PROGRAM SUFINANCIRANJA RADA REGIONALNIH ORGANIZACIJA VINARA I VINOGRADARA
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. UVOD
U skladu s člankom 51. stavkom 1. Zakona o vinu ( » Narodne novine « , broj 32/19.) (u daljnjem tekstu: Zakon) regionalne organizacije vinara i vinogradara (u daljnjem tekstu: regionalna organizacija) okupljaju fizičke ili pravne osobe koje se bave proizvodnjom grožđa i/ili mošta i/ili vina, a organizirane su po principu vinogradarskih regija iz članka 7. stavka 4. Zakona u jednu regionalnu organizaciju za svaku pojedinu regiju.
Regionalne organizacije promoviraju vinare iz svoje regije, upravljaju sustavom marketinškog označavanja vina, donose interne akte iz članka 53. stavka 4. i članka 54. stavka 3. Zakona, predlažu članove Komisije za organoleptičko ocjenjivanje na razini regije i podregija u skladu s člankom 82. stavkom 6. Zakona, surađuju s regionalnim uredima Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu i razmjenjuju podatke, pružaju tehničku i stručnu podršku vinarima u zaštiti, širenju i korištenju zaštićenih oznaka i izraza ili samostalno poduzimaju aktivnosti vezano za zaštitu oznaka vina.
2. CILJ PROGRA MA
Programom sufinanciranja rada regionalnih organizacija osiguravaju se sredstva za rad regionalnih organizacija priznatih u skladu s člankom 51. stavkom 3. Zakona, odnosno aktivnosti koje regionalne organizacije provode u skladu s člankom 52. stavkom 2. Zakona.
Cilj ovoga Programa potpore je podržati aktivnosti koje doprinose povećanju udjela vina sa zaštićenim oznakama te promicanje održive i okolišno prihvatljive poljoprivrede.
3. PRAVNA OSNOVA
Pravni temelj za donošenje ovoga Programa je članak 39. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20., 52/21. i 152/22.) – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21. i 152/22.).
4. TRAJANJE PROGRAMA
Program se provodi u 2024., 2025. i 2026. godini.
DIO I.
Sufinanciranje rada regionalnih organizacija iz de minimis potpora
5. FINANCIJSKA SREDSTVA ZA PROVEDBU PROGRAMA
Financijska sredstva iz ovoga Poglavlja dodjeljuju se u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24. prosinca 2013.) kako je izmijenjena Uredbom Komisije (EU) br. 2020/972 od 2. srpnja 2020. (SL L 215 /3, 7. srpnja 2020.).
Za provedbu Programa potpore u Državnom proračunu Republike Hrvatske osigurana su financijska sredstva za trogodišnje razdoblje u iznosu od 800.000,00 eura od čega je za 2024. godinu osiguran iznos od 266.666,66 eura .
Iznos od 266.666,66 eura godišnje osigurat će se u projekcijama za 2025. i 2026. godinu unutar Financijskog plana Ministarstva poljoprivrede na poziciji T865020 – Uspostava regionalnih organizacija vinara i vinogradara.
6. KORISNICI, INTENZITET I IZNOS POTPORE
Korisnici potpore su regionalne organizacije .
Intenzitet potpore ograničen je na 100 % prihvatljivih troškova.
Najveći iznos potpore po korisniku iznosi 66.666,66 eura godišnje.
7. PRIHVATLJI TROŠKOVI
Financijska sredstva iz ovoga Poglavlja dodjeljuju se za:
. administrativne troškove,
. troškove najma uredskog prostora,
. režijske troškove,
. troškove opremanja uredskog prostora,
. troškove kupnje informatičke opreme i tehnologije,
. troškove bruto plaća zaposlenih djelatnika.
8. PROVEDBA PROGRAMA
Za p rovedbu Programa i praćenje namjenskog korištenja financijskih sredstava iz točke 5. ovoga Programa zadužena je Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Potpora se isplaćuje u skladu s raspoloživim financijskim sredstvima u Državnom proračunu Republike Hrvatske .
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu je do 15. srpnja svake godine.
Potpora se u prvoj godini isplaćuje avansno nakon zaprimanja Zahtjeva za potporu uz koji su regionalne organizacije dužne priložiti Plan poslovnih aktivnosti.
Uz Zahtjev za potporu u drugoj godini regionalne organizacije dužne su uz Plan poslovnih aktivnosti dostaviti i Izvještaj o poslovnim aktivnostima provedenim u prethodnoj godini radi avansne isplate potpore u godišnjem iznosu.
Potpora se u trećoj godini isplaćuje avansno u dva obroka, prvi na razini 70% godišnjeg iznosa nakon zaprimanja pravilno popunjenog i potpunog Zahtjeva za potporu i Izvještaja o poslovnim aktivnostima provedenim u prethodnoj godini, a drugi obrok isplatit će se nakon što se administrativnom kontrolom i kontrolom na terenu potvrdi da je Plan poslovnih aktivnosti proveden, a isplaćena sredstva namjenski iskorištena.
Ukoliko regionalne organizacije računima ne dokažu troškove u iznosu koji im je dodijeljen i isplaćen u prethodnoj godini, iznos za isplatu u slijedećoj godinu umanjit će se za neiskorišteni dio financijskih sredstava koji je preostao iz prethodne godine.
DIO II
Sufinanciranje rada regionalnih organizacija iz Uredbe o skupnom izuzeću u sektoru poljoprivrede (ABER)
9. FINANCIJSKA SREDSTVA ZA PROVEDBU PROGRAMA
Financijska sredstva iz ovoga Poglavlja dodjeljuje se u skladu s Poglavljem I. i člankom 24. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472 od 14. prosinca 2022. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektorima poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije.
Za provedbu Programa potpore u Državnom proračunu Republike Hrvatske osigurana su financijska sredstva za trogodišnje razdoblje u iznosu od 1.000.000,00 eura od čega je za 2024. godinu osiguran iznos od 333.333,33 eura .
Iznos od 333.333,33 eura godišnje osigurat će se u projekcijama za 2025. i 2026. godinu unutar Financijskog plana Ministarstva poljoprivrede na poziciji T865020 – Uspostava regionalnih organizacija vinara i vinogradara.
10. KORISNICI, INTENZITET I IZNOS POTPORE
Korisnici potpore su regionalne organizacije .
Intenzitet potpore ograničen je na 100 % prihvatljivih troškova.
Najveći iznos potpore po korisniku iznosi 83.333,33 eura godišnje.
11. PRIHVATLJI TROŠKOVI
Financijska sredstva iz ovoga Poglavlja dodjeljuju se za:
(a) organizaciju natjecanja, sajmova i izložbi te sudjelovanje u njima, za koje su prihvatljivi sljedeći troškovi:
a. kotizacije
b. putnih troškova i troškova prijevoza proizvoda koji će biti obuhvaćeni promidžbenom mjerom
c. troškovi publikacija i internetskih stranica kojima se najavljuje događanje
d. troškovi najma izložbenih prostora i štandova te troškove njihova postavljanja i rastavljanja
e. troškovi simbolične nagrade u vrijednosti do 3.000 eura po nagradi i dobitniku
(b) publikacije s ciljem jačanja svijesti šire javnosti o poljoprivrednim proizvodima, za koje su prihvatljivi sljedeći troškovi:
a. troškovi publikacija u tiskanim i elektroničkim medijima, internetskih stranica te prostora u elektroničkim medijima, na radiju i na televiziji u cilju predstavljanja činjenica o korisnicima iz određene regije ili korisnicima koji proizvode određeni poljoprivredni proizvod, pod uvjetom da su te činjenice neutralne i da svi dotični korisnici imaju jednake mogućnosti zastupljenosti u publikaciji
b. troškove širenja znanstvenih spoznaja i činjenica o:
a. sustavima kvalitete iz članka 20. stavka 2. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472. otvorenima za poljoprivredne proizvode iz drugih država članica i trećih zemalja
b. generičkim poljoprivrednim proizvodima te njihovim nutritivnim koristima i predloženim namjenama.
12. PROVEDBA PROGRAMA
Za p rovedbu Programa i praćenje namjenskog korištenja financijskih sredstava iz točke 10. ovoga Programa zadužena je Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Potpora se isplaćuje u skladu s raspoloživim financijskim sredstvima u Državnom proračunu Republike Hrvatske .
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu je do 15. srpnja svake godine.
Potpora se za svaku godinu isplaćuje nakon zaprimanja Zahtjeva za potporu po izvršenju planiranih aktivnosti, a regionalne organizacije su dužne priložiti dokaze o stvarno nastalim troškovima.
Potpore za simbolične nagrade isplaćuju se provoditelju promidžbenih mjera samo ako je nagrada stvarno dodijeljena, nakon dostave dokaza o dodjeli.
Komentari