NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga
Sustav biciklističkih staza Urbane aglomeracije Zagreb
( referentni broj: KK. )
Otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj Poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Kriteriji za isključenje prijavitelja
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prihvatljive projektne aktivnosti
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od prijavitelja
Rok za predaju projektnog prijedloga
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva na dostavu projektnih prijedloga za dodjelu bespovratnih sredstava u okviru otvorenog postupka je ulaganje u biciklističku infrastrukturu na području Urbane aglomeracije Zagreb.
Svrha (cilj) Poziva je izgradnja, prilagodba i/ili modernizacija biciklističke infrastrukture namijenjene javnoj uporabi i povezivanju raznih oblika prijevoza prihvatljivih za okoliš na području Urbane aglomeracije Zagreb.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području Urbane aglomeracije Zagreb.
Pokazatelji Poziva:
Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:
Pokazatelj ostvarenja |
Mjerna jedinica |
Učestalost izvještavanja |
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća |
RCO58 - Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora |
km |
Kontinuirano tijekom provedbe (po puštanju u promet pojedine dionice) |
Opis : Pokazateljem se mjeri duljina namjenske biciklističke infrastrukture novoizgrađene ili znatno nadograđene podržanim projektima. Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: Privremena uporabna dozvola / Uporabna dozvola |
Pokazatelji rezultata |
Mjerna jedinica |
Učestalost izvještavanja |
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća |
RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom |
korisnici / godišnje |
Po završetku projekta |
Opis: Pokazateljem se mjeri broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture godišnje. Početna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture za godinu prije početka intervencije, a za novu infrastrukturu iznosi 0.
Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta |
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 8.843.785,28 EUR, odnosno 66.633.500,19 KN (svi iznosi prikazani u kunama izračunati su temeljem fiksnog tečaja konverzije 7,53450 kuna za jedan euro) .
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva :
najniži iznos IZNOS EUR, odnosno IZNOS KN
najviši iznos IZNOS EUR, odnosno IZNOS KN
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta Ugovora.
Bespovratna sredstva koja se isplaćuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom.
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je xy mjeseci.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt ne smije biti fizički završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave s područja Urbane aglomeracije Zagreb , definirane Odlukom Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije o ustrojavanju Urbane aglomeracije Zagreb (KLASA: 011-01/15-02/4; URBROJ: 538-06-1-2/016-16-12) od 8. ožujka 2016. godine: Grad Zagreb, Grad Donja Stubica, Grad Dugo Selo, Grad Jastrebarsko, Grad Oroslavje, Grad Samobor, Grad Sveta Nedelja, Grad Sveti Ivan Zelina, Grad Velika Gorica, Grad Zabok, Grad Zaprešić, Općina Bistra, Općina Brckovljani, Općina Brdovec, Općina Dubravica, Općina Gornja Stubica, Općina Jakovlje, Općina Klinča Sela, Općina Kravarsko, Općina Luka, Općina Marija Bistrica, Općina Marija Gorica, Općina Orle, Općina Pisarovina, Općina Pokupsko, Općina Pušća, Općina Rugvica, Općina Stubičke Toplice, Općina Stupnik, Općina Veliko Trgovišće.
Prijavitelj je, neovisno o postojanju partnerstva, odgovoran za provedbu projekta.
Partnerstvo je prihvatljivo. Prihvatljivi partneri su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave s područja Urbane aglomeracije Zagreb. Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. Prijavitelj može imati više od jednog partnera.
Kriteriji za isključenje prijavitelja
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja koji se u jednakoj mjeri odnose i na partnera kako je definirano Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):
a. ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
b. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
c. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
d. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
e. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
f. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
g. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
h. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
i. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja
j. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Zadržava se pravo u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključiti iz postupka dodjele prijavitelja i partnera.
Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.
Odluku o isključenju donosi čelnik tijela koje provodi dodjelu, a predlaže ju posebno povjerenstvo koje djeluje po potrebi, neovisno je u svom postupanju te se sastoji od članova UT-a i SAFU. Povjerenstvo će inicirati uključivanje AFCOS - mreže.
Prilikom predlaganja svake pojedine odluke o isključenju, povjerenstvo mora poštovati načelo razmjernosti.
U slučaju da su posebna pravila isključenja utvrđena propisom na razini Unije u sustavu dijeljenog upravljanja, primijenit će se ta pravila.
Prije i u svrhu predlaganja odluke o isključenju, povjerenstvo će osigurati prijavitelju očitovanje u razumnom roku, osim ako postoje uvjerljivi legitimni razlozi za očuvanje povjerljivosti postupka. Protekom roka čelniku tijela predlaže se donošenje odluke.
Također, ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 1. i 6.
Protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor.
U svakom slučaju, što obuhvaća i postupanje navedeno gore, dodjela sredstava za provedbu projekta koji se sufinancira sredstvima Unije je moguća isključivo ako je projekt moguće provoditi i provesti primjenom pravila prihvatljivosti koja se odnose na (kumulativno) Poziv i Program.
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog .
Zaključno, s jednim prijaviteljem se može sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja 2.8. (u nastavku: SC 2.8.) ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )
Aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima u sklopu ovog Poziva ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt se u potpunosti provodi na ITU urbanom području, odnosno na području UA Zagreb (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja urbanog područja Zagreb t e drugim relevantnim lokalnim i regionalnim prometnim planovima i strategijama ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Financijska održivost projekta - raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala njihova financijska održivost ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) je prihvatljiv (po obliku pravne osobnosti i po drugim zahtjevima predmetnog postupka dodjele) ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060 ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, te uvidom u Obrazac 2 Izjave o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele)
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Planirani troškovi/izdaci projekta u skladu su s primjenjivim Pravilima o prihvatljivosti troškova/izdataka i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na predmetnu dodjelu ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen, te (ako je primjenjivo) ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac te uvidom u Obrazac 2. Izjava o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele)
Projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz ITP-a (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz ITP-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta) ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac te uvidom u Obrazac 2. Izjava o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele)
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, te uvidom u Obrazac 2. Izjava o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele)
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a , uključujući da je projekt ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt je u skladu s načelom „ne nanositi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta bilo kojem od okolišnih ciljeva ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt u okviru je propisanog najmanjeg i najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt nije namijenjen redovnom ili izvanrednom održavanju (održavanje biciklističkih prometnica obuhvaća održavanje kolničke konstrukcije biciklističkih prometnica, održavanje prometnih znakova, svjetlosne signalizacije, oznaka na kolniku, opreme biciklističkih prometnica i ostalih infrastrukturnih sustava i građevina koje spadaju u biciklističku infrastrukturu sukladno planovima i programima održavanja koje donose odgovorne pravne osobe) postojeće biciklističke infrastrukture (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Projekt mora imati građevinsku dozvolu ili rješenje o uvjetima građenja ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban. Ukoliko se projektom planira izgradnja/ prilagođavanje/ modernizacija više dionica biciklističke infrastrukture za svaku dionicu potrebno je imati navedenu dokumentaciju ( provjerava se uvidom u popratnu dokumentaciju).
Prihvatljive projektne aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
priprema projektne dokumentacije i odgovarajućih studija (primjerice planovi održive urbane mobilnosti i sl.) i druge slične aktivnosti vezano za zeleni, čisti, pametni i održivi gradski promet ( kako bi bila prihvatljiva za financiranje predmetna aktivnost mora biti izravno povezana uz odgovarajuću aktivnost iz druge točke „Infrastrukturna komponenta projekta“, odnosno prihvatljiva je samo izrada dokumentacije za konkretnu infrastrukturu koju se planira u okviru projekta graditi/prilagođavati/modernizirati );
infrastrukturna komponenta projekta:
izgradnja nove biciklističke infrastrukture (te s tim povezane pješačke i druge srodne infrastrukture)
prilagodba i/ili modernizacija postojeće biciklističke infrastrukture (te s tim povezane pješačke i druge srodne infrastrukture) u skladu s uvjetima iz Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi
izgradnja prateće infrastrukture, uređaja i instalacija u svrhu poboljšanja sigurnosti i povećanja korištenja biciklističkih prometnica
rješavanje uskih grla u javnom prijevozu (kružni tokovi, pametna raskrižja, pješački mostovi, nadvožnjaci/podvožnjaci, itd.) – samo ako su te aktivnosti jedna od prihvatljivih aktivnosti u okviru šireg, sveobuhvatnog i integriranog projekta i nužne su za kompletno ulaganje;
nabava električnih bicikala i sustava javnih bicikala te radovi povezani sa postavljanjem sustava javnih bicikala;
upravljanje projektom i administracija;
promidžba i vidljivost;
horizontalne aktivnosti (aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela).
Ukoliko se projekt provodi s partnerom , u projektnom prijedlogu se navode odvojeno aktivnosti korisnika i aktivnosti partnera, kao i utrošak sredstava (troškovi) po korisniku i partneru, i to po pojedinoj aktivnosti.
Korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama.
Prihvatljivi troškovi
Izravni troškovi:
troškovi pripreme projektno-tehničke dokumentacije i ishođenja svih potrebnih dozvola koje su preduvjet za izgradnju, prilagodbu i modernizaciju biciklističke infrastrukture;
izrada detaljnog iskaza procijenjenih troškova izgradnje i opremanja;
izrada dokumentacije za javnu nabavu i usluge provedbe postupka javne nabave;
priprema dokumentacije potrebne za ishođenje svih potrebnih suglasnosti i dozvola;
troškovi usluga, opreme i radova vezanih uz izgradnju i opremanje novih dionica biciklističke infrastrukture;
troškovi usluga, opreme i radova vezanih uz prilagodbu i/ili modernizaciju postojeće biciklističke infrastrukture;
troškovi usluga, opreme i radova vezanih uz izgradnju prateće infrastrukture, uređaja i instalacija u svrhu poboljšanja sigurnosti i povećanja korištenja biciklističkih prometnica;
troškovi izgradnje prateće infrastrukture, uređaja i instalacija u svrhu poboljšanja sigurnosti i povećanja korištenja biciklističkih prometnica;
troškovi rješavanja uskih grla u javnom prijevozu (kružni tokovi, pametna raskrižja, pješački mostovi, nadvožnjaci/podvožnjaci, itd.) – samo ako su te aktivnosti jedna od prihvatljivih aktivnosti u okviru šireg, sveobuhvatnog i integriranog projekta i nužne su za kompletno ulaganje;
troškovi usluga stručnog nadzora radova i upravljanja projektom gradnje;
troškovi nabave električnih bicikala;
troškovi upravljanja projektom i administracije (mogu biti troškovi plaća osoblja* prijavitelja i/ili partnera (ako je primjenjivo) i/ili vanjske usluge);
troškovi promidžbe i vidljivosti;
troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti.
Troškovi plaća osoblja (troškovi koji proizlaze iz ugovora o radu između poslodavca i zaposlenika) izračunavaju se primjenom metode iz čl. 55, stavak 2(a) Uredbe (EU) br. 1060/2021 i to na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto 2 iznos (obuhvaća bruto plaću, uključujući obvezne doprinose iz plaće, porez i prirez te obvezne doprinose na plaću) troškova plaća osoblja podijeli s 1720 sati ili s odgovarajućim razmjernim brojem sati za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu ( npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se vrši na način da se dokumentirani godišnji bruto 2 iznos troškova plaća djelatnika podijeli s 860 sati; 1720*50% radnog vremena = 860 sati kao temelj za izračun ).
Ako godišnji bruto 2 iznosi troškova plaća za postojeće zaposlenike nisu dostupni za punih 12 mjeseci koji prethode podnošenju projektnog prijedloga iz razloga što nije bio zaposlen ili je koristio rodiljni dopust, bio na dugotrajnom bolovanju, neplaćenom dopustu i slično, izračun se vrši na temelju dostupnih dokumentiranih troškova bruto 2 plaće za mjesece u kojima je djelatnik radio kod Prijavitelja (dakle, dostupnih zabilježenih bruto 2 troškova rada) ili iz ugovora o zaposlenju, koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za novozaposlene osobe godišnji bruto iznosi troškova plaća utvrđuju se temeljem podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ugovorom o radu ili aktom o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivnim ugovorom, internim aktima o unutarnjem ustrojstvu i slično), koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Ukupni broj sati prijavljen po osobi za određenu godinu ili mjesec ne smije prelaziti (premašivati) broj sati upotrijebljen za izračunu te satnice (u svakom slučaju ne veći od 1720 sati). Prijavitelj količinu sati izravnog troška rada iskazuje cijelim brojem.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća postojećeg osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojem se dokazuje metoda izračuna:
o dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće;
o platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
o specifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
o akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća novozaposlenog osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
o dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće (ugovor o radu ili akt o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivni ugovor, interni akti o unutarnjem ustrojstvu i slično)
o akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti;
Iznos jediničnog troška ne može se neosnovano mijenjati tijekom provedbe projekta.
Iznos jediničnog troška za radni sat djelatnika Prijavitelja može se mijenjati (računati ponovno) tijekom razdoblja provedbe projekta, tj. nakon 24 mjeseca provedbe u slučaju da trajanje projekta premašuje 24 mjeseca, a ukoliko bude izmjena u stvarnim podacima (iznosima) troškova plaća Prijavitelja (npr. zbog povećanja/smanjenja iznosa plaća za isto radno mjesto, inflacije, u slučaju izmjena unutarnjeg ustrojstva i/ili organizacijskih shema (organizacijskih jedinica i radnih mjesta) institucija koja su Prijavitelj). Bilo koja pogreška prilikom izračuna godišnjih troškova plaća može dovesti do smanjenja iznosa prihvatljivih troškova.
Moguće je uvođenje zamjene za člana/icu projektnog tima, ali ne i uvođenje dodatnih članova/ica projektnog tima.
U slučaju zamjene člana/ice projektnog tima, troška rada zamjene utvrđuje se na jedan od sljedećih načina:
- u slučaju kada je osoba koja mijenja člana/icu projektnog tima zaposlena na istom ili usporedivom radnom mjestu u odnosu na osobu kojoj je zamjena (relevantno je da je ugovor o radu u istom platnom razredu ili da se primjenjuje isti koeficijent posla i sl.), primjenjuje se SVJT inicijalnog člana projektnog tima;
- u slučaju kada među članovima/icama projektnog tima ne postoji usporedivo radno mjesto (kako je opisano prethodno), izrađuje se samostalni izračun SVJT na temelju podataka iz platnih lista za dodatno uvedenog člana/icu projektnog tima ili njihovog ugovora o radu, a u skladu s ovom Uputom.
Prijavitelj je obavezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na troškove plaća osoblja - dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena, dokaze o isplati i slično), kako bi se osigurao odgovarajući revizijski trag. Sve osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se na temelju satnice izračunate na gore opisan način.
Kod pripreme prijedloga projekta, tj. proračuna projekta, Prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće Uredbe o zaštiti podataka, Prijavitelj može zacrniti sve osobne podatke koji nisu potrebni za izračun troškova.
U postupku provjere prihvatljivosti izdataka PTPO zadržava pravo traženja dokumenata i dodatnih pojašnjenja.
Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 54 (1b) Uredbe (EU) br. 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove održavanja uredskih prostora i troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera):
Kupnja zemljišta ;
PDV tj. porez na dodanu vrijednost, osim za projekte čiji je ukupni trošak niži od 5.000.000 EUR (uključujući PDV) kao i za projekte čiji ukupni trošak iznosi najmanje 5.000.000 EUR (uključujući PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
Kupnja rabljene opreme;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od prijavitelja
Obvezno (da/ako je primjenjivo) |
Referenca |
|
Izjava o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele |
DA |
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 2).
|
(ako je primjenjivo) Izjava partnera Korisnika |
DA |
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 3). |
Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) o statusu s obzirom na (ne)povrativost PDV-a |
DA |
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 4).
|
Građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nje potreban |
DA |
Dokumentacija je obavezna za dokazivanje prihvatljivosti projekta za sufinanciranje, za svaku dionicu.
|
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijska shema jedinice lokalne samouprave s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti |
ako je primjenjivo |
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja je obavezna, osim ukoliko prijavitelj ne planira potraživati troškove osoblja. |
Dokumenti (akti) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće |
ako je primjenjivo |
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja |
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu |
ako je primjenjivo |
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja |
Specifikacija isplate plaće za banku (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu |
ako je primjenjivo |
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika |
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije xx. yyyy 20xy. hh , a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do xx. yyyy 2024. hh.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva PTOO i koji se sastoji od neparnog broja predstavnika/ca. Uspostavlja se jednokratno za ocjenu projektnih prijedloga s mogućnostima izmjene/zamjene članova. Odbor za odabir pri ocjeni kvalitete konzultira dostavljenu prijavu i popratnu dokumentaciju te ove Upute i Sažetak poziva.
Cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira navedene u obrascu u nastavku.
Komentari