Na temelju članka 16. stavka 3. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, broj 82/15), ministar znanosti, obrazovanja i sporta (dalje u tekstu: Ministar) donosi
PRAVILNIK
O PRIZNAVANJU INOZEMNIH STRUČNIH KVALIFIKACIJA ZA OBAVLJANJE REGULIRANIH PROFESIJA IZ NADLEŽNOSTI MINISTARSTVA ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA
Opće odredbe
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom propisuju se uvjeti za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija u svrhu ostvarivanja prava na poslovni nastan u Republici Hrvatskoj te detaljnija pravila za slobodno pružanje usluga na privremenoj i povremenoj osnovi u Republici Hrvatskoj na temelju inozemnih stručnih kvalifikacija fizičkih osoba (dalje u tekstu, ovisno o kontekstu: podnositelj zahtjeva, kandidat ili nositelj stručne kvalifikacije) koje u Republici Hrvatskoj žele obavljati regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) koje je utvrdila Vlada Republike Hrvatske u Popisu reguliranih profesija u Republici Hrvatskoj.
(2) Na postupak i način provjere ispunjavanja uvjeta iz stavka 1. ovoga članka na odgovarajući način primjenjuje se Zakon o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (u daljnjem tekstu: Zakon).
(3) Ovaj pravilnik primjenjuje se na priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija fizičkih osoba državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije (dalje u tekstu: država članica) koji su stekli stručne kvalifikacije u državi članici te državljana trećih zemalja koji su stručne kvalifikacije stekli u državi članici, a koji u Republici Hrvatskoj žele obavljati određenu reguliranu profesiju iz nadležnosti Ministarstva, s poslovnim nastanom odnosno trajno te na privremenoj ili povremenoj osnovi.
(4) Ovaj pravilnik primjenjuje se i na priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te trećih zemalja, koji su stručne kvalifikacije stekli izvan države članice, odnosno u trećim zemljama, a u skladu s člankom 27. ovoga pravilnika.
(5) Odredbe ovoga pravilnika ne odnose se na način i uvjete polaganja stručnih ispita (izdavanje licencija za samostalan rad) reguliranih profesija iz nadležnosti Ministarstva koji su propisani odgovarajućim zakonima i na njima utemeljenim podzakonskim propisima. Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije ne utječe na obvezu kandidata na polaganje stručnoga ispita, ako je polaganje stručnoga ispita uvjet za pristup reguliranoj profesiji iz nadležnosti Ministarstva.
(6) Pojmovi koji se koriste u ovome pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u ženskome ili muškome rodu, obuhvaćaju na jednak način ženski i muški rod.
Nadležno tijelo za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija
Članak 2.
(1) Ministarstvo je tijelo nadležno za provedbu postupka i izdavanje odgovarajućeg rješenja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti, u skladu s posebnim zakonima.
(2) Ministarstvo provodi postupak provjere ispunjavanja uvjeta za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija, odnosno provjere stručnih kvalifikacija za osobe koje su stekle inozemnu stručnu kvalifikaciju, a koje u Republici Hrvatskoj žele trajno (poslovni nastan), privremeno ili povremeno obavljati reguliranu profesiju iz nadležnosti Ministarstva iz stavka 1. ovoga članka te se upisati u odgovarajući Imenik za trajno obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva (u daljnjem tekstu: Imenik), odnosno Evidenciju stranih fizičkih osoba za privremeno ili povremeno obavljanje poslova (u daljnjem tekstu: Evidencija).
(3) Nositelj stručne kvalifikacije iz stavka 2. ovoga članka dužan je u obavljanju regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva primjenjivati propise Republike Hrvatske, poštovati pravila struke i Kodeks strukovne etike te za obavljanje profesionalne djelatnosti odgovara pred nadležnim tijelima.
Članak 3.
Priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi se prema Općem sustavu priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija, u skladu s postupkom i uvjetima propisanim Zakonom, posebnim zakonima i podzakonskim propisima utemeljenim na tim zakonima.
Zahtjev za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija
Članak 4.
(1) U postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje određene regulirane profesije ocjenjuje se razmjernost stručne kvalifikacije potrebne za obavljanje određene regulirane profesije u Republici Hrvatskoj.
(2) Postupak iz stavka 1. ovoga članka pokreće se danom primitka potpunog zahtjeva podnositelja koji je inozemnu stručnu kvalifikaciju i stručno iskustvo za obavljanje poslova određene regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva stekao prema programima obrazovanja i osposobljavanja u državi članici ili trećoj zemlji.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka predaje Ministarstvu na propisanome obrascu koji je sastavni dio ovoga pravilnika. Uz propisani obrazac zahtjeva potrebno je priložiti i sljedeću dokumentaciju:
– dokaz o državljanstvu,
– potvrdu matične države kojom se potvrđuje da podnositelj zahtjeva u trenutku izdavanja potvrde nema čak ni privremenu zabranu obavljanja profesije odnosno djelatnosti,
– dokaz o završenome formalnom obrazovanju ili dokaz o formalnoj osposobljenosti sukladno Zakonu,
– dokaz o stručnoj kvalifikaciji sukladno članku 13. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija,
– dopunsku ispravu o studiju (diploma supplement) ili obrazovnome programu (ako je primjenjivo),
– dokaz o stručnom usavršavanju i osposobljavanju (ako je primjenjivo),
– dokaz o stručnom iskustvu (ako je primjenjivo),
– potvrdu o kompetencijama (ako je primjenjivo),
– dokaz da kandidat posjeduje potrebnu razinu znanja hrvatskoga jezika za potrebe obavljanja profesije iz nadležnosti Ministarstva,
– dokaz o nekažnjavanju,
–potvrdu o uplati upravne pristojbe i naknade za troškove postupka.
Dokumentacija iz ovog stavka podnosi se u izvornicima ili ovjerenoj preslici zajedno s ovjerenim prijevodom na hrvatski jezik.
(4) Podnositelj zahtjeva kojem profesija iz nadležnosti Ministarstva za koju traži priznavanje nije regulirana profesija u domicilnoj državi, uz dokaze iz stavka 3. ovoga članka dužan je priložiti i:
- potvrdu poslodavca iz države poslovnoga nastana da je tu profesiju obavljao u punome radnom vremenu najmanje jednu godinu u posljednjih deset godina u državi u kojoj ta profesija nije regulirana.
(5) Dokumente iz stavka 4. ovoga članka podnositelj zahtjeva dostavlja u izvornicima ili ovjerenim preslikama uz koje prilaže ovjereni prijevod na hrvatski jezik koji je sastavio ovlašteni stalni sudski tumač.
(6) Ministarstvo može zatražiti i druge dokumente/podatke koji mogu biti od važnosti za postupak priznavanja.
Članak 5.
(1) Ako je zahtjev iz članka 4. ovoga pravilnika nepotpun, odnosno sadrži nedostatak koji onemogućuje postupanje po zahtjevu, Ministarstvo će u roku od 15 dana od dana primitka nepotpunoga zahtjeva pisano pozvati podnositelja zahtjeva da isti u roku od 90 dana od dana primitka podneska dopuni.
(2) Protek petnaestodnevnoga roka iz stavka 1. ovoga članka nema za posljedicu nastup neoborive zakonske presumpcije o usvajanju zahtjeva iz članka 19. stavka 6. Zakona.
(3) Odredba iz stavka 2. ovoga članka utemeljena je na članku 40. stavku 2. Zakona o općem upravnom postupku prema kojem se postupak koji se pokreće na zahtjev stranke smatra pokrenutim u trenutku predaje urednog zahtjeva stranke.
(4) Ako podnositelj zahtjeva pozivu iz stavka 1. ovoga članka ne udovolji, zahtjev će se odbaciti kao nepotpun, osim ako podnositelj zahtjeva opravda razloge propuštanja roka.
(5) Ministarstvo je dužno podnositelju zahtjeva u svim fazama postupka priznavanja inozemne stručne kvalifikacije davati potrebne informacije i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.
Vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija u postupku priznavanja
Članak 6.
(1) Vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi se na osnovi postignutog znanja, vještina te pripadajuće samostalnosti i odgovornosti kandidata.
(2) Inozemna stručna kvalifikacija priznat će se, osim ako se utvrdi da je kandidat prošao osposobljavanje koje obuhvaća različite sadržaje od onih koje obuhvaća dokaz o obrazovnoj, odnosno stručnoj kvalifikaciji koji su propisani u Republici Hrvatskoj ili ako regulirana profesija u Republici Hrvatskoj sadrži jednu ili više aktivnosti koje ne postoje u toj profesiji u kandidatovoj matičnoj državi, a osposobljavanje koje se traži u Republici Hrvatskoj obuhvaća bitno različite sadržaje od onih koje obuhvaća potvrda o kompetentnost ili dokaz o obrazovnoj odnosno stručnoj kvalifikaciji, u kojim slučajevima se, u skladu s člankom 17. ovoga pravilnika, određuju dopunske mjere.
(3) Ministarstvo može uz ispunjenost jednog od uvjeta propisanih člankom 15. stavkom 7., člankom 20. stavkom 4. ili člankom 86. stavkom 7. Zakona odbiti pristup i bavljenje profesijom na području Republike Hrvatske kandidatu i bez određivanja dopunske mjere iz prethodnoga stavka.
Članak 7.
Povjerenstvo Ministarstva u sastavu utvrđenom člankom 12. ovoga pravilnika uspoređuje dokumentaciju o stručnim kvalifikacijama kandidata sa stručnim kvalifikacijama koje su propisane u Republici Hrvatskoj kao uvjet za obavljanje određene regulirane profesije. Ako se na temelju te usporedbe ocijeni da kvalifikacije kandidata ne odgovaraju, odnosno da postoje bitne razlike između stručnih kvalifikacija kandidata i stručnih kvalifikacija koje su propisane za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj, Ministarstvo će kandidatu u skladu s člankom 18. stavkom 13. točkom a) Zakona privremenim rješenjem utvrditi dopunske mjere iz članka 17. ovoga pravilnika u roku od 60 dana od dana primitka potpunoga zahtjeva za priznavanjem inozemne stručne kvalifikacije, osim u slučajevima iz članka 6. stavka 3. ovoga pravilnika.
Članak 8.
Prilikom određivanja dopunske mjere Ministarstvo je dužno poštovati načelo proporcionalnosti te utvrditi jesu li kompetencije (znanje, vještine i pripadajuća samostalnost i odgovornost) koje je kandidat stekao u državi članici ili trećoj zemlji tijekom svojega stručnog iskustva ili cjeloživotnog obrazovanja takve prirode da u cjelini ili djelomično obuhvaćaju bitno različit sadržaj.
Članak 9.
Bitno različit sadržaj iz članka 8. ovoga pravilnika podrazumijeva različit sadržaj osposobljavanja, odnosno stečenih kompetencija odlučujućih za obavljanje profesije, pri čemu osposobljavanje kandidata pokazuje značajne razlike glede njegova trajanja ili područja obuhvaćenih osposobljavanjem u Republici Hrvatskoj.
Članak 10.
U slučaju iz članka 9. ovoga pravilnika, Ministarstvo je dužno obrazložiti utvrđene razlike i to: s obzirom na razinu stručne kvalifikacije koja je potrebna za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj u odnosu na razinu stručne kvalifikacije koju posjeduje kandidat; pojedinosti bitno različitog sadržaja koje nisu obuhvaćene kompetencijama stečenim u matičnoj državi te kandidatu rješenjem odrediti dopunsku mjeru/dopunske mjere u skladu s člankom 18. stavkom 13. točkom a) Zakona, osim u slučajevima iz članka 6. stavka 3. ovoga pravilnika.
Članak 11.
(1) Znanje, vještine te pripadajuća samostalnost i odgovornost koje proizlaze iz jedne od razina inozemnih stručnih kvalifikacija opisanih u članku 13. stavku 1. od točke a) od točke e) Zakona u postupku vrednovanja uspoređuju se sa znanjem, vještinama te pripadajućom samostalnošću i odgovornošću odgovarajuće razine stručnih kvalifikacija koje se stječu u Republici Hrvatskoj.
(2) Okvirni kriteriji za vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva, u skladu sa stavkom 1. ovoga članka mogu se propisati posebnim zakonima i na njima utemeljenim podzakonskim propisima.
Priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje regulirane profesije
Članak 12.
(1) Postupak priznavanja inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja i Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta.
(2) Riječ „Povjerenstvo“ u smislu ovoga pravilnika, ako uz navedenu riječ nije posebno naznačeno odgovarajuće područje (obrazovanje ili sport), pojmovno obuhvaća oba povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja, prema kriteriju pojedine regulirane profesije, može se sastojati od radnika Ministarstva, agencije nadležne za odgoj i obrazovanje i agencije nadležne za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te vanjskih stručnjaka (suradnika) koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- završeno pedagoško-psihološko obrazovanje (za opći ili nenastavnički smjer sveučilišnoga diplomskog studija),
- položen stručni ispit (odobrenje za samostalan rad),
- minimalno osam (8) godina radnog iskustva u struci.
(4) Uz radnika koji ispunjava uvjete iz stavka 3. ovoga članka, Povjerenstvo za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja obrazovanja može činiti jedan ili više stručnjaka koji u sklopu svoje primarne djelatnosti obavlja izobrazbu, odnosno osposobljavanje kadrova za predmetnu reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj ili koji je sudjelovao u izradi programa izobrazbe, odnosno osposobljavanja kadrova za predmetnu reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, a koji ne mora ispunjavati uvjete iz stavka 3. ovog članka.
(5) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta sastoji se od dva radnika Ministarstva, jednog radnika Agencije nadležne za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te dvoje vanjskih stručnjaka (suradnika) koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- završen diplomski sveučilišni studij kineziologije i
- minimalno četiri (4) godine radnog iskustva kao predavač na sveučilišnome odnosno stručnome studiju kineziologije i/ili ustanovi za obrazovanje odraslih koja provodi programe osposobljavanja u sportu.
(6) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja sastoji se od najmanje tri (3), najviše pet (5) članova, s time da ukupan broj članova mora uvijek biti neparan.
(7) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta sastoji se od pet (5) članova.
(8) Odluku o sastavu povjerenstva i zaduženjima pojedinih članova donosi ministar pri čemu povjerenstvo za odgovarajuće područje (obrazovanje ili sport) može pojmovno obuhvaćati, prema kriteriju pojedine regulirane profesije, jedno ili više povjerenstava.
(9) Svaki član Povjerenstva za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz stavka 1., 3., 4. i 5. ovoga članka dužan je postupati sukladno odredbama Zakona, ovoga pravilnika te pravilima struke.
Članak 13.
(1) Ako su pristup reguliranoj profesiji ili bavljenje tom profesijom u Republici Hrvatskoj uvjetovani određenim posebnim stručnim kvalifikacijama, Povjerenstvo jedužno dopustiti pristup toj profesiji i bavljenje tom profesijom pod istim uvjetima koji se primjenjuju na državljane Republike Hrvatske i to kandidatu koji je:
a) stekao stručnu kvalifikaciju u državi članici i posjeduje potvrdu kompetentnosti ili dokaz o stručnoj kvalifikaciji iz članka 13. Zakona koji zahtijeva država članica za pristup i obavljanje regulirane profesije na njezinu području ili
b) koji je obavljao tu profesiju u punom ili nepunom radnom vremenu istovjetnoga ukupnog trajanja najmanje godinu dana u posljednjih deset godina u državi članici u kojoj ta profesija nije regulirana, pod uvjetom da kandidat posjeduje jednu ili više potvrda kompetentnosti ili dokaza o stručnoj kvalifikaciji iz članka 13. Zakona koje je izdalo nadležno tijelo države članice u kojoj ta profesija nije regulirana.
(2) Potvrde kompetentnosti ili dokazi o stručnoj kvalifikaciji moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
a) da su ih izdala nadležna tijela države članice u skladu s nacionalnim pravnim propisima,
b) da potvrđuju da je kandidat osposobljen za bavljenje tom profesijom.
(3) Ne smije se zahtijevati jednogodišnje stručno iskustvo iz stavka 1. točke b) ovoga članka ako dokaz o stručnoj kvalifikaciji koji kandidat posjeduje potvrđuje i propisano stručno osposobljavanje i usavršavanje u matičnoj državi članici koja je izdala dokaz, odnosno iz koje kandidat dolazi.
(4) Povjerenstvo je dužno prihvatiti razinu stručne kvalifikacije koju u skladu s člankom 13. Zakona potvrđuje matična država članica.
(5) Povjerenstvo je dužno priznati potvrdu kojom se potvrđuje da je za navedenu profesiju propisano stručno osposobljavanje i usavršavanje u matičnoj državi članici, pri čemu Povjerenstvo može zahtijevati jednogodišnje stručno iskustvo iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Ako se za pristup pojedinoj reguliranoj profesiji iz nadležnosti Ministarstva zahtijeva završen pripravnički staž, Povjerenstvo će kandidatu priznati obavljen pripravnički staž uz kumulativnu ispunjenost sljedećih uvjeta:
- da je pripravnički staž obavljen u drugoj državi članici i
- da je pripravnički staž sukladan smjernicama Ministarstva za organizaciju i priznavanje pripravničkoga staža obavljenog u drugoj državi članici (dalje u tekstu: Smjernice Ministarstva).
(7) Ministarstvo može uzeti u obzir i pripravnički staž obavljen u trećoj zemlji uz ispunjenost uvjeta iz članka 13. stavka 6., podstavka 2. ovoga pravilnika (sukladnost sa Smjernicama Ministarstva).
(8) Priznavanje pripravničkoga staža ne zamjenjuje obvezu polaganja stručnoga ispita kada je polaganje stručnoga ispita uvjet za pristup i bavljenje određenom reguliranom profesijom iz nadležnosti Ministarstva.
Članak 14.
(1) Postupak priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija provodi se na osnovi postignutog znanja, vještina i pripadajuće samostalnosti i odgovornosti, što proizlazi iz inozemne stručne kvalifikacije kandidata.
(2) Povjerenstvo u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije razmatra:
- sustav obrazovanja u državi u kojoj je stečena kvalifikacija,
- dopusnicu inozemnoga visokog učilišta na kojoj je stručna kvalifikacija stečena i studijskoga programa na osnovi kojeg je stečena,
- uvjete upisa na studijski odnosno obrazovni program,
- trajanje obrazovanja,
- prava koja daje inozemna stručna odnosno obrazovna kvalifikacija u državi u kojoj je stečena,
- mišljenje Nacionalnoga ENIC/NARIC ureda o inozemnoj visokoškolskoj obrazovnoj kvalifikaciji, ako je potrebno,
- druge okolnosti/činjenice od značaja za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije.
Članak 15.
(1) U postupku provjere inozemne stručne kvalifikacije, mišljenja, preporuke i informacije mogu se pribaviti od nadležnih strukovnih organizacija, Agencije nadležne za znanost i visoko obrazovanje odnosno od Nacionalnoga ENIC/NARIC ureda, odgovarajućih visokih učilišta, kontaktnih točaka država članica, od drugih nadležnih tijela ili organizacija, kao i uvidom u baze podataka reguliranih profesija država članica te upravnom suradnjom preko Informacijskoga sustava unutarnjeg tržišta (IMI sustav).
(2) Ako zamoljeno tijelo iz stavka 1. ovoga članka ne dostavi svoje mišljenje u roku od petnaest (15) dana od dana zaprimanja zahtjeva, Ministarstvo može izdati rješenje i bez mišljenja zamoljenog tijela.
(3) Mišljenja i preporuke zamoljenih nadležnih tijela nisu obvezujuća za Ministarstvo.
Članak 16.
(1) U slučaju da je dostavljen zahtjev za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije radi obavljanja regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva koji je Povjerenstvo već jednom riješilo, a riječ jeo istovjetnoj vrsti i razini te trajanju formalnog obrazovanja i istim stručnim i/ili akademskim nazivima, odnosno akademskom stupnju, jednom izvršeno priznavanje inozemne stručne kvalifikacije ne podliježe ponovnom priznavanju već vrijedi za sve sljedeće slučajeve priznavanja istih stručnih kvalifikacija iz nadležnosti Ministarstva, osim ako za odstupanje postoje opravdani razlozi.
(2) Da bi se postupilo u skladu sa stavkom 1. ovoga članka, potrebno je da stručna kvalifikacija čije se priznavanje ponovno traži odgovara prethodnoj u sljedećem: nadležnim tijelom koje je izdalo dokumente, nastavnim planom i programom, nazivom stečene stručne kvalifikacije, godinom upisa studijskog odnosno obrazovnog programa i godinom stjecanja stručne kvalifikacije.
(3) U slučajevima primjene stavaka 1. i 2. ovoga članka Ministarstvo će kandidatu posebnim rješenjem odobriti pristup i bavljenje reguliranim profesijom bez provedbe posebnoga ispitnog postupka u dijelu priznavanja inozemne stručne kvalifikacije isključivo uz uvjet da kandidat ispunjava sve posebne pretpostavke propisane ovim pravilnikom i Zakonom (nepostojanje zabrane obavljanja djelatnosti, nekažnjavanje, odgovarajuće poznavanje hrvatskoga jezika i sl.).
Provjera kompetentnosti i razdoblje prilagodbe u postupku priznavanja
Članak 17.
(1) Bavljenje reguliranim profesijama iz nadležnosti Ministarstva zahtijeva precizno poznavanje pravnoga sustava i pozitivnih propisa Republike Hrvatske te predstavlja stalni i bitni sadržaj obavljanja reguliranih profesija iz njegove nadležnosti.
(2) S obzirom na ispunjenost zakonskih pretpostavki iz članka 18. stavka 13. Zakona, Ministarstvo kao nadležno tijelo isključivo je ovlašteno odrediti vrstu dopunske mjere ako u postupku provjere dokumentacije za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije radi obavljanja regulirane profesije iz njegove nadležnosti utvrdi bitnu razliku između stručnih kvalifikacija kandidata i stručnih kvalifikacija koje za obavljanje poslova određene regulirane profesije zahtijevaju propisi Republike Hrvatske.
(3) Ministarstvo će, u slučaju iz stavka 2. ovoga članka, odrediti provedbu jedne dopunske mjere, a uz ispunjenost uvjeta iz članka 18. stavka 14. Zakona može odrediti i provedbu obiju dopunskih mjera, i to:
- provjeru kompetentnosti u reguliranoj profesiji iz njegove nadležnosti i/ili
- razdoblje prilagodbe u trajanju do tri godine.
Članak 18.
Ministarstvo prije određivanja dopunske mjere razdoblja prilagodbe i/ili provjere kompetentnosti provjerava je su li kandidatove kompetencije (znanje, vještine i pripadajuća samostalnost i odgovornost) te stručno iskustvo kada je to primjenjivo, na poslovima u reguliranoj profesiji iz njegove nadležnosti, a koje je kandidat stekao u državi članici ili trećoj zemlji, takve naravi da u cjelini ili djelomično pokazuju bitne razlike iz članaka 8. i 9. ovoga pravilnika.
Članak 19.
(1) Provjera kompetentnosti obuhvaća provjeru stručnog znanja, vještina i pripadajuće samostalnosti i odgovornosti radi utvrđivanja kompetentnosti kandidata za obavljanje poslova regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva u Republici Hrvatskoj.
(2) Provjeru kompetentnosti provodi Povjerenstvo u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.
(3) Dopunska mjera provjere kompetentnosti utvrđuje se privremenim rješenjem koji u roku od 60 dana od dana primitka potpunog zahtjeva donosi Ministarstvo. U privremenom rješenju utvrđuje se rok za polaganje (praktičnoga i/ili teorijskoga dijela) ispita provjere kompetentnosti kojim se kandidatu omogućava prvi izlazak na ispit provjere kompetentnosti u roku od šest mjeseci od dana donošenja privremenog rješenja te popis obrazovnih sadržaja koji podliježu provjeri kompetentnosti, a nisu obuhvaćeni kandidatovim dokazima o obrazovnoj odnosno stručnoj kvalifikaciji, ali su bitni za bavljenje reguliranom profesijom u Republici Hrvatskoj.
(4) Provjera kompetentnosti iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se usporedbom obrazovanja, odnosno stručnog usavršavanja i osposobljavanja koje je za obavljanje regulirane profesije propisano u Republici Hrvatskoj i onog koje se zahtijeva u državi članici u kojoj je kandidat stekao svoje kvalifikacije, odnosno iz koje dolazi. Provjera kompetentnosti može obuhvaćati obrazovne sadržaje koji su prijeko potrebni za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj te poznavanje pravila struke.
(5) Protiv privremenog rješenja iz stavka 3. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(6) Ministarstvo će nakon provjere osposobljenosti kandidatu izdati uvjerenje o postignutim rezultatima.
Članak 20.
(1) Ministarstvo će od kandidata od kojeg zahtijeva provedbu dopunske mjere prilagodbe, privremenim rješenjem odrediti uvjete za njegovo obavljanje s mogućim dodatnim obrazovanjem ili stručnim usavršavanjem i osposobljavanjem, imenovati kvalificiranog stručnjaka za nadzor te odrediti kriterije za ocjenu uspješnosti obavljanja razdoblja prilagodbe.
(2) Protiv privremenog rješenja iz stavka 1. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali se može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(3) Ministarstvo će nakon završenog razdoblja prilagodbe kandidatu izdati uvjerenje o postignutim rezultatima prilagodbe.
Izdavanje rješenja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije
Članak 21.
(1) Ministarstvo nakon provedenoga postupka utvrđivanja ispunjavanja uvjeta za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti donosi rješenje kojim priznaje inozemnu stručnu kvalifikaciju, i to:
- kada ocijeni da stručne kvalifikacije kandidata odgovaraju stručnim kvalifikacijama potrebnim za obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva u skladu s propisima Republike Hrvatske,
- kada kandidat dostavi uvjerenje o uspješno završenom razdoblju prilagodbe i/ili uvjerenje o uspješno provedenoj provjeri kompetentnosti, koje izdaje Ministarstvo.
(2) Rješenjem o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije kandidatu se daje pravo obavljanja regulirane profesije za koju je osposobljen u državi članici, pod jednakim uvjetima kao i za državljane Republike Hrvatske.
(3) Ministarstvo može nakon provedenoga postupka rješenjem odbiti zahtjev kandidata za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti, u skladu sa Zakonom.
(4) Protiv rješenja iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(5) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka upisuje se u Imenik osoba kojima su priznate inozemne stručne kvalifikacije, koji vodi Ministarstvo.
Članak 22.
(1) Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije izdaje se u roku od tri (3) mjeseca od dana zaprimanja potpunoga zahtjeva, osim u slučaju provedbe dopunskih mjera iz članka 18. Zakona.
(2) U slučaju prekoračenja roka iz stavka 1. ovog članka smatrat će se da je zahtjev usvojen. Podnositelj zahtjeva u tom slučaju ima pravo tražiti od Ministarstva da donese rješenje kojim se utvrđuje da je njegov zahtjev usvojen.
(3) Ministarstvo je dužno izdati rješenje iz stavka 2. ovoga članka u roku od osam (8) dana od dana podnošenja zahtjeva.
Članak 23.
Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije donosi se u pisanome obliku, upravni je akt i izrađuje se u skladu s propisom koji uređuje opći upravni postupak.
Pružanje usluga na privremenoj ili povremenoj osnovi
Članak 24.
Na postupak i uvjete pružanja usluga na privremenoj i povremenoj osnovi obavljanjem regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva, a na temelju stečenih inozemnih stručnih kvalifikacija, primjenjuju se odredbe glave II. Zakona i ovoga pravilnika.
Članak 25.
(1) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije koji se bavi reguliranom profesijom iz nadležnosti Ministarstva, na privremenoj ili povremenoj osnovi, poslove će obavljati sa stručnim nazivom koji ima u državi članici poslovnoga nastana.
(2) Stručni naziv iz stavka 1. ovoga članka navodi se na službenome jeziku ili na jednom od službenih jezika u državi članici poslovnoga nastana na način da se izbjegne moguća zamjena sa stručnim nazivom u Republici Hrvatskoj.
(3) U slučaju da u državi članici poslovnoga nastana podnositelja zahtjeva ne postoji stručni naziv za traženu profesiju, nositelj inozemne stručne kvalifikacije dužan je navesti naziv koji je stekao nakon završetka formalnog obrazovanja na službenome jeziku ili na jednome od službenih jezika države članice EU-a.
Detaljna pravila za obavljanje regulirane profesije na privremenoj ili povremenoj osnovi
Članak 26.
(1) Na temelju izričite zakonske ovlasti za propisivanje detaljnih pravila za obavljanje regulirane profesije na privremenoj ili povremenoj osnovi iz članka 16. stavka 3. Zakona, Ministarstvo kao nadležno tijelo za regulirane profesije iz njegove nadležnosti s ciljem da se bavljenjem reguliranom profesijom na privremenoj ili povremenoj osnovi ne postigne svrha trajnog obavljanja regulirane profesije uz poslovni nastan, nositelju inozemne stručne kvalifikacije vremenski ograničava bavljenje reguliranom profesijom na privremenoj osnovi u trajanju od neprekidno najviše 180 dana u svakoj kalendarskoj godini, odnosno na povremenoj osnovi na način da ukupan broj dana u svakoj kalendarskoj godini u kojoj povremeno obavlja reguliranu profesiju ne prelazi 180 dana odnosne kalendarske godine, neovisno o tome obavlja li nositelj inozemne stručne kvalifikacije reguliranu profesiju kao osoba zaposlena kod određenoga poslodavca (nesamostalno) ili kao samostalnu djelatnost.
(2) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije koji pruža usluge na području regulirane profesije iz nadležnosti ovoga ministarstva, a koja je zaposlena kod poslovaca, tj. reguliranu profesiju obavlja na nesamostalan način, ne može radi obavljanja regulirane profesije na privremenoj, odnosno povremenoj osnovi sklopiti ugovor o radu na neodređeno vrijeme, s time da ukupno trajanje jednog ili više sukcesivno sklopljenih ugovora o radu na određeno vrijeme s jednim ili više poslodavaca, u punome ili nepunome radnom vremenu, ne može iznositi više od 180 dana u svakoj kalendarskoj godini.
(3) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije gubi pravo na obavljanje regulirane profesije na privremenoj, odnosno povremenoj osnovi ako uspostavi poslovni nastan za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj ili ako joj je sukladno odluci nadležnog tijela u državi članici poslovnoga nastana ukinuto pravo poslovnoga nastana ili joj je privremeno zabranjeno obavljanje te profesije u državi članici.
Priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija stečenih u trećim zemljama
Članak 27.
(1) Na postupak i uvjete priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te trećih zemalja, koji su stručne kvalifikacije stekli izvan države ugovornice Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije, odnosno u trećim zemljama, primjenjuju se odredbe glave VIII. Zakona uz odgovarajuću primjenu glave III. Zakona kojima je uređen opći sustav priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija u svrhu ostvarivanja prava na poslovni nastan.
(2) U slučaju kada se utvrdi da postoje bitne razlike u stručnim kvalifikacijama osoba iz stavka 1. ovoga članka koje se ne mogu nadoknaditi ni provedbom dopunskih mjera, Ministarstvo će odbiti zahtjev za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije.
Djelomičan pristup reguliranoj profesiji
Članak 28.
Na postupak i uvjete odobravanja djelomičnoga pristupa reguliranoj profesiji osobama koje su svoju inozemnu stručnu kvalifikaciju stekle u državi ugovornici Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarskoj Konfederaciji, iz nadležnosti Ministarstva, primjenjuju se odredbe članka 71. i 72. Zakona.
Troškovi u postupku priznavanja
Članak 29.
(1) Za podneske i upravne radnje obavljene u skladu sa Zakonom i Pravilnikom plaća se upravna pristojba sukladno Zakonu kojim su uređene upravne pristojbe, a plaća je podnositelj zahtjeva prilikom podnošenja zahtjeva.
(2) Podnositelj zahtjeva obvezan je snositi i troškove provedbe dopunskih mjera i to prije provedbe postupka provjere kompetentnosti ili početka razdoblja prilagodbe.
(3) Visinu naknade za troškove razdoblja prilagodbe pod vodstvom osposobljenog stručnjaka, odnosno visinu naknade za troškove za eventualno dodatno obrazovanje ili stručno usavršavanje i osposobljavanje u razdoblju prilagodbe, za provjeru kompetentnosti kandidata te ostale naknade u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije i provjere stručne kvalifikacije propisuje Ministar Odlukom.
(4) Ministarstvo u privremenom rješenju za svaku dopunsku mjeru određuje predvidive troškove za njezino provođenje te izdaje posebno rješenje o troškovima.
(5) Naknada troškova iz stavka 3. ovoga članka ne smije prelaziti stvarne troškove postupka.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 30.
Podaci o podnositelju zahtjeva dobiveni tijekom postupka provedenog u skladu s ovim pravilnikom smiju se upotrijebiti samo sukladno propisima kojima je uređena zaštita osobnih podataka.
Članak 31.
Prilozi ovome pravilniku čine njegov sastavni dio.
Članak 32.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
PRILOG
Obrazac – Prilog I.
Zahtjev za priznavanje kvalifikacije/privremeno i povremeno pružanje usluga
Application for the recognition of qualifications/pursuing the profession on temporary and occasional basis
1. Osobni podaci/Personal data
Ime
Name
Prezime
Surname
Spol Žensko ☐ Muško ☐
Sex Female Male
Datum rođenja (datum, mjesec, godina)
Date of birth (day, month, year)
Mjesto i država rođenja
Place and Country of birth
Nacionalnost
Nationality
Ulica i kućni broj
Street and house number
Poštanski broj i grad
Postal code and town
Država
Country
Broj telefona
Telephone no.
e-mail
Adresa za kontakt
Contact address
2. Podaci o profesiji/Professional data
2.1. Naziv profesije
Name of profession
2.2. Obrazovna razina
Education level
2.3. Broj licencije
Licence no.
3. Dokumenti za priznavanje kvalifikacije/Documents for the recognition of qualifications
☐
EU potvrda
An attestation certifying that the holder is legally established in a Member State for the purpose of pursuing the activities concerned and that he is not prohibited from practising, even temporarily, at the moment of delivering the attestation (i.e. EU certificate)
☐
Dokaz o državljanstvu
Evidence of nationality
☐
Dokaz o prethodno završenom obrazovanju
Evidence of previous education
☐
Uvjerenje o položenome stručnom ispitu
Certificate of completion of state qualifying exam or state license exam
☐
Dokaz o stručnoj kvalifikaciji
Evidence of professional qualification
☐
Dokaz o stručnom usavršavanju i osposobljavanju
Evidence of professional training
☐
Dokaz o stručnom iskustvu
Evidence of professional experience
☐
Potvrda o kompetencijama
Evidence of knowledge and skills
☐
Dopunska isprava o studiju (diploma supplement) iz koje je vidljiv obrazovni program (predmeti, sati, vježbe, predavanja)
A diploma supplement containing educational program (courses, lessons, exercises, lectures)
☐
Dokaz da u trenutku podnošenja zahtjeva nema zabranu obavljanja profesije za koju je podnio prijavu
Evidence  hat at the moment of the submission of application there is no restriction on pursuing the profession the candidate applied for
☐
Uvjerenje o nekažnjavanju
Certificate of good conduct
☐
Dokaz o potrebnoj razini znanja hrvatskoga jezika
Evidence of the required level of knowledge of the Croatian language
☐
Dokaz o plaćenoj upravnoj pristojbi
Proof of payment of administrative fee
Ostali dokumenti
Other documents
4. Potrebni dokumenti za povremeno i privremeno pružanje usluga/Documents for pursuing the profession on temporary and occasional basis
☐
EU potvrda
An attestation certifying that the holder is legally established in a Member State for the purpose of pursuing the activities concerned and that he/she is not prohibited from practising the profession, even temporarily, at the moment of delivering the attestation (i.e. EU certificate)
☐
Dokaz o državljanstvu
Evidence of nationality
☐
Potvrda kojom se potvrđuje da je kandidat poslovno nastanjen u državi članici poslovnoga nastana za bavljenje tom profesijom
An attestation that the candidate is established in the Member State of establishment in order to pursue the profession in question
☐
Dokaz o prethodno završenom obrazovanju
Evidence of previous education
☐
Potvrda da nema trajnu niti privremenu zabranu bavljenja profesijom
Evidence that there is no permanent/temporary restriction on pursuing the profession
☐
Dokaz o stručnoj kvalifikaciji
Evidence of professional qualification
☐
Dokaz da je kandidat obavljao profesiju najmanje jednu godinu tijekom desetogodišnjeg razdoblja
Evidence that the candidate has been pursuing the profession for at least 1 year within the last 10 years
☐
Uvjerenje o nekažnjavanju
Certificate of good conduct
☐
Dokaz o potrebnoj razini znanja hrvatskoga jezika
Evidence of the required level of knowledge of the Croatian language
☐
Dokaz o plaćenoj upravnoj pristojbi
Proof of payment of administrative fee
Ostali dokumenti
Other documents
5. Suglasnost/Agreement
5.1. Suglasan sam da nadležno tijelo može zatražiti informacije o valjanosti priloženih dokumenata o obrazovanju u državi koja ih je izdala
I grant permission to the competent administrative body to make inquiries about my educational documents.
Da/Yes ☐
Ne/No ☐
5.2. Suglasan sam da nadležno tijelo može provjeriti autentičnost priloženih dokumenata u državi koja ih je izdala
I grant permission to the competent administrative body to investigate the authenticity of the documents submitted.
Da/Yes
Ne/No ☐
6. Potpis/Signature
Izjavljujem da su podaci u ovome dokumentu u potpunosti istiniti i da su priloženi dokumenti u kopijama istovjetni izvorniku.
I declare that I completed this document truthfully and that the enclosed copies of the documents are identical to the original..
Na temelju članka 16. stavka 3. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, broj 82/15), ministar znanosti, obrazovanja i sporta (dalje u tekstu: Ministar) donosi
PRAVILNIK
O PRIZNAVANJU INOZEMNIH STRUČNIH KVALIFIKACIJA ZA OBAVLJANJE REGULIRANIH PROFESIJA IZ NADLEŽNOSTI MINISTARSTVA ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA
Opće odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom propisuju se uvjeti za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija u svrhu ostvarivanja prava na poslovni nastan u Republici Hrvatskoj te detaljnija pravila za slobodno pružanje usluga na privremenoj i povremenoj osnovi u Republici Hrvatskoj na temelju inozemnih stručnih kvalifikacija fizičkih osoba (dalje u tekstu, ovisno o kontekstu: podnositelj zahtjeva, kandidat ili nositelj stručne kvalifikacije) koje u Republici Hrvatskoj žele obavljati regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) koje je utvrdila Vlada Republike Hrvatske u Popisu reguliranih profesija u Republici Hrvatskoj.
(2) Na postupak i način provjere ispunjavanja uvjeta iz stavka 1. ovoga članka na odgovarajući način primjenjuje se Zakon o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (u daljnjem tekstu: Zakon).
(3) Ovaj pravilnik primjenjuje se na priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija fizičkih osoba državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije (dalje u tekstu: država članica) koji su stekli stručne kvalifikacije u državi članici te državljana trećih zemalja koji su stručne kvalifikacije stekli u državi članici, a koji u Republici Hrvatskoj žele obavljati određenu reguliranu profesiju iz nadležnosti Ministarstva, s poslovnim nastanom odnosno trajno te na privremenoj ili povremenoj osnovi.
(4) Ovaj pravilnik primjenjuje se i na priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te trećih zemalja, koji su stručne kvalifikacije stekli izvan države članice, odnosno u trećim zemljama, a u skladu s člankom 27. ovoga pravilnika.
(5) Odredbe ovoga pravilnika ne odnose se na način i uvjete polaganja stručnih ispita (izdavanje licencija za samostalan rad) reguliranih profesija iz nadležnosti Ministarstva koji su propisani odgovarajućim zakonima i na njima utemeljenim podzakonskim propisima. Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije ne utječe na obvezu kandidata na polaganje stručnoga ispita, ako je polaganje stručnoga ispita uvjet za pristup reguliranoj profesiji iz nadležnosti Ministarstva.
(6) Pojmovi koji se koriste u ovome pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u ženskome ili muškome rodu, obuhvaćaju na jednak način ženski i muški rod.
Nadležno tijelo za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
(1) Ministarstvo je tijelo nadležno za provedbu postupka i izdavanje odgovarajućeg rješenja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti, u skladu s posebnim zakonima.
(2) Ministarstvo provodi postupak provjere ispunjavanja uvjeta za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija, odnosno provjere stručnih kvalifikacija za osobe koje su stekle inozemnu stručnu kvalifikaciju, a koje u Republici Hrvatskoj žele trajno (poslovni nastan), privremeno ili povremeno obavljati reguliranu profesiju iz nadležnosti Ministarstva iz stavka 1. ovoga članka te se upisati u odgovarajući Imenik za trajno obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva (u daljnjem tekstu: Imenik), odnosno Evidenciju stranih fizičkih osoba za privremeno ili povremeno obavljanje poslova (u daljnjem tekstu: Evidencija).
(3) Nositelj stručne kvalifikacije iz stavka 2. ovoga članka dužan je u obavljanju regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva primjenjivati propise Republike Hrvatske, poštovati pravila struke i Kodeks strukovne etike te za obavljanje profesionalne djelatnosti odgovara pred nadležnim tijelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
Priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi se prema Općem sustavu priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija, u skladu s postupkom i uvjetima propisanim Zakonom, posebnim zakonima i podzakonskim propisima utemeljenim na tim zakonima.
Zahtjev za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
(1) U postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje određene regulirane profesije ocjenjuje se razmjernost stručne kvalifikacije potrebne za obavljanje određene regulirane profesije u Republici Hrvatskoj.
(2) Postupak iz stavka 1. ovoga članka pokreće se danom primitka potpunog zahtjeva podnositelja koji je inozemnu stručnu kvalifikaciju i stručno iskustvo za obavljanje poslova određene regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva stekao prema programima obrazovanja i osposobljavanja u državi članici ili trećoj zemlji.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka predaje Ministarstvu na propisanome obrascu koji je sastavni dio ovoga pravilnika. Uz propisani obrazac zahtjeva potrebno je priložiti i sljedeću dokumentaciju:
– dokaz o državljanstvu,
– potvrdu matične države kojom se potvrđuje da podnositelj zahtjeva u trenutku izdavanja potvrde nema čak ni privremenu zabranu obavljanja profesije odnosno djelatnosti,
– dokaz o završenome formalnom obrazovanju ili dokaz o formalnoj osposobljenosti sukladno Zakonu,
– dokaz o stručnoj kvalifikaciji sukladno članku 13. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija,
– dopunsku ispravu o studiju (diploma supplement) ili obrazovnome programu (ako je primjenjivo),
– dokaz o stručnom usavršavanju i osposobljavanju (ako je primjenjivo),
– dokaz o stručnom iskustvu (ako je primjenjivo),
– potvrdu o kompetencijama (ako je primjenjivo),
– dokaz da kandidat posjeduje potrebnu razinu znanja hrvatskoga jezika za potrebe obavljanja profesije iz nadležnosti Ministarstva,
– dokaz o nekažnjavanju,
– potvrdu o uplati upravne pristojbe i naknade za troškove postupka.
Dokumentacija iz ovog stavka podnosi se u izvornicima ili ovjerenoj preslici zajedno s ovjerenim prijevodom na hrvatski jezik.
(4) Podnositelj zahtjeva kojem profesija iz nadležnosti Ministarstva za koju traži priznavanje nije regulirana profesija u domicilnoj državi, uz dokaze iz stavka 3. ovoga članka dužan je priložiti i:
- potvrdu poslodavca iz države poslovnoga nastana da je tu profesiju obavljao u punome radnom vremenu najmanje jednu godinu u posljednjih deset godina u državi u kojoj ta profesija nije regulirana.
(5) Dokumente iz stavka 4. ovoga članka podnositelj zahtjeva dostavlja u izvornicima ili ovjerenim preslikama uz koje prilaže ovjereni prijevod na hrvatski jezik koji je sastavio ovlašteni stalni sudski tumač.
(6) Ministarstvo može zatražiti i druge dokumente/podatke koji mogu biti od važnosti za postupak priznavanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
(1) Ako je zahtjev iz članka 4. ovoga pravilnika nepotpun, odnosno sadrži nedostatak koji onemogućuje postupanje po zahtjevu, Ministarstvo će u roku od 15 dana od dana primitka nepotpunoga zahtjeva pisano pozvati podnositelja zahtjeva da isti u roku od 90 dana od dana primitka podneska dopuni.
(2) Protek petnaestodnevnoga roka iz stavka 1. ovoga članka nema za posljedicu nastup neoborive zakonske presumpcije o usvajanju zahtjeva iz članka 19. stavka 6. Zakona.
(3) Odredba iz stavka 2. ovoga članka utemeljena je na članku 40. stavku 2. Zakona o općem upravnom postupku prema kojem se postupak koji se pokreće na zahtjev stranke smatra pokrenutim u trenutku predaje urednog zahtjeva stranke.
(4) Ako podnositelj zahtjeva pozivu iz stavka 1. ovoga članka ne udovolji, zahtjev će se odbaciti kao nepotpun, osim ako podnositelj zahtjeva opravda razloge propuštanja roka.
(5) Ministarstvo je dužno podnositelju zahtjeva u svim fazama postupka priznavanja inozemne stručne kvalifikacije davati potrebne informacije i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.
Vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija u postupku priznavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
(1) Vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi se na osnovi postignutog znanja, vještina te pripadajuće samostalnosti i odgovornosti kandidata.
(2) Inozemna stručna kvalifikacija priznat će se, osim ako se utvrdi da je kandidat prošao osposobljavanje koje obuhvaća različite sadržaje od onih koje obuhvaća dokaz o obrazovnoj, odnosno stručnoj kvalifikaciji koji su propisani u Republici Hrvatskoj ili ako regulirana profesija u Republici Hrvatskoj sadrži jednu ili više aktivnosti koje ne postoje u toj profesiji u kandidatovoj matičnoj državi, a osposobljavanje koje se traži u Republici Hrvatskoj obuhvaća bitno različite sadržaje od onih koje obuhvaća potvrda o kompetentnost ili dokaz o obrazovnoj odnosno stručnoj kvalifikaciji, u kojim slučajevima se, u skladu s člankom 17. ovoga pravilnika, određuju dopunske mjere.
(3) Ministarstvo može uz ispunjenost jednog od uvjeta propisanih člankom 15. stavkom 7., člankom 20. stavkom 4. ili člankom 86. stavkom 7. Zakona odbiti pristup i bavljenje profesijom na području Republike Hrvatske kandidatu i bez određivanja dopunske mjere iz prethodnoga stavka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7.
Povjerenstvo Ministarstva u sastavu utvrđenom člankom 12. ovoga pravilnika uspoređuje dokumentaciju o stručnim kvalifikacijama kandidata sa stručnim kvalifikacijama koje su propisane u Republici Hrvatskoj kao uvjet za obavljanje određene regulirane profesije. Ako se na temelju te usporedbe ocijeni da kvalifikacije kandidata ne odgovaraju, odnosno da postoje bitne razlike između stručnih kvalifikacija kandidata i stručnih kvalifikacija koje su propisane za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj, M inistarstvo će kandidatu u skladu s člankom 18. stavkom 13. točkom a) Zakona privremenim rješenjem utvrditi dopunske mjere iz članka 17. ovoga pravilnika u roku od 60 dana od dana primitka potpunoga zahtjeva za priznavanjem inozemne stručne kvalifikacije, osim u slučajevima iz članka 6. stavka 3. ovoga pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
Prilikom određivanja dopunske mjere Ministarstvo je dužno poštovati načelo proporcionalnosti te utvrditi jesu li kompetencije (znanje, vještine i pripadajuća samostalnost i odgovornost) koje je kandidat stekao u državi članici ili trećoj zemlji tijekom svojega stručnog iskustva ili cjeloživotnog obrazovanja takve prirode da u cjelini ili djelomično obuhvaćaju bitno različit sadržaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 9.
Bitno različit sadržaj iz članka 8. ovoga pravilnika podrazumijeva različit sadržaj osposobljavanja, odnosno stečenih kompetencija odlučujućih za obavljanje profesije, pri čemu osposobljavanje kandidata pokazuje značajne razlike glede njegova trajanja ili područja obuhvaćenih osposobljavanjem u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 10.
U slučaju iz članka 9. ovoga pravilnika, Ministarstvo je dužno obrazložiti utvrđene razlike i to: s obzirom na razinu stručne kvalifikacije koja je potrebna za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj u odnosu na razinu stručne kvalifikacije koju posjeduje kandidat; pojedinosti bitno različitog sadržaja koje nisu obuhvaćene kompetencijama stečenim u matičnoj državi te kandidatu rješenjem odrediti dopunsku mjeru/dopunske mjere u skladu s člankom 18. stavkom 13. točkom a) Zakona, osim u slučajevima iz članka 6. stavka 3. ovoga pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 11.
(1) Znanje, vještine te pripadajuća samostalnost i odgovornost koje proizlaze iz jedne od razina inozemnih stručnih kvalifikacija opisanih u članku 13. stavku 1. od točke a) od točke e) Zakona u postupku vrednovanja uspoređuju se sa znanjem, vještinama te pripadajućom samostalnošću i odgovornošću odgovarajuće razine stručnih kvalifikacija koje se stječu u Republici Hrvatskoj.
(2) Okvirni kriteriji za vrednovanje inozemnih stručnih kvalifikacija za regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva, u skladu sa stavkom 1. ovoga članka mogu se propisati posebnim zakonima i na njima utemeljenim podzakonskim propisima.
Priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje regulirane profesije
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 12.
(1) Postupak priznavanja inozemne stručne kvalifikacije za trajno obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva provodi Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja i Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta.
(2) Riječ „Povjerenstvo“ u smislu ovoga pravilnika, ako uz navedenu riječ nije posebno naznačeno odgovarajuće područje (obrazovanje ili sport), pojmovno obuhvaća oba povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja, prema kriteriju pojedine regulirane profesije, može se sastojati od radnika Ministarstva, agencije nadležne za odgoj i obrazovanje i agencije nadležne za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te vanjskih stručnjaka (suradnika) koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- završen odgovarajući sveučilišni diplomski studij,
- završeno pedagoško-psihološko obrazovanje (za opći ili nenastavnički smjer sveučilišnoga diplomskog studija),
- položen stručni ispit (odobrenje za samostalan rad),
- minimalno osam (8) godina radnog iskustva u struci.
(4) Uz radnika koji ispunjava uvjete iz stavka 3. ovoga članka, Povjerenstvo za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja obrazovanja može činiti jedan ili više stručnjaka koji u sklopu svoje primarne djelatnosti obavlja izobrazbu, odnosno osposobljavanje kadrova za predmetnu reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj ili koji je sudjelovao u izradi programa izobrazbe, odnosno osposobljavanja kadrova za predmetnu reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, a koji ne mora ispunjavati uvjete iz stavka 3. ovog članka.
(5) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta sastoji se od dva radnika Ministarstva, jednog radnika Agencije nadležne za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te dvoje vanjskih stručnjaka (suradnika) koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- završen diplomski sveučilišni studij kineziologije i
- minimalno četiri (4) godine radnog iskustva kao predavač na sveučilišnome odnosno stručnome studiju kineziologije i/ili ustanovi za obrazovanje odraslih koja provodi programe osposobljavanja u sportu.
(6) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja obrazovanja sastoji se od najmanje tri (3), najviše pet (5) članova, s time da ukupan broj članova mora uvijek biti neparan.
(7) Povjerenstvo za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz područja sporta sastoji se od pet (5) članova.
(8) Odluku o sastavu povjerenstva i zaduženjima pojedinih članova donosi ministar pri čemu povjerenstvo za odgovarajuće područje (obrazovanje ili sport) može pojmovno obuhvaćati, prema kriteriju pojedine regulirane profesije, jedno ili više povjerenstava.
(9) Svaki član Povjerenstva za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije iz stavka 1., 3., 4. i 5. ovoga članka dužan je postupati sukladno odredbama Zakona, ovoga pravilnika te pravilima struke.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 13.
(1) Ako su pristup reguliranoj profesiji ili bavljenje tom profesijom u Republici Hrvatskoj uvjetovani određenim posebnim stručnim kvalifikacijama, Povjerenstvo je dužno dopustiti pristup toj profesiji i bavljenje tom profesijom pod istim uvjetima koji se primjenjuju na državljane Republike Hrvatske i to kandidatu koji je:
a) stekao stručnu kvalifikaciju u državi članici i posjeduje potvrdu kompetentnosti ili dokaz o stručnoj kvalifikaciji iz članka 13. Zakona koji zahtijeva država članica za pristup i obavljanje regulirane profesije na njezinu području ili
b) koji je obavljao tu profesiju u punom ili nepunom radnom vremenu istovjetnoga ukupnog trajanja najmanje godinu dana u posljednjih deset godina u državi članici u kojoj ta profesija nije regulirana, pod uvjetom da kandidat posjeduje jednu ili više potvrda kompetentnosti ili dokaza o stručnoj kvalifikaciji iz članka 13. Zakona koje je izdalo nadležno tijelo države članice u kojoj ta profesija nije regulirana.
(2) Potvrde kompetentnosti ili dokazi o stručnoj kvalifikaciji moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
a) da su ih izdala nadležna tijela države članice u skladu s nacionalnim pravnim propisima,
b) da potvrđuju da je kandidat osposobljen za bavljenje tom profesijom.
(3) Ne smije se zahtijevati jednogodišnje stručno iskustvo iz stavka 1. točke b) ovoga članka ako dokaz o stručnoj kvalifikaciji koji kandidat posjeduje potvrđuje i propisano stručno osposobljavanje i usavršavanje u matičnoj državi članici koja je izdala dokaz, odnosno iz koje kandidat dolazi.
(4) Povjerenstvo je dužno prihvatiti razinu stručne kvalifikacije koju u skladu s člankom 13. Zakona potvrđuje matična država članica.
(5) Povjerenstvo je dužno priznati potvrdu kojom se potvrđuje da je za navedenu profesiju propisano stručno osposobljavanje i usavršavanje u matičnoj državi članici, pri čemu Povjerenstvo može zahtijevati jednogodišnje stručno iskustvo iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Ako se za pristup pojedinoj reguliranoj profesiji iz nadležnosti Ministarstva zahtijeva završen pripravnički staž, Povjerenstvo će kandidatu priznati obavljen pripravnički staž uz kumulativnu ispunjenost sljedećih uvjeta:
- da je pripravnički staž obavljen u drugoj državi članici i
- da je pripravnički staž sukladan smjernicama Ministarstva za organizaciju i priznavanje pripravničkoga staža obavljenog u drugoj državi članici (dalje u tekstu: Smjernice Ministarstva).
(7) Ministarstvo može uzeti u obzir i pripravnički staž obavljen u trećoj zemlji uz ispunjenost uvjeta iz članka 13. stavka 6., podstavka 2. ovoga pravilnika (sukladnost sa Smjernicama Ministarstva).
(8) Priznavanje pripravničkoga staža ne zamjenjuje obvezu polaganja stručnoga ispita kada je polaganje stručnoga ispita uvjet za pristup i bavljenje određenom reguliranom profesijom iz nadležnosti Ministarstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 14.
(1) Postupak priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija provodi se na osnovi postignutog znanja, vještina i pripadajuće samostalnosti i odgovornosti, što proizlazi iz inozemne stručne kvalifikacije kandidata.
(2) Povjerenstvo u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije razmatra:
- sustav obrazovanja u državi u kojoj je stečena kvalifikacija,
- dopusnicu inozemnoga visokog učilišta na kojoj je stručna kvalifikacija stečena i studijskoga programa na osnovi kojeg je stečena,
- uvjete upisa na studijski odnosno obrazovni program,
- trajanje obrazovanja,
- prava koja daje inozemna stručna odnosno obrazovna kvalifikacija u državi u kojoj je stečena,
- mišljenje Nacionalnoga ENIC/NARIC ureda o inozemnoj visokoškolskoj obrazovnoj kvalifikaciji, ako je potrebno,
- druge okolnosti/činjenice od značaja za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 15.
(1) U postupku provjere inozemne stručne kvalifikacije, mišljenja, preporuke i informacije mogu se pribaviti od nadležnih strukovnih organizacija, Agencije nadležne za znanost i visoko obrazovanje odnosno od Nacionalnoga ENIC/NARIC ureda, odgovarajućih visokih učilišta, kontaktnih točaka država članica, od drugih nadležnih tijela ili organizacija, kao i uvidom u baze podataka reguliranih profesija država članica te upravnom suradnjom preko Informacijskoga sustava unutarnjeg tržišta (IMI sustav).
(2) Ako zamoljeno tijelo iz stavka 1. ovoga članka ne dostavi svoje mišljenje u roku od petnaest (15) dana od dana zaprimanja zahtjeva, Ministarstvo može izdati rješenje i bez mišljenja zamoljenog tijela.
(3) Mišljenja i preporuke zamoljenih nadležnih tijela nisu obvezujuća za Ministarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 16.
(1) U slučaju da je dostavljen zahtjev za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije radi obavljanja regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva koji je Povjerenstvo već jednom riješilo, a riječ jeo istovjetnoj vrsti i razini te trajanju formalnog obrazovanja i istim stručnim i/ili akademskim nazivima, odnosno akademskom stupnju, jednom izvršeno priznavanje inozemne stručne kvalifikacije ne podliježe ponovnom priznavanju već vrijedi za sve sljedeće slučajeve priznavanja istih stručnih kvalifikacija iz nadležnosti Ministarstva, osim ako za odstupanje postoje opravdani razlozi.
(2) Da bi se postupilo u skladu sa stavkom 1. ovoga članka, potrebno je da stručna kvalifikacija čije se priznavanje ponovno traži odgovara prethodnoj u sljedećem: nadležnim tijelom koje je izdalo dokumente, nastavnim planom i programom, nazivom stečene stručne kvalifikacije, godinom upisa studijskog odnosno obrazovnog programa i godinom stjecanja stručne kvalifikacije.
(3) U slučajevima primjene stavaka 1. i 2. ovoga članka Ministarstvo će kandidatu posebnim rješenjem odobriti pristup i bavljenje reguliranim profesijom bez provedbe posebnoga ispitnog postupka u dijelu priznavanja inozemne stručne kvalifikacije isključivo uz uvjet da kandidat ispunjava sve posebne pretpostavke propisane ovim pravilnikom i Zakonom (nepostojanje zabrane obavljanja djelatnosti, nekažnjavanje, odgovarajuće poznavanje hrvatskoga jezika i sl.).
Provjera kompetentnosti i razdoblje prilagodbe u postupku priznavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 17.
(1) Bavljenje reguliranim profesijama iz nadležnosti Ministarstva zahtijeva precizno poznavanje pravnoga sustava i pozitivnih propisa Republike Hrvatske te predstavlja stalni i bitni sadržaj obavljanja reguliranih profesija iz njegove nadležnosti.
(2) S obzirom na ispunjenost zakonskih pretpostavki iz članka 18. stavka 13. Zakona, Ministarstvo kao nadležno tijelo isključivo je ovlašteno odrediti vrstu dopunske mjere a ko u postupku provjere dokumentacije za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije radi obavljanja regulirane profesije iz njegove nadležnosti utvrdi bitnu razliku između stručnih kvalifikacija kandidata i stručnih kvalifikacija koje za obavljanje poslova određene regulirane profesije zahtijevaju propisi Republike Hrvatske.
(3) Ministarstvo će, u slučaju iz stavka 2. ovoga članka, odrediti provedbu jedne dopunske mjere, a uz ispunjenost uvjeta iz članka 18. stavka 14. Zakona može odrediti i provedbu obiju dopunskih mjera, i to:
- provjeru kompetentnosti u reguliranoj profesiji iz njegove nadležnosti i/ili
- razdoblje prilagodbe u trajanju do tri godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 18.
Ministarstvo prije određivanja dopunske mjere razdoblja prilagodbe i/ili provjere kompetentnosti provjerava je su li kandidatove kompetencije (znanje, vještine i pripadajuća samostalnost i odgovornost) te stručno iskustvo kada je to primjenjivo, na poslovima u reguliranoj profesiji iz njegove nadležnosti, a koje je kandidat stekao u državi članici ili trećoj zemlji, takve naravi da u cjelini ili djelomično pokazuju bitne razlike iz članaka 8. i 9. ovoga pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 19.
(1) Provjera kompetentnosti obuhvaća provjeru stručnog znanja, vještina i pripadajuće samostalnosti i odgovornosti radi utvrđivanja kompetentnosti kandidata za obavljanje poslova regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva u Republici Hrvatskoj.
(2) Provjeru kompetentnosti provodi Povjerenstvo u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.
(3) Dopunska mjera provjere kompetentnosti utvrđuje se privremenim rješenjem koji u roku od 60 dana od dana primitka potpunog zahtjeva donosi Ministarstvo. U privremenom rješenju utvrđuje se rok za polaganje (praktičnoga i/ili teorijskoga dijela) ispita provjere kompetentnosti kojim se kandidatu omogućava prvi izlazak na ispit provjere kompetentnosti u roku od šest mjeseci od dana donošenja privremenog rješenja te popis obrazovnih sadržaja koji podliježu provjeri kompetentnosti, a nisu obuhvaćeni kandidatovim dokazima o obrazovnoj odnosno stručnoj kvalifikaciji, ali su bitni za bavljenje reguliranom profesijom u Republici Hrvatskoj.
(4) Provjera kompetentnosti iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se usporedbom obrazovanja, odnosno stručnog usavršavanja i osposobljavanja koje je za obavljanje regulirane profesije propisano u Republici Hrvatskoj i onog koje se zahtijeva u državi članici u kojoj je kandidat stekao svoje kvalifikacije, odnosno iz koje dolazi. Provjera kompetentnosti može obuhvaćati obrazovne sadržaje koji su prijeko potrebni za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj te poznavanje pravila struke.
(5) Protiv privremenog rješenja iz stavka 3. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(6) Ministarstvo će nakon provjere osposobljenosti kandidatu izdati uvjerenje o postignutim rezultatima.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 20.
(1) Ministarstvo će od kandidata od kojeg zahtijeva provedbu dopunske mjere prilagodbe, privremenim rješenjem odrediti uvjete za njegovo obavljanje s mogućim dodatnim obrazovanjem ili stručnim usavršavanjem i osposobljavanjem, imenovati kvalificiranog stručnjaka za nadzor te odrediti kriterije za ocjenu uspješnosti obavljanja razdoblja prilagodbe.
(2) Protiv privremenog rješenja iz stavka 1. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali se može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(3) Ministarstvo će nakon završenog razdoblja prilagodbe kandidatu izdati uvjerenje o postignutim rezultatima prilagodbe.
Izdavanje rješenja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 21.
(1) Ministarstvo nakon provedenoga postupka utvrđivanja ispunjavanja uvjeta za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti donosi rješenje kojim priznaje inozemnu stručnu kvalifikaciju, i to:
- kada ocijeni da stručne kvalifikacije kandidata odgovaraju stručnim kvalifikacijama potrebnim za obavljanje regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva u skladu s propisima Republike Hrvatske,
- kada kandidat dostavi uvjerenje o uspješno završenom razdoblju prilagodbe i/ili uvjerenje o uspješno provedenoj provjeri kompetentnosti, koje izdaje Ministarstvo.
(2) Rješenjem o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije kandidatu se daje pravo obavljanja regulirane profesije za koju je osposobljen u državi članici, pod jednakim uvjetima kao i za državljane Republike Hrvatske.
(3) Ministarstvo može nakon provedenoga postupka rješenjem odbiti zahtjev kandidata za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije za regulirane profesije iz njegove nadležnosti, u skladu sa Zakonom.
(4) Protiv rješenja iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka kandidat nema pravo žalbe, ali može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.
(5) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka upisuje se u Imenik osoba kojima su priznate inozemne stručne kvalifikacije, koji vodi Ministarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 22.
(1) Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije izdaje se u roku od tri (3) mjeseca od dana zaprimanja potpunoga zahtjeva, osim u slučaju provedbe dopunskih mjera iz članka 18. Zakona.
(2) U slučaju prekoračenja roka iz stavka 1. ovog članka smatrat će se da je zahtjev usvojen. Podnositelj zahtjeva u tom slučaju ima pravo tražiti od Ministarstva da donese rješenje kojim se utvrđuje da je njegov zahtjev usvojen.
(3) Ministarstvo je dužno izdati rješenje iz stavka 2. ovoga članka u roku od osam (8) dana od dana podnošenja zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 23.
Rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije donosi se u pisanome obliku, upravni je akt i izrađuje se u skladu s propisom koji uređuje opći upravni postupak.
Pružanje usluga na privremenoj ili povremenoj osnovi
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 24.
Na postupak i uvjete pružanja usluga na privremenoj i povremenoj osnovi obavljanjem regulirane profesije iz nadležnosti Ministarstva, a na temelju stečenih inozemnih stručnih kvalifikacija, primjenjuju se odredbe glave II. Zakona i ovoga pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 25.
(1) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije koji se bavi reguliranom profesijom iz nadležnosti Ministarstva, na privremenoj ili povremenoj osnovi, poslove će obavljati sa stručnim nazivom koji ima u državi članici poslovnoga nastana.
(2) Stručni naziv iz stavka 1. ovoga članka navodi se na službenome jeziku ili na jednom od službenih jezika u državi članici poslovnoga nastana na način da se izbjegne moguća zamjena sa stručnim nazivom u Republici Hrvatskoj.
(3) U slučaju da u državi članici poslovnoga nastana podnositelja zahtjeva ne postoji stručni naziv za traženu profesiju, nositelj inozemne stručne kvalifikacije dužan je navesti naziv koji je stekao nakon završetka formalnog obrazovanja na službenome jeziku ili na jednome od službenih jezika države članice EU-a.
Detaljna pravila za obavljanje regulirane profesije na privremenoj ili povremenoj osnovi
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 26.
(1) Na temelju izričite zakonske ovlasti za propisivanje detaljnih pravila za obavljanje regulirane profesije na privremenoj ili povremenoj osnovi iz članka 16. stavka 3. Zakona, Ministarstvo kao nadležno tijelo za regulirane profesije iz njegove nadležnosti s ciljem da se bavljenjem reguliranom profesijom na privremenoj ili povremenoj osnovi ne postigne svrha trajnog obavljanja regulirane profesije uz poslovni nastan, nositelju inozemne stručne kvalifikacije vremenski ograničava bavljenje reguliranom profesijom na privremenoj osnovi u trajanju od neprekidno najviše 180 dana u svakoj kalendarskoj godini, odnosno na povremenoj osnovi na način da ukupan broj dana u svakoj kalendarskoj godini u kojoj povremeno obavlja reguliranu profesiju ne prelazi 180 dana odnosne kalendarske godine, neovisno o tome obavlja li nositelj inozemne stručne kvalifikacije reguliranu profesiju kao osoba zaposlena kod određenoga poslodavca (nesamostalno) ili kao samostalnu djelatnost.
(2) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije koji pruža usluge na području regulirane profesije iz nadležnosti ovoga ministarstva, a koja je zaposlena kod poslovaca, tj. reguliranu profesiju obavlja na nesamostalan način, ne može radi obavljanja regulirane profesije na privremenoj, odnosno povremenoj osnovi sklopiti ugovor o radu na neodređeno vrijeme, s time da ukupno trajanje jednog ili više sukcesivno sklopljenih ugovora o radu na određeno vrijeme s jednim ili više poslodavaca, u punome ili nepunome radnom vremenu, ne može iznositi više od 180 dana u svakoj kalendarskoj godini.
(3) Nositelj inozemne stručne kvalifikacije gubi pravo na obavljanje regulirane profesije na privremenoj, odnosno povremenoj osnovi ako uspostavi poslovni nastan za obavljanje regulirane profesije u Republici Hrvatskoj ili ako joj je sukladno odluci nadležnog tijela u državi članici poslovnoga nastana ukinuto pravo poslovnoga nastana ili joj je privremeno zabranjeno obavljanje te profesije u državi članici.
Priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija stečenih u trećim zemljama
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 27.
(1) Na postupak i uvjete priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija državljana država ugovornica Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te trećih zemalja, koji su stručne kvalifikacije stekli izvan države ugovornice Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije, odnosno u trećim zemljama, primjenjuju se odredbe glave VIII. Zakona uz odgovarajuću primjenu glave III. Zakona kojima je uređen opći sustav priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija u svrhu ostvarivanja prava na poslovni nastan.
(2) U slučaju kada se utvrdi da postoje bitne razlike u stručnim kvalifikacijama osoba iz stavka 1. ovoga članka koje se ne mogu nadoknaditi ni provedbom dopunskih mjera, Ministarstvo će odbiti zahtjev za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije.
Djelomičan pristup reguliranoj profesiji
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 28.
Na postupak i uvjete odobravanja djelomičnoga pristupa reguliranoj profesiji osobama koje su svoju inozemnu stručnu kvalifikaciju stekle u državi ugovornici Ugovora o Europskome gospodarskom prostoru i Švicarskoj Konfederaciji, iz nadležnosti Ministarstva, primjenjuju se odredbe članka 71. i 72. Zakona.
Troškovi u postupku priznavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 29.
(1) Za podneske i upravne radnje obavljene u skladu sa Zakonom i Pravilnikom plaća se upravna pristojba sukladno Zakonu kojim su uređene upravne pristojbe, a plaća je podnositelj zahtjeva prilikom podnošenja zahtjeva.
(2) Podnositelj zahtjeva obvezan je snositi i troškove provedbe dopunskih mjera i to prije provedbe postupka provjere kompetentnosti ili početka razdoblja prilagodbe.
(3) Visinu naknade za troškove razdoblja prilagodbe pod vodstvom osposobljenog stručnjaka, odnosno visinu naknade za troškove za eventualno dodatno obrazovanje ili stručno usavršavanje i osposobljavanje u razdoblju prilagodbe, za provjeru kompetentnosti kandidata te ostale naknade u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije i provjere stručne kvalifikacije propisuje Ministar Odlukom.
(4) Ministarstvo u privremenom rješenju za svaku dopunsku mjeru određuje predvidive troškove za njezino provođenje te izdaje posebno rješenje o troškovima.
(5) Naknada troškova iz stavka 3. ovoga članka ne smije prelaziti stvarne troškove postupka.
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 30.
Podaci o podnositelju zahtjeva dobiveni tijekom postupka provedenog u skladu s ovim pravilnikom smiju se upotrijebiti samo sukladno propisima kojima je uređena zaštita osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 31.
Prilozi ovome pravilniku čine njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 32.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
PRILOG
Obrazac – Prilog I.
Zahtjev za priznavanje kvalifikacije/privremeno i povremeno pružanje usluga
Application for the recognition of qualifications/pursuing the profession on temporary and occasional basis
1. Osobni podaci/Personal data
Ime
Name
Prezime
Surname
Spol Žensko ☐ Muško ☐
Sex Female Male
Datum rođenja (datum, mjesec, godina)
Date of birth (day, month, year)
Mjesto i država rođenja
Place and Country of birth
Nacionalnost
Nationality
Ulica i kućni broj
Street and house number
Poštanski broj i grad
Postal code and town
Država
Country
Broj telefona
Telephone no.
e-mail
Adresa za kontakt
Contact address
2. Podaci o profesiji/Professional data
2.1. Naziv profesije
Name of profession
2.2. Obrazovna razina
Education level
2.3. Broj licencije
Licence no.
3. Dokumenti za priznavanje kvalifikacije/Documents for the recognition of qualifications
☐
EU potvrda
An attestation certifying that the holder is legally established in a Member State for the purpose of pursuing the activities concerned and that he is not prohibited from practising, even temporarily, at the moment of delivering the attestation (i.e. EU certificate)
☐
Dokaz o državljanstvu
Evidence of nationality
☐
Dokaz o prethodno završenom obrazovanju
Evidence of previous education
☐
Uvjerenje o položenome stručnom ispitu
Certificate of completion of state qualifying exam or state license exam
☐
Dokaz o stručnoj kvalifikaciji
Evidence of professional qualification
☐
Dokaz o stručnom usavršavanju i osposobljavanju
Evidence of professional training
☐
Dokaz o stručnom iskustvu
Evidence of professional experience
☐
Potvrda o kompetencijama
Evidence of knowledge and skills
☐
Dopunska isprava o studiju (diploma supplement) iz koje je vidljiv obrazovni program (predmeti, sati, vježbe, predavanja)
A diploma supplement containing educational program (courses, lessons, exercises, lectures)
☐
Dokaz da u trenutku podnošenja zahtjeva nema zabranu obavljanja profesije za koju je podnio prijavu
Evidence  hat at the moment of the submission of application there is no restriction on pursuing the profession the candidate applied for
☐
Uvjerenje o nekažnjavanju
Certificate of good conduct
☐
Dokaz o potrebnoj razini znanja hrvatskoga jezika
Evidence of the required level of knowledge of the Croatian language
☐
Dokaz o plaćenoj upravnoj pristojbi
Proof of payment of administrative fee
Ostali dokumenti
Other documents
4. Potrebni dokumenti za povremeno i privremeno pružanje usluga/Documents for pursuing the profession on temporary and occasional basis
☐
EU potvrda
An attestation certifying that the holder is legally established in a Member State for the purpose of pursuing the activities concerned and that he/she is not prohibited from practising the profession, even temporarily, at the moment of delivering the attestation (i.e. EU certificate)
☐
Dokaz o državljanstvu
Evidence of nationality
☐
Potvrda kojom se potvrđuje da je kandidat poslovno nastanjen u državi članici poslovnoga nastana za bavljenje tom profesijom
An attestation that the candidate is established in the Member State of establishment in order to pursue the profession in question
☐
Dokaz o prethodno završenom obrazovanju
Evidence of previous education
☐
Potvrda da nema trajnu niti privremenu zabranu bavljenja profesijom
Evidence that there is no permanent/temporary restriction on pursuing the profession
☐
Dokaz o stručnoj kvalifikaciji
Evidence of professional qualification
☐
Dokaz da je kandidat obavljao profesiju najmanje jednu godinu tijekom desetogodišnjeg razdoblja
Evidence that the candidate has been pursuing the profession for at least 1 year within the last 10 years
☐
Uvjerenje o nekažnjavanju
Certificate of good conduct
☐
Dokaz o potrebnoj razini znanja hrvatskoga jezika
Evidence of the required level of knowledge of the Croatian language
☐
Dokaz o plaćenoj upravnoj pristojbi
Proof of payment of administrative fee
Ostali dokumenti
Other documents
5. Suglasnost/Agreement
5.1. Suglasan sam da nadležno tijelo može zatražiti informacije o valjanosti priloženih dokumenata o obrazovanju u državi koja ih je izdala
I grant permission to the competent administrative body to make inquiries about my educational documents.
Da/Yes ☐
Ne/No ☐
5.2. Suglasan sam da nadležno tijelo može provjeriti autentičnost priloženih dokumenata u državi koja ih je izdala
I grant permission to the competent administrative body to investigate the authenticity of the documents submitted.
Da/Yes
Ne/No ☐
6. Potpis/Signature
Izjavljujem da su podaci u ovome dokumentu u potpunosti istiniti i da su priloženi dokumenti u kopijama istovjetni izvorniku.
I declare that I completed this document truthfully and that the enclosed copies of the documents are identical to the original..
Datum
Date
Vlastoručni potpis
Applicants signature
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja