PRAVILNIK O SASTAVU STOŽERA, NAČINU RADA TE UVJETIMA ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se osnivanje stožera civilne zaštite na državnoj razini, razini područne (regionalne) i lokalne samouprave, njihov sastav, uvjeti za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova te način rada stožera.
Članak 2.
(1) Stožer civilne zaštite je stručno, operativno i koordinativno tijelo koje usklađuje djelovanje operativnih snaga civilne zaštite u pripremnoj fazi prije nastanka posljedica izvanrednog događaja i tijekom provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama.
(2) Stožer civilne zaštite osniva se na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave te na razini Republike Hrvatske.
II. SASTAV STOŽERA
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske
Članak 3.
(1) Vlada Republike Hrvatske donosi rješenje o osnivanju i imenovanju načelnika, zamjenika načelnika i članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske na prijedlog čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(2) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u „Narodnim novinama“.
Članak 4.
(1) Središnja tijela državne uprave nadležna za unutarnje poslove, obranu, financije, zdravlje, poljoprivredu,zaštitu okoliša i prirode, graditeljstvo, gospodarstvo, pomorstvo, promet i infrastrukturu, socijalnu politiku i mlade, vanjske i europske poslove dostavljaju prijedlog za imenovanje članova u Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske, na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(2) Osim predloženih članova središnjih tijela državne uprave iz stavka 1. ovog članka, središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove civilne zaštite dostavljaju prijedloge za imenovanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske stožera i sljedeća tijela:
- Zavod za radiološku i nuklearnu sigurnost
- Državni hidrometeorološki zavod
- Seizmološka služba
- Hrvatske vode
- Hrvatska vatrogasna zajednica
- Hrvatski crveni križ
- Hrvatska gorska služba spašavanja.
(3) Osim članova iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske po dužnosti su i zamjenik ravnatelja i čelnici ustrojstvenih cjelina središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(4) Središnja tijela državne uprave predlažu članove Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske iz redova državnih dužnosnika ili državnih službenika iz potkategorije glavnih rukovoditelja.
(5) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske je čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(6) Čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite predlaže zamjenika načelnika Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske iz sastava predloženih članova Stožera.
Stožeri civilne zaštite jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
Članak 5.
(1)Župan i gradonačelnik Grada Zagreba odlukom osnivaju stožer civilne zaštite i imenuju načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2)Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba imaju do 15 članova koji se u pravilu imenuju od:
-predstavnika po dužnosti (rukovodeći službenik upravnog tijela za poslove civilne zaštite i rukovodeći službenik područnog ureda središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite)
-pročelnika upravnih odjela za (komunalne poslove i zaštitu okoliša, društvene djelatnosti, graditeljstvo i prostorno uređenje, gospodarstvo i drugih)
-ravnatelja ustanove za hitnu medicinu županije
-ravnatelja bolnica
-ravnatelja doma zdravlja županije
-županijskog vatrogasnog zapovjednika
-načelnika policijske uprave
-ravnatelja društva crvenog križa županije
-pročelnika stanice HGSS-a
-jednog zapovjednika specijalističkih postrojbi civilne zaštite
-opunomoćenih predstavnika pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite.
(3)Osim članova stožera iz stavka 2. ovog članka, u Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba mogu se imenovati predstavnici operativnih snaga sustava civilne zaštite na području županije i Grada Zagreba.
(4)Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinice područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba.
Stožeri civilne zaštite jedinica lokalne samouprave
Članak 6.
(1) Općinski načelnik i gradonačelnik odlukom osniva stožer civilne zaštite i imenuje načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2)Stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave ima do 12 članova.
(3)Nadležno tijelo uprave jedinice lokalne samouprave od operativnih snaga sustava civilne zaštite službeno traži prijedlog članova stožera za civilnu zaštitu.
(4)Operativne snage iz stavka 3. ovog članka iz čijih se redova imenuju članovi stožera civilne zaštite su: vatrogastvo, društva crvenog križa, stanice Hrvatske gorske službe spašavanja, druge udruge građana, pravne osobe od značaja za sustav civilne zaštite na razini jedinice lokalne samouprave i predstavnik postrojbi civilne zaštite. Članovima stožera mogu se imenovati i pročelnici upravnih tijela jedinica lokalne samouprave.
(5)Članovi stožera civilne zaštite jedinice lokalne samouprave po dužnosti su rukovodeća osoba policijske postaje, predstavnik područnog ureda središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite, vatrogasni zapovjednik, predstavnik Crvenog križa i čelna osoba zdravstvene ustanove.
(6)Sve zaprimljene prijedloge tijelo iz stavka 3. ovog članka objedinjava u formalni prijedlog koji prosljeđuje na usvajanje općinskom načelniku i gradonačelniku.
(7)Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinica lokalne samouprave.
Članak 7.
Članove stožera iz članaka 5. i 6. ovog Pravilnika imenuje izvršno tijelo jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nakon svakih lokalnih izbora najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na dužnost.
III. UVJETI ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA
Članak 8.
Načelnik i zamjenik načelnika stožera civilne zaštite u pravilu se imenuju iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite, zamjenika izvršnih tijela ili pročelnika upravnih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, uz prethodno provedene konzultacije i prihvaćanje raspoređivanja na te dužnosti.
Članak 9.
(1) Osobe koje se predlažu za imenovanje u stožer civilne zaštite, osim potrebnih stručnih kompetencija za obavljanje dužnosti u stožeru civilne zaštite moraju imati formalno pravo na odlučivanje.
(2) U situacijama kada se zbog spriječenosti imenovanih članova stožera na dužnosti u stožer civilne zaštite predlažu zamjenski predstavnici oni moraju imati ovlasti i formalno pravo na odlučivanje.
Članak 10.
Članovi stožera civilne zaštite dužni su u roku godine dana od imenovanja završiti osposobljavanje koji provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite, javna ustanova ili druga pravna osoba koja ispunjava uvjete propisane pojedinačnim programom i propisom koji donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
IV. NAČIN RADA STOŽERA
Članak 11.
(1) Stožeri civilne zaštite obavljaju zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, za svaku veliku nesreću i katastrofu pripremaju detaljne i specifične radne operativne postupke od značaja za koordiniranje djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite, upravljaju reagiranjem sustava civilne zaštite, obavljaju poslove informiranja javnosti i predlažu donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(2) Načelnik stožera civilne zaštite koji operativno usklađuje djelovanje kapaciteta sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi na području svoje nadležnosti, sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, odlukom određuje koordinatora na lokaciji iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Članak 12.
Stožeri civilne zaštite mogu, uvažavajući stvarne okolnosti, biti stavljeni u stanje pripravnosti ili aktivirani.
Članak 13.
(1) Kada se sustavima ranog upozoravanja ili kroz međunarodnu razmjenu najavi mogućnost nastajanja velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske sukcesivno podižu razinu pripravnosti stožera.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave stavlja se u stanje pripravnosti kada prijeti realna opasnost od nastanka velike nesreće ili katastrofe ili kada se na području jedne lokalne samouprave proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev za dodatnu pomoć od strane općine (hijerarhijski niže razine sustava civilne zaštite) sa svog područja.
(4) Kada se na području jedne područne (regionalne) samouprave proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske stavlja se u stanje pripravnosti.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev od stožera područne (regionalne) samouprave za dodatnu pomoć i ocjeni ga opravdanim.
(6) Odluku o uvođenju pripravnosti i načinu rada kada je stožer u režimu pripravnosti donosi načelnik stožera.
Članak 14.
(1) Kada se proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske preuzimaju sve poslove usklađivanja djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite na ublažavanju i otklanjanju nastalih posljedica.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se kada se na području njegove nadležnosti istovremeno u dvije ili više lokalnih samouprava proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se kada se na području dvije i više jedinica područne (regionalne) samouprave istovremeno proglasi stanje velike nesreće i katastrofe.
(4) Odluku o aktiviranju i načinu rada stožera donosi načelnik stožera.
Članak 15.
(1) U pravilu, prilagođavajući način rada stvarno nastalim okolnostima, stožeri mogu raditi u punom ili užem sastavu, na pojedinačnim sjednicama ili kontinuirano dok je proglašeno stanje velike nesreće i katastrofe, na stalnoj lokaciji ili na izdvojenom mjestu uključujući i rad u terenskim uvjetima.
(2) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske na sjednicu Stožera može, u slučaju opravdane žurne potrebe za ekspertnim savjetom koji će olakšati provođenje mjera i aktivnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite, pozvati i stručnjake iz drugih tijela javne vlasti, znanstvenih institucija, pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u slučaju kada je utvrđena vjerojatnost nastajanja velike nesreće ili izvršno tijelo kada velika nesreća nastupi, na sjednice stožera civilne zaštite osim onih koji su njegovim aktom imenovani članovima stožera, može u slučaju potrebe pozvati i stručnjake iz tijela javne vlasti, znanstvenih institucija i pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana koje djeluju na njihovom području (kapetan lučke kapetanije, ravnatelj županijskog zavoda za javno zdravstvo, predstavnik Hrvatskih voda, županijski veterinarski inspektor i drugi).
(4) Načelnici stožera civilne zaštite na svim razinama, pored kapaciteta iz stavaka 2. i 3. ovog članka, mogu zatražiti stručnu pomoć eksperata i drugih institucija kako bi pravilno usmjerili djelovanje kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske kada je Republika Hrvatska pogođena katastrofom može Vladi Republike Hrvatske predložiti upućivanje zahtjeva za pružanjem međunarodne pomoći.
Članak 16.
Dvije ili više jedinica lokalne samouprave, koje zajednički organiziraju poslove civilne zaštite, dužne su sporazumom urediti način suradnje stožera civilne zaštite te posebno nadležnosti i prioritete kada u velikoj nesreći i katastrofi nastane potreba za istovremenu uporabu zajedničkih postrojbi civilne zaštite.
Članak 17.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite obavlja administrativno - tehničke poslove te osigurava druge uvjete za rad Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.
(2) Sva tijela zastupljena u Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske u velikoj nesreći i katastrofi dužna su svojim predstavnicima tijekom pripravnosti ili aktivnog djelovanja Stožera pružati svu stručnu i operativnu potporu potrebnu za učinkovito provođenje zadaća angažiranih kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite iz vlastitog djelokruga.
(3) Potpora iz stavka 2. ovog članka provodi se na način kojim se osigurava sudjelovanje svih raspoloživih namjenskih sektorskih sposobnosti uključujući i aktivno sudjelovanje čelnih osoba tijela tijekom uporabe kapaciteta sukladno Državnom planu djelovanja civilne zaštite i posebnim sektorskim operativnim planovima civilne zaštite usvojenim za potrebe djelovanja u velikim nesrećama i katastrofama.
Članak 18.
(1) Administrativno - tehničke poslove i druge uvjete za rad stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave osigurava jedinstveni upravni odjel općine, upravno tijelo gradske ili županijske uprave i Grada Zagreba (u pravilu za poslove civilne zaštite ukoliko je ustrojeno), sukladno odluci izvršnog tijela.
(2) Svakom članu stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave tijelo koje predstavlja dužno je pružati svu stručnu i operativnu potporu od značaja za učinkovito provođenje zadaća svih operativnih kapaciteta iz tog područja, a što se utvrđuje planom djelovanja civilne zaštite, vanjskim planom civilne zaštite i operativnim planovima civilne zaštite pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 19.
Postupak pozivanja i aktiviranja stožera i način rada stožera civilne zaštite uređuje se Poslovnikom.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
(1) Pozivanje i aktiviranje stožera civilne zaštite nalaže načelnik stožera, a provodi se prema planovima djelovanja civilne zaštite usvojene za svaku od razina ustrojavanja sustava civilne zaštite: lokalne, područne i državne razine.
(2) Pozivanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske provodi Državni centar zaštite i spašavanja.
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o pozivanju, mobilizaciji i aktiviranju operativnih snaga zaštite i spašavanja (»Narodne novine«, broj 40/08 i 44/08).
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«
PRAVILNIK O SASTAVU STOŽERA, NAČINU RADA TE UVJETIMA ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se osnivanje stožera civilne zaštite na državnoj razini, razini područne (regionalne) i lokalne samouprave, njihov sastav, uvjeti za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova te način rada stožera.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 2.
(1) Stožer civilne zaštite je stručno, operativno i koordinativno tijelo koje usklađuje djelovanje operativnih snaga civilne zaštite u pripremnoj fazi prije nastanka posljedica izvanrednog događaja i tijekom provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama.
(2) Stožer civilne zaštite osniva se na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave te na razini Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
II. SASTAV STOŽERA
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 3.
(1) Vlada Republike Hrvatske donosi rješenje o osnivanju i imenovanju načelnika, zamjenika načelnika i članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske na prijedlog čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(2) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 4.
(1) Središnja tijela državne uprave nadležna za unutarnje poslove, obranu, financije, zdravlje, poljoprivredu,zaštitu okoliša i prirode, graditeljstvo, gospodarstvo, pomorstvo, promet i infrastrukturu, socijalnu politiku i mlade, vanjske i europske poslove dostavljaju prijedlog za imenovanje članova u Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske, na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(2) Osim predloženih članova središnjih tijela državne uprave iz stavka 1. ovog članka, središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove civilne zaštite dostavljaju prijedloge za imenovanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske stožera i sljedeća tijela:
- Zavod za radiološku i nuklearnu sigurnost
- Državni hidrometeorološki zavod
- Seizmološka služba
- Hrvatske vode
- Hrvatska vatrogasna zajednica
- Hrvatski crveni križ
- Hrvatska gorska služba spašavanja.
(3) Osim članova iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske po dužnosti su i zamjenik ravnatelja i čelnici ustrojstvenih cjelina središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(4) Središnja tijela državne uprave predlažu članove Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske iz redova državnih dužnosnika ili državnih službenika iz potkategorije glavnih rukovoditelja.
(5) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske je čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
(6) Čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite predlaže zamjenika načelnika Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske iz sastava predloženih članova Stožera.
Stožeri civilne zaštite jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 5.
(1)Župan i gradonačelnik Grada Zagreba odlukom osnivaju stožer civilne zaštite i imenuju načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2)Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba imaju do 15 članova koji se u pravilu imenuju od:
-predstavnika po dužnosti (rukovodeći službenik upravnog tijela za poslove civilne zaštite i rukovodeći službenik područnog ureda središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite)
-pročelnika upravnih odjela za (komunalne poslove i zaštitu okoliša, društvene djelatnosti, graditeljstvo i prostorno uređenje, gospodarstvo i drugih)
-ravnatelja ustanove za hitnu medicinu županije
-ravnatelja bolnica
-ravnatelja doma zdravlja županije
-županijskog vatrogasnog zapovjednika
-načelnika policijske uprave
-ravnatelja društva crvenog križa županije
-pročelnika stanice HGSS-a
-jednog zapovjednika specijalističkih postrojbi civilne zaštite
-opunomoćenih predstavnika pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite.
(3)Osim članova stožera iz stavka 2. ovog članka, u Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba mogu se imenovati predstavnici operativnih snaga sustava civilne zaštite na području županije i Grada Zagreba.
(4)Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinice područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba.
Stožeri civilne zaštite jedinica lokalne samouprave
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 6.
(1) Općinski načelnik i gradonačelnik odlukom osniva stožer civilne zaštite i imenuje načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2)Stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave ima do 12 članova.
(3)Nadležno tijelo uprave jedinice lokalne samouprave od operativnih snaga sustava civilne zaštite službeno traži prijedlog članova stožera za civilnu zaštitu.
(4)Operativne snage iz stavka 3. ovog članka iz čijih se redova imenuju članovi stožera civilne zaštite su: vatrogastvo, društva crvenog križa, stanice Hrvatske gorske službe spašavanja, druge udruge građana, pravne osobe od značaja za sustav civilne zaštite na razini jedinice lokalne samouprave i predstavnik postrojbi civilne zaštite. Članovima stožera mogu se imenovati i pročelnici upravnih tijela jedinica lokalne samouprave.
(5)Članovi stožera civilne zaštite jedinice lokalne samouprave po dužnosti su rukovodeća osoba policijske postaje, predstavnik područnog ureda središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite, vatrogasni zapovjednik, predstavnik Crvenog križa i čelna osoba zdravstvene ustanove.
(6)Sve zaprimljene prijedloge tijelo iz stavka 3. ovog članka objedinjava u formalni prijedlog koji prosljeđuje na usvajanje općinskom načelniku i gradonačelniku.
(7)Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinica lokalne samouprave.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 7.
Članove stožera iz članaka 5. i 6. ovog Pravilnika imenuje izvršno tijelo jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nakon svakih lokalnih izbora najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na dužnost.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
III. UVJETI ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 8.
Načelnik i zamjenik načelnika stožera civilne zaštite u pravilu se imenuju iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite, zamjenika izvršnih tijela ili pročelnika upravnih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, uz prethodno provedene konzultacije i prihvaćanje raspoređivanja na te dužnosti.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 9.
(1) Osobe koje se predlažu za imenovanje u stožer civilne zaštite, osim potrebnih stručnih kompetencija za obavljanje dužnosti u stožeru civilne zaštite moraju imati formalno pravo na odlučivanje.
(2) U situacijama kada se zbog spriječenosti imenovanih članova stožera na dužnosti u stožer civilne zaštite predlažu zamjenski predstavnici oni moraju imati ovlasti i formalno pravo na odlučivanje.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 10.
Članovi stožera civilne zaštite dužni su u roku godine dana od imenovanja završiti osposobljavanje koji provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite, javna ustanova ili druga pravna osoba koja ispunjava uvjete propisane pojedinačnim programom i propisom koji donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
IV. NAČIN RADA STOŽERA
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 11.
(1) Stožeri civilne zaštite obavljaju zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, za svaku veliku nesreću i katastrofu pripremaju detaljne i specifične radne operativne postupke od značaja za koordiniranje djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite, upravljaju reagiranjem sustava civilne zaštite, obavljaju poslove informiranja javnosti i predlažu donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(2) Načelnik stožera civilne zaštite koji operativno usklađuje djelovanje kapaciteta sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi na području svoje nadležnosti, sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, odlukom određuje koordinatora na lokaciji iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 12.
Stožeri civilne zaštite mogu, uvažavajući stvarne okolnosti, biti stavljeni u stanje pripravnosti ili aktivirani.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 13.
(1) Kada se sustavima ranog upozoravanja ili kroz međunarodnu razmjenu najavi mogućnost nastajanja velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske sukcesivno podižu razinu pripravnosti stožera.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave stavlja se u stanje pripravnosti kada prijeti realna opasnost od nastanka velike nesreće ili katastrofe ili kada se na području jedne lokalne samouprave proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev za dodatnu pomoć od strane općine (hijerarhijski niže razine sustava civilne zaštite) sa svog područja.
(4) Kada se na području jedne područne (regionalne) samouprave proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske stavlja se u stanje pripravnosti.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev od stožera područne (regionalne) samouprave za dodatnu pomoć i ocjeni ga opravdanim.
(6) Odluku o uvođenju pripravnosti i načinu rada kada je stožer u režimu pripravnosti donosi načelnik stožera.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 14.
(1) Kada se proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske preuzimaju sve poslove usklađivanja djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite na ublažavanju i otklanjanju nastalih posljedica.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se kada se na području njegove nadležnosti istovremeno u dvije ili više lokalnih samouprava proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se kada se na području dvije i više jedinica područne (regionalne) samouprave istovremeno proglasi stanje velike nesreće i katastrofe.
(4) Odluku o aktiviranju i načinu rada stožera donosi načelnik stožera.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 15.
(1) U pravilu, prilagođavajući način rada stvarno nastalim okolnostima, stožeri mogu raditi u punom ili užem sastavu, na pojedinačnim sjednicama ili kontinuirano dok je proglašeno stanje velike nesreće i katastrofe, na stalnoj lokaciji ili na izdvojenom mjestu uključujući i rad u terenskim uvjetima.
(2) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske na sjednicu Stožera može, u slučaju opravdane žurne potrebe za ekspertnim savjetom koji će olakšati provođenje mjera i aktivnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite, pozvati i stručnjake iz drugih tijela javne vlasti, znanstvenih institucija, pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u slučaju kada je utvrđena vjerojatnost nastajanja velike nesreće ili izvršno tijelo kada velika nesreća nastupi, na sjednice stožera civilne zaštite osim onih koji su njegovim aktom imenovani članovima stožera, može u slučaju potrebe pozvati i stručnjake iz tijela javne vlasti, znanstvenih institucija i pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana koje djeluju na njihovom području (kapetan lučke kapetanije, ravnatelj županijskog zavoda za javno zdravstvo, predstavnik Hrvatskih voda, županijski veterinarski inspektor i drugi).
(4) Načelnici stožera civilne zaštite na svim razinama, pored kapaciteta iz stavaka 2. i 3. ovog članka, mogu zatražiti stručnu pomoć eksperata i drugih institucija kako bi pravilno usmjerili djelovanje kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske kada je Republika Hrvatska pogođena katastrofom može Vladi Republike Hrvatske predložiti upućivanje zahtjeva za pružanjem međunarodne pomoći.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 16.
Dvije ili više jedinica lokalne samouprave, koje zajednički organiziraju poslove civilne zaštite, dužne su sporazumom urediti način suradnje stožera civilne zaštite te posebno nadležnosti i prioritete kada u velikoj nesreći i katastrofi nastane potreba za istovremenu uporabu zajedničkih postrojbi civilne zaštite.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 17.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite obavlja administrativno - tehničke poslove te osigurava druge uvjete za rad Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.
(2) Sva tijela zastupljena u Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske u velikoj nesreći i katastrofi dužna su svojim predstavnicima tijekom pripravnosti ili aktivnog djelovanja Stožera pružati svu stručnu i operativnu potporu potrebnu za učinkovito provođenje zadaća angažiranih kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite iz vlastitog djelokruga.
(3) Potpora iz stavka 2. ovog članka provodi se na način kojim se osigurava sudjelovanje svih raspoloživih namjenskih sektorskih sposobnosti uključujući i aktivno sudjelovanje čelnih osoba tijela tijekom uporabe kapaciteta sukladno Državnom planu djelovanja civilne zaštite i posebnim sektorskim operativnim planovima civilne zaštite usvojenim za potrebe djelovanja u velikim nesrećama i katastrofama.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 18.
(1) Administrativno - tehničke poslove i druge uvjete za rad stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave osigurava jedinstveni upravni odjel općine, upravno tijelo gradske ili županijske uprave i Grada Zagreba (u pravilu za poslove civilne zaštite ukoliko je ustrojeno), sukladno odluci izvršnog tijela.
(2) Svakom članu stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave tijelo koje predstavlja dužno je pružati svu stručnu i operativnu potporu od značaja za učinkovito provođenje zadaća svih operativnih kapaciteta iz tog područja, a što se utvrđuje planom djelovanja civilne zaštite, vanjskim planom civilne zaštite i operativnim planovima civilne zaštite pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 19.
Postupak pozivanja i aktiviranja stožera i način rada stožera civilne zaštite uređuje se Poslovnikom.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 20.
(1) Pozivanje i aktiviranje stožera civilne zaštite nalaže načelnik stožera, a provodi se prema planovima djelovanja civilne zaštite usvojene za svaku od razina ustrojavanja sustava civilne zaštite: lokalne, područne i državne razine.
(2) Pozivanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske provodi Državni centar zaštite i spašavanja.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o pozivanju, mobilizaciji i aktiviranju operativnih snaga zaštite i spašavanja (»Narodne novine«, broj 40/08 i 44/08).
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje