za financiranje programa i projekata udruga koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske za 2024. godinu
Datum raspisivanja Javnog natječaja: 4. ožujka 2024.
Rok za dostavu prijava: 4. travnja 2024.
1. OSNOVNE INFORMACIJE O JAVNOM NATJEČAJU ZA FINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA UDRUGA KOJE PROMIČU POLJOPRIVREDU I VRIJEDNOST RURALNOG PROSTORA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024. GODINU (dalje u tekstu: „Natječaj“)
1.1. Opis problema čijem se rješavanju želi doprinijeti ovim Natječajem
Suradnja s udrugama čije su osnovne aktivnosti u poslovanju usmjerene na poljoprivredu i ruralne vrijednosti, ogleda se većinom u različitim oblicima financijske i nefinancijske podrške koju pruža Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo). Ovaj Natječaj rezultat je želje za jačanjem međusektorske suradnje odnosno suradnje sa predstavnicima udruga koje zastupaju interese poljoprivrednog sektora, a sve u cilju jačanja hrvatskog sela kao ključnoj kategoriji gospodarskog rasta i razvoja ruralnog prostora. Putem ovog Natječaja Ministarstvo u suradnji s udrugama radi na daljnjem jačanju prepoznatljivih, dinamičnih i konkurentnih sektora Hrvatske poljoprivrede i ruralnog razvoja.
Ciljevi Natječaja su:
-standardizirano, pravovremeno i sustavno pružanje informacija poljoprivrednom i ruralnom sektoru
-osiguranje dostupnosti ključnih informacija u poljoprivrednom sektoru
-osiguranje sustavne i kontinuirane suradnje s udrugama koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
-suradnja na razvoju edukativnih programa
-razvijanje programa uključivanja volontera u udrugama / organizacijama civilnog društva koje pružaju podršku poljoprivrednoj i ruralnoj zajednici.
Natječajni postupak provodi se u skladu sa Zakonom o udrugama (,,Narodne novine“, br. 74/14., 70/17., 98/19. i 151/22.) (dalje u tekstu „Zakon“)i Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (,,Narodne novine“, br. 26/15. i 37/21.).
1.2. Opći i posebni ciljevi Natječaja
Opći cilj Natječaja:
-Jačanje suradnje s udrugama koje zastupaju interese poljoprivrednog sektora
Posebni cilj Natječaja:
-Financiranje aktivnosti programa i projekata udruga koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
1.3. Financijski okvir programa i projekata
Ukupno planirana vrijednost Natječaja je 132.723,00 EUR. Sredstva za financiranje Natječaja su osigurana u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2024. godinu, u okviru razdjela 060 Ministarstva poljoprivrede. Ovisno o interesu korisnika Ministarstvo može osigurati dodatna sredstava za navedenu namjenu, te će isto tako planirati provedbu ovih aktivnosti u projekcijama proračuna za naredno programsko razdoblje.
Ministarstvo nije u obvezi utrošiti cjelokupan iznos predviđenih sredstava za financiranje projekata po ovom Natječaju.
Prijavitelj može od Ministarstva zatražiti do 100% iznosa za financiranje programa.
Također, prijavitelj može prijaviti program koji će se u određenom postotku ukupnog iznosa sufinancirati iz vlastitog ili drugog izvora. U navedenom slučaju, prijavitelj je dužan izvor i iznos sufinanciranja prikazati u Opisnom obrascu prijave programa i Obrascu proračuna programa, te može ostvariti prednost pri financiranju.
1.4.Sudionici u provedbi Natječaja
PRIJAVITELJ
Udruga koja prijavljuje program u okviru ovog Natječaj
KORISNIK
Prijavitelj koji, nakon što je njegov program pozitivno ocijenjen na natječajnom postupku ovog Natječaja, sklapa ugovor s Ministarstvom
MINISTARSTVO
Davatelj financijskih sredstava po ovom Natječaju je Ministarstvo poljoprivrede koje planira i koordinira ocjenjivanje, ugovara, financira i prati provedbu aktivnosti iz ovog Natječaja
1.5.Prednosti u financiranju ima udruga:
-čije djelovanje je najvećim dijelom usmjereno na promidžbu poljoprivrede i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
-koja ima prethodno iskustvo u promidžbi poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora Republike Hrvatske
-koja u provedbi programskih aktivnosti planira uključiti volontere svoje organizacije;
-koja jasno definira plan rada volontera tijekom provedbe programa
-koja na provedbi programa, kao i partnerske organizacije, namjerava angažirati stručnjake iz određenih područja za provođenje pojedinih aktivnosti
-koja angažira stručnjake za provedbu aktivnosti edukacije, a koji imaju relevantno profesionalno iskustvo i znanje iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju)
-koja ima pozitivno evaluirane prethodne aktivnosti edukacija od strane polaznika i davatelja financijskih sredstava (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju)
-koja ima razvijenu suradnju sa jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugim državnim institucijama i javnim ustanovama (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju).
1.6. Prihvatljive aktivnosti koje će se financirati putem Natječaja
Udruga koja je nositelj programa i koja je prijavitelj na ovom Natječaju ima za zadaću koordinirati, educirati i pratiti provođenje programskih aktivnosti.
Planirano trajanje programa:
Prihvatljivo vremensko razdoblje za provedbu programa odnose se na aktivnosti čija provedba započinje danom objave ovog Natječaja, a provode se u razdoblju od najdulje 12 mjeseci od dana početka provedbe.
Prihvatljivi tipovi programskih aktivnosti u okviru Natječaja koji su obvezni za prijavitelja koji se moraju provoditi su sve dolje navedene aktivnosti:
a.Osiguranje visoke razine standarda i kvalitete usluga pri promidžbi poljoprivrede i ruralnog prostora
b.Podizanje javne svijesti o važnosti poljoprivrede i ruralnog prostora i uslugama koje su dostupne u sklopu programa (letci, brošure, plakati, medijske/promidžbene aktivnosti)
c.Provođenje evaluacije programskih aktivnosti.
Moguće su i druge aktivnosti kojima se pridonosi ostvarivanju ciljeva Natječaja, koje će također biti razmatrane za financiranje.
Program se prijavljuje na razdoblje provedbe od 12 mjeseci s detaljno razrađenim programskim aktivnostima.
Jednako tako, i u proračunu treba točno naznačiti iznose koji su potrebni za provedbu pojedine aktivnosti.
Za financiranje nisu prihvatljive sljedeće aktivnosti:
programi koji se isključivo baziraju na investicijskim ulaganjima, izgradnji ili adaptaciji kapitalnih objekata i/ili kupnji opreme
programi koji sadržavaju isključivo jednu od prihvatljivih aktivnosti
programi koji se u cijelosti ili uglavnom bave samo individualnim sponzorstvom za sudjelovanje u radionicama, seminarima, konferencijama, kongresima
programi koji se u potpunosti ili uglavnom bave samo individualnim školarinama za studij ili tečajevima
znanstveno-istraživački programi
programi čije su aktivnosti većinski usmjerene na tiskanje knjiga i brošura
programi koji su usmjereni na političke ili religijske ciljeve i/ili aktivnosti
programi čija je jedina svrha korist članica/članova udruge
1.7.Prihvatljivi troškovi koji će se financirati ovim Natječajem
Sredstvima iz ovog Natječaja mogu se financirati samo stvarni i prihvatljivi troškovi, nastali provođenjem programa u vremenskom razdoblju naznačenom u ovim Uputama i Ugovoru o dodjeli financijskih sredstava(dalje u tekstu „Ugovor“). Prilikom procjene prijave, ocjenjivat će se potreba naznačenih troškova u odnosu na predviđene aktivnosti, kao i realnost visine navedenih troškova.
a.Ljudski resursi (izdaci za troškove plaća i naknada voditeljima programa ili projekta, izvoditeljima iz udruge i/ili vanjskim suradnicima koji sudjeluju u provedbi programa (ugovor o autorskom djelu i honorar, ugovor o djelu, ugovor o djelu redovitog studenta, ugovor o radu) pri čemu treba navesti ime i prezime osobe koja će biti angažirana, njezine stručne kompetencije, broj mjeseci i mjesečni bruto iznos naknade) do 70% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva.
b.Putovanja (putni troškovi, dnevnice i troškovi smještaja za potrebe obavljanja programskih aktivnosti).
c.Oprema i roba (do 5% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva).
d.Ostali troškovi, grafičke usluge (grafička priprema, usluge tiskanja letaka, brošura, časopisa i sl. pri čemu treba navesti vrstu i namjenu usluge, količinu, jedinične cijene), medijske/promidžbene aktivnosti, drugi troškovi neophodni i neposredno vezani i nužni za provedbu programskih aktivnosti i sl.
U okviru programa može se financirati samo ona oprema koja je potrebna za provedbu programskih aktivnosti.
Troškovi putovanja priznaju se ukoliko je putovanje neophodno za provedbu aktivnosti.
Troškovi smještaja priznaju se jedino ako su povezani s neposrednom provedbom programskih aktivnosti i to do razine smještaja kategoriziranog s maksimalno 3 zvjezdice (hotel, apartman, privatni smještaj).
Prihvatljivi neizravni troškovi
Prihvatljivi neizravni troškovi programa su: troškovi režija (plin, voda, telefon, internet, najam prostora, struja i slično), bankovni troškovi, poštanski troškovi, troškovi uredskog materijala, troškovi knjigovodstva.
U slučaju da udruga djeluje u unajmljenom privatnom prostoru, prilikom prijave programa potrebno je priložiti presliku ovjerenog ugovora o najmu, a koji ne može biti sklopljen s osobama koje obnašaju određene funkcije u upravljanju udrugom, članovi su udruge (ili njihove uže obitelji) ili sudjeluju u provedbi programa.
Prihvatljivi neizravni troškovi programskog prijedloga ne mogu biti veći od 20% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva za provedbu prijavljenog programa.
Trošak solemnizacije bjanko zadužnice dio je prihvatljivih troškova programa te ga je potrebno u okviru Obrasca proračuna (Obrazac B2) predvidjeti posebnom stavkom pod neizravnim troškovima.
Solemnizirana bjanko zadužnica dostavlja se isključivo prije potpisivanja Ugovora i nije potrebno dostaviti je prilikom prijave.
Samo se prihvatljivi troškovi uzimaju u obzir za dodjelu bespovratnih sredstava. Samo one aktivnosti koje su nužne za provedbu programa, mogu stvarati prihvatljive troškove. Nužno je voditi računa da se prihvatljivi troškovi moraju temeljiti na stvarnim troškovima te da moraju biti potkrijepljeni odgovarajućom popratnom dokumentacijom (ugovori, računi, potpisne liste i sl.). Provjere prihvatljivosti mogu dovesti do traženja pojašnjenja i mogu navesti Ministarstvo da nametne izmjene ili smanjenja iznosa kako bi se riješile takve pogreške ili netočnosti. Iznos odobrenih sredstava se uslijed tih ispravaka ne može povećati. Obveza je i neposredan interes udruge prijavitelja programa pružiti realističan i ekonomičan proračun programa.
1.8. Neprihvatljivi troškovi u okviru Natječaja
Neprihvatljivi troškovi:
-carinske i uvozne pristojbe ili bilo kakve druge naknade
-novčane kazne, financijske kazne i parnični troškovi
-operativni troškovi, osim ako se operativni troškovi odnose isključivo na razdoblje sufinanciranja programa
-rabljena oprema
-troškovi konverzije, naknade i gubici po tečajnim razlikama vezani uz bilo koji devizni račun u eurima za određenu komponentu kao i drugi čisto financijski izdatci
-dugovi udruge koji su nastali bez obzira iz kojih razloga, troškovi kamata, kao ni aktivnosti koje spadaju u redovitu djelatnost udruge (primjerice troškovi održavanja skupštine udruge, upravnog odbora udruge i slično)
-režijski troškovi koji glase na ime fizičke osobe
-regres, božićnica, otpremnina, financijske nagrade te prigodni darovi, kao i druge slične naknade zaposlenicima i članovima udruge
-troškovi koji se odnose na investicijska ulaganja, izgradnju, adaptaciju i opremanje prostora u kojima udruga djeluje ili kapitalnih objekata i kupnju tehničke opreme, osim ako je ista potrebna za provedbu programskih aktivnosti. lznimke od ovog pravila potrebno je posebno obrazložiti i definirati u specifikaciji troškova.
Neprihvatljivim će se smatrati i svi drugi navedeni troškovi čije je financiranje u cijelosti već osigurano iz drugih izvora.
Prilikom pripreme proračuna programa vodite računa o sljedećem:
ukoliko se za provedbu programa odobri niži iznos sredstava od iznosa zatraženog u Obrascu proračuna, potrebno je u dogovoru s Ministarstvom izraditi novu specifikaciju troškova, koja će potom biti sastavni dio Ugovora o dodjeli financijskih sredstava, te po potrebi novi plan aktivnosti usklađen sa odobrenim sredstvima za provedbu programa
sve naknadne izmjene proračuna moraju biti dostavljene Ministarstvu u pisanom obliku u što kraćem vremenu, a svakako za vrijeme trajanja provedbe programa. U slučaju prenamjene sredstava veće od 15% iz jedne stavke u drugu, potrebno je Ministarstvu poslati zahtjev za prenamjenu dijela financijskih sredstava u pisanom obliku zajedno sa novim prijedlogom proračuna
Ministarstvo zadržava pravo korigirati proračun u dogovoru s korisnikom, a u svrhu definiranja konačnog iznosa koji će se financirati za aktivnosti programa.
U opisnom obrascu (Obrazac B1)potrebno je detaljno razraditi izvore financiranja:koliko sredstava nositelj očekuje od Ministarstva za provedbu svojih aktivnosti.
2. FORMALNI UVJETI NATJEČAJA
PRIJAVU NA POZIV MOŽE PODNIJETI UDRUGA KOJA ISPUNJAVA SLJEDEĆE UVJETE:
1. Udruga je upisana u Registar udruga sukladno Zakonu
2. Udruga je uskladila svoj statut s odredbama Zakona ili je podnijela zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom uredu (što dokazuje potvrdom nadležnog ureda)
3. Udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija i vodi transparentno financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija
4. Udruga djeluje u službi općeg/zajedničkog dobra i u skladu s općim vrednotama utvrđenim Ustavom Republike Hrvatske
5. Osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga
6. Udruga je ispunila ugovorene obveze preuzete temeljem prijašnjih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava prema Ministarstvu te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, što potvrđuje izjavom koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje udruge
7. Udruga ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave (priložiti potvrdu nadležne ispostave porezne uprave da prijavitelj uredno plaća doprinose za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koja nije starija od 30 dana od dana prijave na Natječaj)
8. Protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja programa ne vodi se kazneni postupak i nisu pravomoćno osuđene za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c, odnosno pravomoćno osuđeni za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“, br. 26/15 i 37/21)
9. Udruga ima općim aktom uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrole te način sprječavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima, prikladan način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvještaja o radu za proteklu godinu (na mrežnim stranicama udruge ili drugi odgovarajući način), odgovarajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa
10. Udruga ima usvojen Financijski plan i Program rada udruge za 2024. godinu
11. Udruga je osigurala organizacijske, ljudske, prostorne i djelomično financijske resurse za obavljanje djelatnosti sukladno Financijskom planu i Programu rada udruge
12. Udruga djeluje najmanje jednu godinu zaključno s danom objave Natječaja u Republici Hrvatskoj
13. Udruge koje imaju prethodno iskustvo u promicanju poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora te je statutom opredijeljena za obavljanje poljoprivredne djelatnosti (udruga u svom statutu, u dijelu u kojem navodi djelatnosti kojima će ostvarivati svoje ciljeve mora imati jasno navedene djelatnosti koje su sukladne području financiranja Natječaja na koji udruga prijavljuje svoj program ili projekt)
14. Udruga prijavljuje program koji je besplatan za korisnike.
Pravo prijave na Natječaj nemaju:
-pravne osobe koje nisu registrirane kao udruge
-udruge koje nisu uskladile svoj statut s odredbama Zakona o udrugama niti su podnijele zahtjev za usklađivanje statuta nadležnom uredu
-udruge, ogranci, podružnice i slični ustrojstveni oblici udruga koji nisu registrirani u skladu sa Zakonom o udrugama kao pravne osobe
-udruge koje nisu upisane u Registar neprofitnih organizacija i/ili ne vode transparentno financijsko poslovanje u skladu sa Zakonom o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija („Narodne novine“ br. 121/14. i 114/22.)
-udruge čiji rad/djelatnost nije vezana uz prioritetno područje promidžbe poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora
-udruge koje su nenamjenski trošile prethodno dodijeljena sredstva iz javnih izvora (nemaju pravo prijave sljedeće dvije godine, računajući od dana kada je udruzi upućena pisana obavijest o utvrđenom neispunjavanju ugovornih obveza)
-udruge koje su u stečaju
-udruge koje nisu ispunile obveze vezane uz plaćanje doprinosa i/ili poreza
-udruge čije se programske aktivnosti koje prijavljuju na ovaj Natječaj (aktivnosti koje se provode na istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike) već financiraju iz državnog proračuna i po posebnim propisima, osim ako se ne radi o koordiniranom sufinanciranju iz više različitih izvora
-strukovne udruge koje su osnovane s isključivim ciljem promicanja i zaštite zajedničkih interesa svojih članova, odnosno određene profesije.
Udruga koja prijavljuje program u cijelosti je odgovorna za njegovu provedbu, izvještavanje i rezultate. Jedan prijavitelj može podnijeti najviše jednu prijavu.
3. POSTUPAK PRIJAVE
Ovdje se nalaze informacije o sadržaju prijave i obveznih obrazaca, o tome gdje i na koji način poslati prijavu, kao i informacije o rokovima za prijavu te kontaktima za upite u slučaju da potencijalni prijavitelj ima dodatna pitanja vezana za provedbu Natječaja.
3.1. Dokumentacija za Natječaj
Prijava se smatra potpunom ukoliko sadrži sve prijavne obrasce i obvezne priloge kako je zahtijevano u Natječaju na dostavu programskih prijedloga i natječajnoj dokumentaciji.
(a)Prijave se podnose na propisanim obrascima dostupnim na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (https://poljoprivreda.gov.hr/).
(b)Prijava za financijsku potporu radu udruge u 2024. godini podnosi se u tiskanom i elektronskom obliku (USB).
(c)Cjelovitu natječajnu dokumentaciju čine obrazac za prijavu i obvezujući prilozi.
Obvezni dio natječajne dokumentacije prilikom prijave programa čine:
a.Obrazac B1Opisni obrazac prijave - obvezno potpisan i ovjeren
b.Obrazac B2Obrazac Proračuna programa - obvezno potpisan i ovjeren
c.Obrazac B3 Obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja - obvezno potpisan i ovjeren
d.Obrazac B4Obrazac Izjave o financiranim projektima/programima udruge iz
sredstava Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave u 2023. i 2024. godini – obvezno potpisana i
ovjerena. Izjava se obvezno dostavlja i ukoliko udruzi nisu bili
sufinancirani projekti/programi
e.Dokument Obrazac Izjava o suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju
f.Dokument Uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak(ne starije od 30 dana);
(ukoliko će tijekom provedbe projektnih aktivnosti doći do kontakta s
djecom za osobe koje će kroz provedbu projektnih aktivnosti biti u
kontaktu s djecom)
g.Dokument Popis osoba za koje se traži sufinanciranje s naznačenim bruto iznosom
plaća i postotkom (%) sredstava koja se traže od Ministarstva te ukoliko
se ne traži sufinanciranje plaća priložiti izjavu o istome
h.DokumentPopis zaposlenih osoba u udruzi prema zanimanju i zvanju (ukoliko ne
postoje zaposleni/e priložiti izjavu da udruga nema zaposlenih osoba)
i.DokumentPreslika važećeg Statuta udruge prijavitelja i partnerskih udruga ako
Statut nije objavljen u Registru udruga, te dokaz (dopis) da je Statut
predan na ovjeru Uredu državne uprave radi usklađivanja sa Zakonom o
udrugama
j.Dokument Preslika Financijskog plana i Programa rada udruge za 2024. godinu
k.Dokument Godišnji izvještaj rada prijavitelja (udruga) za prethodno izvještajno
razdoblje iz kojeg se vide provedene aktivnosti
l.DokumentPreslika financijskog izvješća neprofitnih organizacija primljenog u
FINA-i u tekućoj godini za prethodnu
m.DokumentElektronička verzija cjelokupne dokumentacije prijavljene na Natječaj
na memorijskom štapiću (USB -u) nevećem od 12MB po obrascu.
(Obrazac B1 obavezno u word formatu, Obrazac B2 u Excel formatu,
ostala dokumentacija u pdf formatu)
n.Dokument Popis dostavljene dokumentacije s potpisom ovlaštene osobe i pečatom prijavitelja (u okviru opisnog obrasca za prijavu programa)
Neobveznu dokumentaciju prilikom prijave programa čine:
pisma namjere koja potvrđuju i objašnjavaju suradnju udruga s drugim organizacijama, jedinicama lokalne i područne samouprave i ustanovama u provedbi prijavljenog programa
pisma preporuke
zapisi, publikacije, novinski članci te ostali materijali koji prikazuju rad udruga i u izravnoj su vezi s prijavom na Natječaj
3.2. Sadržaj opisnog obrasca
Opisni Obrazac (Obrazac B1) dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o prijavitelju, partnerima te sadržaju programa koji se predlaže za financiranje.
Prijave moraju sadržavati razrađen prijedlog programa s naznakom tko je provoditelj aktivnosti, ciljeva, metoda i vrstom predviđenih aktivnosti, odredbe o potrebnom broju stručnih i drugih suradnika i zaposlenika, predviđen broj korisnika, naznake o uključenosti drugih stručnih institucija u provedbu programa te ostala pitanja bitna za ostvarivanje ciljeva rada.
Obrazac je potrebno popuniti u cijelosti. Obrazac u kojem nedostaju podaci vezani uz sadržaj programa neće biti uzet u razmatranje.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko opisni obrazac sadrži gore navedene nedostatke, prijava će se smatrati nevažećom.
3.3. Sadržaj obrasca proračuna
Obrazac proračuna dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o svim izravnim i neizravnim troškovima programa, kao i o financijskim sredstvima koja se traže od Ministarstva te iznose koji su za provedbu dobiveni ili se očekuju od drugih donatora, jedinica lokalne samouprave ili lokalnog poslovnog sektora, kao i iznos vlastitih sredstava koje će udruga uložiti u provedbu programa ili programa. Napominjemo da je najmanji iznos financijskih sredstava koji se putem Natječaja može prijaviti i dodijeliti po programu 1.000,00 EUR, a najveći 10.000,00 EUR.
Svi troškovi i zatražena financijska sredstva trebaju biti sukladni aktivnostima u opisnom obrascu programa.
Prijava u kojima nedostaje Obrazac proračuna neće biti uzeta u razmatranje, kao ni prijava u kojoj Obrazac proračuna nije u potpunosti ispunjen.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko Obrazac Proračuna sadrži gore navedene nedostatke prijava će se smatrati nevažećom.
3.4. Kako poslati prijavu
Rok za podnošenje prijava na Natječaj je zaključno do 4. travnja 2024. do 16,00 sati.
U propisanome roku potrebno je cjelovitu natječajnu dokumentaciju iz ove točke dostaviti na adresu:
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na vanjskom dijelu omotnice potrebno je istaknuti puni naziv i adresu prijavitelja, naznaku: „Prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata udruga koje promiču
poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske za 2024. godinu“, te
napomenu “Ne otvarati prije sastanka Povjerenstva“.
Prijava u elektroničkom obliku sadržajno mora biti identična onoj dostavljenoj na elektroničkom mediju (USB) za pohranu podataka putem pošte, putem dostavljača ili osobnom dostavom.
Sva pitanja vezana uz Natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeću adresu: jp.udruge@mps.hr kontinuirano tijekom trajanja Natječaja.
(5) Ministarstvo poljoprivrede neće razmatrati zahtjeve prijavitelja koji:
nisu dostavljeni na propisanim obrascima i elektroničkom obliku uz potrebne priloge te će isti po zaprimanju biti odbijeni
su dostavljeni izvan propisanoga roka
nisu dostavili izvješće o utrošenim financijskim sredstvima za 2023. godinu.
je dostavio lažne podatke i dokumentaciju pri podnošenju prijave
3.6. Kome se obratiti ukoliko imate pitanja?
Sva pitanja vezana uz Natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeću adresu elektronske pošte:
Odgovori na upite u najkraćem mogućem roku poslat će se izravno na adrese onih koji su pitanja postavili.
Ministarstvo nije obvezno davati daljnje informacije o natječajnom postupku nakon navedenog datuma (nakon roka za podnošenje prijava).
U svrhu osiguranja ravnopravnosti svih potencijalnih prijavitelja, Ministarstvo ne može davati prethodna mišljenja o prihvatljivosti prijavitelja, partnera, aktivnosti ili troškova navedenih u prijavi.
4. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI BESPOVRATNIH
SREDSTAVA
a)U postupku ocjenjivanja prijava za financijsku potporu uzet će se u obzir sljedeći elementi:
a) značenje udruge
b) veličina udruge
c) opseg ukupne djelatnosti udruge
d) udio djelatnosti udruge koji se odnosi na promidžbu poljoprivrede i ruralnog prostora u ukupnoj djelatnosti
b)Razmatrat će se i ocjenjivati prijava koja zadovoljava sljedeće uvjete:
-da je podnesena u propisanom roku za podnošenje prijava;
-da je potpuna odnosno sadrži sve podatke, dokumentaciju i popunjene obrasce iz točke 3. ovog Natječaja, da su dostavljeni dokazi, dokumentacija i obrasci čitljivi; odnosno da je prijava u dodatnom roku i na predviđeni način dopunjena ili ispravljena traženim podacima ili prilozima;
-da zadovoljava uvjete iz točke 2. ovog Natječaja;
-da je prijavljena na način propisan točkom 3. ovog Natječaja.
c)Popis prijava koje ne ispunjavaju uvjete iz točke 4. pod točka 1). ovoga Natječaja bit će objavljen na internetskoj stranici Ministarstva poljoprivrede u roku od osam dana od dana utvrđivanja popisa. Podnositelji prijava koji ne ispunjavaju uvjete mogu, u roku od osam dana od dana objavljivanja popisa, podnijeti prigovor Ministarstvu poljoprivrede.Prigovor ne odgađa daljnju provedbu natječajnog postupka.
d)Ukoliko prijava ima manje nedostatke koji ne utječu na sadržaj bitan za ocjenjivanje programa ili projekta, od prijavitelja će se zatražiti dopunjavanje odnosno ispravljanje prijave potrebnim podacima ili prilozima u roku od 5 radnih dana od dana dostavljanja obavijesti o potrebnoj dopuni ili ispravku prijave. Prijavitelji koji u navedenom roku i na odgovarajući način dostave tražene podatke ili priloge smatrat će se da su podnijeli potpunu prijavu.
4.1. Pregled prijava u odnosu na propisane uvjete Natječaja
Ministarstvo će osnovati Povjerenstvo za provedbu Javnog natječaja i ocjenjivanje projekata.
Povjerenstvo čine zaposlenici Ministarstva koji su upoznati s ciljevima Natječaja, propisanim uvjetima koji moraju biti zadovoljeni, s opisom problema te prioritetima za financiranje.
Članovi Povjerenstva ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati posebnu izjavu.
Povjerenstvo pri otvaranju prijave pregledava ispunjavaju li svi pristigli programi udruga propisane uvjete sukladno uvjetima navedenim u točki 3. ovih Uputa, te propisano trajanje i prijavljenu vrijednost programa.
Ministarstvo ima pravo zatražiti od prijavitelja dodatna objašnjenja ili informacije, uz dostavljenu cjelovitu prijavu, a prijavitelju će se osigurati razmjeran rok za dostavu zatraženog. Ukoliko prijavitelj ne dostavi u zadanom roku zatražena dodatna objašnjenja ili informacije na zahtjev Ministarstva, prijava će biti odbačena.
Nakon provjere svih pristiglih i zaprimljenih prijava u odnosu na propisane uvjete Natječaja, prikupljenih dodatnih objašnjenja ili informacija uz pojedine prijave, Povjerenstvo izrađuje popis svih udruga koje su zadovoljile propisane uvjete, čije se prijave stoga upućuju na procjenu kvalitete, kao i popis svih udruga koje nisu zadovoljile propisane uvjete Natječaja.
Ministarstvo će pisanim putem obavijestiti sve udruge koje nisu zadovoljile propisane uvjete o razlozima odbijanja njihove prijave.
Elementi prijave koji se ne mogu naknadno ispraviti ili dopuniti:
-prijava nije ispunjena na računalu
-prijavitelj nije odgovorio na pitanja iz prijave koje se odnose na sadržaj programa, a koji su bitni za vrednovanje kvalitete programa
-prijavitelj traži viši ili niži iznos od propisanoga
-papirnata prijava nije istovjetna elektroničkoj prijavi
4.2. Procjena prijava koje su zadovoljile propisane uvjete Natječaja
Povjerenstvo za provedbu Javnog natječaja i ocjenjivanje projekata ocjenjivat će projekte (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo). Svaka pristigla i zaprimljena prijava ocjenjuje se temeljem obrasca za procjenu (Obrazac B5- Obrazac za ocjenjivanje kvalitete prijave).
Postupkom provjere od strane Povjerenstva koja će ocjenjivati prijedlog prijave, izvršit će se provjera proračuna koja može biti povod za dodatno pojašnjenje od strane prijavitelja i može dovesti do toga da Ugovaratelj izmjeni proračun i smanji iznos ukupnog proračuna ili pojedinih stavki u proračunu. Stoga je u interesu podnositelja prijedloga programa da dostavi realan proračun temeljen na realnim troškovima.
Program koji prilikom postupka ocjenjivanja ne ostvari minimalno 60% ukupnog broja bodova neće moći biti financiran putem ovog Natječaja.
4.3. Dostava dodatne dokumentacije i ugovaranje
Povjerenstvo vrši provjeru dodatne dokumentacije.
Dokumenti i potvrde koji će se dodatno tražiti od prijavitelja prije potpisivanja Ugovora:
a.Uvjerenje o nevođenju kaznenog postupka(izdaje Općinski sud, a dostupno je i putem sustava e-Građani.Uvjerenjem se za tražitelja utvrđuje, posebno, je li: a) u tijeku istražni postupak, b) podignuta optužnica koja je postala pravomoćna, c) izrečena nepravomoćna osuđujuća presuda za kaznena djela za koja je zapriječena novčana kazna ili zatvor). Uvjerenje se treba dostaviti za: 1. osobu koja je ovlaštena za zastupanje udruge, 2. osobu koja će biti voditelj programa ne stariji od 3 mjeseca (izvornik);
b.Izvornici dokumentacije na uvid (u slučaju svih dokumenata koji su prilikom prijave dostavljeni u preslikama);
c.Potvrda izdana od strane Ministarstva financija - Porezne uprave da su podmireni svi doprinosi i plaćen porez (izvornik ne stariji od 30 dana);
d.Solemnizirana bjanko zadužnica (trošak solemnizacije dio je prihvatljivih troškova programa) koja se, ako ne bude realizirana, vraća korisniku nakon odobrenja konačnog izvještaja o provedbi programa.
Rok za dostavu dodatne dokumentacije je 10 dana od dana dostave obavijesti udrugama.
Na temelju prijedloga Povjerenstva Odluku o dodjeli financijskih sredstava donosi čelnik Ministarstva poljoprivrede.
Za odobreni program Ministarstvo će potpisati ugovor o dodjeli financijskih sredstava s nositeljem programa i to u roku od 30 dana od dana objave Odluke o dodijeli financijskih sredstava.
Obavijest o rezultatima Natječaja s popisom udruga kojima će biti dodijeljena financijska sredstva te iznosi dodijeljenih sredstava bit će objavljena na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (https://poljoprivreda.gov.hr/).
4.4. Obavijest o donesenoj odluci o dodjeli financijskih sredstava
Svi prijavitelji, čije su prijave ušle u postupak procjene, bit će obaviješteni o donesenoj Odluci o dodijeli financijskih sredstava.
4.5. Podnošenje prigovora
Prijavitelj može uputiti prigovor Ministarstvu:
a.Na rezultate otvaranja prijava te postupak procjene formalnih uvjeta natječaja, u roku od 8 dana od objave popisa udruga koje su zadovoljile propisane uvjete na mrežnim stranicama Ministarstva
b.Na Odluku o dodjeli financijskih sredstava, u roku od 8 dana od dana objave Odluke na mrežnim stranicama Ministarstva
Prigovor podnosi u pisanom obliku na sljedeću adresu elektronske pošte: prigovori.udruge@mps.hr .
Prigovor ne odgađa izvršenje navedenih odluka i provedbu Natječaja.
4.6. Postupanje s dokumentacijom
Zaprimljene prijave odobrenih projekata sa svom pratećom dokumentacijom Ministarstvo neće vraćati. Zbog toga ne treba slati izvornike već preslike svih važnih dokumenata/priloga, osim ako se to ne traži propisanim uvjetima Natječaja.
Prijaviteljima čije prijave na Natječaju nisu prihvaćene (zbog nezadovoljavanja propisanih uvjeta natječaja ili nakon postupka procjene) Ministarstvo će vratiti zaprimljenu prijavnu dokumentaciju u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodjeli financijskih sredstava za programe u 2024. godini.
4.7. Informiranje i vidljivost
Korisnik mora osigurati vidljivost financiranja programa od strane Ministarstva poljoprivrede. Na svim materijalima vezanim za program korisnik ističe grb Republike Hrvatske ispod kojeg je istaknut naziv Ministarstva poljoprivrede.
Cilj informiranja i vidljivosti je podizanje svijesti javnosti, medija i dionika o ulozi tijela državne uprave koja financiraju zajednički natječaj te rezultatima i učincima financiranih programa.
4.8. Ugovaranje, praćenje te obustavljanje i povrat isplaćenih sredstava
Ukupan broj projekata koji će se sufinancirati ovisi o broju podnesenih zahtjeva i raspoloživim sredstvima, a Ministarstvo poljoprivrede će nastojati sredstva raspodijeliti ravnomjerno kako bi se obuhvatio što veći broj korisnika. U tijeku kalendarske 2024. godine istoj udruzi kao podnositelju prijave može se odobriti sufinanciranje najviše 1 projekta.
Ministarstvo priprema i potpisuje ugovor s udrugom za čiji program su odobrena financijska sredstva, sukladno prioritetima iz svoje nadležnosti i visini raspoloživih sredstava.
U roku od 30 dana od donošenja Odluke o prihvaćenom programu udruga kojoj je odobreno sufinanciranje ima obvezu potpisati Ugovor za provedbu projekata u 2024. godini jer u protivnom gube pravo na sufinanciranje.
Ukoliko se za provedbu programa odobri niži iznos sredstava od iznosa zatraženog u proračunu, potrebno je u dogovoru s Ministarstvom izraditi novu specifikaciju troškova te po potrebi prilagoditi opis aktivnosti, što će potom biti sastavnim dijelom Ugovora.
Ministarstvo će kontrolirat namjensko trošenje odobrenih sredstava na temelju obveznog opisnog i financijskog izvješća koji je udruga dužna dostaviti, u skladu s odredbama Ugovora.
U slučaju kada udruga nenamjenski utroši odobrena financijska sredstva ili na drugi način krši obveze proizašle iz ugovora, daljnje financiranje će se ukinuti i zatražiti povrat uplaćenih sredstava uz pripadajuću zakonsku kamatu.
Udruga kojoj je utvrđeno neispunjavanje ugovornih obveza bit će evidentirana u zajedničkom informacijskom sustavu za praćenje dodjele financijskih sredstava organizacijama civilnog društva za tijela državne uprave, temeljem čega će joj se uskratiti pravo na financijsku podršku na svim natječajima i javnim pozivima iz državnog proračuna u sljedeće dvije godine, računajući od dana kada je udruzi upućena pisana obavijest o utvrđenom neispunjavanju ugovornih obveza.
Sva ostala prava i obveze korisnika programa uredit će se Ugovorom.
5. PRAĆENJE UTROŠKA SREDSTAVA FINANCIJSKE POTPORE I OBVEZA PODNOŠENJA IZVJEŠĆA
Ministarstvo provodi administrativnu provjeru pristiglih prijava i pripadajuće dokumentacije te prati namjensko trošenje odobrenih financijskih sredstava na temelju opisnog i financijskog izvješća, sukladno Ugovoru.
6. POPIS OBRAZACA
OBVEZNI OBRASCI ZA PRIJAVU PROGRAMA UDRUGA
Obrazac B1Opisni obrazac prijave
Obrazac B2Obrazac proračuna programa
Obrazac B3Obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja
Obrazac B4 Obrazac Izjave o financiranim projektima - programima
OBVEZNI OBRASCI ZA PROCJENU PROGRAMA
Obrazac B5 Obrazac za procjenu kvalitete prijave
OBRASCI ZA PROVEDBU PROGRAMA
Obrazac B6Obrazac Ugovora o dodjeli financijskih sredstava
Obrazac C1Obrazac za provedbu terenskog posjeta
Obrazac C2Obrazac opisnog izvještaja programa
Obrazac C3Obrazac financijskog izvještaja programa
Ministarstvo poljoprivrede
Upute za prijavitelje za
Javni natječaj
za financiranje programa i projekata udruga koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske za 2024. godinu
Datum raspisivanja Javnog natječaja: 4. ožujka 2024 .
Rok za dostavu prijava: 4. travnja 2024.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. OSNOVNE INFORMACIJE O JAVNOM NATJEČAJU ZA FINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA UDRUGA KOJE PROMIČU POLJOPRIVREDU I VRIJEDNOST RURALNOG PROSTORA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024. GODINU (dalje u tekstu: „Natječaj“)
1.1. Opis problema čijem se rješavanju želi doprinijeti ovim Natječajem
Suradnja s udrugama čije su osnovne aktivnosti u poslovanju usmjerene na poljoprivredu i ruralne vrijednosti, ogleda se većinom u različitim oblicima financijske i nefinancijske podrške koju pruža Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo). Ovaj Natječaj rezultat je želje za jačanjem međusektorske suradnje odnosno suradnje sa predstavnicima udruga koje zastupaju interese poljoprivrednog sektora, a sve u cilju jačanja hrvatskog sela kao ključnoj kategoriji gospodarskog rasta i razvoja ruralnog prostora. Putem ovog Natječaja Ministarstvo u suradnji s udrugama radi na daljnjem jačanju prepoznatljivih, dinamičnih i konkurentnih sektora Hrvatske poljoprivrede i ruralnog razvoja.
Ciljevi Natječaja su:
- standardizirano, pravovremeno i sustavno pružanje informacija poljoprivrednom i ruralnom sektoru
- osiguranje dostupnosti ključnih informacija u poljoprivrednom sektoru
- osiguranje sustavne i kontinuirane suradnje s udrugama koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
- suradnja na razvoju edukativnih programa
- razvijanje programa uključivanja volontera u udrugama / organizacijama civilnog društva koje pružaju podršku poljoprivrednoj i ruralnoj zajednici.
Natječajni postupak provodi se u skladu sa Zakonom o udrugama (,,Narodne novine“, br. 74/14., 70/17., 98/19. i 151/22.) (dalje u tekstu „Zakon“) i Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (,,Narodne novine“, br. 26/15. i 37/21.).
1.2. Opći i posebni ciljevi Natječaja
Opći cilj Natječaja:
- Jačanje suradnje s udrugama koje zastupaju interese poljoprivrednog sektora
Posebni cilj Natječaja:
- Financiranje aktivnosti programa i projekata udruga koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
1.3. Financijski okvir programa i projekata
Ukupno planirana vrijednost Natječaja je 132.723,00 EUR. Sredstva za financiranje Natječaja su osigurana u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2024. godinu, u okviru razdjela 060 Ministarstva poljoprivrede. Ovisno o interesu korisnika Ministarstvo može osigurati dodatna sredstava za navedenu namjenu, te će isto tako planirati provedbu ovih aktivnosti u projekcijama proračuna za naredno programsko razdoblje.
Ministarstvo nije u obvezi utrošiti cjelokupan iznos predviđenih sredstava za financiranje projekata po ovom Natječaju.
Prijavitelj može od Ministarstva zatražiti do 100% iznosa za financiranje programa.
Također, prijavitelj može prijaviti program koji će se u određenom postotku ukupnog iznosa sufinancirati iz vlastitog ili drugog izvora. U navedenom slučaju, prijavitelj je dužan izvor i iznos sufinanciranja prikazati u Opisnom obrascu prijave programa i Obrascu proračuna programa, te može ostvariti prednost pri financiranju.
1.4. Sudionici u provedbi Natječaja
PRIJAVITELJ
Udruga koja prijavljuje program u okviru ovog Natječaj
KORISNIK
Prijavitelj koji, nakon što je njegov program pozitivno ocijenjen na natječajnom postupku ovog Natječaja, sklapa ugovor s Ministarstvom
MINISTARSTVO
Davatelj financijskih sredstava po ovom Natječaju je Ministarstvo poljoprivrede koje planira i koordinira ocjenjivanje, ugovara, financira i prati provedbu aktivnosti iz ovog Natječaja
1.5. Prednosti u financiranju ima udruga:
- čije djelovanje je najvećim dijelom usmjereno na promidžbu poljoprivrede i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske
- koja ima prethodno iskustvo u promidžbi poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora Republike Hrvatske
- koja u provedbi programskih aktivnosti planira uključiti volontere svoje organizacije;
- koja jasno definira plan rada volontera tijekom provedbe programa
- koja na provedbi programa, kao i partnerske organizacije, namjerava angažirati stručnjake iz određenih područja za provođenje pojedinih aktivnosti
- koja angažira stručnjake za provedbu aktivnosti edukacije, a koji imaju relevantno profesionalno iskustvo i znanje iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju)
- koja ima pozitivno evaluirane prethodne aktivnosti edukacija od strane polaznika i davatelja financijskih sredstava (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju)
- koja ima razvijenu suradnju sa jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugim državnim institucijama i javnim ustanovama (o čemu prilaže relevantnu dokumentaciju).
1.6. Prihvatljive aktivnosti koje će se financirati putem Natječaja
Udruga koja je nositelj programa i koja je prijavitelj na ovom Natječaju ima za zadaću koordinirati, educirati i pratiti provođenje programskih aktivnosti.
Planirano trajanje programa:
Prihvatljivo vremensko razdoblje za provedbu programa odnose se na aktivnosti čija provedba započinje danom objave ovog Natječaja, a provode se u razdoblju od najdulje 12 mjeseci od dana početka provedbe.
Prihvatljivi tipovi programskih aktivnosti u okviru Natječaja koji su obvezni za prijavitelja koji se moraju provoditi su sve dolje navedene aktivnosti:
a. Osiguranje visoke razine standarda i kvalitete usluga pri promidžbi poljoprivrede i ruralnog prostora
b. Podizanje javne svijesti o važnosti poljoprivrede i ruralnog prostora i uslugama koje su dostupne u sklopu programa (letci, brošure, plakati, medijske/promidžbene aktivnosti)
c. Provođenje evaluacije programskih aktivnosti.
Moguće su i druge aktivnosti kojima se pridonosi ostvarivanju ciljeva Natječaja, koje će također biti razmatrane za financiranje.
Program se prijavljuje na razdoblje provedbe od 12 mjeseci s detaljno razrađenim programskim aktivnostima.
Jednako tako, i u proračunu treba točno naznačiti iznose koji su potrebni za provedbu pojedine aktivnosti.
Za financiranje nisu prihvatljive sljedeće aktivnosti :
programi koji se isključivo baziraju na investicijskim ulaganjima, izgradnji ili adaptaciji kapitalnih objekata i/ili kupnji opreme
programi koji sadržavaju isključivo jednu od prihvatljivih aktivnosti
programi koji se u cijelosti ili uglavnom bave samo individualnim sponzorstvom za sudjelovanje u radionicama, seminarima, konferencijama, kongresima
programi koji se u potpunosti ili uglavnom bave samo individualnim školarinama za studij ili tečajevima
znanstveno-istraživački programi
programi čije su aktivnosti većinski usmjerene na tiskanje knjiga i brošura
programi koji su usmjereni na političke ili religijske ciljeve i/ili aktivnosti
programi čija je jedina svrha korist članica/članova udruge
1.7. Prihvatljivi troškovi koji će se financirati ovim Natječajem
Sredstvima iz ovog Natječaja mogu se financirati samo stvarni i prihvatljivi troškovi, nastali provođenjem programa u vremenskom razdoblju naznačenom u ovim Uputama i Ugovoru o dodjeli financijskih sredstava(dalje u tekstu „Ugovor“). Prilikom procjene prijave, ocjenjivat će se potreba naznačenih troškova u odnosu na predviđene aktivnosti, kao i realnost visine navedenih troškova.
a. Ljudski resursi (izdaci za troškove plaća i naknada voditeljima programa ili projekta, izvoditeljima iz udruge i/ili vanjskim suradnicima koji sudjeluju u provedbi programa (ugovor o autorskom djelu i honorar, ugovor o djelu, ugovor o djelu redovitog studenta, ugovor o radu) pri čemu treba navesti ime i prezime osobe koja će biti angažirana, njezine stručne kompetencije, broj mjeseci i mjesečni bruto iznos naknade) do 70% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva.
b. Putovanja (putni troškovi, dnevnice i troškovi smještaja za potrebe obavljanja programskih aktivnosti).
c. Oprema i roba (do 5% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva).
d. Ostali troškovi, grafičke usluge (grafička priprema, usluge tiskanja letaka, brošura, časopisa i sl. pri čemu treba navesti vrstu i namjenu usluge, količinu, jedinične cijene), medijske/promidžbene aktivnosti, drugi troškovi neophodni i neposredno vezani i nužni za provedbu programskih aktivnosti i sl.
U okviru programa može se financirati samo ona oprema koja je potrebna za provedbu programskih aktivnosti.
Troškovi putovanja priznaju se ukoliko je putovanje neophodno za provedbu aktivnosti.
Troškovi smještaja priznaju se jedino ako su povezani s neposrednom provedbom programskih aktivnosti i to do razine smještaja kategoriziranog s maksimalno 3 zvjezdice ( hotel, apartman, privatni smještaj ).
Prihvatljivi neizravni troškovi
Prihvatljivi neizravni troškovi programa su: troškovi režija (plin, voda, telefon, internet, najam prostora, struja i slično), bankovni troškovi, poštanski troškovi, troškovi uredskog materijala, troškovi knjigovodstva.
U slučaju da udruga djeluje u unajmljenom privatnom prostoru, prilikom prijave programa potrebno je priložiti presliku ovjerenog ugovora o najmu, a koji ne može biti sklopljen s osobama koje obnašaju određene funkcije u upravljanju udrugom, članovi su udruge (ili njihove uže obitelji) ili sudjeluju u provedbi programa.
Prihvatljivi neizravni troškovi programskog prijedloga ne mogu biti veći od 20% ukupnog iznosa koji se traži od Ministarstva za provedbu prijavljenog programa.
Trošak solemnizacije bjanko zadužnice dio je prihvatljivih troškova programa te ga je potrebno u okviru Obrasca proračuna (Obrazac B2) predvidjeti posebnom stavkom pod neizravnim troškovima.
Solemnizirana bjanko zadužnica dostavlja se isključivo prije potpisivanja Ugovora i nije potrebno dostaviti je prilikom prijave.
Samo se prihvatljivi troškovi uzimaju u obzir za dodjelu bespovratnih sredstava. Samo one aktivnosti koje su nužne za provedbu programa, mogu stvarati prihvatljive troškove. Nužno je voditi računa da se prihvatljivi troškovi moraju temeljiti na stvarnim troškovima te da moraju biti potkrijepljeni odgovarajućom popratnom dokumentacijom (ugovori, računi, potpisne liste i sl.). Provjere prihvatljivosti mogu dovesti do traženja pojašnjenja i mogu navesti Ministarstvo da nametne izmjene ili smanjenja iznosa kako bi se riješile takve pogreške ili netočnosti. Iznos odobrenih sredstava se uslijed tih ispravaka ne može povećati. Obveza je i neposredan interes udruge prijavitelja programa pružiti realističan i ekonomičan proračun programa.
1.8. Neprihvatljivi troškovi u okviru Natječaja
Neprihvatljivi troškovi:
- carinske i uvozne pristojbe ili bilo kakve druge naknade
- novčane kazne, financijske kazne i parnični troškovi
- operativni troškovi, osim ako se operativni troškovi odnose isključivo na razdoblje sufinanciranja programa
- rabljena oprema
- troškovi konverzije, naknade i gubici po tečajnim razlikama vezani uz bilo koji devizni račun u eurima za određenu komponentu kao i drugi čisto financijski izdatci
- dugovi udruge koji su nastali bez obzira iz kojih razloga, troškovi kamata, kao ni aktivnosti koje spadaju u redovitu djelatnost udruge ( primjerice troškovi održavanja skupštine udruge, upravnog odbora udruge i slično )
- režijski troškovi koji glase na ime fizičke osobe
- regres, božićnica, otpremnina, financijske nagrade te prigodni darovi, kao i druge slične naknade zaposlenicima i članovima udruge
- troškovi koji se odnose na investicijska ulaganja, izgradnju, adaptaciju i opremanje prostora u kojima udruga djeluje ili kapitalnih objekata i kupnju tehničke opreme, osim ako je ista potrebna za provedbu programskih aktivnosti. lznimke od ovog pravila potrebno je posebno obrazložiti i definirati u specifikaciji troškova.
Neprihvatljivim će se smatrati i svi drugi navedeni troškovi čije je financiranje u cijelosti već osigurano iz drugih izvora.
Prilikom pripreme proračuna programa vodite računa o sljedećem:
ukoliko se za provedbu programa odobri niži iznos sredstava od iznosa zatraženog u Obrascu proračuna, potrebno je u dogovoru s Ministarstvom izraditi novu specifikaciju troškova, koja će potom biti sastavni dio Ugovora o dodjeli financijskih sredstava, te po potrebi novi plan aktivnosti usklađen sa odobrenim sredstvima za provedbu programa
sve naknadne izmjene proračuna moraju biti dostavljene Ministarstvu u pisanom obliku u što kraćem vremenu, a svakako za vrijeme trajanja provedbe programa. U slučaju prenamjene sredstava veće od 15% iz jedne stavke u drugu, potrebno je Ministarstvu poslati zahtjev za prenamjenu dijela financijskih sredstava u pisanom obliku zajedno sa novim prijedlogom proračuna
Ministarstvo zadržava pravo korigirati proračun u dogovoru s korisnikom, a u svrhu definiranja konačnog iznosa koji će se financirati za aktivnosti programa.
U opisnom obrascu (Obrazac B1) potrebno je detaljno razraditi izvore financiranja: koliko sredstava nositelj očekuje od Ministarstva za provedbu svojih aktivnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. FORMALNI UVJETI NATJEČAJA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRIJAVU NA POZIV MOŽE PODNIJETI UDRUGA KOJA ISPUNJAVA SLJEDEĆE UVJETE:
1. Udruga je upisana u Registar udruga sukladno Zakonu
2. Udruga je uskladila svoj statut s odredbama Zakona ili je podnijela zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom uredu (što dokazuje potvrdom nadležnog ureda)
3. Udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija i vodi transparentno financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija
4. Udruga djeluje u službi općeg/zajedničkog dobra i u skladu s općim vrednotama utvrđenim Ustavom Republike Hrvatske
5. Osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga
6. Udruga je ispunila ugovorene obveze preuzete temeljem prijašnjih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava prema Ministarstvu te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, što potvrđuje izjavom koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje udruge
7. Udruga ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave ( priložiti potvrdu nadležne ispostave porezne uprave da prijavitelj uredno plaća doprinose za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koja nije starija od 30 dana od dana prijave na Natječaj)
8. Protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja programa ne vodi se kazneni postupak i nisu pravomoćno osuđene za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c, odnosno pravomoćno osuđeni za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“, br. 26/15 i 37/21 )
9. Udruga ima općim aktom uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrole te način sprječavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima, prikladan način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvještaja o radu za proteklu godinu (na mrežnim stranicama udruge ili drugi odgovarajući način), odgovarajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa
10. Udruga ima usvojen Financijski plan i Program rada udruge za 2024. godinu
11. Udruga je osigurala organizacijske, ljudske, prostorne i djelomično financijske resurse za obavljanje djelatnosti sukladno Financijskom planu i Programu rada udruge
12. Udruga djeluje najmanje jednu godinu zaključno s danom objave Natječaja u Republici Hrvatskoj
13. Udruge koje imaju prethodno iskustvo u promicanju poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora te je statutom opredijeljena za obavljanje poljoprivredne djelatnosti ( udruga u svom statutu, u dijelu u kojem navodi djelatnosti kojima će ostvarivati svoje ciljeve mora imati jasno navedene djelatnosti koje su sukladne području financiranja Natječaja na koji udruga prijavljuje svoj program ili projekt)
14. Udruga prijavljuje program koji je besplatan za korisnike.
Pravo prijave na Natječaj nemaju :
- pravne osobe koje nisu registrirane kao udruge
- udruge koje nisu uskladile svoj statut s odredbama Zakona o udrugama niti su podnijele zahtjev za usklađivanje statuta nadležnom uredu
- udruge, ogranci, podružnice i slični ustrojstveni oblici udruga koji nisu registrirani u skladu sa Zakonom o udrugama kao pravne osobe
- udruge koje nisu upisane u Registar neprofitnih organizacija i/ili ne vode transparentno financijsko poslovanje u skladu sa Zakonom o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija („Narodne novine“ br. 121/14. i 114/22.)
- udruge čiji rad/djelatnost nije vezana uz prioritetno područje promidžbe poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora
- udruge koje su nenamjenski trošile prethodno dodijeljena sredstva iz javnih izvora (nemaju pravo prijave sljedeće dvije godine, računajući od dana kada je udruzi upućena pisana obavijest o utvrđenom neispunjavanju ugovornih obveza)
- udruge koje su u stečaju
- udruge koje nisu ispunile obveze vezane uz plaćanje doprinosa i/ili poreza
- udruge čije se programske aktivnosti koje prijavljuju na ovaj Natječaj (aktivnosti koje se provode na istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike) već financiraju iz državnog proračuna i po posebnim propisima, osim ako se ne radi o koordiniranom sufinanciranju iz više različitih izvora
- strukovne udruge koje su osnovane s isključivim ciljem promicanja i zaštite zajedničkih interesa svojih članova, odnosno određene profesije.
Udruga koja prijavljuje program u cijelosti je odgovorna za njegovu provedbu, izvještavanje i rezultate. Jedan prijavitelj može podnijeti najviše jednu prijavu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. POSTUPAK PRIJAVE
Ovdje se nalaze informacije o sadržaju prijave i obveznih obrazaca, o tome gdje i na koji način poslati prijavu, kao i informacije o rokovima za prijavu te kontaktima za upite u slučaju da potencijalni prijavitelj ima dodatna pitanja vezana za provedbu Natječaja.
3.1. Dokumentacija za Natječaj
Prijava se smatra potpunom ukoliko sadrži sve prijavne obrasce i obvezne priloge kako je zahtijevano u Natječaju na dostavu programskih prijedloga i natječajnoj dokumentaciji.
Obrasci potrebni za prijavu programa, zajedno s Uputama za prijavitelje, dostupni su na mrežnoj stranici Ministarstva ( https://poljoprivreda.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji/1198 )
(a) Prijave se podnose na propisanim obrascima dostupnim na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (https://poljoprivreda.gov.hr/).
(b) Prijava za financijsku potporu radu udruge u 2024. godini podnosi se u tiskanom i elektronskom obliku (USB).
(c) Cjelovitu natječajnu dokumentaciju čine obrazac za prijavu i obvezujući prilozi.
Obvezni dio natječajne dokumentacije prilikom prijave programa čine:
a. Obrazac B1 Opisni obrazac prijave - obvezno potpisan i ovjeren
b. Obrazac B2 Obrazac Proračuna programa - obvezno potpisan i ovjeren
c. Obrazac B3 Obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja - obvezno potpisan i ovjeren
d. Obrazac B4 Obrazac Izjave o financiranim projektima/programima udruge iz
sredstava Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave u 2023. i 2024. godini – obvezno potpisana i
ovjerena. Izjava se obvezno dostavlja i ukoliko udruzi nisu bili
sufinancirani projekti/programi
e. Dokument Obrazac Izjava o suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju
f. Dokument Uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak (ne starije od 30 dana);
(ukoliko će tijekom provedbe projektnih aktivnosti doći do kontakta s
djecom za osobe koje će kroz provedbu projektnih aktivnosti biti u
kontaktu s djecom)
g. Dokument Popis osoba za koje se traži sufinanciranje s naznačenim bruto iznosom
plaća i postotkom (%) sredstava koja se traže od Ministarstva te ukoliko
se ne traži sufinanciranje plaća priložiti izjavu o istome
h. Dokument Popis zaposlenih osoba u udruzi prema zanimanju i zvanju ( ukoliko ne
postoje zaposleni/e priložiti izjavu da udruga nema zaposlenih osoba )
i. Dokument Preslika važećeg Statuta udruge prijavitelja i partnerskih udruga ako
Statut nije objavljen u Registru udruga , te dokaz (dopis) da je Statut
predan na ovjeru Uredu državne uprave radi usklađivanja sa Zakonom o
udrugama
j. Dokument Preslika Financijskog plana i Programa rada udruge za 2024. godinu
k. Dokument Godišnji izvještaj rada prijavitelja (udruga) za prethodno izvještajno
razdoblje iz kojeg se vide provedene aktivnosti
l. Dokument Preslika financijskog izvješća neprofitnih organizacija primljenog u
FINA-i u tekućoj godini za prethodnu
m. Dokument Elektronička verzija cjelokupne dokumentacije prijavljene na Natječaj
na memorijskom štapiću (USB -u) ne većem od 12MB po obrascu.
(Obrazac B1 obavezno u word formatu, Obrazac B2 u Excel formatu,
ostala dokumentacija u pdf formatu)
n. Dokument Popis dostavljene dokumentacije s potpisom ovlaštene osobe i pečatom prijavitelja ( u okviru opisnog obrasca za prijavu programa )
Neobveznu dokumentaciju prilikom prijave programa čine:
pisma namjere koja potvrđuju i objašnjavaju suradnju udruga s drugim organizacijama, jedinicama lokalne i područne samouprave i ustanovama u provedbi prijavljenog programa
pisma preporuke
zapisi, publikacije, novinski članci te ostali materijali koji prikazuju rad udruga i u izravnoj su vezi s prijavom na Natječaj
3.2. Sadržaj opisnog obrasca
Opisni Obrazac (Obrazac B1) dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o prijavitelju, partnerima te sadržaju programa koji se predlaže za financiranje.
Prijave moraju sadržavati razrađen prijedlog programa s naznakom tko je provoditelj aktivnosti, ciljeva, metoda i vrstom predviđenih aktivnosti, odredbe o potrebnom broju stručnih i drugih suradnika i zaposlenika, predviđen broj korisnika, naznake o uključenosti drugih stručnih institucija u provedbu programa te ostala pitanja bitna za ostvarivanje ciljeva rada.
Obrazac je potrebno popuniti u cijelosti. Obrazac u kojem nedostaju podaci vezani uz sadržaj programa neće biti uzet u razmatranje.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko opisni obrazac sadrži gore navedene nedostatke, prijava će se smatrati nevažećom.
3.3. Sadržaj obrasca proračuna
Obrazac proračuna dio je obvezne dokumentacije. Ispunjava se na hrvatskom jeziku i sadrži podatke o svim izravnim i neizravnim troškovima programa, kao i o financijskim sredstvima koja se traže od Ministarstva te iznose koji su za provedbu dobiveni ili se očekuju od drugih donatora, jedinica lokalne samouprave ili lokalnog poslovnog sektora, kao i iznos vlastitih sredstava koje će udruga uložiti u provedbu programa ili programa. Napominjemo da je najmanji iznos financijskih sredstava koji se putem Natječaja može prijaviti i dodijeliti po programu 1.000,00 EUR, a najveći 10.000,00 EUR.
Svi troškovi i zatražena financijska sredstva trebaju biti sukladni aktivnostima u opisnom obrascu programa.
Prijava u kojima nedostaje Obrazac proračuna neće biti uzeta u razmatranje, kao ni prijava u kojoj Obrazac proračuna nije u potpunosti ispunjen.
Obrazac je potrebno ispuniti na računalu. Rukom ispisani obrasci neće biti uzeti u razmatranje.
Ukoliko Obrazac Proračuna sadrži gore navedene nedostatke prijava će se smatrati nevažećom.
3.4. Kako poslati prijavu
Rok za podnošenje prijava na Natječaj je zaključno do 4. travnja 2024 . do 16,00 sati.
U propisanome roku potrebno je cjelovitu natječajnu dokumentaciju iz ove točke dostaviti na adresu:
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na vanjskom dijelu omotnice potrebno je istaknuti puni naziv i adresu prijavitelja, naznaku: „Prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata udruga koje promiču
poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora Republike Hrvatske za 2024. godinu “, te
napomenu “Ne otvarati prije sastanka Povjerenstva“.
Prijava u elektroničkom obliku sadržajno mora biti identična onoj dostavljenoj na elektroničkom mediju (USB) za pohranu podataka putem pošte, putem dostavljača ili osobnom dostavom.
Sva pitanja vezana uz Natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeću adresu: jp.udruge@mps.hr kontinuirano tijekom trajanja Natječaja.
(5) Ministarstvo poljoprivrede neće razmatrati zahtjeve prijavitelja koji:
nisu dostavljeni na propisanim obrascima i elektroničkom obliku uz potrebne priloge te će isti po zaprimanju biti odbijeni
su dostavljeni izvan propisanoga roka
nisu dostavili izvješće o utrošenim financijskim sredstvima za 2023. godinu.
je dostavio lažne podatke i dokumentaciju pri podnošenju prijave
3.6. Kome se obratiti ukoliko imate pitanja?
Sva pitanja vezana uz Natječaj mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeću adresu elektronske pošte:
jp.udruge@mps.hr
Odgovori na upite u najkraćem mogućem roku poslat će se izravno na adrese onih koji su pitanja postavili.
Ministarstvo nije obvezno davati daljnje informacije o natječajnom postupku nakon navedenog datuma (nakon roka za podnošenje prijava).
U svrhu osiguranja ravnopravnosti svih potencijalnih prijavitelja, Ministarstvo ne može davati prethodna mišljenja o prihvatljivosti prijavitelja, partnera, aktivnosti ili troškova navedenih u prijavi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI BESPOVRATNIH
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
SREDSTAVA
a) U postupku ocjenjivanja prijava za financijsku potporu uzet će se u obzir sljedeći elementi:
a) značenje udruge
b) veličina udruge
c) opseg ukupne djelatnosti udruge
d) udio djelatnosti udruge koji se odnosi na promidžbu poljoprivrede i ruralnog prostora u ukupnoj djelatnosti
b) Razmatrat će se i ocjenjivati prijava koja zadovoljava sljedeće uvjete :
- da je podnesena u propisanom roku za podnošenje prijava;
- da je potpuna odnosno sadrži sve podatke, dokumentaciju i popunjene obrasce iz točke 3. ovog Natječaja, da su dostavljeni dokazi, dokumentacija i obrasci čitljivi; odnosno da je prijava u dodatnom roku i na predviđeni način dopunjena ili ispravljena traženim podacima ili prilozima ;
- da zadovoljava uvjete iz točke 2. ovog Natječaja;
- da je prijavljena na način propisan točkom 3. ovog Natječaja.
c) Popis prijava koje ne ispunjavaju uvjete iz točke 4. pod točka 1). ovoga Natječaja bit će objavljen na internetskoj stranici Ministarstva poljoprivrede u roku od osam dana od dana utvrđivanja popisa. Podnositelji prijava koji ne ispunjavaju uvjete mogu, u roku od osam dana od dana objavljivanja popisa, podnijeti prigovor Ministarstvu poljoprivrede. Prigovor ne odgađa daljnju provedbu natječajnog postupka.
d) Ukoliko prijava ima manje nedostatke koji ne utječu na sadržaj bitan za ocjenjivanje programa ili projekta, od prijavitelja će se zatražiti dopunjavanje odnosno ispravljanje prijave potrebnim podacima ili prilozima u roku od 5 radnih dana od dana dostavljanja obavijesti o potrebnoj dopuni ili ispravku prijave. Prijavitelji koji u navedenom roku i na odgovarajući način dostave tražene podatke ili priloge smatrat će se da su podnijeli potpunu prijavu.
4.1. Pregled prijava u odnosu na propisane uvjete Natječaja
Ministarstvo će osnovati Povjerenstvo za provedbu Javnog natječaja i ocjenjivanje projekata .
Povjerenstvo čine zaposlenici Ministarstva koji su upoznati s ciljevima Natječaja, propisanim uvjetima koji moraju biti zadovoljeni, s opisom problema te prioritetima za financiranje.
Članovi Povjerenstva ne smiju biti u sukobu interesa o čemu moraju potpisati posebnu izjavu.
Povjerenstvo pri otvaranju prijave pregledava ispunjavaju li svi pristigli programi udruga propisane uvjete sukladno uvjetima navedenim u točki 3. ovih Uputa, te propisano trajanje i prijavljenu vrijednost programa.
Ministarstvo ima pravo zatražiti od prijavitelja dodatna objašnjenja ili informacije, uz dostavljenu cjelovitu prijavu , a prijavitelju će se osigurati razmjeran rok za dostavu zatraženog. Ukoliko prijavitelj ne dostavi u zadanom roku zatražena dodatna objašnjenja ili informacije na zahtjev Ministarstva, prijava će biti odbačena.
Nakon provjere svih pristiglih i zaprimljenih prijava u odnosu na propisane uvjete Natječaja, prikupljenih dodatnih objašnjenja ili informacija uz pojedine prijave, Povjerenstvo izrađuje popis svih udruga koje su zadovoljile propisane uvjete, čije se prijave stoga upućuju na procjenu kvalitete, kao i popis svih udruga koje nisu zadovoljile propisane uvjete Natječaja.
Ministarstvo će pisanim putem obavijestiti sve udruge koje nisu zadovoljile propisane uvjete o razlozima odbijanja njihove prijave.
Elementi prijave koji se ne mogu naknadno ispraviti ili dopuniti:
- prijava nije ispunjena na računalu
- prijavitelj nije odgovorio na pitanja iz prijave koje se odnose na sadržaj programa, a koji su bitni za vrednovanje kvalitete programa
- prijavitelj traži viši ili niži iznos od propisanoga
- papirnata prijava nije istovjetna elektroničkoj prijavi
4.2. Procjena prijava koje su zadovoljile propisane uvjete Natječaja
Povjerenstvo za provedbu Javnog natječaja i ocjenjivanje projekata ocjenjivat će projekte (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo). Svaka pristigla i zaprimljena prijava ocjenjuje se temeljem obrasca za procjenu (Obrazac B5- Obrazac za ocjenjivanje kvalitete prijave) .
Postupkom provjere od strane Povjerenstva koja će ocjenjivati prijedlog prijave, izvršit će se provjera proračuna koja može biti povod za dodatno pojašnjenje od strane prijavitelja i može dovesti do toga da Ugovaratelj izmjeni proračun i smanji iznos ukupnog proračuna ili pojedinih stavki u proračunu. Stoga je u interesu podnositelja prijedloga programa da dostavi realan proračun temeljen na realnim troškovima.
Program koji prilikom postupka ocjenjivanja ne ostvari minimalno 60% ukupnog broja bodova neće moći biti financiran putem ovog Natječaja.
4.3. Dostava dodatne dokumentacije i ugovaranje
Povjerenstvo vrši provjeru dodatne dokumentacije.
Dokumenti i potvrde koji će se dodatno tražiti od prijavitelja prije potpisivanja Ugovora:
a. Uvjerenje o nevođenju kaznenog postupka ( izdaje Općinski sud, a dostupno je i putem sustava e-Građani. Uvjerenjem se za tražitelja utvrđuje, posebno, je li: a) u tijeku istražni postupak, b) podignuta optužnica koja je postala pravomoćna, c) izrečena nepravomoćna osuđujuća presuda za kaznena djela za koja je zapriječena novčana kazna ili zatvor ). Uvjerenje se treba dostaviti za: 1. osobu koja je ovlaštena za zastupanje udruge, 2. osobu koja će biti voditelj programa ne stariji od 3 mjeseca (izvornik);
b. Izvornici dokumentacije na uvid ( u slučaju svih dokumenata koji su prilikom prijave dostavljeni u preslikama );
c. Potvrda izdana od strane Ministarstva financija - Porezne uprave da su podmireni svi doprinosi i plaćen porez (izvornik ne stariji od 30 dana);
d. Solemnizirana bjanko zadužnica ( trošak solemnizacije dio je prihvatljivih troškova programa ) koja se, ako ne bude realizirana, vraća korisniku nakon odobrenja konačnog izvještaja o provedbi programa.
Rok za dostavu dodatne dokumentacije je 10 dana od dana dostave obavijesti udrugama.
Na temelju prijedloga Povjerenstva Odluku o dodjeli financijskih sredstava donosi čelnik Ministarstva poljoprivrede.
Za odobreni program Ministarstvo će potpisati ugovor o dodjeli financijskih sredstava s nositeljem programa i to u roku od 30 dana od dana objave Odluke o dodijeli financijskih sredstava.
Obavijest o rezultatima Natječaja s popisom udruga kojima će biti dodijeljena financijska sredstva te iznosi dodijeljenih sredstava bit će objavljena na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede ( https://poljoprivreda.gov.hr/ ).
4.4. Obavijest o donesenoj odluci o dodjeli financijskih sredstava
Svi prijavitelji, čije su prijave ušle u postupak procjene, bit će obaviješteni o donesenoj Odluci o dodijeli financijskih sredstava.
4.5. Podnošenje prigovora
Prijavitelj može uputiti prigovor Ministarstvu:
a. Na rezultate otvaranja prijava te postupak procjene formalnih uvjeta natječaja, u roku od 8 dana od objave popisa udruga koje su zadovoljile propisane uvjete na mrežnim stranicama Ministarstva
b. Na Odluku o dodjeli financijskih sredstava, u roku od 8 dana od dana objave Odluke na mrežnim stranicama Ministarstva
Prigovor podnosi u pisanom obliku na sljedeću adresu elektronske pošte: prigovori.udruge@mps.hr .
Prigovor ne odgađa izvršenje navedenih odluka i provedbu Natječaja.
4.6. Postupanje s dokumentacijom
Zaprimljene prijave odobrenih projekata sa svom pratećom dokumentacijom Ministarstvo neće vraćati. Zbog toga ne treba slati izvornike već preslike svih važnih dokumenata/priloga, osim ako se to ne traži propisanim uvjetima Natječaja.
Prijaviteljima čije prijave na Natječaju nisu prihvaćene (zbog nezadovoljavanja propisanih uvjeta natječaja ili nakon postupka procjene) Ministarstvo će vratiti zaprimljenu prijavnu dokumentaciju u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodjeli financijskih sredstava za programe u 2024. godini.
4.7. Informiranje i vidljivost
Korisnik mora osigurati vidljivost financiranja programa od strane Ministarstva poljoprivrede. Na svim materijalima vezanim za program korisnik ističe grb Republike Hrvatske ispod kojeg je istaknut naziv Ministarstva poljoprivrede.
Cilj informiranja i vidljivosti je podizanje svijesti javnosti, medija i dionika o ulozi tijela državne uprave koja financiraju zajednički natječaj te rezultatima i učincima financiranih programa.
4.8. Ugovaranje, praćenje te obustavljanje i povrat isplaćenih sredstava
Ukupan broj projekata koji će se sufinancirati ovisi o broju podnesenih zahtjeva i raspoloživim sredstvima, a Ministarstvo poljoprivrede će nastojati sredstva raspodijeliti ravnomjerno kako bi se obuhvatio što veći broj korisnika. U tijeku kalendarske 2024. godine istoj udruzi kao podnositelju prijave može se odobriti sufinanciranje najviše 1 projekta.
Ministarstvo priprema i potpisuje ugovor s udrugom za čiji program su odobrena financijska sredstva, sukladno prioritetima iz svoje nadležnosti i visini raspoloživih sredstava.
U roku od 30 dana od donošenja Odluke o prihvaćenom programu udruga kojoj je odobreno sufinanciranje ima obvezu potpisati Ugovor za provedbu projekata u 2024. godini jer u protivnom gube pravo na sufinanciranje.
Ukoliko se za provedbu programa odobri niži iznos sredstava od iznosa zatraženog u proračunu, potrebno je u dogovoru s Ministarstvom izraditi novu specifikaciju troškova te po potrebi prilagoditi opis aktivnosti, što će potom biti sastavnim dijelom Ugovora.
Ministarstvo će kontrolirat namjensko trošenje odobrenih sredstava na temelju obveznog opisnog i financijskog izvješća koji je udruga dužna dostaviti, u skladu s odredbama Ugovora.
U slučaju kada udruga nenamjenski utroši odobrena financijska sredstva ili na drugi način krši obveze proizašle iz ugovora, daljnje financiranje će se ukinuti i zatražiti povrat uplaćenih sredstava uz pripadajuću zakonsku kamatu.
Udruga kojoj je utvrđeno neispunjavanje ugovornih obveza bit će evidentirana u zajedničkom informacijskom sustavu za praćenje dodjele financijskih sredstava organizacijama civilnog društva za tijela državne uprave, temeljem čega će joj se uskratiti pravo na financijsku podršku na svim natječajima i javnim pozivima iz državnog proračuna u sljedeće dvije godine , računajući od dana kada je udruzi upućena pisana obavijest o utvrđenom neispunjavanju ugovornih obveza.
Sva ostala prava i obveze korisnika programa uredit će se Ugovorom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5. PRAĆENJE UTROŠKA SREDSTAVA FINANCIJSKE POTPORE I OBVEZA PODNOŠENJA IZVJEŠĆA
Ministarstvo provodi administrativnu provjeru pristiglih prijava i pripadajuće dokumentacije te prati namjensko trošenje odobrenih financijskih sredstava na temelju opisnog i financijskog izvješća, sukladno Ugovoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6. POPIS OBRAZACA
OBVEZNI OBRASCI ZA PRIJAVU PROGRAMA UDRUGA
Obrazac B1Opisni obrazac prijave
Obrazac B2Obrazac proračuna programa
Obrazac B3Obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja
Obrazac B4 Obrazac Izjave o financiranim projektima - programima
OBVEZNI OBRASCI ZA PROCJENU PROGRAMA
Obrazac B5 Obrazac za procjenu kvalitete prijave
OBRASCI ZA PROVEDBU PROGRAMA
Obrazac B6Obrazac Ugovora o dodjeli financijskih sredstava
Obrazac C1Obrazac za provedbu terenskog posjeta
Obrazac C2Obrazac opisnog izvještaja programa
Obrazac C3Obrazac financijskog izvještaja programa
Obrazac C4Obrazac zahtjeva za isplatu sredstava
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede