E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Na temelju članka 11.a stavka 4. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14. i 110/15.) ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) donosi

PRAVILNIK O REGISTRU „NE ZOVI“

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona (u daljnjem tekstu: Registar „NE ZOVI“), obveznici upisa podataka u Registar „NE ZOVI“,  način i rokovi upisa podataka, te način korištenja podataka.

Članak 2.

Svrha Registra iz članka 1. ovoga Pravilnika je stvaranje baze podataka, odnosno prikupljanje i korištenje podataka o telefonskim brojevima potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u svrhu promidžbe i/ili prodaje proizvoda i usluga putem telefona.

Članak 3.

Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste za osobe, koriste se neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.

Članak 4.

(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. Korisnik telefonskog broja je potrošač kojem je operator javne govorne usluge sekundarnom dodjelom dodijelio telefonski broj i s kojim ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se nalazi u korisničkom odnosu unaprijed plaćene usluge.

2.   O bveznik upisa podataka je operator sukladno Zakonu o elektroničkom komunikacijama.

3. Poruka je svaka SMS poruka ili MMS poruka sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama.

4. Telefonski broj je niz znamenaka koji se upotrebljava za numeriranje u elektroničkim komunikacijskim mrežama, a kako je uređeno u Prilogu I ovoga Pravilnika.

(2) Ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o elektroničkom komunikacijama.

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

II.  OBLIK, SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 5.

(1) Registar „ NE ZOVI“  javan je.

(2) Registar „NE ZOVI“ je informacijski sustav kojeg ustrojava, vodi i održava Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti - HAKOM (u daljnjem tekstu: Agencija) u elektroničkom obliku.

(3) Sastavni dio Registra „NE ZOVI“  je baza podataka s pripadajućom aplikacijom za unos, pregled i preuzimanje podataka te preglednici koji omogućuju izravan pristup podacima.

(4) Provjeru upisanih telefonskih brojeva u Registar „NE ZOVI“ Agencija omogućuje na svojoj mrežnoj stranici www.hakom.hr .

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

UPIS/ISPIS IZ REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 6.

(1) Upis/ispis podataka u Registar „NE ZOVI“ obavlja operator koji s korisnikom telefonskog broja ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se s istim nalazi u korisničkom odnosu, na temelju pisanog zahtjeva korisnika telefonskog broja upućenog operatoru putem posebnog obrasca i to osobno, pisanim putem ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.

(2) Za upis/ispis iz stavka 1. ovoga članka, korisnik telefonskog broja dužan je operatoru dostaviti:

- ime i prezime

- telefonski broj koji se želi upisati u Registar „NE ZOVI“, a koji glasi na ime i prezime korisnika telefonskog broja

-OIB korisnika telefonskog broja

- broj osobne iskaznice.

(3) Obrazac zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Priloga I. ovoga Pravilnika.

(4) Podatke iz stavka 2. ovoga članka, operator je dužan upisati/ispisati u Registar „NE ZOVI“ u roku od 7 dana od dana zaprimljenog ispravnog zahtjeva korisnika telefonskog broja.

(5) Podaci iz stavka 4. ovoga članka bit će vidljivi prvog slijedećeg dana nakon dana izvršenog upisa/ispisa u Registar „NE ZOVI“.

(6) Trgovac koji se bavi prodajom i/ili promidžbom putem telefona može kontaktirati potrošača neovisno o tome je li njegov telefonski broj upisan u Registar „NE ZOVI“, ukoliko mu je potrošač prije ili nakon upisa u Registar „NE ZOVI“  dao  privolu za korištenje njegovih osobnih podataka i telefonskog broja, sve dok potrošač navedenu privolu ne opozove.

(7) Zahtjev za upis/ispis pojedinog telefonskog broja u Registar može se podnijeti jednom mjesečno.

Komentara na članku: 20 Općih komentara: 20 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PROMJENA OPERATORA

Članak 7.

(1) U slučaju promjene operatora i zadržavanja istog telefonskog broja, potrošač nije dužan ponovno zahtijevati upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.

(2) Operatori nisu obvezni brisati podatke potrošača osim u slučajevima trajnog isključenja broja.

 III. KORIŠTENJE REGISTRA „NE ZOVI“

Članak 8.

Osim Agencije, pristup Registru „NE ZOVI“ imaju operatori, trgovci i potrošači.

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OPERATORI

Članak 9.

Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane operatora odnosi se na mogućnost upisa/ispisa podataka iz članka 6. ovoga Pravilnika kao i pregled istih podataka za svoje krajnje korisnike koji su kao korisnici telefonskog broja zatražili upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

TRGOVCI

Članak 10.

(1) Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane trgovca odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“.

(2)   Trgovcima iz stavka 1. ovoga članka omogućuje se pregled telefonskih brojeva i datuma zadnje izmjene u Registru „NE ZOVI“:  

- bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar„NE ZOVI“  

- registracijom koja uporabom korisničkog imena i zaporke koje dodjeljuje Agencija omogućava preuzimanje cjelokupnog popisa telefonskih brojeva koji su u Registru „NE ZOVI“.  

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

POTROŠAČI

Članak 11.

Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane potrošača odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“ bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar „NE ZOVI“.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 12.

Registar „NE ZOVI“ ustrojit će se u postupku provedenom sukladno posebnim propisima, roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.

Članak 13.

Ovaj Pravilnik  stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

  PRILOG I

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Obrazac zahtjeva za upis (ispis) telefonskog broja u (iz) registar „Ne zovi“

                                  

Želim upisati broj u Registar    Želim ispisati broj iz Registra         (označiti upis ili ispis s x )

 

Telefonski broj: (unijeti predbroj i broj za upis/ispis)

 

Ime i prezime:___________________________________________

 

OIB:

 

Broj osobne iskaznice:

 

 

U ______________________, ________________________________

  (mjesto)            (datum: dd mm gggg)       (vlastoručni potpis)

POPUNJAVA OPERATOR:

Zaprimio operator ________________________________u__________________________. Picture 5

 

(potpis ovlaštene osobe i pečat primatelja zahtjeva)

       ________________________________

Napomena: Registar „Ne zovi“ je javan, a za svaki upisani broj moguće je dobiti jedino informaciju nalazi li se on u Registru ili ne, dok osobni podaci potrošača nisu dostupni. Upis/ispis pojedinog broja može tražiti samo pretplatnik tog broja, odnosno registrirani korisnik broja u slučaju unaprijed plaćene usluge (pre-paid).

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.