Opće informacije (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj biciklističke infrastrukture Urbane aglomeracije Osijek.
Svrha (cilj) Poziva:
izgradnja biciklističkih staza i s njima povezane infrastrukture namijenjenih korištenju ekološki prihvatljivih sredstava prijevoza i boljoj prometnoj povezanosti unutar Urbane aglomeracije Osijek. Razvoj biciklističke infrastrukture alternativa je korištenju osobnih vozila u korist lokalnih putovanja biciklom, povećava sigurnost korisnika u prometu i doprinosi klimatskim ciljevima kojima se smanjuju emisije CO2. Izgradnjom biciklističke i srodne infrastrukture stvaraju se i uvjeti za ujednačen razvoj JLS-ova i dostupnost biciklističke infrastrukture u cijeloj Urbanoj aglomeraciji Osijek.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području UA Osijek.
Pokazatelji Poziva:
za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCO58 - Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora
km
Kontinuirano tijekom provedbe (po puštanju u promet pojedine dionice)
Opis: Pokazateljem se mjeri duljina namjenske biciklističke infrastrukture novoizgrađene ili znatno nadograđene podržanim projektima.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: Privremena uporabna dozvola / Uporabna dozvola
Pokazatelji rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom
korisnici / godišnje
Po završetku projekta
Opis: Pokazateljem se mjeri broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture godišnje.
Početna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture za godinu prije početka intervencije, a za novu infrastrukturu iznosi 0.
Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta
Ostvarenje pokazatelja na razini projekta pratit će PTPO i UT.
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva: 6.360.201,53 EUR, odnosno 47.920.938,43 KN1.
(a)Svi iznosi prikazani u kunama izračunati su temeljem fiksnog tečaja konverzije 7,53450 kuna za jedan euro
Prema preliminarnoj procjeni unaprijed određenih prihvatljivih prijavitelja (točka 2.1 ovih Uputa) definirani su maksimalni iznosi bespovratnih sredstava po pojedinom prijavitelju kako slijedi:
Grad Osijek (OIB: 30050049642): 2.380.000,00 EUR, odnosno 17.932.110,00 KN
Općina Bilje (OIB: 23962939458): 1.128.143,87 EUR, odnosno 8.499.999,99 KN
Općina Bizovac (OIB: 31800017596): 355.706,47 EUR, odnosno 2.680.070,40 KN
Općina Čepin (OIB: 64176613943): 318.350,50 EUR, odnosno 2.398.611,84 KN
Općina Ernestinovo (OIB: 70167232630): 945.450,30 EUR, odnosno 7.123.495,29 KN
Općina Vladislavci (OIB: 17797796502): 754.050,24 EUR, odnosno 5.681.391,53 KN
Općina Vuka (OIB: 70217703378): 478.500,15 EUR, odnosno 3.605.259,38 KN
U okviru projektnog prijedloga i gore navedenih maksimalnih iznosa dopušteno je ulaganje koje obuhvaća do najviše 4 dionice biciklističke infrastrukture na području jedne JLS.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je xy.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt ne smije biti fizički završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Primjena pravila o državnim potporama
Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Pozivu ne smatraju se državnom potporom.
Prihvatljivost prijavitelja
Da bi bio prihvatljiv, prijavitelj mora biti JLS koja se nalazi u sastavu Urbane aglomeracije Osijek temeljem Odluke o ustrojavanju Urbane aglomeracije Osijek za financijsko razdoblje 2021. – 2027. donesenom od strane ministrice nadležne za poslove regionalnog razvoja i fondova Europske unije 15. studenog 2021. (KLASA: 910-08/21-07/6, URBROJ: 538-06-3-1-1/382-21-7).
Prihvatljivi prijavitelji u okviru Poziva su sljedeće jedinice lokalne samouprave Urbane aglomeracije Osijek temeljem Odluke o strateškim projektima Urbane aglomeracije Osijek za financiranje putem ITU mehanizma Koordinacijskog vijeća UA Osijek od 15. studenog 2023.:
Grad Osijek (OIB: 30050049642)
Općina Bilje (OIB: 23962939458)
Općina Bizovac (OIB: 31800017596)
Općina Čepin (OIB: 64176613943)
Općina Ernestinovo (OIB: 70167232630)
Općina Vladislavci (OIB: 17797796502)
Općina Vuka (OIB: 70217703378)
Prijavitelj je odgovoran za provedbu projekta.
Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno, partnerstvo nije dozvoljeno.
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja kako je definiran Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 108/17, 39/19 i 151/22):
.ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
.ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
.ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesau postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja
.prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Zadržava se pravo u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključiti iz postupka dodjele prijavitelja.
Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.
Odluku o isključenju donosi čelnik tijela koje provodi dodjelu, a predlaže ju posebno povjerenstvo koje djeluje po potrebi, neovisno je u svom postupanju te se sastoji od članova UT-a i SAFU. Povjerenstvo će inicirati uključivanje AFCOS - mreže.
Prilikom predlaganja svake pojedine odluke o isključenju, povjerenstvo mora poštovati načelo razmjernosti.
U slučaju da su posebna pravila isključenja utvrđena propisom na razini Unije u sustavu dijeljenog upravljanja, primijenit će se ta pravila.
Prije i u svrhu predlaganja odluke o isključenju, povjerenstvo će osigurati prijavitelju očitovanje u razumnom roku, osim ako postoje uvjerljivi legitimni razlozi za očuvanje povjerljivosti postupka. Protekom roka čelniku tijela predlaže se donošenje odluke.
Također, ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 1. i 6.
Protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor.
U svakom slučaju, što obuhvaća i postupanje navedeno gore, dodjela sredstava za provedbu projekta koji se sufinancira sredstvima Unije je moguća isključivo ako je projekt moguće provoditi i provesti primjenom pravila prihvatljivosti koja se odnose na (kumulativno) Poziv i Program.
Isti troškovi ne smiju biti dvaput financirani iz proračuna Unije i iz nacionalnih javnih izvora, pri čemu se primjenjuje pravilo iz članka 63. stavka 9. Uredbe (EU) 2021/1060.
Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog.
Zaključno, s jednim prijaviteljem se može sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Napomena: U okviru jednog projektnog prijedloga dopušteno je ulaganje koje obuhvaća do najviše 4 dionice biciklističke infrastrukture na području jedne JLS.
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijedi:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja 2.8. (u nastavku: SC 2.8.) ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP;
Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja urbanog područja Urbane aglomeracije Osijek (u nastavku: SRUAO) te drugim relevantnim sektorskim strategijama /programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (SC 2.8.);
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta;
Financijska održivost projekta - Korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala njihova financijska održivost;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) je prihvatljiv (po obliku pravne osobnosti i po drugim zahtjevima predmetnog postupka dodjele);
Aktivnosti projekta u skladu su s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele;
Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom;
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen; te (ako je primjenjivo) ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir;
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060;
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija;
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje;
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima;
Planirani troškovi/izdaci projekta u skladu su s primjenjivim pravilima o prihvatljivosti troškova/izdataka i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na predmetnu dodjelu;
Projekt se provodi na ITU urbanom području, odnosno na administrativnom području jedinice lokalne samouprave koja ulazi u obuhvat urbane aglomeracije sukladno odluci ministra nadležnog za regionalni razvoj o ustrojavanju urbane aglomeracije;
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a , uključujući da je projekt ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive;
Projekt je u skladu s načelom „ne nanositi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta bilo kojem od okolišnih ciljeva;
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt nije viši od propisanog najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva;
Projekt nije namijenjen redovnom ili izvanrednom održavanju postojeće biciklističke infrastrukture2;
Projekt ima građevinsku dozvolu ili rješenje o uvjetima građenja ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban. Ukoliko se projektom planira izgradnja/ prilagođavanje/ modernizacija više dionica biciklističke infrastrukture za svaku dionicu potrebno je imati navedenu dokumentaciju.
(b)Održavanje biciklističkih prometnica obuhvaća održavanje kolničke konstrukcije biciklističkih prometnica, održavanje prometnih znakova, svjetlosne signalizacije, oznaka na kolniku, opreme biciklističkih prometnica i ostalih infrastrukturnih sustava i građevina koje spadaju u biciklističku infrastrukturu sukladno planovima i programima održavanja koje donose odgovorne pravne osobe.
Prihvatljive projektne aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
priprema i izrada projektne dokumentacije i dokumentacije za javnu nabavu za izgradnju biciklističke i s njom povezane infrastrukture;
izgradnja novih dionica biciklističke infrastrukture i s njom povezane infrastrukture (pješačke staze, uređaji, signalizacija) kojima se omogućuje korištenje biciklističke infrastrukture i sigurnost korisnika;
prilagodba/modernizacija postojeće biciklističke infrastrukture u skladu s uvjetima iz Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi;
upravljanje projektom i administracija;
promidžba i vidljivost;
horizontalne aktivnosti (aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela sukladno točki 2.5. ovih Uputa).
Korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama.
Prihvatljivi troškovi
Izravni troškovi:
Troškovi pripreme projektne dokumentacije;
Izrada dokumentacije za javnu nabavu;
Troškovi izgradnje nove i/ili prilagodbe/modernizacije postojeće biciklističke infrastrukture (pripremni i zemljani radovi, kolnička konstrukcija, betonski radovi, odvodnja, završni radovi, ugradnja građevnih proizvoda, krajobrazno uređenje zelenih površina, troškovi čišćenja i zbrinjavanja građevinskog otpada i svi ostali radovi potrebni za funkcionalno korištenje staza);
Troškovi prateće infrastrukture, uređaja i instalacija izravno vezanih za svrhu projekta (javna rasvjeta, signalizacije na stazi, putokaza, info ploča s kartama staza, naprave za parkiranje, površine za parkiranje bicikala, servisne stanice, klupe, koševi za otpatke, ograde, rampa za invalide);
Troškovi stručnog nadzora radova;
Troškovi promidžbe i vidljivosti projekta (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada info i trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacije, plakati, letci, brošure, priručnici i sl.);
Troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti;
Troškovi upravljanja projektom i administracije (uključuju izravne troškove osoblja, vanjsku uslugu stručnjaka za javnu nabavu i sl.).
Troškovi plaća osoblja3 izračunavaju se primjenom standardne veličine jediničnih troškova iz Uredbe (EU) br. 2021/1060 sukladno članku 55. (2), na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto 24 iznos troškova plaća osoblja podijeli s 1720 sati za osobe koje rade u punom radnom vremenu ili odgovarajućim razmjernim brojem sati od 1720 za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu (npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se vrši na način da se dokumentirani godišnji bruto 2 iznos troškova plaća djelatnika podijeli s 860 sati; 1720*50% radnog vremena = 860 sati kao temelj za izračun).
(c)Troškovi osoblja su troškovi koji proizlaze iz Ugovora o radu između poslodavca i zaposlenika.
(d)Godišnji bruto 2 iznos plaće obuhvaća bruto plaću, uključujući obvezne doprinose iz plaće, porez i prirez te obvezne doprinose na plaću.
Ukupni broj sati prijavljen po osobi za određenu godinu ne smije prelaziti broj sati upotrijebljen pri izračunu te satnice.
Ako godišnji bruto 2 iznosi troškova plaća za zaposlenike nisu dostupni za punih 12 mjeseci koji prethode podnošenju projektnog prijedloga iz razloga što nije bio zaposlen ili je koristio rodiljni dopust, bio na dugotrajnom bolovanju, neplaćenom dopustu i slično, izračun se vrši na temelju dostupnih dokumentiranih troškova bruto 2 plaće za mjesece u kojima je djelatnik radio kod prijavitelja, koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za novozaposlene osobe godišnji bruto iznosi troškova plaća utvrđuju se temeljem podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ugovorom o radu ili aktom o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivnim ugovorom, internim aktima o unutarnjem ustrojstvu i slično), koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća postojećeg osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
a.dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
b.platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
c.specifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
d.akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća novozaposlenog osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
a.dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće (ugovor o radu ili akt o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivni ugovor, interni akti o unutarnjem ustrojstvu i slično);
b.akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće Uredbe, Prijavitelj može zacrniti sve osobne podatke koji nisu potrebni za izračun troškova.
Iznos jediničnog troška ne može se neosnovano mijenjati tijekom provedbe projekata. Prijavitelj je obavezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na troškove plaća osoblja - dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena, dokazi o isplati i sl.), kako bi osigurao odgovarajući revizijski trag. Svo osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati tijekom provedbe projekta kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu.
Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se temeljem satnice izračunate na gore opisan način.
Napomena:
Kod pripreme prijedloga projekta, tj. proračuna projekta, prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti. Satnica se može računati ponovno nakon 24 mjeseca provedbe u slučaju da trajanje projekta premašuje 24 mjeseca, a na temelju najnovijih stvarnih podataka o troškovima plaća, ukoliko bude promjene istih. Odluka o mogućoj promjeni satnice nakon 24 mjeseca provedbe u nadležnosti je UT-a.
Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 54 (1b) Uredbe (EU) br. 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove održavanja uredskih prostora i troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi Prijavitelja:
Kupnja zemljišta;
PDV tj. porez na dodanu vrijednost, osim za projekte čiji je ukupni trošak niži od 5.000.000 EUR (uključujući PDV) kao i za projekte čiji ukupni trošak iznosi najmanje 5.000.000 EUR (uključujući PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
Kupnja rabljene opreme;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od Prijavitelja
DOKUMENT
OBAVEZNO (DA/ako je primjenjivo)
POJAŠNJENJE
Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 02)
Izjava prijavitelja o (ne)povrativosti PDV-a
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 3)
Građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
DA
Dokumentacija je obavezna za dokazivanje prihvatljivosti projekta za sufinanciranje (za svaku dionicu)
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijska shema jedinice lokalne samouprave s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja je obavezna, osim ukoliko prijavitelj ne planira potraživati troškove osoblja.
Dokumenti (akti) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja
Specifikacija isplate plaće za banku (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije xx. yyyy 20xy. hh, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do xx. yyyy 2024. hh.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
UT zadržava pravo izmjena/dopuna Poziva tijekom razdoblja trajanja Poziva vodeći računa da predmetne izmjene/dopune ne utječu na postupak ocjenjivanja kvalitete projektnog prijedloga.
U slučaju potrebe za obustavljanjem ili zatvaranjem Poziva prije nego što je predviđeno ovim Uputama, na mrežnim stranicama https://eufondovi.gov.hr/ bit će objavljena obavijest u kojoj će se navesti da je:
Poziv obustavljen na određeno vrijeme (jasno navodeći razdoblje obustave);
Poziv zatvoren prije isteka predviđenog roka za dostavu projektnih prijedloga (jasno navodeći točan datum zatvaranja).
UT zadržava pravo zatvaranja Poziva u slučajevima kada se utvrdi potreba za značajnijim izmjenama/dopunama Poziva koje bitno mijenjaju uvjete za prijavitelje te onemogućavaju poštivanje načela jednakog postupanja tijekom postupka dodjele.
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva PTOO i koji se sastoji od neparnog broja predstavnika/ca. Uspostavlja se jednokratno za ocjenu projektnih prijedloga s mogućnostima izmjene/zamjene članova. Odbor za odabir pri ocjeni kvalitete konzultira dostavljenu prijavu i popratnu dokumentaciju te ove Upute i Sažetak poziva.
Cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira.
Br.
Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete
Bodovna vrijednost
Maksimalno ostvariva ocjena
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi (odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)
1.1.Doprinos ostvarivanju pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027. u okviru SC 2.8.
Projekt doprinosi pokazatelju RCO58 Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora (u km)
10 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 s više od 3 km
8 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 od 1 do 3 km
5 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 s manje od 1 km
10
1.2. Opravdanost proračuna projekta
Proračun projekta je jasno opisan i sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti i ostvarenje cilja projekta
20 bodova: Proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, sadrži sve troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
10 bodova: Proračun projekta je djelomično jasno opisan te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
0 bodova: Proračun projekta nije jasno opisan
20
2.
Dizajn i zrelost projekta (odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a i razinu spremnosti za početak provedbe)
2.1. Spremnost projekta
Kakva je spremnost projekta za provedbu u smislu imovinsko pravnih odnosa i stupnja pripremljenosti dokumentacije
Građevinska dozvola ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
10 bodova: projekt ima izrađenu svu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje
8 bodova: projekt nema izrađenu svu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje, ali su isti u visokoj fazi izrade (dokazuje se dokumentacijom o objavljenoj javnoj nabavi ili drugom dokumentacijom)
0 bodova: projekt nema izrađenu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje niti je započela izrada iste
10
2.2. Rješava li se projektom nedostatak biciklističke infrastrukture važan za lokalne korisnike
Potrebno je opisati na koji je način izgradnja biciklističke infrastrukture važna za lokalne korisnike i doprinosi li ujednačavanju dostupnosti kvalitetne biciklističke infrastrukture stanovnicima UA Osijek na područjima gdje ista nedostaje. Potrebno je opisati i doprinosi li izgradnja povećanju korištenja alternativnih oblika prijevoza (bicikli), sigurnosti sudionika u prometu te smanjenju emisija CO2
10 bodova: projektom je adekvatno opisana potreba za izgradnjom biciklističke infrastrukture te doprinos korištenju alternativnih oblika prijevoza i smanjenju emisija CO2
5 bodova: projektom je djelomično opisana potreba za izgradnjom biciklističke infrastrukture te doprinos korištenju alternativnih oblika prijevoza i smanjenju emisija CO2
0 bodova: projektom nije opisana potreba za izgradnju biciklističke infrastrukture
10
3.
Integracija i povezanost s drugim projektima (u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
3.1. Integracija i sinergija projekta s drugim projektima iz SRUAOS koji se provode na urbanom području
Potrebno je opisati na koji se način projekt povezuje s drugim provedenim ili planiranim prometnim i drugim projektima i projektima izgradnje biciklističke infrastrukture UA Osijek
20 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana integriranost s postojećim, prethodno provedenim prometnim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
10 boda: u projektnoj prijavi je djelomično opisana integriranost s planiranim prometnim i drugim projektima urbanog/lokalnog/regionalnog razvoja
0 bodova: u projektnoj prijavi nije jasno iskazan doprinos i povezanost s provedbom drugih provedenih ili planiranih prometnih ili drugih projekata urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
20
4.
Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta)
4.1. Način financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture) i opis upravljanja infrastrukturom
Potrebno je opisati tko će upravljati biciklističkom infrastrukturom i iz kojih izvora će se financirati njeno održavanje 5 godina nakon završetka provedbe projekta
10 bodova: financijska održivost projekta je u potpunosti demonstrirana, odnosno jasno je opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe
8 bodova: financijska održivost projekta je djelomično demonstrirana, nije u potpunosti jasno opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe
0 bodova: financijska održivost projekta i upravljanje infrastrukturom nije opisano
5.1. Prijavitelj je predvidio dovoljne stručne, iskustvene i administrativne kapacitete za provedbu projekta te su uloge i odgovornosti članova projektnog tima jasno opisane
U prijavnom obrascu utvrđeni su i realno procijenjeni ljudski resursi potrebni za provedbu projekta (funkcije, intenzitet angažmana i potrebna stručnost u okviru projektnog tima, ili, u slučaju oslanjanja navanjske kapacitete, preduvjeti i dinamika njihovog angažmana
10 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta
5 bodova: uloge i odgovornosti članova projektnog tima nisu jasno opisane
0 bodova: stručni i administrativni kapaciteti nisu adekvatni za provedbu projekta
10
6.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom)
6.1. Predviđa li projekt dodatne mjere koje promiču jednake mogućnosti i socijalnu uključenost na temelju doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca i integraciji osoba s invaliditetom
Da bi projekt bio odabran isti mora biti minimalno neutralan. Projekt se smatra neutralnim ako je u skladu s propisanim zakonodavnim okvirom te u navedenom slučaju ostvaruje 1 bod. Dodatni bodovi mogu se dodijeliti samo ako projekt predviđa dodatne mjere koji osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma
5 bodova: Projekt uključuje dodatne mjere
1 bod: Projekt je neutralan u smislu jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti
5
7.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
7.1. Zaštita okoliša, energetska učinkovitost i ublažavanje klimatskih promjena
Ocjenjivat će se je li projekt neutralan ili promovira održivi razvoj odnosno energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa npr. uključuje opremu, standarde gradnje i uporabe materijala koji minimiziraju doprinos nastajanju klimatskih promjena i uključuje mjere sprečavanja ili ublažavanja negativnog utjecaja na okoliš. Da bi projekt bio odabran isti mora biti minimalno neutralan. Projekt se smatra neutralnim ako je u skladu s propisanim zakonodavnim okvirom te u navedenom slučaju ostvaruje 1 bod. Dodatni bodovi mogu se dodijeliti samo ako projekt predviđa dodatne mjere koje osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma.
5 bodova: Projekt uključuje dodatne mjere
1 bod: Projekt je neutralan u smislu zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i ublažavanja klimatskih promjena
5
Bodovni prag (minimalna ocjena) na razini projekta
U slučaju da je za bilo koji odgovor ocjena 0, projektni prijedlog ne zadovoljava ocjenu kvalitete.
NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga
Izgradnja biciklističke infrastrukture UA Osijek
referentni broj: ______
Ograničeni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj Poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
Opće informacije (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Razdoblje provedbe projekta
Primjena pravila o državnim potporama
Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prihvatljivost projekta
Prihvatljive projektne aktivnosti
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od Prijavitelja
Rok za predaju projektnog prijedloga
Ocjena kvalitete
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Opće informacije (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj biciklističke infrastrukture Urbane aglomeracije Osijek .
Svrha (cilj) Poziva:
izgradnja biciklističkih staza i s njima povezane infrastrukture namijenjenih korištenju ekološki prihvatljivih sredstava prijevoza i boljoj prometnoj povezanosti unutar Urbane aglomeracije Osijek. Razvoj biciklističke infrastrukture alternativa je korištenju osobnih vozila u korist lokalnih putovanja biciklom, povećava sigurnost korisnika u prometu i doprinosi klimatskim ciljevima kojima se smanjuju emisije CO2. Izgradnjom biciklističke i srodne infrastrukture stvaraju se i uvjeti za ujednačen razvoj JLS-ova i dostupnost biciklističke infrastrukture u cijeloj Urbanoj aglomeraciji Osijek.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području UA Osijek.
Pokazatelji Poziva:
za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCO58 - Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora
km
Kontinuirano tijekom provedbe (po puštanju u promet pojedine dionice)
Opis : Pokazateljem se mjeri duljina namjenske biciklističke infrastrukture novoizgrađene ili znatno nadograđene podržanim projektima.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: Privremena uporabna dozvola / Uporabna dozvola
Pokazatelji rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom
korisnici / godišnje
Po završetku projekta
Opis: Pokazateljem se mjeri broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture godišnje.
Početna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture za godinu prije početka intervencije, a za novu infrastrukturu iznosi 0.
Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta
Ostvarenje pokazatelja na razini projekta pratit će PTPO i UT.
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva: 6.360.201,53 EUR, odnosno 47.920.938,43 KN 1 .
(a) Svi iznosi prikazani u kunama izračunati su temeljem fiksnog tečaja konverzije 7,53450 kuna za jedan euro
Prema preliminarnoj procjeni unaprijed određenih prihvatljivih prijavitelja (točka 2.1 ovih Uputa) definirani su maksimalni iznosi bespovratnih sredstava po pojedinom prijavitelju kako slijedi :
Grad Osijek (OIB: 30050049642): 2.380.000,00 EUR , odnosno 17.932.110,00 KN
Općina Bilje (OIB: 23962939458): 1.128.143,87 EUR , odnosno 8.499.999,99 KN
Općina Bizovac (OIB: 31800017596): 355.706,47 EUR , odnosno 2.680.070,40 KN
Općina Čepin (OIB: 64176613943): 318.350,50 EUR , odnosno 2.398.611,84 KN
Općina Ernestinovo (OIB: 70167232630): 945.450,30 EUR , odnosno 7.123.495,29 KN
Općina Vladislavci (OIB: 17797796502): 754.050,24 EUR , odnosno 5.681.391,53 KN
Općina Vuka (OIB: 70217703378): 478.500,15 EUR , odnosno 3.605.259,38 KN
U okviru projektnog prijedloga i gore navedenih maksimalnih iznosa dopušteno je ulaganje koje obuhvaća do najviše 4 dionice biciklističke infrastrukture na području jedne JLS.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je xy .
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt ne smije biti fizički završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Primjena pravila o državnim potporama
Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Pozivu ne smatraju se državnom potporom.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivost prijavitelja
Da bi bio prihvatljiv, prijavitelj mora biti JLS koja se nalazi u sastavu Urbane aglomeracije Osijek temeljem Odluke o ustrojavanju Urbane aglomeracije Osijek za financijsko razdoblje 2021. – 2027. donesenom od strane ministrice nadležne za poslove regionalnog razvoja i fondova Europske unije 15. studenog 2021. (KLASA: 910-08/21-07/6, URBROJ: 538-06-3-1-1/382-21-7).
Prihvatljivi prijavitelji u okviru Poziva su sljedeće jedinice lokalne samouprave Urbane aglomeracije Osijek temeljem Odluke o strateškim projektima Urbane aglomeracije Osijek za financiranje putem ITU mehanizma Koordinacijskog vijeća UA Osijek od 15. studenog 2023.:
Grad Osijek (OIB: 30050049642)
Općina Bilje (OIB: 23962939458)
Općina Bizovac (OIB: 31800017596)
Općina Čepin (OIB: 64176613943)
Općina Ernestinovo (OIB: 70167232630)
Općina Vladislavci (OIB: 17797796502)
Općina Vuka (OIB: 70217703378)
Prijavitelj je odgovoran za provedbu projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno, partnerstvo nije dozvoljeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja kako je definiran Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 108/17, 39/19 i 151/22):
. ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja
. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Zadržava se pravo u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključiti iz postupka dodjele prijavitelja.
Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.
Odluku o isključenju donosi čelnik tijela koje provodi dodjelu, a predlaže ju posebno povjerenstvo koje djeluje po potrebi, neovisno je u svom postupanju te se sastoji od članova UT-a i SAFU. Povjerenstvo će inicirati uključivanje AFCOS - mreže.
Prilikom predlaganja svake pojedine odluke o isključenju, povjerenstvo mora poštovati načelo razmjernosti.
U slučaju da su posebna pravila isključenja utvrđena propisom na razini Unije u sustavu dijeljenog upravljanja, primijenit će se ta pravila.
Prije i u svrhu predlaganja odluke o isključenju, povjerenstvo će osigurati prijavitelju očitovanje u razumnom roku, osim ako postoje uvjerljivi legitimni razlozi za očuvanje povjerljivosti postupka. Protekom roka čelniku tijela predlaže se donošenje odluke.
Također, ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 1. i 6.
Protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor.
U svakom slučaju, što obuhvaća i postupanje navedeno gore, dodjela sredstava za provedbu projekta koji se sufinancira sredstvima Unije je moguća isključivo ako je projekt moguće provoditi i provesti primjenom pravila prihvatljivosti koja se odnose na (kumulativno) Poziv i Program.
Isti troškovi ne smiju biti dvaput financirani iz proračuna Unije i iz nacionalnih javnih izvora, pri čemu se primjenjuje pravilo iz članka 63. stavka 9. Uredbe (EU) 2021/1060 .
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog.
Zaključno, s jednim prijaviteljem se može sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Napomena: U okviru jednog projektnog prijedloga dopušteno je ulaganje koje obuhvaća do najviše 4 dionice biciklističke infrastrukture na području jedne JLS.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijedi:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja 2.8. (u nastavku: SC 2.8.) ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP;
Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja urbanog područja Urbane aglomeracije Osijek (u nastavku: SRUAO) te drugim relevantnim sektorskim strategijama /programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (SC 2.8.);
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta;
Financijska održivost projekta - Korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala njihova financijska održivost;
Prijavitelj (potencijalni Korisnik) je prihvatljiv (po obliku pravne osobnosti i po drugim zahtjevima predmetnog postupka dodjele);
Aktivnosti projekta u skladu su s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele;
Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom;
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen; te (ako je primjenjivo) ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir;
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060;
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija;
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje;
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima;
Planirani troškovi/izdaci projekta u skladu su s primjenjivim pravilima o prihvatljivosti troškova/izdataka i dodatnim uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na predmetnu dodjelu;
Projekt se provodi na ITU urbanom području, odnosno na administrativnom području jedinice lokalne samouprave koja ulazi u obuhvat urbane aglomeracije sukladno odluci ministra nadležnog za regionalni razvoj o ustrojavanju urbane aglomeracije;
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a , uključujući da je projekt ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060);
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive;
Projekt je u skladu s načelom „ne nanositi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta bilo kojem od okolišnih ciljeva;
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt nije viši od propisanog najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva;
Projekt nije namijenjen redovnom ili izvanrednom održavanju postojeće biciklističke infrastrukture 2 ;
Projekt ima građevinsku dozvolu ili rješenje o uvjetima građenja ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban. Ukoliko se projektom planira izgradnja/ prilagođavanje/ modernizacija više dionica biciklističke infrastrukture za svaku dionicu potrebno je imati navedenu dokumentaciju.
(b) Održavanje biciklističkih prometnica obuhvaća održavanje kolničke konstrukcije biciklističkih prometnica, održavanje prometnih znakova, svjetlosne signalizacije, oznaka na kolniku, opreme biciklističkih prometnica i ostalih infrastrukturnih sustava i građevina koje spadaju u biciklističku infrastrukturu sukladno planovima i programima održavanja koje donose odgovorne pravne osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljive projektne aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
priprema i izrada projektne dokumentacije i dokumentacije za javnu nabavu za izgradnju biciklističke i s njom povezane infrastrukture;
izgradnja novih dionica biciklističke infrastrukture i s njom povezane infrastrukture (pješačke staze, uređaji, signalizacija) kojima se omogućuje korištenje biciklističke infrastrukture i sigurnost korisnika;
prilagodba/modernizacija postojeće biciklističke infrastrukture u skladu s uvjetima iz Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi;
upravljanje projektom i administracija;
promidžba i vidljivost;
horizontalne aktivnosti (aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela sukladno točki 2.5. ovih Uputa).
Korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Prihvatljivi troškovi
Izravni troškovi:
Troškovi pripreme projektne dokumentacije ;
Izrada dokumentacije za javnu nabavu;
Troškovi izgradnje nove i/ili prilagodbe/modernizacije postojeće biciklističke infrastrukture (pripremni i zemljani radovi, kolnička konstrukcija, betonski radovi, odvodnja, završni radovi, ugradnja građevnih proizvoda, krajobrazno uređenje zelenih površina, troškovi čišćenja i zbrinjavanja građevinskog otpada i svi ostali radovi potrebni za funkcionalno korištenje staza);
Troškovi prateće infrastrukture, uređaja i instalacija izravno vezanih za svrhu projekta (javna rasvjeta, signalizacije na stazi, putokaza, info ploča s kartama staza, naprave za parkiranje, površine za parkiranje bicikala, servisne stanice, klupe, koševi za otpatke, ograde, rampa za invalide);
Troškovi stručnog nadzora radova;
Troškovi promidžbe i vidljivosti projekta (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada info i trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacije, plakati, letci, brošure, priručnici i sl.);
Troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti;
Troškovi upravljanja projektom i administracije (uključuju izravne troškove osoblja, vanjsku uslugu stručnjaka za javnu nabavu i sl.).
Troškovi plaća osoblja 3 izračunavaju se primjenom standardne veličine jediničnih troškova iz Uredbe (EU) br. 2021/1060 sukladno članku 55. (2), na način da se zadnji dokumentirani godišnji bruto 2 4 iznos troškova plaća osoblja podijeli s 1720 sati za osobe koje rade u punom radnom vremenu ili odgovarajućim razmjernim brojem sati od 1720 za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu (npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se vrši na način da se dokumentirani godišnji bruto 2 iznos troškova plaća djelatnika podijeli s 860 sati; 1720*50% radnog vremena = 860 sati kao temelj za izračun).
(c) Troškovi osoblja su troškovi koji proizlaze iz Ugovora o radu između poslodavca i zaposlenika.
(d) Godišnji bruto 2 iznos plaće obuhvaća bruto plaću, uključujući obvezne doprinose iz plaće, porez i prirez te obvezne doprinose na plaću.
Ukupni broj sati prijavljen po osobi za određenu godinu ne smije prelaziti broj sati upotrijebljen pri izračunu te satnice.
Ako godišnji bruto 2 iznosi troškova plaća za zaposlenike nisu dostupni za punih 12 mjesec i koji prethode podnošenju projektnog prijedloga iz razloga što nije bio zaposlen ili je koristio rodiljni dopust, bio na dugotrajnom bolovanju, neplaćenom dopustu i slično, izračun se vrši na temelju dostupnih dokumentiranih troškova bruto 2 plaće za mjesece u kojima je djelatnik radio kod prijavitelja, koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za novozaposlene osobe godišnji bruto iznosi troškova plaća utvrđuju se temeljem podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ugovorom o radu ili aktom o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivnim ugovorom, internim aktima o unutarnjem ustrojstvu i slično), koji se propisno prilagođavaju za razdoblje od 12 mjeseci.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća postojećeg osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
a. dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
b. platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
c. specifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu, ili kraće ukoliko primjenjivo prema metodologiji;
d. akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Za potrebe provjere prihvatljivosti troškova plaća novozaposlenog osoblja potrebno je dostaviti sljedeće prateće dokumente u sklopu projektnog prijedloga kojom se dokazuje metodologija izračuna:
a. dokumenti (akt) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće (ugovor o radu ili akt o zaposlenju ukoliko on postoji, ili Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, Kolektivni ugovor, interni akti o unutarnjem ustrojstvu i slično);
b. akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće Uredbe, Prijavitelj može zacrniti sve osobne podatke koji nisu potrebni za izračun troškova.
Iznos jediničnog troška ne može se neosnovano mijenjati tijekom provedbe projekata. Prijavitelj je obavezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na troškove plaća osoblja - dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena, dokazi o isplati i sl.), kako bi osigurao odgovarajući revizijski trag. Svo osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati tijekom provedbe projekta kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu.
Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se temeljem satnice izračunate na gore opisan način.
Napomena:
Kod pripreme prijedloga projekta, tj. proračuna projekta, prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti . Satnica se može računati ponovno nakon 24 mjeseca provedbe u slučaju da trajanje projekta premašuje 24 mjeseca, a na temelju najnovijih stvarnih podataka o troškovima plaća, ukoliko bude promjene istih. Odluka o mogućoj promjeni satnice nakon 24 mjeseca provedbe u nadležnosti je UT-a.
Neizravni troškovi:
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 54 (1b) Uredbe (EU) br. 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove održavanja uredskih prostora i troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi Prijavitelja:
Kupnja zemljišta ;
PDV tj. porez na dodanu vrijednost, osim za projekte čiji je ukupni trošak niži od 5.000.000 EUR (uključujući PDV) kao i za projekte čiji ukupni trošak iznosi najmanje 5.000.000 EUR (uključujući PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
Kupnja rabljene opreme;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od Prijavitelja
DOKUMENT
OBAVEZNO (DA/ako je primjenjivo)
POJAŠNJENJE
Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 02)
Izjava prijavitelja o (ne)povrativosti PDV-a
DA
Izjava mora biti ispunjena u odgovarajućem formatu (Obrazac 3)
Građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
DA
Dokumentacija je obavezna za dokazivanje prihvatljivosti projekta za sufinanciranje (za svaku dionicu)
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijska shema jedinice lokalne samouprave s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja je obavezna, osim ukoliko prijavitelj ne planira potraživati troškove osoblja.
Dokumenti (akti) temeljem kojih se utvrđuje iznos bruto plaće
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja
Specifikacija isplate plaće za banku (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu
ako je primjenjivo
Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije xx. yyyy 20xy. hh , a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do xx. yyyy 2024. hh.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
UT zadržava pravo izmjena/dopuna Poziva tijekom razdoblja trajanja Poziva vodeći računa da predmetne izmjene/dopune ne utječu na postupak ocjenjivanja kvalitete projektnog prijedloga.
U slučaju potrebe za obustavljanjem ili zatvaranjem Poziva prije nego što je predviđeno ovim Uputama, na mrežnim stranicama https://eufondovi.gov.hr/ bit će objavljena obavijest u kojoj će se navesti da je:
Poziv obustavljen na određeno vrijeme (jasno navodeći razdoblje obustave);
Poziv zatvoren prije isteka predviđenog roka za dostavu projektnih prijedloga (jasno navodeći točan datum zatvaranja).
UT zadržava pravo zatvaranja Poziva u slučajevima kada se utvrdi potreba za značajnijim izmjenama/dopunama Poziva koje bitno mijenjaju uvjete za prijavitelje te onemogućavaju poštivanje načela jednakog postupanja tijekom postupka dodjele.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva PTOO i koji se sastoji od neparnog broja predstavnika/ca. Uspostavlja se jednokratno za ocjenu projektnih prijedloga s mogućnostima izmjene/zamjene članova. Odbor za odabir pri ocjeni kvalitete konzultira dostavljenu prijavu i popratnu dokumentaciju te ove Upute i Sažetak poziva.
Cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira.
Br.
Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete
Bodovna vrijednost
Maksimalno ostvariva ocjena
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi (odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)
1.1.Doprinos ostvarivanju pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027. u okviru SC 2.8.
Projekt doprinosi pokazatelju RCO58 Infrastruktura namijenjena biciklima za koju je primljena potpora (u km)
10 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 s više od 3 km
8 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 od 1 do 3 km
5 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCO58 s manje od 1 km
10
1.2. Opravdanost proračuna projekta
Proračun projekta je jasno opisan i sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti i ostvarenje cilja projekta
20 bodova: Proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, sadrži sve troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
10 bodova: Proračun projekta je djelomično jasno opisan te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
0 bodova: Proračun projekta nije jasno opisan
20
2.
Dizajn i zrelost projekta (odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a i razinu spremnosti za početak provedbe)
2.1. Spremnost projekta
Kakva je spremnost projekta za provedbu u smislu imovinsko pravnih odnosa i stupnja pripremljenosti dokumentacije
Građevinska dozvola ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
10 bodova: projekt ima izrađenu svu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje
8 bodova: projekt nema izrađenu svu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje, ali su isti u visokoj fazi izrade (dokazuje se dokumentacijom o objavljenoj javnoj nabavi ili drugom dokumentacijom)
0 bodova: projekt nema izrađenu potrebnu projektno-tehničku dokumentaciju i akt za građenje niti je započela izrada iste
10
2.2. Rješava li se projektom nedostatak biciklističke infrastrukture važan za lokalne korisnike
Potrebno je opisati na koji je način izgradnja biciklističke infrastrukture važna za lokalne korisnike i doprinosi li ujednačavanju dostupnosti kvalitetne biciklističke infrastrukture stanovnicima UA Osijek na područjima gdje ista nedostaje. Potrebno je opisati i doprinosi li izgradnja povećanju korištenja alternativnih oblika prijevoza (bicikli), sigurnosti sudionika u prometu te smanjenju emisija CO2
10 bodova: projektom je adekvatno opisana potreba za izgradnjom biciklističke infrastrukture te doprinos korištenju alternativnih oblika prijevoza i smanjenju emisija CO2
5 bodova: projektom je djelomično opisana potreba za izgradnjom biciklističke infrastrukture te doprinos korištenju alternativnih oblika prijevoza i smanjenju emisija CO2
0 bodova: projektom nije opisana potreba za izgradnju biciklističke infrastrukture
10
3.
Integracija i povezanost s drugim projektima (u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
3.1. Integracija i sinergija projekta s drugim projektima iz SRUAOS koji se provode na urbanom području
Potrebno je opisati na koji se način projekt povezuje s drugim provedenim ili planiranim prometnim i drugim projektima i projektima izgradnje biciklističke infrastrukture UA Osijek
20 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana integriranost s postojećim, prethodno provedenim prometnim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
10 boda: u projektnoj prijavi je djelomično opisana integriranost s planiranim prometnim i drugim projektima urbanog/lokalnog/regionalnog razvoja
0 bodova: u projektnoj prijavi nije jasno iskazan doprinos i povezanost s provedbom drugih provedenih ili planiranih prometnih ili drugih projekata urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
20
4.
Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta)
4.1. Način financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture) i opis upravljanja infrastrukturom
Potrebno je opisati tko će upravljati biciklističkom infrastrukturom i iz kojih izvora će se financirati njeno održavanje 5 godina nakon završetka provedbe projekta
10 bodova: financijska održivost projekta je u potpunosti demonstrirana, odnosno jasno je opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe
8 bodova: financijska održivost projekta je djelomično demonstrirana, nije u potpunosti jasno opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe
0 bodova: financijska održivost projekta i upravljanje infrastrukturom nije opisano
10
5.
Provedbeni kapaciteti prijavitelja (uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i administrativnih kapaciteta)
5.1. Prijavitelj je predvidio dovoljne stručne, iskustvene i administrativne kapacitete za provedbu projekta te su uloge i odgovornosti članova projektnog tima jasno opisane
U prijavnom obrascu utvrđeni su i realno procijenjeni ljudski resursi potrebni za provedbu projekta (funkcije, intenzitet angažmana i potrebna stručnost u okviru projektnog tima, ili, u slučaju oslanjanja na vanjske kapacitete, preduvjeti i dinamika njihovog angažmana
10 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta
5 bodova: uloge i odgovornosti članova projektnog tima nisu jasno opisane
0 bodova: stručni i administrativni kapaciteti nisu adekvatni za provedbu projekta
10
6.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom)
6.1. Predviđa li projekt dodatne mjere koje promiču jednake mogućnosti i socijalnu uključenost na temelju doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca i integraciji osoba s invaliditetom
Da bi projekt bio odabran isti mora biti minimalno neutralan. Projekt se smatra neutralnim ako je u skladu s propisanim zakonodavnim okvirom te u navedenom slučaju ostvaruje 1 bod. Dodatni bodovi mogu se dodijeliti samo ako projekt predviđa dodatne mjere koji osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma
5 bodova: Projekt uključuje dodatne mjere
1 bod: Projekt je neutralan u smislu jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti
5
7.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
7.1. Zaštita okoliša, energetska učinkovitost i ublažavanje klimatskih promjena
Ocjenjivat će se je li projekt neutralan ili promovira održivi razvoj odnosno energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa npr. uključuje opremu, standarde gradnje i uporabe materijala koji minimiziraju doprinos nastajanju klimatskih promjena i uključuje mjere sprečavanja ili ublažavanja negativnog utjecaja na okoliš. Da bi projekt bio odabran isti mora biti minimalno neutralan. Projekt se smatra neutralnim ako je u skladu s propisanim zakonodavnim okvirom te u navedenom slučaju ostvaruje 1 bod. Dodatni bodovi mogu se dodijeliti samo ako projekt predviđa dodatne mjere koje osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma.
5 bodova: Projekt uključuje dodatne mjere
1 bod: Projekt je neutralan u smislu zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i ublažavanja klimatskih promjena
5
Bodovni prag (minimalna ocjena) na razini projekta
U slučaju da je za bilo koji odgovor ocjena 0, projektni prijedlog ne zadovoljava ocjenu kvalitete.
Projekt mora ostvariti minimalno 60 bodova .
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije