Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Republika Hrvatska je u siječnju 2017. podnijela službeni zahtjev za članstvo u OECD-u.
U okviru pristupanja, Republika Hrvatska treba pristupiti u 25 OECD-ovih odbora. U okviru Odbora za ulaganja Republika Hrvatska treba pristupiti Kodeksima o liberalizaciji. Kako bi se RH uskladila s pravnom stečevinom OECD-a u ovom slučaju, potrebno je brisati odredbe o reciprocitetu. Navedeno se prvenstveno odnosi na Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima.
Budući da odredbu o reciprocitetu treba horizontalno brisati i iz drugih zakona, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva pokrenulo je izmjene i dopune Zakona o poljoprivrednom zemljištu s ciljem ukidanja odredbe reciprociteta.
U važećem Zakonu o poljoprivrednom zemljištu propisano je da strane fizičke i pravne osobe ne mogu steći pravo vlasništva na poljoprivrednom zemljištu u Republici Hrvatskoj osim samo iznimno nasljeđivanjem i to u slučaju reciprociteta odnosno pod uvjetom da u slučajevima kada Republika Hrvatska ima dogovor/sporazum s drugim zemljama da i državljani Republike Hrvatske mogu u toj državi steći pravo vlasništva nasljeđivanjem.
Cilj izrade i donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu je usklađivanje s obvezama koje Republika Hrvatska preuzima u okviru pristupanja Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Zakon o poljoprivrednom zemljištu izmijenit će se na način da se izuzetak za stjecanje prava vlasništva nad poljoprivrednim zemljištu u Republici Hrvatskoj, u odnosu na pitanje reciprociteta u nasljeđivanju, ne primjenjuje na države pristupnice OECD Kodeksa o liberalizaciji koje nisu članice Europske unije, čime će se otkloniti trenutna prepreka pristupanju RH OECD-ovom Odboru za ulaganja.
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu stvorit će se normativni okvir kojim će se Republika Hrvatska uskladiti s pravnim instrumentima OECD-a.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
PRILOG 1.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Republika Hrvatska je u siječnju 2017. podnijela službeni zahtjev za članstvo u OECD-u.
U okviru pristupanja, Republika Hrvatska treba pristupiti u 25 OECD-ovih odbora. U okviru Odbora za ulaganja Republika Hrvatska treba pristupiti Kodeksima o liberalizaciji. Kako bi se RH uskladila s pravnom stečevinom OECD-a u ovom slučaju, potrebno je brisati odredbe o reciprocitetu. Navedeno se prvenstveno odnosi na Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima.
Budući da odredbu o reciprocitetu treba horizontalno brisati i iz drugih zakona, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva pokrenulo je izmjene i dopune Zakona o poljoprivrednom zemljištu s ciljem ukidanja odredbe reciprociteta .
U važećem Zakonu o poljoprivrednom zemljištu propisano je da strane fizičke i pravne osobe ne mogu steći pravo vlasništva na poljoprivrednom zemljištu u Republici Hrvatskoj osim samo iznimno nasljeđivanjem i to u slučaju reciprociteta odnosno pod uvjetom da u slučajevima kada Republika Hrvatska ima dogovor/sporazum s drugim zemljama da i državljani Republike Hrvatske mogu u toj državi steći pravo vlasništva nasljeđivanjem.
Cilj izrade i donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu je usklađivanje s obvezama koje Republika Hrvatska preuzima u okviru pristupanja Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Zakon o poljoprivrednom zemljištu izmijenit će se na način da se izuzetak za stjecanje prava vlasništva nad poljoprivrednim zemljištu u Republici Hrvatskoj, u odnosu na pitanje reciprociteta u nasljeđivanju, ne primjenjuje na države pristupnice OECD Kodeksa o liberalizaciji koje nisu članice Europske unije, čime će se otkloniti trenutna prepreka pristupanju RH OECD-ovom Odboru za ulaganja.
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu stvorit će se normativni okvir kojim će se Republika Hrvatska uskladiti s pravnim instrumentima OECD-a.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum:
Uputa:
Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA