OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA ZAKON O IZMJENAMA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
1. STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
2. POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o državnim službenicima, s Konačnim prijedlogom zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Drugo tromjesečje 2024.
2.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. i Provedbenom odlukom Vijeća Europske unije o odobrenju ocjene plana za oporavak i otpornost predviđena je reforma sustava za zapošljavanje u državnoj službi kroz Investiciju C2.2. R1-I1 Centralizirani sustav selekcije.
Navedenom investicijom unaprijedit će se postupak planiranja i zapošljavanja u državnoj službi kreiranjem Centraliziranog sustava za zapošljavanje, sukladno potrebama za popunom određenih radnih mjesta i potrebnim profilom službenika s odgovarajućim kompetencijama. Zapošljavanje će se provoditi centralizirano, putem online testiranja, čime će se osigurati objektivnost i transparentnost postupka izbora kandidata. Ciljana vrijednost investicije je 100% novih, stalno zaposlenih državnih službenika isključivo kroz centralizirani, digitalizirani i standardizirani sustav odabira i zapošljavanja, dostupnog putem novorazvijene IT platforme (4. kvartal 2024).
Novi sustav zapošljavanja propisan je odredbama Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“ broj 155/23) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2024., osim odredaba članaka 60. i 61. Zakona koje se odnose na plan zapošljavanja, odredaba članaka 66.-73. Zakona koje se odnose na provedbu postupka javnog natječaja i članaka 62.- 65. Zakona koje se odnose na interni oglas i bazu kandidata za rad u državnoj službi.
Stupanjem na snagu odredaba o planu zapošljavanja 1. lipnja 2024. i odredaba o postupku provedbe javnog natječaja 1. srpnja 2024., prestaju važiti dosadašnji propisi o zapošljavanju, a nova zapošljavanja će se provoditi isključivo kroz Centralizirani sustav za zapošljavanje.
S obzirom na zahtjevnost izrade aplikativnog rješenja za Centralizirani sustav za zapošljavanje, potrebu osiguranja administrativnih kapaciteta te provedbu edukacija za službenike državnih tijela koji će raditi u navedenom sustavu, ispunjenja organizacijskih, tehničkih i prostornih preduvjeta za provedbu novog načina zapošljavanja (prostori i računalna oprema u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku) i nemogućnost zapošljavanja izvan Centraliziranog sustava za zapošljavanje nakon stupanja na snagu odredaba o javnom natječaju (1. srpnja 2024.), potrebno je odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje te produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju.
Odgoda primjene odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje te produženje roka za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona: /
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: /
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA ZAKON O IZMJENAMA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
1. STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
2. POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o državnim službenicima, s Konačnim prijedlogom zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Drugo tromjesečje 2024.
2.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. i Provedbenom odlukom Vijeća Europske unije o odobrenju ocjene plana za oporavak i otpornost predviđena je reforma sustava za zapošljavanje u državnoj službi kroz Investiciju C2.2. R1-I1 Centralizirani sustav selekcije.
Navedenom investicijom u naprijedit će se postupak planiranja i zapošljavanja u državnoj službi kreiranjem Centraliziranog sustava za zapošljavanje, sukladno potrebama za popunom određenih radnih mjesta i potrebnim profilom službenika s odgovarajućim kompetencijama. Zapošljavanje će se provoditi centralizirano, putem online testiranja, čime će se osigurati objektivnost i transparentnost postupka izbora kandidata. Ciljana vrijednost investicije je 100% novih, stalno zaposlenih državnih službenika isključivo kroz centralizirani, digitalizirani i standardizirani sustav odabira i zapošljavanja, dostupnog putem novorazvijene IT platforme (4. kvartal 2024).
Novi sustav zapošljavanja propisan je odredbama Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“ broj 155/23) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2024., osim odredaba članaka 60. i 61. Zakona koje se odnose na plan zapošljavanja, odredaba članaka 66.-73. Zakona koje se odnose na provedbu postupka javnog natječaja i članaka 62.- 65. Zakona koje se odnose na interni oglas i bazu kandidata za rad u državnoj službi.
Stupanjem na snagu odredaba o planu zapošljavanja 1. lipnja 2024. i odredaba o postupku provedbe javnog natječaja 1. srpnja 2024., prestaju važiti dosadašnji propisi o zapošljavanju, a nova zapošljavanja će se provoditi isključivo kroz Centralizirani sustav za zapošljavanje.
S obzirom na zahtjevnost izrade aplikativnog rješenja za Centralizirani sustav za zapošljavanje , potrebu osiguranja administrativnih kapaciteta te provedbu edukacija za službenike državnih tijela koji će raditi u navedenom sustavu, ispunjenja organizacijskih, tehničkih i prostornih preduvjeta za provedbu novog načina zapošljavanja (prostori i računalna oprema u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku) i nemogućnost zapošljavanja izvan Centraliziranog sustava za zapošljavanje nakon stupanja na snagu odredaba o javnom natječaju (1. srpnja 2024.), potrebno je odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje te produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju.
Odgoda primjene odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje te produženje roka za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona: /
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: /
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
/
/
4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 3. lipnja 2024.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE