Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) na temelju članka 87. stavka 7. Zakona o obveznim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 93/15, 64/18, 115/18, 58/20 i 156/23), na sjednici Upravnog vijeća održanoj __________ donosi
PRAVILNIK
O TROŠKOVIMA KOJI SE MOGU PLAĆATI IZ IMOVINE OBVEZNOG MIROVINSKOG FONDA TE NAČINU I SADRŽAJU IZRAČUNA POKAZATELJA UKUPNIH TROŠKOVA OBVEZNOG MIROVINSKOG FONDA
Članak 1.
Uvodne odredbe
(1) Ovim se pravilnikom detaljnije propisuju:
- troškovi koji se mogu plaćati iz imovine mirovinskog fonda
- način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
- vrste nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika
- način izračuna ograničenja sukladno kojem mirovinsko društvo može na razini svake godine iz imovine mirovinskog fonda izravno platiti pokriće do najviše 50% nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika, u iznosu koji u svakom slučaju ne može prelaziti 0,5% od uplaćenih doprinosa u toj godini
- definiciju povezane osobe za slučaj kada mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika
- izvještavanje Hrvatske agencija za nadzor financijskih usluga (dalje: Hanfa) o naplati nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika.
(2) Izrazi i pojmovi korišteni u ovom pravilniku imaju isto značenje kao i u Zakonu o obveznim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 93/15, 64/18, 115/18, 58/20 i 56/23 dalje: Zakon).
(3) Povezana osoba mirovinskog društva i povezana osoba imatelja kvalificiranog udjela u mirovinskom društvu, za slučaj kada mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika, je povezana osoba u smislu članka 2. stavka 1. točke 28. Zakona.
Članak 2.
Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda
(1) Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda koje mirovinsko društvo, sukladno članku 87. stavku 1.  očki 3. Zakona, može plaćati iz imovine mirovinskog fonda su primjerice:
a)provizije i naknade investicijskom društvu, uređenom tržištu, središnjoj ugovornoj strani, skrbniku, kreditnoj instituciji ili instituciji za platni promet
b)troškovi i naknade platnog prometa i platnih transakcija
c)troškovi poreznih postupaka prema ugovorima o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i međunarodnim ugovorima (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi i administrativnih naknada, poštarine i sl.)
d)troškovi dubinskih analiza koje pružatelji investicijskih usluga provode nad mirovinskim fondom u smislu propisa o sprječavanju pranja novca, financiranja terorizma i mjera ograničavanja (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi, poštarine i sl.).
(2) Troškovi vezani uz transakcije koje se poravnavaju neposredno ili posredno posredstvom središnje druge ugovorne strane iz članka 87. stavka 1.  očke 4. Zakona su primjerice troškovi otvaranja i vođenja računa u sustavu poravnanja.
Članak 3.
Troškovi vezani uz postupak preuzimanja dioničkog društva
(1) U postupku preuzimanja dioničkog društva (ciljnog društva), u skladu s odredbama zakona koji uređuje preuzimanje dioničkih društava, kao i postupku koji tome prethodi, kada mirovinski fond nastupa kao ponuditelj, neovisno o tome djeluje li samostalno ili zajednički, mirovinsko društvo može plaćati sljedeće troškove iz imovine mirovinskog fonda:
a)troškove odobrenja/suglasnosti javnopravnog tijela za stjecanje dionica
b)troškove osiguranja naknade za preuzimanje dionica ciljnog društva (troškovi vezani uz transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja, troškovi izdavanja bankarske garancije i dr.)
c)troškove pohrane dionica kod subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja (središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili kreditne institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj)
d)naknade Hanfi u postupku odobrenja ponude za preuzimanje
e)troškove objave ponude za preuzimanje
f)troškove ovjere potpisa dioničara
g)ostale troškove i naknade trećih osoba za poduzimanje radnji koje su nužne radi zadovoljavanja zakonskih uvjeta iz ili u vezi s postupkom preuzimanja dioničkih društva i/ili iz ili u vezi s postupcima koji tome prethode (primjerice vezano uz reviziju elaborata o procjeni fer vrijednosti dionice ciljnog društva).
(2) U odnosu na troškove iz stavka 1. točke b) ovoga članka, mirovinsko društvo je dužno u svakom konkretnom postupku preuzimanja analizirati, procijeniti i dokumentirati je li radi osiguranja novčane naknade za mirovinski fond i njegove članove oportunije i bolje:
a)izdvojiti novčana sredstva potrebna za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje (na transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja otvoren kod kreditne institucije u svrhu provođenja ponude za preuzimanje)
b)i/ili pak subjektu koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja dostaviti neopozivu bankovnu garanciju na prvi poziv izdanu u korist osoba koje će pohraniti svoje dionice u ponudi za preuzimanje, na iznos potreban za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje.
(3) U slučaju da mirovinsko društvo upravlja i dobrovoljnim mirovinskim fondovima, troškove iz stavka 1. ovog članka mirovinsko društvo može plaćati iz imovine dobrovoljnih mirovinskih fondova za čiji račun upisuje dionice u postupku preuzimanja proporcionalno dionicama koje upišu u ponudi.
Članak 4.
Troškovi vanjskih suradnika
(1) Nužni troškovi vezani uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika odnose se na troškove koji nastaju:
a)u bilo kojem postupku vezanom uz stjecanje ili prodaju financijske imovine mirovinskog fonda (primjerice postupak dubinskog snimanja nekog društva, izrada analize, postupak preuzimanja dioničkog društva i dr.) u kojem mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika, poput odvjetnika (pravno dubinsko snimanje, savjetovanje, zastupanje u upravnom ili drugom postupku i dr.), savjetnika i/ili revizora (primjerice financijsko i/ili porezno dubinsko snimanje i dr.) ili procjenitelja, za usluge koje su potrebne kao pomoć mirovinskom društvu za donošenje konkretne investicijske odluke
b)u postupku stjecanja ili prodaje nekretnine za račun mirovinskog fonda u kojem mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika za pravne, porezne ili revizorske usluge, uključujući troškove konzultanata, odvjetnika, računovođa, poreznih savjetnika, financijskih savjetnika i drugih stručnjaka.
(2) Nužni troškovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju i troškove nastale u slučaju kada nije došlo do realizacije ulaganja mirovinskog fonda.
Članak 5.
Način izračuna ograničenja nužnih troškova vanjskih suradnika koji se mogu platiti iz imovine mirovinskog fonda
(1) Za potrebe izračuna nužnih troškova koji se u iznosu do najviše 50% mogu platiti iz imovine mirovinskog fonda u jednoj kalendarskoj godini, u obzir se uzimaju svi nužni troškovi iz članka 4. ovoga Pravilnika na razini jednog individualnog ulaganja odnosno potencijalnog ulaganja, te kumulativno na razini svih takvih troškova za više ulaganja odnosno potencijalnih ulaganja.
(2) Iz izračuna nužnih troškova iz stavka 1. ovoga članka isključuju se troškovi vezani uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika koji su povezane osobe mirovinskog društva ili imatelja kvalificiranog udjela mirovinskog društva.
(3) Na početku svake kalendarske godine mirovinsko društvo je dužno izraditi:
a)procjenu uplata doprinosa za tu kalendarsku godinu za svaki obvezni mirovinski fond kojim upravlja
b)procjenu maksimalnog iznosa nužnih troškova koji mogu teretiti imovinu mirovinskog fond u toj kalendarskoj godini.
(4) Mirovinsko društvo je dužno kontinuirano pratiti iznos plaćenih nužnih troškova iz imovine mirovinskog fonda iz stavka 1. ovoga članka s procjenom uplata doprinosa iz stavka 3. ovoga članka, te osigurati da na kraju kalendarske godine ne budu prekoračena ograničenja iz članka 87. stavaka 2. i 3. Zakona.
(5) Ako mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika za račun više mirovinskih fondova kojima upravlja, nužni troškovi iz stavka 1. ovoga članka se raspodjeljuju razmjerno veličini ulaganja pojedinog mirovinskog fonda.
Članak 6.
Troškovi vezani uz stjecanje, prodaju i održavanje nekretnina
(1) U postupku stjecanja i prodaje nekretnine odnosno osnivanja i likvidacije subjekta za posebnu namjenu posredstvom kojeg se stječe nekretnina, iz imovine mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo:
a)troškovi poreza, javnog bilježnika, sudskih pristojbi i ostalih administrativnih davanja koja se plaćaju u vezi sa stjecanjem ili prodajom nekretnine
b)trošak za usluge neovisnog vanjskog procjenitelja koji daje procjenu vrijednosti nekretnine i izjavu da bi nekretnina mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti, iz članka 125. stavka 1. točke 19. c) Zakona
c)troškovi osnivanja subjekta za posebnu namjenu
d)troškovi likvidacije subjekta za posebnu namjenu.
(2) Iz imovne mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo sljedeći troškovi koji se odnose na očuvanje odnosno održavanje nekretnine:
a)naknada upravitelju nekretnine
b)naknada za inspekcijske izvide
c)troškovi neophodnog tehničkog održavanja radi osiguravanja optimalnog funkcioniranja sustava nekretnine, a koji su isključivo na teret najmodavca
d)troškovi nastali izvan uobičajenog tijeka poslovanja, kao što su troškovi nastali u vezi s potraživanjem, sudskim sporom, arbitražom, posredovanjem ili sličnim postupkom u vezi s nekretninom
e)premija police osiguranja imovine
f)porezne i druge administrativne pristojbe i davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
g)usluge neovisnog ovlaštenog procjenitelja radi ispunjenja obveze godišnje procjene fer vrijednosti nekretnine, propisane pravilnikom koji uređuje utvrđivanje neto vrijednosti imovine obveznog mirovinskog fonda.
(3) Ako je trošak iz stavka 2. ovoga članka nastao zbog propusta mirovinskog društva, isti se ne može platiti iz imovine mirovinskog fonda.
Članak 7.
Izvještavanje Hanfe o naplati troškova vanjskih suradnika iz imovine mirovinskog fonda
(1)Mirovinsko društvo dužno je dostaviti Hanfi izvještaj o nužnim troškovima iz članka 5. ovoga Pravilnika, koji mora sadržavati:
a)ukupni iznos uplaćenih doprinosa u pojedini mirovinski fond u izvještajnoj kalendarskoj godini
b)ukupni iznos nužnih troškova koji su teretili imovinu mirovinskog fonda u izvještajnoj kalendarskoj godini
c)analitički prikaz ukupnog iznosa nužnih troškova iz točke b) ovoga stavka po pojedinim investicijama za pojedini mirovinski fond uz kratki opis pojedinog troška
d)u slučaju da je nužni trošak za pojedini mirovinski fond nastao kao posljedica zajedničkog ulaganja (s drugim obveznim ili dobrovoljnim mirovinskim fondovima ili drugim ulagateljima i sl.) potrebno je navesti postotni udio iznosa iz točke b) ovoga stavka u ukupnim nužnim troškovima pojedine investicije.
(2)Izvještaj iz stavka 1. ovoga članka mirovinsko društvo dužno je dostaviti Hanfi najkasnije do 31. srpnja za prvo polugodišnje razdoblje te do 31. siječnja za prethodnu kalendarsku godinu.
(3)Izvještaj iz stavka 1. ovoga članka mirovinsko društvo može dostaviti Hanfi na način i u skladu s Tehničkom uputom za korištenje sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga reports.hanfa.hr i Uputom za popunjavanje WEB obrazaca za mirovinska društva.
Članak 8.
Način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
(1) Mirovinsko društvo dužno je ukupni iznos svih troškova iz članka 87. Zakona, uključujući i troškove iz članka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga Pravilnika, koji se knjiže na teret mirovinskog fonda u poslovnoj godini, iskazati kao pokazatelj ukupnih troškova.
(2) Pokazatelj ukupnih troškova računa se na način da se zbroj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka, podijeli s prosječnom godišnjom neto imovinom mirovinskog fonda i pomnoži sa 100.
(3) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka iskazivati minimalno u sklopu godišnjih izvještaja mirovinskog fonda propisanih pravilnikom kojim se uređuju godišnji, tromjesečni i drugi izvještaji obveznog mirovinskog fonda, unutar Izvještaja o posebnim pokazateljima mirovinskog fonda, te ga na vidljivom mjestu objaviti i na svojoj mrežnoj stranici.
Članak 9.
Prijelazne i završne odredbe
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o troškovima koji se mogu plaćati iz imovine obveznog mirovinskog fonda te načinu i sadržaju izračuna pokazatelja ukupnih troškova obveznog mirovinskog fonda (»Narodne novine« broj 9/19).
(3) Mirovinska društva dužna su u roku od mjesec dana od dana stupanja ovog Pravilnika na snagu izraditi procjenu uplata doprinosa za 2024. godinu za obvezne mirovinske fondove kojima upravljaju, kao i procjenu maksimalnog iznosa nužnih troškova koji mogu teretiti imovinu mirovinskog fonda u 2024. godini.
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Hanfa) na temelju članka 87. stavka 7. Zakona o obveznim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 93/15, 64/18, 115/18, 58/20 i 156/23), na sjednici Upravnog vijeća održanoj __________ donosi
PRAVILNIK
O TROŠKOVIMA KOJI SE MOGU PLAĆATI IZ IMOVINE OBVEZNOG MIROVINSKOG FONDA TE NAČINU I SADRŽAJU IZRAČUNA POKAZATELJA UKUPNIH TROŠKOVA OBVEZNOG MIROVINSKOG FONDA
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 1.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Uvodne odredbe
(1) Ovim se pravilnikom detaljnije propisuju:
- troškovi koji se mogu plaćati iz imovine mirovinskog fonda
- način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
- vrste nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika
- način izračuna ograničenja sukladno kojem mirovinsko društvo može na razini svake godine iz imovine mirovinskog fonda izravno platiti pokriće do najviše 50% nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika , u iznosu koji u svakom slučaju ne može prelaziti 0,5% od uplaćenih doprinosa u toj godini
- definiciju povezane osobe za slučaj kada mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika
- izvještavanje Hrvatske agencija za nadzor financijskih usluga (dalje: Hanfa) o naplati nužnih troškova vezanih uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika.
(2) Izrazi i pojmovi korišteni u ovom pravilniku imaju isto značenje kao i u Zakonu o obveznim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 19/14, 93/15, 64/18, 115/18, 58/20 i 56/23 dalje: Zakon).
(3) Povezana osoba mirovinskog društva i povezana osoba imatelja kvalificiranog udjela u mirovinskom društvu, za slučaj kada mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika, je povezana osoba u smislu članka 2. stavka 1. točke 28. Zakona.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 2.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda
(1) Troškovi, provizije ili pristojbe vezane uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskog fonda koje mirovinsko društvo, sukladno članku 87. stavku 1.  očki 3. Zakona , može plaćati iz imovine mirovinskog fonda su primjerice:
a) provizije i naknade investicijskom društvu, uređenom tržištu, središnjoj ugovornoj strani, skrbniku, kreditnoj instituciji ili instituciji za platni promet
b) troškovi i naknade platnog prometa i platnih transakcija
c) troškovi poreznih postupaka prema ugovorima o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i međunarodnim ugovorima (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi i administrativnih naknada, poštarine i sl.)
d) troškovi dubinskih analiza koje pružatelji investicijskih usluga provode nad mirovinskim fondom u smislu propisa o sprječavanju pranja novca, financiranja terorizma i mjera ograničavanja (troškovi prijevoda, ovjera, pristojbi, poštarine i sl.).
(2) Troškovi vezani uz transakcije koje se poravnavaju neposredno ili posredno posredstvom središnje druge ugovorne strane iz članka 87. stavka 1.  očke 4. Zakona su primjerice troškovi otvaranja i vođenja računa u sustavu poravnanja.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 3.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vezani uz postupak preuzimanja dioničkog društva
(1) U postupku preuzimanja dioničkog društva (ciljnog društva), u skladu s odredbama zakona koji uređuje preuzimanje dioničkih društava, kao i postupku koji tome prethodi, kada mirovinski fond nastupa kao ponuditelj, neovisno o tome djeluje li samostalno ili zajednički, mirovinsko društvo može plaćati sljedeće troškove iz imovine mirovinskog fonda:
a) troškove odobrenja/suglasnosti javnopravnog tijela za stjecanje dionica
b) troškove osiguranja naknade za preuzimanje dionica ciljnog društva (troškovi vezani uz transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja, troškovi izdavanja bankarske garancije i dr.)
c) troškove pohrane dionica kod subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja (središnjeg klirinškog depozitarnog društva ili kreditne institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj)
d) naknade Hanfi u postupku odobrenja ponude za preuzimanje
e) troškove objave ponude za preuzimanje
f) troškove ovjere potpisa dioničara
g) ostale troškove i naknade trećih osoba za poduzimanje radnji koje su nužne radi zadovoljavanja zakonskih uvjeta iz ili u vezi s postupkom preuzimanja dioničkih društva i/ili iz ili u vezi s postupcima koji tome prethode (primjerice vezano uz reviziju elaborata o procjeni fer vrijednosti dionice ciljnog društva).
(2) U odnosu na troškove iz stavka 1. točke b) ovoga članka, mirovinsko društvo je dužno u svakom konkretnom postupku preuzimanja analizirati, procijeniti i dokumentirati je li radi osiguranja novčane naknade za mirovinski fond i njegove članove oportunije i bolje:
a) izdvojiti novčana sredstva potrebna za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje (na transakcijski račun subjekta koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja otvoren kod kreditne institucije u svrhu provođenja ponude za preuzimanje)
b) i/ili pak subjektu koji djeluje kao depozitar u postupku preuzimanja dostaviti neopozivu bankovnu garanciju na prvi poziv izdanu u korist osoba koje će pohraniti svoje dionice u ponudi za preuzimanje, na iznos potreban za plaćanje svih dionica koje su predmet ponude za preuzimanje.
(3) U slučaju da mirovinsko društvo upravlja i dobrovoljnim mirovinskim fondovima, troškove iz stavka 1. ovog članka mirovinsko društvo može plaćati iz imovine dobrovoljnih mirovinskih fondova za čiji račun upisuje dionice u postupku preuzimanja proporcionalno dionicama koje upišu u ponudi.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 4.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vanjskih suradnika
(1) Nužni troškovi vezani uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika odnose se na troškove koji nastaju:
a) u bilo kojem postupku vezanom uz stjecanje ili prodaju financijske imovine mirovinskog fonda (primjerice postupak dubinskog snimanja nekog društva, izrada analize, postupak preuzimanja dioničkog društva i dr.) u kojem mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika , poput odvjetnika (pravno dubinsko snimanje, savjetovanje, zastupanje u upravnom ili drugom postupku i dr.), savjetnika i/ili revizora (primjerice financijsko i/ili porezno dubinsko snimanje i dr.) ili procjenitelja, za usluge koje su potrebne kao pomoć mirovinskom društvu za donošenje konkretne investicijske odluke
b) u postupku stjecanja ili prodaje nekretnine za račun mirovinskog fonda u kojem mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika za pravne, porezne ili revizorske usluge, uključujući troškove konzultanata, odvjetnika, računovođa, poreznih savjetnika, financijskih savjetnika i drugih stručnjaka.
(2) Nužni troškovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju i troškove nastale u slučaju kada nije došlo do realizacije ulaganja mirovinskog fonda.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 5.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Način izračuna ograničenja nužnih troškova vanjskih suradnika koji se mogu platiti iz imovine mirovinskog fonda
(1) Za potrebe izračuna nužnih troškova koji se u iznosu do najviše 50% mogu platiti iz imovine mirovinskog fonda u jednoj kalendarskoj godini, u obzir se uzimaju svi nužni troškovi iz članka 4. ovoga Pravilnika na razini jednog individualnog ulaganja odnosno potencijalnog ulaganja, te kumulativno na razini svih takvih troškova za više ulaganja odnosno potencijalnih ulaganja.
(2) Iz izračuna nužnih troškova iz stavka 1. ovoga članka isključuju se troškovi vezani uz stjecanje ili prodaju imovine mirovinskih fondova kod kojih mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika koji su povezane osobe mirovinskog društva ili imatelja kvalificiranog udjela mirovinskog društva.
(3) Na početku svake kalendarske godine mirovinsko društvo je dužno izraditi:
a) procjenu uplata doprinosa za tu kalendarsku godinu za svaki obvezni mirovinski fond kojim upravlja
b) procjenu maksimalnog iznosa nužnih troškova koji mogu teretiti imovinu mirovinskog fond u toj kalendarskoj godini.
(4) Mirovinsko društvo je dužno kontinuirano pratiti iznos plaćenih nužnih troškova iz imovine mirovinskog fonda iz stavka 1. ovoga članka s procjenom uplata doprinosa iz stavka 3. ovoga članka, te osigurati da na kraju kalendarske godine ne budu prekoračena ograničenja iz članka 87. stavaka 2. i 3. Zakona.
(5) Ako mirovinsko društvo koristi usluge vanjskih suradnika za račun više mirovinskih fondova kojima upravlja, nužni troškovi iz stavka 1. ovoga članka se raspodjeljuju razmjerno veličini ulaganja pojedinog mirovinskog fonda.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 6.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Troškovi vezani uz stjecanje, prodaju i održavanje nekretnina
(1) U postupku stjecanja i prodaje nekretnine odnosno osnivanja i likvidacije subjekta za posebnu namjenu posredstvom kojeg se stječe nekretnina, iz imovine mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo:
a) troškovi poreza, javnog bilježnika, sudskih pristojbi i ostalih administrativnih davanja koja se plaćaju u vezi sa stjecanjem ili prodajom nekretnine
b) trošak za usluge neovisnog vanjskog procjenitelja koji daje procjenu vrijednosti nekretnine i izjavu da bi nekretnina mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti, iz članka 125. stavka 1. točke 19. c) Zakona
c) troškovi osnivanja subjekta za posebnu namjenu
d) troškovi likvidacije subjekta za posebnu namjenu.
(2) Iz imovne mirovinskog fonda mogu se plaćati isključivo sljedeći troškovi koji se odnose na očuvanje odnosno održavanje nekretnine:
a) naknada upravitelju nekretnine
b) naknada za inspekcijske izvide
c) troškovi neophodnog tehničkog održavanja radi osiguravanja optimalnog funkcioniranja sustava nekretnine, a koji su isključivo na teret najmodavca
d) troškovi nastali izvan uobičajenog tijeka poslovanja, kao što su troškovi nastali u vezi s potraživanjem, sudskim sporom, arbitražom, posredovanjem ili sličnim postupkom u vezi s nekretninom
e) premija police osiguranja imovine
f) porezne i druge administrativne pristojbe i davanja koja se plaćaju u vezi s nekretninom
g) usluge neovisnog ovlaštenog procjenitelja radi ispunjenja obveze godišnje procjene fer vrijednosti nekretnine, propisane pravilnikom koji uređuje utvrđivanje neto vrijednosti imovine obveznog mirovinskog fonda.
(3) Ako je trošak iz stavka 2. ovoga članka nastao zbog propusta mirovinskog društva, isti se ne može platiti iz imovine mirovinskog fonda.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 7.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Izvještavanje Hanfe o naplati troškova vanjskih suradnika iz imovine mirovinskog fonda
(1) Mirovinsko društvo dužno je dostaviti Hanfi izvještaj o nužnim troškovima iz članka 5. ovoga Pravilnika, koji mora sadržavati:
a) ukupni iznos uplaćenih doprinosa u pojedini mirovinski fond u izvještajnoj kalendarskoj godini
b) ukupni iznos nužnih troškova koji su teretili imovinu mirovinskog fonda u izvještajnoj kalendarskoj godini
c) analitički prikaz ukupnog iznosa nužnih troškova iz točke b) ovoga stavka po pojedinim investicijama za pojedini mirovinski fond uz kratki opis pojedinog troška
d) u slučaju da je nužni trošak za pojedini mirovinski fond nastao kao posljedica zajedničkog ulaganja (s drugim obveznim ili dobrovoljnim mirovinskim fondovima ili drugim ulagateljima i sl.) potrebno je navesti postotni udio iznosa iz točke b) ovoga stavka u ukupnim nužnim troškovima pojedine investicije.
(2) Izvještaj iz stavka 1. ovoga članka mirovinsko društvo dužno je dostaviti Hanfi najkasnije do 31. srpnja za prvo polugodišnje razdoblje te do 31. siječnja za prethodnu kalendarsku godinu.
(3) Izvještaj iz stavka 1. ovoga članka mirovinsko društvo može dostaviti Hanfi na način i u skladu s Tehničkom uputom za korištenje sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga reports.hanfa.hr i Uputom za popunjavanje WEB obrazaca za mirovinska društva.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 8.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Način i sadržaj izračuna pokazatelja ukupnih troškova mirovinskog fonda
(1) Mirovinsko društvo dužno je ukupni iznos svih troškova iz članka 87. Zakona, uključujući i troškove iz članka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga Pravilnika, koji se knjiže na teret mirovinskog fonda u poslovnoj godini, iskazati kao pokazatelj ukupnih troškova.
(2) Pokazatelj ukupnih troškova računa se na način da se zbroj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka, podijeli s prosječnom godišnjom neto imovinom mirovinskog fonda i pomnoži sa 100.
(3) Mirovinsko društvo dužno je pokazatelj ukupnih troškova iz stavka 1. ovoga članka iskazivati minimalno u sklopu godišnjih izvještaja mirovinskog fonda propisanih pravilnikom kojim se uređuju godišnji, tromjesečni i drugi izvještaji obveznog mirovinskog fonda, unutar Izvještaja o posebnim pokazateljima mirovinskog fonda, te ga na vidljivom mjestu objaviti i na svojoj mrežnoj stranici.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 9.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Prijelazne i završne odredbe
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o troškovima koji se mogu plaćati iz imovine obveznog mirovinskog fonda te načinu i sadržaju izračuna pokazatelja ukupnih troškova obveznog mirovinskog fonda (»Narodne novine« broj 9/19).
(3) Mirovinska društva dužna su u roku od mjesec dana od dana stupanja ovog Pravilnika na snagu izraditi procjenu uplata doprinosa za 2024. godinu za obvezne mirovinske fondove kojima upravljaju, kao i procjenu maksimalnog iznosa nužnih troškova koji mogu teretiti imovinu mirovinskog fonda u 2024. godini.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga