PRAVILNIK O SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA REGISTRA JEDINICA ZA UNUTARNJU REVIZIJU I REGISTRA OVLAŠTENIH UNUTARNJIH REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se oblik i vođenje Registra jedinica za unutarnju reviziju i Registra ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor (u daljnjem tekstu: registri), obveznici dostave podataka i podnošenje zahtjeva za upis podataka u registar, sadržaj registara i izvatka iz registara te provjera upisanih podataka u registrima.
II. OBLIK I VOĐENJE REGISTARA
Članak 2.
(1) Registri su izvor informacija o uspostavljenim unutarnjim revizijama i ovlaštenim unutarnjim revizorima za javni sektor u Republici Hrvatskoj.
(2) U registrima se evidentiraju podaci iz zahtjeva za upis podataka u registre propisani ovim Pravilnikom.
(3) Registre u elektroničkom obliku vodi ustrojstvena jedinica Ministarstva financija nadležna za harmonizaciju aktivnosti razvoja sustava unutarnjih kontrola (u daljnjem tekstu: Središnja harmonizacijska jedinica).
III. OBVEZNICI DOSTAVE PODATAKA I PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA UPIS PODATAKA U REGISTAR
Članak 3.
(1) Obveznici dostave podataka za Registar jedinica za unutarnju reviziju su institucije koje su uspostavile unutarnju reviziju sukladno odredbama Zakona i temeljem njega donijetog pravilnika koji propisuje kriterije za uspostavu unutarnje revizije, i to:
a) proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave utvrđeni u Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika te jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
b) trgovačka društva i druge pravne osobe utvrđene u Registru trgovačkih društava i drugih pravnih osoba obveznika davanja Izjave o fiskalnoj odgovornosti koji objavljuje Ministarstvo financija .
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, podatke ne dostavljaju institucije koje imaju uspostavljenu unutarnju reviziju sporazumom o obavljanju poslova unutarnje revizije, već podatke dostavlja institucija koja je temeljem sporazuma pružatelj usluga unutarnje revizije.
(3) Obveznici dostave podataka za Registar ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor su aktivni unutarnji revizori.
(4) Aktivni unutarnji revizori, u smislu ovoga Pravilnika, su unutarnji revizori koji su stekli ovlaštenje za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija i obavljaju poslove unutarnje revizije.
(5) Upis podataka u registre obavlja se na temelju zahtjeva za upis podataka u registar koji su sastavni dio ovoga Pravilnika, kao Prilog 1. i 2.
(6) Obveznici dostave podataka iz stavka 1. i 3. ovoga članka obvezni su svake godine do 31. siječnja, za prethodnu godinu popuniti i podnijeti zahtjev za upis podataka u registar iz stavka 5. ovoga članka.
(7) Zahtjev za upis podataka u registar podnosi se na elektroničkom obrascu objavljenom na mrežnim stranicama Ministarstva financija, Središnje harmonizacijske jedinice.
(8) Zahtjev za upis podataka u Registar jedinica za unutarnju reviziju podnosi rukovoditelj unutarnje revizije, a zahtjev za upis podataka u Registar ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor podnosi pojedinačno svaki aktivni unutarnji revizor .
(9) Ako aktivni unutarnji revizor u toku godine privremeno ili trajno prestane obavljati poslove na radnom mjestu u unutarnjoj reviziji, obvezu iz stavka 6. ovoga članka dužan je ispuniti do datuma privremenog prestanka obavljanja poslova ili prestanka radnog odnos u unutarnjoj reviziji.
IV. SADRŽAJ REGISTRA JEDINICA ZA UNUTARNJU REVIZIJU
Članak 4.
(1) Registar jedinica za unutarnju reviziju je elektronička evidencija svih uspostavljenih unutarnjih revizija u javnom sektoru Republike Hrvatske.
(2) Uspostavljene unutarnje revizije iz stavka 1. ovoga članka su ustrojene neovisne jedinice za unutarnju reviziju, imenovani unutarnji revizori, osnovane zajedničke jedinice za unutarnju reviziju, unutarnje revizije uspostavljene sporazumom o obavljanju poslova unutarnje revizije.
Članak 5.
U Registar jedinica za unutarnju reviziju, upisuju se sljedeći podaci:
a) naziv institucije
b) način uspostave unutarnje revizije
c) naziv i adresa ustrojstvene jedinice
d) podaci o revizorskim resursima
e) podaci o obavljenim revizijama u izvještajnoj godini
f) podaci o preporukama unutarnje revizije
g) ostale mjere izvršenja unutarnje revizije
h) podaci o planiranim revizijama u narednoj godini
i) datum sporazuma o obavljanju poslova unutarnje revizije, gdje je primjenjivo i raskida sporazuma.
V. SADRŽAJ REGISTRA OVLAŠTENIH UNUTARNJIH REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
Članak 6.
Registar ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor je elektronička evidencija svih osoba koje su stekle stručno ovlaštenje za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija.
Članak 7.
U Registar ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektoru upisuju se sljedeći podaci:
a) ime i prezime
b) OIB
d) podaci o zaposlenju
e) podaci za kontakt
f) oznaka i datum stručnog ovlaštenja
g) status unutarnjeg revizora.
V. JAVNOST REGISTARA I SADRŽAJ IZVATKA IZ REGISTRA
Članak 8.
(1) Podaci upisani u registre objavljuju se na mrežnoj stranici Ministarstva financija, Središnje harmonizacijske jedinice kao izvadak iz registra.
(2) Izvadak iz Registra jedinica za unutarnju reviziju sadrži sljedeće podatke:
a) naziv institucije
b) način uspostave unutarnje revizije
c) naziv ustrojstvene jedinice
d) broj sistematiziranih i popunjenih radnih mjesta
e) broj zaposlenika u jedinici koji imaju ovlaštenje za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koji dodjeljuje ministar financija, odnosno u trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama broj zaposlenika u jedinici koji imaju certifikat ovlaštenoga unutarnjeg revizora koje izdaju strukovne organizacije
f) broj zaključenih sporazuma o obavljanju poslova unutarnje revizije i naziv korisnika usluge unutarnje revizije temeljem sporazuma.
(3) Izvadak iz Registra ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor sadrži sljedeće podatke:
a) ime i prezime
b) oznaka i datum stručnog ovlaštenja
c) odgovarajuću oznaku ako je osoba aktivni unutarnji revizor.
(4) Izvadak iz registara objavljuje se jednom godišnje, a najkasnije do 31. ožujka.
VI. PROVJERA PODATAKA U REGISTRIMA
Članak 9.
(1) Središnja harmonizacijska jedinica obavlja provjeru izvršenja obveza iz članka 3. ovoga Pravilnika.
(2) Ako se provjerom utvrdi da zahtjev za upis podataka nije dostavljen, da nedostaje neki podatak ili da neki od podataka ne odgovara traženom podatku, obveznicima dostave podataka šalje se obavijest o dostavi podataka ili o zaprimljenim nepotpunim i/ili netočnim podacima radi dostave zahtjeva za upis podataka, odnosno dopune podataka.
(3) Obveznici dostave podataka dužni su u roku pet dana od primitka obavijesti iz stavka 2. ovog članka udovoljiti zahtjevu.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 10.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja se van snage Uputa za vođenje registara u nadležnosti Središnje harmonizacijske jedinice (KLASA: 043-01/12-01/393, URBROJ: 513-10/12-1 od 27. kolovoza 2012.).
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR FINANCIJA
Prilog 1.
ZAHTJEV ZA UPIS PODATAKA U REGISTAR JEDINICA ZA UNUTARNJU REVIZIJU ZA ___GOD INU
A) OPĆI PODACI
Naziv institucije |
|
|
Način uspostave unutarnje revizije |
|
|
Naziv ustrojstvene jedinice za unutarnju reviziju |
|
|
Adresa jedinice za unutarnju reviziju: |
|
|
Ulica |
|
|
Poštanski br. |
|
|
Mjesto |
|
|
B) PODACI O REVIZORSKIM RESURSIMA
Naziv i broj sistematiziranih i popunjenih radnih mjesta u jedinici |
Naziv radnog mjesta |
Sistematizirano |
Popunjeno |
Broj zaposlenika koji imaju ovlaštenje za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru |
Broj zaposlenika koji imaju certifikat ovlaštenoga unutarnjeg revizora koje izdaju strukovne organizacije |
Broj novozaposlenih |
Broj zaposlenika koji su otišli iz unutarnje revizije |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C) PODACI O OBAVLJENIM REVIZIJAMA PO INSTITUCIJI
Naziv institucije u kojoj je revizija obavljena |
Broj obavljenih revizija |
Postotak proračuna zahvaćen revizijama |
Broj prihvaćenih preporuka |
Broj neprihvaćenih preporuka |
Broj provedenih preporuka |
Postotak provedenih preporuka koje su imale financijski učinak na proračun |
Broj neprovedenih preporuka kojima je istekao rok provedbe |
Broj neprovedenih preporuka kojima nije istekao rok provedbe |
Datum sklapanja sporazuma |
Datum raskida sporazuma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D) PODACI O BROJU OBAVLJANIH REVIZIJA PO VRSTI REVIZIJE
Vrsta revizije |
U instituciji |
U instituciji iz nadležnosti |
Temeljem sporazuma |
Revizija sustava |
|
|
|
Revizija usklađenosti |
|
|
|
Financijska revizija |
|
|
|
Revizija učinkovitosti |
|
|
|
Kombinacija revizije sustava i usklađenosti |
|
|
|
Kombinacija financijske i još neke revizije |
|
|
|
Kombinacija revizije učinkovitosti i joše neke revizije |
|
|
|
E) PODACI O BROJU OBAVLJANIH REVIZIJA PO PODRUČJU REVIDIRANJA
Područje |
U instituciji |
U instituciji iz nadležnosti |
Temeljem sporazuma |
Glavni procesi |
|
|
|
Planiranje proračuna |
|
|
|
Izvršenje proračuna |
|
|
|
Javna nabava |
|
|
|
Računovodstvo |
|
|
|
Izvještavanje |
|
|
|
Programi i projekti |
|
|
|
Ljudski resursi |
|
|
|
Imovina |
|
|
|
Informacijski sustavi |
|
|
|
Ostalo |
|
|
|
F) OSTALE MJERE IZVRŠENJA UNUTARNJE REVIZIJE
Broj obavljenih revizija po revizoru |
|
Postotak izvršenja godišnjeg plana |
|
Prosječno vrijeme trajanja revizijskog angažmana: od početka provođenja revizije do izdavanja konačnog izvješća |
|
Broj nezadovoljavajućih revizijskih mišljenja |
|
Broj zahtjeva rukovodstva za savjetodavnim uslugama |
|
G) PODACI O BROJU PLANIRANIH REVIZIJA U NAREDNOJ GODINI
Područje |
U instituciji |
U instituciji iz nadležnosti |
Temeljem sporazuma |
Glavni procesi |
|
|
|
Planiranje proračuna |
|
|
|
Izvršenje proračuna |
|
|
|
Javna nabava |
|
|
|
Računovodstvo |
|
|
|
Izvještavanje |
|
|
|
Programi i projekti |
|
|
|
Ljudski resursi |
|
|
|
Imovina |
|
|
|
Informacijski sustavi |
|
|
|
Ostalo |
|
|
|
H) IZJAVA PODNOSITELJA PODATAKA
Izjava podnositelja podataka |
Potvrđujem da su podaci istiniti. |
Ime i prezime podnositelja |
|
Datum podnošenja zahtjeva |
|
Prilog 2.
ZAHTJEV ZA UPIS PODATAKA U REGISTAR OVLAŠTENIH UNUTARNJIH REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR ZA ___GODINU
OPĆI PODACI |
|
Ime i prezime |
|
OIB |
|
PODACI O ZAPOSLENJU |
|
Naziv institucije |
|
Naziv ustrojstvene jedinice |
|
Naziv radnog mjesta |
|
Datum rasporeda na radno mjesto |
|
Datum prestanka rada na radnom mjestu u unutarnjoj reiziji |
|
|
|
Telefon |
|
IZJAVA PODNOSITELJA PODATAKA |
|
Potvrđujem da su podaci istiniti. |
|
Datum podnošenja zahtjeva |
|
Komentari