Na temelju članka 5. stavka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21) ministar financija donosi
PRAVILNIK
O NAČINU VOĐENJA REGISTRA PRORAČUNSKIH I IZVANPRORAČUNSKIH KORISNIKA
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
(1) Pravilnikom o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (dalje u tekstu: Pravilnik) utvrđuje se sadržaj Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (dalje u tekstu: Registar), način vođenja Registra, pristup Registru te javna objava podataka iz Registra.
Značenje pojmova
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju značenje kako slijedi:
.proračunski korisnici (dalje u tekstu: proračunski korisnici) su državna tijela i ustanove čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili su sastavnice tog tijela ili ustanove koje im je ujedno isključivi osnivač, a čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u iznosu od 50 posto ili više,
.izvanproračunski korisnici iz skupine I. (dalje u tekstu: izvanproračunski korisnici) su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici, a koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uvjete:
a) da im je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, da u njima Republika Hrvatska odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima odlučujući utjecaj na upravljanje i da se u opći proračun uključuju s obzirom na način financiranja
b) da su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države,
.jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je općina, grad i županija čija tijela obavljaju funkcije, izvršavaju zadaće i donose programe propisane zakonom i odlukama donesenima na temelju zakona, za što se sredstva osiguravaju u njihovu proračunu,
.državni proračun je obveznik primjene odredbi Zakona o proračunu koji ima jedinstveni račun državnog proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika državnog proračuna, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj državnog proračuna sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja državnog proračuna,
.proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je obveznik primjene odredbi Zakona o proračunu koji ima jedinstveni račun proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja lokalnog proračuna,
.Registar je popis proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u kojem su proračunski korisnici hijerarhijski povezani s nadležnim ministarstvom ili drugim tijelom državne uprave na razini razdjela organizacijske klasifikacije odnosno s nadležnom jedinicom lokalne i područne (regionalne) samouprave (dalje u tekstu: jedinice).
II. SADRŽAJ REGISTRA
Sadržaj registra
Članak 3.
Registar sadrži podatke o:
-proračunskim i izvanproračunskim korisnicama državnog proračuna,
-proračunskim i izvanproračunskim korisnicima jedinica,
-državnom proračunu,
-jedinicama.
Proračunski korisnici državnog proračuna
Članak 4.
(1) Proračunski korisnici državnog proračuna su državna tijela i ustanove:
.čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska ili Republika Hrvatska i jedinica
.čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u državnom proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
.koji su navedeni u Registru.
(2) Proračunski korisnici državnog proračuna su i ustanove:
a.kojima je tijelo ili ustanova iz stavka 1. ovoga članka isključivi osnivač
b.čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
c.koji su navedeni u Registru.
(3) Proračunski korisnici državnog proračuna su i sastavnice s pravnom osobnošću tijela ili ustanove iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici jedinica
Članak 5.
(1) Proračunski korisnici jedinica su ustanove:
.čiji je isključivi osnivač jedinica ili Republika Hrvatska i jedinica ili više jedinica
.čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu jedinice i/ili koji ostvaruju prihode iz proračuna jedinice i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
.koji su navedeni u Registru.
(2) Proračunski korisnici jedinica su i ustanove:
a.kojima je ustanova iz stavka 1. ovoga članka isključivi osnivač
b.čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
c.koji su navedeni u Registru.
(3) Ako su proračunskom korisniku iz stavka 1. ovoga članaka osnivači više jedinica, nadležnom jedinicom proračunskog korisnika smatra se ona jedinica iz čijeg se proračuna ostvaruje najveći udio prihoda iz stavka 1. točke 2. ovoga članka.
(4) Proračunski korisnici jedinica su i sastavnice s pravnom osobnošću ustanove iz stavka 1. ovoga članka.
Primjena kriterija za utvrđivanje proračunskih korisnika
državnog proračuna i jedinica
Članak 6.
(1) Pri utvrđivanju proračunskih korisnikadržavnog proračuna kriteriji iz članka 4. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Pri utvrđivanju proračunskih korisnika jedinice kriteriji iz članka 5. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(3) Postotak prihoda članaka 4. i 5. u ukupnim prihodima proračunskog korisnika utvrđuje se na temelju prosjeka udjela u ukupnim prihodima, i to prihoda iz proračuna odnosno prihoda ostvarenih obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u prethodne tri godine.
(4) Za novoosnovane proračunske korisnike postotak prihoda iz članaka 4. i 5. u ukupnim prihodima utvrđuje se na temelju prosjeka udjela u ukupnim planiranim prihodima, i to planiranih prihoda iz proračuna odnosno planiranih prihoda koji će se ostvariti obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u godini osnivanja i za sljedeće dvije godine.
Izvanproračunski korisnici
Članak 7.
Izvanproračunski korisnici su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici:
a.kojima je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica, da u njima Republika Hrvatska odnosno jedinica ima odlučujući utjecaj na upravljanje, da ostvaruju prihode temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa
b.koji su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države
c.koji su navedeni u Registru.
Primjena kriterija za utvrđivanje
izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i jedinica
Članak 8.
(1) Pri utvrđivanju izvanproračunskih korisnikadržavnog proračuna i jedinica kriteriji iz članka 7. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Izvanproračunskim korisnicima državnog proračuna iz članka 7. ovoga Pravilnika smatraju se fondovi socijalne sigurnosti: Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje.
IV. NAČIN VOĐENJA REGISTRA PRORAČUNSKIH I IZVANPRORAČUNSKIH KORISNIKA
Podaci u Registru
Članak 9.
(1) Registar sadrži podatke o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima na sljedeći način:
.RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
.osobni identifikacijski broj (OIB)
.matični broj (MB),
.podaci o korisniku: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, šifra školske ustanove, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
.šifra djelatnosti,
.oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
.račun za redovno poslovanje,
.statistička oznaka grada/općine i županije,
.razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
.podaci o nadležnosti:
◊proračunski odnosno izvanproračunski korisnik državnog proračuna: šifra, RKP broj i naziv nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, šifra i naziv nadležne glave organizacijske klasifikacije državnog proračuna,
◊proračunski odnosno izvanproračunski korisnik jedinice: RKP broj i naziv nadležne jedinice.
.podaci o osnivačima/vlasnicima i izvorima financiranja,
.podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju.
(2) Registar sadrži podatke o državnom proračunu iz članka 2. alineje 4. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
.RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
.osobni identifikacijski broj (OIB)
.matični broj (MB),
.naziv, adresa, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
.šifra djelatnosti,
.oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
.račun za redovno poslovanje,
.statistička oznaka grada/općine i županije,
.razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
.podaci o izvorima financiranja.
(3) Registar sadrži podatke o jedinicama iz članka 2. alineje 5. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
1.RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
2.osobni identifikacijski broj (OIB)
3.matični broj (MB),
4.podaci o jedinici: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
5.šifra djelatnosti,
6.oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
7.račun za redovno poslovanje,
8.statistička oznaka grada/općine i županije,
9.razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
10.podaci o izvorima financiranja,
11.podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju.
Način vođenja Registra
Članak 10.
(1) Registar iz članka 2. točke 6. ovoga Pravilnika ustrojava i vodi Ministarstvo financija.
(2) Registar se vodi putem aplikativnog rješenja (dalje u tekstu: aplikacija).
(3) Subjekti iz Registra odgovorni su za točnost i istinitost unesenih podataka u Registar.
Upis u Registar
Članak 11.
(1) U Registar se upisuju:
-novoosnovani proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici,
-proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici koji zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika ispunjavaju uvjet za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika,
-novoosnovane jedinice.
(2) Zahtjev za upis u Registar podnosi se na obrascu Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac RKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Novoosnovani proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik iz stavka 1. ovoga članka podnosi zahtjev za upis u Registar u papirnatom obliku nadležnom razdjelu organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležnoj jedinici.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za novoosnovanog proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 1. ovoga članka putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar u roku od osam dana od dana osnivanja.
(5) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za one korisnike koji su zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja ispunili uvjet iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar od 1. siječnja proračunske godine.
(6) Ministarstvo financija provjerava usklađenost zahtjeva za upis iz stavaka 4. i 5. ovoga članka s kriterijima iz članka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika te putem aplikacije daje suglasnost ili odbija zahtjev na upis u Registar.
(7) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za upis u Registar iz stavaka 4. i 5. ovoga članka Ministarstvo financija može putem aplikacije zatražiti dopunu odnosno ispravak podataka.
(8) Danom konačnom suglasnosti i dodjelom broja iz Registra (RKP broj) od strane Ministarstva financija putem aplikacije status proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 3. ovoga članka smatra se aktivnim.
(9) Novoosnovani proračunski korisnik državnog proračuna iz stavka 1. ovoga članka, a koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije i novoosnovana jedinica podnose zahtjev za upis u papirnatom obliku Ministarstvu financija u roku od osam dana od dana osnivanja.
(10) Ministarstvo financija za novoosnovanog proračunskog korisnika državnog proračuna koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije provjerava usklađenost zahtjeva za upis iz stavka 9. ovoga članka s kriterijima iz članka 4. ovoga Pravilnika te putem aplikacije daje suglasnost ili pisanim putem odbija zahtjev na upis u Registar.
(11) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za upis u Registar iz stavka 9. ovoga članka Ministarstvo financija pisanim putem traži dopunu odnosno ispravak podataka.
(12) Danom konačnom suglasnosti i dodjelom broja iz Registra (RKP broj) od strane Ministarstva financija status proračunskog korisnika i jedinice iz stavka 9. ovoga članka smatra se aktivnim.
(13) RKP broj je neponovljiv i ne može se mijenjati.
(14) Potvrdu o upisu u Registar čini elektronički ispis unesenih podataka u aplikaciji.
Promjene podataka u Registru
Članak 12.
(1) U slučaju promjene podataka koji su sadržani u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika, državni proračun, jedinica, proračunski korisnici te izvanproračunski korisnici obvezni su putem aplikacije unijeti promjene u Registru podnošenjem zahtjeva za promjenom podataka.
(2) Zahtjev za promjenom podataka u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika podnosi sena obrascu Promjene u Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac PRKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka podnosi se u roku od osam dana od nastanka promjene.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podataka proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz nadležnosti te daje suglasnost ili vraća zahtjev na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(5) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 4. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost ili vraća zahtjev na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(6) Danom konačnom suglasnosti od strane Ministarstva financija putem aplikacije izmijenjeni podaci su vidljivi u Registru.
(7) Podaci o RKP broju, osobnom identifikacijskom broju (OIB) i matičnom broju (MB) se ne mijenjaju.
Promjena nadležnosti u Registru
Članak 13.
(1) Promjena nadležnosti nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva preuzimanje odnosno prijenos osnivačkih prava i to u slučajevima kada:
◊jedinica koja je jedini i isključivi osnivač prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu,
◊jedinica koja je jedan od osnivača i ujedno nadležna jedinica prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu,
◊jedinica prenosi osnivačka prava na Republiku Hrvatsku,
◊Republika Hrvatska prenosi osnivačka prava na jedinicu i
◊promjena nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna.
(2) Ako se nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom mijenja nadležnost iz stavka 1. ovoga članka, proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik kojemu se mijenja nadležnost putem aplikacije podnosi zahtjev za promjenom podataka iz članka 12. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja je bila nadležna proračunskom korisniku odnosno izvanproračunskom korisniku prije promjene nadležnosti, putem aplikacije daje suglasnost na zahtjev iz stavka 2. ovoga članka u roku od dva dana od njegova primitka.
(4) Razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja preuzima nadležnost nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom iz stavka 2. ovoga članka, putem aplikacije daje suglasnost na zahtjev iz stavka 3. ovoga članka u roku od dva dana od dana njegova primitka.
(5) Ministarstvo financija provjerava zahtjev iz stavka 4. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost ili odbija zahtjev za promjenom nadležnosti.
(6) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za promjenom nadležnosti iz stavka 4. ovoga članka Ministarstvo financija može putem aplikacije zatražiti dopunu odnosno ispravak podataka.
Ispis iz Registra
Članak 14.
(1) Ispis iz Registra provodi se u slučaju da:
◊jedinica, proračunski korisnik i izvanproračunski korisnik prestaje s poslovanjem,
◊proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik ne ispunjava uvjete iz članka 4. odnosno članka 5. ovoga Pravilnika.
(2) Kada nastupe uvjeti iz stavka 1. ovoga članka jedinica, proračunski korisnici te izvanproračunski korisnici obvezni su samostalno putem aplikacije podnijeti zahtjev za ispis iz Registra.
(3) Zahtjev za ispis iz Registra podnosi se putem aplikacije na obrascu Ispis iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac IRKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(4) Zahtjev iz stavka 2. ovog članka podnosi se istovremeno s financijskim izvještajima koji se sastavljaju za proračunsku godinu sukladno pravilniku kojim se uređuje financijsko izvještavanje u proračunskom računovodstvu.
(5) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 1. ovoga članka te daje suglasnost na zahtjev iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 1. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost na zahtjev iz stavka 5. ovoga članka.
(7) Danom ispisa iz Registra status proračunskog, izvanproračunskog korisnika i jedinice smatra se neaktivnim.
Pristup Registru
Članak 15.
(1) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici imaju pristup Registru putem Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS) uz vjerodajnicu visoke razine sigurnosti.
(2) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici u Registru imaju mogućnost:
◊uvida u vlastite podatke navedene u Registru,
◊uvida u javno dostupne podatke iz Registra o svim jedinicama, proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima upisanim u Registar,
◊podnošenja zahtjeva za promjenom podataka,
◊podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra te
◊preuzimanja izvatka podataka iz Registra.
(3) Nadležno ministarstvo ili drugo državno tijelo na razini razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračun odnosno nadležna jedinica, uz mogućnosti iz stavka 2. ovoga članka, u Registru imaju mogućnost:
◊uvida u podatke koji se vode u Registru o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima iz svoje nadležnosti,
◊podnošenja zahtjeva za upis u Registar za proračunske i izvanproračunske korisnike iz svoje nadležnosti,
◊podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra za proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz svoje nadležnosti te
◊odobrenja zahtjeva za promjenom podataka i zahtjeva za ispisom iz Registra.
Javna objava podataka iz Registra
Članak 16.
(1) Javno su objavljeni sljedeći podaci iz Registra:
◊RKP broj
◊naziv,
◊osobni identifikacijski broj (OIB),
◊matični broj (MB),
◊adresa sjedišta,
◊poštanski broj i mjesto,
◊statistička oznaka grada/općine i županije,
◊web-stranica,
◊razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
◊podaci o nadležnosti: šifra razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležni razdjel i glava organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležna jedinica,
◊podatak o osnivačima/vlasnicima.
(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka dostupan je na mrežnim stranicama Ministarstva financija i podatke iz Registra moguće je preuzeti u strukturiranom formatu.
(3) Na dostupnost i objavu podataka iz Registra na odgovarajući način se primjenjuju propisi koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i proračunski i izvanproračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su do dana stupanja na snagu Pravilnika upisani u Registar sukladno Pravilniku o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju registra korisnika proračuna (»Narodne novine«, br. 128/09, 142/14, 23/19 i 83/21), ostaju upisani u Registar u skladu s odredbama ovog Pravilnika.
Članak 18.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (»Narodne novine«, br. 128/09, 142/14, 23/19 i 83/21).
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 5. stavka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21) ministar financija donosi
PRAVILNIK
O NAČINU VOĐENJA REGISTRA PRORAČUNSKIH I IZVANPRORAČUNSKIH KORISNIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
(1) Pravilnikom o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (dalje u tekstu: Pravilnik) utvrđuje se sadržaj Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (dalje u tekstu: Registar), način vođenja Registra, pristup Registru te javna objava podataka iz Registra.
Značenje pojmova
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju značenje kako slijedi:
. proračunski korisnici (dalje u tekstu: proračunski korisnici) su državna tijela i ustanove čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili su sastavnice tog tijela ili ustanove koje im je ujedno isključivi osnivač, a čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u iznosu od 50 posto ili više,
. izvanproračunski korisnici iz skupine I. (dalje u tekstu: izvanproračunski korisnici) su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici, a koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uvjete:
a) da im je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, da u njima Republika Hrvatska odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima odlučujući utjecaj na upravljanje i da se u opći proračun uključuju s obzirom na način financiranja
b) da su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države,
. jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je općina, grad i županija čija tijela obavljaju funkcije, izvršavaju zadaće i donose programe propisane zakonom i odlukama donesenima na temelju zakona, za što se sredstva osiguravaju u njihovu proračunu,
. državni proračun je obveznik primjene odredbi Zakona o proračunu koji ima jedinstveni račun državnog proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika državnog proračuna, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj državnog proračuna sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja državnog proračuna,
. proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je obveznik primjene odredbi Zakona o proračunu koji ima jedinstveni račun proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja lokalnog proračuna,
. Registar je popis proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u kojem su proračunski korisnici hijerarhijski povezani s nadležnim ministarstvom ili drugim tijelom državne uprave na razini razdjela organizacijske klasifikacije odnosno s nadležnom jedinicom lokalne i područne (regionalne) samouprave (dalje u tekstu: jedinice).
II. SADRŽAJ REGISTRA
Sadržaj registra
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
Registar sadrži podatke o:
- proračunskim i izvanproračunskim korisnicama državnog proračuna,
- proračunskim i izvanproračunskim korisnicima jedinica,
- državnom proračunu,
- jedinicama.
Proračunski korisnici državnog proračuna
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
(1) Proračunski korisnici državnog proračuna su državna tijela i ustanove:
. čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska ili Republika Hrvatska i jedinica
. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u državnom proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
. koji su navedeni u Registru.
(2) Proračunski korisnici državnog proračuna su i ustanove:
a. kojima je tijelo ili ustanova iz stavka 1. ovoga članka isključivi osnivač
b. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
c. koji su navedeni u Registru.
(3) Proračunski korisnici državnog proračuna su i sastavnice s pravnom osobnošću tijela ili ustanove iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici jedinica
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
(1) Proračunski korisnici jedinica su ustanove:
. čiji je isključivi osnivač jedinica ili Republika Hrvatska i jedinica ili više jedinica
. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu jedinice i/ili koji ostvaruju prihode iz proračuna jedinice i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
. koji su navedeni u Registru.
(2) Proračunski korisnici jedinica su i ustanove:
a. kojima je ustanova iz stavka 1. ovoga članka isključivi osnivač
b. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu od 50 posto ili više
c. koji su navedeni u Registru.
(3) Ako su proračunskom korisniku iz stavka 1. ovoga članaka osnivači više jedinica, nadležnom jedinicom proračunskog korisnika smatra se ona jedinica iz čijeg se proračuna ostvaruje najveći udio prihoda iz stavka 1. točke 2. ovoga članka.
(4) Proračunski korisnici jedinica su i sastavnice s pravnom osobnošću ustanove iz stavka 1. ovoga članka.
Primjena kriterija za utvrđivanje proračunskih korisnika
državnog proračuna i jedinica
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 6.
(1) Pri utvrđivanju proračunskih korisnika državnog proračuna kriteriji iz članka 4. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Pri utvrđivanju proračunskih korisnika jedinice kriteriji iz članka 5. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(3) Postotak prihoda članaka 4. i 5. u ukupnim prihodima proračunskog korisnika utvrđuje se na temelju prosjeka udjela u ukupnim prihodima, i to prihoda iz proračuna odnosno prihoda ostvarenih obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u prethodne tri godine.
(4) Za novoosnovane proračunske korisnike postotak prihoda iz članaka 4. i 5. u ukupnim prihodima utvrđuje se na temelju prosjeka udjela u ukupnim planiranim prihodima, i to planiranih prihoda iz proračuna odnosno planiranih prihoda koji će se ostvariti obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u godini osnivanja i za sljedeće dvije godine.
Izvanproračunski korisnici
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 7.
Izvanproračunski korisnici su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici:
a. kojima je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica, da u njima Republika Hrvatska odnosno jedinica ima odlučujući utjecaj na upravljanje, da ostvaruju prihode temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa
b. koji su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države
c. koji su navedeni u Registru.
Primjena kriterija za utvrđivanje
izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i jedinica
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 8.
(1) Pri utvrđivanju izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i jedinica kriteriji iz članka 7. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Izvanproračunskim korisnicima državnog proračuna iz članka 7. ovoga Pravilnika smatraju se fondovi socijalne sigurnosti: Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje.
IV. NAČIN VOĐENJA REGISTRA PRORAČUNSKIH I IZVANPRORAČUNSKIH KORISNIKA
Podaci u Registru
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 9.
(1) Registar sadrži podatke o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima na sljedeći način:
. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
. osobni identifikacijski broj (OIB)
. matični broj (MB),
. podaci o korisniku: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, šifra školske ustanove, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
. šifra djelatnosti,
. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
. račun za redovno poslovanje,
. statistička oznaka grada/općine i županije,
. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
. podaci o nadležnosti:
◊ proračunski odnosno izvanproračunski korisnik državnog proračuna: šifra, RKP broj i naziv nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, šifra i naziv nadležne glave organizacijske klasifikacije državnog proračuna,
◊ proračunski odnosno izvanproračunski korisnik jedinice: RKP broj i naziv nadležne jedinice.
. podaci o osnivačima/vlasnicima i izvorima financiranja,
. podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju.
(2) Registar sadrži podatke o državnom proračunu iz članka 2. alineje 4. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
. osobni identifikacijski broj (OIB)
. matični broj (MB),
. naziv, adresa, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
. šifra djelatnosti,
. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
. račun za redovno poslovanje,
. statistička oznaka grada/općine i županije,
. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
. podaci o izvorima financiranja.
(3) Registar sadrži podatke o jedinicama iz članka 2. alineje 5. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
1. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija po upisu u Registar
2. osobni identifikacijski broj (OIB)
3. matični broj (MB),
4. podaci o jedinici: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
5. šifra djelatnosti,
6. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010,
7. račun za redovno poslovanje,
8. statistička oznaka grada/općine i županije,
9. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
10. podaci o izvorima financiranja,
11. podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju.
Način vođenja Registra
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 10.
(1) Registar iz članka 2. točke 6. ovoga Pravilnika ustrojava i vodi Ministarstvo financija.
(2) Registar se vodi putem aplikativnog rješenja (dalje u tekstu: aplikacija).
(3) Subjekti iz Registra odgovorni su za točnost i istinitost unesenih podataka u Registar.
Upis u Registar
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 11.
(1) U Registar se upisuju:
- novoosnovani proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici,
- proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici koji zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika ispunjavaju uvjet za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika,
- novoosnovane jedinice.
(2) Zahtjev za upis u Registar podnosi se na obrascu Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac RKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Novoosnovani proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik iz stavka 1. ovoga članka podnosi zahtjev za upis u Registar u papirnatom obliku nadležnom razdjelu organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležnoj jedinici.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za novoosnovanog proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 1. ovoga članka putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar u roku od osam dana od dana osnivanja.
(5) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za one korisnike koji su zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja ispunili uvjet iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar od 1. siječnja proračunske godine.
(6) Ministarstvo financija provjerava usklađenost zahtjeva za upis iz stavaka 4. i 5. ovoga članka s kriterijima iz članka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika te putem aplikacije daje suglasnost ili odbija zahtjev na upis u Registar.
(7) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za upis u Registar iz stavaka 4. i 5. ovoga članka Ministarstvo financija može putem aplikacije zatražiti dopunu odnosno ispravak podataka.
(8) Danom konačnom suglasnosti i dodjelom broja iz Registra (RKP broj) od strane Ministarstva financija putem aplikacije status proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 3. ovoga članka smatra se aktivnim.
(9) Novoosnovani proračunski korisnik državnog proračuna iz stavka 1. ovoga članka, a koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije i novoosnovana jedinica podnose zahtjev za upis u papirnatom obliku Ministarstvu financija u roku od osam dana od dana osnivanja.
(10) Ministarstvo financija za novoosnovanog proračunskog korisnika državnog proračuna koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije provjerava usklađenost zahtjeva za upis iz stavka 9. ovoga članka s kriterijima iz članka 4. ovoga Pravilnika te putem aplikacije daje suglasnost ili pisanim putem odbija zahtjev na upis u Registar.
(11) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za upis u Registar iz stavka 9. ovoga članka Ministarstvo financija pisanim putem traži dopunu odnosno ispravak podataka.
(12) Danom konačnom suglasnosti i dodjelom broja iz Registra (RKP broj) od strane Ministarstva financija status proračunskog korisnika i jedinice iz stavka 9. ovoga članka smatra se aktivnim.
(13) RKP broj je neponovljiv i ne može se mijenjati.
(14) Potvrdu o upisu u Registar čini elektronički ispis unesenih podataka u aplikaciji.
Promjene podataka u Registru
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 12.
(1) U slučaju promjene podataka koji su sadržani u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika, državni proračun, jedinica, proračunski korisnici te izvanproračunski korisnici obvezni su putem aplikacije unijeti promjene u Registru podnošenjem zahtjeva za promjenom podataka.
(2) Zahtjev za promjenom podataka u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika podnosi se na obrascu Promjene u Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac PRKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka podnosi se u roku od osam dana od nastanka promjene.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podataka proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz nadležnosti te daje suglasnost ili vraća zahtjev na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(5) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 4. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost ili vraća zahtjev na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(6) Danom konačnom suglasnosti od strane Ministarstva financija putem aplikacije izmijenjeni podaci su vidljivi u Registru.
(7) Podaci o RKP broju, osobnom identifikacijskom broju (OIB) i matičnom broju (MB) se ne mijenjaju.
Promjena nadležnosti u Registru
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
(1) Promjena nadležnosti nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva preuzimanje odnosno prijenos osnivačkih prava i to u slučajevima kada:
◊ jedinica koja je jedini i isključivi osnivač prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu,
◊ jedinica koja je jedan od osnivača i ujedno nadležna jedinica prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu,
◊ jedinica prenosi osnivačka prava na Republiku Hrvatsku,
◊ Republika Hrvatska prenosi osnivačka prava na jedinicu i
◊ promjena nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna.
(2) Ako se nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom mijenja nadležnost iz stavka 1. ovoga članka, proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik kojemu se mijenja nadležnost putem aplikacije podnosi zahtjev za promjenom podataka iz članka 12. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja je bila nadležna proračunskom korisniku odnosno izvanproračunskom korisniku prije promjene nadležnosti, putem aplikacije daje suglasnost na zahtjev iz stavka 2. ovoga članka u roku od dva dana od njegova primitka.
(4) Razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja preuzima nadležnost nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom iz stavka 2. ovoga članka, putem aplikacije daje suglasnost na zahtjev iz stavka 3. ovoga članka u roku od dva dana od dana njegova primitka.
(5) Ministarstvo financija provjerava zahtjev iz stavka 4. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost ili odbija zahtjev za promjenom nadležnosti.
(6) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za promjenom nadležnosti iz stavka 4. ovoga članka Ministarstvo financija može putem aplikacije zatražiti dopunu odnosno ispravak podataka.
Ispis iz Registra
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 14.
(1) Ispis iz Registra provodi se u slučaju da:
◊ jedinica, proračunski korisnik i izvanproračunski korisnik prestaje s poslovanjem,
◊ proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik ne ispunjava uvjete iz članka 4. odnosno članka 5. ovoga Pravilnika.
(2) Kada nastupe uvjeti iz stavka 1. ovoga članka jedinica, proračunski korisnici te izvanproračunski korisnici obvezni su samostalno putem aplikacije podnijeti zahtjev za ispis iz Registra.
(3) Zahtjev za ispis iz Registra podnosi se putem aplikacije na obrascu Ispis iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac IRKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(4) Zahtjev iz stavka 2. ovog članka podnosi se istovremeno s financijskim izvještajima koji se sastavljaju za proračunsku godinu sukladno pravilniku kojim se uređuje financijsko izvještavanje u proračunskom računovodstvu.
(5) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 1. ovoga članka te daje suglasnost na zahtjev iz stavka 3. ovoga članka.
(6) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podataka iz stavka 1. ovoga članka te putem aplikacije daje konačnu suglasnost na zahtjev iz stavka 5. ovoga članka.
(7) Danom ispisa iz Registra status proračunskog, izvanproračunskog korisnika i jedinice smatra se neaktivnim.
Pristup Registru
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 15.
(1) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici imaju pristup Registru putem Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS) uz vjerodajnicu visoke razine sigurnosti.
(2) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici u Registru imaju mogućnost:
◊ uvida u vlastite podatke navedene u Registru,
◊ uvida u javno dostupne podatke iz Registra o svim jedinicama, proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima upisanim u Registar,
◊ podnošenja zahtjeva za promjenom podataka,
◊ podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra te
◊ preuzimanja izvatka podataka iz Registra.
(3) Nadležno ministarstvo ili drugo državno tijelo na razini razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračun odnosno nadležna jedinica, uz mogućnosti iz stavka 2. ovoga članka, u Registru imaju mogućnost:
◊ uvida u podatke koji se vode u Registru o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima iz svoje nadležnosti,
◊ podnošenja zahtjeva za upis u Registar za proračunske i izvanproračunske korisnike iz svoje nadležnosti,
◊ podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra za proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz svoje nadležnosti te
◊ odobrenja zahtjeva za promjenom podataka i zahtjeva za ispisom iz Registra.
Javna objava podataka iz Registra
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 16.
(1) Javno su objavljeni sljedeći podaci iz Registra:
◊ RKP broj
◊ naziv,
◊ osobni identifikacijski broj (OIB),
◊ matični broj (MB),
◊ adresa sjedišta,
◊ poštanski broj i mjesto,
◊ statistička oznaka grada/općine i županije,
◊ web-stranica,
◊ razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja),
◊ podaci o nadležnosti: šifra razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležni razdjel i glava organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležna jedinica,
◊ podatak o osnivačima/vlasnicima.
(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka dostupan je na mrežnim stranicama Ministarstva financija i podatke iz Registra moguće je preuzeti u strukturiranom formatu.
(3) Na dostupnost i objavu podataka iz Registra na odgovarajući način se primjenjuju propisi koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 17.
Proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i proračunski i izvanproračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su do dana stupanja na snagu Pravilnika upisani u Registar sukladno Pravilniku o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju registra korisnika proračuna (»Narodne novine«, br. 128/09, 142/14, 23/19 i 83/21), ostaju upisani u Registar u skladu s odredbama ovog Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 18.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (»Narodne novine«, br. 128/09, 142/14, 23/19 i 83/21).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija