proizvođačka organizacija mora imati Rješenje o priznavanju proizvođačke organizacije.
(2) Proizvođačka organizacija mora imati odluku o odobravanju poslovnog plana.
Članak 10.
(1) Korisnik prilikom podnošenja zahtjeva za potporu mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
(2) Korisnik je dužan uz zahtjev za potporu dostaviti izjavu da mu nisu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove u okviru podmjere 9.1. za koju je podnio zahtjev za potporu, od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore te fondova Europske unije.
(3) Nije dozvoljeno poduzimanje radnji koje bi mogle dovesti do financiranja istih prihvatljivih aktivnosti (ili troškova) ostalih fondova Europske unije, uključujući i prijavu na natječaj za dodjelu sredstava.
(4) Nakon konačne isplate potpore, korisnik je dužan najmanje narednih pet godina baviti se aktivnošću za koju je ostvario potporu.
POGLAVLJE II
KRITERIJI ODABIRA
Članak 11.
(1) Kriteriji odabira zahtjeva za potporu koji se primjenjuju na sve podnijete zahtjeve određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
(2) Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3) Da bi ulaganje bilo prihvatljivo za dodjelu potpore, korisnik mora imati minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika.
DIO TREĆI
POGLAVLJE I
ZAHTJEV ZA POTPORU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKE
Članak 12.
(1) Zahtjev za potporu podnosi se temeljem natječaja o provedbi mjere 09 kojeg raspisuje Agencija za plaćanja.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u »Narodnim novinama«, na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) i na mrežnim stranicama Ministarstva (www.mps.hr).
(3) Natječajem iz stavka 1. ovoga članka određuju se način, rokovi i uvjeti za podnošenje zahtjeva za potporu za dodjelu sredstava iz EPFRR, mjere 09.
(4) Uz zahtjev za potporu korisnici moraju dostaviti svu dokumentaciju propisanu natječajem.
(5) Kad su zahtjev za potporu i dokumentacija iz stavka 4. ovoga članka upućeni poštom preporučeno ili predani ovlaštenom pružatelju poštanskih usluga, vrijeme predaje pošti odnosno ovlaštenom pružatelju poštanskih usluga (datum, sat, minuta, sekunda) smatra se vremenom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) Kad se zahtjev i dokumentacija iz stavka 4. ovoga članka predaju neposredno Agenciji za plaćanja, vremenom podnošenja zahtjeva smatra se vrijeme zaprimanja u Agenciji za plaćanja.
(7) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) putem zaštićene mrežne aplikacije AGRONET.
(8) Upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONETA-a bit će dostupne na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
Članak 13.
(1) Zahtjev za potporu mora biti dostavljen na obrascu propisanom u tekstu natječaja i u formatu preuzetom na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(2) Zahtjev za potporu mora biti potpisan od strane odgovorne osobe korisnika.
Članak 14.
(1) Zahtjevi za potporu pristigli po objavljenom natječaju iz članka 12. ovoga Pravilnika obrađuju se po redoslijedu zaprimanja.
(2) Prilikom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrđuje se pravovremenost, potpunost, udovoljavanje propisanim uvjetima i kriterijima, broj bodova sukladno kriterijima odabira te maksimalni iznos prihvatljivih troškova.
(3) Nakon administrativne kontrole zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja izradit će rang-listu sukladno članku 15. ovoga Pravilnika.
(4) Nepravovremeni zahtjevi za potporu neće se razmatrati. Ukoliko je zahtjev za potporu nepravovremen, Agencija za plaćanja donijet će sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi odluku o odbijanju zahtjeva.
(5) Za zahtjeve za potporu koji nisu podneseni u skladu s člancima 13. i 14. Agencija za plaćanja će donijeti odluku o odbijanju.
(6) Ako je zahtjev za potporu nepotpun ili ako je potrebno tražiti dodatna obrazloženja/ispravke vezane uz dostavljenu dokumentaciju, Agencija za plaćanja će korisniku uputiti zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak (u daljnjem tekstu: zahtjev za dopunu).
(7) Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno u Agenciju za plaćanja u roku od deset dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu.
(8) Danom zaprimanja zahtjeva za dopunu iz stavka 6. ovog članka smatra se dan koji je naznačen na povratnici o zaprimanju preporučene pošiljke.
(9) Ako korisnik nije preuzeo zahtjev za dopunu prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, zahtjev za dopunu će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te će se dostava smatrati obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja zahtjeva za dopunu na oglasnu ploču Agencije za plaćanja.
(10) Danom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra se dan dostave propisane dokumentacije i/ili propisanih podataka iz stavka 6. ovoga članka.
(11) Ukoliko korisnik ne postupi sukladno stavku 7. ovog članka, donijet će se odluka o odbijanju.
Članak 15.
(1) Nakon administrativne kontrole pristiglih zahtjeva za potporu, za sve potpune, pravovremene i prihvatljive zahtjeve za potporu formira se rang-lista sukladno kriterijima odabira koji su navedeni u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
(2) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova, prednost na rang-listi imaju zahtjevi s ranijim vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu na natječaj (datum, sat, minuta, sekunda).
(3) Ukoliko dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova i isto vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje dodjelu potpore, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
Članak 16.
(1) U slučaju kada se nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu i provjere ukupnog traženog iznosa potpore utvrdi da ima dovoljno raspoloživih sredstava, Agencija za plaćanja će donijeti odluke nakon završetka administrativne kontrole svakoga pojedinačnog zahtjeva za potporu.
(2) Agencija za plaćanja će nakon obrade zahtjeva za potporu donijeti:
1. Odluku o dodjeli sredstava u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem ili
2. Odluku o odbijanju u slučaju:
– neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem,
– nepravovremeno podnesenih zahtjeva za potporu,
– nepotpunih zahtjeva za potporu,
– nepravovremeno dostavljenih i/ili nepotpunih odgovora na zahtjev za dopunu/obrazloženje/ ispravak,
– da su aktivnosti započele prije podnošenja zahtjeva za potporu,
– utvrđene nepravilnosti,
– sprječavanja posjeta ulaganju predstavnicima Agencije za plaćanja od strane korisnika.
(3) U slučaju donošenja odluka kako je navedeno u stavku 2. ovoga članka, rang-lista će se izraditi nakon provedenog postupka odlučivanja po prigovoru.
Članak 17.
(1) U slučaju kada se nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu i provjere ukupnog traženog iznosa potpore utvrdi da nema dovoljno raspoloživih sredstava za sve korisnike, Agencija za plaćanja će donijeti odluke nakon završetka administrativne kontrole svih zaprimljenih zahtjeva za potporu.
(2) Agencija za plaćanja će nakon obrade zahtjeva za potporu donijeti:
1. Odluku o privremenoj raspodjeli sredstava, u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem ili
2. Odluku o odbijanju sukladno razlozima navedenim u članku 16. stavak 2. točka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Odlukom o privremenoj raspodijeli sredstava iz stavka 2. točke 1. ovoga članka definira se privremena raspodjela ukupno raspoloživih sredstava po korisnicima za sve korisnike koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima ovog Pravilnika i Natječaja, neovisno o ostvarenom broju bodova i poziciji na rang-listi.
(4) Rang-lista iz stavka 3. ovoga članka je privremena i sastavni je dio odluka iz stavka 2. točke 1. ovoga članka.
(5) Završetkom postupka odlučivanja po prigovoru na odluke iz stavka 2. ovoga članka i prema potrebi ponovne administrativne kontrole zahtjeva za potporu nakon usvojenih prigovora, formirat će se konačna rang-lista temeljem koje će Agencija za plaćanja donijeti konačne odluke kako slijedi:
1. Odluku o dodjeli sredstava u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem;
2. Odluku o odbijanju sukladno razlozima navedenim u članku 16. stavak 2. točka 2. ovoga Pravilnika i radi nedostatnosti raspoloživih sredstava.
(6) Rang-lista iz stavka 5. ovog članka je konačna i sastavni je dio konačne odluke iz stavka 5. točke 1. ovoga članka i odluke o odbijanu radi nedostatnosti raspoloživih sredstava.
(7) Odlukom iz stavka 5. točke 1. ovoga članka utvrđuju se:
1. prihvatljivi troškovi,
2. najviši iznos javne potpore,
3. obveze korisnika propisane ovim Pravilnikom:
– čuvanje dokumentacije koja se odnosi na dodjelu sredstava iz EPFRR programa pet godina od dana konačne isplate potpore,
– dostava godišnjih izvješća u petogodišnjem razdoblju na način naveden u članku 5. stavku 6. ovoga Pravilnika,
– zabrana promjene vlasništva nad ulaganjem, davanja u zakup ili najam predmeta aktivnosti ili premještanja sufinancirane aktivnosti od dana stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– zabrana promjene namjene i vrste aktivnosti za koje se korisniku odobravaju sredstva sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– informiranje javnosti o potpori sukladno EU zakonodavstvu,
– u svakom trenutku osigurati nesmetani pristup i kontrolu na terenu koja se odnosi na potporu te dati na uvid cjelokupnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove predstavnicima Agencije za plaćanja, Ministarstva, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske unije (u daljnjem tekstu: ARPA), Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF),
– izvještavanje Agencije za plaćanja u pisanom obliku o bilo kojoj situaciji postojanja sukoba interesa između korisnika s jedne strane i ponuditelja s druge strane u razdoblju od dana stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– podnošenja obveznog konačnog zahtjeva za isplatu, kada odabranom korisniku prestane mogućnost ostvarivanja potpore iz članka 8. ovoga Pravilnika, a sukladno članku 5. stavku 6. ovoga Pravilnika, i ostale potrebne dokumentacije propisane natječajem,
– dopustiti posjet ulaganju od strane predstavnika Agencije za plaćanja, Ministarstva, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske unije (u daljnjem tekstu: ARPA), Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF),
– osigurati da svi podaci i informacije dostavljeni Agenciji za plaćanja budu točni,
– dostaviti Agenciji za plaćanja sve potrebne podatke koje Agencija za plaćanja zatraži,
– zabrana poduzimanja radnji koje bi mogle dovesti do neispunjavanja uvjeta prihvatljivosti navedenih u članku 9. i članku 10. ovoga Pravilnika,
– prijaviti Agenciji za plaćanja promjene podataka koje se odnose na podneseni zahtjev za potporu,
– zabrana poduzimanja radnji koje bi mogle dovesti do financiranja istih troškova iz proračuna EU.
(8) Za provedbu stavka 7. točke 3. alineje 5 ovoga članka korisnik će provesti obvezu informiranja javnosti o potpori sukladno Prilogu II. ovoga Pravilnika.
Članak 18.
(1) Promjene zahtjeva za potporu podrazumijevaju promjenu podataka koji se odnose na podneseni zahtjev za potporu.
(2) Za promjene iz stavka 1. ovoga članka korisnik je dužan od trenutka stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava do roka za podnošenje zahtjeva za isplatu Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za promjenu. Promjene iz stavka 1. ovoga članka korisnik može prijaviti dva puta podnošenjem zahtjeva za promjenu.
(3) Agencija za plaćanja će za zaprimljene zahtjeve za promjenu prema potrebi donijeti izmjenu odluke o dodjeli sredstava ili pismo odobrenja u slučaju odobrenja zahtjeva za promjenu ili pismo odbijanja u slučaju odbijanja zahtjeva za promjenu.
(4) Izmjenom odluke o dodjeli sredstava ne može se odobriti iznos potpore veći od iznosa potpore koji je već određen odlukom o dodjeli sredstava.
(5) Ostale promjene u projektu bez kojih se projekt ne može provesti ili koji imaju utjecaj na poboljšanje projekta moraju biti obrazložene prilikom dostavljanja zahtjeva za isplatu.
(7) Promjene iz stavka 2. ovoga članka korisnik mora prijaviti najmanje 45 dana prije isteka roka za predaju zahtjeva za isplatu.
(8) U slučaju promjena odluke iniciranih od strane Agencije za plaćanja, korisniku će se donijeti izmjena odluke o dodjeli sredstava.
Članak 19.
(1) U slučaju da korisnik želi odustati od dodjele sredstava dužan je o istome pismeno obavijestiti Agenciju za plaćanje.
(2) Ukoliko korisnik odustane u fazi administrativne kontrole zahtjeva za potporu odnosno prije donošenja odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti obrade zahtjeva za potporu te će korisniku donijeti potvrdu o odustajanju.
(3) Ukoliko korisnik odustane nakon donošenja odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će korisniku donijeti izjavu o poništenju obveze.
(4) Izjava o poništenju obveze se donosi i u slučaju kada korisnik ne dostavi zahtjev za isplatu u predviđenom roku.
POGLAVLJE II
ZAHTJEV ZA ISPLATU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKE
Članak 20.
(1) Potpora se korisniku isplaćuje temeljem zahtjeva za isplatu kao paušalna potpora u godišnjim obrocima.
(2) Korisnik može podnijeti Zahtjev za isplatu u najviše pet rata.
(3) Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti zahtjev za isplatu u papirnatom obliku.
(4) Prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu korisnici su obvezni dostaviti svu dokumentaciju propisanu natječajem u papirnatom obliku na adresu Agencije za plaćanja.
(5) Zahtjev za isplatu prve rate korisnik može dostaviti Agenciji za plaćanje nakon odluke o dodjeli sredstava, a sukladno članku 5., stavak 5. ovoga Pravilnika.
(6) Zahtjev za isplatu druge, treće, četvrte i pete rate korisnik šalje nakon ostvarenja planiranih aktivnosti za prethodnu godinu za koje prilaže Izvješće o provedenoj poslovnoj aktivnosti za prethodnu godinu uz podatke o utrživosti proizvodnje za prethodno godišnje razdoblje (važeći financijski izvještaj).
(7) Prije podnošenja Zahtjeva za isplatu za peto, odnosno posljednje godišnje razdoblje korisnik podnosi Ministarstvu Izvješće o postizanju ciljeva iz poslovnog plana na temelju kojeg Ministarstvo izdaje potvrdu o ostvarenju ciljeva poslovnog plana.
(8) Prilikom podnošenja Zahtjev za isplatu za petu ratu korisnik dostavlja potvrdu Ministarstva o ostvarenju ciljeva poslovnog plana.
Članak 21.
(1) Zahtjev za isplatu treba sadržavati dokaze o provedenim aktivnostima sukladno poslovnom planu i dokaz o utrženoj proizvodnji za prethodnu godinu.
(2) Korisniku se ne može isplatiti javna potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u odluci o dodjeli sredstava.
(3) Ako korisnik u zahtjevu za isplatu navede iznos koji je viši od prihvatljivog iznosa javne potpore Agencija za plaćanja je ovlaštena umanjiti iznos za isplatu.
(4) Za nepotpun zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom pošiljkom ili osobno u Agenciju za plaćanja u roku od deset radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak. Ako tražena dokumentacija ne bude poslana u zadanom roku smatrat će se da je korisnik odustao od dijela iznosa javne potpore za koji dokumentacija nije dostavljena.
(5) Vremenom zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak smatra se datum kada korisnik zaprimi preporučenu pošiljku.
(6) Ako korisnik nije preuzeo zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, zahtjev za dopunu će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te će se dostava smatrati obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja zahtjeva za dopunu na oglasnu ploču.
(7) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
a) protuvrijednost u kunama po tečaju Europske komisije ECB u mjesecu zaprimanja zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala (navedeni tečaj objavljen je na mrežnoj stranici http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/) ili
b) u slučaju da je korisnik kupio strana sredstva plaćanja po nižem tečaju u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala, obračun potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(8) Ako korisnik ne dostavi konačni zahtjev za isplatu u propisanom roku izdat će se Izjava o poništenju obveze.
(9) Ako korisnik odustane od ulaganja nakon podnošenja zahtjeva za isplatu, odnosno podnese zahtjev za odustajanje, donijet će se potvrda o odustajanju.
(10) Ako korisnik dostavi konačni zahtjev za isplatu nakon propisanog roka, Agencija za plaćanja će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
Članak 22.
(1) Nakon provjere zahtjeva za isplatu s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će donijeti:
a) Odluku o isplati
b) Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu
(2) Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu zbog:
a) neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom i javnim natječajem
b) neprihvatljivosti ulaganja i/ili svih troškova utvrđenih u Listi prihvatljivih troškova
c) dostavljanja konačnog zahtjeva za isplatu nakon propisanog roka
d) onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu
e) korištenja građevine i/ili opreme na način koji nije u skladu s njegovom namjenom
f) utvrđenih razlika između dokumenata priloženih uz zahtjev za isplatu i dokumenata zatečenih u kontroli na terenu
g) nedostavljanja dokumentacije navedene u članku 21. stavku 4. ovoga Pravilnika u roku propisanom Pravilnikom ako se dopuna/obrazloženje/ispravak odnosi na cjelokupno ulaganje
h) utvrđene sumnje na prijevaru, provedbeno tijelo će zbog sumnje na prijevaru izvijestiti Državno odvjetništvo Republike Hrvatske kako bi se pokrenuo postupak pred nadležnim sudom.
POGLAVLJE III
KONTROLA NA TERENU
Ovlaštenje za provedbu kontrole na terenu
Članak 23.
(1) Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori).
(2) Kontrolori provode kontrolu izvršenih usluga, radova i nabavljene opreme kod isplate u ratama, dok kod konačne isplate kontroliraju i upotrebu ulaganja prema odobrenoj namjeni.
(3) Kontrolori provode kontrolu prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja (ex post kontrola).
(4) Osim redovnih kontrola, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku unutar razdoblja iz stavka 3. ovoga članka.
(5) Osim djelatnika iz stavka 1. ovoga članka kontrolu ulaganja mogu obavljati i djelatnici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, djelatnici upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud, predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po posebnim propisima.
Ovlasti kontrolora
Članak 24.
(1) Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:
1. pregledati objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju korisnika
2. izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu
3. provjeravati računovodstvene podatke iz poslovnih knjiga korisnika
4. provjeravati evidencije vezane uz ulaganje i poslovanje korisnika
5. provjeravati dokumente (račune, potvrde o plaćanju, bankovna izvješća korisnika i s njim povezanih osoba, podatke o korištenom materijalu, jamstvene listove, deklaracije i dr.)
6. provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz zahtjev za isplatu
7. provjeravati uporabu ili spremnost ulaganja za uporabu
8. provjeravati rješenja, ugovore, potvrde drugih tijela koja prate rad korisnika
9. provjeravati sve podatke koji se odnose na kvantitetu i kvalitetu roba i usluga
10. provjeravati tehničku dokumentaciju vezanu za ulaganje (građevinski dnevnik, građevinska knjiga, glavni projekt i dr.)
11. izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti i
12. prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.
(2) Kontrolori su ovlašteni izvršiti kontrolu kod pravnih i fizičkih osoba te osoba koje su povezane s korisnikom u vezi predmetnog ulaganja.
(3) Pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovoga članka dužne su omogućiti obavljanje kontrole, pružiti potrebne podatke i informacije te osigurati uvjete za nesmetani rad.
(4) Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku samo nužne informacije.
POVRAT SREDSTAVA, PRIGOVORI I STUPANJE NA SNAGU
Članak 25.
(1) Agencija za plaćanja će Odlukom o povratu sredstava od korisnika zahtijevati:
a) povrat utvrđenog iznosa ako se utvrdi administrativna pogreška učinjena od strane Agencije za plaćanja
b) povrat ukupno isplaćenih sredstava javne potpore u slučaju sumnje na prijevaru
c) povrat isplaćenih sredstava ako se ne dostavi zahtjev za isplatu preostalih sredstava u slučaju isplate u ratama
d) povrat isplaćenih sredstava ako kontrola na terenu utvrdi nepravilnosti vezano za ulaganje
e) povrat isplaćenih sredstava ako je korisnik nezakonito ostvario pravo na isplatu novčanih sredstava.
(2) Korisnik je dužan isplaćena novčana sredstva vratiti u roku od 30 dana od primitka odluke o povratu sredstava ili u slučaju prigovora 30 dana od zaprimanja odluke povjerenstva iz članka 25. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(3) Ako korisnik nije vratio sredstva određena odlukom o povratu sredstava, na taj iznos se nakon isteka roka iz stavka 2. ovoga članka obračunava zatezna kamata.
(4) U slučaju nepoštivanja roka za povrat sredstava Agencija za plaćanja će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.
Članak 26.
(1) Svi akti koji proizlaze iz ovoga Pravilnika nisu upravni akti.
(2) Korisnik može Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje ministar podnijeti prigovor na slijedeće odluke:
a) odluke o dodjeli sredstava
b) odluke o odbijanju
c) izmjene odluke o dodjeli sredstava
d) pisma odbijanja
e) potvrde o odustajanju
f) odluke o isplati
g) odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili
h) odluka o povratu sredstava
(3) Korisnik može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima (u daljnjem tekstu Povjerenstvo) u roku od osam dana od dana primitka odluke.
(4) Prigovori iz stavka 3. ovoga članka podnose se u dva primjerka preporučenom pošiljkom s povratnicom ili neposredno, Povjerenstvu putem Agencije za plaćanja, na adresu Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(5) Povjerenstvo odlučuje o podnesenim prigovorima iz stavka 4. ovoga članka u roku od petnaest radnih dana od zaprimanja prigovora. Na Odluke Povjerenstva korisnik nema pravo prigovora.
Članak 27.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
PRILOG I.
KRITERIJI ODABIRA ZAHTJEVA ZA POTPORU
KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 9.1.1.
USPOSTAVLJANJE PROIZVOĐAČKIH GRUPA I ORGANIZACIJA
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj članova proizvođačke grupe ili organizacije
najviše 20
a) 7-15
7
b) 16-30
10
c) 31-50
13
d) 51-100
16
e) više od 101
20
2.
Proizvođačke grupe ili organizacije koje su nositelji proizvoda s oznakom kvalitete
15
3.
Vrijednost godišnje utržene proizvodnje / obujam proizvodnje (u kn/kg/kom)
najviše 20
Voće i povrće (u kn)
3.000.000 - 5.000.000
10
5.000.001 - 10.000.000
15
više od 10.000.001
20
Mlijeko i mliječni proizvodi (u kg)
3.000.000 - 10.000.000
10
10.000.001 - 100.000.000
15
više od 100.000.001
20
Svinjetina (u kom)
4.000 - 10.000
10
10.001 - 50.000
15
više od 50.001
20
4.
Proizvođačka grupa ili organizacija registrirana u području sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostalim područjima s posebnim ograničenjima
najviše 10
a) Gorsko-planinska područja (GPP)
10
b) Područja s značajnim prirodnim ograničenjima (PPO)
6
c) Područja s posebnim ograničenjima (PSO)
4
5.
Stupanj razvijenosti jedinice područne (regionalne) samouprave u kojoj je registrirana proizvođačka grupa ili organizacija
najviše 10
a) vrijednost indeksa razvijenosti manji od 75% prosjeka Republike Hrvatske
10
b) vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka Republike Hrvatske
8
c) vrijednost indeksa razvijenosti između 100% i 125% prosjeka Republike Hrvatske
6
d) vrijednost indeksa razvijenosti veći od 125% prosjeka Republike Hrvatske
4
NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA
75
PRAG PROLAZNOSTI
21
Dodatni bodovi
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Proizvođačka grupa/organizacija priznata/registrirana za proizvodnju proizvoda iz dva ili više različita sektora
5
2.
Proizvođačka grupa/organizacija obuhvaća članove iz 2 ili više županija
5
PRILOG II.
OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja se provode u okviru Programa ruralnog razvoja RH, a financiraju se iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR, engl. EAFRD) trebaju biti propisno označena, u skladu s prilogom XII Uredbe 1303/2013. Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika.
1. Obveze korisnika
Korisnik je u obvezi propisno označiti svoje ulaganje i to:
1.1. Tijekom provedbe projekta:
A) Putem mrežne stranice, ukoliko korisnik ima takvu stranicu namijenjenu poslovnim potrebama. Na stranici se objavljuje kratak opis projekta, uključujući njegove ciljeve i rezultate, ističući financijsku potporu unije.
B) Putem plakata (minimalno formata A3), za ulaganja kod kojih javna potpora prelazi iznos od 10.000 EUR-a
C) Putem informativne ploče, za ulaganja kod kojih vrijednost javne potpore prelazi iznos od 50.000 EUR-a
D) Putem privremenog panoa, za ulaganja u infrastrukturu/građevinske radove kod kojih vrijednost javne potpore premašuje iznos od 500.000 EUR-a.
Na plakatima, pločama i panoima trebaju biti navedeni podaci o projektu, uključujući i financijsku potporu unije.
1.2. Nakon dovršetka ulaganja
Po dovršetku ulaganja, korisnik na mjestu koje je lako vidljivo, postavlja trajnu ploču ili pano primjerene veličine s podacima o ulaganju, financijskom doprinosu unije. Ploča se postavlja i na sjedište Lokalne akcijske grupe. Korisnik kojemu je dodijeljena potpora za izradu ili izmjenu i dopunu dokumenta, po dovršetku ulaganja, označava dokument oznakom. Oznaka mora biti smještena na dnu zadnje stranice dokumenta, te mora sadržavati elemente navedene u točki 2.
1.3. Označavanje opreme
Osim u slučaju kada je, uz prethodno odobrenje AP, sufinancirana oprema označena pločom postavljenom na objekt, sva oprema (uključujući i prijenosnu elektroničku opremu) mora biti označena odgovarajućom naljepnicom – pločicom na kojoj je otisnut sljedeći tekst: »Sufinancirano sredstvima Europske unije – Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj«.
2. Primjer označavanja ulaganja
Plakat, informativna ploča, trajni ili privremeni pano za označavanje ulaganja sadržavaju sljedeće elemente:
OVAJ PROJEKT SUFINANCIRAN JE SREDSTVIMA EUROPSKE UNIJE
Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj
(navesti naziv projekta/ulaganja)
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA 2014. - 2020.
Udio sufinanciranja: 90% EU, 10% RH
Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja
2.1. Tehničke karakteristike plakata/panoa/ploča
(a) Uz amblem (zastavu) EU-a stavlja se obavezno i zastava Republike Hrvatske:
(b) Uz ove ambleme ističe se i sljedeća izjava: »Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja«.
(c) Oznaka obavezno sadrži i naziv fonda iz kojeg se projekt sufinancira (EPFRR), naziv projekta te iznos sufinanciranja iz proračuna EU i RH (izraženo u postotcima).
(d) Za aktivnosti koje se financiraju u okviru LEADER-a, oznaka sadrži i logotip LEADER-a:
(e) Minimalno 25% površine oznake (reklamnog panoa/ploče/plakata/banera na mrežnoj stranici) zauzimaju zastave EU i RH te obavezni tekst.
(f) Ako je korisnikov projekt/ulaganje sufinancirano iz nekoliko različitih EU fondova, ne treba navoditi sve fondove izrijekom, već je dovoljno da se kaže kako je projekt/ulaganje sufinancirano iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESI).
(g) Detaljne informacije o grafičkim rješenjima oblikovanja simbola EU, dostupne su na stranici http://ec.europa.eu/europeaid/work/visibility/index_en.htm
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“ br. 30/15) ministar poljoprivrede donosi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRAVILNIK
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
O PROVEDBI MJERE 09 „ USPOSTAVA PROIZVOĐAČKIH GRUPA I ORGANIZACIJA“ IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. - 2020.
DIO PRVI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE I
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuje provedba mjere 09 „ Uspostava proizvođačkih grupa i organizacija“ (u daljnjem tekstu: mjera 09), podmjere 9.1. „Uspostava skupina i organizacija proizvođača u poljoprivrednom i šumarskom sektoru“ (u daljnjem tekstu: podmjera 9.1.) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje :
a) tip operacije je skup aktivnosti ili pojedinačnih projekata koji doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta na koje se odnose iz Programa koji je usklađen s ciljevima i prioritetima politike ruralnog razvoja Europske unije
b) prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti financirani iz Programa
c) proizvođačka organizacija je pravna osoba ili jasno definirani dio pravne osobe koja ispunjava uvjete iz članka 4. Pravilnika o priznavanju i potporama za početak rada proizvođačkih organizacija („Narodne novine“ br. 81/15, 97/15, 100/15, 101/15)
d) javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR).
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi u Uredbi (EU) br. 1305/2013 i posebnim propisima koji uređuju rad proizvođačkih organizacija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
Prilog I. - „Kriteriji odabira zahtjeva za potporu“
Prilog II. - „Označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE II
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KORISNICI, TROŠKOVI I POTPORA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
(1) U okviru podmjere 9.1. javna potpora se dodjeljuje za tip operacije Uspostavljanje proizvođačkih grupa i organizacija (u daljnjem tekstu: tip operacije 9.1.1.).
(2) Javna potpora unutar tipa operacije 9.1.1. može se dodijeliti proizvođačkoj organizaciji kao i njenim članovima samo jednom u cijelom programskom razdoblju 2014. - 2020.
(3) Javna potpora odobrava se na period od pet godina od dana priznavanja proizvođačke organizacije u maksimalnom iznosu do 500.000 eura, odnosno maksimalno 100.000 eura godišnje u kunskoj protuvrijednosti prema tečaju iz članka 6., a čija se razina određuje u skladu s vrijednosti godišnje utržene proizvodnje.
(4) Javna potpora isplaćuje se na temelju odobrenog poslovnog plana u obliku paušalnog iznosa u godišnjim ratama te se postupno smanjuje za svaku slijedeću godinu.
(5) Iznos prve rate izračuna se na temelju prosječne godišnje vrijednosti utržene proizvodnje članova proizvođačke organizacije tri godine prije ulaska u proizvođačku organizaciju.
(6) Isplata se vrši u najviše pet rata u razdoblju od najviše pet godina kako slijedi:
a) u prvoj godini - 10% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se nakon donošenja odluke o dodjeli potpore
b) u drugoj godini - 9% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
c) u trećoj godini - 8% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
d) u četvrtoj godini - 7% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i izvješća za prethodnu godinu
e) u petoj godini - 6% od godišnje vrijednosti utržene proizvodnje, ali ne više od 100.000 eura isplatit će se temeljem zahtjeva za isplatu i dostave završnog izvješća da su aktivnosti iskazane (planirane) u poslovnom planu realizirane u cijelosti.
(7) U slučaju da nisu ispunjeni ciljevi i aktivnosti planirane u poslovnom planu za prethodnu godinu isplata sljedeće rate moguća je samo uz uvjet da je Povjerenstvo za odobravanje poslovnog plana odobrilo izmjene ili dopune poslovnog plana.
(8) Sredstva javne potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90 posto udjela, a Republika Hrvatska s 10 posto udjela.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Preračunavanje tečaja eura u kune obavlja se prema mjesečnom tečaju eura utvrđenom od Europske komisije za mjesec u kojem je podnesen zahtjev za potporu objavljenom na mrežnoj stranici Europske komisije: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/ .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
Korisnici su proizvođačke organizacije iz sektora poljoprivrede u rangu malih i srednjih poduzeća, priznate u razdoblju od 1. siječnja 2014. godine do 31. prosinca 2020. godine od ministarstva poljoprivrede.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
(1) Prihvatljivi troškovi su:
a) administrativni troškovi
b) troškovi najma, režija i uređenja uredskog prostora
c) troškovi priznavanja proizvođačke organizacije
d) troškovi (koncentriranja proizvoda) udruženog stavljanja na tržište (plasiranja) proizvoda vlastitih članova
e) troškovi pripreme proizvoda za prodaju, objedinjavanje ponude, prodaje i opskrbu kupaca na veliko
f) kupnja informatičke opreme i tehnologije
g) trošak bruto plaće zaposlenih djelatnika i
h) troškovi zajedničkog nastupa na tržištu proizvođačke organizacije.
(2) Trošak iz stavka 1. točke g) ovoga članka prihvatljiv je u iznosu do 40 posto vrijednosti ukupno odobrenih sredstava javne potpore.
DIO DRUGI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE I
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
( 1) Proizvođačka organizacija mora imati Rješenje o priznavanju proizvođačke organizacije.
(2) Proizvođačka organizacija mora imati odluku o odobravanju poslovnog plana.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
(1) Korisnik prilikom podnošenja zahtjeva za potporu mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
(2) Korisnik je dužan uz zahtjev za potporu dostaviti izjavu da mu nisu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove u okviru podmjere 9.1. za koju je podnio zahtjev za potporu, od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore te fondova Europske unije.
(3) Nije dozvoljeno poduzimanje radnji koje bi mogle dovesti do financiranja istih prihvatljivih aktivnosti (ili troškova) ostalih fondova Europske unije, uključujući i prijavu na natječaj za dodjelu sredstava.
(4) Nakon konačne isplate potpore, korisnik je dužan najmanje narednih pet godina baviti se aktivnošću za koju je ostvario potporu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE II
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KRITERIJI ODABIRA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
(1) Kriteriji odabira zahtjeva za potporu koji se primjenjuju na sve podnijete zahtjeve određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika te čine njegov sastavni dio.
(2) Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3) Da bi ulaganje bilo prihvatljivo za dodjelu potpore, korisnik mora imati minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika.
DIO TREĆI
POGLAVLJE I
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ZAHTJEV ZA POTPORU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
(1) Zahtjev za potporu podnosi se temeljem natječaja o provedbi mjere 09 kojeg raspisuje Agencija za plaćanja.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u »Narodnim novinama«, na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) i na mrežnim stranicama Ministarstva (www.mps.hr).
(3) Natječajem iz stavka 1. ovoga članka određuju se način, rokovi i uvjeti za podnošenje zahtjeva za potporu za dodjelu sredstava iz EPFRR, mjere 09.
(4) Uz zahtjev za potporu korisnici moraju dostaviti svu dokumentaciju propisanu natječajem.
(5) Kad su zahtjev za potporu i dokumentacija iz stavka 4. ovoga članka upućeni poštom preporučeno ili predani ovlaštenom pružatelju poštanskih usluga, vrijeme predaje pošti odnosno ovlaštenom pružatelju poštanskih usluga (datum, sat, minuta, sekunda) smatra se vremenom podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) Kad se zahtjev i dokumentacija iz stavka 4. ovoga članka predaju neposredno Agenciji za plaćanja, vremenom podnošenja zahtjeva smatra se vrijeme zaprimanja u Agenciji za plaćanja.
(7) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) putem zaštićene mrežne aplikacije AGRONET.
(8) Upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONETA-a bit će dostupne na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
(1) Zahtjev za potporu mora biti dostavljen na obrascu propisanom u tekstu natječaja i u formatu preuzetom na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(2) Zahtjev za potporu mora biti potpisan od strane odgovorne osobe korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
(1) Zahtjevi za potporu pristigli po objavljenom natječaju iz članka 12. ovoga Pravilnika obrađuju se po redoslijedu zaprimanja.
(2) Prilikom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrđuje se pravovremenost, potpunost, udovoljavanje propisanim uvjetima i kriterijima, broj bodova sukladno kriterijima odabira te maksimalni iznos prihvatljivih troškova.
(3) Nakon administrativne kontrole zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja izradit će rang-listu sukladno članku 15. ovoga Pravilnika.
(4) Nepravovremeni zahtjevi za potporu neće se razmatrati. Ukoliko je zahtjev za potporu nepravovremen, Agencija za plaćanja donijet će sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi odluku o odbijanju zahtjeva.
(5) Za zahtjeve za potporu koji nisu podneseni u skladu s člancima 13. i 14. Agencija za plaćanja će donijeti odluku o odbijanju.
(6) Ako je zahtjev za potporu nepotpun ili ako je potrebno tražiti dodatna obrazloženja/ispravke vezane uz dostavljenu dokumentaciju, Agencija za plaćanja će korisniku uputiti zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak (u daljnjem tekstu: zahtjev za dopunu).
(7) Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno u Agenciju za plaćanja u roku od deset dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu.
(8) Danom zaprimanja zahtjeva za dopunu iz stavka 6. ovog članka smatra se dan koji je naznačen na povratnici o zaprimanju preporučene pošiljke.
(9) Ako korisnik nije preuzeo zahtjev za dopunu prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, zahtjev za dopunu će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te će se dostava smatrati obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja zahtjeva za dopunu na oglasnu ploču Agencije za plaćanja.
(10) Danom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra se dan dostave propisane dokumentacije i/ili propisanih podataka iz stavka 6. ovoga članka.
(11) Ukoliko korisnik ne postupi sukladno stavku 7. ovog članka, donijet će se odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
(1) Nakon administrativne kontrole pristiglih zahtjeva za potporu, za sve potpune, pravovremene i prihvatljive zahtjeve za potporu formira se rang-lista sukladno kriterijima odabira koji su navedeni u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
(2) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova, prednost na rang-listi imaju zahtjevi s ranijim vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu na natječaj (datum, sat, minuta, sekunda).
(3) Ukoliko dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova i isto vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje dodjelu potpore, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
(1) U slučaju kada se nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu i provjere ukupnog traženog iznosa potpore utvrdi da ima dovoljno raspoloživih sredstava, Agencija za plaćanja će donijeti odluke nakon završetka administrativne kontrole svakoga pojedinačnog zahtjeva za potporu.
(2) Agencija za plaćanja će nakon obrade zahtjeva za potporu donijeti:
1. Odluku o dodjeli sredstava u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem ili
2. Odluku o odbijanju u slučaju:
– neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem,
– nepravovremeno podnesenih zahtjeva za potporu,
– nepotpunih zahtjeva za potporu,
– nepravovremeno dostavljenih i/ili nepotpunih odgovora na zahtjev za dopunu/obrazloženje/ ispravak,
– da su aktivnosti započele prije podnošenja zahtjeva za potporu,
– utvrđene nepravilnosti,
– sprječavanja posjeta ulaganju predstavnicima Agencije za plaćanja od strane korisnika.
(3) U slučaju donošenja odluka kako je navedeno u stavku 2. ovoga članka, rang-lista će se izraditi nakon provedenog postupka odlučivanja po prigovoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
(1) U slučaju kada se nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu i provjere ukupnog traženog iznosa potpore utvrdi da nema dovoljno raspoloživih sredstava za sve korisnike, Agencija za plaćanja će donijeti odluke nakon završetka administrativne kontrole svih zaprimljenih zahtjeva za potporu.
(2) Agencija za plaćanja će nakon obrade zahtjeva za potporu donijeti:
1. Odluku o privremenoj raspodjeli sredstava, u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem ili
2. Odluku o odbijanju sukladno razlozima navedenim u članku 16. stavak 2. točka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Odlukom o privremenoj raspodijeli sredstava iz stavka 2. točke 1. ovoga članka definira se privremena raspodjela ukupno raspoloživih sredstava po korisnicima za sve korisnike koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima ovog Pravilnika i Natječaja, neovisno o ostvarenom broju bodova i poziciji na rang-listi.
(4) Rang-lista iz stavka 3. ovoga članka je privremena i sastavni je dio odluka iz stavka 2. točke 1. ovoga članka.
(5) Završetkom postupka odlučivanja po prigovoru na odluke iz stavka 2. ovoga članka i prema potrebi ponovne administrativne kontrole zahtjeva za potporu nakon usvojenih prigovora, formirat će se konačna rang-lista temeljem koje će Agencija za plaćanja donijeti konačne odluke kako slijedi:
1. Odluku o dodjeli sredstava u slučaju ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem;
2. Odluku o odbijanju sukladno razlozima navedenim u članku 16. stavak 2. točka 2. ovoga Pravilnika i radi nedostatnosti raspoloživih sredstava.
(6) Rang-lista iz stavka 5. ovog članka je konačna i sastavni je dio konačne odluke iz stavka 5. točke 1. ovoga članka i odluke o odbijanu radi nedostatnosti raspoloživih sredstava.
(7) Odlukom iz stavka 5. točke 1. ovoga članka utvrđuju se:
1. prihvatljivi troškovi,
2. najviši iznos javne potpore,
3. obveze korisnika propisane ovim Pravilnikom:
– čuvanje dokumentacije koja se odnosi na dodjelu sredstava iz EPFRR programa pet godina od dana konačne isplate potpore,
– dostava godišnjih izvješća u petogodišnjem razdoblju na način naveden u članku 5. stavku 6. ovoga Pravilnika,
– zabrana promjene vlasništva nad ulaganjem, davanja u zakup ili najam predmeta aktivnosti ili premještanja sufinancirane aktivnosti od dana stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– zabrana promjene namjene i vrste aktivnosti za koje se korisniku odobravaju sredstva sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– informiranje javnosti o potpori sukladno EU zakonodavstvu,
– u svakom trenutku osigurati nesmetani pristup i kontrolu na terenu koja se odnosi na potporu te dati na uvid cjelokupnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove predstavnicima Agencije za plaćanja, Ministarstva, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske unije (u daljnjem tekstu: ARPA), Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF),
– izvještavanje Agencije za plaćanja u pisanom obliku o bilo kojoj situaciji postojanja sukoba interesa između korisnika s jedne strane i ponuditelja s druge strane u razdoblju od dana stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet godina od dana konačne isplate potpore,
– podnošenja obveznog konačnog zahtjeva za isplatu, kada odabranom korisniku prestane mogućnost ostvarivanja potpore iz članka 8. ovoga Pravilnika, a sukladno članku 5. stavku 6. ovoga Pravilnika, i ostale potrebne dokumentacije propisane natječajem,
– dopustiti posjet ulaganju od strane predstavnika Agencije za plaćanja, Ministarstva, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske unije (u daljnjem tekstu: ARPA), Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF),
– osigurati da svi podaci i informacije dostavljeni Agenciji za plaćanja budu točni,
– dostaviti Agenciji za plaćanja sve potrebne podatke koje Agencija za plaćanja zatraži,
– zabrana poduzimanja radnji koje bi mogle dovesti do neispunjavanja uvjeta prihvatljivosti navedenih u članku 9. i članku 10. ovoga Pravilnika,
– prijaviti Agenciji za plaćanja promjene podataka koje se odnose na podneseni zahtjev za potporu,
– zabrana poduzimanja radnji koje bi mogle dovesti do financiranja istih troškova iz proračuna EU.
(8) Za provedbu stavka 7. točke 3. alineje 5 ovoga članka korisnik će provesti obvezu informiranja javnosti o potpori sukladno Prilogu II. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
(1) Promjene zahtjeva za potporu podrazumijevaju promjenu podataka koji se odnose na podneseni zahtjev za potporu.
(2) Za promjene iz stavka 1. ovoga članka korisnik je dužan od trenutka stupanja na snagu odluke o dodjeli sredstava do roka za podnošenje zahtjeva za isplatu Agenciji za plaćanja podnijeti zahtjev za promjenu. Promjene iz stavka 1. ovoga članka korisnik može prijaviti dva puta podnošenjem zahtjeva za promjenu.
(3) Agencija za plaćanja će za zaprimljene zahtjeve za promjenu prema potrebi donijeti izmjenu odluke o dodjeli sredstava ili pismo odobrenja u slučaju odobrenja zahtjeva za promjenu ili pismo odbijanja u slučaju odbijanja zahtjeva za promjenu.
(4) Izmjenom odluke o dodjeli sredstava ne može se odobriti iznos potpore veći od iznosa potpore koji je već određen odlukom o dodjeli sredstava.
(5) Ostale promjene u projektu bez kojih se projekt ne može provesti ili koji imaju utjecaj na poboljšanje projekta moraju biti obrazložene prilikom dostavljanja zahtjeva za isplatu.
(7) Promjene iz stavka 2. ovoga članka korisnik mora prijaviti najmanje 45 dana prije isteka roka za predaju zahtjeva za isplatu.
(8) U slučaju promjena odluke iniciranih od strane Agencije za plaćanja, korisniku će se donijeti izmjena odluke o dodjeli sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
(1) U slučaju da korisnik želi odustati od dodjele sredstava dužan je o istome pismeno obavijestiti Agenciju za plaćanje.
(2) Ukoliko korisnik odustane u fazi administrativne kontrole zahtjeva za potporu odnosno prije donošenja odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti obrade zahtjeva za potporu te će korisniku donijeti potvrdu o odustajanju.
(3) Ukoliko korisnik odustane nakon donošenja odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će korisniku donijeti izjavu o poništenju obveze.
(4) Izjava o poništenju obveze se donosi i u slučaju kada korisnik ne dostavi zahtjev za isplatu u predviđenom roku.
POGLAVLJE II
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ZAHTJEV ZA ISPLATU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
(1) Potpora se korisniku isplaćuje temeljem zahtjeva za isplatu kao paušalna potpora u godišnjim obrocima.
(2) Korisnik može podnijeti Zahtjev za isplatu u najviše pet rata.
(3) Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti zahtjev za isplatu u papirnatom obliku.
(4) Prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu korisnici su obvezni dostaviti svu dokumentaciju propisanu natječajem u papirnatom obliku na adresu Agencije za plaćanja.
(5) Zahtjev za isplatu prve rate korisnik može dostaviti Agenciji za plaćanje nakon odluke o dodjeli sredstava, a sukladno članku 5., stavak 5. ovoga Pravilnika.
(6) Zahtjev za isplatu druge, treće, četvrte i pete rate korisnik šalje nakon ostvarenja planiranih aktivnosti za prethodnu godinu za koje prilaže Izvješće o provedenoj poslovnoj aktivnosti za prethodnu godinu uz podatke o utrživosti proizvodnje za prethodno godišnje razdoblje (važeći financijski izvještaj).
(7) Prije podnošenja Zahtjeva za isplatu za peto, odnosno posljednje godišnje razdoblje korisnik podnosi Ministarstvu Izvješće o postizanju ciljeva iz poslovnog plana na temelju kojeg Ministarstvo izdaje potvrdu o ostvarenju ciljeva poslovnog plana.
(8) Prilikom podnošenja Zahtjev za isplatu za petu ratu korisnik dostavlja potvrdu Ministarstva o ostvarenju ciljeva poslovnog plana.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 21.
(1) Zahtjev za isplatu treba sadržavati dokaze o provedenim aktivnostima sukladno poslovnom planu i dokaz o utrženoj proizvodnji za prethodnu godinu.
(2) Korisniku se ne može isplatiti javna potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u odluci o dodjeli sredstava.
(3) Ako korisnik u zahtjevu za isplatu navede iznos koji je viši od prihvatljivog iznosa javne potpore Agencija za plaćanja je ovlaštena umanjiti iznos za isplatu.
(4) Za nepotpun zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom pošiljkom ili osobno u Agenciju za plaćanja u roku od deset radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak. Ako tražena dokumentacija ne bude poslana u zadanom roku smatrat će se da je korisnik odustao od dijela iznosa javne potpore za koji dokumentacija nije dostavljena.
(5) Vremenom zaprimanja zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak smatra se datum kada korisnik zaprimi preporučenu pošiljku.
(6) Ako korisnik nije preuzeo zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, zahtjev za dopunu će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te će se dostava smatrati obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja zahtjeva za dopunu na oglasnu ploču.
(7) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja zahtjeva za isplatu obračunat će se:
a) protuvrijednost u kunama po tečaju Europske komisije ECB u mjesecu zaprimanja zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala (navedeni tečaj objavljen je na mrežnoj stranici http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/ ) ili
b) u slučaju da je korisnik kupio strana sredstva plaćanja po nižem tečaju u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala, obračun potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.
(8) Ako korisnik ne dostavi konačni zahtjev za isplatu u propisanom roku izdat će se Izjava o poništenju obveze.
(9) Ako korisnik odustane od ulaganja nakon podnošenja zahtjeva za isplatu, odnosno podnese zahtjev za odustajanje, donijet će se potvrda o odustajanju.
(10) Ako korisnik dostavi konačni zahtjev za isplatu nakon propisanog roka, Agencija za plaćanja će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 22.
(1) Nakon provjere zahtjeva za isplatu s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će donijeti:
a) Odluku o isplati
b) Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu
(2) Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu zbog:
a) neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom i javnim natječajem
b) neprihvatljivosti ulaganja i/ili svih troškova utvrđenih u Listi prihvatljivih troškova
c) dostavljanja konačnog zahtjeva za isplatu nakon propisanog roka
d) onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu
e) korištenja građevine i/ili opreme na način koji nije u skladu s njegovom namjenom
f) utvrđenih razlika između dokumenata priloženih uz zahtjev za isplatu i dokumenata zatečenih u kontroli na terenu
g) nedostavljanja dokumentacije navedene u članku 21. stavku 4. ovoga Pravilnika u roku propisanom Pravilnikom ako se dopuna/obrazloženje/ispravak odnosi na cjelokupno ulaganje
h) utvrđene sumnje na prijevaru, provedbeno tijelo će zbog sumnje na prijevaru izvijestiti Državno odvjetništvo Republike Hrvatske kako bi se pokrenuo postupak pred nadležnim sudom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE III
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KONTROLA NA TERENU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ovlaštenje za provedbu kontrole na terenu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 23.
(1) Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori).
(2) Kontrolori provode kontrolu izvršenih usluga, radova i nabavljene opreme kod isplate u ratama, dok kod konačne isplate kontroliraju i upotrebu ulaganja prema odobrenoj namjeni.
(3) Kontrolori provode kontrolu prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja (ex post kontrola).
(4) Osim redovnih kontrola, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku unutar razdoblja iz stavka 3. ovoga članka.
(5) Osim djelatnika iz stavka 1. ovoga članka kontrolu ulaganja mogu obavljati i djelatnici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, djelatnici upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud, predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po posebnim propisima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ovlasti kontrolora
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 24.
(1) Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:
1. pregledati objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju korisnika
2. izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu
3. provjeravati računovodstvene podatke iz poslovnih knjiga korisnika
4. provjeravati evidencije vezane uz ulaganje i poslovanje korisnika
5. provjeravati dokumente (račune, potvrde o plaćanju, bankovna izvješća korisnika i s njim povezanih osoba, podatke o korištenom materijalu, jamstvene listove, deklaracije i dr.)
6. provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz zahtjev za isplatu
7. provjeravati uporabu ili spremnost ulaganja za uporabu
8. provjeravati rješenja, ugovore, potvrde drugih tijela koja prate rad korisnika
9. provjeravati sve podatke koji se odnose na kvantitetu i kvalitetu roba i usluga
10. provjeravati tehničku dokumentaciju vezanu za ulaganje (građevinski dnevnik, građevinska knjiga, glavni projekt i dr.)
11. izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti i
12. prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.
(2) Kontrolori su ovlašteni izvršiti kontrolu kod pravnih i fizičkih osoba te osoba koje su povezane s korisnikom u vezi predmetnog ulaganja.
(3) Pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovoga članka dužne su omogućiti obavljanje kontrole, pružiti potrebne podatke i informacije te osigurati uvjete za nesmetani rad.
(4) Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku samo nužne informacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POVRAT SREDSTAVA, PRIGOVORI I STUPANJE NA SNAGU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 25.
(1) Agencija za plaćanja će Odlukom o povratu sredstava od korisnika zahtijevati:
a) povrat utvrđenog iznosa ako se utvrdi administrativna pogreška učinjena od strane Agencije za plaćanja
b) povrat ukupno isplaćenih sredstava javne potpore u slučaju sumnje na prijevaru
c) povrat isplaćenih sredstava ako se ne dostavi zahtjev za isplatu preostalih sredstava u slučaju isplate u ratama
d) povrat isplaćenih sredstava ako kontrola na terenu utvrdi nepravilnosti vezano za ulaganje
e) povrat isplaćenih sredstava ako je korisnik nezakonito ostvario pravo na isplatu novčanih sredstava.
(2) Korisnik je dužan isplaćena novčana sredstva vratiti u roku od 30 dana od primitka odluke o povratu sredstava ili u slučaju prigovora 30 dana od zaprimanja odluke povjerenstva iz članka 25. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(3) Ako korisnik nije vratio sredstva određena odlukom o povratu sredstava, na taj iznos se nakon isteka roka iz stavka 2. ovoga članka obračunava zatezna kamata.
(4) U slučaju nepoštivanja roka za povrat sredstava Agencija za plaćanja će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 26.
(1) Svi akti koji proizlaze iz ovoga Pravilnika nisu upravni akti.
(2) Korisnik može Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje ministar podnijeti prigovor na slijedeće odluke:
a) odluke o dodjeli sredstava
b) odluke o odbijanju
c) izmjene odluke o dodjeli sredstava
d) pisma odbijanja
e) potvrde o odustajanju
f) odluke o isplati
g) odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili
h) odluka o povratu sredstava
(3) Korisnik može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima (u daljnjem tekstu Povjerenstvo) u roku od osam dana od dana primitka odluke.
(4) Prigovori iz stavka 3. ovoga članka podnose se u dva primjerka preporučenom pošiljkom s povratnicom ili neposredno, Povjerenstvu putem Agencije za plaćanja, na adresu Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.
(5) Povjerenstvo odlučuje o podnesenim prigovorima iz stavka 4. ovoga članka u roku od petnaest radnih dana od zaprimanja prigovora. Na Odluke Povjerenstva korisnik nema pravo prigovora.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 27.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG I.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KRITERIJI ODABIRA ZAHTJEVA ZA POTPORU
KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 9.1.1.
USPOSTAVLJANJE PROIZVOĐAČKIH GRUPA I ORGANIZACIJA
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Broj članova proizvođačke grupe ili organizacije
najviše 20
a) 7-15
7
b) 16-30
10
c) 31-50
13
d) 51-100
16
e) više od 101
20
2.
Proizvođačke grupe ili organizacije koje su nositelji proizvoda s oznakom kvalitete
15
3.
Vrijednost godišnje utržene proizvodnje / obujam proizvodnje (u kn/kg/kom)
najviše 20
Voće i povrće (u kn)
3.000.000 - 5.000.000
10
5.000.001 - 10.000.000
15
više od 10.000.001
20
Mlijeko i mliječni proizvodi (u kg)
3.000.000 - 10.000.000
10
10.000.001 - 100.000.000
15
više od 100.000.001
20
Svinjetina (u kom)
4.000 - 10.000
10
10.001 - 50.000
15
više od 50.001
20
4.
Proizvođačka grupa ili organizacija registrirana u području sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostalim područjima s posebnim ograničenjima
najviše 10
a) Gorsko-planinska područja (GPP)
10
b) Područja s značajnim prirodnim ograničenjima (PPO)
6
c) Područja s posebnim ograničenjima (PSO)
4
5.
Stupanj razvijenosti jedinice područne (regionalne) samouprave u kojoj je registrirana proizvođačka grupa ili organizacija
najviše 10
a) vrijednost indeksa razvijenosti manji od 75% prosjeka Republike Hrvatske
10
b) vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka Republike Hrvatske
8
c) vrijednost indeksa razvijenosti između 100% i 125% prosjeka Republike Hrvatske
6
d) vrijednost indeksa razvijenosti veći od 125% prosjeka Republike Hrvatske
4
NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA
75
PRAG PROLAZNOSTI
21
Dodatni bodovi
REDNI BROJ
KRITERIJI
BODOVI
1.
Proizvođačka grupa/organizacija priznata/registrirana za proizvodnju proizvoda iz dva ili više različita sektora
5
2.
Proizvođačka grupa/organizacija obuhvaća članove iz 2 ili više županija
5
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRILOG II.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OZNAČAVANJE ULAGANJA
Sva ulaganja koja se provode u okviru Programa ruralnog razvoja RH, a financiraju se iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR, engl. EAFRD) trebaju biti propisno označena, u skladu s prilogom XII Uredbe 1303/2013. Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika.
1. Obveze korisnika
Korisnik je u obvezi propisno označiti svoje ulaganje i to:
1.1. Tijekom provedbe projekta:
A) Putem mrežne stranice, ukoliko korisnik ima takvu stranicu namijenjenu poslovnim potrebama. Na stranici se objavljuje kratak opis projekta, uključujući njegove ciljeve i rezultate, ističući financijsku potporu unije.
B) Putem plakata (minimalno formata A3), za ulaganja kod kojih javna potpora prelazi iznos od 10.000 EUR-a
C) Putem informativne ploče, za ulaganja kod kojih vrijednost javne potpore prelazi iznos od 50.000 EUR-a
D) Putem privremenog panoa, za ulaganja u infrastrukturu/građevinske radove kod kojih vrijednost javne potpore premašuje iznos od 500.000 EUR-a.
Na plakatima, pločama i panoima trebaju biti navedeni podaci o projektu, uključujući i financijsku potporu unije.
1.2. Nakon dovršetka ulaganja
Po dovršetku ulaganja, korisnik na mjestu koje je lako vidljivo, postavlja trajnu ploču ili pano primjerene veličine s podacima o ulaganju, financijskom doprinosu unije. Ploča se postavlja i na sjedište Lokalne akcijske grupe. Korisnik kojemu je dodijeljena potpora za izradu ili izmjenu i dopunu dokumenta, po dovršetku ulaganja, označava dokument oznakom. Oznaka mora biti smještena na dnu zadnje stranice dokumenta, te mora sadržavati elemente navedene u točki 2.
1.3. Označavanje opreme
Osim u slučaju kada je, uz prethodno odobrenje AP, sufinancirana oprema označena pločom postavljenom na objekt, sva oprema (uključujući i prijenosnu elektroničku opremu) mora biti označena odgovarajućom naljepnicom – pločicom na kojoj je otisnut sljedeći tekst: »Sufinancirano sredstvima Europske unije – Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj«.
2. Primjer označavanja ulaganja
Plakat, informativna ploča, trajni ili privremeni pano za označavanje ulaganja sadržavaju sljedeće elemente:
OVAJ PROJEKT SUFINANCIRAN JE SREDSTVIMA EUROPSKE UNIJE
Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj
(navesti naziv projekta/ulaganja)
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA 2014. - 2020 .
Udio sufinanciranja: 90% EU, 10% RH
Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja
2.1. Tehničke karakteristike plakata/panoa/ploča
(a) Uz amblem (zastavu) EU-a stavlja se obavezno i zastava Republike Hrvatske:
(b) Uz ove ambleme ističe se i sljedeća izjava: » Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja «.
(c) Oznaka obavezno sadrži i naziv fonda iz kojeg se projekt sufinancira (EPFRR), naziv projekta te iznos sufinanciranja iz proračuna EU i RH (izraženo u postotcima).
(d) Za aktivnosti koje se financiraju u okviru LEADER-a, oznaka sadrži i logotip LEADER-a:
(e) Minimalno 25% površine oznake (reklamnog panoa/ploče/plakata/banera na mrežnoj stranici) zauzimaju zastave EU i RH te obavezni tekst.
(f) Ako je korisnikov projekt/ulaganje sufinancirano iz nekoliko različitih EU fondova, ne treba navoditi sve fondove izrijekom, već je dovoljno da se kaže kako je projekt/ulaganje sufinancirano iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESI).
(g) Detaljne informacije o grafičkim rješenjima oblikovanja simbola EU, dostupne su na stranici http://ec.europa.eu/europeaid/work/visibility/index_en.htm
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede