Na temelju članka 46.b. stavka 2. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18, 42/20, 127/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22 - ispravak) te članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19) ministrica poljoprivrede, uz prethodnu suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJA U SEKTORU VOĆA I POVRĆA
POGLAVLJE I.
UVODNE ODREDBE
Sadržaj
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se provedba intervencija u sektoru voća i povrća iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (u daljnjem tekstu: Strateški plan) donesenog Odlukom Vlade Republike Hrvatske.
Članak 2.
Ovim Pravilnikom se osigurava provedba sljedećih uredbi Europske unije:
- Uredba (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o potpori za strateške planove koje izrađuju države članice u okviru zajedničke poljoprivredne politike (strateški planovi u okviru ZPP-a) i koji se financiraju iz Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) i Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) te o stavljanju izvan snage uredbi (EU) br. 1305/2013 i (EU) br. 1307/2013 (SL L 435, 6. 12. 2021.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2021/2115)
- Delegirana uredba Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) (SL L 20/52, 31. 1. 2022.), kako je posljednji puta izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2023/330 оd 22. studenoga 2022. o izmjeni i ispravku Delegirane uredbe (EU) 2022/126 o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) (SL L 44, 14.2.2023)(u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2022/126)
-Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/1475 оd 6. rujna 2022. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu evaluacije strateških planova u okviru ZPP-a i pružanja informacija za praćenje i evaluaciju (SL L 232, 7.9.2022) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2022/1475).
Pojmovnik
Članak 3.
Pojedini pojmovi korišteni u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:
1)proizvođačka organizacija je proizvođačka organizacija koja posjeduje važeće rješenje o priznavanju u sektoru voća i povrća, izdano od strane Ministarstva i koja je upisana u Upisnik proizvođačkih organizacija, udruženja proizvođačkih organizacija i sektorskih organizacija u skladu s člankom 130. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18, 42/20, 127/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22) (u daljnjem tekstu: Zakon)
2) operativni program je plan rada proizvođačke organizacije izrađen u skladu s Uredbom (EU) br. 2021/2115 i Uredbom (EU) br. 2022/126 i odredbama ovoga Pravilnika, odobren od strane Agencije za plaćanja
3) operativni fond je fond koji osniva proizvođačka organizacija/članovi proizvođačke organizacije i kojim se financira provedba intervencija iz odobrenog operativnog programa.
4) uzajamni fond je fond koji osniva proizvođačka organizacija/članovi proizvođačke organizacije sa svrhom stvaranja instrumenta financijske pomoći članovima proizvođačima koji su doživjeli značajan pad prihoda u poslovanju
5) financijska pomoć Unije je iznos financijskih sredstava Europskog poljoprivrednog jamstvenog fonda (EPJF) koji čini sastavni dio operativnog fonda proizvođačke organizacije, a izračunava se i utvrđuje u skladu s člankom 52. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Glavom III., Poglavljem II., Odjeljkom 3. Uredbe (EU) br. 2022/126
6) nacionalna financijska pomoć je iznos financijskih sredstava koji se izračunava u skladu s člankom 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115, odredbama članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 i Priloga V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene strateškog plana u okviru ZPP- a iz Strateškog plana i dodjeljuje iz Državnog proračuna Republike Hrvatske
7) viša sila je nastupanje svake izvanredne okolnosti koju nije bilo moguće predvidjeti, niti je mogla biti spriječena, izbjegnuta ili otklonjena, a koja je onemogućila normalan tijek provedbe aktivnosti odobrenog operativnog programa, a izazvana je razlozima navedenima u članku 3. Uredbe (EU) br. 2021/2116
8) Strateški plan je Strateški plan Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
9) sukob interesaje pristrano i neobjektivno obavljanje funkcija i izvršavanje zadataka svih osoba uključenih u postupak dodjele potpore odnosno bespovratnih sredstava, a koje može biti narušeno zbog postojanja (krvnog) srodstva, obiteljskih odnosa ili druge emotivne zajednice, pripadnosti političkoj stranci ili određenom političkom ili drugom uvjerenju, gospodarskog interesa odnosno bilo kojeg drugog zajedničkog interesa s korisnikom. Sukob interesa podrazumijeva i pristrano i neobjektivno te netransparentno ponašanje/postupanje proizvođačke organizacije i/ili odgovorne osobe proizvođačke organizacije u postupcima prikupljanja ponuda ili bilo kojega drugog postupka odabira provoditelja neke aktivnosti (nabava robe, usluga i radova) radi provedbe intervencija odobrenog operativnog programa, u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
Nadležno tijelo i njegove zadaće u provedbi intervencija
Članak 4.
(a)Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) je tijelo nadležno za provedbu intervencija iz sektora voća i povrća iz Strateškog plana i drugih odredbi i pravila propisanih ovim Pravilnikom što posebno uključuje:
– zaprimanje i administrativnu kontrolu zahtjeva i kontrolu na terenu
– isplatu potpora korisnicima.
(2) Agencija za plaćanja, osim odluka navedenih u članku 48. stavku 13. Zakona, donosi i sljedeće odluke:
– Odluku o isplati
– Odluku o povratu sredstava
– Odluku o odbijanju zahtjeva
– Odluku o prekidu/prestanku provedbe operativnog programa.
(c)Agencija za plaćanja, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u skladu sa člankom 59. Uredbe (EU) br. 2021/2116, osigurava učinkovitu zaštitu financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske te uspostavlja sustav upravljanja i kontrola koje uključuju odgovarajuće provjere i kontrole prije početka provedbe, kao i tijekom provedbe operativnog programa kako bi na učinkovit način i razmjerno u odnosu na administrativno i financijsko opterećenje utvrdila, spriječila i sankcionirala nepravilnosti, a posebno pokušaj prijevare i umjetnih stvaranja uvjeta za ostvarivanje prava na potporu.
(d) Agencija za plaćanja osigurava da rashodi koji se financiraju u okviru intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika nisu predmet nijednog drugog financiranja iz proračuna Europske unije i gdje je primjenjivo iz drugih javnih izvora.
(5) Sa svrhom transparentnosti provedbe postupaka ovoga Pravilnika, jasnoće uvjeta prihvatljivosti, kao i učinkovite provedbe provjera i kontrola kojima se osigurava pravilna primjena uredbi navedenih u članku 2. ovoga Pravilnika i odgovarajuća zaštita financijskih interesa Europske unije i Državnog proračuna Republike Hrvatske iz stavaka 3. i 4. ovoga članka Agencija za plaćanja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Uputu za korisnike s informacijama vezanim uz njihova prava i obveze.
POGLAVLJE II.
Intervencije u sektoru voća i povrća
Članak 5.
(1) Ovim Pravilnikom provode se sljedeće intervencije u sektoru voća i povrća propisane Strateškim planom:
-47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
-47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje
-47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć
-47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi
-47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing
-47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode
-47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama
- 47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_01; utvrđivanje, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova od strane organizacija proizvođača i njihovih udruženja priznatih na temelju Uredbe (EU) br. 1308/2013 ili članka 67. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115
- 47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama
- 47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu kako bi se olakšalo povlačenje
- 47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04; osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika.
(2) Intervencije iz stavka 1. ovoga članka provode proizvođačke organizacije u okviru svojih odobrenih operativnih programa.
Ciljevi operativnog programa u sektoru voća i povrća i postizanje istih
Članak 6.
(1) U svom operativnom programu proizvođačka organizacija odabire intervencije i s njima povezane ciljeve iz Strateškog plana, služeći se logičkom matricom iz Priloga I. ovoga Pravilnika (u daljnjem tekstu: Logička matrica).
(2) U operativnom programu, služeći se Logičkom matricom, proizvođačka organizacija mora odabrati najmanje one intervencije koje su povezane s postizanjem ciljeva iz članka 46. točaka (b), (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115.
(3) Intervencije povezane s postizanjem ciljeva navedenih u članku 46. točkama (g), (h), (i) i (k) Uredbe (EU) br. 2021/2115 obuhvaćaju proizvode u svježem ili prerađenom obliku, dok ciljevi utvrđeni u drugim točkama tog članka obuhvaćaju samo proizvode u svježem obliku.
(4) Prihvatljive aktivnosti i s njima povezani prihvatljivi troškovi te pravila vezana uz provedbu pojedinih intervencija navedeni su u Poglavlju V., VI. i VII. ovoga Pravilnika.
Korisnici
Članak 7.
Korisnici potpora za provedbu intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika su proizvođačke organizacije s operativnim programom i operativnim fondom odobrenima od strane Agencije za plaćanja u skladu s odredbama članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
Osnovni uvjeti za provedbu intervencija u sektoru voća i povrća
Članak 8.
(a)Intervencije iz članka 5. ovoga Pravilnika provode se na temelju:
-odobrenog operativnog programa
i
-odobrenog operativnog fonda i iznosa potpore.
(2) Zahtjevi za odobravanje operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore podnose se Agenciji za plaćanja istovremeno, u skladu s odredbama članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
(3) Agencija za plaćanja odobrava i izmjene odobrenog operativnog programa u skladu člankom 18. ovoga Pravilnika.
POGLAVLJE III.
Sadržaj operativnog programa
Članak 9.
(1) Operativni program proizvođačke organizacije sadržava najmanje sljedeće:
1.Teritorijalno područje provedbe i trajanje provedbe operativnog programa
2.Logička matrica operativnog programa proizvođačke organizacije:
2.1. tablični prikaz odabranih sektorskih ciljeva, specifičnih ciljeva, odabranih intervencija i planiranih aktivnosti koje će proizvođačka organizacija provoditi (Prilog I. ovoga Pravilnika)
2.2. navesti sektorske ciljeve koje proizvođačka organizacija želi postići i obrazložiti razloge odabira
2.3. za svaki odabrani cilj navesti odabranu intervenciju iz Strateškog plana kojim se odabrani cilj nastoji postići, navesti prihvatljive aktivnosti/troškove i obrazložiti način na koji će se provedenim aktivnostima/nastalim troškovima u okviru provedbe intervencije ostvariti sektorski ciljevi.
3.Pokazatelji rezultata i učinka:
3.1. Opis početnog stanja koji uključuje:
-navođenje i obrazlaganje rezultata iz Logičke matrice iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji su povezani s odabranom intervencijom, sektorskim i specifičnim ciljem te pomoću istih brojčano i opisno utvrditi i opisati početno stanje prije provedbe operativnog programa koji se podnosi na odobravanje
3.2. Detaljan opis provedbe intervencije što uključuje:
-navođenje, opisivanje i obrazlaganje aktivnosti koje se namjeravaju provoditi u okviru određene intervencije, a koje su prihvatljive u okviru odabrane intervencije
-navođenje očekivanih rezultata provedbe pojedine odabrane intervencije, prikazane u etapama (kvartalnim, polugodišnjim, godišnjim) koristeći se pokazateljima rezultata iz Logičke matrice operativnog programa proizvođačke organizacije (točka 2. Sadržaja operativnog programa i Prilog I. ovoga Pravilnika)
-potrebno je navesti i obrazložiti pokazatelje rezultata iz Logičke matrice operativnog programa proizvođačke organizacije (točka 2. Sadržaja operativnog programa i Prilog I. ovoga Pravilnika) koji su povezani s odabranom intervencijom, sektorskim i specifičnim ciljem, te pomoću istih brojčano i opisno pratiti napredak u provedbi i ostvarenju intervencije te sektorskog cilja
3.3. U slučaju odabira jedne ili više intervencija iz Poglavlja VII. ovoga Pravilnika kojima se ostvaruje sektorski cilj iz članka 46. (j) sprečavanje kriza i upravljanje rizicima kako bi se izbjeglo i rješavalo poremećaje na tržištu obrazložiti razloge i potrebu odabira navedene/ih intervencija.
4.Posebna pravila iz članka 50. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115, članaka 11. i 12. Uredbe (EU) 2022/126 te članaka 23., 24. i 26. ovoga Pravilnika:
4.1. Način na koji je planirano i/ili osigurano poštivanje da:
-se operativnim programom nastoje postići ciljevi iz članka 46. točaka (b), (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115
-najmanje 15 % rashoda obuhvaća intervencije povezane s ciljevima iz članka 46. točaka (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115
-operativni program obuhvaća tri ili više djelovanja povezanih s ciljevima iz članka 46. točaka (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115, uzimajući u obzir odredbu članka 50. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115 (Ako najmanje 80 % članova organizacije proizvođača podliježe jednoj ili više istih obveza u području poljoprivrede, okoliša i klime ili ekološkog uzgoja iz poglavlja IV. Uredbe (EU) br. 2021/2115 koje se odnosi na provedbu intervencija ruralnog razvoja ENVCLIM (70) - Obveze u području okoliša i klime te druge obveze upravljanja broj 70.01, 70.02, 70.04, 70.07 i 70.08, svaka od tih obveza smatra se djelovanjem za najmanje tri djelovanja)
-najmanje 2 % rashoda obuhvaća intervencije povezane s ciljem iz članka 46. točke (d) Uredbe (EU) br. 2021/2115 (u slučaju da proizvođačka organizacija odabere ovaj cilj)
-rashodi za intervencije u okviru vrsta intervencija iz članka 47. stavka 2. točaka (f), (g) i (h) Uredbe (EU) br. 2021/2115 ne premašuju jednu trećinu ukupnih rashoda (u slučaju da proizvođačka organizacija odabere cilj (f))
-postotak potencijalne uštede vode mora biti najmanje 5 % ako tehnički parametri postojeće instalacije ili infrastrukture već osiguravaju visok stupanj učinkovitosti (prije ulaganja) čime se ispunjavaju obveze iz članka 11. Uredbe (EU) 2022/126 navedene u članku 22. stavku 5. ovoga Pravilnika (samo za intervenciju 47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu)
-za operacije koje se provode u okviru intervencija povezanih s ciljevima u području poljoprivrede, okoliša i klime potrebno je ugraditi odredbu da će proizvođačka organizacija na kraju svake godine provedbe operativnog programa Agenciji za plaćanja podnijeti izvješće o provedbi navedenih intervencija kako bi se operativni program mogao prilagoditi u slučaju izmjena relevantnih obveznih standarda, zahtjeva ili obveza
-ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije 47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing, ista obuhvaćenim intervencijama mora težiti postizanju jednog od ciljeva iz članka 14. stavaka 1. a, b, c, d, e, f i g. Uredbe (EU) br. 2022/126
-ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije povezane s ciljevima u području poljoprivrede, okoliša i klime ista mora dostaviti dokaz o očekivanom pozitivnom doprinosu jednom ili više okolišnih ciljeva u trenutku podnošenja predloženog operativnog programa, intervencije ili izmjene takvog programa ili intervencije na odobrenje
-ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije 47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama rashodi za ponovnu sadnju voćnjaka ili maslinika ne smiju biti veći od 20 % ukupnih rashoda u okviru svakog operativnog programa ili relevantne intervencije.
5.1. metoda izračuna i visinu financijskih doprinosa
5.2. postupak za financiranje operativnog fonda
5.3. podatci potrebni za opravdanje različitih visina doprinosa i način utvrđivanja opravdanosti/razumnosti visine troška za provedbu pojedine aktivnosti u okviru intervencije
5.4. proračun i vremenski raspored za poduzimanje aktivnosti za svaku godinu provedbe operativnog programa usklađeno s očekivanim rezultatima provedbe iz točke 3.2. Sadržaja operativnog programa.
6. Metode za sprječavanje dvostrukog financiranja provedbe iste aktivnosti dvije ili više intervencija iz fondova Unije.
(2) U okviru upute iz članka 4. stavka 5. ovoga Pravilnika na zahtjev Agencije za plaćanja proizvođačka organizacija može dopuniti sadržaj operativnog programa iz stavka 1. ovoga članka dodatnim zahtjevima.
Operativni fond
Članak 10.
(a) Provedba operativnog programa proizvođačkih organizacija financira se iz operativnog fonda.
(b) Operativni fond služi isključivo za financiranje aktivnosti radi provedbe odabranih intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika.
(3) Operativni fond je bankovni (žiro) račun koji je proizvođačka organizacija otvorila neovisno o već postojećem bankovnom računu preko kojega obavlja trženje i druge aktivnosti za koje je priznata.
(4) Operativni fond iz stavka 3. ovoga članka uspostavlja se prije odobrenja operativnog programa priznate proizvođačke organizacije, a na temelju pravnog akta proizvođačke organizacije iz članka 6. Pravilnika o proizvođačkim organizacijama i drugim oblicima udruženja primarnih poljoprivrednih proizvođača (»Narodne novine«, broj 87/20, 129/20 45/22 i 54/22 - ispravak) (u daljnjem tekstu: Pravilnik o proizvođačkim organizacijama).
Financiranje operativnog fonda proizvođačke organizacije
Članak 11.
(1) Financijska sredstva koja se deponiraju u operativni fond iz članka 10. ovoga Pravilnika sastoje se od:
– financijskih doprinosa članova proizvođačke organizacije ili same proizvođačke organizacije, ili i od članova proizvođačke organizacije i od proizvođačke organizacije
– financijskog doprinosa Unije (Financijska pomoć Unije), koji se može dodijeliti samo ako je operativni program odobren
– financijskog doprinosa iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (Nacionalna financijska pomoć) koji se može dodijeliti ako su ispunjeni uvjeti iz članka 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(2) Način financiranja operativnog fonda financijskim doprinosima iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka u smislu utvrđivanja visine financijskih doprinosa članova te upravljanja istima utvrđuje proizvođačka organizacija u skladu odredbama koje je propisala u svom pravnom aktu iz članka 6. Pravilnika o proizvođačkim organizacijama.
(3) Iznos Financijske pomoći Unije i Nacionalne financijske pomoći određuje se u skladu s odredbama članaka 14. i 15. ovoga Pravilnika.
Referentno razdoblje, razdoblje trajanja operativnog programa, godina provedbe operativnog programa i poljoprivredna financijska godina
Članak 12.
(a)Referentno razdoblje iz članka 32. Uredbe (EU) br. 2022/126 je vremensko razdoblje od jedne godine (12 uzastopnih mjeseci), za koje proizvođačka organizacija posjeduje računovodstvene podatke o stavljanju proizvoda za koje je priznata na tržištu i poslovanju, a koje počinje najranije 1. siječnja tri godine prije godine za koju je potpora zatražena i završava najkasnije 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju je potpora zatražena.
(b)Referentno razdoblje određuje se za svaku proizvođačku organizaciju koja je podnijela zahtjev za odobrenje operativnog programa te operativnog fonda i iznosa potpore.
(c)Metodologija utvrđivanja referentnog razdoblja ne mijenja se tijekom trajanja provedbe odobrenog operativnog programa.
(d)Operativni program traje najmanje tri, a najviše četiri godine, zaključno s 31. prosincem 2027. godine.
(e)Jedna godina provedbe operativnog programa jednaka je jednoj kalendarskoj godini i traje od 1. siječnja do 31. prosinca.
(f)Iznimno od stavka 5. ovoga članka, provedba odobrenog operativnog programa čija je prva godina provedbe 2024. godine, traje kraće od dvanaest mjeseci (jedna kalendarska godina), a može započeti od trenutka odobrenja operativnog programa i trajati najkasnije do 31. prosinca 2024. godine.
(g)Financijska godina u skladu s člankom 35. Uredbe (EU) br. 2021/2116 obuhvaća plaćene rashode i primljene prihode koje Agencija za plaćanja knjiži u računovodstvenu dokumentaciju povezanu s EFJP-om i EPFRR-om za financijsku godinu N koja počinje 16. listopada godine N – 1, a završava 15. listopada godine N.
Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište
Članak 13.
(a)Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište za proizvođačke organizacije koje su priznate prije više od jedne godine u odnosu na godinu za koju se podnosi zahtjev za odobravanje operativnog programa izračunava se u skladu s člankom 31. Uredbe (EU) br. 2022/126 uzimajući u obzir referentno razdoblje iz članka 12. ovoga Pravilnika.
(b)Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište novo priznate proizvođačke organizacije (od čijeg priznavanja nije prošlo više od jedne godine u odnosu na godinu za koju se podnosi zahtjev za odobrenje operativnog programa) smatra se ona vrijednost koja je utvrđena i dokazana u postupku priznavanja proizvođačke organizacije kao uvjet za donošenje rješenja o priznavanju.
Gornja granica financijske pomoći Unije
Članak 14.
Za potrebe utvrđivanja iznosa Financijske pomoći Unije operativnom fondu iz članka 52. Uredbe (EU) br. 2021/2115 gornja granica iste svake se godine određuje u skladu s člankom 32. stavkom 2. b) Uredbe (EU) br. 2022/126.
Nacionalna financijska pomoć
Članak 15.
(1) Nacionalna financijska pomoć je financijski dodatak operativnom fondu koji se isplaćuje iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
(2) Utvrđivanje uvjeta za dodjelu Nacionalne financijske pomoći iz članka 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115 izračunava se u skladu s odredbama članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 i Priloga V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene Strateškog plana u okviru ZPP- a iz Strateškog plana.
(3) Nacionalna financijska pomoć dodjeljuje se na temelju zahtjeva proizvođačke organizacije, prilikom prvog odobravanja operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore ili u okviru zahtjeva za izmjenu operativnog programa.
(4) Stupanj organizacije proizvođača iz članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 za potrebe utvrđivanja prava na dodjelu Nacionalne financijske pomoći izračunava i utvrđuje Agencija za plaćanja.
(5) Podatke potrebne za izračun stupnja organizacije proizvođača Agencija za plaćanja preuzima od Državnog zavoda za statistiku.
(6) Odluku o načinu izračuna i utvrđivanja stupnja organizacije proizvođača prema podacima iz stavka 5. ovoga članka donosi ministrica poljoprivrede.
POGLAVLJE IV.
Odobravanje operativnog programa
Članak 16.
(1) Proizvođačka organizacija podnosi Zahtjev za odobravanje operativnog programa u skladu s člankom 48. stavkom 12. Zakona Agenciji za plaćanja elektroničkim putem i preporučeno poštom.
(2) Uz Zahtjev za odobravanje operativnog programa proizvođačka organizacija prilaže i operativni program.
(3) Zahtjev za odobravanje operativnog programa podnosi se najkasnije 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, Zahtjev za odobravanje operativnog programa podnosi se najkasnije do/zaključno s 12. siječnja 2024. godine.
(5) Operativni program odobrava se najkasnije 15. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, operativni program odobrava se najkasnije 30. siječnja 2024. godine.
(7) Provedba odobrenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju istoga.
(8) Agencija za plaćanja, u postupku odobravanja operativnog programa provodi sljedeće administrativne provjere i kontrole na terenu dostavljenog Zahtjeva za odobravanje operativnog programa:
– potpunosti podnesenog Zahtjeva za odobravanje operativnog programa
– usklađenosti sadržaja dostavljenog operativnog programa sa zahtjevima iz članka 9. (Sadržaj operativnog programa) ovoga Pravilnika i Strateškim planom
– dosljednosti i tehničke kvalitete operativnog programa u smislu očekivanih rezultata i ostvarivanja ciljeva operativnog programa.
(9) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje operativnog programa odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(10) Obavijest o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji odmah po odobrenju operativnog programa putem e-pošte, a Odluka o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(11) Iznimno od stavka 10. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, Odluka o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 15. ožujka 2024. godine.
(12) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nalazi se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja www.apprrr.hr.
Odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore
Članak 17.
(1) U skladu s člankom 8. stavkom 2. ovoga Pravilnika proizvođačka organizacija istovremeno, uz Zahtjev za odobravanje operativnog programa iz članka 16. ovoga Pravilnika podnosi Agenciji za plaćanja elektroničkim putem i preporučeno poštom i Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore.
(2) Uz Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore proizvođačka organizacija prilaže sljedeće:
– dokaz o osnivanju operativnog fonda (potvrda banke o postojanju žiro računa)
– dokaz o odgovarajućem iznosu deponiranih financijskih sredstava na žiro računu (operativnom fondu) u skladu s člankom 51. stavkom 1. a) Uredbe (EU) br. 2021/2115 te člancima 10. i 11. ovoga Pravilnika i visinom iznosa troškova odabranih aktivnosti predviđenih za provedbu u okviru pojedine intervencije operativnog programa
– zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći, ako proizvođačka organizacija želi da se operativni fond sufinancira financijskim doprinosom iz državnog proračuna, uz koji prilaže i razloge zahtjeva za dodjelu Nacionalne financijske pomoći i obrazloženja istih iz članka 19. ovoga Pravilnika
– dokaz/e o procjeni pojedinog iznosa troška po intervenciji odnosno najmanje tri ponude za provedbu prihvatljive usluge/aktivnosti koju proizvođačka organizacija namjerava provesti u okviru operativnog programa ili manji broj ponuda uz valjano pisano obrazloženje razloga zbog kojeg nije prikupljen dovoljan broj ponuda
– dokaz/e o prihvatljivosti odabranog ponuditelja odnosno ispis izvadaka iz Sudskog registra za svakog ponuditelja kojim se dokazuje da je ponuditelj registriran za djelatnost za koju se ponuda podnosi te da nije povezan s proizvođačkom organizacijom i njenim članovima
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje proizvođačke organizacije da će poštovati odredbe Uredbe (EU) br. 1308/2013, Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 2017/891, Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Uredbe (EU) br. 2022/126
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje proizvođačke organizacije da nije primila i da neće primiti, posredno ili neposredno, bilo kakva druga financijska sredstva Unije ili nacionalna sredstva za aktivnosti koje su prihvatljive za dodjelu potpore u okviru Uredbe (EU) br. 2021/2115 u sektoru voća i povrća
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje o nepostojanju sukoba interesa (izjava da niti jedan član proizvođačke organizacije iste nije povezan s odabranim izvoditeljem i podizvoditeljima, u smislu članka 3. Preporuke Komisije od 6. svibnja 2003. godine u vezi s definicijom mikro, malih i srednjih poduzeća od 20. 5. 2003. (SL L 124/37).
(3) Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore podnosi se za svaku godinu provedbe operativnog programa, a najkasnije do 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se odobrenje traži.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, Zahtjev za odobravanje operativnog fonda čija je prva godina provedbe 2024. godina, podnosi se najkasnije do/zaključno s 12. siječnja 2024. godine.
(5) Operativni fond i iznos potpore odobrava se najkasnije do/zaključno s 15. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje traži.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, operativni fond čija je prva godina provedbe 2024. godina, odobrava se najkasnije do/zaključno s 30. siječnja 2024.
(7) Na temelju podnesenog Zahtjeva za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu dokaza iz stavka 2. ovog članka radi kontrole opravdanosti troška, sukoba interesa, dvostrukog financiranja (osobito za korisnike koji sudjeluju u potporama iz programa ruralnog razvoja i intervenciji namijenjenoj uspostavi proizvođačkih grupa i organizacija) te prihvatljivost dobavljača.
(8) Osim kontrola iz stavka 7. ovoga članka Agencija za plaćanja provodi sljedeće kontrole:
– točnosti podataka iz dostavljenog operativnog programa
– prihvatljivosti iznosa predloženih troškova za potporu
– pouzdanosti procjena i plana potpore te planiranje njegove provedbe.
(9) Provjere i kontrole iz stavaka 7. i 8. ovoga članka provode se i prije odobravanja izmjena operativnog programa u skladu s člankom 18. ovoga Pravilnika.
(10) Korisnik intervencija iz članka 7. ovoga Pravilnika dužan je osigurati jednako postupanje prema svim ponuditeljima od kojih prikuplja ponude radi provedbe intervencija te ima obvezu poduzeti sve potrebne mjere kako bi utvrdio i ispravio sukobe interesa u vezi s postupkom pribavljanja i odabira ponuda, kad se takvi slučajevi pojave, kao i odgovarajuće mjere za sprječavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa.
(11) Korisnik iz članka 7. ovoga Pravilnika je kod odabira ponuditelja dužan pridržavati se načela nepristranosti i neovisnosti te izbjegavati situacije u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(12) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(13) Obavijest o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji odmah po odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore putem e-pošte, a Odluka o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog fonda i iznosa potpore traži.
(14) Iznimno od stavka 13. ovoga članka, za operativni fond čija je prva godina provedbe 2024. godina, Odluka o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 15. ožujka 2024. godine.
(15) Prilikom podnošenja zahtjeva za odobrenje izmjena odobrenog operativnog programa iz članka 18. ovoga Pravilnika, proizvođačka organizacija je, radi provedbe kontrola, u obvezi dostaviti Agenciji za plaćanja sve potrebne dokaze iz stavka 2. ovoga članka.
(16) Vezano na kontrole iz stavka 8. ovoga članka izabrana ponuda i ponuditelj na osnovu koje je dokazan procijenjen iznos pojedinog troška po aktivnosti nije obvezujuća, no iznos troška u smislu dodjele potpore je obvezujući.
(17) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nalazi se na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja www.apprrr.hr.
Izmjena odobrenog operativnog programa
Članak 18.
(1) Proizvođačka organizacija može izmijeniti odobreni operativni program.
(2) Proizvođačka organizacija podnosi Agenciji za plaćanja zahtjev za odobrenje izmjena odobrenog operativnog programa.
(3) Proizvođačka organizacija može izmijeniti svoj odobreni operativni program iz sljedećih razloga:
– nemogućnosti provođenja odobrenog operativnog programa u potpunosti
– potrebe izmjena ili dopuna sadržaja operativnog programa
– povećanja ili smanjenja iznosa operativnog fonda
– zahtjeva za dodjelom Nacionalne financijske pomoći.
(4) Ako proizvođačka organizacija podnosi zahtjev iz stavka 2. ovoga članka iz razloga navedenih u stavku 3. ovoga članka, odobrenje izmijenjenog operativnog programa se odnosi na sljedeću godinu provedbe operativnog programa.
(5) Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za izmjenu iz stavka 4. ovoga članka je 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se podnosi izmjena operativnog programa, a izmjena operativnog programa odobrava se najkasnije do 15. prosinca iste godine.
(6) Zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka proizvođačka organizacija prilaže:
– izmijenjeni operativni program
– detaljno obrazloženje razloga i okolnosti koji su doveli do izmjena
– izmjene i učinke izmjena.
(7) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odobriti izmjene operativnog programa zbog razloga iz stavka 3. ovoga članka i tijekom godine, pri čemu je proizvođačka organizacija dužna uz dokumente iz stavka 6. ovoga članka detaljno obrazložiti i dokazati da su događaji zbog kojih se traže izmjene nastupili izvan njezine odgovornosti i kontrole te da su vezani uz proizvod za koji je priznata, a provedba izmijenjenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju izmjena.
(8) Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za izmjenu iz stavka 7. ovoga članka je 15. lipnja godine za koju se podnosi izmjena operativnog programa, a izmjena operativnog programa odobrava se najkasnije do 1. listopada iste godine, s tim da provedba izmijenjenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju izmjena.
(9) Sa svrhom odobravanja izmjena operativnog programa Agencija za plaćanja provodi administrativne provjere i kontrole iz članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
(10) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje izmjena operativnog programa odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(11) Ako je razlog izmjene operativnog programa hitna potreba uvrštavanja i provedbe intervencije - 47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu, proizvođačka organizacija može izmijeniti svoj operativni program bez podnošenja Zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, ali je obvezna bez odlaganja o izmjeni operativnog programa pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja.
(12) U slučaju iz stavka 11. ovoga članka, Agencija za plaćanja, na temelju obavijesti proizvođačke organizacije u roku od 30 dana donosi Odluku.
Zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći
Članak 19.
(a)Proizvođačka organizacija može podnijeti zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći iz članka 15. ovoga Pravilnika.
(b)Proizvođačka organizacija može podnijeti zahtjev iz stavka 1. ovoga članka:
-prilikom podnošenja Zahtjeva za odobravanje operativnoga fonda i iznosa potpore
ili
-prilikom podnošenja Zahtjeva za izmjene operativnog programa.
(c)Prilikom podnošenja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka proizvođačka organizacija mora navesti razloge zbog kojih zahtjeva dodjelu Nacionalne financijske pomoći i iste obrazložiti.
(d)Agencija za plaćanja o zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka donosi Odluku.
POGLAVLJE V.
Prihvatljivi i neprihvatljivi rashodi (troškovi)
Članak 20.
(1) Popis prihvatljivih vrsta troškova naveden je u Strateškom planu i dodatno u Prilogu III. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(2) Popis neprihvatljivih vrsta troškova naveden je u Prilogu II., Dio I. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(c)Porez na dodanu vrijednost nije prihvatljiv za potporu.
(4) Troškovi prijevoza proizvoda za koje je proizvođačka organizacija priznata, a koji se odnose na sljedeće troškove nisu prihvatljivi za potporu i proizvođačka organizacija ih je dužna na računu iskazati ili u okviru nekog drugog valjanog i odgovarajućeg računovodstvenog dokumenta prikazati na način da je njihov iznos razvidan i jasan:
- trošak prijevoza proizvoda od mjesta proizvodnje (nasad/lokacija uzgoja/proizvodnje) do skladišta člana proizvođača
-trošak prijevoza proizvoda od skladišta člana proizvođačke organizacije do središnjeg/distributivnog skladišta proizvođačke organizacije
- trošak prijevoza proizvoda s jednog od dva navedena krajnja odredišta iz prve i druge alineje ovoga stavka do kupca.
(5) Uz Popis iz stavka 1. ovoga članka dodatni prihvatljivi troškovi navedeni u okviru svake intervencije su sljedeći:
a)47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu:
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje staklenika i plastenika
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje sustava zaštite (protiv tuče, kiše, mraza)
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje skladišnih - rashladnih kapaciteta
- ulaganja u poboljšanje postojećih skladišnih tehnologija (CA, ULO i sl.)
- ulaganja u nabavu uređaja predviđenih za čišćenje i održavanja prostora gdje se skladišti voće i povrće
- ulaganja u opremu za berbu, sortiranje i pakiranje, pranje i označavanje proizvoda
- ulaganja u opremu za sušenje, pakiranje, zamrzavanje
- kupnja ili nadogradnja računalnog softvera
- ulaganja u dionice ili kapital trgovačkih društava koja neposredno pridonose postizanju ciljeva operativnog programa.
b)47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje:
-inovacije u nove proizvode te nove metoda uzgoja
-ulaganja u rasadnike u svrhu proizvodnje novih sorti i kultivara
-kupnja i ugradnja nove ili nadogradnja postojeće opreme kojom se racionaliziraju troškovi proizvodnje i provode principi kružnog gospodarenja
-primijenjena istraživanja u svrhu poboljšanja svojstava kvalitete proizvoda i sl.
i drugi troškovi ulaganja proizvođačkih organizacija u sektoru voća i povrća povezani s uvođenjem inovativnih praksi i proizvodnih tehnika.
c)47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć:
-studijska putovanja
-sudjelovanje na konferencijama, seminarima i radionicama
-izrada promotivnih materijala
-izrada i nadogradnje komunikacijskih alata i sl., koje su povezane s promicanjem i provedbom metoda i tehnika proizvodnje, praksi i standarda kojima se potiče održivi razvoj i djelotvorno upravljanje prirodnim resursima, a ujedno se doprinosi zaustavljanju procesa gubitka bioraznolikosti
-korištenje stručnih savjeta u svrhu usvajanja i primjene dobrih poljoprivrednih praksi
-izrada plana rada i sl., povezanih s provedbom metoda i tehnika proizvodnje, praksi i standarda kojima se potiče održivi razvoj i djelotvorno upravljanje prirodnim resursima.
d)47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi:
-profesionalni razvoj
-dijeljenja i razmjene znanja s drugim korisnicima ove intervencije u području zaštite tla, održivog gospodarenja hranjivim tvarima, smanjenju korištenja pesticida
-studijska putovanja
-sudjelovanje na konferencijama, seminarima i radionicama.
e)47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing:
-sudjelovanje na sajmovima i izložbama
-izrada promotivnih materijala, mrežnih stranica
-zakup oglasnog prostora i oglašavanje u medijima
-promotivne kampanje i organizacije namjenskih promotivnih događanja
-radionice i seminari
-istraživanja tržišta i tržišnih trendova i sl.
f)47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode:
- sudjelovanje i ispunjavanje kriterija programa kvalitete u skladu s nacionalnim i EU zakonodavstvom.
g)47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama:
- zaštita kvalitete tla i očuvanja organske tvari u tlu, očuvanje kakvoće voda, zaštita zdravlja ljudi i životinja, zaštita bioraznolikosti.
h)47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_01; utvrđivanje, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova od strane organizacija proizvođača i njihovih udruženja priznatih na temelju Uredbe (EU) br. 1308/2013 ili članka 67. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115:
- uspostava, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova, u skladu s aktivnostima operativnih programa proizvođačkih organizacija koje se poduzimaju s ciljem sprječavanja gubitaka i šteta u proizvodnji voća i povrća, a odnosi se na administrativne troškove osnivanja i rada po računu uzajamnog fonda.
i)47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama:
-ponovna sadnja voćnjaka ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela, ili radi prilagodbe klimatskim promjenama.
j)47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu kako bi se olakšalo povlačenje:
-povlačenje proizvoda s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe uključujući prema potrebi obradu kojom se olakšava to povlačenje
-prijevoz, sortiranje i pakiranje (kondicioniranje) u skladu s člankom 25. Uredbe (EU) br. 2021/2115 (troškovi prijevoza plaćaju se onoj strani koja stvarno snosi financijski trošak predmetne operacije prijevoza).
k)47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04; osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika:
-osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika.
(6) Nastavno na odredbe članka 12. stavka 4. ovoga Pravilnika, a vezano uz odredbe stavka 3. istoga članka, za provedbu operativnog programa u 2024. godini troškovi nastali prije odobrenja operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore, nisu prihvatljivi za potporu.
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 46.b. stavka 2. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18, 42/20, 127/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22 - ispravak) te članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19) ministrica poljoprivrede, uz prethodnu suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJA U SEKTORU VOĆA I POVRĆA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE I.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
UVODNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sadržaj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se provedba intervencija u sektoru voća i povrća iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (u daljnjem tekstu: Strateški plan) donesenog Odlukom Vlade Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Ovim Pravilnikom se osigurava provedba sljedećih uredbi Europske unije:
- Uredba (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o potpori za strateške planove koje izrađuju države članice u okviru zajedničke poljoprivredne politike (strateški planovi u okviru ZPP-a) i koji se financiraju iz Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) i Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) te o stavljanju izvan snage uredbi (EU) br. 1305/2013 i (EU) br. 1307/2013 (SL L 435, 6. 12. 2021.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2021/2115)
- Delegirana uredba Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) (SL L 20/52, 31. 1. 2022.), kako je posljednji puta izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2023/330 оd 22. studenoga 2022. o izmjeni i ispravku Delegirane uredbe (EU) 2022/126 o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) (SL L 44, 14.2.2023) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2022/126)
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/1475 оd 6. rujna 2022. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu evaluacije strateških planova u okviru ZPP-a i pružanja informacija za praćenje i evaluaciju (SL L 232, 7.9.2022) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2022/1475).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pojmovnik
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Pojedini pojmovi korišteni u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:
1 ) p roizvođačka organizacija je proizvođačka organizacija koja posjeduje važeće rješenje o priznavanju u sektoru voća i povrća, izdano od strane Ministarstva i koja je upisana u Upisnik proizvođačkih organizacija, udruženja proizvođačkih organizacija i sektorskih organizacija u skladu s člankom 130. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18, 42/20, 127/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22) (u daljnjem tekstu: Zakon)
2) operativni program je plan rada proizvođačke organizacije izrađen u skladu s Uredbom (EU) br. 2021/2115 i Uredbom (EU) br. 2022/126 i odredbama ovoga Pravilnika, odobren od strane Agencije za plaćanja
3) operativni fond je fond koji osniva proizvođačka organizacija/članovi proizvođačke organizacije i kojim se financira provedba intervencija iz odobrenog operativnog programa.
4) uzajamni fond je fond koji osniva proizvođačka organizacija/članovi proizvođačke organizacije sa svrhom stvaranja instrumenta financijske pomoći članovima proizvođačima koji su doživjeli značajan pad prihoda u poslovanju
5) financijska pomoć Unije je iznos financijskih sredstava Europskog poljoprivrednog jamstvenog fonda (EPJF) koji čini sastavni dio operativnog fonda proizvođačke organizacije, a izračunava se i utvrđuje u skladu s člankom 52. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Glavom III., Poglavljem II., Odjeljkom 3. Uredbe (EU) br. 2022/126
6) nacionalna financijska pomoć je iznos financijskih sredstava koji se izračunava u skladu s člankom 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115, odredbama članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 i Priloga V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene strateškog plana u okviru ZPP- a iz Strateškog plana i dodjeljuje iz Državnog proračuna Republike Hrvatske
7) v iša sila je nastupanje svake izvanredne okolnosti koju nije bilo moguće predvidjeti, niti je mogla biti spriječena, izbjegnuta ili otklonjena, a koja je onemogućila normalan tijek provedbe aktivnosti odobrenog operativnog programa, a izazvana je razlozima navedenima u članku 3. Uredbe (EU) br. 2021/2116
8) Strateški plan je Strateški plan Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
9) sukob interesa je pristrano i neobjektivno obavljanje funkcija i izvršavanje zadataka svih osoba uključenih u postupak dodjele potpore odnosno bespovratnih sredstava, a koje može biti narušeno zbog postojanja (krvnog) srodstva, obiteljskih odnosa ili druge emotivne zajednice, pripadnosti političkoj stranci ili određenom političkom ili drugom uvjerenju, gospodarskog interesa odnosno bilo kojeg drugog zajedničkog interesa s korisnikom. Sukob interesa podrazumijeva i pristrano i neobjektivno te netransparentno ponašanje/postupanje proizvođačke organizacije i/ili odgovorne osobe proizvođačke organizacije u postupcima prikupljanja ponuda ili bilo kojega drugog postupka odabira provoditelja neke aktivnosti (nabava robe, usluga i radova) radi provedbe intervencija odobrenog operativnog programa, u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Nadležno tijelo i njegove zadaće u provedbi intervencija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
(a) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) je tijelo nadležno za provedbu intervencija iz sektora voća i povrća iz Strateškog plana i drugih odredbi i pravila propisanih ovim Pravilnikom što posebno uključuje:
– zaprimanje i administrativnu kontrolu zahtjeva i kontrolu na terenu
– isplatu potpora korisnicima.
(2) Agencija za plaćanja, osim odluka navedenih u članku 48. stavku 13. Zakona, donosi i sljedeće odluke:
– Odluku o isplati
– Odluku o povratu sredstava
– Odluku o odbijanju zahtjeva
– Odluku o prekidu/prestanku provedbe operativnog programa.
(c) Agencija za plaćanja, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u skladu sa člankom 59. Uredbe (EU) br. 2021/2116, osigurava učinkovitu zaštitu financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske te uspostavlja sustav upravljanja i kontrola koje uključuju odgovarajuće provjere i kontrole prije početka provedbe, kao i tijekom provedbe operativnog programa kako bi na učinkovit način i razmjerno u odnosu na administrativno i financijsko opterećenje utvrdila, spriječila i sankcionirala nepravilnosti, a posebno pokušaj prijevare i umjetnih stvaranja uvjeta za ostvarivanje prava na potporu.
(d) Agencija za plaćanja osigurava da rashodi koji se financiraju u okviru intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika nisu predmet nijednog drugog financiranja iz proračuna Europske unije i gdje je primjenjivo iz drugih javnih izvora.
(5) Sa svrhom transparentnosti provedbe postupaka ovoga Pravilnika, jasnoće uvjeta prihvatljivosti, kao i učinkovite provedbe provjera i kontrola kojima se osigurava pravilna primjena uredbi navedenih u članku 2. ovoga Pravilnika i odgovarajuća zaštita financijskih interesa Europske unije i Državnog proračuna Republike Hrvatske iz stavaka 3. i 4. ovoga članka Agencija za plaćanja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Uputu za korisnike s informacijama vezanim uz njihova prava i obveze.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE II.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Intervencije u sektoru voća i povrća
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
(1) Ovim Pravilnikom provode se sljedeće intervencije u sektoru voća i povrća propisane Strateškim planom:
- 47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
- 47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje
- 47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć
- 47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi
- 47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing
- 47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode
- 47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama
- 47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima _01; utvrđivanje, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova od strane organizacija proizvođača i njihovih udruženja priznatih na temelju Uredbe (EU) br. 1308/2013 ili članka 67. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115
- 47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama
- 47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu kako bi se olakšalo povlačenje
- 47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04; osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika.
(2) Intervencije iz stavka 1. ovoga članka provode proizvođačke organizacije u okviru svojih odobrenih operativnih programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ciljevi operativnog programa u sektoru voća i povrća i postizanje istih
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
(1) U svom operativnom programu proizvođačka organizacija odabire intervencije i s njima povezane ciljeve iz Strateškog plana, služeći se logičkom matricom iz Priloga I. ovoga Pravilnika (u daljnjem tekstu: Logička matrica).
(2) U operativnom programu, služeći se Logičkom matricom, proizvođačka organizacija mora odabrati najmanje one intervencije koje su povezane s postizanjem ciljeva iz članka 46. točaka (b), (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115 .
(3) Intervencije povezane s postizanjem ciljeva navedenih u članku 46. točkama (g), (h), (i) i (k) Uredbe (EU) br. 2021/2115 obuhvaćaju proizvode u svježem ili prerađenom obliku, dok ciljevi utvrđeni u drugim točkama tog članka obuhvaćaju samo proizvode u svježem obliku.
(4) Prihvatljive aktivnosti i s njima povezani prihvatljivi troškovi te pravila vezana uz provedbu pojedinih intervencija navedeni su u Poglavlju V., VI. i VII. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Korisnici
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
Korisnici potpora za provedbu intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika su proizvođačke organizacije s operativnim programom i operativnim fondom odobrenima od strane Agencije za plaćanja u skladu s odredbama članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Osnovni uvjeti za provedbu intervencija u sektoru voća i povrća
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
(a) Intervencije iz članka 5. ovoga Pravilnika provode se na temelju:
- odobrenog operativnog programa
i
- odobrenog operativnog fonda i iznosa potpore.
(2) Zahtjevi za odobravanje operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore podnose se Agenciji za plaćanja istovremeno, u skladu s odredbama članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
(3) Agencija za plaćanja odobrava i izmjene odobrenog operativnog programa u skladu člankom 18. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE III.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sadržaj operativnog programa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
(1) Operativni program proizvođačke organizacije sadržava najmanje sljedeće:
1. Teritorijalno područje provedbe i trajanje provedbe operativnog programa
2. Logička matrica operativnog programa proizvođačke organizacije:
2.1. tablični prikaz odabranih sektorskih ciljeva, specifičnih ciljeva, odabranih intervencija i planiranih aktivnosti koje će proizvođačka organizacija provoditi (Prilog I. ovoga Pravilnika)
2.2. navesti sektorske ciljeve koje proizvođačka organizacija želi postići i obrazložiti razloge odabira
2.3. za svaki odabrani cilj navesti odabranu intervenciju iz Strateškog plana kojim se odabrani cilj nastoji postići, navesti prihvatljive aktivnosti/troškove i obrazložiti način na koji će se provedenim aktivnostima/nastalim troškovima u okviru provedbe intervencije ostvariti sektorski ciljevi.
3. Pokazatelji rezultata i učinka:
3.1. Opis početnog stanja koji uključuje:
- navođenje i obrazlaganje rezultata iz Logičke matrice iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji su povezani s odabranom intervencijom, sektorskim i specifičnim ciljem te pomoću istih brojčano i opisno utvrditi i opisati početno stanje prije provedbe operativnog programa koji se podnosi na odobravanje
3.2. Detaljan opis provedbe intervencije što uključuje:
- navođenje, opisivanje i obrazlaganje aktivnosti koje se namjeravaju provoditi u okviru određene intervencije, a koje su prihvatljive u okviru odabrane intervencije
- navođenje očekivanih rezultata provedbe pojedine odabrane intervencije, prikazane u etapama (kvartalnim, polugodišnjim, godišnjim) koristeći se pokazateljima rezultata iz Logičke matrice operativnog programa proizvođačke organizacije (točka 2. Sadržaja operativnog programa i Prilog I. ovoga Pravilnika)
- potrebno je navesti i obrazložiti pokazatelje rezultata iz Logičke matrice operativnog programa proizvođačke organizacije (točka 2. Sadržaja operativnog programa i Prilog I. ovoga Pravilnika) koji su povezani s odabranom intervencijom, sektorskim i specifičnim ciljem, te pomoću istih brojčano i opisno pratiti napredak u provedbi i ostvarenju intervencije te sektorskog cilja
3.3. U slučaju odabira jedne ili više intervencija iz Poglavlja VII. ovoga Pravilnika kojima se ostvaruje sektorski cilj iz članka 46. (j) sprečavanje kriza i upravljanje rizicima kako bi se izbjeglo i rješavalo poremećaje na tržištu obrazložiti razloge i potrebu odabira navedene/ih intervencija.
4. Posebna pravila iz članka 50. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115, članaka 11. i 12. Uredbe (EU) 2022/126 te članaka 23., 24. i 26. ovoga Pravilnika:
4.1. Način na koji je planirano i/ili osigurano poštivanje da:
- se operativnim programom nastoje postići ciljevi iz članka 46. točaka (b), (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115
- najmanje 15 % rashoda obuhvaća intervencije povezane s ciljevima iz članka 46. točaka (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115
- operativni program obuhvaća tri ili više djelovanja povezanih s ciljevima iz članka 46. točaka (e) i (f) Uredbe (EU) br. 2021/2115, uzimajući u obzir odredbu članka 50. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115 ( Ako najmanje 80 % članova organizacije proizvođača podliježe jednoj ili više istih obveza u području poljoprivrede, okoliša i klime ili ekološkog uzgoja iz poglavlja IV. Uredbe (EU) br. 2021/2115 koje se odnosi na provedbu intervencija ruralnog razvoja ENVCLIM (70) - Obveze u području okoliša i klime te druge obveze upravljanja broj 70.01, 70.02, 70.04, 70.07 i 70.08, svaka od tih obveza smatra se djelovanjem za najmanje tri djelovanja)
- najmanje 2 % rashoda obuhvaća intervencije povezane s ciljem iz članka 46. točke (d) Uredbe (EU) br. 2021/2115 (u slučaju da proizvođačka organizacija odabere ovaj cilj)
- rashodi za intervencije u okviru vrsta intervencija iz članka 47. stavka 2. točaka (f), (g) i (h) Uredbe (EU) br. 2021/2115 ne premašuju jednu trećinu ukupnih rashoda (u slučaju da proizvođačka organizacija odabere cilj (f))
- postotak potencijalne uštede vode mora biti najmanje 5 % ako tehnički parametri postojeće instalacije ili infrastrukture već osiguravaju visok stupanj učinkovitosti (prije ulaganja) čime se ispunjavaju obveze iz članka 11. Uredbe (EU) 2022/126 navedene u članku 22. stavku 5. ovoga Pravilnika (samo za intervenciju 47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu)
- za operacije koje se provode u okviru intervencija povezanih s ciljevima u području poljoprivrede, okoliša i klime potrebno je ugraditi odredbu da će proizvođačka organizacija na kraju svake godine provedbe operativnog programa Agenciji za plaćanja podnijeti izvješće o provedbi navedenih intervencija kako bi se operativni program mogao prilagoditi u slučaju izmjena relevantnih obveznih standarda, zahtjeva ili obveza
- ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije 47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing, ista obuhvaćenim intervencijama mora težiti postizanju jednog od ciljeva iz članka 14. stavaka 1. a, b, c, d, e, f i g. Uredbe (EU) br. 2022/126
- ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije povezane s ciljevima u području poljoprivrede, okoliša i klime ista mora dostaviti dokaz o očekivanom pozitivnom doprinosu jednom ili više okolišnih ciljeva u trenutku podnošenja predloženog operativnog programa, intervencije ili izmjene takvog programa ili intervencije na odobrenje
- ako proizvođačka organizacija u svojem odobrenom operativnom programu odabere provedbu intervencije 47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama rashodi za ponovnu sadnju voćnjaka ili maslinika ne smiju biti veći od 20 % ukupnih rashoda u okviru svakog operativnog programa ili relevantne intervencije.
5. Financijski aspekti operativnog programa, osobito:
5.1. metoda izračuna i visinu financijskih doprinosa
5.2. postupak za financiranje operativnog fonda
5.3. podatci potrebni za opravdanje različitih visina doprinosa i način utvrđivanja opravdanosti/razumnosti visine troška za provedbu pojedine aktivnosti u okviru intervencije
5.4. proračun i vremenski raspored za poduzimanje aktivnosti za svaku godinu provedbe operativnog programa usklađeno s očekivanim rezultatima provedbe iz točke 3.2. Sadržaja operativnog programa.
6. Metode za sprječavanje dvostrukog financiranja provedbe iste aktivnosti dvije ili više intervencija iz fondova Unije.
(2) U okviru upute iz članka 4. stavka 5. ovoga Pravilnika na zahtjev Agencije za plaćanja proizvođačka organizacija može dopuniti sadržaj operativnog programa iz stavka 1. ovoga članka dodatnim zahtjevima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Operativni fond
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
(a) Provedba operativnog programa proizvođačkih organizacija financira se iz operativnog fonda.
(b) Operativni fond služi isključivo za financiranje aktivnosti radi provedbe odabranih intervencija iz članka 5. ovoga Pravilnika.
(3) Operativni fond je bankovni (žiro) račun koji je proizvođačka organizacija otvorila neovisno o već postojećem bankovnom računu preko kojega obavlja trženje i druge aktivnosti za koje je priznata.
(4) Operativni fond iz stavka 3. ovoga članka uspostavlja se prije odobrenja operativnog programa priznate proizvođačke organizacije, a na temelju pravnog akta proizvođačke organizacije iz članka 6. Pravilnika o proizvođačkim organizacijama i drugim oblicima udruženja primarnih poljoprivrednih proizvođača (»Narodne novine«, broj 87/20, 129/20 45/22 i 54/22 - ispravak) (u daljnjem tekstu: Pravilnik o proizvođačkim organizacijama).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Financiranje operativnog fonda proizvođačke organizacije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
(1) Financijska sredstva koja se deponiraju u operativni fond iz članka 10. ovoga Pravilnika sastoje se od:
– financijskih doprinosa članova proizvođačke organizacije ili same proizvođačke organizacije, ili i od članova proizvođačke organizacije i od proizvođačke organizacije
– financijskog doprinosa Unije ( Financijska pomoć Unije), koji se može dodijeliti samo ako je operativni program odobren
– financijskog doprinosa iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (Nacionalna financijska pomoć) koji se može dodijeliti ako su ispunjeni uvjeti iz članka 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(2) Način financiranja operativnog fonda financijskim doprinosima iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka u smislu utvrđivanja visine financijskih doprinosa članova te upravljanja istima utvrđuje proizvođačka organizacija u skladu odredbama koje je propisala u svom pravnom aktu iz članka 6. Pravilnika o proizvođačkim organizacijama.
(3) Iznos Financijske pomoći Unije i Nacionalne financijske pomoći određuje se u skladu s odredbama članaka 14. i 15. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Referentno razdoblje, razdoblje trajanja operativnog programa, godina provedbe operativnog programa i poljoprivredna financijska godina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
(a) Referentno razdoblje iz članka 32. Uredbe (EU) br. 2022/126 je vremensko razdoblje od jedne godine (12 uzastopnih mjeseci), za koje proizvođačka organizacija posjeduje računovodstvene podatke o stavljanju proizvoda za koje je priznata na tržištu i poslovanju, a koje počinje najranije 1. siječnja tri godine prije godine za koju je potpora zatražena i završava najkasnije 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju je potpora zatražena.
(b) Referentno razdoblje određuje se za svaku proizvođačku organizaciju koja je podnijela zahtjev za odobrenje operativnog programa te operativnog fonda i iznosa potpore.
(c) Metodologija utvrđivanja referentnog razdoblja ne mijenja se tijekom trajanja provedbe odobrenog operativnog programa.
(d) Operativni program traje najmanje tri, a najviše četiri godine, zaključno s 31. prosincem 2027. godine.
(e) Jedna godina provedbe operativnog programa jednaka je jednoj kalendarskoj godini i traje od 1. siječnja do 31. prosinca.
(f) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, provedba odobrenog operativnog programa čija je prva godina provedbe 2024. godine, traje kraće od dvanaest mjeseci (jedna kalendarska godina), a može započeti od trenutka odobrenja operativnog programa i trajati najkasnije do 31. prosinca 2024. godine.
(g) Financijska godina u skladu s člankom 35. Uredbe (EU) br. 2021/2116 obuhvaća plaćene rashode i primljene prihode koje Agencija za plaćanja knjiži u računovodstvenu dokumentaciju povezanu s EFJP-om i EPFRR-om za financijsku godinu N koja počinje 16. listopada godine N – 1, a završava 15. listopada godine N.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
(a) Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište za proizvođačke organizacije koje su priznate prije više od jedne godine u odnosu na godinu za koju se podnosi zahtjev za odobravanje operativnog programa izračunava se u skladu s člankom 31. Uredbe (EU) br. 2022/126 uzimajući u obzir referentno razdoblje iz članka 12. ovoga Pravilnika.
(b) Vrijednost proizvodnje stavljene na tržište novo priznate proizvođačke organizacije (od čijeg priznavanja nije prošlo više od jedne godine u odnosu na godinu za koju se podnosi zahtjev za odobrenje operativnog programa) smatra se ona vrijednost koja je utvrđena i dokazana u postupku priznavanja proizvođačke organizacije kao uvjet za donošenje rješenja o priznavanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Gornja granica financijske pomoći Unije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
Za potrebe utvrđivanja iznosa Financijske pomoći Unije operativnom fondu iz članka 52. Uredbe (EU) br. 2021/2115 gornja granica iste svake se godine određuje u skladu s člankom 32. stavkom 2. b) Uredbe (EU) br. 2022/126.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Nacionalna financijska pomoć
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
(1) Nacionalna financijska pomoć je financijski dodatak operativnom fondu koji se isplaćuje iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
(2) Utvrđivanje uvjeta za dodjelu Nacionalne financijske pomoći iz članka 53. Uredbe (EU) br. 2021/2115 izračunava se u skladu s odredbama članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 i Priloga V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene Strateškog plana u okviru ZPP- a iz Strateškog plana .
(3) Nacionalna financijska pomoć dodjeljuje se na temelju zahtjeva proizvođačke organizacije, prilikom prvog odobravanja operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore ili u okviru zahtjeva za izmjenu operativnog programa.
(4) Stupanj organizacije proizvođača iz članka 34. Uredbe (EU) br. 2022/126 za potrebe utvrđivanja prava na dodjelu Nacionalne financijske pomoći izračunava i utvrđuje Agencija za plaćanja.
(5) Podatke potrebne za izračun stupnja organizacije proizvođača Agencija za plaćanja preuzima od Državnog zavoda za statistiku.
(6) Odluku o načinu izračuna i utvrđivanja stupnja organizacije proizvođača prema podacima iz stavka 5. ovoga članka donosi ministrica poljoprivrede.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE IV.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Odobravanje operativnog programa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
(1) Proizvođačka organizacija podnosi Zahtjev za odobravanje operativnog programa u skladu s člankom 48. stavkom 12. Zakona Agenciji za plaćanja elektroničkim putem i preporučeno poštom.
(2) Uz Zahtjev za odobravanje operativnog programa proizvođačka organizacija prilaže i operativni program.
(3) Zahtjev za odobravanje operativnog programa podnosi se najkasnije 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, Zahtjev za odobravanje operativnog programa podnosi se najkasnije do/zaključno s 12. siječnja 2024. godine.
(5) Operativni program odobrava se najkasnije 15. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, operativni program odobrava se najkasnije 30. siječnja 2024. godine.
(7) Provedba odobrenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju istoga.
(8) Agencija za plaćanja, u postupku odobravanja operativnog programa provodi sljedeće administrativne provjere i kontrole na terenu dostavljenog Zahtjeva za odobravanje operativnog programa:
– potpunosti podnesenog Zahtjeva za odobravanje operativnog programa
– usklađenosti sadržaja dostavljenog operativnog programa sa zahtjevima iz članka 9. (Sadržaj operativnog programa) ovoga Pravilnika i Strateškim planom
– dosljednosti i tehničke kvalitete operativnog programa u smislu očekivanih rezultata i ostvarivanja ciljeva operativnog programa.
(9) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje operativnog programa odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(10) Obavijest o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji odmah po odobrenju operativnog programa putem e-pošte, a Odluka o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog programa traži.
(11) Iznimno od stavka 10. ovoga članka, za operativni program čija je prva godina provedbe 2024. godina, Odluka o odobrenju operativnog programa dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 15. ožujka 2024. godine.
(12) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nalazi se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja www.apprrr.hr.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
(1) U skladu s člankom 8. stavkom 2. ovoga Pravilnika proizvođačka organizacija istovremeno, uz Zahtjev za odobravanje operativnog programa iz članka 16. ovoga Pravilnika podnosi Agenciji za plaćanja elektroničkim putem i preporučeno poštom i Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore.
(2) Uz Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore proizvođačka organizacija prilaže sljedeće:
– dokaz o osnivanju operativnog fonda (potvrda banke o postojanju žiro računa)
– dokaz o odgovarajućem iznosu deponiranih financijskih sredstava na žiro računu (operativnom fondu) u skladu s člankom 51. stavkom 1. a) Uredbe (EU) br. 2021/2115 te člancima 10. i 11. ovoga Pravilnika i visinom iznosa troškova odabranih aktivnosti predviđenih za provedbu u okviru pojedine intervencije operativnog programa
– zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći, ako proizvođačka organizacija želi da se operativni fond sufinancira financijskim doprinosom iz državnog proračuna, uz koji prilaže i razloge zahtjeva za dodjelu Nacionalne financijske pomoći i obrazloženja istih iz članka 19. ovoga Pravilnika
– dokaz/e o procjeni pojedinog iznosa troška po intervenciji odnosno najmanje tri ponude za provedbu prihvatljive usluge/aktivnosti koju proizvođačka organizacija namjerava provesti u okviru operativnog programa ili manji broj ponuda uz valjano pisano obrazloženje razloga zbog kojeg nije prikupljen dovoljan broj ponuda
– dokaz/e o prihvatljivosti odabranog ponuditelja odnosno ispis izvadaka iz Sudskog registra za svakog ponuditelja kojim se dokazuje da je ponuditelj registriran za djelatnost za koju se ponuda podnosi te da nije povezan s proizvođačkom organizacijom i njenim članovima
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje proizvođačke organizacije da će poštovati odredbe Uredbe (EU) br. 1308/2013, Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 2017/891, Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Uredbe (EU) br. 2022/126
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje proizvođačke organizacije da nije primila i da neće primiti, posredno ili neposredno, bilo kakva druga financijska sredstva Unije ili nacionalna sredstva za aktivnosti koje su prihvatljive za dodjelu potpore u okviru Uredbe (EU) br. 2021/2115 u sektoru voća i povrća
– izjavu osobe ovlaštenje za zastupanje o nepostojanju sukoba interesa (izjava da niti jedan član proizvođačke organizacije iste nije povezan s odabranim izvoditeljem i podizvoditeljima, u smislu članka 3. Preporuke Komisije od 6. svibnja 2003. godine u vezi s definicijom mikro, malih i srednjih poduzeća od 20. 5. 2003. (SL L 124/37).
(3) Zahtjev za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore podnosi se za svaku godinu provedbe operativnog programa, a najkasnije do 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se odobrenje traži.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, Zahtjev za odobravanje operativnog fonda čija je prva godina provedbe 2024. godina, podnosi se najkasnije do/zaključno s 12. siječnja 2024. godine.
(5) Operativni fond i iznos potpore odobrava se najkasnije do/zaključno s 15. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje traži.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, operativni fond čija je prva godina provedbe 2024. godina, odobrava se najkasnije do/zaključno s 30. siječnja 2024.
(7) Na temelju podnesenog Zahtjeva za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu dokaza iz stavka 2. ovog članka radi kontrole opravdanosti troška, sukoba interesa, dvostrukog financiranja (osobito za korisnike koji sudjeluju u potporama iz programa ruralnog razvoja i intervenciji namijenjenoj uspostavi proizvođačkih grupa i organizacija) te prihvatljivost dobavljača.
(8) Osim kontrola iz stavka 7. ovoga članka Agencija za plaćanja provodi sljedeće kontrole:
– točnosti podataka iz dostavljenog operativnog programa
– prihvatljivosti iznosa predloženih troškova za potporu
– pouzdanosti procjena i plana potpore te planiranje njegove provedbe.
(9) Provjere i kontrole iz stavaka 7. i 8. ovoga članka provode se i prije odobravanja izmjena operativnog programa u skladu s člankom 18. ovoga Pravilnika.
(10) Korisnik intervencija iz članka 7. ovoga Pravilnika dužan je osigurati jednako postupanje prema svim ponuditeljima od kojih prikuplja ponude radi provedbe intervencija te ima obvezu poduzeti sve potrebne mjere kako bi utvrdio i ispravio sukobe interesa u vezi s postupkom pribavljanja i odabira ponuda, kad se takvi slučajevi pojave, kao i odgovarajuće mjere za sprječavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa.
(11) Korisnik iz članka 7. ovoga Pravilnika je kod odabira ponuditelja dužan pridržavati se načela nepristranosti i neovisnosti te izbjegavati situacije u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(12) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje operativnog fonda i iznosa potpore odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(13) Obavijest o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji odmah po odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore putem e-pošte, a Odluka o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 31. prosinca godine koja prethodi godini za koju se odobrenje operativnog fonda i iznosa potpore traži.
(14) Iznimno od stavka 13. ovoga članka, za operativni fond čija je prva godina provedbe 2024. godina, Odluka o odobrenju operativnog fonda i iznosa potpore dostavlja se proizvođačkoj organizaciji najkasnije do 15. ožujka 2024. godine.
(15) Prilikom podnošenja zahtjeva za odobrenje izmjena odobrenog operativnog programa iz članka 18. ovoga Pravilnika, proizvođačka organizacija je, radi provedbe kontrola, u obvezi dostaviti Agenciji za plaćanja sve potrebne dokaze iz stavka 2. ovoga članka.
(16) Vezano na kontrole iz stavka 8. ovoga članka izabrana ponuda i ponuditelj na osnovu koje je dokazan procijenjen iznos pojedinog troška po aktivnosti nije obvezujuća, no iznos troška u smislu dodjele potpore je obvezujući.
(17) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nalazi se na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja www.apprrr.hr.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Izmjena odobrenog operativnog programa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
(1) Proizvođačka organizacija može izmijeniti odobreni operativni program.
(2) Proizvođačka organizacija podnosi Agenciji za plaćanja zahtjev za odobrenje izmjena odobrenog operativnog programa.
(3) Proizvođačka organizacija može izmijeniti svoj odobreni operativni program iz sljedećih razloga:
– nemogućnosti provođenja odobrenog operativnog programa u potpunosti
– potrebe izmjena ili dopuna sadržaja operativnog programa
– povećanja ili smanjenja iznosa operativnog fonda
– zahtjeva za dodjelom Nacionalne financijske pomoći.
(4) Ako proizvođačka organizacija podnosi zahtjev iz stavka 2. ovoga članka iz razloga navedenih u stavku 3. ovoga članka, odobrenje izmijenjenog operativnog programa se odnosi na sljedeću godinu provedbe operativnog programa.
(5) Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za izmjenu iz stavka 4. ovoga članka je 15. rujna godine koja prethodi godini za koju se podnosi izmjena operativnog programa, a izmjena operativnog programa odobrava se najkasnije do 15. prosinca iste godine.
(6) Zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka proizvođačka organizacija prilaže:
– izmijenjeni operativni program
– detaljno obrazloženje razloga i okolnosti koji su doveli do izmjena
– izmjene i učinke izmjena.
(7) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, Agencija za plaćanja može odobriti izmjene operativnog programa zbog razloga iz stavka 3. ovoga članka i tijekom godine, pri čemu je proizvođačka organizacija dužna uz dokumente iz stavka 6. ovoga članka detaljno obrazložiti i dokazati da su događaji zbog kojih se traže izmjene nastupili izvan njezine odgovornosti i kontrole te da su vezani uz proizvod za koji je priznata, a provedba izmijenjenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju izmjena.
(8) Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za izmjenu iz stavka 7. ovoga članka je 15. lipnja godine za koju se podnosi izmjena operativnog programa, a izmjena operativnog programa odobrava se najkasnije do 1. listopada iste godine, s tim da provedba izmijenjenog operativnog programa može započeti odmah po odobrenju izmjena.
(9) Sa svrhom odobravanja izmjena operativnog programa Agencija za plaćanja provodi administrativne provjere i kontrole iz članaka 16. i 17. ovoga Pravilnika.
(10) Agencija za plaćanja o Zahtjevu za odobravanje izmjena operativnog programa odlučuje Odlukom u skladu s člankom 48. stavak 13. Zakona.
(11) Ako je razlog izmjene operativnog programa hitna potreba uvrštavanja i provedbe intervencije - 47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu , proizvođačka organizacija može izmijeniti svoj operativni program bez podnošenja Zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, ali je obvezna bez odlaganja o izmjeni operativnog programa pisanim putem obavijestiti Agenciju za plaćanja.
(12) U slučaju iz stavka 11. ovoga članka, Agencija za plaćanja, na temelju obavijesti proizvođačke organizacije u roku od 30 dana donosi Odluku.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
(a) Proizvođačka organizacija može podnijeti zahtjev za dodjelu Nacionalne financijske pomoći iz članka 15. ovoga Pravilnika.
(b) Proizvođačka organizacija može podnijeti zahtjev iz stavka 1. ovoga članka:
- prilikom podnošenja Zahtjeva za odobravanje operativnoga fonda i iznosa potpore
ili
- prilikom podnošenja Zahtjeva za izmjene operativnog programa.
(c) Prilikom podnošenja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka proizvođačka organizacija mora navesti razloge zbog kojih zahtjeva dodjelu Nacionalne financijske pomoći i iste obrazložiti.
(d) Agencija za plaćanja o zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka donosi Odluku.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
POGLAVLJE V.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi i neprihvatljivi rashodi (troškovi)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
(1) Popis prihvatljivih vrsta troškova naveden je u Strateškom planu i dodatno u Prilogu III. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(2) Popis neprihvatljivih vrsta troškova naveden je u Prilogu II., Dio I. Uredbe (EU) br. 2022/126.
(c) Porez na dodanu vrijednost nije prihvatljiv za potporu.
(4) Troškovi prijevoza proizvoda za koje je proizvođačka organizacija priznata, a koji se odnose na sljedeće troškove nisu prihvatljivi za potporu i proizvođačka organizacija ih je dužna na računu iskazati ili u okviru nekog drugog valjanog i odgovarajućeg računovodstvenog dokumenta prikazati na način da je njihov iznos razvidan i jasan:
- trošak prijevoza proizvoda od mjesta proizvodnje (nasad/lokacija uzgoja/proizvodnje) do skladišta člana proizvođača
-trošak prijevoza proizvoda od skladišta člana proizvođačke organizacije do središnjeg/distributivnog skladišta proizvođačke organizacije
- trošak prijevoza proizvoda s jednog od dva navedena krajnja odredišta iz prve i druge alineje ovoga stavka do kupca.
(5) Uz Popis iz stavka 1. ovoga članka dodatni prihvatljivi troškovi navedeni u okviru svake intervencije su sljedeći:
a) 47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu:
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje staklenika i plastenika
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje sustava zaštite (protiv tuče, kiše, mraza)
- izgradnja, rekonstrukcija i opremanje skladišnih - rashladnih kapaciteta
- ulaganja u poboljšanje postojećih skladišnih tehnologija (CA, ULO i sl.)
- ulaganja u nabavu uređaja predviđenih za čišćenje i održavanja prostora gdje se skladišti voće i povrće
- ulaganja u opremu za berbu, sortiranje i pakiranje, pranje i označavanje proizvoda
- ulaganja u opremu za sušenje, pakiranje, zamrzavanje
- kupnja ili nadogradnja računalnog softvera
- ulaganja u dionice ili kapital trgovačkih društava koja neposredno pridonose postizanju ciljeva operativnog programa.
b) 47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje:
- inovacije u nove proizvode te nove metoda uzgoja
- ulaganja u rasadnike u svrhu proizvodnje novih sorti i kultivara
- kupnja i ugradnja nove ili nadogradnja postojeće opreme kojom se racionaliziraju troškovi proizvodnje i provode principi kružnog gospodarenja
- primijenjena istraživanja u svrhu poboljšanja svojstava kvalitete proizvoda i sl.
i drugi tr oškovi ulaganja proizvođačkih organizacija u sektoru voća i povrća povezani s uvođenjem inovativnih praksi i proizvodnih tehnika.
c) 47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć:
- studijska putovanja
- sudjelovanje na konferencijama, seminarima i radionicama
- izrada promotivnih materijala
- izrada i nadogradnje komunikacijskih alata i sl., koje su povezane s promicanjem i provedbom metoda i tehnika proizvodnje, praksi i standarda kojima se potiče održivi razvoj i djelotvorno upravljanje prirodnim resursima, a ujedno se doprinosi zaustavljanju procesa gubitka bioraznolikosti
- korištenje stručnih savjeta u svrhu usvajanja i primjene dobrih poljoprivrednih praksi
- izrada plana rada i sl., povezanih s provedbom metoda i tehnika proizvodnje, praksi i standarda kojima se potiče održivi razvoj i djelotvorno upravljanje prirodnim resursima.
d) 47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi:
- profesionalni razvoj
- dijeljenja i razmjene znanja s drugim korisnicima ove intervencije u području zaštite tla, održivog gospodarenja hranjivim tvarima, smanjenju korištenja pesticida
- studijska putovanja
- sudjelovanje na konferencijama, seminarima i radionicama.
e) 47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing:
- sudjelovanje na sajmovima i izložbama
- izrada promotivnih materijala, mrežnih stranica
- zakup oglasnog prostora i oglašavanje u medijima
- promotivne kampanje i organizacije namjenskih promotivnih događanja
- radionice i seminari
- istraživanja tržišta i tržišnih trendova i sl.
f) 47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode :
- sudjelovanje i ispunjavanje kriterija programa kvalitete u skladu s nacionalnim i EU zakonodavstvom.
g) 47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama:
- zaštita kvalitete tla i očuvanja organske tvari u tlu, očuvanje kakvoće voda, zaštita zdravlja ljudi i životinja, zaštita bioraznolikosti.
h) 47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_01; utvrđivanje, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova od strane organizacija proizvođača i njihovih udruženja priznatih na temelju Uredbe (EU) br. 1308/2013 ili članka 67. stavka 7. Uredbe (EU) br. 2021/2115:
- uspostava, punjenje i popunjavanje uzajamnih fondova, u skladu s aktivnostima operativnih programa proizvođačkih organizacija koje se poduzimaju s ciljem sprječavanja gubitaka i šteta u proizvodnji voća i povrća, a odnosi se na administrativne troškove osnivanja i rada po računu uzajamnog fonda.
i) 47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02; ponovna sadnja voćnjaka ili maslinika ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela države članice ili radi prilagodbe klimatskim promjenama:
- ponovna sadnja voćnjaka ako je to potrebno nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga prema uputi nadležnog tijela, ili radi prilagodbe klimatskim promjenama.
j) 47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03; povlačenje s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe, uključujući prema potrebi preradu kako bi se olakšalo povlačenje :
- povlačenje proizvoda s tržišta za besplatnu distribuciju ili druge svrhe uključujući prema potrebi obradu kojom se olakšava to povlačenje
- prijevoz, sortiranje i pakiranje (kondicioniranje) u skladu s člankom 25. Uredbe (EU) br. 2021/2115 (troškovi prijevoza plaćaju se onoj strani koja stvarno snosi financijski trošak predmetne operacije prijevoza).
k) 47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04; osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika:
- osiguranje berbe i proizvodnje kojim se doprinosi zaštiti dohodaka proizvođača u slučaju gubitaka prouzročenih prirodnim katastrofama, nepovoljnim klimatskim prilikama te bolestima ili najezdama štetnih organizama, uz istodobno osiguravanje da korisnici poduzmu potrebne mjere za sprečavanje rizika.
(6) Nastavno na odredbe članka 12. stavka 4. ovoga Pravilnika, a vezano uz odredbe stavka 3. istoga članka, za provedbu operativnog programa u 2024. godini troškovi nastali prije odobrenja operativnog programa i operativnog fonda i iznosa potpore, nisu prihvatljivi za potporu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Administrativni troškovi i troškovi osoblja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede