Na temelju članka 23. stavka 4. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12 – pročišćeni tekst, 37/13, 38/13, 1/15, 138/15 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 61/17, 70/19, 98/19 i 141/22), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj dana ___________ 2023. godine donijela
UREDBU
O MOGUĆNOSTI RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA, RADA NA DALJINU I RADA U NEPUNOM RADNOM VREMENU
PREDMET UREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom uređuje se mogućnost rada državnog službenika na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Uredbi, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
I. Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu
RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Članak 2.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada je rad kod kojeg državni službenik poslove obavlja od kuće ili u drugom prostoru slične namjene koji je određen na temelju dogovora državnog službenika i državnog tijela, a koji nije prostor državnog tijela.
(2) Rad na daljinu je rad koji se uvijek obavlja putem informacijsko-komunikacijske tehnologije, pri čemu državno tijelo i državni službenik dogovaraju pravo državnog službenika da samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što može biti promjenjivo i ovisiti o njegovoj volji, zbog čega se takav rad ne smatra radom na mjestu rada odnosno na izdvojenom mjestu rada u smislu propisa o zaštiti na radu.
Članak 3.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu može se obavljati kao stalan, povremen ili privremen.
(2) Stalni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu je rad kod kojeg državni službenik obavlja poslove radnog mjesta izvan prostora državnog tijela.
(3) Povremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu (hibridni model rada) je rad kod kojeg državni službenik određeni dio tjedna odnosno mjeseca obavlja poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu, a preostali dio u prostoru državnog tijela.
(4) Privremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu je rad kod kojeg državni službenik određeno razdoblje, a osobito u slučaju roditelja djeteta do navršene osme godine života ili pružatelja skrbi sukladno posebnom zakonu, obavlja poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu.
POSLOVI KOJI SE NE MOGU OBAVLJATI NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADOM NA DALJINU
Članak 4.
Na izdvojenom mjestu rada i radom na daljinu ne mogu se obavljati poslovi koji:
1. zahtijevaju upute i nadzor rukovodećih državnih službenika koje je moguće ostvariti isključivo neposrednim kontaktom,
2. zahtijevaju suradnju s drugim državnim službenicima ili korisnicima koju je moguće ostvariti isključivo u prostorima državnog tijela,
3. obuhvaćaju primanje i rad sa strankama u prostorima državnog tijela, osim u slučaju kad je rad i primanje stranaka moguće unaprijed planirati,
4. obuhvaćaju postupanje s dokumentacijom u fizičkom obliku,
5. obuhvaćaju rad s klasificiranim podacima, sukladno propisima o zaštiti tajnosti podataka,
6. zahtijevaju korištenje opreme dostupne samo u prostorima državnog tijela,
7. uključuju poslove osiguranja, zaštite imovine i ljudi i
8. zahtijevaju primjenu posebnih mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu.
MOGUĆNOST RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Članak 5.
(1) Mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu može se utvrditi samo za poslove koje državni službenik obavlja samostalno te na izdvojenom mjestu rada ima osigurane sve potrebne prostorne i tehničke preduvjete za kvalitetan rad u skladu s propisanim mjerama zaštite na radu, te ako može poštivati sve propisane mjere u pogledu zaštite osobnih podataka i informacijske sigurnosti.
(2) Državni službenik za vrijeme vježbeničkog staža ili probnog rada ne može raditi na izdvojenom mjestu rada ili raditi na daljinu, osim u slučajevima iz članka 15. ove Uredbe.
UVJETI ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Članak 6.
(1) Državnom službeniku može se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu ako su osigurani potrebni organizacijski i tehnički uvjeti u kojima će moći obavljati poslove u skladu s načelima i standardima rada koji se zahtijevaju u državnoj službi.
(2) Pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu moraju biti ispunjeni uvjeti zaštite na radu i zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu, te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima, sukladno posebnim propisima kojima se uređuje zaštita na radu, zaštita osobnih podataka, tajnost podataka i informacijska sigurnost.
ZAHTJEV ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Članak 7.
(1) Obrazac zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ZORIM) i obrazac odluke o radu na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ORIM) tiskani su uz ovu Uredbu i njezin su sastavni dio.
(2) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka ugradit će se u informacijski sustav upravljanja ljudskim potencijalima.
Članak 8.
(1) Državni službenik zahtjev za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ZORIM) podnosi neposredno nadređenom službeniku.
(2) Zahtjev za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu sadrži:
1.podatke o podnositelju zahtjeva i vrsti zahtjeva,
2.procjenu prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
3. (samo)procjenu prikladnosti državnog službenika i uvjeta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
4.popis poslova koje državni službenik planira obavljati na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu,
5.mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo,
6.sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi,
7. preferirani raspored rada u prostoru državnog tijela, rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu,
8.vremensko razdoblje na koje se podnosi zahtjev i
9.prethodnu suglasnost državnog službenika za ulazak u prostor doma ili u neki drugi prostor koji nije prostor državnog tijela radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada, samo u vrijeme koje je dogovoreno s državnim službenikom.
(3) Sastavni dio zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu je i pisana izjava podnositelja zahtjeva o ispunjavanju minimalnih prostornih i tehničkih preduvjeta izvan prostora državnog tijela za kvalitetan rad u skladu s propisanim mjerama zaštite na radu i poštivanju sigurnosnih standarda i mjera koje se odnose na informacijsku sigurnost, tajnost podataka i zaštitu osobnih podataka.
ODLUKA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADU NA DALJINU
Članak 9.
(1) Odluku o zahtjevu državnog službenika iz članka 8. ove Uredbe donosi neposredno nadređeni službenik i o tome mora obavijestiti rukovodećeg državnog službenika koji upravlja najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen na radno mjesto i jedinicu za ljudske potencijale.
(2) Odluka o radu na izdvojenom mjestu rada ili radu na daljinu donosi se na obrascu (Obrazac ORIM) i sadrži:
1.ime i prezime podnositelja zahtjeva i podatke o radnom mjestu,
2. procjenu prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu,
3. obrazloženje procjene, koje se obvezno popunjava u slučaju da se državnom službeniku ne odobri rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
4. popis poslova koje će državni službenik obavljati na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu,
5. način komunikacije s državnim tijelom i način evidentiranja radnog vremena,
6. sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi,
7. mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo,
8. vrijeme u kojem je državni službenik obvezan biti dostupan tijekom rada na izdvojenom mjestu ili rada na daljinu i
9. vremensko razdoblje na koje se odobrava rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu.
OBVEZE I PRAVA DRŽAVNOG TIJELA PREMA DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA KOJI RADE NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI NA DALJINU
Članak 10.
(1) Državno tijelo u pravilu osigurava potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu.
(2) Predstavnik državnog tijela ima pravo ući u prostor doma državnog službenika ili neki drugi prostor koji je namijenjen za rad na izdvojenom mjestu rada radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada državnog službenika, temeljem prethodne suglasnosti državnog službenika iz članka 8. stavka 2. točke 9. ovoga Pravilnika, samo u vrijeme koje je dogovoreno između državnog službenika i državnog tijela.
(3) Državno tijelo je dužno državnom službeniku koji radi na daljinu osigurati potrebne pisane upute u svezi sa zaštitom zdravlja i sigurnosti na radu te o pravilima informacijske sigurnosti i korištenju dodijeljene opreme.
OBVEZE I PRAVA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA KOJI RADE NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADE NA DALJINU
Članak 11.
(1) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je pridržavati se sigurnosnih i zdravstvenih mjera u skladu s posebnim propisima.
(2) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je poslove obavljati u okviru propisanog radnog vremena državnog tijela.
(3) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je voditi evidenciju prisutnosti na radu, koja mora sadržavati podatke o danima rada u prostorima državnog tijela i na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, podatke o ostvarenom broju radnih sati i obavljenim poslovima.
(4) Na evidenciju prisutnosti rada iz stavka 3. ovoga članka suglasnost daje neposredno nadređeni službenik i dostavlja je jedinici za ljudske potencijale.
(5) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu obvezan je s dužnom pažnjom koristiti se imovinom koja mu je povjerena u svrhu obavljanja njegovih poslova i ne smije je koristiti za postizanje osobnog interesa ili nezakonite aktivnosti.
(6) Nakon prestanka rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, svu opremu koju je osiguralo državno tijelo državni službenik dužan je vratiti državnom tijelu.
(7) Državnom službeniku koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu zabranjuje se rad noću i u dane kada tijelo u kojem je zaposlen ne radi osim u slučaju izričitog pisanog naloga čelnika državnog tijela.
ORGANIZACIJA RADA
Članak 12.
(1) Državni službenik kojemu je odobren povremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu (hibridni model rada) radi jedan dan u tjednu na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu, dva dana u tjednu u prostoru državnog tijela, dok se za ostale dane u tjednu mjesto rada utvrđuje dogovorom državnog službenika s neposredno nadređenim službenikom.
(2) Čelnik državnog tijela i rukovodeći državni službenici osiguravaju da je prisutnost državnih službenika u uredu ravnomjerna tijekom cijelog radnog tjedna.
(3) Rad na izdvojenom mjestu i rad na daljinu odobrava se na određeno vrijeme, a najduže do 12 mjeseci, nakon čega je moguće podnijeti novi zahtjev.
PRESTANAK RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Članak 13.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu prestaje istekom roka na koji je taj rad odobren.
(2) U slučaju promijenjenih okolnosti koji se odnose na organizacijske, tehničke uvjete i uvjete zaštite na radu, neposredno nadređeni službenik dužan je pisanim putem i uz obrazloženje obavijestiti državnog službenika o prestanku rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu i obvezi povratka na rad u državnom tijelunajmanje tri radna dana unaprijed te osigurati uvjete za rad državnog službenika u prostoru državnog tijela, u skladu s uputom iz članka 14. ove Uredbe.
(3) Rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu može prestati i prije isteka vremena na koje je taj rad odobren na zahtjev državnog službenika, o čemu je dužan obavijestiti neposredno nadređenog službenika.
(4) Ako neposredno nadređeni službenik nije suglasan sa zahtjevom državnog službenika iz stavka 3. ovoga članka, dostavit će državnom službeniku pisani odgovor i obrazloženje u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahtjeva.
POSEBNI UVJETI I NAČIN RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Članak 14.
Čelnik državnog tijela uputom o radu na izdvojenom mjestu rada i radu na daljinu će detaljnije razraditi uvjete i način rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu kao i posebne organizacijske i tehničke uvjete te posebne uvjete zaštite na radu, vodeći računa o informacijskoj sigurnosti, tajnosti podataka i zaštiti osobnih podataka.
OBAVLJANJE POSLOVA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI NA DALJINU ZBOG IZVANREDNIH OKOLNOSTI
Članak 15.
U slučaju nastanka izvanrednih okolnosti nastalih uslijed epidemije bolesti, potresa, poplave, ekološkog incidenta i sličnih pojava, čelnik državnog tijela može, radi osiguranja redovitog obavljanja poslova državnog tijela te zaštite zdravlja i sigurnosti državnih službenika i drugih osoba, donijeti odluku o radu na izdvojenom mjestu rada ili radu na daljinu za sve ili pojedine državne službenike.
PROCJENA I DOKUMENTIRANJE RIZIKA
Članak 16.
Provedba procjene i dokumentiranja rizika rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu obavlja se sukladno propisima koji uređuju zaštitu na radu.
PROGRAMI IZOBRAZBE ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Članak 17.
(1) Tijelo državne uprave nadležno za poslove pravosuđa i uprave osigurava provedbu programa e-učenja za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu, radi stjecanja odnosno unaprjeđenja kompetencija državnih službenika.
(2) Programi e-učenja za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu mogu biti:
a.uvodni program namijenjen državnim službenicima zainteresiranim za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu u hibridnom modelu rada, radi stjecanja osnovnih informacija i znanja o primjeni hibridnog modela rada,
b.program jačanja digitalnih kompetencija namijenjen državnim službenicima s usmjerenjem na online suradnju i informacijsku sigurnost,
3. posebni program namijenjen rukovodećim državnim službenicima radi stjecanja kompetencija za organizaciju rada i upravljanje radnim učinkom kod rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu,
4.posebni program namijenjen državnim službenicima jedinica za ljudske potencijale radi stjecanja kompetencija o uvođenju i primjeni rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu na razini državnog tijela.
Članak 18.
Državni službenik koji podnosi zahtjev iz članka 8. ove Uredbe dužan je završiti program e-učenja u roku od tri mjeseca od donošenja odluke iz članka 9. ove Uredbe.
II. Rad u nepunom radnom vremenu
RAD U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Članak 19.
Rad državnog službenika u nepunom radnom vremenu je rad kod kojeg državni službenik obavlja poslove radnog mjesta u trajanju kraćem od punog radnog vremena (četrdeset sati tjedno).
UVJETI ZA RAD U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Članak 20.
(1) Državni službenik može se primiti u državnu službu i rasporediti na radno mjesto u nepunom radnom vremenu:
a) kada je pravilnikom o unutarnjem redu državnog tijela utvrđeno da se poslovi određenog radnog mjesta obavljaju u nepunom radnom vremenu,
b) kada postoji potreba za obavljanjem poslova radnog mjesta u punom radnom vremenu, a na radno mjesto je raspoređen državni službenik koji radi sa skraćenim radnim vremenom ili s polovicom punog radnog vremena sukladno posebnim propisima,
c) kada postoji potreba za prijmom u državnu službu na određeno vrijeme u nepunom radnom vremenu radi obavljanja privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao.
(2) Državni službenik koji je zadržan u državnoj službi u nepunom radnom vremenu sukladno zakonu može obavljati poslove radnog mjesta na koje je raspoređen u nepunom radnom vremenu, neovisno o pravilniku o unutarnjem redu.
(3) Državnog službenika kojem je nadležno tijelo sukladno zakonu utvrdilo smanjenje radne sposobnosti, rasporedit će se na drugo radno mjesto u nepunom radnom vremenu za koje ispunjava propisane uvjete, u skladu s preostalom radnom sposobnošću.
RAD KOD DRUGOG POSLODAVCA
Članak 21.
Državni službenikkoji u državnom tijelu radi u nepunom radnom vremenu može, po prethodno pribavljenom odobrenju čelnika državnog tijela, zasnovati radni odnos u nepunom radnom vremenu kod drugog poslodavca.
PRAVA IZ DRŽAVNE SLUŽBE
Članak 22.
(1) Državni službenik koji radi u nepunom radnom vremenu ostvaruje pravo na plaću te mirovinski staž razmjerno radnom vremenu u kojem obavlja poslove svog radnog mjesta.
(2) Ako je za stjecanje određenih prava važno prethodno trajanje državne službe, razdoblja rada nepunom radnom vremenu smatrat će se radom u punom radnom vremenu.
UVJETI RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA KOJI RADI U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Članak 23.
Čelnik državnog tijela dužan je državnom službeniku primljenom u državnu službu u nepunom radnom vremenu osigurati iste uvjete rada kao i državnom službeniku primljenom u državnu službu u punom radnom vremenu koji obavlja poslove iste ili slične složenosti.
RASPORED RADA U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Članak 24.
(1) Kod rada u nepunom radnom vremenu radno vrijeme može biti raspoređeno u istom ili različitom trajanju tijekom tjedna, odnosno samo u nekim danima u tjednu.
(2) Raspored radnog vremena iz stavka 1. ovog članka utvrđuje odlukom čelnik državnog tijela.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Rukovodeći državni službenici i službenici u jedinicama za ljudske potencijale dužni su završiti programe e-učenja iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe u roku od šest mjeseci od stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 26.
(1) Započeti postupci koji ne budu dovršeni do stupanja na snagu ove Uredbe nastavit će se i završiti prema odredbama Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, br. 33/06).
(2) Odluka odnosno rješenje kojim je državnom službeniku odobren rad na izdvojenom mjestu rada donesenom na temelju Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06) ostaje na snazi do isteka roka na koje taj rad odobren.
Članak 27.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06).
Članak 28.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Obrazac: ZORIM
ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
ILI RADA NA DALJINU
Upute
1.Državni službenik upisuje sve tražene podatke u ovaj zahtjev.
2.Obrazac zahtjeva treba ispuniti čitko velikim tiskanim slovima. Nepotpuni i nejasni podaci mogu izazvati odugovlačenje u postupku odlučivanja o zahtjevu.
3.Zahtjev se predaje neposredno nadređenom službeniku u elektroničkom obliku s kvalificiranim elektroničkim potpisom podnositelja zahtjeva, a do uspostave informacijskog sustava za upravljanje ljudskim potencijalima neposredno u papirnatom obliku.
a.PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA
Upisuju se podatci prema Pravilniku o unutarnjem redu i sistematizaciji radnih mjesta.
IME I PREZIME DRŽAVNOG SLUŽBENIKA
REDNI BROJ RADNOG MJESTA
NAZIV RADNOG MJESTA
b.VRSTA ZAHTJEVA
Državni službenik zahtjev podnosi za (označiti samo jedno polje):
RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
RAD NA DALJINU
c.PROCJENA PRIKLADNOSTI POSLOVA RADNOG MJESTA ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU (OSNOVNI KRITERIJI)
KRITERIJI
MOGUĆI ODGOVORI
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA UPUTE I NADZOR RUKOVODEĆIH DRŽAVNIH SLUŽBENIKA KOJE JE MOGUĆE PRENIJETI SAMO UŽIVO?
a)DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU SVAKODNEVNO
b)DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c)DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d)NE, TAKVE UPUTE I NADZOR U PRAVILU NISU POTREBNE
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA SURADNJU S DRUGIM DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA I/ILI KORISNICIMA KOJU JE MOGUĆE OSTVARITI SAMO U UREDU?
a)DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE SVAKODNEVNO
b)DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c)DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d)NE, TAKVA SURADNJA U PRAVILU NIJE POTREBNA
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA PRIJAM STRANAKA U UREDU ILI SASTANKE SA STRANKAMA IZVAN UREDA?
a)DA, STRANKE SE PRIMAJU SVAKODNEVNO
b)DA, STRANKE SE PRIMAJU U UNAPRIJED UTVRĐENIM DANIMA ZA PRIMANJE STRANAKA
c)DA, STRANKE SE PRIMAJU U VREMENU DOGOVORENOM SA SAMOM STRANKOM
d)NE, POSLOVI RADNOG MJESTA NE UKLJUČUJU RAD SA STRANKAMA
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM U FIZIČKOM OBLIKU (PRIJAM, RAD S PISMENIMA I OTPREMA)?
a)DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE SVAKODNEVNO
b)DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c)DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d)NE, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM U PRAVILU NIJE POTREBNO
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA RAD S KLASIFICIRANIM PODACIMA, SUKLADNO PROPISIMA O TAJNOSTI PODATAKA
a)DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE SVAKODNEVNO,
b)DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c)DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d)NE, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA U PRAVILU NIJE POTREBNO
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA KORIŠTENJE OPREME KOJA JE DOSTUPNA SAMO U UREDU?
a)DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE SVAKODNEVNO
b)DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE UČESTALO
c)DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE POVREMENO
d)NE, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU NIJE POTREBNA
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA PRIMJENU POSEBNIH MJERA ZAŠTITE TAJNOSTI PODATAKA I ZAŠTITE OSOBNIH PODATAKA?
a)DA, SVAKODNEVNO
b)DA, UČESTALO
c)DA, POVREMENO
d)NE
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA POSLOVE OSIGURANJA TE ZAŠTITE IMOVINE I LJUDI?
A) DA, SVAKODNEVNO
B) DA, UČESTALO
C) DA, POVREMENO
D) NE
ZAHTJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA PRIMJENU POSEBNIH MJERA ZAŠTITE NA RADU?
a)DA, SVAKODNEVNO
b)DA, UČESTALO
c)DA, POVREMENO
d)NE
Ako su odgovori na pitanja pretežno A), poslovi radnog mjesta nisu prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, zahtjev se ne može podnositi.
Ako su odgovori na pitanja pretežno B), poslovi radnog mjesta potencijalno su prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, državni službenik nastavlja popunjavati zahtjev te ga podnosi neposredno nadređenom službeniku, koji procjenjuje prikladnost poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. Navedeni pristup odnosi se i na slučajeve kada su odgovori na pitanja različiti.
Ako su odgovori na pitanja pretežno C) i/ili D), poslovi u okviru radnog mjesta prikladni su za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, državni službenik nastavlja popunjavati zahtjev.
d.(SAMO)PROCJENA PRIKLADNOSTI DRŽAVNOG SLUŽBENIKA I UVJETA ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU
KRITERIJI
ODGOVOR
JE LI VAŠA ZADNJA DOBIVENA GODIŠNJA OCJENA 'USPJEŠAN', 'PRIMJERAN' ILI 'IZUZETAN'?
a)DA
b)NE
POSJEDUJETE LI KOMPETENCIJE POTREBNE ZA OBAVLJANJE POSLOVA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADOM NA DALJINU PREMA PRILOGU 1 OVOG OBRASCA?
a)DA
b)NE
IMATE LI NA MJESTU RADA IZVAN PROSTORA DRŽAVNOG TIJELA OSIGURANE MINIMALNE PROSTORNE I TEHNIČKE PREDUVJETE ZA KVALITETAN RAD U SKLADU S PROPISANIM MJERAMA ZAŠTITE NA RADU PREMA PRILOGU 2 OVOG OBRASCA?
a)DA
b)NE
MOŽETE LI PRI OBAVLJANJU RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU POŠTOVATI SVE SIGURNOSNE STANRDARDE I MJERE KOJE SE ODNOSE NA INFORMACIJSKU SIGURNOST, TAJNOST PODATAKA I ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA PREMA PRILOGU 3 OVOG OBRASCA?
a)DA
b)NE
JESTE LI TIJEKOM RADA NA IZDVOJENOM MJESTU ILI RADA NA DALJINU U MOGUĆNOSTI PRIDRŽAVATI SE RADNOG VREMENA KOJE JE PROPISANO ZA RAD U PROSTORU DRŽAVNOG TIJELA (osim u slučaju primjene članka 12. stavka 6. Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu)?
a)DA
b)NE
Ako je odgovor na najmanje jedno pitanje iz dodatnih kriterija B) Ne, zahtjev se ne može podnositi.
e.OSTALE INFORMACIJE
Državni službenik koji podnosi zahtjev može iznijeti svoje preferencije u pogledu organizacije rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu.
POPIS POSLOVA KOJE DRŽAVNI SLUŽBENIK PLANIRA OBAVLJATI NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADOM NA DALJINU
PODATAK O IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI, U SLUČAJU RADA NA DALJINU, NAZNAKU DA DRŽAVNI SLUŽBENIK SAMOSTALNO ODREĐUJE GDJE ĆE TAJ RAD OBAVLJATI
VLASTITA SREDSTVA RADA KOJA DRŽAVNI SLUŽBENIK PLANIRA KORISTITI ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU
a)DA
b)NE
SREDSTVA ZA RAD KOJA TREBA NABAVITI, INSTALIRATI I ODRŽAVATI DRŽAVNO TIJELO
RASPORED RADA U PROSTORU DRŽAVNOG TIJELA ODNOSNO RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADA NA DALJINU
VRIJEME U KOJEM DRŽAVNI SLUŽBENIK PREFERIRA BITI DOSTUPAN TIJEKOM RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADA NA DALJINU
RAZDOBLJE NA KOJE SE PODNOSI ZAHTJEV
(najduže u trajanju do 12 mjeseci)
OD (DATUM):
DO (DATUM):
Ovime državni službenik daje prethodnu suglasnost za ulazak u prostor doma ili u neki drugi prostor koji nije prostor državnog tijela radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada, samo u vrijeme koje je dogovoreno između državnog tijela i državnog službenika,u slučaju da se radi o zahtjevu za rad na izdvojenom mjestu rada.
U __________, dana ___________
Potpis podnositelja zahtjeva
______________________
Prilog 1.
Za obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada i radom na daljinu potrebne su sljedeće kompetencije:
KOMPETENCIJE PRIMJENJIVE NA SVE DRŽAVNE SLUŽBENIKE
-odgovornost, temeljitost i kvalitetno obavljanje svih poslova iz djelokruga rada uz minimalno usmjeravanje i praćenje od strane nadređenih te drugih službenika,
-organiziranost u obavljanju poslova,
-upravljanje vremenom u cilju obavljanja poslova prema zadanoj metodologiji i u zadanim rokovima,
-sposobnost prioritiziranja poslova, samostalne razrade pristupa obavljanju poslova te utvrđivanja rokova za obavljanje poslova,
-samoinicijativnost u obavljanju poslova  e u preuzimanju dodatnih poslova,
-sposobnost aktivnog i samostalnog korištenja računala (osnove računala, osnove komunikacije, pisanje i obrada teksta, tablični proračuni, izrada prezentacija, alati za on-line suradnju i sastanke),
-sposobnost aktivnog i samostalnog korištenja aplikacija i programa podrške uredskom poslovanju (sustav e-pisarnica) te ostalih aplikacija i programa podrške poslovanju (ako je primjenjivo).
KOMPETENCIJE PRIMJENJIVE NA SVE RUKOVODEĆE DRŽAVNE SLUŽBENIKE
-sposobnost razrade internih procedura rada za uspostavljene radne procese ustrojstvene jedinice,
-sposobnost organizacije posla sukladno načelima dobrog upravljanja,
-sposobnost davanja konkretnih, dosljednih i jasnih uputa i naloga službenicima i određivanja razumnih rokova za obavljanje poslova u okvirima propisanog radnog vremena,
-sposobnost nadzora nad kvalitetom rada službenika u okolnostima ograničenih mogućnosti neposrednog uvida uživo,
-sposobnost izrade ključnih pokazatelja učinka za ustrojstvenu jedinicu te aktivnog i pravovremenog praćenja njihova ostvarenja,
-sposobnost procjene i upravljanja radnim izvršenjem službenika.
Prethodno navedeno ni na koji način ne dovodi u pitanje specifične kompetencije potrebne za obavljanje poslova u okviru pojedinih područja rada te ostale opće i rukovodeće kompetencije, koje državni službenici moraju posjedovati bez obzira na to obavljaju li poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada, radom na daljinu ili u prostorima državnog tijela.
Prilog 2.
MINIMALNI POTREBNI PROSTORNI I TEHNIČKI PREDUVJETI ZA KVALITETAN RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU U SKLADU S PROPISANIM MJERAMA ZAŠTITE NA RADU UKLJUČUJU:
-namjenski radni prostor koji je siguran (stabilne strujne instalacije, s razmještajem kabela na način da se onemogući spoticanje), prohodan (jasnih smjerova kretanja u slučaju nužde), prostran (dovoljno prostora za promjenu položaja tijela i izvođenje pokreta te dovoljno prostora za koljena i noge) te prikladan za obavljanje poslova radnog mjesta bez ometanja, uključujući i obavljanje telefonskih poziva, video poziva i on-line sastanaka,
-odgovarajuću ventilaciju ili prirodno provjetravanje te grijanje,
-odgovarajuću razinu osvjetljenja (po mogućnosti prirodnom ili radnom rasvjetom) prikladnu za vrstu poslova koje državni službenik obavlja te prikladnu za ograničenja vida državnog službenika,
-korištenje ispravnih i pouzdanih električnih uređaja,
-radni stol za stolno ili prijenosno računalo, miš, tipkovnicu i dodatni zaslon,
-radni stolac prilagodljiv po visini (na način da su podlaktice u ravnini sa stolom, natkoljenice u ravnini s podom, a stopala u cijelosti na podu), s mogućnost prilagodbe naslona sjedala po visini i nagibu te potporom za donji dio leđa,
-stolno ili prijenosno računalo opremljeno vanjskom tipkovnicom prilagodljivog kuta nagiba i mišem (smještenima na radnom stolu na način da je moguće zadržati neutralan položaj zgloba prilikom tipkanja) te slušalicama ili zvučnicima i mikrofonom,
-zaslon ekrana računala koji se lako okreće i naginje kako bi se mogli izbjeći odsjaj i refleksija, postavljen na ugodnoj udaljenosti i prikladnoj visini (na način da je vrh zaslona u razini očiju ili malo ispod razine očiju čime se izbjegava dugotrajno savijanje vrata), s kvalitetnom slikom na zaslonu ekrana, bez treperenja, s jasno oblikovanim i čitljivim znakovima,
-pouzdanu i sigurnu Internet vezu.
Prilog 3.
PRI OBAVLJANJU RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU MORAJU SE ISPUNJAVATI SVE OBVEZE KOJE SE ODNOSE NA INFORMACIJSKU SIGURNOST, TAJNOST PODATAKA I ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA, UZIMAJUĆI U OBZIR SLJEDEĆE PROPISE:
-Zakon o državnim službenicima, osobito članak 21. koji se odnosi na dužnost čuvanja službene tajne i poštivanja privatnosti,
-Zakon o tajnosti podataka, osobito uzimajući u obzir klasifikaciju određenog podatka,
-Zakon o informacijskoj sigurnosti, osobito uzimajući u obzir mjere i standarde informacijske sigurnosti,
-Zakon o državnoj informacijskoj infrastrukturi,
-Uredba o mjerama informacijske sigurnosti,
-Uredba o organizacijskim i tehničkim standardima za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu,
-Uredba o kibernetičkoj sigurnosti operatora ključnih usluga i davatelja digitalnih usluga,
-Smjernice za postupanje s neklasificiranim podacima,
-Pravilnik o standardima sigurnosti neklasificiranih informacijskih sustava,
-Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR)), kako bi se osigurala daljnja djelotvorna, postojana i visoka razina zaštite osobnih podataka,
-Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka,
-Podzakonski akti (Pravilnici i Uredbe) koji uređuju pojedina područja djelovanja ili rad državnog tijela u odnosu na zaštitu osobnih podataka i sigurnost podataka,
-Preporuke za siguran rad iz kućnog okruženja i
-Preporuke za siguran rad iz kućnog okruženja za administratore.
Uz navedene uvjete, državni službenik je tijekom rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu dužan ispuniti i eventualne druge uvjete sukladno internim aktima državnog tijela koji se odnose na područja informacijske sigurnosti, zaštite tajnosti podataka i zaštitu osobnih podataka.
Obrazac: ORIM
ODLUKA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
ILI RADU NA DALJINU
Temeljem podnesenog zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, ovom odlukom odobrava se / ne odobrava se (odabrati jedno) rad na izdvojenom mjestu / rad na daljinu (odabrati jedno) za:
Ime i prezime državnog službenika
Redni broj radnog mjesta
Naziv radnog mjesta
Procjena prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu (dodatni kriteriji):
Kriteriji
Odgovor
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik za pravovremeno pružanje kvalitetne usluge korisnicima?
a)Da
b) Ne
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik za pravovremeno ostvarivanje ciljeva rada organizacije sukladno aktima strateškog planiranja odnosno provedbu mjera i aktivnosti prema provedbenom programu i godišnjem planu rada?
a)Da
b) Ne
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik u pogledu funkcioniranja sustava unutarnjih kontrola, odnosno rizik nepostupanja u skladu s načelom dobrog financijskog upravljanja?
a)Da
b) Ne
Jesu li prethodne kontrole ili revizije rezultirale nalazima ili preporukama koji upućuju na to da rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu ne bi bio prikladan oblik organizacije rada?
a)Da
b) Ne
Ukoliko je odgovor na najmanje jedno pitanje iz dodatnih kriterija A) Da, poslovi radnog mjesta nisu prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu te zahtjev ne može biti odobren.
Obrazloženje procjene (obvezno popuniti ako zahtjev nije odobren):
Rad na izdvojenom mjestu / rad na daljinu (odabrati jedno) državni službenik obavljat će pod sljedećim uvjetima (ispunjava se kad je službenik koji podnosi zahtjev zadovoljio sve kriterije i uvjete za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu te neposredno nadređeni službenik odobrava takav način rada):
Popis poslova koje službenik obavlja izvan prostora državnog tijela
Minimalni broj dana koje je službenik obvezan raditi u prostoru državnog tijela
Način komunikacije s državnim tijelom i način evidentiranja radnog vremena
Sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi
Mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo
Dani u koje je državni službenik obvezan raditi u prostoru državnog tijela
Vrijeme u kojem je državni službenik obvezan biti dostupan tijekom rada na izdvojenom mjestu ili rada na daljinu
Datum od kojeg državni službenik može raditi na izdvojenom mjestu ili na daljinu
Datum do kojeg državni službenik može raditi na izdvojenom mjestu ili na daljinu
Ostale napomene (prema potrebi)
Odluku donosi:
Radno mjesto neposredno nadređenog službenika
Ime i prezime neposredno nadređenog službenika
U __________, dana ___________
Potpis
______________________
DOSTAVITI:
a.Ime i prezime podnositelja zahtjeva
b.Ustrojstvenoj jedinici zaduženoj za upravljanje ljudskim potencijalima
c.Ustrojstvenoj jedinici zaduženoj za informatičku tehnologiju (IT)
d.Rukovodećem državnom službeniku koji upravlja najvišom ustrojstvenom jedinicom
O b r a z l o ž e nj e
Uredba o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06) stupila je na snagu 1. travnja 2006. godine. Ovom Uredbom uređuju se mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu, rada na daljinu i rada s nepunim radnim vremenom.
Imajući u vidu razvoj suvremenih poslova, koje je u značajnoj mjeri omogućila digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa, kao i s tim vezane nove prakse koje podrazumijevaju sve fleksibilnije mogućnosti poslovanja i rada, a osobito nove oblike rada, Uredbu je potrebno prilagoditi suvremenim okolnostima i novim standardima obvezujućih pravnih akata Europske unije u pogledu potrebne ravnoteže poslovnog i privatnog života roditelja i pružatelja skrbi, e izjednačiti prava državnih službenika i radnika prema važećem općem propisu o radu u Republici Hrvatskoj odnosno Zakonu o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19 i 151/22).
Ujedno, Uredbom je potrebno provesti i mjere utvrđene Nacionalnom razvojnom strategijom do 2030. godine kao hijerarhijski najvišim nacionalnim aktom strateškog planiranja, a nastavno na koji je donesen i Nacionalni plan razvoja javne uprave za razdoblje od 2022. do 2027. godine, te koji kao srednjoročni akt strateškog planiranja, također, sadrži mjere koje se provode putem ove Uredbe.
Pri tome se posebna pažnja posvećuje i provedbi ciljeva zadanih Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026., kao važnom strateškom dokumentu koji Republiku Hrvatsku obvezuje na unaprjeđenje službeničkih odnosa. Nacionalni plan oporavka i otpornosti rezultat je planskog instrumenta kojim je Europska unija odgovorila na ekonomsku i društvenu krizu uzrokovanu pandemijom bolesti COVID-19, a provedba utvrđenih reformi omogućuje Republici Hrvatskoj iskorištavanje značajnih financijskih sredstava za strukturne reforme i ulaganja radi gospodarskog oporavka i stjecanja otpornosti države i gospodarstva u razdoblju krize.
Stoga je jedna od reformi, uvrštenih u navedeni planski dokument, i reforma u podkomponenti C2.2. R2 – Novi modeli plaća i rada u državnoj i javnim službama. Kako bi se između ostaloga odgovorilo na novo radno okruženje, provedbom ulaganja C2.2. R2-I2 – Uvođenje modela za hibridni pristup radnome mjestu - SmartWorking, uvodi se hibridni model rada koji će državnim službenicima pružiti mogućnost i potrebne alate i vještine za rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu.
Nadalje, Zakonom o izmjeni i dopuni Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 141/22), omogućeno je zadržavanje u službi u punom ili nepunom radnom vremenu državnog službenika koji ispunjava uvjete za prestanak državne službe po sili zakona iz članka 137. stavka 1. točke 3. navedenog Zakona (65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža), dok se u praksi pojavila potreba za prijmom u službu na određeno vrijeme u nepunom radnom vremenu radi obavljanja privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao, što nije obuhvaćeno člankom 8. važeće Uredbe.
Uredbom se potpunije i jasnije nego do sada uređuje mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu državnih službenika. Ujedno se propisuju obveze i prava državnih tijela i državnih službenika, čime se u cilju usklađivanja sa ciljevima i sadržajem Direktive (EU) 2019/1158, državnom službeniku osiguravaju fleksibilni radni uvjeti.
Također, Uredbom je definiran rad državnog službenika u nepunom radnom vremenu, te se istom uređuju uvjeti za rad u nepunom radnom vremenu (pri čemu je potrebno, uz ranije predviđene slučajeve rada u nepunom radnom vremenu, obuhvatiti i slučajeve prijma u službu na određeno vrijeme za obavljanje privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao, zadržavanja u službi u nepunom radnom vremenu službenika koji navrši 65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža, te rasporeda državnog službenika na drugo radno mjesto u nepunom radnom vremenu kod kojeg je, sukladno posebnim propisima, utvrđeno smanjenje radne sposobnosti), mogućnost rada kod drugog poslodavca, prava iz državne službe koja se ostvaruju za vrijeme rada u nepunom radnom vremenu, uvjeti rada državnog službenika koji radi u nepunom radnom vremenu te raspored rada u nepunom radnom vremenu.
Za provedbu ove Uredbe nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Na temelju članka 23. stavka 4. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12 – pročišćeni tekst, 37/13, 38/13, 1/15, 138/15 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 61/17, 70/19, 98/19 i 141/22), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj dana ___________ 2023. godine donijela
UREDBU
O MOGUĆNOSTI RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA, RADA NA DALJINU I RADA U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PREDMET UREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom uređuje se mogućnost rada državnog službenika na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Uredbi, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
I. Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 2.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada je rad kod kojeg državni službenik poslove obavlja od kuće ili u drugom prostoru slične namjene koji je određen na temelju dogovora državnog službenika i državnog tijela, a koji nije prostor državnog tijela.
(2) Rad na daljinu je rad koji se uvijek obavlja putem informacijsko-komunikacijske tehnologije, pri čemu državno tijelo i državni službenik dogovaraju pravo državnog službenika da samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što može biti promjenjivo i ovisiti o njegovoj volji, zbog čega se takav rad ne smatra radom na mjestu rada odnosno na izdvojenom mjestu rada u smislu propisa o zaštiti na radu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 3.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu može se obavljati kao stalan, povremen ili privremen.
(2) Stalni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu je rad kod kojeg državni službenik obavlja poslove radnog mjesta izvan prostora državnog tijela.
(3) Povremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu (hibridni model rada) je rad kod kojeg državni službenik određeni dio tjedna odnosno mjeseca obavlja poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu, a preostali dio u prostoru državnog tijela.
(4) Privremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu je rad kod kojeg državni službenik određeno razdoblje, a osobito u slučaju roditelja djeteta do navršene osme godine života ili pružatelja skrbi sukladno posebnom zakonu, obavlja poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
POSLOVI KOJI SE NE MOGU OBAVLJATI NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADOM NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 4.
Na izdvojenom mjestu rada i radom na daljinu ne mogu se obavljati poslovi koji:
1. zahtijevaju upute i nadzor rukovodećih državnih službenika koje je moguće ostvariti isključivo neposrednim kontaktom,
2. zahtijevaju suradnju s drugim državnim službenicima ili korisnicima koju je moguće ostvariti isključivo u prostorima državnog tijela,
3. obuhvaćaju primanje i rad sa strankama u prostorima državnog tijela, osim u slučaju kad je rad i primanje stranaka moguće unaprijed planirati,
4. obuhvaćaju postupanje s dokumentacijom u fizičkom obliku,
5. obuhvaćaju rad s klasificiranim podacima, sukladno propisima o zaštiti tajnosti podataka,
6. zahtijevaju korištenje opreme dostupne samo u prostorima državnog tijela,
7. uključuju poslove osiguranja, zaštite imovine i ljudi i
8. zahtijevaju primjenu posebnih mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
MOGUĆNOST RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 5.
(1) Mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu može se utvrditi samo za poslove koje državni službenik obavlja samostalno te na izdvojenom mjestu rada ima osigurane sve potrebne prostorne i tehničke preduvjete za kvalitetan rad u skladu s propisanim mjerama zaštite na radu, te ako može poštivati sve propisane mjere u pogledu zaštite osobnih podataka i informacijske sigurnosti .
(2) Državni službenik za vrijeme vježbeničkog staža ili probnog rada ne može raditi na izdvojenom mjestu rada ili raditi na daljinu, osim u slučajevima iz članka 15. ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
UVJETI ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 6.
(1) Državnom službeniku može se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu ako su osigurani potrebni organizacijski i tehnički uvjeti u kojima će moći obavljati poslove u skladu s načelima i standardima rada koji se zahtijevaju u državnoj službi.
(2) Pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu moraju biti ispunjeni uvjeti zaštite na radu i zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu, te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima, sukladno posebnim propisima kojima se uređuje zaštita na radu, zaštita osobnih podataka, tajnost podataka i informacijska sigurnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
ZAHTJEV ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 7.
(1) Obrazac zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ZORIM) i obrazac odluke o radu na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ORIM) tiskani su uz ovu Uredbu i njezin su sastavni dio.
(2) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka ugradit će se u informacijski sustav upravljanja ljudskim potencijalima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 8.
(1) Državni službenik zahtjev za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu (Obrazac ZORIM) podnosi neposredno nadređenom službeniku.
(2) Zahtjev za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu sadrži:
1.podatke o podnositelju zahtjeva i vrsti zahtjeva,
2.procjenu prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
3. (samo)procjenu prikladnosti državnog službenika i uvjeta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
4.popis poslova koje državni službenik planira obavljati na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu,
5.mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo,
6.sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi,
7. preferirani raspored rada u prostoru državnog tijela, rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu,
8.vremensko razdoblje na koje se podnosi zahtjev i
9.prethodnu suglasnost državnog službenika za ulazak u prostor doma ili u neki drugi prostor koji nije prostor državnog tijela radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada, samo u vrijeme koje je dogovoreno s državnim službenikom.
(3) Sastavni dio zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu je i pisana izjava podnositelja zahtjeva o ispunjavanju minimalnih prostornih i tehničkih preduvjeta izvan prostora državnog tijela za kvalitetan rad u skladu s propisanim mjerama zaštite na radu i poštivanju sigurnosnih standarda i mjera koje se odnose na informacijsku sigurnost, tajnost podataka i zaštitu osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
ODLUKA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADU NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 9.
(1) Odluku o zahtjevu državnog službenika iz članka 8. ove Uredbe donosi neposredno nadređeni službenik i o tome mora obavijestiti rukovodećeg državnog službenika koji upravlja najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen na radno mjesto i jedinicu za ljudske potencijale.
(2) Odluka o radu na izdvojenom mjestu rada ili radu na daljinu donosi se na obrascu ( Obrazac ORIM) i sadrži:
1.ime i prezime podnositelja zahtjeva i podatke o radnom mjestu,
2. procjenu prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu,
3. obrazloženje procjene, koje se obvezno popunjava u slučaju da se državnom službeniku ne odobri rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu,
4. popis poslova koje će državni službenik obavljati na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu,
5. način komunikacije s državnim tijelom i način evidentiranja radnog vremena,
6. sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi,
7. mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo,
8. vrijeme u kojem je državni službenik obvezan biti dostupan tijekom rada na izdvojenom mjestu ili rada na daljinu i
9. vremensko razdoblje na koje se odobrava rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
OBVEZE I PRAVA DRŽAVNOG TIJELA PREMA DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA KOJI RADE NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 10.
(1) Državno tijelo u pravilu osigurava potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu.
(2) Predstavnik državnog tijela ima pravo ući u prostor doma državnog službenika ili neki drugi prostor koji je namijenjen za rad na izdvojenom mjestu rada radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada državnog službenika, temeljem prethodne suglasnosti državnog službenika iz članka 8. stavka 2. točke 9. ovoga Pravilnika, samo u vrijeme koje je dogovoreno između državnog službenika i državnog tijela.
(3) Državno tijelo je dužno državnom službeniku koji radi na daljinu osigurati potrebne pisane upute u svezi sa zaštitom zdravlja i sigurnosti na radu te o pravilima informacijske sigurnosti i korištenju dodijeljene opreme.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
OBVEZE I PRAVA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA KOJI RADE NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADE NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 11.
(1) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je pridržavati se sigurnosnih i zdravstvenih mjera u skladu s posebnim propisima.
(2) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je poslove obavljati u okviru propisanog radnog vremena državnog tijela.
(3) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu dužan je voditi evidenciju prisutnosti na radu, koja mora sadržavati podatke o danima rada u prostorima državnog tijela i na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, podatke o ostvarenom broju radnih sati i obavljenim poslovima.
(4) Na evidenciju prisutnosti rada iz stavka 3. ovoga članka suglasnost daje neposredno nadređeni službenik i dostavlja je jedinici za ljudske potencijale.
(5) Državni službenik koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu obvezan je s dužnom pažnjom koristiti se imovinom koja mu je povjerena u svrhu obavljanja njegovih poslova i ne smije je koristiti za postizanje osobnog interesa ili nezakonite aktivnosti.
(6) Nakon prestanka rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, svu opremu koju je osiguralo državno tijelo državni službenik dužan je vratiti državnom tijelu.
(7) Državnom službeniku koji radi na izdvojenom mjestu rada ili radi na daljinu zabranjuje se rad noću i u dane kada tijelo u kojem je zaposlen ne radi osim u slučaju izričitog pisanog naloga čelnika državnog tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
ORGANIZACIJA RADA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 12.
(1) Državni službenik kojemu je odobren povremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu (hibridni model rada) radi jedan dan u tjednu na izdvojenom mjestu rada ili na daljinu, dva dana u tjednu u prostoru državnog tijela, dok se za ostale dane u tjednu mjesto rada utvrđuje dogovorom državnog službenika s neposredno nadređenim službenikom.
(2) Čelnik državnog tijela i rukovodeći državni službenici osiguravaju da je prisutnost državnih službenika u uredu ravnomjerna tijekom cijelog radnog tjedna.
(3) Rad na izdvojenom mjestu i rad na daljinu odobrava se na određeno vrijeme, a najduže do 12 mjeseci, nakon čega je moguće podnijeti novi zahtjev.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PRESTANAK RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 13.
(1) Rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu prestaje istekom roka na koji je taj rad odobren.
(2) U slučaju promijenjenih okolnosti koji se odnose na organizacijske, tehničke uvjete i uvjete zaštite na radu, neposredno nadređeni službenik dužan je pisanim putem i uz obrazloženje obavijestiti državnog službenika o prestanku rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu i obvezi povratka na rad u državnom tijelu najmanje tri radna dana unaprijed te osigurati uvjete za rad državnog službenika u prostoru državnog tijela, u skladu s uputom iz članka 14. ove Uredbe.
(3) Rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu može prestati i prije isteka vremena na koje je taj rad odobren na zahtjev državnog službenika, o čemu je dužan obavijestiti neposredno nadređenog službenika.
(4) Ako neposredno nadređeni službenik nije suglasan sa zahtjevom državnog službenika iz stavka 3. ovoga članka, dostavit će državnom službeniku pisani odgovor i obrazloženje u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
POSEBNI UVJETI I NAČIN RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 14.
Čelnik državnog tijela uputom o radu na izdvojenom mjestu rada i radu na daljinu će detaljnije razraditi uvjete i način rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu kao i posebne organizacijske i tehničke uvjete te posebne uvjete zaštite na radu, vodeći računa o informacijskoj sigurnosti, tajnosti podataka i zaštiti osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
OBAVLJANJE POSLOVA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI NA DALJINU ZBOG IZVANREDNIH OKOLNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 15.
U slučaju nastanka izvanrednih okolnosti nastalih uslijed epidemije bolesti, potresa, poplave, ekološkog incidenta i sličnih pojava, čelnik državnog tijela može, radi osiguranja redovitog obavljanja poslova državnog tijela te zaštite zdravlja i sigurnosti državnih službenika i drugih osoba, donijeti odluku o radu na izdvojenom mjestu rada ili radu na daljinu za sve ili pojedine državne službenike.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PROCJENA I DOKUMENTIRANJE RIZIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 16.
Provedba procjene i dokumentiranja rizika rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu obavlja se sukladno propisima koji uređuju zaštitu na radu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PROGRAMI IZOBRAZBE ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RAD NA DALJINU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 17.
(1) Tijelo državne uprave nadležno za poslove pravosuđa i uprave osigurava provedbu programa e-učenja za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu, radi stjecanja odnosno unaprjeđenja kompetencija državnih službenika.
(2) Programi e-učenja za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu mogu biti:
a. uvodni program namijenjen državnim službenicima zainteresiranim za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu u hibridnom modelu rada, radi stjecanja osnovnih informacija i znanja o primjeni hibridnog modela rada,
b. program jačanja digitalnih kompetencija namijenjen državnim službenicima s usmjerenjem na online suradnju i informacijsku sigurnost,
3. posebni program namijenjen rukovodećim državnim službenicima radi stjecanja kompetencija za organizaciju rada i upravljanje radnim učinkom kod rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu,
4.posebni program namijenjen državnim službenicima jedinica za ljudske potencijale radi stjecanja kompetencija o uvođenju i primjeni rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu na razini državnog tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 18.
Državni službenik koji podnosi zahtjev iz članka 8. ove Uredbe dužan je završiti program e-učenja u roku od tri mjeseca od donošenja odluke iz članka 9. ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
II. Rad u nepunom radnom vremenu
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
RAD U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 19.
Rad državnog službenika u nepunom radnom vremenu je rad kod kojeg državni službenik obavlja poslove radnog mjesta u trajanju kraćem od punog radnog vremena (četrdeset sati tjedno).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
UVJETI ZA RAD U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 20.
(1) Državni službenik može se primiti u državnu službu i rasporediti na radno mjesto u nepunom radnom vremenu:
a) kada je pravilnikom o unutarnjem redu državnog tijela utvrđeno da se poslovi određenog radnog mjesta obavljaju u nepunom radnom vremenu,
b) kada postoji potreba za obavljanjem poslova radnog mjesta u punom radnom vremenu, a na radno mjesto je raspoređen državni službenik koji radi sa skraćenim radnim vremenom ili s polovicom punog radnog vremena sukladno posebnim propisima,
c) kada postoji potreba za prijmom u državnu službu na određeno vrijeme u nepunom radnom vremenu radi obavljanja privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao.
(2) Državni službenik koji je zadržan u državnoj službi u nepunom radnom vremenu sukladno zakonu može obavljati poslove radnog mjesta na koje je raspoređen u nepunom radnom vremenu, neovisno o pravilniku o unutarnjem redu.
(3) Državnog službenika kojem je nadležno tijelo sukladno zakonu utvrdilo smanjenje radne sposobnosti, rasporedit će se na drugo radno mjesto u nepunom radnom vremenu za koje ispunjava propisane uvjete, u skladu s preostalom radnom sposobnošću.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
RAD KOD DRUGOG POSLODAVCA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 21.
Državni službenik koji u državnom tijelu radi u nepunom radnom vremenu može, po prethodno pribavljenom odobrenju čelnika državnog tijela, zasnovati radni odnos u nepunom radnom vremenu kod drugog poslodavca.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PRAVA IZ DRŽAVNE SLUŽBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 22.
(1) Državni službenik koji radi u nepunom radnom vremenu ostvaruje pravo na plaću te mirovinski staž razmjerno radnom vremenu u kojem obavlja poslove svog radnog mjesta.
(2) Ako je za stjecanje određenih prava važno prethodno trajanje državne službe, razdoblja rada nepunom radnom vremenu smatrat će se radom u punom radnom vremenu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
UVJETI RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA KOJI RADI U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 23.
Čelnik državnog tijela dužan je državnom službeniku primljenom u državnu službu u nepunom radnom vremenu osigurati iste uvjete rada kao i državnom službeniku primljenom u državnu službu u punom radnom vremenu koji obavlja poslove iste ili slične složenosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
RASPORED RADA U NEPUNOM RADNOM VREMENU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 24.
(1) Kod rada u nepunom radnom vremenu radno vrijeme može biti raspoređeno u istom ili različitom trajanju tijekom tjedna, odnosno samo u nekim danima u tjednu.
(2) Raspored radnog vremena iz stavka 1. ovog članka utvrđuje odlukom čelnik državnog tijela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 25.
Rukovodeći državni službenici i službenici u jedinicama za ljudske potencijale dužni su završiti programe e-učenja iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe u roku od šest mjeseci od stupanja na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 26.
(1) Započeti postupci koji ne budu dovršeni do stupanja na snagu ove Uredbe nastavit će se i završiti prema odredbama Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, br. 33/06).
(2) Odluka odnosno rješenje kojim je državnom službeniku odobren rad na izdvojenom mjestu rada donesenom na temelju Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06) ostaje na snazi do isteka roka na koje taj rad odobren.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 27.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 28.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Obrazac: ZORIM
ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
ILI RADA NA DALJINU
Upute
1. Državni službenik upisuje sve tražene podatke u ovaj zahtjev.
2. Obrazac zahtjeva treba ispuniti čitko velikim tiskanim slovima. Nepotpuni i nejasni podaci mogu izazvati odugovlačenje u postupku odlučivanja o zahtjevu.
3. Zahtjev se predaje neposredno nadređenom službeniku u elektroničkom obliku s kvalificiranim elektroničkim potpisom podnositelja zahtjeva, a do uspostave informacijskog sustava za upravljanje ljudskim potencijalima neposredno u papirnatom obliku.
a. PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA
Upisuju se podatci prema Pravilniku o unutarnjem redu i sistematizaciji radnih mjesta.
IME I PREZIME DRŽAVNOG SLUŽBENIKA
REDNI BROJ RADNOG MJESTA
NAZIV RADNOG MJESTA
b. VRSTA ZAHTJEVA
Državni službenik zahtjev podnosi za (označiti samo jedno polje):
RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
RAD NA DALJINU
c. PROCJENA PRIKLADNOSTI POSLOVA RADNOG MJESTA ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU (OSNOVNI KRITERIJI)
KRITERIJI
MOGUĆI ODGOVORI
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA UPUTE I NADZOR RUKOVODEĆIH DRŽAVNIH SLUŽBENIKA KOJE JE MOGUĆE PRENIJETI SAMO UŽIVO ?
a) DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU SVAKODNEVNO
b) DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c) DA, TAKVE UPUTE I NADZOR POTREBNI SU POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d) NE, TAKVE UPUTE I NADZOR U PRAVILU NISU POTREBNE
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA SURADNJU S DRUGIM DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA I/ILI KORISNICIMA KOJU JE MOGUĆE OSTVARITI SAMO U UREDU ?
a) DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE SVAKODNEVNO
b) DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c) DA, TAKVA SURADNJA POTREBNA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d) NE, TAKVA SURADNJA U PRAVILU NIJE POTREBNA
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA PRIJAM STRANAKA U UREDU ILI SASTANKE SA STRANKAMA IZVAN UREDA ?
a) DA, STRANKE SE PRIMAJU SVAKODNEVNO
b) DA, STRANKE SE PRIMAJU U UNAPRIJED UTVRĐENIM DANIMA ZA PRIMANJE STRANAKA
c) DA, STRANKE SE PRIMAJU U VREMENU DOGOVORENOM SA SAMOM STRANKOM
d) NE, POSLOVI RADNOG MJESTA NE UKLJUČUJU RAD SA STRANKAMA
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM U FIZIČKOM OBLIKU (PRIJAM, RAD S PISMENIMA I OTPREMA) ?
a) DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE SVAKODNEVNO
b) DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c) DA, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d) NE, TAKVO POSTUPANJE S DOKUMENTACIJOM U PRAVILU NIJE POTREBNO
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA RAD S KLASIFICIRANIM PODACIMA, SUKLADNO PROPISIMA O TAJNOSTI PODATAKA
a) DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE SVAKODNEVNO,
b) DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE UGLAVNOM NIJE MOGUĆE PREDVIDJETI
c) DA, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA JE POVREMENO, U VREMENU KOJE JE UGLAVNOM MOGUĆE PREDVIDJETI
d) NE, POSTUPANJE S KLASIFICIRANIM PODACIMA U PRAVILU NIJE POTREBNO
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA KORIŠTENJE OPREME KOJA JE DOSTUPNA SAMO U UREDU?
a) DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE SVAKODNEVNO
b) DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE UČESTALO
c) DA, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU POTREBNA JE POVREMENO
d) NE, OPREMA DOSTUPNA SAMO U UREDU NIJE POTREBNA
ZAHTIJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA PRIMJENU POSEBNIH MJERA ZAŠTITE TAJNOSTI PODATAKA I ZAŠTITE OSOBNIH PODATAKA?
a) DA, SVAKODNEVNO
b) DA, UČESTALO
c) DA, POVREMENO
d) NE
UKLJUČUJU LI POSLOVI RADNOG MJESTA POSLOVE OSIGURANJA TE ZAŠTITE IMOVINE I LJUDI?
A) DA, SVAKODNEVNO
B) DA, UČESTALO
C) DA, POVREMENO
D) NE
ZAHTJEVA LI OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MJESTA PRIMJENU POSEBNIH MJERA ZAŠTITE NA RADU?
a) DA, SVAKODNEVNO
b) DA, UČESTALO
c) DA, POVREMENO
d) NE
Ako su odgovori na pitanja pretežno A), poslovi radnog mjesta nisu prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, zahtjev se ne može podnositi.
Ako su odgovori na pitanja pretežno B), poslovi radnog mjesta potencijalno su prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, državni službenik nastavlja popunjavati zahtjev te ga podnosi neposredno nadređenom službeniku, koji procjenjuje prikladnost poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. Navedeni pristup odnosi se i na slučajeve kada su odgovori na pitanja različiti.
Ako su odgovori na pitanja pretežno C) i/ili D), poslovi u okviru radnog mjesta prikladni su za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. U tom slučaju, državni službenik nastavlja popunjavati zahtjev.
d. (SAMO)PROCJENA PRIKLADNOSTI DRŽAVNOG SLUŽBENIKA I UVJETA ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU
KRITERIJI
ODGOVOR
JE LI VAŠA ZADNJA DOBIVENA GODIŠNJA OCJENA 'USPJEŠAN', 'PRIMJERAN' ILI 'IZUZETAN'?
a) DA
b) NE
POSJEDUJETE LI KOMPETENCIJE POTREBNE ZA OBAVLJANJE POSLOVA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADOM NA DALJINU PREMA PRILOGU 1 OVOG OBRASCA?
a) DA
b) NE
IMATE LI NA MJESTU RADA IZVAN PROSTORA DRŽAVNOG TIJELA OSIGURANE MINIMALNE PROSTORNE I TEHNIČKE PREDUVJETE ZA KVALITETAN RAD U SKLADU S PROPISANIM MJERAMA ZAŠTITE NA RADU PREMA PRILOGU 2 OVOG OBRASCA?
a) DA
b) NE
MOŽETE LI PRI OBAVLJANJU RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU POŠTOVATI SVE SIGURNOSNE STANRDARDE I MJERE KOJE SE ODNOSE NA INFORMACIJSKU SIGURNOST, TAJNOST PODATAKA I ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA PREMA PRILOGU 3 OVOG OBRASCA?
a) DA
b) NE
JESTE LI TIJEKOM RADA NA IZDVOJENOM MJESTU ILI RADA NA DALJINU U MOGUĆNOSTI PRIDRŽAVATI SE RADNOG VREMENA KOJE JE PROPISANO ZA RAD U PROSTORU DRŽAVNOG TIJELA (osim u slučaju primjene članka 12. stavka 6. Uredbe o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu)?
a) DA
b) NE
Ako je odgovor na najmanje jedno pitanje iz dodatnih kriterija B) Ne, zahtjev se ne može podnositi.
e. OSTALE INFORMACIJE
Državni službenik koji podnosi zahtjev može iznijeti svoje preferencije u pogledu organizacije rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu.
POPIS POSLOVA KOJE DRŽAVNI SLUŽBENIK PLANIRA OBAVLJATI NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADOM NA DALJINU
PODATAK O IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI, U SLUČAJU RADA NA DALJINU, NAZNAKU DA DRŽAVNI SLUŽBENIK SAMOSTALNO ODREĐUJE GDJE ĆE TAJ RAD OBAVLJATI
VLASTITA SREDSTVA RADA KOJA DRŽAVNI SLUŽBENIK PLANIRA KORISTITI ZA RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU
a) DA
b) NE
SREDSTVA ZA RAD KOJA TREBA NABAVITI, INSTALIRATI I ODRŽAVATI DRŽAVNO TIJELO
RASPORED RADA U PROSTORU DRŽAVNOG TIJELA ODNOSNO RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADA NA DALJINU
VRIJEME U KOJEM DRŽAVNI SLUŽBENIK PREFERIRA BITI DOSTUPAN TIJEKOM RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RADA NA DALJINU
RAZDOBLJE NA KOJE SE PODNOSI ZAHTJEV
(najduže u trajanju do 12 mjeseci)
OD (DATUM):
DO (DATUM):
Ovime državni službenik daje prethodnu suglasnost za ulazak u prostor doma ili u neki drugi prostor koji nije prostor državnog tijela radi održavanja opreme ili provođenja unaprijed utvrđenog nadzora vezanog uz uvjete rada, samo u vrijeme koje je dogovoreno između državnog tijela i državnog službenika, u slučaju da se radi o zahtjevu za rad na izdvojenom mjestu rada.
U __________, dana ___________
Potpis podnositelja zahtjeva
______________________
Prilog 1.
Za obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada i radom na daljinu potrebne su sljedeće kompetencije:
KOMPETENCIJE PRIMJENJIVE NA SVE DRŽAVNE SLUŽBENIKE
- odgovornost, temeljitost i kvalitetno obavljanje svih poslova iz djelokruga rada uz minimalno usmjeravanje i praćenje od strane nadređenih te drugih službenika,
- organiziranost u obavljanju poslova,
- upravljanje vremenom u cilju obavljanja poslova prema zadanoj metodologiji i u zadanim rokovima,
- sposobnost prioritiziranja poslova, samostalne razrade pristupa obavljanju poslova te utvrđivanja rokova za obavljanje poslova,
- samoinicijativnost u obavljanju poslova  e u preuzimanju dodatnih poslova,
- sposobnost aktivnog i samostalnog korištenja računala (osnove računala, osnove komunikacije, pisanje i obrada teksta, tablični proračuni, izrada prezentacija, alati za on-line suradnju i sastanke),
- sposobnost aktivnog i samostalnog korištenja aplikacija i programa podrške uredskom poslovanju (sustav e-pisarnica) te ostalih aplikacija i programa podrške poslovanju (ako je primjenjivo).
KOMPETENCIJE PRIMJENJIVE NA SVE RUKOVODEĆE DRŽAVNE SLUŽBENIKE
- sposobnost razrade internih procedura rada za uspostavljene radne procese ustrojstvene jedinice,
- sposobnost organizacije posla sukladno načelima dobrog upravljanja,
- sposobnost davanja konkretnih, dosljednih i jasnih uputa i naloga službenicima i određivanja razumnih rokova za obavljanje poslova u okvirima propisanog radnog vremena,
- sposobnost nadzora nad kvalitetom rada službenika u okolnostima ograničenih mogućnosti neposrednog uvida uživo,
- sposobnost izrade ključnih pokazatelja učinka za ustrojstvenu jedinicu te aktivnog i pravovremenog praćenja njihova ostvarenja,
- sposobnost procjene i upravljanja radnim izvršenjem službenika.
Prethodno navedeno ni na koji način ne dovodi u pitanje specifične kompetencije potrebne za obavljanje poslova u okviru pojedinih područja rada te ostale opće i rukovodeće kompetencije, koje državni službenici moraju posjedovati bez obzira na to obavljaju li poslove radnog mjesta na izdvojenom mjestu rada, radom na daljinu ili u prostorima državnog tijela.
Prilog 2.
MINIMALNI POTREBNI PROSTORNI I TEHNIČKI PREDUVJETI ZA KVALITETAN RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA ILI RAD NA DALJINU U SKLADU S PROPISANIM MJERAMA ZAŠTITE NA RADU UKLJUČUJU:
- namjenski radni prostor koji je siguran (stabilne strujne instalacije, s razmještajem kabela na način da se onemogući spoticanje), prohodan (jasnih smjerova kretanja u slučaju nužde), prostran (dovoljno prostora za promjenu položaja tijela i izvođenje pokreta te dovoljno prostora za koljena i noge) te prikladan za obavljanje poslova radnog mjesta bez ometanja, uključujući i obavljanje telefonskih poziva, video poziva i on-line sastanaka,
- odgovarajuću ventilaciju ili prirodno provjetravanje te grijanje,
- odgovarajuću razinu osvjetljenja (po mogućnosti prirodnom ili radnom rasvjetom) prikladnu za vrstu poslova koje državni službenik obavlja te prikladnu za ograničenja vida državnog službenika,
- korištenje ispravnih i pouzdanih električnih uređaja,
- radni stol za stolno ili prijenosno računalo, miš, tipkovnicu i dodatni zaslon,
- radni stolac prilagodljiv po visini (na način da su podlaktice u ravnini sa stolom, natkoljenice u ravnini s podom, a stopala u cijelosti na podu), s mogućnost prilagodbe naslona sjedala po visini i nagibu te potporom za donji dio leđa,
- stolno ili prijenosno računalo opremljeno vanjskom tipkovnicom prilagodljivog kuta nagiba i mišem (smještenima na radnom stolu na način da je moguće zadržati neutralan položaj zgloba prilikom tipkanja) te slušalicama ili zvučnicima i mikrofonom,
- zaslon ekrana računala koji se lako okreće i naginje kako bi se mogli izbjeći odsjaj i refleksija, postavljen na ugodnoj udaljenosti i prikladnoj visini (na način da je vrh zaslona u razini očiju ili malo ispod razine očiju čime se izbjegava dugotrajno savijanje vrata), s kvalitetnom slikom na zaslonu ekrana, bez treperenja, s jasno oblikovanim i čitljivim znakovima,
- pouzdanu i sigurnu Internet vezu.
Prilog 3.
PRI OBAVLJANJU RADA NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADA NA DALJINU MORAJU SE ISPUNJAVATI SVE OBVEZE KOJE SE ODNOSE NA INFORMACIJSKU SIGURNOST, TAJNOST PODATAKA I ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA, UZIMAJUĆI U OBZIR SLJEDEĆE PROPISE:
- Zakon o državnim službenicima, osobito članak 21. koji se odnosi na dužnost čuvanja službene tajne i poštivanja privatnosti,
- Zakon o tajnosti podataka, osobito uzimajući u obzir klasifikaciju određenog podatka,
- Zakon o informacijskoj sigurnosti, osobito uzimajući u obzir mjere i standarde informacijske sigurnosti,
- Zakon o državnoj informacijskoj infrastrukturi,
- Uredba o mjerama informacijske sigurnosti,
- Uredba o organizacijskim i tehničkim standardima za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu,
- Uredba o kibernetičkoj sigurnosti operatora ključnih usluga i davatelja digitalnih usluga,
- Smjernice za postupanje s neklasificiranim podacima,
- Pravilnik o standardima sigurnosti neklasificiranih informacijskih sustava,
- Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka ( GDPR )), kako bi se osigurala daljnja djelotvorna, postojana i visoka razina zaštite osobnih podataka,
- Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka,
- Podzakonski akti (Pravilnici i Uredbe) koji uređuju pojedina područja djelovanja ili rad državnog tijela u odnosu na zaštitu osobnih podataka i sigurnost podataka,
- Preporuke za siguran rad iz kućnog okruženja i
- Preporuke za siguran rad iz kućnog okruženja za administratore.
Uz navedene uvjete, državni službenik je tijekom rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu dužan ispuniti i eventualne druge uvjete sukladno internim aktima državnog tijela koji se odnose na područja informacijske sigurnosti, zaštite tajnosti podataka i zaštitu osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Obrazac: ORIM
ODLUKA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA
ILI RADU NA DALJINU
Temeljem podnesenog zahtjeva za odobravanje rada na izdvojenom mjestu rada ili rada na daljinu, ovom odlukom odobrava se / ne odobrava se (odabrati jedno) rad na izdvojenom mjestu / rad na daljinu (odabrati jedno) za:
Ime i prezime državnog službenika
Redni broj radnog mjesta
Naziv radnog mjesta
Procjena prikladnosti poslova radnog mjesta za rad na izdvojenom mjestu ili rad na daljinu (dodatni kriteriji):
Kriteriji
Odgovor
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik za pravovremeno pružanje kvalitetne usluge korisnicima?
a) Da
b) Ne
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik za pravovremeno ostvarivanje ciljeva rada organizacije sukladno aktima strateškog planiranja odnosno provedbu mjera i aktivnosti prema provedbenom programu i godišnjem planu rada?
a) Da
b) Ne
Predstavlja li obavljanje poslova na izdvojenom mjestu rada ili radom na daljinu potencijalni rizik u pogledu funkcioniranja sustava unutarnjih kontrola, odnosno rizik nepostupanja u skladu s načelom dobrog financijskog upravljanja?
a) Da
b) Ne
Jesu li prethodne kontrole ili revizije rezultirale nalazima ili preporukama koji upućuju na to da rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu ne bi bio prikladan oblik organizacije rada?
a) Da
b) Ne
Ukoliko je odgovor na najmanje jedno pitanje iz dodatnih kriterija A) Da, poslovi radnog mjesta nisu prikladni za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu te zahtjev ne može biti odobren.
Obrazloženje procjene (obvezno popuniti ako zahtjev nije odobren):
Rad na izdvojenom mjestu / rad na daljinu (odabrati jedno) državni službenik obavljat će pod sljedećim uvjetima (ispunjava se kad je službenik koji podnosi zahtjev zadovoljio sve kriterije i uvjete za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu te neposredno nadređeni službenik odobrava takav način rada):
Popis poslova koje službenik obavlja izvan prostora državnog tijela
Minimalni broj dana koje je službenik obvezan raditi u prostoru državnog tijela
Način komunikacije s državnim tijelom i način evidentiranja radnog vremena
Sredstva rada za obavljanje poslova koje je državno tijelo dužno nabaviti, instalirati i održavati odnosno o uporabi vlastitih sredstava rada državnog službenika, ako ih koristi
Mjesto obavljanja rada na izdvojenom mjestu rada ili, u slučaju rada na daljinu, naznaku da državni službenik samostalno određuje gdje će taj rad obavljati, što ovisi o njegovoj volji i može biti promjenjivo
Dani u koje je državni službenik obvezan raditi u prostoru državnog tijela
Vrijeme u kojem je državni službenik obvezan biti dostupan tijekom rada na izdvojenom mjestu ili rada na daljinu
Datum od kojeg državni službenik može raditi na izdvojenom mjestu ili na daljinu
Datum do kojeg državni službenik može raditi na izdvojenom mjestu ili na daljinu
Ostale napomene (prema potrebi)
Odluku donosi:
Radno mjesto neposredno nadređenog službenika
Ime i prezime neposredno nadređenog službenika
U __________, dana ___________
Potpis
______________________
DOSTAVITI:
a. Ime i prezime podnositelja zahtjeva
b. Ustrojstvenoj jedinici zaduženoj za upravljanje ljudskim potencijalima
c. Ustrojstvenoj jedinici zaduženoj za informatičku tehnologiju (IT)
d. Rukovodećem državnom službeniku koji upravlja najvišom ustrojstvenom jedinicom
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
O b r a z l o ž e nj e
Uredba o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu i rada s nepunim radnim vremenom („Narodne novine“, broj 33/06) stupila je na snagu 1. travnja 2006. godine. Ovom Uredbom uređuju se mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu, rada na daljinu i rada s nepunim radnim vremenom.
Imajući u vidu razvoj suvremenih poslova, koje je u značajnoj mjeri omogućila digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa, kao i s tim vezane nove prakse koje podrazumijevaju sve fleksibilnije mogućnosti poslovanja i rada, a osobito nove oblike rada, Uredbu je potrebno prilagoditi suvremenim okolnostima i novim standardima obvezujućih pravnih akata Europske unije u pogledu potrebne ravnoteže poslovnog i privatnog života roditelja i pružatelja skrbi, e izjednačiti prava državnih službenika i radnika prema važećem općem propisu o radu u Republici Hrvatskoj odnosno Zakonu o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19 i 151/22).
Ujedno, Uredbom je potrebno provesti i mjere utvrđene Nacionalnom razvojnom strategijom do 2030. godine kao hijerarhijski najvišim nacionalnim aktom strateškog planiranja, a nastavno na koji je donesen i Nacionalni plan razvoja javne uprave za razdoblje od 2022. do 2027. godine, te koji kao srednjoročni akt strateškog planiranja, također, sadrži mjere koje se provode putem ove Uredbe.
Pri tome se posebna pažnja posvećuje i provedbi ciljeva zadanih Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026., kao važnom strateškom dokumentu koji Republiku Hrvatsku obvezuje na unaprjeđenje službeničkih odnosa. Nacionalni plan oporavka i otpornosti rezultat je planskog instrumenta kojim je Europska unija odgovorila na ekonomsku i društvenu krizu uzrokovanu pandemijom bolesti COVID-19, a provedba utvrđenih reformi omogućuje Republici Hrvatskoj iskorištavanje značajnih financijskih sredstava za strukturne reforme i ulaganja radi gospodarskog oporavka i stjecanja otpornosti države i gospodarstva u razdoblju krize.
Stoga je jedna od reformi, uvrštenih u navedeni planski dokument, i reforma u podkomponenti C2.2. R2 – Novi modeli plaća i rada u državnoj i javnim službama. Kako bi se između ostaloga odgovorilo na novo radno okruženje, provedbom ulaganja C2.2. R2-I2 – Uvođenje modela za hibridni pristup radnome mjestu - SmartWorking , uvodi se hibridni model rada koji će državnim službenicima pružiti mogućnost i potrebne alate i vještine za rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu.
Nadalje, Zakonom o izmjeni i dopuni Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 141/22), omogućeno je zadržavanje u službi u punom ili nepunom radnom vremenu državnog službenika koji ispunjava uvjete za prestanak državne službe po sili zakona iz članka 137. stavka 1. točke 3. navedenog Zakona (65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža), dok se u praksi pojavila potreba za prijmom u službu na određeno vrijeme u nepunom radnom vremenu radi obavljanja privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao, što nije obuhvaćeno člankom 8. važeće Uredbe.
Uredbom se potpunije i jasnije nego do sada uređuje mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu državnih službenika. Ujedno se propisuju obveze i prava državnih tijela i državnih službenika, čime se u cilju usklađivanja sa ciljevima i sadržajem Direktive (EU) 2019/1158, državnom službeniku osiguravaju fleksibilni radni uvjeti.
Također, Uredbom je definiran rad državnog službenika u nepunom radnom vremenu, te se istom uređuju uvjeti za rad u nepunom radnom vremenu (pri čemu je potrebno, uz ranije predviđene slučajeve rada u nepunom radnom vremenu, obuhvatiti i slučajeve prijma u službu na određeno vrijeme za obavljanje privremenih poslova ili poslova čiji se opseg privremeno povećao, zadržavanja u službi u nepunom radnom vremenu službenika koji navrši 65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža, te rasporeda državnog službenika na drugo radno mjesto u nepunom radnom vremenu kod kojeg je, sukladno posebnim propisima, utvrđeno smanjenje radne sposobnosti) , mogućnost rada kod drugog poslodavca, prava iz državne službe koja se ostvaruju za vrijeme rada u nepunom radnom vremenu, uvjeti rada državnog službenika koji radi u nepunom radnom vremenu te raspored rada u nepunom radnom vremenu.
Za provedbu ove Uredbe nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave