1. STRUČNI NOSITELJ:MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjeni Zakona o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola br. 1., 4., 6., 7. i 11. uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda
II. tromjesečje 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Hrvatski sabor je 17. listopada 1997. donio Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola br. 1., 4., 6., 7. i 11. uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda. Člankom 4. tog Zakona utvrđeno je da Republika Hrvatska stavlja rezervu glede održavanja javne rasprave zajamčene člankom 6. stavkom 1. Konvencije, pozivajući se na odredbu članka 34. stavka 1. tadašnjeg Zakona o upravnim sporovima koja je glasila: „O upravnim sporovima sud rješava u nejavnoj sjednici“. U skladu s navedenom odredbom Zakona, RH je prilikom polaganja isprave o ratifikaciji Konvencije, 5. studenoga 1997. godine, kod glavnog tajnika Vijeća Europe kao depozitara, stavila rezervu.
Nadalje, Zakonom o upravnim sporovima, koji je Hrvatski sabor donio 29. siječnja 2010. godine, u postupku usklađivanja s pravnom stečevinom Europske unije, a koji je stupio na snagu 1. siječnja 2012., uklonjeni su razlozi zbog kojih je RH stavila rezervu, budući da je upravo usklađivanjem nacionalnog zakonodavstva s Konvencijom, uvedena javna rasprava u upravnom sporu.
Stoga se Prijedlogom ovog zakona predlaže izmijeniti članak 4. Zakona o potvrđivanju Konvencije u kojem je sadržana spomenuta rezerva, na način da će Republike Hrvatska u cijelosti povući rezervu sadržanu u tom članku te će o tome uputiti obavijest Glavnom tajniku Vijeća Europe. Izmjena spomenute odredbe pretpostavka je kako bi Republika Hrvatska mogla uputiti Glavnom tajniku Vijeća Europe obavijest o povlačenju rezerve.
Cilj donošenja zakona je povlačenje rezerve koju je Republika Hrvatska stavila prilikom polaganje svoje isprave o ratifikaciji Konvencije, glede održavanja javne rasprave zajamčene člankom 6. stavkom 1. Konvencije.
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Damir Habijan
Datum: 21. 5. 2024.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
1. STRUČNI NOSITELJ:MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
3.IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjeni Zakona o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola br. 1., 4., 6., 7. i 11. uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda
II. tromjesečje 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Hrvatski sabor je 17. listopada 1997. donio Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola br. 1., 4., 6., 7. i 11. uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda. Člankom 4. tog Zakona utvrđeno je da Republika Hrvatska stavlja rezervu glede održavanja javne rasprave zajamčene člankom 6. stavkom 1. Konvencije, pozivajući se na odredbu članka 34. stavka 1. tadašnjeg Zakona o upravnim sporovima koja je glasila: „O upravnim sporovima sud rješava u nejavnoj sjednici“. U skladu s navedenom odredbom Zakona, RH je prilikom polaganja isprave o ratifikaciji Konvencije, 5. studenoga 1997. godine, kod glavnog tajnika Vijeća Europe kao depozitara, stavila rezervu.
Nadalje, Zakonom o upravnim sporovima, koji je Hrvatski sabor donio 29. siječnja 2010. godine, u postupku usklađivanja s pravnom stečevinom Europske unije, a koji je stupio na snagu 1. siječnja 2012., uklonjeni su razlozi zbog kojih je RH stavila rezervu, budući da je upravo usklađivanjem nacionalnog zakonodavstva s Konvencijom, uvedena javna rasprava u upravnom sporu.
Stoga se Prijedlogom ovog zakona predlaže izmijeniti članak 4. Zakona o potvrđivanju Konvencije u kojem je sadržana spomenuta rezerva, na način da će Republike Hrvatska u cijelosti povući rezervu sadržanu u tom članku te će o tome uputiti obavijest Glavnom tajniku Vijeća Europe. Izmjena spomenute odredbe pretpostavka je kako bi Republika Hrvatska mogla uputiti Glavnom tajniku Vijeća Europe obavijest o povlačenju rezerve.
Cilj donošenja zakona je povlačenje rezerve koju je Republika Hrvatska stavila prilikom polaganje svoje isprave o ratifikaciji Konvencije, glede održavanja javne rasprave zajamčene člankom 6. stavkom 1. Konvencije.
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
4.OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Damir Habijan
Datum: 21. 5. 2024.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE