Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava
Modernizacija ustanova za provedbu cjelodnevne škole u osnovnoškolskom obrazovanju
1.Opće informacije
1.1.Predmet i svrha Poziva
Predmet Poziva: Ulaganje u modernizaciju matičnih osnovnoškolskih ustanova koje imaju organiziranu nastavu u jednoj smjeni, ali su im potrebne infrastrukturne prilagodbe i opremanje kako bi mogle započeti uvođenje modela cjelodnevne škole (CDŠ).
RH i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao osnivači škola, prijavljuju projekte koji se odnose na izvedbu građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova na unutarnjem i vanjskom prostoru škole, kao i nabavu opreme i namještaja, za potrebe provedbe programa CDŠ, dok projekti namijenjeni isključivo opremanju škola nisu prihvatljivi. Primjeri ulaganja uključuju sljedeće vrste radova: proširenja kapaciteta školskih kuhinja/blagovaonica i njihovo opremanje, uređenje i opremanje učionica/kabineta/ praktikuma/školskih prostora, uređenje i opremanje školskih igrališta, uređenje sanitarnih čvorova, te drugi troškovi adaptacije i ulaganja u inovativne prostore za učenje za CDŠ u skladu s novim metodama poučavanja i učenja i u skladu s nacionalnim propisima. Projekti se mogu provoditi na razini cijele RH, a jedan dio sredstava namijenjen je za ulaganja u škole koje se nalaze na potpomognutim područjima.
Svrha Poziva: Potpora uvođenju CDŠ kroz unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, uključujući uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece.
RH ima najkraće vrijeme poučavanja u EU, uglavnom zbog prevladavajućeg dvosmjenskog modela nastave uslijed ograničenih infrastrukturnih uvjeta, što rezultira manjim mogućnostima učenja, osobito za najugroženije učenike. Da bi učenici postizali bolje rezultate potrebno je povećati broj sati strukturiranog odgojno-obrazovnog rada te omogućiti jednake uvjete za stjecanje obrazovnih postignuća. Međutim, u dosadašnjim fazama obrazovnih reformi nije se značajnije mijenjao broj sati koje učenici provode u školi zbog ograničenja u infrastrukturi, ljudskim i materijalnim resursima te se ističe nužnost kapitalnih ulaganja. Zbog uvođenja CDŠ ulagat će se u unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, te uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece. Kao rezultat CDŠ očekuje se poboljšanje postignuća svih učenika, smanjenje zaostajanja u postignućima učenika iz ranjivih skupina, smanjenje udjela učenika koji ne stječu osnovne vještine te više kvalificiranih diplomanata.
1.2.Vrsta i modalitet Poziva
Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu privremenog poziva s krajnjim rokom podnošenja projektnih prijedloga 18. studenog 2024. u 23.59 sati.
1.3.Pokazatelji operacije/projekta
Pokazatelj
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSO4.2.1 Broj moderniziranih obrazovnih objekata
broj
Pokazatelj se odnosi na broj matičnih osnovnoškolskih ustanova (koje u trenutku prijave rade u jednoj smjeni) moderniziranih za potrebe provedbe CDŠ.
Modernizirane škole podrazumijevaju matične osnovne škole koje imaju mogućnost provedbe nastave u jednoj smjeni, a koje će se ulaganjima iz ovog Poziva prilagoditi za provedbu CDŠ.
Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrđivat će se po isteku razdoblja provedbe projekta.
Izvor provjere: Završno izvješće o provedbi projekta
RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata
broj
Pokazatelj se odnosi na godišnji broj učenika koji po završetku projekta pohađaju moderniziranu osnovnoškolsku ustanovu.
Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je godina dana nakon završetka provedbe projekta.
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrdit će se po isteku jedne godine od isteka razdoblja provedbe projekta.
Izvor provjere: Izvješća korisnika projekta, registar MZO-a (e-matica/ŠeR)
1.4.Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 143.882.589,41 EUR od čega je:
iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH iz sredstava Europske unije i Europskog fonda za regionalni razvoj 122.300.201,00 EUR (85%)
iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH za nacionalno sufinanciranje 21.582.388,41 EUR (15%).
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima u dvije podskupine određene prema lokaciji provedbe projekta:
Podskupina 1 – projekt se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja ostvaruje status potpomognutog područja sukladno članku 36. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17, 118/18)
Podskupina 2 – projekt se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja ne ostvaruje status potpomognutog područja.
UKUPNO
143.882.589 €
Podskupina 1
30.092.731 €
Podskupina 2
113.789.859 €
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:
najniži iznos: 100.000 EUR
najviši iznos: određen prema broju učenika i postojećim prostornim uvjetima, sukladno kategorijama u Tablici 1.
Tablica 1. Najviši iznosi bespovratnih sredstava (EUR) po kategoriji škole na kojoj se radi intervencija, prema broju učenika i postojećim prostornim uvjetima
Prostorni uvjeti matične škole
Broj učenika matične škole
manje od 60
60 do 135
više od 135
Škola ima kuhinju i blagovaonicu
€160.000
€240.000
€475.000
Škola nema kuhinju, ima blagovaonicu
€225.000
€565.000
€800.000
Škola nema blagovaonicu, ima kuhinju
€270.000
€455.000
€800.000
Škola nema ni kuhinju, ni blagovaonicu
€335.000
€780.000
€1.125.000
Projekti se mogu financirati u iznosu do 100% prihvatljivih troškova. Sufinanciranje projekta u sklopu ovog Poziva nije obvezno.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva Unije) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava;
2.1.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)
Prihvatljivi su sljedeći prijavitelji:
Republika Hrvatska ili jedinice lokalne ili regionalne (područne) samouprave koji su sukladno članku 90. stavak 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi osnivači škole.
Prijavitelj (i ako je primjenjivo partner) mora dokazati da:
ima pravnu osobnost (izvor provjere: elektroničke baze podataka Ministarstva pravosuđa i uprave i Ministarstva znanosti i obrazovanja; Sudski registar, ako je primjenjivo);
nema duga po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju (izvor provjere: potvrda Porezne uprave);
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, kako je to definirano Pozivom (točka 2.3.).
2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu, prilikom čega nema ograničenja u broju partnera.
Partneri na projektu mogu biti:
jedinice lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave i/ili
Republika Hrvatska i/ili
javne ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i druge javne ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a čije će se postojeće građevine ili zemljište koristiti za osiguravanje uvjeta provedbe CDŠ.
Svi partneri moraju biti u mogućnosti dokazati svoj pravni status. Za partnera vrijede isti uvjeti prihvatljivosti kao i za prijavitelja.
2.3.Kriteriji za isključenje prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja koji se u jednakoj mjeri odnose i na partnera e na odgovarajući način i na stvarnog vlasnika prijavitelja, odnosno partnera kako je definiran Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):
1.u slučaju kada je nad prijaviteljemi/ili fizičkom ili pravnom osobom koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove otvoren predstečajni postupak, stečajni postupak, ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim propisima, ili koji se nalazi u postupku koji je, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, sličan svim prethodno navedenim postupcima.
Iznimno, okolnost pokrenutog predstečajnog postupka nije obvezni razlog isključenja, ako je to razmjerno i pod uvjetom da se od prijavitelja (što prijavitelj dokazuje i za partnera) zahtijeva da dokaže da je on ili partner sposoban provoditi projekt i izvršavati ugovor te nastanak i trajnost projektnih rezultata ciljeva i pokazatelja.
2.ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presudaza bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
3.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
4.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
5.ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
6.ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obvezeosnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
7.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesau postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
8.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
9.ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
10.ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava
11.prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.- 2027.).
2.4.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta
Prijavitelj samostalno i/ili sa svojim partnerom/partnerima provodi projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima Pozivom. Prijavitelj mora osigurati odgovarajuće kapacitete za provedbu projekta na način da ima imenovanog voditelja projekta, kao odgovornu operativnu osobu za provedbu projekta, zaduženu za upravljanje projektnom i obavljanje poslova administriranja projektom (ti poslovi uključuju sve aktivnosti planiranja, organizacije, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe aktivnosti projekta kako bi se ostvarili rezultati projekta).
Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima postupa u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti.
Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima osigurava održivost projekta, tijekom razdoblja od 5 godina nakon završetka provedbe projekta.
2.5.Broj projektnih prijedloga koje može podnijeti prijavitelj u okviru Poziva
Jedan projektni prijedlog odnosi se na investiciju u građevinu jedne matične škole.
Prijavitelj može podnijeti jedan ili više projektnih prijedloga, odnosno s njim se može sklopiti jedan ili više Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Prijavitelj može biti istovremeno partner u više projektnih prijedloga.
Partner ne može sudjelovati u više projektnih prijedloga osim u slučaju kad je jedinica lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave ili Republika Hrvatska.
Isti troškovi ne smiju biti dvaput financirani iz proračuna Unije i iz nacionalnih javnih izvora, pri čemu se primjenjuje pravilo iz članka 63. stavka 9.Uredbe (EU) 2021/1060.
2.6.Prihvatljivost operacije/projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projekt mora udovoljavati sljedećim kriterijima prihvatljivosti:
1.Usklađenost operacije (projekta) s Programom te djelotvoran doprinos ostvarenju specifičnih ciljeva Programa - u odnosu na odredbe tri elementa relevantnog SC-a: 1. Intervencije fondova, 2. Pokazatelji, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
-biti u skladu s opisom intervencija Programa Konkurentnost i kohezija, prioritetom 6. Jačanje zdravstvenog sustava; promicanje socijalnog uključivanja, obrazovanja i cjeloživotnog učenja, specifičnim ciljem RSO4.2. Poboljšanje jednakog pristupa uključivim i kvalitetnim uslugama obrazovanja, osposobljavanja i cjeloživotnog učenja razvojem pristupačne infrastrukture, među ostalim jačanjem otpornosti obrazovanja na daljinu i obrazovanja putem interneta te, slijedom toga, odgovarati ciljevima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)
-doprinositi ostvarenju pokazatelja Programa Konkurentnost i kohezija: RSO4.2.1. Broj moderniziranih objekata i RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata (izvor provjere: Prijavni obrazac)
-biti u skladu s odgovarajućim područjem intervencije Programa Konkurentnost i kohezija: Infrastruktura za osnovno i sekundarno obrazovanje (122) (izvor provjere: Prijavni obrazac)
-biti u skladu s Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja za razdoblje 2021. – 2027. (NPRSO), posebnim ciljem broj 2: Poboljšati odgojno-obrazovne ishode učenika u sustavu osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja i Akcijskim planom za provedbu NPRSO, za razdoblje do 2024. godine, mjerom 2.1. Infrastrukturna i organizacijska prilagodba odgojno-obrazovnog sustava i dijelova sustava - školskih ustanova za puno uvođenje cjelodnevne škole (izvor provjere: Prijavni obrazac).
2.Operacija (projekt) koja je obuhvaćena područjem primjene uvjeta koji omogućuje provedbu sukladna je odgovarajućim strategijama i dokumentima u okviru planiranja uspostavljenima radi ispunjenja tog uvjeta koji omogućuje provedbu
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
-biti usklađen sa strateškim okvirom politike za sustav obrazovanja i osposobljavanja na svim razinama (izvor provjere: Prijavni obrazac).
3.Operacija (projekt) predstavlja najbolji odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju:
-tražena vrijednost potpore mora biti unutar minimalnog i maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava sukladno zahtjevima Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac).
4.Financijska održivost operacije (projekta) – korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije (projekte) koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala financijska održivost
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
-obuhvaćati opis strategije financiranja po završetku provedbe projekta, koja predstavlja odgovarajući novčani tijek za održivost aktivnosti i rezultata tijekom razdoblja od pet godina nakon završetka provedbe projekta (izvor provjere: Prijavni obrazac).
5.Aktivnosti operacije (projekta) su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, aktivnosti projekta moraju:
-biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)
-se u potpunosti provoditi na teritoriju Republike Hrvatske (izvor provjere: Prijavni obrazac).
6.Operacija (projekt) ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti dokazano:
-postojanje odgovarajućih kapaciteta za provedbu projekta na način da u trenutku predaje projektnog prijedloga postoji imenovana odgovorna operativna osoba za provedbu projekta (voditelj projekta) (izvor provjere: Obrazac 2. Izjava o imenovanju voditelja projekta)
-vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja, odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja sukladno točki 2.6.1. ovih Uputa.
7.Operacija (projekt) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički niti financijski završena
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, u trenutku podnošenja projektnog prijedloga:
-ne smije biti fizički niti financijski završen (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
8.Operacija (projekt) ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
-načelo trajnosti u okviru kojeg projekt ne smije uključivati aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti. Korisnik jamči trajnost projekta tijekom pet godina nakon završetka provedbe projekta (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
9.Operacija (projekt) nije izravno zahvaćena obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
-uvjet da nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u skladu s člankom 258. UFEU-a (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
10.Operacija (projekt) poštuje načelo nekumulativnosti odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
-načelo nekumulativnosti, odnosno uvjet da predloženi prihvatljivi troškovi u okviru projekta nisu prethodno financirani bespovratnim sredstvima, niti će isti troškovi, neovisno o okolnostima, biti dvaput financirani iz proračuna Unije. Trošak prijavljen u zahtjevu za plaćanje jednog od ESI fondova ne smije biti prijavljen za potporu drugog fonda ili instrumenta Unije ili za potporu istog fonda u okviru drugog programa. Također, trošak koji je financiran iz nacionalnih javnih izvora ne smije biti financiran iz proračuna Unije (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
11.Operacija (projekt) je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnosti i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije o pravima osoba s invaliditetom
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
-sadržavati opis na koji će se način osigurati pristupačnost osobama s invaliditetom te rodna ravnopravnost. Opis uključuje minimalno izjavu Korisnika da će poštivati prava i načela Povelje Europske unije o temeljnim pravima i UN-ove Konvencije o pravima osoba s invaliditetom, te nacionalni zakonodavni okvir za nediskriminaciju, rodnu ravnopravnost i integraciju osoba s invaliditetom (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
-u slučaju izgradnje/rekonstrukcije objekata, biti osigurana pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13), odnosno Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023) (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
-gdje je primjenjivo, biti usklađen s načelima digitalne pristupačnosti i Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/2019) kojim se utvrđuju mjere za osiguranje pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora korisnicima, osobito osobama s invaliditetom (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
-u slučaju nabave opreme, biti osigurana prilagođenost opreme potrebama osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti te djece (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
-biti osigurano da aktivnosti ni na koji način ne doprinose diskriminaciji i segregaciji ranjivih i marginaliziranih skupina (djeca s teškoćama u razvoju, osobe s invaliditetom i sl.) (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja).
12.(ako je primjenjivo) Operacija (projekt) uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a, uključujući da je operacija (projekt) ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti osigurana:
-minimalno neutralnost projekta u odnosu na ciljeve politike EU: očuvanja, zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša; zaštite ljudskog zdravlja; razboritog i racionalnog korištenja prirodnih bogatstava; promicanja mjera na međunarodnoj razini za rješavanje regionalnih, odnosno svjetskih problema okoliša, a osobito borbe protiv klimatskih promjena (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
-„otpornost na klimatske promjene” u pogledu procesa kojim se sprečava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, istodobno osiguravajući poštovanje načela „energetska učinkovitost na prvom mjestu” i usklađenost razine emisija stakleničkih plinova nastalih u projektu s ciljem klimatske neutralnosti do 2050. (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
13.(ako je primjenjivo) Operacija (projekt) obuhvaćena područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupka provjere te da je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva Direktive
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti osigurana:
-provedba postupka Procjene utjecaja na okoliš ili ocjene o potrebi provođenja sukladno Uredbi o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
-provedba dodatnih uvjeta vezanih uz poštivanje principa „ne nanosi bitnu štetu“ (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
-provedba dodatnih mjera kojima se potiče održivost, kao što su poticanje uporabe recikliranih materijala (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
2.6.1.Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta
Uvjeti vezani za predmet ulaganja
Kako bi projekt bio prihvatljiv, ulaganje se mora odnositi na modernizaciju matične osnovnoškolske ustanove koja ima organiziranu nastavu u jednoj smjeni.
Projekti namijenjeni isključivo opremanju osnovnoškolske ustanove nisu prihvatljivi.
Uvjeti vezani za vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja
a) Prijavitelj/partner mora biti vlasnik zemljišta lokacije ulaganja odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja. Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:
izvatka iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je prijavitelj/partner vlasnik zemljišne lokacije/nekretnine na kojoj će se realizirati projekt bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje vlasništvo prijavitelja/partnera ili realizaciju projekta. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju projekta.
ili
b) Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske, a za koju je prijavitelj dobio suglasnost nadležnog tijela državne uprave za realizaciju projekta. Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:
dokumenta nadležnog tijela državne uprave iz kojeg proizlazi da je isti suglasan s realizacijom projekta na predmetnoj zemljišnoj lokaciji/nekretnina te dokaz o vlasništvu Republike Hrvatske u vidu izvatka iz zemljišne knjige, bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje realizaciju projekta. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju projekta.
2.7.Prihvatljivost aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti projekta su:
Priprema projektno-tehničke dokumentacije – aktivnost se odnosi na uslugu izrade idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine, sve sukladno važećim zakonima i propisima za izradu projektno-tehničke dokumentacije;
Izvedba građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova na unutarnjem i vanjskom prostoru škole za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole;
Nabava opreme i namještaja za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole;
Usluge – aktivnost se odnosi na obavljanje usluge stručnog nadzora nad izvedbom radova i opremanjem, obavljanje usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja i obavljanje usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
Promidžba i vidljivost – aktivnost se odnose na promidžbu i vidljivost operacije s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i financiranja EU-a.
2.8. Prihvatljivost troškova projekta
2.8.1.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta
Planirani troškovi/izdaci projekta moraju biti u skladu s uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na ovaj Poziv.
Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta i biti plaćeni u provedbi projekta, moraju nastati kod korisnika/partnera i plaća ih korisnik.
Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora. Neprihvatljivi troškovi se navode zasebno u proračunu projekta i ne financiraju se sredstvima ovog Poziva.
Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene moraju biti utemeljene na tržišnim cijenama u trenutku podnošenja projektnog prijedloga, odnosno realne i usmjerene na učinkovito i efikasno korištenje sredstava, a prijavitelj navedeno dokazuje dostavljanjem najmanje sljedeće dokumentacije:
-troškovnik, potpisan od strane ovlaštenog projektanta ili
-ponuda/e za planirane troškove potrebne za realizaciju projekta.
Prihvatljivosti troškova procjenjuje se u skladu s člancima 20., 25., 63. - 67. Uredbe (EU) 2021/1060.
Neprihvatljivi troškovi navedeni su u člancima 64. i 66. Uredbe (EU) 2021/1060, članku 5. stavku 2. i 6., članku 7. stavcima 1. točkama a) - h) i stavku 5. Uredbe (EU) 2021/1058.
Doprinos u naravi je prihvatljiv ako su ispunjene pretpostavke iz članka 67. stavka 1. Uredbe (EU) 2021/1060.
Trošak amortizacije je prihvatljiv ako su ispunjene pretpostavke iz članka 67. stavka 2. Uredbe (EU) 2021/1060.
-troškovi usluge stručnjaka (projektanta i konzultanta itd.) za izradu idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta i pripadajućih elaborata, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine i sl.;
-troškovi izmjene i dopune projektno-tehničke dokumentacije, ako je primjenjivo;
-troškovi priključenja na komunalnu infrastrukturu;
-troškovi izrade troškovnika radova i opreme;
-troškovi vezani uz reviziju projekta;
-troškovi za energetsko certificiranje zgrada;
-troškovi izrade studije izvodljivosti;
-troškovi dokumentacije potrebne za građevinske radove, pripreme izgradnje elektroenergetskih objekata i sl.
2. Troškovi usluga:
-troškovi usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova;
-troškovi usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja;
-troškovi usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
3. Troškovi radova:
-troškovi građevinskih, obrtničkih, instalaterskih radova i radova na uređenju okoliša temeljem troškovnika;
-troškovi zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravaka infrastrukture, sustava grijanja/hlađenja;
-troškovi prilagodbe interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanja arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnje pristupnih rampi;
-troškovi usklađivanja sa načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (en. „do no significant harm“, DNSH)
-troškovi prilagodbe prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika u svrhu proširenja kapaciteta školskih kuhinja/blagovaonica, učionica/kabineta/praktikuma/ školskih prostora, uređenje i opremanje školskih igrališta, uređenje sanitarnih čvorova itd.
-troškovi rušenja postojeće građevine te zbrinjavanja nastalog otpada
4. Troškovi opremanja:
-troškovi nabave namještaja, informatičke opreme i elektronike, strojeva i alata, edukativnih materijala, opreme vanjskih igrališta, odnosno opreme za izvođenje programa obrazovanja.
5. Troškovi promidžbe i vidljivosti:
-troškovi privremene informacijske ploče, trajne ploče ili panoa, naljepnica itd.
Prihvatljivi izdaci za promidžbu i vidljivost iznose do 2.500,00 EUR.
2.8.3.Neprihvatljivi troškovi
-nadoknadivi PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji prijavitelj/korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
-kamate na dug;
-kupnja rabljene opreme;
-kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja operacijom;
-nadoknada troškova prijevoza;
-materijalna prava radnika u smislu nadoknade troškova, potpora, nagrada te otpremnine;
-kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom;
-troškovi plaća;
-troškovi sudskih i izvan sudskih sporova;
-otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi primitci radnika, u skladu s propisima Republike Hrvatske;
-gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
-troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
-doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima odgovarajuće iste dokazne vrijednosti;
-troškovi amortizacije;
-kupoprodaja zemljišta;
-leasing;
-trošak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija;
-troškovi upravljanja projektom i administracije;
-troškovi usluga za pripremu i provedbu postupka javne nabave.
3.Postupak dodjele bespovratnih sredstava
3.1. Procjena projektnih prijedloga u odnosu na kriterije definirane Pozivom
Prilikom procjene projektnih prijedloga provodi se provjera u odnosu na administrativne zahtjeve definirane Pozivom, zatim u odnosu na prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti te se ocjenjuje kvaliteta projektnog prijedloga.
Projektni prijedlog mora udovoljiti administrativnim kriterijima i kriterijima prihvatljivosti prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti, a kako bi se moglo pristupiti ocjeni kvalitete.
Ocjenjivanje kvalitete provodi se sukladno sljedećim kriterijima odabira:
R.br.
Naziv kriterija odabira
Bodovi
Koef.
Max
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi
1.1.
Relevantnost (i ekonomičnost) predloženog proračuna u odnosu na predložene aktivnosti
U kojoj mjeri su predložene stavke nužne za ostvarenje rezultata i ekonomične (sukladne tržišnim cijenama)?
5
1
5
1.2.
Učinkovitost ulaganja (izbor kategorije ulaganja i korištenja postojećih/novih resursa )
Škola kombinira korištenje prostora za više namjena i blagovaonice čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
4,5
50
Škola koristi knjižnicu kao multimedijalni prostor čija se gradnja/rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
Projektom je predviđena komplementarnost s aktivnostima podrške školama za provedbu cjelodnevne škole koje će biti sufinancirane putem ESF+
5
1
1.3.
Regionalna učinkovitost (rješavanje potreba šireg područja jednom investicijom)
Više škola koristi kapacitete kuhinje čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
3
20
Više škola koristi kapacitete školskog vježbališta čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
1
Više škola koristi kapacitete knjižnice/ multimedijalnog prostora čija se gradnja/ rekonstrukcija/ opremanje planira projektom
2.
Financijska održivost projekta
2.1.
Financijska održivost projekta
U kojoj mjeri su razrađene aktivnosti kojima se osigurava održivost rezultata projekta, odnosno strategija po završetku provedbe projekta?
5
2
10
3.
Provedbeni kapaciteti
3.1.
Stručni i administrativni kapaciteti
U kojoj mjeri su osigurani stručni kapaciteti i kvalifikacije za provedbu predloženih aktivnosti?
5
1
10
4.
Dizajn i zrelost
4.1.
Elaboracija svrhe projekta (analiza potreba i kvaliteta rješenja koje projekt nudi)
U kojoj mjeri je analiza potreba realistična i primjerena? Koliko je jasno objašnjen način na koji će se projektom doprinijeti navedenim potrebama?
5
2
10
4.2.
Razina spremnosti za početak provedbe projekta
U kojoj mjeri su jasno definirane aktivnosti projekta te realni rokovi za realizaciju? U kojoj mjeri je jasno opisana organizacijska struktura projektnog tima prema ulogama koje će članovi tima imati tijekom provedbe te, ukoliko je primjenjivo, podjela odgovornosti u provedbi projekta između prijavitelja i partnera?
5
3
15
4.3.
Doprinos projekta poboljšanju pristupa cjelodnevnoj školi
Obuhvat učenika kojima je intervencijom pospješeno sudjelovanje u programu cjelodnevne škole – broj učenika škole/a koja/e sudjeluje/u u projektu:
20
100
345 i više
5
218 do 345
4
138 do 217
3
82 do 137
2
manje od 82
1
5.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti
5.1.
Doprinos nediskriminaciji, ravnopravnosti i integraciji osoba s invaliditetom
Projektne aktivnosti uključuju prilagodbu prostora za osobe s invaliditetom i/ili opremanje prostora za potrebe učenika s teškoćama
5
1
10
Škola u ukupnom broju učenika ima preko 5% učenika s teškoćama
5
6.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
6.1.
Doprinos očuvanju i zaštiti okoliša (korištenje obnovljivih izvora energije i/ili unaprjeđenje energetske učinkovitosti i/ili smanjenje korištenja prirodnih resursa) te otpornosti na klimatske promjene
Infrastrukturnim ulaganjima predviđeno je sljedeće:
1
10
-poštivanje uvjeta za ishođenje energetskog certifikata A
3
-provođenje zelene javne nabave
1
-integriranje obnovljivih izvora energije u razvoj projekta
1
-primjena pasivnog dizajna kako bi se smanjila potreba za umjetnim izvorima topline, rasvjete i hlađenja
1
-ugradnja proizvoda kojima se štedi potrošnja vode (sanitarni čvorovi, slavine, glave tuševa)
1
-ugradnja sustava za recikliranje potrošne vode (tzv. siva voda)
1
-plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala
1
Ulaganjima u opremanje predviđeno je barem jedno od sljedećeg:
-trajnost opreme te mogućnost nadogradnje/ oporavka
1
7.
Doprinos projektnog prijedloga rješavanju specifičnih razvojnih problema na određenom teritoriju
7.1.
Otežani uvjeti rada u pogledu nedostatnih prostornih kapaciteta
Škola nema kuhinju
5
4
80
Škola nema blagovaonicu
5
Škola nema prostor za više namjena i/ili vježbalište
5
Škola nema dvoranu
5
7.2.
Lokacija projekta
Škola se nalazi na brdsko-planinskom području
5
2
10
Škola se nalazi na otoku
5
UKUPNO
330
3.2.Provjera prihvatljivosti izdataka
Nakon provedene ocjene kvalitete, za projektne prijedloge koji su udovoljili kriterijima, provodi se provjera prihvatljivosti izdataka kao zadnja faza procjene projektnog prijedloga.
Cilj predmetne provjere je provjeriti usklađenost projektnih prijedloga s kriterijima prihvatljivosti izdataka (sukladno točki 2.8.).
Tijekom provjere prihvatljivosti izdataka provjerava se i osigurava da su ispunjeni uvjeti za financiranje pojedinog projektnog prijedloga, određujući iznos prihvatljivih izdataka, koji će biti uključen u prijedlog za donošenje Odluke o financiranju.
---
Nakon što su svi projektni prijedlozi ocijenjeni, priprema se popis (rang-lista) projektnih prijedloga, koja uključuje i rezervnu listu. Projektni prijedlog koji je na rezervnoj listi ne prihvaća se ako sukladno popisu (rang-listi) nema raspoloživih sredstava za njegovo financiranje.
Postupak dodjele za projektne prijedloge s rezervne liste može se nastaviti isključivo pod jednakim uvjetima, izuzev uvjeta koji se odnose na rokove postupka, u trenutku kada i ako potrebna financijska sredstva postanu raspoloživa. Pri tome se uvažava redoslijed projektnih prijedloga na rezervnoj listi te (preostala) raspoloživa financijska sredstva iz pripadajuće omotnice. Ukoliko prvi projektni prijedlog s rezervne liste prelazi preostali raspoloživi iznos, navedenom prijavitelju se nudi mogućnost da u odgovarajućoj mjeri osigura udio sufinanciranja, a ukoliko on to odbije, pristupa se prvom idućem projektnom prijedlogu s rezervne liste.
Ako više projektnih prijedloga ostvari isti broj bodova, a raspoloživa financijska sredstva su dostatna za donošenje Odluke o financiranju za samo jedan ili neke od tih projektnih prijedloga, primjenjuje se dodatno rangiranje projektnih prijedloga s istim brojem bodova. U tom slučaju projektni prijedlog koji ostvaruje veći doprinos pokazatelju RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata bit će uključen u financijsku omotnicu/bit će mu ponuđeno povećanje vlastitog udjela sufinanciranja.
3.3. Donošenje Odluke o financiranju
Odluka o financiranju može se donijeti samo za projektne prijedloge koji su uspješno prošli prethodne faze postupka dodjele bespovratnih sredstava.
Prije donošenja Odluke o financiranjuprovjerava se potencijalno dvostruko financiranje za projektne prijedloge koji su došli do faze donošenja Odluke o financiranju.
Također, prije donošenja Odluke o financiranju prijavitelj je dužan dostaviti na zahtjev Posredničkog tijela (PT) dokumentaciju za provjeru preduvjeta za donošenje Odluke o financiranju te je obvezan o svakoj promjeni, odnosno okolnostima, koje bi mogle odgoditi uvrštavanje projektnog prijedloga u Odluku o financiranju ili utjecati na ispravnost dodjele, bez odgode obavijestiti PT.
Odluka o financiranju se ne može donijeti prije isteka roka mirovanja ili dostavljene Izjave o odricanju od prava na prigovor potpisane od strane prijavitelja.
Odluku o financiranju donosi čelnik PT1 uzimajući u obzir popis (rang-listu) iz fazeprocjene projektnih prijedloga.
Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava
Modernizacija ustanova za provedbu cjelodnevne škole u osnovnoškolskom obrazovanju
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1. Opće informacije
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1.1. Predmet i svrha Poziva
Predmet Poziva : Ulaganje u modernizaciju matičnih osnovnoškolskih ustanova koje imaju organiziranu nastavu u jednoj smjeni, ali su im potrebne infrastrukturne prilagodbe i opremanje kako bi mogle započeti uvođenje modela cjelodnevne škole (CDŠ) .
RH i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao osnivači škola, prijavljuju projekte koji se odnose na izvedbu građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova na unutarnjem i vanjskom prostoru škole, kao i nabavu opreme i namještaja, za potrebe provedbe programa CDŠ, dok projekti namijenjeni isključivo opremanju škola nisu prihvatljivi. Primjeri ulaganja uključuju sljedeće vrste radova: proširenja kapaciteta školskih kuhinja/blagovaonica i njihovo opremanje, uređenje i opremanje učionica/kabineta/ praktikuma/školskih prostora, uređenje i opremanje školskih igrališta, uređenje sanitarnih čvorova, te drugi troškovi adaptacije i ulaganja u inovativne prostore za učenje za CDŠ u skladu s novim metodama poučavanja i učenja i u skladu s nacionalnim propisima. Projekti se mogu provoditi na razini cijele RH, a jedan dio sredstava namijenjen je za ulaganja u škole koje se nalaze na potpomognutim područjima.
Svrha Poziva : Potpora uvođenju CDŠ kroz unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, uključujući uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece .
RH ima najkraće vrijeme poučavanja u EU, uglavnom zbog prevladavajućeg dvosmjenskog modela nastave uslijed ograničenih infrastrukturnih uvjeta, što rezultira manjim mogućnostima učenja, osobito za najugroženije učenike. Da bi učenici postizali bolje rezultate potrebno je povećati broj sati strukturiranog odgojno-obrazovnog rada te omogućiti jednake uvjete za stjecanje obrazovnih postignuća. Međutim, u dosadašnjim fazama obrazovnih reformi nije se značajnije mijenjao broj sati koje učenici provode u školi zbog ograničenja u infrastrukturi, ljudskim i materijalnim resursima te se ističe nužnost kapitalnih ulaganja. Zbog uvođenja CDŠ ulagat će se u unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, te uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece. Kao rezultat CDŠ očekuje se poboljšanje postignuća svih učenika, smanjenje zaostajanja u postignućima učenika iz ranjivih skupina, smanjenje udjela učenika koji ne stječu osnovne vještine te više kvalificiranih diplomanata.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1.2. Vrsta i modalitet Poziva
Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu privremenog poziva s krajnjim rokom podnošenja projektnih prijedloga 18. studenog 2024 . u 23.59 sati .
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1.3. Pokazatelji operacije/projekta
Pokazatelj
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSO4.2.1 Broj moderniziranih obrazovnih objekata
broj
Pokazatelj se odnosi na broj matičnih osnovnoškolskih ustanova (koje u trenutku prijave rade u jednoj smjeni) moderniziranih za potrebe provedbe CDŠ.
Modernizirane škole podrazumijevaju matične osnovne škole koje imaju mogućnost provedbe nastave u jednoj smjeni, a koje će se ulaganjima iz ovog Poziva prilagoditi za provedbu CDŠ.
Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je završetak provedbe projekta.
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrđivat će se po isteku razdoblja provedbe projekta.
Izvor provjere: Završno izvješće o provedbi projekta
RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata
broj
Pokazatelj se odnosi na godišnji broj učenika koji po završetku projekta pohađaju moderniziranu osnovnoškolsku ustanovu.
Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je godina dana nakon završetka provedbe projekta.
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrdit će se po isteku jedne godine od isteka razdoblja provedbe projekta.
Izvor provjere: Izvješća korisnika projekta, registar MZO-a (e-matica/ŠeR)
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1.4. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 143.882.589,41 EUR od čega je:
iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH iz sredstava Europske unije i Europskog fonda za regionalni razvoj 122.300.201,00 EUR (85%)
iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH za nacionalno sufinanciranje 21.582.388,41 EUR (15%).
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima u dvije podskupine određene prema lokaciji provedbe projekta:
Podskupina 1 – projekt se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja ostvaruje status potpomognutog područja sukladno članku 36. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17, 118/18)
Podskupina 2 – projekt se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja ne ostvaruje status potpomognutog područja.
UKUPNO
143.882.589 €
Podskupina 1
30.092.731 €
Podskupina 2
113.789.859 €
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva :
najniži iznos: 100.000 EUR
najviši iznos: određen prema broju učenika i postojećim prostornim uvjetima, sukladno kategorijama u Tablici 1 .
Tablica 1. Najviši iznosi bespovratnih sredstava (EUR) po kategoriji škole na kojoj se radi intervencija, prema broju učenika i postojećim prostornim uvjetima
Prostorni uvjeti matične škole
Broj učenika matične škole
manje od 60
60 do 135
više od 135
Škola ima kuhinju i blagovaonicu
€160.000
€240.000
€475.000
Škola nema kuhinju, ima blagovaonicu
€225.000
€565.000
€800.000
Škola nema blagovaonicu, ima kuhinju
€270.000
€455.000
€800.000
Škola nema ni kuhinju, ni blagovaonicu
€335.000
€780.000
€1.125.000
Projekti se mogu financirati u iznosu do 100% prihvatljivih troškova. Sufinanciranje projekta u sklopu ovog Poziva nije obvezno .
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva Unije) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava;
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2. Pravila Poziva
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.1. Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)
Prihvatljivi su sljedeći prijavitelji:
Republika Hrvatska ili jedinice lokalne ili regionalne (područne) samouprave koji su sukladno članku 90. stavak 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi osnivači škole.
Prijavitelj (i ako je primjenjivo partner) mora dokazati da:
ima pravnu osobnost (izvor provjere: elektroničke baze podataka Ministarstva pravosuđa i uprave i Ministarstva znanosti i obrazovanja; Sudski registar, ako je primjenjivo);
nema duga po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju (izvor provjere: potvrda Porezne uprave);
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja , kako je to definirano Pozivom (točka 2.3.).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu , prilikom čega nema ograničenja u broju partnera.
Partneri na projektu mogu biti:
jedinice lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave i/ili
Republika Hrvatska i/ili
javne ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i druge javne ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a čije će se postojeće građevine ili zemljište koristiti za osiguravanje uvjeta provedbe CDŠ.
Svi partneri moraju biti u mogućnosti dokazati svoj pravni status. Za partnera vrijede isti uvjeti prihvatljivosti kao i za prijavitelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.3. Kriteriji za isključenje prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)
Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja koji se u jednakoj mjeri odnose i na partnera e na odgovarajući način i na stvarnog vlasnika prijavitelja, odnosno partnera kako je definiran Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):
1. u slučaju kada je nad prijaviteljem i/ili fizičkom ili pravnom osobom koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove otvoren predstečajni postupak, stečajni postupak , ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije , ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud , ako je u nagodbi s vjerovnicima , ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim propisima, ili koji se nalazi u postupku koji je, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, sličan svim prethodno navedenim postupcima .
Iznimno, okolnost pokrenutog predstečajnog postupka nije obvezni razlog isključenja, ako je to razmjerno i pod uvjetom da se od prijavitelja (što prijavitelj dokazuje i za partnera) zahtijeva da dokaže da je on ili partner sposoban provoditi projekt i izvršavati ugovor te nastanak i trajnost projektnih rezultata ciljeva i pokazatelja.
2. ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela , odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara
3. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
4. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima , koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
5. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze
6. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta , ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem
7. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava , odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
8. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela , kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva
9. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom , uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela
10. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava
11. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta , zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.- 2027.).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.4. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta
Prijavitelj samostalno i/ili sa svojim partnerom/partnerima provodi projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima Pozivom. Prijavitelj mora osigurati odgovarajuće kapacitete za provedbu projekta na način da ima imenovanog voditelja projekta, kao odgovornu operativnu osobu za provedbu projekta, zaduženu za upravljanje projektnom i obavljanje poslova administriranja projektom (ti poslovi uključuju sve aktivnosti planiranja, organizacije, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe aktivnosti projekta kako bi se ostvarili rezultati projekta).
Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima postupa u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti .
Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima osigurava održivost projekta, tijekom razdoblja od 5 godina nakon završetka provedbe projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.5. Broj projektnih prijedloga koje može podnijeti prijavitelj u okviru Poziva
Jedan projektni prijedlog odnosi se na investiciju u građevinu jedne matične škole .
Prijavitelj može podnijeti jedan ili više projektnih prijedloga , odnosno s njim se može sklopiti jedan ili više Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Prijavitelj može biti istovremeno partner u više projektnih prijedloga .
Partner ne može sudjelovati u više projektnih prijedloga osim u slučaju kad je jedinica lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave ili Republika Hrvatska.
Isti troškovi ne smiju biti dvaput financirani iz proračuna Unije i iz nacionalnih javnih izvora, pri čemu se primjenjuje pravilo iz članka 63. stavka 9. Uredbe (EU) 2021/1060 .
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.6. Prihvatljivost operacije/projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projekt mora udovoljavati sljedećim kriterijima prihvatljivosti:
1. Usklađenost operacije (projekta) s Programom te djelotvoran doprinos ostvarenju specifičnih ciljeva Programa - u odnosu na odredbe tri elementa relevantnog SC-a: 1. Intervencije fondova, 2. Pokazatelji, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
- biti u skladu s opisom intervencija Programa Konkurentnost i kohezija, prioritetom 6. Jačanje zdravstvenog sustava; promicanje socijalnog uključivanja, obrazovanja i cjeloživotnog učenja , specifičnim ciljem RSO4.2. Poboljšanje jednakog pristupa uključivim i kvalitetnim uslugama obrazovanja, osposobljavanja i cjeloživotnog učenja razvojem pristupačne infrastrukture, među ostalim jačanjem otpornosti obrazovanja na daljinu i obrazovanja putem interneta te, slijedom toga, odgovarati ciljevima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)
- doprinositi ostvarenju pokazatelja Programa Konkurentnost i kohezija: RSO4.2.1. Broj moderniziranih objekata i RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata (izvor provjere: Prijavni obrazac)
- biti u skladu s odgovarajućim područjem intervencije Programa Konkurentnost i kohezija: Infrastruktura za osnovno i sekundarno obrazovanje (122) (izvor provjere: Prijavni obrazac)
- biti u skladu s Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja za razdoblje 2021. – 2027. (NPRSO), posebnim ciljem broj 2: Poboljšati odgojno-obrazovne ishode učenika u sustavu osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja i Akcijskim planom za provedbu NPRSO, za razdoblje do 2024. godine, mjerom 2.1. Infrastrukturna i organizacijska prilagodba odgojno-obrazovnog sustava i dijelova sustava - školskih ustanova za puno uvođenje cjelodnevne škole (izvor provjere: Prijavni obrazac).
2. Operacija (projekt) koja je obuhvaćena područjem primjene uvjeta koji omogućuje provedbu sukladna je odgovarajućim strategijama i dokumentima u okviru planiranja uspostavljenima radi ispunjenja tog uvjeta koji omogućuje provedbu
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
- biti usklađen sa strateškim okvirom politike za sustav obrazovanja i osposobljavanja na svim razinama (izvor provjere: Prijavni obrazac).
3. Operacija (projekt) predstavlja najbolji odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju:
- tražena vrijednost potpore mora biti unutar minimalnog i maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava sukladno zahtjevima Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac).
4. Financijska održivost operacije (projekta) – korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije (projekte) koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala financijska održivost
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
- obuhvaćati opis strategije financiranja po završetku provedbe projekta, koja predstavlja odgovarajući novčani tijek za održivost aktivnosti i rezultata tijekom razdoblja od pet godina nakon završetka provedbe projekta (izvor provjere: Prijavni obrazac).
5. Aktivnosti operacije (projekta) su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, aktivnosti projekta moraju:
- biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)
- se u potpunosti provoditi na teritoriju Republike Hrvatske (izvor provjere: Prijavni obrazac).
6. Operacija (projekt) ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti dokazano:
- postojanje odgovarajućih kapaciteta za provedbu projekta na način da u trenutku predaje projektnog prijedloga postoji imenovana odgovorna operativna osoba za provedbu projekta (voditelj projekta) (izvor provjere: Obrazac 2. Izjava o imenovanju voditelja projekta )
- vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja, odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja sukladno točki 2.6.1. ovih Uputa.
7. Operacija (projekt) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički niti financijski završena
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, u trenutku podnošenja projektnog prijedloga:
- ne smije biti fizički niti financijski završen (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
8. Operacija (projekt) ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
- načelo trajnosti u okviru kojeg projekt ne smije uključivati aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti. Korisnik jamči trajnost projekta tijekom pet godina nakon završetka provedbe projekta (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
9. Operacija (projekt) nije izravno zahvaćena obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
- uvjet da nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u skladu s člankom 258. UFEU-a (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
10. Operacija (projekt) poštuje načelo nekumulativnosti odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:
- načelo nekumulativnosti, odnosno uvjet da predloženi prihvatljivi troškovi u okviru projekta nisu prethodno financirani bespovratnim sredstvima, niti će isti troškovi, neovisno o okolnostima, biti dvaput financirani iz proračuna Unije. Trošak prijavljen u zahtjevu za plaćanje jednog od ESI fondova ne smije biti prijavljen za potporu drugog fonda ili instrumenta Unije ili za potporu istog fonda u okviru drugog programa. Također, trošak koji je financiran iz nacionalnih javnih izvora ne smije biti financiran iz proračuna Unije (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
11. Operacija (projekt) je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnosti i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije o pravima osoba s invaliditetom
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:
- sadržavati opis na koji će se način osigurati pristupačnost osobama s invaliditetom te rodna ravnopravnost. Opis uključuje minimalno izjavu Korisnika da će poštivati prava i načela Povelje Europske unije o temeljnim pravima i UN-ove Konvencije o pravima osoba s invaliditetom, te nacionalni zakonodavni okvir za nediskriminaciju, rodnu ravnopravnost i integraciju osoba s invaliditetom (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
- u slučaju izgradnje/rekonstrukcije objekata, biti osigurana pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13), odnosno Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023) (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
- gdje je primjenjivo, biti usklađen s načelima digitalne pristupačnosti i Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/2019) kojim se utvrđuju mjere za osiguranje pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora korisnicima, osobito osobama s invaliditetom (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
- u slučaju nabave opreme, biti osigurana prilagođenost opreme potrebama osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti te djece (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja)
- biti osigurano da aktivnosti ni na koji način ne doprinose diskriminaciji i segregaciji ranjivih i marginaliziranih skupina (djeca s teškoćama u razvoju, osobe s invaliditetom i sl.) (izvor provjere: Prijavni obrazac i/ili Izjava Prijavitelja).
12. (ako je primjenjivo) Operacija (projekt) uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a, uključujući da je operacija (projekt) ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti osigurana:
- minimalno neutralnost projekta u odnosu na ciljeve politike EU: očuvanja, zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša; zaštite ljudskog zdravlja; razboritog i racionalnog korištenja prirodnih bogatstava; promicanja mjera na međunarodnoj razini za rješavanje regionalnih, odnosno svjetskih problema okoliša, a osobito borbe protiv klimatskih promjena (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
- „otpornost na klimatske promjene” u pogledu procesa kojim se sprečava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, istodobno osiguravajući poštovanje načela „energetska učinkovitost na prvom mjestu” i usklađenost razine emisija stakleničkih plinova nastalih u projektu s ciljem klimatske neutralnosti do 2050. (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
13. (ako je primjenjivo) Operacija (projekt) obuhvaćena područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupka provjere te da je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva Direktive
Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti osigurana:
- provedba postupka Procjene utjecaja na okoliš ili ocjene o potrebi provođenja sukladno Uredbi o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
- provedba dodatnih uvjeta vezanih uz poštivanje principa „ne nanosi bitnu štetu“ (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja)
- provedba dodatnih mjera kojima se potiče održivost, kao što su poticanje uporabe recikliranih materijala (gdje je primjenjivo) (izvor provjere: Izjava Prijavitelja).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.6.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta
Uvjeti vezani za predmet ulaganja
Kako bi projekt bio prihvatljiv, ulaganje se mora odnositi na modernizaciju matične osnovnoškolske ustanove koja ima organiziranu nastavu u jednoj smjeni .
Projekti namijenjeni isključivo opremanju osnovnoškolske ustanove nisu prihvatljivi .
Uvjeti vezani za vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja
a) Prijavitelj/partner mora biti vlasnik zemljišta lokacije ulaganja odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja. Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:
izvatka iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je prijavitelj/partner vlasnik zemljišne lokacije/nekretnine na kojoj će se realizirati projekt bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje vlasništvo prijavitelja/partnera ili realizaciju projekta. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju projekta.
ili
b) Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske , a za koju je prijavitelj dobio suglasnost nadležnog tijela državne uprave za realizaciju projekta . Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:
dokumenta nadležnog tijela državne uprave iz kojeg proizlazi da je isti suglasan s realizacijom projekta na predmetnoj zemljišnoj lokaciji/nekretnina te dokaz o vlasništvu Republike Hrvatske u vidu izvatka iz zemljišne knjige, bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje realizaciju projekta. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.7. Prihvatljivost aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti projekta su:
Priprema projektno-tehničke dokumentacije – aktivnost se odnosi na uslugu izrade idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine, sve sukladno važećim zakonima i propisima za izradu projektno-tehničke dokumentacije;
Izvedba građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova na unutarnjem i vanjskom prostoru škole za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole;
Nabava opreme i namještaja za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole;
Usluge – aktivnost se odnosi na obavljanje usluge stručnog nadzora nad izvedbom radova i opremanjem, obavljanje usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja i obavljanje usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
Promidžba i vidljivost – aktivnost se odnose na promidžbu i vidljivost operacije s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i financiranja EU-a.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.8. Prihvatljivost troškova projekta
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.8.1. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta
Planirani troškovi/izdaci projekta moraju biti u skladu s uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na ovaj Poziv.
Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta i biti plaćeni u provedbi projekta, moraju nastati kod korisnika/partnera i plaća ih korisnik.
Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora. Neprihvatljivi troškovi se navode zasebno u proračunu projekta i ne financiraju se sredstvima ovog Poziva.
Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata , a iskazane cijene moraju biti utemeljene na tržišnim cijenama u trenutku podnošenja projektnog prijedloga, odnosno realne i usmjerene na učinkovito i efikasno korištenje sredstava , a prijavitelj navedeno dokazuje dostavljanjem najmanje sljedeće dokumentacije:
- troškovnik, potpisan od strane ovlaštenog projektanta ili
- ponuda/e za planirane troškove potrebne za realizaciju projekta.
Prihvatljivosti troškova procjenjuje se u skladu s člancima 20., 25., 63. - 67. Uredbe (EU) 2021/1060.
Neprihvatljivi troškovi navedeni su u člancima 64. i 66. Uredbe (EU) 2021/1060, članku 5. stavku 2. i 6., članku 7. stavcima 1. točkama a) - h) i stavku 5. Uredbe (EU) 2021/1058.
Doprinos u naravi je prihvatljiv ako su ispunjene pretpostavke iz članka 67. stavka 1. Uredbe (EU) 2021/1060.
Trošak amortizacije je prihvatljiv ako su ispunjene pretpostavke iz članka 67. stavka 2. Uredbe (EU) 2021/1060.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.8.2. Prihvatljive kategorije troškova
1 . Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije:
- troškovi usluge stručnjaka (projektanta i konzultanta itd.) za izradu idejnog rješenja i/ili idejnog projekta, glavnog projekta i pripadajućih elaborata, izvedbenog projekta, projekta opremanja, projekta uklanjanja građevine i sl.;
- troškovi izmjene i dopune projektno-tehničke dokumentacije, ako je primjenjivo;
- troškovi ishođenja potrebnih dozvola, troškovi građevinskih pristojbi, troškovi komunalnog i vodnog doprinosa;
- troškovi priključenja na komunalnu infrastrukturu;
- troškovi izrade troškovnika radova i opreme;
- troškovi vezani uz reviziju projekta;
- troškovi za energetsko certificiranje zgrada;
- troškovi izrade studije izvodljivosti;
- troškovi dokumentacije potrebne za građevinske radove, pripreme izgradnje elektroenergetskih objekata i sl.
2. Troškovi usluga:
- troškovi usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova;
- troškovi usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja;
- troškovi usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
3. Troškovi radova:
- troškovi građevinskih, obrtničkih, instalaterskih radova i radova na uređenju okoliša temeljem troškovnika;
- troškovi zamjena dotrajalih instalacija i stolarije, popravaka infrastrukture, sustava grijanja/hlađenja;
- troškovi prilagodbe interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom, uklanjanja arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnje pristupnih rampi;
- troškovi usklađivanja sa načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (en. „do no significant harm“, DNSH)
- troškovi prilagodbe prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika u svrhu proširenja kapaciteta školskih kuhinja/blagovaonica, učionica/kabineta/praktikuma/ školskih prostora, uređenje i opremanje školskih igrališta, uređenje sanitarnih čvorova itd.
- troškovi rušenja postojeće građevine te zbrinjavanja nastalog otpada
4. Troškovi opremanja:
- troškovi nabave namještaja, informatičke opreme i elektronike, strojeva i alata, edukativnih materijala, opreme vanjskih igrališta, odnosno opreme za izvođenje programa obrazovanja.
5. Troškovi promidžbe i vidljivosti:
- troškovi privremene informacijske ploče, trajne ploče ili panoa, naljepnica itd.
Prihvatljivi izdaci za promidžbu i vidljivost iznose do 2.500,00 EUR .
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.8.3. Neprihvatljivi troškovi
- nadoknadivi PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji prijavitelj/korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
- kamate na dug;
- kupnja rabljene opreme;
- kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja operacijom;
- nadoknada troškova prijevoza;
- materijalna prava radnika u smislu nadoknade troškova, potpora, nagrada te otpremnine;
- kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom;
- troškovi plaća;
- troškovi sudskih i izvan sudskih sporova;
- otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi primitci radnika, u skladu s propisima Republike Hrvatske;
- gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
- troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
- doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima odgovarajuće iste dokazne vrijednosti;
- troškovi amortizacije;
- kupoprodaja zemljišta;
- leasing;
- trošak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija;
- troškovi upravljanja projektom i administracije;
- troškovi usluga za pripremu i provedbu postupka javne nabave.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3.1. Procjena projektnih prijedloga u odnosu na kriterije definirane Pozivom
Prilikom procjene projektnih prijedloga provodi se provjera u odnosu na administrativne zahtjeve definirane Pozivom, zatim u odnosu na prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti te se ocjenjuje kvaliteta projektnog prijedloga.
Projektni prijedlog mora udovoljiti administrativnim kriterijima i kriterijima prihvatljivosti prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti, a kako bi se moglo pristupiti ocjeni kvalitete.
Ocjenjivanje kvalitete provodi se sukladno sljedećim kriterijima odabira:
R.br.
Naziv kriterija odabira
Bodovi
Koef.
Max
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi
1.1.
Relevantnost (i ekonomičnost) predloženog proračuna u odnosu na predložene aktivnosti
U kojoj mjeri su predložene stavke nužne za ostvarenje rezultata i ekonomične (sukladne tržišnim cijenama)?
5
1
5
1.2.
Učinkovitost ulaganja (izbor kategorije ulaganja i korištenja postojećih/novih resursa )
Škola kombinira korištenje prostora za više namjena i blagovaonice čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
4,5
50
Škola koristi knjižnicu kao multimedijalni prostor čija se gradnja/rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
Projektom je predviđena komplementarnost s aktivnostima podrške školama za provedbu cjelodnevne škole koje će biti sufinancirane putem ESF+
5
1
1.3.
Regionalna učinkovitost (rješavanje potreba šireg područja jednom investicijom)
Više škola koristi kapacitete kuhinje čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
3
20
Više škola koristi kapacitete školskog vježbališta čija se gradnja/ rekonstrukcija/opremanje planira projektom
5
1
Više škola koristi kapacitete knjižnice/ multimedijalnog prostora čija se gradnja/ rekonstrukcija/ opremanje planira projektom
2.
Financijska održivost projekta
2.1.
Financijska održivost projekta
U kojoj mjeri su razrađene aktivnosti kojima se osigurava održivost rezultata projekta, odnosno strategija po završetku provedbe projekta?
5
2
10
3.
Provedbeni kapaciteti
3.1.
Stručni i administrativni kapaciteti
U kojoj mjeri su osigurani stručni kapaciteti i kvalifikacije za provedbu predloženih aktivnosti?
5
1
10
4.
Dizajn i zrelost
4.1.
Elaboracija svrhe projekta (analiza potreba i kvaliteta rješenja koje projekt nudi)
U kojoj mjeri je analiza potreba realistična i primjerena? Koliko je jasno objašnjen način na koji će se projektom doprinijeti navedenim potrebama?
5
2
10
4.2.
Razina spremnosti za početak provedbe projekta
U kojoj mjeri su jasno definirane aktivnosti projekta te realni rokovi za realizaciju? U kojoj mjeri je jasno opisana organizacijska struktura projektnog tima prema ulogama koje će članovi tima imati tijekom provedbe te, ukoliko je primjenjivo, podjela odgovornosti u provedbi projekta između prijavitelja i partnera?
5
3
15
4.3.
Doprinos projekta poboljšanju pristupa cjelodnevnoj školi
Obuhvat učenika kojima je intervencijom pospješeno sudjelovanje u programu cjelodnevne škole – broj učenika škole/a koja/e sudjeluje/u u projektu:
20
100
345 i više
5
218 do 345
4
138 do 217
3
82 do 137
2
manje od 82
1
5.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti
5.1.
Doprinos nediskriminaciji, ravnopravnosti i integraciji osoba s invaliditetom
Projektne aktivnosti uključuju prilagodbu prostora za osobe s invaliditetom i/ili opremanje prostora za potrebe učenika s teškoćama
5
1
10
Škola u ukupnom broju učenika ima preko 5% učenika s teškoćama
5
6.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
6.1.
Doprinos očuvanju i zaštiti okoliša (korištenje obnovljivih izvora energije i/ili unaprjeđenje energetske učinkovitosti i/ili smanjenje korištenja prirodnih resursa) te otpornosti na klimatske promjene
Infrastrukturnim ulaganjima predviđeno je sljedeće:
1
10
- poštivanje uvjeta za ishođenje energetskog certifikata A
3
- provođenje zelene javne nabave
1
- integriranje obnovljivih izvora energije u razvoj projekta
1
- primjena pasivnog dizajna kako bi se smanjila potreba za umjetnim izvorima topline, rasvjete i hlađenja
1
- ugradnja proizvoda kojima se štedi potrošnja vode (sanitarni čvorovi, slavine, glave tuševa)
1
- ugradnja sustava za recikliranje potrošne vode (tzv. siva voda)
1
- plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala
1
Ulaganjima u opremanje predviđeno je barem jedno od sljedećeg:
- nabava opreme provedbom postupaka zelene javne nabave
- trajnost opreme te mogućnost nadogradnje/ oporavka
1
7.
Doprinos projektnog prijedloga rješavanju specifičnih razvojnih problema na određenom teritoriju
7.1.
Otežani uvjeti rada u pogledu nedostatnih prostornih kapaciteta
Škola nema kuhinju
5
4
80
Škola nema blagovaonicu
5
Škola nema prostor za više namjena i/ili vježbalište
5
Škola nema dvoranu
5
7.2.
Lokacija projekta
Škola se nalazi na brdsko-planinskom području
5
2
10
Škola se nalazi na otoku
5
UKUPNO
330
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3.2. Provjera prihvatljivosti izdataka
Nakon provedene ocjene kvalitete, za projektne prijedloge koji su udovoljili kriterijima, provodi se provjera prihvatljivosti izdataka kao zadnja faza procjene projektnog prijedloga.
Cilj predmetne provjere je provjeriti usklađenost projektnih prijedloga s kriterijima prihvatljivosti izdataka (sukladno točki 2.8.).
Tijekom provjere prihvatljivosti izdataka provjerava se i osigurava da su ispunjeni uvjeti za financiranje pojedinog projektnog prijedloga, određujući iznos prihvatljivih izdataka, koji će biti uključen u prijedlog za donošenje Odluke o financiranju.
---
Nakon što su svi projektni prijedlozi ocijenjeni, priprema se popis (rang-lista) projektnih prijedloga , koja uključuje i rezervnu listu. Projektni prijedlog koji je na rezervnoj listi ne prihvaća se ako sukladno popisu (rang-listi) nema raspoloživih sredstava za njegovo financiranje.
Postupak dodjele za projektne prijedloge s rezervne liste može se nastaviti isključivo pod jednakim uvjetima, izuzev uvjeta koji se odnose na rokove postupka, u trenutku kada i ako potrebna financijska sredstva postanu raspoloživa. Pri tome se uvažava redoslijed projektnih prijedloga na rezervnoj listi te (preostala) raspoloživa financijska sredstva iz pripadajuće omotnice. Ukoliko prvi projektni prijedlog s rezervne liste prelazi preostali raspoloživi iznos, navedenom prijavitelju se nudi mogućnost da u odgovarajućoj mjeri osigura udio sufinanciranja, a ukoliko on to odbije, pristupa se prvom idućem projektnom prijedlogu s rezervne liste.
Ako više projektnih prijedloga ostvari isti broj bodova, a raspoloživa financijska sredstva su dostatna za donošenje Odluke o financiranju za samo jedan ili neke od tih projektnih prijedloga, primjenjuje se dodatno rangiranje projektnih prijedloga s istim brojem bodova . U tom slučaju projektni prijedlog koji ostvaruje veći doprinos pokazatelju RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata bit će uključen u financijsku omotnicu/bit će mu ponuđeno povećanje vlastitog udjela sufinanciranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3.3. Donošenje Odluke o financiranju
Odluka o financiranju može se donijeti samo za projektne prijedloge koji su uspješno prošli prethodne faze postupka dodjele bespovratnih sredstava.
Prije donošenja Odluke o fin anciranju provjerava se potencijalno dvostruko financiranje za projektne prijedloge koji su došli do faze donošenja Odluke o financiranju.
Također, prije donošenja Odluke o financiranju prijavitelj je dužan dostaviti na zahtjev Posredničkog tijela (PT) dokumentaciju za provjeru preduvjeta za donošenje Odluke o financiranju te je obvezan o svakoj promjeni, odnosno okolnostima, koje bi mogle odgoditi uvrštavanje projektnog prijedloga u Odluku o financiranju ili utjecati na ispravnost dodjele, bez odgode obavijestiti PT.
Odluka o financiranju se ne može donijeti prije isteka roka mirovanja ili dostavljene Izjave o odricanju od prava na prigovor potpisane od strane prijavitelja.
Odluku o financiranju donosi čelnik PT1 uzimajući u obzir popis (rang-listu) iz faze procjene projektnih prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja