Na temelju članka 51. stavka 7. Zakona o osobnoj asistenciji (Narodne novine, broj 71/23), ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike donosi
PRAVILNIK
O SASTAVU I NAČINU RADA KOMISIJE ZA PROCJENU POTREBE KORISNIKA ZA USLUGOM OSOBNE ASISTENCIJE
UVODNE ODREDBE
Članak 1.
(a)Ovim Pravilnikom propisuje se osnivanje Komisije za procjenu potrebe korisnika za uslugom osobne asistencije (u daljnjem tekstu: Komisija), sastav i kriteriji za imenovanje članova Komisije, način rada Komisije te oblik i sadržaj Liste procjene potreba korisnika.
(b)Sastavni dio ovog Pravilnika je Obrazac Liste procjene potreba korisnika (Prilog 1).
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
OSNIVANJE KOMISIJE
Članak 3.
Komisija se osniva u svrhu procjene potrebe za uslugom osobne asistencije koju pruža osobni asistent, komunikacijski posrednik ili videći pratitelj, broja sati usluge te opravdanosti pružanja usluge od strane člana obitelji.
Članak 4.
(a)Županijska služba Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: županijska služba) odlukom osniva Komisiju i imenuje članove Komisije za svaki područni ured Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: područni ured) s područja svoje nadležnosti.
(b)Komisija osnovana pri područnom uredu može obuhvatiti područje nadležnosti jednog ili više područnih ureda.
(c)Članovi Komisije imenuju se na rok od četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana za člana Komisije.
(d)Odluku o razrješenju člana i imenovanju novog člana Komisije donosi županijska služba, a imenuje se na razdoblje do isteka mandata razriješenog člana.
SASTAV I IMENOVANJE ČLANOVA KOMISIJE
Članak 5.
(a)U Komisiju iz članka 4. ovoga Pravilnika imenuju se:
-socijalni radnik, predstavnik područnog ureda i zamjenik iz redova socijalnih radnika područnog ureda
-psiholog, predstavnik područnog ureda i zamjenik iz redova sljedećih stručnih radnika područnog ureda: psiholog, socijalni radnik ili edukacijski rehabilitator
-jedan predstavnik te njegov zamjenik iz organizacije civilnog društva osoba s invaliditetom koja djeluje u općem javnom interesu na području zaštite sljedećih osoba: osoba s tjelesnim invaliditetom, osoba s oštećenjem vida, osoba s oštećenjem sluha, osoba s gluhoslijepoćom, osoba s intelektualnim oštećenjem, osoba s mentalnim oštećenjem, osoba s poremećajem iz spektra autizma, osoba s multiplom sklerozom, osoba s mišićnom distrofijom i osoba oboljelih od rijetkih bolesti.
(b)U Komisiju se imenuju predstavnici organizacije civilnog društva koja djeluje na području nadležnosti županijske službe koja osniva Komisiju.
(c)Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučajevima kada na području nadležnosti županijske službe ne djeluje organizacija civilnog društva za pojedinu vrstu invaliditeta iz stavka 1. ovoga članka ili kada ne postoji interes za uključivanje u rad Komisije od strane organizacije civilnog društva s područja nadležnosti županijske službe, u Komisiju se može imenovati predstavnik organizacije civilnog društva s područja druge jedinice područne (regionalne) samouprave ili stručni radnik zaposlen kod pružatelja socijalne usluge koja djeluje na području jedinice područne (regionalne) samouprave, a koji se nalazi u mreži socijalnih usluga.
(d)Komisija na prvoj sjednici izabire predsjednika i zamjenika predsjednika koji su iz redova predstavnika područnog ureda.
Članak 6.
(a)Predstavnike područnog ureda za člana Komisije predlaže voditelj područnog ureda.
(b)Predstavnika organizacije civilnog društva i pružatelja socijalne usluge iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika predlaže organizacija civilnog društva odnosno pružatelj socijalne usluge.
Članak 7.
Prilikom odabira predstavnika organizacije civilnog društva za člana Komisije prednost u odabiru ostvaruju organizacije civilnog društva koje:
-imaju iskustvo organizacije u pružanju usluge osobne asistencije
-imaju iskustvo u provođenju edukacija osobnih asistenata, komunikacijskih posrednika i videćih pratitelja
-imaju iskustvo u provođenju grupa podrške korisnicima usluge osobne asistencije
-imaju iskustvo u pružanju ostalih socijalnih usluga na temelju zakona kojim se uređuje djelatnost socijalne skrbi.
Članak 8.
(a)Član Komisije, predstavnik područnog ureda, može bit razriješen na osobni zahtjev ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika.
(b)Član Komisije, predstavnik organizacije civilnog društva može bit razriješen na osobni zahtjev, zahtjev organizacije civilnog društva koja je predložila imenovanje navedenog člana, zahtjev krovne organizacije čiji je organizacija civilnog društva član ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika.
(c)Član Komisije, predstavnik pružatelja socijalne usluge iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika može bit razriješen na osobni zahtjev, zahtjev pružatelja socijalne usluge koja je predložila imenovanje navedenog člana ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika.
NAČIN RADA KOMISIJE
Članak 9.
(a)Komisija je u svom radu samostalna.
(b)Komisija ispunjava Listu procjene potreba sukladno kojoj većinom ukupnog broja glasova procjenjuje potrebu za uslugom osobne asistencije koju pruža osobni asistent, komunikacijski posrednik ili videći pratitelj, broj sati usluge te opravdanost pružanja usluge od strane člana obitelji.
(c)Sjednica Komisije saziva se na poziv predsjednika Komisije najkasnije 15 dana od dana zaprimanja zaključka kojim područni ured upućuje korisnika odnosno podnositelja zahtjeva na procjenu potreba za uslugom osobne asistencije.
(d)Kada Komisija procijeni da je za procjenu potreba korisnika odnosno podnositelja zahtjeva za uslugom osobne asistencije potreban terenski obilazak isti je potrebno izvršiti u roku 15 dana od dana održavanja sjednice Komisije.
(e)Sjednice se mogu održavati neposredno i putem digitalnih platformi.
(f)Korisnikodnosno podnositelj zahtjeva je dužan na zahtjev Komisije dostaviti dodatnu dokumentaciju koja se odnosi na njegovo zdravstveno stanje, provedene rehabilitacijske postupke ili drugu dokumentaciju potrebnu za utvrđivanje njegovih funkcionalnih sposobnosti i potrebne podrške.
(g)Pri ispunjavanju Liste procjene potreba i razgovora s korisnikomodnosno podnositeljem zahtjeva, ili njegovim zakonskim zastupnikom, svaki član Komisije dužan je poštovati prava i interese korisnika odnosno podnositelja zahtjeva.
(h)U rad Komisije, bez prava glasa, može se uključiti stručni radnik Područnog ureda koji vodi postupak priznavanja prava na uslugu osobne asistencije.
(i)U rad Komisije, bez prava glasa, mogu se uključiti i druge osobe radi davanja mišljenja, prijedloga i stručnih obrazloženja, a na prijedlog članova Komisije.
(j)Sve osobe koje sukladno odredbama ovoga Pravilnika sudjeluju u radu Komisije dužne su sve podatke o korisnikuodnosno podnositelju zahtjeva čuvati kao službenu tajnu.
(k)Predstavnik organizacije civilnog društva prije početka rada potpisuje izjavu o povjerljivosti.
(l)Hrvatski zavod za socijalni rad može izraditi akte kojima će se detaljnije razraditi način rada Komisije.
Članak 10.
(a)Član Komisije, predstavnik organizacije civilnog društva ili pružatelja socijalnih usluga iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika ima pravo na naknadu za rad sukladno broju korisnika odnosno podnositelja zahtjeva za koje se provela procjena potreba.
(b)Članovi Komisije, predstavnici područnog ureda imaju pravo na naknadu za rad u slučajevima rada izvan radnog vremena.
(c)Iznos naknade odlukom utvrđuje ministar, a isplaćuje Hrvatski zavod za socijalni rad.
Članak 11.
Administrativne poslove vezane uz rad Komisije vodi područni ured pri kojem je osnovana Komisija.
Članak 12.
Član Komisije izuzet će se od odlučivanja o korisniku odnosno podnositelju zahtjeva ako je korisnik odnosno podnositelj zahtjeva ili njegov zakonski zastupnik srodnik po krvi u ravnoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stupnja zaključno, bračni drug, izvanbračni drug, životni partner, neformalni životni partner ili srodnik po tazbini do drugog stupnja zaključno i po prestanku braka ili životnog partnerstva, te ako je s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva ili njegovim zakonskim zastupnikom u bliskom osobnom odnosu.
LISTA PROCJENE POTREBA
Članak 13.
(a)Lista procjene potreba ispunjava se na temelju neposrednog razgovora s korisnikomodnosno podnositeljem zahtjeva, ili njegovim zakonskim zastupnikom, te prema potrebi na temelju dodatne dokumentacije.
(b)Razgovor se obavlja bez prisustva osobe koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva.
(c)Iznimno od stavka 2. ovoga članka razgovor se obavlja u prisustvu osobe koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva ako nije moguće obaviti razgovor bez prisustva te osobe.
(d)Kada Komisija procjeni potrebnim, članovi Komisije obavljaju razgovor i s osobom koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva, ako je osoba u pratnji član kućanstva korisnika odnosno podnositelja zahtjeva ili s osobama koje korisniku odnosno podnositelju zahtjeva pružaju neposrednu podršku i pomoć.
(e)U slučaju terenskog obilaska Komisija može obaviti razgovor s članovima kućanstva s kojima korisnik odnosno podnositelj zahtjeva živi ili s osobama koje korisniku odnosno podnositelju zahtjeva pružaju neposrednu podršku i pomoć.
(f)Korisnik odnosno podnositelj zahtjeva je dužan na zahtjev Komisije dostaviti dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka.
(g)Pri ispunjavanju Liste procjene potreba korisnika i razgovora s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva, članovi Komisije dužni su poštovati prava i interese osobe s invaliditetom te joj omogućiti izjašnjavanje o svim okolnostima i činjenicama koje su bitne za donošenje zaključka.
(h)Listu procjene potreba potpisuju svi članovi Komisije i korisnik odnosno podnositelj zahtjeva.
(i)Primjerak Liste procjene potreba se dostavlja područnom uredu u kojem se vodi postupak za priznavanje prava na uslugu osobne asistencije, korisniku odnosno podnositelju zahtjeva i Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo.
ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 14.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
U Zagrebu, 06. srpnja 2023.
MINISTAR
Marin Piletić
Prilog 1.
OBRAZAC LISTE PROCJENE POTREBA KORISNIKA
a.LISTA A
OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA (Liste A1 i A2)
Lista A1: Osobe s tjelesnim oštećenjima i kroničnim bolestima - procjena samostalnosti korisnika
LISTA A1
OSOBE S
TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan / Samostalan uz pomagalo / Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan / Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno / Ne odnosi se na korisnika / Korisnik ima podršku / Nije primjenjivo na korisnika
0
POKRETLJIVOST /MOBILNOST
a)Održavanje stabilnog položaja kod sjedenja
b)Promjena položaja u krevetu
c)Premještanje / transfer / vertikalizacija
d)Kretanje u stambenom prostoru uz pomagala
e)Kretanje izvan stambenog prostora
f)Korištenje javnog prijevoza
g)Vožnja osobnim vozilom
BRIGA O SEBI
a)Osobna higijena lica
b)Osobna higijena tijela
c)Korištenje WC-a
d)Zbrinjavanje vezano uz inkontinenciju i njegu trajnog katetera, urostome ili stome
e)Svlačenje, oblačenje
f)Hranjenje i pijenje
g)Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Nabavka namirnica i kupovina
b)Priprema obroka
c)Jednostavni kućanski poslovi
d)Administrativne aktivnosti
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Aktivnosti visokog obrazovanja i cjeloživotnog učenja, podmirenja osobnih osnovnih potreba na radnom mjestu, treninzi, aktivnosti slobodnog vremena i slične aktivnosti izvan kuće
b)Kulturna, vjerska, sportska i druga društvena događanja, održavanje kontakata s drugim ljudima
c)Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi obavljanja dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
d)Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
e)Briga o djeci
f)Korištenje asistivne tehnologije
g)Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
Lista A2: Osobe s tjelesnim oštećenjima i kroničnim bolestima - procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA A2
OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
POKRETLJIVOST/MOBILNOST
a)Održavanje stabilnog položaja kod sjedenja
b)Promjena položaja u krevetu
c)Premještanje / transfer / vertikalizacija
d)Kretanje u stambenom prostoru uz pomagala
e)Kretanje izvan stambenog prostora
f)Korištenje javnog prijevoza
g)Vožnja osobnim vozilom
BRIGA O SEBI
a)Osobna higijena lica
b)Osobna higijena tijela
c)Korištenje WC-a
d)Zbrinjavanje vezano uz inkontinenciju i njegu trajnog katetera, urostome ili stome
e)Svlačenje, oblačenje
f)Hranjenje i pijenje
g)Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Nabavka namirnica i kupovina
b)Priprema obroka
c)Jednostavni kućanski poslovi
d)Administrativne aktivnosti
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Aktivnosti visokog obrazovanja i cjeloživotnog učenja, podmirenja osobnih osnovnih potreba na radnom mjestu, treninzi, aktivnosti slobodnog vremena i slične aktivnosti izvan kuće
b)Kulturna, vjerska, sportska i druga društvena događanja, održavanje kontakata s drugim ljudima
c)Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi obavljanja dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
d)Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja / rehabilitacije
e)Briga o djeci
f)Korištenje asistivne tehnologije
g)Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 72):
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 72):
FINALNI BODOVI: Ukupni zbroj procjene samostalnosti i učestalosti podijeljen s dva (2):
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
60-72 – potpuno (u potpunosti) nesamostalan – 11 do 16 sati dnevno (242 do 352 sata mjesečno)
51-59 – uglavnom (uvelike) nesamostalan – 9 do 10 sati dnevno (198 do 220 sata mjesečno)
33-50 – nesamostalan – 7 do 8 sati dnevno (154 do 176 sati mjesečno)
25-32 – djelomično samostalan – 4 do 6 sati dnevno (88 do 132 sati mjesečno)
1- 24 – uglavnom samostalan – 2 do 4 sati dnevno (44 do 88 sati mjesečno)
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a._____________________
b._____________________
c._____________________
b.LISTE B
OSOBE S INTELEKTUALNIM OŠTEĆENJIMA, POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA I MENTALNIM OŠTEĆENJIMA (Liste B1 i B2)
Lista B1: Ponašajne, kognitivne i mentalne sposobnosti -procjena samostalnosti korisnika
LISTA B1
PONAŠAJNE, KOGNITIVNE I MENTALNE SPOSOBNOSTI
(intelektualna oštećenja, mentalna oštećenja i poremećaji iz spektra autizma, 3. i 4. stupanj)
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno/ Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Socijalni kontakti, pratnja i podrška u aktivnostima slobodnog vremena
b)Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim ili društvenim događanjima u zajednici
c)Planiranje i usmjeravanje aktivnosti slobodnog vremena razgovor, usmjeravanje na aktivnosti svakodnevnog života
d)Orijentacija u vremenu i prostoru, prepoznavanje rizika i opasnosti u odnosu na druge ljude i okolinu
e)Razumijevanje funkcionalnog i socijalno prihvatljivog ponašanje
f)Razumijevanje važnih činjenica i informacija
g)Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
h)Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi kraćih dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
i)Briga o djeci
j)Korištenje asistivne tehnologije
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Nabavka namirnica i kupovina
b)Priprema obroka
c)Jednostavni kućanski poslovi
d)Administrativne aktivnosti
BRIGA O SEBI
a)Osobna higijena lica
b)Osobna higijena tijela
c)Korištenje medikamentozne terapije i specifična medicinska podrška
d)Korištenje WC-a
e)Svlačenje i oblačenje
f)Hranjenje i pijenje
g)Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
UKUPNO BODOVA:
Lista B2: Ponašajne, kognitivne i mentalne sposobnosti - procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA B2
PONAŠAJNE, KOGNITIVNE I MENTALNE SPOSOBNOSTI
(intelektualna oštećenja, mentalna oštećenja i poremećaji iz spektra autizma, 3. i 4. stupanj)
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Socijalni kontakti, pratnja i podrška u aktivnostima slobodnog vremena
b)Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim ili društvenim događanjima u zajednici
c)Planiranje i usmjeravanje aktivnosti slobodnog vremena razgovor, usmjeravanje na aktivnosti svakodnevnog života
d)Orijentacija u vremenu i prostoru, prepoznavanje rizika i opasnosti u odnosu na druge ljude i okolinu
e)Razumijevanje funkcionalnog i socijalno prihvatljivog ponašanje
f)Razumijevanje važnih činjenica i informacija
g)Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
h)Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi kraćih dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
i)Briga o djeci
j)Korištenje asistivne tehnologije
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Nabavka namirnica i kupovina
b)Priprema obroka
c)Jednostavni kućanski poslovi
d)Administrativne aktivnosti
BRIGA O SEBI
a)Osobna higijena lica
b)Osobna higijena tijela
c)Korištenje medikamentozne terapije i specifična medicinska podrška
d)Korištenje WC-a
e)Svlačenje, oblačenje
f)Hranjenje i pijenje
g)Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 63): __________________
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 63):____________
FINALNI BODOVI: Ukupni zbroj procjene samostalnosti i učestalosti podijeljen s dva (2): _
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S MENTALNIM OŠTEĆENJEM :
4. stupanj i samac uvjet
50-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 8 sati dnevno (176 sati mjesečno)
42-49 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 6 do 7 sata dnevno (132 do 154 sata mjesečno)
33-42 - nesamostalan - 4 do 5 sati dnevno (88 do 110 sati mjesečno)
25-32 - djelomično samostalan - 2 do 3 sata dnevno ( 44 do 66 sati mjesečno)
1-25 - uglavnom samostalan- 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
3. stupanj samac, 4 stupanj živi s obitelji
50-63 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-49 - nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
25-35 - djelomično samostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-25 - uglavnom samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
BODOVI ZAPROCJENU POTREBA ZA OSOBE S INTELEKTUALNIM OŠTEĆENJEM:
45-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-44 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
20-44 - nesamostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-19 - djelomično samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno),ne ostvaruje pravo na uslugu
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA:
45-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-44 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
20-44 - nesamostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-19 - djelomično samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a._____________________
b._____________________
c._____________________
c.LISTA C
OSOBE S OŠTEĆENJIMA VIDA - procjena samostalnosti korisnika
a)Treći stupanj težine invaliditeta – oštećenja funkcionalnih sposobnosti
b)Četvrti stupanj težine invaliditeta – oštećenja funkcionalnih sposobnosti
Osoba nema ostatka svjetla DA NE
Osoba živi sama DA NE
Osoba ima kronične bolesti /dodatna oštećenja DA NE
LISTA C
OŠTEĆENJE VIDA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan / Samostalan uz pomagalo / Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno / Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
POKRETLJIVOST/MOBILNOST
a)Orijentacija i kretanje u poznatom unutarnjem prostoru
b)Orijentacija i kretanje u nepoznatom unutarnjem prostoru
c)Orijentacija i kretanje u poznatom vanjskom prostoru
d)Orijentacija i kretanje u nepoznatom vanjskom prostoru
f)Videća pratnja i podrška u specifičnim socijalnim situacijama
IZVOĐENJE AKTIVNOSTI SVAKODNEVNOG ŽIVOTA
a)Nabavka i kupovina
b)Vizualno uočavanje i detekcija
c)Čitanje i pisanje, slaganje i sortiranje
d)Briga o sebi
e)Briga o kućanstvu
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Pristup informacijama
b)Podrška u socijalnim interakcijama
c)Aktivno društveno uključivanje
d)Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 45): __________
RASPON BODOVA:
Stupanj težine invaliditeta
min-max satnica
Raspon bodova
3. stupanj
10 – 20 sati
18 - 26
4. stupanj
30 – 40 sati
27 - 35
4. stupanj uz dodatne uvjete po zakonu
40 – 60 sati
36 - 45
BODOVNI RANG:
3. stupanj
4. stupanj
4. stupanj uz dodatne uvjete
Broj bodova
Broj sati mjesečno
Broj bodova
Broj sati mjesečno
Broj bodova
Broj sati mjesečno
18-19
10 sati
27-28
30 sati
36 – 37
40 sati
20 – 22
15 sati
29-31
35 sati
38 – 40
50 sati
22 – 26
20 sati
33 – 35
40 sati
41 - 45
60 sati
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a._____________________
b._____________________
c._____________________
IV. LISTA D
OSOBE S OŠTEĆENJEM SLUHA- procjena samostalnosti korisnika
LISTA D
OŠTEĆENJE SLUHA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno
nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno/ Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
a.Specifične socijalne situacije, sustav formalne podrške i državne institucije
b.Obrazovanje, rad, zapošljavanje
c.Pristup informacijama koje su u nepristupačnim oblicima
d.Pristup uslužnim djelatnostima
e.Socijalne interakcije
f.Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 18): _________
RASPON BODOVA
Stupanj funkcionalne sposobnosti
min-max satnica mjesečno
Raspon bodova
2. stupanj
10 – 20 sati
6-18
3. stupanj
30 – 40 sati
6-18
4. stupanj
40 sati
18
BODOVNI RANG
Bodovi
2. stupanj - broj sati mjesečno
3. stupanj - broj sati mjesečno
16-18
20
40
15
19
39
14
18
38
13
17
37
12
16
36
11
15
35
10
14
34
9
13
33
8
12
32
7
11
31
6
10
30
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a._____________________
b._____________________
c._____________________
V. LISTE E
OSOBE S GLUHOSLIJEPOĆOM (Liste E1 i E2)
3. stupanj (kategorija nagluhost – slabovidnost) = 80 – 120 sati mjesečno
4. stupanj (kategorija praktična gluhosljepoća; gluhoća i slabovidnost; sljepoća i nagluhost): = 120 – 160 sati mjesečno
Lista E1: Osobe s gluhoslijepoćom – procjena samostalnosti korisnika
LISTA E1
GLUHOSLJEPOĆA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno
nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Korisnik ima podršku/ Nije potrebno/
0
KRETANJE
1) Orijentacija i kretanje u poznatom unutarnjem prostoru
2) Orijentacija i kretanje u nepoznatom unutarnjem prostoru
3) Orijentacija i kretanje u poznatom vanjskom prostoru
4) Orijentacija i kretanje u nepoznatom vanjskom prostoru
5) Korištenje javnog prijevoza/taxi/vožnja automobilom
KOMUNIKACIJA I PRIMANJE INFORMACIJA
a)Govorna komunikacija s okolinom u svakodnevnim, poznatim situacijama
b)Govorna komunikacija s okolinom u formalnim, nepoznatim situacijama
c) Govorna komunikacija u pristupu uslužnim djelatnostima
d)Primanje vizualnih informacija
e)Komunikacija u području obrazovanja i zapošljavanja
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a)Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim i socijalnim događajima
b)Održavanje kontakata s drugim ljudima, planiranje i provedba aktivnosti slobodnog vremena. Osmišljavanje slobodnog vremena kod kuće, razgovor
c)Primanje redovnih činjenica i informacija iz okoline
d)Korištenje asistivne tehnologije
e)Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme liječenja/rehabilitacije
f)Prepoznavanje rizika i opasnosti
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Organiziranje svakodnevnog života
b)Obavljanje administrativnih aktivnosti
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI
Lista E2: Osobe s gluhoslijepoćom – procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA E2
GLUHOSLIJEPOĆA
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
POMOĆ U KUĆANSTVU
a)Organiziranje svakodnevnog života
b)Obavljanje administrativnih aktivnosti
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI
Raspon bodova
3. stupanj - bodovi
Broj sati mjesečno
4. stupanj -bodovi
Broj sati mjesečno
0 - 14
80 - 89 sati
0 - 14
120 - 129 sati
15 - 24
90 - 99 sati
15 - 24
130 - 139 sati
25 - 34
100 - 109 sati
25 - 34
140 - 149 sati
35 - 44
110 - 119 sati
35 - 44
150 - 159 sati
45 - 60
120 sati
45 - 60
160 sati
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 54): ______________
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 6):_________
FINALNI BODOVI: (sukladno tablici za bodovanje)_____________________________
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Na temelju članka 51. stavka 7. Zakona o osobnoj asistenciji (Narodne novine, broj 71/23), ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike donosi
PRAVILNIK
O SASTAVU I NAČINU RADA KOMISIJE ZA PROCJENU POTREBE KORISNIKA
ZA USLUGOM OSOBNE ASISTENCIJE
UVODNE ODREDBE
Članak 1.
(a) Ovim Pravilnikom propisuje se osnivanje Komisije za procjenu potrebe korisnika za uslugom osobne asistencije (u daljnjem tekstu: Komisija), sastav i kriteriji za imenovanje članova Komisije, način rada Komisije te oblik i sadržaj Liste procjene potreba korisnika.
(b) Sastavni dio ovog Pravilnika je Obrazac Liste procjene potreba korisnika (Prilog 1).
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
OSNIVANJE KOMISIJE
Članak 3.
Komisija se osniva u svrhu procjene potrebe za uslugom osobne asistencije koju pruža osobni asistent, komunikacijski posrednik ili videći pratitelj, broja sati usluge te opravdanosti pružanja usluge od strane člana obitelji.
Članak 4.
(a) Županijska služba Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: županijska služba) odlukom osniva Komisiju i imenuje članove Komisije za svaki područni ured Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: područni ured) s područja svoje nadležnosti.
(b) Komisija osnovana pri područnom uredu može obuhvatiti područje nadležnosti jednog ili više područnih ureda.
(c) Članovi Komisije imenuju se na rok od četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana za člana Komisije.
(d) Odluku o razrješenju člana i imenovanju novog člana Komisije donosi županijska služba, a imenuje se na razdoblje do isteka mandata razriješenog člana.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
SASTAV I IMENOVANJE ČLANOVA KOMISIJE
Članak 5.
(a) U Komisiju iz članka 4. ovoga Pravilnika imenuju se:
- socijalni radnik, predstavnik područnog ureda i zamjenik iz redova socijalnih radnika područnog ureda
- psiholog, predstavnik područnog ureda i zamjenik iz redova sljedećih stručnih radnika područnog ureda: psiholog, socijalni radnik ili edukacijski rehabilitator
- jedan predstavnik te njegov zamjenik iz organizacije civilnog društva osoba s invaliditetom koja djeluje u općem javnom interesu na području zaštite sljedećih osoba: osoba s tjelesnim invaliditetom, osoba s oštećenjem vida, osoba s oštećenjem sluha, osoba s gluhoslijepoćom, osoba s intelektualnim oštećenjem, osoba s mentalnim oštećenjem, osoba s poremećajem iz spektra autizma, osoba s multiplom sklerozom, osoba s mišićnom distrofijom i osoba oboljelih od rijetkih bolesti.
(b) U Komisiju se imenuju predstavnici organizacije civilnog društva koja djeluje na području nadležnosti županijske službe koja osniva Komisiju.
(c) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučajevima kada na području nadležnosti županijske službe ne djeluje organizacija civilnog društva za pojedinu vrstu invaliditeta iz stavka 1. ovoga članka ili kada ne postoji interes za uključivanje u rad Komisije od strane organizacije civilnog društva s područja nadležnosti županijske službe, u Komisiju se može imenovati predstavnik organizacije civilnog društva s područja druge jedinice područne (regionalne) samouprave ili stručni radnik zaposlen kod pružatelja socijalne usluge koja djeluje na području jedinice područne (regionalne) samouprave, a koji se nalazi u mreži socijalnih usluga.
(d) Komisija na prvoj sjednici izabire predsjednika i zamjenika predsjednika koji su iz redova predstavnika područnog ureda.
Članak 6.
(a) Predstavnike područnog ureda za člana Komisije predlaže voditelj područnog ureda.
(b) Predstavnika organizacije civilnog društva i pružatelja socijalne usluge iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika predlaže organizacija civilnog društva odnosno pružatelj socijalne usluge .
Članak 7.
Prilikom odabira predstavnika organizacije civilnog društva za člana Komisije prednost u odabiru ostvaruju organizacije civilnog društva koje:
- imaju iskustvo organizacije u pružanju usluge osobne asistencije
- imaju iskustvo u provođenju edukacija osobnih asistenata, komunikacijskih posrednika i videćih pratitelja
- imaju iskustvo u provođenju grupa podrške korisnicima usluge osobne asistencije
- imaju iskustvo u pružanju ostalih socijalnih usluga na temelju zakona kojim se uređuje djelatnost socijalne skrbi.
Članak 8.
(a) Član Komisije, predstavnik područnog ureda, može bit razriješen na osobni zahtjev ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika .
(b) Član Komisije, predstavnik organizacije civilnog društva može bit razriješen na osobni zahtjev, zahtjev organizacije civilnog društva koja je predložila imenovanje navedenog člana, zahtjev krovne organizacije čiji je organizacija civilnog društva član ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika.
(c) Član Komisije, predstavnik pružatelja socijalne usluge iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika može bit razriješen na osobni zahtjev, zahtjev pružatelja socijalne usluge koja je predložila imenovanje navedenog člana ili na zahtjev područnog ureda i prije isteka mandata iz članka 4. stavka 3. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
NAČIN RADA KOMISIJE
Članak 9.
(a) Komisija je u svom radu samostalna.
(b) Komisija ispunjava Listu procjene potreba sukladno kojoj većinom ukupnog broja glasova procjenjuje potrebu za uslugom osobne asistencije koju pruža osobni asistent, komunikacijski posrednik ili videći pratitelj, broj sati usluge te opravdanost pružanja usluge od strane člana obitelji .
(c) Sjednica Komisije saziva se na poziv predsjednika Komisije najkasnije 15 dana od dana zaprimanja zaključka kojim područni ured upućuje korisnika odnosno podnositelja zahtjeva na procjenu potreba za uslugom osobne asistencije.
(d) Kada Komisija procijeni da je za procjenu potreba korisnika odnosno podnositelja zahtjeva za uslugom osobne asistencije potreban terenski obilazak isti je potrebno izvršiti u roku 15 dana od dana održavanja sjednice Komisije.
(e) Sjednice se mogu održavati neposredno i putem digitalnih platformi.
(f) Korisnik odnosno podnositelj zahtjeva je dužan na zahtjev Komisije dostaviti dodatnu dokumentaciju koja se odnosi na njegovo zdravstveno stanje, provedene rehabilitacijske postupke ili drugu dokumentaciju potrebnu za utvrđivanje njegovih funkcionalnih sposobnosti i potrebne podrške .
(g) Pri ispunjavanju Liste procjene potreba i razgovora s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva, ili njegovim zakonskim zastupnikom, svaki član Komisije dužan je poštovati prava i interese korisnika odnosno podnositelja zahtjeva.
(h) U rad Komisije, bez prava glasa, može se uključiti stručni radnik Područnog ureda koji vodi postupak priznavanja prava na uslugu osobne asistencije.
(i) U rad Komisije, bez prava glasa, mogu se uključiti i druge osobe radi davanja mišljenja, prijedloga i stručnih obrazloženja, a na prijedlog članova Komisije.
(j) Sve osobe koje sukladno odredbama ovoga Pravilnika sudjeluju u radu Komisije dužne su sve podatke o korisniku odnosno podnositelju zahtjeva čuvati kao službenu tajnu.
(k) Predstavnik organizacije civilnog društva prije početka rada potpisuje izjavu o povjerljivosti.
(l) Hrvatski zavod za socijalni rad može izraditi akte kojima će se detaljnije razraditi način rada Komisije.
Članak 10.
(a) Član Komisije, predstavnik organizacije civilnog društva ili pružatelja socijalnih usluga iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika ima pravo na naknadu za rad sukladno broju korisnika odnosno podnositelja zahtjeva za koje se provela procjena potreba.
(b) Članovi Komisije, predstavnici područnog ureda imaju pravo na naknadu za rad u slučajevima rada izvan radnog vremena.
(c) Iznos naknade odlukom utvrđuje ministar, a isplaćuje Hrvatski zavod za socijalni rad.
Članak 11.
Administrativne poslove vezane uz rad Komisije vodi područ ni ured pri kojem je osnovana Komisija.
Članak 12.
Član Komisije izuzet će se od odlučivanja o korisniku odnosno podnositelju zahtjeva ako je korisnik odnosno podnositelj zahtjeva ili njegov zakonski zastupnik srodnik po krvi u ravnoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stupnja zaključno, bračni drug, izvanbračni drug, životni partner, neformalni životni partner ili srodnik po tazbini do drugog stupnja zaključno i po prestanku braka ili životnog partnerstva, te ako je s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva ili njegovim zakonskim zastupnikom u bliskom osobnom odnosu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
LISTA PROCJENE POTREBA
Članak 13.
(a) Lista procjene potreba ispunjava se na temelju neposrednog razgovora s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva, ili njegovim zakonskim zastupnikom, te prema potrebi na temelju dodatne dokumentacije.
(b) Razgovor se obavlja bez prisustva osobe koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva.
(c) Iznimno od stavka 2. ovoga članka razgovor se obavlja u prisustvu osobe koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva ako nije moguće obaviti razgovor bez prisustva te osobe.
(d) Kada Komisija procjeni potrebnim, članovi Komisije obavljaju razgovor i s osobom koja se nalazi u pratnji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva, ako je osoba u pratnji član kućanstva korisnika odnosno podnositelja zahtjeva ili s osobama koje korisniku odnosno podnositelju zahtjeva pružaju neposrednu podršku i pomoć.
(e) U slučaju terenskog obilaska Komisija može obaviti razgovor s članovima kućanstva s kojima korisnik odnosno podnositelj zahtjeva živi ili s osobama koje korisniku odnosno podnositelju zahtjeva pružaju neposrednu podršku i pomoć.
(f) Korisnik odnosno podnositelj zahtjeva je dužan na zahtjev Komisije dostaviti dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka.
(g) Pri ispunjavanju Liste procjene potreba korisnika i razgovora s korisnikom odnosno podnositeljem zahtjeva, članovi Komisije dužni su poštovati prava i interese osobe s invaliditetom te joj omogućiti izjašnjavanje o svim okolnostima i činjenicama koje su bitne za donošenje zaključka.
(h) Listu procjene potreba potpisuju svi članovi Komisije i korisnik odnosno podnositelj zahtjeva.
(i) Primjerak Liste procjene potreba se dostavlja područnom uredu u kojem se vodi postupak za priznavanje prava na uslugu osobne asistencije, korisniku odnosno podnositelju zahtjeva i Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo.
ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 14.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
U Zagrebu, 06. srpnja 2023.
MINISTAR
Marin Piletić
Prilog 1.
OBRAZAC LISTE PROCJENE POTREBA KORISNIKA
a. LISTA A
OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA (Liste A1 i A2)
Lista A1 : Osobe s tjelesnim oštećenjima i kroničnim bolestima - procjena samostalnosti korisnika
LISTA A1
OSOBE S
TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan / Samostalan uz pomagalo / Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan / Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno / Ne odnosi se na korisnika / Korisnik ima podršku / Nije primjenjivo na korisnika
0
POKRETLJIVOST /MOBILNOST
a) Održavanje stabilnog položaja kod sjedenja
b) Promjena položaja u krevetu
c) Premještanje / transfer / vertikalizacija
d) Kretanje u stambenom prostoru uz pomagala
e) Kretanje izvan stambenog prostora
f) Korištenje javnog prijevoza
g) Vožnja osobnim vozilom
BRIGA O SEBI
a) Osobna higijena lica
b) Osobna higijena tijela
c) Korištenje WC-a
d) Zbrinjavanje vezano uz inkontinenciju i njegu trajnog katetera, urostome ili stome
e) Svlačenje, oblačenje
f) Hranjenje i p ijenje
g) Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Nabavka namirnica i kupovina
b) Priprema obroka
c) Jednostavni kućanski poslovi
d) Administrativne aktivnosti
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Aktivnosti visokog obrazovanja i cjeloživotnog učenja, podmirenja osobnih osnovnih potreba na radnom mjestu, treninzi, aktivnosti slobodnog vremena i slične aktivnosti izvan kuće
b) Kulturna, vjerska, sportska i druga društvena događanja, održavanje kontakata s drugim ljudima
c) Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi obavljanja dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
d) Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
e) Briga o djeci
f) Korištenje asistivne tehnologije
g) Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
Lista A2 : Osobe s tjelesnim oštećenjima i kroničnim bolestima - procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA A2
OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
POKRETLJIVOST/MOBILNOST
a) Održavanje stabilnog položaja kod sjedenja
b) Promjena položaja u krevetu
c) Premještanje / transfer / vertikalizacija
d) Kretanje u stambenom prostoru uz pomagala
e) Kretanje izvan stambenog prostora
f) Korištenje javnog prijevoza
g) Vožnja osobnim vozilom
BRIGA O SEBI
a) Osobna higijena lica
b) Osobna higijena tijela
c) Korištenje WC-a
d) Zbrinjavanje vezano uz inkontinenciju i njegu trajnog katetera, urostome ili stome
e) Svlačenje, oblačenje
f) Hranjenje i p ijenje
g) Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Nabavka namirnica i kupovina
b) Priprema obroka
c) Jednostavni kućanski poslovi
d) Administrativne aktivnosti
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Aktivnosti visokog obrazovanja i cjeloživotnog učenja, podmirenja osobnih osnovnih potreba na radnom mjestu, treninzi, aktivnosti slobodnog vremena i slične aktivnosti izvan kuće
b) Kulturna, vjerska, sportska i druga društvena događanja, održavanje kontakata s drugim ljudima
c) Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi obavljanja dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
d) Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja / rehabilitacije
e) Briga o djeci
f) Korištenje asistivne tehnologije
g) Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 72):
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 72):
FINALNI BODOVI: Ukupni zbroj procjene samostalnosti i učestalosti podijeljen s dva (2):
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S TJELESNIM OŠTEĆENJIMA I KRONIČNIM BOLESTIMA
60-72 – potpuno (u potpunosti) nesamostalan – 11 do 16 sati dnevno (242 do 352 sata mjesečno)
51-59 – uglavnom (uvelike) nesamostalan – 9 do 10 sati dnevno (198 do 220 sata mjesečno)
33-50 – nesamostalan – 7 do 8 sati dnevno (154 do 176 sati mjesečno)
25-32 – djelomično samostalan – 4 do 6 sati dnevno (88 do 132 sati mjesečno)
1- 24 – uglavnom samostalan – 2 do 4 sati dnevno (44 do 88 sati mjesečno)
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a. _____________________
b. _____________________
c. _____________________
b. LISTE B
OSOBE S INTELEKTUALNIM OŠTEĆENJIMA, POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA I MENTALNIM OŠTEĆENJIMA (Liste B1 i B2)
Lista B1 : Ponašajne, kognitivne i mentalne sposobnosti - procjena samostalnosti korisnika
LISTA B1
PONAŠAJNE, KOGNITIVNE I MENTALNE SPOSOBNOSTI
(intelektualna oštećenja, mentalna oštećenja i poremećaji iz spektra autizma, 3. i 4. stupanj)
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno/ Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Socijalni kontakti, pratnja i podrška u aktivnostima slobodnog vremena
b) Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim ili društvenim događanjima u zajednici
c) Planiranje i usmjeravanje aktivnosti slobodnog vremena razgovor, usmjeravanje na aktivnosti svakodnevnog života
d) Orijentacija u vremenu i prostoru, prepoznavanje rizika i opasnosti u odnosu na druge ljude i okolinu
e) Razumijevanje funkcionalnog i socijalno prihvatljivog ponašanje
f) Razumijevanje važnih činjenica i informacija
g) Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
h) Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi kraćih dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
i) Briga o djeci
j) Korištenje asistivne tehnologije
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Nabavka namirnica i kupovina
b) Priprema obroka
c) Jednostavni kućanski poslovi
d) Administrativne aktivnosti
BRIGA O SEBI
a) Osobna higijena lica
b) Osobna higijena tijela
c) Korištenje medikamentozne terapije i specifična medicinska podrška
d) Korištenje WC-a
e) Svlačenje i oblačenje
f) Hranjenje i p ijenje
g) Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
UKUPNO BODOVA:
Lista B2 : Ponašajne, kognitivne i mentalne sposobnosti - procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA B2
PONAŠAJNE, KOGNITIVNE I MENTALNE SPOSOBNOSTI
(intelektualna oštećenja, mentalna oštećenja i poremećaji iz spektra autizma, 3. i 4. stupanj)
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Socijalni kontakti, pratnja i podrška u aktivnostima slobodnog vremena
b) Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim ili društvenim događanjima u zajednici
c) Planiranje i usmjeravanje aktivnosti slobodnog vremena razgovor, usmjeravanje na aktivnosti svakodnevnog života
d) Orijentacija u vremenu i prostoru, prepoznavanje rizika i opasnosti u odnosu na druge ljude i okolinu
e) Razumijevanje funkcionalnog i socijalno prihvatljivog ponašanje
f) Razumijevanje važnih činjenica i informacija
g) Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme kraćeg liječenja/rehabilitacije
h) Odlazak u zdravstvenu ustanovu radi kraćih dijagnostičkih pregleda u trajanju do 3 sata
i) Briga o djeci
j) Korištenje asistivne tehnologije
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Nabavka namirnica i kupovina
b) Priprema obroka
c) Jednostavni kućanski poslovi
d) Administrativne aktivnosti
BRIGA O SEBI
a) Osobna higijena lica
b) Osobna higijena tijela
c) Korištenje medikamentozne terapije i specifična medicinska podrška
d) Korištenje WC-a
e) Svlačenje, oblačenje
f) Hranjenje i p ijenje
g) Pomoć pri rukovanju ortopedskim i medicinskim pomagalima
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 63): __________________
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 63):____________
FINALNI BODOVI: Ukupni zbroj procjene samostalnosti i učestalosti podijeljen s dva (2): _
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S MENTALNIM OŠTEĆENJEM :
4. stupanj i samac uvjet
50-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 8 sati dnevno (176 sati mjesečno)
42-49 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 6 do 7 sata dnevno (132 do 154 sata mjesečno)
33-42 - nesamostalan - 4 do 5 sati dnevno (88 do 110 sati mjesečno)
25-32 - djelomično samostalan - 2 do 3 sata dnevno ( 44 do 66 sati mjesečno)
1-25 - uglavnom samostalan- 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
3. stupanj samac, 4 stupanj živi s obitelji
50-63 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-49 - nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
25-35 - djelomično samostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-25 - uglavnom samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno) , ne ostvaruje pravo na uslugu
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S INTELEKTUALNIM OŠTEĆENJEM:
45-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-44 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
20-44 - nesamostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-19 - djelomično samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
BODOVI ZA PROCJENU POTREBA ZA OSOBE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA:
45-63 - potpuno (u potpunosti) nesamostalan - 4 sata dnevno (88 sati mjesečno)
36-44 - uglavnom (uvelike) nesamostalan - 3 sata dnevno (66 sati mjesečno)
20-44 - nesamostalan - 2 sata dnevno (44 sata mjesečno)
1-19 - djelomično samostalan - 1 sat dnevno (22 sata mjesečno), ne ostvaruje pravo na uslugu
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a. _____________________
b. _____________________
c. _____________________
c. LISTA C
OSOBE S OŠTEĆENJIMA VIDA - procjena samostalnosti korisnika
a) Treći stupanj težine invaliditeta – oštećenja funkcionalnih sposobnosti
b) Četvrti stupanj težine invaliditeta – oštećenja funkcionalnih sposobnosti
Osoba nema ostatka svjetla DA NE
Osoba živi sama DA NE
Osoba ima kronične bolesti /dodatna oštećenja DA NE
LISTA C
OŠTEĆENJE VIDA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan / Samostalan uz pomagalo / Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno / Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
POKRETLJIVOST/MOBILNOST
a) Orijentacija i kretanje u poznatom unutarnjem prostoru
b) Orijentacija i kretanje u nepoznatom unutarnjem prostoru
c) Orijentacija i kretanje u poznatom vanjskom prostoru
d) Orijentacija i kretanje u nepoznatom vanjskom prostoru
e) Korištenje javnog prijevoza /taxija/vožnje automobilom
f) Videća pratnja i podrška u specifičnim socijalnim situacijama
IZVOĐENJE AKTIVNOSTI SVAKODNEVNOG ŽIVOTA
a) Nabavka i kupovina
b) Vizualno uočavanje i detekcija
c) Čitanje i pisanje, slaganje i sortiranje
d) Briga o sebi
e) Briga o kućanstvu
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Pristup informacijama
b) Podrška u socijalnim interakcijama
c) Aktivno društveno uključivanje
d) Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO BODOVA:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 45): __________
RASPON BODOVA:
Stupanj težine invaliditeta
min-max satnica
Raspon bodova
3. stupanj
10 – 20 sati
18 - 26
4. stupanj
30 – 40 sati
27 - 35
4. stupanj uz dodatne uvjete po zakonu
40 – 60 sati
36 - 45
BODOVNI RANG:
3. stupanj
4. stupanj
4. stupanj uz dodatne uvjete
Broj bodova
Broj sati mjesečno
Broj bodova
Broj sati mjesečno
Broj bodova
Broj sati mjesečno
18-19
10 sati
27-28
30 sati
36 – 37
40 sati
20 – 22
15 sati
29-31
35 sati
38 – 40
50 sati
22 – 26
20 sati
33 – 35
40 sati
41 - 45
60 sati
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a. _____________________
b. _____________________
c. _____________________
IV. LISTA D
OSOBE S OŠTEĆENJEM SLUHA - procjena samostalnosti korisnika
LISTA D
OŠTEĆENJE SLUHA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno
nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć- priprema
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Nije potrebno/ Ne odnosi se na korisnika/ Korisnik ima podršku/ Nije primjenjivo na korisnika
0
a. Specifične socijalne situacije, sustav formalne podrške i državne institucije
b. Obrazovanje, rad, zapošljavanje
c. Pristup informacijama koje su u nepristupačnim oblicima
d. Pristup uslužnim djelatnostima
e. Socijalne interakcije
f. Prepoznavanje rizika i opasnosti
UKUPNO:
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 18): _________
RASPON BODOVA
Stupanj funkcionalne sposobnosti
min-max satnica mjesečno
Raspon bodova
2. stupanj
10 – 20 sati
6-18
3. stupanj
30 – 40 sati
6-18
4. stupanj
40 sati
18
BODOVNI RANG
Bodovi
2. stupanj - broj sati mjesečno
3. stupanj - broj sati mjesečno
16-18
20
40
15
19
39
14
18
38
13
17
37
12
16
36
11
15
35
10
14
34
9
13
33
8
12
32
7
11
31
6
10
30
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a. _____________________
b. _____________________
c. _____________________
V. LISTE E
OSOBE S GLUHOSLIJEPOĆOM (Liste E1 i E2)
3. stupanj (kategorija nagluhost – slabovidnost) = 80 – 120 sati mjesečno
4. stupanj (kategorija praktična gluhosljepoća; gluhoća i slabovidnost; sljepoća i nagluhost): = 120 – 160 sati mjesečno
Lista E1 : Osobe s gluhoslijepoćom – procjena samostalnosti korisnika
LISTA E1
GLUHOSLJEPOĆA
Procjena samostalnosti korisnika
Potpuno
nesamostalan
3
Uglavnom nesamostalan
2
Uglavnom samostalan/ Samostalan uz pomagalo/ Potrebna mala pomoć
1
Samostalan/ Korisnik ne želi asistenciju u navedenom području/ Korisnik ima podršku/ Nije potrebno/
0
KRETANJE
1) Orijentacija i kretanje u poznatom unutarnjem prostoru
2) Orijentacija i kretanje u nepoznatom unutarnjem prostoru
3) Orijentacija i kretanje u poznatom vanjskom prostoru
4) Orijentacija i kretanje u nepoznatom vanjskom prostoru
5) Korištenje javnog prijevoza/taxi/vožnja automobilom
KOMUNIKACIJA I PRIMANJE INFORMACIJA
a) Govorna komunikacija s okolinom u svakodnevnim, poznatim situacijama
b) Govorna komunikacija s okolinom u formalnim, nepoznatim situacijama
c) Govorna komunikacija u pristupu uslužnim djelatnostima
d) Primanje vizualnih informacija
e) Komunikacija u području obrazovanja i zapošljavanja
PODRŠKA SOCIJALNOM FUNKCIONIRANJU
a) Sudjelovanje u kulturnim, vjerskim i socijalnim događajima
b) Održavanje kontakata s drugim ljudima, planiranje i provedba aktivnosti slobodnog vremena. Osmišljavanje slobodnog vremena kod kuće, razgovor
c) Primanje redovnih činjenica i informacija iz okoline
d) Korištenje asistivne tehnologije
e) Boravak u zdravstvenoj ustanovi za vrijeme liječenja/rehabilitacije
f) Prepoznavanje rizika i opasnosti
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Organiziranje svakodnevnog života
b) Obavljanje administrativnih aktivnosti
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI
Lista E2 : Osobe s gluhoslijepoćom – procjena učestalosti potrebne podrške
LISTA E2
GLUHOSLIJEPOĆA
Procjena učestalosti potrebne podrške
Svakodnevno
3
Tjedno
2
Mjesečno
1
Nije potrebno
0
POMOĆ U KUĆANSTVU
a) Organiziranje svakodnevnog života
b) Obavljanje administrativnih aktivnosti
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI
Raspon bodova
3. stupanj - bodovi
Broj sati mjesečno
4. stupanj -bodovi
Broj sati mjesečno
0 - 14
80 - 89 sati
0 - 14
120 - 129 sati
15 - 24
90 - 99 sati
15 - 24
130 - 139 sati
25 - 34
100 - 109 sati
25 - 34
140 - 149 sati
35 - 44
110 - 119 sati
35 - 44
150 - 159 sati
45 - 60
120 sati
45 - 60
160 sati
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU SAMOSTALNOSTI (max 54): ______________
UKUPNO BODOVA ZA PROCJENU UČESTALOSTI PODRŠKE (max 6):_________
FINALNI BODOVI: (s ukladno tablici za bodovanje)_____________________________
Procjena:
Socijalno anamnestički podaci:
Odobreni broj sati mjesečno:
Obrazloženje odobrenog broja sati usluge:
Opravdanost zahtjeva da član obitelji pruža uslugu osobne asistencije:
Potpisi članova Komisije:
a. _____________________
b. _____________________
c. _____________________
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike