Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22., u daljnjem tekstu: Zakon) donesen je u travnju 2022. godine, a stupio je na snagu 23. travnja 2022. godine. Zakonom se uređuje način i postupak komasacije poljoprivrednog zemljišta.
Tijekom provedbe Zakona uočene su određene poteškoće u primjeni pojedinih odredaba Zakona kao što su: ne mogućnost prikupljanja dovoljno suglasnosti vlasnika zemljišta da se ispuni uvjet za važenje istih; nema mogućnosti da Ministarstvu poljoprivrede samostalno pokrene i provede postupak komasacije na određenom području u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa; nema dovoljno širine u odredbi za članove povjerenstva obzirom na nedostatak kadrova na lokalnoj razini određene struke.
Cilj izrade i donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta je učinkovita provedba Zakona u svrhu ispunjenja Programa komasacije poljoprivrednog zemljišta za razdoblje do 2026. godine (»Narodne novine«, broj 140/2022.) kao akta planiranja provođenja komasacije na okvirnoj površini zemljišta za predviđeno razdoblje i u skladu s planiranim financijskim sredstvima.
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona postigla bi se učinkovita provedba Zakona u cilju olakšavanja uvjeta za važenje suglasnosti vlasnika zemljišta na području na kojem se planira komasacija, dodatnog uređenja postupka komasacije te omogućavanja Ministarstvu poljoprivrede da samostalno i aktivno može pokrenuti i provesti postupak komasacije u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa.
Suglasnost vlasnika zemljišta na području na kojem se planira komasacija urediti tako da se uvjet daje u dvije razine i to od veće prema manjoj, čime će se olakšati pokretanje postupaka komasacije.
Ministarstvu će se omogućiti da potpuno i samostalno pokrene postupak komasacije na određenom području u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa, čime se izbjegava ne pokretanje komasacije zbog nedostatka kadrova nedovoljno odlučnosti na lokalnoj razini.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
PRILOG 1
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22., u daljnjem tekstu: Zakon) donesen je u travnju 2022. godine, a stupio je na snagu 23. travnja 2022. godine. Zakonom se uređuje način i postupak komasacije poljoprivrednog zemljišta.
Tijekom provedbe Zakona uočene su određene poteškoće u primjeni pojedinih odredaba Zakona kao što su: ne mogućnost prikupljanja dovoljno suglasnosti vlasnika zemljišta da se ispuni uvjet za važenje istih; nema mogućnosti da Ministarstvu poljoprivrede samostalno pokrene i provede postupak komasacije na određenom području u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa; nema dovoljno širine u odredbi za članove povjerenstva obzirom na nedostatak kadrova na lokalnoj razini određene struke.
Cilj izrade i donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta je učinkovita provedba Zakona u svrhu ispunjenja Programa komasacije poljoprivrednog zemljišta za razdoblje do 2026. godine (»Narodne novine«, broj 140/2022.) kao akta planiranja provođenja komasacije na okvirnoj površini zemljišta za predviđeno razdoblje i u skladu s planiranim financijskim sredstvima .
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona postigla bi se učinkovita provedba Zakona u cilju olakšavanja uvjeta za važenje suglasnosti vlasnika zemljišta na području na kojem se planira komasacija, dodatnog uređenja postupka komasacije te omogućavanja Ministarstvu poljoprivrede da samostalno i aktivno može pokrenuti i provesti postupak komasacije u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa.
Suglasnost vlasnika zemljišta na području na kojem se planira komasacija urediti tako da se uvjet daje u dvije razine i to od veće prema manjoj, čime će se olakšati pokretanje postupaka komasacije.
Ministarstvu će se omogućiti da potpuno i samostalno pokrene postupak komasacije na određenom području u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa, čime se izbjegava ne pokretanje komasacije zbog nedostatka kadrova nedovoljno odlučnosti na lokalnoj razini.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA