Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) na temelju članka 111. stavka 3. Zakona o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 29/18, 115/18 i 156/23), na sjednici Upravnog vijeća održanoj __________ godine donosi
PRAVILNIK
O TROŠKOVIMA KOJI SE MOGU PLAĆATI IZ IMOVINE DOBROVOLJNOG MIROVINSKOG FONDA TE NAČINU I SADRŽAJU IZRAČUNA POKAZATELJA UKUPNIH TROŠKOVA DOBROVOLJNOG MIROVINSKOG FONDA
Članak 1.
Uvodne odredbe
(1) Ovim se pravilnikom detaljnije propisuju troškovi koji se mogu plaćati iz imovine mirovinskog fonda te način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda.
(2) Izrazi i pojmovi korišteni u ovom pravilniku imaju isto značenje kao i u Zakonu o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 29/18, 115/18 i 156/23, dalje: Zakon).
Članak 2.
Troškovi fonda
(1) Naknada i troškovi plativi depozitaru iz članka 111. stavka 1. točka 2. Zakona obuhvaćaju naknade koje se plaćaju depozitaru s osnove obavljanja poslova depozitara iz članka 247. Zakona.
(2) Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda koje mirovinsko društvo sukladno članku 111. stavku 1. očki 3. Zakona može plaćati iz imovine mirovinskog fonda su primjerice:
a)provizije i naknade investicijskom društvu, uređenom tržištu, središnjoj ugovornoj strani, skrbniku, kreditnoj instituciji ili instituciji za platni promet
b)troškovi i naknade platnog prometa i platnih transakcija
c)troškovi poreznih postupaka prema ugovorima o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i međunarodnim ugovorima (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi i administrativnih naknada, poštarine i sl.)
d)troškovi dubinskih analiza koje pružatelji investicijskih usluga provode nad mirovinskim fondom u smislu propisa o sprječavanju pranja novca, financiranja terorizma i mjera ograničavanja (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi, poštarine i sl.).
(3) Troškovi vezani uz transakcije koje se poravnavaju neposredno ili posredno posredstvom središnje druge ugovorne strane iz članka 111. stavka 1. točke 4. Zakona su primjerice troškovi otvaranja i vođenja računa u sustavu poravnanja.
Članak 3.
Troškovi vezani uz postupak preuzimanja dioničkog društva
(1) U postupku preuzimanja dioničkog društva (ciljnog društva), u skladu s odredbama zakona koji uređuje preuzimanje dioničkih društava, kao i postupku koji tome prethodi, kada mirovinsko društvo nastupa kao ponuditelj za račun obveznih i dobrovoljnih mirovinskih fondova kojima upravlja, neovisno o tome djeluje li samostalno ili zajednički, mirovinsko društvo može plaćati sljedeće troškove iz imovine dobrovoljnog mirovinskog fonda:
a)troškove odobrenja/suglasnosti javnopravnog tijela za stjecanje dionica
b)troškove osiguranja naknade za preuzimanje dionica ciljnog društva (troškovi vezani uz transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja, troškovi izdavanja bankarske garancije i dr.)
c)troškove pohrane dionica kod subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja (središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili kreditne institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj)
d)naknade Hanfi u postupku odobrenja ponude za preuzimanje
e)troškove objave ponude za preuzimanje
f)troškove ovjere potpisa dioničara
g)ostale troškove i naknade trećih osoba za poduzimanje radnji koje su nužne radi zadovoljavanja zakonskih uvjeta iz ili u vezi s postupkom preuzimanja dioničkih društva i/ili iz ili u vezi s postupcima koji tome prethode (primjerice vezano uz reviziju elaborata o procjeni fer vrijednosti dionice ciljnog društva).
(2) U odnosu na troškove iz stavka 1. točke b) ovoga članka, mirovinsko društvo je dužno u svakom konkretnom postupku preuzimanja analizirati, procijeniti i dokumentirati je li radi osiguranja novčane naknade za mirovinski fond i njegove članove oportunije i bolje:
a)izdvojiti novčana sredstva potrebna za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje (na transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja otvoren kod kreditne institucije u svrhu provođenja ponude za preuzimanje)
b)i/ili pak subjektu koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja dostaviti neopozivu bankovnu garanciju na prvi poziv izdanu u korist osoba koje će pohraniti svoje dionice u ponudi za preuzimanje, na iznos potreban za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje.
(3) Troškove iz stavka 1. ovog članka mirovinsko društvo može plaćati iz imovine dobrovoljnih mirovinskih fondova za čiji račun upisuje dionice u postupku preuzimanja proporcionalno dionicama koje upišu u ponudi.
Članak 4.
Troškovi vanjskih suradnika
Mirovinsko društvo koje u bilo kojem postupku vezanom uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda (primjerice postupak dubinskog snimanja nekog društva, izrada analize i dr.) koristi usluge vanjskih suradnika, poput odvjetnika (savjetovanje, zastupanje u upravnom postupku i dr.), savjetnika i/ili revizora, te troškove vezane uz njihov angažman plaća iz imovine mirovinskog društva.
Članak 5.
Troškovi vezani uz stjecanje, prodaju i održavanje nekretnina
(1) U postupku stjecanja i prodaje nekretnine odnosno osnivanja i likvidacije subjekta za posebnu namjenu posredstvom kojeg se stječe nekretnina, iz imovine mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo:
a)troškovi poreza, javnog bilježnika, sudskih pristojbi i ostalih administrativnih davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
b)trošak za usluge neovisnog vanjskog procjenitelja koji daje procjenu vrijednosti nekretnine i izjavu da bi nekretnina mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti, iz članka 125. stavka 1. točke 19. c) Zakona
c)troškovi osnivanja subjekta za posebnu namjenu,
d)troškovi likvidacije subjekta za posebnu namjenu.
(2) Iz imovne mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo sljedeći troškovi koji se odnose na očuvanje odnosno održavanje nekretnine:
a)naknada upravitelju nekretnine
b)naknada za inspekcijske izvide
c)troškovi neophodnog tehničkog održavanja radi osiguravanja optimalnog funkcioniranja sustava nekretnine, a koji su isključivo na teret najmodavca
d)troškovi nastali izvan uobičajenog tijeka poslovanja, kao što su troškovi nastali u vezi s potraživanjem, sudskim sporom, arbitražom, posredovanjem ili sličnim postupkom u vezi s nekretninom
e)premija police osiguranja imovine
f)porezne i druge administrativne pristojbe i davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
g)usluge neovisnog ovlaštenog procjenitelja radi ispunjenja obveze godišnje procjene fer vrijednosti nekretnine, propisane pravilnikom koji uređuje utvrđivanje neto imovine obveznog mirovinskog fonda.
(3) Ako je trošak iz stavka 2. ovoga članka nastao zbog propusta mirovinskog društva, isti se ne može platiti iz imovine mirovinskog fonda.
Članak 6.
Način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
(1) Mirovinsko društvo dužno je ukupni iznos svih troškova iz članka 111. Zakona, uključujući i troškove iz članka 5. ovoga Pravilnika, koji se knjiže na teret mirovinskog fonda u poslovnoj godini, iskazati kao pokazatelj ukupnih troškova.
(2) Pokazatelj ukupnih troškova računa se na način da se zbroj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka, podijeli s prosječnom godišnjom neto imovinom mirovinskog fonda i pomnoži sa 100.
(3) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka iskazivati minimalno u sklopu revidiranih godišnjih izvještaja mirovinskog fonda propisanih pravilnikom kojim se uređuju godišnji, polugodišnji i drugi izvještaji dobrovoljnog mirovinskog fonda, unutar Izvještaja o posebnim pokazateljima mirovinskog fonda.
(4) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka za otvorene mirovinske fondove objaviti na svojoj mrežnoj stranici na vidljivom mjestu, dok je za zatvorene mirovinske fondove isti dužno učiniti dostupnim članu fonda na način definiran ugovorom iz članka 115. Zakona.
Članak 7.
Završne odredbe
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o troškovima koji se mogu plaćati iz imovine dobrovoljnog mirovinskog fonda te načinu i sadržaju izračuna pokazatelja ukupnih troškova dobrovoljnog mirovinskog fonda (»Narodne novine« broj 124/19).
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) na temelju članka 111. stavka 3. Zakona o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 29/18, 115/18 i 156/23), na sjednici Upravnog vijeća održanoj __________ godine donosi
PRAVILNIK
O TROŠKOVIMA KOJI SE MOGU PLAĆATI IZ IMOVINE DOBROVOLJNOG MIROVINSKOG FONDA TE NAČINU I SADRŽAJU IZRAČUNA POKAZATELJA UKUPNIH TROŠKOVA DOBROVOLJNOG MIROVINSKOG FONDA
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 1.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Uvodne odredbe
(1) Ovim se pravilnikom detaljnije propisuju troškovi koji se mogu plaćati iz imovine mirovinskog fonda te način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda.
(2) Izrazi i pojmovi korišteni u ovom pravilniku imaju isto značenje kao i u Zakonu o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 29/18, 115/18 i 156/23, dalje: Zakon).
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 2.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi fonda
(1) Naknada i troškovi plativi depozitaru iz članka 111. stavka 1. točka 2. Zakona obuhvaćaju naknade koje se plaćaju depozitaru s osnove obavljanja poslova depozitara iz članka 247. Zakona.
(2) Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda koje mirovinsko društvo sukladno članku 111. stavku 1. očki 3. Zakona može plaćati iz imovine mirovinskog fonda su primjerice:
a) provizije i naknade investicijskom društvu, uređenom tržištu, središnjoj ugovornoj strani, skrbniku, kreditnoj instituciji ili instituciji za platni promet
b) troškovi i naknade platnog prometa i platnih transakcija
c) troškovi poreznih postupaka prema ugovorima o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i međunarodnim ugovorima (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi i administrativnih naknada, poštarine i sl.)
d) troškovi dubinskih analiza koje pružatelji investicijskih usluga provode nad mirovinskim fondom u smislu propisa o sprječavanju pranja novca, financiranja terorizma i mjera ograničavanja (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi, poštarine i sl.).
(3) Troškovi vezani uz transakcije koje se poravnavaju neposredno ili posredno posredstvom središnje druge ugovorne strane iz članka 111. stavka 1. točke 4. Zakona su primjerice troškovi otvaranja i vođenja računa u sustavu poravnanja.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 3.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vezani uz postupak preuzimanja dioničkog društva
(1) U postupku preuzimanja dioničkog društva (ciljnog društva), u skladu s odredbama zakona koji uređuje preuzimanje dioničkih društava, kao i postupku koji tome prethodi, kada mirovinsko društvo nastupa kao ponuditelj za račun obveznih i dobrovoljnih mirovinskih fondova kojima upravlja, neovisno o tome djeluje li samostalno ili zajednički, mirovinsko društvo može plaćati sljedeće troškove iz imovine dobrovoljnog mirovinskog fonda:
a) troškove odobrenja/suglasnosti javnopravnog tijela za stjecanje dionica
b) troškove osiguranja naknade za preuzimanje dionica ciljnog društva (troškovi vezani uz transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja, troškovi izdavanja bankarske garancije i dr.)
c) troškove pohrane dionica kod subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja (središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili kreditne institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj)
d) naknade Hanfi u postupku odobrenja ponude za preuzimanje
e) troškove objave ponude za preuzimanje
f) troškove ovjere potpisa dioničara
g) ostale troškove i naknade trećih osoba za poduzimanje radnji koje su nužne radi zadovoljavanja zakonskih uvjeta iz ili u vezi s postupkom preuzimanja dioničkih društva i/ili iz ili u vezi s postupcima koji tome prethode (primjerice vezano uz reviziju elaborata o procjeni fer vrijednosti dionice ciljnog društva).
(2) U odnosu na troškove iz stavka 1. točke b) ovoga članka, mirovinsko društvo je dužno u svakom konkretnom postupku preuzimanja analizirati, procijeniti i dokumentirati je li radi osiguranja novčane naknade za mirovinski fond i njegove članove oportunije i bolje:
a) izdvojiti novčana sredstva potrebna za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje (na transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja otvoren kod kreditne institucije u svrhu provođenja ponude za preuzimanje)
b) i/ili pak subjektu koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja dostaviti neopozivu bankovnu garanciju na prvi poziv izdanu u korist osoba koje će pohraniti svoje dionice u ponudi za preuzimanje, na iznos potreban za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje.
(3) Troškove iz stavka 1. ovog članka mirovinsko društvo može plaćati iz imovine dobrovoljnih mirovinskih fondova za čiji račun upisuje dionice u postupku preuzimanja proporcionalno dionicama koje upišu u ponudi.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 4.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vanjskih suradnika
Mirovinsko društvo koje u bilo kojem postupku vezanom uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda (primjerice postupak dubinskog snimanja nekog društva, izrada analize i dr.) koristi usluge vanjskih suradnika, poput odvjetnika (savjetovanje, zastupanje u upravnom postupku i dr.), savjetnika i/ili revizora, te troškove vezane uz njihov angažman plaća iz imovine mirovinskog društva.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 5.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vezani uz stjecanje, prodaju i održavanje nekretnina
(1) U postupku stjecanja i prodaje nekretnine odnosno osnivanja i likvidacije subjekta za posebnu namjenu posredstvom kojeg se stječe nekretnina, iz imovine mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo:
a) troškovi poreza, javnog bilježnika, sudskih pristojbi i ostalih administrativnih davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
b) trošak za usluge neovisnog vanjskog procjenitelja koji daje procjenu vrijednosti nekretnine i izjavu da bi nekretnina mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti, iz članka 125. stavka 1. točke 19. c) Zakona
c) troškovi osnivanja subjekta za posebnu namjenu,
d) troškovi likvidacije subjekta za posebnu namjenu.
(2) Iz imovne mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo sljedeći troškovi koji se odnose na očuvanje odnosno održavanje nekretnine:
a) naknada upravitelju nekretnine
b) naknada za inspekcijske izvide
c) troškovi neophodnog tehničkog održavanja radi osiguravanja optimalnog funkcioniranja sustava nekretnine, a koji su isključivo na teret najmodavca
d) troškovi nastali izvan uobičajenog tijeka poslovanja, kao što su troškovi nastali u vezi s potraživanjem, sudskim sporom, arbitražom, posredovanjem ili sličnim postupkom u vezi s nekretninom
e) premija police osiguranja imovine
f) porezne i druge administrativne pristojbe i davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
g) usluge neovisnog ovlaštenog procjenitelja radi ispunjenja obveze godišnje procjene fer vrijednosti nekretnine, propisane pravilnikom koji uređuje utvrđivanje neto imovine obveznog mirovinskog fonda.
(3) Ako je trošak iz stavka 2. ovoga članka nastao zbog propusta mirovinskog društva, isti se ne može platiti iz imovine mirovinskog fonda.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 6.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
(1) Mirovinsko društvo dužno je ukupni iznos svih troškova iz članka 111. Zakona, uključujući i troškove iz članka 5. ovoga Pravilnika, koji se knjiže na teret mirovinskog fonda u poslovnoj godini, iskazati kao pokazatelj ukupnih troškova.
(2) Pokazatelj ukupnih troškova računa se na način da se zbroj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka, podijeli s prosječnom godišnjom neto imovinom mirovinskog fonda i pomnoži sa 100.
(3) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka iskazivati minimalno u sklopu revidiranih godišnjih izvještaja mirovinskog fonda propisanih pravilnikom kojim se uređuju godišnji, polugodišnji i drugi izvještaji dobrovoljnog mirovinskog fonda, unutar Izvještaja o posebnim pokazateljima mirovinskog fonda.
(4) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka za otvorene mirovinske fondove objaviti na svojoj mrežnoj stranici na vidljivom mjestu, dok je za zatvorene mirovinske fondove isti dužno učiniti dostupnim članu fonda na način definiran ugovorom iz članka 115. Zakona.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 7.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Završne odredbe
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o troškovima koji se mogu plaćati iz imovine dobrovoljnog mirovinskog fonda te načinu i sadržaju izračuna pokazatelja ukupnih troškova dobrovoljnog mirovinskog fonda (»Narodne novine« broj 124/19).
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga