Obrazac zakonodavnih aktivnosti izvan Plana zakonodavnih aktivnosti za 2024. godinu
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo kulture i medija
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika mijenjan je 5 puta, a izmjenom iz 2014. godine izmijenjen je gotovo cijeli Zakon što dovodi do problema u snalaženju u njegovim odredbama te je potrebno donijeti novi Zakon, prije svega radi lakšeg snalaženja u njegovim odredbama.
Također je potrebno unaprijediti određene odredbe Zakona a posebno odredbe o:
-provedbi programa obnove
-odredbe o Zavodu za obnovu Dubrovnika
-postupku obnove te prava i obveze vlasnika građevina
-sredstvima Zavoda i financiranje programa obnove i dr.
Zakon je potrebno donijeti radi lakšeg snalaženja u njegovim odredbama, a time i lakše provedbe Zakona kao i radi unapređenja njegovih odredbi.
Ovim Zakonom unaprijedit će se odredbe o:
-provedbi programa obnove
-odredbe o Zavodu za obnovu Dubrovnika
-postupku obnove te prava i obveze vlasnika građevina
-sredstvima Zavoda i financiranje programa obnove i dr.
Ishod koji će se Zakonom postići je bolji normativni okvir u području provedbe mjera zaštite kulturnih dobra spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika.
2.2.
Zakon o prestanku važenja Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća – Croatia house“
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zaklada „Hrvatska kuća - Croatia House“ osnovana je Zakonom o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ („Narodne novine“, br. 123/13) s općekorisnom svrhom da, po uzoru na slične institucije u nekim europskim zemljama, financijski, stručno i organizacijski u inozemstvu putem svojih predstavništava, centara za kulturu i na drugi način promiče hrvatsku kulturu, umjetnost i jezik te kulturnu baštinu.
Međutim, od svojeg osnutka do danas ova Zaklada nije uspjela ostvariti svrhu radi koje je osnovana, imajući u vidu, prije svega, da je od samog osnutka raspolagala sredstvima koja nisu ni približno dostatna za njezine predviđene aktivnosti, a izdvajala su se na temelju Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ svake godine iz dijela prihoda od igara na sreću prema Uredbi o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću.
Zaklada nije imala zaposlenika, već su administrativne i stručne poslove za potrebe Zaklade obavljali državni službenici u tijelima državne uprave nadležnim za poslove kulture te vanjske i europske poslove.
Svrha Zaklade „Hrvatska kuća - Croatia House“ nije ostvarena iz navedenih razloga te je potrebno Zakon o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ („Narodne novine“, br. 123/13) staviti izvan snage. Poslove koje je trebala obavljati ova Zaklada već obavljaju tijela državne uprave nadležna za kulturu i medije te za vanjske i europske poslove te ne postoji svrha zbog koje bi ovaj Zakon bio na snazi.
Međunarodni programi i projekti koje je trebala provoditi Zaklada preklapaju se s djelokrugom tijela državne uprave nadležnoga za poslove kulture u području međunarodne suradnje te dijelom s djelokrugom tijela državne uprave nadležnog za vanjske i europske poslove. Financijska sredstva potrebna za provođenje ovog Zakona od samog osnutka Zaklade bila su previsoka s obzirom da se svrha već ostvaruje kroz poslove tijela državne uprave nadležnih za kulturu i vanjske i europske poslove, a Uredbom o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću ovoj Zakladi nisu raspoređena financijska sredstva od 2015. godine.
Donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ prestat će važiti Zakon o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ kao osnivački akt i pokrenut će se postupak prestanka Zaklade „Hrvatska kuća - Croatia House“ sukladno Zakonu o zakladama („Narodne novine“, broj 106/18, 98/19 i 151/22).
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 6. rujna 2024.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Obrazac zakonodavnih aktivnosti izvan Plana zakonodavnih aktivnosti za 2024. godinu
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo kulture i medija
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika mijenjan je 5 puta, a izmjenom iz 2014. godine izmijenjen je gotovo cijeli Zakon što dovodi do problema u snalaženju u njegovim odredbama te je potrebno donijeti novi Zakon, prije svega radi lakšeg snalaženja u njegovim odredbama.
Također je potrebno unaprijediti određene odredbe Zakona a posebno odredbe o:
-provedbi programa obnove
-odredbe o Zavodu za obnovu Dubrovnika
-postupku obnove te prava i obveze vlasnika građevina
-sredstvima Zavoda i financiranje programa obnove i dr.
Zakon je potrebno donijeti radi lakšeg snalaženja u njegovim odredbama, a time i lakše provedbe Zakona kao i radi unapređenja njegovih odredbi.
Ovim Zakonom unaprijedit će se odredbe o:
-provedbi programa obnove
-odredbe o Zavodu za obnovu Dubrovnika
-postupku obnove te prava i obveze vlasnika građevina
-sredstvima Zavoda i financiranje programa obnove i dr.
Ishod koji će se Zakonom postići je bolji normativni okvir u području provedbe mjera zaštite kulturnih dobra spomeničke cjeline Dubrovnika i drugih nepokretnih kulturnih dobara u okolici Dubrovnika.
2.2.
Zakon o prestanku važenja Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća – Croatia house“
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zaklada „Hrvatska kuća - Croatia House“ osnovana je Zakonom o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ („Narodne novine“, br. 123/13) s općekorisnom svrhom da, po uzoru na slične institucije u nekim europskim zemljama, financijski, stručno i organizacijski u inozemstvu putem svojih predstavništava, centara za kulturu i na drugi način promiče hrvatsku kulturu, umjetnost i jezik te kulturnu baštinu.
Međutim, od svojeg osnutka do danas ova Zaklada nije uspjela ostvariti svrhu radi koje je osnovana, imajući u vidu, prije svega, da je od samog osnutka raspolagala sredstvima koja nisu ni približno dostatna za njezine predviđene aktivnosti, a izdvajala su se na temelju Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ svake godine iz dijela prihoda od igara na sreću prema Uredbi o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću.
Zaklada nije imala zaposlenika, već su administrativne i stručne poslove za potrebe Zaklade obavljali državni službenici u tijelima državne uprave nadležnim za poslove kulture te vanjske i europske poslove.
Svrha Zaklade „Hrvatska kuća - Croatia House“ nije ostvarena iz navedenih razloga te je potrebno Zakon o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ („Narodne novine“, br. 123/13) staviti izvan snage. Poslove koje je trebala obavljati ova Zaklada već obavljaju tijela državne uprave nadležna za kulturu i medije te za vanjske i europske poslove te ne postoji svrha zbog koje bi ovaj Zakon bio na snazi.
Međunarodni programi i projekti koje je trebala provoditi Zaklada preklapaju se s djelokrugom tijela državne uprave nadležnoga za poslove kulture u području međunarodne suradnje te dijelom s djelokrugom tijela državne uprave nadležnog za vanjske i europske poslove. Financijska sredstva potrebna za provođenje ovog Zakona od samog osnutka Zaklade bila su previsoka s obzirom da se svrha već ostvaruje kroz poslove tijela državne uprave nadležnih za kulturu i vanjske i europske poslove, a Uredbom o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću ovoj Zakladi nisu raspoređena financijska sredstva od 2015. godine.
Donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ prestat će važiti Zakon o Zakladi „Hrvatska kuća - Croatia House“ kao osnivački akt i pokrenut će se postupak prestanka Zaklade „Hrvatska kuća - Croatia House“ sukladno Zakonu o zakladama („Narodne novine“, broj 106/18, 98/19 i 151/22).
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 6. rujna 2024.
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom »(EU)«
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom »(RM)«
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija