OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O UPRAVLJANJU NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
1.3.
Datum:
1. rujna 2023.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Sektor za strateško planiranje, regulativu i izvještavanje
Služba za koordinaciju i regulativu
Maja Miličić, voditeljica Službe, tel: 01/6448-842,
e-mail: maja.milicic@mpgi.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: DA
Naziv akta:
Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021. – 2026., komponenta C 2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponenta C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom; reformska mjera R.5. – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: Da
Naziv pravne stečevine EU:
Direktiva 2014/42/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 3. travnja 2014. o zamrzavanju i oduzimanju predmeta i imovinske koristi ostvarene kaznenim djelima u Europskoj uniji (SL L 127, 29.4.2014.).
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Dosadašnji pravni okvir uspostavljen Zakonom o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.) nije ostvario potrebnu učinkovitost upravljanja portfeljem nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, koja je trenutno niska i nezadovoljavajuća zbog kompliciranih postupaka raspolaganja, neadekvatne interne baze podataka, velikog broja aktivnih predmeta te nerazvijenog sustava za podatkovno i programsko upravljanje portfeljem nekretnina. Veliki problem učinkovitom upravljanju nekretninama u državnom vlasništvu predstavlja i nedovoljan broj državnih službenika za rješavanje izuzetno velikog broj predmeta koji se u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine vode po zahtjevima fizičkih i pravnih osoba, tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih.
Uz navedeno u tijeku je izrada Nacrta prijedloga Zakona o trgovačkim društvima u državnom vlasništvu, a koji je jedan od kvalitativnih pokazatelja provedbe reforme R.2. - Poboljšanje korporativnog upravljanja u državnim poduzećima od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku i poduzeća u većinskom vlasništvu središnje države, utvrđen Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. – 2026. u okviru komponente C2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponente C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom. Izrada tog Zakona od utjecaja je na sadržaj Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 58/18.), budući da će se odredbe Zakona o upravljanju državnom imovinom, a koje se tiču upravljanja dionicama i poslovnim udjelima čiji je vlasnik/imatelj Republika Hrvatska, prenijeti u novi Zakon o trgovačkim društvima u državnom vlasništvu.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je radi optimizacije upravljanja i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u državnom vlasništvu, kao i praćenja rezultata i učinaka od upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu te radi smanjenja portfelja nekretnina u državnom vlasništvu.
Upravo ti ciljevi obuhvaćeni su reformskom mjerom R.5. – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu utvrđenom Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. – 2026. u okviru komponente C2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponenete C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Dosadašnji model upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu uspostavljen važećim Zakonom o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.) nije unaprijedio sustav upravljanja državnom imovinom, niti razriješio ključne probleme koji su prepreka učinkovitom upravljanju nefinancijskom imovinom u državnom vlasništvu. Upravo zbog kompliciranih postupaka raspolaganja, neadekvatne interne baze podataka, velikog broja aktivnih predmeta, nedovoljnog broja državnih službenika za rješavanje tih predmeta te nerazvijenog sustava za podatkovno i programsko upravljanje portfeljem nekretnina potrebno je novim zakonom uspostaviti nove modele upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, kako bi se intenzivirale aktivnosti u svrhu smanjenja portfelja nekretnina u državnom vlasništvu te postigla brža i učinkovitija aktivacija neiskorištene državne imovine u razvojne projekte Republike Hrvatske.
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine provodi TSI projekt naziva „State-Owned Property Management Optimisation programme“ odobrenog i financiranog od EK, DG Structural Reform Support, u okviru kojeg je napravljena analiza upravljanja nefinancijskom imovinom u državnom vlasništvu te su izrađene preporuke koje između ostalog predlažu izmjenu zakonodavnog okvira u cilju učinkovitijeg upravljanja.
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Donošenjem predloženog Zakona postavit će se regulatorni okvir u skladu s najboljim međunarodnim praksama kako bi se stvorili preduvjeti za sustavno i učinkovito upravljanje državnim nekretninama i aktivniju uloga države u procesima raspolaganja nekretninama u državnom vlasništvu.
Cilj Zakona je postići optimizaciju upravljanja i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u državnom, kao i pratiti rezultate i učinke od upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu te postići smanjenje portfelja nekretnina u državnom vlasništvu.
Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu planira se postići kroz decentralizaciju upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske prema jedinicama regionalne samouprave, gradovima sjedištima županija i velikim gradovima s preko 35 000 stanovnika, prema trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o. i javnim ustanovama za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode, a kojima bi se prenijeli poslovi upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, do određene vrijednosti.
Temeljem navedenog, rasteretit će se Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine koje će imati koordinacijsku i nadzornu ulogu u odnosu na prenesene poslove upravljanja te će i nadalje biti nadležno za upravljanje pojedinim oblicima nekretnina sukladno Zakonu.
Decentralizacijom upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske omogućit će se brže i učinkovitije rješavanje imovinskopravnih odnosa na državnim nekretninama u svrhu realizacije infrastrukturnih i razvojnih projekata na području cijele Republike Hrvatske, a sve u cilju povećanja investicijskog potencijala Republike Hrvatske.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske uspostavit će se osnove za definiranje jasne politike vlasništva u pogledu portfelja nefinancijske imovine.
Omogućit će se strateško, učinkovito i tržišno usmjereno raspolaganje tom imovinom.
Zakonom će se jasno propisati nadležnosti i odgovornosti pojedinih tijela u upravljanju nekretninama u državnom vlasništvu.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Procijenjeni vremenski okvir u kojem bi trebali biti vidljivi prvi učinci Zakona je 2 godine, kada će biti moguće i provođenje naknadne procjene učinaka propisa sukladno članku 17. Zakona o procjeni učinaka propisa.
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Donošenje novog Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
Obrazloženje: Postizanje ishoda nije moguće postići izmjenama i dopunama važećeg Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.), već je zbog širokog obuhvata reforme potrebno izraditi novi Zakon.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje.
Obrazloženje: Nenormativna rješenja ne mogu dovesti do postizanja navedenog ishoda.
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
ne
da
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
da
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
ne
da
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
da
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
da
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
da
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
da
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
da
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
da
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
da
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
da
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Zakon će ubrzati rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, čime će se stvoriti pretpostavke za učinkovito upravljanje nekretninama, razvoj projekata i investicija.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
da
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
da
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
da
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
da
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
da
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
da
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Promjenom modela upravljanja u cilju decentralizacije poslova upravljanja ubrzati će se raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, ubrzati će se postupci rješavanja imovinskopravnih odnosa na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, a što će u odnosu imati za posljedicu smanjenje portfelja nekretnina, gospodarski rast i porast investicijskih projekata.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
da
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
da
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
da
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, budući da svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
da
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
da
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
da
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
da
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
da
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakon neće imati izravne socijalne učinke.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakon neće imati socijalnih utjecaja.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
da
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
da
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
da
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
da
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
da
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
da
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Promjena modela upravljanja u vidu decentralizacije upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske imati će za posljedicu povećanje broja zaposlenih u jedinicama regionalne samouprave. Također, učinkovitije raspolaganje državnim nekretninama dovest će do razvoja i porasta investicija i projekata čime će se indirektno utjecati na moguće otvaranje novih radnih mjesta i zapošljavanje u privatnom sektoru.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
da
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
da
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
da
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
da
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
da
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
da
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Zakon će utjecati na područje rada i tržište rada, budući da će se kroz aktivaciju nekretnina u državnom vlasništvu omogućiti i razvoj projekata i investicija koji će otvoriti mogućnost za nova zapošljavanja, a što ovisi o interesu i financijskim mogućnostima gospodarskih subjekata.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
da
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
da
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
da
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
da
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
da
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
da
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
da
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
da
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
da
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Budući da Zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša, nema niti adresata na koje bi se isti odnosio.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
da
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
da
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
da
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
da
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
da
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
da
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Zakon ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, stoga niti nema adresata na koje se odnosi.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje: Predmet ovog zakona nije malo i srednje poduzetništvo, stoga niti ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje: Zakon nema utjecaj na područje tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje: Zakon neće sadržavati odredbe kojima se uvode naknade i davanja.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje: Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje: Zakonom će se osigurati efikasnije upravljanje i raspolaganje nefinancijskom državnom imovinom.
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
da
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
da
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
9. PRILOZI
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR
Branko Bačić
Datum: 1. rujna 2023.
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O UPRAVLJANJU NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
1.3.
Datum:
1. rujna 2023.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Sektor za strateško planiranje, regulativu i izvještavanje
Služba za koordinaciju i regulativu
Maja Miličić, voditeljica Službe, tel: 01/6448-842,
e-mail: maja.milicic@mpgi.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: DA
Naziv akta:
Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021. – 2026., komponenta C 2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponenta C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom; reformska mjera R.5. – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: Da
Naziv pravne stečevine EU:
Direktiva 2014/42/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 3. travnja 2014. o zamrzavanju i oduzimanju predmeta i imovinske koristi ostvarene kaznenim djelima u Europskoj uniji (SL L 127, 29.4.2014.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Dosadašnji pravni okvir uspostavljen Zakonom o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.) nije ostvario potrebnu učinkovitost upravljanja portfeljem nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, koja je trenutno niska i nezadovoljavajuća zbog kompliciranih postupaka raspolaganja, neadekvatne interne baze podataka, velikog broja aktivnih predmeta te nerazvijenog sustava za podatkovno i programsko upravljanje portfeljem nekretnina. Veliki problem učinkovitom upravljanju nekretninama u državnom vlasništvu predstavlja i nedovoljan broj državnih službenika za rješavanje izuzetno velikog broj predmeta koji se u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine vode po zahtjevima fizičkih i pravnih osoba, tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih.
Uz navedeno u tijeku je izrada Nacrta prijedloga Zakona o trgovačkim društvima u državnom vlasništvu, a koji je jedan od kvalitativnih pokazatelja provedbe reforme R.2. - Poboljšanje korporativnog upravljanja u državnim poduzećima od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku i poduzeća u većinskom vlasništvu središnje države, utvrđen Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. – 2026. u okviru komponente C2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponente C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom. Izrada tog Zakona od utjecaja je na sadržaj Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 58/18.), budući da će se odredbe Zakona o upravljanju državnom imovinom, a koje se tiču upravljanja dionicama i poslovnim udjelima čiji je vlasnik/imatelj Republika Hrvatska, prenijeti u novi Zakon o trgovačkim društvima u državnom vlasništvu.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je radi optimizacije upravljanja i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u državnom vlasništvu, kao i praćenja rezultata i učinaka od upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu te radi smanjenja portfelja nekretnina u državnom vlasništvu.
Upravo ti ciljevi obuhvaćeni su reformskom mjerom R.5. – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu utvrđenom Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. – 2026. u okviru komponente C2. –Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponenete C. 2.4. - Unapređenje upravljanja državnom imovinom.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Dosadašnji model upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu uspostavljen važećim Zakonom o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.) nije unaprijedio sustav upravljanja državnom imovinom, niti razriješio ključne probleme koji su prepreka učinkovitom upravljanju nefinancijskom imovinom u državnom vlasništvu. Upravo zbog kompliciranih postupaka raspolaganja, neadekvatne interne baze podataka, velikog broja aktivnih predmeta, nedovoljnog broja državnih službenika za rješavanje tih predmeta te nerazvijenog sustava za podatkovno i programsko upravljanje portfeljem nekretnina potrebno je novim zakonom uspostaviti nove modele upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, kako bi se intenzivirale aktivnosti u svrhu smanjenja portfelja nekretnina u državnom vlasništvu te postigla brža i učinkovitija aktivacija neiskorištene državne imovine u razvojne projekte Republike Hrvatske.
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine provodi TSI projekt naziva „State-Owned Property Management Optimisation programme“ odobrenog i financiranog od EK, DG Structural Reform Support, u okviru kojeg je napravljena analiza upravljanja nefinancijskom imovinom u državnom vlasništvu te su izrađene preporuke koje između ostalog predlažu izmjenu zakonodavnog okvira u cilju učinkovitijeg upravljanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Donošenjem predloženog Zakona postavit će se regulatorni okvir u skladu s najboljim međunarodnim praksama kako bi se stvorili preduvjeti za sustavno i učinkovito upravljanje državnim nekretninama i aktivniju uloga države u procesima raspolaganja nekretninama u državnom vlasništvu.
Cilj Zakona je postići optimizaciju upravljanja i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u državnom, kao i pratiti rezultate i učinke od upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu te postići smanjenje portfelja nekretnina u državnom vlasništvu.
Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu planira se postići kroz decentralizaciju upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske prema jedinicama regionalne samouprave, gradovima sjedištima županija i velikim gradovima s preko 35 000 stanovnika, prema trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o. i javnim ustanovama za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode, a kojima bi se prenijeli poslovi upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, do određene vrijednosti.
Temeljem navedenog, rasteretit će se Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine koje će imati koordinacijsku i nadzornu ulogu u odnosu na prenesene poslove upravljanja te će i nadalje biti nadležno za upravljanje pojedinim oblicima nekretnina sukladno Zakonu.
Decentralizacijom upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske omogućit će se brže i učinkovitije rješavanje imovinskopravnih odnosa na državnim nekretninama u svrhu realizacije infrastrukturnih i razvojnih projekata na području cijele Republike Hrvatske, a sve u cilju povećanja investicijskog potencijala Republike Hrvatske.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske uspostavit će se osnove za definiranje jasne politike vlasništva u pogledu portfelja nefinancijske imovine.
Omogućit će se strateško, učinkovito i tržišno usmjereno raspolaganje tom imovinom.
Zakonom će se jasno propisati nadležnosti i odgovornosti pojedinih tijela u upravljanju nekretninama u državnom vlasništvu.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Procijenjeni vremenski okvir u kojem bi trebali biti vidljivi prvi učinci Zakona je 2 godine, kada će biti moguće i provođenje naknadne procjene učinaka propisa sukladno članku 17. Zakona o procjeni učinaka propisa.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Donošenje novog Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
Obrazloženje: Postizanje ishoda nije moguće postići izmjenama i dopunama važećeg Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 52/18.), već je zbog širokog obuhvata reforme potrebno izraditi novi Zakon.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje.
Obrazloženje: Nenormativna rješenja ne mogu dovesti do postizanja navedenog ishoda.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
ne
da
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
da
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
ne
da
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
da
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
da
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
da
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
da
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
da
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
da
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
da
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
da
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
da
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Zakon će ubrzati rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, čime će se stvoriti pretpostavke za učinkovito upravljanje nekretninama, razvoj projekata i investicija.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
da
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
da
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
da
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
da
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
da
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
da
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Promjenom modela upravljanja u cilju decentralizacije poslova upravljanja ubrzati će se raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, ubrzati će se postupci rješavanja imovinskopravnih odnosa na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, a što će u odnosu imati za posljedicu smanjenje portfelja nekretnina, gospodarski rast i porast investicijskih projekata.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
da
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
da
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
da
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, budući da svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
da
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
da
ne
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
da
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
da
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
da
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakon neće imati izravne socijalne učinke.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakon neće imati socijalnih utjecaja.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
da
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
da
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
da
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
da
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
da
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
da
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Promjena modela upravljanja u vidu decentralizacije upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske imati će za posljedicu povećanje broja zaposlenih u jedinicama regionalne samouprave. Također, učinkovitije raspolaganje državnim nekretninama dovest će do razvoja i porasta investicija i projekata čime će se indirektno utjecati na moguće otvaranje novih radnih mjesta i zapošljavanje u privatnom sektoru.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
da
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
da
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
da
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
da
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
da
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
da
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Zakon će utjecati na područje rada i tržište rada, budući da će se kroz aktivaciju nekretnina u državnom vlasništvu omogućiti i razvoj projekata i investicija koji će otvoriti mogućnost za nova zapošljavanja, a što ovisi o interesu i financijskim mogućnostima gospodarskih subjekata.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
da
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
da
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
da
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
da
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
da
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
da
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
da
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
da
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
da
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Budući da Zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša, nema niti adresata na koje bi se isti odnosio.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
da
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
da
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
da
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
da
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
da
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
da
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
da
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
da
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
da
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Zakon ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, stoga niti nema adresata na koje se odnosi.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje: Predmet ovog zakona nije malo i srednje poduzetništvo, stoga niti ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje: Zakon nema utjecaj na područje tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje: Zakon neće sadržavati odredbe kojima se uvode naknade i davanja.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje: Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje: Zakonom će se osigurati efikasnije upravljanje i raspolaganje nefinancijskom državnom imovinom.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
da
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
da
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
9. PRILOZI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR
Branko Bačić
Datum: 1. rujna 2023.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE