OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o državnim službenicima, s Konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta: /
Opis mjere: /
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine: /
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. i Provedbenom odlukom Vijeća Europske unije o odobrenju ocjene plana za oporavak i otpornost predviđena je reforma sustava za zapošljavanje u državnoj službi kroz Investiciju C2.2. R1-I1 Centralizirani sustav selekcije.
Navedenom investicijom unaprijedit će se postupak planiranja i zapošljavanja u državnoj službi kreiranjem Centraliziranog sustava za zapošljavanje, sukladno potrebama za popunom određenih radnih mjesta i potrebnim profilom službenika s odgovarajućim kompetencijama. Zapošljavanje će se provoditi centralizirano, putem online testiranja, čime će se osigurati objektivnost i transparentnost postupka izbora kandidata. Ciljana vrijednost investicije je 100% novih, stalno zaposlenih državnih službenika isključivo kroz centralizirani, digitalizirani i standardizirani sustav odabira i zapošljavanja, dostupnog putem novorazvijene IT platforme (4. kvartal 2024).
Novi sustav zapošljavanja propisan je odredbama Zakona koji je stupio na snagu 1. siječnja 2024., osim odredaba članaka 60. i 61. koje se odnose na plan zapošljavanja, odredaba članaka 66.-73. koje se odnose na provedbu postupka javnog natječaja i članaka 62.- 65. koje se odnose na interni oglas i bazu kandidata za rad u državnoj službi.
Stupanjem na snagu odredaba o planu zapošljavanja 1. lipnja 2024. i odredaba o postupku provedbe javnog natječaja 1. srpnja 2024., prestaju važiti dosadašnji propisi o zapošljavanju, a nova zapošljavanja će se provoditi isključivo kroz Centralizirani sustav za zapošljavanje.
S obzirom na zahtjevnost izrade aplikativnog rješenja za Centralizirani sustav za zapošljavanje, potrebu osiguranja administrativnih kapaciteta te provedbu edukacija za službenike državnih tijela koji će raditi u navedenom sustavu, ispunjenja organizacijskih, tehničkih i prostornih preduvjeta za provedbu novog načina zapošljavanja (prostori i računalna oprema u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku) i nemogućnost zapošljavanja izvan Centraliziranog sustava za zapošljavanje nakon stupanja na snagu odredaba o javnom natječaju (1. srpnja 2024.), potrebno je odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje i produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju (koje se odnose na postupak i raspisivanje javnog natječaja i oglasa za prijam u državnu službu na određeno vrijeme i zapošljavanje namještenika u prijelaznom razdoblju).
2.2.
Izvor podataka:
/
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
/
3.2.
Opis svrhe propisa
Predlaže se odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje i produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju (koje se odnose na postupak i raspisivanje javnog natječaja i oglasa za prijam u državnu službu na određeno vrijeme i zapošljavanje namještenika u prijelaznom razdoblju).
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
/
3.4.
Izvor podataka:
/
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Navodi se posebni cilj koji je jasno definiran, mjerljiv i izvediv u vremenski određenom razdoblju. Posebni cilj može doprinositi ostvarenju ciljeva definiranih u programu Vlade ili u srednjoročnim aktima strateškog planiranja. Ako postoji više posebnih ciljeva navode se brojčano jedan iza drugog.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 10. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 13. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Omogućit će se zapošljavanje prema dosadašnjim propisima do stupanja na snagu odredaba o zapošljavanju putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet u zapošljavanju državnih službenika.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o državnim službenicima, s Konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta: /
Opis mjere: /
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine: /
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021.-2026. i Provedbenom odlukom Vijeća Europske unije o odobrenju ocjene plana za oporavak i otpornost predviđena je reforma sustava za zapošljavanje u državnoj službi kroz Investiciju C2.2. R1-I1 Centralizirani sustav selekcije.
Navedenom investicijom u naprijedit će se postupak planiranja i zapošljavanja u državnoj službi kreiranjem Centraliziranog sustava za zapošljavanje, sukladno potrebama za popunom određenih radnih mjesta i potrebnim profilom službenika s odgovarajućim kompetencijama. Zapošljavanje će se provoditi centralizirano, putem online testiranja, čime će se osigurati objektivnost i transparentnost postupka izbora kandidata. Ciljana vrijednost investicije je 100% novih, stalno zaposlenih državnih službenika isključivo kroz centralizirani, digitalizirani i standardizirani sustav odabira i zapošljavanja, dostupnog putem novorazvijene IT platforme (4. kvartal 2024).
Novi sustav zapošljavanja propisan je odredbama Zakona koji je stupio na snagu 1. siječnja 2024., osim odredaba članaka 60. i 61. koje se odnose na plan zapošljavanja, odredaba članaka 66.-73. koje se odnose na provedbu postupka javnog natječaja i članaka 62.- 65. koje se odnose na interni oglas i bazu kandidata za rad u državnoj službi.
Stupanjem na snagu odredaba o planu zapošljavanja 1. lipnja 2024. i odredaba o postupku provedbe javnog natječaja 1. srpnja 2024., prestaju važiti dosadašnji propisi o zapošljavanju, a nova zapošljavanja će se provoditi isključivo kroz Centralizirani sustav za zapošljavanje.
S obzirom na zahtjevnost izrade aplikativnog rješenja za Centralizirani sustav za zapošljavanje , potrebu osiguranja administrativnih kapaciteta te provedbu edukacija za službenike državnih tijela koji će raditi u navedenom sustavu, ispunjenja organizacijskih, tehničkih i prostornih preduvjeta za provedbu novog načina zapošljavanja (prostori i računalna oprema u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku) i nemogućnost zapošljavanja izvan Centraliziranog sustava za zapošljavanje nakon stupanja na snagu odredaba o javnom natječaju (1. srpnja 2024.), potrebno je odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje i produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju (koje se odnose na postupak i raspisivanje javnog natječaja i oglasa za prijam u državnu službu na određeno vrijeme i zapošljavanje namještenika u prijelaznom razdoblju).
2.2.
Izvor podataka:
/
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
/
3.2.
Opis svrhe propisa
Predlaže se odgoditi primjenu odredaba o planu zapošljavanja i odredaba o provedbi javnog natječaja za prijam u državnu službu putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje i produžiti rok za primjenu dosadašnjih propisa o zapošljavanju u prijelaznom razdoblju (koje se odnose na postupak i raspisivanje javnog natječaja i oglasa za prijam u državnu službu na određeno vrijeme i zapošljavanje namještenika u prijelaznom razdoblju).
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
/
3.4.
Izvor podataka:
/
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Navodi se posebni cilj koji je jasno definiran, mjerljiv i izvediv u vremenski određenom razdoblju. Posebni cilj može doprinositi ostvarenju ciljeva definiranih u programu Vlade ili u srednjoročnim aktima strateškog planiranja. Ako postoji više posebnih ciljeva navode se brojčano jedan iza drugog.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 10. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 13. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava .
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Omogućit će se zapošljavanje prema dosadašnjim propisima do stupanja na snagu odredaba o zapošljavanju putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet u zapošljavanju državnih službenika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
/
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 3. lipnja 2024.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE