Na temelju članka 54. Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22) i članka 84. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na __. sjednici održanoj dana __. ____________ 2023., nakon provedenog javnog savjetovanja donosi sljedeći
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Statutom Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo uređuje se:
1. status, naziv i sjedište
2. djelatnost
3. pravni položaj, zastupanje i predstavljanje
4. unutarnje ustrojstvo i organizacija
5. tijela Zavoda
6. izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna mjesta
7. imovina i sredstva za rad
8. nadzor
9. javnost rada
10. tajnost i zaštita podataka, poslovna i profesionalna tajna
11. opći akti
12. druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti, poslovanje i rad.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak 2.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem tekstu: Zavod) jest zdravstvena ustanova za obavljanje djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, za obavljanje djelatnosti medicine rada, praćenje stanja i unaprjeđenje zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
Članak 3.
Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
II. STATUS, NAZIV I SJEDIŠTE
Članak 4.
Zavod je javna ustanova, osnovana od strane osnivača-Republike Hrvatske.
Zavod obavlja djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health, a skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku: CIPH.
Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
O promjeni naziva i/ili sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnog vijeća.
Naziv Zavoda mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja svoju djelatnost.
Članak 5.
Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih relevantnim zakonima, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske, nazivom i sjedištem Zavoda.
Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se u skladu s posebnim propisima kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
Ravnatelj odlukom utvrđuje način upotrebe, broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
III. DJELATNOST
Članak 6.
Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, medicine rada, praćenja stanja i unaprjeđenja zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
Zavod obavlja sljedeće poslove:
- epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti
- epidemiologije kroničnih nezaraznih bolesti
- javnog zdravstva
- promicanja zdravlja
- zdravstvene ekologije
- mikrobiologije
- školske i adolescentne medicine
- mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti
- predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva te iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja stanovništva
- zdravstveno-odgojne i druge aktivnosti te promiče zdravlje, čuva i unaprjeđuje zdravlje stanovništva
- planira, predlaže, koordinira, prati i provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima
- prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere
- prati, analizira i ocjenjuje epidemiološko stanje, predlaže, organizira, provodi i prati preventivne mjere i programe za kronične nezarazne bolesti, uključujući ozljede, prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite, uključujući nacionalne programe unaprjeđenja zdravlja, prevencije i ranog otkrivanja bolesti
- planira, prati i evaluira provođenje obveznih imunizacija, uključujući nabavu cjepiva prema programu cijepljenja
- planira, provodi, prati i evaluira provođenje nacionalnih programa promicanja zdravlja i prevencije, uključujući provedbu postupka nabave potrebnih materijalnih i drugih sredstava
- provodi kontinuirano epidemiološko praćenje, sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, uključujući koordiniranje i provođenje sustava javnozdravstvene pripravnosti
- razmjenjuje informacije o prijetnjama zdravlju s međunarodnim sustavima za rano uzbunjivanje i brzi odgovor vezano uz zarazne bolesti i druge prijetnje zdravlju
- planira i prati mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije
- obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući sudjelovanje u provedbi i organizaciji međulaboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize
- obavlja nacionalnu referentnu laboratorijsku djelatnost od strateškog javnozdravstvenog interesa za Republiku Hrvatsku
- prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost i kvalitetu vode za ljudsku potrošnju, vode za hemodijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu, uključujući rad nacionalnih referentnih laboratorija
- prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva te predlaže javnozdravstvene mjere za unaprjeđenje prehrane te predlaže normative organizirane prehrane pojedinih skupina stanovništva koje donosi ministar
- ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi, izrađuje procjene rizika za zdravlje, procjenu utjecaja čimbenika okoliša na zdravlje te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih utjecaja
- obavlja stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz osiguranje zdravog okoliša, zraka i zdravlja ljudi, uključujući i mjerenja čimbenika okoliša od utjecaja na zdravlje i njihovo praćenje
- predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova
- prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite
- obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Oružane snage Republike Hrvatske
- prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata
- planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim informacijskim sustavom
- sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika i drugih stručnjaka, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva
- vodi državne javnozdravstvene registre i zbirke podataka od javnozdravstvenog interesa te prati prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu
- planira, predlaže, koordinira i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, uključujući ovisnosti
- ovlašteno je tijelo za obavljanje službene zdravstvene statistike te odgovorni nositelj za provedbu područja: Zdravstvo i sigurnost za nacionalne potrebe, kao i predstavnik nacionalnoga javnozdravstvenog statističkog sustava pred europskim i međunarodnim tijelima nadležnim za zdravstvenu statistiku
- prati, proučava i evaluira zdravlje i zdravstvenu zaštitu ranjivih skupina stanovništva
- surađuje s međunarodnim i nacionalnim javnozdravstvenim institucijama, organizacijama i udrugama
- obavlja i ostale poslove za potrebe obavljanja javnozdravstvene djelatnosti
- koordinira, stručno usmjerava i prati kvalitetu rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja radnika te organizirano provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu radi preventive
- oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju zdravstvene sposobnosti i praćenju zdravstvenog stanja radnika
- daje mišljenje na predložene mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja sportaša i sportske populacije
- vodi registar profesionalnih bolesti te prati i proučava uzroke ozljeda na radu
- sudjeluje u predlaganju programa mjera zdravstvene zaštite i nomenklature dijagnostičkih i terapijskih postupaka, vezano uz specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika
- provodi statistička istraživanja iz područja medicine rada
- sudjeluje u stručnom osposobljavanju radnika iz područja medicine rada / medicine rada i sporta
- obavlja vještačenja u slučaju profesionalne bolesti i ocjene radne sposobnosti
- provodi drugostupanjski postupak po posebnim propisima
- obavlja i ostale poslove u djelatnosti medicine rada sukladno posebnim propisima
- prati stanje sigurnosti na radu, istražuje rizike glede ozljeda na radu i profesionalnih bolesti i provodi statistička istraživanja
- utvrđuje mjerila i postupke u vezi s organizacijom rada prilagođene radnicima
- vodi registre radnika izloženih pojedinim štetnostima, opasnostima i naporima kada to nalažu propisi iz područja sigurnosti na radu
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje sigurnosti radnika
- oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju uvjeta rada
- izrađuje metode ispitivanja te modele za rješavanje problema u vezi sa zaštitom zdravlja radnika na radu na temelju podataka dobivenih praćenjem zdravlja i sigurnosti na radu
- izrađuje stručna mišljenja iz područja medicine rada
- pruža stručnu pomoć udruženjima poslodavaca, sindikatima, ustanovama, trgovačkim društvima i fizičkim osobama ovlaštenim za obavljanje poslova zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i tijelima uprave glede podataka iz svoga djelokruga te provodi vještačenja iz svoga djelokruga
- provodi preventivne akcije i savjetovanja iz područja zaštite zdravlja u radnoj sredini
- sudjeluje u stručnom osposobljavanju stručnjaka zaštite na radu
- obavlja i ostale poslove u djelatnosti sigurnosti na radu sukladno posebnim propisima
- koordinira i stručno nadzire sve ordinacije medicine rada koje provode specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika na području Republike Hrvatske
- planira i prati provođenje mjera zaštite života i zdravlja ljudi od štetnog djelovanja kemikalija pri redovitom korištenju odnosno u slučajevima izvanrednog događaja ili pri sumnji na izvanredni događaj
- stručno osposobljava za siguran rad s kemikalijama
- prikuplja i obrađuje podatke o proizvodnji, uvozu i unosu na teritorij Republike Hrvatske kemikalija iz zbirnih godišnjih očevidnika pravnih i fizičkih osoba
- analizira dokumentaciju o ispitivanju kemikalija u zraku, vodi, tlu, rijekama, moru, biljnom i životinjskom svijetu, hrani za ljude i životinje, u redovitim uvjetima, u izvanrednim događajima ili pri sumnji na izvanredni događaj i predlaže mjere zaštite
- izrađuje stručna mišljenja i ocjenjuje svojstava kemikalija i biocidnih proizvoda
- u pripravnosti je za slučaj nesreća i akutnih trovanja kemikalijama i organizira službu za pomoć
- prati i provodi međunarodne konvencije protiv dopinga u sportu u Republici Hrvatskoj te primjenjuje kodeks Svjetske antidopinške agencije i pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Međunarodnog olimpijskog odbora, Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih sportskih saveza, kao središnje nacionalno tijelo za antidoping
- sustavno prati i koordinira akcije Vlade Republike Hrvatske i nevladinih organizacija u borbi protiv dopinga u sportu
- predlaže i provodi mjere u borbi protiv dopinga u sportu
- primjenjuje pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, Međunarodnog olimpijskog odbora, međunarodnih sportskih udruženja i Svjetske antidopinške agencije
- provodi antidopinški program u skladu s odredbama Svjetskog antidopinškog kodeksa i međunarodnih standarda Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih konvencija za borbu protiv dopinga putem Pravila o antidopingu
- donosi Pravila o antidopingu koja su provedbeni dokument za provođenje svih odredbi Svjetskog antidopinškog kodeksa i međunarodnih standarda
- provodi dopinške kontrole sportaša u skladu s Pravilima o antidopingu
- osigurava provedbu svih odredaba Svjetskog antidopinškog kodeksa, uključujući nadzor nad provedbom zabrane sudjelovanja u sportu za osobe kojima je izrečena sankcija zbog kršenja antidopinških pravila u skladu s pravilima o antidopingu
- provodi edukacije sportaša, pratećeg osoblja sportaša i drugih dionika u sustavu sporta iz područja antidopinga u skladu s Pravilima o antidopingu
- sustavno prati pojave, razmatra pitanja i obavlja stručne, analitičke, savjetodavne i druge poslove vezane uz suzbijanje zlouporabe droga, primjenu zakona kojim se uređuje suzbijanje zlouporabe droga, provedbu Nacionalne strategije suzbijanja zlouporabe droga i akcijskih planova suzbijanja zlouporabe droga o čemu jednom godišnje putem Ministarstva podnosi izvješće Vladi Republike Hrvatske
- predlaže mjere u svrhu otklanjanja uzroka i posljedica zlouporabe droga na pojedinca i društvo
- vodi nacionalni informacijski sustav za droge radi objave prikupljenih, objektivnih, usporedivih i pouzdanih podataka o drogama
- sudjeluje u međuresornoj suradnji u području suzbijanja zlouporabe droga
- u svrhu prevencije i edukacije vezane za zlouporabu droga, a radi informiranja građana o utjecaju i štetnosti istih, osmišljava, koordinira i provodi edukativnu i medijsku kampanju
- u suradnji s nadležnim tijelima sudjeluje u provedbi obveza iz međunarodnih ugovora i konvencija na području suzbijanja zlouporabe droga
- sudjeluje u pripremi i provedbi projekata financiranih iz fondova Europske unije i projekata drugih međunarodnih organizacija, vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
- uspostavlja, provodi i razvija suradnju s tijelima Europske unije, drugim međunarodnim tijelima i srodnim institucijama vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
- prati i sudjeluje u poslovima koji se odnose na sudjelovanje Republike Hrvatske u radu tijela Europske unije na području suzbijanja zlouporabe droga
- u slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, zbog kojih je potrebno brzo i učinkovito poduzimanje aktivnosti iz nadležnosti zavoda za javno zdravstvo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, odlukom ministra preuzima ulogu koordiniranja i rukovođenja svim zavodima za javno zdravstvo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, koji su obvezni postupati po naredbama Zavoda za javno zdravstvo
- nadzire provedbu aktivnosti zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba putem prikupljanja ciljanih izvješća i provedbom redovitog i izvanrednog stručnog nadzora te nalaže mjere za unaprjeđenje rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
Zavod obavlja i druge, ostale poslove za potrebe javnozdravstvene djelatnosti u skladu s posebnim propisima.
Zdravstvena djelatnost na razini Zavoda može obuhvaćati i znanstveni rad, izvođenje nastave na temelju ugovora za potrebe nastavnih ustanova zdravstvenog usmjerenja te druge djelatnosti koje su u funkciji obavljanja osnove djelatnosti Zavoda.
Djelatnost i poslovi Zavoda upisuju se u Sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu.
IV. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Članak 7.
Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23), Zakonom o obveznom zdravstvenom osiguranju (NN 80/13, 137/13, 98/19, 33/23), Zakonom o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN 79/07, 113/08, 43/09, 130/17, 114/18, 47/20, 134/20, 143/21), Zakonom o službenoj statistici (NN 25/20), Zakonom o Registru osoba s invaliditetom (NN 63/22), Zakonom o podacima i informacijama u zdravstvu (NN 14/19), Zakonom o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 45/17, 114/18), Zakonom o suzbijanju zlouporabe droga (NN 107/01, 87/02, 163/03, 141/04, 40/07, 149/09, 84/11, 80/13, 39/19), Zakonom o hrani (NN 18/23), Zakonom o vodama (NN 66/19, 84/21, 47/23), Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju (NN 30/23), Zakonom o predmetima opće uporabe (NN 39/13, 47/14, 114/18, 53/22), Zakonom o materijalima i predmetima koji dolaze u neposredan dodir s hranom (NN 25/13, 41/14, 114/18), Zakonom o kemikalijama (NN 18/13, 115/18, 37/20), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća EZ o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (NN 53/08, 18/13, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1272/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se izmjenjuju, dopunjuju i ukidaju Direktiva 67/548/EEZ i Direktiva 1999/45/EZ i izmjenjuje i dopunjuje Uredba (EZ) br. 1907/2006 (NN 50/12, 18/13,115/18, 127/19), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskog parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda (NN 39/13,47/14, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) broj 649/2012 o izvozu i uvozu opasnih kemikalija (NN 41/14, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1223/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. godine o kozmetičkim proizvodima (NN 18/13, 115/18), Zakonom o potvrđivanju Međunarodne konvencije protiv dopinga u športu (NN 7/07), Zakonom o sportu (NN 141/22), Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite (NN 118/18), Zakonom o liječništvu (NN 121/03, 117/08), Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04, 37/08), Zakonom o mirovinskom osiguranju (NN 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18, 62/18, 115/18, 102/19, 84/21, 119/22), Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja (NN 85/14, 95/15), Zakonom o stažu osiguranja s povećanim trajanjem (NN 115/18, 34/21), Zakonom o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14 , 94/18, 96/18), Zakonom o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/18), ovim Statutom i drugim općim aktima.
Članak 8.
Zavod može u pravnom prometu stjecati i preuzimati obveze, biti vlasnikom pokretnih i nepokretnih stvari te strankom u postupcima pred sudovima, drugim državnim organima i tijelima s javnim ovlastima, u skladu s ovim Statutom i relevantnim zakonskim propisima.
Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
Promet novčanih sredstava obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Članak 9.
Zavod u pravnom prometu, u zemlji i inozemstvu zastupa i predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj poduzima sve radnje u ime i za račun Zavoda, zastupa Zavod u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima.
Ravnatelj može svoja ovlaštenja za zastupanje i predstavljanje u pravnom prometu, a sve u okviru svojih ovlasti i u skladu sa ovim Statutom, prenijeti na druge osobe.
O prenošenju ovlaštenja iz stavka 1. ovog članka ravnatelj izdaje pisanu punomoć, i to samo u granicama svojih ovlasti.
Pisana punomoć iz stavka 4. ovog članka Statuta može se dati posebice radi:
- poduzimanja svih potrebnih pravnih i drugih radnji koje proizlaze iz prava i dužnosti ravnatelja u organizaciji i vođenju poslova, predstavljanja i zastupanja Zavoda ukoliko je ravnatelj odsutan i/ili spriječen
- sklapanja određenih vrsta ugovora
- poduzimanja određenih vrsta pravnih radnji
- sklapanja pojedinačnih ugovora radi poduzimanja pojedinačnih pravnih radnji
- zastupanja u postupcima pred sudovima i drugim tijelima.
Pisana punomoć iz stavka 5. ovog članka Statuta koja je dana radi poduzimanja svih potrebnih pravnih i drugih radnji koje proizlaze iz prava i dužnosti ravnatelja u organizaciji i vođenju poslova, predstavljanja i zastupanja Zavoda ukoliko je ravnatelj odsutan i/ili spriječen, mora biti ovjerena od strane javnog bilježnika.
Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
V. USTROJSTVO ZAVODA
Članak 10.
Radi obavljanja djelatnosti i u skladu s potrebama procesa rada u Zavodu se ustrojavaju ustrojstvene jedinice službe.
Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, odsjeci, ambulante, savjetovališta, ordinacije ili registri.
Općim aktom o unutarnjoj organizaciji Zavoda, Pravilnikom o unutarnjem ustroju utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, broj sistematiziranih radnika, posebni uvjeti za obavljanje poslova, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.
VI. TIJELA ZAVODA
Članak 11.
Tijela Zavoda su Upravno vijeće, ravnatelj, zamjenik ravnatelja, pomoćnici ravnatelja, Stručno vijeće, Stručni kolegij, Etičko povjerenstvo i druga tijela.
1. Upravno vijeće
Članak 12.
Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće) ima 5 članova i čine ga:
- 3 predstavnika osnivača imenovanih od strane Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i 2 člana
- 2 predstavnika radnika Zavoda.
Članovi Upravnog vijeća moraju imati završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski studij, osim jednog člana Upravnog vijeća kojeg imenuje Radničko vijeće.
Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće iz redova radnika sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim studijem, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće.
Mandat članova Upravnog vijeća traje 4 godine.
Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća odlukom utvrđuje ministar zdravstva, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Članak 13.
Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka razdoblja od 4 godine u slučaju:
- podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća
- opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo.
Članu Upravnog vijeća predstavniku radnika Zavoda, mandat prestaje, osim u slučajevima iz stavka 1. ovog članka Statuta, i u slučaju prestanka radnog odnosa.
Članak 14.
Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo ukoliko:
- se ne pridržava uputa i smjernica osnivača
- sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna ili nematerijalna)
- zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Članak 15.
Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
- donosi Statut uz suglasnost ministra zdravstva
- donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti
- donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
- imenuje i razrješuje ravnatelja, uz suglasnost ministra zdravstva
- imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog ravnatelja
- zaključuje ugovor o radu s ravnateljem
- donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje
- donosi financijski plan i završni račun
- analizira financijsko poslovanje najmanje jedanput u tri mjeseca
- prema potrebi zadužuje ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s pojedinim poslovima
- u slučaju gubitka u poslovanju bez odgađanja obavještava osnivača
- predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca
- donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika
- podnosi osnivaču godišnje izvješće o svome radu
- donosi plan i program mjera zaštite na radu
- odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodima za obavljanje i razvoj djelatnosti
- odlučuje o pitanjima u skladu s općim aktima Zavoda u drugom stupnju odlučivanja
- odlučuje o drugim pitanjima u skladu s posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor
- imenuje Etičko povjerenstvo, Povjerenstvo za lijekove, Povjerenstvo za kvalitetu
- imenuje članove drugih povjerenstava u skladu s posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda
- predlaže ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Članak 16.
Upravno vijeće daje ravnatelju prethodnu suglasnost za sklapanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine, nabavi radova i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 26.540,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost.
Odredba stavka 1. ovog članka Statuta ne primjenjuju se na pravne poslove koje Zavod sklapa s Ministarstvom zdravstva i Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje radi izvršenja obveza i poslova iz Programa rada redovne djelatnosti Zavoda, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u vezi s provođenjem specijalističko-dijagnostičke zdravstvene zaštite te u pravnim poslovima temeljem Odluke o sufinanciranju provedbe aktivnosti koje pridonose borbi protiv zlouporabe droga i svih drugih oblika ovisnosti, socijalne i humanitarne djelatnosti kroz provedbu aktivnosti psihosocijalne pomoći i podrške te aktivnosti na području promicanja razvoja sporta.
Članak 17.
Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ukoliko vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 200.000,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost.
U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovog članka Statuta prelazi iznos od 200.000,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost, za sklapanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Odredbe stavka 2. i 3. ovog članka Statuta ne primjenjuju se na pravne poslove vezane uz sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Zavoda, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj, u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa s Ministarstvom zdravstva i Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje radi izvršenja obveza i poslova iz Programa rada redovne djelatnosti Zavoda, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u vezi s provođenjem specijalističko-dijagnostičke zdravstvene zaštite te u pravnim poslovima temeljem Odluke o sufinanciranju provedbe aktivnosti koje pridonose borbi protiv zlouporabe droga i svih drugih oblika ovisnosti, socijalne i humanitarne djelatnosti kroz provedbu aktivnosti psihosocijalne pomoći i podrške te aktivnosti na području promicanja razvoja sporta.
Članak 18.
Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
Upravno vijeće pravovaljano raspravlja i odlučuje kada je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova.
Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom glasova ukupnog broja članova.
U radu Upravnog vijeća sudjeluje ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja, a po potrebi i druge osobe za pojedine točke dnevnog reda ukoliko je sudjelovanje istih prijeko potrebno i nužno, o čemu prijedlog i odluku donosi predsjednik Upravnog vijeća na prijedlog ravnatelja.
Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
2. RAVNATELJ
Članak 19.
Ravnatelj Zavoda (u daljnjem tekstu: ravnatelj) organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
Ravnatelj ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti i poslova Zavoda upisanih u sudski registar, osim ukoliko ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Ravnatelj ima zamjenika, a može imati pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo - glavnu sestru te pomoćnika za kvalitetu u skladu s zakonom kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite, kao i pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping, pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga te pomoćnika za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda.
Članak 20.
Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i Zakonom o ustanovama.
Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije 3 mjeseca prije isteka tekućeg mandata ravnatelja.
Natječaj za izbor i imenovanje ravnatelja objavljuje se na mrežnim stranicama Zavoda i u „Narodnim novinama“.
U natječaju se objavljuju:
- uvjeti utvrđeni u članku 22. ovoga Statuta
- vrijeme na koje se ravnatelj imenuje
- obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis i plan program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje
- rok do kojeg se primaju prijave kandidata, a koji ne može biti kraći od 8 dana od dana objave natječaja
- rok u kojem će svi prijavljeni kandidati biti obaviješteni o izboru, a koji ne može biti dulji od 45 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.
Članak 21.
Mandat ravnatelja traje 4 godine.
Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja ponovno biti imenovana za ravnatelja.
Članak 22.
Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine
- specijalizaciju iz jedne od djelatnosti Zavoda
- položen specijalistički ispit
- najmanje 5 godina specijalističkog radnog iskustva
- odobrenje za samostalan rad
- kompetencije iz područja upravljanja u zdravstvu.
Članak 23.
Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
Upravno vijeće obvezno je razriješiti ravnatelja i prije isteka vremena na koje je imenovan ukoliko:
- ravnatelj to osobno zahtijeva
- nastane neki od razloga koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
- ne izvršava ugovorne obveze prema Zavodu
- ne provodi program rada i razvoja koji je donijelo Upravno vijeće
- u obavljanju djelatnosti nastane gubitak koji pokriva osnivač u skladu s člankom 82. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, osim u slučaju gubitka zbog kašnjenja u dinamici ostvarivanja planiranih prihoda
- u svojem radu krši propise i opće akte Zavoda ili neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
- svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Zavoda
- je nalazom zdravstvene inspekcije utvrđena povreda propisa i općih akata Zavoda ili nepravilnost u radu ravnatelja.
Ukoliko Upravno vijeće ne razriješi ravnatelja zbog razloga propisanih u stavku 2. ovoga članka Statuta u roku od 30 dana od dana saznanja za neki od razloga, rješenje o razrješenju ravnatelja donosi nadležno Ministarstvo.
Protiv rješenja iz stavka 3. ovoga članka Statuta nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Upravno vijeće mora prije donošenja odluke o razrješenju obavijestiti ravnatelja o razlozima za razrješenje i dati mu mogućnost da se o njima pisano izjasni.
Članak 24.
Ukoliko se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje ravnatelja će se ponoviti.
Do imenovanja ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja koji ima sva prava i obveze ravnatelja, ali najduže do godinu dana.
Članak 25.
Ravnatelj:
- organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda
- predstavlja i zastupa Zavod te u njegovo ime sklapa ugovore u zemlji i inozemstvu, uključujući one za koje je potrebna prethodna suglasnost Upravnog vijeća
- zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu
- poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća
- donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća
- predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja
- organizira stručni rad u Zavodu
- provodi odluke Upravnog vijeća
- najmanje jednom godišnje podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda
- najmanje jedanput u 3 mjeseca podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda po periodičnom obračunu i završnom računu
- nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda
- donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa te pravima radnika iz radnog odnosa
- imenuje pomoćnika za kvalitetu, pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo i voditelje službi
- imenuje pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping, pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga ipomoćnika za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda, u kojem slučaju je ravnatelju potrebna prethodna suglasnost ministra zdravstva
- imenuje i razrješuje predstavnike Zavoda radnih i stručnih tijela i povjerenstva u zemlji i inozemstvu
- donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama relevantnih zakona i općih akata Zavoda
- pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika
- odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja
- odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu
- osniva povjerenstva u skladu s posebnim propisima
- osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja te stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područja djelatnosti Zavoda
- obavlja i druge poslove u skladu s posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
3. ZAMJENIK RAVNATELJA
Članak 26.
Ravnatelj ima zamjenika ravnatelja.
Zamjenika ravnatelja na razdoblje od 4 godine imenuje i razrješuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Za zamjenika ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji
- najmanje 5 godina radnog iskustva u struci
- kompetencije iz područja upravljanja u zdravstvu.
Zamjenik ravnatelja za svoj rad odgovara ravnatelju i Upravnom vijeću.
Članak 27.
Zamjenik ravnatelja može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
4. POMOĆNIK ZA KVALITETU
Članak 28.
Ravnatelj ima pomoćnika za kvalitetu.
Pomoćnika za kvalitetu na razdoblje od 4 godine imenuje i razrješuje ravnatelj.
Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
Za pomoćnika za kvalitetu može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- završen sveučilišni dodiplomski studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine
- položen specijalistički ispit
- 7 godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
5. POMOĆNIK ZA PRAVNE POSLOVE, POMOĆNIK RAVNATELJA ZA FINANCIJSKO POSLOVANJE I POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SESTRINSTVO
STATUT
Zagreb, ________ 2023. godine
Na temelju članka 54. Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22) i članka 84. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na __. sjednici održanoj dana __. ____________ 2023., nakon provedenog javnog savjetovanja donosi sljedeći
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 1.
Statutom Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo uređuje se:
1. status, naziv i sjedište
2. djelatnost
3. pravni položaj, zastupanje i predstavljanje
4. unutarnje ustrojstvo i organizacija
5. tijela Zavoda
6. izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna mjesta
7. imovina i sredstva za rad
8. nadzor
9. javnost rada
10. tajnost i zaštita podataka, poslovna i profesionalna tajna
11. opći akti
12. druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti, poslovanje i rad.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 2.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem tekstu: Zavod) jest zdravstvena ustanova za obavljanje djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, za obavljanje djelatnosti medicine rada, praćenje stanja i unaprjeđenje zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 3.
Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
II. STATUS, NAZIV I SJEDIŠTE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 4.
Zavod je javna ustanova, osnovana od strane osnivača - Republike Hrvatske.
Zavod obavlja djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health, a skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku: CIPH.
Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
O promjeni naziva i/ili sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnog vijeća.
Naziv Zavoda mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja svoju djelatnost.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 5.
Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih relevantnim zakonima, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske, nazivom i sjedištem Zavoda.
Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se u skladu s posebnim propisima kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
Ravnatelj odlukom utvrđuje način upotrebe, broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
III. DJELATNOST
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 6.
Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, medicine rada, praćenja stanja i unaprjeđenja zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
Zavod obavlja sljedeće poslove:
- epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti
- epidemiologije kroničnih nezaraznih bolesti
- javnog zdravstva
- promicanja zdravlja
- zdravstvene ekologije
- mikrobiologije
- školske i adolescentne medicine
- mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti
- predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva te iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja stanovništva
- zdravstveno-odgojne i druge aktivnosti te promiče zdravlje, čuva i unaprjeđuje zdravlje stanovništva
- planira, predlaže, koordinira, prati i provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima
- prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere
- prati, analizira i ocjenjuje epidemiološko stanje, predlaže, organizira, provodi i prati preventivne mjere i programe za kronične nezarazne bolesti, uključujući ozljede, prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite, uključujući nacionalne programe unaprjeđenja zdravlja, prevencije i ranog otkrivanja bolesti
- planira, prati i evaluira provođenje obveznih imunizacija, uključujući nabavu cjepiva prema programu cijepljenja
- planira, provodi, prati i evaluira provođenje nacionalnih programa promicanja zdravlja i prevencije, uključujući provedbu postupka nabave potrebnih materijalnih i drugih sredstava
- provodi kontinuirano epidemiološko praćenje, sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, uključujući koordiniranje i provođenje sustava javnozdravstvene pripravnosti
- razmjenjuje informacije o prijetnjama zdravlju s međunarodnim sustavima za rano uzbunjivanje i brzi odgovor vezano uz zarazne bolesti i druge prijetnje zdravlju
- planira i prati mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije
- obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući sudjelovanje u provedbi i organizaciji međulaboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize
- obavlja nacionalnu referentnu laboratorijsku djelatnost od strateškog javnozdravstvenog interesa za Republiku Hrvatsku
- prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost i kvalitetu vode za ljudsku potrošnju, vode za hemodijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu, uključujući rad nacionalnih referentnih laboratorija
- prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva te predlaže javnozdravstvene mjere za unaprjeđenje prehrane te predlaže normative organizirane prehrane pojedinih skupina stanovništva koje donosi ministar
- ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi, izrađuje procjene rizika za zdravlje, procjenu utjecaja čimbenika okoliša na zdravlje te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih utjecaja
- obavlja stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz osiguranje zdravog okoliša, zraka i zdravlja ljudi, uključujući i mjerenja čimbenika okoliša od utjecaja na zdravlje i njihovo praćenje
- predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova
- prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite
- obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Oružane snage Republike Hrvatske
- prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata
- planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim informacijskim sustavom
- sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika i drugih stručnjaka, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva
- vodi državne javnozdravstvene registre i zbirke podataka od javnozdravstvenog interesa te prati prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu
- planira, predlaže, koordinira i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, uključujući ovisnosti
- ovlašteno je tijelo za obavljanje službene zdravstvene statistike te odgovorni nositelj za provedbu područja: Zdravstvo i sigurnost za nacionalne potrebe, kao i predstavnik nacionalnoga javnozdravstvenog statističkog sustava pred europskim i međunarodnim tijelima nadležnim za zdravstvenu statistiku
- prati, proučava i evaluira zdravlje i zdravstvenu zaštitu ranjivih skupina stanovništva
- surađuje s međunarodnim i nacionalnim javnozdravstvenim institucijama, organizacijama i udrugama
- obavlja i ostale poslove za potrebe obavljanja javnozdravstvene djelatnosti
- koordinira, stručno usmjerava i prati kvalitetu rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja radnika te organizirano provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu radi preventive
- oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju zdravstvene sposobnosti i praćenju zdravstvenog stanja radnika
- daje mišljenje na predložene mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja sportaša i sportske populacije
- vodi registar profesionalnih bolesti te prati i proučava uzroke ozljeda na radu
- sudjeluje u predlaganju programa mjera zdravstvene zaštite i nomenklature dijagnostičkih i terapijskih postupaka, vezano uz specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika
- provodi statistička istraživanja iz područja medicine rada
- sudjeluje u stručnom osposobljavanju radnika iz područja medicine rada / medicine rada i sporta
- obavlja vještačenja u slučaju profesionalne bolesti i ocjene radne sposobnosti
- provodi drugostupanjski postupak po posebnim propisima
- obavlja i ostale poslove u djelatnosti medicine rada sukladno posebnim propisima
- prati stanje sigurnosti na radu, istražuje rizike glede ozljeda na radu i profesionalnih bolesti i provodi statistička istraživanja
- utvrđuje mjerila i postupke u vezi s organizacijom rada prilagođene radnicima
- vodi registre radnika izloženih pojedinim štetnostima, opasnostima i naporima kada to nalažu propisi iz područja sigurnosti na radu
- planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje sigurnosti radnika
- oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju uvjeta rada
- izrađuje metode ispitivanja te modele za rješavanje problema u vezi sa zaštitom zdravlja radnika na radu na temelju podataka dobivenih praćenjem zdravlja i sigurnosti na radu
- izrađuje stručna mišljenja iz područja medicine rada
- pruža stručnu pomoć udruženjima poslodavaca, sindikatima, ustanovama, trgovačkim društvima i fizičkim osobama ovlaštenim za obavljanje poslova zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i tijelima uprave glede podataka iz svoga djelokruga te provodi vještačenja iz svoga djelokruga
- provodi preventivne akcije i savjetovanja iz područja zaštite zdravlja u radnoj sredini
- sudjeluje u stručnom osposobljavanju stručnjaka zaštite na radu
- obavlja i ostale poslove u djelatnosti sigurnosti na radu sukladno posebnim propisima
- koordinira i stručno nadzire sve ordinacije medicine rada koje provode specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika na području Republike Hrvatske
- planira i prati provođenje mjera zaštite života i zdravlja ljudi od štetnog djelovanja kemikalija pri redovitom korištenju odnosno u slučajevima izvanrednog događaja ili pri sumnji na izvanredni događaj
- stručno osposobljava za siguran rad s kemikalijama
- prikuplja i obrađuje podatke o proizvodnji, uvozu i unosu na teritorij Republike Hrvatske kemikalija iz zbirnih godišnjih očevidnika pravnih i fizičkih osoba
- analizira dokumentaciju o ispitivanju kemikalija u zraku, vodi, tlu, rijekama, moru, biljnom i životinjskom svijetu, hrani za ljude i životinje, u redovitim uvjetima, u izvanrednim događajima ili pri sumnji na izvanredni događaj i predlaže mjere zaštite
- izrađuje stručna mišljenja i ocjenjuje svojstava kemikalija i biocidnih proizvoda
- u pripravnosti je za slučaj nesreća i akutnih trovanja kemikalijama i organizira službu za pomoć
- prati i provodi međunarodne konvencije protiv dopinga u sportu u Republici Hrvatskoj te primjenjuje kodeks Svjetske antidopinške agencije i pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Međunarodnog olimpijskog odbora, Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih sportskih saveza, kao središnje nacionalno tijelo za antidoping
- sustavno prati i koordinira akcije Vlade Republike Hrvatske i nevladinih organizacija u borbi protiv dopinga u sportu
- predlaže i provodi mjere u borbi protiv dopinga u sportu
- primjenjuje pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, Međunarodnog olimpijskog odbora, međunarodnih sportskih udruženja i Svjetske antidopinške agencije
- provodi antidopinški program u skladu s odredbama Svjetskog antidopinškog kodeksa i međunarodnih standarda Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih konvencija za borbu protiv dopinga putem Pravila o antidopingu
- donosi Pravila o antidopingu koja su provedbeni dokument za provođenje svih odredbi Svjetskog antidopinškog kodeksa i međunarodnih standarda
- provodi dopinške kontrole sportaša u skladu s Pravilima o antidopingu
- osigurava provedbu svih odredaba Svjetskog antidopinškog kodeksa, uključujući nadzor nad provedbom zabrane sudjelovanja u sportu za osobe kojima je izrečena sankcija zbog kršenja antidopinških pravila u skladu s pravilima o antidopingu
- provodi edukacije sportaša, pratećeg osoblja sportaša i drugih dionika u sustavu sporta iz područja antidopinga u skladu s Pravilima o antidopingu
- sustavno prati pojave, razmatra pitanja i obavlja stručne, analitičke, savjetodavne i druge poslove vezane uz suzbijanje zlouporabe droga, primjenu zakona kojim se uređuje suzbijanje zlouporabe droga, provedbu Nacionalne strategije suzbijanja zlouporabe droga i akcijskih planova suzbijanja zlouporabe droga o čemu jednom godišnje putem Ministarstva podnosi izvješće Vladi Republike Hrvatske
- predlaže mjere u svrhu otklanjanja uzroka i posljedica zlouporabe droga na pojedinca i društvo
- vodi nacionalni informacijski sustav za droge radi objave prikupljenih, objektivnih, usporedivih i pouzdanih podataka o drogama
- sudjeluje u međuresornoj suradnji u području suzbijanja zlouporabe droga
- u svrhu prevencije i edukacije vezane za zlouporabu droga, a radi informiranja građana o utjecaju i štetnosti istih, osmišljava, koordinira i provodi edukativnu i medijsku kampanju
- u suradnji s nadležnim tijelima sudjeluje u provedbi obveza iz međunarodnih ugovora i konvencija na području suzbijanja zlouporabe droga
- sudjeluje u pripremi i provedbi projekata financiranih iz fondova Europske unije i projekata drugih međunarodnih organizacija, vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
- uspostavlja, provodi i razvija suradnju s tijelima Europske unije, drugim međunarodnim tijelima i srodnim institucijama vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
- prati i sudjeluje u poslovima koji se odnose na sudjelovanje Republike Hrvatske u radu tijela Europske unije na području suzbijanja zlouporabe droga
- u slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, zbog kojih je potrebno brzo i učinkovito poduzimanje aktivnosti iz nadležnosti zavoda za javno zdravstvo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, odlukom ministra preuzima ulogu koordiniranja i rukovođenja svim zavodima za javno zdravstvo jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba, koji su obvezni postupati po naredbama Zavoda za javno zdravstvo
- nadzire provedbu aktivnosti zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba putem prikupljanja ciljanih izvješća i provedbom redovitog i izvanrednog stručnog nadzora te nalaže mjere za unaprjeđenje rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
Zavod obavlja i druge, ostale poslove za potrebe javnozdravstvene djelatnosti u skladu s posebnim propisima.
Zdravstvena djelatnost na razini Zavoda može obuhvaćati i znanstveni rad, izvođenje nastave na temelju ugovora za potrebe nastavnih ustanova zdravstvenog usmjerenja te druge djelatnosti koje su u funkciji obavljanja osnove djelatnosti Zavoda.
Djelatnost i poslovi Zavoda upisuju se u Sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
IV. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 7.
Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23), Zakonom o obveznom zdravstvenom osiguranju (NN 80/13, 137/13, 98/19, 33/23), Zakonom o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN 79/07, 113/08, 43/09, 130/17, 114/18, 47/20, 134/20, 143/21), Zakonom o službenoj statistici (NN 25/20), Zakonom o Registru osoba s invaliditetom (NN 63/22), Zakonom o podacima i informacijama u zdravstvu (NN 14/19), Zakonom o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 45/17, 114/18), Zakonom o suzbijanju zlouporabe droga (NN 107/01, 87/02, 163/03, 141/04, 40/07, 149/09, 84/11, 80/13, 39/19), Zakonom o hrani (NN 18/23), Zakonom o vodama (NN 66/19, 84/21, 47/23), Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju (NN 30/23), Zakonom o predmetima opće uporabe (NN 39/13, 47/14, 114/18, 53/22), Zakonom o materijalima i predmetima koji dolaze u neposredan dodir s hranom (NN 25/13, 41/14, 114/18), Zakonom o kemikalijama (NN 18/13, 115/18, 37/20), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća EZ o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (NN 53/08, 18/13, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1272/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se izmjenjuju, dopunjuju i ukidaju Direktiva 67/548/EEZ i Direktiva 1999/45/EZ i izmjenjuje i dopunjuje Uredba (EZ) br. 1907/2006 (NN 50/12, 18/13, 115/18, 127/19), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskog parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda (NN 39/13, 47/14, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) broj 649/2012 o izvozu i uvozu opasnih kemikalija (NN 41/14, 115/18), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1223/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. godine o kozmetičkim proizvodima (NN 18/13, 115/18), Zakonom o potvrđivanju Međunarodne konvencije protiv dopinga u športu (NN 7/07), Zakonom o sportu (NN 141/22), Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite (NN 118/18), Zakonom o liječništvu (NN 121/03, 117/08), Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04, 37/08), Zakonom o mirovinskom osiguranju (NN 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18, 62/18, 115/18, 102/19, 84/21, 119/22), Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja (NN 85/14, 95/15), Zakonom o stažu osiguranja s povećanim trajanjem (NN 115/18, 34/21), Zakonom o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14 , 94/18, 96/18), Zakonom o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka (NN 42/18), ovim Statutom i drugim općim aktima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 8.
Zavod može u pravnom prometu stjecati i preuzimati obveze, biti vlasnikom pokretnih i nepokretnih stvari te strankom u postupcima pred sudovima, drugim državnim organima i tijelima s javnim ovlastima, u skladu s ovim Statutom i relevantnim zakonskim propisima.
Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
Promet novčanih sredstava obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 9.
Zavod u pravnom prometu, u zemlji i inozemstvu zastupa i predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj poduzima sve radnje u ime i za račun Zavoda, zastupa Zavod u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima.
Ravnatelj može svoja ovlaštenja za zastupanje i predstavljanje u pravnom prometu, a sve u okviru svojih ovlasti i u skladu sa ovim Statutom, prenijeti na druge osobe.
O prenošenju ovlaštenja iz stavka 1. ovog članka ravnatelj izdaje pisanu punomoć, i to samo u granicama svojih ovlasti.
Pisana punomoć iz stavka 4. ovog članka Statuta može se dati posebice radi:
- poduzimanja svih potrebnih pravnih i drugih radnji koje proizlaze iz prava i dužnosti ravnatelja u organizaciji i vođenju poslova, predstavljanja i zastupanja Zavoda ukoliko je ravnatelj odsutan i/ili spriječen
- sklapanja određenih vrsta ugovora
- poduzimanja određenih vrsta pravnih radnji
- sklapanja pojedinačnih ugovora radi poduzimanja pojedinačnih pravnih radnji
- zastupanja u postupcima pred sudovima i drugim tijelima.
Pisana punomoć iz stavka 5. ovog članka Statuta koja je dana radi poduzimanja svih potrebnih pravnih i drugih radnji koje proizlaze iz prava i dužnosti ravnatelja u organizaciji i vođenju poslova, predstavljanja i zastupanja Zavoda ukoliko je ravnatelj odsutan i/ili spriječen, mora biti ovjerena od strane javnog bilježnika.
Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
V. USTROJSTVO ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 10.
Radi obavljanja djelatnosti i u skladu s potrebama procesa rada u Zavodu se ustrojavaju ustrojstvene jedinice službe.
Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, odsjeci, ambulante, savjetovališta, ordinacije ili registri.
Općim aktom o unutarnjoj organizaciji Zavoda, Pravilnikom o unutarnjem ustroju utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, broj sistematiziranih radnika, posebni uvjeti za obavljanje poslova, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VI. TIJELA ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 11.
Tijela Zavoda su Upravno vijeće, ravnatelj, zamjenik ravnatelja, pomoćnici ravnatelja, Stručno vijeće, Stručni kolegij, Etičko povjerenstvo i druga tijela.
1. Upravno vijeće
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 12.
Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće) ima 5 članova i čine ga:
- 3 predstavnika osnivača imenovanih od strane Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i 2 člana
- 2 predstavnika radnika Zavoda.
Članovi Upravnog vijeća moraju imati završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski studij, osim jednog člana Upravnog vijeća kojeg imenuje Radničko vijeće.
Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće iz redova radnika sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim studijem, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće.
Mandat članova Upravnog vijeća traje 4 godine.
Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća odlukom utvrđuje ministar zdravstva, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 13.
Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka razdoblja od 4 godine u slučaju:
- podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća
- opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo.
Članu Upravnog vijeća predstavniku radnika Zavoda, mandat prestaje, osim u slučajevima iz stavka 1. ovog članka Statuta, i u slučaju prestanka radnog odnosa.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 14.
Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo ukoliko:
- se ne pridržava uputa i smjernica osnivača
- sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna ili nematerijalna)
- zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 15.
Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
- donosi Statut uz suglasnost ministra zdravstva
- donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti
- donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
- imenuje i razrješuje ravnatelja, uz suglasnost ministra zdravstva
- imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog ravnatelja
- zaključuje ugovor o radu s ravnateljem
- donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje
- donosi financijski plan i završni račun
- analizira financijsko poslovanje najmanje jedanput u tri mjeseca
- prema potrebi zadužuje ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s pojedinim poslovima
- u slučaju gubitka u poslovanju bez odgađanja obavještava osnivača
- predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca
- donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika
- podnosi osnivaču godišnje izvješće o svome radu
- donosi plan i program mjera zaštite na radu
- odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodima za obavljanje i razvoj djelatnosti
- odlučuje o pitanjima u skladu s općim aktima Zavoda u drugom stupnju odlučivanja
- odlučuje o drugim pitanjima u skladu s posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor
- imenuje Etičko povjerenstvo, Povjerenstvo za lijekove, Povjerenstvo za kvalitetu
- imenuje članove drugih povjerenstava u skladu s posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda
- predlaže ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 16.
Upravno vijeće daje ravnatelju prethodnu suglasnost za sklapanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine, nabavi radova i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 26.540,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost.
Odredba stavka 1. ovog članka Statuta ne primjenjuju se na pravne poslove koje Zavod sklapa s Ministarstvom zdravstva i Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje radi izvršenja obveza i poslova iz Programa rada redovne djelatnosti Zavoda, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u vezi s provođenjem specijalističko-dijagnostičke zdravstvene zaštite te u pravnim poslovima temeljem Odluke o sufinanciranju provedbe aktivnosti koje pridonose borbi protiv zlouporabe droga i svih drugih oblika ovisnosti, socijalne i humanitarne djelatnosti kroz provedbu aktivnosti psihosocijalne pomoći i podrške te aktivnosti na području promicanja razvoja sporta.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 17.
Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ukoliko vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 200.000,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost.
U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovog članka Statuta prelazi iznos od 200.000,00 eura bez poreza na dodanu vrijednost, za sklapanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Odredbe stavka 2. i 3. ovog članka Statuta ne primjenjuju se na pravne poslove vezane uz sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Zavoda, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj, u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa s Ministarstvom zdravstva i Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje radi izvršenja obveza i poslova iz Programa rada redovne djelatnosti Zavoda, u pravnim poslovima koje Zavod sklapa sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u vezi s provođenjem specijalističko-dijagnostičke zdravstvene zaštite te u pravnim poslovima temeljem Odluke o sufinanciranju provedbe aktivnosti koje pridonose borbi protiv zlouporabe droga i svih drugih oblika ovisnosti, socijalne i humanitarne djelatnosti kroz provedbu aktivnosti psihosocijalne pomoći i podrške te aktivnosti na području promicanja razvoja sporta.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 18.
Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
Upravno vijeće pravovaljano raspravlja i odlučuje kada je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova.
Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom glasova ukupnog broja članova.
U radu Upravnog vijeća sudjeluje ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja, a po potrebi i druge osobe za pojedine točke dnevnog reda ukoliko je sudjelovanje istih prijeko potrebno i nužno, o čemu prijedlog i odluku donosi predsjednik Upravnog vijeća na prijedlog ravnatelja.
Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
2. RAVNATELJ
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 19.
Ravnatelj Zavoda (u daljnjem tekstu: ravnatelj) organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
Ravnatelj ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti i poslova Zavoda upisanih u sudski registar, osim ukoliko ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Ravnatelj ima zamjenika, a može imati pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo - glavnu sestru te pomoćnika za kvalitetu u skladu s zakonom kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite, kao i pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping, pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga te pomoćnika za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 20.
Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i Zakonom o ustanovama.
Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije 3 mjeseca prije isteka tekućeg mandata ravnatelja.
Natječaj za izbor i imenovanje ravnatelja objavljuje se na mrežnim stranicama Zavoda i u „Narodnim novinama“.
U natječaju se objavljuju:
- uvjeti utvrđeni u članku 22. ovoga Statuta
- vrijeme na koje se ravnatelj imenuje
- obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis i plan program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje
- rok do kojeg se primaju prijave kandidata, a koji ne može biti kraći od 8 dana od dana objave natječaja
- rok u kojem će svi prijavljeni kandidati biti obaviješteni o izboru, a koji ne može biti dulji od 45 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 21.
Mandat ravnatelja traje 4 godine.
Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja ponovno biti imenovana za ravnatelja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 22.
Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine
- specijalizaciju iz jedne od djelatnosti Zavoda
- položen specijalistički ispit
- najmanje 5 godina specijalističkog radnog iskustva
- odobrenje za samostalan rad
- kompetencije iz područja upravljanja u zdravstvu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 23.
Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
Upravno vijeće obvezno je razriješiti ravnatelja i prije isteka vremena na koje je imenovan ukoliko:
- ravnatelj to osobno zahtijeva
- nastane neki od razloga koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
- ne izvršava ugovorne obveze prema Zavodu
- ne provodi program rada i razvoja koji je donijelo Upravno vijeće
- u obavljanju djelatnosti nastane gubitak koji pokriva osnivač u skladu s člankom 82. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, osim u slučaju gubitka zbog kašnjenja u dinamici ostvarivanja planiranih prihoda
- u svojem radu krši propise i opće akte Zavoda ili neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
- svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Zavoda
- je nalazom zdravstvene inspekcije utvrđena povreda propisa i općih akata Zavoda ili nepravilnost u radu ravnatelja.
Ukoliko Upravno vijeće ne razriješi ravnatelja zbog razloga propisanih u stavku 2. ovoga članka Statuta u roku od 30 dana od dana saznanja za neki od razloga, rješenje o razrješenju ravnatelja donosi nadležno Ministarstvo.
Protiv rješenja iz stavka 3. ovoga članka Statuta nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Upravno vijeće mora prije donošenja odluke o razrješenju obavijestiti ravnatelja o razlozima za razrješenje i dati mu mogućnost da se o njima pisano izjasni.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 24.
Ukoliko se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje ravnatelja će se ponoviti.
Do imenovanja ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja koji ima sva prava i obveze ravnatelja, ali najduže do godinu dana.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 25.
Ravnatelj:
- organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda
- predstavlja i zastupa Zavod te u njegovo ime sklapa ugovore u zemlji i inozemstvu, uključujući one za koje je potrebna prethodna suglasnost Upravnog vijeća
- zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu
- poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća
- donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća
- predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja
- organizira stručni rad u Zavodu
- provodi odluke Upravnog vijeća
- najmanje jednom godišnje podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda
- najmanje jedanput u 3 mjeseca podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda po periodičnom obračunu i završnom računu
- nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda
- donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa te pravima radnika iz radnog odnosa
- imenuje pomoćnika za kvalitetu, pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo i voditelje službi
- imenuje pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping, pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga i pomoćnika za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda, u kojem slučaju je ravnatelju potrebna prethodna suglasnost ministra zdravstva
- imenuje i razrješuje predstavnike Zavoda radnih i stručnih tijela i povjerenstva u zemlji i inozemstvu
- donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama relevantnih zakona i općih akata Zavoda
- pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika
- odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja
- odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu
- osniva povjerenstva u skladu s posebnim propisima
- osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja te stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područja djelatnosti Zavoda
- obavlja i druge poslove u skladu s posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
3. ZAMJENIK RAVNATELJA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 26.
Ravnatelj ima zamjenika ravnatelja.
Zamjenika ravnatelja na razdoblje od 4 godine imenuje i razrješuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Za zamjenika ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studiji
- najmanje 5 godina radnog iskustva u struci
- kompetencije iz područja upravljanja u zdravstvu.
Zamjenik ravnatelja za svoj rad odgovara ravnatelju i Upravnom vijeću.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 27.
Zamjenik ravnatelja može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
4. POMOĆNIK ZA KVALITETU
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 28.
Ravnatelj ima pomoćnika za kvalitetu.
Pomoćnika za kvalitetu na razdoblje od 4 godine imenuje i razrješuje ravnatelj.
Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
Za pomoćnika za kvalitetu može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- završen sveučilišni dodiplomski studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine
- položen specijalistički ispit
- 7 godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
5. POMOĆNIK ZA PRAVNE POSLOVE, POMOĆNIK RAVNATELJA ZA FINANCIJSKO POSLOVANJE I POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SESTRINSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo