UREDBU O OCJENJIVANJU UČINKOVITOSTI RADA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA
DIO PRVI
UVODNE ODREDBE
Predmet Uredbe
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se postupak, kriteriji i način ocjenjivanja učinkovitosti rada državnih službenika.
Rodna neutralnost izraza
Članak 2.
Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovoj Uredbi odnose se jednako na muški i ženski rod bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.
Pojmovi
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi korišteni u ovoj Uredbi imaju sljedeće značenje:
1. Neposredno nadređeni službenik – državni službenik koji neposredno rukovodi unutarnjom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je ustrojeno radno mjesto na koje je raspoređen državni službenik koji se ocjenjuje, a koji neposredno prati rad državnog službenika
2. Nadređeni službenici – državni službenik iz točke 1. ovoga stavka i ostali rukovodeći službenici koji rukovode unutarnjim ustrojstvenim jedinicama višeg hijerarhijskog reda
3. Ključni zadaci – najvažniji zadaci koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine u skladu s pravilnikom o unutarnjem redu
4. Planirani ključni zadaci – ključni zadaci koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine, koji se utvrđuju na početku kalendarske godine u skladu s godišnjim planom rada državnog tijela i pravilnikom o unutarnjem redu
5. Neplaniraniključni zadaci – ključni zadaci koje je državni službenik obavljao po nalogu nadređenih osoba tijekom kalendarske godine, a koji se nisu mogli unaprijed predvidjeti
6. Rezultat rada – učinak koji je državni službenik ostvario obavljanjem planiranih i neplaniranih ključnih zadataka tijekom kalendarske godine.
(2) Odredbe ove Uredbe koje se odnose na nadređenog službenika iz stavka 1. točaka 1. i 2. ovoga članka, na odgovarajući se način primjenjuju na državnog ili pravosudnog dužnosnika ako je nadređen državnom službeniku sukladno posebnim propisima ili na temelju odluke čelnika državnog tijela upravlja radom ustrojstvenih jedinica u određenom upravnom području.
Stručna pomoć jedinice za ljudske potencijale
Članak 4.
U postupku ocjenjivanja jedinica za ljudske potencijale državnog tijela dužna je pružati odgovarajuću stručnu pomoć nadređenim službenicima.
DIO DRUGI
FAZE OCJENJIVANJA I OBRASCI
Faze ocjenjivanja
Članak 5.
Postupak ocjenjivanja učinkovitosti rada državnog službenika provodi se kroz tri faze:
a) planiranje ključnih zadataka koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine
b) kontrola učinkovitosti rada, pri čemu državni službenik i neposredno nadređeni službenik polugodišnje i na kraju kalendarske godine obavljaju pregled onoga što je do tada ostvareno
c) ocjenjivanje učinkovitosti rada, pri čemu nadređeni službenik ocjenjuje cjelokupni rad državnog službenika tijekom kalendarske godine, prema postignutim rezultatima.
Obrasci u postupku ocjenjivanja
Članak 6.
(1) U postupku ocjenjivanja koristi se Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada, koji sadrži dijelove:
-List 1. Podaci o državnom službeniku/namješteniku
-List 2. Ključni zadaci planirani za izvještajno razdoblje
-List 3. Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
-List 4. Završna kontrola učinkovitosti rada
-List 5. Primjedba državnog službenika/namještenika na prijedlog ocjene
-List 6. Mišljenja nadređenih službenika na prijedlog ocjene
-List 7. Prijedlog ocjene koju daje nadređeni službenik višeg hijerarhijskog reda
-List 8. Konačni prijedlog ocjene.
(2) Obrazac iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u prilogu i čini sastavni dio ove Uredbe.
(3) Pojedini dijelovi obrasca Izvješće o učinkovitosti rada popunjavaju se u odgovarajućoj fazi postupka ocjenjivanja i to:
-Listovi 1. i 2., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
-List 3., do 31. srpnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
-List 4. i 5., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini
-Listovi 6. – 8., do 31. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini.
(4) Neposredno nadređeni službenik u Listu 2. utvrđuje planirane ključne zadatke državnog službenika za izvještajno razdoblje, u pravilu do pet zadataka.
(5) Državni službenik potpisom na Listu 2. potvrđuje da je upoznat s planiranim ključnim zadacima za izvještajno razdoblje.
(6) Postupak ocjenjivanja može se provoditi u digitalnom obliku.
(7) Ako se postupak ocjenjivanja provodi u digitalnom obliku, aplikacija mora sadržavati podatke navedene u obrascu iz stavka 1. ovoga članka.
DIO TREĆI
PRAĆENJE RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA
Praćenje rada državnog službenika tijekom kalendarske godine
Članak 7.
(1) Neposredno nadređeni službenik dužan je tijekom kalendarske godine kontinuirano pratiti rad državnog službenika, poticati na kvalitetno i učinkovito izvršavanje poslova i zadataka i, po potrebi, ukazivati na propuste i nepravilnosti u radu.
(2) Ako državni službenik ima značajne pogreške u radu ili postupanju, odnosno koji poslove radnog mjesta učestalo izvršava izvan rokova te ne pokazuje interes za kvalitetu svoga rada unatoč tome što nadređeni službenik ima primjedbe na njegov rad i što ga upozorava na propuste i nepravilnosti, neposredno nadređeni službenik dužan je državnog službenika pisanim putem upozoriti na mogućnost dobivanja ocjene „ne zadovoljava“, ako ne otkloni propuste i nepravilnosti u radu.
(3) O radu državnog službenika te primjedbama na njegov rad i postupanje odnosno upozorenjima iz stavka 1. ovoga članka neposredno nadređeni službenik na prikladan način vodi odgovarajuće evidencije.
Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
Članak 8.
(1) Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada obuhvaća rezultat kontrole ispunjenja ključnih zadataka, kojim se utvrđuje izvršenje odnosno neizvršenje zadataka, razloge neizvršenja i ocjenu kvalitete izvršenja, moguće napomene vezane uz izvršenje ili neizvršenje zadataka, prijedloge za unaprjeđenje učinkovitosti rada te datum polugodišnje kontrole rada i učinkovitosti, koju potvrđuju svojim potpisom državni službenik i neposredno nadređeni službenik (List 3.).
(2) Ako državni službenik svojim potpisom nije potvrdio polugodišnju kontrolu učinkovitosti rada, neposredno nadređeni službenik u napomeni u Listu 3. navodi razloge za to.
(3) Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 31. srpnja tekuće godine, a odnosi se na rad državnog službenika u razdoblju od 1. siječnja do 30. lipnja tekuće godine.
Izvješće o učinkovitosti rada za izvještajno razdoblje kraće od godine dana
Članak 9.
(1) Ako državni službenik tijekom kalendarske godine promijeni radno mjesto, ustrojstvenu jedinicu ili državno tijelo, dotadašnji neposredno nadređeni službenik dužan je u Izvješću o učinkovitosti rada popuniti Listove 1. - 5., za razdoblje kalendarske godine u kojem je bio nadređen državnom službeniku, najkasnije u roku od 30 dana od isteka razdoblja u kojem je bio nadređen državnom službeniku.
(2) Popunjeni dijelovi Izvješća o učinkovitosti rada iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju se jedinici za ljudske potencijale državnog tijela u kojem državni službenik radi. Jedinica za ljudske potencijale navedene dijelova Izvješća dostavlja novo nadređenom službeniku.
(3) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, novo nadređeni službenik prati rad državnog službenika i priprema Izvješće o učinkovitosti rada za izvještajno razdoblje u kojem je nadređen državnom službeniku.
Završna kontrola učinkovitosti rada
Članak 10.
(1) Završna kontrola učinkovitosti rada obuhvaća utvrđivanje ispunjenja planiranih ključnih zadataka, neplanirane ključne zadatke i njihovo ispunjenje te vrednovanje učinkovitosti rada (List 4.).
(2) Završna kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, a odnosi se na rad državnog službenika u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca prethodne kalendarske godine, za koju se provodi ocjenjivanje.
(3) Status izvršenja planiranih i neplaniranih ključnih zadataka može biti: „Izvršeno“, „Djelomično izvršeno“ ili „Nije izvršeno“.
(4) Za status „Nije izvršeno“ moraju se navesti razlozi neizvršenja, a za status „Djelomično izvršeno“ mora se obrazložiti u kojoj je mjeri zadatak izvršen odnosno nije izvršen.
DIO ČETVRTI
UTVRĐIVANJE OCJENE UČINKOVITOSTI RADA
Ocjene
Članak 11.
Na temelju ostvarene učinkovitosti rada državni službenici ocjenjuju se ocjenama:
-„izvrstan“
-„naročito uspješan“
-„uspješan“
-„zadovoljava“
-„ne zadovoljava“.
Kriteriji za vrednovanje
Članak 12.
(1) Za vrednovanje učinkovitosti rada koriste se tri grupe kriterija:
a) Opći kriteriji
a.Djelotvornost u obavljanju poslova
b.Točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova
c.Pridržavanje rokova u obavljanju poslova
d.Učinkovitost u obavljanju poslova
b) Posebni kriteriji
.Stupanj kreativnosti, inovativnosti i samoinicijativnosti
.Pisana komunikacija
.Govorna komunikacija
.Digitalna pismenost
.Sposobnost suradnje
c) Kriteriji za rukovodeće državne službenike
a.Organizacija i upravljanje poslovima
b.Sposobnost donošenja odluka
c.Sposobnost motiviranja službenika
d.Sposobnost rješavanja sukoba i poboljšanje međuljudskih odnosa
e.Sposobnost uspostave procedura rada i nadzora nad izvršenjem.
(2) Opći kriteriji primjenjuju se na sve državne službenike.
(3) Posebni kriteriji koriste se ako su primjenjivi za poslove radnog mjesta koji se vrednuju u izvještajnom razdoblju, u skladu s obrascem Izvješće o učinkovitosti rada, List 4.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, kriterij „Sposobnost suradnje“ je obvezni posebni kriterij za sva radna mjesta, a odnosi se na sposobnost rada u timu te sposobnost suradnje s dužnosnicima, drugim državnim službenicima, strankama i drugim dionicima.
(5) Kriteriji za rukovodeće državne službenike odnose se državne službenike koji rukovode ustrojstvenom jedinicom ili su čelnici državnih tijela.
Način ocjenjivanja i bodovanja
Članak 13.
(1) Državni službenik se prema pojedinim kriterijima propisanim ovom Uredbom ocjenjuje ocjenama:
-„ne zadovoljava“
-„zadovoljava“
-„uspješan“ i
-„naročito uspješan“.
(2) Ocjenama prema pojedinim kriterijima dodjeljuje se određeni broj bodova i to:
-ocjeni „ne zadovoljava“ 10 bodova
-ocjeni „zadovoljava“ 20 bodova
-ocjeni „uspješan“ 30 bodova
-ocjeni „naročito uspješan“ 40 bodova.
(3) Učinkovitost rada državnog službenika ocjenjuje se po svakom kriteriju koji je primjenjiv za radno mjesto na koje je državni službenik raspoređen, a broj bodova ostvarenih po pojedinim kriterijima (nominalni broj bodova) zbrajaju se na razini grupe kriterija iz članka 12. ove Uredbe.
(4) Broj ostvarenih bodova na razini grupe kriterija predstavlja zbroj nominalnih bodova ostvarenih u postupku ocjenjivanja po svakom kriteriju u određenoj grupi kriterija.
Koeficijenti grupe kriterija
Članak 14.
(1) Za svaku grupu kriterija određuje se koeficijent, kojim se označava važnost određene grupe kriterija. Zbroj koeficijenata (pondera) propisanih za sve grupe kriterija iznosi 1,0.
(2) Nominalni broj bodova ostvaren na razini grupe kriterija množi se s koeficijentom (ponderom) propisanim za određenu grupu kriterija i to:
a)kod državnog službenika raspoređenog na nerukovodeće radno mjesto
-za Opće kriterije s koeficijentom 0,7
-za Posebne kriterije s koeficijentom 0,3
b)kod državnog službenika raspoređenog na rukovodeće radno mjesto (položaj)
-za Opće kriterije s koeficijentom 0,5
-za Posebne kriterije s koeficijentom 0,2
-za Rukovodeće kriterije s koeficijentom 0,3.
(3) Ponderiranjem ostvarenih nominalnih bodova po grupama kriterija uzima se u obzir važnost određene grupe kriterija, a formula za izračun ponderiranih bodova u grupi kriterija glasi:
PB = MaxPB / MaxNB x NB x Koef
Legenda:
NB
Broj ostvarenih nominalnih bodova u grupi kriterija
MaxNB
Maksimalan broj nominalnih bodova u grupi kriterija
Koef
Koeficijent grupe kriterija
PB
Ponderirani bodovi u grupi kriterija
MaxPB
Maksimalan broj ponderiranih bodova (100)
(4) Zbroj ponderiranih bodova za sve grupe kriterija za radno mjesto može biti u rasponu od 25 do 100.
Ukupni broj ponderiranih bodova
Članak 15.
(1) Ocjena učinkovitosti rada službenika i namještenika ovisi o ukupnom broju ponderiranih bodova.
(2) Ukupni broj ponderiranih bodova predstavlja zbroj ponderiranih bodova ostvarenih po grupama kriterija, a rasponi ukupnog broja ponderiranih bodova za pojedine ocjene su sljedeći:
Raspon ukupnog broja ponderiranih bodova (od 25 do 100)
Ukupna ocjena
Nerukovodeće radno mjesto
Rukovodeće radno mjesto (položaj)
Od
Do
Od
Do
Naročito uspješan
88,25
100,00
88,75
100,00
Uspješan
63,25
88,24
63,75
88,74
Zadovoljava
38,25
63,24
38,75
63,74
Ne zadovoljava
25,00
38,24
25,00
38,74
(2) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za ocjenu „izvrstan“ državni službenik mora ostvariti bodove za ocjenu „naročito uspješan“ te imati iznimne rezultate u radu, posebice ako obavlja poslove u opsegu znatno većem od uobičajenog ili je inovativan i kreativan te aktivno sudjeluje u unapređenju upravnog područja ili se dodatno angažira na provedbi reformi i projekata u upravnom području u kojem je zaposlen, odnosno upravnom području iz djelokruga državnog tijela.
Dodatna pravila kod ocjenjivanja
Članak 16.
(1) Ako državni službenik u okviru grupe Opći kriteriji dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(2) Ako rukovodeći državni službenik u okviru grupe Kriteriji za rukovodeće državne službenike dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(3) Ako državni službenik u okviru grupe Posebni kriteriji dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „uspješan“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(4) Ako državni službenik u okviru grupe Posebni kriteriji dobije dvije ocjene „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(5) Izračun ukupnog broja ponderiranih bodova i dodatna pravila kod ocjenjivanja iz stavka 1. do 4. ovoga članka sadržana su u obrascu Izvješće o učinkovitosti rada, List 4.
Prijedlog ocjene
Članak 17.
(1) Prijedlog ocjene učinkovitosti rada državnog službenika utvrđuje se istekom kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje, do 15. siječnja tekuće kalendarske godine.
(2) Prijedlog ocjene daje neposredno nadređeni službenik na temelju vrednovanja učinkovitosti rada državnog službenika u Listu 4., prema kriterijima propisanim ovom Uredbom.
(3) Pri predlaganju ocjene učinkovitosti rada državnog službenika neposredno nadređeni službenik uzima u obzir Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja u kojima je državni službenik radio u pojedinoj ustrojstvenoj jedinici ili državnom tijelu, odnosno u razdoblju za koje su državnom službeniku bili nadređeni drugi službenici, te odgovarajuću dokumentaciju o činjenicama i okolnostima koje, sukladno odredbama ove Uredbe, bitno utječu na ocjenu.
(4) U obrazloženju prijedloga ocjene „izvrstan“ obvezno se navode razlozi zbog kojih je predložena navedena ocjena, s obzirom na kvalitetu rada i izvršenje planiranih zadataka, odnosno ostvarene iznimne rezultate u radu.
(5) Uz prijedlog ocjene „ne zadovoljava“ nadređeni službenik dužan je priložiti pisano upozorenje službeniku na mogućnost dobivanja negativne ocjene iz članka 7. stavka 2. ove Uredbe.
Postupak nakon prijedloga ocjene
Članak 18.
(1) Prijedlog ocjene daje se na uvid državnom službeniku.
(2) Ako državni službenik nije zadovoljan predloženom ocjenom, ima pravo dati primjedbu. Primjedba državnog službenika na predloženu ocjenu unosi se u obliku kratkog obrazloženja razloga zbog kojih nije zadovoljan predloženom ocjenom.
(3) Primjedbu iz stavka 2. ovoga članka neposredno nadređeni službenik dužan je razmotriti zajedno s državnim službenikom (List 5.). Ako neposredno nadređeni službenik prihvati primjedbu državnog službenika, ponovno će popuniti List 4. i predložiti novu ocjenu.
(4) Prijedlog ocjene dostavlja se po hijerarhijskom redu svim nadređenim službenicima, zaključno s nadređenim službenikom koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen.
(5) Nadređeni službenici višeg hijerarhijskog ranga daju mišljenje o prijedlogu ocjene, a ako se ne slažu s prijedlogom, moraju navesti razloge za to u Listu 6. i ispuniti List 7. i predložiti ocjenu državnog službenika.
(6) Konačni prijedlog ocjene daje nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom (List 8.), uzimajući u obzir prijedloge niže nadređenih službenika, primjedbu državnog službenika te dokumentaciju priloženu uz Izvješće o učinkovitosti rada. Konačni prijedlog ocjene „izvrstan“ mora biti posebno obrazložen.
(7) Konačni prijedlog ocjene, koji se razlikuje od prijedloga neposredno nadređenog službenika, daje se na uvid državnom službeniku.
(8) Ako državni službenik nije zadovoljan konačnim prijedlogom ocjene iz stavka 7. ovoga članka, ima pravo dati primjedbu. Na primjedbu državnog službenika na odgovarajući način primjenjuju se stavci 2. i 3. ovoga članka.
(9) Nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom konačne prijedloge ocjena i skupno izvješće za državne službenike ustrojstvene jedinice kojom rukovodi dostavlja jedinici za ljudske potencijale najkasnije do 31. siječnja tekuće godine, za rad državnih službenika u prethodnoj kalendarskoj godini.
(10) Jedinica za ljudske potencijale dostavlja konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ Odboru za preispitivanje prijedloga ocjena, najkasnije do 7. veljače tekuće godine.
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena
Članak 19.
(1) Čelnik tijela osniva Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena.
(2) Članove Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena imenuje čelnik tijela, u pravilu iz reda rukovodećih državnih službenika, najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine.
(3) Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena mora imati neparan broj članova, a najmanje tri člana.
Rad Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena
Članak 20.
(1) Sjednica Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena može se održati ako je nazočna većina imenovanih članova.
(2) Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena razmatra konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ radi usklađivanja s ograničenjima iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, pri čemu uzima u obzir dostavljena obrazloženja, podatke iz Izvješća o učinkovitosti rada i odgovarajuće dokaze te uspoređuje konačne prijedloge ocjena u različitim ustrojstvenim jedinicama državnog tijela.
(3) Ukoliko konačni prijedlozi ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ premašuju ograničenja iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, Odbor će čelniku tijela dati mišljenje s prijedlogom za izmjenu pojedinih konačnih prijedloga ocjena.
(4) Odbor utvrđuje mišljenje o prijedlozima ocjena većinom imenovanih članova.
(5) Član Odbora izuzet će se u postupku preispitivanja prijedloga ocjene koji se na njega odnosi.
Odluka o ocjeni
Članak 21.
(1) Kod donošenja odluke o ocjeni učinkovitosti rada državnog službenika, ovisno o okolnostima, uzimaju se u obzir:
-Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja
-prijedlog ocjene neposredno nadređenog službenika
-mišljenja i prijedlozi ocjene nadređenih službenika višeg hijerarhijskog reda
-podaci i dokazi nadređenih službenika o radu državnog službenika
-primjedbe državnog službenika na prijedlog ocjene i dokazi koje predlaže
-mišljenje Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena, ako je primjenjivo.
(2) Odluka o ocjeni donosi se najkasnije do 28. veljače, za prethodnu kalendarsku godinu.
(5) Ocjena se unosi u osobni dosje i Registar zaposlenih u državnoj službi i javnim službama.
DIO PETI
OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Postupak i kriteriji ocjenjivanja namještenika
Članak 22.
(1) Na ocjenjivanje učinkovitosti rada namještenika odgovarajuće se primjenjuju kriteriji za ocjenjivanje državnih službenika.
(2) Na postupak ocjenjivanja namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe ove Uredbe o postupku ocjenjivanju državnih službenika.
DIO ŠESTI
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Objava obrasca Izvješće o učinkovitosti rada u Excel formatu
Članak 23.
Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno je u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti obrazac Izvješća o učinkovitosti rada u Excel formatu u kojem je omogućen automatski unos podataka te zbrajanje nominalnih bodova i utvrđivanje ponderiranih bodova koji su temelj za predlaganje ocjene učinkovitosti rada državnog službenika.
Prestanak važenja propisa
Članak 24.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o postupku i kriterijima ocjenjivanja državnih službenika („Narodne novine“, broj 133/11.).
Stupanje na snagu
Članak 25.
Ova Uredba objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2025.
Uredba o ocjenjivanju učinkovitosti rada državnih službenika donosi se na temelju članka 95. stavka 5. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 155/23. i 85/24.) i članka 10. stavka 8. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama („Narodne novine“, broj 155/23.).
Ovom Uredbom uređuje se postupak, kriteriji i način ocjenjivanja učinkovitosti rada državnih službenika. Uredba se na odgovarajući način primjenjuje na namještenike u skladu s člankom 153. Zakona o državnim službenicima.
Prema Prijedlogu uredbe, postupak ocjenjivanja učinkovitosti rada državnog službenika provodi se kroz tri faze: planiranje ključnih zadataka koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine, kontrola učinkovitosti rada, pri čemu državni službenik i neposredno nadređeni službenik polugodišnje i na kraju kalendarske godine obavljaju pregled onoga što je do tada ostvareno i ocjenjivanje učinkovitosti rada, pri čemu nadređeni službenik ocjenjuje cjelokupni rad državnog službenika tijekom kalendarske godine, prema postignutim rezultatima.
U postupku ocjenjivanja koristi se Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada, koji se nalazi u prilogu i čini sastavni dio ove Uredbe. Navedeni obrazaca sadrži 8 dijelova (Listovi 1. - 8.), koji se popunjavaju u odgovarajućoj fazi postupka ocjenjivanja i to:
-Listovi 1. i 2., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
-List 3., do 31. srpnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
-List 4. i 5., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini
-Listovi 6. - 8., do 31. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini.
Postupak ocjenjivanja može se provoditi u digitalnom obliku, s tim da aplikacija za ocjenjivanje mora sadržavati podatke navedene u Obrascu Izvješće o učinkovitosti rada.
Neposredno nadređeni službenik u Listu 2. utvrđuje ključne zadatke državnog službenika planirane za izvještajno razdoblje, u pravilu do pet zadataka, a državni službenik svojim potpisom potvrđuje da je upoznat s ključnim zadacima planiranim za izvještajno razdoblje.
Praćenje rada državnog službenika
Neposredno nadređeni službenik dužan je tijekom kalendarske godine kontinuirano pratiti rad državnog službenika, poticati na kvalitetno i učinkovito izvršavanje poslova i zadataka i, po potrebi, ukazivati na propuste i nepravilnosti u radu. O radu državnog službenika te primjedbama na njegov rad i postupanje odnosno upozorenjima na propuste i nepravilnosti u radu neposredno nadređeni službenik na prikladan način vodi odgovarajuće evidencije Navedene evidencije su internog karaktera i služe nadređenom službeniku kao podsjetnik na rad i ostvarene rezultate državnog službenika u ustrojstvenoj jedinici.
Ako državni službenik ima značajne pogreške u radu ili postupanju, odnosno koji poslove radnog mjesta učestalo izvršava izvan rokova te ne pokazuje interes za kvalitetu svoga rada unatoč tome što nadređeni službenik ima primjedbe na njegov rad i što ga upozorava na propuste i nepravilnosti, neposredno nadređeni službenik dužan je državnog službenika pisanim putem upozoriti na mogućnost dobivanja ocjene „ne zadovoljava“, ako ne otkloni propuste i nepravilnosti u radu.
U polugodišnjoj kontroli učinkovitosti rada utvrđuje se izvršenje odnosno neizvršenje ključnih zadataka, razloge neizvršenja i ocjenu kvalitete izvršenja, moguće napomene vezane uz izvršenje ili neizvršenje zadataka, prijedloge za unaprjeđenje učinkovitosti rada te datum polugodišnje kontrole rada i učinkovitosti, koju potvrđuju svojim potpisom državni službenik i neposredno nadređeni službenik (List 3.). Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 31. srpnja tekuće godine, a odnosi se na rad državnog službenika u prvih šest mjeseci tekuće godine.
Završna kontrola učinkovitosti rada obuhvaća utvrđivanje ispunjenja planiranih ključnih zadataka, neplanirane ključne zadatke i njihovo ispunjenje te vrednovanje učinkovitosti rada (List 4). Završna kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, a odnosi se na rad državnog službenika u prethodnoj kalendarskoj godini, za koju se provodi ocjenjivanje.
Utvrđivanje ocjene
Prema Zakonu o državnim službenicima i Zakonu o plaćama u državnoj službi i javnim službama, na temelju ostvarene učinkovitosti rada državni službenici ocjenjuju se ocjenama: „izvrstan“, „naročito uspješan“, „uspješan“, „zadovoljava“ „ne zadovoljava“.
Prema Prijedlogu uredbe, kod utvrđivanja ocjene koriste se tri grupe kriterija za vrednovanje učinkovitosti rada:
a) Opći kriteriji primjenjuju se na sve državne službenike (Djelotvornost u obavljanju poslova, Točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova, Pridržavanje rokova u obavljanju poslova, Učinkovitost u obavljanju poslova)
b) Posebni kriterijikoriste se ako su primjenjivi za poslove radnog mjesta, u skladu s obrascem Izvješće o učinkovitosti rada, List 4.(Stupanj kreativnosti, inovativnosti i samoinicijativnosti, Pisana komunikacija, Govorna komunikacija, Digitalna pismenost, Sposobnost suradnje), a samo je kriterij „Sposobnost suradnje“ obvezni posebni kriterij za sva radna mjesta
c) Kriteriji za rukovodeće državne službenike odnose se državne službenike koji rukovode ustrojstvenom jedinicom ili su čelnici državnih tijela (Organizacija i upravljanje poslovima, Sposobnost donošenja odluka, Sposobnost motiviranja službenika, Sposobnost rješavanja sukoba i poboljšanje međuljudskih odnosa, Sposobnost uspostave procedura rada i nadzora nad izvršenjem).
Državni službenik se prema pojedinim kriterijima propisanim ovom Uredbom ocjenjuje ocjenama: „ne zadovoljava“, „zadovoljava“, „uspješan“ i „naročito uspješan“ (4 ocjene) i svakoj od ocjena prema pojedinim kriterijima dodjeljuje se određeni broj bodova (10, 20, 30 ili 40). Broj bodova ostvarenih po pojedinim kriterijima zbraja se na razini grupe kriterija (zbroj nominalnih bodova ostvarenih u postupku ocjenjivanja po svakom kriteriju u određenoj grupi kriterija).
S obzirom da pojedini kriteriji nemaju istu važnost prilikom ocjenjivanja, za svaku grupu kriterija određuje se koeficijent (ponder), kojim se označava važnost određene grupe kriterija. Zbroj koeficijenata (pondera) propisanih za sve grupe kriterija iznosi 1,0.
Nominalni broj bodova ostvaren na razini grupe kriterija množi se s koeficijentom (ponderom) propisanim za određenu grupu kriterija i to:
c)kod državnog službenika raspoređenog na nerukovodeće radno mjesto
-za Opće kriterije s koeficijentom 0,7
-za Posebne kriterije s koeficijentom 0,3
d)kod državnog službenika raspoređenog na rukovodeće radno mjesto (položaj)
-za Opće kriterije s koeficijentom 0,5
-za Posebne kriterije s koeficijentom 0,2
-za Rukovodeće kriterije s koeficijentom 0,3.
Formula za izračun ponderiranih bodova u grupi kriterija glasi:
PB = MaxPB / MaxNB x NB x Koef
Legenda:
NB
Broj ostvarenih nominalnih bodova u grupi kriterija
MaxNB
Maksimalan broj nominalnih bodova u grupi kriterija
Koef
Koeficijent grupe kriterija
PB
Ponderirani bodovi u grupi kriterija
MaxPB
Maksimalan broj ponderiranih bodova (100)
Zbroj ponderiranih bodova (ukupno) za sve grupe kriterija za radno mjesto može biti u rasponu od 25 do 100.
Ocjena učinkovitosti rada državnog službenika i namještenika ovisi o ukupnom broju ponderiranih bodova i to:
Raspon ukupnog broja ponderiranih bodova (od 25 do 100)
Ukupna ocjena
Nerukovodeće radno mjesto
Rukovodeće radno mjesto (položaj)
Od
Do
Od
Do
Naročito uspješan
88,25
100,00
88,75
100,00
Uspješan
63,25
88,24
63,75
88,74
Zadovoljava
38,25
63,24
38,75
63,74
Ne zadovoljava
25,00
38,24
25,00
38,74
(2) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za ocjenu „izvrstan“ državni službenik mora ostvariti bodove za ocjenu „naročito uspješan“ te imati iznimne rezultate u radu, posebice ako obavlja poslove u opsegu znatno većem od uobičajenog ili je inovativan i kreativan te aktivno sudjeluje u unapređenju upravnog područja ili se dodatno angažira na provedbi reformi i projekata u upravnom području u kojem je zaposlen, odnosno upravnom području iz djelokruga državnog tijela.
Radi jednostavnijeg izračuna ukupnog broja ponderiranih bodova i primjene dodatnih pravila kod ocjenjivanja iz članka 16. Uredbe, navedeni izračun ukupnog broja ponderiranih bodova i dodatna pravila kod ocjenjivanja sadržana su u obrascu Izvješća o učinkovitosti rada (List 4.) te je tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada u Excel formatu, u kojem je omogućen automatski unos podataka te zbrajanje nominalnih bodova i utvrđivanje ponderiranih bodova koji su temelj za predlaganje ocjene učinkovitosti rada državnog službenika.
Postupak ocjenjivanja
Prijedlog ocjene učinkovitosti rada državnog službenika utvrđuje se istekom kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje, do 15. siječnja tekuće kalendarske godine. Prijedlog ocjene daje neposredno nadređeni službenik na temelju vrednovanja učinkovitosti rada državnog službenika u Listu 4., prema kriterijima propisanim ovom Uredbom.
Pri predlaganju ocjene učinkovitosti rada državnog službenika neposredno nadređeni službenik uzima u obzir Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja u kojima je državni službenik radio u pojedinoj ustrojstvenoj jedinici ili državnom tijelu, odnosno u razdoblju za koje su državnom službeniku bili nadređeni drugi službenici, te odgovarajuću dokumentaciju o činjenicama i okolnostima koje, sukladno odredbama ove Uredbe, bitno utječu na ocjenu.
U obrazloženju prijedloga ocjene „izvrstan“ obvezno se navode razlozi zbog kojih je predložena navedena ocjena, s obzirom na kvalitetu rada i izvršenje planiranih zadataka, odnosno ostvarene iznimne rezultate u radu.
Uz prijedlog ocjene „ne zadovoljava“ nadređeni službenik dužan je priložiti pisano upozorenje državnom službeniku na mogućnost dobivanja negativne ocjene.
Prijedlog ocjene daje se na uvid državnom službeniku. Ako državni službenik nije zadovoljan predloženom ocjenom, ima pravo dati primjedbu. Primjedba državnog službenika na predloženu ocjenu unosi se u obliku kratkog obrazloženja razloga zbog kojih nije zadovoljan predloženom ocjenom. Primjedbu je neposredno nadređeni službenik dužan razmotriti zajedno s državnim službenikom (List 5.), a ako prihvati primjedbu državnog službenika, ponovno će popuniti List 4. i predložiti novu ocjenu.
Prijedlog ocjene dostavlja se po hijerarhijskom redu svim nadređenim službenicima, zaključno s nadređenim službenikom koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen. Nadređeni službenici višeg hijerarhijskog ranga daju mišljenje o prijedlogu ocjene, a ako se ne slažu s prijedlogom, moraju navesti razloge za to u Listu 6., ispuniti List 7. i predložiti ocjenu državnog službenika.
Konačni prijedlog ocjene daje nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom (List 8.), uzimajući u obzir prijedloge niže nadređenih službenika, primjedbu državnog službenika te dokumentaciju priloženu uz Izvješće o učinkovitosti rada. Konačni prijedlog ocjene „izvrstan“ mora biti posebno obrazložen.Konačni prijedlog ocjene, koji se razlikuje od prijedloga neposredno nadređenog službenika, daje se na uvid državnom službeniku. Ako državni službenik nije zadovoljan tim konačnim prijedlogom ocjene može staviti primjedbu.
Nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom konačne prijedloge ocjena i skupno izvješće za državne službenike ustrojstvene jedinice kojom rukovodi dostavlja jedinici za ljudske potencijale najkasnije do 31. siječnja tekuće godine, za rad državnog službenika u prethodnoj kalendarskoj godini, a jedinica za ljudske potencijale dostavlja konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ Odboru za preispitivanje prijedloga ocjena, najkasnije do 7. veljače tekuće godine.
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena, koji osniva čelnik tijela, predviđen je u članku 96. Zakona o državnim službenicima i članku 29. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama, s tim da sastav i način rada Odbora propisuje Vlada uredbom kojom se uređuje ocjenjivanje učinkovitosti rada državnih službenika.
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena razmatra konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ radi usklađivanja s ograničenjima iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, pri čemu uzima u obzir dostavljena obrazloženja, podatke iz Izvješća o učinkovitosti rada i odgovarajuće dokaze te uspoređuje konačne prijedloge ocjena u različitim ustrojstvenim jedinicama državnog tijela.
Ukoliko konačni prijedlozi ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ premašuju ograničenja iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, Odbor za preispitivanje prijedloga ocjenačelniku tijela dat će mišljenje s prijedlogom za izmjenu pojedinih konačnih prijedloga ocjena.
Član Odbora izuzet će se u postupku preispitivanja prijedloga ocjene koji se na njega odnosi, ali ne i u postupku preispitivanja prijedloga ocjena u čijem je predlaganju sudjelovao, jer se ocjene preispituju u ukupnosti („bazenu“) prijedloga ocjena u državnom tijelu i utvrđuje poštivanje zakonskih ograničenja postotka najviših ocjena.
U skladu s člankom 174. Zakona o državnim službenicima i člankom 46. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama, predlaže se da ova Uredba stupi na snagu 1. siječnja 2025. te da se njene odredbe primjenjuju na ocjenjivanje počevši od 1. siječnja 2025., za rad u 2025.
To znači da će se praćenje rada državnih službenika prema ovoj Uredbi provoditi od 1. siječnja 2025. godine, a prve odluke o ocjeni učinkovitosti rada prema kriterijima i načinu vrednovanja iz ove Uredbe donosit će se početkom 2026. godine.
Stoga će prvi učinci novog sustava ocjenjivanja na plaću državnih službenika biti u 2027. godini, kada će se po prvi puta steći uvjeti za isplatu dodatka za učinkovitost rada iz članka 19. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama i to za državne službenike koji će za rad u prethodne dvije godine (za rad u 2025. i 2026.) dobiti ocjenu „izvrstan“ i time steći 12 bodova i pravo na dodatak od 3%.
Prilog: Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada (Listovi 1. - 8.)
Pogledati Excel dokument pod nazovom Prijedlog ocjenjivanja državnih službenika koji se nalazi u rubrici Dokumenti
Izvješće o učinkovitosti rada - List 1. - Podaci o državnom službeniku/namješteniku
Izvješće o učinkovitosti rada - List 2. - Ključni zadaci planirani za izvještajno razdoblje (popunjava se do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje)
Izvješće o učinkovitosti rada - List 3. - Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
Izvješće o učinkovitosti rada - List 4. - Završna kontrola učinkovitosti rada i prijedlog ocjene (popunjava se do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini)
Izvješće o učinkovitosti rada - List 5. - Primjedba državnog službenika / namještenika na prijedlog ocjene
Izvješće o učinkovitosti rada - List 6. - Mišljenja nadređenih službenika (popunjavaju nadređeni službenici po hijerarhijskom redu, a polja se dodaju ovisno o broju nadređenih službenika)
Izvješće o učinkovitosti rada - List 7. - Prijedlog ocjene koju daje nadređeni službenik višeg hijerarhijskog reda
Izvješće o učinkovitosti rada - List 8. - Konačni prijedlog ocjene - (popunjava se do 31. siječnja)
UREDBU O OCJENJIVANJU UČINKOVITOSTI RADA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO PRVI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
UVODNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Predmet Uredbe
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se po stupak, kriteriji i način ocjenjivanja učinkovitosti rada državnih službenika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Rodna neutralnost izraza
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 2.
Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovoj Uredbi odnose se jednako na muški i ženski rod bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Pojmovi
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi korišteni u ovoj Uredbi imaju sljedeće značenje:
1. Neposredno nadređeni službenik – državni službenik koji neposredno rukovodi unutarnjom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je ustrojeno radno mjesto na koje je raspoređen državni službenik koji se ocjenjuje, a koji neposredno prati rad državnog službenika
2. Nadređeni službenici – državni službenik iz točke 1. ovoga stavka i ostali rukovodeći službenici koji rukovode unutarnjim ustrojstvenim jedinicama višeg hijerarhijskog reda
3. Ključni zadaci – najvažniji zadaci koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine u skladu s pravilnikom o unutarnjem redu
4. Planirani ključni zadaci – ključni zadaci koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine, koji se utvrđuju na početku kalendarske godine u skladu s godišnjim planom rada državnog tijela i pravilnikom o unutarnjem redu
5. Neplanirani ključni zadaci – ključni zadaci koje je državni službenik obavljao po nalogu nadređenih osoba tijekom kalendarske godine, a koji se nisu mogli unaprijed predvidjeti
6. Rezultat rada – učinak koji je državni službenik ostvario obavljanjem planiranih i neplaniranih ključnih zadataka tijekom kalendarske godine.
(2) Odredbe ove Uredbe koje se odnose na nadređenog službenika iz stavka 1. točaka 1. i 2. ovoga članka, na odgovarajući se način primjenjuju na državnog ili pravosudnog dužnosnika ako je nadređen državnom službeniku sukladno posebnim propisima ili na temelju odluke čelnika državnog tijela upravlja radom ustrojstvenih jedinica u određenom upravnom području.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Stručna pomoć jedinice za ljudske potencijale
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 4.
U postupku ocjenjivanja jedinica za ljudske potencijale državnog tijela dužna je pružati odgovarajuću stručnu pomoć nadređenim službenicima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO DRUGI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
FAZE OCJENJIVANJA I OBRASCI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Faze ocjenjivanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 5.
Postupak ocjenjivanja učinkovitosti rada državnog službenika provodi se kroz tri faze:
a) planiranje ključnih zadataka koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine
b) kontrola učinkovitosti rada , pri čemu državni službenik i neposredno nadređeni službenik polugodišnje i na kraju kalendarske godine obavljaju pregled onoga što je do tada ostvareno
c) ocjenjivanje učinkovitosti rada , pri čemu nadređeni službenik ocjenjuje cjelokupni rad državnog službenika tijekom kalendarske godine, prema postignutim rezultatima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Obrasci u postupku ocjenjivanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 6.
(1) U postupku ocjenjivanja koristi se Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada, koji sadrži dijelove:
- List 1. Podaci o državnom službeniku/namješteniku
- List 2. Ključni zadaci planirani za izvještajno razdoblje
- List 3. Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
- List 4. Završna kontrola učinkovitosti rada
- List 5. Primjedba državnog službenika/namještenika na prijedlog ocjene
- List 6 . Mišljenja nadređenih službenika na prijedlog ocjene
- List 7 . Prijedlog ocjene koju daje nadređeni službenik višeg hijerarhijskog reda
- List 8. Konačni prijedlog ocjene.
(2) Obrazac iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u prilogu i čini sastavni dio ove Uredbe.
(3) Pojedini dijelovi obrasca Izvješće o učinkovitosti rada popunjavaju se u odgovarajućoj fazi postupka ocjenjivanja i to:
- Listovi 1. i 2., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
- List 3., do 31. srpnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
- List 4. i 5., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini
- Listovi 6. – 8., do 31. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini.
(4) Neposredno nadređeni službenik u Listu 2. utvrđuje planirane ključne zadatke državnog službenika za izvještajno razdoblje, u pravilu do pet zadataka.
(5) Državni službenik potpisom na Listu 2. potvrđuje da je upoznat s planiranim ključnim zadacima za izvještajno razdoblje.
(6) Postupak ocjenjivanja može se provoditi u digitalnom obliku.
(7) Ako se postupak ocjenjivanja provodi u digitalnom obliku, aplikacija mora sadržavati podatke navedene u obrascu iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO TREĆI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
PRAĆENJE RADA DRŽAVNOG SLUŽBENIKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Praćenje rada državnog službenika tijekom kalendarske godine
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 7.
(1) Neposredno nadređeni službenik dužan je tijekom kalendarske godine kontinuirano pratiti rad državnog službenika, poticati na kvalitetno i učinkovito izvršavanje poslova i zadataka i, po potrebi, ukazivati na propuste i nepravilnosti u radu.
(2) Ako državni službenik ima značajne pogreške u radu ili postupanju, odnosno koji poslove radnog mjesta učestalo izvršava izvan rokova te ne pokazuje interes za kvalitetu svoga rada unatoč tome što nadređeni službenik ima primjedbe na njegov rad i što ga upozorava na propuste i nepravilnosti, neposredno nadređeni službenik dužan je državnog službenika pisanim putem upozoriti na mogućnost dobivanja ocjene „ne zadovoljava“, ako ne otkloni propuste i nepravilnosti u radu.
(3) O radu državnog službenika te primjedbama na njegov rad i postupanje odnosno upozorenjima iz stavka 1. ovoga članka neposredno nadređeni službenik na prikladan način vodi odgovarajuće evidencije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 8.
(1) Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada obuhvaća rezultat kontrole ispunjenja ključnih zadataka, kojim se utvrđuje izvršenje odnosno neizvršenje zadataka, razloge neizvršenja i ocjenu kvalitete izvršenja, moguće napomene vezane uz izvršenje ili neizvršenje zadataka, prijedloge za unaprjeđenje učinkovitosti rada te datum polugodišnje kontrole rada i učinkovitosti, koju potvrđuju svojim potpisom državni službenik i neposredno nadređeni službenik (List 3.).
(2) Ako državni službenik svojim potpisom nije potvrdio polugodišnju kontrolu učinkovitosti rada, neposredno nadređeni službenik u napomeni u Listu 3. navodi razloge za to.
(3) Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 31. srpnja tekuće godine, a odnosi se na rad državnog službenika u razdoblju od 1. siječnja do 30. lipnja tekuće godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada za izvještajno razdoblje kraće od godine dana
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 9.
(1) Ako državni službenik tijekom kalendarske godine promijeni radno mjesto, ustrojstvenu jedinicu ili državno tijelo, dotadašnji neposredno nadređeni službenik dužan je u Izvješću o učinkovitosti rada popuniti Listove 1. - 5., za razdoblje kalendarske godine u kojem je bio nadređen državnom službeniku, najkasnije u roku od 30 dana od isteka razdoblja u kojem je bio nadređen državnom službeniku.
(2) Popunjeni dijelovi Izvješća o učinkovitosti rada iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju se jedinici za ljudske potencijale državnog tijela u kojem državni službenik radi. Jedinica za ljudske potencijale navedene dijelova Izvješća dostavlja novo nadređenom službeniku.
(3) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, novo nadređeni službenik prati rad državnog službenika i priprema Izvješće o učinkovitosti rada za izvještajno razdoblje u kojem je nadređen državnom službeniku.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Završna kontrola učinkovitosti rada
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 10.
(1) Završna kontrola učinkovitosti rada obuhvaća utvrđivanje ispunjenja planiranih ključnih zadataka, neplanirane ključne zadatke i njihovo ispunjenje te vrednovanje učinkovitosti rada (List 4.).
(2) Završna kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, a odnosi se na rad državnog službenika u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca prethodne kalendarske godine, za koju se provodi ocjenjivanje.
(3) Status izvršenja planiranih i neplaniranih ključnih zadataka može biti: „Izvršeno“, „Djelomično izvršeno“ ili „Nije izvršeno“.
(4) Za status „Nije izvršeno“ moraju se navesti razlozi neizvršenja, a za status „Djelomično izvršeno“ mora se obrazložiti u kojoj je mjeri zadatak izvršen odnosno nije izvršen.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO ČETVRTI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
UTVRĐIVANJE OCJENE UČINKOVITOSTI RADA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Ocjene
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 11.
Na temelju ostvarene učinkovitosti rada državni službenici ocjenjuju se ocjenama:
- „izvrstan“
- „naročito uspješan“
- „uspješan“
- „zadovoljava“
- „ne zadovoljava“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Kriteriji za vrednovanje
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 12.
(1) Za vrednovanje učinkovitosti rada koriste se tri grupe kriterija:
a) Opći kriteriji
a. Djelotvornost u obavljanju poslova
b. Točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova
c. Pridržavanje rokova u obavljanju poslova
d. Učinkovitost u obavljanju poslova
b) Posebni kriteriji
. Stupanj kreativnosti, inovativnosti i samoinicijativnosti
. Pisana komunikacija
. Govorna komunikacija
. Digitalna pismenost
. Sposobnost suradnje
c) Kriteriji za rukovodeće državne službenike
a. Organizacija i upravljanje poslovima
b. Sposobnost donošenja odluka
c. Sposobnost motiviranja službenika
d. Sposobnost rješavanja sukoba i poboljšanje međuljudskih odnosa
e. Sposobnost uspostave procedura rada i nadzora nad izvršenjem.
(2) Opći kriteriji primjenjuju se na sve državne službenike.
(3) Posebni kriteriji koriste se ako su primjenjivi za poslove radnog mjesta koji se vrednuju u izvještajnom razdoblju, u skladu s obrascem Izvješće o učinkovitosti rada, List 4.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, kriterij „Sposobnost suradnje“ je obvezni posebni kriterij za sva radna mjesta, a odnosi se na sposobnost rada u timu te sposobnost suradnje s dužnosnicima, drugim državnim službenicima, strankama i drugim dionicima.
(5) Kriteriji za rukovodeće državne službenike odnose se državne službenike koji rukovode ustrojstvenom jedinicom ili su čelnici državnih tijela.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Način ocjenjivanja i bodovanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 13.
(1) Državni službenik se prema pojedinim kriterijima propisanim ovom Uredbom ocjenjuje ocjenama:
- „ne zadovoljava“
- „zadovoljava“
- „uspješan“ i
- „naročito uspješan“.
(2) Ocjenama prema pojedinim kriterijima dodjeljuje se određeni broj bodova i to:
- ocjeni „ne zadovoljava“ 10 bodova
- ocjeni „zadovoljava“ 20 bodova
- ocjeni „uspješan“ 30 bodova
- ocjeni „naročito uspješan“ 40 bodova.
(3) Učinkovitost rada državnog službenika ocjenjuje se po svakom kriteriju koji je primjenjiv za radno mjesto na koje je državni službenik raspoređen, a broj bodova ostvarenih po pojedinim kriterijima (nominalni broj bodova) zbrajaju se na razini grupe kriterija iz članka 12. ove Uredbe .
(4) Broj ostvarenih bodova na razini grupe kriterija predstavlja zbroj nominalnih bodova ostvarenih u postupku ocjenjivanja po svakom kriteriju u određenoj grupi kriterija.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Koeficijenti grupe kriterija
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 14.
(1) Za svaku grupu kriterija određuje se koeficijent, kojim se označava važnost određene grupe kriterija. Zbroj koeficijenata (pondera) propisanih za sve grupe kriterija iznosi 1,0.
(2) Nominalni broj bodova ostvaren na razini grupe kriterija množi se s koeficijentom (ponderom) propisanim za određenu grupu kriterija i to:
a) kod državnog službenika raspoređenog na nerukovodeće radno mjesto
- za Opće kriterije s koeficijentom 0,7
- za Posebne kriterije s koeficijentom 0,3
b) kod državnog službenika raspoređenog na rukovodeće radno mjesto (položaj)
- za Opće kriterije s koeficijentom 0,5
- za Posebne kriterije s koeficijentom 0,2
- za Rukovodeće kriterije s koeficijentom 0,3.
(3) Ponderiranjem ostvarenih nominalnih bodova po grupama kriterija uzima se u obzir važnost određene grupe kriterija, a formula za izračun ponderiranih bodova u grupi kriterija glasi:
PB = MaxPB / MaxNB x NB x Koef
Legenda:
NB
Broj ostvarenih nominalnih bodova u grupi kriterija
MaxNB
Maksimalan broj nominalnih bodova u grupi kriterija
Koef
Koeficijent grupe kriterija
PB
Ponderirani bodovi u grupi kriterija
MaxPB
Maksimalan broj ponderiranih bodova (100)
(4) Zbroj ponderiranih bodova za sve grupe kriterija za radno mjesto može biti u rasponu od 25 do 100.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Ukupni broj ponderiranih bodova
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 15.
(1) Ocjena učinkovitosti rada službenika i namještenika ovisi o ukupnom broju ponderiranih bodova.
(2) Ukupni broj ponderiranih bodova predstavlja zbroj ponderiranih bodova ostvarenih po grupama kriterija, a rasponi ukupnog broja ponderiranih bodova za pojedine ocjene su sljedeći:
Raspon ukupnog broja ponderiranih bodova (od 25 do 100)
Ukupna ocjena
Nerukovodeće radno mjesto
Rukovodeće radno mjesto (položaj)
Od
Do
Od
Do
Naročito uspješan
88,25
100,00
88,75
100,00
Uspješan
63,25
88,24
63,75
88,74
Zadovoljava
38,25
63,24
38,75
63,74
Ne zadovoljava
25,00
38,24
25,00
38,74
(2) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za ocjenu „izvrstan“ državni službenik mora ostvariti bodove za ocjenu „naročito uspješan“ te imati iznimne rezultate u radu, posebice ako obavlja poslove u opsegu znatno većem od uobičajenog ili je inovativan i kreativan te aktivno sudjeluje u unapređenju upravnog područja ili se dodatno angažira na provedbi reformi i projekata u upravnom području u kojem je zaposlen, odnosno upravnom području iz djelokruga državnog tijela.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Dodatna pravila kod ocjenjivanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 16.
(1) Ako državni službenik u okviru grupe Opći kriteriji dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(2) Ako rukovodeći državni službenik u okviru grupe Kriteriji za rukovodeće državne službenike dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(3) Ako državni službenik u okviru grupe Posebni kriteriji dobije jednu ocjenu „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „uspješan“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(4) Ako državni službenik u okviru grupe Posebni kriteriji dobije dvije ocjene „ne zadovoljava“, njegova ukupna ocjena ne može biti veća od „zadovoljava“, neovisno o ukupnom broju bodova koje je stekao u postupku ocjenjivanja.
(5) Izračun ukupnog broja ponderiranih bodova i d odatna pravila kod ocjenjivanja iz stavka 1. do 4. ovoga članka sadržana su u obrascu Izvješće o učinkovitosti rada, List 4.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Prijedlog ocjene
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 17.
(1) Prijedlog ocjene učinkovitosti rada državnog službenika utvrđuje se istekom kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje, do 15. siječnja tekuće kalendarske godine.
(2) Prijedlog ocjene daje neposredno nadređeni službenik na temelju vrednovanja učinkovitosti rada državnog službenika u Listu 4., prema kriterijima propisanim ovom Uredbom.
(3) Pri predlaganju ocjene učinkovitosti rada državnog službenika neposredno nadređeni službenik uzima u obzir Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja u kojima je državni službenik radio u pojedinoj ustrojstvenoj jedinici ili državnom tijelu, odnosno u razdoblju za koje su državnom službeniku bili nadređeni drugi službenici, te odgovarajuću dokumentaciju o činjenicama i okolnostima koje, sukladno odredbama ove Uredbe, bitno utječu na ocjenu.
(4) U obrazloženju prijedloga ocjene „izvrstan“ obvezno se navode razlozi zbog kojih je predložena navedena ocjena, s obzirom na kvalitetu rada i izvršenje planiranih zadataka, odnosno ostvarene iznimne rezultate u radu.
(5) Uz prijedlog ocjene „ne zadovoljava“ nadređeni službenik dužan je priložiti pisano upozorenje službeniku na mogućnost dobivanja negativne ocjene iz članka 7. stavka 2. ove Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Postupak nakon prijedloga ocjene
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 18.
(1) Prijedlog ocjene daje se na uvid državnom službeniku.
(2) Ako državni službenik nije zadovoljan predloženom ocjenom, ima pravo dati primjedbu. Primjedba državnog službenika na predloženu ocjenu unosi se u obliku kratkog obrazloženja razloga zbog kojih nije zadovoljan predloženom ocjenom.
(3) Primjedbu iz stavka 2. ovoga članka neposredno nadređeni službenik dužan je razmotriti zajedno s državnim službenikom (List 5.). Ako neposredno nadređeni službenik prihvati primjedbu državnog službenika, ponovno će popuniti List 4. i predložiti novu ocjenu.
(4) Prijedlog ocjene dostavlja se po hijerarhijskom redu svim nadređenim službenicima, zaključno s nadređenim službenikom koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen.
(5) Nadređeni službenici višeg hijerarhijskog ranga daju mišljenje o prijedlogu ocjene, a ako se ne slažu s prijedlogom, moraju navesti razloge za to u Listu 6. i ispuniti List 7. i predložiti ocjenu državnog službenika.
(6) Konačni prijedlog ocjene daje nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom (List 8.), uzimajući u obzir prijedloge niže nadređenih službenika, primjedbu državnog službenika te dokumentaciju priloženu uz Izvješće o učinkovitosti rada. Konačni prijedlog ocjene „izvrstan“ mora biti posebno obrazložen.
(7) Konačni prijedlog ocjene, koji se razlikuje od prijedloga neposredno nadređenog službenika, daje se na uvid državnom službeniku.
(8) Ako državni službenik nije zadovoljan konačnim prijedlogom ocjene iz stavka 7. ovoga članka, ima pravo dati primjedbu. Na primjedbu državnog službenika na odgovarajući način primjenjuju se stavci 2. i 3. ovoga članka.
(9) Nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom konačne prijedloge ocjena i skupno izvješće za državne službenike ustrojstvene jedinice kojom rukovodi dostavlja jedinici za ljudske potencijale najkasnije do 31. siječnja tekuće godine, za rad državnih službenika u prethodnoj kalendarskoj godini.
(10) J edinica za ljudske potencijale dostavlja k onačne prijedloge ocjena „ izvrstan“ i „naročito uspješan“ Odboru za preispitivanje prijedloga ocjena, najkasnije do 7. veljače tekuće godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 19.
(1) Čelnik tijela osniva Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena.
(2) Članove Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena imenuje čelnik tijela, u pravilu iz reda rukovodećih državnih službenika, najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine.
(3) Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena mora imati neparan broj članova, a najmanje tri člana.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Rad Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 20.
(1) Sjednica Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena može se održati ako je nazočna većina imenovanih članova.
(2) Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena razmatra konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ radi usklađivanja s ograničenjima iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, pri čemu uzima u obzir dostavljena obrazloženja, podatke iz Izvješća o učinkovitosti rada i odgovarajuće dokaze te uspoređuje konačne prijedloge ocjena u različitim ustrojstvenim jedinicama državnog tijela.
(3) Ukoliko konačni prijedlozi ocjena „ izvrstan“ i „naročito uspješan“ premašuju ograničenja iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, Odbor će čelniku tijela dati mišljenje s prijedlogom za izmjenu pojedinih konačnih prijedloga ocjena.
(4) Odbor utvrđuje mišljenje o prijedlozima ocjena većinom imenovanih članova.
(5) Član Odbora izuzet će se u postupku preispitivanja prijedloga ocjene koji se na njega odnosi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Odluka o ocjeni
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 21.
(1) Kod donošenja odluke o ocjeni učinkovitosti rada državnog službenika, ovisno o okolnostima, uzimaju se u obzir:
- Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja
- prijedlog ocjene neposredno nadređenog službenika
- mišljenja i prijedlozi ocjene nadređenih službenika višeg hijerarhijskog reda
- podaci i dokazi nadređenih službenika o radu državnog službenika
- primjedbe državnog službenika na prijedlog ocjene i dokazi koje predlaže
- mišljenje Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena, ako je primjenjivo .
(2) Odluka o ocjeni donosi se najkasnije do 28. veljače, za prethodnu kalendarsku godinu.
(5) Ocjena se unosi u osobni dosje i Registar zaposlenih u državnoj službi i javnim službama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO PETI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Postupak i kriteriji ocjenjivanja namještenika
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 22.
(1) Na ocjenjivanje učinkovitosti rada namještenika odgovarajuće se primjenjuju kriteriji za ocjenjivanje državnih službenika.
(2) Na postupak ocjenjivanja namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe ove Uredbe o postupku ocjenjivanju državnih službenika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
DIO ŠESTI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Objava obrasca Izvješće o učinkovitosti rada u Excel formatu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 23.
Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno je u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti obrazac Izvješća o učinkovitosti rada u Excel formatu u kojem je omogućen automatski unos podataka te zbrajanje nominalnih bodova i utvrđivanje ponderiranih bodova koji su temelj za predlaganje ocjene učinkovitosti rada državnog službenika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Prestanak važenja propisa
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 24.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o postupku i kriterijima ocjenjivanja državnih službenika („Narodne novine“, broj 133/11.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 25.
Ova Uredba objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2025.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković
Prilog:
Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada (Listovi 1. - 8.)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Obrazloženje
Uredba o ocjenjivanju učinkovitosti rada državnih službenika donosi se na temelju članka 95. stavka 5. Zakona o državnim službenicima („Narodne novine“, br. 155/23. i 85/24.) i članka 10. stavka 8. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama („Narodne novine“, broj 155/23.).
Ovom Uredbom uređuje se po stupak, kriteriji i način ocjenjivanja učinkovitosti rada državnih službenika. Uredba se na odgovarajući način primjenjuje na namještenike u skladu s člankom 153. Zakona o državnim službenicima.
Prema Prijedlogu uredbe, po stupak ocjenjivanja učinkovitosti rada državnog službenika provodi se kroz tri faze: planiranje ključnih zadataka koje državni službenik treba obaviti tijekom kalendarske godine, kontrola učinkovitosti rada , pri čemu državni službenik i neposredno nadređeni službenik polugodišnje i na kraju kalendarske godine obavljaju pregled onoga što je do tada ostvareno i ocjenjivanje učinkovitosti rada , pri čemu nadređeni službenik ocjenjuje cjelokupni rad državnog službenika tijekom kalendarske godine, prema postignutim rezultatima.
U postupku ocjenjivanja koristi se Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada, koji se nalazi u prilogu i čini sastavni dio ove Uredbe. Navedeni obrazaca sadrži 8 dijelova (Listovi 1. - 8.), koji se popunjavaju u odgovarajućoj fazi postupka ocjenjivanja i to:
- Listovi 1. i 2., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
- List 3., do 31. srpnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje
- List 4. i 5., do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini
- Listovi 6. - 8., do 31. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini.
Postupak ocjenjivanja može se provoditi u digitalnom obliku, s tim da aplikacija za ocjenjivanje mora sadržavati podatke navedene u Obrascu Izvješće o učinkovitosti rada.
Neposredno nadređeni službenik u Listu 2. utvrđuje ključne zadatke državnog službenika planirane za izvještajno razdoblje, u pravilu do pet zadataka, a državni službenik svojim potpisom potvrđuje da je upoznat s ključnim zadacima planiranim za izvještajno razdoblje.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Praćenje rada državnog službenika
Neposredno nadređeni službenik dužan je tijekom kalendarske godine kontinuirano pratiti rad državnog službenika, poticati na kvalitetno i učinkovito izvršavanje poslova i zadataka i, po potrebi, ukazivati na propuste i nepravilnosti u radu. O radu državnog službenika te primjedbama na njegov rad i postupanje odnosno upozorenjima na propuste i nepravilnosti u radu neposredno nadređeni službenik na prikladan način vodi odgovarajuće evidencije Navedene evidencije su internog karaktera i služe nadređenom službeniku kao podsjetnik na rad i ostvarene rezultate državnog službenika u ustrojstvenoj jedinici.
Ako državni službenik ima značajne pogreške u radu ili postupanju, odnosno koji poslove radnog mjesta učestalo izvršava izvan rokova te ne pokazuje interes za kvalitetu svoga rada unatoč tome što nadređeni službenik ima primjedbe na njegov rad i što ga upozorava na propuste i nepravilnosti, neposredno nadređeni službenik dužan je državnog službenika pisanim putem upozoriti na mogućnost dobivanja ocjene „ne zadovoljava“, ako ne otkloni propuste i nepravilnosti u radu.
U polugodišnjoj kontroli učinkovitosti rada utvrđuje se izvršenje odnosno neizvršenje ključnih zadataka, razloge neizvršenja i ocjenu kvalitete izvršenja, moguće napomene vezane uz izvršenje ili neizvršenje zadataka, prijedloge za unaprjeđenje učinkovitosti rada te datum polugodišnje kontrole rada i učinkovitosti, koju potvrđuju svojim potpisom državni službenik i neposredno nadređeni službenik (List 3.). Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 31. srpnja tekuće godine, a odnosi se na rad državnog službenika u prvih šest mjeseci tekuće godine.
Završna kontrola učinkovitosti rada obuhvaća utvrđivanje ispunjenja planiranih ključnih zadataka, neplanirane ključne zadatke i njihovo ispunjenje te vrednovanje učinkovitosti rada (List 4). Završna kontrola učinkovitosti rada provodi se najkasnije do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, a odnosi se na rad državnog službenika u prethodnoj kalendarskoj godini, za koju se provodi ocjenjivanje.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Utvrđivanje ocjene
Prema Zakonu o državnim službenicima i Zakonu o plaćama u državnoj službi i javnim službama, na temelju ostvarene učinkovitosti rada državni službenici ocjenjuju se ocjenama: „izvrstan“, „naročito uspješan“, „uspješan“, „zadovoljava“ „ne zadovoljava“.
Prema Prijedlogu uredbe, kod utvrđivanja ocjene koriste se tri grupe kriterija za vrednovanje učinkovitosti rada:
a) Opći kriteriji primjenjuju se na sve državne službenike (Djelotvornost u obavljanju poslova, Točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova, Pridržavanje rokova u obavljanju poslova, Učinkovitost u obavljanju poslova)
b) Posebni kriteriji koriste se ako su primjenjivi za poslove radnog mjesta, u skladu s obrascem Izvješće o učinkovitosti rada, List 4. (Stupanj kreativnosti, inovativnosti i samoinicijativnosti, Pisana komunikacija, Govorna komunikacija, Digitalna pismenost, Sposobnost suradnje), a samo je kriterij „Sposobnost suradnje“ obvezni posebni kriterij za sva radna mjesta
c) Kriteriji za rukovodeće državne službenike odnose se državne službenike koji rukovode ustrojstvenom jedinicom ili su čelnici državnih tijela ( Organizacija i upravljanje poslovima, Sposobnost donošenja odluka, Sposobnost motiviranja službenika, Sposobnost rješavanja sukoba i poboljšanje međuljudskih odnosa, Sposobnost uspostave procedura rada i nadzora nad izvršenjem).
Državni službenik se prema pojedinim kriterijima propisanim ovom Uredbom ocjenjuje ocjenama: „ne zadovoljava“, „zadovoljava“, „uspješan“ i „naročito uspješan“ (4 ocjene) i svakoj od ocjena prema pojedinim kriterijima dodjeljuje se određeni broj bodova (10, 20, 30 ili 40). B roj bodova ostvarenih po pojedinim kriterijima zbraja se na razini grupe kriterija ( zbroj nominalnih bodova ostvarenih u postupku ocjenjivanja po svakom kriteriju u određenoj grupi kriterija).
S obzirom da pojedini kriteriji nemaju istu važnost prilikom ocjenjivanja, za svaku grupu kriterija određuje se koeficijent (ponder), kojim se označava važnost određene grupe kriterija. Zbroj koeficijenata (pondera) propisanih za sve grupe kriterija iznosi 1,0.
Nominalni broj bodova ostvaren na razini grupe kriterija množi se s koeficijentom (ponderom) propisanim za određenu grupu kriterija i to:
c) kod državnog službenika raspoređenog na nerukovodeće radno mjesto
- za Opće kriterije s koeficijentom 0,7
- za Posebne kriterije s koeficijentom 0,3
d) kod državnog službenika raspoređenog na rukovodeće radno mjesto (položaj)
- za Opće kriterije s koeficijentom 0,5
- za Posebne kriterije s koeficijentom 0,2
- za Rukovodeće kriterije s koeficijentom 0,3.
Formula za izračun ponderiranih bodova u grupi kriterija glasi:
PB = MaxPB / MaxNB x NB x Koef
Legenda:
NB
Broj ostvarenih nominalnih bodova u grupi kriterija
MaxNB
Maksimalan broj nominalnih bodova u grupi kriterija
Koef
Koeficijent grupe kriterija
PB
Ponderirani bodovi u grupi kriterija
MaxPB
Maksimalan broj ponderiranih bodova (100)
Zbroj ponderiranih bodova (ukupno) za sve grupe kriterija za radno mjesto može biti u rasponu od 25 do 100.
Ocjena učinkovitosti rada državnog službenika i namještenika ovisi o ukupnom broju ponderiranih bodova i to:
Raspon ukupnog broja ponderiranih bodova (od 25 do 100)
Ukupna ocjena
Nerukovodeće radno mjesto
Rukovodeće radno mjesto (položaj)
Od
Do
Od
Do
Naročito uspješan
88,25
100,00
88,75
100,00
Uspješan
63,25
88,24
63,75
88,74
Zadovoljava
38,25
63,24
38,75
63,74
Ne zadovoljava
25,00
38,24
25,00
38,74
(2) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za ocjenu „izvrstan“ državni službenik mora ostvariti bodove za ocjenu „naročito uspješan“ te imati iznimne rezultate u radu, posebice ako obavlja poslove u opsegu znatno većem od uobičajenog ili je inovativan i kreativan te aktivno sudjeluje u unapređenju upravnog područja ili se dodatno angažira na provedbi reformi i projekata u upravnom području u kojem je zaposlen, odnosno upravnom području iz djelokruga državnog tijela.
Radi jednostavnijeg izračuna ukupnog broja ponderiranih bodova i primjene d odatnih pravila kod ocjenjivanja iz članka 16. Uredbe, navedeni izračun ukupnog broja ponderiranih bodova i d odatna pravila kod ocjenjivanja sadržana su u obrascu Izvješća o učinkovitosti rada (List 4.) te je t ijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada u Excel formatu , u kojem je omogućen automatski unos podataka te zbrajanje nominalnih bodova i utvrđivanje ponderiranih bodova koji su temelj za predlaganje ocjene učinkovitosti rada državnog službenika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Postupak ocjenjivanja
Prijedlog ocjene učinkovitosti rada državnog službenika utvrđuje se istekom kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje, do 15. siječnja tekuće kalendarske godine. Prijedlog ocjene daje neposredno nadređeni službenik na temelju vrednovanja učinkovitosti rada državnog službenika u Listu 4., prema kriterijima propisanim ovom Uredbom.
Pri predlaganju ocjene učinkovitosti rada državnog službenika neposredno nadređeni službenik uzima u obzir Izvješća o učinkovitosti rada za određena izvještajna razdoblja u kojima je državni službenik radio u pojedinoj ustrojstvenoj jedinici ili državnom tijelu, odnosno u razdoblju za koje su državnom službeniku bili nadređeni drugi službenici, te odgovarajuću dokumentaciju o činjenicama i okolnostima koje, sukladno odredbama ove Uredbe, bitno utječu na ocjenu.
U obrazloženju prijedloga ocjene „izvrstan“ obvezno se navode razlozi zbog kojih je predložena navedena ocjena, s obzirom na kvalitetu rada i izvršenje planiranih zadataka, odnosno ostvarene iznimne rezultate u radu.
Uz prijedlog ocjene „ne zadovoljava“ nadređeni službenik dužan je priložiti pisano upozorenje državnom službeniku na mogućnost dobivanja negativne ocjene.
Prijedlog ocjene daje se na uvid državnom službeniku. Ako državni službenik nije zadovoljan predloženom ocjenom, ima pravo dati primjedbu. Primjedba državnog službenika na predloženu ocjenu unosi se u obliku kratkog obrazloženja razloga zbog kojih nije zadovoljan predloženom ocjenom. Primjedbu je neposredno nadređeni službenik dužan razmotriti zajedno s državnim službenikom (List 5.), a ako prihvati primjedbu državnog službenika, ponovno će popuniti List 4. i predložiti novu ocjenu.
Prijedlog ocjene dostavlja se po hijerarhijskom redu svim nadređenim službenicima, zaključno s nadređenim službenikom koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom u kojoj je državni službenik raspoređen. Nadređeni službenici višeg hijerarhijskog ranga daju mišljenje o prijedlogu ocjene, a ako se ne slažu s prijedlogom, moraju navesti razloge za to u Listu 6., ispuniti List 7. i predložiti ocjenu državnog službenika.
Konačni prijedlog ocjene daje nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom (List 8.), uzimajući u obzir prijedloge niže nadređenih službenika, primjedbu državnog službenika te dokumentaciju priloženu uz Izvješće o učinkovitosti rada. Konačni prijedlog ocjene „izvrstan“ mora biti posebno obrazložen. Konačni prijedlog ocjene, koji se razlikuje od prijedloga neposredno nadređenog službenika, daje se na uvid državnom službeniku. Ako državni službenik nije zadovoljan tim konačnim prijedlogom ocjene može staviti primjedbu.
Nadređeni službenik koji rukovodi najvišom ustrojstvenom jedinicom konačne prijedloge ocjena i skupno izvješće za državne službenike ustrojstvene jedinice kojom rukovodi dostavlja jedinici za ljudske potencijale najkasnije do 31. siječnja tekuće godine, za rad državnog službenika u prethodnoj kalendarskoj godini, a j edinica za ljudske potencijale dostavlja k onačne prijedloge ocjena „ izvrstan“ i „naročito uspješan“ Odboru za preispitivanje prijedloga ocjena, najkasnije do 7. veljače tekuće godine.
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena, koji osniva čelnik tijela, predviđen je u članku 96. Zakona o državnim službenicima i članku 29. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama, s tim da sastav i način rada Odbora propisuje Vlada uredbom kojom se uređuje ocjenjivanje učinkovitosti rada državnih službenika.
Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena razmatra konačne prijedloge ocjena „izvrstan“ i „naročito uspješan“ radi usklađivanja s ograničenjima iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, pri čemu uzima u obzir dostavljena obrazloženja, podatke iz Izvješća o učinkovitosti rada i odgovarajuće dokaze te uspoređuje konačne prijedloge ocjena u različitim ustrojstvenim jedinicama državnog tijela.
Ukoliko konačni prijedlozi ocjena „ izvrstan“ i „naročito uspješan“ premašuju ograničenja iz zakona kojim se uređuju plaće u državnoj službi, Odbor za preispitivanje prijedloga ocjena čelniku tijela dat će mišljenje s prijedlogom za izmjenu pojedinih konačnih prijedloga ocjena.
Član Odbora izuzet će se u postupku preispitivanja prijedloga ocjene koji se na njega odnosi, ali ne i u postupku preispitivanja prijedloga ocjena u čijem je predlaganju sudjelovao, jer se ocjene preispituju u ukupnosti („bazenu“) prijedloga ocjena u državnom tijelu i utvrđuje poštivanje zakonskih ograničenja postotka najviših ocjena.
U skladu s člankom 174. Zakona o državnim službenicima i člankom 46. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama, predlaže se da ova Uredba stupi na snagu 1. siječnja 2025. te da se njene odredbe primjenjuju na ocjenjivanje počevši od 1. siječnja 2025., za rad u 2025.
To znači da će se praćenje rada državnih službenika prema ovoj Uredbi provoditi od 1. siječnja 2025. godine, a prve odluke o ocjeni učinkovitosti rada prema kriterijima i načinu vrednovanja iz ove Uredbe donosit će se početkom 2026. godine.
Stoga će prvi učinci novog sustava ocjenjivanja na plaću državnih službenika biti u 2027. godini, kada će se po prvi puta steći uvjeti za isplatu dodatka za učinkovitost rada iz članka 19. Zakona o plaćama u državnoj službi i javnim službama i to za državne službenike koji će za rad u prethodne dvije godine (za rad u 2025. i 2026.) dobiti ocjenu „izvrstan“ i time steći 12 bodova i pravo na dodatak od 3%.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Prilog: Obrazac Izvješće o učinkovitosti rada (Listovi 1. - 8.)
Pogledati Excel dokument pod nazovom Prijedlog ocjenjivanja državnih službenika koji se nalazi u rubrici Dokumenti
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 1. - Podaci o državnom službeniku/namješteniku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 2. - Ključni zadaci planirani za izvještajno razdoblje (popunjava se do 15. siječnja tekuće kalendarske godine za koju se provodi ocjenjivanje)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 3. - Polugodišnja kontrola učinkovitosti rada
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 4. - Završna kontrola učinkovitosti rada i prijedlog ocjene (popunjava se do 15. siječnja tekuće kalendarske godine, za rad u prethodnoj godini)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 5. - Primjedba državnog službenika / namještenika na prijedlog ocjene
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 6. - Mišljenja nadređenih službenika (popunjavaju nadređeni službenici po hijerarhijskom redu, a polja se dodaju ovisno o broju nadređenih službenika)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 7. - Prijedlog ocjene koju daje nadređeni službenik višeg hijerarhijskog reda
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Izvješće o učinkovitosti rada - List 8. - Konačni prijedlog ocjene - (popunjava se do 31. siječnja)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE