Nacrt prijedloga zakona o izmjenamaZakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Naziv akta: n/p
Opis mjere: n/p
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Naziv pravne stečevine: n/p
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Sukladno članku 4. stavku 6. važećeg Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 116/21, dalje u tekstu: Zakon) tijelo državne uprave nadležno za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije navedeno je kao programsko tijelo u Sustavu upravljanja i kontrole na Programu prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska. Isto je temeljem Provedbene odluke Europske komisije (C(2024)1989 od 21. ožujka 2024.g. postalo Upravljačko tijelo na Programu prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska. Dodatno, došlo je do promjene naziva programa u financijskoj perspektivi 2021. – 2027. iusklađivanje terminologije s Uredbom(EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021. o posebnim odredbama za cilj „Europska teritorijalna suradnja (Interreg)“ koji se podupire iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz instrumenta za financiranje vanjskog djelovanja, na način da Jadransko jonski program transnacionalne suradnje postaje Program transnacionalne suradnje IPA Adrion, a Program transnacionalne suradnje Dunav postaje Program transnacionalne suradnje dunavske regije. Potrebno je izvršiti usklađivanje funkcije Upravljačkog tijela nadležnog za fondove Programa Fonda za unutarnju sigurnost, Programa Fonda za azil, migracije i integraciju te Programa Fonda za integrirano upravljanje granicama, Instrumenta za financijsku potporu u području upravljanja granicama i vizne politike.i izjednačavanje terminologije sukladno usvojenim verzijama relevantnih programa nastavno na Program Konkurentnost i Kohezija 2021.-2027 i Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027.
2.2.
Izvor podataka: Provedbena odluka Europske komisije, (C(2024)1989 od 21. ožujka 2024.g., Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EU) 2021/1059 od 24. lipnja 2021.g., (EU) 2021/1060
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programimaPrekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska te terminološko usklađivanje s Uredbom(EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije kao i naziva programa.
3.2.
Opis svrhe propisa
n/p
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Nisu moguća druga normativna i nenormativna rješenja budući se usklađivanje institucionalnog okvira za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj može uskladiti jedino izmjenom Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj.
3.4.
Izvor podataka:
n/p
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programimaPrekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska te terminološko usklađivanje s Uredbom(EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije kao i naziva programa
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Normativno rješenjeNacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće imati izravnih gospodarskih učinaka niti izravno utjecati na poslovanje i prava gospodarskih subjekata s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na održivi razvoj obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na socijalnu skrb obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na zaštitu ljudskih prava obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na druga područja obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU te će jasno odrediti upravljačka tijela i donijeti jasnoću u postupanju.
Tijela javne vlasti
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Normativno rješenjeNacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće imati izravnih gospodarskih učinaka niti izravno utjecati na poslovanje i prava gospodarskih subjekata s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na održivi razvoj obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na socijalnu skrb obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na zaštitu ljudskih prava obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na druga područja obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU te će jasno odrediti upravljačka tijela i donijeti jasnoću u postupanju.
5.6.
Izvor podataka:
n/p
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Nakon provedenog javnog savjetovanja i objavljenog Izvješća za Obrazac zakonodavnih aktivnosti za Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj (Nacrt prijedloga Zakona)i prikupljenih mišljenja od nadležnih tijela državne uprave Nacrt prijedloga Zakona sa Obrascem iskaza učinaka propisa upućuje se na e savjetovanje.
Po završetku e Savjetovanja nacrt prijedloga Zakona se upućuje na drugi krug mišljenja nadležnim tijelima.
6.2.
Konzultacije:
Tijela u sustavima upravljanja i kontrole financijskog razdoblja 2021.-2027., Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Ministarstvo financija, Agencija za reviziju sustava provedbe programa EU i Ured za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske.
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programimaPrekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska, terminološko usklađivanje institucionalnog okvira s Uredbom(EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije i naziva programa
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci izmjene Zakona
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
PRILOG 4.:
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU
1.2.
Naziv propisa:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Naziv akta: n/p
Opis mjere: n/p
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Naziv pravne stečevine: n/p
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Sukladno članku 4. stavku 6. važećeg Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 116/21, dalje u tekstu: Zakon) tijelo državne uprave nadležno za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije navedeno je kao programsko tijelo u Sustavu upravljanja i kontrole na Programu prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska. Isto je temeljem Provedbene odluke Europske komisije (C(2024)1989 od 21. ožujka 2024.g. postalo Upravljačko tijelo na Programu prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska. Dodatno, došlo je do promjene naziva programa u financijskoj perspektivi 2021. – 2027. i usklađivanje terminologije s Uredbom (EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021. o posebnim odredbama za cilj „Europska teritorijalna suradnja (Interreg)“ koji se podupire iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz instrumenta za financiranje vanjskog djelovanja, na način da Jadransko jonski program transnacionalne suradnje postaje Program transnacionalne suradnje IPA Adrion, a Program transnacionalne suradnje Dunav postaje Program transnacionalne suradnje dunavske regije. Potrebno je izvršiti usklađivanje funkcije Upravljačkog tijela nadležnog za fondove Programa Fonda za unutarnju sigurnost, Programa Fonda za azil, migracije i integraciju te Programa Fonda za integrirano upravljanje granicama, Instrumenta za financijsku potporu u području upravljanja granicama i vizne politike.i izjednačavanje terminologije sukladno usvojenim verzijama relevantnih programa nastavno na Program Konkurentnost i Kohezija 2021.-2027 i Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027.
2.2.
Izvor podataka: Provedbena odluka Europske komisije, (C(2024)1989 od 21. ožujka 2024.g., Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EU) 2021/1059 od 24. lipnja 2021.g., (EU) 2021/1060
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programima Prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska te terminološko usklađivanje s Uredbom (EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije kao i naziva programa.
3.2.
Opis svrhe propisa
n/p
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Nisu moguća druga normativna i nenormativna rješenja budući se usklađivanje institucionalnog okvira za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj može uskladiti jedino izmjenom Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj.
3.4.
Izvor podataka:
n/p
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programima Prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska te terminološko usklađivanje s Uredbom (EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije kao i naziva programa
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće imati izravnih gospodarskih učinaka niti izravno utjecati na poslovanje i prava gospodarskih subjekata s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na održivi razvoj obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na socijalnu skrb obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na zaštitu ljudskih prava obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
Tijela javne vlasti
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na druga područja obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU te će jasno odrediti upravljačka tijela i donijeti jasnoću u postupanju.
Tijela javne vlasti
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće imati izravnih gospodarskih učinaka niti izravno utjecati na poslovanje i prava gospodarskih subjekata s obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na održivi razvoj obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na socijalnu skrb obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na zaštitu ljudskih prava obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Normativno rješenje Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj neće izravno utjecati na druga područja obzirom se njime normativno uređuje područje jačanja kapaciteta tijela državne uprave i drugih državnih tijela za provedbu fondova EU te će jasno odrediti upravljačka tijela i donijeti jasnoću u postupanju.
5.6.
Izvor podataka:
n/p
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Nakon provedenog javnog savjetovanja i objavljenog Izvješća za Obrazac zakonodavnih aktivnosti za Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama Zakona o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj (Nacrt prijedloga Zakona)i prikupljenih mišljenja od nadležnih tijela državne uprave Nacrt prijedloga Zakona sa Obrascem iskaza učinaka propisa upućuje se na e savjetovanje.
Po završetku e Savjetovanja nacrt prijedloga Zakona se upućuje na drugi krug mišljenja nadležnim tijelima.
6.2.
Konzultacije:
Tijela u sustavima upravljanja i kontrole financijskog razdoblja 2021.-2027., Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Ministarstvo financija, Agencija za reviziju sustava provedbe programa EU i Ured za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske.
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Jačanje uloge Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije kao upravljačkog tijela na programima Prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska, terminološko usklađivanje institucionalnog okvira s Uredbom (EU) 2021/1059 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021.g. kao i usklađivanje terminologije i naziva programa
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci izmjene Zakona
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Opisani pod točkom 2.1.
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
n/p
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
MINISTAR
Šime Erlić ______________________
Datum:
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije