E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

NACRT

 

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

mzo.gov.hr

 

Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013., 25/2018. i 69/2022.), ministar znanosti i obrazovanja donosi

 

 

ODLUKU
o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije
KLESAR/KLESARICA

 u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

I.

Ovom Odlukom donosi se strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije KLESAR/KLESARICA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

II.

Sastavni dio ove Odluke je strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije KLESAR/KLESARICA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA iz točke I. ove Odluke.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

III.

Početkom primjene ove Odluke stavlja se izvan snage Odluka o izmjenama i dopunama zajedničkog i izbornog dijela nastavnog plana i programa za stjecanje srednje stručne spreme klesar (KLASA: 602-03/96-01/1170; URBROJ: 532-03/1-96-1) od 25 lipnja 1996. godine.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IV.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2025./2026. za učenike prvoga razreda srednje škole.

 

 

 

KLASA:

URBROJ:

Zagreb,

 

 

 

 

MINISTAR

 

 

prof. dr. sc. Radovan Fuchs


 

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

 

 

 

 

 

 

 

STRUKOVNI KURIKUL

ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE

KLESAR/KLESARICA

nije lektorirano

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zagreb, rujan 2023.

Popis kratica

 

 

CSVET – Obujam ishoda učenja na razini ciklusa

HKO – Hrvatski kvalifikacijski okvir

SIU – skup ishoda učenja

 

 

Napomena:

Riječi i pojmovni sklopovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom dokumentu (uključujući nazive strukovnih kvalifikacija, zvanja i zanimanja) odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini.

 


 

Sadržaj

 

1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA

2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA

Popis obveznih strukovnih modula

Popis izbornih strukovnih modula

3. RAZRADA STRUKOVNIH MODULA

1. RAZRED

ZAŠTITA NA RADU

DOKUMENTACIJSKO-KOMUNIKACIJSKI POSLOVI U KLESARSTVU

IZRADA PRAVILNOG KUBUSA TRADICIONALNIM RUČNIM KLESARSKIM ALATIMA

GRAĐEVNI MATERIJALI U KLESARSTVU

KLESANJE SAMOSTALNOG KLESANCA

STILOVI U ARHITEKTURI

2. RAZRED

KLESANJE SEGMENATA I SLAGANJE KLESARSKE KONSTRUKCIJE

ORGANIZACIJA KLESARSKIH RADOVA

RUČNA IZRADA DVODIMENZIONALNE KAMENE PLASTIKE

OSNOVE STROJNE OBRADE KAMENA

KLESANJE PROFILACIJE NA SEGMENTIMA KLESARSKE KONSTRUKCIJE

PUNKTIRANJE PREMA ZADANOM MODELU

PUNKTIRANJE PREMA IZRAĐENOM MODELU

SLOŽENE KLESARSKE KONSTRUKCIJE

3. RAZRED

OBRAČUN KLESARSKIH RADOVA

OSNOVE UGRADNJE I ODRŽAVANJA KAMENIH ELEMENATA

PNEUMATSKI I ELEKTRIČNI KLESARSKI ALATI

UVOD U OBRADU KAMENA CNC STROJEVIMA

UGRADNJA KAMENIH ELEMENATA

OBRADA KAMENA CNC STROJEVIMA

VAĐENJE KAMENA

IZRADA SLOŽENOG PROJEKTNOG ZADATKA

4. ZAVRŠNI RAD

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA

 

OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU

Sektor

Graditeljstvo, geodezija i arhitektura

Naziv kurikula strukovnog obrazovanja

Strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Klesar/Klesarica

Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja

Klesar/Klesarica

Razina kvalifikacije prema HKO-u

4.1

Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET)

180 CSVET

Obujam ishoda učenja na razini ciklusa (CSVET)

4. ciklus

5. ciklus

60 CSVET

120 CSVET

Pokazatelji na temelju kojih je izrađen strukovni kurikul

Popis standarda zanimanja

Popis standarda kvalifikacije

Sektorski kurikul

SZ Klesar/Klesarica

https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/453

 

 

SK Klesar/Klesarica

https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/284

 

Graditeljstvo, geodezija i arhitektura

Uvjeti za upis strukovnog kurikula / programa obrazovanja

Kvalifikacija na 1. razini HKO-a

Uvjeti stjecanja kvalifikacije (završetka programa strukovnog obrazovanja)

Ukupno radno opterećenje za stjecanje kvalifikacije je 180 CSVET boda, od čega je 138 CSVET bodova iz strukovnog dijela kvalifikacije (od kojih je najmanje 138 CSVET bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja) i 42 boda iz općeg obrazovanja (od kojih je najmanje 42 bodova na razini 4 ili višoj razini ishoda učenja) te izrađen i obranjen završni rad čiji je sastavni dio naučnički ispit.

Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa

Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj 140/2009 i 130/2020), kao i posebni propisi kojima je uređena provedba naukovanja.

U drugi odnosno treći razred učenik prelazi nakon pozitivno ocijenjenih svih skupova ishoda učenja/modula u prvom odnosno drugom razredu. Obrani završnog rada učenik pristupa nakon što je pozitivno ocijenjen iz svih skupova ishoda učenja/modula u trećem razredu.

Obrazovanje za stjecanje kvalifikacije Klesar/Klesarica usmjereno je na:

- ostvarenje ishoda učenja neophodnih za stjecanje kompetencija odnosno kvalifikacija za rad

- razvoj kognitivnih, praktičnih i socijalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u određenim situacijama

- razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika.

Učenje se temelji na problemskim situacijama i zadacima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnom radnom procesu. Kod učenika se potiče asertivnost i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim učenicima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja kao i u procesu vrednovanja i samovrednovanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave.

Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da koristi nove tehnologije kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, nastavnik treba prepoznati potrebe i mogućnosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi učenici stekli kompetencije izabrane kvalifikacije primjereno svojim mogućnostima i darovitosti.

Horizontalna prohodnost (preporuke)

Općeobrazovni nastavni predmeti tijekom obrazovanja za stjecanje kvalifikacije Klesar/Klesarica na razini su 4. te je omogućena prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

Učenici koji upišu program obrazovanja za stjecanje kvalifikacije razine 4.1 u sektoru graditeljstvo, geodezija i arhitektura imaju isti sadržaj prvog razreda te određene sadržaje drugog i trećeg razreda. Na takav način omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju.

Vertikalna prohodnost (mogućnost obrazovanja na višoj razini)

Učenici koji završe program obrazovanja za stjecanje kvalifikacije Klesar/Klesarica imaju mogućnost nastavka obrazovanja za stjecanje kvalifikacije razine 4.2 u sektoru graditeljstvo, geodezija i arhitektura.

Oblici učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikula

Učenje temeljeno na radu realizira se naukovanjem kod poslodavca, odnosno uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt, u ustanovi ili u Regionalnom centru kompetentnosti, ukoliko nije moguće osigurati dostatan broj odgovarajućih mjesta za naukovanje kod poslodavaca.

Najmanje 70 CSVET bodova potrebno je ostvariti kroz učenje na radnome mjestu kod licenciranog poslodavca ili u Regionalnom centru kompetentnosti gdje se učenici postupno uvode u posao te u ograničenom obujmu sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora i/ili nastavnika. Rad na radnome mjestu ili u Regionalnom centru kompetentnosti dio je programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji vodi do formalne kvalifikacije.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu kurikula

Materijalni uvjeti:

- standardna učionica s računalom i osiguranim pristupom internetu te oprema za održavanje nastave (interaktivna ploča, projektor, projektno platno)

- specijalizirane učionice/praktikumi s odgovarajućom opremom za izvođenje specifičnih vježbi i radnih situacija

- odgovarajuće mjesto za naukovanje kod poslodavca.

Potrebno je razredni odjel dijeliti u odgojno-obrazovne skupine kako bi se učenicima osigurao rad na siguran način.

Ciljevi strukovnog kurikula (15 – 20)

Učenici će moći:

a. Primjenjivati propisane mjere za zaštitu zdravlja i zaštitu okoliša

b. Odrediti potrebne količine, dimenzije te vrstu i kvalitetu materijala

c. Odabrati pribor, alate i strojeve potrebne za obavljanje radnog zadatka

d. Organizirati radno mjesto za rad na siguran način

e. Pridržavati se radnih normi i specifikacija

f. Obaviti izmjeru na mjestu događanja

g. Izrađivati radioničke nacrte, šablone i tehničke specifikacije

h. Odabrati kameni materijal za obradu prema postojećoj specifikaciji

i. Obraditi površinu ručnim alatima i strojevima uključivo CNC strojeve za obavljanje jednostavnih zadataka

j. Izraditi profilacije ručnim alatima i strojevima

k. Fino klesati (završna obrada); ornamentika, punktiranje-rad po modelu

l. Sudjelovati u ugradbi arhitektonskih konstruktivnih elemenata: stubišta, lukovi, stupovi, nadvoji, vijenci, oluci i drugo

m. Postaviti horizontalne i vertikalne kamene obloge mokrim i suhim postupcima

n. Zaštititi kamen od oštećenja i propadanja primjenom preporučenih tradicionalnih i suvremenih tehničkih i kemijskih sredstava

o. Voditi evidenciju u skladu s radnim zadatkom

p. Izraditi obračun te ispostaviti račun ili situaciju

q. Poslovno komunicirati s ostalim sudionicima u gradnji

r. Kontinuirano kontrolirati kvalitetu, brzinu i pravilnost procesa obrade

Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kurikula

Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Isto se provodi u kombinaciji:

- hibridnog vrednovanja kroz pisane provjere znanja i vještina učenika, gdje ustanova osigurava dostupnost sadržajno i metodološki provjerenih zadataka i ispita iz određenih cjelina, a nastavnici koriste pojedine skupine zadataka ili cijele ispite radi dobivanja povratnih informacija o rezultatima učenja učenika

- unutarnjeg vrednovanja koje se provodi u ustanovi i u radnom okruženju tijekom cjelokupnog strukovnog obrazovanja, a provode ga nastavnici i mentori te učenici kroz samovrednovanje svoj rada.

Kriteriji za vrednovanje ostvarenosti ishoda učenja određeni su strukovnim kurikulom, a vrednovanje provode nastavnik u ustanovi i mentor kod poslodavca koji o tome vode propisane evidencije te učenici kroz postupke vrednovanja za učenje i kao učenje. Podatci o praćenju napredovanja učenika temelje se na provjeri postignuća ishoda učenja kontrolnim ispitom te s pomoću procjena razvoja odgovornosti, samoinicijativnosti, komunikacije i suradnje.

U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti strukovnog kurikula primjenjuju se sljedeće aktivnosti:

- provodi se istraživanje i anonimno anketiranje učenika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama podrške učenicima, izvođenju i unapređenju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju učenika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima

- provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o istim pitanjima kao u prethodnoj stavci

- provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera znanja i ostvarenosti ishoda učenja

- provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja.

Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i učenicima (samoevaluacija). Područja procjene osobito se odnose na:

- uvjete održavanja nastave i radnog procesa kod poslodavca ili u Regionalnom centru kompetentnosti

- stanje postojeće opreme i potrebe za novom opremom i odgovarajućom literaturom

- uspješnost ostvarenja ishoda učenja

- utjecaj metoda i oblika rada na razine ostvarenosti ishoda učenja

- redovitost pohađanja nastave

- aktivnosti i angažiranosti učenika u procesu učenja i poučavanja.

Usporedbom rezultata anketa među učenicima i nastavnicima dobit će se pregled uspješnosti izvedbe strukovnog kurikula, a nastavnici će dobiti uvid u pouzdanost procjene kvalitete svoga rada.

 


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA

 

Kurikuli općeobrazovnih nastavnih predmeta za razinu 4.1 izvode se temeljem Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta/modula u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA

Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima

138 CSVET

76,67 %

ŠIFRA MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

 

NAZIV MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA

 

NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA

 

OBUJAM MODULA/ NASTAVNOG PREDMETA

CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL/

NASTAVNI PREDMET

NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST

1. razred

 

Zaštita na radu

 

Zaštita na radu u klesarstvu

1

4

 

 

Dokumentacijsko-komunikacijski poslovi u klesarstvu

 

 

Administrativni poslovi za klesarske radove

2

4

 

 

Komercijalni poslovi u klesarstvu

2

4

 

 

Komunikacija i suradnja na klesarskim radovima

2

4

 

 

Izrada pravilnog kubusa tradicionalnim ručnim klesarskim alatima

 

 

Tradicionalni ručni klesarski alati

1

4

 

 

Izrada stranica kubusa upotrebom tradicionalnih ručnih klesarskih alata

6

4

 

 

Izrada rubova (špigula) pravilnog kubusa upotrebom tradicionalnih ručnih klesarskih alata

2

4

 

 

 

 

Građevni materijali u klesarstvu

 

Stijena i kamen

 

1

4

 

 

Kamen i ostali građevni materijali

1

4

 

 

Kamen, veziva i izolacije

1

4

 

 

Kamen, mortovi i žbuke

1

4

 

 

Beton—umjetni kamen

1

4

 

 

Klesanje samostalnog klesanca

 

 

Primjena šablona za izradu forme na klesancu

1

4

 

 

Klesanje forme prema skici i zadanom radioničkom nacrtu

5

4

 

 

Primjena šablona za profilaciju na klesancu

1

4

 

 

Klesanje profilacije prema zadanom radioničkom nacrtu

6

4

 

 

Stilovi u arhitekturi

 

Upotreba kamena, stilovi u arhitekturi i karakteristike kamenih elemenata kroz povijest

1

4

 

 

Moderni elementi u gradnji kamenom

1

4

 

2. razred

 

Jednostavne klesarske konstrukcije

 

Izrada radioničkog nacrta jednostavnog klesanca

1

4

 

 

Izrada presjeka kamenog elementa

1

4

 

 

Izrada jednostavnog projektnog zadatka

 

Klesanje pravilnog klesanca iz komada lomljenog kamena

2

4

 

 

Klesanje segmenata i slaganje klesarske konstrukcije

 

Ručna izrada radioničkog nacrta i šablone za izradu segmenta iz piljenog komada kamena

1

5

 

 

Klesanje forme prema zadanom radioničkom nacrtu

6

5

 

 

Uklapanje pojedinačnih elemenata u složenu formu

1

5

 

 

Organizacija klesarskih radova

 

Analiza, planiranje i organizacija klesarskih radova

5

5

 

 

Osiguranje kvalitete klesarskih radova

1

5

 

 

Ručna izrada dvodimenzionalne kamene plastike

 

Konstruiranje 2D uzoraka na kamenu

1

5

 

 

Klesanje fine klesarije i ornamentike

1

5

 

 

Osnove strojne obrade kamena

 

Obrada kamena ručnim električnim alatima

2

5

 

 

Obrada kamena ručnim pneumatskim alatima

2

5

 

 

Strojevi za obradu kamena

1

5

 

 

Klesanje profilacije na segmentima klesarske konstrukcije

 

Primjena šablona za profilaciju na klesancu izrađenu prema skici i radioničkom nacrtu

1

5

 

 

Klesanje profilacije na segmentima klesarske konstrukcije

 

Izrada složene profilacije prema zadatku upotrebom tradicionalnih ručno kovanih alata

6

5

 

 

Punktiranje prema zadanom modelu

 

Određivanje 3 početne fiksne točke za punktiranje na jednostavnom modelu (dubokom ornamentu)

1

5

 

 

Prenošenje točaka punktiranjem s jednostavnog modela na kamen

3

5

 

 

Punktiranje prema izrađenom modelu

 

Određivanje 3 početne fiksne točke za punktiranje na složenom modelu

1

5

 

 

Prenošenje točaka punktiranjem sa složenog modela na kamen

1

5

 

 

Složene klesarske konstrukcije

 

Izrada nacrta konstrukcije od kamena s presjecima i detaljima

3

5

 

 

Izraditi dokaznicu mjera

2

5

 

 

Izrada radioničkog nacrta složenog klesanca

5

5

 

3. razred

 

Obračun klesarskih radova

 

Organizacija radne grupe

2

5

 

 

Izrada ponude za klesarske radove

5

5

 

 

Osnove ugradnje i održavanja kamenih elemenata

 

Priprema i primjena veziva za ugradnju kamena

1

5

 

 

Tradicionalna gradnja kamenom

11

5

 

 

Izrada fuga (reški) mekim spojem

1

5

 

 

Zaštita i održavanje ugrađenog kamena

1

5

 

 

Pneumatski i električni klesarski alati

 

Optimizacija korištenja ručnih i strojnih alata

4

5

 

 

Održavanje pneumatskih i električnih alata u klesarstvu

1

5

 

 

Uvod u obradu kamena CNC strojevima

 

Osnove upravljanja CNC strojem

2

5

 

 

Izrada 2D zadatka na CNC stroju

7

5

 

 

Ugradnja kamenih elemenata

 

Ugradnja horizontalnih kamenih podloga suhim postupkom

3

5

 

 

Ugradnja horizontalnih kamenih podloga mokrim postupkom

4

5

 

 

Obrada kamena CNC strojevima

 

Nacrt detalja klesarske konstrukcije u CAD aplikaciji

4

5

 

 

Izrada detalja klesarske konstrukcije na CNC stroju

3

5

 

 

Vađenje kamena

 

Uvod u tehnologiju vađenja kamena

1

5

 

 

Strojevi za vađenje kamena

1

5

 

 

Sudjelovanje u procesu vađenja kamena

1

5

 

 

Izrada složenog projektnog zadatka

 

 

Izrada dokumentacije za složeni projektni klesarski zadatak

1

5

 

 

Dimenzioniranje i odabir kamena u kamenolomu

1

5

 

 

Klesanje složenog projektnog zadatka

2

5

 

 

Napomena:

U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima.

Šifra modula je podatak koji se automatski generira iz baze e-Kurikul.

Šifra ishoda učenja je podatak iz Registra HKO-a.

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.3 POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA

Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima

4 CSVET

2,19 %

ŠIFRA MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

 

NAZIV MODULA / NASTAVNOG PREDMETA

ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA

 

NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA

 

OBUJAM MODULA/ NASTAVNOG PREDMETA

CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL/

NASTAVNI PREDMET

NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST

2. razred (minimalno odabrati 1 izborni modul/SIU)

 

3D modeliranja i vizualizacije

 

Vizualizacija u poslovima drvenih konstrukcija

2

5

 

 

Tradicionalno pokrivanje

 

Tradicionalni pokrovi

2

5

 

3. razred (minimalno odabrati 1 izborni modul/SIU)

 

Zaštita graditeljske baštine

 

Drvene konstrukcije i krovopokrivački radovi u zaštiti graditeljske baštine

2

5

 

 

Solarni pokrovi

 

Izvedba pokrova folijama i fotonaponskim panelima

2

5

 

 

Napomena:

U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima.

Šifra modula je podatak koji se automatski generira iz baze e-Kurikul.

Šifra ishoda učenja je podatak iz Registra HKO-a.


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. RAZRADA MODULA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. RAZRED

NAZIV MODULA

ZAŠTITA NA RADU

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8701

 

Obujam modula (CSVET)

1 CSVET

SIU: Zaštita na radu u klesarstvu, 1 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od –do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika

30-50 %

30-40 %

20-30 %

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je učenike osposobiti za rad na siguran način uz stalni nadzor nastavnika ili mentora.

Ključni pojmovi

Opasnost, mjere zaštite, prva pomoć, osobna zaštitna sredstva, učenička mapa (dnevnik rada)

Povezanost modula s međupredmetnim temama (ako je primjenljivo)

MPT Poduzetništvo

◊ pod B.5.1. Razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije. Izrađuje projektni prijedlog.

◊ pod C.5.1. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije (nadovezuje se i uključuje elemente očekivanja iz 4. ciklusa)

 

MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

◊ ikt A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.

◊ ikt B.4.1. Učenik samostalno komunicira s poznatim i nepoznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju.

 

MPT Osobni i socijalni razvoj

◊ osr. A. 4. 3. Razvija svoje potencijale (prema preuzetim zadatcima treba biti odgovoran i ustrajati u njihovu ispunjavanju).

◊ osr. B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

 

MPT Učiti kako učiti

◊ uku A. 4/5.2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja. Precizno definira problem i sve njegove elemente. Objašnjava zašto su određena rješenja kvalitetnija/primjerenija od drugih. Kritički analizira proces rješavanja problema i uočava mogućnosti korištenja novostečenim znanjima i vještinama u drugim situacijama.

 

◊ uku B. 4/5.4.Samovrednovanje/ samoprocjena. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Procjenjuje i uloženi trud i vrijeme te svoje zadovoljstvo procesom i rezultatima.

◊ uku C.4/5.1.Vrijednost učenja. Učenik može objasniti vrijednost učenja za svoj život. Može obrazložiti svrhu učenja pojedinih predmeta i važnost ulaganja truda.

◊ uku D.4/5.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

 

MPT Zdravlje

- zdr B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju

- zdr B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima

Preporuke za učenje temeljeno na radu

Učenje temeljeno na radu ostvaruje se realiziranjem radnih zadataka u školskoj radionici, kroz vježbe u sklopu nastave, kroz vanjsku praksu u realnim uvjetima kod poslodavca te samostalnim radom. Učenici koriste stečene vještine i znanja za rad na siguran način uz stalni nadzor nastavnika ili mentora. Vode računa o zdravlju i sigurnosti sebe i ostalih učenika i upotrebu alata i strojeva na siguran način. Na taj način potiču se i razvijaju komunikacijske vještine i siguran timski rad.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8701

 


Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam

Zaštita na radu u klesarstvu, 1 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Prepoznati potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Prepoznati i pravilno reagirati na potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Primjenjivati pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Primjenjivati i opisivati pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Upotrijebiti osobna zaštitna sredstva u situacijama u kojima je to potrebno

Upotrijebiti osobna zaštitna sredstva prema samostalnoj procjeni u situacijama u kojima je to potrebno

Pružiti prvu pomoć poštujući procedure i pravila

Pružiti pravovremeno prvu pomoć poštujući procedure i pravila

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav je učenje kroz projektnu nastavu uz mentorsko vođenje i samostalni i timski rad. Svi ključni koraci i faze rada moraju biti dokumentirani u učeničkoj radnoj mapi u koju su uloženi svi relevantni dokumenti.

Nastavne cjeline/teme

Opasnosti prilikom izvođenja klesarskih radova

Pravila za rad na siguran način

Prva pomoć

Osobna zaštitna sredstva

Načini i primjer vrednovanja

Način i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja je samo jedan od mogućih pristupa te se nastavnici potiču da primijene svoje znanje i kreativnost u pripremi raznolikih zadataka, oblika rada i metoda vrednovanja, uzimajući u obzir relevantne propise te specifičnosti svog radnog okruženja i odgojno-obrazovne skupine.

 

Situacijski scenarij poučavanja – aktivnosti:

PROVOĐENJE MJERA ZA RAD NA SIGURAN NAČIN I PRUŽANJE PRVE POMOĆI

 

a. Učenicima predstaviti radnu situaciju: Naručitelj je od vašeg poslodavca naručio da se poravna lomljeni kamen kako bi do izražaja došla tekstura kamena nakon toga odlučiti će koja će se forma izraditi.

 

b. Učenici prate faze izrade klesanca od lomljenog kamena te dokumentiraju cijeli postupak od definiranja i opisa zadatka preko zaduživanja alata te se sve pohranjuje u radnoj mapi u fizičkom i digitalnom obliku.

 

- Učenik zadužuje osobna zaštitna sredstva (radni kombinezon, radne cipele, zaštitne naočale)

- Učenik održava i sprema zaduženi alat

- Učenik održava radno mjesto urednim

- Učenik savladava pravila prve pomoći

 

c. Nakon uspješno obavljenog modula učenik dobije potvrdu o položenom ispitu za rad na siguran način uz prisustvo mentora.

 

Vrednovanje za učenje: tablica za praćenje aktivnosti učenika za vrijeme rada:

Tablica vrednovanja nastavnika:

Elementi procjene

Potpuno

Djelomično

Potrebno doraditi

Učenik se pripremio za projektnu nastavu prema uputama profesora

 

 

 

Učenik surađuje s ostalim učenicima tijekom timskog rada

 

 

 

Učenik izvršava svoj dio zadatka

 

 

 

Učenik sudjeluje u prezentaciji dobivenih rezultata

 

 

 

Učenik provodi vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje

 

 

 

Vrednovanje kao učenje: učenici vrednuju doprinos rješavanju zadatka u timu i usredotočenost na zadatak:

Elementi procjene

Izvrstan

Vrlo dobar

Dobar

Dovoljan

Doprinos

Tijekom rada stalno daje korisne ideje i aktivno sudjeluje u razgovoru. Vođa je koji ulaže najviše napora.

Tijekom rada uglavnom daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Važan je član tima koji daje sve od sebe.

Tijekom rada ponekad daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Član je tima koji čini ono što se traži.

Tijekom rada rijetko daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Često ga drugi članovi trebaju poticati na rad.

Rješavanje problema

Aktivno traži moguća rješenja, nalazi ih i predlaže timu.

Preoblikuje rješenja koja su predložili drugi članovi tima.

Spreman je iskušati prijedloge drugih članova tima, ne predlaže ni ne preoblikuje rješenja.

Spreman je saslušati prijedloge drugih članova tima, ali ih rijetko iskušava.

Usredotočenost na zadatak

Stalno je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja.

Uglavnom je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima tijekom rada mogu računati na njega.

Ponekad je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima ga ponekad tijekom rada moraju podsjećati na izvršavanje zadatka.

Rijetko je usredotočen na zadatak i rok izvršenja. Ostali članovi tima ga često tijekom rada moraju podsjećati na izvršenje zadatka.

 

Vrednovanje naučenog : Vrednovanje se provodi standardiziranim ispitom nakon kojeg učenik dobije potvrdu o položenom ispitu za rad na siguran način uz prisustvo mentora. Vrednovanje iz prve pomoći i primjene osobnih zaštitnih sredstava vrednuje se putem praktične provjere.

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena uz pomoć nastavnika

(1 bod)

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena uz nadzor nastavnika

(2 boda)

Prepoznaje samostalno potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena

(2 boda)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Pružanje prve pomoći poštujući procedure i pravila

Pruža prvu pomoć poštujući procedure i pravila uz pomoć nastavnika

(1 bod)

Pruža prvu pomoć poštujući procedure i pravila uz nadzor nastavnika

(2 bod)

Pruža samostalno prvu pomoć poštujući procedure i pravila

(3 bod)

Zaduživanje osobnih zaštitnih sredstava

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Urednost radnog mjesta

Održavati radno mjesto urednim

(1 bod)

Održavati radno mjesto urednim

i funkcionalnim

(2 boda)

Kontinuirano poboljšavati urednost i funkcionalnost radnog mjesta

(3 boda)

Odnos prema zaduženom alatu

Održavati i spremati alat

(1 bod)

Održavati i spremati alat uredno

(2 boda)

Kontinuirano poboljšavati urednost i održavanje alata

(3 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Usporedbe vlastitog rada s radom na siguran način

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti

(1 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(6 boda)

 

Bodovi:

0 - 7 nedovoljan

8 - 13 dovoljan

14 - 18 dobar

19 - 21 vrlo dobar

22 - 24 odličan

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da je u ovom skupu ishoda učenja dominanto učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije tijekom kojih rade samostalno učenicima s teškoćama treba dati produljeno vrijeme za izvršavanje zadatka. Pri određivanju redoslijeda izlaganja treba voditi računa da učenici s teškoćama izlažu na kraju kako bi mogli bolje usvojiti rad ostalih učenika i kako bi imali više vremena za izvršavanje zadatka. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali učenici imaju priliku učiti i raditi s učenicima različitih sposobnosti. Takve su situacije moguće i u stvarnom radnom okruženju pa se učenici navikavaju na timski rad. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Vrednovanje naučenog : Nastavnik vrednovanje provodi standardiziranim ispitom nakon kojeg učenik dobije potvrdu o položenom ispitu za rad na siguran način uz prisustvo mentora. Vrednovanje iz prve pomoći i primjene osobnih zaštitnih sredstava vrednuje se putem praktične provjere uz poseban nadzor nastavnika:

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena uz pomoć nastavnika

(1 bod)

Prepoznaje potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena uz nadzor nastavnika

(2 boda)

Prepoznaje samostalno potencijalne opasnosti u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena

(2 boda)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Primjenjuje pravila za rad na siguran način u klesarskoj radionici, industrijskom pogonu za obradu kamena te na gradilištu nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Pružanje prve pomoći poštujući procedure i pravila

Pruža prvu pomoć poštujući procedure i pravila uz pomoć nastavnika

(1 bod)

Pruža prvu pomoć poštujući procedure i pravila uz nadzor nastavnika

(2 bod)

Pruža samostalno prvu pomoć poštujući procedure i pravila

(3 bod)

Zaduživanje osobnih zaštitnih sredstava

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje osobna zaštitna sredstava i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Urednost radnog mjesta

Održavati radno mjesto urednim

(1 bod)

Održavati radno mjesto urednim

i funkcionalnim

(2 boda)

Kontinuirano poboljšavati urednost i funkcionalnost radnog mjesta

(3 boda)

Odnos prema zaduženom alatu

Održavati i spremati alat

(1 bod)

Održavati i spremati alat uredno

(2 boda)

Kontinuirano poboljšavati urednost i održavanje alata

(3 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Usporedbe vlastitog rada s radom na siguran način

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti

(1 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s radom na siguran način i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(6 boda)

 

Sadržaji za darovite učenike/visoko motivirane učenike: Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Darovitim i visokomotiviranim učenicima omogućuje se komunikacija s poslovnim partnerima škole kroz učeniku zadrugu i suradnju s virtualnim tvrtkama u okviru drugih strukovnih škola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAZIV MODULA

DOKUMENTACIJSKO-KOMUNIKACIJSKI POSLOVI U KLESARSTVU

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8707

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8708

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8709

 

Obujam modula (CSVET)

6 CSVET

SIU: Administrativni poslovi za klesarske radove, 2 CSVET

SIU: Komercijalni poslovi u klesarstvu, 2 CSVET

SIU: Komunikacija i suradnja na klesarskim radovima, 2 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od –do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika

60-70 %

5-10 %

20-30 %

Status modula

(obvezni/izborni)

obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je učenicima omogućiti stjecanje kompetencija ovladavanja alatima i znanjima za izradu tehničke dokumentacije potrebne za izvođenje klesarskih radova, svrhovitog grafičkog, računalnog i poslovnog komuniciranja. Važan element praćenja je učenička mapa, odnosno dnevnik rada. U početku se izrađuje pod vodstvom nastavnika, a kasnije samostalno kroz sve godine obrazovanja.

Ključni pojmovi

Učenička mapa (dnevnik rada), grafičko komuniciranje, tehnički crteži, informacijsko-komunikacijske tehnologije, aplikacije za obradu teksta, za izradu tablica i komuniciranje

Povezanost modula s međupredmetnim temama (ako je primjenljivo)

MPT Poduzetništvo

◊ pod B.5.1. Razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije. Izrađuje projektni prijedlog.

◊ pod C.5.1. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije (nadovezuje se i uključuje elemente očekivanja iz 4. ciklusa)

 

MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

◊ ikt A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.

◊ ikt B.4.1. Učenik samostalno komunicira s poznatim i nepoznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju.

 

MPT Osobni i socijalni razvoj

◊ osr. A. 4. 3. Razvija svoje potencijale (prema preuzetim zadatcima treba biti odgovoran i ustrajati u njihovu ispunjavanju).

◊ osr. B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

 

MPT Učiti kako učiti

◊ uku A. 4/5.2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja. Precizno definira problem i sve njegove elemente. Objašnjava zašto su određena rješenja kvalitetnija/primjerenija od drugih. Kritički analizira proces rješavanja problema i uočava mogućnosti korištenja novostečenim znanjima i vještinama u drugim situacijama.

 

◊ uku B. 4/5.4.Samovrednovanje/ samoprocjena. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Procjenjuje i uloženi trud i vrijeme te svoje zadovoljstvo procesom i rezultatima.

◊ uku C.4/5.1.Vrijednost učenja. Učenik može objasniti vrijednost učenja za svoj život. Može obrazložiti svrhu učenja pojedinih predmeta i važnost ulaganja truda.

◊ uku D.4/5.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

 

MPT Zdravlje

- zdr B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju

- zdr B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima

Preporuke za učenje temeljeno na radu

Učenje temeljeno na radu ostvaruje se realiziranjem radnih zadataka u školskoj radionici, kroz vježbe u sklopu nastave, kroz vanjsku praksu u realnim uvjetima kod poslodavca te samostalnim radom. Učenici koriste stečene vještine i znanja za čitanje i izradu tehničkih nacrta te vođenje popratne dokumentacije, posebno radne mape. Na taj način potiču se i razvijaju komunikacijske vještine i timski rad.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8707

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8708

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8709

 


Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam

Administrativni poslovi za klesarske radove ,

2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Izraditi skicu klesanca i jednostavne klesarske konstrukcije

Izraditi detaljnu i vjerodostojnu skicu klesanca i jednostavne klesarske konstrukcije

Izraditi radionički nacrt

Izraditi precizno radionički nacrt

Kreirati šablone za prenošenje na kamen

Kreirati šablone za prenošenje na kamen

Izraditi radionički nacrt klesanca i jednostavne klesarske konstrukcije

Izraditi uredno radionički nacrt klesanca i jednostavne klesarske konstrukcije s točnim kotama

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav je učenje kroz projektnu nastavu uz mentorsko vođenje i samostalni i timski rad. Svi ključni koraci i faze rada moraju biti dokumentirani u učeničkoj radnoj mapi u koju su uloženi svi relevantni dokumenti.

Nastavne cjeline/teme

Opis radnog zadatka – skica, tekst, dokaznica mjera

Izrada ortogonalne i kose projekcije

Dimenzioniranje klesanca i jednostavne klesarske konstrukcije

Izrada radioničkog nacrta i šablone

Načini i primjer vrednovanja

Način i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja je samo jedan od mogućih pristupa te se nastavnici potiču da primijene svoje znanje i kreativnost u pripremi raznolikih zadataka, oblika rada i metoda vrednovanja, uzimajući u obzir relevantne propise te specifičnosti svog radnog okruženja i odgojno-obrazovne skupine.

 

Situacijski scenarij poučavanja – aktivnosti:

OD LOMLJENOG KAMENA DO JEDNOSTAVNOG PROFILIRANOG KLESANCA

A. Učenicima predstaviti radnu situaciju: Naručitelj je od vašeg poslodavca naručio da se poravna
lomljeni kamen kako bi do izražaja došla tekstura kamena nakon toga odlučiti će koja će se
forma izraditi.

 

B. Učenici prate faze izrade klesanca od lomljenog kamena te dokumentiraju cijeli postupak od
definiranja i opisa zadatka preko zaduživanja alata te se sve pohranjuje u radnoj mapi u
fizičkom i digitalnom obliku.

- Priprema se tekstualni opis zadatka za naručitelja

- Izračunavaju se prostorne i materijalne karakteristike lomljenog kamena

- Crta se tehnički nacrt s kosom projekcijom i ortogonalnim projekcijama

- Svaka faza rada se fotografira i dokumentira

 

C. Nakon poravnanja naručitelj odlučuje o formi koja zavisi o izboru, napretku i afinitetima
učenika i mišljenju mentora te se cijeli proces ponavlja za složeniju formu i profilaciju.

 

Vrednovanje za učenje: tablica za praćenje aktivnosti učenika za vrijeme rada:

Tablica vrednovanja nastavnika:

Elementi procjene

Potpuno

Djelomično

Potrebno doraditi

Učenik se pripremio za projektnu nastavu prema uputama profesora

 

 

 

Učenik surađuje s ostalim učenicima tijekom timskog rada

 

 

 

Učenik izvršava svoj dio zadatka

 

 

 

Učenik sudjeluje u prezentaciji dobivenih rezultata

 

 

 

Učenik provodi vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje

 

 

 

 

 

Vrednovanje kao učenje: učenici vrednuju doprinos rješavanju zadatka u timu i usredotočenost na zadatak:

 

 

 

Elementi procjene

Izvrstan

Vrlo dobar

Dobar

Dovoljan

Doprinos

Tijekom rada stalno daje korisne ideje i aktivno sudjeluje u razgovoru. Vođa je koji ulaže najviše napora.

Tijekom rada uglavnom daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Važan je član tima koji daje sve od sebe.

Tijekom rada ponekad daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Član je tima koji čini ono što se traži.

Tijekom rada rijetko daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Često ga drugi članovi trebaju poticati na rad.

Rješavanje problema

Aktivno traži moguća rješenja, nalazi ih i predlaže timu.

Preoblikuje rješenja koja su predložili drugi članovi tima.

Spreman je iskušati prijedloge drugih članova tima, ne predlaže ni ne preoblikuje rješenja.

Spreman je saslušati prijedloge drugih članova tima, ali ih rijetko iskušava.

Usredotočenost na zadatak

Stalno je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja.

Uglavnom je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima tijekom rada mogu računati na njega.

Ponekad je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima ga ponekad tijekom rada moraju podsjećati na izvršavanje zadatka.

Rijetko je usredotočen na zadatak i rok izvršenja. Ostali članovi tima ga često tijekom rada moraju podsjećati na izvršenje zadatka.

 

Vrednovanje naučenog : nastavnici vrednuju izradu radne mape po fazama i sastavnicama: pisanje tekstualnog opisa zadatka, izradu nacrta, izradu kalkulacija, fotografsko dokumentiranje, mjerenja, upotrebu IKT alata, poznavanje normi struke.

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Izrada korica radne mape

Izrađuje koricu s vlastitim podacima slično standardiziranom obrascu

(1 bod)

Izrađuje koricu s vlastitim podacima striktno prema standardiziranom obrascu

(2 boda)

Izrađuje koricu s vlastitim podacima striktno prema standardiziranom obrascu

(2 boda)

Kreiranje teksta u tekst editoru

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Funkcionalna organizacija dokumenata u radnoj mapi

Prema uputama nastavnika organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(1 bod)

Organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(2 bod)

Samostalno organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(3 bod)

Zaduživanje materijala

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Funkcionalna organizacija dokumenata u digitalnoj mapi

Prema uputama nastavnika organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(1 bod)

Organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(2 bod)

Samostalno organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(3 bod)

Izračun prostornih i fizikalnih parametara kamena

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(2 bod)

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(3 boda)

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika samostalno

(6 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Izrada ortogonalnih projekcija

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika samostalno

(4 boda)

Izrada kose projekcije

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(2 bod)

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(3 boda)

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika samostalno

(5 boda)

Kreiranje tablice u tabličnom kalkulatoru

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Izrada radioničkog nacrta i šablona

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Spremanje izrađenih dokumenata

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Usporedbe vlastitog rada s normativima i normama

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti

(1 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(6 boda)

Bodovi:

0 - 14 nedovoljan

15 - 20 dovoljan

21 - 29 dobar

30 - 35 vrlo dobar

36 - 39 odličan

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi heuristička i problemska nastava te učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije tijekom kojih se dijele u timove , pri dijeljenju u timove treba voditi računa da učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama budu ravnomjerno raspoređeni u svaki tim u kojem će imati svoju ulogu. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali članovi tima imaju priliku učiti raditi sa članovima tima različitih sposobnosti sukladno realnom radnom okruženju. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka. Vrednovanje naučenog : nastavnici vrednuju izradu radne mape po fazama i sastavnicama: pisanje tekstualnog opisa zadatka, izradu nacrta, izradu kalkulacija, fotografsko dokumentiranje, mjerenja, upotrebu IKT alata, poznavanje normi struke uz poseban nadzor nastavnika:

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Izrada korica radne mape

Izrađuje koricu s vlastitim podacima slično standardiziranom obrascu

(1 bod)

Izrađuje koricu s vlastitim podacima striktno prema standardiziranom obrascu

(2 boda)

Izrađuje koricu s vlastitim podacima striktno prema standardiziranom obrascu

(2 boda)

Kreiranje teksta u tekst editoru

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Piše tekst nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Funkcionalna organizacija dokumenata u radnoj mapi

Prema uputama nastavnika organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(1 bod)

Organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(2 bod)

Samostalno organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(3 bod)

Zaduživanje materijala

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Funkcionalna organizacija dokumenata u digitalnoj mapi

Prema uputama nastavnika organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(1 bod)

Organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(2 bod)

Samostalno organizira dokumente s ciljem brzog pronalaženja i efikasnog timskog rada

(3 bod)

Izračun prostornih i fizikalnih parametara kamena

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(2 bod)

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(3 boda)

Izračunava prostorne i fizikalne parametre nakon demonstracije nastavnika samostalno

(6 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Zadužuje alat, inventarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 boda)

Izrada ortogonalnih projekcija

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Crta ortogonalne projekcije nakon demonstracije nastavnika samostalno

(4 boda)

Izrada kose projekcije

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(2 bod)

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(3 boda)

Crta kosu projekciju nakon demonstracije nastavnika samostalno

(5 boda)

Kreiranje tablice u tabličnom kalkulatoru

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Izrađuje tablicu nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Izrada radioničkog nacrta i šablona

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Izrađuje radioničkog nacrta i pripadajuće šablone nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Spremanje izrađenih dokumenata

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika uz kontinuirani nadzor

(1 bod)

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika uz povremeni nadzor

(2 boda)

Sprema dokument nakon demonstracije nastavnika samostalno

(3 boda)

Usporedbe vlastitog rada s normativima i normama

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti

(1 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(6 boda)

 

 

Sadržaji za darovite učenike/visoko motivirane učenike: Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Darovitim i visokomotiviranim učenicima omogućuje se komunikacija s poslovnim partnerima škole kroz učeniku zadrugu i suradnju s virtualnim tvrtkama u okviru drugih strukovnih škola.


Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam

Komercijalni poslovi u klesarstvu ,

2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

 

Izraditi analizu cijene temeljem dokaznice mjera

 

Prikupiti podatke i izraditi analizu cijene temeljem dokaznice mjera

 

Popuniti ponudbeni troškovnik

 

Prikupiti informacije o tržišnim vrijednostima radova i popuniti ponudbeni troškovnik

Izraditi ponudu za klesarske radove

Izraditi i obrazložiti ponudu za klesarske radove

Izraditi ugovor/narudžbenicu za klesarske radove

Izraditi samostalno ugovor/narudžbenicu za klesarske radove

Voditi obaveznu dokumentaciju na gradilištu

Navesti i voditi obaveznu dokumentaciju na gradilištu

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

SIU Komercijalni poslovi u klesarstvu ostvaruju se kroz projektne zadatke i prikupljanjem podataka i informacija iz različitih izvora uz poštivanje autorskih prava te svih ostalih propisa i normi.

Procjena vrijednosti zadatka ostvaruje se upotrebom postojećih normi normativa, standarda, pravila i uobičajene prakse.

Nastavne cjeline/teme

Uvod u nabavu i prodaju robe

Osnove komercijalnog računalstva

Etička načela poslovanja i norme

Načini i primjer vrednovanja

Način i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja je samo jedan od mogućih pristupa te se nastavnici potiču da primijene svoje znanje i kreativnost u pripremi raznolikih zadataka, oblika rada i metoda vrednovanja, uzimajući u obzir relevantne propise te specifičnosti svog radnog okruženja i odgojno-obrazovne skupine.

Situacijski scenarij poučavanja – aktivnosti:

OD LOMLJENOG KAMENA DO JEDNOSTAVNOG PROFILIRANOG KLESANCA

a. Učenicima predstaviti radnu situaciju: Naručitelj je od vašeg poslodavca naručio da se poravna lomljeni kamen i polirati kako bi do izražaja došla tekstura kamena nakon toga odlučiti će koja će se forma izraditi.

 

b. Učenici „kupuju“ pojedinačno komad lomljenog kamena. Prema fazama rada definiraju potrebne alate i sve dokumentira u radnoj mapi.

- Prikupljanje ponuda za nabavu materijala

- Izrada kalkulacije za naručitelja

 

c. Nakon poravnanja i poliranja naručitelj odlučuje o formi, a koja zavisi o izboru i napretku i afinitetima učenika i mišljenju mentora te se cijeli proces ponavlja za složeniju formu.

Vrednovanje za učenje: tablica za praćenje aktivnosti učenika za vrijeme rada:

Tablica vrednovanja nastavnika:

Elementi procjene

Potpuno

Djelomično

Potrebno doraditi

Učenik se pripremio za projektnu nastavu prema uputama profesora

 

 

 

Učenik surađuje s ostalim učenicima tijekom timskog rada

 

 

 

Učenik izvršava svoj dio zadatka

 

 

 

Učenik sudjeluje u prezentaciji dobivenih rezultata

 

 

 

Učenik provodi vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje

 

 

 

 

Vrednovanje kao učenje: učenici vrednuju doprinos rješavanju zadatka u timu i usredotočenost na zadatak:

Elementi procjene

Izvrstan

Vrlo dobar

Dobar

Dovoljan

Doprinos

Tijekom rada stalno daje korisne ideje i aktivno sudjeluje u razgovoru. Vođa je koji ulaže najviše napora.

Tijekom rada uglavnom daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Važan je član tima koji daje sve od sebe.

Tijekom rada ponekad daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Član je tima koji čini ono što se traži.

Tijekom rada rijetko daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Često ga drugi članovi trebaju poticati na rad.

Rješavanje problema

Aktivno traži moguća rješenja, nalazi ih i predlaže timu.

Preoblikuje rješenja koja su predložili drugi članovi tima.

Spreman je iskušati prijedloge drugih članova tima, ne predlaže ni ne preoblikuje rješenja.

Spreman je saslušati prijedloge drugih članova tima, ali ih rijetko iskušava.

Usredotočenost na zadatak

Stalno je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja.

Uglavnom je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima tijekom rada mogu računati na njega.

Ponekad je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima ga ponekad tijekom rada moraju podsjećati na izvršavanje zadatka.

Rijetko je usredotočen na zadatak i rok izvršenja. Ostali članovi tima ga često tijekom rada moraju podsjećati na izvršenje zadatka.

 

Vrednovanje naučenog : : nastavnici vrednuju izradu radne mape po fazama i sastavnicama: korištenje izvora informacija o ulaznim i izlaznim parametrima poslovanja, korištenje normativa i standarda i vrednovanje svih relevantnih parametara

 

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Prikupljanje podataka o tržišnoj vrijednosti sirovina i sredstava za rad

Timski uz pomoć nastavnika prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada

(1 bod)

Prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada

(2 boda)

Prema uputama samostalno prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada i prezentira ih timu

(3 boda)

Prikupljanje podataka o tržišnoj vrijednosti gotovih proizvoda

Timski uz pomoć nastavnika prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

(1 bod)

Prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

(2 boda)

Prema uputama samostalno prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

i prezentira ih timu

(3 boda)

Zaduživanje materijala

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje materijal i samostalno upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(3 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, invertarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 bod)

Zadužuje alat, invertarizira i samostalno upisuje podatke u mapu prema obrascu

(3 bod)

Usporedbe vlastitog rada s normativima i normama

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti

(2 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(5 boda)

Procjena vrijednosti rada i sredstava za rad

Daje procjenu komercijalne vrijednosti vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(2 bod)

Vrednuje komercijalnu vrijednost vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(3 boda)

Realno vrednuje komercijalnu vrijednost vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(5 boda)

 

Bodovi:

0 - 7 nedovoljan

8 - 10 dovoljan

11 - 15 dobar

16 - 19vrlo dobar

20 - 22 odličan

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Budući da se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi heuristička i problemska nastava te učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije tijekom kojih se dijele u timove , pri dijeljenju u timove treba voditi računa da učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama budu ravnomjerno raspoređeni u svaki tim u kojem će imati svoju ulogu. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali članovi tima imaju priliku učiti raditi sa članovima tima različitih sposobnosti sukladno realnom radnom okruženju. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Vrednovanje naučenog : nastavnici vrednuju izradu radne mape po fazama i sastavnicama: korištenje izvora informacija o ulaznim i izlaznim parametrima poslovanja, korištenje normativa i standarda i vrednovanje svih relevantnih parametara:

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Prikupljanje podataka o tržišnoj vrijednosti sirovina i sredstava za rad

Timski uz pomoć nastavnika prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada

(1 bod)

Prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada

(2 boda)

Prema uputama samostalno prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima ulaznih parametara rada i prezentira ih timu

(3 boda)

Prikupljanje podataka o tržišnoj vrijednosti gotovih proizvoda

Timski uz pomoć nastavnika prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

(1 bod)

Prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

(2 boda)

Prema uputama samostalno prikuplja podatke o tržišnim vrijednostima gotovih proizvoda

i prezentira ih timu

(3 boda)

Zaduživanje materijala

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje materijal i upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(2 boda)

Zadužuje materijal i samostalno upisuje podatke u mapu prema obrascu te dodaje specifičnosti

(3 boda)

Zaduživanje alata

Zadužuje alat i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(1 bod)

Zadužuje alat, invertarizira i upisuje podatke u mapu prema obrascu

(2 bod)

Zadužuje alat, invertarizira i samostalno upisuje podatke u mapu prema obrascu

(3 bod)

Usporedbe vlastitog rada s normativima i normama

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti

(2 bod)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i obrazlaže razloge odstupanja

(3 boda)

Uspoređuje vlastiti rad s normativima i uočava razlike i sličnosti i analizira razloge odstupanja i načine usklađivanja

(5 boda)

Procjena vrijednosti rada i sredstava za rad

Daje procjenu komercijalne vrijednosti vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(2 bod)

Vrednuje komercijalnu vrijednost vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(3 boda)

Realno vrednuje komercijalnu vrijednost vlastitog rada i vrijednost sredstava za rad

(5 boda)

 

Sadržaji za darovite učenike/visoko motivirane učenike: Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Darovitim i visokomotiviranim učenicima omogućuje se komunikacija s poslovnim partnerima škole kroz učeniku zadrugu i suradnju s virtualnim tvrtkama u okviru drugih strukovnih škola.


Skup ishoda učenja iz SK-a, obujam

Komunikacija i suradnja na klesarskim radovima , 2 CSVET

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar”

Protumačiti osnovnu građevinsku regulativu kao temelj pravilne komunikacije

Primjenjivati osnovnu građevinsku regulativu kao temelj pravilne komunikacije

Primijeniti komunikaciju u skladu s poslovnim bontonom uz korištenje jezika struke

Primijeniti komunikaciju u skladu s poslovnim bontonom uz korištenje jezika struke

Izraditi obračunske situacije

Izraditi samostalno obračunske situacije

Komunicirati usmeno, pisano i uz primjenu IKT sredstava na materinjem i engleskom jeziku

Komunicirati usmeno, pismeno i uz primjenu IKT sredstava na materinjem i engleskom jeziku

Obrazložiti način obračuna i naplate klesarskih radova

Objasniti način obračuna i naplate klesarskih radova

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav je učenje kroz projektnu nastavu uz mentorsko vođenje i samostalni i timski rad. Svi ključni koraci i faze rada moraju biti dokumentirani u učeničkoj radnoj mapi u koju su uloženi svi relevantni dokumenti. SIU Komercijalni poslovi u klesarstvu ostvaruju se kroz projektne zadatke i prikupljanjem podataka i informacija iz različitih izvora uz poštivanje autorskih prava te svih ostalih propisa i normi. Komunikacija i suradnja nadalje ostvaruje se kroz komunikacijske kanale unutar razreda i radnih skupina te, učeničkim zadrugama ili virtualnim poduzećima u drugim školama te ostalim poslovnim partnerima.

Nastavne cjeline/teme

Komunikacija i suradnja u radu klesara

Komunikacija i suradnja u radu klesara primjenom IKT-a

Izrada izvješća i prezentacija

Načini i primjer vrednovanja

Način i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja je samo jedan od mogućih pristupa te se nastavnici potiču da primijene svoje znanje i kreativnost u pripremi raznolikih zadataka, oblika rada i metoda vrednovanja, uzimajući u obzir relevantne propise te specifičnosti svog radnog okruženja i odgojno-obrazovne skupine.

 

Situacijski scenarij poučavanja – aktivnosti:

OD LOMLJENOG KAMENA DO JEDNOSTAVNOG KLESANCA

a. Učenicima predstaviti radnu situaciju: Naručitelj je od vašeg poslodavca naručio da se poravna lomljeni kamen i polirati kako bi do izražaja došla tekstura kamena nakon toga odlučiti će koja će se forma izraditi.

 

b. Učenici temeljem praćenja izrade klesanca izrađuju izvješća i prezentacije za učinkovito komuniciranje sa sudionicima u timu, nastavnicima, „poslodavcem“, eventualnim budućim kupcima.

 

- Od prikupljenih podataka učenik izrađuje izvješće- privremeno u toku rada i završno na kraju rada

- Učenik izvješće šalje on-line i/ili poštom ostalim sudionicima

- Izvješća učenik treba prilagoditi i izraditi prezentaciju na računalu

- Prezentaciju učenik treba izlagati pred ostalim sudionicima

- Učenik treba poslušati komentare ostalih učesnika i moći argumentirano braniti svoje izvješće

 

Vrednovanje za učenje: tablica za praćenje aktivnosti učenika za vrijeme rada:

Tablica vrednovanja nastavnika:

Elementi procjene

Potpuno

Djelomično

Potrebno doraditi

Učenik se pripremio za projektnu nastavu prema uputama profesora

 

 

 

Učenik surađuje s ostalim učenicima tijekom timskog rada

 

 

 

Učenik izvršava svoj dio zadatka

 

 

 

Učenik sudjeluje u prezentaciji dobivenih rezultata

 

 

 

Učenik provodi vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje

 

 

 

 

Vrednovanje kao učenje: učenici vrednuju doprinos rješavanju zadatka u timu i usredotočenost na zadatak:

Elementi procjene

Izvrstan

Vrlo dobar

Dobar

Dovoljan

Doprinos

Tijekom rada stalno daje korisne ideje i aktivno sudjeluje u razgovoru. Vođa je koji ulaže najviše napora.

Tijekom rada uglavnom daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Važan je član tima koji daje sve od sebe.

Tijekom rada ponekad daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Član je tima koji čini ono što se traži.

Tijekom rada rijetko daje korisne ideje i sudjeluje u razgovoru. Često ga drugi članovi trebaju poticati na rad.

Rješavanje problema

Aktivno traži moguća rješenja, nalazi ih i predlaže timu.

Preoblikuje rješenja koja su predložili drugi članovi tima.

Spreman je iskušati prijedloge drugih članova tima, ne predlaže ni ne preoblikuje rješenja.

Spreman je saslušati prijedloge drugih članova tima, ali ih rijetko iskušava.

Usredotočenost na zadatak

Stalno je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja.

Uglavnom je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima tijekom rada mogu računati na njega.

Ponekad je usredotočen na zadatak i rok izvršavanja. Ostali članovi tima ga ponekad tijekom rada moraju podsjećati na izvršavanje zadatka.

Rijetko je usredotočen na zadatak i rok izvršenja. Ostali članovi tima ga često tijekom rada moraju podsjećati na izvršenje zadatka.

 

Vrednovanje naučenog : nastavnik vrednuje izrađena izvješća, prezentaciju i poslane i primljene mejlove, izlaganje i raspravu među članovima komunikacijske skupine:

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Izrađeno privremeno izvješće tijekom rada

Prema uputama nastavnika izrađuje privremeno izvješće/izvješća tijekom rada

(1 bod)

Izrađuje privremeno izvješće/izvješća tijekom rada s relevantnim podacima

(2 boda)

Samostalno izrađuje privremeno izvješće/izvješća, jezgrovito i relevantno, tijekom rada

(3 boda)

Izrađeno konačno izvješće nakon rada

Prema uputama nastavnika izrađuje završno izvješće/izvješća

(1 bod)

Izrađuje završno izvješće/izvješća s relevantnim podacima

(2 boda)

Samostalno izrađuje završno izvješće/izvješća, jezgrovito i relevantno

(3 boda)

Korištenje e-pošte i ostalih on-line kanala

Koristi e-poštu i oblak za komunikaciju uz upute nastavnika

(1 bod)

Koristi e-poštu i oblak za komunikaciju

(2 bod)

Samostalno koristi e-poštu i oblak za komunikaciju

(3 bod)

Izrađena prezentacija rada

Izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća uz pomoć nastavnika

(1 bodova)

Izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća

(2 boda)

Samostalno izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća sa svim relevantnim podacima

(3 bod)

Izlaganje prezentacije svoga rada

Izlaže izrađenu prezentaciju

(1 bodova)

Izlaže prezentaciju uz pozitivnu komunikaciju sa slušateljima

(2 boda)

Dinamično i uz motiviranje i komunikaciju saslušateljima izlaže prezentaciju

(3 bod)

Sudjelovanje u raspravi o prezentiranom radu

Nastoji obrazložiti svoje izlaganje koristeći se podacima iz prezentacije

(1 bodova)

Argumentirano obrazlaže svoje izlaganje

(2 boda)

Argumentirano i uz uvažavanje pitanja i eventualnih kritika obrazlaže svoje izlaganje

(5 bod)

 

Bodovi:

0 - 5 nedovoljan

6 - 11 dovoljan

12 - 15 dobar

16 - 18 vrlo dobar

19 - 20 odličan

 

Prijedlog prilagodbe za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Kako se u ovom skupu ishoda učenja najčešće koristi učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije tijekom kojih se dijele u timove , pri dijeljenju u timove treba voditi računa da učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama budu ravnomjerno raspoređeni u svaki tim u kojem će imati svoju ulogu. Na takav način svaki učenik ima priliku pokazati svoje jače strane, a ostali članovi tima imaju priliku učiti raditi sa članovima tima različitih sposobnosti sukladno realnom radnom okruženju. U individualiziranom kurikulu za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći kvalitetne, konstruktivne i poticajne povratne informacije u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Nastavnik će procijeniti koja razina pedagoške podrške učeniku je potrebna. Nije namjera da nastavnik odradi dio uvjeta za dostizanje ishoda učenja umjesto učenika.

Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/ individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Vrednovanje naučenog : nastavnik vrednuje izrađena izvješća, prezentaciju i poslane i primljene mejlove, izlaganje i raspravu među članovima komunikacijske skupine

Kriterij

Razina ostvarenosti kriterija

Izrađeno privremeno izvješće tijekom rada

Prema uputama nastavnika izrađuje privremeno izvješće/izvješća tijekom rada

(1 bod)

Izrađuje privremeno izvješće/izvješća tijekom rada s relevantnim podacima

(2 boda)

Samostalno izrađuje privremeno izvješće/izvješća, jezgrovito i relevantno, tijekom rada

(3 boda)

Izrađeno konačno izvješće nakon rada

Prema uputama nastavnika izrađuje završno izvješće/izvješća

(1 bod)

Izrađuje završno izvješće/izvješća s relevantnim podacima

(2 boda)

Samostalno izrađuje završno izvješće/izvješća, jezgrovito i relevantno

(3 boda)

Korištenje e-pošte i ostalih on-line kanala

Koristi e-poštu i oblak za komunikaciju uz upute nastavnika

(1 bod)

Koristi e-poštu i oblak za komunikaciju

(2 bod)

Samostalno koristi e-poštu i oblak za komunikaciju

(3 bod)

Izrađena prezentacija rada

Izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća uz pomoć nastavnika

(1 bodova)

Izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća

(2 boda)

Samostalno izrađuje prezentaciju na računalu temeljem izvješća sa svim relevantnim podacima

(3 bod)

Izlaganje prezentacije svoga rada

Izlaže izrađenu prezentaciju

(1 bodova)

Izlaže prezentaciju uz pozitivnu komunikaciju sa slušateljima

(2 boda)

Dinamično i uz motiviranje i komunikaciju saslušateljima izlaže prezentaciju

(3 bod)

Sudjelovanje u raspravi o prezentiranom radu

Nastoji obrazložiti svoje izlaganje koristeći se podacima iz prezentacije

(1 bodova)

Argumentirano obrazlaže svoje izlaganje

(2 boda)

Argumentirano i uz uvažavanje pitanja i eventualnih kritika obrazlaže svoje izlaganje

(5 bod)

 

Sadržaji za darovite učenike/visoko motivirane učenike: Darovitim učenicima treba omogućiti obogaćivanje sadržaja (proširivanje dodatnim sadržajima kojih se rijetko dotiču) ili postavljanjem ishoda više razine, a sve u skladu sa razlikovnim/individualiziranim kurikulom. Preporuča se takvim učenicima ponuditi složeniji zadatak, individualni rad s mentorom, a vrednovanje treba provoditi sukladno razlikovnom/individualiziranom kurikulu u cilju poticanja motivacije i napretka.

Darovitim i visokomotiviranim učenicima omogućuje se komunikacija s poslovnim partnerima škole kroz učeniku zadrugu i suradnju s virtualnim tvrtkama u okviru drugih strukovnih škola.

 


 

NAZIV MODULA

IZRADA PRAVILNOG KUBUSA TRADICIONALNIM RUČNIM KLESARSKIM ALATIMA

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8710

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8711

https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/8712

Obujam modula (CSVET)

9 CSVET

SIU: Tradicionalni ručni klesarski alati, 1 CSVET

SIU: Izrada stranica kubusa upotrebom tradicionalnih ručnih klesarskih alata, 6 CSVET

SIU: Izrada rubova (špigula) pravilnog kubusa upotrebom tradicionalnih ručnih klesarskih alata, 2 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od –do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika

30-40 %

50-70 %

5-10 %

Status modula

(obvezni/izborni)

Obvezni

Cilj (opis) modula

Cilj modula je stjecanje kompetencija ovladavanja alatima i znanjima za izradu jednostavnog klesanca. Modul obuhvaća poravnavanje svih 6 stranica lomljenog kamena, izradu rubova (špigula) te formiranje pravilnog kubusa. Učenici prema vrsti obrade površine upoznaju postepeno potrebne alate i primijeniti ih u procesu klesanja.