MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
Na temelju članka 5a. stavka 13. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (»Narodne novine«, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23) ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike donosi
PRAVILNIK O NAČINU PROVEDBE OCJENE PROPORCIONALNOSTI I NAČINU I TIJEKU PRAĆENJA USKLAĐENOSTI NOVIH ILI IZMIJENJENIH UVJETA KOJIMA SE OGRANIČAVA PRISTUP I OBAVLJANJE REGULIRANE PROFESIJE S NAČELOM PROPORCIONALNOSTI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom uređuje se način provedbe ocjene proporcionalnosti te način i tijek praćenja usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta kojima se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje s načelom proporcionalnosti.
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
II. NAČIN PROVEDBE OCJENE PROPORCIONALNOSTI
Članak 2.
(1) Ocjena proporcionalnosti provodi se prije uvođenja novih ili izmjene postojećih uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje, putem Obrasca za provedbu ocjene proporcionalnosti (u daljnjem tekstu: Obrazac) koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Provoditelj ocjene proporcionalnosti provodi ocjenu proporcionalnosti za svaki uvjet zasebno.
(3) Ocjenjivanje uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje provodi se u odnosu na:
a)(ne) postojanje izravne ili neizravne diskriminacije
b)javni interes
c)prikladnost uvjeta
d)nužnost uvjeta i
e)kombinirani učinak uvjeta.
(4) Nakon što provoditelj ocjene proporcionalnosti provedeocjenu proporcionalnosti, o istoj je dužan sastaviti Izjavu o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje (u daljnjem tekstu: Izjava), koja je sastavni dio ovog Pravilnika.
(5) Izjavu iz stavka 4. ovoga članka provoditelj ocjene proporcionalnosti dužan je dostaviti nacionalnom koordinatoruu roku od 15 dana od dana početka postupka savjetovanja s javnošću i zainteresiranom javnošću.
(6) Iznimno, ako je provoditelj ocjene proporcionalnosti podnositelj amandmana, isti nije dužan provesti savjetovanje s javnošću i zainteresiranom javnošću o Izjavi.
Članak 3.
(1) Ako je provoditelj ocjene proporcionalnosti nadležna strukovna organizacija, ista je dužna na izrađenu Izjavu ishoditi suglasnost nadležnog tijela za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti.
(b)Nadležna Strukovna organizacija dužna je popunjeni Obrazac i Izjavu dostaviti
nadležnom tijelu za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti.
(c)Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je o davanju ili
uskraćivanju suglasnosti odlučiti u roku od 30 dana od primitka dokumentacije iz stavka 2. ovoga članka.
(d)Ako uskrati suglasnost na izrađenu Izjavu, nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je navesti razloge uskraćivanja.
(e)Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno jeodluku o davanju ili uskraćivanju suglasnosti zajedno s pripadajućom dokumentacijom iz stavka 2. ovog članka dostaviti nacionalnom koordinatoru u roku od 15 dana od donošenja odluke.
III. NAČIN I TIJEK PRAĆENJA USKLAĐENOSTI NOVIH ILI IZMIJENJENIH UVJETA KOJIMA SE OGRANIČAVA PRISTUP REGULIRANOJ PROFESIJI
Članak 4.
(1) Praćenje usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta provodi se u odnosu na svaki uvjet zasebno i to za razdoblje od dvije godine, počevši od početka primjene novih ili izmijenjenih uvjeta.
(2) Prilikom provedbe praćenja novih ili izmijenjenih uvjeta nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je:
a.analizirati raspoložive kvantitativne i/ili kvalitativne podatke dostupne prije te nakon izmjene odnosno uvođenja novog uvjeta
b.procijeniti je li novi ili izmijenjeni uvjet opravdao razloge zaštite javnog interesa navedene pri izradi ocjene proporcionalnosti i
c.analizirati ekonomski učinak novih ili izmijenjenih uvjeta na slobodu kretanja ljudi i usluga, slobodu tržišnog natjecanja i na kvalitetu usluga.
(3) O rezultatu provedenog praćenja novih ili izmijenjenih uvjeta nadležno tijelo za nadzor i praćenje sastavlja izvješće o usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta s načelom proporcionalnosti u roku od 30 dana od dana prestanka razdoblja praćenja uvjeta iz stavka 2. ovoga članka, koje je dužan dostaviti nacionalnom koordinatoru.
(4) Izvješće mora sadržavati podatke o nadležnom tijelu za nadzor i praćenje, novom ili izmijenjenom uvjetu koji je predmet izvješća, datumu početka i završetka praćenja uvjeta, te podatke o učincima novih ili izmijenjenih uvjeta na pristup i obavljanje regulirane profesije.
(5) Izvješće može sadržavati relevantne prijedloge za izmjenu uvjeta, a gdje je to primjereno i o ukidanju uvjeta.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 5.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: Urbroj: Zagreb,
Ministar rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike
Marin Piletić, v.r.
PRILOG I.
Obrazac za provedbu ocjene proporcionalnosti
Sukladno odredbama čl. 5 a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija, provoditelj ocjene proporcionalnosti dužan je provesti ocjenu proporcionalnosti (dalje u tekstu: „Ocjena“) prije utvrđivanja novih ili izmjene postojećih uvjeta kojima se ograničava pristup reguliranim profesijama ili njihovo obavljanje. Ocjena se provodi objektivno i neovisno za svaki uvjet koji se predlaže, a razlozi za predlaganje takvog uvjeta temelje se na kvalitativnim, a kada je moguće i relevantno, i kvantitativnim dokazima. Nakon provedene Ocjene, provoditelj sastavlja izjavu koja mora biti popraćena detaljnim obrazloženjem da se može ocijeniti usklađenost uvjeta s načelom proporcionalnosti.
Provoditelj ocjene proporcionalnosti:
Naziv zakona, drugog propisa ili općeg akta kojim se ograničava pristup ili obavljanje reguliranih profesija:
Razdoblje očekivanog donošenja zakona, drugog propisa ili općeg akta:
Uvjet kojim se ograničava pristup ili obavljanje reguliranih profesija:
Molimo navesti radi li se o:
a) novom uvjetu, ili
b) izmjeni postojećeg uvjeta.
Nediskriminacija
a.Je li uvjet koji se predlaže za pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje, izravno ili neizravno diskriminirajući na temelju državljanstva ili boravišta?
DA/NE
Javni interes
b.U odnosu na navedeni uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje, molimo označite opravdane razloge za zaštitu javnog interesa:
)javna politika
)javno zdravlje
)javna sigurnost
)očuvanje financijske ravnoteže sustava socijalne sigurnosti
)zaštita potrošača, primatelja usluga
)zaštita radnika
)jamstvo odgovarajuće sudske zaštite
)borba protiv prijevara i sprečavanje utaje ili izbjegavanja poreza i zaštita učinkovitosti fiskalnog nadzora
)prometna sigurnost
)zaštita okoliša i urbanog okoliša
)zaštita zdravlja životinja
)zaštita intelektualnog vlasništva
)zaštita i očuvanje nacionalne povijesne i umjetničke baštine
Napomena: Pod prevladavajućim razlozima od javnog interesa ne podrazumijevaju se razlozi isključivo gospodarske prirode ili administrativni razlozi. Ukoliko se radi o reguliranju profesije u području zdravstva, radi sigurnosti pacijenata potrebno je uzeti u obzir osiguravanje visoke razine zaštite zdravlja ljudi.
Prikladnost uvjeta
c.Ima li uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje za cilj zaštititi potrošače, stručnjake, treće osobe? Postoji li rizik za primatelje usluga (potrošače), stručnjake i treće osobe, ukoliko se uvjet ne propiše? Molimo obrazložite.
d.Je li uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje potreban i prikladan za ostvarenje cilja koji se želi postići? Provodi li se cilj od općeg interesa koji ste naveli u 3. pitanju dosljedno i sustavno?
Napomena: Uzima se u obzir analiza sličnog uvjeta u usporedivoj profesiji provjerom na koji se način isti ciljevi ostvaruju u toj profesiji.
e.Koje ste specifične rizike identificirali, a koje ćete smanjiti uvjetom? Koje ste specifične koristi identificirali koje će se povećati djelovanjem uvjeta? Ukratko pojasnite na koji način uvjet djeluje na smanjenje rizika ili povećanje koristi?
Napomena:Uzima se u obzir priroda rizika povezanih s postavljenim ciljevima od javnog interesa, posebno rizici za primatelje usluga, uključujući potrošače, za stručnjake ili treće strane.
f.Jeste li uzeli u obzir bilo kakav znanstveni ili tehnološki razvoj kojim se učinkovito može smanjiti ili povećati nesrazmjer informiranosti između stručnjaka i potrošača?
g.Ako je moguće, navedite informacije i/ili podatke koje ste prikupili u vezi s konkretnim učincima uvjeta?
h.Kakav je učinak uvjeta na slobodno kretanje osoba i pružanje usluga unutar Europske unije, na izbor potrošača i na kvalitetu pruženih usluga?
i.U odnosu na uvjete koji su vezani za potrebne kvalifikacije, jeste li razmotrili druge mogućnosti za dobivanje tražene stručne kvalifikacije kao što su npr., druge mogućnosti osposobljavanja ili usavršavanja ili kombinaciju osposobljavanja/usavršavanja i određenog radnog iskustva, itd.?
Prikladnost uvjeta - pitanja koja se odnose na regulirane profesije sa rezerviranim poslovima
j.Kakav je odnos između opsega rezerviranih poslova i potrebne stručne kvalifikacije?
k.Kakav je odnos između složenosti rezerviranih poslova i potrebne stručne kvalifikacije (s obzirom na razinu, prirodu i trajanje osposobljavanja ili potrebnog iskustva)?
l.U kojoj mjeri stupanj težine ili priroda rezerviranih poslova ograničenih za predmetnu reguliranu profesiju opravdava da te poslove mogu obavljati isključivo stručnjaci s određenom stručnom spremom? Postoji li mogućnost stjecanja stručne kvalifikacije na druge načine?
m.Mogu li se rezervirani poslovi ograničeni na jednu reguliranu profesiju obavljati unutar drugih profesija? Molimo pojasnite.
n.Koliki je stupanj samostalnosti u obavljanju regulirane profesije, posebice kada se rezervirani poslovi provode pod nadzorom i odgovornošću kvalificiranog stručnjaka?
Nužnost uvjeta
o.Jesu li postojeća posebna ili opća pravila (poput onih sadržanih u zakonu o sigurnosti proizvoda ili zaštiti potrošača) već dovoljno sredstvo za ostvarenje cilja javne politike naznačenog u 2. pitanju, ili je unatoč tim pravilima potrebno dodatno reguliranje uvjeta? Molimo pojasnite.
Napomena: Zakon o sigurnosti proizvoda ili zaštiti potrošača navedeni su isključivo kao primjer i ne obuhvaćaju sve zakonske akte koji mogu biti prikladni za ostvarenje cilja.
p.Jesteli prilikom uvođenja ili izmjene uvjeta uzeli u obzir mogućnost primjene manje ograničavajućih uvjeta za ostvarenje cilja od javnog interesa?
Kombinirani učinak uvjeta
q.Jeste li uzeli u obzir učinak novog/izmijenjenog uvjeta u kombinaciji s drugim (postojećim) uvjetima kojima se ograničava pristup profesiji ili njezino obavljanje, za ostvarenje cilja od javnog interesa? Molimo pojasniti u slučaju da niste. Na koji način novi ili izmijenjeni uvjet u kombinaciji s već postojećim uvjetima doprinosi postizanju tog cilja?
Napomena: Prilikom procjene učinka novih ili izmijenjenih uvjeta, potrebno je uzeti u obzir već postojeće navedene u odredbi čl. 5 c točka f podtočke 1.-12. Zakona (rezervirani poslovi, zaštićeni profesionalni naziv, kontinuirano stručno usavršavanje, profesionalna etika i nadzor, članstvo u strukovnoj organizaciji, itd.)
Datum:
Ime i prezime osobe koja je ispunila obrazac, funkcija:
Kontakt (telefon, e-mail):
PRILOG II.
IZJAVA o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje – (naziv regulirane profesije)
Provoditelj ocjene proporcionalnosti:
Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti:
Uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje za koji je provedena ocjena proporcionalnosti:
Molimo detaljno navesti opravdane razloge za uvođenje ili izmjenu uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje, a koji proizlaze iz analize provedene ocjene proporcionalnosti kroz elemente postojanja diskriminacije, zaštite javnog interesa, prikladnosti i nužnosti uvjeta, te kombiniranog učinka uvjeta:
a.Ne (postojanje) izravne ili neizravne diskriminacije
MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
Na temelju članka 5a. stavka 13. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (»Narodne novine«, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23) ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike donosi
PRAVILNIK O NAČINU PROVEDBE OCJENE PROPORCIONALNOSTI I NAČINU I TIJEKU PRAĆENJA USKLAĐENOSTI NOVIH ILI IZMIJENJENIH UVJETA KOJIMA SE OGRANIČAVA PRISTUP I OBAVLJANJE REGULIRANE PROFESIJE S NAČELOM PROPORCIONALNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom uređuje se način provedbe ocjene proporcionalnosti te način i tijek praćenja usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta kojima se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje s načelom proporcionalnosti.
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
II. NAČIN PROVEDBE OCJENE PROPORCIONALNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 2.
(1) Ocjena proporcionalnosti provodi se prije uvođenja novih ili izmjene postojećih uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje, putem Obrasca za provedbu ocjene proporcionalnosti (u daljnjem tekstu: Obrazac) koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Provoditelj ocjene proporcionalnosti provodi ocjenu proporcionalnosti za svaki uvjet zasebno.
(3) Ocjenjivanje uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje provodi se u odnosu na:
a) (ne) postojanje izravne ili neizravne diskriminacije
b) javni interes
c) prikladnost uvjeta
d) nužnost uvjeta i
e) kombinirani učinak uvjeta.
(4) Nakon što provoditelj ocjene proporcionalnosti provede ocjenu proporcionalnosti, o istoj je dužan sastaviti Izjavu o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje (u daljnjem tekstu: Izjava), koja je sastavni dio ovog Pravilnika.
(5) Izjavu iz stavka 4. ovoga članka provoditelj ocjene proporcionalnosti dužan je dostaviti nacionalnom koordinatoru u roku od 15 dana od dana početka postupka savjetovanja s javnošću i zainteresiranom javnošću.
(6) Iznimno, ako je provoditelj ocjene proporcionalnosti p odnositelj amandmana, isti nije dužan provesti savjetovanje s javnošću i zainteresiranom javnošću o Izjavi.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 3.
(1) Ako je provoditelj ocjene proporcionalnosti nadležna strukovna organizacija, ista je dužna na izrađenu Izjavu ishoditi suglasnost nadležnog tijela za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti.
(b) Nadležna Strukovna organizacija dužna je popunjeni Obrazac i Izjavu dostaviti
nadležnom tijelu za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti.
(c) Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je o davanju ili
uskraćivanju suglasnosti odlučiti u roku od 30 dana od primitka dokumentacije iz stavka 2. ovoga članka.
(d) Ako uskrati suglasnost na izrađenu Izjavu, nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je navesti razloge uskraćivanja.
(e) Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je odluku o davanju ili uskraćivanju suglasnosti zajedno s pripadajućom dokumentacijom iz stavka 2. ovog članka dostaviti nacionalnom koordinatoru u roku od 15 dana od donošenja odluke.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
III. NAČIN I TIJEK PRAĆENJA USKLAĐENOSTI NOVIH ILI IZMIJENJENIH UVJETA KOJIMA SE OGRANIČAVA PRISTUP REGULIRANOJ PROFESIJI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 4.
(1) Praćenje usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta provodi se u odnosu na svaki uvjet zasebno i to za razdoblje od dvije godine, počevši od početka primjene novih ili izmijenjenih uvjeta.
(2) Prilikom provedbe praćenja novih ili izmijenjenih uvjeta nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti dužno je:
a. analizirati raspoložive kvantitativne i/ili kvalitativne podatke dostupne prije te nakon izmjene odnosno uvođenja novog uvjeta
b. procijeniti je li novi ili izmijenjeni uvjet opravdao razloge zaštite javnog interesa navedene pri izradi ocjene proporcionalnosti i
c. analizirati ekonomski učinak novih ili izmijenjenih uvjeta na slobodu kretanja ljudi i usluga, slobodu tržišnog natjecanja i na kvalitetu usluga.
(3) O rezultatu provedenog praćenja novih ili izmijenjenih uvjeta nadležno tijelo za nadzor i praćenje sastavlja izvješće o usklađenosti novih ili izmijenjenih uvjeta s načelom proporcionalnosti u roku od 30 dana od dana prestanka razdoblja praćenja uvjeta iz stavka 2. ovoga članka, koje je dužan dostaviti nacionalnom koordinatoru.
(4) Izvješće mora sadržavati podatke o nadležnom tijelu za nadzor i praćenje, novom ili izmijenjenom uvjetu koji je predmet izvješća, datumu početka i završetka praćenja uvjeta, te podatke o učincima novih ili izmijenjenih uvjeta na pristup i obavljanje regulirane profesije.
(5) Izvješće može sadržavati relevantne prijedloge za izmjenu uvjeta, a gdje je to primjereno i o ukidanju uvjeta.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 5.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministar rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike
Marin Piletić, v.r.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRILOG I.
Obrazac za provedbu ocjene proporcionalnosti
Sukladno odredbama čl. 5 a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija, provoditelj ocjene proporcionalnosti dužan je provesti ocjenu proporcionalnosti (dalje u tekstu: „Ocjena“) prije utvrđivanja novih ili izmjene postojećih uvjeta kojima se ograničava pristup reguliranim profesijama ili njihovo obavljanje. Ocjena se provodi objektivno i neovisno za svaki uvjet koji se predlaže, a razlozi za predlaganje takvog uvjeta temelje se na kvalitativnim, a kada je moguće i relevantno, i kvantitativnim dokazima. Nakon provedene Ocjene, provoditelj sastavlja izjavu koja mora biti popraćena detaljnim obrazloženjem da se može ocijeniti usklađenost uvjeta s načelom proporcionalnosti .
Provoditelj ocjene proporcionalnosti:
Naziv zakona, drugog propisa ili općeg akta kojim se ograničava pristup ili obavljanje reguliranih profesija:
Razdoblje očekivanog donošenja zakona, drugog propisa ili općeg akta:
Uvjet kojim se ograničava pristup ili obavljanje reguliranih profesija:
Molimo navesti radi li se o:
a) novom uvjetu, ili
b) izmjeni postojećeg uvjeta.
Nediskriminacija
a. Je li uvjet koji se predlaže za pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje, izravno ili neizravno diskriminirajući na temelju državljanstva ili boravišta?
DA/NE
Javni interes
b. U odnosu na navedeni uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje, molimo označite opravdane razloge za zaštitu javnog interesa:
) javna politika
) javno zdravlje
) javna sigurnost
) očuvanje financijske ravnoteže sustava socijalne sigurnosti
) zaštita potrošača, primatelja usluga
) zaštita radnika
) jamstvo odgovarajuće sudske zaštite
) borba protiv prijevara i sprečavanje utaje ili izbjegavanja poreza i zaštita učinkovitosti fiskalnog nadzora
) prometna sigurnost
) zaštita okoliša i urbanog okoliša
) zaštita zdravlja životinja
) zaštita intelektualnog vlasništva
) zaštita i očuvanje nacionalne povijesne i umjetničke baštine
) ciljevi socijalne politike
) ciljevi kulturne politike
) ostali razlozi, molimo navedite: _______________________
Napomena: Pod prevladavajućim razlozima od javnog interesa ne podrazumijevaju se razlozi isključivo gospodarske prirode ili administrativni razlozi. Ukoliko se radi o reguliranju profesije u području zdravstva, radi sigurnosti pacijenata potrebno je uzeti u obzir osiguravanje visoke razine zaštite zdravlja ljudi.
Prikladnost uvjeta
c. Ima li uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje za cilj zaštititi potrošače, stručnjake, treće osobe? Postoji li rizik za primatelje usluga (potrošače), stručnjake i treće osobe, ukoliko se uvjet ne propiše? Molimo obrazložite.
d. Je li uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje potreban i prikladan za ostvarenje cilja koji se želi postići? Provodi li se cilj od općeg interesa koji ste naveli u 3. pitanju dosljedno i sustavno?
Napomena: Uzima se u obzir analiza sličnog uvjeta u usporedivoj profesiji provjerom na koji se način isti ciljevi ostvaruju u toj profesiji.
e. Koje ste specifične rizike identificirali, a koje ćete smanjiti uvjetom? Koje ste specifične koristi identificirali koje će se povećati djelovanjem uvjeta? Ukratko pojasnite na koji način uvjet djeluje na smanjenje rizika ili povećanje koristi?
Napomena: Uzima se u obzir priroda rizika povezanih s postavljenim ciljevima od javnog interesa, posebno rizici za primatelje usluga, uključujući potrošače, za stručnjake ili treće strane.
f. Jeste li uzeli u obzir bilo kakav znanstveni ili tehnološki razvoj kojim se učinkovito može smanjiti ili povećati nesrazmjer informiranosti između stručnjaka i potrošača?
g. Ako je moguće, navedite informacije i/ili podatke koje ste prikupili u vezi s konkretnim učincima uvjeta?
h. Kakav je učinak uvjeta na slobodno kretanje osoba i pružanje usluga unutar Europske unije, na izbor potrošača i na kvalitetu pruženih usluga?
i. U odnosu na uvjete koji su vezani za potrebne kvalifikacije, jeste li razmotrili druge mogućnosti za dobivanje tražene stručne kvalifikacije kao što su npr., druge mogućnosti osposobljavanja ili usavršavanja ili kombinaciju osposobljavanja/usavršavanja i određenog radnog iskustva, itd.?
Prikladnost uvjeta - pitanja koja se odnose na regulirane profesije sa rezerviranim poslovima
j. Kakav je odnos između opsega rezerviranih poslova i potrebne stručne kvalifikacije?
k. Kakav je odnos između složenosti rezerviranih poslova i potrebne stručne kvalifikacije (s obzirom na razinu, prirodu i trajanje osposobljavanja ili potrebnog iskustva)?
l. U kojoj mjeri stupanj težine ili priroda rezerviranih poslova ograničenih za predmetnu reguliranu profesiju opravdava da te poslove mogu obavljati isključivo stručnjaci s određenom stručnom spremom? Postoji li mogućnost stjecanja stručne kvalifikacije na druge načine?
m. Mogu li se rezervirani poslovi ograničeni na jednu reguliranu profesiju obavljati unutar drugih profesija? Molimo pojasnite.
n. Koliki je stupanj samostalnosti u obavljanju regulirane profesije, posebice kada se rezervirani poslovi provode pod nadzorom i odgovornošću kvalificiranog stručnjaka?
Nužnost uvjeta
o. Jesu li postojeća posebna ili opća pravila (poput onih sadržanih u zakonu o sigurnosti proizvoda ili zaštiti potrošača) već dovoljno sredstvo za ostvarenje cilja javne politike naznačenog u 2. pitanju, ili je unatoč tim pravilima potrebno dodatno reguliranje uvjeta? Molimo pojasnite.
Napomena: Zakon o sigurnosti proizvoda ili zaštiti potrošača navedeni su isključivo kao primjer i ne obuhvaćaju sve zakonske akte koji mogu biti prikladni za ostvarenje cilja.
p. Jeste li prilikom uvođenja ili izmjene uvjeta uzeli u obzir mogućnost primjene manje ograničavajućih uvjeta za ostvarenje cilja od javnog interesa?
Kombinirani učinak uvjeta
q. Jeste li uzeli u obzir učinak novog/izmijenjenog uvjeta u kombinaciji s drugim (postojećim) uvjetima kojima se ograničava pristup profesiji ili njezino obavljanje, za ostvarenje cilja od javnog interesa? Molimo pojasniti u slučaju da niste. Na koji način novi ili izmijenjeni uvjet u kombinaciji s već postojećim uvjetima doprinosi postizanju tog cilja?
Napomena: Prilikom procjene učinka novih ili izmijenjenih uvjeta, potrebno je uzeti u obzir već postojeće navedene u odredbi čl. 5 c točka f podtočke 1.-12. Zakona (rezervirani poslovi, zaštićeni profesionalni naziv, kontinuirano stručno usavršavanje, profesionalna etika i nadzor, članstvo u strukovnoj organizaciji, itd.)
Datum:
Ime i prezime osobe koja je ispunila obrazac, funkcija:
Kontakt (telefon, e-mail):
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRILOG II.
IZJAVA o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje – (naziv regulirane profesije)
Provoditelj ocjene proporcionalnosti:
Nadležno tijelo za nadzor i praćenje ocjene proporcionalnosti:
Uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje za koji je provedena ocjena proporcionalnosti:
Molimo detaljno navesti opravdane razloge za uvođenje ili izmjenu uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji i njezino obavljanje, a koji proizlaze iz analize provedene ocjene proporcionalnosti kroz elemente postojanja diskriminacije, zaštite javnog interesa, prikladnosti i nužnosti uvjeta, te kombiniranog učinka uvjeta:
a. Ne (postojanje) izravne ili neizravne diskriminacije
b. Zaštita javnog interesa
c. Prikladnost uvjeta
d. Nužnost uvjeta
e. Kombinirani učinak uvjeta
Datum:
Ime i prezime osobe, funkcija:
Kontakt (telefon, e-mail):
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike