E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa za Zakon o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo pravosuđa i uprave

1.2.

Naziv propisa:

Zakon o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Ne

 

Naziv pravne stečevine:

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14,  147/14, 120/16, 16/19 i 71/23). Ovaj Zakon mijenjan je i dopunjavan više puta, a značajna intervencija u ovaj Zakon izvršena je 2014., kada je sukladno Odluci i Rješenju Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-4039/2009, U-I-25427/2009 i U-I-195/2010 od 18. srpnja 2014., utvrđeno da svi elementi plaće pravosudnih dužnosnika moraju biti određeni zakonom.

Nakon provedenih reorganizacija pravosudnog sustava 2014. i 2018. znatno je smanjen broj pravosudnih tijela te je ujedno povećana teritorijalna nadležnost općinskih sudova i općinskih državnih odvjetništava uz znatnije povećanje opsega poslova u nadležnosti ovih prvostupanjskih pravosudnih tijela, a tek je izmjenama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 16/19) povećana plaća pravosudnih dužnosnika, i to povećanjem osnovice za obračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika u visini od 6% na 4.710,595 kuna, izjednačavanjem koeficijenata pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima i čelnika pravosudnih tijela prvog stupnja te propisivanjem koeficijenata za predsjednika i suce Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske, koji je s radom počeo 1. siječnja 2021.

Uz sve navedeno ukazuje se i na kontinuiran višegodišnji trend smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, iz čega proizlazi zaključak o kontinuiranom naporu i zalaganju te povećanju učinkovitosti pravosudnih dužnosnika. U tom se smislu ističe da je od kraja 2014., kada je pred sudovima bilo 616.686 neriješenih predmeta, broj neriješenih predmeta na dan 31. prosinca 2023. smanjen na 470.613  predmeta.

Uzimajući u obzir prethodno navedeno, kao i da se plaće službenika zaposlenih u pravosudnim tijelima kontinuirano povećavaju, Zakonom o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 71/23), kojim je i izmijenjen naziv ovog Zakona u Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika, plaće pravosudnih dužnosnika povećane su povećanjem osnovice za 13,004% te povećanjem koeficijenata za izračun plaće pravosudnih dužnosnika u prvostupanjskim pravosudnim tijelima s 3,54 na 4,21.

2.2.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa i uprave, Statistička izvješća o pravosudnim tijelima, sustav Centraliziranog obračuna plaća

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

1. Povećanje osnovice za izračun plaće pravosudnih dužnosnika za dodatnih 11,5% od stupanja na snagu Zakona o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika.

2. Korekcija koeficijenata za izračun plaća pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima županijske razine tako da se koeficijent sudaca županijskih sudaca i zamjenika županijskih državnih odvjetnika povećava s postojećih 4,55 na 5,00, a polazni koeficijent čelnika pravosudnih tijela županijske razine s 5,00 na 5,15 te nakon toga i razmjerna dorada koeficijenata čelnika ovih pravosudnih tijela s većim brojem dužnosnika.

3. Korekcija koeficijenata čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela, i to s polaznih 4,55 na 5,00 te dalje razmjerno broju pravosudnih dužnosnika.

4. Priznanje pravosudnim dužnosnicima određenih prava koja ostvaruju službenici zaposleni u pravosudnim tijelima, i to prava na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, godišnju nagradu za uskršnje i božićne blagdane, dar za dijete do navršenih 15 godina života, regres za korištenje godišnjeg odmora te prava na sistematski pregled.

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Uzimajući u obzir kontinuiran višegodišnji trend smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, kao i činjenicu da su plaće službenika zaposlenih u pravosudnim tijelima višekratno povećavane, donošenjem i stupanjem na snagu ovoga Zakona dodatno se nastoji poboljšati materijalni položaj pravosudnih dužnosnika.

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Svi elementi za izračun plaća pravosudnih dužnosnika moraju biti propisani zakonom zbog čega u konkretnom slučaju druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.

3.4.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa i uprave, Statistička izvješća o radu pravosudnih tijela

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

1. Povećanje osnovice za izračun plaće pravosudnih dužnosnika za dodatnih 11,5% od stupanja na snagu Zakona o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika.

2. Korekcija koeficijenata za izračun plaća pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima županijske razine tako da se koeficijent sudaca županijskih sudaca i zamjenika županijskih državnih odvjetnika povećava s postojećih 4,55 na 5,00, a polazni koeficijent čelnika pravosudnih tijela županijske razine s 5,00 na 5,15 te nakon toga i razmjerna dorada koeficijenata čelnika ovih pravosudnih tijela s većim brojem dužnosnika.

3. Korekcija koeficijenata čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela, i to s polaznih 4,55 na 5,00 te dalje razmjerno broju pravosudnih dužnosnika.

4. Priznanje pravosudnim dužnosnicima određenih prava koja ostvaruju službenici zaposleni u pravosudnim tijelima, i to prava na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, godišnju nagradu za uskršnje i božićne blagdane, dar za dijete do navršenih 15 godina života, regres za korištenje godišnjeg odmora te prava na sistematski pregled.

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 10. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Poboljšanjem materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika posredno se utječe na ostvarenje prava na pristup pravosuđu u dijelu koji se odnosi na skraćenje trajanja sudskih postupaka i smanjenje broja neriješenih predmeta.

Adresati su pravosudni dužnosnici (ukupno 2293) te građani i poslovni subjekti kao korisnici usluga pravosudnog sustava.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet poboljšanja materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika s jedne strane, te se s druge strane, s obzirom na očekivano  povećanje kvalitete rada pravosudnih dužnosnika, posredno utječe na pristup pravosuđu te daljnje smanjenje broja neriješenih predmeta i skraćenje trajanja sudskih postupaka.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa i uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

 

6.2.

Konzultacije:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7.ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

Povećanje plaće i priznanje širih materijalnih prava pravosudnim dužnosnicima.

Očekuje se povećanje kvalitete rada pravosudnih dužnosnika.

Očekuje daljnje smanjenje broja neriješenih predmeta i skraćenje trajanja sudskih postupaka.

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci na pristup pravosuđu.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet poboljšanja materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: dr.sc. Ivan Malenica

 

Datum: 26. veljače 2024.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.