Na temelju članka 16. stavka 8. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj …………2023. donijela
UREDBU
O POSEBNIM UVJETIMA ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI VODNIH USLUGA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom se propisuju posebni uvjeti koje mora ispunjavati jedinstveni javni isporučitelj vodnih usluga za obavljanje djelatnosti vodnih usluga (djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje), način podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i učinkovito poslovanje jedinstvenog javnog isporučitelja vodnih usluga na uslužnom području, postupak utvrđivanja ispunjavanja posebnih uvjeta te inspekcijski nadzor nad primjenom odredbi ove Uredbe.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Uredbi, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 2.
Prije utvrđivanja posebnih uvjeta iz članaka 4. i 6. ove Uredbe jedinstveni javni isporučitelj vodnih usluga na uslužnom području (u daljnjem tekstu: javni isporučitelj) dužan je prethodno ispuniti opće uvjete, i to:
– da je društvo kapitala kojem su jedini osnivači jedinice lokalne samouprave na uslužnom području ili pravne osobe čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave
– da je predmet njegovog poslovanja isključivo obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje te dodatne djelatnosti propisane Zakonom o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.; u daljnjem tekstu: Zakon) i
–da je odluka o pripajanju na uslužnom području donesena većinom broja postojećih javnih isporučitelja vodnih usluga na uslužnom području i da je pripajanje upisano u sudski registar.
II. POSEBNI UVJETI ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI
Članak 3.
Posebni uvjeti koje mora ispunjavati javni isporučitelj vodnih usluga na uslužnom području za obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje su:
–posebni uvjeti za početak poslovanja i
–posebni uvjeti za učinkovito poslovanje.
Posebni uvjeti za početak poslovanja
Članak 4.
(1)Posebni uvjeti za početak poslovanja javnog isporučitelja su broj i kvalifikacije ključnih zaposlenika.
(2)Ključni zaposlenici u javnom isporučitelju iz stavka 1. ovoga članka obavljaju sljedeće poslove:
direktora i
zamjenika direktora.
(3)Ostali ključni zaposlenici u javnom isporučitelju obavljaju poslove:
tehničkoga direktora
upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe
upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne odvodnje
upravljanja tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda, uključujući i laboratorijske poslove
upravljanja tehnološkim postupcima kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju, uključujući i laboratorijske poslove
praćenja i izvještavanja o učinkovitosti poslovanja
upravljanja financijama i računovodstvom
upravljanja pravnim poslovima i ljudskim resursima
upravljanja javnom nabavom i ulaganjima iz EU fondova
upravljanja fizičkom zaštitom te kibernetičkom sigurnošću javnog isporučitelja vodnih usluga koji isporučuje najmanje 10.000.000 m3 vode za ljudsku potrošnju, godišnje
upravljanja podrškom korisnicima vodnih usluga i informiranja javnosti i
zaštite okoliša.
(4)Jedna osoba može obavljati više poslova iz stavka 3. ovoga članka, ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje, a osoba koja obavlja poslove iz stavka 3. ovoga članka može obavljati i jedan od poslova iz stavka 2. ovoga članka ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje. Javni isporučitelj vodnih usluga ovlašten je svojim unutarnjim aktima objediniti predmetne poslove te, u skladu s time, ustrojiti unutarnje ustrojstvene jedinice i radna mjesta. Svaki od poslova iz stavka 3. točke 2. do 5. i 8. do 11. ovoga članka može se razdijeliti na najviše dva zaposlenika.
(5)Iznimno, ako to opseg poslova dopušta, jedna osoba može obavljati poslove zamjenika direktora i tehničkoga direktora.
(6)Za početak poslovanja javni isporučitelj iz članka 1. stavka 1. ove Uredbe mora imati u radnom odnosu na neodređeno i puno radno vrijeme, s mandatom na četiri godine ili na ugovor o radu na određeno vrijeme od četiri godine, ključne zaposlenike iz stavka 2. ovoga članka s odgovarajućim kvalifikacijama i radnim iskustvom, i to za poslove direktora i zamjenika direktora javnog isporučitelja:
1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih, društvenih, prirodnih i biotehničkih ili biomedicinskih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova
2. najmanje osam godina radnog iskustva u struci od toga najmanje četiri godine upravljanja složenim organizacijskim strukturama ili najmanje osam godina radnog iskustva u struci od toga najmanje četiri godine na mjestu osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe.
(7) Za početak poslovanja javni isporučitelj iz članka 1. ove Uredbe mora imati u radnom odnosu na neodređeno i puno radno vrijeme ključne zaposlenike iz stavka 3. ovoga članka s odgovarajućim kvalifikacijama i radnim iskustvom, i to za poslove:
1.tehničkog direktora:
1.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih znanosti, polje građevinarstvo, strojarstvo ili elektrotehnika na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
1.2.najmanje šest godina radnog iskustva u struci od toga najmanje tri godine na rukovodećim poslovima
2.upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe i/ili upravljanje razvojem i održavanjem sustava javne odvodnje:
2.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih ili biotehničkih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
2.2.najmanje četiri godine radnog iskustva na istim ili istovrsnim poslovima
3.upravljanja tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda, uključujući i laboratorijske poslove i poslove upravljanja tehnološkim postupcima kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju, uključujući i laboratorijske poslove:
3.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja biotehničkih znanosti, polje biotehnologija ili prehrambena tehnologija ili iz područja tehničkih znanosti, polje kemijsko inženjerstvo, inženjerstvo okoliša, građevinarstvo, strojarstvo ili elektrotehnika ili iz područja prirodnih znanosti, polje biologija ili kemija ili iz područja biomedicine, polje javno zdravstvo, grana zdravstvena ekologija na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
3.2.najmanje četiri godine radnog iskustva na istim ili istovrsnim poslovima ili poslovima iz točke 2. ovoga stavka ili istovrsnim poslovima
4.praćenja i izvještavanja o učinkovitosti poslovanja, uključujući izvještavanje nadležnih tijela i osoba u skladu s propisima kojim se uređuju vode:
4.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih, biotehničkih, društvenih ili prirodnih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova
4.2.najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
5.upravljanja poslovima financija i računovodstva:
5.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
5.2.najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
6.upravljanja pravnim poslovima i ljudskim resursima:
6.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje pravo ili javna uprava na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
6.2.najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
7.upravljanja javnom nabavom i ulaganjima iz EU fondova:
7.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje pravo ili ekonomija ili iz područja tehničkih znanosti, a podredno i iz ostalih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
7.2.najmanje četiri godine radnog iskustva u struci i stečenim certifikatom za obavljanje poslova javne nabave
8.upravljanja fizičkom zaštitom i kibernetičkom sigurnošću:
8.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
8.2.najmanje dvije godine radnog iskustva u struci i posjedovanje odgovarajućeg certifikata
9.upravljanja poslovima podrške korisnicima vodnih usluga, uključujući informiranje javnosti:
9.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, a podredno iz područja tehničkih znanosti i drugih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
9.2.najmanje dvije godine radnog iskustva u struci
10.zaštite okoliša:
10.1.završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja prirodnih, tehničkih znanosti ili drugih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
10.2.najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima zaštite okoliša.
(8) Ključni zaposlenik iz ovoga članka, kod javnog isporučitelja vodnih usluga koji isporučuje vodu za ljudsku potrošnju u količini manjoj od pet milijuna m3 godišnje, mora imati najmanje završen sveučilišni prijediplomski studij, na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova ili stručni prijediplomski studij na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova, u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka te s najmanjim radnim iskustvom propisanim u odgovarajućima odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka.
(9) Ključni zaposlenici moraju upravljati procesima rada u poslovima koji su propisani u stavku 7. ovoga članka. Procesi rada kojima upravljaju ključni zaposlenici iz ovoga članka moraju biti ustrojeni unutar javnog isporučitelja vodnih usluga, a dio poslova vezanih uz proces rada, osim upravljanja, može se nabaviti na tržištu, u mjeri u kojoj javni isporučitelj vodnih usluga nema dovoljno vlastitih resursa da ih neposredno obavlja, osim kad je ovom Uredbom drukčije propisano.
(10) Nazivima poslova ključnih zaposlenika iz ovoga članka ne zadire se u ovlast javnih isporučitelja vodnih usluga da svojim unutarnjim aktima drukčije nazovu ključne zaposlenike, osim direktora i zamjenika direktora, ali opisi poslova ključnih zaposlenika moraju odgovarati poslovima iz stavka 3. ovoga članka.
(11) Iznimno od stavaka 6. i 7. ovoga članka ključni zaposlenici mogu biti i osobe koje imaju najmanje završen sveučilišni prijediplomski studij, na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova ili stručni prijediplomski studij na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova, u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka te s najmanjim radnim iskustvom propisanim u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka, koje je ostvareno na radu u isporučiteljima vodnih usluga koji pružaju usluge putem fiksnih mreža/komunalnih vodnih građevina.
(12) Iznimno od stavka 7. točke 7. podtočke 7.2. ovoga članka, zaposlenik koji obavlja poslove upravljanja javnom nabavom dužan je steći odgovarajući certifikat najkasnije u roku od šest mjeseci od sklapanja ugovora o radu za to radno mjesto.
(13) Iznimno od stavka 7. točaka 8. i 10. ovoga članka, obavljanje propisanih poslova se može povjeriti vanjskom pružatelju usluga, koji mora biti registriran za tu vrstu poslova i zapošljavati najmanje jednog stručnjaka koji ispunjava uvjete propisane u odgovarajućoj odredbi tih točaka.
(14) Ako na tržištu rada ili u javnom isporučitelju vodnih usluga nema odgovarajućeg stručnjaka koji udovoljava uvjetima potrebnog radnog iskustva iz stavka 6. i 7. ovoga članka, poslove ključnih zaposlenika mogu obavljati i osobe koje ispunjavaju najmanje jednu polovinu potrebnog radnog iskustva.
Zapreke za obavljanje poslova ključnog zaposlenika
Članak 5.
Ključni zaposlenik ne može biti osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti davanja mita, prijevare ili za drugo kazneno djelo koja ga čini neprikladnim za obavljanje poslova ključnog zaposlenika.
Posebni uvjeti za učinkovito poslovanje
Članak 6.
(1)Posebni uvjeti za učinkovito poslovanje javnog isporučitelja vodnih usluga uključuju:
sposobnost upravljanja gubicima iz vodoopskrbnih sustava putem kojih se pruža usluga javne vodoopskrbe na uslužnom području – koja se dokazuje postizanjem pokazatelja, i to: „infrastrukturnog indeksa istjecanja – ILI (indeks)“ ili pokazatelja „stvarni godišnji gubici vode po priključku (m3/priključku/godišnje)“ u skladu s uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona, oba u referentnim vrijednostima i izračunatim u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka
sposobnost upravljanja uređajima za pročišćavanje otpadnih voda, uključujući i postrojenja za obradu mulja nastalog u postupku pročišćavanja komunalnih otpadnih voda - koja se dokazuje postizanjem pokazatelja „sukladnost pročišćavanja s dopuštenim parametrima ispuštanja otpadnih voda (%/godišnje)“ u skladu s uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona na svim uređajima za pročišćavanje otpadnih voda kojima javni isporučitelj upravlja, u referentnoj vrijednosti i izračunatog u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka
sposobnost upravljanja uređajima za kondicioniranje vode u svrhu ljudske potrošnje - koja se dokazuje postizanjem pokazatelja „kvaliteta isporučene vode utvrđena po ovlaštenom laboratoriju (%/godišnje)“ u skladu s uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona na svim uređajima za kondicioniranje vode kojima javni isporučitelj upravlja, u referentnoj vrijednosti i izračunatog u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka
sposobnost reakcije u slučaju nužde koja se dokazuje pokazateljem „Prekidi u opskrbi vodom (%)“ ili „začepljenja sustava javne odvodnje (broj začepljenja/100 km sustava javne odvodnje/godišnje)“ u skladu s uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona, u referentnim vrijednostima i izračunatim u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka, kao i pokazateljem „broj dana s ograničenjima u isporuci vode uzrokovanim odstupanjem od propisanih parametara za provjeru sukladnosti vode za ljudsku potrošnju (broj dana/godišnje)“, u skladu s uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona, u referentnoj vrijednosti i izračunatog u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka
uspostavu povjerenstva za reklamacije potrošača sukladno propisima o zaštiti potrošača, što uključuje imenovanje povjerenstva, dokaz o otvaranju njegove posebne adrese e-pošte, početku i neprekidnom radu (npr. godišnje izvješće o pravodobnom rješavanju prigovora/reklamacija korisnika)
postizanje pokazatelja „pokrivenosti ukupnih troškova (%)“, „pokrivenost operativnih troškova (%)“, „pokrivenost kapitalnih izdataka (%)“, „priuštivost cijene vode kućanstvima (%)“, „jedinična potrošnja električne energije u sustavu javne vodoopskrbe u odnosu na ukupnu količinu dobavljene vode (kWh/m3)“ i „jedinična potrošnja električne energije u sustavu javne odvodnje u odnosu na ukupnu količinu ispuštene otpadne vode (kWh/m3)“ u skladu s Uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona, u referentnim vrijednostima i izračunatih u skladu sa smjernicom Vijeća za vodne usluge iz stavka 2. ovoga članka i
(2)O načinu izračuna pokazatelja i referentnim vrijednostima iz ovoga članka Vijeće za vodne usluge donosi smjernicu kako je to propisano uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona.
(3)Razdoblje postizanja pokazatelja iz ovoga članka je kalendarska godina koja prethodi godini u kojoj se utvrđuje ispunjenje uvjeta ili nastavak postojanja uvjeta.
(1)Javni isporučitelj vodnih usluga dužan je osigurati trajno stručno osposobljavanje za sve ključne zaposlenike i ostale zaposlenike te postići da ključni zaposlenici ostvare odgovarajući broj bodova u razdoblju osposobljavanja.
(2)Institucija iz članka 212. Zakona o vodama („Narodne novine“, br. 66/19., 84/21. i 47/23.) donosi i provodi nastavni plan trajnog stručnog osposobljavanja iz stavka 1. ovoga članka, uređuje sustav bodovanja te izdaje potvrde o završenom osposobljavanju.
Vrijeme ispunjavanja uvjeta
Članak 8.
(1)Posebni uvjeti iz članka 4. i opći uvjeti iz članka 2. ove Uredbe moraju biti ispunjeni u vrijeme podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja kao i sve vrijeme dok je rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja na snazi.
(2)Posebni uvjeti iz članaka 4. i 6. te opći uvjeti iz članka 2. ove Uredbe moraju biti ispunjeni u vrijeme podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje kao i sve vrijeme dok je rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje na snazi.
(3)O prestanku ispunjenja uvjeta iz stavaka 1. i 2. ovoga članka tijekom trajanja rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje javni isporučitelj je dužan pisanim putem obavijestiti Ministarstvo bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana prestanka postojanja istih.
III. ZAHTJEV STRANKE
Članak 9.
Zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje podnosi se Ministarstvu.
Članak 10.
Uz zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja po jedinstvenom javnom isporučitelju/isporučitelju vodnih usluga na uslužnom području prilažu se sljedeće isprave:
opis sustava javne vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda kojima isporučitelj upravlja, uključujući i vodne građevine koje su u izgradnji ili se planiraju izgraditi u razdoblju važećeg višegodišnjeg programa gradnje komunalnih vodnih građevina (s kartografskim prikazima u GIS formatu)
izjava o ispunjenju općih uvjeta iz članka 2. ove Uredbe potpisanu od zakonskog zastupnika pravne osobe, u izvorniku
izjavu koje su komunalne vodne građevine iz točke 1. ovoga članka u vlasništvu javnog isporučitelja vodnih usluga, a koje su komunalne vodne građevine iz točke 1. ovoga članka u zakonitom posjedu i upravljanjujavnog isporučitelja vodnih usluga, bez njegovog prava vlasništva, potpisanu od zakonskog zastupnika pravne osobe, u izvorniku
popis ključnih zaposlenika koji obavljaju poslove iz članka 4. stavka 2. i 3. ove Uredbe, u izvorniku ili javnobilježnički ovjerenoj preslici i
dokaze o kvalifikacijama i radnom iskustvu ključnih zaposlenika u skladu s člankom 4. ove Uredbe (izvadci iz evidencije zaposlenika, ugovori o radu i sl.), u preslici.
Članak 11.
(1)Uz zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje uz isprave iz članka 10. ove Uredbe prilažu se i:
izvještaj o ispunjenju uvjeta iz članka 6. ove Uredbe (vlastiti izvještaj ili se izvještaj s podacima pribavlja po službenoj dužnosti iz zbirke podataka o mjerilima i pokazateljima učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga koju vodi Vijeće za vodne usluge sukladno članku 35. stavku 2. Zakona)
isprava o imenovanju povjerenstva za reklamacije potrošača, dokaz o otvaranju njegove posebne adrese elektroničke pošte i izjava o početku i neprekidnom radu povjerenstva i
potvrde o trajnom stručnom osposobljavanju zaposlenika, godinu dana po uspostavi sustava osposobljavanja iz članka 7. ove Uredbe.
(2)Ministarstvo je ovlašteno pri provjeri dokumentacije priložene uz zahtjeve iz stavka 1. ovoga članka tražiti i druge dokaze o ispunjenju uvjeta:
sposobnosti upravljanja gubicima iz vodoopskrbnih sustava (bilanca voda za sve vodoopskrbne sustave kojima isporučitelj upravlja i izračun prosječnog ILI pokazatelja za sve sustave potvrđen od stručnog i nepristranog verifikatora)
sposobnosti upravljanja uređajima za pročišćavanje otpadnih voda, uključujući i postrojenja za obradu mulja nastalog u postupku pročišćavanja komunalnih otpadnih voda (popis zaposlenika odgovornih za rad uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, dokazi o kvalifikacijama i radnom iskustvu, potvrde o završenom dodatnom stručnom osposobljavanju u vidu tečaja ili treninga s ciljem poboljšanja upravljanja uređajima za pročišćavanje otpadnih voda)
sposobnosti upravljanja uređajima za obradu zahvaćene vode namijenjene za ljudsku potrošnju (npr. mišljenje Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo o kvaliteti vode za ljudsku potrošnju isporučene na uslužnom području) i
sposobnosti reakcije u slučaju nužde (Izjava zakonskog zastupnika javnog isporučitelja o događajima koji su prouzročili prekid isporuke vodne usluge u godini koja prethodi godini podnošenja zahtjeva, opisom reakcije u nuždi (popis prekida isporuke, njihovo trajanje, poduzete mjere).
IV. POSTUPAK UTVRĐIVANJA ISPUNJAVANJA POSEBNIH UVJETA ZA POČETAK POSLOVANJA I UČINKOVITO POSLOVANJE
Članak 12.
(1)Postupak utvrđivanja ispunjavanja posebnih uvjeta vodi Ministarstvo putem povjerenstva koje imenuje ministar.
(2)Postupak iz stavka 1. ovoga članka je upravni postupak, a provodi se kao ispitni postupak.
(3)Službene akte u postupku, osim upravnih akata, potpisuje predsjednik povjerenstva.
(4)Povjerenstvo utvrđuje ispunjavanje posebnih uvjeta u dokaznom dijelu postupka koji obuhvaća:
–uvid i ocjenu dostavljenih isprava
–uvid na licu mjesta u dopunske isprave pohranjene kod stranke
–očevid na licu mjesta kod stranke
–pregled komunalnih vodnih građevina kojima isporučitelj upravlja
–pregled sigurnosnih sustava koji prate isporuku vodnih usluga i
–upoznavanje s radom Povjerenstva za reklamacije potrošača i dr.
(5)Povjerenstvo sastavlja zapisnik o obavljenom očevidu s prijedlogom za prihvaćanje ili odbijanje zahtjeva stranke.
Rješenje
Članak 13.
(1)Javnom isporučitelju - društvu preuzimatelju na uslužnom području koje ispunjava uvjete iz članaka 2. i 4. ove Uredbe izdaje se privremeno rješenje o ispunjenju uvjeta za početak rada koje važi dvije godine od dana izdavanja ili do izvršnosti rješenja iz stavka 2. ovoga članka.
(2)Javnom isporučitelju koji je nositelj privremenog rješenja, koji nastavlja ispunjavati uvjete članaka 2. i 4. te ispunjava uvjete iz članaka 6. i 7. ove Uredbe izdaje se rješenje o ispunjavanju uvjeta za učinkovito poslovanje koje važi deset godina od dana izdavanja.
(3)U izreci rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja i rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje utvrdit će se ispunjavanje posebnih uvjeta za direktora i zamjenika direktora, a za ostale ključne zaposlenike ispunjavanje uvjeta utvrdit će se u obrazloženju oba rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta.
V. NADZOR
Članak 14.
Inspekcijski nadzor nad primjenom odredbi ove Uredbe provodi tijelo državne uprave nadležno za inspekcijske poslove u području vodnoga gospodarstva (vodopravna inspekcija).
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaju važiti Pravilnik o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe („Narodne novine“, br. 28/11. i 16/14.) i Pravilnik o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti javne odvodnje („Narodne novine“, br. 28/11. i 16/14.).
Članak 16.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković
OBRAZLOŽENJE
Donošenje Uredbe o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti vodnih usluga (u daljnjem tekstu: Uredba) propisano je člankom 16. stavkom 8. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.; u daljnjem tekstu: Zakon). Navedenom odredbom je propisano da Vlada Republike Hrvatske uredbom propisuje posebne uvjete za obavljanje djelatnosti vodnih usluga.
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. (u daljnjem tekstu: NPOO) planirane su investicije u sektor vodnoga gospodarstva u vrijednosti od 5,25 milijardi kuna, od čega je 4,06 milijardi kuna planirano za projekte upravo vodnokomunalnog sektora. Te investicije povezane su s provedbom reforme u sektoru vodnih usluga odnosno navedena reforma predstavlja preduvjet za provedbu ulaganja u vodno gospodarstvo sredstvima iz NPOO-a.
Donošenje ove Uredbe je jedan od ključnih indikatora uspješnosti provedbe Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. (reformski pokazatelj 60) i usko je povezana s operativnom provedbom reforme u sektoru vodnih usluga.
Naime, ispunjenje reformskog pokazatelja 60 odnosi se na donošenje, odnosno stupanje na snagu 4 provedbene uredbe čije donošenje je propisano Zakonom, i to:
Uredbe o uslužnim područjima
Uredbe o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti vodnih usluga
Uredbe o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga i
Uredbe o metodologiji za određivanje cijene vodnih usluga.
Nastavno na reformski pokazatelj 60, jedan od ključnih reformskih pokazatelja je i pokazatelj 61 koji se odnosi na provedbu integracije u sektoru vodnih usluga do kraja 2023. godine. S obzirom na tu poveznicu donošenje ove Uredbe nije nužno samo za ispunjenje pokazatelja 60 nego posredno i za ispunjenje pokazatelja 61. Naime, bez ovog provedbenog propisa ne bi se moglo provesti „licenciranje“ integriranih javnih isporučitelja koji su nositelji provedbe reforme na svom uslužnom području.
Osnovna svrha donošenja ove Uredbe je propisivanje posebnih uvjeta koje moraju ispunjavati jedinstveni javni isporučitelji vodnih usluga (u daljnjem tekstu: javni isporučitelji) na uslužnom području za obavljanje djelatnosti vodnih usluga, a to su:
◊posebni uvjeti za početak poslovanja (za izdavanje privremenog rješenja) i
◊posebni uvjeti za učinkovito poslovanje (za izdavanje trajnog rješenja).
Javni isporučitelji vodnih usluga dužni su, prije ispunjavanja posebnih uvjeta za početak poslovanja i za učinkovito poslovanje, ispuniti i opće uvjete propisane Zakonom.
Posebni uvjeti za početak poslovanja javnih isporučitelja (za izdavanje privremenog rješenja) odnose se na brojnost, kvalifikacije i radno iskustvo ključnih zaposlenika koji obavljaju poslove direktora i zamjenika direktora, te ostalih ključnih zaposlenika:
-tehničkog direktora
-upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe
-upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne odvodnje
-upravljanja tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda, uključujući i laboratorijske poslove
-upravljanja tehnološkim postupcima kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju, uključujući i laboratorijske poslove
-praćenja i izvještavanja o učinkovitosti poslovanja
-upravljanja financijama i računovodstvom
-upravljanja pravnim poslovima i ljudskim resursima
-upravljanja javnom nabavom i ulaganjima iz EU fondova
-upravljanja fizičkom zaštitom i kibernetičkom sigurnošću
-upravljanja podrškom korisnicima vodnih usluga i informiranja javnosti i
-zaštite okoliša.
Imajući u vidu velike razlike između jedinstvenih javnih isporučitelja na pojedinim uslužnim područjima kako su uspostavljena Uredbom o uslužnim područjima („Narodne novine“, broj 147/21.), i to:
- u opsegu godišnje isporuke vodne usluge koja se kreće od 60 mil. m3 vode/godišnje (Grad Zagreb) do 800 tisuća m3 vode/godišnje (Konavosko uslužno područje)
- u veličini i razvijenosti uslužnog područja koje može biti uglavnom urbano i razvijeno, dio urbano, a dio ruralno ili pretežito ruralno i nerazvijeno područje s niskim godišnjim dohotkom kućanstva.
Uvažavajući činjenicu da je u ruralnim i geografski izoliranim područjima (otoci, brdsko-planinska područja i sl.) vrlo teško osigurati potrebnu kadrovsku strukturu, propisana je iznimka da jedna osoba može obavljati više različitih poslova ključnih zaposlenika koji su za poslovanje javnog isporučitelja nužni, ali nisu po svom opsegu isti na svim uslužnim područjima. Također, osoba koja obavlja poslove ostalih ključnih zaposlenika može obavljati poslove direktora i njegovog zamjenika ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje. Tu problematiku javni isporučitelj je ovlašten urediti svojim unutarnjim aktima o ustrojstvu. Pritom je bitno da se svi poslovi ključnih zaposlenika obavljaju u mjeri koliko to zahtijeva kompleksnost pojedinog uslužnog područja.
Međutim, na uslužnim područjima s velikom isporukom vode postoji potreba da pojedine poslove ključnih zaposlenika obavlja više osoba. To se odnosi posebice na poslove upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe i javne odvodnje, tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda i kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju za koje je propisano da ih mogu obavljati najviše dvije osobe.
Poslovi direktora i njegovog zamjenika se ne mogu objediniti u jednoj funkciji što je u skladu s odredbom članka 26. Zakona. Naime, oni čine upravu javnog isporučitelja.
Što se tiče radnog iskustva za direktora i njegovog zamjenika propisano je 8 godina radnog iskustva u struci, od toga 4 godine na upravljačkim poslovima ili poslovima zakonskog zastupnika što je primjereno u odnosu na složenost poslova i odgovornost tih zaposlenika u procesu provedbe reforme u sektoru vodnih usluga koja je u tijeku i provedbi ulaganja iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. -2026. (NPOO) i Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027.
Međutim, za radno mjesto tehničkog direktora propisano je da mora biti tehničke struke i to iz polja građevinarstva, strojarstva ili elektrotehnike. Naime, u specifičnim djelatnostima kao što su vodne usluge, tehnički direktor mora biti usko specijaliziran odnosno mora biti one struke koja je usko povezana s ključnim poslovima nužnim za uspješno obavljanje djelatnosti vodnih usluga, posebice se to odnosi na provedbu projekata razvoja javne vodoopskrbe i javne odvodnje i upravljanje izgrađenom infrastrukturom.
Nadalje, za obavljanje poslova ostalih ključnih zaposlenika propisani su uvjeti vezani za stupanj formalnog obrazovanja i radno iskustvo koje je primjereno za upravljačka radna mjesta i specifične poslove u javnom isporučitelju vodnih usluga.
Na temelju analize postojećeg kadra u sektoru vodnih usluga i mogućnosti zapošljavanja novih zaposlenika koje je proveo stručni nositelj, usvojen je koncept strožih kriterija u pogledu ključnih zaposlenika za velike javne isporučitelje vodnih usluga (koji isporučuju više od 5 milijuna m3 vode godišnje, dok se za srednje i male jedinstvene javne isporučitelje u pogledu ključnih zaposlenika kriteriji koji se odnose na stupanj formalnog obrazovanja snižavaju i propisuje se minimalno završen sveučilišni prijediplomski studij ili stručni prijediplomski studij iz odgovarajućih znanstvenih područja, a radno iskustvo je zadržano kao i za velike isporučitelje. Naime, u prethodnoj raspravi tijekom pripreme Nacrta prijedloga ove uredbe s predstavnicima javnih isporučitelja iskazan je stav da je na rukovodećim radnim mjestima potrebno zadržati zaposlenike koji ne ispunjavaju uvjete sveučilišnog diplomskog obrazovanja ili stručnog diplomskog obrazovanja, ali ispunjavaju uvjete sveučilišnog prijediplomskog stupnja obrazovanja ili stručnog prijediplomskog stupnja obrazovanja s odgovarajućim radnim iskustvom. Stoga je za ostale ključne zaposlenike propisano radno iskustvo na odgovarajućim poslovima od 2 godine do 6 godina. Pretežito radno iskustvo koje se propisuje za ta radna mjesta je 4 godine radnog iskustva u struci.
Velikim javnim isporučiteljima u smislu ove Uredbe smatraju se jedinstveni javni isporučitelji na uslužnim područjima na kojima se isporučuje godišnje više od 5 milijuna m3 vode. U tu kategoriju spada 11 jedinstvenih javnih isporučitelja koji isporučuju vodu za ljudsku potrošnju u najvećim gradovima Republike Hrvatske (Zagreb, Split, Osijek, Rijeka, Zadar, 2 vodovoda u Istri, Vinkovci, Varaždin, Karlovac, Dubrovnik).
Radno iskustvo ostvareno na radu u isporučiteljima vodnih usluga posebno se uzima u obzir na način da ključni zaposlenik može biti i osoba koja je cijelo propisano radno iskustvo provela radeći na poslovima odgovarajuće razine u isporučiteljima vodnih usluga uz ispunjenje minimalnog propisanog stupnja obrazovanja, a to je prijediplomski stupanj u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. članka 4. ove Uredbe. Navedena odredba predstavlja još jednu iznimku koja je propisana na zahtjev javnih isporučitelja što po mišljenju stručnog nositelja znatno ne snižava ukupne propisane kriterije za ključne zaposlenike jer će i samom provedbom integracije u sektoru vodnih usluga doći do poboljšanja kadrovske strukture u jedinstvenom javnom isporučitelju na uslužnom području. S obzirom na situaciju nedostatka odgovarajućih struka na tržištu rada potrebno je posebno vrednovati radno iskustvo stečeno na upravljačkim i drugim operativnim poslovima u javnom isporučitelju.
Nadalje, ovom Uredbom propisuju se i posebni uvjeti za učinkovito poslovanje koje moraju ispunjavati javni isporučitelji vodnih usluga za ishođenje trajnog rješenja. Ti posebni uvjeti odnose se na ispunjenje 13 pokazatelja učinkovitosti poslovanja od njih 81 koji će biti propisani Uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja javnih isporučitelja vodnih usluga koja se donosi istovremeno s ovom Uredbom.
Ovom Uredbom propisuje se i postupak utvrđivanja ispunjenja posebnih uvjeta za početak poslovanja i za učinkovito poslovanje javnih isporučitelja vodnih usluga, nadležna tijela te nadzor nad provedbom odredbi ove Uredbe.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Zaključno, donošenje ove Uredbe, uz ostale tri ranije navedene, je jedan od ključnih indikatora uspješnosti provedbe Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. (reformski pokazatelji 60 i 61) i povezana je s provedbom reforme u sektoru vodnih usluga. Radi se o jednom od propisa na temelju kojeg će se u operativnom smislu provesti reforma u sektoru vodnih usluga u Republici Hrvatskoj.
S obzirom da je donošenje ove Uredbe nužno za ispunjenje jednog od ključnih indikatora uspješnosti provedbe NPOO-a samim time je i uvjet za financiranje sredstvima NPOO-a projekata vodnoga gospodarstva u iznosu od 5,25 mlrd. kn.
Slijedom navedenog, s obzirom da se radi se o izvanrednim okolnostima, odnosno o opravdanom razlogu, provedeno je za skraćeno savjetovanje s javnošću sukladno Smjernicama Povjerenika za informiranje.
NACRT PRIJEDLOGA
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 16. stavka 8. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj …………2023. donijela
UREDBU
O POSEBNIM UVJETIMA ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI VODNIH USLUGA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom se propisuju posebni uvjeti koje mora ispunjavati jedinstveni javni isporučitelj vodnih usluga za obavljanje djelatnosti vodnih usluga (djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje), način podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i učinkovito poslovanje jedinstvenog javnog isporučitelja vodnih usluga na uslužnom području, postupak utvrđivanja ispunjavanja posebnih uvjeta te inspekcijski nadzor nad primjenom odredbi ove Uredbe.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Uredbi, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 2.
Prije utvrđivanja posebnih uvjeta iz članaka 4. i 6. ove Uredbe jedinstveni javni isporučitelj vodnih usluga na uslužnom području (u daljnjem tekstu: javni isporučitelj) dužan je prethodno ispuniti opće uvjete, i to:
– da je društvo kapitala kojem su jedini osnivači jedinice lokalne samouprave na uslužnom području ili pravne osobe čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave
– da je predmet njegovog poslovanja isključivo obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje te dodatne djelatnosti propisane Zakonom o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.; u daljnjem tekstu: Zakon) i
– da je odluka o pripajanju na uslužnom području donesena većinom broja postojećih javnih isporučitelja vodnih usluga na uslužnom području i da je pripajanje upisano u sudski registar.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
II. POSEBNI UVJETI ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 3.
Posebni uvjeti koje mora ispunjavati javni isporučitelj vodnih usluga na uslužnom području za obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe i odvodnje su:
– posebni uvjeti za početak poslovanja i
– posebni uvjeti za učinkovito poslovanje.
Posebni uvjeti za početak poslovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 4.
(1) Posebni uvjeti za početak poslovanja javnog isporučitelja su broj i kvalifikacije ključnih zaposlenika.
(2) Ključni zaposlenici u javnom isporučitelju iz stavka 1. ovoga članka obavljaju sljedeće poslove:
(3) Ostali ključni zaposlenici u javnom isporučitelju obavljaju poslove:
(4) Jedna osoba može obavljati više poslova iz stavka 3. ovoga članka, ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje, a osoba koja obavlja poslove iz stavka 3. ovoga članka može obavljati i jedan od poslova iz stavka 2. ovoga članka ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje. Javni isporučitelj vodnih usluga ovlašten je svojim unutarnjim aktima objediniti predmetne poslove te, u skladu s time, ustrojiti unutarnje ustrojstvene jedinice i radna mjesta. Svaki od poslova iz stavka 3. točke 2. do 5. i 8. do 11. ovoga članka može se razdijeliti na najviše dva zaposlenika.
(5) Iznimno, ako to opseg poslova dopušta, jedna osoba može obavljati poslove zamjenika direktora i tehničkoga direktora.
(6) Za početak poslovanja javni isporučitelj iz članka 1. stavka 1. ove Uredbe mora imati u radnom odnosu na neodređeno i puno radno vrijeme, s mandatom na četiri godine ili na ugovor o radu na određeno vrijeme od četiri godine, ključne zaposlenike iz stavka 2. ovoga članka s odgovarajućim kvalifikacijama i radnim iskustvom, i to za poslove direktora i zamjenika direktora javnog isporučitelja:
1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih, društvenih, prirodnih i biotehničkih ili biomedicinskih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova
2. najmanje osam godina radnog iskustva u struci od toga najmanje četiri godine upravljanja složenim organizacijskim strukturama ili najmanje osam godina radnog iskustva u struci od toga najmanje četiri godine na mjestu osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe.
(7) Za početak poslovanja javni isporučitelj iz članka 1. ove Uredbe mora imati u radnom odnosu na neodređeno i puno radno vrijeme ključne zaposlenike iz stavka 3. ovoga članka s odgovarajućim kvalifikacijama i radnim iskustvom, i to za poslove:
1. tehničkog direktora:
1.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih znanosti, polje građevinarstvo, strojarstvo ili elektrotehnika na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
1.2. najmanje šest godina radnog iskustva u struci od toga najmanje tri godine na rukovodećim poslovima
2. upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe i/ili upravljanje razvojem i održavanjem sustava javne odvodnje:
2.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih ili biotehničkih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
2.2. najmanje četiri godine radnog iskustva na istim ili istovrsnim poslovima
3. upravljanja tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda, uključujući i laboratorijske poslove i poslove upravljanja tehnološkim postupcima kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju, uključujući i laboratorijske poslove:
3.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja biotehničkih znanosti, polje biotehnologija ili prehrambena tehnologija ili iz područja tehničkih znanosti, polje kemijsko inženjerstvo, inženjerstvo okoliša, građevinarstvo, strojarstvo ili elektrotehnika ili iz područja prirodnih znanosti, polje biologija ili kemija ili iz područja biomedicine, polje javno zdravstvo, grana zdravstvena ekologija na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
3.2. najmanje četiri godine radnog iskustva na istim ili istovrsnim poslovima ili poslovima iz točke 2. ovoga stavka ili istovrsnim poslovima
4. praćenja i izvještavanja o učinkovitosti poslovanja, uključujući izvještavanje nadležnih tijela i osoba u skladu s propisima kojim se uređuju vode:
4.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih, biotehničkih, društvenih ili prirodnih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova
4.2. najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
5. upravljanja poslovima financija i računovodstva:
5.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje ekonomija na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
5.2. najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
6. upravljanja pravnim poslovima i ljudskim resursima:
6.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje pravo ili javna uprava na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
6.2. najmanje četiri godine radnog iskustva u struci
7. upravljanja javnom nabavom i ulaganjima iz EU fondova:
7.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, polje pravo ili ekonomija ili iz područja tehničkih znanosti, a podredno i iz ostalih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
7.2. najmanje četiri godine radnog iskustva u struci i stečenim certifikatom za obavljanje poslova javne nabave
8. upravljanja fizičkom zaštitom i kibernetičkom sigurnošću:
8.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja tehničkih znanosti na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
8.2. najmanje dvije godine radnog iskustva u struci i posjedovanje odgovarajućeg certifikata
9. upravljanja poslovima podrške korisnicima vodnih usluga, uključujući informiranje javnosti:
9.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja društvenih znanosti, a podredno iz područja tehničkih znanosti i drugih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
9.2. najmanje dvije godine radnog iskustva u struci
10. zaštite okoliša:
10.1. završen sveučilišni prijediplomski i sveučilišni diplomski studij ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz područja prirodnih, tehničkih znanosti ili drugih znanstvenih područja na kojem je stekao minimalno 300 ECTS bodova i
10.2. najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima zaštite okoliša.
(8) Ključni zaposlenik iz ovoga članka, kod javnog isporučitelja vodnih usluga koji isporučuje vodu za ljudsku potrošnju u količini manjoj od pet milijuna m3 godišnje, mora imati najmanje završen sveučilišni prijediplomski studij, na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova ili stručni prijediplomski studij na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova, u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka te s najmanjim radnim iskustvom propisanim u odgovarajućima odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka.
(9) Ključni zaposlenici moraju upravljati procesima rada u poslovima koji su propisani u stavku 7. ovoga članka. Procesi rada kojima upravljaju ključni zaposlenici iz ovoga članka moraju biti ustrojeni unutar javnog isporučitelja vodnih usluga, a dio poslova vezanih uz proces rada, osim upravljanja, može se nabaviti na tržištu, u mjeri u kojoj javni isporučitelj vodnih usluga nema dovoljno vlastitih resursa da ih neposredno obavlja, osim kad je ovom Uredbom drukčije propisano.
(10) Nazivima poslova ključnih zaposlenika iz ovoga članka ne zadire se u ovlast javnih isporučitelja vodnih usluga da svojim unutarnjim aktima drukčije nazovu ključne zaposlenike, osim direktora i zamjenika direktora, ali opisi poslova ključnih zaposlenika moraju odgovarati poslovima iz stavka 3. ovoga članka.
(11) Iznimno od stavaka 6. i 7. ovoga članka ključni zaposlenici mogu biti i osobe koje imaju najmanje završen sveučilišni prijediplomski studij, na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova ili stručni prijediplomski studij na kojem je stekao 180 do 240 ECTS bodova, u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka te s najmanjim radnim iskustvom propisanim u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. ovoga članka, koje je ostvareno na radu u isporučiteljima vodnih usluga koji pružaju usluge putem fiksnih mreža/komunalnih vodnih građevina.
(12) Iznimno od stavka 7. točke 7. podtočke 7.2. ovoga članka, zaposlenik koji obavlja poslove upravljanja javnom nabavom dužan je steći odgovarajući certifikat najkasnije u roku od šest mjeseci od sklapanja ugovora o radu za to radno mjesto.
(13) Iznimno od stavka 7. točaka 8. i 10. ovoga članka, obavljanje propisanih poslova se može povjeriti vanjskom pružatelju usluga, koji mora biti registriran za tu vrstu poslova i zapošljavati najmanje jednog stručnjaka koji ispunjava uvjete propisane u odgovarajućoj odredbi tih točaka.
(14) Ako na tržištu rada ili u javnom isporučitelju vodnih usluga nema odgovarajućeg stručnjaka koji udovoljava uvjetima potrebnog radnog iskustva iz stavka 6. i 7. ovoga članka, poslove ključnih zaposlenika mogu obavljati i osobe koje ispunjavaju najmanje jednu polovinu potrebnog radnog iskustva.
Zapreke za obavljanje poslova ključnog zaposlenika
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 5.
Ključni zaposlenik ne može biti osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti davanja mita, prijevare ili za drugo kazneno djelo koja ga čini neprikladnim za obavljanje poslova ključnog zaposlenika.
Posebni uvjeti za učinkovito poslovanje
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 6.
(1) Posebni uvjeti za učinkovito poslovanje javnog isporučitelja vodnih usluga uključuju:
(2) O načinu izračuna pokazatelja i referentnim vrijednostima iz ovoga članka Vijeće za vodne usluge donosi smjernicu kako je to propisano uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga iz članka 35. stavka 3. Zakona.
(3) Razdoblje postizanja pokazatelja iz ovoga članka je kalendarska godina koja prethodi godini u kojoj se utvrđuje ispunjenje uvjeta ili nastavak postojanja uvjeta.
Obveza trajnog stručnog osposobljavanja zaposlenika
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 7.
(1) Javni isporučitelj vodnih usluga dužan je osigurati trajno stručno osposobljavanje za sve ključne zaposlenike i ostale zaposlenike te postići da ključni zaposlenici ostvare odgovarajući broj bodova u razdoblju osposobljavanja.
(2) Institucija iz članka 212. Zakona o vodama („Narodne novine“, br. 66/19., 84/21. i 47/23.) donosi i provodi nastavni plan trajnog stručnog osposobljavanja iz stavka 1. ovoga članka, uređuje sustav bodovanja te izdaje potvrde o završenom osposobljavanju.
Vrijeme ispunjavanja uvjeta
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 8.
(1) Posebni uvjeti iz članka 4. i opći uvjeti iz članka 2. ove Uredbe moraju biti ispunjeni u vrijeme podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja kao i sve vrijeme dok je rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja na snazi.
(2) Posebni uvjeti iz članaka 4. i 6. te opći uvjeti iz članka 2. ove Uredbe moraju biti ispunjeni u vrijeme podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje kao i sve vrijeme dok je rješenje o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje na snazi.
(3) O prestanku ispunjenja uvjeta iz stavaka 1. i 2. ovoga članka tijekom trajanja rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje javni isporučitelj je dužan pisanim putem obavijestiti Ministarstvo bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana prestanka postojanja istih.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
III. ZAHTJEV STRANKE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 9.
Zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za početak poslovanja i posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje podnosi se Ministarstvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 10.
Uz zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja po jedinstvenom javnom isporučitelju/isporučitelju vodnih usluga na uslužnom području prilažu se sljedeće isprave:
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 11.
(1) Uz zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje uz isprave iz članka 10. ove Uredbe prilažu se i:
(2) Ministarstvo je ovlašteno pri provjeri dokumentacije priložene uz zahtjeve iz stavka 1. ovoga članka tražiti i druge dokaze o ispunjenju uvjeta:
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
IV. POSTUPAK UTVRĐIVANJA ISPUNJAVANJA POSEBNIH UVJETA ZA POČETAK POSLOVANJA I UČINKOVITO POSLOVANJE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 12.
(1) Postupak utvrđivanja ispunjavanja posebnih uvjeta vodi Ministarstvo putem povjerenstva koje imenuje ministar.
(2) Postupak iz stavka 1. ovoga članka je upravni postupak, a provodi se kao ispitni postupak.
(3) Službene akte u postupku, osim upravnih akata, potpisuje predsjednik povjerenstva.
(4) Povjerenstvo utvrđuje ispunjavanje posebnih uvjeta u dokaznom dijelu postupka koji obuhvaća:
– uvid i ocjenu dostavljenih isprava
– uvid na licu mjesta u dopunske isprave pohranjene kod stranke
– očevid na licu mjesta kod stranke
– pregled komunalnih vodnih građevina kojima isporučitelj upravlja
– pregled sigurnosnih sustava koji prate isporuku vodnih usluga i
– upoznavanje s radom Povjerenstva za reklamacije potrošača i dr.
(5) Povjerenstvo sastavlja zapisnik o obavljenom očevidu s prijedlogom za prihvaćanje ili odbijanje zahtjeva stranke.
Rješenje
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 13.
(1) Javnom isporučitelju - društvu preuzimatelju na uslužnom području koje ispunjava uvjete iz članaka 2. i 4. ove Uredbe izdaje se privremeno rješenje o ispunjenju uvjeta za početak rada koje važi dvije godine od dana izdavanja ili do izvršnosti rješenja iz stavka 2. ovoga članka.
(2) Javnom isporučitelju koji je nositelj privremenog rješenja, koji nastavlja ispunjavati uvjete članaka 2. i 4. te ispunjava uvjete iz članaka 6. i 7. ove Uredbe izdaje se rješenje o ispunjavanju uvjeta za učinkovito poslovanje koje važi deset godina od dana izdavanja.
(3) U izreci rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za početak poslovanja i rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta za učinkovito poslovanje utvrdit će se ispunjavanje posebnih uvjeta za direktora i zamjenika direktora, a za ostale ključne zaposlenike ispunjavanje uvjeta utvrdit će se u obrazloženju oba rješenja o ispunjenju posebnih uvjeta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
V. NADZOR
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 14.
Inspekcijski nadzor nad primjenom odredbi ove Uredbe provodi tijelo državne uprave nadležno za inspekcijske poslove u području vodnoga gospodarstva (vodopravna inspekcija).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 15.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaju važiti Pravilnik o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe („Narodne novine“, br. 28/11. i 16/14.) i Pravilnik o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti javne odvodnje („Narodne novine“, br. 28/11. i 16/14.).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 16.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
OBRAZLO ŽENJE
Donošenje Uredbe o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti vodnih usluga (u daljnjem tekstu: Uredba) propisano je člankom 16. stavkom 8. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, broj 66/19.; u daljnjem tekstu: Zakon). Navedenom odredbom je propisano da Vlada Republike Hrvatske uredbom propisuje posebne uvjete za obavljanje djelatnosti vodnih usluga.
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. (u daljnjem tekstu: NPOO) planirane su investicije u sektor vodnoga gospodarstva u vrijednosti od 5,25 milijardi kuna, od čega je 4,06 milijardi kuna planirano za projekte upravo vodnokomunalnog sektora. Te investicije povezane su s provedbom reforme u sektoru vodnih usluga odnosno navedena reforma predstavlja preduvjet za provedbu ulaganja u vodno gospodarstvo sredstvima iz NPOO-a.
Donošenje ove Uredbe je jedan od ključnih indikatora uspješnosti provedbe Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. (reformski pokazatelj 60) i usko je povezana s operativnom provedbom reforme u sektoru vodnih usluga.
Naime, ispunjenje reformskog pokazatelja 60 odnosi se na donošenje, odnosno stupanje na snagu 4 provedbene uredbe čije donošenje je propisano Zakonom, i to:
Uredbe o uslužnim područjima
Uredbe o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti vodnih usluga
Uredbe o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga i
Uredbe o metodologiji za određivanje cijene vodnih usluga.
Nastavno na reformski pokazatelj 60, jedan od ključnih reformskih pokazatelja je i pokazatelj 61 koji se odnosi na provedbu integracije u sektoru vodnih usluga do kraja 2023. godine. S obzirom na tu poveznicu donošenje ove Uredbe nije nužno samo za ispunjenje pokazatelja 60 nego posredno i za ispunjenje pokazatelja 61. Naime, bez ovog provedbenog propisa ne bi se moglo provesti „licenciranje“ integriranih javnih isporučitelja koji su nositelji provedbe reforme na svom uslužnom području.
Osnovna svrha donošenja ove Uredbe je propisivanje posebnih uvjeta koje moraju ispunjavati jedinstveni javni isporučitelji vodnih usluga (u daljnjem tekstu: javni isporučitelji) na uslužnom području za obavljanje djelatnosti vodnih usluga, a to su:
◊ posebni uvjeti za početak poslovanja (za izdavanje privremenog rješenja) i
◊ posebni uvjeti za učinkovito poslovanje (za izdavanje trajnog rješenja).
Javni isporučitelji vodnih usluga dužni su, prije ispunjavanja posebnih uvjeta za početak poslovanja i za učinkovito poslovanje, ispuniti i opće uvjete propisane Zakonom.
Posebni uvjeti za početak poslovanja javnih isporučitelja (za izdavanje privremenog rješenja) odnose se na brojnost, kvalifikacije i radno iskustvo ključnih zaposlenika koji obavljaju poslove direktora i zamjenika direktora, te ostalih ključnih zaposlenika:
- tehničkog direktora
- upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe
- upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne odvodnje
- upravljanja tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda, uključujući i laboratorijske poslove
- upravljanja tehnološkim postupcima kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju, uključujući i laboratorijske poslove
- praćenja i izvještavanja o učinkovitosti poslovanja
- upravljanja financijama i računovodstvom
- upravljanja pravnim poslovima i ljudskim resursima
- upravljanja javnom nabavom i ulaganjima iz EU fondova
- upravljanja fizičkom zaštitom i kibernetičkom sigurnošću
- upravljanja podrškom korisnicima vodnih usluga i informiranja javnosti i
- zaštite okoliša.
Imajući u vidu velike razlike između jedinstvenih javnih isporučitelja na pojedinim uslužnim područjima kako su uspostavljena Uredbom o uslužnim područjima („Narodne novine“, broj 147/21.), i to:
- u opsegu godišnje isporuke vodne usluge koja se kreće od 60 mil. m 3 vode/godišnje (Grad Zagreb) do 800 tisuća m 3 vode/godišnje (Konavosko uslužno područje)
- u veličini i razvijenosti uslužnog područja koje može biti uglavnom urbano i razvijeno, dio urbano, a dio ruralno ili pretežito ruralno i nerazvijeno područje s niskim godišnjim dohotkom kućanstva.
Uvažavajući činjenicu da je u ruralnim i geografski izoliranim područjima (otoci, brdsko-planinska područja i sl.) vrlo teško osigurati potrebnu kadrovsku strukturu, propisana je iznimka da jedna osoba može obavljati više različitih poslova ključnih zaposlenika koji su za poslovanje javnog isporučitelja nužni, ali nisu po svom opsegu isti na svim uslužnim područjima. Također, osoba koja obavlja poslove ostalih ključnih zaposlenika može obavljati poslove direktora i njegovog zamjenika ako ispunjava uvjete za njihovo obavljanje. Tu problematiku javni isporučitelj je ovlašten urediti svojim unutarnjim aktima o ustrojstvu. Pritom je bitno da se svi poslovi ključnih zaposlenika obavljaju u mjeri koliko to zahtijeva kompleksnost pojedinog uslužnog područja.
Međutim, na uslužnim područjima s velikom isporukom vode postoji potreba da pojedine poslove ključnih zaposlenika obavlja više osoba. To se odnosi posebice na poslove upravljanja razvojem i održavanjem sustava javne vodoopskrbe i javne odvodnje, tehnološkim postupcima pročišćavanja otpadnih voda i kondicioniranja vode za ljudsku potrošnju za koje je propisano da ih mogu obavljati najviše dvije osobe.
Poslovi direktora i njegovog zamjenika se ne mogu objediniti u jednoj funkciji što je u skladu s odredbom članka 26. Zakona. Naime, oni čine upravu javnog isporučitelja.
Što se tiče radnog iskustva za direktora i njegovog zamjenika propisano je 8 godina radnog iskustva u struci, od toga 4 godine na upravljačkim poslovima ili poslovima zakonskog zastupnika što je primjereno u odnosu na složenost poslova i odgovornost tih zaposlenika u procesu provedbe reforme u sektoru vodnih usluga koja je u tijeku i provedbi ulaganja iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. -2026. (NPOO) i Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027.
Međutim, za radno mjesto tehničkog direktora propisano je da mora biti tehničke struke i to iz polja građevinarstva, strojarstva ili elektrotehnike. Naime, u specifičnim djelatnostima kao što su vodne usluge, tehnički direktor mora biti usko specijaliziran odnosno mora biti one struke koja je usko povezana s ključnim poslovima nužnim za uspješno obavljanje djelatnosti vodnih usluga, posebice se to odnosi na provedbu projekata razvoja javne vodoopskrbe i javne odvodnje i upravljanje izgrađenom infrastrukturom.
Nadalje, za obavljanje poslova ostalih ključnih zaposlenika propisani su uvjeti vezani za stupanj formalnog obrazovanja i radno iskustvo koje je primjereno za upravljačka radna mjesta i specifične poslove u javnom isporučitelju vodnih usluga.
Na temelju analize postojećeg kadra u sektoru vodnih usluga i mogućnosti zapošljavanja novih zaposlenika koje je proveo stručni nositelj, usvojen je koncept strožih kriterija u pogledu ključnih zaposlenika za velike javne isporučitelje vodnih usluga (koji isporučuju više od 5 milijuna m 3 vode godišnje, dok se za srednje i male jedinstvene javne isporučitelje u pogledu ključnih zaposlenika kriteriji koji se odnose na stupanj formalnog obrazovanja snižavaju i propisuje se minimalno završen sveučilišni prijediplomski studij ili stručni prijediplomski studij iz odgovarajućih znanstvenih područja, a radno iskustvo je zadržano kao i za velike isporučitelje. Naime, u prethodnoj raspravi tijekom pripreme Nacrta prijedloga ove uredbe s predstavnicima javnih isporučitelja iskazan je stav da je na rukovodećim radnim mjestima potrebno zadržati zaposlenike koji ne ispunjavaju uvjete sveučilišnog diplomskog obrazovanja ili stručnog diplomskog obrazovanja, ali ispunjavaju uvjete sveučilišnog prijediplomskog stupnja obrazovanja ili stručnog prijediplomskog stupnja obrazovanja s odgovarajućim radnim iskustvom. Stoga je za ostale ključne zaposlenike propisano radno iskustvo na odgovarajućim poslovima od 2 godine do 6 godina. Pretežito radno iskustvo koje se propisuje za ta radna mjesta je 4 godine radnog iskustva u struci.
Velikim javnim isporučiteljima u smislu ove Uredbe smatraju se jedinstveni javni isporučitelji na uslužnim područjima na kojima se isporučuje godišnje više od 5 milijuna m 3 vode. U tu kategoriju spada 11 jedinstvenih javnih isporučitelja koji isporučuju vodu za ljudsku potrošnju u najvećim gradovima Republike Hrvatske (Zagreb, Split, Osijek, Rijeka, Zadar, 2 vodovoda u Istri, Vinkovci, Varaždin, Karlovac, Dubrovnik).
Radno iskustvo ostvareno na radu u isporučiteljima vodnih usluga posebno se uzima u obzir na način da ključni zaposlenik može biti i osoba koja je cijelo propisano radno iskustvo provela radeći na poslovima odgovarajuće razine u isporučiteljima vodnih usluga uz ispunjenje minimalnog propisanog stupnja obrazovanja, a to je prijediplomski stupanj u znanstvenim područjima i poljima kako je to propisano u odgovarajućim odredbama stavaka 6. i 7. članka 4. ove Uredbe. Navedena odredba predstavlja još jednu iznimku koja je propisana na zahtjev javnih isporučitelja što po mišljenju stručnog nositelja znatno ne snižava ukupne propisane kriterije za ključne zaposlenike jer će i samom provedbom integracije u sektoru vodnih usluga doći do poboljšanja kadrovske strukture u jedinstvenom javnom isporučitelju na uslužnom području. S obzirom na situaciju nedostatka odgovarajućih struka na tržištu rada potrebno je posebno vrednovati radno iskustvo stečeno na upravljačkim i drugim operativnim poslovima u javnom isporučitelju.
Nadalje, ovom Uredbom propisuju se i posebni uvjeti za učinkovito poslovanje koje moraju ispunjavati javni isporučitelji vodnih usluga za ishođenje trajnog rješenja. Ti posebni uvjeti odnose se na ispunjenje 13 pokazatelja učinkovitosti poslovanja od njih 81 koji će biti propisani Uredbom o vrednovanju učinkovitosti poslovanja javnih isporučitelja vodnih usluga koja se donosi istovremeno s ovom Uredbom.
Ovom Uredbom propisuje se i postupak utvrđivanja ispunjenja posebnih uvjeta za početak poslovanja i za učinkovito poslovanje javnih isporučitelja vodnih usluga, nadležna tijela te nadzor nad provedbom odredbi ove Uredbe.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Zaključno, donošenje ove Uredbe, uz ostale tri ranije navedene, je jedan od ključnih indikatora uspješnosti provedbe Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. (reformski pokazatelji 60 i 61) i povezana je s provedbom reforme u sektoru vodnih usluga. Radi se o jednom od propisa na temelju kojeg će se u operativnom smislu provesti reforma u sektoru vodnih usluga u Republici Hrvatskoj.
S obzirom da je donošenje ove Uredbe nužno za ispunjenje jednog od ključnih indikatora uspješnosti provedbe NPOO-a samim time je i uvjet za financiranje sredstvima NPOO-a projekata vodnoga gospodarstva u iznosu od 5,25 mlrd. kn.
Slijedom navedenog, s obzirom da se radi se o izvanrednim okolnostima, odnosno o opravdanom razlogu, provedeno je za skraćeno savjetovanje s javnošću sukladno Smjernicama Povjerenika za informiranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja