Na temelju članka 53. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispr., 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23), članka 26. stavka 6., članka 30. stavka 3. i članka 39. stavka 3. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22), ministar znanosti, obrazovanja i mladih donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA
Članak 1.
U nazivu Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) iza riječi: „organiziranja“ dodaje se zarez te se riječi: „i izvođenju“ zamjenjuju riječima: „izvođenju i praćenju“.
Članak 2.
Članak 1. mijenja se i glasi:
„Ovim Pravilnikom uređuje se način organizacije, izvedbe i praćenja nastave u strukovnim školama, sadržaj i obrasci mape učenja temeljenog na radu i stručne prakse te ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu kod poslodavca, kao i postupak i način provedbe ispita provjere znanja i vještina stečenih kod poslodavca.“
Članak 3.
U članku 5. stavku 1. riječi: „usvojiti sadržaje“ zamjenjuju se riječima: „ostvariti ishode učenja“, a riječi: „vodi evidencija u mapi praktične nastave i vježbi“ zamjenjuju se riječima: „polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu“.
Iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2. i 3. koji glase:
(2) Prije početka izvođenja stručne prakse polaznici s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu moraju ostvariti ishode učenja iz osnova zaštite na radu propisane strukovnim kurikulom i položiti ispit pred osposobljenom osobom iz ustanove, o čemu se polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape stručne prakse.
(3) Obrazac potvrda iz stavka 1. i 2. ovoga članka sastavni je dio ovoga Pravilnika.
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 4. i 5.
Članak 4.
U članku 11. stavku 2. podstavku 1. iza riječi: „učenja“ dodaju se riječi: „iz dijela“.
U podstavku 5. riječi: „izvedbenog plana i programa“ brišu se.
U podstavku 6. riječi: „a čiji su elementi propisani strukovnim kurikulom“ brišu se.
U podstavku 8. iza riječi: „prati“ dodaju se riječi: „i vrednuje“, a iza riječi: „izradi“ dodaju se riječi: „i obrani“.
Članak 5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„(1) Učenje temeljeno na radu koje se izvodi u ustanovi i kod poslodavca nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca planiraju godišnjim izvedbenim kurikulom učenja temeljenog na radu koji sadrži popis vježbi i upute za njihovo izvođenje te je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu.
(2) Stručna praksa za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu planira se godišnjim izvedbenim kurikulom stručne prakse uz prilagodbu sadržaja i primjenu individualiziranih postupaka u ustanovi za strukovno obrazovanje ili u drugim ustanovama koje obrazuju polaznike s teškoćama, a može se ostvarivati i kod poslodavca.
(3) Obrasci godišnjih izvedbenih kurikula iz stavka 1. i 2. ovoga članka sastavni je dio ovoga Pravilnika.
(4) Podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje u učenju temeljenom na radu u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mape učenja temeljenog na radu koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.
(5) Za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje na stručnoj praksi u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mapu stručne prakse koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.
(6) U učenju temeljenom na radu koji se ostvaruje u ustanovi, uspjeh polaznika prati nastavnik, a koji se ostvaruje kod poslodavca zajedno utvrđuju nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca ocjenjivanjem svake vježbe na temelju elemenata vrednovanja i dogovorenih kriterija ocjenjivanja te ispitom provjere znanja i vještina.
(7) Obrasci evidencije iz stavka 4. i 5. ovoga članka sastavni su dio ovoga Pravilnika.
(8) U mapi učenja temeljenog na radu odnosno mapi stručne prakse za razradu svake pojedine vježbe s opisom rada, elementima vrednovanja i kriterijima ocjenjivanja, ocjenom te bilješkom o polaznikovu napredovanju iz svake pojedine vježbe koristi se obrazac koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(9) U programima u kojima je predviđena stručna praksa, a ne odnosi se na polaznike posebnih kurikula za srednju školu iz stavka 2. ovoga članka i koja se realizira izvan nastavne godine, podaci o ostvarenju upisuju se u pedagošku dokumentaciju polaznika.“
Članak 6.
U članku 13. stavku 1. riječi: „propisanog praktičnog dijela kurikuluma“ zamjenjuju se riječima: „učenja temeljenog na radu propisanog strukovnim kurikulom odnosno stručne prakse propisane posebnim kurikulima za srednju školu za polaznike s teškoćama“.
U stavku 3. riječi: „koji se ulaže u mapu praktične nastave i vježbi“ zamjenjuju se riječima: „u mapi učenja temeljenog na radu odnosno mapi stručne prakse“.
U stavku 4. riječi: „praktičnog dijela kurikuluma“ zamjenjuju se riječima: „iz dijela učenja temeljenog na radu odnosno stručne prakse“.
Članak 7.
Članak 14. briše se.
Članak 8.
Članak 16. mijenja se i glasi:
„U strukovnim kurikulima koji imaju učenje temeljeno na radu, a nisu predviđeni ishodi učenja iz osnova zaštite na radu, škola je dužna kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje predvidjeti realizaciju tih ishoda učenja prije realizacije učenja temeljenog na radu ili drugih oblika nastavnog rada gdje je uključeno učenje temeljeno na radu.“
Članak 9.
U cijelom tekstu Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) riječi: „praktični dio kurikuluma“, „praktični dio strukovnog kurikuluma“, „praktična nastava“, „praktična nastava i vježbe“ te „praktična nastava i/ili vježbe“ u određenom padežu zamjenjuju se riječima: „učenje temeljeno na radu“ u odgovarajućem padežu, a riječ: „kurikulum“ u određenom padežu zamjenjuje se riječju: „kurikul“ u odgovarajućem padežu.
Članak 10.
Obrasci iz Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) zamjenjuju se novim obrascima koji čine sastavni dio ovoga Pravilnika, a objavljuju se na mrežnim stranicama ministarstva nadležnog za obrazovanje.
Članak 11.
Ugovori o provedbi praktične nastave i vježbi sklopljeni na temelju Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) primjenjuju se do prestanka njihova važenja.
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
mzo.gov.hr
Na temelju članka 53. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispr., 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23), članka 26. stavka 6., članka 30. stavka 3. i članka 39. stavka 3. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22), ministar znanosti, obrazovanja i mladih donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA
PRAVILNIKA O NAČINU ORGANIZIRANJA I IZVOĐENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 1.
U nazivu Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) iza riječi: „organiziranja“ dodaje se zarez te se riječi: „i izvođenju“ zamjenjuju riječima: „izvođenju i praćenju“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 2.
Članak 1. mijenja se i glasi:
„Ovim Pravilnikom uređuje se način organizacije, izvedbe i praćenja nastave u strukovnim školama, sadržaj i obrasci mape učenja temeljenog na radu i stručne prakse te ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu kod poslodavca, kao i postupak i način provedbe ispita provjere znanja i vještina stečenih kod poslodavca.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 3.
U članku 5. stavku 1. riječi: „usvojiti sadržaje“ zamjenjuju se riječima: „ostvariti ishode učenja“, a riječi: „vodi evidencija u mapi praktične nastave i vježbi“ zamjenjuju se riječima: „polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu“.
Iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2. i 3. koji glase:
(2) Prije početka izvođenja stručne prakse polaznici s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu moraju ostvariti ishode učenja iz osnova zaštite na radu propisane strukovnim kurikulom i položiti ispit pred osposobljenom osobom iz ustanove, o čemu se polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape stručne prakse.
(3) Obrazac potvrda iz stavka 1. i 2. ovoga članka sastavni je dio ovoga Pravilnika.
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 4. i 5.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 4.
U članku 11. stavku 2. podstavku 1. iza riječi: „učenja“ dodaju se riječi: „iz dijela“.
U podstavku 5. riječi: „izvedbenog plana i programa“ brišu se.
U podstavku 6. riječi: „a čiji su elementi propisani strukovnim kurikulom“ brišu se.
U podstavku 8. iza riječi: „prati“ dodaju se riječi: „i vrednuje“, a iza riječi: „izradi“ dodaju se riječi: „i obrani“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„(1) Učenje temeljeno na radu koje se izvodi u ustanovi i kod poslodavca nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca planiraju godišnjim izvedbenim kurikulom učenja temeljenog na radu koji sadrži popis vježbi i upute za njihovo izvođenje te je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu.
(2) Stručna praksa za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu planira se godišnjim izvedbenim kurikulom stručne prakse uz prilagodbu sadržaja i primjenu individualiziranih postupaka u ustanovi za strukovno obrazovanje ili u drugim ustanovama koje obrazuju polaznike s teškoćama, a može se ostvarivati i kod poslodavca.
(3) Obrasci godišnjih izvedbenih kurikula iz stavka 1. i 2. ovoga članka sastavni je dio ovoga Pravilnika.
(4) Podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje u učenju temeljenom na radu u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mape učenja temeljenog na radu koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.
(5) Za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje na stručnoj praksi u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mapu stručne prakse koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.
(6) U učenju temeljenom na radu koji se ostvaruje u ustanovi, uspjeh polaznika prati nastavnik, a koji se ostvaruje kod poslodavca zajedno utvrđuju nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca ocjenjivanjem svake vježbe na temelju elemenata vrednovanja i dogovorenih kriterija ocjenjivanja te ispitom provjere znanja i vještina.
(7) Obrasci evidencije iz stavka 4. i 5. ovoga članka sastavni su dio ovoga Pravilnika.
(8) U mapi učenja temeljenog na radu odnosno mapi stručne prakse za razradu svake pojedine vježbe s opisom rada, elementima vrednovanja i kriterijima ocjenjivanja, ocjenom te bilješkom o polaznikovu napredovanju iz svake pojedine vježbe koristi se obrazac koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(9) U programima u kojima je predviđena stručna praksa, a ne odnosi se na polaznike posebnih kurikula za srednju školu iz stavka 2. ovoga članka i koja se realizira izvan nastavne godine, podaci o ostvarenju upisuju se u pedagošku dokumentaciju polaznika.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 6.
U članku 13. stavku 1. riječi: „propisanog praktičnog dijela kurikuluma“ zamjenjuju se riječima: „učenja temeljenog na radu propisanog strukovnim kurikulom odnosno stručne prakse propisane posebnim kurikulima za srednju školu za polaznike s teškoćama“.
U stavku 3. riječi: „koji se ulaže u mapu praktične nastave i vježbi“ zamjenjuju se riječima: „u mapi učenja temeljenog na radu odnosno mapi stručne prakse“.
U stavku 4. riječi: „praktičnog dijela kurikuluma“ zamjenjuju se riječima: „iz dijela učenja temeljenog na radu odnosno stručne prakse“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 7.
Članak 14. briše se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 8.
Članak 16. mijenja se i glasi:
„U strukovnim kurikulima koji imaju učenje temeljeno na radu, a nisu predviđeni ishodi učenja iz osnova zaštite na radu, škola je dužna kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje predvidjeti realizaciju tih ishoda učenja prije realizacije učenja temeljenog na radu ili drugih oblika nastavnog rada gdje je uključeno učenje temeljeno na radu.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 9.
U cijelom tekstu Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) riječi: „praktični dio kurikuluma“, „praktični dio strukovnog kurikuluma“, „praktična nastava“, „praktična nastava i vježbe“ te „praktična nastava i/ili vježbe“ u određenom padežu zamjenjuju se riječima: „učenje temeljeno na radu“ u odgovarajućem padežu, a riječ: „kurikulum“ u određenom padežu zamjenjuje se riječju: „kurikul“ u odgovarajućem padežu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 10.
Obrasci iz Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) zamjenjuju se novim obrascima koji čine sastavni dio ovoga Pravilnika, a objavljuju se na mrežnim stranicama ministarstva nadležnog za obrazovanje.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 11.
Ugovori o provedbi praktične nastave i vježbi sklopljeni na temelju Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj: 140/09 i 130/20) primjenjuju se do prestanka njihova važenja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH