Na temelju članka 40., a u vezi s člankom 28., 29. i 30. te člankom 33. stavkom 3. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____________ donijela
UREDBU
O POSTUPCIMA KOJI PRETHODE SKLAPANJU PRAVNIH POSLOVA RASPOLAGANJA NEKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE U SVRHU DAROVANJA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: nekretnina) u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhe kojima se potiče gospodarski napredak, socijalna dobrobit građana i ujednačavanje gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske.
(2) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnine jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanovi čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a za potrebe rada odnosno obavljanja poslova iz njihove nadležnosti.
(3) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist organizacije civilnog društva, u svrhu ostvarenja projekata od općeg kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
(4) Neizgrađeno građevinsko zemljište u smislu stavka 1. ovoga članka, a koje može biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatra se neizgrađeno građevinsko zemljište na kojem je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, pod uvjetom da pravo upravljanja nije posebnim zakonom ili drugim aktom povjereno drugom tijelu.
(5) Građevinom sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine u smislu stavka 1. ovoga članka, a koja može biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatra se:
- građevina izgrađena na nekretnini na kojoj je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, na temelju ili bez odgovarajućeg akta gradnje, odnosno za koju je ishođeno rješenje o izvedenom stanju, s pripadajućim zemljištem za redovitu uporabu te građevine, a koja u naravi ne predstavlja stan ili poslovni prostor
- ruševina i napuštena građevina, s pripadajućim zemljištem za redovitu uporabu tih građevina,je građevina izgrađena na nekretnini na kojoj je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske te koje je izgubila svoju prvotnu namjenu i više se ne koristi.
(6)Stanovima i poslovnim prostorima, u smislu stavka 1. ovoga članka, a koji mogu biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatraju se:
- stanovi,
- poslovni prostori,
- drugi posebni dijelovi nekretnina,
- druge stambene jedinice koje predstavljaju kuće u nizu i druge kuće u kojima se nalazi samo jedan ili više posebnih dijelova koji služe za stanovanje, u naravi stanovi,
a na kojima je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, zajedno sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu zgrade.
(7) Na postupke darovanja nekretnina propisanim ovom Uredbom na odgovarajući način primjenjuju se odredbe i pravila kojima se uređuju državne potpore.
II. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINA U KORIST JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I USTANOVA ČIJI JE OSNIVAČ REPUBLIKA HRVATSKA I/ILI JEDINICE LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 2.
(1) Nekretnine se u skladu sa Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23., u daljnjem tekstu: Zakon) mogu darovati jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanovama čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kada je to opravdano i obrazloženo razlozima poticanja gospodarskog napretka, socijalne dobrobiti građana i ujednačavanja gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka provodi se na zahtjev jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, na koju se prenosi ono pravo s kojim se postiže ista svrha, a koje je najpovoljnije za Republiku Hrvatsku.
Članak 3.
Raspolaganje iz članka 2. ove Uredbe u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave) provodi se posebno u svrhu:
– ostvarenja projekata izgradnje poduzetničke infrastrukture odnosno poduzetničkih zona i poduzetničkih potpornih institucija u skladu sa zakonom kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture
– provođenja projekata i planova zaštite prirode, očuvanja i/ili obnove bioraznolikosti odnosno projekata poučavanja o zaštiti prirode, istraživanja i posjećivanja zaštićenih područja prirode
– ostvarenja projekata ulaganja u skladu s posebnim zakonom
– ostvarenja projekata koji su od općeg javnog, socijalnog ili kulturnog interesa, poput izgradnje škola, dječjih vrtića, bolnica, domova zdravlja, građevina socijalne skrbi, groblja, parkirališta, sportskih građevina, građevina za smještaj i zaštitu životinja, muzeja, memorijalnih centara i drugih sličnih građevina kojima se povećava kvaliteta života građana na području jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
– ostvarenja projekata izgradnje poslovne i druge infrastrukture od osobitog značaja za gospodarski razvoj
– provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje
– provođenja programa integracije osoba s invaliditetom u društvo
– provođenja programa demografske obnove
– provođenja planova gospodarenja otpadom
– provođenja operativnih programa Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
Članak 4.
(1) Raspolaganje iz članka 2. ove Uredbe u korist ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave provodi se u svrhu ostvarenja projekata od društvenog i gospodarskog značaja, kojima se pridonosi ostvarenju ciljeva Planova razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno akata strateškog planiranja Republike Hrvatske.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija.
Članak 5.
(1) Ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine podnose županijama.
(2) Ako se tijekom postupka povodom zahtjeva za darovanje iz stavka 1. ovoga članka utvrdi da procijenjena vrijednost nekretnine iznosi više od 1.000.000,00 eura, županija će Ministarstvu dostaviti zahtjev iz stavka 1. ovoga članka s cjelokupnom dokumentacijom na nadležno postupanje.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine u korist županije ili ustanove čiji je osnivač županija podnosi se Ministarstvu.
(4) O zahtjevima iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske donosi župan, županijska skupština, ministar nadležan za poslove državne imovine (u daljnjem tekstu: ministar) ili Vlada Republike Hrvatske, ovisno o utvrđenoj tržišnoj vrijednosti nekretnine, a sukladno članku 13. Zakona.
(5) Ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe zahtjev za darovanje stana ili poslovnog prostora podnose ministarstvu nadležnom za državnu imovinu (u daljnjem tekstu: Ministarstvu).
(6) O zahtjevima iz stavka 5. ovoga članka odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske čija procijenjena vrijednost iznosi do 1.500.000,00 eura donosi ministar, odnosno Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva, ako procijenjena vrijednost nekretnine koja je predmet darovanja iznosi više od 1.500.000,00 eura.
Članak 6.
(1) Postupajući po zahtjevima iz članka 5. stavka 1., 2., 3. i 5. ove Uredbe, županije i Ministarstvo (u daljnjem tekstu: nadležna tijela) mogu izdati suglasnost u postupcima ishođenja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i suglasnost na geodetski elaborat izrađen na temelju akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje odnosno plana u skladu s kojim je izrađen, pod uvjetom da se prethodno utvrdi da nema zapreka za darovanje sukladno odredbama ove Uredbe te u skladu s odredbama članka 20. stavka 1. i 2. Zakona.
(2) Kada je nositelj projekta na nekretnini u vlasništvu ili suvlasništvu Republike Hrvatske nadležno tijelo kojem su temeljem članka 13. stavka 1. Zakona povjereni poslovi upravljanja navedenom nekretninom tom nadležnom tijelu nije potrebna suglasnost na prijedlog parcelacije, odnosno suglasnost u postupku ishođenja građevinske dozvole ili drugog akta za gradnju.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, prijedlog parcelacije, građevinska dozvola ili drugi akt za gradnju mora biti izrađen sukladno propisima kojima se uređuje područje prostornog uređenja i gradnje uz ispunjenje uvjeta propisanih člankom 20. stavkom 1. i 2. Zakona.
Članak 7.
Opravdanost darovanja iz članka 2. ove Uredbe dokazuje se suglasnošću za darovanje ministarstva nadležnog za financije.
Članak 8.
Nekretnina se ne može darovati ukoliko jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj, sve dok dospjeli nepodmireni dug ne plati.
Članak 9.
(1) Postupak darovanja pokreće se zahtjevom ovlaštenika iz članka 2. ove Uredbe, koji se dostavlja nadležnom tijelu u skladu s odredbama članka 5. stavaka 1., 3. i 5. ove Uredbe.
(2) Podnositelj zahtjeva mora detaljno obrazložiti u koju svrhu namjerava koristiti predmetnu nekretninu i koju važnost ima traženo darovanje za ostvarenje te svrhe.
(3) Uz zahtjev za darovanje nekretnine mora se priložiti u izvorniku ili preslici:
– zemljišnoknjižni izvadak i povijesni zemljišnoknjižni izvadak od 1945. iz ručno vođenih zemljišnih knjiga, izdani od nadležnog zemljišno-knjižnog odjela, ne stariji od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva
– posjedovni list, kopija katastarskog plana, izdani od strane nadležnog ureda za katastar, ne stariji od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva, a u slučaju da je oznaka nekretnine različita u zemljišnoj knjizi i katastru i uvjerenje o identifikaciji
– lokacijska informacija s grafičkim izvodom iz prostornog plana, ne starija od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva
– potvrda o tome je li podnesen zahtjev za povrat bivših vlasnika, sukladno Zakonu o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine izdana na temelju povijesnog zemljišnoknjižnog izvatka od 1945. iz ručno vođenih zemljišnih knjiga
– potvrda o stanju duga, Ministarstva financija, Porezne uprave
– potvrda Hrvatskih šuma d. o. o. o uključenosti katastarske čestice u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske.
– stanje dospjelih nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj
– izjava ovlaštene osobe podnositelja zahtjeva da se odriče svih potraživanja prema Republici Hrvatskoj do visine vrijednosti darovane nekretnine uz navođenje točnog iznosa i pravne osnove potraživanja
– pravomoćna lokacijska dozvola ili pravomoćna građevinska dozvola kada je za realizaciju projekta, odnosno planirani zahvat u prostoru potrebno formirati građevnu česticu
– idejni projekt za predviđeni zahvat u prostoru s mišljenjem o usklađenosti projekta s dokumentima prostornog uređenja izdanim od nadležnog upravnog odjela kada za realizaciju projekta, odnosno planirani zahvat u prostoru nije potrebno formirati građevnu česticu.
(4) Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, kada se nekretnina daruje u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina sukladno odredbama zakona kojim se uređuje rješavanje imovinskopravnih odnosa u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina, uz zahtjev za darovanje nije potrebno dostaviti dokumentaciju iz stavka 3. podstavaka 5., 7. i 8. ovoga članka.
(5) Ukoliko se tijekom postupka raspolaganja promjeni prostorni plan, podnositelj zahtjeva dužan je nadležnom tijelu dostaviti novu lokacijsku informaciju usklađenu s prostornim planom za nekretninu koja je predmet zahtjeva.
(6) Na zahtjev nadležnog tijela, podnositelj zahtjeva dužan je dostaviti i drugu dokumentaciju potrebnu za donošenje odluke o zahtjevu i to u roku koji odredi nadležno tijelo.
Članak 10.
(1) Nekretninom je moguće raspolagati kada nadležno tijelo utvrdi:
-da je svrha u koju se traži raspolaganje dopuštena Zakonom
-da je svrha u koju se traži darovanje usklađena s prostornoplanskom dokumentacijom
-da se ne radi o nekretnini koja je pod posebnim načinom upravljanja (sukcesijska imovina)
-da nekretnina nije predmet zahtjeva sukladno zakonu kojim se uređuje naknada za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine
-da nekretnina nije predmet sudskog ili drugog postupka čiji ishod bi mogao utjecati na vlasništvo nekretnine
-da se ne radi o nekretnini kojom, prema posebnim propisima, upravljaju druga tijela Republike Hrvatske ili pravne osobe kojima je ona član ili osnivač
-da na nekretnini ne postoji osnovan zakup, koncesija, pravo građenja ili drugi pravni odnos u korist treće osobe koji priječi darovanje nekretnine, odnosno da se takvim raspolaganjem ne zadire u prava trećih osoba koja ostvaruju sukladno odredbama Zakona ili posebnog zakona
-da se ne radi o nekretnini iz članka 16. Zakona.
(2) Županija ne može darovati nekretnine za koje je zaprimila obavijest Ministarstva o podnesenom zahtjevu za dodjelu na uporabu te nekretnine za potrebe smještaja tijela državne uprave ili drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske .
(3) Nadležno tijelo ne može raspolagati nekretninom koja je uključena u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske sve do pravomoćnosti rješenja o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske sukladno zakonu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem ili do plaćanja obračunate naknade za izdvajanje kada je do izdvajanja došlo temeljem zakona kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem.
(4) Nadležno tijelo pokrenut će postupak izdvajanja nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske, a o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske odlučuje ministarstvo nadležno za šumarstvo na zahtjev nadležnog tijela, a u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem.
(5) Odluka o darovanju nekretnine donijet će se nakon što rješenje o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske postane pravomoćno.
(6) U slučaju da su posebnim zakonom propisani drugi uvjeti za raspolaganje nekretninom, nekretnina se može darovati tek po ispunjenju tih uvjeta.
(7) Nadležno tijelo može raspolagati nekretninom u svrhu ostvarenja projekata izgradnje poduzetničke infrastrukture odnosno poduzetničkih zona i poduzetničkih potpornih institucija tek nakon zaprimanja prethodnog očitovanja ministarstva nadležnog za gospodarstvo o namjeravanom raspolaganju u skladu sa zakonom kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture.
Članak 11.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da je moguće raspolagati nekretninom koja je predmet zahtjeva, izvršit će se procjena tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmetom raspolaganja, sukladno propisu kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina.
(2) Procjenu tržišne vrijednosti nekretnina obavlja osoba koja je za to ovlaštena propisima kojim je uređena procjena vrijednosti nekretnina, a po provedenom postupku javne nabave sukladno propisu kojim se uređuje javna nabava.
(3) Nadležna tijela dužna su ishoditi mišljenje o usklađenosti procjembenih elaborata iz stavka 2. ovoga članka s odredbama zakona kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina, i to županije, gradovi sjedišta županija i veliki gradovi putem procjeniteljskih povjerenstava osnovanih prema posebnom zakonu kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina, a Ministarstvo putem svojih stručnih službi.
Članak 12.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da je moguće raspolagati nekretninom u skladu s odredbama članka 10. ove Uredbe i kada sukladno odredbama članka 11. ove Uredbe utvrdi tržišnu vrijednost nekretnine koja je predmet zahtjeva, sukladno odredbama članka 5. stavaka 4. i 6. ove Uredbe donijet će se Odluka o darovanju nekretnine koja mora sadržavati sve bitne elemente ugovora o darovanju.
(2) Ugovor o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske, osim obveznog sadržaja ugovora određenog propisom kojim se uređuju obvezni odnosi, sadrži i:
– iznos tržišne vrijednosti nekretnine
– svrhu za koju se nekretnina daruje
– rok u kojem se svrha za koju se nekretnina daruje mora ostvariti
– zabranu otuđenja i opterećenja darovane nekretnine, osim ako se nekretnina daruje u svrhu izgradnje poduzetničke zone, infrastrukturnih projekata, provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje, provođenja programa demografske obnove, a zabilježba zabrane otuđenja i opterećenja nekretnine uknjižit će se u zemljišnoj knjizi istodobno s uknjižbom prava vlasništva darovane nekretnine
– raskidnu klauzulu za slučaj da se svrha za koju je nekretnina darovana ne ostvari u ugovorenom roku
– raskidnu klauzulu za slučaj promjene svrhe darovane nekretnine
– raskidnu klauzulu za slučaj oštećivanja darovane nekretnine do koje je došlo namjerom ili krajnjom nepažnjom osobe iz članka 2. ove Uredbe
– raskidnu klauzulu u slučaju otuđenja i/ili opterećenja darovane nekretnine, osim ako se nekretnina daruje u svrhu izgradnje poduzetničke zone, infrastrukturnih projekata, provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje, provođenja programa demografske obnove
– točan iznos i pravnu osnovu potraživanja jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema Republici Hrvatskoj na dan potpisivanja ugovora o darovanju, te klauzulu kojom se jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odriče navedenih potraživanja prema Republici Hrvatskoj, kao i eventualno kasnije pronađenih potraživanja prema Republici Hrvatskoj koja su nastala do dana sklapanja ugovora o darovanju, do visine vrijednosti darovane nekretnine
– tabularnu izjavu obdarenika kojom dopušta da se istodobno s uknjižbom prava vlasništva darovane nekretnine uknjiži zabrana otuđenja i opterećenja
– tabularnu izjavu obdarenika kojom dopušta uknjižbu prava vlasništva Republike Hrvatske u slučaju ispunjenja uvjeta za raskid ugovora o darovanju.
(3) Rok za privođenje svrsi nekretnine je pet godina, a iznimno, prema ocjeni nadležnog tijela, za projekte velike složenosti, vrijednosti i gospodarskog značaja rok za privođenje svrsi može se odrediti na razdoblje do sedam godina.
(4) Kao dokaz da je nekretnina privedena svrsi, obdarenik je dužan je nadležnom tijelu dostaviti izvršnu uporabnu dozvolu, a iznimno, kada se za zahvat u prostoru ne izdaje uporabna dozvola, drugi odgovarajući dokaz po zahtjevu tog tijela.
(5) Ugovor o darovanju raskida se po sili zakona, ako obdarenik ne ispuni obveze propisane ovom Uredbom, odnosno ugovorom o darovanju.
(6) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, Ministarstvo će obavijest o raskidu dostaviti obdareniku te nadležnom državnom odvjetništvu u svrhu pokretanja postupka radi uknjižbe prava vlasništva Republike Hrvatske na nekretninama u odnosu na koje je raskinut ugovor o darovanju.
Članak 13.
(1) Nakon pribavljenog pozitivnog mišljenja nadležnog državnog odvjetništva, ugovor o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske potpisuje čelnik nadležnog tijela, osim ako je odlukom o darovanju određeno drukčije.
(2) Županije su dužne najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o darovanju nekretnine obavijestiti Ministarstvo o izvršenom raspolaganju radi usklađenja podataka u poslovnim knjigama Ministarstva te su dužne izvršiti usklađenja u izvanbilančnoj evidenciji svojih poslovnih knjiga.
III. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINA U SVRHU SMJEŠTAJ TIJELA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I USTANOVA ČIJI JE OSNIVAČK JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 14.
(1) Ministarstvo može nekretnine darovati jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanovama čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a pod uvjetom:
- da te nekretnine nisu potrebne Republici Hrvatskoj za smještaj tijela tijela državne uprave i drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske
- da u tim nekretninama nisu smještena tijela tijela tijela državne uprave i drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske
- da jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ne naplaćuje naknadu za korištenje, uporabu, zakup ili drugu naknadu tijelima državne uprave i drugim tijelima proračunskim korisnicima državnog proračuna Republike Hrvatske koja su smještena u nekretninama u vlasništvu te jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, odnosno nekretnine u vlasništvu ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Ministarstvo će o zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka obavijestiti nadležno tijelo kojem su sukladno odredbama Zakona povjereni poslovi upravljanja nekretninom koja je predmet zahtjeva.
(3) Nekretninom u odnosu na koju je podnesen zahtjev iz stavka 1. ovoga članka raspolagat će Ministarstvo nakon što utvrdi da su ispunjeni uvjeti iz stavka 1. ovoga članka i uvjeti za raspolaganje nekretninom propisani člankom 10. ove Uredbe.
(5) Odluku o pokretanju postupka raspolaganja i odluku o raspolaganju nekretninom iz stavka 1. ovoga članka čija je procijenjena vrijednost ili ukupni iznos procijenjene naknade niži ili jednak iznosu od 1.500.000,00 eura donosi ministar.
(6) Odluku o pokretanju postupka raspolaganja i odluku o raspolaganju nekretninom iz stavka 1. ovoga članka čija je procijenjena vrijednost ili ukupni iznos procijenjene naknade viši od 1.500.000,00 eura donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva.
(7) Raspolaganje na temelju odredbi ovoga članka nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija.
Članak 15.
Odredbe članka 1. te članaka 6. - 13. ove Uredbe na odgovarajući način se primjenjuju na postupke darovanja iz članka 14. ove Uredbe.
IV. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINE U KORIST ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA
Članak 16.
(1) Nekretnine se u skladu sa Zakonom mogu darovati organizaciji civilnog društva koja ispunjava uvjete propisane Zakonom, kada je to u interesu Republike Hrvatske, a radi ostvarenja projekata od općeg, kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka provodi se na zahtjev organizacije civilnog društva koji se podnosi ministarstvu u čiju propisanu nadležnost pripadaju djelatnosti kojima se pretežito bavi organizacija civilnog društva (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo).
Članak 17.
(1) Postupajući po zahtjevu iz članka 16. stavka 2. ove Uredbe nadležno ministarstvo dužno je prethodno utvrditi interes Republike Hrvatske za predloženo darovanje i utvrditi da li podnositelj zahtjeva ispunjava slijedeće uvjete:
– mora biti upisana u odgovarajući registar
– ne smije imati dospjelih, a nepodmirenih obveza prema Republici Hrvatskoj
– ne smije obavljati gospodarsku djelatnost suprotno odredbama zakona kojim se uređuje rad udruga
– mora imati najmanje dva zaposlena
– mora obavljati registriranu djelatnost na području Republike Hrvatske najmanje 20 godina od trenutka upisa u odgovarajući registar
– mora na nacionalnoj razini obavljati djelatnosti koje pridonose zaštiti i promicanju ljudskih prava, zaštiti i promicanju prava nacionalnih manjina, zaštiti i promicanju prava osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju, starijih i nemoćnih, jednakosti i ravnopravnosti te mirotvorstvu, borbi protiv nasilja i diskriminacije, promicanju vrijednosti Domovinskog rata, zaštiti, brizi i izobrazbi djece i mladih te njihovu aktivnom sudjelovanju u društvu, prevenciji i borbi protiv svih oblika ovisnosti, zaštiti okoliša i prirode, zaštiti i dobrobiti životinja, zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, zaštiti zdravlja, razvoju i promicanju, znanosti, obrazovanja, cjeloživotnog učenja, kulture i umjetnosti, tehničke i informatičke kulture, sporta, dobrovoljnog vatrogastva, traganja i spašavanja te drugim aktivnostima koje se po svojoj prirodi mogu smatrati djelovanjem od interesa za opće dobro.
(2) Nadležno ministarstvo dužno je od ministarstva nadležnog za financije zatražiti prethodno očitovanje je li raspolaganje iz članka 16. ove Uredbe u skladu sa zakonom kojim se uređuju državne potpore.
(3) Nakon što prethodno utvrdi činjenice iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, nadležno ministarstvo uputit će Ministarstvu prijedlog uz obrazloženje interesa Republike Hrvatske, za pokretanje postupka raspolaganja iz članka 16. stavka 1. ove Uredbe.
Članak 18.
(1) Odluku o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske i darovanju nekretnine donosi Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva.
(2) Nekretninom u odnosu na koju je podnesen prijedlog iz članka 17. stavka 3. ove Uredbe, raspolagat će Ministarstvo na temelju odluke iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 19.
(1) Nadležno ministarstvo dužno je pratiti ostvarenje projekta za ostvarenje kojeg je darovana nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske.
(2) Organizacija civilnog društva dužna je za cijelo vrijeme trajanja projekta u čiju svrhu je darovana nekretnina, do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu podnijeti izvješće nadležnom ministarstvu i Ministarstvu o izvršenju projekta i ispunjenju svih obveza, kao i dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe.
(3) Ako organizacija civilnog društva prestane postojati, ili ne ostvari projekt u čiju svrhu je darovana nekretnina, ili prekine provedbu projekta, ili nakon darovanja prestane ispunjavati jedan ili više uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe, ili ako u roku iz stavka 2. ovoga članka ne dostavi izvješće o izvršenju projekta i dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe, ugovor se raskida po sili zakona, a darovana nekretnina postaje vlasništvo Republike Hrvatske.
(4) Na prijedlog nadležnog državnog odvjetništva izvršit će se upis zabilježbe zabrane otuđenja i opterećenja darovane nekretnine.
Članak 20.
Odredbe članka 1. te članaka 6. - 13. ove Uredbe na odgovarajući način se primjenjuju na postupke darovanja u korist organizacija civilnog društva.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18.).
Članak 22.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK
mr. sc. Andrej Plenković
O b r a z l o ž e n j e
Donošenje Uredbe o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu darovanja (u daljnjem tekstu: Uredba) temelji se na odredbi članka 40. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23., u daljnjem tekstu: Zakon) kojim je propisano da postupke koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, između ostaloga, i darovanjem, uređuje Vlada Republike Hrvatske uredbom.
Nadalje, odredbom članka 62. Zakona propisano je da će Vlada Republike Hrvatske u roku od 90 dana od stupanja na snagu Zakona, pored ostalih, donijeti i uredbe iz članka 40. Zakona, dok je odredbom članka 63. Zakona propisano da do dana stupnja na snagu uredbi propisnih Zakonom ostaju na snazi uredbe donijete temeljem Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, br. 52/18.), a time i Uredba o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18., u daljnjem tekstu: Uredba iz 2018.).
Darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske omogućeno je temeljem odredbe članka 28. Zakona u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kada je to opravdano i obrazloženo razlozima poticanja gospodarskog napretka, socijalne dobrobiti građana i ujednačavanja gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske, a u skladu s uvjetima i na način propisan navedenim člankom Zakona.
Pored toga, darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske omogućeno je temeljem odredbe članka 33. stavka 3. Zakona u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji su one osnivački, a za potrebe rada, odnosno obavljanja poslova iz njihove nadležnosti.
Također, odredbom članka 29. stavka 5. Zakona omogućeno je darovanje nekretnina u korist organizacije civilnog društva, u svrhu ostvarenja projekata od općeg, kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
Budući da navedeni postupci darovanja iz članka 33. stavka 3. i članka 29. stavka 5. Zakona nisu uređeni važećom Uredbom iz 2018., potrebno ih je urediti ovom Uredbom.
Obrazloženje uz odredbe članaka
Uz članak 1.
Ovim člankom propisuje se predmet uređenja ove Uredbe na način da se istom uređuju postupci darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine za zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Osim darovanja u svrhe propisane člankom 28. Zakona, ovom uredbom uređuju se i postupci darovanja nekretnina u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a temeljem odredba članka 33. stavka 3. Zakona.
Također, a u smislu odredbe članka 29. stavka 5. Zakona, ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora u korist organizacije civilnog društva.
Ovim člankom detaljnije se definiraju nekretnine koje mogu biti predmet darovanja, a kako ne bi bilo zabune oko nadležnosti za raspolaganje tim nekretninama kada se iste daruju u svrhe propisane člankom 28. Zakona, budući da sukladno odredbi članka 28. stavka 5. o zahtjevima za darovanje koji se odnose na neizgrađeno građevinsko zemljište i građevine s zemljištem za redovitu uporabu te građevine odlučuje nadležno tijelo iz članka 13. Zakona, dok o zahtjevima koji se odnose na darovanje stanovima i poslovnim prostorima odlučuje Ministarstvo.
Također, propisuje se da se na postupke raspolaganja nekretninama propisanim ovom Uredbom na odgovarajući način primjenjuju se odredbe i pravila kojima se uređuju državne potpore.
Uz članak 2.
Člancima 2. – 13. ove Uredbe uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinica jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sukladno članku 28. Zakona.
Stoga, ovim člankom propisuje se kada je opravdano darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te kako se pokreće postupak raspolaganja nekretninama.
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se u koje je sve svrhe moguće raspolagati nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Uz članak 4.
Ovim člankom propisuje se u koje je svrhe moguće raspolagati nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u korist ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u smislu članka 28. Zakona.
Darovanje, odnosno raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija, budući da bi isto bilo u suprotnosti s odredbama zakona kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture.
Uz članak 5.
Ovim člankom propisuje se da ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe, odnosno jedinca lokalne i područne (regionalne) samouprave te ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne samouprave zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine podnose županiji prema mjestu gdje se nekretnina nalazi, i to sukladno odredbi članka 13. stavka 9. Zakona u vezi s odredbom članka 28. stavka 5. Zakona, dok se zahtjev za raspolaganje stanovima i poslovnim prostorima podnosi Ministarstvu sukladno odredbi članka 28. stavka 5. Zakona.
Također, iznimno, zahtjevi za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljište i/ili građevina sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine u korist županija ili ustanova čiji je osnivač županija podnosi se Ministarstvu, sukladno odredbi članka 13. stavka 10. Zakona, a kako županije ne bi same odlučivale o svom zahtjevu.
Ako županija tijekom postupka povodom zahtjeva za darovanje utvrdi da procijenjena vrijednost nekretnine iznosi više od 1.000.000,00 eura, dostaviti će zahtjev s cjelokupnom dokumentacijom Ministarstvu na nadležno postupanje.
Ovim člankom se da o zahtjevima za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske donosi, sukladno odredbama članka 13. Zakona, župan, županijska skupština, ministar nadležna za poslove državne imovine ili Vlada Republike Hrvatske, a ovisno o utvrđenoj tržišnoj vrijednosti nekretnine.
Navedeno znači da će se zahtjev za darovanje nekretnina u korist gradova sjedišta županije ili velikog grada, kao i ostalih jedinica lokalne samouprave s područja jedne županije podnositi toj županiji, a Odluku o darovanju nekretnine donijet će župan, ukoliko tržišna vrijednost nekretnine ne prelazi iznos od 130.000,00 eura, dok će za nekretnine vrijednosti više od 130.000,00 eura do 1.000.000,00 eura tu Odluku donositi županijska skupština, a kada tržišna vrijednost nekretnine koja je predmet zahtjeva prelazi 1.000.000,00 eura Odluku donosi Ministarstvo. Kada tržišna vrijednost nekretnine prelazi 1.500.000,00 eura odluku o darovanju donositi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva.
Što se tiče zahtjeva za darovanje stanova i poslovnih prostora u korist ovlaštenika iz članka 2. ove Uredbe, isti se podnosi Ministarstvu, koje i donosi Odluku o darovanju nekretnine kada tržišna vrijednost iste ne prelazi iznos od 1.000.000,00 eura, a Vlada Republike Hrvatske u slučaju kada tržišna vrijednost nekretnine prelazi iznos od 1.500.000,00 eura.
Uz članak 6.
Ovim člankom se propisuje način i uvjeti izdavanja suglasnosti u postupcima ishođenja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i suglasnosti na geodetske elaborate.
Također propisuje se da nadležnim tijelima iz članka 13. Zakona kojima su povjereni poslovi upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nije potrebna takva suglasnost kada su ta tijela nositelji projekta na nekretnini, ali pod uvjetom da je geodetski elaborat, građevinska dozvola ili drugi akt za gradnju izrađen u skladu s uvjetima propisanim člankom 20. stavcima 1. i 2. Zakona.
Uz članak 7.
Ovom odredbom propisuje se kako se opravdanost darovanja nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske dokazuje suglasnošću za darovanje ministarstva nadležnog za financije.
Uz članak 8.
Ovom odredbom propisuje se kada se nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske ne može se darovati, a to je u slučaju kada jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj, sve dok dospjeli nepodmireni dug ne plati.
Uz članak 9.
Ovim člankom propisuje se postupak podnošenja zahtjeva za darovanje nekretnine, kao i obvezna dokumentacija koja se mora predati kako bi se moglo odlučivati o zahtjevu.
Uz članak 10.
Ovim člankom propisuje se koje činjenice nadležno tijelo mora prethodno nesporno utvrditi kako bi bilo moguće darovanje nekretnine.
Također, propisuje se postupanje nadležnog tijela kada utvrdi da je nekretnina koje je predmet zahtjeva za darovanje uključena u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske.
Uz članak 11.
Ovim člankom propisuje se obveza i način utvrđivanja tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmet zahtjeva za darovanje.
Uz članak 12.
Ovim člankom propisuje se da ugovoru o darovanju prethodi donošenje Odluke o darovanju koja mora sadržavati sve bitne elemente ugovora, te se propisuje obvezan sadržaj ugovora o darovanju, rokovi za privođenje nekretnine svrsi zbog koje je učinjeno darovanje te ostali bitni sastojci ugovora o darovanju.
Uz članak 13.
Ovim se člankom propisuje tko je ovlaštena osoba za potpisivanje ugovora o darovanju u ime Republike Hrvatske, kao i da se ugovor o darovanju potpisuje nakon pribavljenog pozitivnog mišljenja nadležnog državnog odvjetništva.
Ujedno, propisuje se obveza županija da najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o darovanju nekretnine obavijeste Ministarstvo o izvršenom raspolaganju radi usklađenja podataka u poslovnim knjigama.
Uz članak 14.
Ovim člankom se temeljem članka 33. stavka 3. Zakona uređuje se postupak darovanja nekretnina u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji su one osnivač, a za potrebe obavljanja poslova iz njihove djelatnosti.
Uz članak 15.
Ovim člankom propisuje se odgovarajuća primjena članka 1. te članaka 6.-13. ove uredbe na postupke darovanja iz članka 14. ove Uredbe.
Uz članak 16.
Člancima 16. – 20. ove Uredbe uređuje se postupak darovanja nekretnina u korist organizacija civilnog društva sukladno odredbi članka 29. stavka 5. i članka 30. Zakona.
Ovim člankom propisuje se u koje svrhe se može darovati nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske organizaciji civilnog društva.
Također, propisuje se da se postupak provodi na zahtjev organizacije civilnog društva, a koja zahtjev podnosi ministarstvu u čiju propisanu nadležnost pripadaju djelatnosti kojima se pretežito bavi organizacija civilnog društva (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo).
Uz članak 17.
Ovim člankom propisuje se dužnost nadležnog ministarstva utvrditi interes Republike Hrvatske za predloženo darovanje u korist organizacije civilnog društva, kao i utvrditi da li ista ispunjava potrebne uvjete za darovanje.
Također, nadležno ministarstvo dužno je od ministarstva nadležnog za financije zatražiti prethodno očitovanje je li je raspolaganje u korist organizacije civilnog društva koja ispunjava propisane uvjete, u skladu s odredbama zakona kojim se uređuju državne potpore.
Nadležno ministarstvo će tek po utvrđenju interesa Republike Hrvatske, utvrđenju činjenica iz kojih proizlazi da organizacija civilnog društva ispunjava sve propisane uvjete, kao i nakon što zaprimi gore navedenog očitovanje ministarstva financija uputiti Ministarstvu prijedlog za pokretanje postupka raspolaganja darovanjem u korist organizacije civilnog društva, uz obrazloženje interesa Republike Hrvatske za takvo raspolaganje.
Uz članak 18.
Ovim člankom propisuje se da Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva, donosi Odluku o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske i darovanju nekretnine organizaciji civilnog društva, dok će Ministarstvo temeljem navedene Odluke sklopiti ugovor o darovanju nekretnine s organizacijom civilnog društva.
Uz članak 19.
Ovim člankom uređuje se način praćenja ostvarenja projekta za ostvarenje kojeg je darovana nekretnina organizaciji civilnog društva.
Također, na prijedlog nadležnog državnog odvjetništva će se u zemljišnim knjigama nadležnog općinskog suda izvršiti upis zabilježbe zabrane otuđenja i opterećenja darovane nekretnine.
Uz članak 20.
Ovim člankom propisuje se odgovarajuća primjena članka 1. te članaka 6.-13. ove uredbe na postupke darovanja u korist organizacija civilnog društva.
Uz članak 21.
Ovim člankom propisuje se prestanak važenja Uredbe o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18.).
Uz članak 22.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ove Uredbe.
Na temelju članka 40., a u vezi s člankom 28., 29. i 30. te člankom 33. stavkom 3. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____________ donijela
UREDBU
O POSTUPCIMA KOJI PRETHODE SKLAPANJU PRAVNIH POSLOVA RASPOLAGANJA NEKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE U SVRHU DAROVANJA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: nekretnina) u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhe kojima se potiče gospodarski napredak, socijalna dobrobit građana i ujednačavanje gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske.
(2) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnine jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanovi čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a za potrebe rada odnosno obavljanja poslova iz njihove nadležnosti.
(3) Ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist organizacije civilnog društva, u svrhu ostvarenja projekata od općeg kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
(4) Neizgrađeno građevinsko zemljište u smislu stavka 1. ovoga članka, a koje može biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatra se neizgrađeno građevinsko zemljište na kojem je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, pod uvjetom da pravo upravljanja nije posebnim zakonom ili drugim aktom povjereno drugom tijelu.
(5) Građevinom sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine u smislu stavka 1. ovoga članka, a koja može biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatra se:
- građevina izgrađena na nekretnini na kojoj je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, na temelju ili bez odgovarajućeg akta gradnje, odnosno za koju je ishođeno rješenje o izvedenom stanju, s pripadajućim zemljištem za redovitu uporabu te građevine, a koja u naravi ne predstavlja stan ili poslovni prostor
- ruševina i napuštena građevina, s pripadajućim zemljištem za redovitu uporabu tih građevina, je građevina izgrađena na nekretnini na kojoj je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske te koje je izgubila svoju prvotnu namjenu i više se ne koristi.
(6) Stanovima i poslovnim prostorima, u smislu stavka 1. ovoga članka, a koji mogu biti predmet darovanja sukladno stavku 1., 2. i 3. ovoga članka smatraju se:
- stanovi,
- poslovni prostori,
- drugi posebni dijelovi nekretnina,
- druge stambene jedinice koje predstavljaju kuće u nizu i druge kuće u kojima se nalazi samo jedan ili više posebnih dijelova koji služe za stanovanje, u naravi stanovi,
a na kojima je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske, zajedno sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu zgrade.
(7) Na postupke darovanja nekretnina propisanim ovom Uredbom na odgovarajući način primjenjuju se odredbe i pravila kojima se uređuju državne potpore.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
II. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINA U KORIST JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I USTANOVA ČIJI JE OSNIVAČ REPUBLIKA HRVATSKA I/ILI JEDINICE LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 2.
(1) Nekretnine se u skladu sa Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23., u daljnjem tekstu: Zakon) mogu darovati jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanovama čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kada je to opravdano i obrazloženo razlozima poticanja gospodarskog napretka, socijalne dobrobiti građana i ujednačavanja gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka provodi se na zahtjev jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, na koju se prenosi ono pravo s kojim se postiže ista svrha, a koje je najpovoljnije za Republiku Hrvatsku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 3.
Raspolaganje iz članka 2. ove Uredbe u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave) provodi se posebno u svrhu:
– ostvarenja projekata izgradnje poduzetničke infrastrukture odnosno poduzetničkih zona i poduzetničkih potpornih institucija u skladu sa zakonom kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture
– provođenja projekata i planova zaštite prirode, očuvanja i/ili obnove bioraznolikosti odnosno projekata poučavanja o zaštiti prirode, istraživanja i posjećivanja zaštićenih područja prirode
– ostvarenja projekata ulaganja u skladu s posebnim zakonom
– ostvarenja projekata koji su od općeg javnog, socijalnog ili kulturnog interesa, poput izgradnje škola, dječjih vrtića, bolnica, domova zdravlja, građevina socijalne skrbi, groblja, parkirališta, sportskih građevina, građevina za smještaj i zaštitu životinja, muzeja, memorijalnih centara i drugih sličnih građevina kojima se povećava kvaliteta života građana na području jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
– ostvarenja projekata izgradnje poslovne i druge infrastrukture od osobitog značaja za gospodarski razvoj
– provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje
– provođenja programa integracije osoba s invaliditetom u društvo
– provođenja programa demografske obnove
– provođenja planova gospodarenja otpadom
– provođenja operativnih programa Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 4.
(1) Raspolaganje iz članka 2. ove Uredbe u korist ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave provodi se u svrhu ostvarenja projekata od društvenog i gospodarskog značaja, kojima se pridonosi ostvarenju ciljeva Planova razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno akata strateškog planiranja Republike Hrvatske.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 5.
(1) Ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine podnose županijama.
(2) Ako se tijekom postupka povodom zahtjeva za darovanje iz stavka 1. ovoga članka utvrdi da procijenjena vrijednost nekretnine iznosi više od 1.000.000,00 eura, županija će Ministarstvu dostaviti zahtjev iz stavka 1. ovoga članka s cjelokupnom dokumentacijom na nadležno postupanje.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine u korist županije ili ustanove čiji je osnivač županija podnosi se Ministarstvu.
(4) O zahtjevima iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske donosi župan, županijska skupština, ministar nadležan za poslove državne imovine (u daljnjem tekstu: ministar) ili Vlada Republike Hrvatske, ovisno o utvrđenoj tržišnoj vrijednosti nekretnine, a sukladno članku 13. Zakona.
(5) Ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe zahtjev za darovanje stana ili poslovnog prostora podnose ministarstvu nadležnom za državnu imovinu (u daljnjem tekstu: Ministarstvu).
(6) O zahtjevima iz stavka 5. ovoga članka odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske čija procijenjena vrijednost iznosi do 1.500.000,00 eura donosi ministar, odnosno Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva, ako procijenjena vrijednost nekretnine koja je predmet darovanja iznosi više od 1.500.000,00 eura.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 6.
(1) Postupajući po zahtjevima iz članka 5. stavka 1., 2., 3. i 5. ove Uredbe, županije i Ministarstvo (u daljnjem tekstu: nadležna tijela) mogu izdati suglasnost u postupcima ishođenja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i suglasnost na geodetski elaborat izrađen na temelju akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje odnosno plana u skladu s kojim je izrađen, pod uvjetom da se prethodno utvrdi da nema zapreka za darovanje sukladno odredbama ove Uredbe te u skladu s odredbama članka 20. stavka 1. i 2. Zakona.
(2) Kada je nositelj projekta na nekretnini u vlasništvu ili suvlasništvu Republike Hrvatske nadležno tijelo kojem su temeljem članka 13. stavka 1. Zakona povjereni poslovi upravljanja navedenom nekretninom tom nadležnom tijelu nije potrebna suglasnost na prijedlog parcelacije, odnosno suglasnost u postupku ishođenja građevinske dozvole ili drugog akta za gradnju.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, prijedlog parcelacije, građevinska dozvola ili drugi akt za gradnju mora biti izrađen sukladno propisima kojima se uređuje područje prostornog uređenja i gradnje uz ispunjenje uvjeta propisanih člankom 20. stavkom 1. i 2. Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 7.
Opravdanost darovanja iz članka 2. ove Uredbe dokazuje se suglasnošću za darovanje ministarstva nadležnog za financije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 8.
Nekretnina se ne može darovati ukoliko jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj, sve dok dospjeli nepodmireni dug ne plati.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 9.
(1) Postupak darovanja pokreće se zahtjevom ovlaštenika iz članka 2. ove Uredbe, koji se dostavlja nadležnom tijelu u skladu s odredbama članka 5. stavaka 1., 3. i 5. ove Uredbe.
(2) Podnositelj zahtjeva mora detaljno obrazložiti u koju svrhu namjerava koristiti predmetnu nekretninu i koju važnost ima traženo darovanje za ostvarenje te svrhe.
(3) Uz zahtjev za darovanje nekretnine mora se priložiti u izvorniku ili preslici:
– zemljišnoknjižni izvadak i povijesni zemljišnoknjižni izvadak od 1945. iz ručno vođenih zemljišnih knjiga, izdani od nadležnog zemljišno-knjižnog odjela, ne stariji od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva
– posjedovni list, kopija katastarskog plana, izdani od strane nadležnog ureda za katastar, ne stariji od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva, a u slučaju da je oznaka nekretnine različita u zemljišnoj knjizi i katastru i uvjerenje o identifikaciji
– lokacijska informacija s grafičkim izvodom iz prostornog plana, ne starija od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva
– potvrda o tome je li podnesen zahtjev za povrat bivših vlasnika, sukladno Zakonu o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine izdana na temelju povijesnog zemljišnoknjižnog izvatka od 1945. iz ručno vođenih zemljišnih knjiga
– potvrda o stanju duga, Ministarstva financija, Porezne uprave
– potvrda Hrvatskih šuma d. o. o. o uključenosti katastarske čestice u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske.
– stanje dospjelih nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj
– izjava ovlaštene osobe podnositelja zahtjeva da se odriče svih potraživanja prema Republici Hrvatskoj do visine vrijednosti darovane nekretnine uz navođenje točnog iznosa i pravne osnove potraživanja
– pravomoćna lokacijska dozvola ili pravomoćna građevinska dozvola kada je za realizaciju projekta, odnosno planirani zahvat u prostoru potrebno formirati građevnu česticu
– idejni projekt za predviđeni zahvat u prostoru s mišljenjem o usklađenosti projekta s dokumentima prostornog uređenja izdanim od nadležnog upravnog odjela kada za realizaciju projekta, odnosno planirani zahvat u prostoru nije potrebno formirati građevnu česticu.
( 4) Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, kada se nekretnina daruje u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina sukladno odredbama zakona kojim se uređuje rješavanje imovinskopravnih odnosa u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina, uz zahtjev za darovanje nije potrebno dostaviti dokumentaciju iz stavka 3. podstavaka 5., 7. i 8. ovoga članka.
(5) Ukoliko se tijekom postupka raspolaganja promjeni prostorni plan, podnositelj zahtjeva dužan je nadležnom tijelu dostaviti novu lokacijsku informaciju usklađenu s prostornim planom za nekretninu koja je predmet zahtjeva.
(6) Na zahtjev nadležnog tijela, podnositelj zahtjeva dužan je dostaviti i drugu dokumentaciju potrebnu za donošenje odluke o zahtjevu i to u roku koji odredi nadležno tijelo.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 10.
(1) Nekretninom je moguće raspolagati kada nadležno tijelo utvrdi:
- da je svrha u koju se traži raspolaganje dopuštena Zakonom
- da je svrha u koju se traži darovanje usklađena s prostornoplanskom dokumentacijom
- da se ne radi o nekretnini koja je pod posebnim načinom upravljanja (sukcesijska imovina)
- da nekretnina nije predmet zahtjeva sukladno zakonu kojim se uređuje naknada za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine
- da nekretnina nije predmet sudskog ili drugog postupka čiji ishod bi mogao utjecati na vlasništvo nekretnine
- da se ne radi o nekretnini kojom, prema posebnim propisima, upravljaju druga tijela Republike Hrvatske ili pravne osobe kojima je ona član ili osnivač
- da na nekretnini ne postoji osnovan zakup, koncesija, pravo građenja ili drugi pravni odnos u korist treće osobe koji priječi darovanje nekretnine, odnosno da se takvim raspolaganjem ne zadire u prava trećih osoba koja ostvaruju sukladno odredbama Zakona ili posebnog zakona
- da se ne radi o nekretnini iz članka 16. Zakona.
(2) Županija ne može darovati nekretnine za koje je zaprimila obavijest Ministarstva o podnesenom zahtjevu za dodjelu na uporabu te nekretnine za potrebe smještaja tijela državne uprave ili drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske .
(3) Nadležno tijelo ne može raspolagati nekretninom koja je uključena u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske sve do pravomoćnosti rješenja o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske sukladno zakonu kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem ili do plaćanja obračunate naknade za izdvajanje kada je do izdvajanja došlo temeljem zakona kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem.
(4) Nadležno tijelo pokrenut će postupak izdvajanja nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske, a o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske odlučuje ministarstvo nadležno za šumarstvo na zahtjev nadležnog tijela, a u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje sustav i način upravljanja, gospodarenja, korištenja i raspolaganja šumama i šumskim zemljištem.
(5) Odluka o darovanju nekretnine donijet će se nakon što rješenje o izdvajanju nekretnine iz šumskogospodarskog područja Republike Hrvatske postane pravomoćno .
(6) U slučaju da su posebnim zakonom propisani drugi uvjeti za raspolaganje nekretninom, nekretnina se može darovati tek po ispunjenju tih uvjeta.
(7) Nadležno tijelo može raspolagati nekretninom u svrhu ostvarenja projekata izgradnje poduzetničke infrastrukture odnosno poduzetničkih zona i poduzetničkih potpornih institucija tek nakon zaprimanja prethodnog očitovanja ministarstva nadležnog za gospodarstvo o namjeravanom raspolaganju u skladu sa zakonom kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 11.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da je moguće raspolagati nekretninom koja je predmet zahtjeva, izvršit će se procjena tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmetom raspolaganja, sukladno propisu kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina.
(2) Procjenu tržišne vrijednosti nekretnina obavlja osoba koja je za to ovlaštena propisima kojim je uređena procjena vrijednosti nekretnina, a po provedenom postupku javne nabave sukladno propisu kojim se uređuje javna nabava.
(3) Nadležna tijela dužna su ishoditi mišljenje o usklađenosti procjembenih elaborata iz stavka 2. ovoga članka s odredbama zakona kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina, i to županije, gradovi sjedišta županija i veliki gradovi putem procjeniteljskih povjerenstava osnovanih prema posebnom zakonu kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina, a Ministarstvo putem svojih stručnih službi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 12.
(1) Kada nadležno tijelo utvrdi da je moguće raspolagati nekretninom u skladu s odredbama članka 10. ove Uredbe i kada sukladno odredbama članka 11. ove Uredbe utvrdi tržišnu vrijednost nekretnine koja je predmet zahtjeva, sukladno odredbama članka 5. stavaka 4. i 6. ove Uredbe donijet će se Odluka o da rovanju nekretnine koja mora sadržavati sve bitne elemente ugovora o darovanju.
(2) Ugovor o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske, osim obveznog sadržaja ugovora određenog propisom kojim se uređuju obvezni odnosi, sadrži i:
– iznos tržišne vrijednosti nekretnine
– svrhu za koju se nekretnina daruje
– rok u kojem se svrha za koju se nekretnina daruje mora ostvariti
– zabranu otuđenja i opterećenja darovane nekretnine, osim ako se nekretnina daruje u svrhu izgradnje poduzetničke zone, infrastrukturnih projekata, provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje, provođenja programa demografske obnove, a zabilježba zabrane otuđenja i opterećenja nekretnine uknjižit će se u zemljišnoj knjizi istodobno s uknjižbom prava vlasništva darovane nekretnine
– raskidnu klauzulu za slučaj da se svrha za koju je nekretnina darovana ne ostvari u ugovorenom roku
– raskidnu klauzulu za slučaj promjene svrhe darovane nekretnine
– raskidnu klauzulu za slučaj oštećivanja darovane nekretnine do koje je došlo namjerom ili krajnjom nepažnjom osobe iz članka 2. ove Uredbe
– raskidnu klauzulu u slučaju otuđenja i/ili opterećenja darovane nekretnine, osim ako se nekretnina daruje u svrhu izgradnje poduzetničke zone, infrastrukturnih projekata, provođenja programa stambenog zbrinjavanja i društveno poticane stanogradnje, provođenja programa demografske obnove
– točan iznos i pravnu osnovu potraživanja jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema Republici Hrvatskoj na dan potpisivanja ugovora o darovanju, te klauzulu kojom se jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odriče navedenih potraživanja prema Republici Hrvatskoj, kao i eventualno kasnije pronađenih potraživanja prema Republici Hrvatskoj koja su nastala do dana sklapanja ugovora o darovanju, do visine vrijednosti darovane nekretnine
– tabularnu izjavu obdarenika kojom dopušta da se istodobno s uknjižbom prava vlasništva darovane nekretnine uknjiži zabrana otuđenja i opterećenja
– tabularnu izjavu obdarenika kojom dopušta uknjižbu prava vlasništva Republike Hrvatske u slučaju ispunjenja uvjeta za raskid ugovora o darovanju.
(3) Rok za privođenje svrsi nekretnine je pet godina, a iznimno, prema ocjeni nadležnog tijela, za projekte velike složenosti, vrijednosti i gospodarskog značaja rok za privođenje svrsi može se odrediti na razdoblje do sedam godina.
(4) Kao dokaz da je nekretnina privedena svrsi, obdarenik je dužan
jenadležnom tijelu dostaviti izvršnu uporabnu dozvolu, a iznimno, kada se za zahvat u prostoru ne izdaje uporabna dozvola, drugi odgovarajući dokaz po zahtjevu tog tijela.(5) Ugovor o darovanju raskida se po sili zakona, ako obdarenik ne ispuni obveze propisane ovom Uredbom, odnosno ugovorom o darovanju.
(6) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, Ministarstvo će obavijest o raskidu dostaviti obdareniku te nadležnom državnom odvjetništvu u svrhu pokretanja postupka radi uknjižbe prava vlasništva Republike Hrvatske na nekretninama u odnosu na koje je raskinut ugovor o darovanju.
Članak 13.
(1) Nakon pribavljenog pozitivnog mišljenja nadležnog državnog odvjetništva, ugovor o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske potpisuje čelnik nadležnog tijela, osim ako je odlukom o darovanju određeno drukčije.
(2) Županije su dužne n ajkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o darovanju nekretnine obavijestiti Ministarstvo o izvršenom raspolaganju radi usklađenja podataka u poslovnim knjigama Ministarstva te su dužne izvršiti usklađenja u izvanbilančnoj evidenciji svojih poslovnih knjiga.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
III. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINA U SVRHU SMJEŠTAJ TIJELA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I USTANOVA ČIJI JE OSNIVAČK JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 14.
( 1) Ministarstvo može nekretnine darovati jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanovama čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a pod uvjetom:
- da te nekretnine nisu potrebne Republici Hrvatskoj za smještaj tijela tijela državne uprave i drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske
- da u tim nekretninama nisu smještena tijela tijela tijela državne uprave i drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske
- da jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ne naplaćuje naknadu za korištenje, uporabu, zakup ili drugu naknadu tijelima državne uprave i drugim tijelima proračunskim korisnicima državnog proračuna Republike Hrvatske koja su smještena u nekretninama u vlasništvu te jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, odnosno nekretnine u vlasništvu ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Ministarstvo će o zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka obavijestiti nadležno tijelo kojem su sukladno odredbama Zakona povjereni poslovi upravljanja nekretninom koja je predmet zahtjeva.
(3) Nekretninom u odnosu na koju je podnesen zahtjev iz stavka 1. ovoga članka raspolagat će Ministarstvo nakon što utvrdi da su ispunjeni uvjeti iz stavka 1. ovoga članka i uvjeti za raspolaganje nekretninom propisani člankom 10. ove Uredbe.
(5) Odluku o pokretanju postupka raspolaganja i odluku o raspolaganju nekretninom iz stavka 1. ovoga članka čija je procijenjena vrijednost ili ukupni iznos procijenjene naknade niži ili jednak iznosu od 1.500.000,00 eura donosi ministar.
(6) Odluku o pokretanju postupka raspolaganja i odluku o raspolaganju nekretninom iz stavka 1. ovoga članka čija je procijenjena vrijednost ili ukupni iznos procijenjene naknade viši od 1.500.000,00 eura donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva.
(7) Raspolaganje na temelju odredbi ovoga članka nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 15.
Odredbe članka 1. te članaka 6. - 13. ove Uredbe na odgovarajući način se primjenjuju na postupke darovanja iz članka 14. ove Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
IV. POSTUPAK DAROVANJA NEKRETNINE U KORIST ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 16.
(1) Nekretnine se u skladu sa Zakonom mogu darovati organizaciji civilnog društva koja ispunjava uvjete propisane Zakonom, kada je to u interesu Republike Hrvatske, a radi ostvarenja projekata od općeg, kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
(2) Raspolaganje iz stavka 1. ovoga članka provodi se na zahtjev organizacije civilnog društva koji se podnosi ministarstvu u čiju propisanu nadležnost pripadaju djelatnosti kojima se pretežito bavi organizacija civilnog društva (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 17.
(1) Postupajući po zahtjevu iz članka 16. stavka 2. ove Uredbe nadležno ministarstvo dužno je prethodno utvrditi interes Republike Hrvatske za predloženo darovanje i utvrditi da li podnositelj zahtjeva ispunjava slijedeće uvjete:
– mora biti upisana u odgovarajući registar
– ne smije imati dospjelih, a nepodmirenih obveza prema Republici Hrvatskoj
– ne smije obavljati gospodarsku djelatnost suprotno odredbama zakona kojim se uređuje rad udruga
– mora imati najmanje dva zaposlena
– mora obavljati registriranu djelatnost na području Republike Hrvatske najmanje 20 godina od trenutka upisa u odgovarajući registar
– mora na nacionalnoj razini obavljati djelatnosti koje pridonose zaštiti i promicanju ljudskih prava, zaštiti i promicanju prava nacionalnih manjina, zaštiti i promicanju prava osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju, starijih i nemoćnih, jednakosti i ravnopravnosti te mirotvorstvu, borbi protiv nasilja i diskriminacije, promicanju vrijednosti Domovinskog rata, zaštiti, brizi i izobrazbi djece i mladih te njihovu aktivnom sudjelovanju u društvu, prevenciji i borbi protiv svih oblika ovisnosti, zaštiti okoliša i prirode, zaštiti i dobrobiti životinja, zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, zaštiti zdravlja, razvoju i promicanju, znanosti, obrazovanja, cjeloživotnog učenja, kulture i umjetnosti, tehničke i informatičke kulture, sporta, dobrovoljnog vatrogastva, traganja i spašavanja te drugim aktivnostima koje se po svojoj prirodi mogu smatrati djelovanjem od interesa za opće dobro.
(2) Nadležno ministarstvo dužno je od ministarstva nadležnog za financije zatražiti prethodno očitovanje je li raspolaganje iz članka 16. ove Uredbe u skladu sa zakonom kojim se uređuju državne potpore.
(3) Nakon što prethodno utvrdi činjenice iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, nadležno ministarstvo uputit će Ministarstvu prijedlog uz obrazloženje interesa Republike Hrvatske, za pokretanje postupka raspolaganja iz članka 16. stavka 1. ove Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 18.
(1) Odluku o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske i darovanju nekretnine donosi Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva.
(2) Nekretninom u odnosu na koju je podnesen prijedlog iz članka 17. stavka 3. ove Uredbe, raspolagat će Ministarstvo na temelju odluke iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 19.
(1) Nadležno ministarstvo dužno je pratiti ostvarenje projekta za ostvarenje kojeg je darovana nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske.
(2) Organizacija civilnog društva dužna je za cijelo vrijeme trajanja projekta u čiju svrhu je darovana nekretnina, do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu podnijeti izvješće nadležnom ministarstvu i Ministarstvu o izvršenju projekta i ispunjenju svih obveza, kao i dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe.
(3) Ako organizacija civilnog društva prestane postojati, ili ne ostvari projekt u čiju svrhu je darovana nekretnina, ili prekine provedbu projekta, ili nakon darovanja prestane ispunjavati jedan ili više uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe, ili ako u roku iz stavka 2. ovoga članka ne dostavi izvješće o izvršenju projekta i dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 17. stavka 2. ove Uredbe, ugovor se raskida po sili zakona, a darovana nekretnina postaje vlasništvo Republike Hrvatske.
(4) Na prijedlog nadležnog državnog odvjetništva izvršit će se upis zabilježbe zabrane otuđenja i opterećenja darovane nekretnine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 20.
Odredbe članka 1. te članaka 6. - 13. ove Uredbe na odgovarajući način se primjenjuju na postupke darovanja u korist organizacija civilnog društva.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE
Članak 22.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
PREDSJEDNIK
mr. sc. Andrej Plenković
O b r a z l o ž e n j e
Donošenje Uredbe o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu darovanja (u daljnjem tekstu: Uredba) temelji se na odredbi članka 40. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/23., u daljnjem tekstu: Zakon) kojim je propisano da postupke koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, između ostaloga, i darovanjem, uređuje Vlada Republike Hrvatske uredbom.
Nadalje, odredbom članka 62. Zakona propisano je da će Vlada Republike Hrvatske u roku od 90 dana od stupanja na snagu Zakona, pored ostalih, donijeti i uredbe iz članka 40. Zakona, dok je odredbom članka 63. Zakona propisano da do dana stupnja na snagu uredbi propisnih Zakonom ostaju na snazi uredbe donijete temeljem Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, br. 52/18.), a time i Uredba o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18., u daljnjem tekstu: Uredba iz 2018.).
Darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske omogućeno je temeljem odredbe članka 28. Zakona u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kada je to opravdano i obrazloženo razlozima poticanja gospodarskog napretka, socijalne dobrobiti građana i ujednačavanja gospodarskog i demografskog razvitka svih krajeva Republike Hrvatske, a u skladu s uvjetima i na način propisan navedenim člankom Zakona.
Pored toga, darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske omogućeno je temeljem odredbe članka 33. stavka 3. Zakona u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u svrhu smještaja tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji su one osnivački, a za potrebe rada, odnosno obavljanja poslova iz njihove nadležnosti.
Također, odredbom članka 29. stavka 5. Zakona omogućeno je darovanje nekretnina u korist organizacije civilnog društva, u svrhu ostvarenja projekata od općeg, kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima, posebnim propisima ili operativnim programima Vlade Republike Hrvatske za nacionalne manjine.
Budući da navedeni postupci darovanja iz članka 33. stavka 3. i članka 29. stavka 5. Zakona nisu uređeni važećom Uredbom iz 2018., potrebno ih je urediti ovom Uredbom.
Obrazloženje uz odredbe članaka
Uz članak 1.
Ovim člankom propisuje se predmet uređenja ove Uredbe na način da se istom uređuju postupci darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine za zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Osim darovanja u svrhe propisane člankom 28. Zakona, ovom uredbom uređuju se i postupci darovanja nekretnina u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a temeljem odredba članka 33. stavka 3. Zakona.
Također, a u smislu odredbe članka 29. stavka 5. Zakona, ovom Uredbom uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, i to neizgrađenog građevinskog zemljišta, građevine sa zemljištem za redovitu uporabu te građevine, stana i poslovnog prostora u korist organizacije civilnog društva.
Ovim člankom detaljnije se definiraju nekretnine koje mogu biti predmet darovanja, a kako ne bi bilo zabune oko nadležnosti za raspolaganje tim nekretninama kada se iste daruju u svrhe propisane člankom 28. Zakona, budući da sukladno odredbi članka 28. stavka 5. o zahtjevima za darovanje koji se odnose na neizgrađeno građevinsko zemljište i građevine s zemljištem za redovitu uporabu te građevine odlučuje nadležno tijelo iz članka 13. Zakona, dok o zahtjevima koji se odnose na darovanje stanovima i poslovnim prostorima odlučuje Ministarstvo.
Također, propisuje se da se na postupke raspolaganja nekretninama propisanim ovom Uredbom na odgovarajući način primjenjuju se odredbe i pravila kojima se uređuju državne potpore.
Uz članak 2.
Člancima 2. – 13. ove Uredbe uređuje se postupak darovanja nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinica jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sukladno članku 28. Zakona.
Stoga, ovim člankom propisuje se kada je opravdano darovanje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te kako se pokreće postupak raspolaganja nekretninama.
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se u koje je sve svrhe moguće raspolagati nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u korist jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Uz članak 4.
Ovim člankom propisuje se u koje je svrhe moguće raspolagati nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u korist ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u smislu članka 28. Zakona.
Darovanje, odnosno raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nije moguće u korist ustanova – poduzetničkih potpornih institucija, budući da bi isto bilo u suprotnosti s odredbama zakona kojim se uređuje unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture.
Uz članak 5.
Ovim člankom propisuje se da ovlaštenici iz članka 2. ove Uredbe, odnosno jedinca lokalne i područne (regionalne) samouprave te ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne samouprave zahtjev za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine podnose županiji prema mjestu gdje se nekretnina nalazi, i to sukladno odredbi članka 13. stavka 9. Zakona u vezi s odredbom članka 28. stavka 5. Zakona, dok se zahtjev za raspolaganje stanovima i poslovnim prostorima podnosi Ministarstvu sukladno odredbi članka 28. stavka 5. Zakona.
Također, iznimno, zahtjevi za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljište i/ili građevina sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine u korist županija ili ustanova čiji je osnivač županija podnosi se Ministarstvu, sukladno odredbi članka 13. stavka 10. Zakona, a kako županije ne bi same odlučivale o svom zahtjevu.
Ako županija tijekom postupka povodom zahtjeva za darovanje utvrdi da procijenjena vrijednost nekretnine iznosi više od 1.000.000,00 eura, dostaviti će zahtjev s cjelokupnom dokumentacijom Ministarstvu na nadležno postupanje.
Ovim člankom se da o zahtjevima za darovanje neizgrađenog građevinskog zemljišta i/ili građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine odlučuje i Odluku o darovanju nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske donosi, sukladno odredbama članka 13. Zakona, župan, županijska skupština, ministar nadležna za poslove državne imovine ili Vlada Republike Hrvatske, a ovisno o utvrđenoj tržišnoj vrijednosti nekretnine.
Navedeno znači da će se zahtjev za darovanje nekretnina u korist gradova sjedišta županije ili velikog grada, kao i ostalih jedinica lokalne samouprave s područja jedne županije podnositi toj županiji, a Odluku o darovanju nekretnine donijet će župan, ukoliko tržišna vrijednost nekretnine ne prelazi iznos od 130.000,00 eura, dok će za nekretnine vrijednosti više od 130.000,00 eura do 1.000.000,00 eura tu Odluku donositi županijska skupština, a kada tržišna vrijednost nekretnine koja je predmet zahtjeva prelazi 1.000.000,00 eura Odluku donosi Ministarstvo. Kada tržišna vrijednost nekretnine prelazi 1.500.000,00 eura odluku o darovanju donositi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva.
Što se tiče zahtjeva za darovanje stanova i poslovnih prostora u korist ovlaštenika iz članka 2. ove Uredbe, isti se podnosi Ministarstvu, koje i donosi Odluku o darovanju nekretnine kada tržišna vrijednost iste ne prelazi iznos od 1.000.000,00 eura, a Vlada Republike Hrvatske u slučaju kada tržišna vrijednost nekretnine prelazi iznos od 1.500.000,00 eura.
Uz članak 6.
Ovim člankom se propisuje način i uvjeti izdavanja suglasnosti u postupcima ishođenja akata za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i suglasnosti na geodetske elaborate.
Također propisuje se da nadležnim tijelima iz članka 13. Zakona kojima su povjereni poslovi upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske nije potrebna takva suglasnost kada su ta tijela nositelji projekta na nekretnini, ali pod uvjetom da je geodetski elaborat, građevinska dozvola ili drugi akt za gradnju izrađen u skladu s uvjetima propisanim člankom 20. stavcima 1. i 2. Zakona.
Uz članak 7.
Ovom odredbom propisuje se kako se opravdanost darovanja nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske dokazuje suglasnošću za darovanje ministarstva nadležnog za financije.
Uz članak 8.
Ovom odredbom propisuje se kada se nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske ne može se darovati, a to je u slučaju kada jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Republici Hrvatskoj, sve dok dospjeli nepodmireni dug ne plati.
Uz članak 9.
Ovim člankom propisuje se postupak podnošenja zahtjeva za darovanje nekretnine, kao i obvezna dokumentacija koja se mora predati kako bi se moglo odlučivati o zahtjevu.
Uz članak 10.
Ovim člankom propisuje se koje činjenice nadležno tijelo mora prethodno nesporno utvrditi kako bi bilo moguće darovanje nekretnine.
Također, propisuje se postupanje nadležnog tijela kada utvrdi da je nekretnina koje je predmet zahtjeva za darovanje uključena u šumskogospodarsko područje Republike Hrvatske.
Uz članak 11.
Ovim člankom propisuje se obveza i način utvrđivanja tržišne vrijednosti nekretnine koja je predmet zahtjeva za darovanje.
Uz članak 12.
Ovim člankom propisuje se da ugovoru o darovanju prethodi donošenje Odluke o darovanju koja mora sadržavati sve bitne elemente ugovora, te se propisuje obvezan sadržaj ugovora o darovanju, rokovi za privođenje nekretnine svrsi zbog koje je učinjeno darovanje te ostali bitni sastojci ugovora o darovanju.
Uz članak 13.
Ovim se člankom propisuje tko je ovlaštena osoba za potpisivanje ugovora o darovanju u ime Republike Hrvatske, kao i da se ugovor o darovanju potpisuje nakon pribavljenog pozitivnog mišljenja nadležnog državnog odvjetništva.
Ujedno, propisuje se obveza županija da najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o darovanju nekretnine obavijeste Ministarstvo o izvršenom raspolaganju radi usklađenja podataka u poslovnim knjigama.
Uz članak 14.
Ovim člankom se temeljem članka 33. stavka 3. Zakona uređuje se postupak darovanja nekretnina u svrhu smještaja tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili ustanova čiji su one osnivač, a za potrebe obavljanja poslova iz njihove djelatnosti.
Uz članak 15.
Ovim člankom propisuje se odgovarajuća primjena članka 1. te članaka 6.-13. ove uredbe na postupke darovanja iz članka 14. ove Uredbe.
Uz članak 16.
Člancima 16. – 20. ove Uredbe uređuje se postupak darovanja nekretnina u korist organizacija civilnog društva sukladno odredbi članka 29. stavka 5. i članka 30. Zakona.
Ovim člankom propisuje se u koje svrhe se može darovati nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske organizaciji civilnog društva.
Također, propisuje se da se postupak provodi na zahtjev organizacije civilnog društva, a koja zahtjev podnosi ministarstvu u čiju propisanu nadležnost pripadaju djelatnosti kojima se pretežito bavi organizacija civilnog društva (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo).
Uz članak 17.
Ovim člankom propisuje se dužnost nadležnog ministarstva utvrditi interes Republike Hrvatske za predloženo darovanje u korist organizacije civilnog društva, kao i utvrditi da li ista ispunjava potrebne uvjete za darovanje.
Također, nadležno ministarstvo dužno je od ministarstva nadležnog za financije zatražiti prethodno očitovanje je li je raspolaganje u korist organizacije civilnog društva koja ispunjava propisane uvjete, u skladu s odredbama zakona kojim se uređuju državne potpore.
Nadležno ministarstvo će tek po utvrđenju interesa Republike Hrvatske, utvrđenju činjenica iz kojih proizlazi da organizacija civilnog društva ispunjava sve propisane uvjete, kao i nakon što zaprimi gore navedenog očitovanje ministarstva financija uputiti Ministarstvu prijedlog za pokretanje postupka raspolaganja darovanjem u korist organizacije civilnog društva, uz obrazloženje interesa Republike Hrvatske za takvo raspolaganje.
Uz članak 18.
Ovim člankom propisuje se da Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva, donosi Odluku o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske i darovanju nekretnine organizaciji civilnog društva, dok će Ministarstvo temeljem navedene Odluke sklopiti ugovor o darovanju nekretnine s organizacijom civilnog društva.
Uz članak 19.
Ovim člankom uređuje se način praćenja ostvarenja projekta za ostvarenje kojeg je darovana nekretnina organizaciji civilnog društva.
Također, na prijedlog nadležnog državnog odvjetništva će se u zemljišnim knjigama nadležnog općinskog suda izvršiti upis zabilježbe zabrane otuđenja i opterećenja darovane nekretnine.
Uz članak 20.
Ovim člankom propisuje se odgovarajuća primjena članka 1. te članaka 6.-13. ove uredbe na postupke darovanja u korist organizacija civilnog društva.
Uz članak 21.
Ovim člankom propisuje se prestanak važenja Uredbe o darovanju nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 95/18.).
Uz članak 22.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE