Na temelju članka 11.a stavka 4. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14. i 110/15.) ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) donosi
PRAVILNIK O REGISTRU „NE ZOVI“
I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona (u daljnjem tekstu: Registar „NE ZOVI“), obveznici upisa podataka u Registar „NE ZOVI“, način i rokovi upisa podataka, te način korištenja podataka.
Članak 2.
Svrha Registra iz članka 1. ovoga Pravilnika je stvaranje baze podataka, odnosno prikupljanje i korištenje podataka o telefonskim brojevima potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u svrhu promidžbe i/ili prodaje proizvoda i usluga putem telefona.
Članak 3.
Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste za osobe, koriste se neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.
Članak 4.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. Korisnik telefonskog broja je potrošač kojem je operator javne govorne usluge sekundarnom dodjelom dodijelio telefonski broj i s kojim ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se nalazi u korisničkom odnosu unaprijed plaćene usluge.
2.Obveznik upisa podataka je operator sukladno Zakonu o elektroničkom komunikacijama.
3. Poruka je svaka SMS poruka ili MMS poruka sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama.
4. Telefonski broj jeniz znamenaka koji se upotrebljava za numeriranje u elektroničkim komunikacijskim mrežama, a kako je uređeno u Prilogu I ovoga Pravilnika.
(2) Ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o elektroničkom komunikacijama.
II. OBLIK, SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 5.
(1) Registar „ NE ZOVI“ javan je.
(2) Registar „NE ZOVI“ je informacijski sustav kojeg ustrojava, vodi i održava Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti - HAKOM (u daljnjem tekstu: Agencija) u elektroničkom obliku.
(3) Sastavni dio Registra „NE ZOVI“ je baza podataka s pripadajućom aplikacijom za unos, pregled i preuzimanje podataka te preglednici koji omogućuju izravan pristup podacima.
(4) Provjeru upisanih telefonskih brojeva u Registar „NE ZOVI“ Agencija omogućuje na svojoj mrežnoj stranici www.hakom.hr.
UPIS/ISPIS IZ REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 6.
(1) Upis/ispis podataka u Registar „NE ZOVI“ obavlja operator koji s korisnikom telefonskog broja ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se s istim nalazi u korisničkom odnosu, na temelju pisanog zahtjeva korisnika telefonskog broja upućenog operatoru putem posebnog obrasca i to osobno, pisanim putem ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.
(2) Za upis/ispis iz stavka 1. ovoga članka, korisnik telefonskog broja dužan je operatoru dostaviti:
- ime i prezime
- telefonski broj koji se želi upisati u Registar „NE ZOVI“, a koji glasi na ime i prezime korisnika telefonskog broja
-OIB korisnika telefonskog broja
- broj osobne iskaznice.
(3) Obrazac zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Priloga I. ovoga Pravilnika.
(4) Podatke iz stavka 2. ovoga članka, operator je dužan upisati/ispisati u Registar „NE ZOVI“ u roku od 7 dana od dana zaprimljenog ispravnog zahtjeva korisnika telefonskog broja.
(5) Podaci iz stavka 4. ovoga članka bit će vidljivi prvog slijedećeg dana nakon dana izvršenog upisa/ispisa u Registar „NE ZOVI“.
(6) Trgovac koji se bavi prodajom i/ili promidžbom putem telefona može kontaktirati potrošača neovisno o tome je li njegov telefonski broj upisan u Registar „NE ZOVI“, ukoliko mu je potrošač prije ili nakon upisa u Registar „NE ZOVI“ dao privolu za korištenje njegovih osobnih podataka i telefonskog broja, sve dok potrošač navedenu privolu ne opozove.
(7) Zahtjev za upis/ispis pojedinog telefonskog broja u Registar može se podnijeti jednom mjesečno.
PROMJENA OPERATORA
Članak 7.
(1) U slučaju promjene operatora i zadržavanja istog telefonskog broja, potrošač nije dužan ponovno zahtijevati upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.
(2) Operatori nisu obvezni brisati podatke potrošača osim u slučajevima trajnog isključenja broja.
III. KORIŠTENJE REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 8.
Osim Agencije, pristup Registru „NE ZOVI“ imaju operatori, trgovci i potrošači.
OPERATORI
Članak 9.
Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane operatora odnosi se na mogućnost upisa/ispisa podataka iz članka 6. ovoga Pravilnika kao i pregled istih podataka za svoje krajnje korisnike koji su kao korisnici telefonskog broja zatražili upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.
TRGOVCI
Članak 10.
(1) Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane trgovca odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“.
(2) Trgovcima iz stavka 1. ovoga članka omogućuje se pregled telefonskih brojeva i datuma zadnje izmjene u Registru „NE ZOVI“:
- bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar„NE ZOVI“
- registracijom koja uporabom korisničkog imena i zaporke koje dodjeljuje Agencija omogućava preuzimanje cjelokupnog popisa telefonskih brojeva koji su u Registru „NE ZOVI“.
POTROŠAČI
Članak 11.
Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane potrošača odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“ bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar „NE ZOVI“.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Registar „NE ZOVI“ ustrojit će se u postupku provedenom sukladno posebnim propisima, roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 13.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRILOG I
Obrazac zahtjeva za upis (ispis) telefonskog broja u (iz) registar „Ne zovi“
Želim upisati broj u Registar Želim ispisati broj iz Registra (označiti upis ili ispis s x)
Telefonski broj:(unijeti predbroj i broj za upis/ispis)
Ime i prezime:___________________________________________
OIB:
Broj osobne iskaznice:
U ______________________, ________________________________
(potpis ovlaštene osobe i pečat primatelja zahtjeva)
________________________________
Napomena: Registar „Ne zovi“ je javan, a za svaki upisani broj moguće je dobiti jedino informaciju nalazi li se on u Registru ili ne, dok osobni podaci potrošača nisu dostupni. Upis/ispis pojedinog broja može tražiti samo pretplatnik tog broja, odnosno registrirani korisnik broja u slučaju unaprijed plaćene usluge (pre-paid).
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Na temelju članka 11.a stavka 4. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14. i 110/15.) ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) donosi
PRAVILNIK O REGISTRU „NE ZOVI“
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona (u daljnjem tekstu: Registar „NE ZOVI“), obveznici upisa podataka u Registar „NE ZOVI“, način i rokovi upisa podataka, te način korištenja podataka.
Članak 2.
Svrha Registra iz članka 1. ovoga Pravilnika je stvaranje baze podataka, odnosno prikupljanje i korištenje podataka o telefonskim brojevima potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u svrhu promidžbe i/ili prodaje proizvoda i usluga putem telefona.
Članak 3.
Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste za osobe, koriste se neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.
Članak 4.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. Korisnik telefonskog broja je potrošač kojem je operator javne govorne usluge sekundarnom dodjelom dodijelio telefonski broj i s kojim ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se nalazi u korisničkom odnosu unaprijed plaćene usluge.
2. O bveznik upisa podataka je operator sukladno Zakonu o elektroničkom komunikacijama.
3. Poruka je svaka SMS poruka ili MMS poruka sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama.
4. Telefonski broj je niz znamenaka koji se upotrebljava za numeriranje u elektroničkim komunikacijskim mrežama, a kako je uređeno u Prilogu I ovoga Pravilnika.
(2) Ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o elektroničkom komunikacijama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
II. OBLIK, SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 5.
(1) Registar „ NE ZOVI“ javan je.
(2) Registar „NE ZOVI“ je informacijski sustav kojeg ustrojava, vodi i održava Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti - HAKOM (u daljnjem tekstu: Agencija) u elektroničkom obliku.
(3) Sastavni dio Registra „NE ZOVI“ je baza podataka s pripadajućom aplikacijom za unos, pregled i preuzimanje podataka te preglednici koji omogućuju izravan pristup podacima.
(4) Provjeru upisanih telefonskih brojeva u Registar „NE ZOVI“ Agencija omogućuje na svojoj mrežnoj stranici www.hakom.hr .
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
UPIS/ISPIS IZ REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 6.
(1) Upis/ispis podataka u Registar „NE ZOVI“ obavlja operator koji s korisnikom telefonskog broja ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se s istim nalazi u korisničkom odnosu, na temelju pisanog zahtjeva korisnika telefonskog broja upućenog operatoru putem posebnog obrasca i to osobno, pisanim putem ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.
(2) Za upis/ispis iz stavka 1. ovoga članka, korisnik telefonskog broja dužan je operatoru dostaviti:
- ime i prezime
- telefonski broj koji se želi upisati u Registar „NE ZOVI“, a koji glasi na ime i prezime korisnika telefonskog broja
-OIB korisnika telefonskog broja
- broj osobne iskaznice.
(3) Obrazac zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Priloga I. ovoga Pravilnika.
(4) Podatke iz stavka 2. ovoga članka, operator je dužan upisati/ispisati u Registar „NE ZOVI“ u roku od 7 dana od dana zaprimljenog ispravnog zahtjeva korisnika telefonskog broja.
(5) Podaci iz stavka 4. ovoga članka bit će vidljivi prvog slijedećeg dana nakon dana izvršenog upisa/ispisa u Registar „NE ZOVI“.
(6) Trgovac koji se bavi prodajom i/ili promidžbom putem telefona može kontaktirati potrošača neovisno o tome je li njegov telefonski broj upisan u Registar „NE ZOVI“, ukoliko mu je potrošač prije ili nakon upisa u Registar „NE ZOVI“ dao privolu za korištenje njegovih osobnih podataka i telefonskog broja, sve dok potrošač navedenu privolu ne opozove.
(7) Zahtjev za upis/ispis pojedinog telefonskog broja u Registar može se podnijeti jednom mjesečno.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
PROMJENA OPERATORA
Članak 7.
(1) U slučaju promjene operatora i zadržavanja istog telefonskog broja, potrošač nije dužan ponovno zahtijevati upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.
(2) Operatori nisu obvezni brisati podatke potrošača osim u slučajevima trajnog isključenja broja.
III. KORIŠTENJE REGISTRA „NE ZOVI“
Članak 8.
Osim Agencije, pristup Registru „NE ZOVI“ imaju operatori, trgovci i potrošači.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
OPERATORI
Članak 9.
Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane operatora odnosi se na mogućnost upisa/ispisa podataka iz članka 6. ovoga Pravilnika kao i pregled istih podataka za svoje krajnje korisnike koji su kao korisnici telefonskog broja zatražili upis/ispis iz Registra „NE ZOVI“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
TRGOVCI
Članak 10.
(1) Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane trgovca odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“.
(2) Trgovcima iz stavka 1. ovoga članka omogućuje se pregled telefonskih brojeva i datuma zadnje izmjene u Registru „NE ZOVI“:
- bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar„NE ZOVI“
- registracijom koja uporabom korisničkog imena i zaporke koje dodjeljuje Agencija omogućava preuzimanje cjelokupnog popisa telefonskih brojeva koji su u Registru „NE ZOVI“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
POTROŠAČI
Članak 11.
Pristup Registru „NE ZOVI“ od strane potrošača odnosi se na mogućnost pregleda isključivo telefonskih brojeva koji su upisani u Registar „NE ZOVI“ bez registracije i to „da/ ne“ provjerom, na način da upisom pojedinačnog telefonskog broja dobiju informaciju je li traženi broj upisan u Registar „NE ZOVI“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Registar „NE ZOVI“ ustrojit će se u postupku provedenom sukladno posebnim propisima, roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 13.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRILOG I
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Obrazac zahtjeva za upis (ispis) telefonskog broja u (iz) registar „Ne zovi“
Želim upisati broj u Registar Želim ispisati broj iz Registra (označiti upis ili ispis s x )
Telefonski broj: (unijeti predbroj i broj za upis/ispis)
Ime i prezime:___________________________________________
OIB:
Broj osobne iskaznice:
U ______________________, ________________________________
(mjesto) (datum: dd mm gggg) (vlastoručni potpis)
POPUNJAVA OPERATOR:
Zaprimio operator ________________________________u__________________________.
(potpis ovlaštene osobe i pečat primatelja zahtjeva)
________________________________
Napomena: Registar „Ne zovi“ je javan, a za svaki upisani broj moguće je dobiti jedino informaciju nalazi li se on u Registru ili ne, dok osobni podaci potrošača nisu dostupni. Upis/ispis pojedinog broja može tražiti samo pretplatnik tog broja, odnosno registrirani korisnik broja u slučaju unaprijed plaćene usluge (pre-paid).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro