E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

NACRT

 

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

mzo.gov.hr

 

Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013., 25/2018. i 69/2022.), ministar znanosti i obrazovanja donosi

 

 

ODLUKU
o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije
POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA

 u sektoru PROMET I LOGISTIKA

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

I.

Ovom Odlukom donosi se strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

II.

Sastavni dio ove Odluke je strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA iz točke I. ove Odluke.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

III.

Početkom primjene ove Odluke stavlja se izvan snage Strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka, donesen Odlukom (KLASA: 602-03/13-05/0006; URBROJ: 533-21-13-0004) od 2 svibnja 2016. godine.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IV.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2025./2026. za učenike prvoga razreda srednje škole.

 

 

 

 

KLASA:

URBROJ:

Zagreb,

 

 

 

 

 

MINISTAR

 

 

prof. dr. sc. Radovan Fuchs


 

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STRUKOVNI KURIKUL

ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE

POMORSKI NAUTIČAR /

POMORSKA NAUTIČARKA

nije lektorirano

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zagreb, travanj 2024.

Popis kratica

 

AIS - Automatic Identification System - Sustav automatske identifikacije brodova

ARPA - Automatic Radar PlottingAid - Radarski sustav za automatsko ucrtavanje i izbjegavanje

            sudara

COLREG - Collisionregulation  (Regulation for PreventingCollision at Sea)  - Međunarodna

                    pravila za izbjegavanje sudara na moru

CPA - ClosestPointofApproach  -  Najbliža udaljenost mimoilaženja

CSVET – Obujam ishoda učenja na razini ciklusa

ECDIS - Electronic Chart Display andInformation System  -  Sustav elektronskog prikaza  

                    pomorskih karata i informacija

GMDSS - Global MaritimeDistressandSafety System  -  Svjetski pomorski sustav

                    pogibelji i sigurnosti (pomorske komunikacije)

GPS - Global Positioning System  -  Globalni sustav pozicioniranja

HROO – Hrvatski sustav bodova općeg obrazovanja

HKO – Hrvatski kvalifikacijski okvir

IMDG kodeks – International MaritimeDangerousGoodsCode - Međunarodni pomorski kodeks za

                            prijevoz opasnih tereta morem

IMSBC – International MaritimeSolidBulkCargoes - Međunarodni pomorski kodeks za prijevoz  

               krutih rasutih tereta morem

ISPS - International Shipand Port Facility Security Code  -  Međunarodni kodeks

                    sigurnosti za brod i luku

MARPOL - MaritimePollution  (International Convention for thePreventionofPollution

fromShips)  - Međunarodna konvencija o sprječavanju onečišćenja mora s brodova

MFAG - Medical First AidGuide for Use inAccidentsInvolvingDangerousGoods  -

                    Medicinski vodič prve pomoći u slučajevima nesreće nastale opasnim tvarima

RO-RO - Roll on/Roll off System  -  Sustav prijevoza tereta na kotačima morem  

SIU – skup ishoda učenja

SOLAS - International Covention for theSafetyof Life at Sea - Međunarodna konvencija o zaštiti

                   ljudskih života na moru

SOPEP -  Ship Oil PollutionEmergency Plan - Brodski plan u slučaju opasnosti od onečišćenja

               naftom

STCW – International Convention on Standardsof Training, CertificationandWatchkeepingof

Seafarers - Međunarodna konvencija o standardima osposobljavanja, certificiranja i

              čuvanja straže za pomorce

VTS - VesselTrafic Service  -  Služba nadzora i upravljanja pomorskog prometa  

SOLAS – International Convention for theSafetyof Life at Sea - Međunarodna konvencija o

               sigurnosti života na moru

 

 

 

Napomena:

Riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom dokumentu (uključujući nazive strukovnih kvalifikacija, zvanja i zanimanja) odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini.

 


 

Sadržaj

 

1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA

OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU

2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA

2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA

2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

2. 3 POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

3. RAZRADA MODULA

1. RAZRED

BROD I BRODSKA OPREMA

BRIGA ZA OSOBE NA BRODU

ZAŠTITA BRODA I MORSKOG OKOLIŠA

FIZIKALNE VELIČINE I MJERENJA

INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKA TEHNOLOGIJA

2. RAZRED

POMORSKA METEOROLOGIJA I OCEANOGRAFIJA

POMORSKO PRAVO I PROPISI

PLOVIDBA U POMORSKOM PROMETU

OSNOVE MEHANIKE MATERIJALNE TOČKE

TEHNOLOGIJA  I EKONOMIKA U POMORSTVU

KOMUNIKOLOGIJA I PSIHOLOGIJA RADA U POMORSKOM PROMETU

3. RAZRED

DRŽANJE SIGURNE NAVIGACIJSKE STRAŽE

RUKOVANJE, SLAGANJE I OSIGURAVANJE TERETA

POSLOVNA KOMUNIKACIJA NA ENGLESKOM JEZIKU

POMORSKO STVARNO PRAVO S UGOVORIMA

PRIJEVOZ OPASNIH TERETA I PUTNIKA MOREM

4. RAZRED

ODREĐIVANJE POZICIJE BRODA

RUKOVANJE BRODOM I MANEVRIRANJE

TEHNIČKO CRTANJE U POMORSTVU

SUVREMENE UPRAVLJAČKE TEHNOLOGIJE U POMORSKOM PROMETU

AUTOMATIZACIJA U POMORSTVU

4. ZAVRŠNI RAD

 


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA

OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU

Sektor

Promet i logistika

Naziv kurikula strukovnog obrazovanja

Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka

Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja

Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka

Razina kvalifikacije prema HKO-u

4.2

Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET)

242 CSVET

Obujam ishoda učenja na razini ciklusa (CSVET)

4. ciklus

5. ciklus

61

181

Pokazatelji na temelju kojih je izrađen strukovni kurikul

Popis standarda zanimanja

Popis standarda kvalifikacije

Sektorski kurikul

Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka

https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/272

Vrijedi do: 15.09.2025.

Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/81

Vrijedi do: 31.12.2027.

Promet i logistika

Uvjeti za upis strukovnog kurikula / programa obrazovanja

Razina 1 – kvalifikacija stečena završetkom osnovnog obrazovanja.

Liječničko uvjerenje medicine rada o zdravstvenoj sposobnosti za pomorskog nautičara.

Uvjeti stjecanja kvalifikacije (završetka programa strukovnog obrazovanja)

Stečenih  242 CSVET boda, od čega 140 CSVET boda iz strukovnog dijela kvalifikacije (od kojih najmanje 112 bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja) i 102 boda iz općeg obrazovanja (od kojih najmanje 80 bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja) te izrađen i obranjen završni rad.

Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa

Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja ( Narodne novine , broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama ( Narodne novine , broj 140/2009 i 130/2020).

U drugi odnosno treći i četvrti razred učenik prelazi nakon pozitivno ocijenjenih svih skupova ishoda učenja/modula u prvom odnosno drugom razredu. Obrani završnog rada učenik pristupa nakon što je pozitivno ocijenjen iz svih skupova ishoda učenja/modula u četvrtom razredu.

Obrazovanje za stjecanje kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka usmjereno je na:

- ostvarenje ishoda učenja neophodnih za stjecanje kompetencija odnosno kvalifikacija za rad

- razvoj kognitivnih, praktičnih i socijalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u određenim situacijama

- razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika.

Učenje se temelji na problemskim situacijama i zadacima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnom radnom procesu koji se izvodi u specijaliziranim učionicama ustanove odnosno na brodu/školskom brodu. Kod učenika se potiče asertivnost i  razvijanje suradničkih odnosa s ostalim učenicima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja kao i u procesu vrednovanja i samovrednovanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave.

Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da koristi nove tehnologije kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, nastavnik treba prepoznati potrebe i mogućnosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi učenici stekli kompetencije izabrane kvalifikacije primjereno svojim mogućnostima i darovitosti.

Horizontalna prohodnost (preporuke)

Učenici upisuju strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka nakon završene osnovne škole te stoga ne trebaju polagati razlikovne sadržaje.

Općeobrazovni nastavni predmeti tijekom obrazovanja za stjecanje kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka na razini su 4. te je omogućena prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

Vertikalna prohodnost (mogućnost obrazovanja na višoj razini)

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razinama 4.2. i 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

Oblici učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikula

Učenje temeljeno na radu provodi se kroz dva oblika:

- integrirano u strukovni kurikul kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u školskim specijaliziranim prostorima (simuliranim objektima)

- učenje na radnome mjestu (brod/školski brod) za vrijeme praktične nastave kod poslodavca gdje se učenici postupno uvode u posao te sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora. Rad na radnome mjestu dio je programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji vodi do formalne kvalifikacije.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu kurikula

Kako je navedeno u standardu kvalifikacije

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/81

 

Ciljevi strukovnog kurikula (15 – 20)

Učenici će moći:

a. Planirati, pripremati, organizirati i voditi sigurnu plovidbu i putovanje broda morem u nepredvidivom okruženju na radnoj razini.

b. Manevrirati brodom u luci i na otvorenom moru u skladu s uvjetima okruženja u kojem se nalazi brod.

c. Držati sigurnu navigacijsku stražu u skladu s propisima i uvjetima okruženja u kojem se nalazi brod.

d. Upravljati i voditi posadu broda u skladu s propisima uvjetima okruženja u kojem se nalazi brod.

e. Primijeniti pravila za izbjegavanje sudara na moru tijekom plovidbe i u luci.

f. Slagati i rukovati teretom u pomorskom prometu na siguran način.

g. Izvršavati administrativne poslove povezane s brodom, plovidbom i putovanjem.

h. Komunicirati i surađivati sa suradnicima i nadređenima na pomorskom brodu te s nadležnim službama na kopnu na hrvatskom i engleskom jeziku.

i. Steći vještinu rada s konopima i upravljanja/veslanja brodicom.

j. Upotrebljavati nove tehnologije i automatizaciju koje olakšavaju upravljanje brodom.

k. Raditi na održavanju broda, opreme, pogonskog stroja i strojnih sustava.

l. Voditi brigu o svim osobama koje se nalaze na brodu u ulozi posade ili kao putnici.

m. Interpretirati i analizirati meteorološke i oceanografske podatke i njihov utjecaj na plovidbu.

n. Steći znanja i vještine koje se odnose na napuštanje broda, preživljavanje na moru, sigurnost posade i putnika, izvanredne situacije u plovidbi morem, sredstva za protupožarnu zaštitu na brodu, medicinsku prvu pomoć na brodu te  na planove za slučaj nužde, oštećenja broda i opasnih situacija u plovidbi morem.

o. Provoditi zaštitu morskog okoliša tijekom plovidbe morem i u lukama.

p. Primjenjivati pravila zaštite na radu i koristiti zaštitnu opremu u brodskom okruženju.

q. Razlikovati karakteristike načina prijevoza tekućih tereta, prijevoza putnika i opasnih tereta morem.

r. Koristiti standarde tehničkog crtanja i simbole za tumačenje i izradu crteža u struci.

s. Tumačiti tehnološke karakteristike pomorskih luka i specifičnosti morskog brodarstva.

Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kurikula

Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Isto se provodi u kombinaciji:

● hibridnog vrednovanja kroz pisane provjere znanja i vještina učenika, gdje institucija osigurava dostupnost sadržajno i metodološki provjerenih zadataka i ispita iz određenih cjelina, a nastavnici koriste pojedine skupine zadataka ili cijele ispite radi dobivanja povratnih informacija o rezultatima učenja učenika

● unutarnjeg vrednovanja koje se provodi u ustanovi i u radnom okruženju tijekom cjelokupnog strukovnog obrazovanja, a provode ga nastavnici i mentori te učenici kroz samovrednovanje svog rada. Naglasak se stavlja na provjeru postignuća ishoda učenja temeljenog na radu kroz određene stupnjeve:

- kompetencije su usvojene

- kompetencije su djelomično usvojene

- kompetencije nisu usvojene.

U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti strukovnog kurikula primjenjuju se sljedeće aktivnosti:

- provodi se istraživanje i anonimno anketiranje učenika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama podrške učenicima, izvođenju i unapređenju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju učenika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima

- provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o istim pitanjima kao u prethodnoj stavci

- provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera znanja i ostvarenosti ishoda učenja

- provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja.

Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i učenicima (samoevaluacija). Područja procjene osobito se odnose na:

- uvjete održavanja nastave

- stanje postojeće opreme i potrebe za novom opremom i odgovarajućom literaturom

- uspješnost ostvarenja ishoda učenja

- utjecaj metoda i oblika rada na razine ostvarenosti ishoda učenja

- redovitost pohađanja nastave

- aktivnosti i angažiranosti učenika u procesu učenja i poučavanja.

Usporedbom rezultata anketa među učenicima i nastavnicima dobit će se pregled uspješnosti izvedbe strukovnog kurikula, a nastavnici će dobiti uvid u pouzdanost procjene kvalitete svoga rada.

Kriteriji za vrednovanje ostvarenosti ishoda učenja određeni su strukovnim kurikulom, a vrednovanje provode nastavnik u ustanovi i mentor kod poslodavca koji o tome vode propisane evidencije te učenici kroz postupke vrednovanja za učenje i kao učenje. Podatci o praćenju napredovanja učenika temelje se na provjeri postignuća ishoda učenja s pomoću procjena razvoja odgovornosti, samoinicijativnosti te komunikacije i suradnje.

 

 


 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA

Kurikuli općeobrazovnih nastavnih predmeta za razinu 4.2 izvode se temeljem Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta/modula u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2.


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

image1.png

POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima

117 CSVET

48,35%

ŠIFRA MODULA / NASTAVNOG PREDMETA¹

 

NAZIV MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA²

 

NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA

 

OBUJAM MODULA/ NASTAVNOG PREDMETA

CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL/

NASTAVNI PREDMET

NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST

 

Brod i brodska oprema

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2462

Konstrukcija i oprema broda u pomorskom prijevozu

9

 

4

 

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2463

Oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na bodu u pomorskom prijevozu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2465

Pogonski stroj i strojni sustavi i održavanje na brodu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2464

Održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

 

Briga za osobe na brodu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2456

Napuštanje broda i preživljavanje na moru

12

 

4

 

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2457

Sigurnost posade i putnika u pomorskom prijevozu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2458

Izvanredne situacije u plovidbi morem

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2459

Sredstva za protupožarnu zaštitu na brodu u pomorskom prijevozu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2460

Planovi za slučaj nužde, oštećenja broda i opasnih situacija u plovidbi morem

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2461

Medicinska skrb na brodu

 

Zaštita broda i morskog okoliša

 

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2455

Zaštita na radu u pomorskom prometu

7

 

4

 

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2453

Zaštita morskog okoliša

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2454

Mornarske vještine

 

Fizikalne veličine i mjerenja

 

Fizikalne veličine i mjerenja u mehanici

4

4

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Električna mjerljiva svojstva i temperatura

 

Mjerljiva svojstva zvuka i svjetlosti

 

Informacijsko-komunikacijska tehnologija

 

Osnove računalnog sustava i internet

4

4

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Primjena uredskih aplikacija

 

Pomorska meteorologija i oceanografija

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda- ucenja/detalji/2445

Meteorologija u pomorskom prometu

6

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2446

Oceanografija u pomorskom prometu

 

Pomorsko pravo i propisi

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2450

Međunarodno pomorsko pravo i nacionalni propisi

6

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2451

Brodske knjige, isprave i ostala dokumentacija

 

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2452

Pravni pojam broda i plovidbe

 

Plovidba na radnoj razini

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda- ucenja/detalji/2436

Planiranje plovidbe i plan putovanja morem

13

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2437

Navigacijska pomagala i publikacije u pomorskom prometu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2438

Elektronički, svjetlosni i ostali komunikacijski uređaji na brodu

 

Osnove mehanike materijalne točke

 

Rad, energija, snaga

4

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Gravitacija

 

Kinematika

 

Dinamika

 

Držanje sigurne navigacijske straže

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda- ucenja/detalji/2447

Držanje straže na zapovjedničkom mostu

9

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2448

Upravljanje posadom broda i vođenje posade broda u pomorskom prijevozu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2449

Izbjegavanje sudara tijekom plovidbe morem

 

Rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta na radnoj razini

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2466

Stabilnost, trim i naprezanje brodske konstrukcije u pomorskom prometu

12

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2467

Ukrcaj i iskrcaj tereta u pomorskom prijevozu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2468

Slaganje i osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu

 

Poslovna komunikacija na engleskom jeziku

 

Poslovni odnosi u neposrednom okruženju

4

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Aktivnosti u poslovanju

 

Određivanje pozicije broda na radnoj razini

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2439

Određivanje pozicije broda u pomorskom prometu

18

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2440

Navigacijska astronomija

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2441

Vođenje navigacije u pomorskom prometu

 

Rukovanje brodom i manevriranje

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda- ucenja/detalji/2442

Manevarske sposobnosti i poriv broda u pomorskom prometu

9

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2443

Manevriranje brodom u svim uvjetima plovidbe morem i u luci

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2444

Plovidba morem u otežanim uvjetima

* U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima.image2.pngimage3.png

1 Šifra modula je podatak koji se automatski generira iz baze e-Kurikulum

² Šifra ishoda učenja je podatak iz Registra HKO-a.


 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.3 POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

 

POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima

23 CSVET

9,50%

ŠIFRA MODULA / NASTAVNOG PREDMETA¹

 

NAZIV MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA²

 

 

NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA

 

OBUJAM MODULA/ NASTAVNOG PREDMETA

CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL/

NASTAVNI PREDMET

NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST

 

Tehnologija i ekonomika u pomorstvu**

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2480

Tehnologija rada u luci

6

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2481

Osnove ekonomike pomorskog prijevoza

 

Komunikologija i psihologija rada u pomorskom prometu**

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2477

Komunikologija u pomorskom prometu

 

 

 

6

 

 

 

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2476

Psihologija rada u pomorskom prometu

 

Pomorsko stvarno pravo s ugovorima***

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2469

Stvarna prava na brodu i osobe koje sudjeluju u pomorskom prometu

9

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2470

Ugovori u pomorskom prometu i osobe koje sudjeluju u pomorskom prometu

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2471

Havarije i spašavanja na moru

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2472

Pomorsko osiguranje

 

Prijevoz opasnih tereta i putnika morem***

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2473

Prijevoz tekućih tereta morem

9

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2474

Prijevoz putnika morem

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2475

Prijevoz opasnih tereta morem

 

Tehničko crtanje u pomorstvu****

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2479

Tehničko crtanje za pomorskog nautičara

4

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Suvremene upravljačke tehnologije u pomorskom prometu****

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2482

Suvremene upravljačke tehnologije u pomorskom prometu

4

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

Automatizacija u pomorstvu****

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoa-ucenja/detalji/2483

Automatizacija u pomorstvu

4

5

Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

 

Nakon stečene kvalifikacije Pomorski nautičar / Pomorska nautičarka moguć je nastavak školovanja na razini 6 HKO-a u području tehničkih znanosti.

 

1 Šifra modula je podatak koji se automatski generira iz baze e-Kurikulum

² Šifra ishoda učenja je podatak iz Registra HKO-a.

 

* U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima

** U drugom razredu učenici biraju jedan od ponuđenih modula, ukupno 6 CSVET-a

*** U trećem razredu učenici biraju od ponuđenih modula, ukupno 9 CSVET-a

**** U četvrtom razredu učenici od ponuđenih modula, ukupno 8 CSVET-a

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. RAZRADA MODULA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. RAZRED

NAZIV MODULA

BROD I BRODSKA OPREMA

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

Konstrukcija i oprema broda u pomorskom prijevozu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2462

Oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2463

Održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2464

Pogonski stroj i strojni sustavi i održavanje na brodu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2465

 

*Napomena: Osim kadrovskih uvjeta navedenih u standardu kvalifikacije, nastavnici trebaju udovoljavati kadrovskim uvjetima propisanim Pravilnikom o svjedodžbama  i zvanjima o osposobljenosti pomoraca s pripadajućim izmjenama

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_10_130_2834.html

Obujam modula (CSVET)

9 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika

70 - 80%

10 - 20%

10 - 20%

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Izučavanjem ovog modula učenici će usvojiti osnovna znanja o upotrebi i korištenju brodske opreme, te biti osposobljeni koristiti brodsku opremu na siguran način.

Sadržaj modula namijenjen je učenicima koji obavljaju poslove vođenja broda, rada na brodu, odnosno ukrcaja i iskrcaja tereta, na način koji će zadovoljiti sva pravila struke kao i stabilnosti te neće prouzročiti naprezanja brodske konstrukcije ili bilo kakvo djelovanje koje bi moglo dovesti do ozljeđivanja, kao i oštećenja broda i opreme.

Također učenici stječu temeljna znanja o mogućim oštećenjima teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu, kao i održavanju broda i opreme, te pogonskog stroja i strojnih sustava na brodu.

U modulu su implementirani sadržaji iz priloga A1 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/1) i sadržaji iz priloga A2 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/2).

Ključni pojmovi

brodska konstrukcija, plovnost, brodska oprema, pogonski stroj, strojni sustavi, održavanje

Povezanost modula s međupredmetnim temama (ako je primjenljivo)

MPT Uporaba IKT-a

 ikt A 4. 2.

MPT Učiti kako učiti

 uku A.4/5.1.

 uku A.4/5.2.

 uku D.4/5.1.

Preporuke za učenje temeljeno na radu

Dominantna strategija za učenje temeljeno na radu je praktični rad koji se temelji na radnim zadacima u realnom radnom okruženju. Nastavnik generira realne radne situacije na brodu/školskom brodu ili ih simulira u prostorima ustanove, te temeljem tih situacija podučava učenike o konstrukciji i opremi broda, oštećenjima teretnih prostora i balastnih tankova, održavanju broda i opreme, te pogonskom stroju i strojnim sustavima na brodu.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula

Osim materijalnih uvjeta navedenih u standardu kvalifikacije   https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/81 ,

škole/ustanove trebaju osigurati materijalne uvjete propisane   Pravilnikom o svjedodžbama  i zvanjima o osposobljenosti pomoraca

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_10_130_2834.html .

Prilikom izvođenja vježbi potrebno je učenike podijeliti u grupe sukladno raspoloživoj opremi na pojedinom učilu u skladu s STCW konvencijom

https://mmpi.gov.hr/more-86/pomorci-112/medjunarodne-konvencije-o-standardima-izobrazbe-izdavanju-svjedodzbi-i-drzanju-straze-pomoraca-stcw-1978/15355

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Konstrukcija i oprema broda u pomorskom prijevozu, 2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Objasniti temeljne principe konstrukcije broda u

pomorskom prijevozu

Protumačiti osnovne značajke konstrukcije brodova u pomorskom prijevozu na stvarnom primjeru

Opisati konstrukciju brodova za različite namjene u

pomorskom prijevozu

Protumačiti specifičnosti konstrukcije brodova različitih namjena u pomorskom prijevozu na stvarnom primjeru

Usporediti brodsku konstrukciju različitih vrsta brodova u pomorskom prijevozu

Dati osvrt na specifičnosti brodskih konstrukcija različitih vrsta brodova na stvarnom primjeru

Objasniti plovnost broda u pomorskom prijevozu

Protumačiti pojam plovnosti broda na stvarnom primjeru

Opisati opremu broda u pomorskom prijevozu sukladno namjeni broda

Protumačiti specifičnosti opreme brodova različite namjene na stvarnom primjeru

Protumačiti namjenu opreme za rukovanje, slaganje i

osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu

Usporediti način primjene opreme za rukovanje, slaganje i osiguranje tereta kod različitih vrsta brodova i tereta na stvarnom primjeru

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav je heuristički nastavni sustav.

Nastavne cjeline/teme

Znanje, razumijevanje i vještina

● Temeljni pojmovi o brodu i brodskoj konstrukciji

● Održavanje sposobnosti broda za plovidbu

● Glavni dijelovi broda

● Dimenzije broda

● Konstrukcija različitih tipova brodova u pomorskom prijevozu

● Oprema trgovačkog broda (palubna oprema i oprema za sidrenje)

● Oprema za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu

● Brodski sustavi (sustav mikroklime, otpadnih voda, kaljužni i balastni sustav)

Prilog A1 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/1)

Održavanje sposobnosti broda za plovidbu - Konstrukcija broda

● Opće poznavanje glavnih konstrukcijskih dijelova broda i nazivlja dijelova broda

 

Prilog A2 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/2)

Planiranje i osiguranje sigurnog ukrcaja, slaganja, pričvršćivanja, brige tijekom putovanja te iskrcaja tereta

 Opće poznavanje tankera i rada na tankerima Poznavanje i sposobnost primjene odgovarajućih Međunarodnih pravila, kodeksa i standarda glede sigurnog rukovanja, slaganja, pričvršćivanja i prijevoza teretaaganje i pričvršćivanje tereta na brodu, uključujući opremu za ukrcaj za rukovanje teretom te  opremu za pričvršćivanje i vezivanje

Načini i primjer vrednovanja

Problemski zadatak:

Korištenjem zadanih internetskih stranica i preglednika te dostupne tiskane literature učenici, podijeljeni u grupe, imaju zadatak:

- objasniti principe konstrukcije različite vrste brodova

- usporediti konstrukciju brodova različitih namjena

- usporediti opremu obzirom na namjenu broda

- protumačiti namjenu različite opreme za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu.

Učenici prezentiraju uradak te razgovorom i diskusijom uspoređuju konstrukciju različitih vrsta brodova, njihovu opremu za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu i uočavaju sličnosti i razlike.

Vrednovanje za učenje koje provodi nastavnik vrši se temeljem sljedećih elemenata: priprema za izvođenje zadatka, sudjelovanje u realizaciji zadatka, provođenje samovrednovanja.

Vrednovanje kao učenje provodi se po završetku pojedinih dijelova unutar zadatka gdje učenici  pomoću pripremljenog obrasca vrednuju svoju izvedbu  (samovrednovanje).

Vrednovanje naučenog na kraju nastavne cjeline provodi se uz unaprijed utvrđene kriterije vrednovanja i opće informacije o postignutoj razini onoga što učenik zna i može učiniti.

 

Primjer za vrednovanje kao učenje:

Elementi procjene

Potrebno doraditi

Djelomično

Potpuno

Naslovni slajd sadrži sve elemente

 

 

 

Uvod  obuhvaća predstavljanje autora i   teme

 

 

 

Prikazivanje sadržaja  s odmjerenom duljinom teksta, odgovarajućom bojom i veličinom fonta uz dobar kontrast s pozadinom

 

 

 

Sadržaj je prezentiran na jasan  i razumljiv način bez značajnog korištenja bilješki ili monitora

 

 

 

Usmena prezentacija je dovoljno glasna te su naglašene sve važnije informacije

 

 

 

Vremensko trajanje prezentacije je u zadanim okvirima

 

 

 

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi heuristička nastava tijekom koje učenici rade samostalno, potrebno je učenicima s teškoćama posvetiti dodatnu pažnju i vrijeme. Osim toga, poželjno je u pomoć takvim učenicima uključiti i ostale učenike, a posebno darovite učenike. Pri određivanju redoslijeda izlaganja treba voditi računa da učenici s teškoćama izlažu na kraju kako bi mogli bolje usvojiti rad ostalih učenika i kako bi imali više vremena za izradu zadatka. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali učenici imaju priliku učiti i raditi s učenicima različitih sposobnosti. Takve su situacije moguće i u stvarnom radnom okruženju pa se učenici navikavaju na timski rad. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da  nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

 

ISHODI UČENJA

VREDNOVANJE

nezadovoljavajuće

zadovoljavajuće

dobro

Objasniti temeljne principe konstrukcije broda u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji niti uz pomoć nastavnika

Ne može objasniti brodske sustave (sustav mikroklime, otpadnih voda, kaljužni i balastni sustav) niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji uz pomoć nastavnika

Može objasniti brodske sustave (sustav mikroklime, otpadnih voda, kaljužni i balastni sustav) uz pomoć nastavnika

Može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji bez pomoći nastavnika 

Može objasniti brodske sustave (sustav mikroklime, otpadnih voda, kaljužni i balastni sustav) bez pomoći nastavnika

Opisati konstrukciju brodova za različite namjene u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti glavne dijelove broda niti uz pomoć nastavnika

Ne može objasniti dimenzije broda niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti glavne dijelove broda uz pomoć nastavnika

Može objasniti dimenzije broda uz pomoć nastavnika

Može objasniti glavne dijelove broda bez pomoći nastavnika

Može objasniti dimenzije broda bez pomoći nastavnika

Usporediti brodsku konstrukciju različitih vrsta brodova u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti konstrukciju različitih tipova brodova niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti konstrukciju različitih tipova brodova uz pomoć nastavnika

Može objasniti konstrukciju različitih tipova brodova bez pomoći nastavnika

Objasniti plovnost broda u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji uz pomoć nastavnika

Može objasniti temeljne pojmove o brodu i brodskoj konstrukciji bez pomoći nastavnika

Opisati opremu broda u pomorskom prijevozu sukladno namjeni broda

Ne može objasniti opremu trgovačkog broda (palubna oprema i oprema za sidrenje) niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti opremu trgovačkog broda (palubna oprema i oprema za sidrenje) uz pomoć nastavnika

Može objasniti opremu trgovačkog broda (palubna oprema i oprema za sidrenje) bez pomoći nastavnika

Protumačiti namjenu opreme za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti opremu za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti opremu za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta uz pomoć nastavnika

Može objasniti opremu za rukovanje, slaganje i osiguravanje tereta bez pomoći nastavnika

 

Sadržaji za darovite učenike

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom.   Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu, 2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Opisati vrste oštećenja kod teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

Protumačiti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova kod brodova za prijevoz tekućeg tereta na stvarnom primjeru

Opisati načine utvrđivanja oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

Protumačiti načine utvrđivanja oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima na stvarnom primjeru

Objasniti povezanost uzroka oštećenja s  vrstom oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na različitim vrstama brodova u pomorskom prijevozu

 

Utvrditi vrste oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima prouzročenih korozijom ili drugim oštećenjima na stvarnom primjeru

Prepoznati vrste oštećenja teretnih prostora i oštećenja u balastnim tankovima na brodu u pomorskom prijevozu

Prikazati vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova kod tankera i brodova za prijevoz rasutog tereta na stvarnom primjeru

Protumačiti načine sprječavanja nastanka oštećenja

teretnih prostora i balastnih tankova na različitim

vrstama brodova u pomorskom prijevozu

Utvrditi načine sprječavanja nastanka korozije u teretnim prostorima i balastnim tankovima na stvarnom primjeru

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav je problemska nastava.

Nastavne cjeline/teme

Znanje, razumijevanje i vještina

● Vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova

● Utvrđivanje oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima

● Određivanje vrste oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima

● Vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova sa različitim vrstama brodova

● Vrste ograničenja čvrstoće vitalnih dijelova konstrukcije broda

● Sprječavanje nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova

 

Prilog A1 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/1)

Provjera i izvještavanje o nedostacima i oštećenjima prostora za teret, grotlenih poklopaca i balastnih tankova

● Znanje i sposobnost za objašnjavanje gdje tražiti oštećenja i nedostatke na koje se najčešće nailazi uslijed:

. postupaka ukrcaja i iskrcaja,

. korozije,

. jako nepovoljnih vremenskih uvjeta.

● Sposobnost utvrđivanja dijelova broda koje valja pregledati u svako doba kako bi se obuhvatili svi dijelovi u određenom vremenskom razdoblju.

● Utvrđivanje onih elemenata konstrukcije broda koji su ključni sa sigurnost broda.

● Navesti uzroke korozije u prostorima za teret i balastnim tankovima te način na koji se korozija može otkriti i spriječiti.

● Poznavanje postupaka obavljanja pregleda.

● Sposobnost objašnjavanja načina kako osigurati pouzdano otkrivanje nedostataka i oštećenja.

● Razumijevanje svrhe »napredni program istraživanja«

Prilog A2 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/2)

Prosudba prijavljenih nedostataka i oštećenja prostora za teret, grotlenih poklopaca i balastnih tankova te poduzimanje odgovarajućih mjera

● Poznavanje ograničenja snage vitalnih dijelova konstrukcije standardnog broda za rasuti teret te sposobnost tumačenja zadanih veličina za momente savijanja i posmične sile.

● Sposobnost objašnjavanja načina izbjegavanja štetnih djelovanja korozije, zamora i neodgovarajućeg rukovanja teretom na brodovima za rasuti teret.

Načini i primjer vrednovanja

Problemski zadatak:

Korištenje zadanih internetskih stranica i preglednika te dostupne tiskane literature učenici, podijeljeni u

grupe, imaju zadatak istražiti, opisati i prezentirati:

- vrste oštećenja kod teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

- načine utvrđivanja oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

- načine sprječavanja nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na različitim vrstama brodova u pomorskom prijevozu.

Učenici prezentiraju uradak te razgovorom i diskusijom uspoređuju vrste oštećenja kod teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu, načine utvrđivanja oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu i načine sprječavanja nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na različitim vrstama brodova u pomorskom prijevozu.

 

Radna situacija:

U simuliranoj situaciji oštećenja broda tijekom plovidbe, učenik će prepoznati i povezati vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova za različite vrste brodova u pomorskom prijevozu.

Nakon odrađenog radnog zadatka, kroz razgovor i diskusiju učenici iskazuju svoja zapažanja o vrstama oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova za različite vrste brodova u pomorskom prijevozu i povezuju oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova kod različitih vrsta brodova u pomorskom prijevozu.

 

Vrednovanje za učenje koje provodi nastavnik vrši se temeljem sljedećih elemenata: priprema za izvođenje zadatka, sudjelovanje u realizaciji zadatka, provođenje samovrednovanja.

Vrednovanje kao učenje provodi se po završetku pojedinih dijelova unutar zadatka gdje učenici  pomoću pripremljenog obrasca vrednuju svoju izvedbu  (samovrednovanje).

Vrednovanje naučenog na kraju nastavne cjeline provodi se uz unaprijed utvrđene kriterije vrednovanja i opće informacije o postignutoj razini onoga što učenik zna i može učiniti.

 

Primjer analitičke rubrike:

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

Samostalno analizira uzroke i posljedice oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

( 4 boda)

Analizira uzroke i posljedice oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova uz pomoć nastavnika

(2 boda)

Utvrđivanje razine oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

Samostalno utvrđuje razine oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

(4 boda)

Utvrđuje razine oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova uz pomoć nastavnika

(2 boda)

Sprječavanje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

Samostalno opisuje postupke za sprečavanje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

(4 boda)

Razlikuje mogućnosti sprječavanja oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova ali ih opisuje smo  uz pomoć nastavnika

(2 boda)

Mjere sprječavanja oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

Samostalno predlaže mjere za sprječavanje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

(4 boda)

predlaže mjere za sprječavanje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova

samo uz pomoć nastavnika

(2 bod)

Prepoznavanje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova i daje prijedlog rješenja u simuliranoj situaciji

Samostalno prepoznaje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova i daje prijedlog rješenja u simuliranoj situaciji

(4 boda)

Prepoznaje oštećenja teretnih prostora i balasnih tankova i daje prijedlog rješenja u simuliranoj situaciji samo uz pomoć nastavnika

(2 boda)

Bodovna tablica:

0 – 10 bodova, ocjena: nedovoljan (1)

11 – 12 bodova, ocjena: dovoljan (2)

13 – 15 bodova, ocjena: dobar (3)

16 – 18 bodova, ocjena: vrlo dobar (4)

19 – 20 bodova, ocjena: odličan (5)

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi projektna nastava tijekom koje učenici rade samostalno, potrebno je učenicima s teškoćama posvetiti dodatnu pažnju i vrijeme. Osim toga, poželjno je u pomoć takvim učenicima uključiti i ostale učenike, a posebno darovite učenike. Pri određivanju redoslijeda izlaganja treba voditi računa da učenici s teškoćama izlažu na kraju kako bi mogli bolje usvojiti rad ostalih učenika i kako bi imali više vremena za izradu zadatka. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali učenici imaju priliku učiti i raditi s učenicima različitih sposobnosti. Takve su situacije moguće i u stvarnom radnom okruženju pa se učenici navikavaju na timski rad. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da  nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

ISHODI UČENJA 

VREDNOVANJE

nezadovoljavajuće

zadovoljavajuće

dobro

Opisati vrste oštećenja kod teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova uz pomoć nastavnika

Može objasniti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova bez pomoći nastavnika 

Opisati načine utvrđivanja oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na brodu u pomorskom prijevozu

Ne može utvrditi oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima niti uz pomoć nastavnika

Može utvrditi oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima uz pomoć nastavnika

Može utvrditi oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima bez pomoći nastavnika

Prepoznati vrste oštećenja teretnih prostora i oštećenja u balastnim tankovima na brodu u pomorskom prijevozu

Ne može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima niti uz pomoć nastavnika

Može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima uz pomoć nastavnika

Može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i kvarova u balastnim tankovima bez pomoći nastavnika

Povezati vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na različitim vrstama brodova u pomorskom prijevozu

Ne može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova sa različitim vrstama brodova niti uz pomoć nastavnika  

Može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova sa različitim vrstama brodova uz pomoć nastavnika

Može odrediti vrste oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova sa različitim vrstama brodova bez pomoći nastavnika

Protumačiti načine sprječavanja nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova na različitim vrstama brodova u pomorskom prijevozu

Ne može objasniti vrste ograničenja čvrstoće vitalnih dijelova konstrukcije broda niti uz pomoć nastavnika

Ne može objasniti sprječavanje nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti vrste ograničenja čvrstoće vitalnih dijelova konstrukcije broda uz pomoć nastavnika

Može objasniti sprječavanje nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova uz pomoć nastavnika

Može objasniti vrste ograničenja čvrstoće vitalnih dijelova konstrukcije broda bez pomoći nastavnika

Može sprječavanje nastanka oštećenja teretnih prostora i balastnih tankova bez pomoći nastavnika

 

Sadržaji za darovite učenike

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Primjer zadatka za darovite učenike : daroviti učenici analiziraju postojeća rješenja i predlažu nova sukladno vrsti broda.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu, 2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Primijeniti međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

Koristiti međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme na brodovima za prijevoz rasutog tereta

Opisati sredstva za održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

Rastumačiti sredstava za održavanje zatvorenih prostora na brodu na stvarnom primjeru

Koristiti sredstva za održavanje broda i brodske

opreme u pomorskom prijevozu

Primijeniti sredstva za održavanje broda i brodske opreme na brodovima za prijevoz kontejnera u radnoj situaciji

Primijeniti postupke zaštite drvenih i metalnih dijelova broda u pomorskom prijevozu

Prikazati održavanje drvenih i metalnih dijelova broda zapovjedničkog mosta u radnoj situaciji

Protumačiti postupke održavanja broda prilikom

dokovanja

Utvrditi postupke održavanja brodske oplate i podvodnog dijela broda prilikom dokovanja na stvarnom primjeru

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav je heuristički i učenje temeljeno na radu.

Nastavne cjeline/teme

Znanje, razumijevanje i vještina

 Vrste sredstava za održavanje broda

 Sredstva za održavanje broda

 Brodska oprema u pomorskom prijevozu

 Dijelovi opreme za rukovanje teretom

 Sredstva za održavanje broda i brodske opreme

 Međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme

 Održavanje drvenih i metalnih dijelova broda

 Održavanje broda prilikom dokovanja

Prilog A2 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/2)

Prosudba prijavljenih nedostataka i oštećenja prostora za teret, grotlenih poklopaca i balastnih tankova te poduzimanje odgovarajućih mjera

 Poznavanje ograničenja snage vitalnih dijelova konstrukcije standardnog broda za rasuti teret te sposobnost tumačenja zadanih veličina za momente savijanja i posmične sile.

 Sposobnost objašnjavanja načina izbjegavanja štetnih djelovanja korozije, zamora i neodgovarajućeg rukovanja teretom na brodovima za rasuti teret.

Načini i primjer vrednovanja

Problemski zadatak:

Korištenjem zadanih mrežnih stranica i preglednika te dostupne tiskane literature učenici, podijeljeni u grupe, imaju zadatak:

- opisati sredstva za održavanje broda i brodske opreme za vrstu broda koji su unaprijed odabrali u dogovoru s nastavnikom

- opisati na koji način se vrši dokovanje odabrane vrste broda.

Učenici rezultate istraživanja prezentiraju uz izrađenu prezentaciju. Razgovorom i diskusijom učenici uspoređuju sredstva za održavanje brodova i brodske opreme po vrstama brodova kao i načine dokovanja, uočavaju sličnosti i razlike, iznose mišljenje o usvojenom te predlažu moguće načine poboljšanja.

 

Radna situacija:

Učenici, uz primjenu Međunarodnih pravila za održavanje broda, vrst i namjeni broda, na školskom brodu, vrše pripremu za održavanje brodske palube na način da:

odabiru sredstva za održavanje brodske palube

pripremaju sredstva za održavanje brodske palube.

Nakon odrađenog radnog zadatka, kroz razgovor i diskusiju učenici iskazuju svoja zapažanja, uočavaju nepravilnosti i dobro odrađene dijelove izvedbe radnog zadatka.

 

Radna situacija:

Učenici, uz primjenu odabranih sredstava za održavanje brodske palube, na školskom brodu vrše:

- održavanje čelik-čela na sohama brodica za spašavanje

- održavanje drvenih dijelova palube

- održavanje čeličnih dijelova palube.

Nakon odrađenog radnog zadatka, kroz razgovor i diskusiju učenici iskazuju svoja zapažanja, uočavaju dobro odrađene dijelove kao i nepravilnosti koje su se pojavile tijekom izvođenja radnog zadatka te daju svoje mišljenje o mogućim poboljšanjima.

Vrednovanje za učenje koje provodi nastavnik vrši se temeljem sljedećih elemenata: priprema za izvođenje zadatka, sudjelovanje u realizaciji zadatka, provođenje samovrednovanja.

Vrednovanje kao učenje provodi se po završetku pojedinih dijelova unutar zadatka gdje učenici  pomoću pripremljenog obrasca vrednuju svoju izvedbu  (samovrednovanje).

Vrednovanje naučenog na kraju nastavne cjeline provodi se uz unaprijed utvrđene kriterije vrednovanja i opće informacije o postignutoj razini onoga što učenik zna i može učiniti.

Primjer vrednovanja za učenje:

Element procjene

Potpuno

Djelomično

Treba doraditi

Učenik se priprema za ispunjavanje zadatka prema uputi nastavnika

 

 

 

Učenik samostalno ispunjava zadatak

 

 

 

Učenik slijedi upute iz zadatka

 

 

 

Učenik poštuje zadano vrijeme

 

 

 

Učenik točno izvršava zadatak

 

 

 

Učenik poštuje mjere sigurnosti i zaštite na radu na brodu/školskom brodu

 

 

 

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi heuristička nastava te učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije tijekom kojih se dijele u timove, pri dijeljenju u timove treba voditi računa da učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama budu ravnomjerno raspoređeni u svaki tim u kojem će imati svoju ulogu. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali članovi tima imaju priliku učiti raditi sa članovima tima različitih sposobnosti sukladno realnom radnom okruženju. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da  nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

 

ISHODI UČENJA 

VREDNOVANJE

nezadovoljavajuće

zadovoljavajuće

dobro

Primijeniti međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

Ne može primijeniti Međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme niti uz pomoć nastavnika

/

Može opisati brodsku opremu bez pomoći nastavnika 

Može primijeniti Međunarodna pravila za održavanje broda i brodske opreme bez pomoći nastavnika

Opisati sredstva za održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

Ne može opisati dijelove opreme za rukovanje teretom niti uz pomoć nastavnika

Može opisati dijelove opreme za rukovanje teretom uz pomoć nastavnika

Može opisati dijelove opreme za rukovanje teretom bez pomoći nastavnika

Koristiti sredstva za održavanje broda i brodske opreme u pomorskom prijevozu

Ne može koristiti sredstva za održavanje broda i brodske opreme niti uz pomoć nastavnika

/

Može koristiti sredstva za održavanje broda i brodske opreme bez pomoći nastavnika

Primijeniti postupke zaštite drvenih i metalnih dijelova broda u pomorskom prijevozu

Ne može primijeniti postupke održavanja drvenih i metalnih dijelova broda niti uz pomoć nastavnika

/

Može primijeniti postupke održavanja drvenih i metalnih dijelova broda  bez pomoći nastavnika

Protumačiti postupke održavanja broda prilikom dokovanja

Ne može objasniti održavanje broda prilikom dokovanja niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti održavanje broda prilikom dokovanja uz pomoć nastavnika

Može objasniti održavanje broda prilikom dokovanja bez pomoći nastavnika

 

Sadržaji za darovite učenike

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom.   Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

 

Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam:

Pogonski stroj i strojni sustavi i održavanje na brodu, 3 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Opisati različite vrste brodskih pogonskih postrojenja

Objasniti vrste brodskih pogonskih postrojenja na stvarnom primjeru

Identificirati postupke održavanja pogonskog stroja i

strojnih sustava na brodu

Protumačiti održavanje brodskog stroja i strojnih sustava na stvarnom primjeru

Objasniti postupak nadzora i upravljanja pogonskim

postrojenjem sa zapovjedničkog mosta

Protumačiti upravljanje radom pogonskog stroja daljinskim kontrolama na stvarnom primjeru

Razlikovati i opisati pomoćne brodske strojne uređaje

Opisati glavne dijelove i način rada pumpe i separatora na stvarnom primjeru

Identificirati postupke držanja straže u brodskoj

Strojarnici

Osmisliti način organiziranja straže u prostoru brodske strojarnice

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantni nastavni sustav je heuristička nastava.

Nastavne cjeline/teme

Znanje, razumijevanje i vještina

 Brodostrojarski izrazi i nazivlje

 Vrste brodskih pomoćnih strojeva

 Rad brodskog pogonskog stroja

 Održavanje brodskog stroja i strojnih uređaja

 Držanje straže u brodskoj strojarnici

 Upravljanje radom pogonskog stroja daljinskim kontrolama

 Upravljanje radom pomoćnih strojeva daljinskim kontrolama

Prilog A2 Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (STCW II/2)

Daljinsko upravljanje porivnim strojem i strojnim sustavima i službama

 Načela rada brodskih energetskih sustava

 Brodski pomoćni strojevi

Opće poznavanje brodostrojarskih pojmova

Načini i primjer vrednovanja

Projektni zadatak:

Prema uputama nastavnika, svaki učenik odabire po jedan brod pri čemu se vodi računa da su svi brodovi različitih namjena i karakteristika te da imaju različite pogonske strojeve. Zadatak učenika je provesti na zadanim mrežnim stranicama istraživanje o brodu i brodskom pogonskom stroju te izraditi seminarski rad koji sadrži:

- opis i karakteristike brodskog pogonskog postrojenja i pomoćnih brodskih strojnih uređaja koji su na tom brodu

- postupke držanja straže u brodskoj strojarnici u skladu s karakteristikama strojarnice pri čemu treba voditi računa o mogućnosti nadzora i upravljanja pogonskim postrojenjem sa zapovjedničkog mosta

te identificirati postupke održavanja brodskog pogonskog postrojenja na takvom brodu.

Učenici seminarski rad prezentiraju pomoću prezentacije. Nakon što su svi učenici prezentirali svoje radove slijedi usporedba rezultata i donošenje zajedničkih zaključaka o brodu i brodskom pogonskom stroju.

 

Vrednovanje za učenje koje provodi nastavnik vrši se temeljem sljedećih elemenata: priprema za izvođenje zadatka, sudjelovanje u realizaciji zadatka, provođenje samovrednovanja.

Vrednovanje kao učenje provodi se po završetku pojedinih dijelova unutar zadatka gdje učenici  pomoću pripremljenog obrasca vrednuju svoju izvedbu  (samovrednovanje).

Vrednovanje naučenog na kraju nastavne cjeline provodi se uz unaprijed utvrđene kriterije vrednovanja i opće informacije o postignutoj razini onoga što učenik zna i može učiniti.

 

Primjer vrednovanja za učenje:  

Kriterij (sastavnice)

vrednovanja seminarskog rada

Razine (bodovi)

Djelomično

(1)

Zadovoljavajuće

(2)

Izvrsno

(3)

Tema je detaljno istražena

 

 

 

Tema je detaljno obrađena

 

 

 

Cilj i tema su jasno istaknuti

 

 

 

Svi podaci su točni, dobro odabrani i u funkciji cilja

 

 

 

Rad ima zadanu strukturu

 

 

 

Tekst je oblikovan prema zadanim uputama

 

 

 

Rad sadrži primjerene i točne grafičke ilustracije

 

 

 

Zaključak proizlazi iz rezultata istraživanja, sažima temu i sadrži vlastiti osvrt

 

 

 

Rad sadrži popis literature i druge izvore

 

 

 

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi heuristička nastava tijekom koje učenici rade samostalno, potrebno je učenicima s teškoćama posvetiti dodatnu pažnju i vrijeme. Osim toga, poželjno je u pomoć takvim učenicima uključiti i ostale učenike, a posebno darovite učenike. Pri određivanju redoslijeda izlaganja treba voditi računa da učenici s teškoćama izlažu na kraju kako bi mogli bolje usvojiti rad ostalih učenika i kako bi imali više vremena za izradu zadatka. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali učenici imaju priliku učiti i raditi s učenicima različitih sposobnosti. Takve su situacije moguće i u stvarnom radnom okruženju pa se učenici navikavaju na timski rad. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da  nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

 

ISHODI UČENJA

VREDNOVANJE

nezadovoljavajuće

zadovoljavajuće

dobro

Opisati različite vrste brodskih pogonskih postrojenja

Ne može objasniti brodostrojarske izraze i nazivlje niti uz pomoć nastavnika

Ne može objasniti rad brodskog pogonskog stroja niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti brodostrojarske izraze i nazivlje uz pomoć nastavnika

Može objasniti rad brodskog pogonskog stroja uz pomoć nastavnika

Može objasniti brodostrojarske izraze i nazivlje bez pomoći nastavnika 

Može objasniti rad brodskog pogonskog stroja bez pomoći nastavnika

 

Identificirati postupke održavanja pogonskog stroja i strojnih sustava na brodu

Ne može identificirati postupke održavanja pogonskog stroja i strojnih sustava na brodu niti uz pomoć nastavnika

Može identificirati postupke održavanja pogonskog stroja i strojnih sustava na brodu uz pomoć nastavnika

Može identificirati postupke održavanja pogonskog stroja i strojnih sustava na brodu bez pomoći nastavnika

Objasniti postupak nadzora i upravljanja pogonskim postrojenjem sa zapovjedničkog mosta

Ne može objasniti postupak nadzora i upravljanja pogonskim postrojenjem sa zapovjedničkog mosta niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti postupak nadzora i upravljanja pogonskim postrojenjem sa zapovjedničkog mosta uz pomoć nastavnika

 

Može objasniti postupak nadzora i upravljanja pogonskim postrojenjem sa zapovjedničkog mosta bez pomoći nastavnika

 

Razlikovati i opisati pomoćne brodske strojne uređaje

Ne može opisati vrste brodskih pomoćnih strojeva niti uz pomoć nastavnika

Može opisati vrste brodskih pomoćnih strojeva uz pomoć nastavnika

Može opisati vrste brodskih pomoćnih strojeva bez pomoći nastavnika

Identificirati postupke držanja straže u brodskoj strojarnici

Ne može objasniti držanje straže u brodskoj strojarnici niti uz pomoć nastavnika

Može objasniti držanje straže u brodskoj strojarnici uz pomoć nastavnika

Može objasniti držanje straže u brodskoj strojarnici bez pomoći nastavnika

 

Sadržaji za darovite učenike

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom.   Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

 

 

 

 

NAZIV MODULA

BRIGA ZA OSOBE NA BRODU

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

Napuštanje broda i preživljavanje na moru*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2456

Sigurnost posade i putnika u pomorskom prijevozu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2457

Izvanredne situacije u plovidbi morem*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2458

Sredstva za protupožarnu zaštitu na brodu u pomorskom prijevozu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2459

Planovi za slučaj nužde, oštećenja broda i opasnih situacija u plovidbi morem*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2460

Medicinska skrb na brodu*

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/2461

 

*Napomena: Osim kadrovskih uvjeta navedenih u standardu kvalifikacije, nastavnici trebaju udovoljavati kadrovskim uvjetima propisanim Pravilnikom o svjedodžbama  i zvanjima o osposobljenosti pomoraca s pripadajućim izmjenama

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_10_130_2834.html

Obujam modula (CSVET)

12 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika

55-60%

30-45%

5-15%