OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj biciklističke infrastrukture Urbane aglomeracije Split radi jačanja zelenog, čistog, pametnog i održivog gradskog prometa u svrhu jačanja integriranog teritorijalnog razvoja u UAS.
Svrha (cilj) Poziva:
Poboljšanje i razvitak biciklističke infrastrukture na području UA Split kao alternativne vrste prometa s nultom stopom emisije, čime bi se povećala dužobalna mobilnost te povećala sigurnost biciklista na području UA Split. Novom i obnovljenom biciklističkom infrastrukturom doprinosi se ostvarenju mobilnosti na području UA Split te poboljšanju dostupnosti urbanih sredina građanima koji putuju iz prigradskih područja i okolnih manjih mjesta, odnosno doprinosi se prostorno-funkcionalnoj integraciji biciklističko-pješačkog prometa na području cijele UA Split. U konačnici, na ovaj način doprinosi se smanjenju emisije CO2 i negativnog utjecaja na okoliš.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području UA Split
Pokazatelji Poziva:
Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCO58 - Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora
km
Kontinuirano tijekom provedbe (po puštanju u promet pojedine dionice)
Opis: Pokazateljem se mjeri duljina namjenske biciklističke infrastrukture novoizgrađene ili znatno nadograđene podržanim projektima.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: Privremena uporabna dozvola / Uporabna dozvola
Pokazatelji rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom
korisnici / godišnje
Po završetku projekta
Opis: Pokazateljem se mjeri broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture godišnje.
Početna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture za godinu prije početka intervencije, a za novu infrastrukturu iznosi 0.
Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 5.200.000,00 EUR, odnosno 39.179.400,00 kuna.
Prema preliminarnoj procjeni unaprijed određenih prihvatljivih prijavitelja definirani su maksimalni iznosi bespovratnih sredstava po pojedinom prijavitelju kako slijedi:
•Grad Omiš – 2.500.000,00 EUR, odnosno 18.836.250,00 kuna
•Grad Trogir – 1.400.000,00 EUR, odnosno 10.548.300,00 kuna
•Općina Dugi Rat – 1.300.000,00 EUR, odnosno 9.794.850,00 kuna
(svi iznosi prikazani u kunama izračunati su temeljem fiksnog tečaja konverzije 7,53450 kuna za jedan euro).
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
•sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
•sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta.
Bespovratna sredstva koja se isplaćuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom.
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je xy mjeseci.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt ne smije biti fizički završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Prihvatljivost prijavitelja
Da bi bio prihvatljiv, prijavitelj mora biti JLS koja se nalazi u sastavu UA Split temeljem Odluke o ustrojavanju urbane aglomeracije Split donesenom od strane ministra nadležnog za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije od 30. studenoga 2015. godine (KLASA: 011-01/15-02/4; URBROJ: 538-06-1-2/016-15-9).
Prihvatljivi prijavitelji u okviru Poziva su sljedeće jedinice lokalne samouprave UA Split temeljem Odluke o strateškim projektima Urbane aglomeracije Split koji se predlažu za financiranje putem ITU mehanizma u razdoblju 2021.-2027. Koordinacijskog vijeća UA Split od 9. listopada 2023.:
•Grad Omiš, Trg kralja Tomislava 5/I, 21 310 Omiš, OIB:49299622160
•Grad Trogir, Trg Ivana Pavla II br.1/II, 21 220 Trogir, OIB:84400309496
•Općina Dugi Rat, Poljička cesta 133, 21 315 Dugi Rat, OIB: 70748151333
Prijavitelj je odgovoran za provedbu projekta.
Prijavitelji moraju djelovati samostalno, partnerstvo nije dozvoljeno.
Kriteriji za isključenje prijavitelja
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja kako je definirano Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):
a.ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
b.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
c.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
d.ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
e.ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
f.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
g.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
h.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
i.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja
j.prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Zadržava se pravo u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključiti iz postupka dodjele prijavitelja i partnera.
Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.
Odluku o isključenju donosi čelnik tijela koje provodi dodjelu, a predlaže ju posebno povjerenstvo koje djeluje po potrebi, neovisno je u svom postupanju te se sastoji od članova UT-a i SAFU. Povjerenstvo će inicirati uključivanje AFCOS - mreže.
Prilikom predlaganja svake pojedine odluke o isključenju, povjerenstvo mora poštovati načelo razmjernosti.
U slučaju da su posebna pravila isključenja utvrđena propisom na razini Unije u sustavu dijeljenog upravljanja, primijenit će se ta pravila.
Prije i u svrhu predlaganja odluke o isključenju, povjerenstvo će osigurati prijavitelju očitovanje u razumnom roku, osim ako postoje uvjerljivi legitimni razlozi za očuvanje povjerljivosti postupka. Protekom roka čelniku tijela predlaže se donošenje odluke.
Također, ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 1. i 6.
Protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor.
U svakom slučaju, što obuhvaća i postupanje navedeno gore, dodjela sredstava za provedbu projekta koji se sufinancira sredstvima Unije je moguća isključivo ako je projekt moguće provoditi i provesti primjenom pravila prihvatljivosti koja se odnose na (kumulativno) Poziv i Program.
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog.
Zaključno, s jednim prijaviteljem se može sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju SC 2.8. ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP;
Projekt je usklađen sa SRUAS te drugim relevantnim sektorskim strategijama/programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta;
Financijska održivost projekta - Korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala njihova financijska održivost;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) je prihvatljiv (po obliku pravne osobnosti i po drugim zahtjevima predmetnog postupka dodjele);
Aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele;
Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom;
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen te (ako je primjenjivo) ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštivan je primjenjivi zakonski okvir;
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio projekta koja je, ili je trebala biti, podložna postupku povrata sredstava (u skladu s člankom 73. stavkom 2. (h) Uredbe (EU) br. 2021/1060) nakon promjene proizvodne aktivnosti izvan regije razine NUTS 2 u kojoj je primila potporu;
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (članak 73. stavka 2. točki (i) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje;
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima;
Planirani troškovi/izdaci projekta u skladu su s primjenjivim Pravilima o prihvatljivosti troškova/izdataka i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na predmetnu dodjelu;
Projekt se provodi na ITU urbanom području, odnosno na administrativnom području jedinice lokalne samouprave koja ulazi u obuhvat urbane aglomeracije sukladno odluci ministra nadležnog za regionalni razvoj o ustrojavanju urbane aglomeracije;
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a , uključujući da je projekt ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive;
Ako je projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU obavljena je procjena utjecaja na okoliš ili postupak provjere, kako je opisano u članku 73. stavku 2. točki (e) Uredbe (EU) 2021/1060;
Projekt je usklađen s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) iz članka 9. stavka 4. uredbe (EU) 2021/1060, odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta bilo kojem od okolišnih ciljeva;
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt nije viši od propisanog najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva;
Projekt nije namijenjen redovnom ili izvanrednom održavanju postojeće biciklističke infrastrukture;
Projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz ITP-a (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz ITP-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta);
Projekt je u skladu s odredbama svih relevantnih nacionalnih zakonodavnih akata te u skladu sa specifičnim pravilima i zahtjevima primjenjivima u sklopu ovog Poziva;
Projekt mora imati tehničku dokumentaciju (ovisno o stupnju razvijenosti): izvedbeni ili glavni projekt te akt za građenje, ovisno o stupnju primjenjivosti: lokacijsku ili građevinsku dozvolu ili rješenje o uvjetima građenja;
Za projekt je izrađena investicijska studija.
Prihvatljive projektne aktivnosti:
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
izrada studija, elaborata, ishođenje potrebnih dozvola te priprema projektne i druge dokumentacije;
izgradnja nove i poboljšanje postojeće infrastrukture za bicikliste poput odvojenih
biciklističkih staza, biciklističko-pješačkih staza, posebnih biciklističkih traka u cestama mješovitog prometa i posebnih prostora za parkiranje;
stručni nadzor radova;
uređenje, postavljanje i opremanje stanica za iznajmljivanje/zajedničko korištenje bicikala;
aktivnosti promidžbe i vidljivosti;
upravljanje projektom i administracija (uključujući ugovaranje vanjskih stručnjaka);
horizontalne aktivnosti (aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela).
Korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama.
Prihvatljivi troškovi
Izravni troškovi:
troškovi pripreme studijske, projektne i tehničke dokumentacije te dokumentacije o nabavi: izrada studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi, studije utjecaja na okoliš i drugih studija vezanih uz zaštitu okoliša i prirode, idejnog projekta, glavnog projekta, troškovi izrade izvedbenog projekta s projektantskim nadzorom i sve ostale dokumentacije potrebne za podnošenje projektnog prijedloga te izvođenje prihvatljivih projektnih aktivnosti
troškovi ishođenja građevinske dozvole
troškovi građevinskih radova: pripremni i zemljani radovi, kolnička konstrukcija, podmorski i nadmorski radovi, betonski radovi, odvodnja, završni radovi, ugradnja građevnih proizvoda, krajobrazno uređenje zelenih površina, ugradnja prateće infrastrukture (javna rasvjeta, signalizacije na stazi, putokaza, info ploča s kartama staza, stalaka za bicikle, klupe, koševi za otpatke, ograde, rampa za invalide ), troškovi čišćenja i zbrinjavanja građevinskog otpada i svi ostali radovi potrebni za funkcionalno korištenje staza
troškovi stručnog nadzora radova
troškovi nabave opremanja stanica za iznajmljivanje/zajedničko korištenje bicikala (nabavka bicikala, stalaka za bicikle)
troškovi promidžbe i vidljivosti projekta (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada info i trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacije, plakati, letci, brošure, priručnici i sl.).
troškovi upravljanja projektom i administracije (uključuju izravne troškove osoblja, vanjsku uslugu stručnjaka za upravljanje projektom, savjetodavne usluge vanjskih stručnjaka javnu nabavu i ostale troškove neophodne za upravljanje i administraciju projektnim aktivnostima).
troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti
Troškovi plaća osoblja (troškovi koji proizlaze iz ugovora o radu između poslodavca i zaposlenika) izračunavaju se primjenom metode iz čl. 55, stavak 2(a) Uredbe (EU) br. 1060/2021 i to na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto 2 iznos (obuhvaća bruto plaću, uključujući obvezne doprinose iz plaće, porez i prirez te obvezne doprinose na plaću) troškova plaća osoblja podijeli s 1720 sati ili s odgovarajućim razmjernim brojem sati za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu (npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se vrši na način da se dokumentirani godišnji bruto 2 iznos troškova plaća djelatnika podijeli s 860 sati; 1720*50% radnog vremena = 860 sati kao temelj za izračun).
Ako godišnji bruto 2 iznosi troškova plaća za postojeće zaposlenike nisu dostupni za punih 12 mjeseci koji prethode podnošenju projektnog prijedloga iz razloga što nije bio zaposlen ili je koristio rodiljni dopust, bio na dugotrajnom bolovanju, neplaćenom dopustu i slično, izračun se vrši na temelju dostupnih dokumentiranih troškova bruto 2 plaće za mjesece u kojima je djelatnik radio kod Prijavitelja (dakle, dostupnih zabilježenih bruto 2 troškova rada) ili iz ugovora o zaposlenju, koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za novozaposlene osobe godišnji bruto iznosi troškova plaća utvrđuju se temeljem podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ugovorom o radu ili aktom o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivnim ugovorom, internim aktima o unutarnjem ustrojstvu i slično), koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Ukupni broj sati prijavljen po osobi za određenu godinu ili mjesec ne smije prelaziti (premašivati) broj sati upotrijebljen za izračunu te satnice (u svakom slučaju ne veći od 1720 sati). Prijavitelj količinu sati izravnog troška rada iskazuje cijelim brojem.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća postojećeg osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojem se dokazuje metoda izračuna:
odokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće;
oplatne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
ospecifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
oakt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća novozaposlenog osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
odokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće (ugovor o radu ili akt o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivni ugovor, interni akti o unutarnjem ustrojstvu i slično)
oakt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti;
Iznos jediničnog troška ne može se neosnovano mijenjati tijekom provedbe projekta.
Iznos jediničnog troška za radni sat djelatnika Prijavitelja može se mijenjati (računati ponovno) tijekom razdoblja provedbe projekta, tj. nakon 24 mjeseca provedbe u slučaju da trajanje projekta premašuje 24 mjeseca, a ukoliko bude izmjena u stvarnim podacima (iznosima) troškova plaća Prijavitelja (npr. zbog povećanja/smanjenja iznosa plaća za isto radno mjesto, inflacije, u slučaju izmjena unutarnjeg ustrojstva i/ili organizacijskih shema (organizacijskih jedinica i radnih mjesta) institucija koja su Prijavitelj). Bilo koja pogreška prilikom izračuna godišnjih troškova plaća može dovesti do smanjenja iznosa prihvatljivih troškova.
Moguće je uvođenje zamjene za člana/icu projektnog tima, ali ne i uvođenje dodatnih članova/ica projektnog tima.
U slučaju zamjene člana/ice projektnog tima, troška rada zamjene utvrđuje se na jedan od sljedećih načina:
-u slučaju kada je osoba koja mijenja člana/icu projektnog tima zaposlena na istom ili usporedivom radnom mjestu u odnosu na osobu kojoj je zamjena (relevantno je da je ugovor o radu u istom platnom razredu ili da se primjenjuje isti koeficijent posla i sl.), primjenjuje se SVJT inicijalnog člana projektnog tima;
-u slučaju kada među članovima/icama projektnog tima ne postoji usporedivo radno mjesto (kako je opisano prethodno), izrađuje se samostalni izračun SVJT na temelju podataka iz platnih lista za dodatno uvedenog člana/icu projektnog tima ili njihovog ugovora o radu, a u skladu s ovom Uputom.
Prijavitelj je obavezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na troškove plaća osoblja - dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena, dokaze o isplati i slično), kako bi se osigurao odgovarajući revizijski trag. Sve osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se na temelju satnice izračunate na gore opisan način.
Kod pripreme prijedloga projekta, tj. proračuna projekta, Prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće Uredbe o zaštiti podataka, Prijavitelj može zacrniti sve osobne podatke koji nisu potrebni za izračun troškova.
U postupku provjere prihvatljivosti izdataka PTPO zadržava pravo traženja dokumenata i dodatnih pojašnjenja.
Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 54 (1b) Uredbe (EU) br. 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove održavanja uredskih prostora i troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Neprihvatljivi troškovi:
Kupnja zemljišta;
PDV tj. porez na dodanu vrijednost, osim za projekte čiji je ukupni trošak niži od 5.000.000 EUR (uključujući PDV) kao i za projekte čiji ukupni trošak iznosi najmanje 5.000.000 EUR (uključujući PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ (konsolidirana verzija https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02003L0087-20230605);
Kupnja rabljene opreme;
Trošak revizije;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od prijavitelja
DOKUMENT
OBAVEZNO (DA/ako je primjenjivo)
POJAŠNJENJE
Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 2)
Studija izvodljivosti (s analizom troškova i koristi)
DA
Izjava prijavitelja o (ne)povrativosti PDV-a
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 3)
Glavni projekt
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Izvedbeni projekt
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Lokacijska ili građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Uvjerenje nadležnog ureda za prostorno planiranje o usklađenosti zahvata projekta s važećom prostorno-planskom dokumentacijom, ne starije od 60 dana
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijska shema jedinice lokalne samouprave s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja je obavezna, osim ukoliko prijavitelj ne planira potraživati troškove osoblja.
Dokumenti (akti) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja
Specifikacija isplate plaće za banku (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije xx. yyyy 20xy. godine, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do xx. yyyy 2024. godine.
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva PTOO i koji se sastoji od neparnog broja predstavnika/ca. Uspostavlja se jednokratno za ocjenu projektnih prijedloga s mogućnostima izmjene/zamjene članova. Odbor za odabir pri ocjeni kvalitete konzultira dostavljenu prijavu i popratnu dokumentaciju te ove Upute i Sažetak poziva.
Cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira.
Br.
Kriterijodabiraipitanjazakvalitativnuprocjenu
Bodovna vrijednost /odgovori „Da“/“Ne“13 uzizjavu/opispripadajućih
situacija
Ostvarenaocjena/max.ostvariva
ocjena
Referenca naizvorzaprovjeru
1.
Vrijednostzanovackoju operacija (projekt)nudi(ukontekstuostvarenjaciljevaPDP-a,odnosisena odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva,utvrđenihnarazinisheme/predmetnogpostupkadodjele)
1.1. Doprinos ostvarenjupokazatelja specifičnog cilja ITP 2021.-2027. RSO2.8?
Projekt doprinosipokazatelju RC058 – Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora (ukm)
5 bodova: projekt doprinosiostvarenjupokazateljas
višeod2km
3 boda: projekt doprinosiostvarenju pokazatelja od 1do 2km
1 bod: projekt doprinosiostvarenju pokazatelja smanjeod 1 km
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi;Popratnadokumentacija(Studijaizvodljivosti sanalizom
troškovai
koristi)
1.2. Neophodnost troškova za realizaciju ciljeva i pokazatelja
Proračunprojektajejasnoopisan, sadrži troškoveneophodne za realizacijuprojektnihaktivnosti
10 bodova:Proračunprojekta je u potpunostijasno opisan,sadrži
Financijska održivostprojekta(odnosise na strategiju financiranja nakon provedbe predmetnogprojekta)
2.1.Osiguranjesredstavaprijavitelja za održivostprojekta
Objašnjeno je financiranjeaktivnosti nakon završetkaprovedbeprojekta
(uključujućitroškove
održavanja/ funkcioniranja
infrastrukture)
15 bodova: očekivani izvorifinanciranjasuupotpunostii jasno identificirani te jejasno opisano na koji načinće se osigurati održivostrezultata i ishoda 5 godinanakon završetka provedbeprojekta
10 bodova: očekivani izvorifinanciranja su djelomičnoidentificiranitepostoje
manjenejasnoćeokonačinanakojićeseosigurati
održivost rezultata i ishoda 5 godina nakon završetkaprovedbeprojekta.
5 boda: očekivani izvorifinanciranja nisu upotpunosti i jasnoidentificirani te nije jasnoopisano na koji način će seosigurati održivost rezultatai ishoda 5 godina nakonzavršetka provedbeprojekta.
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi;Popratnadokumentacija(Studijaizvodljivosti sanalizom
troškovai
koristi)
0 bodova: očekivani izvorifinanciranja nisuidentificirani te nije opisanona koji način će se osiguratiodrživost rezultata i ishoda5godinanakonzavršetka
provedbeprojekta
2.2.Osiguranjepružanja
javneusluge
Objašnjen je načinupravljanja nad javnominfrastrukturom.
Prijavitelj ima odgovarajuće administrativne kapacitete za provedbuprojekta.
10 bodova: prijavitelj jeprethodno proveo dva iliviše projekata sličnevrijednostii/ilisvrhete
raspolaže stručnim iadministrativnim osobljempotrebnim za provedbuprojekta
8 bodova:prijaviteljjeprethodnoproveonajmanjejedan projekt sličnevrijednostii/ilisvrhete
raspolaže stručnim iadministrativnim osobljempotrebnim za provedbuprojekta
5 boda: prijavitelj nijeprethodno proveo niti jedanprojekt slične vrijednosti i/ilisvrhe, aliraspolaže
stručnim i administrativnimosobljem potrebnim zaprovedbuprojekta
0 bodova: prijavitelj nijeprethodno proveo niti jedanprojekt slične vrijednosti i/ilisvrhe, ineraspolaže
stručnimni
administrativnim osobljempotrebnim za provedbuprojekta
10
Prijavni obrazac iz sustavaeFondovi;Popratnadokumentacija(Studijaizvodljivosti sanalizom
troškovai
koristi)
4.
Dizajn i zrelost operacije (projekta) (odnosi se na (1) utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanjakojeprojektrješavatekvalitetu rješenja koje nudi,(2)razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a, i (3) razinu spremnosti za početak provedbe; obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte.
4.1.Odgovarajuća
spremnostprojekta
Projekt je u organizacijskom i tehničkom smislu spreman za provedbu, s obzirom na spremnost dokumentacije za gradnju, ishođenje potrebnih dozvola, definiranost projektnog tima, poduzetih koraka za početak provedbe projekta (npr. javna nabava) i sl.
20 bodova: projekt je upotpunosti spreman zaprovedbu
10 bodova: projekt je uvećoj mjeri spreman zaprovedbu
5 bodova: projekt jedjelomično spreman zaprovedbu
0 bodova: projekt nijespremanzaprovedbu
20
Prijavni obrazac
putem sustavaeFondovi;Popratnadokumentacija
(Studija izvodljivosti sanalizom
troškovaikoristi,dokumentacijavezana uz kriterijodabira4.1)
4.2. Usklađenost s važećom Strategijomprometnog razvojaRepublikeHrvatske zarazdobljeod2017.do 2030.godine
Projekt ima jasno opisan i
kvantificiran doprinos
općim mjerama G.4 i G.12
Strategije prometnog
razvoja Republike Hrvatske
za razdoblje od 2017. do
2030. godine
DA/NE
DA: projekt doprinosi
ostvarenju općim mjerama
G.4 i G.12 Strategije
prometnog razvoja
Republike Hrvatske za
razdoblje od 2017. do 2030.
godine
NE: projekt ne doprinosi
ostvarenju općim mjerama
G.4 i G.12 Strategije
prometnog razvoja
Republike Hrvatske za
razdoblje od 2017. do 2030.
godine
Prijavni obrazac iz
sustava eFondovi;
Popratna
dokumentacija
(Studija
izvodljivosti s
analizom
troškova i
koristi)
Strategija
prometnog
razvoja Republike
Hrvatske za
razdoblje od
2017. do 2030.
godine
4.3. Povezanost
biciklističkih prometnica
Nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju više naselja
5 bodova: nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju najmanje tri naselja ili dvije jedinice lokalne samouprave
3 boda: nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju najmanje dva naselja
1 bod: nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice ne povezuju naselja
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi
4.4 Utemeljenost na
specifičnom nedostatku prometne (biciklističke) infrastrukture na relevantnom migracijskom području
Projekt adresira specifičan
nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture (npr. opasna i/ili slabo prohodna područja za bicikliste)
5 bodova: projekt adresira jasno obrazložen i realan nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture na relevantnom migracijskom području
3 boda: projekt djelomično adresira identificiran nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture na relevantnom migracijskom području
1 bod: navedeni nedostatak/ manjak/ problem biciklističke
infrastrukture identificiran je samo na načelnoj razini (npr. puki nedostatak
biciklističkih staza, bez jasno obrazložene potrebe populacije migracijskog područja za istom).
0 bodova: Projekt neidentificira nedostatak/ manjak/ problem
biciklističke infrastrukture
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i koristi)
4.5 Kvaliteta studije izvodljivosti
Ukazuje li studija izvodljivosti na najbolju opciju, s obzirom na potencijalne alternativne opcije i omjer troškova i koristi?
15 bodova: projekt
predstavlja najbolju moguću opciju te predstavlja najbolji omjer troškova i koristi
10 bodova: projekt potencijalno predstavlja najbolju moguću opciju i najbolji omjer troškova i koristi, no postoje manje nejasnoće
5 bodova: projekt potencijalno predstavlja
najbolju moguću opciju i/ili najbolji omjer troškova i koristi, no postoje veće nejasnoće
1 bod: projekt ne
predstavlja najbolju moguću
opciju ili najbolji omjer
troškova i koristi
15
Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi)
5.
Promicanjeodrživograzvoja I doprinosa zelenoj tranziciji(odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
Aktivnosti predviđeneprojektnim prijedlogomusmjerenesunapromicanjenačela održivog razvoja tezaštite okoliša na način dauključuju standarde gradnjei uporabe koji minimizirajudoprinos nastajanjuklimatskih promjenai
uključuju mjere sprečavanjaili ublažavanja negativnogutjecajanaokoliš
DA/NE
DA: projekt, uz propisaniminimum poštivanjazakonskih odredbi,
uključuje mjere zaštiteokoliša, promicanjaodrživograzvojate
sprečavanja ili ublažavanjanegativnogutjecajnaokoliš
Integracija I povezanostsdrugim operacijama (projektima)relevantnimzapredmetnisektor(ukojojmjerije operacija (projekt) integriran, odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
6.1. Doprinos povezanosti sdrugimprojektima
Iz Studije izvodljivosti i projektnog prijedloga jevidljivo da je predloženiprojekt kompatibilan i/iliintegriranspostojećimiliplaniranim prometnimsustavima, prometnominfrastrukturom teprometnim i drugimprojektima
urbanog/lokalnog/regionalnog razvoja.
15 bodova: u projektnojprijavi je jasnodemonstrirana razinakompatibilnostii/ili
integriranostispostojećim,prethodno provedenimprometnim i drugimprojektima urbanog/lokalnog/ regionalnograzvoja financiranog iz ITU mehanizma.
10 boda: u projektnojprijavi je jasnodemonstrirana razinakompatibilnosti i/iliintegriranostisplaniranim
5 bodova: u projektnojprijavi nije jasno iskazandoprinos i povezanost sprovedbom drugihprovedenih ili planiranihprometnih ili drugihprojekata urbanog/lokalnog/regionalnog
Da bi projektni prijedlogprošao ocjenjivanjekvalitete svi odgovorinesmiju biti ocijenjenisa 0.
U slučaju da je za bilo koji odgovor ocjena 0, projektni prijedlog nezadovoljava ocjenukvalitete.
Za kriterije odabira koji seboduju moguće je ostvaritimaksimalno 100 bodova.Projektna prijava, nakonpostupka ocjene kriterijaodabira mora ostvaritiminimalno 50 bodova jer usuprotnom projekt nezadovoljavaocjenu
NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga
SUSTAV BICIKLISTIČKIH STAZA URBANE AGLOMERACIJE SPLIT
( referentni broj: KK. )
Ograničeni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj Poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Razdoblje provedbe projekta
Prihvatljivost prijavitelja
Kriteriji za isključenje prijavitelj a
Broj projektnih prijedloga po p rijavitelju
Prihvatljivost projekta
Prihvatljive projektne aktivnosti:
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi:
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od p rijavitelja
Rok za predaju projektnog prijedloga
Ocjena kvalitete
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj biciklističke infrastrukture Urbane aglomeracije Split radi jačanja zelenog, čistog, pametnog i održivog gradskog prometa u svrhu jačanja integriranog teritorijalnog razvoja u UAS .
Svrha (cilj) Poziva:
Poboljšanje i razvitak biciklističke infrastrukture na području UA Split kao alternativne vrste prometa s nultom stopom emisije, čime bi se povećala dužobalna mobilnost te povećala sigurnost biciklista na području UA Split. Novom i obnovljenom biciklističkom infrastrukturom doprinosi se ostvarenju mobilnosti na području UA Split te poboljšanju dostupnosti urbanih sredina građanima koji putuju iz prigradskih područja i okolnih manjih mjesta, odnosno doprinosi se prostorno-funkcionalnoj integraciji biciklističko-pješačkog prometa na području cijele UA Split. U konačnici, na ovaj način doprinosi se smanjenju emisije CO2 i negativnog utjecaja na okoliš.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području UA Split
Pokazatelji Poziva:
Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCO58 - Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora
km
Kontinuirano tijekom provedbe (po puštanju u promet pojedine dionice)
Opis : Pokazateljem se mjeri duljina namjenske biciklističke infrastrukture novoizgrađene ili znatno nadograđene podržanim projektima.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: Privremena uporabna dozvola / Uporabna dozvola
Pokazatelji rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom
korisnici / godišnje
Po završetku projekta
Opis: Pokazateljem se mjeri broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture godišnje.
Početna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture za godinu prije početka intervencije, a za novu infrastrukturu iznosi 0.
Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 5.200.000,00 EUR , odnosno 39.179.400,00 kuna.
Prema preliminarnoj procjeni unaprijed određenih prihvatljivih prijavitelja definirani su maksimalni iznosi bespovratnih sredstava po pojedinom prijavitelju kako slijedi:
•Grad Omiš – 2.500.000,00 EUR, odnosno 18.836.250,00 kuna
•Grad Trogir – 1.400.000,00 EUR, odnosno 10.548.300,00 kuna
•Općina Dugi Rat – 1.300.000,00 EUR, odnosno 9.794.850,00 kuna
( svi iznosi prikazani u kunama izračunati su temeljem fiksnog tečaja konverzije 7,53450 kuna za jedan euro ).
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
•sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
•sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta.
Bespovratna sredstva koja se isplaćuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom.
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je xy mjeseci.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt ne smije biti fizički završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivost prijavitelja
Da bi bio prihvatljiv, prijavitelj mora biti JLS koja se nalazi u sastavu UA Split temeljem Odluke o ustrojavanju urbane aglomeracije Split donesenom od strane ministra nadležnog za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije od 30. studenoga 2015. godine (KLASA: 011-01/15-02/4; URBROJ: 538-06-1-2/016-15-9).
Prihvatljivi prijavitelji u okviru Poziva su sljedeće jedinice lokalne samouprave UA Split temeljem Odluke o strateškim projektima Urbane aglomeracije Split koji se predlažu za financiranje putem ITU mehanizma u razdoblju 2021.-2027. Koordinacijskog vijeća UA Split od 9. listopada 2023.:
•Grad Omiš, Trg kralja Tomislava 5/I, 21 310 Omiš, OIB:49299622160
•Grad Trogir, Trg Ivana Pavla II br.1/II, 21 220 Trogir, OIB:84400309496
•Općina Dugi Rat, Poljička cesta 133, 21 315 Dugi Rat, OIB: 70748151333
Prijavitelj je odgovoran za provedbu projekta.
Prijavitelji moraju djelovati samostalno, partnerstvo nije dozvoljeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Kriteriji za isključenje prijavitelja
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja kako je definirano Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):
a. ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
b. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
c. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
d. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
e. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
f. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
g. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
h. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
i. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja
j. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Zadržava se pravo u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključiti iz postupka dodjele prijavitelja i partnera.
Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.
Odluku o isključenju donosi čelnik tijela koje provodi dodjelu, a predlaže ju posebno povjerenstvo koje djeluje po potrebi, neovisno je u svom postupanju te se sastoji od članova UT-a i SAFU. Povjerenstvo će inicirati uključivanje AFCOS - mreže.
Prilikom predlaganja svake pojedine odluke o isključenju, povjerenstvo mora poštovati načelo razmjernosti.
U slučaju da su posebna pravila isključenja utvrđena propisom na razini Unije u sustavu dijeljenog upravljanja, primijenit će se ta pravila.
Prije i u svrhu predlaganja odluke o isključenju, povjerenstvo će osigurati prijavitelju očitovanje u razumnom roku, osim ako postoje uvjerljivi legitimni razlozi za očuvanje povjerljivosti postupka. Protekom roka čelniku tijela predlaže se donošenje odluke.
Također, ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 1. i 6.
Protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor.
U svakom slučaju, što obuhvaća i postupanje navedeno gore, dodjela sredstava za provedbu projekta koji se sufinancira sredstvima Unije je moguća isključivo ako je projekt moguće provoditi i provesti primjenom pravila prihvatljivosti koja se odnose na (kumulativno) Poziv i Program.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog .
Zaključno, s jednim prijaviteljem se može sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju SC 2.8. ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP;
Projekt je usklađen sa SRUAS te drugim relevantnim sektorskim strategijama/programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta;
Financijska održivost projekta - Korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala njihova financijska održivost;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) je prihvatljiv (po obliku pravne osobnosti i po drugim zahtjevima predmetnog postupka dodjele);
Aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele;
Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom;
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen te (ako je primjenjivo) ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštivan je primjenjivi zakonski okvir;
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio projekta koja je, ili je trebala biti, podložna postupku povrata sredstava (u skladu s člankom 73. stavkom 2. (h) Uredbe (EU) br. 2021/1060) nakon promjene proizvodne aktivnosti izvan regije razine NUTS 2 u kojoj je primila potporu;
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (članak 73. stavka 2. točki (i) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje;
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima;
Planirani troškovi/izdaci projekta u skladu su s primjenjivim Pravilima o prihvatljivosti troškova/izdataka i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na predmetnu dodjelu;
Projekt se provodi na ITU urbanom području, odnosno na administrativnom području jedinice lokalne samouprave koja ulazi u obuhvat urbane aglomeracije sukladno odluci ministra nadležnog za regionalni razvoj o ustrojavanju urbane aglomeracije;
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a , uključujući da je projekt ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive;
Ako je projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU obavljena je procjena utjecaja na okoliš ili postupak provjere, kako je opisano u članku 73. stavku 2. točki (e) Uredbe (EU) 2021/1060;
Projekt je usklađen s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) iz članka 9. stavka 4. uredbe (EU) 2021/1060, odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta bilo kojem od okolišnih ciljeva;
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt nije viši od propisanog najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva;
Projekt nije namijenjen redovnom ili izvanrednom održavanju postojeće biciklističke infrastrukture;
Projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz ITP-a (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz ITP-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta);
Projekt je u skladu s odredbama svih relevantnih nacionalnih zakonodavnih akata te u skladu sa specifičnim pravilima i zahtjevima primjenjivima u sklopu ovog Poziva;
Projekt mora imati tehničku dokumentaciju (ovisno o stupnju razvijenosti): izvedbeni ili glavni projekt te akt za građenje, ovisno o stupnju primjenjivosti: lokacijsku ili građevinsku dozvolu ili rješenje o uvjetima građenja;
Za projekt je izrađena investicijska studija.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljive projektne aktivnosti:
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
izrada studija, elaborata, ishođenje potrebnih dozvola te priprema projektne i druge dokumentacije;
izgradnja nove i poboljšanje postojeće infrastrukture za bicikliste poput odvojenih
biciklističkih staza, biciklističko-pješačkih staza, posebnih biciklističkih traka u cestama mješovitog prometa i posebnih prostora za parkiranje;
stručni nadzor radova;
uređenje, postavljanje i opremanje stanica za iznajmljivanje/zajedničko korištenje bicikala;
aktivnosti promidžbe i vidljivosti;
upravljanje projektom i administracija (uključujući ugovaranje vanjskih stručnjaka);
horizontalne aktivnosti (aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela).
Korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivi troškovi
Izravni troškovi:
troškovi pripreme studijske, projektne i tehničke dokumentacije te dokumentacije o nabavi: izrada studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi, studije utjecaja na okoliš i drugih studija vezanih uz zaštitu okoliša i prirode, idejnog projekta, glavnog projekta, troškovi izrade izvedbenog projekta s projektantskim nadzorom i sve ostale dokumentacije potrebne za podnošenje projektnog prijedloga te izvođenje prihvatljivih projektnih aktivnosti
troškovi ishođenja građevinske dozvole
troškovi građevinskih radova: pripremni i zemljani radovi, kolnička konstrukcija, podmorski i nadmorski radovi, betonski radovi, odvodnja, završni radovi, ugradnja građevnih proizvoda, krajobrazno uređenje zelenih površina, ugradnja prateće infrastrukture (javna rasvjeta, signalizacije na stazi, putokaza, info ploča s kartama staza, stalaka za bicikle, klupe, koševi za otpatke, ograde, rampa za invalide ), troškovi čišćenja i zbrinjavanja građevinskog otpada i svi ostali radovi potrebni za funkcionalno korištenje staza
troškovi stručnog nadzora radova
troškovi nabave opremanja stanica za iznajmljivanje/zajedničko korištenje bicikala (nabavka bicikala, stalaka za bicikle)
troškovi promidžbe i vidljivosti projekta (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada info i trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacije, plakati, letci, brošure, priručnici i sl.).
troškovi upravljanja projektom i administracije (uključuju izravne troškove osoblja, vanjsku uslugu stručnjaka za upravljanje projektom, savjetodavne usluge vanjskih stručnjaka javnu nabavu i ostale troškove neophodne za upravljanje i administraciju projektnim aktivnostima).
troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti
Troškovi plaća osoblja (troškovi koji proizlaze iz ugovora o radu između poslodavca i zaposlenika) izračunavaju se primjenom metode iz čl. 55, stavak 2(a) Uredbe (EU) br. 1060/2021 i to na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto 2 iznos (obuhvaća bruto plaću, uključujući obvezne doprinose iz plaće, porez i prirez te obvezne doprinose na plaću) troškova plaća osoblja podijeli s 1720 sati ili s odgovarajućim razmjernim brojem sati za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu ( npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se vrši na način da se dokumentirani godišnji bruto 2 iznos troškova plaća djelatnika podijeli s 860 sati; 1720*50% radnog vremena = 860 sati kao temelj za izračun ).
Ako godišnji bruto 2 iznosi troškova plaća za postojeće zaposlenike nisu dostupni za punih 12 mjeseci koji prethode podnošenju projektnog prijedloga iz razloga što nije bio zaposlen ili je koristio rodiljni dopust, bio na dugotrajnom bolovanju, neplaćenom dopustu i slično, izračun se vrši na temelju dostupnih dokumentiranih troškova bruto 2 plaće za mjesece u kojima je djelatnik radio kod Prijavitelja (dakle, dostupnih zabilježenih bruto 2 troškova rada) ili iz ugovora o zaposlenju, koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za novozaposlene osobe godišnji bruto iznosi troškova plaća utvrđuju se temeljem podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ugovorom o radu ili aktom o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivnim ugovorom, internim aktima o unutarnjem ustrojstvu i slično), koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Ukupni broj sati prijavljen po osobi za određenu godinu ili mjesec ne smije prelaziti (premašivati) broj sati upotrijebljen za izračunu te satnice (u svakom slučaju ne veći od 1720 sati). Prijavitelj količinu sati izravnog troška rada iskazuje cijelim brojem.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća postojećeg osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojem se dokazuje metoda izračuna:
o dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće;
o platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
o specifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
o akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća novozaposlenog osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
o dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće (ugovor o radu ili akt o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivni ugovor, interni akti o unutarnjem ustrojstvu i slično)
o akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti;
Iznos jediničnog troška ne može se neosnovano mijenjati tijekom provedbe projekta.
Iznos jediničnog troška za radni sat djelatnika Prijavitelja može se mijenjati (računati ponovno) tijekom razdoblja provedbe projekta, tj. nakon 24 mjeseca provedbe u slučaju da trajanje projekta premašuje 24 mjeseca, a ukoliko bude izmjena u stvarnim podacima (iznosima) troškova plaća Prijavitelja (npr. zbog povećanja/smanjenja iznosa plaća za isto radno mjesto, inflacije, u slučaju izmjena unutarnjeg ustrojstva i/ili organizacijskih shema (organizacijskih jedinica i radnih mjesta) institucija koja su Prijavitelj). Bilo koja pogreška prilikom izračuna godišnjih troškova plaća može dovesti do smanjenja iznosa prihvatljivih troškova.
Moguće je uvođenje zamjene za člana/icu projektnog tima, ali ne i uvođenje dodatnih članova/ica projektnog tima.
U slučaju zamjene člana/ice projektnog tima, troška rada zamjene utvrđuje se na jedan od sljedećih načina:
- u slučaju kada je osoba koja mijenja člana/icu projektnog tima zaposlena na istom ili usporedivom radnom mjestu u odnosu na osobu kojoj je zamjena (relevantno je da je ugovor o radu u istom platnom razredu ili da se primjenjuje isti koeficijent posla i sl.), primjenjuje se SVJT inicijalnog člana projektnog tima;
- u slučaju kada među članovima/icama projektnog tima ne postoji usporedivo radno mjesto (kako je opisano prethodno), izrađuje se samostalni izračun SVJT na temelju podataka iz platnih lista za dodatno uvedenog člana/icu projektnog tima ili njihovog ugovora o radu, a u skladu s ovom Uputom.
Prijavitelj je obavezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na troškove plaća osoblja - dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena, dokaze o isplati i slično), kako bi se osigurao odgovarajući revizijski trag. Sve osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se na temelju satnice izračunate na gore opisan način.
Kod pripreme prijedloga projekta, tj. proračuna projekta, Prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće Uredbe o zaštiti podataka, Prijavitelj može zacrniti sve osobne podatke koji nisu potrebni za izračun troškova.
U postupku provjere prihvatljivosti izdataka PTPO zadržava pravo traženja dokumenata i dodatnih pojašnjenja.
Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 54 (1b) Uredbe (EU) br. 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove održavanja uredskih prostora i troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Neprihvatljivi troškovi :
Kupnja zemljišta;
PDV tj. porez na dodanu vrijednost, osim za projekte čiji je ukupni trošak niži od 5.000.000 EUR (uključujući PDV) kao i za projekte čiji ukupni trošak iznosi najmanje 5.000.000 EUR (uključujući PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ (konsolidirana verzija https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02003L0087-20230605);
Kupnja rabljene opreme;
Trošak revizije;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od prijavitelja
DOKUMENT
OBAVEZNO (DA/ako je primjenjivo)
POJAŠNJENJE
Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 2)
Studija izvodljivosti (s analizom troškova i koristi)
DA
Izjava prijavitelja o (ne)povrativosti PDV-a
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 3)
Glavni projekt
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Izvedbeni projekt
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Lokacijska ili građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Uvjerenje nadležnog ureda za prostorno planiranje o usklađenosti zahvata projekta s važećom prostorno-planskom dokumentacijom, ne starije od 60 dana
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz kriterij odabira xx
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijska shema jedinice lokalne samouprave s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja je obavezna, osim ukoliko prijavitelj ne planira potraživati troškove osoblja.
Dokumenti (akti) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja
Specifikacija isplate plaće za banku (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije xx. yyyy 20xy. godine, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do xx. yyyy 2024 . godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva PTOO i koji se sastoji od neparnog broja predstavnika/ca. Uspostavlja se jednokratno za ocjenu projektnih prijedloga s mogućnostima izmjene/zamjene članova. Odbor za odabir pri ocjeni kvalitete konzultira dostavljenu prijavu i popratnu dokumentaciju te ove Upute i Sažetak poziva.
Cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira.
Br.
Kriterij odabira i pitanja za kvalitativnu procjenu
Bodovna vrijednost / odgovori „Da“/“Ne“ 13 uz izjavu /opis pripadajućih
situacija
Ostvarena ocjena/ max. ostvariva
ocjena
Referenca na izvor za provjeru
1.
Vrijednost za novac koju operacija (projekt) nudi (u kontekstu ostvarenja ciljeva PDP-a, odnosi se na odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva , utvrđenih na razini sheme/predmetnog postupka dodjele)
1.1. Doprinos ostvarenju pokazatelja specifičnog cilja ITP 2021.-2027. RSO2.8?
Projekt doprinosi pokazatelju RC058 – Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora (u km)
5 bodova : projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s
više od 2 km
3 boda: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja od 1 do 2 km
1 bod : projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s manje od 1 km
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi)
1.2. Neophodnost troškova za realizaciju ciljeva i pokazatelja
Proračun projekta je jasno opisan, sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
10 bodova: Proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, sadrži
troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
5 boda: Proračun projekta
je jasno opisan te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih
aktivnosti, ali postoje manje
nejasnoće
10
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi;
2 boda: Proračun projekta je djelomično jasno opisan te djelomično sadrži
troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
0 bodova: Proračun
projekta nije jasno opisan
2.
Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja nakon provedbe predmetnog projekta)
2.1. Osiguranje sredstava prijavitelja za održivost projekta
Objašnjeno je financiranje aktivnosti nakon završetka provedbe projekta
(uključujući troškove
održavanja/ funkcioniranja
infrastrukture)
15 bodova: očekivani izvori financiranja su u potpunosti i jasno identificirani te je jasno opisano na koji način će se osigurati održivost rezultata i ishoda 5 godina nakon završetka provedbe projekta
10 bodova: očekivani izvori financiranja su djelomično identificirani te postoje
manje nejasnoće oko načina na koji će se osigurati
održivost rezultata i ishoda 5 godina nakon završetka provedbe projekta .
5 boda: očekivani izvori financiranja nisu u potpunosti i jasno identificirani te nije jasno opisano na koji način će se osigurati održivost rezultata i ishoda 5 godina nakon završetka provedbe projekta .
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi)
0 bodova: očekivani izvori financiranja nisu identificirani te nije opisano na koji način će se osigurati održivost rezultata i ishoda 5 godina nakon završetka
provedbe projekta
2.2. Osiguranje pružanja
javne usluge
Objašnjen je način upravljanja nad javnom infrastrukturom.
DA/NE
Prijavni obrazac; Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi
3.
Provedbeni kapaciteti prijavitelja (uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i
administrativnih kapaciteta)
3.1. Stručni kapacitet za
provedbu projekta
Prijavitelj ima odgovarajuće administrativne kapacitete za provedbu projekta.
10 bodova: prijavitelj je prethodno proveo dva ili više projekata slične vrijednosti i/ili svrhe te
raspolaže stručnim i administrativnim osobljem potrebnim za provedbu projekta
8 bodova: prijavitelj je prethodno proveo najmanje jedan projekt slične vrijednosti i/ili svrhe te
raspolaže stručnim i administrativnim osobljem potrebnim za provedbu projekta
5 boda : prijavitelj nije prethodno proveo niti jedan projekt slične vrijednosti i/ili svrhe, ali raspolaže
stručnim i administrativnim osobljem potrebnim za provedbu projekta
0 bodova: prijavitelj nije prethodno proveo niti jedan projekt slične vrijednosti i/ili svrhe, i ne raspolaže
stručnim ni
administrativnim osobljem potrebnim za provedbu projekta
10
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi)
4.
Dizajn i zrelost operacije (projekta) (odnosi se na (1) utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, (2) razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a, i (3) razinu spremnosti za početak provedbe; obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte.
4.1. Odgovarajuća
spremnost projekta
Projekt je u organizacijskom i tehničkom smislu spreman za provedbu, s obzirom na spremnost dokumentacije za gradnju, ishođenje potrebnih dozvola, definiranost projektnog tima, poduzetih koraka za početak provedbe projekta (npr. javna nabava) i sl.
20 bodova : projekt je u potpunosti spreman za provedbu
10 bodova : projekt je u većoj mjeri spreman za provedbu
5 bodova: projekt je djelomično spreman za provedbu
0 bodova: projekt nije spreman za provedbu
20
Prijavni obrazac
putem sustava eFondovi; Popratna dokumentacija
(Studija izvodljivosti s analizom
troškova i koristi, dokumentacija vezana uz kriterij odabira 4.1)
4.2. Usklađenost s važećom Strategijom prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2030. godine
Projekt ima jasno opisan i
kvantificiran doprinos
općim mjerama G.4 i G.12
Strategije prometnog
razvoja Republike Hrvatske
za razdoblje od 2017. do
2030. godine
DA/NE
DA: projekt doprinosi
ostvarenju općim mjerama
G.4 i G.12 Strategije
prometnog razvoja
Republike Hrvatske za
razdoblje od 2017. do 2030.
godine
NE: projekt ne doprinosi
ostvarenju općim mjerama
G.4 i G.12 Strategije
prometnog razvoja
Republike Hrvatske za
razdoblje od 2017. do 2030.
godine
Prijavni obrazac iz
sustava eFondovi;
Popratna
dokumentacija
(Studija
izvodljivosti s
analizom
troškova i
koristi)
Strategija
prometnog
razvoja Republike
Hrvatske za
razdoblje od
2017. do 2030.
godine
4.3. Povezanost
biciklističkih prometnica
Nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju više naselja
5 bodova : nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju najmanje tri naselja ili dvije jedinice lokalne samouprave
3 boda: nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice povezuju najmanje dva naselja
1 bod: nove i/ili nadograđene biciklističke prometnice ne povezuju naselja
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi
4.4 Utemeljenost na
specifičnom nedostatku prometne (biciklističke) infrastrukture na relevantnom migracijskom području
Projekt adresira specifičan
nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture (npr. opasna i/ili slabo prohodna područja za bicikliste)
5 bodova: projekt adresira jasno obrazložen i realan nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture na relevantnom migracijskom području
3 boda: projekt djelomično adresira identificiran nedostatak/ manjak/
problem biciklističke infrastrukture na relevantnom migracijskom području
1 bod: navedeni nedostatak/ manjak/ problem biciklističke
infrastrukture identificiran je samo na načelnoj razini (npr. puki nedostatak
biciklističkih staza, bez jasno obrazložene potrebe populacije migracijskog područja za istom).
0 bodova: Projekt ne identificira nedostatak/ manjak/ problem
biciklističke infrastrukture
5
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i koristi)
4.5 Kvaliteta studije izvodljivosti
Ukazuje li studija izvodljivosti na najbolju opciju, s obzirom na potencijalne alternativne opcije i omjer troškova i koristi?
15 bodova: projekt
predstavlja najbolju moguću opciju te predstavlja najbolji omjer troškova i koristi
10 bodova: projekt potencijalno predstavlja najbolju moguću opciju i najbolji omjer troškova i koristi, no postoje manje nejasnoće
5 bodova: projekt potencijalno predstavlja
najbolju moguću opciju i/ili najbolji omjer troškova i koristi, no postoje veće nejasnoće
1 bod: projekt ne
predstavlja najbolju moguću
opciju ili najbolji omjer
troškova i koristi
15
Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i
koristi)
5.
Promicanje održivog razvoja I doprinosa zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
5.1. Uključivanje mjera zaštite okoliša i doprinos provedbi mjera održivog razvoja
Aktivnosti predviđene projektnim prijedlogom usmjerene su na promicanje načela održivog razvoja te zaštite okoliša na način da uključuju standarde gradnje i uporabe koji minimiziraju doprinos nastajanju klimatskih promjena i
uključuju mjere sprečavanja ili ublažavanja negativnog utjecaja na okoliš
DA/NE
DA: projekt, uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi,
uključuje mjere zaštite okoliša, promicanja održivog razvoja te
sprečavanja ili ublažavanja negativnog utjecaj na okoliš
NE: projekt ne zadovoljava zakonski minimum u pogledu utjecaja na okoliš
i/ili ne sadrži dodatne mjere zaštite okoliša, promicanja održivog razvoja te
sprečavanja ili ublažavanja
negativnog utjecaj na okoliš
Prijavni obrazac iz sustava eFondovi
6.
Integracija I povezanost s drugim operacijama ( projektima) relevantnim za predmetni sektor (u kojoj mjeri je operacija (projekt) integriran, odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
6.1. Doprinos povezanosti s drugim projektima
Iz Studije izvodljivosti i projektnog prijedloga je vidljivo da je predloženi projekt kompatibilan i/ili integriran s postojećim ili planiranim prometnim sustavima, prometnom infrastrukturom te prometnim i drugim projektima
urbanog/lokalnog/regionaln og razvoja.
15 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili
integriranosti s postojećim, prethodno provedenim prometnim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja financiranog iz ITU mehanizma.
10 boda: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili integriranosti s planiranim
prometnim i drugim projektima urbanog/lokalnog/regionaln og razvoja.
5 bodova: u projektnoj prijavi nije jasno iskazan doprinos i povezanost s provedbom drugih provedenih ili planiranih prometnih ili drugih projekata urbanog/ lokalnog/ regionalnog
razvoja.
15
Prijavni obrazac putem sustava eFondovi; Popratna dokumentacija (Studija izvodljivosti s analizom
troškova i koristi)
Bodovni prag (minimalna ocjena) na razini projekta
Da bi projektni prijedlog prošao ocjenjivanje kvalitete svi odgovori ne smiju biti ocijenjeni sa 0 .
U slučaju da je za bilo koji odgovor ocjena 0, projektni prijedlog ne zadovoljava ocjenu kvalitete.
Za kriterije odabira koji se boduju moguće je ostvariti maksimalno 100 bodova. Projektna prijava, nakon postupka ocjene kriterija odabira mora ostvariti minimalno 50 bodova jer u suprotnom projekt ne zadovoljava ocjenu
kvalitete.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije