Na temelju članka 99. stavka 11. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23) i članka 9. stavka 4. Zakona o osobnoj asistenciji (Narodne novine, broj 71/23), ministar znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK O POMOĆNICIMA U NASTAVI I STRUČNIM KOMUNIKACIJSKIM POSREDNICIMA
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se način i sadržaj osposobljavanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, te druga pitanja značajna za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(2) Izrazi koji se koriste za osobe u muškome rodu neutralni su i odnose se na muške i na ženske osobe.
(3) Sastavni dio ovog pravilnika su obrasci 1. i 2.
NAČIN I SADRŽAJ OSPOSOBLJAVANJA I OBAVLJANJA POSLOVA POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNIH KOMUNIKACIJSKIH POSREDNIKA
Članak 2.
(1) Elementi sadržaja programa obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi su:
-inkluzivno obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju,
-razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju (za sve vrste teškoća),
-potpora učenicima s teškoćama u razvoju,
-komunikacijske vještine i suradnja sa sudionicima u odgoju i obrazovanju,
-pomoćne tehnologije i potpomognuta komunikacija,
-prava i odgovornosti učenika s teškoćama u razvoju,
-etički aspekti odgoja i obrazovanja,
-sadržaji iz osnova zdravstvene zaštite i zaštite na radu.
(2) Elementi sadržaja programa obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za stručnog komunikacijskog posrednika su:
-inkluzivno obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju,
-bio-psiho-socijalne osobitosti gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
-komunikacija, jezik i govor gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
-stjecanje znanja i vještina u hrvatskome znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
-tehnike pružanja stručne komunikacijske potpore u nastavnom i izvannastavnom okruženju,
-prava i odgovornosti gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
-komunikacijske vještine i suradnja sa sudionicima u odgoju i obrazovanju,
-sadržaji iz osnova zdravstvene zaštite i zaštite na radu.
(3) Program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi i program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za stručnog komunikacijskog posrednika izrađuje se i donosi prema zakonu kojim se uređuje obrazovanje odraslih.
NAČIN UKLJUČIVANJA POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
Članak 3.
(1)S osobom koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika javna ustanova koja obavlja djelatnost odgoja i obrazovanja i pružanja pomoći i podrške tijekom odgojno-obrazovnog procesa učenicima s teškoćama u razvoju (u daljnjem tekstu: javna ustanova) sklapa ugovor o radu.
(2)Ugovor iz stavka 1. ovoga članka sklapa se na određeno vrijeme, do kraja školske godine.
(3)Osoba koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika ima utvrđenu satnicu rada na temelju tjednog broja sati za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(4)Satnica rada iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se na temelju odluke ministra nadležnog za obrazovanje.
(5)Ugovoreno tjedno radno vrijeme za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa obuhvaća nastavne, izvannastavne i izvanučioničke aktivnosti učenika s teškoćama u razvoju tijekom kojih pomoćnik u nastavi ili stručni komunikacijski posrednik pruža potporu.
(6)Obračunska jedinica za izračun tjednog broja sati iz stavka 5. ovoga članka je školski sat koji se priznaje kao sunčani sat teiznosi 60 minuta.
(7)S osobom koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika javna ustanova može sklopiti ugovor o volontiranju.
(8)Na ugovor o volontiranju iz stavka 7. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ovoga Pravilnika i odredbe Zakona o volonterstvu (Narodne novine, broj 58/07, 22/13 i 84/21).
JAVNE USTANOVE KOJE PRUŽAJU POTPORU TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
Članak 4.
(1) Javne ustanove su osnovne škole, srednje škole,učenički domovi i centri koji obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i pružaju pomoć i podršku tijekom odgojno-obrazovnog procesa učenicima s teškoćama u razvoju.
(2) Javna ustanovamože, na temelju odluke ministra nadležnog za obrazovanje nakon provedenog javnog poziva, ugovoriti s udrugama pružanje usluge pomoćnika u nastavi ili stručnih komunikacijskih posrednika.
(3) Odgovorna osoba/ravnatelj javne ustanove imenuje koordinatora koji, u sklopu redovitih tjednih radnih obveza, obavlja sljedeće poslove:
-izrađuje, u suradnji s drugim radnicima škole koji su uključeni u odgojno-obrazovni rad s učenikom, program rada pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
-upućuje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika u rad s učenikom,
-prati rad pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
-koordinira sve aktivnosti vezane uz rad pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
-provodi redovite konzultacije s pomoćnicima u nastavi/stručnim komunikacijskim posrednikom,
-surađuje s drugim relevantnim stručnjacima u svrhu izrade programa rada pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika sukladno individualnim potrebama svakog učenika koji koristi navedeni oblik potpore,
-surađuje s roditeljima/skrbnicima u svrhu davanja potrebnih informacija o radu pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika.
POSTUPAK PRIZNAVANJA PRAVA NA POTPORU POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
Članak 5.
(1) Zahtjev za priznavanje prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa učeniku s teškoćama u razvoju koji zadovoljava uvjete iz članka 17. Zakona o osobnoj asistenciji podnosi roditelj javnoj ustanovi ili javna ustanova pokreće postupak po službenoj dužnosti.
(2) Stručno povjerenstvo osnovne škole za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika ili nastavničko vijeće srednje škole za učenika s teškoćama u razvoju daje upravnom tijelu u županiji nadležnom za poslove obrazovanja, odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Upravni odjel, odnosno Gradski ured) prijedlog o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovanog procesa.
(3) Prijedlog iz stavka 2. ovoga članka podnosi se na obrascu 1. te se s propisanom dokumentacijom dostavlja Upravnom odjelu, odnosno Gradskom uredu.
(4) Upravni odjel, odnosno Gradski ured na temelju prijedloga stručnog povjerenstva Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovanog procesa donosi rješenje o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(5) Prijedlog iz stavka 4. ovoga članka podnosi se na obrascu 2.
(6) Na rješenje iz stavka 4. ovoga članka roditelj ima pravo žalbe ministarstvu nadležnom za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) putem Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda.
(7) O izjavljenoj žalbi rješenjem protiv kojeg se može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom odlučuje ministar nadležan za obrazovanje, a žalbu razmatra Povjerenstvo Ministarstva za priznavanje pravana potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(8) Predsjednika i članove Povjerenstva Ministarstva iz stavka 7. ovoga članka imenuje ministar nadležan za obrazovanje, na razdoblje od četiri godine.
(9) Pomoćnik u nastavi pruža potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa svim učenicima posebnog razrednog odjela ili odgojno-obrazovne skupine kojima je rješenjem priznato pravo na potporu pomoćnika u nastavi.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 6.
Ministar nadležan za obrazovanje će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika donijeti odluku iz članka 3. stavka 4. ovog pravilnika.
Članak 7.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (Narodne novine, broj 102/18, 59/19 i 22/20).
Članak 8.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
OBRAZAC 1.
JAVNA USTANOVA:
KLASA:
URBROJ:
Mjesto i datum:
PRIJEDLOG STRUČNOG POVJERENSTVA ŠKOLE/NASTAVNIČKOG VIJEĆA SREDNJE ŠKOLE O PRIZNAVANJU PRAVA NA POTPORU
TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
IME I PREZIME UČENIKA
OIB UČENIKA
RAZREDNI ODJEL/SKUPINA __________________ U __________________ ŠKOLSKOJ GODINI
Stručno povjerenstvo škole/nastavničko vijeće srednje škole na sjednici održanoj dana ______________ , donosi prijedlog o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa (zaokružiti):
a)pomoćnika u nastavi,
b)stručnog komunikacijskog posrednika.
VRSTE TEŠKOĆA U RAZVOJU (navesti oznaku skupine i podskupine vrsta teškoća iz Orijentacijske liste vrsta teškoća Pravilnika o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju):
ZADOVOLJENI KRITERIJI (zaokružiti):
A)Za uključivanje pomoćnika u nastavi
Učenik svladava nastavni plan i program škole koju pohađa, ali ima veće teškoće koje ga sprečavaju u samostalnom funkcioniranju te treba stalnu ili povremenu potporu pomoćnika u nastavi, odnosno ima:
a)veće teškoće u motoričkom funkcioniranju donjih i/ili gornjih ekstremiteta,
b)veće teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama te senzornoj integraciji, a povezane su sporemećajima iz autističnoga spektra,
c)veće teškoće u intelektualnom funkcioniranju udružene s drugim utjecajnim teškoćama,
d)veće teškoće proizašle oštećenjem vida,
e)veće teškoće koje se manifestiraju u ponašanju tako daih ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i/ili fizičku sigurnost drugih učenika.
Gluh, nagluh ili gluhoslijepi učenik koji svladava nastavni plan i program škole koju pohađa te treba stalnu ili povremenu potporu stručnoga komunikacijskog posrednika u onom sustavu komunikacije koji preferira:
a)hrvatski znakovni jezik,
b)prilagođeni hrvatski znakovni jezik (taktilni, locirani, vođeni) ili
c)ostale sustave komunikacije koji se temelje na hrvatskome jeziku (simultana znakovno-govorna komunikacija, ručne abecede, titlovanje ili daktilografija, očitavanje govora s lica i usana, pisanje na dlanu i korištenje tehničkih pomagala).
OPIS FUNKCIONIRANJA UČENIKA (min. pola kartice teksta za svako područje):
- u području komunikacije i socijalne uključenosti ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.mišljenje predškolske ustanove ili ustanove u kojoj je dijete pohađalo program predškole koje sadrži opis funkcioniranja djeteta (za djecu s teškoćama u razvoju koja se upisuju u prvi razred osnovne škole),
2.mišljenje osnovne škole koje sadrži opis funkcioniranja učenika i odgojno-obrazovno napredovanje učenika (za učenike s teškoćama u razvoju koji su upisani u osnovnu školui za učenike koji se upisuju u prvi razred srednje škole),
3.mišljenje srednje škole koje sadrži opis funkcioniranja učenika i odgojno-obrazovno napredovanje učenika (za učenike s teškoćama u razvoju koji su upisani u srednju školu),
4.rješenje o primjerenome programu obrazovanja za učenika (za sve učenike),
5.relevantna medicinska, psihološka, edukacijsko-rehabilitacijska i druga dokumentacija koju je roditelj/skrbnik dostavio stručnom povjerenstvu osnovne škole/nastavničkom vijeću srednje škole ili stručnoj službi javne ustanove, a koja je bitna za procjenu funkcionalnih sposobnosti i potreba učenika za potporom pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika (za sve učenike),
6. mišljenje školskoga liječnika o funkcionalnim sposobnostima učenika (za sve učenike),
7.okvirni prijedlog programa rada za pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika (za sve učenike).
M. P. RAVNATELJ/ICA
OBRAZAC 2.
PRIJEDLOG STRUČNOG POVJERENSTVA UPRAVNOG ODJELA, ODNOSNO GRADSKOG UREDA O PRIZNAVANJU PRAVA NA POTPORU TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
Stručno povjerenstvo Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika u sastavu:
Na temelju članka 99. stavka 11. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23) i članka 9. stavka 4. Zakona o osobnoj asistenciji (Narodne novine, broj 71/23), ministar znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK O POMOĆNICIMA U NASTAVI
I STRUČNIM KOMUNIKACIJSKIM POSREDNICIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom uređuje se način i sadržaj osposobljavanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, te druga pitanja značajna za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(2) Izrazi koji se koriste za osobe u muškome rodu neutralni su i odnose se na muške i na ženske osobe.
(3) Sastavni dio ovog pravilnika su obrasci 1. i 2.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NAČIN I SADRŽAJ OSPOSOBLJAVANJA I OBAVLJANJA POSLOVA POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNIH KOMUNIKACIJSKIH POSREDNIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
(1) Elementi sadržaja programa obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi su:
- inkluzivno obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju,
- razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju (za sve vrste teškoća),
- potpora učenicima s teškoćama u razvoju,
- komunikacijske vještine i suradnja sa sudionicima u odgoju i obrazovanju,
- pomoćne tehnologije i potpomognuta komunikacija,
- prava i odgovornosti učenika s teškoćama u razvoju,
- etički aspekti odgoja i obrazovanja,
- sadržaji iz osnova zdravstvene zaštite i zaštite na radu.
(2) Elementi sadržaja programa obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za stručnog komunikacijskog posrednika su:
- inkluzivno obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju,
- bio-psiho-socijalne osobitosti gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
- komunikacija, jezik i govor gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
- stjecanje znanja i vještina u hrvatskome znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
- tehnike pružanja stručne komunikacijske potpore u nastavnom i izvannastavnom okruženju,
- prava i odgovornosti gluhih, nagluhih i gluhoslijepih učenika,
- etička načela stručnih komunikacijskih posrednika,
- komunikacijske vještine i suradnja sa sudionicima u odgoju i obrazovanju,
- sadržaji iz osnova zdravstvene zaštite i zaštite na radu.
(3) Program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za pomoćnika u nastavi i program obrazovanja odraslih (osposobljavanja) za stručnog komunikacijskog posrednika izrađuje se i donosi prema zakonu kojim se uređuje obrazovanje odraslih.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NAČIN UKLJUČIVANJA POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
(1) S osobom koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika javna ustanova koja obavlja djelatnost odgoja i obrazovanja i pružanja pomoći i podrške tijekom odgojno-obrazovnog procesa učenicima s teškoćama u razvoju (u daljnjem tekstu: javna ustanova) sklapa ugovor o radu.
(2) Ugovor iz stavka 1. ovoga članka sklapa se na određeno vrijeme, do kraja školske godine.
(3) Osoba koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika ima utvrđenu satnicu rada na temelju tjednog broja sati za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(4) Satnica rada iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se na temelju odluke ministra nadležnog za obrazovanje.
(5) Ugovoreno tjedno radno vrijeme za pružanje potpore tijekom odgojno-obrazovnog procesa obuhvaća nastavne, izvannastavne i izvanučioničke aktivnosti učenika s teškoćama u razvoju tijekom kojih pomoćnik u nastavi ili stručni komunikacijski posrednik pruža potporu.
(6) Obračunska jedinica za izračun tjednog broja sati iz stavka 5. ovoga članka je školski sat koji se priznaje kao sunčani sat te iznosi 60 minuta.
(7) S osobom koja obavlja poslove pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika javna ustanova može sklopiti ugovor o volontiranju.
(8) Na ugovor o volontiranju iz stavka 7. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ovoga Pravilnika i odredbe Zakona o volonterstvu (Narodne novine, broj 58/07, 22/13 i 84/21).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
JAVNE USTANOVE KOJE PRUŽAJU POTPORU TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
(1) Javne ustanove su osnovne škole, srednje škole, učenički domovi i centri koji obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i pružaju pomoć i podršku tijekom odgojno-obrazovnog procesa učenicima s teškoćama u razvoju.
(2) Javna ustanova može, na temelju odluke ministra nadležnog za obrazovanje nakon provedenog javnog poziva, ugovoriti s udrugama pružanje usluge pomoćnika u nastavi ili stručnih komunikacijskih posrednika.
(3) Odgovorna osoba/ravnatelj javne ustanove imenuje koordinatora koji, u sklopu redovitih tjednih radnih obveza, obavlja sljedeće poslove:
- izrađuje, u suradnji s drugim radnicima škole koji su uključeni u odgojno-obrazovni rad s učenikom, program rada pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
- upućuje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika u rad s učenikom,
- prati rad pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
- koordinira sve aktivnosti vezane uz rad pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
- provodi redovite konzultacije s pomoćnicima u nastavi / stručnim komunikacijskim posrednikom,
- surađuje s drugim relevantnim stručnjacima u svrhu izrade programa rada pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika sukladno individualnim potrebama svakog učenika koji koristi navedeni oblik potpore,
- surađuje s roditeljima/skrbnicima u svrhu davanja potrebnih informacija o radu pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
POSTUPAK PRIZNAVANJA PRAVA NA POTPORU POMOĆNIKA U NASTAVI I STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
(1) Zahtjev za priznavanje prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa učeniku s teškoćama u razvoju koji zadovoljava uvjete iz članka 17. Zakona o osobnoj asistenciji podnosi roditelj javnoj ustanovi ili javna ustanova pokreće postupak po službenoj dužnosti.
(2) Stručno povjerenstvo osnovne škole za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika ili nastavničko vijeće srednje škole za učenika s teškoćama u razvoju daje upravnom tijelu u županiji nadležnom za poslove obrazovanja, odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Upravni odjel, odnosno Gradski ured) prijedlog o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovanog procesa.
(3) Prijedlog iz stavka 2. ovoga članka podnosi se na obrascu 1. te se s propisanom dokumentacijom dostavlja Upravnom odjelu, odnosno Gradskom uredu.
(4) Upravni odjel, odnosno Gradski ured na temelju prijedloga stručnog povjerenstva Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovanog procesa donosi rješenje o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(5) Prijedlog iz stavka 4. ovoga članka podnosi se na obrascu 2.
(6) Na rješenje iz stavka 4. ovoga članka roditelj ima pravo žalbe ministarstvu nadležnom za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) putem Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda.
(7) O izjavljenoj žalbi rješenjem protiv kojeg se može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom odlučuje ministar nadležan za obrazovanje, a žalbu razmatra Povjerenstvo Ministarstva za priznavanje prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa.
(8) Predsjednika i članove Povjerenstva Ministarstva iz stavka 7. ovoga članka imenuje ministar nadležan za obrazovanje, na razdoblje od četiri godine.
(9) Pomoćnik u nastavi pruža potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa svim učenicima posebnog razrednog odjela ili odgojno-obrazovne skupine kojima je rješenjem priznato pravo na potporu pomoćnika u nastavi.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
Ministar nadležan za obrazovanje će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika donijeti odluku iz članka 3. stavka 4. ovog pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7 .
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (Narodne novine, broj 102/18, 59/19 i 22/20).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
OBRAZAC 1.
JAVNA USTANOVA:
KLASA:
URBROJ:
Mjesto i datum:
PRIJEDLOG STRUČNOG POVJERENSTVA ŠKOLE/NASTAVNIČKOG VIJEĆA SREDNJE ŠKOLE O PRIZNAVANJU PRAVA NA POTPORU
TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
IME I PREZIME UČENIKA
OIB UČENIKA
RAZREDNI ODJEL/SKUPINA __________________ U __________________ ŠKOLSKOJ GODINI
Stručno povjerenstvo škole/nastavničko vijeće srednje škole na sjednici održanoj dana ______________ , donosi prijedlog o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa ( zaokružiti ):
a) pomoćnika u nastavi ,
b) stručnog komunikacijskog posrednika .
VRSTE TEŠKOĆA U RAZVOJU ( navesti oznaku skupine i podskupine vrsta teškoća iz Orijentacijske liste vrsta teškoća Pravilnika o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju ):
ZADOVOLJENI KRITERIJI ( zaokružiti ):
A) Za uključivanje pomoćnika u nastavi
Učenik svladava nastavni plan i program škole koju pohađa, ali ima veće teškoće koje ga sprečavaju u samostalnom funkcioniranju te treba stalnu ili povremenu potporu pomoćnika u nastavi, odnosno ima :
a) veće teškoće u motoričkom funkcioniranju donjih i/ili gornjih ekstremiteta,
b) veće teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama te senzornoj integraciji, a povezane su s poremećajima iz autističnoga spektra,
c) veće teškoće u intelektualnom funkcioniranju udružene s drugim utjecajnim teškoćama,
d) veće teškoće proizašle oštećenjem vida,
e) veće teškoće koje se manifestiraju u ponašanju tako da ih ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i/ili fizičku sigurnost drugih učenika.
B) Za uključivanje stručnog komunikacijskog posrednika
Gluh, nagluh ili gluhoslijepi učenik koji svladava nastavni plan i program škole koju pohađa te treba stalnu ili povremenu potporu stručnoga komunikacijskog posrednika u onom sustavu komunikacije koji preferira:
a) hrvatski znakovni jezik,
b) prilagođeni hrvatski znakovni jezik (taktilni, locirani, vođeni) ili
c) ostale sustave komunikacije koji se temelje na hrvatskome jeziku (simultana znakovno-govorna komunikacija, ručne abecede, titlovanje ili daktilografija, očitavanje govora s lica i usana, pisanje na dlanu i korištenje tehničkih pomagala).
OPIS FUNKCIONIRANJA UČENIKA ( min. pola kartice teksta za svako područje ):
- u području komunikacije i socijalne uključenosti ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- u području kretanja
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- u području uzimanja hrane i pića
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- u području obavljanja higijenskih potreba
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- u području obavljanja školskih aktivnosti i zadataka
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
IME I PREZIME KOORDINATORA POMOĆNIKA U NASTAVI/STRUČNOG KOMUNIKACIJSKOG POSREDNIKA
SUGLASNOST RODITELJA S PRIJEDLOGOM ŠKOLE ( zaokružiti ):
a) suglasan
b) nije suglasan
Potpis roditelja: _________________________________________________
Privitak (obavezna dokumentacija):
1. mišljenje predškolske ustanove ili ustanove u kojoj je dijete pohađalo program predškole koje sadrži opis funkcioniranja djeteta (za djecu s teškoćama u razvoju koja se upisuju u prvi razred osnovne škole),
2. mišljenje osnovne škole koje sadrži opis funkcioniranja učenika i odgojno-obrazovno napredovanje učenika (za učenike s teškoćama u razvoju koji su upisani u osnovnu školu i za učenike koji se upisuju u prvi razred srednje škole),
3. mišljenje srednje škole koje sadrži opis funkcioniranja učenika i odgojno-obrazovno napredovanje učenika (za učenike s teškoćama u razvoju koji su upisani u srednju školu),
4. rješenje o primjerenome programu obrazovanja za učenika (za sve učenike),
5. relevantna medicinska, psihološka, edukacijsko-rehabilitacijska i druga dokumentacija koju je roditelj/skrbnik dostavio stručnom povjerenstvu osnovne škole/nastavničkom vijeću srednje škole ili stručnoj službi javne ustanove, a koja je bitna za procjenu funkcionalnih sposobnosti i potreba učenika za potporom pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika (za sve učenike),
6. mišljenje školskoga liječnika o funkcionalnim sposobnostima učenika (za sve učenike),
7. okvirni prijedlog programa rada za pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika (za sve učenike) .
M. P. RAVNATELJ/ICA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
OBRAZAC 2.
PRIJEDLOG STRUČNOG POVJERENSTVA UPRAVNOG ODJELA, ODNOSNO GRADSKOG UREDA O PRIZNAVANJU PRAVA NA POTPORU TIJEKOM ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA
Stručno povjerenstvo Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, odnosno učenika u sastavu:
a) Specijalist školske medicine: ____________________________________________
b) Klinički psiholog: _____________________________________________________
c) Učitelj razredne nastave/nastavnik: _______________________________________
d) Stručni suradnik psiholog: ______________________________________________
e) Stručni suradnik pedagog: ______________________________________________
f) Stručni suradnik edukacijski rehabilitator: __________________________________
g) Stručni suradnik logoped: _______________________________________________
h) Stručni suradnik socijalni pedagog: _______________________________________
i) Učitelj/nastavnik hrvatskoga jezika: _______________________________________
na sjednici održanoj dana ___________________, donosi prijedlog o priznavanju prava na potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa ( zaokružiti ):
c) pomoćnika u nastavi ,
a) stručnog komunikacijskog posrednika .
NAZIV ŠKOLE
IME I PREZIME UČENIKA
OIB UČENIKA
RAZREDNI ODJEL/SKUPINA ________________ U _______________ ŠKOLSKOJ GODINI
RAZINA SAMOSTALNOSTI UČENIKA ( zaokružiti bod ):
A) u području komunikacije i socijalne uključenosti:
5 - potrebna stalna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
3 - potrebna povremena potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika
_____________________________________________________________________________________________ (navesti vrstu aktivnosti),
0 - nije potrebna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;
B) u području kretanja:
5 - potrebna stalna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
3 - potrebna povremena potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika
_____________________________________________________________________________________________ (navesti vrstu aktivnosti),
0 - nije potrebna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;
C) u području uzimanja hrane i pića:
5 - potrebna stalna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
3 - potrebna povremena potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika
_____________________________________________________________________________________________ (navesti vrstu aktivnosti),
0 - nije potrebna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;
D) u području obavljanja higijenskih potreba:
5 - potrebna stalna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
3 - potrebna povremena potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika
_____________________________________________________________________________________________ (navesti vrstu aktivnosti),
0 - nije potrebna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;
E) u području obavljanja školskih aktivnosti i zadataka:
5 - potrebna stalna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika,
3 - potrebna povremena potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika
____________________________________________________________________________________________________________________ (navesti vrstu aktivnosti),
0 - nije potrebna potpora pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika.
UKUPNO BODOVA : ________________________________
Potpisi članova Stručnog povjerenstva Upravnog odjela, odnosno Gradskog ureda:
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja