PRAVILNIK O TEHNIČKIM UVJETIMA ZA ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURNE PODSUSTAVE I NJIHOVO ODRŽAVANJE
Predmet uređenja
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se tehnički uvjeti za željezničke infrastrukturne podsustave i njihovo održavanje, kako bi se stvorili preduvjeti za siguran, uredan, redovit i nesmetan tijek željezničkoga prometa u Republici Hrvatskoj.
Širina perona
Članak 2.
(1) Najmanja širina jednostranih (bočnih) perona iznosi 2,50 m.
(2) Najmanja širina dvostranih (otočnih) perona iznosi 3,30 m.
(3) Na krajevima dvostranih (otočnih) perona širina se smije smanjivati do najmanje 2,50 m.
Vodoravna signalizacija na peronu
Članak 3.
(1) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost najbližeg ruba vizualne oznake upozorenja i taktilne trake kojima se upozorava na opasnost na granici opasnog područja od osi kolosijeka uz peron određuje se ovisno o dopuštenoj brzini na tom kolosijeku, prema tablici 1., a ne smije biti manja od 2,40 m.
Tablica 1. Širina nesigurnog područja ovisno o dopuštenoj brzini
Brzina teretnog vlaka (km/h)
Brzina putničkog vlaka (km/h)
Širina nesigurnog područja (m)
< 90
< 100
2,40
91-100
101-120
2,50
101-110
121-140
2,60
111-120
141-160
2,70
> 121
> 161
2,80
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, na postojećim peronima udaljenost najbližeg ruba vizualne oznake upozorenja i taktilne trake kojima se upozorava na opasnost na granici opasnog područja od osi kolosijeka uz peron ne smije biti manja od 2,20 m.
Stabilni predmeti na peronu
Članak 4.
(1) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost između stabilnih predmeta i ruba perona ne smije biti manja od:
– 1,60 m, za predmete duljine do 1,00 m,
– 2,00 m, za predmete duljine veće od 1,00 m i manje ili jednake 10,00 m,
– 2,40 m, za predmete duljine veće od 10,00 m.
(2) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost između stabilnih predmeta i vanjskoga ruba taktilne trake ne smije biti manja od:
– 0,80 m, za predmete duljine do 1,00 m,
– 1,20 m, za predmete duljine veće od 1,00 m i manje ili jednake 10,00 m,
– 1,60 m, za predmete duljine veće od 10,00 m. (3) Stabilni predmeti na peronu do visine 3,05 m iznad gornjega ruba tračnice, moraju biti na udaljenosti najmanje 3,00 m od osi kolosijeka uz peron.
(4) Postojeći stabilni predmeti mogu se zadržati do prve modernizacije ili obnove ako njihova širina nije veća od 1,00 m.
Prilaz peronu
Članak 5.
(1) Peroni u kolodvorima i stajalištima, u kojima radi izmjene putnika u vlaku putnici moraju prelaziti preko kolosijeka, moraju imati prilaz za putnike preko tih kolosijeka.
(2) Prilaz za putnike preko kolosijeka, po kojemu je dopuštena brzina veća od 160 km/h, mora biti izvan razine toga kolosijeka.
(3) Prilaz za putnike preko kolosijeka u novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim kolodvorima mora biti izvan razine toga kolosijeka.
(4) Prilaz za putnike u stajalištu na jednokolosiječnoj željezničkoj pruzi, ako nije izvan razine kolosijeka, mora biti sveden na željezničko-cestovni prijelaz ili pješački prijelaz preko pruge.
(5) Prilaz za putnike u stajalištu na dvokolosiječnoj željezničkoj pruzi ili u zajedničkom stajalištu na usporednim željezničkim prugama, ako nije izvan razine kolosijeka, mora imati zaštitne ograde za usmjeravanje putnika na željezničko-cestovni prijelaz ili pješački prijelaz preko pruge opremljen uređajem za osiguravanje prijelaza.
Sigurnosni prostori u tunelu
Članak 6.
U željezničkim tunelima u uporabi, u kojima uz kolosijek nisu izgrađene pješačke staze, u oblozi tunela izvan slobodnoga profila moraju biti izvedeni sigurnosni prostori za sklanjanje željezničkoga osoblja, a na tunelskom zidu moraju jasno biti označeni smjerovi kretanja prema tim prostorima.
Evakuacijski putevi u tunelu
Članak 7.
(1) U novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim željezničkim tunelima duljine od 100,00 m do 500,00 m moraju se nalaziti evakuacijski putevi u obliku nogostupa najmanje širine 0,75 m i najmanje visine prolaza 2,25 m, s ravnom, tvrdom i glatkom površinom bez prepreka i rukohvatom, te opremljeni osvjetljenjem.
(2) U dvokolosiječnim i višekolosiječnim tunelskim cijevima evakuacijski putevi moraju se nalaziti s obje strane tunelske cijevi.
Mjesta spašavanja i prilazi željezničkim tunelima
Članak 8.
(1) Na prikladnim mjestima u blizini novosagrađenih, moderniziranih ili obnovljenih željezničkih tunela duljine veće od 1.000,00 m moraju se nalaziti mjesta spašavanja površine ne manje od 500,00 m2, opskrbljena električnom energijom i vodom te povezana prilazima do portala tunela, poprečnih i/ili uspravnih izlaza iz tunela i najbližih javnih prometnica.
(2) Prilazi su putevi koji ne pripadaju javnim prometnicama, a koji vode od najbližih javnih prometnica do mjesta spašavanja, portala tunela, poprečnih i/ili uspravnih izlaza iz tunela.
Održavanje
Članak 9.
Pravila za održavanje propisana su tehničkim specifikacijama za interoperabilnost.
Završne odredbe
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkoga prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge („Narodne novine“, broj 128/08), Pravilnik o tehničkim uvjetima kojima mora udovoljavati željeznički elektroenergetski infrastrukturni podsustav („Narodne novine“, broj 129/10 i 23/11) i Pravilnik o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati industrijski i drugi željeznički kolosijeci koji nisu javno dobro u općoj uporabi („Narodne novine“, broj 99/11).
Stupanje na snagu
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRAVILNIK O TEHNIČKIM UVJETIMA ZA ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURNE PODSUSTAVE I NJIHOVO ODRŽAVANJE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Predmet uređenja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se tehnički uvjeti za željezničke infrastrukturne podsustave i njihovo održavanje, kako bi se stvorili preduvjeti za siguran, uredan, redovit i nesmetan tijek željezničkoga prometa u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Širina perona
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
(1) Najmanja širina jednostranih (bočnih) perona iznosi 2,50 m.
(2) Najmanja širina dvostranih (otočnih) perona iznosi 3,30 m.
(3) Na krajevima dvostranih (otočnih) perona širina se smije smanjivati do najmanje 2,50 m.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Vodoravna signalizacija na peronu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
(1) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost najbližeg ruba vizualne oznake upozorenja i taktilne trake kojima se upozorava na opasnost na granici opasnog područja od osi kolosijeka uz peron određuje se ovisno o dopuštenoj brzini na tom kolosijeku, prema tablici 1., a ne smije biti manja od 2,40 m.
Tablica 1. Širina nesigurnog područja ovisno o dopuštenoj brzini
Brzina teretnog vlaka (km/h)
Brzina putničkog vlaka (km/h)
Širina nesigurnog područja (m)
< 90
< 100
2,40
91-100
101-120
2,50
101-110
121-140
2,60
111-120
141-160
2,70
> 121
> 161
2,80
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, na postojećim peronima udaljenost najbližeg ruba vizualne oznake upozorenja i taktilne trake kojima se upozorava na opasnost na granici opasnog područja od osi kolosijeka uz peron ne smije biti manja od 2,20 m.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Stabilni predmeti na peronu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
(1) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost između stabilnih predmeta i ruba perona ne smije biti manja od:
– 1,60 m, za predmete duljine do 1,00 m,
– 2,00 m, za predmete duljine veće od 1,00 m i manje ili jednake 10,00 m,
– 2,40 m, za predmete duljine veće od 10,00 m.
(2) Na novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim peronima, udaljenost između stabilnih predmeta i vanjskoga ruba taktilne trake ne smije biti manja od:
– 0,80 m, za predmete duljine do 1,00 m,
– 1,20 m, za predmete duljine veće od 1,00 m i manje ili jednake 10,00 m,
– 1,60 m, za predmete duljine veće od 10,00 m.
(3) Stabilni predmeti na peronu do visine 3,05 m iznad gornjega ruba tračnice, moraju biti na udaljenosti najmanje 3,00 m od osi kolosijeka uz peron.
(4) Postojeći stabilni predmeti mogu se zadržati do prve modernizacije ili obnove ako njihova širina nije veća od 1,00 m.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Prilaz peronu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
(1) Peroni u kolodvorima i stajalištima, u kojima radi izmjene putnika u vlaku putnici moraju prelaziti preko kolosijeka, moraju imati prilaz za putnike preko tih kolosijeka.
(2) Prilaz za putnike preko kolosijeka, po kojemu je dopuštena brzina veća od 160 km/h, mora biti izvan razine toga kolosijeka.
(3) Prilaz za putnike preko kolosijeka u novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim kolodvorima mora biti izvan razine toga kolosijeka.
(4) Prilaz za putnike u stajalištu na jednokolosiječnoj željezničkoj pruzi, ako nije izvan razine kolosijeka, mora biti sveden na željezničko-cestovni prijelaz ili pješački prijelaz preko pruge.
(5) Prilaz za putnike u stajalištu na dvokolosiječnoj željezničkoj pruzi ili u zajedničkom stajalištu na usporednim željezničkim prugama, ako nije izvan razine kolosijeka, mora imati zaštitne ograde za usmjeravanje putnika na željezničko-cestovni prijelaz ili pješački prijelaz preko pruge opremljen uređajem za osiguravanje prijelaza.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Sigurnosni prostori u tunelu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
U željezničkim tunelima u uporabi, u kojima uz kolosijek nisu izgrađene pješačke staze, u oblozi tunela izvan slobodnoga profila moraju biti izvedeni sigurnosni prostori za sklanjanje željezničkoga osoblja, a na tunelskom zidu moraju jasno biti označeni smjerovi kretanja prema tim prostorima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Evakuacijski putevi u tunelu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) U novosagrađenim, moderniziranim ili obnovljenim željezničkim tunelima duljine od 100,00 m do 500,00 m moraju se nalaziti evakuacijski putevi u obliku nogostupa najmanje širine 0,75 m i najmanje visine prolaza 2,25 m, s ravnom, tvrdom i glatkom površinom bez prepreka i rukohvatom, te opremljeni osvjetljenjem.
(2) U dvokolosiječnim i višekolosiječnim tunelskim cijevima evakuacijski putevi moraju se nalaziti s obje strane tunelske cijevi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Mjesta spašavanja i prilazi željezničkim tunelima
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
(1) Na prikladnim mjestima u blizini novosagrađenih, moderniziranih ili obnovljenih željezničkih tunela duljine veće od 1.000,00 m moraju se nalaziti mjesta spašavanja površine ne manje od 500,00 m 2 , opskrbljena električnom energijom i vodom te povezana prilazima do portala tunela, poprečnih i/ili uspravnih izlaza iz tunela i najbližih javnih prometnica.
(2) Prilazi su putevi koji ne pripadaju javnim prometnicama, a koji vode od najbližih javnih prometnica do mjesta spašavanja, portala tunela, poprečnih i/ili uspravnih izlaza iz tunela.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Održavanje
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
Pravila za održavanje propisana su tehničkim specifikacijama za interoperabilnost.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Završne odredbe
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkoga prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge („Narodne novine“, broj 128/08), Pravilnik o tehničkim uvjetima kojima mora udovoljavati željeznički elektroenergetski infrastrukturni podsustav („Narodne novine“, broj 129/10 i 23/11) i Pravilnik o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati industrijski i drugi željeznički kolosijeci koji nisu javno dobro u općoj uporabi („Narodne novine“, broj 99/11).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministar
Oleg Butković, v. r.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE