MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 10. stavka 9., a u svezi stavaka 10. i 11. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
IZMJENE I DOPUNE PRAVILNIKA
O DODJELI POTPORE ZA »RAZMINIRANJE POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA« IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. – 2020.
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Članak 1.
U Pravilniku o dodjeli potpore za »Razminiranje poljoprivrednog zemljišta« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.( Narodne novine br. 38/15) u članku 3. stavku 1. točci 3. riječi „definirano od strane Hrvatskog centra za razminiranje (u daljnjem tekstu: HCR)“ zamjenjuju se riječima „obilježeno oznakama minske opasnosti“.
U stavku 1. točci 4. riječi:„nezagađenosti odnosno očišćenosti“ zamjenjuju se riječima: „isključenju područja i/ili građevine iz MSP-a“.
U stavku 2. riječi: „humanitarnog razminiranja“ zamjenjuju se riječima: „protuminskog djelovanja“.
Članak 2.
U članku 4. stavku 1. iza točke 2. dodaje se točka 3. koja glasi:
„ 3. Prilog III. - „Popis grešaka u postupcima javne nabave s primjenjivom stopom ispravka“.“
Članak 3.
U članku 8. stavku1. točci 1. riječi „pretraživanja i/ili“ brišu se.
U stavku 4. točka 1. mijenja se i glasi:
„troškovi koji se odnose na izradu idejnih planova razminiranja, izradu izvedbenih planova tehničkog izvida, općeg, dopunskog općeg i tehničkog izvida, kontrolu kvalitete, završnu kontrolu kvalitete, prikupljanje podataka, objavu informacija i ostali slični troškovi.“
Članak 4.
U članku 10. alineji 3. riječi „pretraživanja i“ se brišu.
Članak 5.
U članku 16. stavku 1. točci 3. riječi: „završne isplate“ zamjenjuju se riječima: „odobrenja zahtjeva za isplatu“.
Iza stavka 12. dodaju se stavci 13.,14., 15.i 16. koji glase:
(13) U slučaju nepoštovanja posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske ispravke.
(14) Popis grešaka u postupcima javne nabave s primjenjivim stopama financijskih ispravaka čini Prilog III ovog Pravilnika. U prilogu je popis mogućih slučajeva koji nije konačan.
(15) Kada se u jednom postupku javne nabave utvrdi više pogrešaka, stope ispravka se ne zbrajaju i primjenjuje se greška za koju je određena najveća stopa ispravka.
(16) Neovisno o greškama za koje se primjenjuje financijski ispravak, Agencija za plaćanja zadržava pravo odbijanja zahtjeva za potporu ukoliko se utvrde ostale greške u provedbi postupka javne nabave koje nisu navedene u Prilogu III ovog Pravilnika.
Članak 6.
U članku 17. stavku 2. iza alineje 7. dodaje se nova alineja koja glasi:
„ - nedostatnosti raspoloživih sredstava s obzirom na rangiranje zahtjeva za potporu sukladno članku 14. Pravilnika nakon obrade svih zahtjeva za potporu.“
Članak 7.
U članku 19. iza stavka 8. dodaje se stavak 9. koji glasi:
„(9) Konačni zahtjev za isplatu korisnik je dužan dostaviti najkasnije 24 mjeseca od datuma izdavanja odluke o dodjeli sredstava.“
Članak 8.
U članku 23. stavku 1. alineja 1. briše se.
U stavku 1. alineji 2. brišu se riječi: „(za područje gdje je upotrijebljen postupak razminiranja)“ .
U stavku 1. alineja 3. mijenja se i glasi:
„ - završno izvješće razminiranja voditelja radilišta i/ili završna izvješća zamjenika voditelja radilišta za pojedine cjeline radilišta (ako je primjenjivo)“
U stavku 1. alineja 5. briše se.
U stavku 1. iza alineje 7. dodaje se nova alineja koja glasi:
„- podaci nakon svakog stručnog nadzora nad obavljenim poslovima i konačne geodetske izmjere razminiranog područja u elektroničkom obliku na prijenosnom mediju (CD-u/DVD-u) u ESRI shapefile formatu (HTRS96/TM).“
U stavku 2. alineja 1. briše se.
U stavku 2. alineji 2. brišu se riječi: „(za područje gdje je upotrijebljen postupak razminiranja)“.
U stavku 2. alineja 3. mijenja se i glasi:
„ - završno izvješće razminiranja voditelja radilišta i/ili završna izvješća zamjenika voditelja radilišta za pojedine cjeline radilišta (ako je primjenjivo)“.
U stavku 2. alineja 5. mijenja se i glasi:
„ - zapisnik o završnoj kontroli kvalitete“.
U stavku 2. alineja 6. briše se.
U stavku 2. alineji 7. riječi:„nezagađenosti odnosno očišćenosti“ zamjenjuju se riječima „isključenju područja i/ili građevine iz minski sumnjivih područja“.
U stavku 2. iza alineje 8. dodaje se nova alineja koja glasi:
„- podaci nakon svakog stručnog nadzora nad obavljenim poslovima i konačne geodetske izmjere razminiranog područja u elektroničkom obliku na prijenosnom mediju (CD-u/DVD-u) u ESRI shapefile formatu (HTRS96/TM).“
Članak 9.
U članku 25. stavku 4. riječi: „obavljanjem poslova humanitarnog razminiranja“ zamjenjuju se riječima „provedbom Zakona o protuminskom djelovanju“.
Članak 10.
U Prilogu I. točci 4. i podtočci 4.1. riječ: „razminiranja“ zamjenjuje se riječima „protuminskog djelovanja“.
Iza Priloga II. dodaje se Prilog III. iz članka 2. ovoga Pravilnika koji glasi:
„ Prilog III.
POPIS GREŠAKA U POSTUPCIMA JAVNE NABAVE S PRIMJENJIVOM STOPOM ISPRAVKA“
Br. |
Vrsta greške |
Opis greške |
Stopa ispravka |
1. |
Pogrešan odabir vrste postupka javne nabave |
Nije odabran odgovarajući postupak u skladu s propisiam kojima se uređuje postupak javne nabave |
100 % |
2. |
Izostanak objave Poziva na nadmetanje |
Poziv za nadmetanje nije objavljen u skladu s propisima koji uređuju postupak javne nabave (objava u Elektroničkom oglasniku javne nabave Narodnih Novina RH
ili u Službenom listu Europske unije (SLEU) kada je to primjenjivo). |
100 %
25 % ako poziv na nadmetanje nije objavljen u SLEU-u.
|
3. |
Podjela procijenjene vrijednosti ugovora o radovima/uslugama/nabavi robe |
Procijenjena vrijednost nabave je podijeljena na način da se izbjegava primjena propisa koji uređuju postupak javne nabave.
Ukoliko se izbjegava objava u SLEU-u za cijelu skupinu predmetnih radova, usluga ili robe |
100 %
25 % ako se objava poziva na nadmetanje zahtijeva direktivama, a poziv na nadmetanje nije objavljen u SLEU-u
|
4. |
Neusklađenost – s rokovima za zaprimanje ponuda,
ili
– s rokovima za zaprimanje zahtjeva za sudjelovanje. |
Rokovi za zaprimanje ponuda (ili zaprimanje zahtjeva za sudjelovanje) bili su kraći od rokova propisanih propisima koji uređuju postupak javne nabave. |
25 % ako je smanjenje rokova >= 50 %
10 % ako je smanjenje rokova >= 30 %
5 % ako je drukčije smanjenje rokova (ta se stopa ispravka može smanjiti na od 2 % do 5 % kada se smatra da priroda i ozbiljnost nedostatka ne opravdavaju stopu ispravka od 5 %). |
5. |
Izostanak objave – produljenih rokova za zaprimanje ponuda,
ili
– produljenih rokova za zaprimanje zahtjeva za sudjelovanje.
|
Rokovi za zaprimanje ponuda (ili zaprimanje zahtjeva za sudjelovanje) produljeni su bez objave u skladu s relevantnim pravilima (tj. objave u SLEU-u ako je javna nabava obuhvaćena direktivama). |
10 %
Ispravak se može smanjiti na 5% ovisno o ozbiljnosti greške
|
6. |
Nisu propisani:
– uvjeti sposobnosti u pozivu na nadmetanje,
i/ili
– kriteriji za odabir ponude (i njihova ponderiranja) u pozivu na nadmetanje ili u dokumentaciji za nadmetanje.
|
Pozivom za nadmetanje nisu određeni uvjeti sposobnosti.
i/ili
Kada ni u pozivu na nadmetanje niti u dokumentaciji za nadmetanje nisu dovoljno detaljno opisani kriteriji za odabir ponude te njihovo ponderiranje (primjenjivo kad je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda). |
25 %
Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ako su uvjeti sposobnosti / kriteriji za odabir ponude navedeni u pozivu na nadmetanje (ili u dokumentaciji za nadmetanje, u pogledu kriterija za odabir ponude), ali nedovoljno detaljno. |
7. |
Nezakoniti i/ili diskriminacijski uvjeti sposobnosti i/ili kriteriji za odabir ponude utvrđeni u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje. |
Slučajevi u kojima su gospodarski subjekti spriječeni dati ponudu zbog nezakonitih uvjeta sposobnosti i/ili kriterija za odabir ponude navedenih u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje.
|
25 %
Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
8. |
Uvjeti sposobnosti nisu povezani s predmetom ugovora i nisu razmjerni predmetu ugovora. |
Može se dokazati da minimalne razine sposobnosti za određeni ugovor nisu povezane s predmetom ugovora niti su razmjerne predmetu ugovora, pri čemu se ne osigurava jednak pristup ponuditeljima ili to ima učinak stvaranja neopravdanih prepreka otvaranju javne nabave za tržišno natjecanje.
|
25 %
Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
9. |
Diskriminirajuće tehničke specifikacije |
Određivanje tehničkih standarda koji su prespecifični i tako da se njima ne osigurava jednak pristup za ponuditelje ili imaju učinak stvaranja neopravdanih prepreka otvaranju javne nabave za tržišno natjecanje.
|
25 %
Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
10. |
Nedostatna definicija predmeta ugovora (predmeta nabave) |
Opis u pozivu na nadmetanje i/ili dokumentaciji za nadmetanje nedostatan je potencijalnim ponuditeljima/natjecateljima za određivanje predmeta ugovora (predmeta nabave). |
10 %
Ispravak se može smanjiti na 5 % ovisno o ozbiljnosti greške.
|
11. |
Izmjena uvjeta sposobnosti nakon otvaranja ponuda što je dovelo do pogrešnog prihvaćanja ponuditelja. |
Uvjeti sposobnosti izmijenjeni su tijekom faze odabira što je dovelo do toga da je ponuda koja je trebala biti ocijenjena kao neprihvatljiva, ocijenjena kao prihvatljiva. |
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
12. |
Izmjena uvjeta sposobnosti nakon otvaranja ponuda što je dovelo do pogrešnog odbijanja ponuditelja. |
Uvjeti sposobnosti izmijenjeni su tijekom faze odabira što je dovelo do toga da je ponuda koja je trebala biti ocijenjena kao prihvatljiva, ocijenjena kao neprihvatljiva. |
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
13. |
Ocjena ponuditelja/natjecatelja upotrebom nezakonitih uvjeta sposobnosti ili kriterija za odabir ponude |
Tijekom ocjene ponuditelja/natjecatelja uvjeti sposobnosti upotrijebljeni su kao kriteriji za odabir ponude ili se kriterije za odabir ponude navedeni u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje nije poštovalo, što je dovelo do primjene nezakonitih uvjeta sposobnosti ili kriterija za odabir ponude. (primjenjivo kod ekonomski najpovoljnije ponude) |
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
14. |
Nedostatak transparentnosti i/ili jednakog postupanja tijekom pregleda i ocjene ponuda |
Revizijski trag koji se osobito odnosi na ocjene dane svakoj ponudi nije jasan/opravdan/transparentan ili ne postoji; i/ili Zapisnik o pregledu i ocjeni ne sadržava sve elemente.
|
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
15. |
Izmjena ponude tijekom ocjene |
Javni naručitelj omogućava ponuditelju/natjecatelju izmjenu ponude tijekom pregleda i ocjene ponuda |
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
16. |
Pregovori tijekom postupka javne nabave |
U provedbi otvorenog ili ograničenog postupak javni naručitelj pregovara s ponuditeljima tijekom faze ocjenjivanja, što dovodi do značajne izmjene početnih uvjeta određenih u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje.
|
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
17. |
Pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva na nadmetanje sa znatnom izmjenom uvjeta određenih u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje. |
U provedbi pregovaračkog postupka s prethodnom objavom poziva na nadmetanje, početni uvjeti ugovora znatno su izmijenjeni, čime se opravdava objava novog nadmetanja. |
25 % Ispravak se može smanjiti na 10 % ili 5 % ovisno o ozbiljnosti greške
|
18. |
Odbijanje ponude s neuobičajeno niskom cijenom |
Kod ponude s neuobičajeno niskom cijenom, naručitelj je odbio ponudu bez da je prethodno pisanim putem od ponuditelja zatražio objašnjenje s podacima o sastavnim elementima ponude koje smatra bitnima za izvršenje ugovora.
|
25 % |
19. |
Sukob interesa |
Utvrđeno je da postoji sukob interesa između naručitelja i odabranog ponuditelja. |
100% |
20. |
Znatna izmjena elemenata ugovora određenih u pozivu na nadmetanje ili dokumentaciji za nadmetanje. |
Izmjene ugovora nisu u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave. |
25 % iznosa ugovora i dodatno vrijednost dodatnog iznosa ugovora proizašlog iz znatne izmjene elemenata ugovora |
21. |
Smanjenje područja primjene ugovora |
Ugovor je sklopljen u skladu s dokumentacijom za nadmetanje, s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave, ali je nakon toga slijedilo smanjenje područja primjene ugovora bez opravdanog razloga. |
Vrijednost smanjenja područja primjene i dodatno 25 % vrijednosti konačnog područja primjene (samo kada je smanjenje područja primjene ugovora znatno).
|
22. |
Sklapanje dodatnih ugovora o radovima/uslugama/nabavi robe (ako to sklapanje predstavlja znatnu izmjenu početnih uvjeta ugovora) bez provedbe javnog nadmetanja, a izostaje sljedeći uvjet: – iznimna žurnost izazvana događajima koji se nisu mogli predvidjeti
|
Glavni ugovor sklopljen je u skladu s relevantnim odredbama, ali je nakon njega slijedio jedan ili više dodatnih ugovora o radovima/uslugama/nabavi robe (bez obzira na to jesu li formalno sklopljeni u pisanom obliku) koji su sklopljeni tako da nisu u skladu odredbama postojećeg ugovora, dokumentacije za nadmetanje, propisima kojima se uređuje postupak javne nabave, tj. odredbama povezanima s pregovaračkim postupcima bez objave razloga iznimne žurnosti izazvane događajima koji se nisu mogli predvidjeti ili sklapanja dodatnih ugovora o nabavi robe, radovima i uslugama. |
100 % vrijednosti dodatnih ugovora.
|
23. |
Dodatni radovi ili usluge koji prelaze graničnu vrijednost utvrđenu u relevantnim odredbama |
Glavni ugovor sklopljen je u skladu s odredbam a propisa kojima se uređuje postupak javne nabave, ali je nakon njega slijedio jedan ili više dodatnih ugovora koji prelaze vrijednost početnog ugovora iznad granice određene propisima kojima se uređuje postupak javne nabave. |
100 % iznosa koji prelazi vrijednost početnog ugovora |
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Ova j Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Zagreb, 28. siječnja 2016. godine
MINISTAR
prof.dr.sc. Davor Romić
Komentari