E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Na temelju članka 11.a stavka 4. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14. i 110/15.) ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) donosi

PRAVILNIK O REGISTRU „NE ZOVI“

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
2
Komentiraj

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona (u daljnjem tekstu: Registar „NE ZOVI“), obveznici upisa podataka u Registar „NE ZOVI“,  način i rokovi upisa podataka, te način korištenja podataka.

Članak 2.

Svrha Registra iz članka 1. ovoga Pravilnika je stvaranje baze podataka, odnosno prikupljanje i korištenje podataka o telefonskim brojevima potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u svrhu promidžbe i/ili prodaje proizvoda i usluga putem telefona.

Članak 3.

Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste za osobe, koriste se neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.

Članak 4.

(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. Korisnik telefonskog broja je potrošač kojem je operator javne govorne usluge sekundarnom dodjelom dodijelio telefonski broj i s kojim ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se nalazi u korisničkom odnosu unaprijed plaćene usluge.

2.   O bveznik upisa podataka je operator sukladno Zakonu o elektroničkom komunikacijama.

3. Poruka je svaka SMS poruka ili MMS poruka sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama.

4. Telefonski broj je niz znamenaka koji se upotrebljava za numeriranje u elektroničkim komunikacijskim mrežama, a kako je uređeno u Prilogu I ovoga Pravilnika.

(2) Ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o elektroničkom komunikacijama.

2
Komentiraj

II.  OBLIK, SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 5.

(1) Registar „ NE ZOVI“  javan je.

(2) Registar „NE ZOVI“ je informacijski sustav kojeg ustrojava, vodi i održava Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti - HAKOM (u daljnjem tekstu: Agencija) u elektroničkom obliku.

(3) Sastavni dio Registra „NE ZOVI“  je baza podataka s pripadajućom aplikacijom za unos, pregled i preuzimanje podataka te preglednici koji omogućuju izravan pristup podacima.

(4) Provjeru upisanih telefonskih brojeva u Registar „NE ZOVI“ Agencija omogućuje na svojoj mrežnoj stranici www.hakom.hr .

1
Komentiraj

UPIS/ISPIS IZ REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 6.

(1) Upis/ispis podataka u Registar „NE ZOVI“ obavlja operator koji s korisnikom telefonskog broja ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se s istim nalazi u korisničkom odnosu, na temelju pisanog zahtjeva korisnika telefonskog broja upućenog operatoru putem posebnog obrasca i to osobno, pisanim putem ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.

(2) Za upis/ispis iz stavka 1. ovoga članka, korisnik telefonskog broja dužan je operatoru dostaviti:

- ime i prezime

- telefonski broj koji se želi upisati u Registar „NE ZOVI“, a koji glasi na ime i prezime korisnika telefonskog broja

-OIB korisnika telefonskog broja

- broj osobne iskaznice.

(3) Obrazac zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Priloga I. ovoga Pravilnika.

(4) Podatke iz stavka 2. ovoga članka, operator je dužan upisati/ispisati u Registar „NE ZOVI“ u roku od 7 dana od dana zaprimljenog ispravnog zahtjeva korisnika telefonskog broja.

(5) Podaci iz stavka 4. ovoga članka bit će vidljivi prvog slijedećeg dana nakon dana izvršenog upisa/ispisa u Registar „NE ZOVI“.

(6) Trgovac koji se bavi prodajom i/ili promidžbom putem telefona može kontaktirati potrošača neovisno o tome je li njegov telefonski broj upisan u Registar „NE ZOVI“, ukoliko mu je potrošač prije ili nakon upisa u Registar „NE ZOVI“  dao  privolu za korištenje njegovih osobnih podataka i telefonskog broja, sve dok potrošač navedenu privolu ne opozove.

(7) Zahtjev za upis/ispis pojedinog telefonskog broja u Registar može se podnijeti jednom mjesečno.

20
Komentiraj

PROMJENA OPERATORA

Članak 7.

(1) U slučaju promjene operatora i zadržavanja istog telefonskog broja, potrošač nije dužan ponovno zahtijevati upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.

(2) Operatori nisu obvezni brisati podatke potrošača osim u slučajevima trajnog isključenja broja.

 III. KORIŠTENJE REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 8.

Osim Agencije, pristup Registru „NE ZOVI“ imaju operatori, trgovci i potrošači.

1
Komentiraj

OPERATORI

Članak 9.

Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane operatora odnosi se na mogućnost upisa/ispisa podataka iz članka 6. ovoga Pravilnika kao i pregled istih podataka za svoje krajnje korisnike koji su kao korisnici telefonskog broja zatražili upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.

2
Komentiraj

TRGOVCI

Članak 10.

(1) Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane trgovca odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“.

(2)   Trgovcima iz stavka 1. ovoga članka omogućuje se pregled telefonskih brojeva i datuma zadnje izmjene u Registru „NE ZOVI“:  

- bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar„NE ZOVI“  

- registracijom koja uporabom korisničkog imena i zaporke koje dodjeljuje Agencija omogućava preuzimanje cjelokupnog popisa telefonskih brojeva koji su u Registru „NE ZOVI“.  

1
Komentiraj

POTROŠAČI

Članak 11.

Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane potrošača odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“ bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar „NE ZOVI“.

0
Komentiraj

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 12.

Registar „NE ZOVI“ ustrojit će se u postupku provedenom sukladno posebnim propisima, roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.

Članak 13.

Ovaj Pravilnik  stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

  PRILOG I

1
Komentiraj

Obrazac zahtjeva za upis (ispis) telefonskog broja u (iz) registar „Ne zovi“

                                  

Želim upisati broj u Registar    Želim ispisati broj iz Registra         (označiti upis ili ispis s x )

 

Telefonski broj: (unijeti predbroj i broj za upis/ispis)

 

Ime i prezime:___________________________________________

 

OIB:

 

Broj osobne iskaznice:

 

 

U ______________________, ________________________________

  (mjesto)            (datum: dd mm gggg)       (vlastoručni potpis)

POPUNJAVA OPERATOR:

Zaprimio operator ________________________________u__________________________. Picture 5

 

(potpis ovlaštene osobe i pečat primatelja zahtjeva)

       ________________________________

Napomena: Registar „Ne zovi“ je javan, a za svaki upisani broj moguće je dobiti jedino informaciju nalazi li se on u Registru ili ne, dok osobni podaci potrošača nisu dostupni. Upis/ispis pojedinog broja može tražiti samo pretplatnik tog broja, odnosno registrirani korisnik broja u slučaju unaprijed plaćene usluge (pre-paid).

 

 

1
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.