NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O OTVORENIM INVESTICIJSKIM FONDOVIMA S JAVNOM PONUDOM
Dio prvi
Glava 1.
Ukupno komentara:
Ukupno općih komentara:
Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj
OPĆE ODREDBE
0
Komentiraj
Članak 1.
Ovim Zakonom propisuju se uvjeti za osnivanje i rad otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom (UCITS fondova) i društava za upravljanje UCITS fondovima, te se uređuje način izdavanja i otkupa udjela UCITS fondova, trgovanje udjelima UCITS fondova, delegiranje poslova na treće osobe, te nadzor nad radom i poslovanjem UCITS fondova, društava za upravljanje UCITS fondovima, depozitara i osoba koje nude udjele u UCITS fondovima.
Prijenos propisa Europske unije
0
Komentiraj
Članak 2.
(1) Ovim se Zakonom u pravni sustav Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive:
1. Direktiva 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o usklađivanju zakona i drugih propisa koji se odnose na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) (Direktiva 2009/65/EZ),
2. članci 3. do 7. te članci 20. do 23. Direktive Komisije 2010/44/EU od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi određenih odredbi o pripajanjima ili spajanjima fondova, strukturama glavnih i napajajućih fondova i postupku obavješćivanja (Direktiva Komisije 2010/44/EU),
3. članci 9. do 12. Direktive Komisije 2010/43/EU od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu organizacijskih zahtjeva, sukoba interesa, poslovanja, upravljanja rizicima i sadržaja sporazuma između depozitara i društva za upravljanje (Direktiva Komisije 2010/43/EU),
4. članak 11. Direktive 2010/78/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 24. studenoga 2010. o izmjeni direktiva 98/26/EZ, 2002/87/EZ, 2003/6/EZ, 2003/41/EZ, 2003/71/EZ, 2004/39/EZ, 2004/109/EZ, 2005/60/EZ, 2006/48/EZ, 2006/49/EZ i 2009/65/EZ u pogledu ovlasti Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za bankarstvo), Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za osiguranje i strukovno mirovinsko osiguranje) i Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za vrijednosne papire i tržišta kapitala) (Direktiva 2010/78/EU),
5. članak 2. Direktive 2013/14/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o izmjeni Direktive 2003/41/EZ o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, Direktive 2009/65/EZ o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) i Direktive 2011/61/EU o upraviteljima alternativnih investicijskih fondova u odnosu na preveliko oslanjanje na kreditne rejtinge,
6. Direktiva 2014/91/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o izmjeni Direktive 2009/65/EZ o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) u pogledu poslova depozitara, politika nagrađivanja i sankcija (Direktiva 2014/91/EU),
7. članak 30. Direktive 2002/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2002. o dodatnom nadzoru kreditnih institucija, društava za osiguranje i investicijskih društava u financijskom konglomeratu i o izmjeni i dopuni direktiva Vijeća 73/239/EEZ, 79/267/EEZ, 92/49/EEZ, 92/96/EEZ, 93/6/EEZ i 93/22/EEZ i direktiva 98/78/EZ i 2000/12/EZ Europskog parlamenta i Vijeća,
8. članak 2. stavak 22. Direktive 2011/89/EU Europskog parlamenta i Vijeća 2011/89/EU od 16. studenoga 2011. o izmjeni direktiva 98/78/EZ, 2002/87/EZ, 2006/48/EZ i 2009/138/EZ u odnosu na dodatni nadzor financijskih subjekata u financijskom konglomeratu.
(2) Agencija je nadležna za provedbu i nadzor primjene uredbi Europske unije donesenih na temelju direktiva iz stavka 1. ovoga članka, a koje uključuju:
1. Uredba Komisije (EU) br. 583/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi s ključnim informacijama za ulagatelje i uvjetima koje je potrebno ispuniti prilikom dostavljanja ključnih informacija ulagateljima ili prospekta na trajnom mediju koji nije papir ili putem internetske stranice (Uredba Komisije (EU) br. 583/2010),
2. Uredba Komisije (EU) br. 584/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi oblika i sadržaja standardne obavijesti i potvrde UCITS-a, korištenja elektroničke komunikacije između nadležnih nadzornih tijela za potrebe obavješćivanja i postupaka izravnog nadzora i istražnih radnji i razmjene informacija između nadležnih tijela (Uredba Komisije (EU) br. 584/2010).
Ovlast Agencije za osiguranje provedbe uredbi Europske unije, regulatornih i provedbenih tehničkih standarda te smjernica europskih nadzornih tijela
0
Komentiraj
Članak 3.
(1) Agencija je ovlaštena donositi provedbene propise i odluke koji su potrebni da bi se osigurala provedba uredbi Europske unije, regulatornih i provedbenih tehničkih standarda , kao i smjernica koje su ovlaštena donijeti europska nadzorna tijela.
(2) Smjernice koje donose europska nadzorna tijela, u skladu sa svojim ovlastima, biti će obvezujuće za Agenciju i subjekte nadzora Agencije čije su obveze definirane odredbama ovog Zakona i relevantnih propisa, pod sljedećim uvjetima:
- da se, sukladno proceduri propisanoj uredbama kojima se osnivaju europska nadzorna tijela, Agencija očitovala da se obvezuje u cijelosti ili djelomično pridržavati odredbi smjernice koja je predmet zahtjeva za očitovanjem ili da se do određenog roka namjerava uskladiti s takvom smjernicom,
- da je Agencija na svojoj internetskoj stranici prenijela obavijest o takvom očitovanju,
pri čemu je stupanje na snagu smjernice i početak primjene određen smjernicom koja je predmet zahtjeva za očitovanjem.
Značenje pojedinih pojmova
0
Komentiraj
Članak 4.
(1) Pojedini pojmovi, u smislu ovoga Zakona, imaju sljedeće značenje:
1. Investicijski fond je subjekt za zajednička ulaganja čija je jedina svrha i namjena prikupljanje sredstava javnom ili privatnom ponudom te ulaganje tih sredstava u različite vrste imovine u skladu s unaprijed određenom strategijom ulaganja investicijskog fonda, a isključivo u korist imatelja udjela u tom investicijskom fondu.
2. UCITS fond je otvoreni investicijski fond s javnom ponudom koji:
a) ima za isključivi cilj zajedničko ulaganje imovine, prikupljene javnom ponudom udjela u fondu, u prenosive vrijednosne papire ili u druge oblike likvidne financijske imovine iz članka 252. stavka 1. ovoga Zakona, a koji posluje po načelima razdiobe rizika,
b) čiji se udjeli, na zahtjev ulagatelja, otkupljuju izravno ili neizravno, iz imovine toga fonda. Radnje koje društvo za upravljanje poduzima kako bi se osiguralo da tržišna vrijednost udjela ne odstupa značajno od neto vrijednosti imovine po udjelu (cijene udjela), izjednačene su s otkupom udjela i
c) koji je osnovan u skladu s dijelom 10. ovoga Zakona, odnosno propisima države članice donesenima na temelju Direktive 2009/65/EZ.
3. Alternativni investicijski fond je investicijski fond određen zakonom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
4. Otvoreni investicijski fond je zasebna imovina, bez pravne osobnosti, koju osniva društvo za upravljanje i kojom društvo za upravljanje upravlja u svoje ime i za zajednički račun imatelja udjela u toj imovini u skladu s odredbama ovoga Zakona, prospekta i pravila toga fonda. Udjeli u otvorenom investicijskom fondu se, na zahtjev imatelja udjela, otkupljuju, izravno ili neizravno, iz imovine otvorenog investicijskog fonda. Ako pravo države članice ili treće države to dozvoljava, otvoreni investicijski fond može imati pravnu osobnost.
5. Udjel predstavlja udjel UCITS fonda.
6. Ulagatelj je imatelj udjela UCITS fonda.
7. Depozitar je kreditna institucija ili podružnica kreditne institucije kojoj su povjereni poslovi propisani odredbama članka 219., 220. i 221. ovoga Zakona.
8. Društvo za upravljanje je pravna osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koja, na temelju odobrenja Agencije, obavlja djelatnost upravljanja UCITS fondovima.
9. Društvo za upravljanje iz druge države članice je pravna osoba sa sjedištem u drugoj državi članici koja, na temelju odobrenja nadležnog tijela te države članice, obavlja djelatnost upravljanja UCITS fondovima.
10. Društvo za upravljanje iz treće države je pravna osoba sa sjedištem u trećoj državi koja, na temelju odobrenja nadležnog tijela treće države, obavlja djelatnost upravljanja investicijskim fondovima.
11. Matična država članica društva za upravljanje je država članica u kojoj je registrirano sjedište društva za upravljanje.
12. Država članica domaćin društva za upravljanje je država članica koja nije matična država članica, u kojoj društvo za upravljanje ima podružnicu ili u kojoj izravno pruža usluge.
13. Matična država članica UCITS fonda je država članica u kojoj je UCITS fond, od nadležnog tijela, dobio odobrenje koje odgovara onom iz članka 243. ovoga Zakona.
14. Država članica domaćin UCITS fonda je država članica koja nije matična država članica, u kojoj se trguje udjelima UCITS fonda.
15. Podružnica je mjesto poslovanja koje je dio društva za upravljanje, nema pravnu osobnost i obavlja poslove pružanja usluga za koje je društvo za upravljanje dobilo odobrenje za rad.
16. Nadležno tijelo je:
a) tijelo pojedine države članice koje je, na temelju propisa te države kojima se u pravni poredak države prenose odredbe Direktive 2009/65/EZ, nadležno za izdavanje odobrenja za osnivanje i rad, odnosno nadzor investicijskih fondova i društava za upravljanje,
b) tijelo treće države nadležno za izdavanje odobrenja za osnivanje i rad, odnosno nadzor investicijskih fondova i društava za upravljanje.
17. Uska povezanost označava povezanost dviju ili više fizičkih ili pravnih osoba, odnosno subjekata, na jedan od sljedećih načina:
a) odnosom sudjelovanja,
b) odnosom kontrole.
18. Sudjelovanje označava sudjelovanje neke osobe u drugoj pravnoj osobi ako:
a) ima izravna ili neizravna ulaganja na temelju kojih sudjeluje s 20% udjela ili više u kapitalu te pravne osobe ili glasačkim pravima u toj pravnoj osobi, ili
b) ima udjel u kapitalu te pravne osobe ili u glasačkim pravima u toj pravnoj osobi manji od 20%, a stečen je s namjerom da, na temelju trajne povezanosti s tom pravnom osobom, omogući utjecaj na njezino poslovanje.
Ovisno društvo ovisnog društva također se smatra ovisnim društvom matičnog društva koje je na čelu tih društava. Situacije u kojima su dvije ili više pravnih ili fizičkih osoba trajno povezane s istom osobom putem odnosa kontrole, smatrat će se odnosom uske povezanosti između tih osoba.
19. Kontrola označava odnos između matičnog društva i ovisnog društva ili sličan odnos između bilo koje fizičke ili pravne osobe i nekog društva. Ovisno društvo ovisnog društva također se smatra ovisnim društvom matičnog društva koje je na čelu tih društava. Situacije u kojima su dvije ili više pravnih ili fizičkih osoba trajno povezane s istom osobom putem odnosa kontrole, smatrat će se odnosom uske povezanosti između tih osoba.
20. Matično društvo je matično društvo kako je definirano propisima kojima se uređuje računovodstvo poduzetnika i primjena standarda financijskog izvještavanja.
21. Ovisno društvo je ovisno društvo kako je definirano propisima kojima se uređuje računovodstvo poduzetnika i primjena standarda financijskog izvještavanja.
22. Kvalificirani udjel je svaki izravni ili neizravni udjel u društvu za upravljanje koji predstavlja 10% ili više udjela u kapitalu ili glasačkim pravima, ili manji udjel koji omogućava ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje društvom za upravljanje. Pri izračunu udjela glasačkih prava na odgovarajući način primjenjuju se odredbe o informacijama o promjeni glasačkih prava iz zakona kojim se uređuje tržište kapitala.
23. Trajni medij je papir ili drugo sredstvo koje ulagatelju omogućuje pohranu informacija, upućenih osobno tom ulagatelju, na takav način da je osiguran pristup toj informaciji za buduću uporabu i to za razdoblje koje je odgovarajuće s obzirom na svrhu te informacije, te omogućuje reprodukciju pohranjene informacije bez njezine izmjene.
24. Prenosivi vrijednosni papiri su:
a) dionice i vrijednosni papiri izjednačeni s dionicama,
b) obveznice i drugi dužnički vrijednosni papiri,
c) svaki drugi prenosivi vrijednosni papir koji daje pravo na stjecanje prenosivih vrijednosnih papira iz podtočki a) ili b) ove točke upisom ili zamjenom.
Investicijske tehnike i instrumenti opisani odredbom članka 253. stavka 5. ovoga Zakona nisu prenosivi vrijednosni papiri.
25. Instrumenti tržišta novca su financijski instrumenti kojima se uobičajeno trguje na tržištu novca, a koji su likvidni i čija se vrijednost može precizno odrediti u bilo kojem trenutku, kao što su trezorski, blagajnički i komercijalni zapisi i certifikati o depozitu, osim instrumenata plaćanja.
26. Treća država je država koja nije članica u smislu točke 27. ovoga stavka.
27. Država članica je država članica Europske unije ili država potpisnica Ugovora o europskom gospodarskom prostoru.
28. Agencija je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga.
29. Odobrenje je odluka Agencije kojom se usvaja podneseni zahtjev, koja se uvijek zahtijeva i izdaje prije poduzimanja određene radnje ili sklapanja nekog posla.
30. Bez odgode i/ili odmah znači poduzimanje neke radnje ili posla najkasnije sljedeći radni dan.
31. Javna ponuda je svaka obavijest dana u bilo kojem obliku i uporabom bilo kojeg sredstva, koja sadrži dovoljno informacija o uvjetima ponude i o ponuđenim udjelima u investicijskim fondovima da se na temelju istih ulagatelj može odlučiti na upis tih udjela.
32. Revizor je neovisni vanjski ovlašteni revizor definiran propisima kojima se uređuje revizija.
33. Relevantna osoba u odnosu na društvo za upravljanje je:
a) osoba na rukovodećoj poziciji u društvu za upravljanje, osoba koja je član društva, član nadzornog odbora ili prokurist društva za upravljanje,
b) osoba na rukovodećoj poziciji ili osoba koja je član društva u svakoj pravnoj osobi ovlaštenoj za nuđenje udjela UCITS fonda,
c) osoba na rukovodećoj poziciji u pravnoj osobi na koju je društvo za upravljanje delegiralo svoje poslove,
d) radnik društva za upravljanje, radnik pravne osobe na koju je društvo za upravljanje delegiralo svoje poslove ili zaposlenik pravne osobe ovlaštene za nuđenje udjela u UCITS fondovima, a koja je uključena u djelatnosti koje društvo za upravljanje obavlja,
e) svaka druga fizička osoba čije su usluge stavljene na raspolaganje i u nadležnosti su društva za upravljanje, a koja je uključena u djelatnosti koje društvo za upravljanje obavlja.
34. Osoba s kojom je relevantna osoba u srodstvu je:
a) bračni drug relevantne osobe ili bilo koja osoba koja se po nacionalnom pravu smatra izjednačenom s bračnim drugom,
b) uzdržavano dijete ili pastorak relevantne osobe,
c) bilo koji drugi srodnik relevantne osobe koji je na dan predmetne osobne transakcije s relevantnom osobom proveo u zajedničkom kućanstvu najmanje godinu dana.
35. Relevantna osoba u odnosu na UCITS fond je :
a) depozitar UCITS fonda,
b) revizor UCITS fonda.
36. Financijski instrument je financijski instrument kako je definiran zakonom koji uređuje tržište kapitala.
37. Rebalans portfelja je značajna promjena strukture portfelja.
38. Sintetički pokazatelji rizika i uspješnosti su sintetički pokazatelji u smislu članka 8. Uredbe Komisije (EU) br. 583/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća koja regulira ključne podatke za ulagatelje i uvjete koje je potrebno ispuniti prilikom dostave ključnih podataka ulagateljima ili dostave prospekta na trajnom mediju koji nije papir ili putem internetske stranice.
39. Viši rukovoditelj je član uprave ili osoba koja stvarno vodi poslovanje društva za upravljanje.
40. Nadzorna funkcija je nadzorni odbor ili druga funkcija u društvu za upravljanje koja je odgovorna za nadzor viših rukovoditelja, kao i za procjenu i periodično potvrđivanje primjerenosti i učinkovitosti upravljanja rizicima, te politika, mjera i postupaka propisanih u skladu sa Zakonom.
(2) Kada UCITS fond iz druge države članice ili otvoreni investicijski fond s javnom ponudom iz treće države nema društvo za upravljanje koje njime upravlja, odredbe ovoga Zakona koje se odnose na društvo za upravljanje iz druge države članice ili društvo za upravljanje iz treće države primjenjuju se izravno na taj investicijski fond.
0
Komentiraj
Članak 5.
Ovaj Zakon ne primjenjuje se na sljedeće subjekte:
1. investicijske fondove zatvorenog tipa,
2. investicijske fondove koji prikupljaju sredstva ne promičući prodaju svojih udjela javnosti,
3. investicijske fondove čiji se udjeli, u skladu s prospektom i pravilima, mogu nuditi samo javnosti u trećim državama,
4. kategorije investicijskih fondova određene propisima država članica u kojima su takvi investicijski fondovi osnovani, za koje su pravila propisana u članku 108. stavcima 1., 2. i 5. te člancima 252. do 260. ovoga Zakona neprikladna s obzirom na njihovu politiku ulaganja i zaduživanja.
UCITS fondovi u Republici Hrvatskoj
0
Komentiraj
Članak 6.
(1) U Republici Hrvatskoj UCITS fond moguće je osnovati samo kao otvoreni investicijski fond s javnom ponudom.
(2) UCITS fondovi ne mogu se preoblikovati u alternativne investicijske fondove.
Zabrana ponude, upravljanja i nuđenja udjela bez odobrenja nadležnog tijela
0
Komentiraj
Članak 7.
(1) Niti jedna osoba, bilo pravna ili fizička, ne može osnovati niti upravljati UCITS fondom, osim ako za to nije dobila odobrenje Agencije ili nadležnog tijela.
(2) Samo osobe iz članka 164. ovoga Zakona mogu obavljati poslove nuđenja udjela UCITS fondova.
Porezni status UCITS fonda
0
Komentiraj
Članak 8.
Porezni status UCITS fonda određuje se prema posebnim propisima i međunarodnim ugovorima koji su u primjeni u Republici Hrvatskoj.
Primjena propisa Europske unije i podredna primjena propisa
0
Komentiraj
Članak 9.
Na poslovanje društava za upravljanje na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, ako ovim Zakonom nije određeno drugačije, te odredbe uredbi Europske unije.
Registar društava za upravljanje i UCITS fondova
0
Komentiraj
Članak 10.
(1) Društva za upravljanje kojima je Agencija izdala odobrenje za rad i UCITS fondovi za koje je Agencija izdala odobrenje za osnivanje i upravljanje, upisuju se u registar društava za upravljanje i UCITS fondova Republike Hrvatske koji vodi Agencija.
(2) U registar društva za upravljanje i UCITS fondova upisuju se društva za upravljanje i UCITS fondovi te svi podaci određeni ovim Zakonom i pravilnikom iz stavka 4. ovoga članka, kao i promjene tih podataka.
(3) Pojedine podatke iz registra društva za upravljanje i UCITS fondova Agencija će objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Agencija će pravilnikom propisati sadržaj i način vođenja registra društava za upravljanje i UCITS fondova, kao i objavu podataka iz navedenog registra.
0
Komentiraj
Članak 11.
Agencija će na svojim internetskim stranicama objaviti i popis svih društava za upravljanje iz drugih država članica i trećih država koja obavljaju djelatnost na području Republike Hrvatske te njihovih podružnica, kao i investicijskih fondova iz drugih država članica i trećih država čijim se udjelima trguje u Republici Hrvatskoj.
Dio drugi
0
Komentiraj
DRUŠTVO ZA UPRAVLJANJE
Glava 1.
Odjeljak 1.
Oblik društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 12.
(1) Društvo za upravljanje osniva se i posluje kao društvo s ograničenom odgovornošću ili dioničko društvo sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, prema odredbama zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, ako ovim Zakonom nije drugačije određeno.
(2) Društvo za upravljanje može se osnovati i kao Europsko društvo – Societas Europea (SE) sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
(3) Izraz »za upravljanje UCITS fondovima« ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom.
(4) Izraz »za upravljanje investicijskim fondovima« ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom i propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
(5) Izraz »za upravljanje fondovima«, ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom, propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima te propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondovima.
(6) Sve odredbe ovoga Zakona koje se odnose na upravu, odnosno na nadzorni odbor društva za upravljanje primjenjuju se na odgovarajući način i na upravni odbor i izvršne direktore društva za upravljanje.
Djelatnosti društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 13.
(1) Djelatnosti društva za upravljanje su:
1. osnovne djelatnosti:
a) upravljanje UCITS fondovima,
b) upravljanje alternativnim investicijskim fondovima prema propisima kojima se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima,
c) upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondovima, ako je to dozvoljeno propisima kojima se uređuje osnivanje i poslovanje dobrovoljnih mirovinskih fondova,
d) upravljanje fondovima osnovanima prema posebnim zakonima,
2. pomoćne djelatnosti:
a) upravljanje portfeljem, prema odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala,
b) investicijsko savjetovanje, u vezi s financijskim instrumentima prema odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala,
c) pohrana i administriranje, u vezi s udjelima u investicijskom fondu.
(2) Upravljanje UCITS fondom obuhvaća:
1. osnivanje UCITS fonda, kada je to primjenjivo,
2. upravljanje imovinom UCITS fonda,
3. upravljanje rizicima UCITS fonda,
4. administrativne poslove,
5. trgovanje udjelima UCITS fonda.
(3) Administrativni poslovi iz stavka 2. točke 4. ovoga članka obuhvaćaju:
1. pravne i računovodstvene usluge u vezi s upravljanjem UCITS fondom,
2. zaprimanje i obradu upita ulagatelja i klijenata,
3. vrednovanje imovine UCITS fonda i utvrđivanje cijene udjela UCITS fonda (uključujući i izračun porezne obveze),
4. praćenje usklađenosti s propisima,
5. isplatu prihoda ili dobiti,
6. izdavanje i otkup udjela,
7. namiru ugovorenih obveza,
8. vođenje poslovnih evidencija,
9. vođenje registra udjela, kada je to primjenjivo,
10. objave i obavještavanje ulagatelja.
0
Komentiraj
Članak 14.
(1) Djelatnosti društva za upravljanje u Republici Hrvatskoj može obavljati:
1. društvo za upravljanje kojem je Agencija izdala odobrenje za rad i
2. društvo za upravljanje iz druge države članice koje ima odobrenje za rad dobiveno od nadležnog tijela matične države članice, putem podružnice ili izravno.
(2) Društvo za upravljanje iz treće države u Republici Hrvatskoj može trgovati udjelima otvorenog investicijskog fonda s javnom ponudom iz treće države isključivo putem podružnice za koju je dobilo odobrenje Agencije.
0
Komentiraj
Članak 15.
(1) Društvo za upravljanje može obavljati djelatnosti društva za upravljanje iz članka 13. ovoga Zakona za koje je dobilo odobrenje za rad Agencije i upisalo ih kao djelatnost u sudski registar.
(2) Društvo za upravljanje ne smije obavljati druge djelatnosti osim onih iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Društvo za upravljanje može obavljati djelatnost upravljanja UCITS fondovima, alternativnim investicijskim fondovima i dobrovoljnim mirovinskim fondovima koji su subjekti nadzora Agencije odnosno nadležnih tijela drugih država članica ili otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom koji su subjekt nadzora nadležnih tijela trećih država.
(4) Društvo za upravljanje, u skladu s odredbama ovoga Zakona, svoju djelatnost može obavljati na području Republike Hrvatske, druge države članice i treće države.
0
Komentiraj
Članak 16.
(1) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnost upravljanja alternativnim investicijskim fondom dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe propisa koji uređuju osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
(2) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja portfeljem, djelatnost investicijskog savjetovanja te djelatnost pohrane i administriranja, dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe zakona koji uređuje tržište kapitala i propisa donesenih na temelju toga zakona koji se odnose na visinu kapitala, organizacijske zahtjeve, uvjete poslovanja i zaštitu klijenata, postupanje s nalogom klijenta i izvršavanje naloga, pravila poslovnog ponašanja prema klijentima kod pružanja ovih investicijskih usluga, te zaštitu ulagatelja i nadzor nad pružanjem investicijskih usluga.
(3) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe propisa koji uređuju osnivanje i poslovanje dobrovoljnih mirovinskih fondova.
(4) Pravila o pružanju investicijskih usluga i obavljanju investicijskih aktivnosti propisana odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala, ne primjenjuju se za pružanje usluga u svojstvu druge ugovorne strane, u transakcijama u kojima sudjeluju državna tijela, osobe javnog prava u svezi s upravljanjem javnim dugom, ili članovi Europskog sustava središnjih banaka koji obavljaju svoje zadaće u skladu s Ugovorom o osnivanju Europske zajednice i Statutom Europskog sustava središnjih banaka i Europske središnje banke ili koji obavljaju iste zadaće u skladu s propisima država članica.
0
Komentiraj
Članak 17.
(1) Društvu koje nema odobrenje za djelatnost upravljanja UCITS fondovima , ne može se prema odredbama ovoga Zakona izdati odobrenje za rad koje sadrži odobrenje za obavljanje djelatnosti upravljanja portfeljem, upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima, djelatnosti investicijskog savjetovanja i/ili djelatnosti pohrane i administriranja.
(2) Društvu za upravljanje koje nema odobrenje za djelatnost upravljanja portfeljem ne može se izdati odobrenje za rad koje sadrži odobrenje za obavljanje djelatnosti investicijskog savjetovanja i/ili djelatnosti pohrane i administriranja.
Odjeljak 2.
Temeljni kapital društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 18.
(1) Najniži iznos temeljnog kapitala društva za upravljanje iznosi 1.000.000,00 kuna.
(2) Temeljni kapital iz stavka 1. ovog članka mora u cijelosti biti uplaćen u novcu, a dionice koje ga čine ne mogu biti izdane prije uplate punog iznosa za koji se izdaju. Kada se društvo za upravljanje osniva kao društvo s ograničenom odgovornošću, puni iznos temeljnih uloga mora biti uplaćen u cijelosti u novcu prije upisa društva u sudski registar.
Regulatorni kapital društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 19.
(1) Regulatorni kapital društva za upravljanje čini zbroj osnovnog kapitala i dopunskog kapitala u skladu s ograničenjima kapitala, umanjen za odbitne stavke.
(2) Agencija će pravilnikom propisati način izračuna regulatornog kapitala, obilježja osnovnog i dopunskog kapitala i obilježja stavki koje ih čine, odbitne stavke i ograničenja regulatornog kapitala iz stavka 1. ovoga članka.
Dodatni iznos kapitala društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 20.
(1) Kada neto vrijednost imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje prelazi 2 milijarde kuna, društvo za upravljanje je dužno osigurati dodatni iznos kapitala jednak 0,02% iznosa za koji neto vrijednost imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje prelazi 2 milijarde kuna, no zahtijevani ukupni iznos temeljnog kapitala i dodatni iznos kapitala ne smiju prelaziti 80.000.000,00 kuna.
(2) U smislu stavka 1. ovoga članka, sljedeća neto vrijednost imovine smatra se neto vrijednošću imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje:
1. neto vrijednost imovine UCITS fondova kojima upravlja društvo za upravljanje, uključujući neto vrijednost imovine za koju je delegiralo poslove upravljanja drugom društvu za upravljanje, no isključujući neto vrijednost imovine kojom upravlja na temelju delegiranja poslova,
2. neto vrijednost imovine alternativnih investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje, uključujući neto vrijednost imovine za koju je delegiralo poslove upravljanja drugom društvu za upravljanje, no isključujući neto vrijednost imovine kojom upravlja na temelju delegiranja poslova.
(3) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja portfeljem, upravljanja alternativnim investicijskim fondovima i upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i kapitalne zahtjeve propisane odredbama zakona koji uređuje tržište kapitala, odnosno propisima koji uređuju osnivanje i poslovanje alternativnih investicijskih fondova i dobrovoljnih mirovinskih fondova.
(4) Agencija može pravilnikom propisati dodatne kapitalne zahtjeve za društva za upravljanje koja osim djelatnosti upravljanja UCITS fondovima obavljaju djelatnosti upravljanja alternativnim investicijskim fondovima, upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima ili upravljanja portfeljem.
Minimalni iznos regulatornog kapitala društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 21.
(1) Regulatorni kapital društva za upravljanje mora u svakom trenutku biti veći ili jednak većem od sljedeća dva iznosa:
1. iznosa temeljnog kapitala iz članka 18. ovoga Zakona, odnosno ukupnog iznosa temeljnog kapitala i dodatnog iznosa kapitala iz članka 20. stavka 1. ovoga Zakona, ili
2. jedne četvrtine općih troškova društva za upravljanje iz prethodne poslovne godine.
(2) U slučaju da regulatorni kapital društva za upravljanje padne ispod razine minimalnog iznosa regulatornog kapitala iz stavka 1. ovoga članka, Agencija može tom društvu za upravljanje omogućiti da u određenom razdoblju otkloni odstupanja, odnosno naložiti neku od nadzornih mjera propisanih odredbama ovoga Zakona.
(3) Kada je od početka poslovanja društva za upravljanje prošlo manje od godinu dana, regulatorni kapital društva za upravljanje mora biti veći ili jednak većem od sljedeća dva iznosa:
a) iznosu iz stavka 1. točke 1. ovoga članka ili
b) jedne četvrtine općih troškova predviđenih poslovnim planom društva za upravljanje, osim ako Agencija ne zahtijeva prilagodbu tog plana.
(4) Agencija će pravilnikom propisati stavke općih troškova iz stavka 1. točke 2. ovoga članka.
Izvještavanje o ispunjenju kapitalnih zahtjeva
0
Komentiraj
Članak 22.
(1) Društvo za upravljanje dužno je o ispunjenju kapitalnih zahtjeva iz članka 21. ovoga Zakona izvještavati Agenciju najmanje jednom u 6 mjeseci.
(2) Agencija će pravilnikom propisati vrste i sadržaj izvještaja o izračunu regulatornog kapitala te način i rokove njihove dostave.
Odjeljak 3.
Uvjeti i postupci za izdavanje odobrenja za rad društvu za upravljanje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj
0
Komentiraj
Članak 23.
(1) Agencija društvu za upravljanje izdaje odobrenje za rad.
(2) Odobrenje za rad izdaje se na neodređeno vrijeme, ne može se prenijeti na drugu osobu i ne vrijedi za pravnog sljednika.
(3) Zahtjev za izdavanje odobrenja za rad podnose osnivači društva za upravljanje. Odobrenje za rad može zatražiti i već osnovano dioničko društvo ili društvo s ograničenom odgovornošću, pri čemu zahtjev za izdavanje odobrenja za rad podnosi uprava društva.
(4) Odobrenje za rad iz stavka 1. ovoga članka sadrži odobrenje za pružanje onih djelatnosti iz članka 13. stavka 1. ovoga Zakona za koje je društvo za upravljanje podnijelo zahtjev, a za koje ispunjava uvjete propisane ovim Zakonom i propisima donesenima na temelju ovoga Zakona, odnosno drugim relevantnim propisima.
(5) Prije upisa osnivanja društva za upravljanje u sudski registar, kao i prije svakog sljedećeg upisa naknadno zatraženih djelatnosti, društvo za upravljanje mora dobiti odobrenje za rad, odnosno proširenje odobrenja za rad.
(6) Sadržaj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad društvu za upravljanje, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevu, kao i sadržaj te dokumentacije Agencija propisuje pravilnikom.
Proširenje odobrenja za rad
0
Komentiraj
Članak 24.
(1) Nakon što dobije odobrenje za rad iz članka 23. ovoga Zakona, društvo za upravljanje može zatražiti proširenje odobrenja za rad za obavljanje djelatnosti iz članka 13. stavka 1. ovoga Zakona na koju se ranije izdano odobrenje ne odnosi.
(2) Zahtjev za proširenje odobrenja za rad podnosi uprava društva za upravljanje.
(3) Na proširenje odobrenja za rad na odgovarajući se način primjenjuju odredbe članka 23. stavaka 2., 4. i 5. te članka 25. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.
(4) Sadržaj zahtjeva za proširenje odobrenja za rad, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevu, kao i sadržaj te dokumentacije, Agencija može propisati pravilnikom.
Odlučivanje o zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad
0
Komentiraj
Članak 25.
(1) Agencija će društvu za upravljanje izdati odobrenje za rad ako su ispunjeni uvjeti koji se odnose na:
1. oblik, dionice odnosno poslovne udjele i temeljni kapital društva,
2. imatelje kvalificiranih udjela,
3. usku povezanost iz članka 27. ovoga Zakona,
4. članove uprave i nadzornog odbora društva za upravljanje,
5. organizacijske zahtjeve.
(2) O zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad Agencija će odlučiti u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja urednog zahtjeva. Smatrat će se da je zahtjev uredan ako, u skladu s odredbama pravilnika iz članka 23. stavka 6. ovoga Zakona, sadrži sve propisane podatke i ako mu je priložena dokumentacija s propisanim sadržajem.
(3) Ako podnositelj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad u roku koji odredi Agencija ne ukloni nedostatke zahtjeva u skladu sa zaprimljenom obavijesti Agencije, smatrat će se da je odustao od zahtjeva.
(4) Prilikom izdavanjem odobrenja za rad iz stavka 1. ovoga članka Agencija može istovremeno odlučiti o izdavanju odobrenja iz članka 39. stavka 1. ovoga Zakona.
Imatelji kvalificiranih udjela
0
Komentiraj
Članak 26.
(1) Prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad iz članka 23. stavka 1. ovoga Zakona, podnositelj zahtjeva dužan je Agenciji dostaviti podatke o identitetu izravnih ili neizravnih imatelja kvalificiranih udjela u društvu za upravljanje, kao i visinu tih udjela te dodatnu dokumentaciju propisanu pravilnikom iz članka 82. stavka 4. ovoga Zakona.
(2) Agencija će u okviru postupka izdavanja odobrenja za rad iz članka 23. stavka 1. ovoga Zakona, ocijeniti prikladnost i financijsku stabilnost imatelja kvalificiranih udjela temeljem kriterija iz članka 82. stavka 1. ovoga Zakona.
Uska povezanost
0
Komentiraj
Članak 27.
(1) U slučaju uske povezanosti između društva za upravljanje i drugih fizičkih ili pravnih osoba, Agencija će izdati odobrenje za rad društvu za upravljanje samo ako odnos uske povezanosti ne onemogućava, odnosno ne otežava obavljanje nadzora nad društvom za upravljanje.
(2) Agencija će odbiti izdavanje odobrenja za rad ako propisi treće države, koji se odnose na jednu ili više fizičkih ili pravnih osoba s kojima je društvo za upravljanje usko povezano, odnosno primjena i izvršavanje tih propisa, onemogućavaju ili otežavaju obavljanje nadzora nad društvom za upravljanje.
0
Komentiraj
Članak 28.
(1) Društvo za upravljanje dužno je trajno udovoljavati uvjetima pod kojima mu je Agencija izdala odobrenje za rad.
(2) Društvo za upravljanje obvezno je u roku od 3 radna dana izvijestiti Agenciju o svakoj bitnoj promjeni podataka navedenih u zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad.
0
Komentiraj
Članak 29.
(1) Društvo za upravljanje ne smije imati kontrolu niti kvalificirani udjel u investicijskom društvu, kreditnoj instituciji koja pruža investicijske usluge i obavlja investicijske aktivnosti u skladu s odredbama zakona koji uređuje tržište kapitala odnosno koja obavlja odgovarajuće usluge u skladu s odredbama zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje kreditnih institucija, društvu za osiguranje, društvu za reosiguranje, mirovinskom društvu za upravljanje obveznim ili dobrovoljnim mirovinskim fondovima, mirovinskom osiguravajućem društvu, faktoring društvu ili leasing društvu.
(2) Društvo za upravljanje ne smije imati dionice ili udjele u depozitaru.
(3) Društvo za upravljanje ne smije imati dionice ili udjele u osobi na koju je depozitar delegirao poslove iz članka 221. ovoga Zakona.
0
Komentiraj
Članak 30.
Prije izdavanja odobrenja za rad društvu za upravljanje Agencija će konzultirati nadležno tijelo druge uključene države članice ako je to društvo za upravljanje:
a) ovisno društvo drugog društva za upravljanje, društva za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinskog društva, investicijskog društva, kreditne institucije ili društva za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici,
b) ovisno društvo matičnog društva drugog društva za upravljanje, društva za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinskog društva, investicijskog društva, kreditne institucije ili društva za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici,
c) društvo koje je pod kontrolom istih fizičkih ili pravnih osoba koje kontroliraju drugo društvo za upravljanje, društvo za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinsko društvo, investicijsko društvo, kreditnu instituciju ili društvo za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici.
Prestanak važenja odobrenja za rad
0
Komentiraj
Članak 31.
(1) Odobrenje za rad društva za upravljanje prestaje važiti:
1. ako društvo za upravljanje ne započne obavljati djelatnost upravljanja UCITS fondovima u roku od jedne godine od dana izdavanja odobrenja za rad, protekom navedenoga roka,
2. ako društvo za upravljanje uzastopno tijekom 6 mjeseci ne obavlja onu djelatnost za koju je odobrenje za rad izdano, protekom navedenoga roka, u odnosu na predmetnu djelatnost,
3. u slučaju dobrovoljnog prestanka obavljanja djelatnosti u skladu s odredbama članaka 96. i 97. ovoga Zakona, prijenosom upravljanja UCITS fondova na drugo društvo za upravljanje ili dovršetkom likvidacije UCITS fondova kojima društvo za upravljanje upravlja,
4. dostavom rješenja Agencije kojim se ukida odobrenje za rad,
5. danom otvaranja stečajnog postupka nad društvom za upravljanje,
6. zaključenjem postupka likvidacije društva za upravljanje.
(2) Ako nastupi razlog iz stavka 1. točaka 1., 2. ili 3. ovoga članka, Agencija će donijeti rješenje kojim se utvrđuje prestanak važenja izdanog odobrenja za rad.
(3) O prestanku važenja odobrenja za rad iz stavka 1. ovoga članka Agencija će obavijestiti depozitara.
Statusne promjene društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 32.
(1) Društvo za upravljanje koje namjerava pripojiti drugo društvo za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, odnosno drugu pravnu osobu iz Republike Hrvatske ili izvan nje, mora prije upisa pripajanja u sudski registar, dobiti odobrenje Agencije za pripajanje.
(2) Društvo za upravljanje koje se namjerava pripojiti drugom društvu za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je prije upisa pripajanja u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za pripajanje.
(3) Društvo za upravljanje koje se namjerava spojiti sa drugim društvima za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, odnosno sa drugim pravnim osobama iz Republike Hrvatske ili izvan nje, a da pritom nastane novo društvo za upravljanje, dužno je prije upisa tog novog društava za upravljanje u sudski ili drugi odgovarajući registar, od Agencije dobiti odobrenje za spajanje.
(4) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti razdvajanjem tako da svu svoju imovinu prenese na dva ili više novih društava za upravljanje osnovanih u tu svrhu u Republici Hrvatskoj ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu razdvajanjem.
(5) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti razdvajanjem tako da svu svoju imovinu prenese na dva ili više postojećih društava za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu razdvajanjem.
(6) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti odvajanjem tako da jedan ili više dijelova svoje imovine prenese na jedno ili više novih društava za upravljanje osnovanih u tu svrhu u Republici Hrvatskoj ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu odvajanjem.
(7) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti odvajanjem tako da jedan ili više dijelova svoje imovine prenese na jedno ili više postojećih društava za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu odvajanjem.
(8) Ako uslijed statusne promjene nastane novo društvo za upravljanje, to društvo mora prije upisa u sudski registar od Agencije dobiti odobrenje za rad.
Odlučivanje o zahtjevu za izdavanje odobrenja za statusnu promjenu društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 33.
(1) Agencija će prilikom odlučivanja o zahtjevima za izdavanje odobrenja za statusne promjene iz članka 32. ovoga Zakona voditi računa o sljedećem:
1. očuvanju financijske stabilnosti i poslovnog ugleda društva preuzimatelja odnosno društva koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje,
2. poslovnom ugledu i iskustvu osoba koje će upravljati društvom preuzimateljem odnosno društvom koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje,
3. hoće li društvo preuzimatelj, odnosno društvo koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje biti u mogućnosti nastaviti poslovati u skladu s člankom 47. ovog Zakona i drugim odredbama ovoga Zakona, posebno hoće li grupacija čijim članom postane društvo za upravljanje imati strukturu koja će omogućavati provođenje efikasnog nadzora, efikasnu razmjenu podataka između nadležnih nadzornih tijela i raspodjelu nadležnosti između nadležnih nadzornih tijela,
4. sumnji na eventualno pranje novca, odnosno financiranje terorizma.
(2) Agencija će o zahtjevu za izdavanje odobrenja za statusnu promjenu iz članka 32. ovoga Zakona odlučiti u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja urednog zahtjeva. Smatrat će se da je zahtjev uredan ako, u skladu s odredbama pravilnika iz stavka 6. ovoga članka, sadrži sve propisane podatke i ako je priložena dokumentacija s propisanim sadržajem.
(3) Ako društvo za upravljanje u roku koji odredi Agencija ne ukloni nedostatke zahtjeva u skladu sa zaprimljenom obavijesti Agencije, smatrat će se da je odustalo od zahtjeva.
(4) Kada je to primjenjivo, prilikom izdavanja odobrenja za statusnu promjenu iz članka 32. ovoga Zakona, Agencija istovremeno odlučuje o izdavanju odobrenja iz članka 74. stavka 1. ovoga Zakona.
(5) Na društva za upravljanje, osim odredbi ovoga Zakona, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe zakona koji uređuje trgovačka društva u dijelu koji se odnosi na navedene statusne promjene.
(6) Sadržaj zahtjeva za izdavanje odobrenja Agencije za statusne promjene društva za upravljanje, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevima, kao i sadržaj te dokumentacije, Agencija propisuje pravilnikom.
Odjeljak 4.
Organi društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 34.
(1) Organi društva za upravljanje su:
a) kod dioničkog društva – glavna skupština, uprava i nadzorni odbor, odnosno upravni odbor,
b) kod društva s ograničenom odgovornošću – skupština, uprava i nadzorni odbor.
(2) O održanim sastancima ili sjednicama organa društva za upravljanje vode se zapisnici.
Pododjeljak 1.
Uprava društva za upravljanje
0
Komentiraj
Članak 35.
(1) Uprava društva za upravljanje mora imati najmanje dva člana koji vode poslove i zastupaju društvo za upravljanje.
(2) Ako osnivačkim aktom društva za upravljanje nije drugačije određeno, članovi uprave zajedno vode poslove i skupno zastupaju društvo za upravljanje.
(3) Članovi uprave društva za upravljanje dužni su voditi poslove društva za upravljanje s područja Republike Hrvatske.
(4) U slučaju da društvo za upravljanje vodi upravni odbor, isti mora imenovati najmanje dva izvršna direktora. Odredbe ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona o članovima uprave društva za upravljanje na odgovarajući se način primjenjuju na izvršne direktore.
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O OTVORENIM INVESTICIJSKIM FONDOVIMA S JAVNOM PONUDOM
Dio prvi
Glava 1.
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Zakonom propisuju se uvjeti za osnivanje i rad otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom (UCITS fondova) i društava za upravljanje UCITS fondovima, te se uređuje način izdavanja i otkupa udjela UCITS fondova, trgovanje udjelima UCITS fondova, delegiranje poslova na treće osobe, te nadzor nad radom i poslovanjem UCITS fondova, društava za upravljanje UCITS fondovima, depozitara i osoba koje nude udjele u UCITS fondovima.
Prijenos propisa Europske unije
Članak 2.
(1) Ovim se Zakonom u pravni sustav Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive:
1. Direktiva 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o usklađivanju zakona i drugih propisa koji se odnose na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) (Direktiva 2009/65/EZ),
2. članci 3. do 7. te članci 20. do 23. Direktive Komisije 2010/44/EU od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi određenih odredbi o pripajanjima ili spajanjima fondova, strukturama glavnih i napajajućih fondova i postupku obavješćivanja (Direktiva Komisije 2010/44/EU),
3. članci 9. do 12. Direktive Komisije 2010/43/EU od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu organizacijskih zahtjeva, sukoba interesa, poslovanja, upravljanja rizicima i sadržaja sporazuma između depozitara i društva za upravljanje (Direktiva Komisije 2010/43/EU),
4. članak 11. Direktive 2010/78/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 24. studenoga 2010. o izmjeni direktiva 98/26/EZ, 2002/87/EZ, 2003/6/EZ, 2003/41/EZ, 2003/71/EZ, 2004/39/EZ, 2004/109/EZ, 2005/60/EZ, 2006/48/EZ, 2006/49/EZ i 2009/65/EZ u pogledu ovlasti Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za bankarstvo), Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za osiguranje i strukovno mirovinsko osiguranje) i Europskog nadzornog tijela (Europskog nadzornog tijela za vrijednosne papire i tržišta kapitala) (Direktiva 2010/78/EU),
5. članak 2. Direktive 2013/14/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o izmjeni Direktive 2003/41/EZ o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, Direktive 2009/65/EZ o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) i Direktive 2011/61/EU o upraviteljima alternativnih investicijskih fondova u odnosu na preveliko oslanjanje na kreditne rejtinge,
6. Direktiva 2014/91/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o izmjeni Direktive 2009/65/EZ o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na subjekte za zajednička ulaganja u prenosive vrijednosne papire (UCITS) u pogledu poslova depozitara, politika nagrađivanja i sankcija (Direktiva 2014/91/EU),
7. članak 30. Direktive 2002/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2002. o dodatnom nadzoru kreditnih institucija, društava za osiguranje i investicijskih društava u financijskom konglomeratu i o izmjeni i dopuni direktiva Vijeća 73/239/EEZ, 79/267/EEZ, 92/49/EEZ, 92/96/EEZ, 93/6/EEZ i 93/22/EEZ i direktiva 98/78/EZ i 2000/12/EZ Europskog parlamenta i Vijeća,
8. članak 2. stavak 22. Direktive 2011/89/EU Europskog parlamenta i Vijeća 2011/89/EU od 16. studenoga 2011. o izmjeni direktiva 98/78/EZ, 2002/87/EZ, 2006/48/EZ i 2009/138/EZ u odnosu na dodatni nadzor financijskih subjekata u financijskom konglomeratu.
(2) Agencija je nadležna za provedbu i nadzor primjene uredbi Europske unije donesenih na temelju direktiva iz stavka 1. ovoga članka, a koje uključuju:
1. Uredba Komisije (EU) br. 583/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi s ključnim informacijama za ulagatelje i uvjetima koje je potrebno ispuniti prilikom dostavljanja ključnih informacija ulagateljima ili prospekta na trajnom mediju koji nije papir ili putem internetske stranice (Uredba Komisije (EU) br. 583/2010),
2. Uredba Komisije (EU) br. 584/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi oblika i sadržaja standardne obavijesti i potvrde UCITS-a, korištenja elektroničke komunikacije između nadležnih nadzornih tijela za potrebe obavješćivanja i postupaka izravnog nadzora i istražnih radnji i razmjene informacija između nadležnih tijela (Uredba Komisije (EU) br. 584/2010).
Ovlast Agencije za osiguranje provedbe uredbi Europske unije, regulatornih i provedbenih tehničkih standarda te smjernica europskih nadzornih tijela
Članak 3.
(1) Agencija je ovlaštena donositi provedbene propise i odluke koji su potrebni da bi se osigurala provedba uredbi Europske unije, regulatornih i provedbenih tehničkih standarda , kao i smjernica koje su ovlaštena donijeti europska nadzorna tijela.
(2) Smjernice koje donose europska nadzorna tijela, u skladu sa svojim ovlastima, biti će obvezujuće za Agenciju i subjekte nadzora Agencije čije su obveze definirane odredbama ovog Zakona i relevantnih propisa, pod sljedećim uvjetima:
- da se, sukladno proceduri propisanoj uredbama kojima se osnivaju europska nadzorna tijela, Agencija očitovala da se obvezuje u cijelosti ili djelomično pridržavati odredbi smjernice koja je predmet zahtjeva za očitovanjem ili da se do određenog roka namjerava uskladiti s takvom smjernicom,
- da je Agencija na svojoj internetskoj stranici prenijela obavijest o takvom očitovanju,
pri čemu je stupanje na snagu smjernice i početak primjene određen smjernicom koja je predmet zahtjeva za očitovanjem.
Značenje pojedinih pojmova
Članak 4.
(1) Pojedini pojmovi, u smislu ovoga Zakona, imaju sljedeće značenje:
1. Investicijski fond je subjekt za zajednička ulaganja čija je jedina svrha i namjena prikupljanje sredstava javnom ili privatnom ponudom te ulaganje tih sredstava u različite vrste imovine u skladu s unaprijed određenom strategijom ulaganja investicijskog fonda, a isključivo u korist imatelja udjela u tom investicijskom fondu.
2. UCITS fond je otvoreni investicijski fond s javnom ponudom koji:
a) ima za isključivi cilj zajedničko ulaganje imovine, prikupljene javnom ponudom udjela u fondu, u prenosive vrijednosne papire ili u druge oblike likvidne financijske imovine iz članka 252. stavka 1. ovoga Zakona, a koji posluje po načelima razdiobe rizika,
b) čiji se udjeli, na zahtjev ulagatelja, otkupljuju izravno ili neizravno, iz imovine toga fonda. Radnje koje društvo za upravljanje poduzima kako bi se osiguralo da tržišna vrijednost udjela ne odstupa značajno od neto vrijednosti imovine po udjelu (cijene udjela), izjednačene su s otkupom udjela i
c) koji je osnovan u skladu s dijelom 10. ovoga Zakona, odnosno propisima države članice donesenima na temelju Direktive 2009/65/EZ.
3. Alternativni investicijski fond je investicijski fond određen zakonom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
4. Otvoreni investicijski fond je zasebna imovina, bez pravne osobnosti, koju osniva društvo za upravljanje i kojom društvo za upravljanje upravlja u svoje ime i za zajednički račun imatelja udjela u toj imovini u skladu s odredbama ovoga Zakona, prospekta i pravila toga fonda. Udjeli u otvorenom investicijskom fondu se, na zahtjev imatelja udjela, otkupljuju, izravno ili neizravno, iz imovine otvorenog investicijskog fonda. Ako pravo države članice ili treće države to dozvoljava, otvoreni investicijski fond može imati pravnu osobnost.
5. Udjel predstavlja udjel UCITS fonda.
6. Ulagatelj je imatelj udjela UCITS fonda.
7. Depozitar je kreditna institucija ili podružnica kreditne institucije kojoj su povjereni poslovi propisani odredbama članka 219., 220. i 221. ovoga Zakona.
8. Društvo za upravljanje je pravna osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koja, na temelju odobrenja Agencije, obavlja djelatnost upravljanja UCITS fondovima.
9. Društvo za upravljanje iz druge države članice je pravna osoba sa sjedištem u drugoj državi članici koja, na temelju odobrenja nadležnog tijela te države članice, obavlja djelatnost upravljanja UCITS fondovima.
10. Društvo za upravljanje iz treće države je pravna osoba sa sjedištem u trećoj državi koja, na temelju odobrenja nadležnog tijela treće države, obavlja djelatnost upravljanja investicijskim fondovima.
11. Matična država članica društva za upravljanje je država članica u kojoj je registrirano sjedište društva za upravljanje.
12. Država članica domaćin društva za upravljanje je država članica koja nije matična država članica, u kojoj društvo za upravljanje ima podružnicu ili u kojoj izravno pruža usluge.
13. Matična država članica UCITS fonda je država članica u kojoj je UCITS fond, od nadležnog tijela, dobio odobrenje koje odgovara onom iz članka 243. ovoga Zakona.
14. Država članica domaćin UCITS fonda je država članica koja nije matična država članica, u kojoj se trguje udjelima UCITS fonda.
15. Podružnica je mjesto poslovanja koje je dio društva za upravljanje, nema pravnu osobnost i obavlja poslove pružanja usluga za koje je društvo za upravljanje dobilo odobrenje za rad.
16. Nadležno tijelo je:
a) tijelo pojedine države članice koje je, na temelju propisa te države kojima se u pravni poredak države prenose odredbe Direktive 2009/65/EZ, nadležno za izdavanje odobrenja za osnivanje i rad, odnosno nadzor investicijskih fondova i društava za upravljanje,
b) tijelo treće države nadležno za izdavanje odobrenja za osnivanje i rad, odnosno nadzor investicijskih fondova i društava za upravljanje.
17. Uska povezanost označava povezanost dviju ili više fizičkih ili pravnih osoba, odnosno subjekata, na jedan od sljedećih načina:
a) odnosom sudjelovanja,
b) odnosom kontrole.
18. Sudjelovanje označava sudjelovanje neke osobe u drugoj pravnoj osobi ako:
a) ima izravna ili neizravna ulaganja na temelju kojih sudjeluje s 20% udjela ili više u kapitalu te pravne osobe ili glasačkim pravima u toj pravnoj osobi, ili
b) ima udjel u kapitalu te pravne osobe ili u glasačkim pravima u toj pravnoj osobi manji od 20%, a stečen je s namjerom da, na temelju trajne povezanosti s tom pravnom osobom, omogući utjecaj na njezino poslovanje.
Ovisno društvo ovisnog društva također se smatra ovisnim društvom matičnog društva koje je na čelu tih društava. Situacije u kojima su dvije ili više pravnih ili fizičkih osoba trajno povezane s istom osobom putem odnosa kontrole, smatrat će se odnosom uske povezanosti između tih osoba.
19. Kontrola označava odnos između matičnog društva i ovisnog društva ili sličan odnos između bilo koje fizičke ili pravne osobe i nekog društva. Ovisno društvo ovisnog društva također se smatra ovisnim društvom matičnog društva koje je na čelu tih društava. Situacije u kojima su dvije ili više pravnih ili fizičkih osoba trajno povezane s istom osobom putem odnosa kontrole, smatrat će se odnosom uske povezanosti između tih osoba.
20. Matično društvo je matično društvo kako je definirano propisima kojima se uređuje računovodstvo poduzetnika i primjena standarda financijskog izvještavanja.
21. Ovisno društvo je ovisno društvo kako je definirano propisima kojima se uređuje računovodstvo poduzetnika i primjena standarda financijskog izvještavanja.
22. Kvalificirani udjel je svaki izravni ili neizravni udjel u društvu za upravljanje koji predstavlja 10% ili više udjela u kapitalu ili glasačkim pravima, ili manji udjel koji omogućava ostvarenje značajnog utjecaja na upravljanje društvom za upravljanje. Pri izračunu udjela glasačkih prava na odgovarajući način primjenjuju se odredbe o informacijama o promjeni glasačkih prava iz zakona kojim se uređuje tržište kapitala.
23. Trajni medij je papir ili drugo sredstvo koje ulagatelju omogućuje pohranu informacija, upućenih osobno tom ulagatelju, na takav način da je osiguran pristup toj informaciji za buduću uporabu i to za razdoblje koje je odgovarajuće s obzirom na svrhu te informacije, te omogućuje reprodukciju pohranjene informacije bez njezine izmjene.
24. Prenosivi vrijednosni papiri su:
a) dionice i vrijednosni papiri izjednačeni s dionicama,
b) obveznice i drugi dužnički vrijednosni papiri,
c) svaki drugi prenosivi vrijednosni papir koji daje pravo na stjecanje prenosivih vrijednosnih papira iz podtočki a) ili b) ove točke upisom ili zamjenom.
Investicijske tehnike i instrumenti opisani odredbom članka 253. stavka 5. ovoga Zakona nisu prenosivi vrijednosni papiri.
25. Instrumenti tržišta novca su financijski instrumenti kojima se uobičajeno trguje na tržištu novca, a koji su likvidni i čija se vrijednost može precizno odrediti u bilo kojem trenutku, kao što su trezorski, blagajnički i komercijalni zapisi i certifikati o depozitu, osim instrumenata plaćanja.
26. Treća država je država koja nije članica u smislu točke 27. ovoga stavka.
27. Država članica je država članica Europske unije ili država potpisnica Ugovora o europskom gospodarskom prostoru.
28. Agencija je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga.
29. Odobrenje je odluka Agencije kojom se usvaja podneseni zahtjev, koja se uvijek zahtijeva i izdaje prije poduzimanja određene radnje ili sklapanja nekog posla.
30. Bez odgode i/ili odmah znači poduzimanje neke radnje ili posla najkasnije sljedeći radni dan.
31. Javna ponuda je svaka obavijest dana u bilo kojem obliku i uporabom bilo kojeg sredstva, koja sadrži dovoljno informacija o uvjetima ponude i o ponuđenim udjelima u investicijskim fondovima da se na temelju istih ulagatelj može odlučiti na upis tih udjela.
32. Revizor je neovisni vanjski ovlašteni revizor definiran propisima kojima se uređuje revizija.
33. Relevantna osoba u odnosu na društvo za upravljanje je:
a) osoba na rukovodećoj poziciji u društvu za upravljanje, osoba koja je član društva, član nadzornog odbora ili prokurist društva za upravljanje,
b) osoba na rukovodećoj poziciji ili osoba koja je član društva u svakoj pravnoj osobi ovlaštenoj za nuđenje udjela UCITS fonda,
c) osoba na rukovodećoj poziciji u pravnoj osobi na koju je društvo za upravljanje delegiralo svoje poslove,
d) radnik društva za upravljanje, radnik pravne osobe na koju je društvo za upravljanje delegiralo svoje poslove ili zaposlenik pravne osobe ovlaštene za nuđenje udjela u UCITS fondovima, a koja je uključena u djelatnosti koje društvo za upravljanje obavlja,
e) svaka druga fizička osoba čije su usluge stavljene na raspolaganje i u nadležnosti su društva za upravljanje, a koja je uključena u djelatnosti koje društvo za upravljanje obavlja.
34. Osoba s kojom je relevantna osoba u srodstvu je:
a) bračni drug relevantne osobe ili bilo koja osoba koja se po nacionalnom pravu smatra izjednačenom s bračnim drugom,
b) uzdržavano dijete ili pastorak relevantne osobe,
c) bilo koji drugi srodnik relevantne osobe koji je na dan predmetne osobne transakcije s relevantnom osobom proveo u zajedničkom kućanstvu najmanje godinu dana.
35. Relevantna osoba u odnosu na UCITS fond je :
a) depozitar UCITS fonda,
b) revizor UCITS fonda.
36. Financijski instrument je financijski instrument kako je definiran zakonom koji uređuje tržište kapitala.
37. Rebalans portfelja je značajna promjena strukture portfelja.
38. Sintetički pokazatelji rizika i uspješnosti su sintetički pokazatelji u smislu članka 8. Uredbe Komisije (EU) br. 583/2010 od 1. srpnja 2010. o provedbi Direktive 2009/65/EZ Europskog parlamenta i Vijeća koja regulira ključne podatke za ulagatelje i uvjete koje je potrebno ispuniti prilikom dostave ključnih podataka ulagateljima ili dostave prospekta na trajnom mediju koji nije papir ili putem internetske stranice.
39. Viši rukovoditelj je član uprave ili osoba koja stvarno vodi poslovanje društva za upravljanje.
40. Nadzorna funkcija je nadzorni odbor ili druga funkcija u društvu za upravljanje koja je odgovorna za nadzor viših rukovoditelja, kao i za procjenu i periodično potvrđivanje primjerenosti i učinkovitosti upravljanja rizicima, te politika, mjera i postupaka propisanih u skladu sa Zakonom.
(2) Kada UCITS fond iz druge države članice ili otvoreni investicijski fond s javnom ponudom iz treće države nema društvo za upravljanje koje njime upravlja, odredbe ovoga Zakona koje se odnose na društvo za upravljanje iz druge države članice ili društvo za upravljanje iz treće države primjenjuju se izravno na taj investicijski fond.
Članak 5.
Ovaj Zakon ne primjenjuje se na sljedeće subjekte:
1. investicijske fondove zatvorenog tipa,
2. investicijske fondove koji prikupljaju sredstva ne promičući prodaju svojih udjela javnosti,
3. investicijske fondove čiji se udjeli, u skladu s prospektom i pravilima, mogu nuditi samo javnosti u trećim državama,
4. kategorije investicijskih fondova određene propisima država članica u kojima su takvi investicijski fondovi osnovani, za koje su pravila propisana u članku 108. stavcima 1., 2. i 5. te člancima 252. do 260. ovoga Zakona neprikladna s obzirom na njihovu politiku ulaganja i zaduživanja.
UCITS fondovi u Republici Hrvatskoj
Članak 6.
(1) U Republici Hrvatskoj UCITS fond moguće je osnovati samo kao otvoreni investicijski fond s javnom ponudom.
(2) UCITS fondovi ne mogu se preoblikovati u alternativne investicijske fondove.
Zabrana ponude, upravljanja i nuđenja udjela bez odobrenja nadležnog tijela
Članak 7.
(1) Niti jedna osoba, bilo pravna ili fizička, ne može osnovati niti upravljati UCITS fondom, osim ako za to nije dobila odobrenje Agencije ili nadležnog tijela.
(2) Samo osobe iz članka 164. ovoga Zakona mogu obavljati poslove nuđenja udjela UCITS fondova.
Porezni status UCITS fonda
Članak 8.
Porezni status UCITS fonda određuje se prema posebnim propisima i međunarodnim ugovorima koji su u primjeni u Republici Hrvatskoj.
Primjena propisa Europske unije i podredna primjena propisa
Članak 9.
Na poslovanje društava za upravljanje na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, ako ovim Zakonom nije određeno drugačije, te odredbe uredbi Europske unije.
Registar društava za upravljanje i UCITS fondova
Članak 10.
(1) Društva za upravljanje kojima je Agencija izdala odobrenje za rad i UCITS fondovi za koje je Agencija izdala odobrenje za osnivanje i upravljanje, upisuju se u registar društava za upravljanje i UCITS fondova Republike Hrvatske koji vodi Agencija.
(2) U registar društva za upravljanje i UCITS fondova upisuju se društva za upravljanje i UCITS fondovi te svi podaci određeni ovim Zakonom i pravilnikom iz stavka 4. ovoga članka, kao i promjene tih podataka.
(3) Pojedine podatke iz registra društva za upravljanje i UCITS fondova Agencija će objaviti na svojoj internetskoj stranici.
(4) Agencija će pravilnikom propisati sadržaj i način vođenja registra društava za upravljanje i UCITS fondova, kao i objavu podataka iz navedenog registra.
Članak 11.
Agencija će na svojim internetskim stranicama objaviti i popis svih društava za upravljanje iz drugih država članica i trećih država koja obavljaju djelatnost na području Republike Hrvatske te njihovih podružnica, kao i investicijskih fondova iz drugih država članica i trećih država čijim se udjelima trguje u Republici Hrvatskoj.
Dio drugi
DRUŠTVO ZA UPRAVLJANJE
Glava 1.
Odjeljak 1.
Oblik društva za upravljanje
Članak 12.
(1) Društvo za upravljanje osniva se i posluje kao društvo s ograničenom odgovornošću ili dioničko društvo sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, prema odredbama zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, ako ovim Zakonom nije drugačije određeno.
(2) Društvo za upravljanje može se osnovati i kao Europsko društvo – Societas Europea (SE) sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
(3) Izraz »za upravljanje UCITS fondovima« ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom.
(4) Izraz »za upravljanje investicijskim fondovima« ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom i propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
(5) Izraz »za upravljanje fondovima«, ili izvedenice tih riječi, za potrebe tvrtke, dijela tvrtke ili oglašavanja, mogu koristiti samo društva za upravljanje koja imaju odobrenje Agencije za rad u skladu s ovim Zakonom, propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima te propisom kojim se uređuje osnivanje i upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondovima.
(6) Sve odredbe ovoga Zakona koje se odnose na upravu, odnosno na nadzorni odbor društva za upravljanje primjenjuju se na odgovarajući način i na upravni odbor i izvršne direktore društva za upravljanje.
Djelatnosti društva za upravljanje
Članak 13.
(1) Djelatnosti društva za upravljanje su:
1. osnovne djelatnosti:
a) upravljanje UCITS fondovima,
b) upravljanje alternativnim investicijskim fondovima prema propisima kojima se uređuje osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima,
c) upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondovima, ako je to dozvoljeno propisima kojima se uređuje osnivanje i poslovanje dobrovoljnih mirovinskih fondova,
d) upravljanje fondovima osnovanima prema posebnim zakonima,
2. pomoćne djelatnosti:
a) upravljanje portfeljem, prema odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala,
b) investicijsko savjetovanje, u vezi s financijskim instrumentima prema odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala,
c) pohrana i administriranje, u vezi s udjelima u investicijskom fondu.
(2) Upravljanje UCITS fondom obuhvaća:
1. osnivanje UCITS fonda, kada je to primjenjivo,
2. upravljanje imovinom UCITS fonda,
3. upravljanje rizicima UCITS fonda,
4. administrativne poslove,
5. trgovanje udjelima UCITS fonda.
(3) Administrativni poslovi iz stavka 2. točke 4. ovoga članka obuhvaćaju:
1. pravne i računovodstvene usluge u vezi s upravljanjem UCITS fondom,
2. zaprimanje i obradu upita ulagatelja i klijenata,
3. vrednovanje imovine UCITS fonda i utvrđivanje cijene udjela UCITS fonda (uključujući i izračun porezne obveze),
4. praćenje usklađenosti s propisima,
5. isplatu prihoda ili dobiti,
6. izdavanje i otkup udjela,
7. namiru ugovorenih obveza,
8. vođenje poslovnih evidencija,
9. vođenje registra udjela, kada je to primjenjivo,
10. objave i obavještavanje ulagatelja.
Članak 14.
(1) Djelatnosti društva za upravljanje u Republici Hrvatskoj može obavljati:
1. društvo za upravljanje kojem je Agencija izdala odobrenje za rad i
2. društvo za upravljanje iz druge države članice koje ima odobrenje za rad dobiveno od nadležnog tijela matične države članice, putem podružnice ili izravno.
(2) Društvo za upravljanje iz treće države u Republici Hrvatskoj može trgovati udjelima otvorenog investicijskog fonda s javnom ponudom iz treće države isključivo putem podružnice za koju je dobilo odobrenje Agencije.
Članak 15.
(1) Društvo za upravljanje može obavljati djelatnosti društva za upravljanje iz članka 13. ovoga Zakona za koje je dobilo odobrenje za rad Agencije i upisalo ih kao djelatnost u sudski registar.
(2) Društvo za upravljanje ne smije obavljati druge djelatnosti osim onih iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Društvo za upravljanje može obavljati djelatnost upravljanja UCITS fondovima, alternativnim investicijskim fondovima i dobrovoljnim mirovinskim fondovima koji su subjekti nadzora Agencije odnosno nadležnih tijela drugih država članica ili otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom koji su subjekt nadzora nadležnih tijela trećih država.
(4) Društvo za upravljanje, u skladu s odredbama ovoga Zakona, svoju djelatnost može obavljati na području Republike Hrvatske, druge države članice i treće države.
Članak 16.
(1) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnost upravljanja alternativnim investicijskim fondom dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe propisa koji uređuju osnivanje i upravljanje alternativnim investicijskim fondovima.
(2) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja portfeljem, djelatnost investicijskog savjetovanja te djelatnost pohrane i administriranja, dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe zakona koji uređuje tržište kapitala i propisa donesenih na temelju toga zakona koji se odnose na visinu kapitala, organizacijske zahtjeve, uvjete poslovanja i zaštitu klijenata, postupanje s nalogom klijenta i izvršavanje naloga, pravila poslovnog ponašanja prema klijentima kod pružanja ovih investicijskih usluga, te zaštitu ulagatelja i nadzor nad pružanjem investicijskih usluga.
(3) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i odredbe propisa koji uređuju osnivanje i poslovanje dobrovoljnih mirovinskih fondova.
(4) Pravila o pružanju investicijskih usluga i obavljanju investicijskih aktivnosti propisana odredbama zakona kojim se uređuje tržište kapitala, ne primjenjuju se za pružanje usluga u svojstvu druge ugovorne strane, u transakcijama u kojima sudjeluju državna tijela, osobe javnog prava u svezi s upravljanjem javnim dugom, ili članovi Europskog sustava središnjih banaka koji obavljaju svoje zadaće u skladu s Ugovorom o osnivanju Europske zajednice i Statutom Europskog sustava središnjih banaka i Europske središnje banke ili koji obavljaju iste zadaće u skladu s propisima država članica.
Članak 17.
(1) Društvu koje nema odobrenje za djelatnost upravljanja UCITS fondovima , ne može se prema odredbama ovoga Zakona izdati odobrenje za rad koje sadrži odobrenje za obavljanje djelatnosti upravljanja portfeljem, upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima, djelatnosti investicijskog savjetovanja i/ili djelatnosti pohrane i administriranja.
(2) Društvu za upravljanje koje nema odobrenje za djelatnost upravljanja portfeljem ne može se izdati odobrenje za rad koje sadrži odobrenje za obavljanje djelatnosti investicijskog savjetovanja i/ili djelatnosti pohrane i administriranja.
Odjeljak 2.
Temeljni kapital društva za upravljanje
Članak 18.
(1) Najniži iznos temeljnog kapitala društva za upravljanje iznosi 1.000.000,00 kuna.
(2) Temeljni kapital iz stavka 1. ovog članka mora u cijelosti biti uplaćen u novcu, a dionice koje ga čine ne mogu biti izdane prije uplate punog iznosa za koji se izdaju. Kada se društvo za upravljanje osniva kao društvo s ograničenom odgovornošću, puni iznos temeljnih uloga mora biti uplaćen u cijelosti u novcu prije upisa društva u sudski registar.
Regulatorni kapital društva za upravljanje
Članak 19.
(1) Regulatorni kapital društva za upravljanje čini zbroj osnovnog kapitala i dopunskog kapitala u skladu s ograničenjima kapitala, umanjen za odbitne stavke.
(2) Agencija će pravilnikom propisati način izračuna regulatornog kapitala, obilježja osnovnog i dopunskog kapitala i obilježja stavki koje ih čine, odbitne stavke i ograničenja regulatornog kapitala iz stavka 1. ovoga članka.
Dodatni iznos kapitala društva za upravljanje
Članak 20.
(1) Kada neto vrijednost imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje prelazi 2 milijarde kuna, društvo za upravljanje je dužno osigurati dodatni iznos kapitala jednak 0,02% iznosa za koji neto vrijednost imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje prelazi 2 milijarde kuna, no zahtijevani ukupni iznos temeljnog kapitala i dodatni iznos kapitala ne smiju prelaziti 80.000.000,00 kuna.
(2) U smislu stavka 1. ovoga članka, sljedeća neto vrijednost imovine smatra se neto vrijednošću imovine investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje:
1. neto vrijednost imovine UCITS fondova kojima upravlja društvo za upravljanje, uključujući neto vrijednost imovine za koju je delegiralo poslove upravljanja drugom društvu za upravljanje, no isključujući neto vrijednost imovine kojom upravlja na temelju delegiranja poslova,
2. neto vrijednost imovine alternativnih investicijskih fondova kojima upravlja društvo za upravljanje, uključujući neto vrijednost imovine za koju je delegiralo poslove upravljanja drugom društvu za upravljanje, no isključujući neto vrijednost imovine kojom upravlja na temelju delegiranja poslova.
(3) Društvo za upravljanje koje obavlja djelatnosti upravljanja portfeljem, upravljanja alternativnim investicijskim fondovima i upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima dužno je, uz odredbe ovoga Zakona, poštivati i kapitalne zahtjeve propisane odredbama zakona koji uređuje tržište kapitala, odnosno propisima koji uređuju osnivanje i poslovanje alternativnih investicijskih fondova i dobrovoljnih mirovinskih fondova.
(4) Agencija može pravilnikom propisati dodatne kapitalne zahtjeve za društva za upravljanje koja osim djelatnosti upravljanja UCITS fondovima obavljaju djelatnosti upravljanja alternativnim investicijskim fondovima, upravljanja dobrovoljnim mirovinskim fondovima ili upravljanja portfeljem.
Minimalni iznos regulatornog kapitala društva za upravljanje
Članak 21.
(1) Regulatorni kapital društva za upravljanje mora u svakom trenutku biti veći ili jednak većem od sljedeća dva iznosa:
1. iznosa temeljnog kapitala iz članka 18. ovoga Zakona, odnosno ukupnog iznosa temeljnog kapitala i dodatnog iznosa kapitala iz članka 20. stavka 1. ovoga Zakona, ili
2. jedne četvrtine općih troškova društva za upravljanje iz prethodne poslovne godine.
(2) U slučaju da regulatorni kapital društva za upravljanje padne ispod razine minimalnog iznosa regulatornog kapitala iz stavka 1. ovoga članka, Agencija može tom društvu za upravljanje omogućiti da u određenom razdoblju otkloni odstupanja, odnosno naložiti neku od nadzornih mjera propisanih odredbama ovoga Zakona.
(3) Kada je od početka poslovanja društva za upravljanje prošlo manje od godinu dana, regulatorni kapital društva za upravljanje mora biti veći ili jednak većem od sljedeća dva iznosa:
a) iznosu iz stavka 1. točke 1. ovoga članka ili
b) jedne četvrtine općih troškova predviđenih poslovnim planom društva za upravljanje, osim ako Agencija ne zahtijeva prilagodbu tog plana.
(4) Agencija će pravilnikom propisati stavke općih troškova iz stavka 1. točke 2. ovoga članka.
Izvještavanje o ispunjenju kapitalnih zahtjeva
Članak 22.
(1) Društvo za upravljanje dužno je o ispunjenju kapitalnih zahtjeva iz članka 21. ovoga Zakona izvještavati Agenciju najmanje jednom u 6 mjeseci.
(2) Agencija će pravilnikom propisati vrste i sadržaj izvještaja o izračunu regulatornog kapitala te način i rokove njihove dostave.
Odjeljak 3.
Uvjeti i postupci za izdavanje odobrenja za rad društvu za upravljanje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj
Članak 23.
(1) Agencija društvu za upravljanje izdaje odobrenje za rad.
(2) Odobrenje za rad izdaje se na neodređeno vrijeme, ne može se prenijeti na drugu osobu i ne vrijedi za pravnog sljednika.
(3) Zahtjev za izdavanje odobrenja za rad podnose osnivači društva za upravljanje. Odobrenje za rad može zatražiti i već osnovano dioničko društvo ili društvo s ograničenom odgovornošću, pri čemu zahtjev za izdavanje odobrenja za rad podnosi uprava društva.
(4) Odobrenje za rad iz stavka 1. ovoga članka sadrži odobrenje za pružanje onih djelatnosti iz članka 13. stavka 1. ovoga Zakona za koje je društvo za upravljanje podnijelo zahtjev, a za koje ispunjava uvjete propisane ovim Zakonom i propisima donesenima na temelju ovoga Zakona, odnosno drugim relevantnim propisima.
(5) Prije upisa osnivanja društva za upravljanje u sudski registar, kao i prije svakog sljedećeg upisa naknadno zatraženih djelatnosti, društvo za upravljanje mora dobiti odobrenje za rad, odnosno proširenje odobrenja za rad.
(6) Sadržaj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad društvu za upravljanje, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevu, kao i sadržaj te dokumentacije Agencija propisuje pravilnikom.
Proširenje odobrenja za rad
Članak 24.
(1) Nakon što dobije odobrenje za rad iz članka 23. ovoga Zakona, društvo za upravljanje može zatražiti proširenje odobrenja za rad za obavljanje djelatnosti iz članka 13. stavka 1. ovoga Zakona na koju se ranije izdano odobrenje ne odnosi.
(2) Zahtjev za proširenje odobrenja za rad podnosi uprava društva za upravljanje.
(3) Na proširenje odobrenja za rad na odgovarajući se način primjenjuju odredbe članka 23. stavaka 2., 4. i 5. te članka 25. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.
(4) Sadržaj zahtjeva za proširenje odobrenja za rad, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevu, kao i sadržaj te dokumentacije, Agencija može propisati pravilnikom.
Odlučivanje o zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad
Članak 25.
(1) Agencija će društvu za upravljanje izdati odobrenje za rad ako su ispunjeni uvjeti koji se odnose na:
1. oblik, dionice odnosno poslovne udjele i temeljni kapital društva,
2. imatelje kvalificiranih udjela,
3. usku povezanost iz članka 27. ovoga Zakona,
4. članove uprave i nadzornog odbora društva za upravljanje,
5. organizacijske zahtjeve.
(2) O zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad Agencija će odlučiti u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja urednog zahtjeva. Smatrat će se da je zahtjev uredan ako, u skladu s odredbama pravilnika iz članka 23. stavka 6. ovoga Zakona, sadrži sve propisane podatke i ako mu je priložena dokumentacija s propisanim sadržajem.
(3) Ako podnositelj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad u roku koji odredi Agencija ne ukloni nedostatke zahtjeva u skladu sa zaprimljenom obavijesti Agencije, smatrat će se da je odustao od zahtjeva.
(4) Prilikom izdavanjem odobrenja za rad iz stavka 1. ovoga članka Agencija može istovremeno odlučiti o izdavanju odobrenja iz članka 39. stavka 1. ovoga Zakona.
Imatelji kvalificiranih udjela
Članak 26.
(1) Prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad iz članka 23. stavka 1. ovoga Zakona, podnositelj zahtjeva dužan je Agenciji dostaviti podatke o identitetu izravnih ili neizravnih imatelja kvalificiranih udjela u društvu za upravljanje, kao i visinu tih udjela te dodatnu dokumentaciju propisanu pravilnikom iz članka 82. stavka 4. ovoga Zakona.
(2) Agencija će u okviru postupka izdavanja odobrenja za rad iz članka 23. stavka 1. ovoga Zakona, ocijeniti prikladnost i financijsku stabilnost imatelja kvalificiranih udjela temeljem kriterija iz članka 82. stavka 1. ovoga Zakona.
Uska povezanost
Članak 27.
(1) U slučaju uske povezanosti između društva za upravljanje i drugih fizičkih ili pravnih osoba, Agencija će izdati odobrenje za rad društvu za upravljanje samo ako odnos uske povezanosti ne onemogućava, odnosno ne otežava obavljanje nadzora nad društvom za upravljanje.
(2) Agencija će odbiti izdavanje odobrenja za rad ako propisi treće države, koji se odnose na jednu ili više fizičkih ili pravnih osoba s kojima je društvo za upravljanje usko povezano, odnosno primjena i izvršavanje tih propisa, onemogućavaju ili otežavaju obavljanje nadzora nad društvom za upravljanje.
Članak 28.
(1) Društvo za upravljanje dužno je trajno udovoljavati uvjetima pod kojima mu je Agencija izdala odobrenje za rad.
(2) Društvo za upravljanje obvezno je u roku od 3 radna dana izvijestiti Agenciju o svakoj bitnoj promjeni podataka navedenih u zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad.
Članak 29.
(1) Društvo za upravljanje ne smije imati kontrolu niti kvalificirani udjel u investicijskom društvu, kreditnoj instituciji koja pruža investicijske usluge i obavlja investicijske aktivnosti u skladu s odredbama zakona koji uređuje tržište kapitala odnosno koja obavlja odgovarajuće usluge u skladu s odredbama zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje kreditnih institucija, društvu za osiguranje, društvu za reosiguranje, mirovinskom društvu za upravljanje obveznim ili dobrovoljnim mirovinskim fondovima, mirovinskom osiguravajućem društvu, faktoring društvu ili leasing društvu.
(2) Društvo za upravljanje ne smije imati dionice ili udjele u depozitaru.
(3) Društvo za upravljanje ne smije imati dionice ili udjele u osobi na koju je depozitar delegirao poslove iz članka 221. ovoga Zakona.
Članak 30.
Prije izdavanja odobrenja za rad društvu za upravljanje Agencija će konzultirati nadležno tijelo druge uključene države članice ako je to društvo za upravljanje:
a) ovisno društvo drugog društva za upravljanje, društva za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinskog društva, investicijskog društva, kreditne institucije ili društva za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici,
b) ovisno društvo matičnog društva drugog društva za upravljanje, društva za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinskog društva, investicijskog društva, kreditne institucije ili društva za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici,
c) društvo koje je pod kontrolom istih fizičkih ili pravnih osoba koje kontroliraju drugo društvo za upravljanje, društvo za upravljanje alternativnim investicijskim fondom, mirovinsko društvo, investicijsko društvo, kreditnu instituciju ili društvo za osiguranje kojima je izdano odobrenje za rad u drugoj državi članici.
Prestanak važenja odobrenja za rad
Članak 31.
(1) Odobrenje za rad društva za upravljanje prestaje važiti:
1. ako društvo za upravljanje ne započne obavljati djelatnost upravljanja UCITS fondovima u roku od jedne godine od dana izdavanja odobrenja za rad, protekom navedenoga roka,
2. ako društvo za upravljanje uzastopno tijekom 6 mjeseci ne obavlja onu djelatnost za koju je odobrenje za rad izdano, protekom navedenoga roka, u odnosu na predmetnu djelatnost,
3. u slučaju dobrovoljnog prestanka obavljanja djelatnosti u skladu s odredbama članaka 96. i 97. ovoga Zakona, prijenosom upravljanja UCITS fondova na drugo društvo za upravljanje ili dovršetkom likvidacije UCITS fondova kojima društvo za upravljanje upravlja,
4. dostavom rješenja Agencije kojim se ukida odobrenje za rad,
5. danom otvaranja stečajnog postupka nad društvom za upravljanje,
6. zaključenjem postupka likvidacije društva za upravljanje.
(2) Ako nastupi razlog iz stavka 1. točaka 1., 2. ili 3. ovoga članka, Agencija će donijeti rješenje kojim se utvrđuje prestanak važenja izdanog odobrenja za rad.
(3) O prestanku važenja odobrenja za rad iz stavka 1. ovoga članka Agencija će obavijestiti depozitara.
Statusne promjene društva za upravljanje
Članak 32.
(1) Društvo za upravljanje koje namjerava pripojiti drugo društvo za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, odnosno drugu pravnu osobu iz Republike Hrvatske ili izvan nje, mora prije upisa pripajanja u sudski registar, dobiti odobrenje Agencije za pripajanje.
(2) Društvo za upravljanje koje se namjerava pripojiti drugom društvu za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je prije upisa pripajanja u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za pripajanje.
(3) Društvo za upravljanje koje se namjerava spojiti sa drugim društvima za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, odnosno sa drugim pravnim osobama iz Republike Hrvatske ili izvan nje, a da pritom nastane novo društvo za upravljanje, dužno je prije upisa tog novog društava za upravljanje u sudski ili drugi odgovarajući registar, od Agencije dobiti odobrenje za spajanje.
(4) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti razdvajanjem tako da svu svoju imovinu prenese na dva ili više novih društava za upravljanje osnovanih u tu svrhu u Republici Hrvatskoj ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu razdvajanjem.
(5) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti razdvajanjem tako da svu svoju imovinu prenese na dva ili više postojećih društava za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu razdvajanjem.
(6) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti odvajanjem tako da jedan ili više dijelova svoje imovine prenese na jedno ili više novih društava za upravljanje osnovanih u tu svrhu u Republici Hrvatskoj ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu odvajanjem.
(7) Društvo za upravljanje koje se namjerava podijeliti odvajanjem tako da jedan ili više dijelova svoje imovine prenese na jedno ili više postojećih društava za upravljanje iz Republike Hrvatske ili izvan nje, dužno je, prije upisa podjele u sudski registar, od Agencije dobiti odobrenje za podjelu odvajanjem.
(8) Ako uslijed statusne promjene nastane novo društvo za upravljanje, to društvo mora prije upisa u sudski registar od Agencije dobiti odobrenje za rad.
Odlučivanje o zahtjevu za izdavanje odobrenja za statusnu promjenu društva za upravljanje
Članak 33.
(1) Agencija će prilikom odlučivanja o zahtjevima za izdavanje odobrenja za statusne promjene iz članka 32. ovoga Zakona voditi računa o sljedećem:
1. očuvanju financijske stabilnosti i poslovnog ugleda društva preuzimatelja odnosno društva koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje,
2. poslovnom ugledu i iskustvu osoba koje će upravljati društvom preuzimateljem odnosno društvom koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje,
3. hoće li društvo preuzimatelj, odnosno društvo koje nakon provedbe statusne promjene obavlja poslove društva za upravljanje biti u mogućnosti nastaviti poslovati u skladu s člankom 47. ovog Zakona i drugim odredbama ovoga Zakona, posebno hoće li grupacija čijim članom postane društvo za upravljanje imati strukturu koja će omogućavati provođenje efikasnog nadzora, efikasnu razmjenu podataka između nadležnih nadzornih tijela i raspodjelu nadležnosti između nadležnih nadzornih tijela,
4. sumnji na eventualno pranje novca, odnosno financiranje terorizma.
(2) Agencija će o zahtjevu za izdavanje odobrenja za statusnu promjenu iz članka 32. ovoga Zakona odlučiti u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja urednog zahtjeva. Smatrat će se da je zahtjev uredan ako, u skladu s odredbama pravilnika iz stavka 6. ovoga članka, sadrži sve propisane podatke i ako je priložena dokumentacija s propisanim sadržajem.
(3) Ako društvo za upravljanje u roku koji odredi Agencija ne ukloni nedostatke zahtjeva u skladu sa zaprimljenom obavijesti Agencije, smatrat će se da je odustalo od zahtjeva.
(4) Kada je to primjenjivo, prilikom izdavanja odobrenja za statusnu promjenu iz članka 32. ovoga Zakona, Agencija istovremeno odlučuje o izdavanju odobrenja iz članka 74. stavka 1. ovoga Zakona.
(5) Na društva za upravljanje, osim odredbi ovoga Zakona, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe zakona koji uređuje trgovačka društva u dijelu koji se odnosi na navedene statusne promjene.
(6) Sadržaj zahtjeva za izdavanje odobrenja Agencije za statusne promjene društva za upravljanje, potrebnu dokumentaciju koja se prilaže zahtjevima, kao i sadržaj te dokumentacije, Agencija propisuje pravilnikom.
Odjeljak 4.
Organi društva za upravljanje
Članak 34.
(1) Organi društva za upravljanje su:
a) kod dioničkog društva – glavna skupština, uprava i nadzorni odbor, odnosno upravni odbor,
b) kod društva s ograničenom odgovornošću – skupština, uprava i nadzorni odbor.
(2) O održanim sastancima ili sjednicama organa društva za upravljanje vode se zapisnici.
Pododjeljak 1.
Uprava društva za upravljanje
Članak 35.
(1) Uprava društva za upravljanje mora imati najmanje dva člana koji vode poslove i zastupaju društvo za upravljanje.
(2) Ako osnivačkim aktom društva za upravljanje nije drugačije određeno, članovi uprave zajedno vode poslove i skupno zastupaju društvo za upravljanje.
(3) Članovi uprave društva za upravljanje dužni su voditi poslove društva za upravljanje s područja Republike Hrvatske.
(4) U slučaju da društvo za upravljanje vodi upravni odbor, isti mora imenovati najmanje dva izvršna direktora. Odredbe ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona o članovima uprave društva za upravljanje na odgovarajući se način primjenjuju na izvršne direktore.
Uvjeti za obavljanje funkcije člana uprave